It's funny. But not ha-ha funny.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het altijd zonnige en pittoreske Amsterdam.Joopieboy schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:41:
Vanwaar ergens kom jij? Dit weekend heb ik zelf geen tijd maar ik ga @caesar1000 ook nog eens op sleeptouw mee nemen Duitsland in, haarspelden, bochten en bergen leren rijden
Geef het tegen die tijd even aan, want dan wil ik ook wel mee in het treintje.
Weekendje met de motor naar Duitsland klinkt goed.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Als het uit komt, dan niet echt nee.Joopieboy schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:52:
Check! Moeite mee als we er een weekend van maken?
De RC8 is van 2008 tot 2010. De mijne is een 2010. Daarna komt de RC8R en die heeft wel van alles aan electronica. Inderdaad een beetje vreemd dat een redelijk jonge fiets niet eens ABS heeft.Osiris schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 06:03:
[...]
Ghe, had ik niet verwacht. De RC8 komt uit 2008 toch? Is helemaal niet zo oud
Het is wel een supersport, ABS op sportfietsen is pas een paar jaar echt gebruikelijk.PilatuS schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:34:
[...]
De RC8 is van 2008 tot 2010. De mijne is een 2010. Daarna komt de RC8R en die heeft wel van alles aan electronica. Inderdaad een beetje vreemd dat een redelijk jonge fiets niet eens ABS heeft.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
S1000RR is in 2009 geintroduceerd en die heeft ABS, ESP, verschillende rijmodi en optioneel een gecombineerd remsysteemChakotay schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:42:
[...]
Het is wel een supersport, ABS op sportfietsen is pas een paar jaar echt gebruikelijk.
Ik moet eerlijk zeggen dat die snufjes al een paar foutjes hebben hersteld (onbekend of ik t zonder die snufjes ook had gered overigens), dus ik ben er blij mee
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
De mijne zit net rond die tijd dat het standaard geworden is. Alleen omdat mijn fiets eigenlijk een 2008 is qua techniek zat het er nog net niet op. Aan de andere kant vind ik het ook wel wat hebben. Puur ik en de fiets zonder enige vorm van electronica.Chakotay schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:42:
[...]
Het is wel een supersport, ABS op sportfietsen is pas een paar jaar echt gebruikelijk.
Hey joh, doe mij ook eens op de hoogte houden! Lijkt me leuk. Gaat de Tweakers Motor Meet dan toch écht gebeuren!?Joopieboy schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:52:
Check! Moeite mee als we er een weekend van maken?
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Straks hebben we een sliert van Tweakers achter ons aan!Joopieboy schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:41:
Vanwaar ergens kom jij? Dit weekend heb ik zelf geen tijd maar ik ga @caesar1000 ook nog eens op sleeptouw mee nemen Duitsland in, haarspelden, bochten en bergen leren rijden
De S1000RR was natuurlijk ook wel dé motor die de motorwereld deed verbazen met z'n kracht en volledigheid van elektronische hulpmiddelen. Heel veel andere 1000cc SS's hadden op dat moment behalve ABS nog niet al die verschillende opties aan boord.noes schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 12:01:
[...]
S1000RR is in 2009 geïntroduceerd en die heeft ABS, ESP, verschillende rijmodi en optioneel een gecombineerd remsysteem
Ik moet eerlijk zeggen dat die snufjes al een paar foutjes hebben hersteld (onbekend of ik t zonder die snufjes ook had gered overigens), dus ik ben er blij mee
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Maar nu doe ik 't gewoon wat rustiger aan..
En zo te horen is er wel animo voor een rit
Zou voor mij richting eind juni gaan iig
[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 26-05-2017 12:30 ]
Ik woon op 30km van de grens, in de buurt van Nijmegen. Maar ken alleen de directe omgeving rondom kleve tot kalkar/kevelaar een beetje.Nero22 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:32:
Wie heeft er zin in een dagje Duitsland dit weekend? Wil diegene mij dan ook op sleeptouw nemen? Ik heb geen idee waar ik heen moet en vind het toch wel spannend dan.
Hoe groot is het rondje dat je zou willen maken en wat verwacht je? Het is in dat gebied geen Eiffel. Heb wel tijd van het weekend.
@hetweekend Ik sluit graag aan, mits ik kan. Ben alleen sowieso 2 weekenden in de maand verhinderd ivm dochtertje. En die is met 4 nog wat te jong voor achterop.
Awesome
Ronje Eifel is een prima verjaardagsbesteding toch?
Beginnend motorrijder met A2 fiets.
(Voor de info mocht het doorgaan en ik mee zou willen)
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Na veel lezen en afwegen zojuist besloten om een dual-setje Sena 10S te halen. Verschil met de 20S gaan wij niet merken en als cadeau vond ik het ook wel welletjes qua kosten.
Als ik het eerder had bedacht misschien iets goedkoper kunnen kopen, maar ik moest het voor zondag hebben
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Hoefde helemaal niks aan de bekabeling te doen, klusje van 5 minuten.

Rond Nijmegen ben ik al wel een paar keer geweest dus ik had stiekem wel gehoopt op Eifel.Raym09 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:40:
[...]
Ik woon op 30km van de grens, in de buurt van Nijmegen. Maar ken alleen de directe omgeving rondom kleve tot kalkar/kevelaar een beetje.
Hoe groot is het rondje dat je zou willen maken en wat verwacht je? Het is in dat gebied geen Eiffel. Heb wel tijd van het weekend.
@hetweekend Ik sluit graag aan, mits ik kan. Ben alleen sowieso 2 weekenden in de maand verhinderd ivm dochtertje. En die is met 4 nog wat te jong voor achterop.
Wat vreselijk toch, als je dit soort oorden gewoon op een dagje kunt bezoeken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zeg wel, stikjaloers ben ikDrivinUCrazy schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:25:
Wat vreselijk toch, als je dit soort oorden gewoon op een dagje kunt bezoeken.
Hier aan de Vlaamse kust is het minstens een uur rijden naar semi-leuke weggetjes.
Nu kan ik natuurlijk een simpel kabeltje maken maar zat juist te denken aan een draadloos oplaadsysteem. Ik heb er namelijk een waterdicht hufterproof hoesje omheen met rubberen pluggen in de gaatjes, om nou die waterdichtheid op te offeren vind ik beetje zonde. ( Ook al is het een s7 welke zelf al 'waterproof' is)
Zat dus te denken om op een bepaalde manier een draadloze oplader in/op de ram mount te bevestigen.
Iemand weleens een draadloze oplaad oplossing gezien op een motor?
Oh, weekendje Duitsland ben ik zeker van de partij! Als jij een beetje in de stijl van @PilatuS en @caesar1000 rijd(aardig sportief, maar bovenal verantwoord), gaat dat helemaal goed komen!Joopieboy schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:41:
Als het kan en mag, haak ik graag aan. Vermogen heb ik zat op mijn ninja300 (tov van de Duke125 hehehe
Never ride faster than your guardian angel can fly.

Het is lastig te lezen, maar op dit blauwe borden (de onderste, rechtse van de twee) staat:
"Fietspad Mark"
Is dit nou een fietspad, of niet? Ik laat u raden terwijl ik de beelden erbij pak
Dit weekend zou je echt nergens in Duitsland willen rijden denk ik. Zal met Hemelvaart echt retedruk zijn op de lekkere stuurwegenNero22 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:32:
Wie heeft er zin in een dagje Duitsland dit weekend? Wil diegene mij dan ook op sleeptouw nemen? Ik heb geen idee waar ik heen moet en vind het toch wel spannend dan.
Geen fietspad, want geen van onderstaande borden:HTT-Thalan schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 19:56:
We hebben een verkeerskundig raadseltje!
[afbeelding]
Het is lastig te lezen, maar op dit blauwe borden (de onderste, rechtse van de twee) staat:
"Fietspad Mark"
Is dit nou een fietspad, of niet? Ik laat u raden terwijl ik de beelden erbij pak.

En toch gaat het lastig worden om dit paadje met de auto te volgenNero22 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:08:
[...]
Geen fietspad, want geen van onderstaande borden:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xkDrkLkY6Mw&feature=youtu.be]
Dat het niet kan betekent niet dat het niet mag.HTT-Thalan schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:08:
[...]
En toch gaat het lastig worden om dit paadje met de auto te volgen.
[video]
Hetzelfde geldt voor andersom.
[ Voor 5% gewijzigd door Nero22 op 26-05-2017 21:12 ]
Zo ben ik laatst ook over dit bruggetje gegaan:Nero22 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:08:
[...]
Geen fietspad, want geen van onderstaande borden:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Er stond nergens dat het een fietspad is
Mooie stripple, geen bellypan?GloriX schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 00:58:
[afbeelding]
Vanmiddag een heerlijk rondje Amsterdam, Driemond, Abcoude, Breukelen, IJsselstein, Rotterdam en weer volgas terug naar Amsterdam!
Heerlijk weertje voor een mooi rondje
Zelf zit ik te lonken naar de Rev'it Air 2 combi maar zit nog een beetje te twijfelen of het niet over done is
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Het is een heel stuk koeler tijdens het rijden omdat de wind er doorheen komt.
Voor het geld vind ik het zeker de moeite waard want zo duur zijn ze niet.
In progress: VW kever
Zelf ben ik er ook naar aan het oriënteren. Mijn vader heeft een doorwaaijas, en heb hem meerdere keren gebruikt. Het is echt heerlijk, maar met de temperaturen van vandaag heb je volgens mij meer aan een doorwaaijas met koelvest. Hierdoor ben ik momenteel naar een jas aan het kijken waar je een koelvest ik kan ritsen. De jas die jij noemt heeft die functionaliteit volgens mijFreubel schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 07:21:
Zijn er eigenlijk mensen met ervaring betreffende doorwaai kleding ? Of zijn die paar warme dagen per jaar niet echt de moeite ?
Zelf zit ik te lonken naar de Rev'it Air 2 combi maar zit nog een beetje te twijfelen of het niet over done is
En als het zo warm is zorgen dat je de Eifel of Ardennen in gaat. Tussen de bossen is het wat koeler.
[ Voor 20% gewijzigd door DrivinUCrazy op 27-05-2017 08:02 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Je kunt je remklauwen daarmee gewoon volledig lospakken zonder dat je remleidingen hoeft te ontluchten nadat je de klauwen weer terug gezet hebt. Je hoeft je klauwen dus ook niet met een touwtje aan de clip-ons op te hangen of iets dergelijks (waarmee ze meestal alsnog in de weg hangen).xos schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 07:54:
[...]
Deze even gemist. Sta open voor alle verbeteringen, kan je uitleggen hoe een snelkoppeling het makkelijker maakt want ik zie dat even niet?
Galfer levert dat spul o.a.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
In het begin wil het nog wel, maar op 1:27 wordt het al wat lastigerHTT-Thalan schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 21:08:
[...]
En toch gaat het lastig worden om dit paadje met de auto te volgen.
[video]
Ja dat ken ik, maar gezien je quote dacht ik ook dat ze het terugplaatsen van een achtervelg makkelijker kunnen maken. Maar dat is dus niet het geval. De voorkant is prima, gewoon standaard werk. Maar die achterkantwimmel_1 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 08:21:
[...]
Je kunt je remklauwen daarmee gewoon volledig lospakken zonder dat je remleidingen hoeft te ontluchten nadat je de klauwen weer terug gezet hebt. Je hoeft je klauwen dus ook niet met een touwtje aan de clip-ons op te hangen of iets dergelijks (waarmee ze meestal alsnog in de weg hangen).
Galfer levert dat spul o.a.
Achterwiel blijft inderdaad altijd een (beetje?) gek*t inderdaad, eigenlijk heb je dan minimaal 3 handen nodig. Ik leg meestal een plankje ter dikte van de hefhoogte van de paddockstand onder 't wiel zodat 't wiel weer op de juiste hoogte staat ten opzichte van de achterbrug maar dan nog schuift die bracket meestal precies verkeerd.xos schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 09:26:
[...]
Ja dat ken ik, maar gezien je quote dacht ik ook dat ze het terugplaatsen van een achtervelg makkelijker kunnen maken. Maar dat is dus niet het geval. De voorkant is prima, gewoon standaard werk. Maar die achterkant.
Heb nou sinds kort zo'n Abba Skylift dus nou kan ik de motor laten zakken tot normale rijhoogte, maar heb daar nog niet mee geëxpiremteerd zónder wielen (plus dat ding meenemen naar 't circuit is ook niet écht praktisch).
Snelwissel systemen zijn 't vaak ook allemaal nét niet. Snap niet dat daar af fabriek niet iets goeds voor te leveren is.
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 27-05-2017 09:41 ]
Gewoon m'n leren pak zoals altijd, maar nu met speciale zomer onderkleding. In de winter met winter onderkleding.Freubel schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 07:21:
Zijn er eigenlijk mensen met ervaring betreffende doorwaai kleding ? Of zijn die paar warme dagen per jaar niet echt de moeite ?
Ik heb de Revit Airwave 1 in de sale gekocht vorig jaar en dat is best een goede aankoop geweest. De hele zomer gedragen. Wel moet je blijven rijden want in de stad is het alsnog warm. Koelvest eronder kan ook nog. Hoewel een nat tshirt volgens mij hetzelfde effect geeft. Alleen woon-werk wordt dan wat minder praktisch denk ik.Freubel schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 07:21:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
misschien goede tip voor sommigen, is volgens mij goede deal voor een tomtom
Wel snel zijn, er zijn er nog maar 3.kneusteun schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:48:
http://www.bcc.nl/navigat...+NL&utm_campaign=algemeen
misschien goede tip voor sommigen, is volgens mij goede deal voor een tomtom
Vraag me af wat nou echt het verschil is met 2 generaties terug en de huidige 450. Volgens mij alleen wat kleine incrementele updates, maar niks schokkends.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik had het bij TomTom nagevraagd even terug, ik kreeg als reactie dat het enige verschil het scherm & de 2 instellingen daarvoor is. Routering e.d. zou allemaal gelijk moeten zijn.Ethirty schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:56:
[...]
Wel snel zijn, er zijn er nog maar 3.
Vraag me af wat nou echt het verschil is met 2 generaties terug en de huidige 450. Volgens mij alleen wat kleine incrementele updates, maar niks schokkends.
Erg goede deal dat trouwens, is ook het premium pak incl slot, hoesje en autohouder... Als er er niet al een had, zou ik deze zeker besteld hebben
Scheve camping plekken.
Met de camper rijd ik het ding gewoon enigsinds waterpas op een aantal wiggen, met een tent gaat dat niet of althans zo een grote wig heb ik niet bij me.
Meerdere keren vannacht half naast mijn luchtbed wakker geworden, uiteindelijk sliep ik maar werd bepaald niet zachtzinnig gewekt door 34 hanen die om half 5 los gingen.
Om een uur of half acht uit bed, koffie gezet en het verslagje van dag 2/gisteren zitten maken.
Toch fijn die Europa data bundels, dat maakt in 1 klap die nutteloze camping WiFi punten overbodig.
Tegen de tijd dat ik ingepakt had en kon vertrekken was het 10 uur, late start vandaag.
Eerst naar het dorp, brood, water en een espresso.
Viel me meteen op dat er iets vreemds was met de achter rem van de Vespa.
Aanraken was bijna genoeg om voorover over het stuur te vliegen.
Dus

Dacht ik laat haar maar even zegenen voor een voorspoedige dag.
Helaas, 3 straten verder moest ik steeds meer gas geven en hoefde ik de voorrem ook maar aan te raken om bijna een stoppie te maken.

Roadside fix nr 3 ...
De rook kwam uit de achterrem, duidelijk gevalletje van een vast zittende rem.

Ik vond die nieuwe remhandle al zo "anders" aan voelen. Gelukkig had ik de oude bewaard.
Dus heel de bende aan bagage er af, gereedschap zit onderin.
Complete voorzijde weer uit elkaar, nieuwe remhandle er af, langs de oude en ja hoor die zagen er net iets anders uit.
Toen viel het kwartje.
Mijn Vespa heeft ABS en een gecombineerd rem systeem. De achterrem bedient bij hard door remmen ook de voorrem, dit via de ABS pomp.
Als dus die achterrem niet volledig "los" komt of de "druk" niet weg valt omdat de handle het "pompje" ingedrukt houd blijft het geheel bekrachtigd.
Dus oude handle terug er op.

Proef rondje door de straat en het was weer OK.
Alle zooi er weer terug op en door. Ondertussen was het al half 12.
Rare start van de dag zo, ok dan toch maar richting Colle du Tende.
Misschien dat ik toch ergens die Ligurische grenskamstrasse op kon komen.

Deze was wat hoger dan de vorige, dichter bij de lieve Heer dus poging 2 om een goede zegening te krijgen voor een behouden vaart.
Echter het rijden ging als een natte krantenwijk, ik voelde me niet fijn, de enigsinds verbrande achterrem werkte niet echt mee. Afdalen met een automaatje is sowieso al heel veel bij remmen, dan is een slechte achterrem niet welkom.
Goed, gewoon door sturen en we zien wel bij de pas ergens.
Voor ik het wist stond ik weer voor het verkeerslicht.

Onderweg naar boven pikte er een sportieve chauffeur in een of andere gezinsbak aan die er duidelijk zin in had.
We gingen bergop dus die wat mindere rem had ik geen last van. Met een beladen Vespa met 23pk moet je je speelmaatjes zorgvuldig uitkiezen om niet volledig afgedroogd te worden, die gezinsbak kon ik wel hebben
De wachttijd stond op 17 minuten, gelukkig geen 30 graden maar even goed erg lang wachten zeker omdat ik behoorlijk moest plassen.
Bij groen stoof er een klein groepje Zwitserse motorrijders goed hard weg richting tunnel ingang om in de tunnel vervolgens als schapen te rijden.
Ik was van de dag daarvoor de ruim 100 door de tunnel gewend dus hop er voorbij, tegenliggers komen er toch niet
Met de afdaling kwam er 1tje van het groepje meteen voorbij, de andere 3 bleven achter hangen. Ik was mijn achterrem vergeten, het gewicht hielp mee en het zonnetje scheen. Leuk stukje gestuurd tot ik op bruut vermogen een lesje kreeg van de Zwitsers, met volgas op een recht stukje kwamen ze voorbij geblaft.
Ik kan het beter bij gezinsbakken houden..
Ik kreeg honger, de peut was op en mijn schouder begon weer pijn te doen, plus die Zwitserse afdroog actie en mijn goede zin was vertrokken.

Net over de grens in Italië, plastic tafels en stoelen, geknutselde overkapping van zeil en 4 Italiaanse motorrijders die tegelijk met mij aan kwamen om te lunchen.
Dat moet goed zijn: lokaal volk, pasta, fles water, 1 wijntje, bakje ijs, koffietje en een nieuw plan.

Mijn vrouw voelde zich niet tof, ik vond het ook wel weer goed geweest. Dus naar "huis", vermijd snelwegen, paar tussen punten er bij en de rest van de dag zou gevuld zijn.
De lunch hielp, ik voelde me een stuk beter, buikje en de tank vol, helm op muziekje aan een gas er op.

TomTom zegt 90km/u, nou ben ik niet echt bang aangelegd maar dat lukt echt met geen mogelijkheid.
Het weggetje is maar 1,5 Vespa breed, vol met kuilen, gaten en scheuren.
De andere kant van deze heuvel was duidelijk iets rijker.

Na de oprit van de eerste sjieke agriturusmo was het asfalt ook ineens heel en redelijk netjes.
Vriendjes met de burgemeester denk ik.

Gaar hoofd.
Volgende "pas" stond op "gesloten" maar daar was ik ook op de heen weg overheen gekomen, dus gewoon door gereden.

Nog hoger nog dichterbij nog een betere zegening zou ik zeggen.

Mijn gezicht klaarde er in iedergeval van op
Zicht op zee (en Ventimiglia)

Leuk weggetje, beetje rommelig niet echt voor de racers onder ons maar met een tour/All-road of Vespa goed te doen
Tijdens de afdaling werd ik door een klein groepje Italiaanse motorrijders tot stoppen gevraagd.
Of de pas open was, ja dus, her en der wat grind maar goed te doen.
Toch leuk die 5 woordjes Italiaans die ik spreek.
Waar ik vandaan kwam een waar ik heen ging, enz. Gewoon een sociaal babbeltje dat lukt wel.

Genoeg bochtjes in ieder geval, daar hoef je niet voor naar de mega hoge bergen te gaan.
Maar nog genoeg kilometers te gaan dus niet te veel treuzelen.

Als je alleen op reis bent en het graag wilt delen moet je veel stoppen om foto's te maken.

Een deken van bomen, hier kun je beter niet stil vallen met pech of zo. Geen gsm ontvangst en tig kilometers van de bewoonde wereld.
Nog 1 keer gestopt om te tanken, nog een erg leuk stukje gegumd met een BMW r1100 in mijn kielzog.
Als de bochtjes krap genoeg zijn, en het geen Rosso wannabe is kan ik het goed bij houden en zelfs voor blijven.
Uit eindelijk draaide ik om half 7 in de avond de oprit van ons tijdelijk woon adres op ( www.brusagio.com )
Achterbandje heeft betere tijden gehad:

Het was echt een toffe korte trip.
Niets echt gepland, de wegen, de tijd en mijn ideeën hebben de dagen bepaald en de route gevormd.
Het zo alleen reizen maakt dat je erg snel aanspraak hebt. Niet dat ik overal tegen aan lul maar je hebt zo snel een vraag waar je vandaan komt of iets dergelijks.
Mijn vrouw en ik hebben 2 jaar Italiaanse les gehad, ik heb echt geen talen knobbel, een de lessen plus het huiswerk waren regelmatig reden tot echtelijke discussies...
Maar toch is er genoeg blijven hangen om me gewoon met dagelijkse dingen te redden. En zelfs te vertellen waar we werken, hoe lang we in Italië blijven, wat we dan doen, enz.
Deze streek is wel echt een aanrader, veel kleine dorpjes, leuke passen die niet te hoog zijn dus vroeg in het seizoen al toegankelijk zijn.
De Vespa heeft me voor het eerst dat ik haar heb waar probleempjes gegeven. Niks wat niet op te lossen was maar ik was blij dat ik toch een klein doppensetje en toevallig nog een sleutel 17 bij me had.
Ik heb me kostelijk vermaakt, Jean-Pierre heb ik niet gesproken omdat hij te lui was zijn receptie te openen.
Luigi sprak ik in een klein dorpje, hij bleek slager te zijn en met zijn lange nagels en handen onder de vlees meuk gaf hij me het wisselgeld uit de kassa terug. Ik kon met hem met mijn gebrekkige Italiaans en leuk gesprekje voeren.
Dat was voor mij wel een van de leuke momenten van deze trip.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Hij is al niet meer leverbaarChakotay schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:26:
[...]
Erg goede deal dat trouwens, is ook het premium pak incl slot, hoesje en autohouder... Als er er niet al een had, zou ik deze zeker besteld hebben
Tip: Zorg dat je voeten het laagst zijn, en je hoofd het hoogst (dus niet je linkerzij het hoogst en je rechterzij het laagst). Dat werkt voor mij vaak welBommes schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:47:
Dag 3
Scheve camping plekken.![]()
Met de camper rijd ik het ding gewoon enigsinds waterpas op een aantal wiggen, met een tent gaat dat niet of althans zo een grote wig heb ik niet bij me.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
http://www.polo-motorrad.de/de/mesh-3-damenjacke.html
Gisteren het handsfree setje van de Aldi opgepikt en gemonteerd, montage viel wat tegen maar dat lag denk meer aan mijn helm (Scorpio EXO-500) dan aan het setje. De klem paste niet en ik zou een snee door de stoffering moeten maken om het enigszins te laten passen. Klemmen was ook erg lastig omdat de klem aan de buitenkant tegen de helm geen anti-slip heeft en heen en weer blijft glijden. Uiteindelijk de klem met dubbelzijdig tape aan de helm geplakt en tot nu toe zit het aardig stevig.
Het monteren van de speakers op de daarvoor voorziene plek in de helm was erg krap, uiteindelijk gelukt door de sparing iets aan te passen.
De verbinding tussen de speakers en de unit is wat krom bedacht, door de wijze waarop ik mijn kabels uit de helm krijg zit de stekker verkeerd om. De kabels maken daardoor een 180 graden bocht om de aansluiting te kunnen maken, alles behalve ideaal.
Verbinden met de Iphone ging goed hetzij even wat tricky, daarbij klopte de naam van de unit niet met de handleiding. Het daarna afspelen van Spotify en tegelijktijd maps ging zonder problemen. De bediening is even wennen maar daarna is het vooruit skippen, harder/zachter, pauzeren stoppen vrij eenvoudig te doen.
Tot nu toe nog niet helemaal overtuigd, het eerste ritje was de muziek boven de 80km/h amper te horen en instructies van maps onverstaanbaar. Bij aankomt wat onderzoek gedaan en daaruit bleek dat de speakers niet netjes voor mijn oren zaten maar een 1,5cm verder naar achteren. Een kleine wijziging en het ritje terug naar huis was het allemaal al iets beter te verstaan.
Ondertussen de speakers verplaatst en de eerste indruk is dat het behoorlijk is verbeterd. Dat zo maar eens als een excuus gebruiken om nog een rondje te maken
Awesome
Nadeel van een nat shirt is dat het opgedroogd is voor je op de leuke plekken bent. Meestal rijd ik eerst 1 á 1,5 uur snelweg om zo snel mogelijk in de Eifel te zijn. Het natte shirt wil je dus eigenlijk als je van de snelweg af gaat.Vrijdag schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 10:02:
[...]
Ik heb de Revit Airwave 1 in de sale gekocht vorig jaar en dat is best een goede aankoop geweest. De hele zomer gedragen. Wel moet je blijven rijden want in de stad is het alsnog warm. Koelvest eronder kan ook nog. Hoewel een nat tshirt volgens mij hetzelfde effect geeft. Alleen woon-werk wordt dan wat minder praktisch denk ik.
Dan neem je een flesje water mee of koop er eentje onderweg, niet te moeilijk tochThoit schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 15:27:
[...]
Nadeel van een nat shirt is dat het opgedroogd is voor je op de leuke plekken bent. Meestal rijd ik eerst 1 á 1,5 uur snelweg om zo snel mogelijk in de Eifel te zijn. Het natte shirt wil je dus eigenlijk als je van de snelweg af gaat.
Vandaag geslaagd voor een nieuwe helm, uiteindelijk best een duur model gekozen.
Ben zo a-technisch als het maar zijn kan, maar tis me gelukt om de boel aan te sluiten onder het zadel zodat wanneer hij niet op contact staat hij ook geen stroom vreet. Beetje jammer dat de halve motor uitelkaar moest om het draadje netjes onder de tank weg te werken
Toen ik namelijk 'es bij Motozoom aan 't kletsen was over olie, gaven ze al aan dat je beter een iets duurder merk zoals Liqui Moly kon kopen i.p.v. "Racing Dynamic", wat voor een relatieve habbekrats over de toonbank gaat (maar die ze daar wel gewoon verkopen
Maar natuurlijk zijn er nog veel meer olie-merken te vinden en online is dat allemaal best praktisch. Alleen ook wel weer veel keuze opeens.
Zo heeft een bepaalde online winkel een rijtje merken:
- CASTROL
- SHELL
- TOTAL
- Kroon Oil
- Liqui Moly
- Mobil
- Motul
Dus vandaar dat ik me afvroeg of er hier mensen met zeer veel olie-kennis aanwezig zijn
Onlangs een wijze les geleerd: Geen auto-olie in je motor gooien. Heel veel olie van het type 'automobiel' heeft frictie-verlagende toevoegingen, die je níet bij je natte koppeling wilt gooien... dus ik neem nu geen risico meer en gebruik gewoon Castrol 4T RS á €veel,- per literOsiris schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:59:
Mensen hier trouwens verstand van olie? Of ruime ervaring?
Toen ik namelijk 'es bij Motozoom aan 't kletsen was over olie, gaven ze al aan dat je beter een iets duurder merk zoals Liqui Moly kon kopen i.p.v. "Racing Dynamic", wat voor een relatieve habbekrats over de toonbank gaat (maar die ze daar wel gewoon verkopen). Kan ik op zich nog wel iets bij voorstellen, dat je niet de Action-olie in je motor van enkele duizenden euro's wil gooien.
Maar natuurlijk zijn er nog veel meer olie-merken te vinden en online is dat allemaal best praktisch. Alleen ook wel weer veel keuze opeens.
Zo heeft een bepaalde online winkel een rijtje merken:De ene 4 liter-fles die aangeraden wordt voor je desbetreffende motor is alleen de andere weer niet qua prijs. Zitten soms best forse verschillen tussen. Terwijl deze merken, in mijn zéér on-ervaren hoofd, toch allemaal niet ala Action zijn..?
- CASTROL
- SHELL
- TOTAL
- Kroon Oil
- Liqui Moly
- Mobil
- Motul
Dus vandaar dat ik me afvroeg of er hier mensen met zeer veel olie-kennis aanwezig zijnWat is aan te raden? Wat is te vermijden?
Er zit een hoop nuance tussen en er zullen best veel geschikte olie-types voor motoren bij zijn, maar ik heb geen zin in probeersels met het risico straks een nieuwe koppeling nodig te hebben, van deze olie ben ik tenminste zeker.
Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld maar voor een Japanse fiets van de leeftijd en 't kaliber waar jij mee rijd: Bel-Ray EXS olie. Zo'n ZZR1400 loopt met een FULL Syntheet gewoon 't lekkerst + is ook voor je koppeling 't fijnst. Bel-Ray zie ik als merk niet eens in je rijtje staan?Osiris schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:59:
Mensen hier trouwens verstand van olie? Of ruime ervaring?
Toen ik namelijk 'es bij Motozoom aan 't kletsen was over olie, gaven ze al aan dat je beter een iets duurder merk zoals Liqui Moly kon kopen i.p.v. "Racing Dynamic", wat voor een relatieve habbekrats over de toonbank gaat (maar die ze daar wel gewoon verkopen). Kan ik op zich nog wel iets bij voorstellen, dat je niet de Action-olie in je motor van enkele duizenden euro's wil gooien.
Zo heeft een bepaalde online winkel een rijtje merken:De ene 4 liter-fles die aangeraden wordt voor je desbetreffende motor is alleen de andere weer niet qua prijs. Zitten soms best forse verschillen tussen. Terwijl deze merken, in mijn zéér on-ervaren hoofd, toch allemaal niet ala Action zijn..?
- CASTROL
- SHELL
- TOTAL
- Kroon Oil
- Liqui Moly
- Mobil
- Motul
Dus vandaar dat ik me afvroeg of er hier mensen met zeer veel olie-kennis aanwezig zijnWat is aan te raden? Wat is te vermijden?
Een Motul 300V zou ook een goede keuze zijn (en die staat qua merk als laatste in je rijtje).
Als je niet in de winter gaat rijden: 10W40 óf zelfs een 50 ....
JASO MA2 moet er op staan voor tweewielerts met gedeelde olie voor blok en bak. Waarbij MA2 kennelijk voor moderne motoren is met catalysator.HTT-Thalan schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:02:
[...]
Onlangs een wijze les geleerd: Geen auto-olie in je motor gooien. Heel veel olie van het type 'automobiel' heeft frictie-verlagende toevoegingen, die je níet bij je natte koppeling wilt gooien... dus ik neem nu geen risico meer en gebruik gewoon Castrol 4T RS á €veel,- per liter.
Er zit een hoop nuance tussen en er zullen best veel geschikte olie-types voor motoren bij zijn, maar ik heb geen zin in probeersels met het risico straks een nieuwe koppeling nodig te hebben, van deze olie ben ik tenminste zeker.
Zelf onlangs 1x | 70625-4 - Ester Tech Syntec 4+ 10W40 4L gekocht, motor doet het nog steeds prima afdronk was zo-zo Wat voor olie de garage er in gegooid had weet ik eigenlijk niet...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dit was gewoon een rijtje die een online shop zo had staan, ben er zelf niet bekend mee, zoals ik al door liet schemerenwimmel_1 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:30:
[...]
Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld maar voor een Japanse fiets van de leeftijd en 't kaliber waar jij mee rijd: Bel-Ray EXS olie. Zo'n ZZR1400 loopt met een FULL Syntheet gewoon 't lekkerst + is ook voor je koppeling 't fijnst. Bel-Ray zie ik als merk niet eens in je rijtje staan?
Motul had ik bij de vorige motor ook gebruikt, was wel prima spul volgens mij (n=1wimmel_1 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:30:
Een Motul 300V zou ook een goede keuze zijn (en die staat qua merk als laatste in je rijtje).
Volgens 't boekje zou 10W-40 tot -10 °C nog wel te gebruiken zijn, maar dan rijd ik toch niet meer..wimmel_1 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 17:30:
Als je niet in de winter gaat rijden: 10W40 óf zelfs een 50 ....
Scheelt dat ik elke 3 maanden de motorolie dien te vervangen met m'n woonwerkverkeer-gebruik, dus als m'n aankomende keuze niet bevalt, kan d'r zo iets anders in
Maar alsnog beetje de vraag: zijn d'r ook el-cheapo merken die je echt links zou moeten laten liggen?
[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 27-05-2017 18:22 ]
Qua merken maakt 't elkaar meestal niet veel uit, Shell & Kroon zijn bijvoorbeeld 100% 't zelfde op de verpakking naOsiris schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:13:
[...]
Dit was gewoon een rijtje die een online shop zo had staan, ben er zelf niet bekend mee, zoals ik al door liet schemeren
[...]
Motul had ik bij de vorige motor ook gebruikt, was wel prima spul volgens mij (n=1)
[...]
Volgens 't boekje zou 10W-40 tot -10 °C nog wel te gebruiken zijn, maar dan rijd ik toch niet meer..
Scheelt dat ik elke 3 maanden de motorolie dien te vervangen met m'n woonwerkverkeer-gebruik, dus als m'n aankomende keuze niet bevalt, kan d'r zo iets anders in
Maar alsnog beetje de vraag: zijn d'r ook el-cheapo merken die je echt links zou moeten laten liggen?
Als je er bij jouw fiets voor kiest om er een vol-syntheet in te gooien welke aan de JASO standaarden voldoet dan komt 't wel goed. De action/lidl/aldi spullen zijn meestal minerale oliën óf hooguit half-syntheten.
Bertolli zou ik laten staan, zeker voor een JapannerOsiris schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:13:
[...]
Motul 300V. Hier iig niks anders meer. Top olie. Kost wel wat though.
Edit: Ja das die geile gele olie
[ Voor 12% gewijzigd door Tylen op 27-05-2017 19:44 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Castrol is rood, zoals een Ferrari!Tylen schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 19:43:
Het is al twee keer eerder gezegd. Dus hier de derde bevestiging.
Motul 300V. Hier iig niks anders meer. Top olie. Kost wel wat though.
Edit: Ja das die geile gele olie
zelf kies ik altijd voor een A-merk, maar ken ook mensen die er al jaren action-olie in gooien en nooit problemen hebben. Voor een paar euro meer bestel je op internet echter een A-merk en weet je zeker dat je goed zit.
Als je olie voor een automatische versnellingsbak (hydrauliek olie) aanschaft, ja...... Motor-Olie is ook bij Castrol blank/geel
Sinds ik mijn motorrijbewijs heb, is het bij mijn vader met lichte, nog niet toegegeven, midlifecrisis toch ook gaan kriebelen om motor te gaan rijden. Nou hij heeft vorige week zijn roze pasje mogen ontvangen en zijn oog was tot vanmiddag op een matzwarte vulcan s gevallen.
Vanochtend gingen we dan naar Goedhart om te kijken voor een proefrit, andere modellen en gewoon leuk rondneuzen naar de nieuwe fietsen. Toen we binnen kwamen stond daar een donkerrode Victory Judge. Nou hij was op slag verliefd hoor. Toch nog ff bij de vulcan gekeken, maar de Victory ging m worden. Proefritje gemaakt, het prachtige uitlaatgeluid aangehoord en hij was om. Super deal op gehad. Motor komt uit 2016, 1700km en stond te koop voor 12,5k (ik wil ook zoveel geld
Hier nog even een fotootje voor de geïnteresseerden. Ben ik jaloers? Jazeker! Maar gelukkig mag ik er ook weleens een rondje op rijden
1800cc 'freedom twin', 90pk, maar 130Nm koppel!
Wie die knakker op de achtergrond is, weet ik ook niet
wimmel_1 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:52:
[...]
Als je olie voor een automatische versnellingsbak (hydrauliek olie) aanschaft, ja...... Motor-Olie is ook bij Castrol blank/geel
Grappig dat 't plaatje op de fles een heldere/gele leiding laat zien
Je moet niet alles geloven wat marketing op een flesje zet!wimmel_1 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:29:
Grappig dat 't plaatje op de fles een heldere/gele leiding laat zien

[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 27-05-2017 21:44 ]
Is beter dan mijn koelvloeistof, die is rozeTylen schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:44:
Maar geef toe. Dat rooie kan toch niet tippen aan dit:
[afbeelding]
Edit: Damn, ik zie koppelingsplaten, geen koelvloeistof dus
[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2017 21:48 ]
Wat maakt het uit, het komt er uiteindelijk toch zwart uitTylen schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:44:
Maar geef toe. Dat rooie kan toch niet tippen aan dit:
[afbeelding]
[YouTube: https://youtu.be/r7A1EOKfjbg]
[ Voor 37% gewijzigd door Will_M op 27-05-2017 22:49 ]
Dat geeft "taartschep" wel even een andere definitie.HTT-Thalan schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:07:
Hybride Transalp / Africa Twin "Mad Max" motor, met de hand (om)gebouwd door een forumlid op de Transalp club.
[video]
Wel een leuk ding verder.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Af en toe zie ik ook wel eens motorrijders stilstaan. Ik heb echt 0,0 technische kennis, dus ik denk dat ik ze dan altijd meer tot last ben dan dat ik ze kan helpen.Of ze moeten natuurlijk moeilijk staan zwaaien...Hamza schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:38:
Mijn gaskabel was gister geknapt op de snelweg. Alhoewel ik binnen 30 min was weggesleept werd ik wel door verschillende motorrijders uitgelachen haha. Toch bood er 1 zijn hulp maar. Yup 1tje van de 12
Voel me wel altijd een beetje een lul als ik ze voorbij rijd.
[ Voor 4% gewijzigd door Nero22 op 27-05-2017 22:40 ]
Nah ik probeer altijd te stoppen. Wie weet hebben ze geen benzine meer. Dan kan je iemand toch wel flink helpen.Nero22 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:39:
[...]
Af en toe zie ik ook wel eens motorrijders stilstaan. Ik heb echt 0,0 technische kennis, dus ik denk dat ik ze dan altijd meer tot last ben dan dat ik ze kan helpen. Voel me wel altijd een beetje een lul als ik ze dan voorbij rijd.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Leuk ding! Als je pa hem ergens wil laten onderhouden waar ze wat meer kennis van die apparaten hebben, hier in Alphen zit een garage die zich gespecialiseerd heeft in o.a. Victory. Alle monteurs daar hebben een lange grijze baard, dan moet het wel goed zijn voor Amerikaanse fietsenLeviathius schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:18:
[victory]
[afbeelding]
1800cc 'freedom twin', 90pk, maar 130Nm koppel!
Wie die knakker op de achtergrond is, weet ik ook niet![]()
Klopt daar zijn we ook nog geweest. Oorspronkelijk was het plan om bij goedhart motoren te kijken en bij De Jong (alphen) voor de victory en indian modellen. Maarja, niet verwacht zo'n goeie tegen te komen bij Goedhart. Zijn wel in Alphen geweest en die man met de baard en sigaar was echt super sympathiek. Het is dat ze geen betere deal hadden dan Goedhart anders had me pa daar een zwarte gekocht. Onderhoud zal inderdaad waarschijnlijk daar gebeuren.Chakotay schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 23:08:
[...]
Leuk ding! Als je pa hem ergens wil laten onderhouden waar ze wat meer kennis van die apparaten hebben, hier in Alphen zit een garage die zich gespecialiseerd heeft in o.a. Victory. Alle monteurs daar hebben een lange grijze baard, dan moet het wel goed zijn voor Amerikaanse fietsen
Waar kan ik nieuwe slijtboutjes bestellen voor een Super Tenere, want ik vind veel slijtagedelen, maar die dingen niet.
Laatst een op de lekdijk een lift naar huis gegeven, die had z'n versnellingsbak in puinNero22 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:39:
[...]
Af en toe zie ik ook wel eens motorrijders stilstaan. Ik heb echt 0,0 technische kennis, dus ik denk dat ik ze dan altijd meer tot last ben dan dat ik ze kan helpen.Of ze moeten natuurlijk moeilijk staan zwaaien...
Voel me wel altijd een beetje een lul als ik ze voorbij rijd.
Meestal wat je zegt tho, wat kan ik nou
Ik heb één keer gehad dat ik in het stikdonker over de snelweg terug naar huis reed en ik op een gegeven moment in de verte nabij een bocht naar links opeens een raar lampje zag.Hamza schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:38:
Mijn gaskabel was gister geknapt op de snelweg. Alhoewel ik binnen 30 min was weggesleept werd ik wel door verschillende motorrijders uitgelachen haha. Toch bood er 1 zijn hulp maar. Yup 1tje van de 12
Initieel dacht ik dat het door de bosjes die rechts van de weg in de bocht staan heenschijnend licht van iets áchter die bosjes en ver naast de snelweg was, maar eigenlijk pas op een meter of 5 drong het tot me door: het was het (best wel kleine) achterlicht van een motor die op de vluchtstrook stil was komen te staan.
Maarja, voordat ik dat doorhad, was ik er allang voorbij
wimmel_1 schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:35:
@HTT-Thalan : Misschien een leuk speeltje voor je als opvolger: Klikje

Klikbaar
Naar een schuifdeur met doorgang van 97cm:

Klikbaar
Wat een werk! Geleider onderrails inslijpen, muur verbreden, elektra omleggen, oprij-dingetje storten, balk voor geleider boven bevestigen. En ik kan nog wel ff doorgaan. Vandaag de platen voor erboven afmaken en hopen dat het beton hard is, dan kunnen de motoren weer naar binnen
[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 28-05-2017 09:25 ]
Ja maar niet in de klassieke zin. Wilde zelf de rev'it ignition gear combi. Lekker doorwaai en toch leer op alle plekken waar het ertoe doet. Maar helaas niet mijn pasvorm.Freubel schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 07:21:
Houd het nu lekker bij mijn revit kevlar jeans en John doe kevlar hoodie met rev'it seesoft protectoren erin. Rijdt heerlijk er echt doorheen waaien zoals de airwave doet het niet maar de warmte kan er wel heel goed uit zodra je in beweging bent.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Goed werk!lolgast schreef op zondag 28 mei 2017 @ 08:36:
Gisteren niet gereden, maar wel met de motoren in het achterhoofd bezig geweest. De deur van de berging aangepakt. Van een normale 80cm openslaande deur:
[afbeelding]
Klikbaar
Naar een schuifdeur met doorgang van 97cm:
[afbeelding]
Klikbaar
Wat een werk! Geleider onderrails inslijpen, muur verbreden, elektra omleggen, oprij-dingetje storten, balk voor geleider boven bevestigen. En ik kan nog wel ff doorgaan. Vandaag de platen voor erboven afmaken en hopen dat het beton hard is, dan kunnen de motoren weer naar binnen
de schuifdeur naar de voormalig wasmachinekamer m'n gamehok heb ik beduidend minder netjes opgehangen XD
Gaan er nog mensen van hier rondjes línksom rijden in Lelystad?
Kon wel eens m'n laatste keer met clipons op de cbr worden, dit heb ik op het oog:

complete set met: kroonplaat, zwart of chroom stalen stuur (zonder meerprijs), 2-delige remleidingkit, koppelingskabel, claxonkabel en kuip unterlagen
Aangezien ik vaker naar Midland zal gaan ivm sluiting Politiecircuit en m'n rug steeds na afloop heb ik hier denk ik meer lol aan. Zal economisch ook handiger zijn ipv inruil op een Street Triple R (m'n investeringen haal ik niet meer uit een eventuele verkoop vrees ik).
[ Voor 26% gewijzigd door steveman op 28-05-2017 10:21 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Snappen ze daar echt wel. Maar de stekker is eruit bij Victory zodat ze zich volledig op Indian kunnen richten.Leviathius schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:18:
...
Toen we binnen kwamen stond daar een donkerrode Victory Judge. Nou hij was op slag verliefd hoor. Toch nog ff bij de vulcan gekeken, maar de Victory ging m worden. Proefritje gemaakt, het prachtige uitlaatgeluid aangehoord en hij was om. Super deal op gehad. Motor komt uit 2016, 1700km en stond te koop voor 12,5k (ik wil ook zoveel geld). Nieuw zijn ze 18k excl accessoires! Bij thuiskomst nog ff gegoogled naar de uitlaten en kwamen erachter dat die 1500€ zijn zoiets. Dikke winst dus dat ze bij Goedhart niks snappen van Cruisers
.
Victory was in Europa gewoon geen populair merk en sinds Indian ook geleverd word is dat alleen maar minder geworden.
De nieuwe en overjarige modellen kun je daarom nu al met 3 á 4000 euro korting vinden als je goed zoekt. En zoals iedereen weet zijn accessoires bij verkoop van een motor al gauw een kwart tot de helft minder waard (en indien een oude motor amper restwaarde voor de accessoires)
Dus het is zeker geen slechte deal maar geloof maar niet dat goedhart erbij ingeschoten is.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Het zal je verbazen hoe geel deze olie nog uit mijn racer komt.HTT-Thalan schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 21:48:
[...]
Wat maakt het uit, het komt er uiteindelijk toch zwart uit.
Daar vervang je het ook redelijk rap natuurlijk... maar is dat omdat de olie zelf aangetast is na zulk misbruik, of omdat er te veel niet-oliedeeltjes in rondzwevenTylen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:14:
[...]
Het zal je verbazen hoe geel deze olie nog uit mijn racer komt.
Dit topic is gesloten.
![]()