Het leven is te kort om geduld te hebben!
Vandaag ook een "dat ging maar net goed"-momentje..
Reed op strook 2 van de 3 met ongeveer 150-160 km/h en op strook 3 reden een paar vrachtwagens. Ze reden langs een invoegstrook en ik wilde naar strook 1, dus deed netjes spiegel, schouder et cetera.
Met 't moment dat ik weer terug naar voren kijk, zie ik dat die klapmongool van een vrachtwagen als een bezetene z'n 12-wieler naar links pleurt (zonder dat 'ie daarvoor een aanwijzing daarvoor gaf). Bleek nou, is 'ie ala minute invoeghulp voor een of ander koekblikje aan het verlenen?
't Is dat ik toch al gepland had naar links te gaan (en dat 't daar vrij was, al was de kans op een voertuig daar klein, maar je weet 't maar nooit), maar dat moest nu even met een beetje haast
[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 23-05-2017 21:15 ]
http://www.dumpert.nl/med...c7640/ga_liggen_dan_.html
[ Voor 21% gewijzigd door caesar1000 op 23-05-2017 21:22 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
[YouTube: https://youtu.be/6NzAfn2GKbM]
dit sloeg gewoon helemaal nergens op. Zijn helm was te klein (of zijn nek te dik, net hoe je het ziet) en hij droeg typische 'bad boy' kleding (nikes en een spijkerbroek). Stoere zonnebril uiteraard, hoort erbij.
En dan rij je met 100 door een tunnel en het geluid gaat gewoon overal dwars doorheen. We kunnen niet voor of achteruit, maar toch even flink gas blijven geven tot we de tunnel uit zijn
En dan deze:
[YouTube: https://youtu.be/VRICMPQV2AQ]
@Leviathius die had je nog tegoed
Lijkt het er nou op dat er een slag in het voorwiel van die KTM zit? (aan het begin van het filmpje)HTT-Thalan schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:19:
Dirt bikes are for dirt, and ADV bikes for touring.
Maar wat gebeurt er als je een dirt bike race champion laat rijden op een ADV bike?
Leuk stukje.
[video]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
2 uiterste wat betreft geluid. Veel geluid en geen geluid.HTT-Thalan schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:57:
Om de discussie over uitlaatgeluid nog maar eens onnodig aan te wakkeren:
[video]
dit sloeg gewoon helemaal nergens op. Zijn helm was te klein (of zijn nek te dik, net hoe je het ziet) en hij droeg typische 'bad boy' kleding (nikes en een spijkerbroek). Stoere zonnebril uiteraard, hoort erbij.
En dan rij je met 100 door een tunnel en het geluid gaat gewoon overal dwars doorheen. We kunnen niet voor of achteruit, maar toch even flink gas blijven geven tot we de tunnel uit zijn.
En dan deze:
[video]
@Leviathius die had je nog tegoed.
Het lijkt idd alsof het niet helemaal goed loopt. Misschien zijn de spaken niet goed gespannen?thijsco19 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:10:
[...]
Lijkt het er nou op dat er een slag in het voorwiel van die KTM zit? (aan het begin van het filmpje)
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Haha nice! Eindelijk geeft de paparazzo zijn beelden vrijHTT-Thalan schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 21:57:
En dan deze:
[video]
@Leviathius die had je nog tegoed.
Maar inderdaad zoals @caesar1000 zegt, waar is mijn mooie uitlaatgeluid dan?
Verwijderd
https://www.aldi.nl/aldi_...set_48_5_26296_43474.html
Lijkt wel of die scène na het spelen hebben opgenomen. Kan best dat die velg al dat springen niet helemaal aan kon.caesar1000 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:17:
[...]
2 uiterste wat betreft geluid. Veel geluid en geen geluid.![]()
[...]
Het lijkt idd alsof het niet helemaal goed loopt. Misschien zijn de spaken niet goed gespannen?
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Waar vind je reviews van dat ding? Er staat niet eens een merk bijVerwijderd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 06:49:
Vandaag bij de aldi, volgens diverse reviews een prima ding :
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Misschien heb je hier wat aan:Chakotay schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:37:
[...]
Waar vind je reviews van dat ding? Er staat niet eens een merk bijVoor dat geld valt het opzich nog wel te proberen.
http://www.motor-forum.nl...message/28329837#28329837
Mocht er trouwens nog iemand willen weten hoeveel dB zijn/haar motor produceert:
https://www.motozoom.com/...&utm_campaign=nieuwsbrief
[ Voor 24% gewijzigd door lolgast op 24-05-2017 08:05 ]
Dit is bij een klein zaakje, nou ja vergeleken bij de motorports. Het zijn sinds een paar maanden 2 vestigingen door overname van het bedrijf en het is een van de grootste Suzuki exclusief dealers.Leviathius schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:17:
[...]
Top tip, ga opzoek naar kleine motorservice zaakjes. Die zijn vaak stukke goedkoper met het banden wisselen en doen het waar je bij staat. Scheelde bij mij op 1 setje Michelin PR2 ±100€ incl montage. (motoport: 350, klein bedrijf: 245)
Ik denk eerder dat dit een hele grove opgave is geweest. Hij (monteur) zat een aantal minuten enorm te stoeien met een rekenmachine. Volgens mij heeft hij het daarna gewoon opgegeven en het bruto totaal opgegeven
Uit mijn geheugen zaten zowel de BT 45 als de Anakee's (voor en achter) rond de 220-240 inclusief montage, dus dat lag veel dichter bij de verwachting.
€130, voor het monteren van bandjes vind ik persoonlijk nogal prijzig, dat is 2 uur bij €65/uur en dan heb je een dure monteur in mijn optiek. Deze zaak rekent uit mijn hoofd met iets van €45, en 2 bandjes verwisselen is misschien een 30-45min werk.-tom-562 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:15:
350 is niet heel gek, als je de arbeid meerekent
Ik heb gisteren nog een aanvraag weggezet bij de Honda dealer hier in de buurt, ook een relatief klein zaakje. Maar even afwachten waar hun mee komen.
Awesome
Zelf denk ik daarmee meer aan iets als deze, een eenmans-zaak in een pand dat niet veel groter is dan een paar garageboxen. Daar was ik vorig jaar voor de GSX-R €290 kwijt voor een setje Michelin Pilot Road 4, wat een relatief dure band is. De prijs was echter incl montage en uit/inbouwen van de wielen, omdat ik daar zelf te lui voor was
Ik zeg ook niet dat het goedkoop is, maar het is imo een normale prijsRaym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:17:
[...]
Dit is bij een klein zaakje, nou ja vergeleken bij de motorports. Het zijn sinds een paar maanden 2 vestigingen door overname van het bedrijf en het is een van de grootste Suzuki exclusief dealers.
Ik denk eerder dat dit een hele grove opgave is geweest. Hij (monteur) zat een aantal minuten enorm te stoeien met een rekenmachine. Volgens mij heeft hij het daarna gewoon opgegeven en het bruto totaal opgegeven![]()
Uit mijn geheugen zaten zowel de BT 45 als de Anakee's (voor en achter) rond de 220-240 inclusief montage, dus dat lag veel dichter bij de verwachting.
[...]
€130, voor het monteren van bandjes vind ik persoonlijk nogal prijzig, dat is 2 uur bij €65/uur en dan heb je een dure monteur in mijn optiek. Deze zaak rekent uit mijn hoofd met iets van €45, en 2 bandjes verwisselen is misschien een 30-45min werk.
Ik heb gisteren nog een aanvraag weggezet bij de Honda dealer hier in de buurt, ook een relatief klein zaakje. Maar even afwachten waar hun mee komen.
Maar beter is om naar zo'n zaak als Chakotay zegt, te gaan
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
@Verwijderd gefeliciteerd, op naar het laatste stukje!
Er was allerlei ander lawaai waardoor het allemaal niet aan te horen wascaesar1000 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:17:
2 uiterste wat betreft geluid. Veel geluid en geen geluid.
En dat ding van @Leviathius klinkt sowieso erg beschaafd! Hier is hoe hij klinkt:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Nk9-o4IvyZU]
Uitzicht zal minder spectaculair zijn dan vorige week in het Zwarte Woud, maar toch een mooi gebied om te rijden.
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Die kerel in sprundel rekent (geloof ik) 50 euro voor 2 wielen (de)monteren, banden erop, en balanceren.Leviathius schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:39:
@Raym09 Ik doelde inderdaad op een nóg kleiner zaakje. Zoals Chakotay al zei, vaak van niet meer dan een paar garageboxen groot en vooral geen merkdealers. Kan een hoop knaken schelen als je die zaakjes uit je regio een beetje leert kennen.
Ik heb alleen een nieuwe achterband nodig deze zomer, dus dat gaat uiteraard bij de clubdealer gebeuren.
Ik neig naar de nieuwe Dunlop trailsmart. Opvolger van mijn huidige band, ietsje slijtvaster, maar ik vertrouw deze band gewoon, bakken grip onder alle omstandigheden.
Was het demonteren wel al zelf gedaan
[ Voor 7% gewijzigd door lolgast op 24-05-2017 09:15 ]
Is totaal maar een half uurtje werk toch? Moet zeggen dat ik 30-40 euro een prima prijs vind om snel een setje banden om te wisselen.lolgast schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:14:
Ik was laatst voor de achterband van mijn pa bij een bandencentrale €15 kwijt. Omleggen en balanceren. En voor dat geld moest de machine ook omgebouwd worden van autobanden naar motorbanden. Vond het bijna schandalig om zo weinig af te rekenen
Was het demonteren wel al zelf gedaan
Dat had ik bij de Freewind, achteras zat nogal vast-tom-562 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:35:
[...]
Je moet als monteur ook maar net weten wat je tegen komt met het eruit halen van de wielen.
@Chakotay @Leviathius
Sabra net een aanvraag gestuurd is inderdaad niet al te ver uit de buurt, ondertussen de Honda dealer terug gehad Metzeler Roadtec Z6, €225,- inclusief montage, afvoer etc.
Awesome
Bedankt voor de tip, was toevallig in t dorp en heb m meegenomen, maar even proberen!Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 06:49:
Vandaag bij de aldi, volgens diverse reviews een prima ding :
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Kijk dat zijn al betere prijzen. De Roadtec Z6 is al wel een iets ouder type band. Ondertussen hebben we de Z08 en Z01 al als opvolgers gehad. Verder niks mis mee met die band. €225 is opzich een prima prijs ervoor. Bij mijn bandendealert was de Z06 €200 incl montage+balanceren etc.Raym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:30:
[...]
@Chakotay @Leviathius
Sabra net een aanvraag gestuurd is inderdaad niet al te ver uit de buurt, ondertussen de Honda dealer terug gehad Metzeler Roadtec Z6, €225,- inclusief montage, afvoer etc.
Ben benieuwd waar die 'Sabra' mee komt.
Uit interesse, vanwaar de keuze voor zo'n oude band? Ze staan niet eens meer op de website van Metzeler inmiddels. Veel goedkoper dan een recente?Raym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:30:
[...]
Dat had ik bij de Freewind, achteras zat nogal vastmaar toen werd er gewoon melding van gemaakt en de extra tijd apart in rekening gebracht. Montage zat daar ook gewoon bij de prijs van de band in.
@Chakotay @Leviathius
Nee, ik heb een 16 inch voorwiel in mijn type Hornet. 16 inch word echter niet meer opgenomen in het programma van de nieuwe lichting banden.Chakotay schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:39:
[...]
Uit interesse, vanwaar de keuze voor zo'n oude band? Ze staan niet eens meer op de website van Metzeler inmiddels. Veel goedkoper dan een recente?
Awesome
Ohja, dat is waar ook... Irritant is dat. Ik ben benieuwd of ik daar met de Caponord nog last van ga krijgen. Die staat op 110/80/19 & 150/70/17, terwijl de nieuwe 'adventure' fietsen steeds meer naar 120 breed voor en 160 breed achter gaan, omdat de fabrikanten ook doorhebben dat die dingen voor 99% van de tijd alleen maar asfalt zienRaym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:42:
[...]
Nee, ik heb een 16 inch voorwiel in mijn type Hornet. 16 inch word echter niet meer opgenomen in het programma van de nieuwe lichting banden.
[ Voor 32% gewijzigd door Chakotay op 24-05-2017 09:49 ]
Goeie reden om een nieuwe motor te gaan shoppenRaym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:42:
[...]
Nee, ik heb een 16 inch voorwiel in mijn type Hornet. 16 inch word echter niet meer opgenomen in het programma van de nieuwe lichting banden.
Misschien dat ik dat nog recht kan buigen.
Qua schoonmaken is het gewoon vanaf achter met de tuinslang het vuil wegspoelen? Eventueel met luchtpers vuil wegblazen.
Hij is niet al te vies. Paar muggen en beetje viezigheid.
Gelijk tot de ontdekking gekomen dat wisselen puur en alleen met bandenlichters niet dé manier is.
Dus voor de voorband ga ik ~vrijdag ipv Chef Grote Aders Rintje Ritsma nadoen:
Even kijken of ik het ding op een houten plaat maak, of op een handige plek in de garage een grondanker plaats, waar het apparaat op gezet kan worden wanneer ie nodig is. (Het laatste lijkt me denk ik het handigst) nog even die rol reservetapijt de garage uit organiseren, dan behoud ik dezelfde ruimte...
Het bandendemonteerapparaat dat ik nu heb kan dus linea rectum MP op...
Dit ding is wel duurder, zal even buurten bij collega's of ze voor weinâg een bandje gewisseld willen hebben tot het economisch sense maakt
Even snel gegoogled, Kennelijk is het mogelijk om over te gaan op een 17" wiel zonder al te veel gedoe. Als de motor verder nog gewoon bevalt wellicht het overwegen waard.Raym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:42:
[...]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
HTT-Thalan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:46:
[...]
Goeie reden om een nieuwe motor te gaan shoppen.
@steveman Eerst maar eens een jaartje op rijden, hij bevalt prima maar om er een andere voorvork onder te zetten gaat me nu nog wat te ver.
Hij rijd en stuurt heerlijk, maar ben er nog niet uit of het volledig naked mijn ding is. Daarbij die tank.....1:16 op 10liter, ik sta wel erg snel weer bij de pomp
[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 24-05-2017 10:45 ]
Awesome
Ik zie wel wat in de filosofie van Schaaf, ook al rijd hij soms levensgevaarlijk. Het simpele feit dat hij al 10 jaar op dat gekke ding rondrijdt maakt dat hij kan lezen en schrijven met die motor, je weet precies wat je wel en niet kunt. Ik ben voorlopig nog niet van plan van motor te wisselen (ook al kwam zojuist het vakantiegeld binnen en zag ik precies voor me welke motoren ik daar van zou kunnen bekostigenRaym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:44:
[...]
ik heb hem net 3 weken
![]()
@steveman Eerst maar eens een jaartje op rijden, hij bevalt prima maar om er een andere voorvork onder te zetten gaat me nu nog wat te ver.
Hij rijd en stuurt heerlijk, maar ben er nog niet uit of het volledig naked mijn ding is. Daarbij die tank.....1:16 op 10liter, ik sta wel erg snel weer bij de pompgaat dan amper wat in maar toch.
10 liter tank ?! Damn, dan hebben ze een flinke plens toegevoegd bij de later modellen, 18,7L geloof ikRaym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:44:
[...]
ik heb hem net 3 weken
![]()
Hij rijd en stuurt heerlijk, maar ben er nog niet uit of het volledig naked mijn ding is. Daarbij die tank.....1:16 op 10liter, ik sta wel erg snel weer bij de pompgaat dan amper wat in maar toch.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Hoewel er wat van te zeggen is om een motor op zo'n manier goed te leren kennen, weet ik nu al dat ik dat voorlopig echt niet ga kunnen. Er zijn simpelweg TE veel motoren die ik graag zou willen hebben. Mijn huidige motor ga ik, net als mijn vorige motor, geen 4 jaar houden. Anders ben ik dadelijk 70 en heb ik nog niet alles gereden wat ik zou willenHTT-Thalan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:47:
[...]
Ik zie wel wat in de filosofie van Schaaf, ook al rijd hij soms levensgevaarlijk. Het simpele feit dat hij al 10 jaar op dat gekke ding rondrijdt maakt dat hij kan lezen en schrijven met die motor, je weet precies wat je wel en niet kunt. Ik ben voorlopig nog niet van plan van motor te wisselen (ook al kwam zojuist het vakantiegeld binnen en zag ik precies voor me welke motoren ik daar van zou kunnen bekostigen).
[ Voor 89% gewijzigd door lolgast op 24-05-2017 10:52 ]
Da's ook een overweging, en eentje die ik eigenlijk best wel begrijplolgast schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:48:
@Raym09 Zo'n apparaat heeft toch een 16 liter tank?
[...]
Hoewel er wat van te zeggen is om een motor op zo'n manier goed te leren kennen, weet ik nu al dat ik dat voorlopig echt niet ga kunnen. Er zijn simpelweg TE veel motoren die ik graag zou willen hebben. Mijn huidige motor ga ik, net als mijn vorige motor, geen 4 jaar houden. Anders ben ik dadelijk 70 en heb ik nog niet alles gereden wat ik zou willen
Awesome
Omdat ik van duidelijkheid houd:Raym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:08:
@lolgast Klopt, 10 liter tot reserve, dan raken de meningen verdeeld. De ene zegt dat je dan nog bij 3liter kan en de theorie zegt dat je dan nog bij 6 kan.
https://www.manualslib.co...b600f.html?page=30#manual
https://www.manualslib.co...b600f.html?page=31#manual
[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 24-05-2017 11:11 ]
Toch gaat er maar 10 liter in nadat hij op reserve is gezet, ergens zit er dus 3 liter spookbenzinelolgast schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:10:
[...]
Omdat ik van duidelijkheid houd:
https://www.manualslib.co...b600f.html?page=30#manual
https://www.manualslib.co...b600f.html?page=31#manual
Misschien eens aftappen, gewoon afmeten wat er uit de kraan komt wanneer je over moet op standje reserve.
@HTT-Thalan
Ik rij dit omdat ik perse wilde kunnen rijden en dit in het budget paste, misschien heb ik volgend jaar meer ruimte voor iets wat beter aansluit op mijn wensen
Je filosofie is niks mis mee, al leer je door wat langer op verschillende motoren te rijden ook beter wat je wel en niet fijn vind om op te rijden.
Mijn lessen:
(niet allemaal mijn eigen motors)
CBR600f > te sportieve houding en te veel vermogen, te snel op illegale snelheden. Maar wat heerlijk met inhalen en die acceleratie
*CB250 > ook met weinig vermogen kun je veel lol hebben, maar te weinig is niet lollig op de snelweg
XJ900 > liever wat nieuwer met een goede wegligging, wat een zwabberkont
*VF400F > beetje klein maar wel een redelijke vermogen/gewicht verhouding, kun je tenminste nog eens gas geven.
XF650 > heerlijk zo laag toerig koppel, maar allejezus wat onrustig zo'n 1 cilinder
CB600F > heerlijk compromis, maar wat sta ik snel aan de pomp zeg
De CB blijft zeker een jaartje, en daarmee wil ik ook naar het circuit voor bochten training. Daarna zien we wel wat het budget toelaat.
Awesome
Verwijderd
Zo denk ik er ook over en daarbij ik ben mij huidige Bandit nogal zat, nog een klein beetje sparen en dat ding gaat weg.lolgast schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:48:
Hoewel er wat van te zeggen is om een motor op zo'n manier goed te leren kennen, weet ik nu al dat ik dat voorlopig echt niet ga kunnen. Er zijn simpelweg TE veel motoren die ik graag zou willen hebben. Mijn huidige motor ga ik, net als mijn vorige motor, geen 4 jaar houden. Anders ben ik dadelijk 70 en heb ik nog niet alles gereden wat ik zou willen
Twee opties die ik serieus overweeg:
Optie 1: Dikke 1000cc naked/All Road (voor plezier) + 150cc motorscooter (ww geen snelweg).
Optie 2: Tracer 900 of dikke All Road voor ww en plezier.
Ik neig zelf naar optie 1
Planning was eerst Engeland, maar de prijzen in de plaatsen waar ik langs wou, waren een beetje hoog. (200 pond per nacht voor aankomend weekend)
Lampje? hij slaat na 10 liter gewoon afChakotay schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:39:
Op een tank van 16 liter ruim 1/3e niet gebruiken omdat het reservelampje wat vroeg aan gaat lijkt me zondeZoek in de specs op hoe groot de tank is, kijk hoeveel erin gaat en wat je verbruik grofweg is, en je kunt veilig nog een eind doorrijden. Die van mij kan nog een goede 75km als het lampje aangaat, zonde om dan meteen te gaan tanken in een land als Nederland waar je bijna overal wel binnen 20km een tankstation kan vinden.
Maar idd, een keer testen hoeveel eruit komt op standje reserve.
[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 24-05-2017 12:10 ]
Awesome
Heb de VF400 en VF500F gehad, die laatste is door iets extra vermogen en koppel echt een geinige motor, 1 van mn leukere die ik gehad heb.Raym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:31:
Je filosofie is niks mis mee, al leer je door wat langer op verschillende motoren te rijden ook beter wat je wel en niet fijn vind om op te rijden.
Mijn lessen:
(niet allemaal mijn eigen motors)
*VF400F > beetje klein maar wel een redelijke vermogen/gewicht verhouding, kun je tenminste nog eens gas geven.
Lekker modernere motoren zieken met je oude frikandel op bromfietsbandjes (100/90/16 en 110/80/18
leeg
Kun je geloven als ik zeg dat mijn vader 5 7 jaar geleden een VF750F (model '83-'85) had die op 3 cilinders liep en tóch gestolen is door hem over een 1m hoog hek te tillen4x2 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:24:
[...]
Heb de VF400 en VF500F gehad, die laatste is door iets extra vermogen en koppel echt een geinige motor, 1 van mn leukere die ik gehad heb.
Lekker modernere motoren zieken met je oude frikandel op bromfietsbandjes (100/90/16 en 110/80/18)
Echt ongelofelijk...
leeg
Schaaf rijdt tegenwoordig ook wel op zowat iedere motor hé. Hij heeft de oude Honda iig wel goed onder controleHTT-Thalan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:47:
[...]
Ik zie wel wat in de filosofie van Schaaf, ook al rijd hij soms levensgevaarlijk. Het simpele feit dat hij al 10 jaar op dat gekke ding rondrijdt maakt dat hij kan lezen en schrijven met die motor, je weet precies wat je wel en niet kunt. Ik ben voorlopig nog niet van plan van motor te wisselen (ook al kwam zojuist het vakantiegeld binnen en zag ik precies voor me welke motoren ik daar van zou kunnen bekostigen).
Eergisteren trouwens nog alleen in de Eifel / Ardennen geweest. Eerst keer met de nieuwe TomTom Rider. Was wel erg wennen moet ik zeggen. Nadat ik een paar keer Olspur gezien te hebben ging het allemaal even niet zo heel lekker. Uiteindelijk maar de route afgekapt en naar Spa Francorchamps gereden, waar waren wat motoren aan het trainen. Tenslote met een kronkelroute naar huis gereden. Merk vooral nog dat mijn "survival reactions" niet goed zijn, zoals als ik te snel de bocht in ga ik niet platter ga. Dit probeer ik er vooral uit te krijgen door zo veel mogelijk proberen te rijden.
Dat zou hij eigenlijk als disclaimer onder elke video moeten plaatsen, voordat iedereen denkt dat hij/zij als een Schaaf-imitator ook zo kan rijden op een oudere motor
Ik vind dat (voor mijn doen) een stock CB500 ook wel al lekker door de bocht wil hoorlolgast schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:23:
Schaaf heeft zijn motor dan ook behoorlijk aangepast naar zijn manier van rijden. O.a. de vering is compleet vervangen voor modernere varianten.
Dat zou hij eigenlijk als disclaimer onder elke video moeten plaatsen, voordat iedereen denkt dat hij/zij als een Schaaf-imitator ook zo kan rijden op een oudere motor
Herken dit wel. Zelf ook nog wel eens last van. In het eerste jaar dat ik mijn rijbewijs had dit boekje gekregen, staan wel wat praktische tips (en geheugensteuntjes) in.Thoit schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:15:
[...]
Merk vooral nog dat mijn "survival reactions" niet goed zijn, zoals als ik te snel de bocht in ga ik niet platter ga. Dit probeer ik er vooral uit te krijgen door zo veel mogelijk proberen te rijden.
't is vooral een kwestie van veel rijden... Oefenen, oefenen, oefenen
Once again open up your bag of tricks!
Hoe bedoel je? Eerste versnelling met standaard uit, of eerste versnelling + lomp je koppeling bedienen, of eerste versnelling en m op zn kant leggen?SwooX schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:04:
Hoe zit dat trouwens met motoren die niet afslaan als je 'm in de versnelling hebt staan? Komt stom over dit, maar hoe kan het of waar heeft het mee te maken?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
In de 1 vooruit rollen zonder iets met de koppeling te doen.noes schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:08:
[...]
Hoe bedoel je? Eerste versnelling met standaard uit, of eerste versnelling + lomp je koppeling bedienen, of eerste versnelling en m op zn kant leggen?
Stel je doet dit met de auto, dan slaat de auto af.
[ Voor 7% gewijzigd door SwooX op 24-05-2017 14:10 ]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog niet heb geprobeerd met m'n ouwe CBR. Ik heb wel een mooi 'kick stand' lampje op m'n dashboardHTT-Thalan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:09:
Ik kan gewoon wegrijden met de standaard uit.
Een diesel slaat niet af hoor. Mijn Focus (Ecoboost) slaat trouwens ook niet af als je dat probeert. Die geeft automatisch een streepje gas als ik de koppeling op laat komen.SwooX schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:10:
[...]
In de 1 vooruit rollen zonder iets met de koppeling te doen.
Wat motoren betreft verschilt het ook.
Oh dan zal die van mij dat ook wel doenRaym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:11:
[...]
mijn CBR uit '94 sloeg af, net als de VF400F uit '87 overigens
[ Voor 56% gewijzigd door InZane op 24-05-2017 14:12 ]
mijn CBR uit '94 sloeg af, net als de VF400F uit '87 overigensInZane schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:10:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog niet heb geprobeerd met m'n ouwe CBR. Ik heb wel een mooi 'kick stand' lampje op m'n dashboard
Awesome
Als je m al wel op gang hebt? Meeste auto's met een wat groter blok kan je gewoon laten lopen, zonder gas en zonder koppeling. Gaat niet hard, maar t werkt wel.SwooX schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:10:
[...]
In de 1 vooruit rollen zonder iets met de koppeling te doen.
Met de motor net zo: lichte motor kan/zal misschien af slaan (meer weerstand dan vermogen) maar een zwaardere tokkelt rustig verder. Mijn S1000RR doet in de 1 zonder koppeling of gas rond de 20km/u.
Op de CB650f kon ik prima 'stationair' rijden, ook tijdens bijzondere verrichtingen. De mijne slaat dan vrij snel af, heb altijd wel een streepje gas nodig.InZane schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:10:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog niet heb geprobeerd met m'n ouwe CBR. Ik heb wel een mooi 'kick stand' lampje op m'n dashboard
[...]
Een diesel slaat niet af hoor. Mijn Focus (Ecoboost) slaat trouwens ook niet af als je dat probeert. Die geeft automatisch een streepje gas als ik de koppeling op laat komen.
Wat motoren betreft verschilt het ook.
Volgens mij bedoel je dat je bijvoorbeeld bij een 4-cilinder je in de eerste versnelling kant rondrijden zonder gasgeven en dat hij dan niet uitvalt. Correct? Hoe dat komt zou ik niet weten, maar gewoon om even duidelijk te krijgen wat je precies bedoeltSwooX schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:04:
Hoe zit dat trouwens met motoren die niet afslaan als je 'm in de versnelling hebt staan? Komt stom over dit, maar hoe kan het of waar heeft het mee te maken?
Mijn vraag dus waar het aan ligt.Leviathius schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:13:
[...]
Volgens mij bedoel je dat je bijvoorbeeld bij een 4-cilinder je in de eerste versnelling kant rondrijden zonder gasgeven en dat hij dan niet uitvalt. Correct? Hoe dat komt zou ik niet weten, maar gewoon om even duidelijk te krijgen wat je precies bedoelt
Maar dat bedoelde ik dus wel, de KTM waar ik een keer op reed sloeg gewoon af als je zonder gas de koppeling los liet. Op een lesmotor rijd je gewoon x km/u begin je dan vooruit te rollen.
[ Voor 3% gewijzigd door SwooX op 24-05-2017 14:16 ]
Awesome
én hoe stabiel een bepaald blok (cylinderconfiguratie) is bij het stationaire toerental.Raym09 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:16:
hoogte van je stationaire toerental en het beschikbare vermogen bij dat toerental.
Ik weet dat het mooiste is om plat trekkend door de bocht te gaan, maar ik pak er ook genoeg waar de gashendel dicht is. Is dat erg dan?ShininNL schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:52:
Van de week ook gehad in een toch wat scherpere bocht waarin ik voor mijn skill level te hard in ging. Merkte dat ik al dan niet onbewust met gesloten gashendel door de bocht ging
Dat is ook mijn ervaring bij de meeste auto's trouwens.
Dit is vrij standaard gedrag. Kan met mijn motor ook een meter vooruit komen als ik mijn best doe. Eigenlijk nog nooit geprobeerd om er mee weg te rijden. Gebruik het heel af en toe om ietjes naar voren te komen bij een stoplicht.darkkingll schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:39:
Bij de Triumph is het wisselend: Laat je de koppeling in 1x los, dan slaat die af. Laat je echter geleidelijk de koppeling opkomen, dan gaat hij netjes rollen.
Dat is ook mijn ervaring bij de meeste auto's trouwens.
[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 24-05-2017 14:59 ]
[ Voor 21% gewijzigd door byn124 op 24-05-2017 15:07 ]
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Verwijderd
Tsja, met gas geven de bocht door is op zich wel het mooiste. Maar ik kom zat situaties tegen waarbij dat niet altijd gaat. Het is niet zo dat als je je gas loslaat in een bocht dat je crashed ofzo, dat is net zo'n fabeltje dat remmen in de bocht niet zou kunnen.it0 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:30:
[...]
Ik weet dat het mooiste is om plat trekkend door de bocht te gaan, maar ik pak er ook genoeg waar de gashendel dicht is. Is dat erg dan?
Probleem is dat je remmen en remmen hebt.. Als je iedereen moet geloven ga je inderdaad direct op je snufferd als je ook maar een beetje aan de rem komt in een bocht. Meestal rijd ik korte bochtjes waardoor de snelheid erg laag is, als ik dan voorzichtig de bocht in rem gaat het prima. Als je echter met 100 door een bocht gaat en dan ineens hard remt begrijp ik dat je onderuit gaat.Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:10:
[...]
Tsja, met gas geven de bocht door is op zich wel het mooiste. Maar ik kom zat situaties tegen waarbij dat niet altijd gaat. Het is niet zo dat als je je gas loslaat in een bocht dat je crashed ofzo, dat is net zo'n fabeltje dat remmen in de bocht niet zou kunnen.
Het is gewoon voor jezelf het prettigst als je met gas erop de bocht door kunt. Hoewel het zonder gas kan, is de controle van de motor beter met gas erop.
En zeg nou zelf, het is lekkerder om de bocht uit te komen terwijl je al op het gas zit dan pas gas te kunnen geven als je weer rechtdoor rijdt
[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 24-05-2017 15:19 ]
Remdruk goed opbouwen is alles... Bij de VRO-3 een paar jaar geleden was een noodstop in de bocht een van de onderdelen die ik het meest nuttig vond. Met een goede 70 kph onder hellingshoek een noodstop doen, kon prima uiteindelijkThoit schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:13:
[...]
Probleem is dat je remmen en remmen hebt.. Als je iedereen moet geloven ga je inderdaad direct op je snufferd als je ook maar een beetje aan de rem komt in een bocht. Meestal rijd ik korte bochtjes waardoor de snelheid erg laag is, als ik dan voorzichtig de bocht in rem gaat het prima. Als je echter met 100 door een bocht gaat en dan ineens hard remt begrijp ik dat je onderuit gaat.
Boekje maar eens besteld. Waarschijnlijk weet ik het meeste al, maar een beetje opfrissing is nooit slecht. In principe komt het er op neer dat je niet moet gaan kijken naar één punt maar vooruit moet kijken en met je handen zo los mogelijk op het stuur, als je dan de kissing mirror techniek toepast ben je al een heel eindPaul! schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:38:
[...]
Herken dit wel. Zelf ook nog wel eens last van. In het eerste jaar dat ik mijn rijbewijs had dit boekje gekregen, staan wel wat praktische tips (en geheugensteuntjes) in.
't is vooral een kwestie van veel rijden... Oefenen, oefenen, oefenen
Je wilt het liefst het gas erop zodra je klaar bent met insturen. Voor zover ik het begrijp: gas dicht in de bocht, meer gewicht op het voorwiel omdat je in feite afremt, grotere kans op low sider?it0 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:30:
[...]
Ik weet dat het mooiste is om plat trekkend door de bocht te gaan, maar ik pak er ook genoeg waar de gashendel dicht is. Is dat erg dan?
Ik kende de term lowsider niet, maar er zal wel een reden zijn waarom mijn instructeur er zo op hamerde voor de bocht afgeremd te zijn naar de juiste snelheid.ShininNL schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:49:
[...]
Je wilt het liefst het gas erop zodra je klaar bent met insturen. Voor zover ik het begrijp: gas dicht in de bocht, meer gewicht op het voorwiel omdat je in feite afremt, grotere kans op low sider?
"Once the throttle is cracked open, it is rolled on evenly, smoothly and continuously constantly throughout the remainder of the turn"
--> YouTube: A Twist of the Wrist II - Keith Code ENG <--
[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 24-05-2017 16:38 . Reden: Ryder zegt een keer continuously, en dat hoor ik steeds weer in m'n hoofd... ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Over aanbiedingen gesproken: Bikeroutfit heeft ook leuke acties komende dagen, 25% korting op een 25 items, waaronder hoodies en jeans. En de Revit Akira, ben nog steeds erg blij met dat jasje, maar had er graag minder voor betaaldVrijdag schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:16:
Motorkledingcenter heeft nu 10% korting op motorspijkerbroeken. Goedhart 15%
Ik ga hier maar eens langs de Motozoom morgenlolgast schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:46:
[...]
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.motor-forum.nl...message/28329837#28329837
Mocht er trouwens nog iemand willen weten hoeveel dB zijn/haar motor produceert:
https://www.motozoom.com/...&utm_campaign=nieuwsbrief
* Vrijdag roept @BommesLeviathius schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:01:
Onder het mom van te weinig foto's van motors vanmiddag even een plaatje geschoten![]()
[afbeelding]
^klik mij voor groot
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Haha flauwww!
Vergeleken met een tour/allroad motor istie klein inderdaad
Heb nog getoeterde en wat geroepen, enige wat ik terugkreeg was een zacht gebrabbel.
Wat moet je dan nog?
The banhammer:Joopieboy schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:07:
Vandaag weer een toppunt meegemaakt, in een parkeergarage waar ik in zijn 1 reed op de ingangsweg, wilde een vrouw de weg opdraaien, ze zag mij, keek mij echt in de ogen aan, vrij felle led verlichting van mijn kant en dan toch wel wat geluid, en dan toch het voor elkaar krijgen om op te willen rijden... Ik had het al verwacht en helaas maakte ze het nog waar ook.
Heb nog getoeterde en wat geroepen, enige wat ik terugkreeg was een zacht gebrabbel.
Wat moet je dan nog?
Of ik rijd wat harder waardoor d'r zo weinig bij mij van over blijft
[ Voor 47% gewijzigd door Osiris op 24-05-2017 20:50 ]
Ik heb de kans om volgende maand, wanneer ik in de US ben, bij deze gast een dirt bike training te volgen:
http://garrahanoffroadtraining.com
Hele dag, inclusief bike en gear, 375 dollar.
Bak geld, maar wel een zeldzame opportunity...
[ Voor 58% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-05-2017 20:58 ]
Damn! Dat je nog kon zien hoe je naar huis moest.thijsco19 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:31:
Over foto's gesproken.
Vorige week rondje Zeeland gereden.
[afbeelding]
Onderweg nog een paar mugjes tegengekomen.
[afbeelding]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
't Kan erger (ooit al eens eerder gepost):Ethirty schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:57:
[...]
Damn! Dat je nog kon zien hoe je naar huis moest.
Osiris schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:07:
[...]
't Kan erger (ooit al eens eerder gepost):
[afbeelding]
Stel je voor dat je een helm zonder vizier hebt, alleen maar een zonnebril op...
Verwijderd
Resultaat? 3 dagen een bebloed oog door een mug die zich met 120 in mijn oog neste..
Ik heb een keer met 100km/u een hommel op mijn vizier gehad -> mijn helm blijft dicht
375 dollar is imho een koopje, daar zou ik dr echt niet voor over na hoeven te denken.HTT-Thalan schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 20:53:
[video]
http://garrahanoffroadtraining.com
Hele dag, inclusief bike en gear, 375 dollar.
Bak geld, maar wel een zeldzame opportunity...
Eigenlijk eens kijken of ze dat in de omgeving van Portland, OR ook ergens doen als ik dr weer eens zit
Je hebt iig gegetenVrijdag schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:34:
[...]
Stel je voor dat je een helm zonder vizier hebt, alleen maar een zonnebril op...
Over tot de orde vd dag
Ik wil eigenlijk nog een doorwaai jas/broek hebben, kwestie van voorbereiden op de vakantie naar spanje (en de nederlandse zomer)
Budget: ong 400
Eis: hoe kouder hoe beter, eigenlijk wil ik dat het onder de 25 graden rijdend niet meer te gebruiken is (om een idee te geven)
Heb een normaal textielpak met uitneembare thermovoering enzo.
Knie/elleboog/schouderprotectie is een harde eis, rugprotector is leuk, maar hoeft niet gezien mn 90% offroadgebruik.
Iemand suggesties ?
leeg
Dit topic is gesloten.
![]()