Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.538 views

Onderwerpen

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:52
Hamza schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:38:
Mijn gaskabel was gister geknapt op de snelweg :/. Alhoewel ik binnen 30 min was weggesleept werd ik wel door verschillende motorrijders uitgelachen haha. Toch bood er 1 zijn hulp maar. Yup 1tje van de 12
Heb ik ook gehad. Maarja er zijn ook steeds minder motorrijders en meer mensen met een motorrijbewijs.
Ik stop altijd, al is het maar om te vragen of alles oké is.
Hoort erbij vind ik, maar helaas dat de maatschappij en de mensen met een motorrijbewijs kapot zijn.
Wel zwaaien maar als iemand issues heeft door kachelen want het is niet mijn probleem, of wat kan ik dan alsnog doen.....
misschien kun je inderdaad niks, maar misschien kan je een flesje water/belletje/benzine ritje doen.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Denk niet dat je ze uitlachten, dat zou wel een nieuw dieptepunt zijn. Maar onthoud ook: je MAG niet zomaar stoppen op de snelweg.

Mocht er geen praatpalen meer zijn / m'n telefoon stuk, dan wapper ik wel om hulp of zo.

Evengoed balen natuurlijk.

/me stond laatst even de benen te strekken, wat te drinken (net klaar met pissen :+) en toen stopte een motorrijdster zelfs even om te vragen of alles ok was :)

[ Voor 44% gewijzigd door steveman op 28-05-2017 10:36 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:01
Hamza schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:38:
Mijn gaskabel was gister geknapt op de snelweg :/. Alhoewel ik binnen 30 min was weggesleept werd ik wel door verschillende motorrijders uitgelachen haha. Toch bood er 1 zijn hulp maar. Yup 1tje van de 12
:F

Wat intens sneu is dat. Lullig dat er maar 1 stopte.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

wimmel_1 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 09:34:
[...]

Achterwiel blijft inderdaad altijd een (beetje?) gek*t inderdaad, eigenlijk heb je dan minimaal 3 handen nodig. Ik leg meestal een plankje ter dikte van de hefhoogte van de paddockstand onder 't wiel zodat 't wiel weer op de juiste hoogte staat ten opzichte van de achterbrug maar dan nog schuift die bracket meestal precies verkeerd.

Heb nou sinds kort zo'n Abba Skylift dus nou kan ik de motor laten zakken tot normale rijhoogte, maar heb daar nog niet mee geëxpiremteerd zónder wielen (plus dat ding meenemen naar 't circuit is ook niet écht praktisch).

Snelwissel systemen zijn 't vaak ook allemaal nét niet. Snap niet dat daar af fabriek niet iets goeds voor te leveren is.
Dit ziet er toch wel verdraaid "net wel" uit :).
YouTube: Yamaha R1 GMT94 Pit Stop Practice

Voor de achterkant al niet te betalen en voor de voorkant heb ik nog nooit iets aangeboden gezien. Toont ook wel aan waar de prijs vandaan komt. Achterkant is compleet verbouwd en ze zullen er niet veel van verkopen. Voorkant zal misschien ook wel alleen werken met een exotische voorvork en klauwen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is 't eigenlijk te doen om onder een leren motorpak ook nog je (zomer)kleding te dragen? Of is dat eigenlijk alleen voorbehouden aan textiel?

M'n tanktas heeft namelijk niet afdoende ruimte om er naast m'n schoenen óók nog een overhemd en broek in te proppen..

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Onder mijn leren pak gaat geen broek passen. Een overhemd is geen probleem.

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:56:
Onder mijn leren pak gaat geen broek passen. Een overhemd is geen probleem.
Een overhemd past nog makkelijker in m'n tanktas dan een broek helaas :+

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:56

Ethirty

Who...me?

Osiris schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:54:
Is 't eigenlijk te doen om onder een leren motorpak ook nog je (zomer)kleding te dragen? Of is dat eigenlijk alleen voorbehouden aan textiel?

M'n tanktas heeft namelijk niet afdoende ruimte om er naast m'n schoenen óók nog een overhemd en broek in te proppen..
Ligt er maar net aan hoeveel maten te groot je pak is. :+

Ik krijg er niet meer onder dan een thermosetje.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Osiris
  • Niet online
Ethirty schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:53:
[...]

Ligt er maar net aan hoeveel maten te groot je pak is. :+
Iets zegt me dat 't ook niet handig is om leer te groot te kopen.. Al zit het natuurlijk door het materiaal al een stukkie beter t.o.v. textiel qua wapper-de-wapper.

Vandaar eigenlijk de vraag of mensen d'r ervaring mee hebben, kleding onder leer.

En anders blijf ik gewoon woonwerk in m'n textielen pak doen :)

• PilatuS
  • Niet online
Als je ook een pak van textiel hebt en dat past zou ik die gewoon gebruiken. Ik heb alleen leer, maar maak dan ook alleen ritjes voor de lol. Wil een broek onder een pak van leer passen moet het pak veel te los zitten wat je dus precies niet wil met leer.

• Osiris
  • Niet online
Mja, en om nou een leren pak te kopen voor dat incidentele tourritje..

Waar moet ik dán m'n vakantiegeld aan uitgeven? :o

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

DragonSlayer666 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 19:52:
[...]

Oh, weekendje Duitsland ben ik zeker van de partij! Als jij een beetje in de stijl van @PilatuS en @caesar1000 rijd(aardig sportief, maar bovenal verantwoord), gaat dat helemaal goed komen!

Als het kan en mag, haak ik graag aan. Vermogen heb ik zat op mijn ninja300 (tov van de Duke125 hehehe :+ )
Nja, wat meer pk's zijn altijd gewenst! :+
Heb gisteren aan @Bioflap nog laten zien dat je op de Posbank met een 125 heel wat snelheid kunt hebben. :)

Wat betreft het weekendje Duitsland idee lijkt het @Joopieboy en mij een beter idee dat we er dan maar gelijk een rit voor meerdere mensen van maken. Wel om even duidelijk te zijn dat dit dan dus geen Tweakers Motor Meet is, maar echt een rit voor de mensen die Duitsland in willen.

Even de mensen op een rijtje waarvan ik heb zien langskomen dat ze graag mee zouden willen gaan:
@Nero22
@xos
@thijsco19
@Maegrim
@byn124
@Raym09
@ShininNL
@lolgast
@R0y.
@DragonSlayer666
@Verwijderd
@ephymerous
@Tankiej
Osiris schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:15:
Mja, en om nou een leren pak te kopen voor dat incidentele tourritje..

Waar moet ik dán m'n vakantiegeld aan uitgeven? :o
Had je al een aftermarket demper voor je ZZR? :9

[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 29-05-2017 10:26 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-10 21:48
caesar1000 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:41:
[...]

Heb gisteren aan @Bioflap nog laten zien dat je op de Posbank met een 125 heel wat snelheid kunt hebben. :)

Wat betreft het weekendje Duitsland idee lijkt het @Joopieboy en mij een beter idee dat we er dan maar gelijk een rit voor meerdere mensen van maken. Wel om even duidelijk te zijn dat dit dan dus geen Tweakers Motor Meet is, maar echt een rit voor de mensen die Duitsland in willen.

Even de mensen op een rijtje waarvan ik heb zien langskomen dat ze graag mee zouden willen gaan:
@Nero22
@xos
@thijsco19
@Maegrim
@byn124
@Raym09
@ShininNL
@lolgast
@R0y.
@DragonSlayer666

[...]

Count me in.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Osiris
  • Niet online
[...]

Deze units zitten er al op:

Afbeeldingslocatie: http://www.bikerperformance.com/images/products/akrapovic-slip-on-open-exhaust-system-kawasaki-ninja-zx-14-08-10-74039.jpg?width=800

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:13
Osiris schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:00:
[...]

Deze units zitten er al op:

[afbeelding]
10 keer mooier dan die standaard trompetten!

• Osiris
  • Niet online
InZane schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:05:
[...]

10 keer mooier dan die standaard trompetten!
Mijn 2010-modelletje zou niet van die oerlelijke trompetten hebben (vanaf model 2012 AFAIK), maar ook de originelen zouden veels te saai zijn bij zo'n prachtige motor. Dus zeer welkome accessoire, deze Akra's!

Zaten er al op toen de vorige (1e) eigenaar hem kocht overigens, aldus de kerel waar ik 'em vandaan heb :o Maar gezien de veertjes zijn 't wel slip-ons, dus af-fabriek lijkt 't me niet?

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 28-05-2017 20:12 ]

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Osiris schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:11:
[...]

Mijn 2010-modelletje zou niet van die oerlelijke trompetten hebben (vanaf model 2012 AFAIK), maar ook de originelen zouden veels te saai zijn bij zo'n prachtige motor. Dus zeer welkome accessoire, deze Akra's!

Zaten er al op toen de vorige (1e) eigenaar hem kocht overigens, aldus de kerel waar ik 'em vandaan heb :o Maar gezien de veertjes zijn 't wel slip-ons, dus af-fabriek lijkt 't me niet?
Ligt eraan of er een volledig pakket beschikbaar is en of je ervoor kiest. Ik heb af-fabriek ook een Akra onder mijn ninja300 hangen, maar daar is enkel een slip on voor, bestaat geen volledige set voor een ninja300.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Eindelijk erachter gekomen wat ik nou verkeerd doe in linkerbochten op m'n cbr :o

Achter een langzamere rijder dacht ik "laat ik eens even met 1 hand rijden". Er klikte wat op z'n plaats, m'n buitenste knie werd het steunpeunt, ik voelde andere spieren in m'n rug de last dragen... aha-erlebnis alom.

Verder spelende daarmee werd ik nog wel even verrast ...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Osiris
  • Niet online
Je neemt de bocht ietsjes te strak?

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Osiris schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:18:
Je neemt de bocht ietsjes te strak?
Ja, pak net dat zwarte streepje mee, toen schudde er even wat :+
Osiris schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:26:
[...]

Over zwarte streepjes gesproken.. Ik vind die zwarte "gaten in de weg opvul-prut" die je her en der op snelwegen ziet echt schurftirritant als je schuin door een bocht gaat :/

Heb toch 't idee dat het een stuk minder grip geeft dan asfalt.
Dit is hetzelfde spul, bitumen geloof ik.

Bij regen is het helemaal een feest:

of dat nein nein nein nou later is toegevoegd...

[ Voor 59% gewijzigd door steveman op 28-05-2017 21:31 ]

• Osiris
  • Niet online
steveman schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:23:
[...]

Ja, pak net dat zwarte streepje mee, toen schudde er even wat :+
Over zwarte streepjes gesproken.. Ik vind die zwarte "gaten in de weg opvul-prut" die je her en der op snelwegen ziet echt schurftirritant als je schuin door een bocht gaat :/

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Osiris schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:26:
[...]

Lasnaden werden door mijn instructeur ten zeerste afgeraden, pak ze niet in een bocht en ook niet op remmen.

• PilatuS
  • Niet online
Paar weken terug nog het voorwiel 10cm opzij voelen gaan in een bocht door zo'n zwart streepje. Ging totaal niet hard omdat ik weet dat die bocht best tricky is. Kon gelukkig de lijn houden dus was er niets aan de hand. Staat nog een filmpje op YouTube waar iemand in dezelfde bocht de vangrail in rijd.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 28-05-2017 21:35 ]

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:53
Die lasnaden :X. Ik rij nog liever over een witte streep...

Vanmiddag mooi communicatie setje in de twee helmen ingebouwd en ritje met zijn tweeën gepland, appt schoonmoeders of we met de auto naar het ziekenhuis willen komen, dan kan ze mee terugrijden. Zeg dan maar eens nee :>

Dus morgen testen. Maar in de woonkamer met de helmen op ons hoofd ( :w voorbijgangers die door het raam kijken) werkt het super qua geluid!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:59

A13X

Dude

Vanavond nog even rondje gereden, heerlijke temperatuur met een doorwaai jas aan.

Cb600f 28-5

Speakers van de headset klinken na het verplaatsen veel harder. Lage tonen zijn wat rommelig en bij bellen bij wat meer windgeruis pakt de microfoon mijn stem niet even goed op. Voor het geld er super tevreden mee, accuduur tot nu tot zonder problemen 1,5uur gehaald.

En ook het laatst een stap opzij gezet door zo'n zwarte streep.

Awesome

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-10 21:48
lolgast schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:39:
Die lasnaden :X. Ik rij nog liever over een witte streep...

Vanmiddag mooi communicatie setje in de twee helmen ingebouwd en ritje met zijn tweeën gepland, appt schoonmoeders of we met de auto naar het ziekenhuis willen komen, dan kan ze mee terugrijden. Zeg dan maar eens nee :>

Dus morgen testen. Maar in de woonkamer met de helmen op ons hoofd ( :w voorbijgangers die door het raam kijken) werkt het super qua geluid!
Laat ons even weten hoe hij bevalt op hogere snelheden. Mijn Scala Q3 vind ik best zachtjes klinken op 130-150km/u. Tot 80 gaan ze best hard.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• InZane
Vanavond nog even een rondje rondom Apeldoorn gedaan. Heerlijk temperatuurtje hoor en het was ook heerlijk rustig op de weg, genieten! Dit keer kwam ik tenminste niet badend in het zweet thuis :)

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41
[...]

@Nero22
@xos
@thijsco19
@Maegrim
@byn124
@Raym09
@ShininNL
@lolgast
@R0y.
@DragonSlayer666
@Verwijderd

[...]

Leuk! Wanneer en waar is het precies? :)

XXXVI

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:29
InZane schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:43:
Vanavond nog even een rondje rondom Apeldoorn gedaan. Heerlijk temperatuurtje hoor en het was ook heerlijk rustig op de weg, genieten! Dit keer kwam ik tenminste niet badend in het zweet thuis :)
Vandaag ook beetje die richting op gereden. Van Putten naar Hoenderloo naar Epe.

Na 3 uurtjes deed m'n linker reet toch wel pijn. Dat was ook wel zonder een pauze.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9NtHIlt.png

Ziet er toch een stuk mooier uit met die radiator cover. :)

• caesar1000

caesar1000

U want some?

ephymerous schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:07:
[...]
Leuk! Wanneer en waar is het precies? :)
Dat is nog niet besloten. Denk dat het zo richting juli zal gaan (en nee, niet tijdens de TT :+ ).
Qua gebied zal het dus ergens in west Duitsland worden en aangezien het een weekend is sowieso 2 dagen. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
caesar1000 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:50:
[...]

Dat is nog niet besloten. Denk dat het zo richting juli zal gaan (en nee, niet tijdens de TT :+ ).
nee, die is ook in juni :+
Ari Gold schreef op zondag 28 mei 2017 @ 23:46:
[...]

Vandaag ook beetje die richting op gereden. Van Putten naar Hoenderloo naar Epe.

Na 3 uurtjes deed m'n linker reet toch wel pijn. Dat was ook wel zonder een pauze.

[afbeelding]

Ziet er toch een stuk mooier uit met die radiator cover. :)
gelukkig heb je twee reeten O-)

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:25

thijsco19

KTM 990 SMT

Aangezien dit mogelijk me eerste lange tour dit gaat worden. Nog wat algemene tip over wat mee te nemen? Etc?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
thijsco19 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 06:32:
Aangezien dit mogelijk me eerste lange tour dit gaat worden. Nog wat algemene tip over wat mee te nemen? Etc?
Verse onderbroek, brandblusapparaat, reserveband, je weet wel... ;)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:31

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tyre wraps en ductape en je komt een heel eind.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:21
[...]

@Nero22
@xos
@thijsco19
@Maegrim
@byn124
@Raym09
@ShininNL
@lolgast
@R0y.
@DragonSlayer666
@Verwijderd
@ephymerous

[...]
Ik wil ook wel mee :D

• A13X

A13X

Dude

Tylen schreef op maandag 29 mei 2017 @ 07:07:
Tyre? Banden wikkels? :+

Awesome

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11 10:08
Panini schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 08:42:
[...]

Ik zou bij die tijden gewoon lekker een straatband eronder gooien ja, scheelt waarschijnlijk ook nog eens een hoop geld. Zelf met de Rosso, BT-016 en Sportsmart 2 gereden op zolder. Allemaal prima banden in droge omstandigheden.

Onlangs, vanwege budget redenen, de Bridgestone BT016 Pro erop laten zetten. Die krengen komen nog prima mee en gaven geen krimp. Waren ook slechts 160 euro voor een setje. En ja de dot code was niet meer dan een jaar oud :*)

Had van te voren nog een aantal testen gelezen hoe de banden het op een circuit doen. Mocht je interesse hebben dan ik nog een artikel voor je.
Wat voor tempo rijd je dan met die bandjes? ik heb wel interesse.

verder heb ik dit nog bij de buren van mf gepost, heeft iemand hier toevallig nog tips?

ik heb een nieuwe voorband nodig, paar eisen:
- liefst te combineren met een rosso corsa achterband
- liefst betere natte grip dan een rosso corsa
- moet wat kunnen qua marteling op het circuit

Potentiele opties:
- pirelli rosso 3/Metzeler M7RR
- toch maar weer een rosso corsa
- een van de supercorsa's
- een willekeurige andere band die ik over het hoofd heb gezien

Hoeveel verlies ik qua grip met een rosso 3 t.o.v. een rosso corsa en hoeveel win je met een (van de) supercorsa? Heeft iemand toevallig een test van deze banden beschikbaar?

Gebruik wordt tempo 1:50-1:55 op zolder als het te koud is om met slicks te rijden (voor mijn tempo) en verder wat straat km's in 99% goed weer.

• Tylen

Tylen

Ik zou tussen de 1:50/55 op Zolder niet meer met een sportieve straatband gaan rijden. Je gaat juist dan op de limieten van die band rijden.

• InZane
Tyre Tie wraps en ductape en je komt een heel eind.
Vergeet de WD40 niet!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb tegenwoordig ook altijd een spanband bij voor grotere zaken (monitoren en parasols enzo).

Dat verhoogde stuur rijd staand echt heel fijn! Stukken beter voor mijn rug :). Wat een verschil dat 3cm extra kan maken ;).

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Dat wil ik best geloven.
Ik was gisteren trouwens best wel verrast door de bochtencapabiliteit van de Ducati Multistrada 1200. Als alle Allroad's zo makkelijk door de bocht gaan.. :D Ging stukken beter dan ik had verwacht van zo'n hoge fiets.
De Scrambler die ik erna reed viel maar tegen. Was het offroad model, dus onroad reed die maar meh.

• Bastard
Tylen schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:12:
Ik zou tussen de 1:50/55 op Zolder niet meer met een sportieve straatband gaan rijden. Je gaat juist dan op de limieten van die band rijden.
Maar met die tijden rijd ik weer wat te traag om temperatuur in slicks te houden dus zit enigszins tussen wal en schip, is iets als een bridgestone R10 dan een betere optie?

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

darkkingll schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:25:
Dat wil ik best geloven.
Ik was gisteren trouwens best wel verrast door de bochtencapabiliteit van de Ducati Multistrada 1200. Als alle Allroad's zo makkelijk door de bocht gaan.. :D Ging stukken beter dan ik had verwacht van zo'n hoge fiets.
De Scrambler die ik erna reed viel maar tegen. Was het offroad model, dus onroad reed die maar meh.
Ik heb ze kneedownend zien rijden, echt een bizar gezicht, maar ze lappen het wel mooi !

Hmm, collega in het Krankenhaus na een motorongeluk... Hij kan nog berichtjes sturen vanaf z'n telefoon, dan heeft ie nog flink mazzel, gezien ie met zo'n veredelde ruiter/skatehelm rijdt.

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 29-05-2017 09:40 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Als alle Allroad's zo makkelijk door de bocht gaan.. :D Ging stukken beter dan ik had verwacht van zo'n hoge fiets.
Of dat zo is kan ik je met mijn beperkte ervaring niet vertellen, maar voor de Transalp kan ik het beamen, je hoeft de bocht maar in te kijken en ze gaat al.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:44

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bastard schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:51:
[...]

verder heb ik dit nog bij de buren van mf gepost, heeft iemand hier toevallig nog tips?

Potentiele opties:

Hoeveel verlies ik qua grip met een rosso 3 t.o.v. een rosso corsa en hoeveel win je met een (van de) supercorsa? Heeft iemand toevallig een test van deze banden beschikbaar?

Gebruik wordt tempo 1:50-1:55 op zolder als het te koud is om met slicks te rijden (voor mijn tempo) en verder wat straat km's in 99% goed weer.
Droge en natte grip is er volgens mij niet zoals jij het zoekt. Eventueel zou je nog een Dunlop Sportsmart 2 kunnen proberen maar verwacht geen grip zoals een Supercorsa SP.

Iets wat ik zelf misschien ga doen is een setje extra velgen hiervoor gebruiken :) Of op natte/koude dagen de motor van de vriendin lenen :*)

Zijn er nog meer die morgen op Assen gaan rijden?

Asus Zenbook i7 256gb

• lolgast
HTT-Thalan schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:38:
[...]

Of dat zo is kan ik je met mijn beperkte ervaring niet vertellen, maar voor de Transalp kan ik het beamen, je hoeft de bocht maar in te kijken en ze gaat al.
Van de week zat ik weer even op de CB1 van mijn vriendin. Ik viel bijna om bij alle bochten zo graag wil die sturen. Vergis me elke keer omdat een supersport graag gegooid wil worden en de CB1 gewoon een 2 keer kleinere draaicirkel heeft :Y)

• darkkingll
steveman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:34:
[...]

Ik heb ze kneedownend zien rijden, echt een bizar gezicht, maar ze lappen het wel mooi !

Hmm, collega in het Krankenhaus na een motorongeluk... Hij kan nog berichtjes sturen vanaf z'n telefoon, dan heeft ie nog flink mazzel, gezien ie met zo'n veredelde ruiter/skatehelm rijdt.
Ja, ik zat in bepaalde bochten ook al te twijfelen of ik het knietje uit zou steken of niet. Maar niet gedaan, want textiel broek. Tof was het echt wel.. Denk dat ik schuiner ben gegaan dan dat ik tot nu toe met de Speed4 ben geweest. Misschien toch maar eens kijken naar een Tiger voor erbij.

Sterkte met die collega :o

@Ghostrider Tot hoelaat is dat morgen?

De Triumph moet, naar mijn idee, ook echt de bocht ingegooid worden.De Multistrada ging haast uit zichzelf.. Voelde een stuk lichter aan dan mijn Triumph, terwijl een Multistrada toch echt flink zwaarder is.

[ Voor 13% gewijzigd door darkkingll op 29-05-2017 09:49 ]

• Tylen

Tylen

Bastard schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:31:
[...]

Maar met die tijden rijd ik weer wat te traag om temperatuur in slicks te houden dus zit enigszins tussen wal en schip, is iets als een bridgestone R10 dan een betere optie?
Pirelli SuperCorsa?? SC2's gaan best lang mee.
Ghostrider schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:38:
[...]
Zaterdag weer ;) (OWCUP) @Xos ook jou eerste cup toch zaterdag?

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:01
Bastard schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:51:
[...]

Potentiele opties:

Laatste keer dat ik er was reed ik ook rond de 1.52 dacht ik. Moet niet zeggen dat ik echt het gevoel had dat ik de banden al op de grens aan het gebruiken was zoals Tylen zegt. Maar ik moet zeggen dat hij meer ervaring op het circuit heeft dan ik.

Dus je kan beter op zijn advies af gaan dan. :)

• Bastard
Tylen schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:53:
[...]

Pirelli SuperCorsa?? SC2's gaan best lang mee.

[...]

een v1 is goed te doen, v2 een stukje duurder. Wat heeft de voorkeur/zit er veel verschil tussen?

• lolgast
Zojuist in de digitale postbus. Misschien leuk voor mensen die uit de buurt komen en een excuus zoeken om dan te rijden. Je hoeft geen lid te zijn en ook niet van te voren in te schrijven. Gewoon langskomen en betalen (per avond). Je kunt dus ook bijvoorbeeld 2 van de 4 avonden rijden :)

Afbeeldingslocatie: https://gallery.mailchimp.com/2aa6f8e7ba0a1f4dd562fd050/images/995467f4-2e53-4a69-b06c-4a127ca01039.jpg
Beste ,

Voor de 32e keer organiseren we de motor-Avondvierdaagse. Ook dit jaar zijn voor vier avonden mooie ritten uitgezet. Elke avond een andere windrichting waarbij je met plezier kan rijden over mooie wegen en genieten van de omgeving van het Brabantse en Gelderse landschap. De routes zijn ca. 115 km lang en halverwege de rit is een pauzeplaats (stempelpost) opgenomen. Op de pauzeplaats krijg je een consumptie aangeboden.

Bij terugkomst is het elke avond nagenieten onder het genot van een versnapering op het gezellige terras. Mis dus niet de mooie routes, volop gezelligheid, etc. ……. Voor nog meer sfeerbeelden neem een kijkje op onze site. Neem voor meer gezelligheid je vrienden en kennissen mee!

Voor jouw en ons gemak hebben we een inschrijfformulier beschikbaar gesteld dat je hier kunt downloaden. Dit kun je uitprinten en volledig invullen en overhandigen bij de inschrijving.

Wanneer : 27 juni t/m 30 juni 2017
Inschrijven : tussen 18.00 uur en 19.30 uur
Startlocatie : Aengelbertlaan 60 te Oss (tussen dierenasiel en skibaan).
Kosten p. avond : € 6,-- per motorrijd(st)er en € 3,-- per duopassagier(e).

De routes zijn alleen verkrijgbaar voor GPS-systemen (Garmin systemen en TomTom); er is geen papierenversie meer.

We zien je graag op 27 juni aanstaande tijdens de eerste rit van de avondvierdaagse 2017.

MTC De Stamrijders

Wil je meer informatie?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 29-05-2017 10:09 ]

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Ghostrider schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:38:
[...]

Droge en natte grip is er volgens mij niet zoals jij het zoekt. Eventueel zou je nog een Dunlop Sportsmart 2 kunnen proberen maar verwacht geen grip zoals een Supercorsa SP.

Iets wat ik zelf misschien ga doen is een setje extra velgen hiervoor gebruiken :) Of op natte/koude dagen de motor van de vriendin lenen :*)

Ja, morgen ga ik rijden. Inschrijving verliep wel vreemd. Ingeschreven voor groep 4 en kreeg daar ook bevestiging van. Nu kreeg ik een paar dagen geleden ineens een mail of ik wilde doorgeven of ik in 3a (2:00-2:10) of 3b (2:10-2:20) wilde gaan rijden :?. En op de mail dat ik mij had ingeschreven voor groep 4 krijg ik geen reactie. Ben benieuwd morgen. Er wordt na een paar sessies wel geschoven.

Welke groep ga jij rijden?
Tylen schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:53:
Klopt, morgen inrijden en wat proberen met de vering aangezien ik momenteel 1 achterband per 4 sessies kapot rijdt. En dan zaterdag de vuurdoop. Het weer is nog wel even afwachten.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:34

BioHazard

*\o/*

Afgelopen vrijdag gaan kijken naar een MT09 met 6,4k op de teller, en enkele uren later was mijn ER6n ingeruild.

Wat een verschil zeg, wat een geniaal blok die 850 triple!

Hij is voorzien van een origineel comfortzadel en een Akrapovic Titanium. Laat de DB killer lekker zitten, klinkt prima zo.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18738733_1558480907518537_9118274399092299809_o.jpg?oh=cb49265deb45a6bd1a4be74b58c706e9&oe=59A9EE0E

* BioHazard is blij! :D

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:41

Bergie

Lekker belangrijk...

BioHazard schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:17:
Afgelopen vrijdag gaan kijken naar een MT09 met 6,4k op de teller, en enkele uren later was mijn ER6n ingeruild.

Wat een verschil zeg, wat een geniaal blok die 850 triple!

Hij is voorzien van een origineel comfortzadel en een Akrapovic Titanium. Laat de DB killer lekker zitten, klinkt prima zo.

[afbeelding]

* BioHazard is blij! :D
Goeie keuze! Ik ben er ook nog steeds erg blij mee :)

Yamaha MT-09

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Bergie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:18:
[...]

Uit welk jaar is die van jou? Mijn model is uit 2014, maar in 2015 verkocht voor het eerst. Ik lees op veel plekken dat het 2014 model onderin nogal hakkelige gasrespons heeft vanuit 0% gas. En dat klopt, ik voel hem aardig lomp oppakken met regelmaat, behalve in B mode.

Nou zou er een ECU update zijn bij dealers, maar ik heb nog geen mail terug mogen ontvangen van geen enkele lokale dealer.

Verwijderd

Dat wil ik best geloven.
BMW GS is ook zo'n allroad waar je lekker mee door bochten kan knallen en verder zo'n beetje alle super motards.

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm... een van deze motoren heeft de verkeerde koplamp branden...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OgAVdVp.jpg

... gezien z'n importverleden, zal het wel die van mij zijn :o

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

BioHazard schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:21:
[...]

Uit welk jaar is die van jou? Mijn model is uit 2014, maar in 2015 verkocht voor het eerst. Ik lees op veel plekken dat het 2014 model onderin nogal hakkelige gasrespons heeft vanuit 0% gas. En dat klopt, ik voel hem aardig lomp oppakken met regelmaat, behalve in B mode.

Nou zou er een ECU update zijn bij dealers, maar ik heb nog geen mail terug mogen ontvangen van geen enkele lokale dealer.
Die van mij is ook uit 2014.

Er is idd een update geweest voor de ECU; ik heb dat destijds bij Topmoto in Apeldoorn laten doen; bij motoport wisten ze nergens van destijds |:( Daarmee pakt hij inderdaad wat soepeler op.

Wat je verder nog ff kan checken is de remleiding achter; die kan bij inveren over de achterbrug schuren; hiervoor kan je een sticker krijgen ter bescherming.

En er is een paar weken geleden een terugroepactie geweest voor de stuurstroppen waar speling in zou kunnen ontstaan. Die moet ik ook nog laten fixen.

Yamaha MT-09

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Bergie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:26:
[...]

Die van mij is ook uit 2014.

Er is idd een update geweest voor de ECU; ik heb dat destijds bij Topmoto in Apeldoorn laten doen; bij motoport wisten ze nergens van destijds |:( Daarmee pakt hij inderdaad wat soepeler op.

Wat je verder nog ff kan checken is de remleiding achter; die kan bij inveren over de achterbrug schuren; hiervoor kan je een sticker krijgen ter bescherming.

En er is een paar weken geleden een terugroepactie geweest voor de stuurstroppen waar speling in zou kunnen ontstaan. Die moet ik ook nog laten fixen.
Hebben dit toen gratis gedaan?

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

BioHazard schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:28:
[...]

Hebben dit toen gratis gedaan?
Yep :)

Yamaha MT-09

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Maegrim schreef op maandag 29 mei 2017 @ 00:18:
[...]
nee, die is ook in juni :+
Dat is waar ook. Sneller dan gedacht! :)
thijsco19 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 06:32:
@duitslandrit

Een toolkit is wel handig om mee te nemen. Je weet maar nooit.

De teller staat momenteel trouwens op een totaal van 15 rijders. ;)
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:21:
[...]
BMW GS is ook zo'n allroad waar je lekker mee door bochten kan knallen en verder zo'n beetje alle super motards.

[video]
Supermoto's zijn natuurlijk ook wel een totaal andere klasse. :+

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Even een check...

Ik ben binnenkort toe aan een nieuwe kettingset. Nu ben ik niet vies van een beetje sleutelen, maar wil de riskante zaken (remmen/motorblok) toch liever over laten aan een vakman.

Nu is het vervangen van de ketting + tandwielen voor mij nog een beetje grijs gebied. Is dit iets wat jullie zelf doen? Of kies je er voor om hem dan toch naar een dealer met meer ervaring te brengen? Een brekende ketting op 120 km/h lijkt me namelijk écht niet chill. Maar wat is de kans dat je het fout doet?

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
w4rguy schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:44:
Even een check...

Ik ben binnenkort toe aan een nieuwe kettingset. Nu ben ik niet vies van een beetje sleutelen, maar wil de riskante zaken (remmen/motorblok) toch liever over laten aan een vakman.

Nu is het vervangen van de ketting + tandwielen voor mij nog een beetje grijs gebied. Is dit iets wat jullie zelf doen? Of kies je er voor om hem dan toch naar een dealer met meer ervaring te brengen? Een brekende ketting op 120 km/h lijkt me namelijk écht niet chill. Maar wat is de kans dat je het fout doet?
Ik doe het zelf, enige 'bijzondere' wat je ervoor nodig hebt is een kettingpons. Het gebruik daarvan is redelijk eenvoudig, je moet alleen opletten dat de sluitschakel goed in die kettingpons uitgelijnd zit. Als het dan eenmaal vast is komt het zonder slijptol niet meer los :)

De oude ketting breken doe ik overigens door hem door te slijpen, stuk sneller & makkelijker dan met de breekpen van de pons.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 21:23

LordKnox

Opperbaas.

Het heeft g*dverdeuri een tijd mogen duren maar mijn eerste aankoop is gedaan. Afgelopen vrijdag naar Belgie gereden om een 2013 Kawasaki Versys te kopen. Deze ga ik morgen of overmorgen bij het RDW aanmelden en hopelijk kan ik dit weekend dan de eerste meters maken.

Wat voor sloten gebruiken jullie? Ik lees veel over ABUS-sloten maar die zijn qua prijs wel aan de forse kant. Zijn er andere sloten die net zo goed zijn maar in een goedkopere prijsklasse?

• lolgast
LordKnox schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:49:
Het heeft g*dverdeuri een tijd mogen duren maar mijn eerste aankoop is gedaan. Afgelopen vrijdag naar Belgie gereden om een 2013 Kawasaki Versys te kopen. Deze ga ik morgen of overmorgen bij het RDW aanmelden en hopelijk kan ik dit weekend dan de eerste meters maken.

Wat voor sloten gebruiken jullie? Ik lees veel over ABUS-sloten maar die zijn qua prijs wel aan de forse kant. Zijn er andere sloten die net zo goed zijn maar in een goedkopere prijsklasse?
Kan er weinig over zeggen, ik gebruik een ABUS slot omdat deze een beugel had die aan de motor bevestigd kon worden omdat ik geen opbergruimte heb. Mijn keuze was dus niet reuze. Maar als ik jou was zou ik even hier kijken. Zijn allemaal 4-sterren ART sloten
https://stichtingart.nl/s...77b82574f6bf871193f2f761d
Volgens mij als je nog verder zoekt (waarschijnlijk op de site van de fabrikant?) kun je ook vinden tot wanneer de goedkeuring loopt. Ten tijde van een eventuele diefstal moet de certificering voor de 4-sterren nog actief zijn namelijk!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 12:06

Ktenolix

Pijlsnel

Zijn er mensen die volledig in casual kevlar kleding rondrijden? Ik heb zelf al een kevlar jeans voor w/w verkeer, met daarnaast de leren jas van m'n pak. Dat pak is inmiddels aan vervanging toe, maar ik zit te twijfelen om, ipv een nieuw 2-delig pak, voor een kevlar hoodie + motorschoenen te gaan die bij de kevlar jeans passen.

Wat is jullie kijk daarop? Veilig genoeg? Ik rijd voornamelijk in de zomer en probeer zo af en toe mid-season naar het werk te rijden.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Ik gebruik thuis een dik ketting slot (art4), wat in principe wel onder het zadel van mijn Versys past, maar lastig. Ik heb dus ook een schijfremslot van Abus

Beide Art 4 voor de verzekering.

• Tankiej
caesar1000 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:41:
[...]

Dat is waar ook. Sneller dan gedacht! :)

[...]

@duitslandrit

[...]
Lijkt me wel handig om dan deze week een datum vast te stellen wanneer we gaan, zeker als het een weekend wordt. In de zomerperiode kan het wel eens lastig worden om voor zo'n groep een overnachtigingsplek te vinden in de Eifel.
Een motorhotel waar ik vorig jaar was zei dat ze vanaf februari/maart elk weekend vanaf pasen t/m september voor dat jaar ongeveer volgeboekt hebben zitten, af en toe komt er nog een plekje vrij door afzegging, maar veel plek is er dan niet meer.

Ik heb twee ART4 sloten, kettingslot en een schrijfremslot, die beide een paar tientjes waren en ik nu zo'n 5 jaar in gebruik heb.
https://www.bol.com/nl/p/...cm-rood/9200000019392458/
http://www.dejongemotoren.nl/?product=paddock-x

Ik vind het zonde van het geld om 100+ aan een slot uit te geven die aan dezelfde eisen voldoet (ART4 in dit geval). Als ze de motor mee willen nemen, nemen ze hem toch wel mee. Of er nou een slot van 30 euro of een slot van 150 euro aan hangt. In mijn ogen is het belangrijkste dat je voldoet aan de eis van de verzekering :)

[ Voor 40% gewijzigd door Tankiej op 29-05-2017 11:02 ]

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-11 16:42
Ktenolix schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:57:
Zijn er mensen die volledig in casual kevlar kleding rondrijden? Ik heb zelf al een kevlar jeans voor w/w verkeer, met daarnaast de leren jas van m'n pak. Dat pak is inmiddels aan vervanging toe, maar ik zit te twijfelen om, ipv een nieuw 2-delig pak, voor een kevlar hoodie + motorschoenen te gaan die bij de kevlar jeans passen.

Wat is jullie kijk daarop? Veilig genoeg? Ik rijd voornamelijk in de zomer en probeer zo af en toe mid-season naar het werk te rijden.
Ikkuh :w

Heb Sneaker schoenen van Alpinestars, Rev'it jeans en Rev'it Stealth. En sinds kort voor op de warme dagen een Macna Westcoast. De jassen hebben geen kevlar, maar wel protectiestukken erin (blauwe rev'it flappen en D3O spul). In de broek zit bij de knieën en kont kevlar en bij de knieën flexibele blauwe rev'it protectoren.

Of het allemaal net zo veilig is als een volledig textiel/leren pak.. dat denk ik niet. Maar het is sowieso veiliger dan 'normale' kleding dragen. Gisteren toevallig nog een ongeluk voor mijn neus gebeurd in een woonwijk waar een 'man met niet-nederlandse afkomst' 5meter door de lucht vloog toen hij met zijn gloednieuwe Z900 de stoep op klapte en tegen een muurtje van de tuin kwam. Wonder boven wonder had hij alleen last van zijn been en wat schrammen. Zal waarschijnlijk komen doordat hij door alle planten opgevangen was. Hij had alleen een Helm op en handschoenen aan. Verder gympies, skinny jeans en t-shirt...

YouTube: MotorcycleGeek

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 12:06

Ktenolix

Pijlsnel

Leviathius schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:03:
[...]

Ikkuh :w

Heb Sneaker schoenen van Alpinestars, Rev'it jeans en Rev'it Stealth. En sinds kort voor op de warme dagen een Macna Westcoast. De jassen hebben geen kevlar, maar wel protectiestukken erin (blauwe rev'it flappen en D3O spul). In de broek zit bij de knieën en kont kevlar en bij de knieën flexibele blauwe rev'it protectoren.

Of het allemaal net zo veilig is als een volledig textiel/leren pak.. dat denk ik niet. Maar het is sowieso veiliger dan 'normale' kleding dragen. Gisteren toevallig nog een ongeluk voor mijn neus gebeurd in een woonwijk waar een 'man met niet-nederlandse afkomst' 5meter door de lucht vloog toen hij met zijn gloednieuwe Z900 de stoep op klapte en tegen een muurtje van de tuin kwam. Wonder boven wonder had hij alleen last van zijn been en wat schrammen. Zal waarschijnlijk komen doordat hij door alle planten opgevangen was. Hij had alleen een Helm op en handschoenen aan. Verder gympies, skinny jeans en t-shirt...
Ik zat ook te kijken naar Rev'it Stealth, hoe bevalt die? Heb je daarbij ook de rugprotector gekocht? M'n Rev'it jeans hebben ook knieprotectors erin zitten om de klappen op te vangen.

Volgens mij is het idee voornamelijk dat als je een glijer maakt, je kleren (en je huid) niet wegschuren. De protectoren voor het opvangen van de klappen. Denk dat volledig leer nog wat beter de energie van de val absorbeert.

Zag eergisteren idd best veel mensen weer met een t-shirt rondrijden. Dat snap ik dus ècht niet. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Ktenolix op 29-05-2017 11:11 ]

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• Leviathius
Ktenolix schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:10:
[...]

Ik zat ook te kijken naar Rev'it Stealth, hoe bevalt die? Heb je daarbij ook de rugprotector gekocht? M'n Rev'it jeans hebben ook knieprotectors erin zitten om de klappen op te vangen.

Volgens mij is het idee voornamelijk dat als je een glijer maakt, je kleren (en je huid) niet wegschuren. De protectoren voor het opvangen van de klappen. Denk dat volledig leer nog wat beter de energie van de val absorbeert.

Zag eergisteren idd best veel mensen weer met een t-shirt rondrijden. Dat snap ik dus ècht niet. :/
De Rev'it stealth bevalt zeer zeker! Heb ook de rev'it rugprotector erbij en daar merk je niks van als je de jas aan hebt. Hij is volledig waterdicht en best wel winddicht. Dus op de koude dagen heb je het lekker warm, maar op de warme dagen zoals afgelopen weekend is het lekker zweten natuurlijk. Vandaar dat ik de Macna Westcoast erbij heb gehaald. Die laat een stuk meer wind door.

De enige minputen zijn dat de kapuchon kan wapperen op de snelweg en dat je niet heel veel opbergzakken hebt. Alleen 2 aan de voorkant die met een drukker dicht zitten, 1 bij de rits en 1 aan de binnenkant van de jas. Voor mij allemaal meer dan voldoende. Ik vermijd de snelweg toch waar het kan en heb alleen telefoon en sleutels in de jas zitten.

@DragonSlayer666 heeft er trouwens ook een.

Verwijderd

Chakotay schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:48:
[...]

Ik doe het zelf, enige 'bijzondere' wat je ervoor nodig hebt is een kettingpons. Het gebruik daarvan is redelijk eenvoudig, je moet alleen opletten dat de sluitschakel goed in die kettingpons uitgelijnd zit. Als het dan eenmaal vast is komt het zonder slijptol niet meer los :)

De oude ketting breken doe ik overigens door hem door te slijpen, stuk sneller & makkelijker dan met de breekpen van de pons.
Nu het leuke. In het instructieboekje van mijn motor staat uitdrukkelijk dat ik een eindloze ketting moet gebruiken in plaats van een ketting met een sluitschakel. Het vervelende van een eindloze ketting is dat het bovenstaande verhaal een stuk minder simpel is omdat je bij een eindloze ketting normaliter je achterbrug zal moeten verwijderen (uitzonderingen daargelaten).

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-11 14:53

...
Als je bij de RDW bent geweest moet je nog BPM aangifte doen en dat kan wel een weekje duren voordat je daar de betalingsnummer van binnen hebt en dan nog een een paar dagen voordat die verwerkt is.
Mijne is op maandag gekeurd en alle papieren opgestuurd. Vrijdags had ik de BPM retour en direct betaald en donderdags daarop mijn kentekencard zodat ik de plaat kon laten maken.
Ktenolix schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:57:

Jeps mijn motorkleding bestaat op dit moment uit
"Zomerset"
1x Revít Seattle Jeans met de seesoftprotectoren ipv de knox
1x John Doe Hoodie met rev'it seesoft protectoren op elleboog en schouders een en D3O rugprotector
1x Forma Cooper motorschoenen
"Winterset"
1x Rev'it Stealth hoodie met alle seesoftprotectoren
1x Rev'it Commuter
Zijn allebei gelamineerd dus neemt nagenoeg geen water op in een regenbui en is dus snel droog.

Bevalt mij erg goed. Nog niet mee gevallen maar heb diverse jassen en broeken getest door op asfalt te slepen met stalen blok erin en is redelijk slijtvast spul allemaal.

[ Voor 24% gewijzigd door harley op 29-05-2017 13:22 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik kwam gisteren nog achter een leuke 'feature' van TomTom...

Als je het apparaat aan het internet hebt hangen met een actief account, kan je vanaf je browser er routes e.d. heen sturen, allemaal prima. Echter, als je 2 apparaten op hetzelfde account hebt, en je stelt op de ene apparaat een route in terwijl de 2e ook actief is, neemt die de route doodleuk over. Ik was een dagtochtje richting de Ardennen aan het doen, en na een tijdje versprong de bestemming opeens. weer teruggezet dus, om even later bij een stop een berichtje van mijn vriendin te vinden. "Volgens mij doet de TomTom raar, ik rij al een half uur de verkeerde kant op!" Ik denk dat ik maar even een extra account ga aanmaken voor de TomTom die in de auto gebruikt word... :D

Het doel van mijn ritje was overigens om wat door België te touren richting de Ardennen. Eerst een goede 100km snelweg gedaan om de randstad uit te komen, om vanaf Tilburg ongeveer binnendoor verder te gaan. Uiteindelijk bij Achel de grens over gegaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fa75R0tjtdteNZnmUMhUaVNQ/medium.jpg

Om via de kleine weggetjes verder te gaan richting het zuidoosten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W9zun6NqzOhWTEYajqp46YkI/medium.jpg

Omdat ik lui was gebruikte ik de kronkelwegen-functie van de TomTom Rider, werkte prima. Na een tijdje werd ik met een klein pontje de Maas over gestuurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D2ENCdd4docRH9ocKRlLMPeR/medium.jpg

Daarna ging de route een stukje door de Nederlandse versie van Limburg, ook prima rijden voor Nederlandse begrippen, en Valkenburg zat zowaar niet stampvol touristen ondanks het mooie weer :P

Daarna weer verder in België, ook nog een stukje bos gezien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2dccHnn1O9QKfkgnoyUJVAG0/medium.jpg

Even onder Verviers ging ik maar eens tanken, maar na de Caponord volgegooid te hebben startte de boel niet meer... Dat is toch onhandig. Ik had een klein starterpack bij me, maar ook daarmee sloeg hij niet meer aan. Het was echter boven de 30°, en de RSV had ook wel eens moeite om aan te slaan als de boel goed warmgeworden is. Ik heb het dus maar even af laten koelen om het een half uur later nog maar eens te proberen, maar toen was mijn starterpack ook leeg... Crap :+

Toen maar de ANWB gebeld, een goed uur later aan zijn wat zwaardere hulpaccu sloeg hij gelukkig wel weer aan. De vriendelijke man sprak alleen helaas geen Nederlands of Engels, en mijn Frans is niet al te best... Altijd leuk :P

Aangezien het al 17:00 was geweest ben ik daarna maar in 1 ruk terug naar huis gereden zonder stoppen, ik wilde niet het risico lopend at de motor weer niet wilde starten na een stop. Na aankomst thuis kon ik de motor wel weer normaal starten, dus reserve-accu erin gezet met het idee de boel later deze week wel goed na te kijken.

Vanochtend wilde ik zoals elke dag de motor pakken om naar het werk te gaan, maar helaas weer geen succes :/ Het viel me op dat er in plaats van de gebruikelijke zoem van de branstofpomp er deze keer alleen een zwake tik te horen was. Brandstofpomp of de bedrading daarvan op zijn eind dus, weer een veel voorkomende kwaal van de Caponord gevonden *O*. Vanavond de boel maar even vervangen.

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 13:20
Bergie schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:18:
[...]

Vraag over de MT-09. Ik merkte tijdens een proefrit dat er best veel trillingen in zaten. Meer dan bij een 2 cilinder. Ervaar jij dit ook of heb ik een proefrit gedaan op een maandagmorgen model?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:57

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:18:
[...]

Nu het leuke. In het instructieboekje van mijn motor staat uitdrukkelijk dat ik een eindloze ketting moet gebruiken in plaats van een ketting met een sluitschakel. Het vervelende van een eindloze ketting is dat het bovenstaande verhaal een stuk minder simpel is omdat je bij een eindloze ketting normaliter je achterbrug zal moeten verwijderen (uitzonderingen daargelaten).
Grappig, afgelopen week zat ik de motor van een stagiair bij ons eens te bestuderen (Kawa ZXR400), die heeft een achterbrug met een 'brace' bovenop (niet ongebruikelijk bij een supersport). In die brace zat een stukje wat vastgebout zat, en je dus los kon halen, speciaal voor de ketting :P Geinig (en slim!) ontwerp detail!

Vaak bu'j te bang!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

spookz0r schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:31:
[...]

Vraag over de MT-09. Ik merkte tijdens een proefrit dat er best veel trillingen in zaten. Meer dan bij een 2 cilinder. Ervaar jij dit ook of heb ik een proefrit gedaan op een maandagmorgen model?
Ik merk af en toe wel vibratie, maar mijn ER6 had meer vibraties dacht ik... :D

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:18:
[...]

Hmm, ik heb zelf ook voor sportmotoren altijd geponste kettingen gebruikt zonder dat er ooit eentje losgegaan is. Nadat hij met de kettingpons 'vastgeklonken' is krijg je die schakel ook met grof geweld niet meer los, en hij kan niet uit zichzelf los-schieten zoals bij een 'visje'.

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 13:20
BioHazard schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:36:
[...]

Ik merk af en toe wel vibratie, maar mijn ER6 had meer vibraties dacht ik... :D
Hmm apart. Merkte het bijna constant bij het rijden. Rji nu zelf een Honda CBR600RR maar de vibraties vielen echt op bij de MT-09. Misschien nog eens een keer een proefrit doen :)

• lolgast
Hamza schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:34:
[...]

Laat ons even weten hoe hij bevalt op hogere snelheden. Mijn Scala Q3 vind ik best zachtjes klinken op 130-150km/u. Tot 80 gaan ze best hard.
Ik heb zojuist even naar de weersvoorspelling gekeken hier in de regio, maar ik denk niet dat wij vanavond een plezierritje gaan maken ;)
Morgen sowieso ook niet, maar deze week kom ik er zeker op terug! Zal je taggen, dan mis je het bericht niet :)

• Tylen

Tylen

Panini schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:59:
[...]

Laatste keer dat ik er was reed ik ook rond de 1.52 dacht ik. Moet niet zeggen dat ik echt het gevoel had dat ik de banden al op de grens aan het gebruiken was zoals Tylen zegt. Maar ik moet zeggen dat hij meer ervaring op het circuit heeft dan ik.

Dus je kan beter op zijn advies af gaan dan. :)
Elke band is verschillend kwa feedback. Het kan maar zo zijn dat je echt op het limiet zit en hem in 1 keer kwijt bent. Andere banden kunnen een waarschuwing geven (achterbandje glijd een stukje weg ofzo) waardoor je weet dat ze op zijn of over limiet gaat.

Daarom rijd ik Pirelli. Die geven een waarschuwing als ze op zijn. (achterband glijd weg een stukje).
Bastard schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:00:
[...]

een v1 is goed te doen, v2 een stukje duurder. Wat heeft de voorkeur/zit er veel verschil tussen?
V2 is nieuwe model en V1 ouwe model. Ik weet niet of je de V1 nog nieuw kan krijgen eigenlijk.

• lolgast
Van de week 's avonds ff een fotootje gemaakt van de wheelstriping op de CB1, viel me toen pas op hoeveel dat nog reflecteert..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XBNt8ZIm.jpg

Nee de oranje zij-reflector gaat er niet af. Vind mijn vriendin mooier

• A13X

A13X

Dude

@w4rguy @Chakotay En dat je de pons niet te hard aandraait bij het klinken, anders zit gelijk je schakel vast.

@lolgast Leuk dat is bij mij iets verder dan net over het water heen, gisteren nog over de Maasbandijk gereden van Appeltern naar Wijchen en weer terug. Ik heb alleen geen motornavi, eens kijken of ik routes op de auto gps of telefoon krijg ingeladen en die kan gebruiken.

Awesome

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Ik kan de DID-ketting en -tool wel aanbevelen, redelijk eenvoudig in gebruik (heb overigens geen vergelijkingsmateriaal)

• Osiris
  • Niet online
Vandaag wel een beetje mazzel gehad..

Reed over de A28 richting m'n werk en op een gegeven moment zat er een mede-motorrijder achter me.

Even spieken wat voor iets natuurlijk, leek op de FJR-lampjes, mogelijk een motoragent dus. (Of ander model die ik herken van motormuizen iig :+)

Maar: witte helm! En de politie rijdt met fluo-geel rond. Dus het gas kon d'r gewoon op, m'n standaard max + 30 km/h.

Maar ook met 160 km/h was m'n vrolijke vriend redelijk vlak achter me, dus op een gegeven moment maar naar rechts.. Als hij nóg harder wil, moet 'ie 't lekker zelf weten.

Is &@£&#@* die motor wit met blauw en bekende striping, inclusief mooie blauwe zwaailamp achterop en een LED-balkje achterop, waarvan ik verwachtte dat 'ie elk moment aan kon gaan :X

Maar 't bleef gelukkig bij een "WTF doe jij nou allemaal"-gebaar (of iets dergelijks?) :o Niet eens een "rustig aan"-gebaar o.i.d., maar z'n linkerhand kwam met de handpalm naar achteren gericht rechts van 'em. Snap t niet echt, maar positief zag het er iig niet uit..

Maar hij reed gelukkig gewoon door :)

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Osiris schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:13:

z'n linkerhand kwam met de handpalm naar achteren gericht rechts van 'em.
hekjeHoeDan? Paint!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:25

thijsco19

KTM 990 SMT

Dryhte schreef op maandag 29 mei 2017 @ 07:05:
[...]

Verse onderbroek, brandblusapparaat, reserveband, je weet wel... ;)
[...]

@duitslandrit

Probleem is dat ik op dit moment geen mogelijkheid heb om iets mee te nemen. :+
Heb nog een koffer liggen van de vorige motor alleen geen bevestiging spul..

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

thijsco19 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:17:
[...]

[...]

[...]

MT-03, daar past zo'n SW-motech tankring op, en dan een tanktas :)

Zo deed ik dat ook. De bags connection day pack past prima, als je een hogere neemt verlies je wel zicht op je snelheidsmeter...

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Iemand hier al ervaring met de rev'it vigor?
Zoek nog een goed warm weer jack en handschoenen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

>>KNIP<<

@duitslandrit

Een @ToolkiT is wel handig om mee te nemen. Je weet maar nooit.

>>KNIP<<
Moet 'ie natuurlijk wel eerst de plas over komen zwemmen, hé :9 :*)

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 29-05-2017 12:56 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Bastard
Tylen schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:46:
[...]

Elke band is verschillend kwa feedback. Het kan maar zo zijn dat je echt op het limiet zit en hem in 1 keer kwijt bent. Andere banden kunnen een waarschuwing geven (achterbandje glijd een stukje weg ofzo) waardoor je weet dat ze op zijn of over limiet gaat.

Daarom rijd ik Pirelli. Die geven een waarschuwing als ze op zijn. (achterband glijd weg een stukje).

[...]

V2 is nieuwe model en V1 ouwe model. Ik weet niet of je de V1 nog nieuw kan krijgen eigenlijk.
Lijkt erop van wel, staat nog gewoon als leverbaar. Resterende vraag, indien ik een achterbandje mee bestel, gewoon 2*SC2?

[ Voor 3% gewijzigd door Bastard op 29-05-2017 12:54 ]

• Bioflap
  • Laatst online: 03-11 16:22
Zijn er hier mensen die rijden met motorschoenen in plaats van laarzen? Nu ik een Bowtex legging heb wil ik graag Held Cattleman boots, en ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft..

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Bioflap schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:17:
Zijn er hier mensen die rijden met motorschoenen in plaats van laarzen? Nu ik een Bowtex legging heb wil ik graag Held Cattleman boots, en ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft..
Hier Alpinestars Faster-2 schoenen. Mijn huisgenoot die dichte laarzen heeft klaagde de laatste dagen wat over de warmte. In de schoenen heb ik daar niet zo last van. In de kou is het niet heel erg warm. Goede sokken helpen daar wellicht bij.

Wat betreft bescherming, ik ben er nog niet mee gevallen en heb dat ook niet in de planning staan. Volgens de verhalen zijn schoenen iets minder beschermend.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Leviathius
Toevallig heb ik laatst de Cattleman besteld en 1 dag aangehad. De kleur die je krijgt is namelijk totaal anders dan op de foto. Ze hebben bij Held alleen nog maar de lichte variant (beetje timberland beige zeg maar) en die verkopen ze als de donkere ofzo? De schoen zat wel heel prettig en was heel stevig. Ik heb hem alleen weer teruggestuurd omdat ik een donker bruine schoen wilde en niet beige.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Tankiej schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:58:
[...]
Lijkt me wel handig om dan deze week een datum vast te stellen wanneer we gaan, zeker als het een weekend wordt. In de zomerperiode kan het wel eens lastig worden om voor zo'n groep een overnachtingsplek te vinden in de Eifel.
Een motorhotel waar ik vorig jaar was zei dat ze vanaf februari/maart elk weekend vanaf pasen t/m september voor dat jaar ongeveer volgeboekt hebben zitten, af en toe komt er nog een plekje vrij door afzegging, maar veel plek is er dan niet meer.
[...]
Misschien handig om ons plan dan over te zetten naar het Tweaker Mega Moto Meet topic, net zoals @byn124 al aanhaalde? Dan kunnen we daar het een en ander regelen. Een apart topic puur voor deze rit hoeft denk ik ook niet. :+
[...]
Zoveel hoeft er voor een overnachting natuurlijk niet mee. ;)
Je zou voor een paar tientjes een tanktas kunnen kopen. Met een tanktas ziet de motor er zelf als geheel nog redelijk mooi uit en het is denk ik wel genoeg voor een weekend.
wimmel_1 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:42:
[...]
Moet 'ie natuurlijk wel eerst de plas over komen zwemmen, hé :9 :*)
+1

Wilde die grap ook maken, maar vond het misschien iets teveel van het goede. :+

• Tylen

Tylen

Bastard schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:54:
[...]

Lijkt erop van wel, staat nog gewoon als leverbaar. Resterende vraag, indien ik een achterbandje mee bestel, gewoon 2*SC2?
Afbeeldingslocatie: https://d1oo1u9dz005tf.cloudfront.net/__files/pneumatiky/pirelli/supercorsa/title_tb_1.jpg?a08066b31430d46b6bc0503bc719ac88
Afbeeldingslocatie: http://static1.okruhari.cz/__files/pneumatiky/pirelli/supercorsa/tb_1a.jpg?83c7123dc7aac37923c6caab8d5ec755
Afbeeldingslocatie: http://static1.okruhari.cz/__files/pneumatiky/pirelli/supercorsa/title_tb_2.jpg?5bd706a1ff8fa7de86233561cd7c9e38Afbeeldingslocatie: http://static1.okruhari.cz/__files/pneumatiky/pirelli/supercorsa/tb_2a.jpg?98095b3b7effc8ecf71ba6a6fe6c1b96

SC2 heb ik jaaaaren mee gereden. Sinds vorig jaar compleet over op SC1.

[ Voor 19% gewijzigd door Tylen op 29-05-2017 13:44 ]

• Tankiej
[...]

[...]

[...]

Ik weet niet of je motor een metalen tank heeft, maar anders mag je mijn tanktas wel lenen, zit vast met magneten :)
caesar1000 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:36:
[...]

Misschien handig om ons plan dan over te zetten naar het Tweaker Mega Moto Meet topic, net zoals @byn124 al aanhaalde? Dan kunnen we daar het een en ander regelen. Een apart topic puur voor deze rit hoeft denk ik ook niet. :+

[...]
Ah, die post had ik over het hoofd gezien. Lijkt me wel handig ja :P

• darkkingll
Ik heb Alpine laarzen en RevIt schoenen. De schoenen zijn ietje oncomfortabeler, maar wel een stuk minder warm in de zomer.

Ik had eerst een paar laarzen van een ander merk, hiermee een ongeval gehad(automobilist zag mij niet bij een voorrangskruising). Nou is het moeilijk vergelijken, maar ik had toen wel een iets pijnlijke enkel + een laars waarvan de rits kapot was gegaan.. Ik ben benieuwd wat er zou zijn gebeurd als ik de sneakers aan had..

[ Voor 27% gewijzigd door darkkingll op 29-05-2017 13:49 ]

• Bastard
Tylen schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:44:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

SC2 heb ik jaaaaren mee gereden. Sinds vorig jaar compleet over op SC1.
In dat geval lijkt de SC1 voor logischer gecombineerd met een SC2 achter. Mocht hij te heet worden kan ik dan altijd nog terug naar mijn SC2 slick voorband.

• Bioflap
  • Laatst online: 03-11 16:22
Leviathius schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:30:
[...]

Toevallig heb ik laatst de Cattleman besteld en 1 dag aangehad. De kleur die je krijgt is namelijk totaal anders dan op de foto. Ze hebben bij Held alleen nog maar de lichte variant (beetje timberland beige zeg maar) en die verkopen ze als de donkere ofzo? De schoen zat wel heel prettig en was heel stevig. Ik heb hem alleen weer teruggestuurd omdat ik een donker bruine schoen wilde en niet beige.
Ja ze lijken nu een beetje licht suede te zijn. Hoe vielen ze qua maat? Heb best grote poten, dus hoop dat ze passen.

Ik vind Alpinestar schoenen ook mooi, maar die zijn denk ik wel een stukje lager.. Dat lijkt mij dan weer eng ofzo.
Pagina: 1 ... 60 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.