#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Misschien zoiets?4x2 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:44:
[...]
375 dollar is imho een koopje, daar zou ik dr echt niet voor over na hoeven te denken.
Eigenlijk eens kijken of ze dat in de omgeving van Portland, OR ook ergens doen als ik dr weer eens zit
[...]
Je hebt iig gegeten
Over tot de orde vd dag
Ik wil eigenlijk nog een doorwaai jas/broek hebben, kwestie van voorbereiden op de vakantie naar spanje (en de nederlandse zomer)
Budget: ong 400
Eis: hoe kouder hoe beter, eigenlijk wil ik dat het onder de 25 graden rijdend niet meer te gebruiken is (om een idee te geven)
Heb een normaal textielpak met uitneembare thermovoering enzo.
Knie/elleboog/schouderprotectie is een harde eis, rugprotector is leuk, maar hoeft niet gezien mn 90% offroadgebruik.
Iemand suggesties ?
https://www.motorkledingc...ewear-body-protector.html
Ik heb een Revit Airwave 1. Is prima maar je moet wel rijden. In de stad is het nog steeds vreselijk warm. De mesh is van poly, dus je zit gewoon in een vuilniszak met gaatjes
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
leeg
Het enige wat een witte jas wil is zwart worden. Zeker als je offroad gaat zoals ik uit je post begreep.4x2 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:03:
Ik zal morgen wel eens even kijken of ze in Eindhoven wat hebben liggen, bijkomend nadeel van het huidige pak is dat het zwart is, dus ik ga ook een wit/zilver/grijs iets zoeken, hoop dat dat ook al wat helpt
Bij die temperaturen is alles meer dan een t-shirt gewoon warm.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Kosta?Maegrim schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:58:
Ohja, ik heb nog een gebruikte Rev'it Airwave jas liggen, wit/rood. Interesse? Ik gebruik em niet meer sinds ik de Ignition heb
Ben ook benieuwd hoe het pairen gaat. Fatsoenlijk 2 apparaten switchen zoals ik bij een Sena kan ik vast vergeten, maar mijn TomTom 410 kan zelf wel tegelijkertijd een headset en telefoon gekoppeld hebben, en als het goed is ook de audio van de telefoon op die manier aan de headset doorgeven. Als dat werkt kan de headset simpelweg alleen met de TomTom zijn connectie actief houden, en regelt de TomTom wel dat de juiste audio doorkomt
Edit:
beetje zitten klooien met de pairings nu, werkt zoals gewenst. Hij speelt muziek af vanaf de telefoon, als ik gebeld word krijg ik op het scherm van de TomTom een notificatie & opneemknop. Als ik daar (of met de knop op de headset) opneem gaat de muziek op pauze, en kan ik bellen. Na ophangen gaat de muziek weer verder
Geen idee of GPS-instructies ook doorkomen, maar /care, dat gebruik ik toch nooit
[ Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 24-05-2017 22:55 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Zonder DB-Killer is dat inderdaad wel erg beschaafd!HTT-Thalan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:47:
[...]
Er was allerlei ander lawaai waardoor het allemaal niet aan te horen was.
En dat ding van @Leviathius klinkt sowieso erg beschaafd! Hier is hoe hij klinkt:
[video]
Heb je @Leviathius alleen een Arrow einddemper of een heel Arrow systeem?
Dat maakt namelijk ook veel verschil in geluid.
Zal het eens vragen!thijsco19 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 06:54:
[...]
Lijkt wel of die scène na het spelen hebben opgenomen. Kan best dat die velg al dat springen niet helemaal aan kon.
Geen idee wat voor offroad gebruik dat dan is, maar normaal wil je ook bij het crossen wel een rugprotector dragen. Kunt soms toch naar terecht komen.4x2 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:44:
[...]
Knie/elleboog/schouderprotectie is een harde eis, rugprotector is leuk, maar hoeft niet gezien mn 90% offroadgebruik.
Iemand suggesties ?
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Heb alleen de einddemper. Een volledig systeem werd me een beetje te duur voor alleen wat leuker uitlaatgeluid. Met een volledig systeem gaat de katalysator (?) er tussenuit toch? Dat maakt namelijk het grote verschil dacht ik. Ik ben tevreden zo. Het klinkt namelijk 10x beter dan het prutteluitlaatje dat er oorspronkelijk onder zat. Menig Tomos maakt meer lawaaicaesar1000 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 01:22:
[...]
Zonder DB-Killer is dat inderdaad wel erg beschaafd!![]()
Heb je @Leviathius alleen een Arrow einddemper of een heel Arrow systeem?
Dat maakt namelijk ook veel verschil in geluid.
Het grootste gedeelte van de trip:
Poser pic:
Omgeving:
En zo werkt het op rotondes; gewoon jezelf er doorheen drukken:
[ Voor 9% gewijzigd door EBOOZ op 25-05-2017 07:53 ]
Ik heb zelf een wat sportiever jack waar ik erg tevreden over ben, de RevIt GTR Air met extra back Protector erin. Bevalt super en ziet er nog best tof uit.4x2 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:44:
[...]
375 dollar is imho een koopje, daar zou ik dr echt niet voor over na hoeven te denken.
Eigenlijk eens kijken of ze dat in de omgeving van Portland, OR ook ergens doen als ik dr weer eens zit
[...]
Je hebt iig gegeten
Over tot de orde vd dag
Ik wil eigenlijk nog een doorwaai jas/broek hebben, kwestie van voorbereiden op de vakantie naar spanje (en de nederlandse zomer)
Budget: ong 400
Eis: hoe kouder hoe beter, eigenlijk wil ik dat het onder de 25 graden rijdend niet meer te gebruiken is (om een idee te geven)
Heb een normaal textielpak met uitneembare thermovoering enzo.
Iemand suggesties ?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik heb witte laarzen waarbij ik dr trots op ben dat ze altijd vol met modder zittenEthirty schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:10:
[...]
Het enige wat een witte jas wil is zwart worden. Zeker als je offroad gaat zoals ik uit je post begreep.
Bij die temperaturen is alles meer dan een t-shirt gewoon warm.
Huidige jas/broek hebben eigenlijk geen mesh dr in zitten, alleen de jas heeft voor 2 en achter 2 ritsjes (10cm) zitten om door te waaien, dat doet niet veel
leeg
Ik weet dus wat ik wil: Gewoon 2 cilinder, want 4 vind ik te breed en te groot qua wendbaarheid. (ik heb vaak op een gs1000 gereden). 600cc is ook echt lekker qua vermogen. Verder wil ik een nakedbike want al die kappen vind ik toch maar lelijk; ik wil zuivere techniek, zonder poespas. Dat het een japanner moet worden lijkt me duidelijk, dus dan kan je een heleboel wegstrepen.
Als iemand nog andere suggesties heeft, laat maar horen!
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Maar een 2-cilinder is niet per definitie kleiner als een 4-cilinder hoor, hooguit smaller
Vaak bu'j te bang!
Je weet dat de CB600F een 4-cilinder is?epic_gram schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:02:
Na 3 rijlessen ben ik dan vanochtend verliefd geworden op een motor. Ik had even een stukje gereden op een honda cb600f 2011 met akrapovic uitlaat eronder. Wat een ongelofelijk geil ding!
Ik weet dus wat ik wil: Gewoon 2 cilinder, want 4 vind ik te breed en te groot qua wendbaarheid. (ik heb vaak op een gs1000 gereden). 600cc is ook echt lekker qua vermogen. Verder wil ik een nakedbike want al die kappen vind ik toch maar lelijk; ik wil zuivere techniek, zonder poespas. Dat het een japanner moet worden lijkt me duidelijk, dus dan kan je een heleboel wegstrepen.
Als iemand nog andere suggesties heeft, laat maar horen!
Niet lullig bedoelt, en ik rij zelf ook een V-Twin, maar dit is echt onzin. Afmetingen en vooral wendbaarheid heeft echt niets te maken met 2 of 4 cilinders.epic_gram schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:02:
Ik weet dus wat ik wil: Gewoon 2 cilinder, want 4 vind ik te breed en te groot qua wendbaarheid.
Hoezo is een 4cilinder breder?
Volgens mij zijn er weinig 600cc 2 pitters in Japan toch?
Zoveel vragen.
Suzuki gladius / v-stromkneusteun schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:17:
Dat stukje is echt onzin inderdaad, en die honda is een 4 cilinder inderdaad......
Hoezo is een 4cilinder breder?
Volgens mij zijn er weinig 600cc 2 pitters in Japan toch?
Zoveel vragen.
Kawasaki ninja 650 / versys
Etc.
Genoeg 2 pitters hoor
anyhow, topbrommert was het, ik ga wel weer verder orienteren voordat ik hier weer onzin ga posten
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Maar dat zin geen fietsen als CBF toch?Secsytime schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:22:
[...]
Suzuki gladius / v-strom
Kawasaki ninja 650 / versys
Etc.
Genoeg 2 pitters hoor
Dus dan blijft de kwaak over en misschien Gladius, hoewel ik de Gladius nog steeds een beetje vrouwen ding is. Dat kan zijn omdat ze zo klein zijn..
Mijn naam is xSmooth- (playstation 3 tijdperk nickname x)) en heb vorige week het roze pasje mogen binnen halen.
Mijn verhaal:
Paar jaar geleden merkte ik dat ik een zwak had voor motoren nadat een mede-tweaker van hier op een dikke Suzuki SV1000 kwam aanrijden en mooie verhalen had over toerritjes in de zomer.
Ik was op dat moment 21 en er werd me door hem en anderen geadviseerd om lekker te wachten totdat ik 24 zou zijn.
Afijn, erg druk met werk en andere zaken waardoor het idee een beetje in het water viel.
Totdat het vorig jaar dankzij een collega weer begon te kriebelen.
Gezien ik 24 werd vond ik het een prima moment om eens een proeflesje te nemen.
Ik had nog nooit op een motor gezeten maar reed vlekkeloos weg van de parkeerplaats en 4 weken later had ik mijn AVB op zak.
Helaas onderschatte ik het theorie examen wat volgde en zakte 2 keer.
Gezien de wachttijden dramatisch waren en we inmiddels in de winter zaten heb ik het maar gelaten voor wat het is.
Maar toen!
In maart kwamen de eerste zonnestraaltjes weer en zag je de eerste motorrijders de weg weer betreden.
Het moest en zou nu lukken!
Goed geblokt en de theorie binnen weten te slepen, paar praktijk lesjes tussendoor genomen en vervolgens in mei kunnen afrijden (wachttijden grr)
Ik ga me nu rustig oriënteren op een leuke fiets, mijn interesse gaat uit naar een Suzuki GSXR600 (K1/2/3) of een Yamaha R6 van dezelfde periode.
Z650 /er6nkneusteun schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:26:
[...]
Maar dat zin geen fietsen als CBF toch?
Dus dan blijft de kwaak over en misschien Gladius, hoewel ik de Gladius nog steeds een beetje vrouwen ding is. Dat kan zijn omdat ze zo klein zijn..
Bij de R6 wel even opletten dat je niet het model koopt waarvan de cilinderbussen kapot gaan.xSmooth- schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:27:
Ik ga me nu rustig oriënteren op een leuke fiets, mijn interesse gaat uit naar een Suzuki GSXR600 (K1/2/3) of een Yamaha R6 van dezelfde periode.
Ik heb inderdaad gelezen dat, dat een kwaaltje is van de R6.PilatuS schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:44:
[...]
Bij de R6 wel even opletten dat je niet het model koopt waarvan de cilinderbussen kapot gaan.
Vanaf 2003 is dat probleem er niet meer als ik het mij goed herinner.xSmooth- schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:52:
[...]
Ik heb inderdaad gelezen dat, dat een kwaaltje is van de R6.
Trouwens de SV1000 waar je het over hebt. Deze toevallig ?
Klopt! Dat was jijPilatuS schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:58:
[...]
Vanaf 2003 is dat probleem er niet meer als ik het mij goed herinner.
Trouwens de SV1000 waar je het over hebt. Deze toevallig ?
[afbeelding]
Het ontwerp van de 1/2/3 trekt mij meer dan de nieuwere generatie.Joopieboy schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:08:
@xSmooth- Ik zou eerder voor een K4-5 gaan, ietsie duurder maar zo veel moderner in alles.
Neemt niet weg dat, dat ook dikke machines zijn!
Leuk om te horen
Zou dan eerder voor de GSX-R gaan uit de jaren 2001 t/m 2003 dan voor de R6.Het ontwerp van de 1/2/3 trekt mij meer dan de nieuwere generatie.
Neemt niet weg dat, dat ook dikke machines zijn!
Ah okay! Dat verklaart veel dan ja.Leviathius schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 02:51:
[...]
Heb alleen de einddemper. Een volledig systeem werd me een beetje te duur voor alleen wat leuker uitlaatgeluid. Met een volledig systeem gaat de katalysator (?) er tussenuit toch? Dat maakt namelijk het grote verschil dacht ik. Ik ben tevreden zo. Het klinkt namelijk 10x beter dan het prutteluitlaatje dat er oorspronkelijk onder zat. Menig Tomos maakt meer lawaai
Bij de meeste aftermarket uitlaatsystemen zit er nog wel een katalysator tussen, de een groter dan de ander, maar je hebt inderdaad ook systemen (zoals degene die ik heb) die de katalysator in z'n geheel weglaten. Naast dat dit toch wel behoorlijk wat extra geluid geeft zie je dit vaak terug bij de race uitlaatsystemen omdat die natuurlijk niet gekeurd worden op uitstoot/geluid.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Althans, een poging tot..
Voornamelijk gigantische tubes die vanaf de luchtinlaat onder 't ruitje richting de motor gaan zitten goed in de weg..
Nou ja, nu één van de LED-drivers op een plastic plaatje ge-Sugru'd, hopen dat 't zo nog past en even kijken waar ik de rest ga laten
Ik heb een Euro4 motor zonder kat, volgens de prijslijst van Akra was deze optioneel.caesar1000 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:03:
[...]
Ah okay! Dat verklaart veel dan ja.![]()
Bij de meeste aftermarket uitlaatsystemen zit er nog wel een katalysator tussen, de een groter dan de ander, maar je hebt inderdaad ook systemen (zoals degene die ik heb) die de katalysator in z'n geheel weglaten. Naast dat dit toch wel behoorlijk wat extra geluid geeft zie je dit vaak terug bij de race uitlaatsystemen omdat die natuurlijk niet gekeurd worden op uitstoot/geluid.
#team_UTC+1
Weet ook gelijk weer wat een zwaargewicht die CBR van mij eigenlijk is. Een Versys 650 voelt gelijk als een brommertje
2005 R6 (RJ09). Bulletproof apparaat met USD voorvork en radiale remmerijPilatuS schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:39:
[...]
Leuk om te horen
[...]
Zou dan eerder voor de GSX-R gaan uit de jaren 2001 t/m 2003 dan voor de R6.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat is ook de betere optie, alleen vind hij dat model niet mooi en ik denk dat het ook buiten het budget valt.wimmel_1 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:19:
[...]
2005 R6 (RJ09). Bulletproof apparaat met USD voorvork en radiale remmerij(Of een model / jaar recenter, dan heb je meteen een slipperclutch).
Man man man, wat een gedoe en geprutsOsiris schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:14:
Zooo, lekker bij UV zonkracht 6,5 de ZZR open-slopen om Xenon/LED te installeren..
Althans, een poging tot..Wat zit die kuip van binnen volgebouwd zeg, niet te zuinig!
Voornamelijk gigantische tubes die vanaf de luchtinlaat onder 't ruitje richting de motor gaan zitten goed in de weg..
Nou ja, nu één van de LED-drivers op een plastic plaatje ge-Sugru'd, hopen dat 't zo nog past en even kijken waar ik de rest ga laten
Dermate weinig ruimte, vooral omdat de koellichamen van de LED's ook relatief wat ruimte innemen én doordat links ruimer dan rechts was (1x raden waar ik was begonnen) dat ik d'r aardig lang mee bezig ben.
Niets 45 minuutjes volgens de gebruiksaanwijzing
Tijd voor pics
[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 25-05-2017 17:49 ]
Bij mij was dat niet zo'n issue, d'r zit alleen een volledig nieuwe motorfiets aan vast welke wat lastig te demonteren isJoopieboy schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:49:
Herkenbaar, bij de gixxer ook aardig lopen tobben en vloeken
Tijd voor pics
Jep. Bij de SV was het alleen andere lampjes, dus niet eens naar Xenon. Zelfs dat was een aardig klusje.Joopieboy schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:49:
Herkenbaar, bij de gixxer ook aardig lopen tobben en vloeken
't Is nog niet donker
Heb met de halogeenlampen tijdje terug nog een foto gemaakt in 't donker in een klein straatje. Als 't weer donker is als ik thuiskom, zet ik 'em op exact hetzelfde plekkie neer, kan ik 't lichtbeeld vergelijken
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ja daar heb ik allemaal niet over nagedacht en ik vraag me af of m'n mobieltje dat kantdw schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 18:11:
Als je ook nog eens de iso, diafragma en sluitertijd overneemt kun je daarnaast gelijk zien hoeveel meer licht het geeft
[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 25-05-2017 18:14 ]
Earnings to date: € 1,55
Ik zal nog een beetje meer video's moeten maken voor ik die broek terugverdien

Ze deden elk uur een verloting van een € 100,- gift card. Ben 3 keer geweest, niks gewonnen
In dat zelfde kader, probeer eens een achtervelg van een 2016 R1 er weer in te zetten... Nagenoeg geen ruimte tussen band en de achterbrug links en remklauw rechts. Die remklauw valt er trouwens uit bij de minste of geringste aanraking. En als je geluk heb blijft hij hangen maar zo snel de remschijf de remblok ook maar een beetje aanraakt valt die er weer uit waardoor je weer opnieuw mag beginnen. En om het af te maken een abs sensor die erg onhandig net onder de klauw geplaatst is en bij de minst of geringste tik kapot gaat waarna je de hele sensor + kabel mag vervangen omdat de electronica volledig in de war raakt. En dan denk je dat alles goed zit en schuif je de as er doorheen blijkt dat je de velg net een paar milimeter te hoog/laag hebt zitten waardoor de as de spacer schuin tikt en je weer de complete velg eruit mag halen om hem recht te zetten. Owh, en verlies je je geduld en geef je in een vlaag van frustratatie wat teveel druk op de velg om hem op de juiste plek te forceren heb je kans dat je een levensgevaarlijk onzichtbaar probleem hebt gecreeerd. De velgen zijn een magnesium verbinding wat gaat oxideren als de verf beschadigd is. Dat zie je niet totdat de velg breekt. Dus alles moet met beleid en kan kapot. Het voelt een beetje aan als een spelletje zenuwspiraal waarbij de inzet vrij hoog isOsiris schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:38:
[...]
Man man man, wat een gedoe en gepruts
Dermate weinig ruimte, vooral omdat de koellichamen van de LED's ook relatief wat ruimte innemen én doordat links ruimer dan rechts was (1x raden waar ik was begonnen) dat ik d'r aardig lang mee bezig ben.
Niets 45 minuutjes volgens de gebruiksaanwijzing
Begrijp nu ook waarom yamaha hem levert met een 190 band ipv een 200 band. Dat scheelt ze zeker 10 minuten per motor aan montagetijd...
Vanmiddag vaste wielbussen erin gezet, remklauw vast gezet en een stuk hout van de juiste hoogte gemaakt zodat de velg tenminste niet te laag kan komen en de abs sensor kapot kan tikken. Ondanks dit was ik alsnog 10 minuten bezig om de velg terug te plaatsen. Imho is dit toch wel echt een constructiefout van Yamaha.
Staat mij bij dat die uit het krat toch aardig uit elkaar heeft gelegenwimmel_1 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:51:
[...]
Bij mij was dat niet zo'n issue, d'r zit alleen een volledig nieuwe motorfiets aan vast welke wat lastig te demonteren is
Voorband Bridgestone S 21, achter T30 Evo
€317,- op losse velg
Maar wel 30,- cashback van bridgestone
Awesome
Wtf, je zou bij zo'n racer toch verwachten dat het wiel er snel in en uit moet kunnen... Hoe doen ze dat bij vd Mark zijn R1?

We zijn 4 maanden aan het werk hier in de regio dus dan is het allemaal lekker dichtbij en ik kreeg zowaar "verlof" van mijn vrouw. Dus bende op de Vespa en rijden maar.
Geen route voorbereid, enkel de gpx van de Ligurische grenskamstrasse Nord in de Navi en "rijd naar begin" aangeklikt.
Weggetjes waar ik van houd, smal, rommelig maar met een mooi uitzicht.

Geprobeerd om op de Ligurische grenskamstrasse terecht te komen echter bleek er een dorp compleet afgesloten te zijn ivm aardverschuivingen, kon er niet langs komen. (Voeg de plaatsnaam nog wel toe als ik het terug kan vinden)
Wel geprobeerd en de Vespa compleet vast gereden in knie hoog gras waarin ik de motor sporen aan het volgen was maar ik op bierkrat grote keien stuitte.
Alle bagage er af en ruim een half uur in de volle zon in een compleet verlaten veld naast een spook stad aan de Vespa staan trekken en zeulen.
Compleet nat van het zweet lukte het eindelijk om de Vespa om te draaien en de aftocht te blazen.
Ik heb hem wel ff geknepen .
Na veel omrijden en met nog maar 3 streepjes benzine vond ik om een uur of 4 een toegang tot de Ligurische grenskamstrasse.

Na een 20 minuten won het grind:

Uitlaat steun afgebroken.. plus ik was uitgeput van dat half uur trekken aan de vespa eerder die dag en de uurtjes sturen die ik er al op had zitten.

Roadside fix en terug waar ik vandaan kwam.
Ligurische grenskamstrasse 1 Vespa 0
Terug de bergen af naar de bewoonde wereld opzoek naar een camping.
Uiteindelijk na nog dik een uur sturen in Ventimiglia vond ik een scooter garage:

Gast is 20 minuten bezig geweest een nieuw beugeltje te slijpen en boren.
Kosten... Niets. Heb hem een fooi in de hand gedrukt die hij eigenlijk niet wilde aannemen..
Weer door, camping aan de kust in de navi...
Maar wie hier de kust kent....
CHAOS.
En na een dag alleen in mijn helm en op de meest verlaten weggetjes kon ik daar echt niet tegen.
Dus hop camping in de binnenlanden in de zelfde navi, wat nog een uur sturen zou zijn.
Ik had net getankt en het was pas half 7 dus dat kon er nog wel bij. Gas op die lolly naar Sospel in Frankrijk. Wat een weggetjes weer, mega vet gestuurd zeker het laatste stuk naar Sospel
Eerste camping was dicht..
En bij de tweede camping slaat de vermoeidheid toe.
Vespa op de jiffy, ik stap af loop 2 stappen weg en mijn geliefde Vespa valt zo om op het grove asfalt.

Ja het is metaal dit scherm... Krassen tot op het metaal en een enorme deuk.

En de achterrem... Gelukkig niet afgebroken.
Ik heb echt gehuild echt waar..
Maar ik moest nog een tent opzetten, eten, enz dus weer door.
Camping nummer 3 was gelukkig open

Kamp opgebouwd, en terug naar Sospel voor wat eten.

Die biertjes gleden er zo in, ja ik was op de motor maar ik moest wat troost hebben.. en daarbij: het was Heineken..
Das geen bier zeggen ze bij ons.
Tot zo ver dag 1, het is nu in werkelijkheid einde dag 2 en ik zit dit te schrijven met in de andere hand een (ondertussen koude) pizza.
Morgen meer...
Vandaag (wat dus de morgen in dit verslagje is) was namelijk ook weer echt bere gaaf en het is nu wel gelukt om mijn Vespa rechtop te houden.
[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 25-05-2017 21:32 . Reden: Diverse typos er uit en wat tekst er bij ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Verder wel erg mooi daar en leuk om te lezen!
Ja dat was wel een gevalletje blond meej dikke tetten.Osiris schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:10:
Ach, één troost, zo te zien leuk uitzicht daar bij de pizza
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Gelukt,4x2 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 22:03:
Ik zal morgen wel eens even kijken of ze in Eindhoven wat hebben liggen, bijkomend nadeel van het huidige pak is dat het zwart is, dus ik ga ook een wit/zilver/grijs iets zoeken, hoop dat dat ook al wat helpt

En

Denk dat ik morgen wel ff de motor pak als ik mn paspoort weer op ga halen op mn werk, weet ik meteen of het een beetje frisjes is.
leeg
Zonde van de vespa zeg! Succes en veel plezier op je vervolg van de tocht.
Sinds 2 weken heb ik een honda hornet uit 2007.
Erg leuk ding al zeg ik het zelf :-)
nu kwam ik achter dat de km teller een aardige afwijking heeft.
Weet iemand misschien waar dit vandaan kan komen?
Heeft iemand ook ervaring met een goede gps app om je route en snelheid te checken? Speciaal voor de motor. Net zoiets als runkeeper of strava?
[ Voor 3% gewijzigd door wickedm3n op 26-05-2017 08:26 . Reden: Onnodige tekst weg gehaald ]
In progress: VW kever
En teller die afwijkt, ja hij geeft altijd 140-160 aan op de snelweg.
Fijn Italiaans vakmanschap
Andere banden dan standaard?wickedm3n schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:42:
Weet iemand misschien waar dit vandaan kan komen?
De snelheidsmeter rekent eigenlijk in "onwentelingen" (het voorwiel of de krukas i.c.m. versnellingsindicator), welke m.b.v. de omtrek van je band vervolgens "omgerekend" wordt naar een bepaalde snelheid.
Als nou de omtrek van je band gróter wordt, maar het aantal "omwentelingen" blijft gelijk (zelfde toerental/versnelling-combo), dan zal hij dus dezelfde snelheid als met de oude band aangeven, terwijl je in werkelijkheid sneller gaat.
Het omgekeerde geldt uiteraard voor een kleinere band.
Zo zal een nieuwe band sneller rijden bij gelijk aangegeven snelheid dan een afgesleten band
[ Voor 19% gewijzigd door Osiris op 25-05-2017 21:58 ]
Edit: De voorband is wel voor meer dan de helft op, dus dat scheelt.
[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 25-05-2017 22:04 ]
Suc-6 met de Vespa én met je overige plannen daar!!
Ik ga het voorlopig zo laten.wimmel_1 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:04:
@Bommes: Even een "Thumbs Up" voor de foto's maar wat een pech met de schade aan je Vespa. Misschien één geluk dat je in 't land van de Vespa's bent en dat er vaker dat soort schades herstelt moeten worden tegen geringe kosten?
Suc-6 met de Vespa én met je overige plannen daar!!
Mijn Vespa gaat op en af de camper, door het steegje en poort thuis. Over grindpaden, door bossen wordt tussen de Italiaanse scooters geparkeerd.
Ooh en er wordt ook nog mee gereden alsof ze gestolen is..
Misschien plak ik er een pleister op, of een Chuck Norris was here stikker.
Daar wordt gebruik gemaakt van speciale onderdelen die je soms kunt kopen van raceteams. Hier een voorbeeld van zo'n kit. Zoals je kan zien aardig aan de prijs, 2 jaar geleden vroegen ze er nog meer voor. Er zijn ook goedkopere oplossingen van handige Harries maar die zijn ook niet echt goedkoop en het is maar afwachten wat je uiteindelijk krijgt. Het gaat uiteindelijk om een vitaal onderdeel waar veel kracht op komt te staan.Chakotay schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:00:
[...]
Wtf, je zou bij zo'n racer toch verwachten dat het wiel er snel in en uit moet kunnen... Hoe doen ze dat bij vd Mark zijn R1?
Geen idee, volgens de mail een van de beste combinaties in hun optiek.Joopieboy schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 20:23:
Waarom voor een andere band dan achter?
@Bommes dat word lastig, heb een kale knar
[ Voor 10% gewijzigd door A13X op 25-05-2017 22:41 ]
Awesome
Ik heb hier nog snelkoppelingen liggen voor remleidingen (voor + achter).... De remklauw aan de achterkant is en blijft alsnog een K*T ding doordat het bracket in de brug schuift en dus op z'n plek moet zitten voordat je de as door de velg en spanners kunt drukken. Je wordt er op een gegeven moment wél (wat) handiger in, maar.....xos schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:24:
[...]
Daar wordt gebruik gemaakt van speciale onderdelen die je soms kunt kopen van raceteams. Hier een voorbeeld van zo'n kit. Zoals je kan zien aardig aan de prijs, 2 jaar geleden vroegen ze er nog meer voor. Er zijn ook goedkopere oplossingen van handige Harries maar die zijn ook niet echt goedkoop en het is maar afwachten wat je uiteindelijk krijgt. Het gaat uiteindelijk om een vitaal onderdeel waar veel kracht op komt te staan.
Gaat goed met het goeie leven daar, man boobs!
Hee godv××{× niet zo he..Joopieboy schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:43:
[...]
Gaat goed met het goeie leven daar, man boobs!
Wat balen van je Vespa zegBommes schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:03:
-avontuur-
Het zijn natuurlijk wel de mooie verhalen voor later
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Had al het vermoeden dat daar speciaal speelgoed onder hangt idd. Aardig aan de prijs zo'n setjexos schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:24:
[...]
Daar wordt gebruik gemaakt van speciale onderdelen die je soms kunt kopen van raceteams. Hier een voorbeeld van zo'n kit. Zoals je kan zien aardig aan de prijs, 2 jaar geleden vroegen ze er nog meer voor. Er zijn ook goedkopere oplossingen van handige Harries maar die zijn ook niet echt goedkoop en het is maar afwachten wat je uiteindelijk krijgt. Het gaat uiteindelijk om een vitaal onderdeel waar veel kracht op komt te staan.
Met een verse band ging je misschien wel sneller op de GPS dan wat je motor aangafPilatuS schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:01:
Heb zondag een stuk naar Lelystad op de snelweg gereden met de GPS er op. Gebeurt 3x per jaar ofzo dat ik de GPS gebruik. Ook maar even naar de tellerafwijking gekeken. Bij de SV was die best fors, nu totaal niet meer. 132km/u op de teller is 130km/u op de GPS. Had dat niet verwacht.
Edit: De voorband is wel voor meer dan de helft op, dus dat scheelt.
Al werkt jouw moderne fiets waarschijnlijk ook wel met een sensor aan de aandrijving en niet aan 't voorwiel.
[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 25-05-2017 23:09 ]
Ik heb vorige week een dagje zolder gedaan, ik kreeg deze rolletjes op mijn voorband midden in het loopvlak. Band is een SC2, eerst op 2.2 bar uit warmers, later met 2.4. Baantemperatuur was aan de lage kant plus ik was niet vooruit te branden(1:53-54) dus dacht dat wellicht druk verhogen zou helpen om wat meer temperatuur in de banden te houden, maar ze zagen er nog ongeveer hetzelfde uit. Waarschijnlijk gewoon te laag tempo en dus geen temperatuur in de voorband;

Nu is mijn voorband van mijn straatfiets op en zit er nu een setje rosso corsa's onder, welke voorband kan ik gebruiken die voldoende grip heeft om prima mee te komen op het circuit, combineert met de rosso corsa achter en wat minder gevoelig is voor temperatuur als de sc2 slick waar ik mee rondtufte. Hij mag iets meer circuitgeorienteerd zijn als de rosso corsa, die voorband is ook versleten omdat hij op de wangen door is, zit nog rubber genoeg in het midden.
Alvast bedankt!
Op mijn GSX-R en RSV Mille zat ook zoiets idd, nooit veel gedoe mee gehad. Van de Caponord heb ik het achterwiel nog niet losgehaald, maar gezien die best veel overeen heeft met de RSV verwacht ik daar wel iets vergelijkbaarsPilatuS schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:06:
Mijn motor heeft ook zo'n bracket waar de remklauw op het achterwiel aan zit. De klauw blijft gewoon netjes zitten als ik het achterwiel er uit haal. Kan bij mij echt heel simpel het wiel er in en er uit doen.
Ook al zat het misschien niet mee die dag; je hebt wel weer ontzettende avonturen beleefd met je Vespa! Blijft ook leuk om te lezen/zien.Bommes schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:03:
[avontuur]
Zelfs mijn 125 heeft een bracket. Maar ja, het is dan ook een KTM hé.PilatuS schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:06:
Mijn motor heeft ook zo'n bracket waar de remklauw op het achterwiel aan zit. De klauw blijft gewoon netjes zitten als ik het achterwiel er uit haal. Kan bij mij echt heel simpel het wiel er in en er uit doen.
[ Voor 3% gewijzigd door caesar1000 op 25-05-2017 23:18 ]
Zo modern is mijn fiets ook weer niet hoorOsiris schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:08:
[...]
Met een verse band ging je misschien wel sneller op de GPS dan wat je motor aangaf
Al werkt jouw moderne fiets waarschijnlijk ook wel met een sensor aan de aandrijving en niet aan 't voorwiel.
Kijk ook eens naar de ingaande demping. Mijn achterwiel had ook die slijtage die je links van het midden ziet. Heb toen de ingaande demping wat lager gezet en sindsdien is die slijtage weg.Bastard schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:09:
Heren (en dames),
Ik heb vorige week een dagje zolder gedaan, ik kreeg deze rolletjes op mijn voorband midden in het loopvlak. Band is een SC2, eerst op 2.2 bar uit warmers, later met 2.4. Baantemperatuur was aan de lage kant plus ik was niet vooruit te branden(1:53-54) dus dacht dat wellicht druk verhogen zou helpen om wat meer temperatuur in de banden te houden, maar ze zagen er nog ongeveer hetzelfde uit. Waarschijnlijk gewoon te laag tempo en dus geen temperatuur in de voorband;
[afbeelding]
Nu is mijn voorband van mijn straatfiets op en zit er nu een setje rosso corsa's onder, welke voorband kan ik gebruiken die voldoende grip heeft om prima mee te komen op het circuit, combineert met de rosso corsa achter en wat minder gevoelig is voor temperatuur als de sc2 slick waar ik mee rondtufte. Hij mag iets meer circuitgeorienteerd zijn als de rosso corsa, die voorband is ook versleten omdat hij op de wangen door is, zit nog rubber genoeg in het midden.
Alvast bedankt!
Je bent zo te zien in ieder geval goed aan 't remmen geweest in/voor de rechter bochtenBastard schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:09:
Heren (en dames),
[afbeelding]
Alvast bedankt!
Klopt, dit is cold tear. Oplossing was een hardere compound of harder gaan rijden.Bastard schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:09:
Heren (en dames),
[afbeelding]
Alvast bedankt!
Je zou eens kunnen kijken naar een metzeler k3.
Precies! Je vespa is nu nog italiaanser!Bommes schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:11:
[...]
Ik ga het voorlopig zo laten.
Mijn Vespa gaat op en af de camper, door het steegje en poort thuis. Over grindpaden, door bossen wordt tussen de Italiaanse scooters geparkeerd.
Ooh en er wordt ook nog mee gereden alsof ze gestolen is..![]()
Misschien plak ik er een pleister op, of een Chuck Norris was here stikker.
En uitdeuken / spuiten kan je altijd nog doen.
Wise enough to play the fool
Demping klopt inderdaad niet, was nog afgesteld op rosso corsa's welke qua karkas heel anders zijn, maar ik geloof niet dat dat de oorzaak was van deze rolletjes en daarnaast was de feedback van de voorkant ook gebrekkig. Plus de voorband was gewoon niet rete heet toen ik van het circuit af kwam.PilatuS schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:16:
[...]
Kijk ook eens naar de ingaande demping. Mijn achterwiel had ook die slijtage die je links van het midden ziet. Heb toen de ingaande demping wat lager gezet en sindsdien is die slijtage weg.
waren nog wel sessies dat het erger was, ben 2 keer afgesneden bij inhaalacties van anderen waardoor ik nog even flink door moest remmenwimmel_1 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:21:
[...]
Je bent zo te zien in ieder geval goed aan 't remmen geweest in/voor de rechter bochten
Punt is dat harder rijden met een koude voorband voor mij nog een stap te ver is, direct uit de warmers rijd die sc2 voor prima, maar zodra ik ga rijden koelt hij af als het asfalt aan de koude kant is, wat ervoor zorgt dat ik minder gevoel in de voorkant heb, de band weer verder afkoelt enz enz. Bij warmer weer kan ik er wel mee uit de voeten, dus mij leek het rijden met een semi-straatband voor nu wel een makkelijke oplossing plus dat ik ze verder op kan rijden op straat als het warm genoeg is voor sc2's, metzeler k3's zal ik ook eens naar kijken.xos schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:34:
[...]
Klopt, dit is cold tear. Oplossing was een hardere compound of harder gaan rijden.
Je zou eens kunnen kijken naar een metzeler k3.
Ik zat zelf te denken aan een supercorsa voor straat/circuit als de temperaturen wat lager zijn, maar daar is nogal wat keuze in, iemand tips?
Ghe, had ik niet verwacht. De RC8 komt uit 2008 toch? Is helemaal niet zo oudPilatuS schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:16:
[...]
Zo modern is mijn fiets ook weer niet hoorGeen ESP, Anti-Wheelie en zelfs niet eens ABS. De sensor zit bij mij ook bij het voorwiel. Moet ik af en toe ook schoonmaken anders gaat ie op hoge snelheid raar doen.
Bedoelde met harder rijden alleen maar dat je vermoede dat dat het probleem was klopt. Een 1:54 is niet bijzonder snel maar ook zeker niet langzaam. Als je dan bandenwarmers en echte racebanden gebruikt val je precies in de categorie die nog niet die snelheid heeft om ze warm te houden op de baan maar al wel snel genoeg rond gaat dat er wel wat grip nodig is. In de langzamere groepen kan je nog op steenkoude toerbanden mee. Heb wel eens begrepen dat om deze reden op Spa ook bandenwarmers worden afgeraden voor langzamere groepen.Bastard schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 00:24:
Punt is dat harder rijden met een koude voorband voor mij nog een stap te ver is, direct uit de warmers rijd die sc2 voor prima, maar zodra ik ga rijden koelt hij af als het asfalt aan de koude kant is, wat ervoor zorgt dat ik minder gevoel in de voorkant heb, de band weer verder afkoelt enz enz. Bij warmer weer kan ik er wel mee uit de voeten, dus mij leek het rijden met een semi-straatband voor nu wel een makkelijke oplossing plus dat ik ze verder op kan rijden op straat als het warm genoeg is voor sc2's, metzeler k3's zal ik ook eens naar kijken.
Ik zat zelf te denken aan een supercorsa voor straat/circuit als de temperaturen wat lager zijn, maar daar is nogal wat keuze in, iemand tips?
Supercorsa SP of SC? Neem aan de SP, daar zijn toch niet heel veel verschillende in? De SP heeft een wat slapper karkas tov een k3.
Ik heb toevallig nog een Supercorsa SP setje liggen die van mijn circuit motor af komen en ik waarschijnlijk vanmiddag/morgen op mijn straatmotor laat leggen (als ik de tijd kan vinden). Dus misschien kan ik je binnen een paar dagen vertellen hoe ze rijden
Goeie brommert - heb hem zelf ook.wickedm3n schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:42:
Sinds 2 weken heb ik een honda hornet uit 2007.
Erg leuk ding al zeg ik het zelf :-)
Heeft iemand ook ervaring met een goede gps app om je route en snelheid te checken? Speciaal voor de motor. Net zoiets als runkeeper of strava?
Verder heb ik niks te melden.
It's funny. But not ha-ha funny.
Deze even gemist. Sta open voor alle verbeteringen, kan je uitleggen hoe een snelkoppeling het makkelijker maakt want ik zie dat even niet?wimmel_1 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:42:
[...]
Ik heb hier nog snelkoppelingen liggen voor remleidingen (voor + achter).... De remklauw aan de achterkant is en blijft alsnog een K*T ding doordat het bracket in de brug schuift en dus op z'n plek moet zitten voordat je de as door de velg en spanners kunt drukken. Je wordt er op een gegeven moment wél (wat) handiger in, maar.....
Ik had zelf ook al het idee dat de teller ongeveer 10% afweek..
Topsnelheid getest en achter een vrachtwagen gereden beide wijkt ongeveer 10% af.
Er zitten gewoon standaard banden onder die redelijk nieuw zijn. Dus daar zal het niet aan liggen. Wel jammer ik maar denken dat de motor echt hard ging maar niet dus
In progress: VW kever
Ik zou bij die tijden gewoon lekker een straatband eronder gooien ja, scheelt waarschijnlijk ook nog eens een hoop geld. Zelf met de Rosso, BT-016 en Sportsmart 2 gereden op zolder. Allemaal prima banden in droge omstandigheden.Bastard schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:09:
Heren (en dames),
[afbeelding]
Alvast bedankt!
Onlangs, vanwege budget redenen, de Bridgestone BT016 Pro erop laten zetten. Die krengen komen nog prima mee en gaven geen krimp. Waren ook slechts 160 euro voor een setje. En ja de dot code was niet meer dan een jaar oud
Had van te voren nog een aantal testen gelezen hoe de banden het op een circuit doen. Mocht je interesse hebben dan ik nog een artikel voor je.
Ik las het inderdaad. Schat de kans klein in als ik zo las wat zijn verwondingen zijn..Chakotay schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 08:32:
Hmz, Rossi heeft een motocross-ongeluk gehad en ligt nu in het ziekenhuis. Hopen dat hij er voor de volgende race weer een beetje bovenop is...
Vraag: ik wil een Sena setje kopen voor de verjaardag van mijn vriendin. Zal ik de 20s nemen of de 10s? Zijn er mensen die iets over een van de twee kunnen roepen?
[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 26-05-2017 09:06 ]
Pirelli slick sc2 moet (voorband) rond de 2.3/2.4 warm zijn. Zelf rijd ik 2.1/2.2 want dat voelt lekker.Bastard schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:09:
Heren (en dames),
[afbeelding]
Alvast bedankt!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Gisteren avond aangekomen op deze camping net boven Sospel tegen half 8, toen was de receptie dicht. Vanochtend werd ik al om 6 uur gewekt door de 3 eenden die in de ecologische afvalwater zuiveringsinstallatie/vijver wonen |(
Evengoed dan maar aan de gang, douchen zat er niet in want dat moet met muntjes. Of wacht met jetons ik ben tenslotte in Frankrijk, die enkel te krijgen zijn bij Jean-Pierre in zijn geopende receptie.
De openingstijden zijn ook echt Frans, van 9 tot 10 in de ochtend en van 6 tot 7 in de avond..
Bommes is niet zo van het treuzelen, dus eten inpakken en het was half 9.

Doei ik ga niet wachten op Jean-Pierre.
In de Navi de Colle du Tende, 2 jaar terug was aan de zuidkant een afsluiting van de beroemde grind haarspeld zijde dus ik was benieuwd of die nu wel open was.
Maar eerst de omgeving van Sospel, wow wat gaaf zeg.

Hobbelig maar wel heel asfalt, leuke bochten en mooi uitzicht.

Ik kreeg er weer plezier in en ik heb zelfs niet meer aan Vespa haar deuk gedacht.
Wel zag ik dat de uitlaat nog steeds rammelde.
Pakking was gaar want er kwam ook veel meer geluid uit dan normaal en de carbon klemmen waren niet strak genoeg om de demper vast te klemmen.
Het wordt daar wel warm/heet en tijdens het rijden bedacht ik me hoe het op te lossen.
Eerst dacht ik: opzoek naar een oude band of ander rubber maar toen dacht ik canvas, een auto gordel.
Er staan genoeg sloop auto's in FR langs de weg een ja hoor een paar bochten verder en veldje met wat sloop auto's en andere rommel.
Daar tussen stond een Espace met voor aan het sleepoog 1,5 meter gordel.
Losgesneden en mee genomen en een stuk verder op een P-plaats roadside fix nr 2

Complete uitlaat er onderuit geschroefd, damn dat ding is heet.
Pakking vervangen, mensen met een Vespa uit deze serie hebben altijd een nieuwe pakking bij zich.
En de ophangbeugels van de demper voorzien van een "gordelliner". Dat klinkt al goed dus dat moet perfect zijn. Het zat in ieder geval zo vast als een huis.
Overigens stopt er niemand voor je als je je halve inboedel langs de weg uitstalt en je duidelijk iets aan het fixen bent.
Volgende stop het verkeerslicht voor de tunnel bij Colle du Tende.

8 minuten wachten en een beetje schaapachtig naar de andere motoren en rijders kijken, knikken en genegeerd worden want Vespa.
Bij groen was ik als 3de weg, 2 haarspeldbochten verder moest de knakker met zijn GS achter mij al lossen..
Evengoed bleek helaas de toegang tot de grind weg over de col compleet geblokkeerd te zijn. Dus door de tunnel dan maar weer, bijzondere ervaring weer.
Voor me die Harley van de foto hier boven, als of hij op de vlucht was, wat een kabaal een snelheid. Dan nog iets Suzuki achtige, ook snel naar vrij stil. Dan ik en ver ver achter ons die GAS en de rest.
Tunnel is te donker om iets te zien, wegdek is Italiaans "goed" diverse scheuren en zo, veel plassen water en ik denk 3 meter breed. Met dik 120 op de klok... Wow net een game.
Aan de andere kant heb ik nog even getwijfeld of ik naar boven zou gaan. Maar de grind weg van gisteren had me geleerd dat de Vespa niet het juiste materiaal is. Het was boven erg bewolkt en ik was 2 jaar terug al naar dat fort geweest.
Cuneo aanhouden, boodschappen doen, lunchen en kijken of ik bij de Col de Angel kon komen via diverse kleine binnendoor weggetjes.

Wederom erg gaaf sturen daar, mooie uitzichten die me steeds doen stoppen om foto's te maken.
2 bochten verder:

Ja een echte Guzzi, wist niet van het bestaan. Ding wordt gewoon nog gebruikt voor van alles.

Sowieso vraag ik me bij het zien van die huisjes zo hoog in de bergen altijd af wat ze daar toch doen. Het is er super mooi maar een groot deel van het jaar is het te koud en ligt er te veel sneeuw om iets te doen. Het is wel erg lang sturen naar een fabriek in te gaan werken, wat te doen behalve oude meuk aan de gang houden en je vrouw nog eens scheef aankijken.

Boven geen bomen, wel wat restjes sneeuw en ijs

Uiteindelijk boven op de col bleek de doorgang helaas onmogelijk.

Daar kunnen geen winterbanden tegenop laat staan mijn Pirelli Diablo bandjes.
Natuurlijk het geijkte plaatje:

Keertje lachen naar mijn telefoon

En weer terug naar beneden, enige manier om de andere kant te bereiken: terug naar Cuneo en door het andere dal omhoog.

Tegen de tijd dat ik in een van de "voorsteden" van Cuneo terug was, waar ik smiddags ook al op een bankje had zitten lunchen was ik eigenlijk wel een beetje gaar.
Espresso en planning tijd.
Googlemaps leerde me dat die Colle de Angel gesloten was, zo ook Colle du Bonette en al die andere hoge Franse col's
Ok dan naar het wat lagere Ligurische land opzoeken.
Het was al weer 4 uur, dus door Cuneo naar een camping waar we 2 jaar terug ook met de camper stonden.
Onderweg nog bij een motor zaak gestopt, missie nieuwe remhandle.
Bleek een Honda dealer die alleen maar oude Afrika twin's had staan.
No, no geen Piaggio. In Cuneo wel, dus kreeg ik een adres.
Dat bleek dus een echte officiële Piaggio parts shop te zijn . Met van die kaarten bakken met fiches en lijsten waar in welk schap welk onderdeel ligt.
Nieuwe handle, uitlaatpakking en achter remblokken een vriendelijke hand en een goede reis gewenst verder kon ik eindelijk naar de camping.

Fix nummer 3, blijft Italiaans spul hè, dat houd je bezig.

Op weg naar de remhandle, dan moet het schermpje er af, de Navi steun, de spiegels en de voorste stuurkap.
Maar resultaat

Tijd voor een douche, en dan wat eten.
Ja weer pizza.. Dit keer met een wijntje, kon terug lopen namelijk.

Wederom een geslaagde dag, 210km gereden, geen route of plan vooraf. Dit bevalt me wel eigenlijk.
Het is nu ochtend van dag 3, denk dat ik net ten oosten van die grens Alpen naar het zuiden terug afzak. Ligurië terug in dus.
De wolken hangen laag vandaag op de Alpen, geen nut om nog eens te proberen die Colle du Tende op de te gaan.
Maar wie weet als ik straks alles heb ingepakt en de uitrit van de camping uit rijd mee dan gebeurd.
Vwb die remhendel. Wat een verschil met die van mij... die brak al bij het achteruitlopen toen hij tegen het kozijn aantikte
Ik heb een Sena SMH5 setje. De goedkoopste van allemaa, maar werkt prima. Voldoende bereik (400M) en goed verstaanbaar. Daarnaast kan ik gewoon mijn telefoon + Navi koppelen. Leuke feature is music share, zodat je beide muziek kan luisteren.lolgast schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:03:
[...]
Ik las het inderdaad. Schat de kans klein in als ik zo las wat zijn verwondingen zijn..
Vraag: ik wil een Sena setje kopen voor de verjaardag van mijn vriendin. Zal ik de 20s nemen of de 10s? Zijn er mensen die iets over een van de twee kunnen roepen?We luisteren in ieder geval geen muziek op de motor en hebben die plannen ook niet.
Accuduur van de SMH5 is voor mij ook prima, en je kan hem altijd nog onderweg opladen
Verwijderd
Dit is heel makkelijk te onderscheiden de R6 met een grijs frame kan problemen hebben zwart frame niet meer.xSmooth- schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 12:52:
[...]
Ik heb inderdaad gelezen dat, dat een kwaaltje is van de R6.
Ik heb een SMH5 gehad die na twee jaar nog maar een uurtje accuduur over had. Prima apparaat maar werd toen redelijk onbruikbaar, dus ik heb sindsdien een 20S, nu ook ongeveer twee jaar. Die gaat nog steeds ruim 10 uur mee en is qua functies en gebruik een stukje beter. De prijs is daar ook naar natuurlijklolgast schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:03:
[...]
Vraag: ik wil een Sena setje kopen voor de verjaardag van mijn vriendin. Zal ik de 20s nemen of de 10s? Zijn er mensen die iets over een van de twee kunnen roepen?We luisteren in ieder geval geen muziek op de motor en hebben die plannen ook niet.
Ik heb de SMH5FM nog liggen, iemand die die over zou willen nemen voor een prikkie? De accu gaat dus nog maar een uurtje mee, die is wel te vervangen volgens wat hobbyisten op het internet.
edit: een vriend van me heeft de SMH10, prima ding volgens mij. Hij zou goed verstaanbaar zijn als ie z'n microfoon op een goeie plek zou monteren
[ Voor 8% gewijzigd door Maegrim op 26-05-2017 10:51 ]
Dit topic is gesloten.
![]()