Ik kwam gisteren nog achter een leuke 'feature' van TomTom...
Als je het apparaat aan het internet hebt hangen met een actief account, kan je vanaf je browser er routes e.d. heen sturen, allemaal prima. Echter, als je 2 apparaten op hetzelfde account hebt, en je stelt op de ene apparaat een route in terwijl de 2e ook actief is, neemt die de route doodleuk over. Ik was een dagtochtje richting de Ardennen aan het doen, en na een tijdje versprong de bestemming opeens. weer teruggezet dus, om even later bij een stop een berichtje van mijn vriendin te vinden. "Volgens mij doet de TomTom raar, ik rij al een half uur de verkeerde kant op!" Ik denk dat ik maar even een extra account ga aanmaken voor de TomTom die in de auto gebruikt word...
Het doel van mijn ritje was overigens om wat door België te touren richting de Ardennen. Eerst een goede 100km snelweg gedaan om de randstad uit te komen, om vanaf Tilburg ongeveer binnendoor verder te gaan. Uiteindelijk bij Achel de grens over gegaan:
Om via de kleine weggetjes verder te gaan richting het zuidoosten.
Omdat ik lui was gebruikte ik de kronkelwegen-functie van de TomTom Rider, werkte prima. Na een tijdje werd ik met een klein pontje de Maas over gestuurd.
Daarna ging de route een stukje door de Nederlandse versie van Limburg, ook prima rijden voor Nederlandse begrippen, en Valkenburg zat zowaar niet stampvol touristen ondanks het mooie weer
Daarna weer verder in België, ook nog een stukje bos gezien:
Even onder Verviers ging ik maar eens tanken, maar na de Caponord volgegooid te hebben startte de boel niet meer... Dat is toch onhandig. Ik had een klein starterpack bij me, maar ook daarmee sloeg hij niet meer aan. Het was echter boven de 30°, en de RSV had ook wel eens moeite om aan te slaan als de boel goed warmgeworden is. Ik heb het dus maar even af laten koelen om het een half uur later nog maar eens te proberen, maar toen was mijn starterpack ook leeg... Crap
Toen maar de ANWB gebeld, een goed uur later aan zijn wat zwaardere hulpaccu sloeg hij gelukkig wel weer aan. De vriendelijke man sprak alleen helaas geen Nederlands of Engels, en mijn Frans is niet al te best... Altijd leuk
Aangezien het al 17:00 was geweest ben ik daarna maar in 1 ruk terug naar huis gereden zonder stoppen, ik wilde niet het risico lopend at de motor weer niet wilde starten na een stop. Na aankomst thuis kon ik de motor wel weer normaal starten, dus reserve-accu erin gezet met het idee de boel later deze week wel goed na te kijken.
Vanochtend wilde ik zoals elke dag de motor pakken om naar het werk te gaan, maar helaas weer geen succes

Het viel me op dat er in plaats van de gebruikelijke zoem van de branstofpomp er deze keer alleen een zwake tik te horen was. Brandstofpomp of de bedrading daarvan op zijn eind dus, weer een veel voorkomende kwaal van de Caponord gevonden

. Vanavond de boel maar even vervangen.