Het leven is te kort om geduld te hebben!
Mede daarom heb ik in beide gevallen voor "Maakt me niets uit" gestemt. Wat overigens ook een érg leuke en mooie regio is is de Harz … En ook dáár ben je zóJoopieboy schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:35:
Ik heb voor Sauerland gestemd, maar Luxemburg is voor mij ook prima. Wat wij vaak doen is bv in Landgraaf een hotelletje boeken voor vrijdags, hebben de meeste de grootste rit al gehad.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Heb er zin in !!

Kan jammer genoeg maar 1 van de voorgestelde weekenden

Awesome
De Harz ga ik 6-8 juli al heen, op de motorwimmel_1 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:45:
[...]
Mede daarom heb ik in beide gevallen voor "Maakt me niets uit" gestemt. Wat overigens ook een érg leuke en mooie regio is is de Harz … En ook dáár ben je zó
Sauerland kwam ik een poosje heel vaak, dat geloof ik dus wel, Brussel/Eifel ben ik daarentegen nog niet vaak geweest.
Ik zal zo even de datumprikker invullen, vorig jaar kon ik om financiële redenen helaas niet mee, dit jaar lijkt wel te lukken.
[ Voor 11% gewijzigd door darkkingll op 18-05-2018 09:11 ]
3 Dagen waarvan de 1e en de laatste dagen deels reisdagen zijn, zijn ideaal voor mij..
En als wildcard zou ik voorstellen om Wales op de lijst te zetten, erg mooi rijden daar, volgens mijn schoonzwager was het daar beter rijden dan in de plekken die nu op de lijst staan
[ Voor 15% gewijzigd door ToolkiT op 18-05-2018 12:29 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ligt met name ook aan je verbruik, @Vrijdag scoorde nog beter/slechter dan ik en @wimmel_1 samen.Leviathius schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:10:
Over financiële zaken gesproken, wat waren ongeveer de kosten vorig jaar?
Dat is mij vorig jaar ook goed bevallen. Dag ervoor al aangeredenJoopieboy schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 21:35:
Ik heb voor Sauerland gestemd, maar Luxemburg is voor mij ook prima. Wat wij vaak doen is bv in Landgraaf een hotelletje boeken voor vrijdags, hebben de meeste de grootste rit al gehad.
XXXVI
Voor mij toen (hornet + vertrek omgeving Nijmegen) zo'n 150-200 totaal. Eten + brandstof + overnachting.Leviathius schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:10:
Over financiële zaken gesproken, wat waren ongeveer de kosten vorig jaar?
Toen zo'n 700km gereden, 1x diner en 2x lunch.
Awesome
Klopt vanuit NL moet je wel 4 dagen uittrekken, waarvan 2 voor reisdagen..darkkingll schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:42:
Wales staat sowieso nog op mijn te bezoeken lijstje, kan ik mooi direct combineren met een bezoek aan de fabrikant van mijn motorMaar ik denk dat het een beetje te ver/duur is voor een weekendje.
Zo heb ik het vorige keer gedaan met mijn schoonzwager die uit NL overkwam..
Ik meen iets van €70 pp voor de overnachting waarbij je een kamer met z'n 2e deelt. Eten ligt eraan wat je pakt, aten bij zo'n biker café en bij het hotel. 15-25 per maaltijd denk ik zo.Leviathius schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:07:
@Joopieboy @Raym09 Ik doelde vooral op de kosten buiten brandstof om. Brandstof is logisch en hoort er nou eenmaal bij en is idd per persoon verschillend. Maar Eten en overnachting was helemaal niet duur dus?
Awesome
Heb de datumprikker ingevuld en qua locatie maakt het mij niet uit. Benieuwd of er iets geregeld kan worden.
Oh dat zijn echt best goede prijzen! Oftewel aan de kosten zou het niet kunnen liggen als iemand niet mee wilt gaanRaym09 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:29:
[...]
Ik meen iets van €70 pp voor de overnachting waarbij je een kamer met z'n 2e deelt. Eten ligt eraan wat je pakt, aten bij zo'n biker café en bij het hotel. 15-25 per maaltijd denk ik zo.
Als het eind juli of augustus wordt ben ik er zeer waarschijnlijk wel bij dit keer.
Zeg je nou dat ik veel eet?Joopieboy schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:44:
[...]
Ligt met name ook aan je verbruik, @Vrijdag scoorde nog beter/slechter dan ik en @wimmel_1 samen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nja die brommer van jouw zuipt nogal, meer dan een dakloze achter t station iig, is mijn gixxer zuinig bij
Kom net terug van 2 weken regio Valencia en andalusie dus ben benieuwd wat dichter bij huis kan bieden:)
[ Voor 0% gewijzigd door Barrybobslee op 18-05-2018 15:28 . Reden: typo ]
Ik geef mijn kleine tank van 10L gewoon de schuldJoopieboy schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:25:
[...]
Nja die brommer van jouw zuipt nogal, meer dan een dakloze achter t station iig, is mijn gixxer zuinig bij
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als het goed is heeft iedereen die al iets heeft ingevuld een mailtje gehad met de vraag om de nieuwe data ook in te vullen
Voor degenen die hem nog niet ingevuld hebben en wel graag mee willen, hierbij nogmaals de link: https://datumprikker.nl/pcxgnntrx2icnu3q
Ik heb 14-15 juli er ook weer even uitgehaald, werd er op geattendeerd dat dan de motorrit al gepland staat. Gaan elkaar natuurlijk niet in de weg zitten
[ Voor 29% gewijzigd door Tankiej op 21-05-2018 21:14 ]
I have stability. The ability to stab.
De favoriete datum is op dit moment 11-12 augustus dus wellicht kun je wel mee doen.SmurfLink schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:45:
Heb 'm nog niet ingevuld omdat ik nog niet weet wanneer ik mijn rbw + motor ga krijgen, maar hoop dat ik Augustus haal. Dat wordt dus aardig krap, vandaar dat ik het even niet invul. Mocht het vallen op een dag wanneer ik alles op orde heb dan kom ik zeker langs.
I have stability. The ability to stab.
Ben benieuwd wat er uitkomt!
XBL: DonFrans
Duurt nog even, maar dat lijkt de beste datum uit de voorgestelde data.
En de locatie; Sauerland!
Meer info volgt later nog. Laat maar weten wie er mee wil en kan
[ Voor 9% gewijzigd door Tankiej op 02-06-2018 11:42 ]
Ik ga kijken of ik vrij kan krijgen.Tankiej schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:41:
Zo, datum geprikt! Zaterdag 1 en zondag 2 september.
Staat genoteerdTankiej schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:41:
XXXVI
Yes!!! Dan kan ik! Count me in!Tankiej schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:41:

Awesome
Als het zaterdag niet al te vroeg opstaan is wil ik ook graag mee!
(de dag ervoor bruiloft van mijn zus, vandaar liever niet al te vroeg op de zaterdag xD )
Is het net als vorig jaar trouwens al vanaf vrijdag?
We zijn toen toch zaterdag vertrokken of mocht ik pas zaterdag aansluiten?Vrijdag schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 18:36:
Jeej!
Is het net als vorig jaar trouwens al vanaf vrijdag?
[ Voor 7% gewijzigd door R0y. op 02-06-2018 18:57 ]
R0y. schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 18:57:
[...]
We zijn toen toch zaterdag vertrokken of mocht ik pas zaterdag aansluiten?

Sorry, my bad! Was zaterdagmorgen inderdaad!
We gaan deze editie dus richting het oosten in plaats van het zuiden. Waar we precies naartoe zullen gaan in het Sauerland is nog niet bekend. De route en bestemming zullen we in de komende weken bepalen.Tankiej schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:41:

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Noted..Tankiej schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:41:
Sauerland is mooi. Zelf al meerdere keren geweest. Helaas de enige keer dat ik er op de motor was er geen goede herinneringen aan overgehouden(iets met auto die mij niet zag
[ Voor 23% gewijzigd door darkkingll op 04-06-2018 09:18 ]
Kunnen we een meeting point maken voor mensen die uit het zuiden komen.. ik moet Vrijdag en Maandag vrij nemen denk ik en haak dan in duitsland bij de groep aan..caesar1000 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:17:
[...]
We gaan deze editie dus richting het oosten in plaats van het zuiden. Waar we precies naartoe zullen gaan in het Sauerland is nog niet bekend. De route en bestemming zullen we in de komende weken bepalen.![]()
[afbeelding]
Ironisch genoeg is het weekend ervoor een lang weekend, en dit weekend niet.. maar ja dat betekend iig dat de Tunnel minder druk is
Hoe bedoel je precies een meeting point voor mensen uit het zuiden? Op de vrijdag ervoor, op de zaterdag vóór de start of zaterdag ergens halverwege de route?ToolkiT schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:50:
[...]
Kunnen we een meeting point maken voor mensen die uit het zuiden komen.. ik moet Vrijdag en Maandag vrij nemen denk ik en haak dan in duitsland bij de groep aan..
Ironisch genoeg is het weekend ervoor een lang weekend, en dit weekend niet.. maar ja dat betekend iig dat de Tunnel minder druk is
Ik bedoel dat omdat ik uit de UK kom, via Calais naar die kant zou komen. Helemaal naar NL rijden om aan te haken en dan naar zuiden is wat om.. dus ik zat te denken dat ik ergens aan de west kant van Sauerland aanhaak bij de groep..Tankiej schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:20:
[...]
Hoe bedoel je precies een meeting point voor mensen uit het zuiden? Op de vrijdag ervoor, op de zaterdag vóór de start of zaterdag ergens halverwege de route?
MAAR... Ik overlegde net met MrsT en die had (zonder dat ik het wist
Dus helaas moet ik afhaken deze keer

Ik weet dat je uit de UK komt, wist alleen niet helemaal wat je wilde voorstellenToolkiT schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:18:
[...]
Ik bedoel dat omdat ik uit de UK kom, via Calais naar die kant zou komen. Helemaal naar NL rijden om aan te haken en dan naar zuiden is wat om.. dus ik zat te denken dat ik ergens aan de west kant van Sauerland aanhaak bij de groep..
Helaas! Volgende keer wellicht beterMAAR... Ik overlegde net met MrsT en die had (zonder dat ik het wist) al plannen dat weekend..
Dus helaas moet ik afhaken deze keer
Nice! Hopelijk verzamelen in Hengelo of Arnhemcaesar1000 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:17:
[...]
We gaan deze editie dus richting het oosten in plaats van het zuiden. Waar we precies naartoe zullen gaan in het Sauerland is nog niet bekend. De route en bestemming zullen we in de komende weken bepalen.![]()
[afbeelding]
XXXVI
Of Venlo!ephymerous schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:34:
[...]
Nice! Hopelijk verzamelen in Hengelo of Arnhem
+1 voor Arnhemephymerous schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:34:
[...]
Nice! Hopelijk verzamelen in Hengelo of Arnhem
Of Nijmegen
Awesome
Inderdaad ook een mooi puntTankiej schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:08:
Ik denk dat het meest praktische verzamelpunt ergens bij Winterswijk is. Dan kan je vanaf daar mooi een route boven het Roergebied langs maken, in plaats van er dwars doorheen te moeten
XXXVI
Ik hoor namelijk zojuist van Mevr Leviathia dat we dat weekend (1&2 sept) waarschijnlijk op vakantie gaan.. Dus het weekend van 11 & 12 augustus komt voor mij beter uit
Bij mij is het precies andersomLeviathius schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:33:
@caesar1000 en @Tankiej is er een reden geweest dat er voor het weekend van 1 & 2 september gekozen is in plaats van 11 & 12 augustus? Beiden hebben hetzelfde percentage (73%) op de datumprikker namelijk. Misschien wel verschil in mensen ofzo, maar dat kan ik niet zien.
Ik hoor namelijk zojuist van Mevr Leviathia dat we dat weekend (1&2 sept) waarschijnlijk op vakantie gaan.. Dus het weekend van 11 & 12 augustus komt voor mij beter uit. En anders zal ik helaas ook af moeten zeggen vrees ik
.
[ Voor 10% gewijzigd door A13X op 04-06-2018 23:04 ]
Awesome
Haha ja er valt natuurlijk niet met iedereen rekening te houden. Vroeg me gewoon alleen af waarom er voor 1&2 sept gekozen was en niet 11&12 aug.Raym09 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:44:
[...]
Bij mij is het precies andersomik ben het weekend van 11&12 op vakantie
maar "waarschijnlijk"? Dan miss Lev maar even instrueren om eromheen te plannen dan, datum reeds bezet
Ik ga in ieder geval mijn best doen om mee te kunnen en anders so be it, dan dit jaar weer niet mee
Ja, die reden is er zeker. @caesar1000 gaf aan dat 11-12 augustus hem heel slecht uit komtLeviathius schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:33:
@caesar1000 en @Tankiej is er een reden geweest dat er voor het weekend van 1 & 2 september gekozen is in plaats van 11 & 12 augustus? Beiden hebben hetzelfde percentage (73%) op de datumprikker namelijk. Misschien wel verschil in mensen ofzo, maar dat kan ik niet zien.
Ik hoor namelijk zojuist van Mevr Leviathia dat we dat weekend (1&2 sept) waarschijnlijk op vakantie gaan.. Dus het weekend van 11 & 12 augustus komt voor mij beter uit. En anders zal ik helaas ook af moeten zeggen vrees ik
.
Oh fair enough, de initiatiefnemer(s) moet er uiteraard gewoon bij kunnen zijn.Tankiej schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:36:
[...]
Ja, die reden is er zeker. @caesar1000 gaf aan dat 11-12 augustus hem heel slecht uit komt
Ik laat het jullie nog weten of ik 1&2sept mee kan
/me Leviathius gaat even bij caesar1000 op bezoek

@Vrijdag kan minder dan 150km rijden, dus komt wel goed. We plannen tankstops in op degene met de kleinste actieradiusradium6969 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:51:
Dat word een jerrycan benzine meenemen achterop, want met de vmax ben ik na zo een 150km wel klaar.
+1 voor Arnhem, is iets van 1.5-2 uur rijden vanaf mijn woonplaats
Ben ik een keer niet degene met de kleinste range.radium6969 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:51:
Dat word een jerrycan benzine meenemen achterop, want met de vmax ben ik na zo een 150km wel klaar.
Ik heb max 140. Dan sta ik droog. Reserve ookradium6969 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:51:
Ben al een keer nét naar een tankstation kunnen rollen, die was onderaan de brug
Je moet die Hawk echt (laten) nakijken, datzelfde blok in een tweede generatie Transalp doet gemiddeld 19 km/L. En zo'n Transalp is 25kg zwaarder.Vrijdag schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:10:
[...]
Ik heb max 140. Dan sta ik droog. Reserve ook
Ben al een keer nét naar een tankstation kunnen rollen, die was onderaan de brug

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Er hangt ook een andere demper onder (BSM Vampire). Nakijken/afstellen is geen verkeerd idee, maar waar en wanneer, dat is een beetje een punt.Grubeater schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:17:
[...]
Je moet die Hawk echt (laten) nakijken, datzelfde blok in een tweede generatie Transalp doet gemiddeld 19 km/L. En zo'n Transalp is 25kg zwaarder.
Er zit wel een nieuwe kit in, ik heb in elk geval geen uitvallers meer van één cylinder.
[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 05-06-2018 10:32 ]
Same here, bijna afkicken, kan ik eens mopperen op anderen.darkkingll schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:42:
[...]
Ben ik een keer niet degene met de kleinste range.+-200km.
Mwoa half uurtje max dan sta ik zo'n beetje waar ik wil in Arnhemdarkkingll schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:32:
[...]
+1 voor Arnhem, is iets van 1.5-2 uur rijden vanaf mijn woonplaats
Nijmegen nog iets sneller
Winterswijk is dan weer een kleine 1,5uur, maar dat maakt mij ook niks uit. Hoor het wel, per saldo maak je toch veel Km's dat weekend.
@Vrijdag Waar is ook niet zo'n probleem, zijn er genoeg. Maar het zal wel even wat tijd kosten om hem af te stellen.
@Joopieboy hangt ook nogal van onze rechterhand af
[ Voor 17% gewijzigd door A13X op 05-06-2018 11:13 ]
Awesome
[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 05-06-2018 11:03 ]
Maar ik ga wel naar Mexico toe, dus dat is ook heel leuk!

Mayan!Leviathius schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 07:47:
Bij deze kan ik officieel niet mee
Maar ik ga wel naar Mexico toe, dus dat is ook heel leuk!
XXXVI
Top, bedankt voor het aanbod. Zal het laten weten als het nodig isR0y. schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:14:
Heb er zin in! Als ik iets kan doen, laat het maar weten
Routes zijn altijd welkom, als je die kan delen graagephymerous schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:43:
Ik heb eventueel nog wat routes van en naar Sauerland van een club in de buurt gevonden
Gefeliciteerd met de nieuwe baan!Tankiej schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:15:
Zo, ik heb deze week wel een beetje tijd. Zondagavond terug van vakantie en maandagochtend begonnen bij m'n nieuwe werkgever, beetje druk
Awesome
Zaterdag 1 en zondag 2 septembercharrel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:53:
Wanneer is het weekendje rijden?
XXXVI
Gezien de huidige interesse, heb ik een reservering gemaakt voor 8 x een tweepersoonskamer (met losse éénpersoonsbedden), inclusief ontbijt. Dus totaal voor 16 personen.
Dit hotel is iets duurder dan die van vorig jaar, maar daar ontkom je bijna niet aan in deze regio. Kosten zijn €58,70 per persoon (€57 voor kamer + ontbijt, €1,70 toeristenbelasting). Heb je (nog steeds) interesse om mee te gaan? Dan s.v.p. aangeven door middel van een DM, ik zal je dan mijn rekeninggegevens doorgeven zodat er een bed voor jou wordt gereserveerd. Ik ga geen bedden vasthouden zonder betaling.
Tot een paar dagen van te voren kan ik nog kamers kosteloos annuleren, dus mochten er omstandigheden zijn waardoor je plotseling niet meer mee kan, is er wel het één en ander te regelen. Gezien het tweepersoonskamers zijn, kan ik natuurlijk wel pas een kamer geheel annuleren als er twee mensen afzeggen, houdt hier wel rekening mee.
Dus, we zijn weer een stap verder. Datum is bekend (1 & 2 september voor degenen die het gemist hebben) en de overnachting is bekend. Volgende stap is om een startpunt te kiezen en vervolgens routes te maken.
Mocht iemand suggesties hebben voor een startpunt (waar 's ochtends koffie te halen is), graag! Ik zit te denken aan een startpunt in de buurt van Winterswijk, gezien er dan een mooie route om het Roergebied heen gemaakt kan worden.
Even een trigger voor iedereen die aangegeven heeft mee te willen:
@ephymerous
@Raym09
@sylvesterrr
@R0y.
@Joopieboy
@alexthegrat
@Xepos
@Vrijdag
@homemix25
@darkkingll
@Frans92
@wimmel_1
@Panini
@thijsco19
XXXVI
* Vrijdag zat trouwens nog wel érg te twijfelen. Motormeet of Roodharigendag.
Toch maar motormeet
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ik moet nog wel even kijken of ik een dagje van te voren al richting Winterswijk ga en daar slaap, of dat ik 's ochtends vroeg vanuit Rotterdam vertrek.
Nog meer mensen vanuit Rotterdam die meegaan?
[ Voor 88% gewijzigd door Frans92 op 20-07-2018 08:50 ]
Kè
Vakantie is als bochtige routes: Daar kan je nooit genoeg van hebben
Nou... Na 2 weken alleen maar bochten in Oostenrijk en Italië, was ik ook wel blij om thuis te zijn en even m'n motor te kunnen laten staanVrijdag schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:50:
[...]
Kè
Vakantie is als bochtige routes: Daar kan je nooit genoeg van hebben
Maar september duurt nog even, dan kan ik er wel weer tegenaan
Ik was er erg graag bij geweest, alleen deze data zijn voor mij niet handig
Jammer!! Maar des-al-niet-te-plus uiteraard wel feli met je nieuwe baan én je verjaardag (vandaag)!!darkkingll schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 19:14:
Ik sla ook over helaas, maar.met een goede redenen.. de 3e moet ik om half 9 in Vianen zijn voor mijn eerste werkdag bij een nieuwe werkgever.. en dan moet ik dus om 05.00 al in het ov plaats nemen of(wat ik ga doen) de dag ervoor met het ov die kant op en een hotelletje pakken..
Ik was er erg graag bij geweest, alleen deze data zijn voor mij niet handig
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
En dan zelf maar een weekendje ofzo camperen in de eifel eind augustus..
Na lang lurken maar de knoop door gehakt.
Deshmir wil graag mee
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Ik ga ervan uit dat de spierpijn voor september wel weg is
Wie weet meld ik me komende maand wel aan als ik het idee heb dat het beter gaat (en er nog plek is...).