Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.542 views

Onderwerpen

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:00

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Spiegelen is voor veel mensen echt zo moeilijk...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hij rijdt ook wel een béétje hard :P Geen idee of 't daar mag though..

Vandaag ook een "dat ging maar net goed"-momentje..

Reed op strook 2 van de 3 met ongeveer 150-160 km/h en op strook 3 reden een paar vrachtwagens. Ze reden langs een invoegstrook en ik wilde naar strook 1, dus deed netjes spiegel, schouder et cetera.

Met 't moment dat ik weer terug naar voren kijk, zie ik dat die klapmongool van een vrachtwagen als een bezetene z'n 12-wieler naar links pleurt (zonder dat 'ie daarvoor een aanwijzing daarvoor gaf). Bleek nou, is 'ie ala minute invoeghulp voor een of ander koekblikje aan het verlenen? :?

't Is dat ik toch al gepland had naar links te gaan (en dat 't daar vrij was, al was de kans op een voertuig daar klein, maar je weet 't maar nooit), maar dat moest nu even met een beetje haast :X

[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 23-05-2017 21:15 ]

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Om nog maar zo'n filmpje naar voren te halen. Duke 125 op Dumpert.nl... :+

http://www.dumpert.nl/med...c7640/ga_liggen_dan_.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dFADcxl5jbU56On8ZH9HSfsI/full.png

[ Voor 21% gewijzigd door caesar1000 op 23-05-2017 21:22 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:34

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Om de discussie over uitlaatgeluid nog maar eens onnodig aan te wakkeren:

[YouTube: https://youtu.be/6NzAfn2GKbM]

dit sloeg gewoon helemaal nergens op. Zijn helm was te klein (of zijn nek te dik, net hoe je het ziet) en hij droeg typische 'bad boy' kleding (nikes en een spijkerbroek). Stoere zonnebril uiteraard, hoort erbij.

En dan rij je met 100 door een tunnel en het geluid gaat gewoon overal dwars doorheen. We kunnen niet voor of achteruit, maar toch even flink gas blijven geven tot we de tunnel uit zijn :{.

En dan deze:

[YouTube: https://youtu.be/VRICMPQV2AQ]

@Leviathius die had je nog tegoed :+.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:23

thijsco19

KTM 990 SMT

HTT-Thalan schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:19:
Dirt bikes are for dirt, and ADV bikes for touring.

Maar wat gebeurt er als je een dirt bike race champion laat rijden op een ADV bike? :P

Leuk stukje :Y.

[video]
Lijkt het er nou op dat er een slag in het voorwiel van die KTM zit? (aan het begin van het filmpje)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:57:
Om de discussie over uitlaatgeluid nog maar eens onnodig aan te wakkeren:

[video]

dit sloeg gewoon helemaal nergens op. Zijn helm was te klein (of zijn nek te dik, net hoe je het ziet) en hij droeg typische 'bad boy' kleding (nikes en een spijkerbroek). Stoere zonnebril uiteraard, hoort erbij.

En dan rij je met 100 door een tunnel en het geluid gaat gewoon overal dwars doorheen. We kunnen niet voor of achteruit, maar toch even flink gas blijven geven tot we de tunnel uit zijn :{.

En dan deze:

[video]

2 uiterste wat betreft geluid. Veel geluid en geen geluid. :+
thijsco19 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:10:
[...]
Lijkt het er nou op dat er een slag in het voorwiel van die KTM zit? (aan het begin van het filmpje)
Het lijkt idd alsof het niet helemaal goed loopt. Misschien zijn de spaken niet goed gespannen?

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:34
HTT-Thalan schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:57:
En dan deze:

[video]

Haha nice! Eindelijk geeft de paparazzo zijn beelden vrij ;)

Maar inderdaad zoals @caesar1000 zegt, waar is mijn mooie uitlaatgeluid dan? :o

YouTube: MotorcycleGeek

Verwijderd

Vandaag bij de aldi, volgens diverse reviews een prima ding :

https://www.aldi.nl/aldi_...set_48_5_26296_43474.html

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

caesar1000 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:17:
[...]

[...]

Het lijkt idd alsof het niet helemaal goed loopt. Misschien zijn de spaken niet goed gespannen?
Lijkt wel of die scène na het spelen hebben opgenomen. Kan best dat die velg al dat springen niet helemaal aan kon.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:45

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Waar vind je reviews van dat ding? Er staat niet eens een merk bij :P Voor dat geld valt het opzich nog wel te proberen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• lolgast
Chakotay schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:37:
[...]

Waar vind je reviews van dat ding? Er staat niet eens een merk bij :P Voor dat geld valt het opzich nog wel te proberen.
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.motor-forum.nl...message/28329837#28329837

Mocht er trouwens nog iemand willen weten hoeveel dB zijn/haar motor produceert:
https://www.motozoom.com/...&utm_campaign=nieuwsbrief

[ Voor 24% gewijzigd door lolgast op 24-05-2017 08:05 ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:21

A13X

Dude

Leviathius schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:17:
[...]

Top tip, ga opzoek naar kleine motorservice zaakjes. Die zijn vaak stukke goedkoper met het banden wisselen en doen het waar je bij staat. Scheelde bij mij op 1 setje Michelin PR2 ±100€ incl montage. (motoport: 350, klein bedrijf: 245)
Dit is bij een klein zaakje, nou ja vergeleken bij de motorports. Het zijn sinds een paar maanden 2 vestigingen door overname van het bedrijf en het is een van de grootste Suzuki exclusief dealers.

Ik denk eerder dat dit een hele grove opgave is geweest. Hij (monteur) zat een aantal minuten enorm te stoeien met een rekenmachine. Volgens mij heeft hij het daarna gewoon opgegeven en het bruto totaal opgegeven :+

Uit mijn geheugen zaten zowel de BT 45 als de Anakee's (voor en achter) rond de 220-240 inclusief montage, dus dat lag veel dichter bij de verwachting.
-tom-562 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:15:
350 is niet heel gek, als je de arbeid meerekent
€130, voor het monteren van bandjes vind ik persoonlijk nogal prijzig, dat is 2 uur bij €65/uur en dan heb je een dure monteur in mijn optiek. Deze zaak rekent uit mijn hoofd met iets van €45, en 2 bandjes verwisselen is misschien een 30-45min werk.

Ik heb gisteren nog een aanvraag weggezet bij de Honda dealer hier in de buurt, ook een relatief klein zaakje. Maar even afwachten waar hun mee komen.

Awesome

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Raym09 met een 'klein zaakje' worden meestal geen merkdealers bedoeld.

Zelf denk ik daarmee meer aan iets als deze, een eenmans-zaak in een pand dat niet veel groter is dan een paar garageboxen. Daar was ik vorig jaar voor de GSX-R €290 kwijt voor een setje Michelin Pilot Road 4, wat een relatief dure band is. De prijs was echter incl montage en uit/inbouwen van de wielen, omdat ik daar zelf te lui voor was :+

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:09

-tom-562

Oliesjeik

Raym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:17:
[...]

Dit is bij een klein zaakje, nou ja vergeleken bij de motorports. Het zijn sinds een paar maanden 2 vestigingen door overname van het bedrijf en het is een van de grootste Suzuki exclusief dealers.

Ik denk eerder dat dit een hele grove opgave is geweest. Hij (monteur) zat een aantal minuten enorm te stoeien met een rekenmachine. Volgens mij heeft hij het daarna gewoon opgegeven en het bruto totaal opgegeven :+

Uit mijn geheugen zaten zowel de BT 45 als de Anakee's (voor en achter) rond de 220-240 inclusief montage, dus dat lag veel dichter bij de verwachting.

[...]

€130, voor het monteren van bandjes vind ik persoonlijk nogal prijzig, dat is 2 uur bij €65/uur en dan heb je een dure monteur in mijn optiek. Deze zaak rekent uit mijn hoofd met iets van €45, en 2 bandjes verwisselen is misschien een 30-45min werk.

Ik heb gisteren nog een aanvraag weggezet bij de Honda dealer hier in de buurt, ook een relatief klein zaakje. Maar even afwachten waar hun mee komen.
Ik zeg ook niet dat het goedkoop is, maar het is imo een normale prijs :P Je moet als monteur ook maar net weten wat je tegen komt met het eruit halen van de wielen. Denk dat ze dan liever 'safe' spelen met een prijsopgaaf, dan een te lage prijsopgaaf geven :P
Maar beter is om naar zo'n zaak als Chakotay zegt, te gaan

Vaak bu'j te bang!

• Leviathius
@Raym09 Ik doelde inderdaad op een nóg kleiner zaakje. Zoals Chakotay al zei, vaak van niet meer dan een paar garageboxen groot en vooral geen merkdealers. Kan een hoop knaken schelen als je die zaakjes uit je regio een beetje leert kennen.

Verwijderd

Gister mijn examen bijzondere verrichting gehad en natuurlijk geslaagd en alles gehaald :D op naar de rest

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Raym09 Sabra zit bij jou wel redelijk in de buurt.

@Verwijderd gefeliciteerd, op naar het laatste stukje!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

caesar1000 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:17:
Er was allerlei ander lawaai waardoor het allemaal niet aan te horen was :P.
En dat ding van @Leviathius klinkt sowieso erg beschaafd! Hier is hoe hij klinkt:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Nk9-o4IvyZU]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:44
Tussen al het uitlaatgeweld, Thank god it's Wednesday. Morgen stukje lang weekend naar Luxemburg toe met de motor. oOo

Uitzicht zal minder spectaculair zijn dan vorige week in het Zwarte Woud, maar toch een mooi gebied om te rijden. :)

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:42

Least Inkling

Product of the cold war

Met Jolke. Lang weekend Sauerland en (veuls te) goed weer 8)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:39:
@Raym09 Ik doelde inderdaad op een nóg kleiner zaakje. Zoals Chakotay al zei, vaak van niet meer dan een paar garageboxen groot en vooral geen merkdealers. Kan een hoop knaken schelen als je die zaakjes uit je regio een beetje leert kennen.
Die kerel in sprundel rekent (geloof ik) 50 euro voor 2 wielen (de)monteren, banden erop, en balanceren.
Ik heb alleen een nieuwe achterband nodig deze zomer, dus dat gaat uiteraard bij de clubdealer gebeuren.

Ik neig naar de nieuwe Dunlop trailsmart. Opvolger van mijn huidige band, ietsje slijtvaster, maar ik vertrouw deze band gewoon, bakken grip onder alle omstandigheden.

• lolgast
Ik was laatst voor de achterband van mijn pa bij een bandencentrale €15 kwijt. Omleggen en balanceren. En voor dat geld moest de machine ook omgebouwd worden van autobanden naar motorbanden. Vond het bijna schandalig om zo weinig af te rekenen :/

Was het demonteren wel al zelf gedaan

[ Voor 7% gewijzigd door lolgast op 24-05-2017 09:15 ]

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-11 16:01
lolgast schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:14:
Ik was laatst voor de achterband van mijn pa bij een bandencentrale €15 kwijt. Omleggen en balanceren. En voor dat geld moest de machine ook omgebouwd worden van autobanden naar motorbanden. Vond het bijna schandalig om zo weinig af te rekenen :/

Was het demonteren wel al zelf gedaan
Is totaal maar een half uurtje werk toch? Moet zeggen dat ik 30-40 euro een prima prijs vind om snel een setje banden om te wisselen.

• A13X

A13X

Dude

-tom-562 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:35:
[...]
Je moet als monteur ook maar net weten wat je tegen komt met het eruit halen van de wielen.
Dat had ik bij de Freewind, achteras zat nogal vast :-( maar toen werd er gewoon melding van gemaakt en de extra tijd apart in rekening gebracht. Montage zat daar ook gewoon bij de prijs van de band in.

@Chakotay @Leviathius

Sabra net een aanvraag gestuurd is inderdaad niet al te ver uit de buurt, ondertussen de Honda dealer terug gehad Metzeler Roadtec Z6, €225,- inclusief montage, afvoer etc.

Awesome

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:39

Rick-Jan

always connected

Bedankt voor de tip, was toevallig in t dorp en heb m meegenomen, maar even proberen!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Leviathius
Raym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:30:
[...]
@Chakotay @Leviathius

Sabra net een aanvraag gestuurd is inderdaad niet al te ver uit de buurt, ondertussen de Honda dealer terug gehad Metzeler Roadtec Z6, €225,- inclusief montage, afvoer etc.
Kijk dat zijn al betere prijzen. De Roadtec Z6 is al wel een iets ouder type band. Ondertussen hebben we de Z08 en Z01 al als opvolgers gehad. Verder niks mis mee met die band. €225 is opzich een prima prijs ervoor. Bij mijn bandendealert was de Z06 €200 incl montage+balanceren etc.

Ben benieuwd waar die 'Sabra' mee komt.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Raym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:30:
[...]

Dat had ik bij de Freewind, achteras zat nogal vast :-( maar toen werd er gewoon melding van gemaakt en de extra tijd apart in rekening gebracht. Montage zat daar ook gewoon bij de prijs van de band in.

@Chakotay @Leviathius

Uit interesse, vanwaar de keuze voor zo'n oude band? Ze staan niet eens meer op de website van Metzeler inmiddels. Veel goedkoper dan een recente?

• A13X

A13X

Dude

Chakotay schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:39:
[...]

Uit interesse, vanwaar de keuze voor zo'n oude band? Ze staan niet eens meer op de website van Metzeler inmiddels. Veel goedkoper dan een recente?
Nee, ik heb een 16 inch voorwiel in mijn type Hornet. 16 inch word echter niet meer opgenomen in het programma van de nieuwe lichting banden. |:(

Awesome

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Raym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:42:
[...]

Nee, ik heb een 16 inch voorwiel in mijn type Hornet. 16 inch word echter niet meer opgenomen in het programma van de nieuwe lichting banden. |:(
Ohja, dat is waar ook... Irritant is dat. Ik ben benieuwd of ik daar met de Caponord nog last van ga krijgen. Die staat op 110/80/19 & 150/70/17, terwijl de nieuwe 'adventure' fietsen steeds meer naar 120 breed voor en 160 breed achter gaan, omdat de fabrikanten ook doorhebben dat die dingen voor 99% van de tijd alleen maar asfalt zien :P

[ Voor 32% gewijzigd door Chakotay op 24-05-2017 09:49 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Goeie reden om een nieuwe motor te gaan shoppen :9.

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:00
Gisteren de radiator guard binnen gekregen. Eigenlijk al te laat, zit al een heel klein deukje in.

Misschien dat ik dat nog recht kan buigen.

Qua schoonmaken is het gewoon vanaf achter met de tuinslang het vuil wegspoelen? Eventueel met luchtpers vuil wegblazen.

Hij is niet al te vies. Paar muggen en beetje viezigheid.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:55

steveman

Comfortabel ten onder

Heb me een ongeluk gezweet, maar! M'n eerste bandenwissel is een feit hoor :D

Gelijk tot de ontdekking gekomen dat wisselen puur en alleen met bandenlichters niet dé manier is.

Dus voor de voorband ga ik ~vrijdag ipv Chef Grote Aders Rintje Ritsma nadoen:

Even kijken of ik het ding op een houten plaat maak, of op een handige plek in de garage een grondanker plaats, waar het apparaat op gezet kan worden wanneer ie nodig is. (Het laatste lijkt me denk ik het handigst) nog even die rol reservetapijt de garage uit organiseren, dan behoud ik dezelfde ruimte...

Het bandendemonteerapparaat dat ik nu heb kan dus linea rectum MP op...

Dit ding is wel duurder, zal even buurten bij collega's of ze voor weinâg een bandje gewisseld willen hebben tot het economisch sense maakt :+
[...]

Even snel gegoogled, Kennelijk is het mogelijk om over te gaan op een 17" wiel zonder al te veel gedoe. Als de motor verder nog gewoon bevalt wellicht het overwegen waard.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:46:
[...]

Goeie reden om een nieuwe motor te gaan shoppen :9.
_O- ik heb hem net 3 weken :+

@steveman Eerst maar eens een jaartje op rijden, hij bevalt prima maar om er een andere voorvork onder te zetten gaat me nu nog wat te ver.

Hij rijd en stuurt heerlijk, maar ben er nog niet uit of het volledig naked mijn ding is. Daarbij die tank.....1:16 op 10liter, ik sta wel erg snel weer bij de pomp :9 gaat dan amper wat in maar toch.

[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 24-05-2017 10:45 ]

Awesome

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Raym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:44:
[...]

@steveman Eerst maar eens een jaartje op rijden, hij bevalt prima maar om er een andere voorvork onder te zetten gaat me nu nog wat te ver.

Hij rijd en stuurt heerlijk, maar ben er nog niet uit of het volledig naked mijn ding is. Daarbij die tank.....1:16 op 10liter, ik sta wel erg snel weer bij de pomp :9 gaat dan amper wat in maar toch.
Ik zie wel wat in de filosofie van Schaaf, ook al rijd hij soms levensgevaarlijk. Het simpele feit dat hij al 10 jaar op dat gekke ding rondrijdt maakt dat hij kan lezen en schrijven met die motor, je weet precies wat je wel en niet kunt. Ik ben voorlopig nog niet van plan van motor te wisselen (ook al kwam zojuist het vakantiegeld binnen en zag ik precies voor me welke motoren ik daar van zou kunnen bekostigen :+).

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Raym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:44:
[...]

10 liter tank ?! Damn, dan hebben ze een flinke plens toegevoegd bij de later modellen, 18,7L geloof ik :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• lolgast
@Raym09 Zo'n apparaat heeft toch een 16 liter tank?
HTT-Thalan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:47:
[...]

Ik zie wel wat in de filosofie van Schaaf, ook al rijd hij soms levensgevaarlijk. Het simpele feit dat hij al 10 jaar op dat gekke ding rondrijdt maakt dat hij kan lezen en schrijven met die motor, je weet precies wat je wel en niet kunt. Ik ben voorlopig nog niet van plan van motor te wisselen (ook al kwam zojuist het vakantiegeld binnen en zag ik precies voor me welke motoren ik daar van zou kunnen bekostigen :+).
Hoewel er wat van te zeggen is om een motor op zo'n manier goed te leren kennen, weet ik nu al dat ik dat voorlopig echt niet ga kunnen. Er zijn simpelweg TE veel motoren die ik graag zou willen hebben. Mijn huidige motor ga ik, net als mijn vorige motor, geen 4 jaar houden. Anders ben ik dadelijk 70 en heb ik nog niet alles gereden wat ik zou willen :+

[ Voor 89% gewijzigd door lolgast op 24-05-2017 10:52 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:48:
@Raym09 Zo'n apparaat heeft toch een 16 liter tank?

[...]

Hoewel er wat van te zeggen is om een motor op zo'n manier goed te leren kennen, weet ik nu al dat ik dat voorlopig echt niet ga kunnen. Er zijn simpelweg TE veel motoren die ik graag zou willen hebben. Mijn huidige motor ga ik, net als mijn vorige motor, geen 4 jaar houden. Anders ben ik dadelijk 70 en heb ik nog niet alles gereden wat ik zou willen :+
Da's ook een overweging, en eentje die ik eigenlijk best wel begrijp :D maar ik wil gewoon echt góed worden. En dan later nog eens een flinke tocht maken door uitermate divers terrein. En zoiets kun je prima op een vrij algemene allroad motor van honda, yamaha, ktm oid, het maakt onderaan de streep weinig uit, het gaat om de rijkunsten.

• A13X

A13X

Dude

@lolgast Klopt, 10 liter tot reserve, dan raken de meningen verdeeld. De ene zegt dat je dan nog bij 3liter kan en de theorie zegt dat je dan nog bij 6 kan.

Awesome

• lolgast
Raym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:08:
@lolgast Klopt, 10 liter tot reserve, dan raken de meningen verdeeld. De ene zegt dat je dan nog bij 3liter kan en de theorie zegt dat je dan nog bij 6 kan.
Omdat ik van duidelijkheid houd:
https://www.manualslib.co...b600f.html?page=30#manual
https://www.manualslib.co...b600f.html?page=31#manual

[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 24-05-2017 11:11 ]

• A13X

A13X

Dude

Toch gaat er maar 10 liter in nadat hij op reserve is gezet, ergens zit er dus 3 liter spookbenzine :+

Misschien eens aftappen, gewoon afmeten wat er uit de kraan komt wanneer je over moet op standje reserve.

@HTT-Thalan

Ik rij dit omdat ik perse wilde kunnen rijden en dit in het budget paste, misschien heb ik volgend jaar meer ruimte voor iets wat beter aansluit op mijn wensen ;)

Je filosofie is niks mis mee, al leer je door wat langer op verschillende motoren te rijden ook beter wat je wel en niet fijn vind om op te rijden.

Mijn lessen:
(niet allemaal mijn eigen motors)
CBR600f > te sportieve houding en te veel vermogen, te snel op illegale snelheden. Maar wat heerlijk met inhalen en die acceleratie O+
*CB250 > ook met weinig vermogen kun je veel lol hebben, maar te weinig is niet lollig op de snelweg :o
XJ900 > liever wat nieuwer met een goede wegligging, wat een zwabberkont :F
*VF400F > beetje klein maar wel een redelijke vermogen/gewicht verhouding, kun je tenminste nog eens gas geven. >:)
XF650 > heerlijk zo laag toerig koppel, maar allejezus wat onrustig zo'n 1 cilinder :P
CB600F > heerlijk compromis, maar wat sta ik snel aan de pomp zeg :D en toch wel wat winderig op de snelweg :X

De CB blijft zeker een jaartje, en daarmee wil ik ook naar het circuit voor bochten training. Daarna zien we wel wat het budget toelaat. 8)

Awesome

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Op een tank van 16 liter ruim 1/3e niet gebruiken omdat het reservelampje wat vroeg aan gaat lijkt me zonde :) Zoek in de specs op hoe groot de tank is, kijk hoeveel erin gaat en wat je verbruik grofweg is, en je kunt veilig nog een eind doorrijden. Die van mij kan nog een goede 75km als het lampje aangaat, zonde om dan meteen te gaan tanken in een land als Nederland waar je bijna overal wel binnen 20km een tankstation kan vinden.

Verwijderd

lolgast schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:48:
Zo denk ik er ook over en daarbij ik ben mij huidige Bandit nogal zat, nog een klein beetje sparen en dat ding gaat weg.

Twee opties die ik serieus overweeg:

Optie 1: Dikke 1000cc naked/All Road (voor plezier) + 150cc motorscooter (ww geen snelweg).
Optie 2: Tracer 900 of dikke All Road voor ww en plezier.

Ik neig zelf naar optie 1 :)

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:26

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Van het weekend lekker naar Tsjechië met de motor! Bij wat bekenden op bezoek en het hotel daar kost geen drol, met beveiligde parking midden in het historische stadscentrum. en is op 1 minuut lopen van een goed restaurant en nachtclub. Paar keer eerder op een camping gestaan met de auto daar in de buurt. Heb ik nog tot en met zondag om te kijken wat ik de rest van de week wil doen, bijboeken, door naar een ander land e.d.. Heerlijk tot en met Pinksteren vrij.

Planning was eerst Engeland, maar de prijzen in de plaatsen waar ik langs wou, waren een beetje hoog. (200 pond per nacht voor aankomend weekend)

• A13X

A13X

Dude

Chakotay schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:39:
Op een tank van 16 liter ruim 1/3e niet gebruiken omdat het reservelampje wat vroeg aan gaat lijkt me zonde :) Zoek in de specs op hoe groot de tank is, kijk hoeveel erin gaat en wat je verbruik grofweg is, en je kunt veilig nog een eind doorrijden. Die van mij kan nog een goede 75km als het lampje aangaat, zonde om dan meteen te gaan tanken in een land als Nederland waar je bijna overal wel binnen 20km een tankstation kan vinden.
Lampje? hij slaat na 10 liter gewoon af :+ en dan heb je volgens Honda nog 3 liter op reserve. Blijkbaar een bekende frustratie bij Hornet rijders, sommige wijzigen de lengte van het fuel pijpje zodat hij pas later op reserve moet.

Maar idd, een keer testen hoeveel eruit komt op standje reserve.

[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 24-05-2017 12:10 ]

Awesome

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:56

4x2

lộn xộn quá

Raym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:31:
Je filosofie is niks mis mee, al leer je door wat langer op verschillende motoren te rijden ook beter wat je wel en niet fijn vind om op te rijden.

Mijn lessen:
(niet allemaal mijn eigen motors)
*VF400F > beetje klein maar wel een redelijke vermogen/gewicht verhouding, kun je tenminste nog eens gas geven. >:)
Heb de VF400 en VF500F gehad, die laatste is door iets extra vermogen en koppel echt een geinige motor, 1 van mn leukere die ik gehad heb.
Lekker modernere motoren zieken met je oude frikandel op bromfietsbandjes (100/90/16 en 110/80/18 :+ )

leeg

• lolgast
4x2 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:24:
[...]

Heb de VF400 en VF500F gehad, die laatste is door iets extra vermogen en koppel echt een geinige motor, 1 van mn leukere die ik gehad heb.
Lekker modernere motoren zieken met je oude frikandel op bromfietsbandjes (100/90/16 en 110/80/18 :+ )
Kun je geloven als ik zeg dat mijn vader 5 7 jaar geleden een VF750F (model '83-'85) had die op 3 cilinders liep en tóch gestolen is door hem over een 1m hoog hek te tillen

Echt ongelofelijk... :F

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Heb dr wel bewondering voor, die dingen zijn niet licht :D

leeg

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-10 16:15
HTT-Thalan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:47:
[...]

Schaaf rijdt tegenwoordig ook wel op zowat iedere motor hé. Hij heeft de oude Honda iig wel goed onder controle _/-\o_

Eergisteren trouwens nog alleen in de Eifel / Ardennen geweest. Eerst keer met de nieuwe TomTom Rider. Was wel erg wennen moet ik zeggen. Nadat ik een paar keer Olspur gezien te hebben ging het allemaal even niet zo heel lekker. Uiteindelijk maar de route afgekapt en naar Spa Francorchamps gereden, waar waren wat motoren aan het trainen. Tenslote met een kronkelroute naar huis gereden. Merk vooral nog dat mijn "survival reactions" niet goed zijn, zoals als ik te snel de bocht in ga ik niet platter ga. Dit probeer ik er vooral uit te krijgen door zo veel mogelijk proberen te rijden.

• lolgast
Schaaf heeft zijn motor dan ook behoorlijk aangepast naar zijn manier van rijden. O.a. de vering is compleet vervangen voor modernere varianten.
Dat zou hij eigenlijk als disclaimer onder elke video moeten plaatsen, voordat iedereen denkt dat hij/zij als een Schaaf-imitator ook zo kan rijden op een oudere motor

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:23:
Schaaf heeft zijn motor dan ook behoorlijk aangepast naar zijn manier van rijden. O.a. de vering is compleet vervangen voor modernere varianten.
Dat zou hij eigenlijk als disclaimer onder elke video moeten plaatsen, voordat iedereen denkt dat hij/zij als een Schaaf-imitator ook zo kan rijden op een oudere motor
Ik vind dat (voor mijn doen) een stock CB500 ook wel al lekker door de bocht wil hoor :P.

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:07
Thoit schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:15:
[...]

Merk vooral nog dat mijn "survival reactions" niet goed zijn, zoals als ik te snel de bocht in ga ik niet platter ga. Dit probeer ik er vooral uit te krijgen door zo veel mogelijk proberen te rijden.
Herken dit wel. Zelf ook nog wel eens last van. In het eerste jaar dat ik mijn rijbewijs had dit boekje gekregen, staan wel wat praktische tips (en geheugensteuntjes) in.
't is vooral een kwestie van veel rijden... Oefenen, oefenen, oefenen

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:08
Van de week ook gehad in een toch wat scherpere bocht waarin ik voor mijn skill level te hard in ging. Merkte dat ik al dan niet onbewust met gesloten gashendel door de bocht ging :(

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Hoe zit dat trouwens met motoren die niet afslaan als je 'm in de versnelling hebt staan? Komt stom over dit, maar hoe kan het of waar heeft het mee te maken?

Once again open up your bag of tricks!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SwooX schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:04:
Hoe zit dat trouwens met motoren die niet afslaan als je 'm in de versnelling hebt staan? Komt stom over dit, maar hoe kan het of waar heeft het mee te maken?
Hoe bedoel je? Eerste versnelling met standaard uit, of eerste versnelling + lomp je koppeling bedienen, of eerste versnelling en m op zn kant leggen?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik kan gewoon wegrijden met de standaard uit.

• SwooX
noes schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:08:
[...]

Hoe bedoel je? Eerste versnelling met standaard uit, of eerste versnelling + lomp je koppeling bedienen, of eerste versnelling en m op zn kant leggen?
In de 1 vooruit rollen zonder iets met de koppeling te doen. :+

Stel je doet dit met de auto, dan slaat de auto af.

[ Voor 7% gewijzigd door SwooX op 24-05-2017 14:10 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:30
HTT-Thalan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:09:
Ik kan gewoon wegrijden met de standaard uit.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog niet heb geprobeerd met m'n ouwe CBR. Ik heb wel een mooi 'kick stand' lampje op m'n dashboard :)
SwooX schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:10:
[...]

Een diesel slaat niet af hoor. Mijn Focus (Ecoboost) slaat trouwens ook niet af als je dat probeert. Die geeft automatisch een streepje gas als ik de koppeling op laat komen.

Wat motoren betreft verschilt het ook.
Raym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:11:
[...]

mijn CBR uit '94 sloeg af, net als de VF400F uit '87 overigens
Oh dan zal die van mij dat ook wel doen :)

[ Voor 56% gewijzigd door InZane op 24-05-2017 14:12 ]

• A13X

A13X

Dude

InZane schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:10:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog niet heb geprobeerd met m'n ouwe CBR. Ik heb wel een mooi 'kick stand' lampje op m'n dashboard :)
mijn CBR uit '94 sloeg af, net als de VF400F uit '87 overigens

Awesome

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SwooX schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:10:
[...]

Als je m al wel op gang hebt? Meeste auto's met een wat groter blok kan je gewoon laten lopen, zonder gas en zonder koppeling. Gaat niet hard, maar t werkt wel.

Met de motor net zo: lichte motor kan/zal misschien af slaan (meer weerstand dan vermogen) maar een zwaardere tokkelt rustig verder. Mijn S1000RR doet in de 1 zonder koppeling of gas rond de 20km/u.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

InZane schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:10:
[...]

[...]

Een diesel slaat niet af hoor. Mijn Focus (Ecoboost) slaat trouwens ook niet af als je dat probeert. Die geeft automatisch een streepje gas als ik de koppeling op laat komen.

Wat motoren betreft verschilt het ook.
Op de CB650f kon ik prima 'stationair' rijden, ook tijdens bijzondere verrichtingen. De mijne slaat dan vrij snel af, heb altijd wel een streepje gas nodig.

• Leviathius
SwooX schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:04:
Volgens mij bedoel je dat je bijvoorbeeld bij een 4-cilinder je in de eerste versnelling kant rondrijden zonder gasgeven en dat hij dan niet uitvalt. Correct? Hoe dat komt zou ik niet weten, maar gewoon om even duidelijk te krijgen wat je precies bedoelt :D

• SwooX
Leviathius schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:13:
[...]

Volgens mij bedoel je dat je bijvoorbeeld bij een 4-cilinder je in de eerste versnelling kant rondrijden zonder gasgeven en dat hij dan niet uitvalt. Correct? Hoe dat komt zou ik niet weten, maar gewoon om even duidelijk te krijgen wat je precies bedoelt :D
Mijn vraag dus waar het aan ligt. :9

Maar dat bedoelde ik dus wel, de KTM waar ik een keer op reed sloeg gewoon af als je zonder gas de koppeling los liet. Op een lesmotor rijd je gewoon x km/u begin je dan vooruit te rollen.

[ Voor 3% gewijzigd door SwooX op 24-05-2017 14:16 ]

• A13X

A13X

Dude

hoogte van je stationaire toerental en het beschikbare vermogen bij dat toerental.

Awesome

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Raym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:16:
hoogte van je stationaire toerental en het beschikbare vermogen bij dat toerental.
én hoe stabiel een bepaald blok (cylinderconfiguratie) is bij het stationaire toerental.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

ShininNL schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:52:
Van de week ook gehad in een toch wat scherpere bocht waarin ik voor mijn skill level te hard in ging. Merkte dat ik al dan niet onbewust met gesloten gashendel door de bocht ging :(
Ik weet dat het mooiste is om plat trekkend door de bocht te gaan, maar ik pak er ook genoeg waar de gashendel dicht is. Is dat erg dan?

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Bij de Triumph is het wisselend: Laat je de koppeling in 1x los, dan slaat die af. Laat je echter geleidelijk de koppeling opkomen, dan gaat hij netjes rollen.
Dat is ook mijn ervaring bij de meeste auto's trouwens.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
darkkingll schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:39:
Bij de Triumph is het wisselend: Laat je de koppeling in 1x los, dan slaat die af. Laat je echter geleidelijk de koppeling opkomen, dan gaat hij netjes rollen.
Dat is ook mijn ervaring bij de meeste auto's trouwens.
Dit is vrij standaard gedrag. Kan met mijn motor ook een meter vooruit komen als ik mijn best doe. Eigenlijk nog nooit geprobeerd om er mee weg te rijden. Gebruik het heel af en toe om ietjes naar voren te komen bij een stoplicht.

• lolgast
Mijn 749 kun je rijden zonder gas te geven hoor. Sterker nog, als je heeeel rustig bent kun je zonder het gaspedaal de gashendel :X überphaupt aan te raken ook in zijn 3 nog rijden met mijn motor

[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 24-05-2017 14:59 ]

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

gaspedaal? :+

[ Voor 21% gewijzigd door byn124 op 24-05-2017 15:07 ]

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Verwijderd

it0 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:30:
[...]

Ik weet dat het mooiste is om plat trekkend door de bocht te gaan, maar ik pak er ook genoeg waar de gashendel dicht is. Is dat erg dan?
Tsja, met gas geven de bocht door is op zich wel het mooiste. Maar ik kom zat situaties tegen waarbij dat niet altijd gaat. Het is niet zo dat als je je gas loslaat in een bocht dat je crashed ofzo, dat is net zo'n fabeltje dat remmen in de bocht niet zou kunnen.

• Thoit
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:10:
[...]

Tsja, met gas geven de bocht door is op zich wel het mooiste. Maar ik kom zat situaties tegen waarbij dat niet altijd gaat. Het is niet zo dat als je je gas loslaat in een bocht dat je crashed ofzo, dat is net zo'n fabeltje dat remmen in de bocht niet zou kunnen.
Probleem is dat je remmen en remmen hebt.. Als je iedereen moet geloven ga je inderdaad direct op je snufferd als je ook maar een beetje aan de rem komt in een bocht. Meestal rijd ik korte bochtjes waardoor de snelheid erg laag is, als ik dan voorzichtig de bocht in rem gaat het prima. Als je echter met 100 door een bocht gaat en dan ineens hard remt begrijp ik dat je onderuit gaat.

• lolgast
@byn124 Spuit 11 :+

Het is gewoon voor jezelf het prettigst als je met gas erop de bocht door kunt. Hoewel het zonder gas kan, is de controle van de motor beter met gas erop.

En zeg nou zelf, het is lekkerder om de bocht uit te komen terwijl je al op het gas zit dan pas gas te kunnen geven als je weer rechtdoor rijdt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 24-05-2017 15:19 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor de bocht remmen en terugschakelen. Net voordat je de bocht ingaat het gas open en nooit meer dichtdoen of minder gas geven. Aan het einde van de bocht meer gas geven is prima natuurlijk. Ik heb altijd voor iedere bocht het gas open en geef in de bocht meer gas of het gas blijft gelijk. Op deze manier is de motor altijd het meest stabiel. Met gas dicht door een bocht kan wel, maar het is niet ideaal.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Thoit schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:13:
[...]

Probleem is dat je remmen en remmen hebt.. Als je iedereen moet geloven ga je inderdaad direct op je snufferd als je ook maar een beetje aan de rem komt in een bocht. Meestal rijd ik korte bochtjes waardoor de snelheid erg laag is, als ik dan voorzichtig de bocht in rem gaat het prima. Als je echter met 100 door een bocht gaat en dan ineens hard remt begrijp ik dat je onderuit gaat.
Remdruk goed opbouwen is alles... Bij de VRO-3 een paar jaar geleden was een noodstop in de bocht een van de onderdelen die ik het meest nuttig vond. Met een goede 70 kph onder hellingshoek een noodstop doen, kon prima uiteindelijk :)

• Thoit
Paul! schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:38:
[...]

Herken dit wel. Zelf ook nog wel eens last van. In het eerste jaar dat ik mijn rijbewijs had dit boekje gekregen, staan wel wat praktische tips (en geheugensteuntjes) in.
't is vooral een kwestie van veel rijden... Oefenen, oefenen, oefenen
Boekje maar eens besteld. Waarschijnlijk weet ik het meeste al, maar een beetje opfrissing is nooit slecht. In principe komt het er op neer dat je niet moet gaan kijken naar één punt maar vooruit moet kijken en met je handen zo los mogelijk op het stuur, als je dan de kissing mirror techniek toepast ben je al een heel eind

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:08
it0 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:30:
[...]

Je wilt het liefst het gas erop zodra je klaar bent met insturen. Voor zover ik het begrijp: gas dicht in de bocht, meer gewicht op het voorwiel omdat je in feite afremt, grotere kans op low sider?

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

ShininNL schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:49:
[...]

Je wilt het liefst het gas erop zodra je klaar bent met insturen. Voor zover ik het begrijp: gas dicht in de bocht, meer gewicht op het voorwiel omdat je in feite afremt, grotere kans op low sider?
Ik kende de term lowsider niet, maar er zal wel een reden zijn waarom mijn instructeur er zo op hamerde voor de bocht afgeremd te zijn naar de juiste snelheid.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Er is niet echt een bepaald moment in de bocht waarop je het gas weer open draait, zo vroeg mogelijk is het devies. En zodra, dan:

"Once the throttle is cracked open, it is rolled on evenly, smoothly and continuously constantly throughout the remainder of the turn"

--> YouTube: A Twist of the Wrist II - Keith Code ENG <--

[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 24-05-2017 16:38 . Reden: Ryder zegt een keer continuously, en dat hoor ik steeds weer in m'n hoofd... ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:32

Vrijdag

De Zwarte

Motorkledingcenter heeft nu 10% korting op motorspijkerbroeken. Goedhart 15% :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:16:
Motorkledingcenter heeft nu 10% korting op motorspijkerbroeken. Goedhart 15% :P
Over aanbiedingen gesproken: Bikeroutfit heeft ook leuke acties komende dagen, 25% korting op een 25 items, waaronder hoodies en jeans. En de Revit Akira, ben nog steeds erg blij met dat jasje, maar had er graag minder voor betaald :+

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:30
lolgast schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:46:
[...]

Misschien heb je hier wat aan:
http://www.motor-forum.nl...message/28329837#28329837

Mocht er trouwens nog iemand willen weten hoeveel dB zijn/haar motor produceert:
https://www.motozoom.com/...&utm_campaign=nieuwsbrief
Ik ga hier maar eens langs de Motozoom morgen :D

• Leviathius
Onder het mom van te weinig foto's van motors vanmiddag even een plaatje geschoten 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2m9iqJ5m.jpg
^klik mij voor groot

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:01:
Onder het mom van te weinig foto's van motors vanmiddag even een plaatje geschoten 8)

[afbeelding]
^klik mij voor groot
* Vrijdag roept @Bommes :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

hij's nog steeds klein

:+

• Leviathius
Haha flauwww!

Vergeleken met een tour/allroad motor istie klein inderdaad :+ Zat gisteren toevallig te vergelijken op cycle-ergo.com en dan valt het nog best mee hoe 'klein' hij is. MT-07 is net zo klein blijkbaar (behalve in powerrr).

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag weer een toppunt meegemaakt, in een parkeergarage waar ik in zijn 1 reed op de ingangsweg, wilde een vrouw de weg opdraaien, ze zag mij, keek mij echt in de ogen aan, vrij felle led verlichting van mijn kant en dan toch wel wat geluid, en dan toch het voor elkaar krijgen om op te willen rijden... Ik had het al verwacht en helaas maakte ze het nog waar ook.

Heb nog getoeterde en wat geroepen, enige wat ik terugkreeg was een zacht gebrabbel.

Wat moet je dan nog?

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:07:
Vandaag weer een toppunt meegemaakt, in een parkeergarage waar ik in zijn 1 reed op de ingangsweg, wilde een vrouw de weg opdraaien, ze zag mij, keek mij echt in de ogen aan, vrij felle led verlichting van mijn kant en dan toch wel wat geluid, en dan toch het voor elkaar krijgen om op te willen rijden... Ik had het al verwacht en helaas maakte ze het nog waar ook.

Heb nog getoeterde en wat geroepen, enige wat ik terugkreeg was een zacht gebrabbel.

Wat moet je dan nog?
The banhammer:
Afbeeldingslocatie: https://www.debouwmarktshop.eu/WebRoot/StoreLNL/Shops/62433508/4D7D/0DEF/1255/3895/7EC5/C0A8/2981/2C92/1.124.00_Klauwhamer_stalen_steel_gepolijst.PNG
:P

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Over foto's gesproken.
Vorige week rondje Zeeland gereden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DgMotITpok1LBKsi3OqM9fiB/medium.jpg
Onderweg nog een paar mugjes tegengekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0XPd2RTXT4SLXCeAD6PJgu5a/medium.jpg

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Massamoord! >:)

• Osiris
  • Niet online
Zijn wel grote jongens daar in Zeeland :X

Of ik rijd wat harder waardoor d'r zo weinig bij mij van over blijft :+

[ Voor 47% gewijzigd door Osiris op 24-05-2017 20:50 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik moest pas een complete wesp (doch helaas in stukken)van m'n camera behuizing halen. Echt té goor gewoon.

Ik heb de kans om volgende maand, wanneer ik in de US ben, bij deze gast een dirt bike training te volgen:

http://garrahanoffroadtraining.com

Hele dag, inclusief bike en gear, 375 dollar.
Bak geld, maar wel een zeldzame opportunity...

[ Voor 58% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-05-2017 20:58 ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:00

Ethirty

Who...me?

thijsco19 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:31:
Over foto's gesproken.
Vorige week rondje Zeeland gereden.
[afbeelding]
Onderweg nog een paar mugjes tegengekomen.
[afbeelding]
Damn! Dat je nog kon zien hoe je naar huis moest. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Osiris
  • Niet online
Ethirty schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:57:
[...]

Damn! Dat je nog kon zien hoe je naar huis moest. :P
't Kan erger (ooit al eens eerder gepost):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X5UaabYzddCCraYpxeVnfGKk/full.jpg

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Osiris schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:07:
[...]

't Kan erger (ooit al eens eerder gepost):

[afbeelding]
:o

Stel je voor dat je een helm zonder vizier hebt, alleen maar een zonnebril op... :X

Verwijderd

Bovenstaande overkwam mij afgelopen zondag ook. Het was al donker dus op een gegeven moment mijn vizier maar opengezet.

Resultaat? 3 dagen een bebloed oog door een mug die zich met 120 in mijn oog neste..

• lolgast
Lekker met je hoofd in de frisse wind :D

Ik heb een keer met 100km/u een hommel op mijn vizier gehad -> mijn helm blijft dicht :X

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:53:
[video]

http://garrahanoffroadtraining.com

Hele dag, inclusief bike en gear, 375 dollar.
Bak geld, maar wel een zeldzame opportunity...
375 dollar is imho een koopje, daar zou ik dr echt niet voor over na hoeven te denken.
Eigenlijk eens kijken of ze dat in de omgeving van Portland, OR ook ergens doen als ik dr weer eens zit :*)
Vrijdag schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:34:
[...]
Stel je voor dat je een helm zonder vizier hebt, alleen maar een zonnebril op... :X
Je hebt iig gegeten :+

Over tot de orde vd dag
Ik wil eigenlijk nog een doorwaai jas/broek hebben, kwestie van voorbereiden op de vakantie naar spanje (en de nederlandse zomer)
Budget: ong 400
Eis: hoe kouder hoe beter, eigenlijk wil ik dat het onder de 25 graden rijdend niet meer te gebruiken is (om een idee te geven)
Heb een normaal textielpak met uitneembare thermovoering enzo.
Knie/elleboog/schouderprotectie is een harde eis, rugprotector is leuk, maar hoeft niet gezien mn 90% offroadgebruik.

Iemand suggesties ?

leeg

Pagina: 1 ... 57 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.