Yep, vooral een band die heel veel vertrouwen geeft in moeilijke omstandigheden zoals in de regen.
/me is zeer tevreden over de MPR4
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Yep, vooral een band die heel veel vertrouwen geeft in moeilijke omstandigheden zoals in de regen.
Ik gebruik zo'n stalen onderlijn voor het roofvissen. Voordeel is dat daar al wartels aanzitten. Letterlijk paar cent duurder, maar wel direct te gebruiken.lolgast schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:22:
Plus via eBay 100m kralen draad (oftewel nylon coated staaldraad) om de camera te kunnen borgen. Veel te veel, maar kost nog geen €2,50. Kan vast vaker gebruikt worden
@Dryhte Zoals hieronder verzocht: Ebay link
Ik heb hem sinds kort ook op de kin, mijn helm heeft geen plat kin stuk dus ik heb zelf een mount gemaakt.lolgast schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:22:
Internet leeg gekocht met onderdelen om de camera voor mijn kin te hangen. Niet alles was direct leverbaar, maar ik zie wel wanneer het binnenkomt. Ik hoop toch op een lange zomer
Plus via eBay 100m kralen draad (oftewel nylon coated staaldraad) om de camera te kunnen borgen. Veel te veel, maar kost nog geen €2,50. Kan vast vaker gebruikt worden
Dat is een nette oplossing! Ook al zou ik zo handig zijn, mijn helm heeft tot vrij ver onderaan een ventilatierooster aan de voorkant:incmve schreef op maandag 22 mei 2017 @ 14:25:
[...]
Ik heb hem sinds kort ook op de kin, mijn helm heeft geen plat kin stuk dus ik heb zelf een mount gemaakt.
Rij nu 3 weken rond en de 3M plakker blijft goed zitten.
Voor de liefhebber: https://www.thingiverse.com/thing:2300406
[afbeelding]

Ik heb de s21. Ook niet geweldig in de regen. Gelukkig ben ik een mooi weer rijder en dan zijn ze fantastisch.Joopieboy schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:12:
Hoe kun je fan zijn van de 21'ers? Die dingen waren levensmoe in de regen, geloof dat @wimmel_1 daar ook al een motor mee heeft afgeschreven, ik ook trouwens. De 23 gaf niet veel meer vertrouwen ook.
Kijk @Raym09Tankiej schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:12:
[...]
Jij was dus die ene fan van de BT021?!![]()
Wat een waardeloze band vond ik dat, en ik was niet de enige toen ik even op internet keek. Bij een beetje nat wegdek was bijna per direct de grip weg
[ Voor 12% gewijzigd door Least Inkling op 22-05-2017 15:23 ]
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Sugru.lolgast schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:22:
Internet leeg gekocht met onderdelen om de camera voor mijn kin te hangen. Niet alles was direct leverbaar, maar ik zie wel wanneer het binnenkomt. Ik hoop toch op een lange zomer
Dat is al een stuk harder! Lekker geluid uit een standaard uitlaat!HTT-Thalan schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:08:
Nog wat extra uitlaatgeluidjes en gewoon om het af te leren:
[video]
[...]
Zet je speakers even open en bekijk deze video evenbegint at ~0:50.
Zou sowieso voor de km's niet Rosso III's kopen. Die heb ik naast de 2CT's en S21 Evo's nog overwogen, maar hebben simpelweg een niet erg lange levensduur. Heb de Pilot Power 2CT's gekocht omdat die toch wat langer meegaan en ook ruim voldoende zijn voor op straat en voor een beginnend circuitrijder.lolgast schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:34:
[...]
Ik rij op Pirelli Diablo Rosso 3 banden, maar dat komt meer omdat de motor werd afgeleverd met een nieuw setje daarvan, heb zelf dus niet gezocht. Banden rijden wel goed moet ik zeggen. Test van die band: Hierow
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Heerlijk hé, moet zeggen dat de ik Anakee 3 dans ben ontsprongen, vond de Anakee 2 mooierLeast Inkling schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:07:
[...]
Kijk @Raym09zoveel verschillende meningen.
Ik was super tevreden met de 21, jaHeb heel wat rubber achtergelaten in de bergen (bewust dan hé)
ook een zeer natte Alpentocht in Frankrijk.
Edit: Zijn ook heel wat mensen die vinden de Anakee 3 helemaal geweldig. Van mij hadden ze die nooit mogen maken...dus heel persoonlijk allemaal.
Awesome
S21 is geen BT021 hé, die laatste is echt al jaren oud.gebruikershaes schreef op maandag 22 mei 2017 @ 15:03:
[...]
Ik heb de s21. Ook niet geweldig in de regen. Gelukkig ben ik een mooi weer rijder en dan zijn ze fantastisch.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nie waar....
Ik dacht dat ik het al gevraagd had; blijkbaar niet. Dat soort leerzame filmpjes vind ik interessant (ook glijdende transporten bijvoorbeeld), maar dit filmpje kan ik niet zomaar vinden.HTT-Thalan schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:40:
[...]
Heeft toch ook wel te maken met het type motor en je rijstijl. Ik zag pas een video voorbijkomen waarin de KLPD uitlegt hoe ze rijden (op de snelweg) en waarom. Puur om de zichtbaarheid, want zelfs met zuurstok kleurtjes zien mensen ze nog over het hoofd. Ik heb het nog niet meegemaakt dat iemand me niet zag en blijf mijn rijstijl daar ook voor inzetten.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Kanonne, wat een bloedgeyle machine blijft dat tochPilatuS schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:25:
Paar foto's van gisteren. Lekker kunnen rijden en alweer zin in de volgende keer
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Never ride faster than your guardian angel can fly.
ThanksDragonSlayer666 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:45:
[...]
Kanonne, wat een bloedgeyle machine blijft dat toch
SV650 S/N of Honda Hornet (S) misschien ?Hij is op zoek naar een motor:
rond de 600cc.
Semi sportief (naked tot half gekuipt).
vrijwel onderhoudsvrij
KM stand max 30Mm
BJ jonger dan 2004
Budget ~ €3500
Iemand tips hiervoor?
[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 22-05-2017 19:12 ]
Ik heb hard voor je gezocht, maar het werd via facebook geliked door een vriend en het komt nergens meer naar voren in de search, krijg het op youtube ook niet gevonden.DrivinUCrazy schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:15:
[...]
Ik dacht dat ik het al gevraagd had; blijkbaar niet. Dat soort leerzame filmpjes vind ik interessant (ook glijdende transporten bijvoorbeeld), maar dit filmpje kan ik niet zomaar vinden.
Dus: linkje?
Waar is dat?PilatuS schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:25:
Paar foto's van gisteren. Lekker kunnen rijden en alweer zin in de volgende keer
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-05-2017 19:13 ]
https://motorcircuittraining.nl/kalender-2017PilatuS schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:14:
[...]
Politie Circuit Lelystad met MotorCircuitTraining.
Die inderdaadHTT-Thalan schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:16:
[...]
https://motorcircuittraining.nl/kalender-2017
Die?
Klinkt interessant om later in de zomer mee te pakken.
Nou ja, dat dus. Ik heb geen race ambities en rij vaak lekker kalm, maar die bochten en dat kijkgedrag moeten gewoon een automatisch dingetje zijn. Ik zou graag mijn 'bochten op snelheid' oefenen zoals klaverbladen, lange op/afritten etc. Een beetje gas geven vind ik niet erg, als het maar niet te gek word. Sowieso heb ik gemerkt dat mijn voorkant heel loom word (wat betreft wisselen van de ene bocht direct naar de andere) bij hogere snelheden of stevig optrekken, geloof dat dat iets te maken had met het grote voorwiel.PilatuS schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:22:
Voor beter bochten leren rijden is het denk ik zo'n beetje de beste plek in NL.
Dan is een middagje in groep 1 of 2 vast nuttig voor je. Je kan ook altijd wisselen van groep als het te langzaam om te snel gaat. Voor wie dan ook is er een groep waar je lekker kan rijden. Iedereen die er naartoe gaat leert er af en gaat er beter door rijden.HTT-Thalan schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:26:
[...]
Nou ja, dat dus. Ik heb geen race ambities en rij vaak lekker kalm, maar die bochten en dat kijkgedrag moeten gewoon een automatisch dingetje zijn. Ik zou graag mijn 'bochten op snelheid' oefenen zoals klaverbladen, lange op/afritten etc. Een beetje gas geven vind ik niet erg, als het maar niet te gek word. Sowieso heb ik gemerkt dat mijn voorkant heel loom word (wat betreft wisselen van de ene bocht direct naar de andere) bij hogere snelheden of stevig optrekken, geloof dat dat iets te maken had met het grote voorwiel.
En hoe kwam je daar precies zomaar achter?Osiris schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:36:
Kwam er zojuist alleen achter dat m'n remvloeistof voor broodnodig aangevuld moet wordenMeteen maar ff geheel verversen en ontluchten
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Viel me op dat 't resevoir grotendeels zo "licht" gekleurd was. Normaliter geeft de vloeistof minder lichtdoorschijnsel
[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 22-05-2017 19:41 ]
Ja echt klote.. Paar weken geleden nog gezien en nu is ie er ineens niet meer
Als @steveman nou volgende keer in 3d filmt is het helemaal net echtPilatuS schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:44:
Hier trouwens 1 rondje Lelystad voor wie het boeit gefilmt vanuit @steveman die achter mij rijd.
[video]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Zijn je remblokken niet gewoon aan vervanging toe? Als deze dunner zijn komen de klauwen minder ver terug open en daalt het niveau in het reservoir ook. Dus best dit even checken voor je nu vloeistof bijvult en later alles laat overstromen als je de klauwen moet openduwen voor nieuwe blokken te plaatsen.Osiris schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:41:
[...]
Viel me op dat 't resevoir grotendeels zo "licht" gekleurd was. Normaliter geeft de vloeistof minder lichtdoorschijnsel
(Nog) geen remproblemen gelukkig
Ja klopt, die ga ik meteen ff checken donderdagYouk schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:07:
[...]
Zijn je remblokken niet gewoon aan vervanging toe? Als deze dunner zijn komen de klauwen minder ver terug open en daalt het niveau in het reservoir ook. Dus best dit even checken voor je nu vloeistof bijvult en later alles laat overstromen als je de klauwen moet openduwen voor nieuwe blokken te plaatsen.
Even kijken of er geen zuiger vast zit.Osiris schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:12:
[...]
Volgens mij wordt m'n rechterklauw ook warmer dan de linker, dus kan maar zo dat daar nog wat meer aan de hand is.
[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 22-05-2017 20:19 ]
Kan maar zo zijn dat een of meerdere van die stof-ringetjes/afdekgevallen niet meer lekker zijn o.i.d.
Ik kreeg 3 weken geleden in Assen de kans om hem op de grid te 'ontmoeten'. Naast dat het voor de motorsport wereld een groot verlies is, is het natuurlijk ook voor Ten Kate een enorm verlies.InZane schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:45:
[...]
Ja echt klote.. Paar weken geleden nog gezien en nu is ie er ineens niet meer

[ Voor 6% gewijzigd door caesar1000 op 22-05-2017 21:20 ]
Ziet er leuk uit, lekker sturen kan je daar wel. Sinds wanneer is er eigenlijk een chicane op het rechte stuk? En wat is eigenlijk de reden dat het gesloten wordt? Uitbreiding van het vliegveld? En wordt er iets nieuws gebouwd in de omgeving, neem aan dat de behoefte van de politie blijft.PilatuS schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:44:
Hier trouwens 1 rondje Lelystad voor wie het boeit gefilmt vanuit @steveman die achter mij rijd.
[video]
[ Voor 4% gewijzigd door xos op 22-05-2017 21:30 ]
Die chicane is er gekomen omdat de topsnelheid einde rechtestuk te hoog werd. Sommige mensen zaten op het einde boven 250km/u. Dan voluit remmen werd soms een beetje tricky omdat de groep vrij dicht op elkaar zit. Daarom moest er een chicane komen van de eigenaar van het circuit, de politie dus.xos schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:29:
[...]
Ziet er leuk uit, lekker sturen kan je daar wel. Sinds wanneer is er eigenlijk een chicane op het rechte stuk? En wat is eigenlijk de reden dat het gesloten wordt? Uitbreiding van het vliegveld? En wordt er iets nieuws gebouwd in de omgeving, neem aan dat de behoefte van de politie blijft.
Ben vandaag een dagje naar Assen geweest. Uiteindelijk een 1:52 gereden waarmee het doel om dit seizoen 1:53 te rijden al op dag 1 gehaald is. @Tylen ik kom eraan.
Geef nieuwe rijders ook een kansJelte schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:17:
Beste Fazer-rijder,
Als je niet door dat gat durft te rijden waar ik met mijn brede Versys stuur mét handkappen makkelijk doorheen kan, waarom klap je dan je spiegels in?
Een verbaasde Versys-rijder.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Mijn vrouw en ik zijn eigenlijk nu alleen nog maar aan het werk geweest hier.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Respect. Heel netjes 👍🏻xos schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:29:
[...]
Ziet er leuk uit, lekker sturen kan je daar wel. Sinds wanneer is er eigenlijk een chicane op het rechte stuk? En wat is eigenlijk de reden dat het gesloten wordt? Uitbreiding van het vliegveld? En wordt er iets nieuws gebouwd in de omgeving, neem aan dat de behoefte van de politie blijft.
Ben vandaag een dagje naar Assen geweest. Uiteindelijk een 1:52 gereden waarmee het doel om dit seizoen 1:53 te rijden al op dag 1 gehaald is. @Tylen ik kom eraan.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
Dit is waarschijnlijk een vergelijkbaar filmpje:DrivinUCrazy schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:15:
[...]
Ik dacht dat ik het al gevraagd had; blijkbaar niet. Dat soort leerzame filmpjes vind ik interessant (ook glijdende transporten bijvoorbeeld), maar dit filmpje kan ik niet zomaar vinden.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Yamaha Fazer of de opvolger FZ6 (afhankelijk van wat er in budget te vinden is). Lekker sturende fietsen met voldoende pit (~100pk) en goede remmen, voor een schappelijk prijsje. Onderhoudsvrij is geen enkele fiets, maar een Fazer heeft geen specifieke zwakke punten, noch een kortere interval dan gebruikelijk. Met sportief woon werk verkeer haal ik iets meer dan 300 km op 15l.DragonSlayer666 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:45:
[...]
Kanonne, wat een bloedgeyle machine blijft dat toch![]()
Over machines gesproken, mijn pa is onlangs (na een hiatus van +/- 20 jaar) begonnen aan een opfriscursusje van 5 lessen. Nu is hij aan het kijken naar een leuke, relatief goedkope motor zonder extreem veel onderhoudskosten(meeste onderhoud kan zelf gedaan worden). Hij is zelf helemaal verliefd op de BMW Scarver(Ja, ik snap zijn smaak ook niet, maar goed.)
Hij is op zoek naar een motor:
rond de 600cc.
Semi sportief (naked tot half gekuipt).
vrijwel onderhoudsvrij
KM stand max 30Mm
BJ jonger dan 2004
Budget ~ €3500
Iemand tips hiervoor?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
de rest van zijn rit. Was erg vlot en zeker (te vlot als je het mij vraagt). En dan nog, waar leer je zo makkelijk je spiegels in en uit te klappen.
Dit youtube kanaal:DrivinUCrazy schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:15:
[...]
Awesome
Verwijderd
Vaak bu'j te bang!
Je hebt in ieder geval heerlijk weer, gewoon proberen te genieten van het rijden. Motorrijden is genieten en je zorgen achter je laten. Goed moment om daar mee te beginnen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:19:
Beetje zenuwachtig aan het worden vanmiddag mijn examen bijzondere verrichtingen heb 5 les uren gehad kijk een beetje op tegen de langzame slalom
Awesome
Op zondag ook rijles gehad, moest even mijn hoofd leeg rijden dus lekker wezen toeren met de instructeur. Geen walkie-talkie mee, heerlijk. De beste man voorop, ik er achteraan. Ruim 100 kilometer gemaakt in 2 uurtjes tijd. Lekker door de bossen, heuvels, bochtenwerk... heerlijk. Volgende keer maar weer saaie oefeningetjes doen op het industrieterrein.Raym09 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:22:
[...]
Motorrijden is genieten en je zorgen achter je laten.
Je hoeft niet alles goed te doen he?Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:19:
Beetje zenuwachtig aan het worden vanmiddag mijn examen bijzondere verrichtingen heb 5 les uren gehad kijk een beetje op tegen de langzame slalom
Bommes! Wérk jij? Ik dacht dat je alleen maar kilometers maakt op je Vespa en ons komt trollen met mooie foto'sBommes schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:30:
[...]
Mijn vrouw en ik zijn eigenlijk nu alleen nog maar aan het werk geweest hier.
Geen tijd gehad voor ritjes op de Vespa helaas.
Hier was ik al bang voorFoto's zul dus wel snel volgen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Is je bandenspanning goed? En wellicht je vering niet goed afgesteld, als dat kan op een TDM?it0 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 18:58:
.... Tegelijkertijd gisteren met de vriendin achterop aan het rijden, rustig door een bocht met ~30km/u en ineens zette ik een voet bij. Don't know why.
Jullie mening?
Best bestede 3€ ooitDryhte schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:39:
'k heb op Ebay een setje dode hoek spiegeltjes besteld zoals in 't filmpje van @ToolkiT (zoek op 'hairy')
Benieuwd of dit iets bijdraagt. Een beetje minder dode hoek is welkomEn voor 3€ met gratis verzending
[...]
Link?
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Ik zie dat soort dingen gewoon als inschatting foutjes, kan iedereen gebeuren.antonboonstra schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:06:
Vanochtend weer een 'leuk' momentje waar ik werd afgesneden door een taxibusje die op een rotonde zonder richting aan te geven over een dubbele doorgetrokken streep verwisselt van rijbaan: https://twitter.com/antonboonstra/status/866902046150209536 Gelukkig
Ahja, dat gaat dan niet passen..Dryhte schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:10:
5cm als ik het goed heb (kan nu even niet op e-bay). Ze komen net op de plek waar ik anders mijn ellebogen zieen geven net inzage in mijn blinde hoeken, gemakkelijk te volgen: als ik een wagen voorbij rijd en hij verdwijnt uit mijn perifeer zicht, komt hij in de dode hoek spiegel, en even later (voor hij daar weer uit is) wordt hij zichtbaar in de eigenlijke achteruitkijkspiegel.
[ Voor 13% gewijzigd door darkkingll op 23-05-2017 12:20 ]
Aangezien mijn spiegels niet eens voorbij de handvatten komen heb ik geaccepteerd dat ik gewoon geen hol zie in die dingenDryhte schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:10:
5cm als ik het goed heb (kan nu even niet op e-bay). Ze komen net op de plek waar ik anders mijn ellebogen zieen geven net inzage in mijn blinde hoeken, gemakkelijk te volgen: als ik een wagen voorbij rijd en hij verdwijnt uit mijn perifeer zicht, komt hij in de dode hoek spiegel, en even later (voor hij daar weer uit is) wordt hij zichtbaar in de eigenlijke achteruitkijkspiegel.

Jep, afgelopen periode 8 maanden in NL bij een machinebouwer (www.zomerdam.nl) en nu 4 maanden in Italië als maaibaas (inside joke) bij een agriturusmo.Vrijdag schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:17:
[...]
Bommes! Wérk jij? Ik dacht dat je alleen maar kilometers maakt op je Vespa en ons komt trollen met mooie foto's
[...]
Hier was ik al bang voor![]()
![]()

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ze zitten net iets te hoog. Bij mijn SV zag ik ook niets zonder mijn armen in te trekken. Nu heb ik heel goed zicht omdat ik aan de binnenkant van mijn armen naar achteren kan kijken. Dit omdat de spiegels vrij laag zitten. Bij jou zitten ze net wat te hoog waardoor dit niet kan. Ook steken ze bij mij net wat verder uit zodat ik ook aan de buitenkant van mijn armen zicht heb. Had nooit verwacht dat het zicht goed zou zijn, maar gelukkig is het juist goed, beter dan bij de SV en de Hornet.lolgast schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:33:
[...]
Aangezien mijn spiegels niet eens voorbij de handvatten komen heb ik geaccepteerd dat ik gewoon geen hol zie in die dingen
[afbeelding]
Plat op de tank met mijn helm tegen het ruitje aan, dan kan ik een heel klein beetje achter me kijken..
[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 23-05-2017 12:49 ]
Ik geloof je meteen op je blauwe ogen. Volgens mij was de gedachte tijdens de ontwikkeling van de motor ongeveer zoiets:PilatuS schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:47:
[...]
Ze zitten net iets te hoog. Bij mijn SV zag ik ook niets zonder mijn armen in te trekken. Nu heb ik heel goed zicht omdat ik aan de binnenkant van mijn armen naar achteren kan kijken. Dit omdat de spiegels vrij laag zitten. Bij jou zitten ze net wat te hoog waardoor dit niet kan. Ook steken ze bij mij net wat verder uit zodat ik ook aan de buitenkant van mijn armen zicht heb. Had nooit verwacht dat het zicht goed zou zijn, maar gelukkig is het juist goed, beter dan bij de SV en de Hornet.
darkkingll schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:04:
hoe groot zijn die spiegeltjes? Mijn spiegels zijn sowieso nogal klein namelijk..
Dryhte schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:10:
[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 23-05-2017 13:01 ]
Hou het veiligmamorunl schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:32:
Ik ben net geslaagd voor mij AVDBinnenkort nog een gevaar op de weg erbij
Gefeliciteerd!mamorunl schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:32:
Ik ben net geslaagd voor mij AVDBinnenkort nog een gevaar op de weg erbij
Je kijkt op een Ducati superbike naar achteren door te "chicken wingen", ellebogen opzij en in de spiegel tussen arm en lichaam door kijken .lolgast schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:57:
[...]
Ik geloof je meteen op je blauwe ogen. Volgens mij was de gedachte tijdens de ontwikkeling van de motor ongeveer zoiets:
"Zo, klaar".
- "Spiegels zijn verplicht op de openbare weg toch?"
"@#*^$. Ik verzin wel wat"
- "Altijd goed!"
Owh en @Bommes: Ziet er goed uit weer!
Ja zo doe ik het vaak ook, maar ook op die manier is het zicht vaak slecht. Op de ZX7R moest ik ook regelmatig mijn elleboog verplaatsen, maar dat was om 100% zicht te krijgen. Dat gaat op de 749 niet lukken zonder het stuur los te laten om mijn arm uit de weg te zwaaienpagani schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:39:
[...]
Je kijkt op een Ducati superbike naar achteren door te "chicken wingen", ellebogen opzij en in de spiegel tussen arm en lichaam door kijken .

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
[ Voor 12% gewijzigd door lolgast op 23-05-2017 15:54 ]
Goed opgelet/geanticipeerd van jeantonboonstra schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:06:
Vanochtend weer een 'leuk' momentje waar ik werd afgesneden door een taxibusje die op een rotonde zonder richting aan te geven over een dubbele doorgetrokken streep verwisselt van rijbaan: https://twitter.com/antonboonstra/status/866902046150209536 Gelukkig
Deze youtuber had die riderscan spiegel en naar aanleiding van hem had ik hem gekocht.. maar niet echt handig in mijn geval..Raym09 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:18:
[...]
Dit youtube kanaal:
https://www.youtube.com/user/RoadcraftNottingham
heeft ook een police riding filmpje:
[video]
en nog wat meer advanced riding:
[video]
verder nog veel meer video's over motorrijtechnieken.
Bommes schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:38:
[...]
Jep, afgelopen periode 8 maanden in NL bij een machinebouwer (www.zomerdam.nl) en nu 4 maanden in Italië als maaibaas (inside joke) bij een agriturusmo.
Uitzicht hier is wel wat beter dan thuis in NL:
[afbeelding]
Oh heb ik toch getrolled met een foto..![]()
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Er is mooi weer voorspeld in een lang weekendMikeyMan schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:06:
Pff... Probeer voor het aanstaande hemelvaartsweekend in duitsland, regio winterberg, een hotelletje te boeken met wat vertier (lees:kroegjes) in de buurt.
Maar wat is er aan de hand joh? Helemaal niks beschikbaar
Ja, snap ik, maar dat er dan daadwerkelijk niks meer beschikbaar isChakotay schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:09:
[...]
Er is mooi weer voorspeld in een lang weekendIets minder populair gebied proberen anders?

Awesome
Vaak bu'j te bang!
Top tip, ga opzoek naar kleine motorservice zaakjes. Die zijn vaak stukke goedkoper met het banden wisselen en doen het waar je bij staat. Scheelde bij mij op 1 setje Michelin PR2 ±100€ incl montage. (motoport: 350, klein bedrijf: 245)Raym09 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:57:
Zo bandjes...houd rekening met €350 voor een setje Dunlop Qualifier 2 inclusief montage was het antwoord. Kort Googlen levert +/- 220 voor een setje op.
Zo maar eens ervaring Googlen.
Stevig aan de prijs, ook omdat dat toch alweer ietwat verouderde banden zijn.Raym09 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:57:
Zo bandjes...houd rekening met €350 voor een setje Dunlop Qualifier 2 inclusief montage was het antwoord. Kort Googlen levert +/- 220 voor een setje op.
Zo maar eens ervaring Googlen.
[ Voor 25% gewijzigd door ShininNL op 23-05-2017 18:33 ]
Daar had ik vorige maand al problemen mee om iets te vinden. Maar...gevonden!MikeyMan schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:06:
Pff... Probeer voor het aanstaande hemelvaartsweekend in duitsland, regio winterberg, een hotelletje te boeken met wat vertier (lees:kroegjes) in de buurt.
Maar wat is er aan de hand joh? Helemaal niks beschikbaar

Youk schreef op maandag 22 mei 2017 @ 20:07:
[...]
Zijn je remblokken niet gewoon aan vervanging toe? Als deze dunner zijn komen de klauwen minder ver terug open en daalt het niveau in het reservoir ook. Dus best dit even checken voor je nu vloeistof bijvult en later alles laat overstromen als je de klauwen moet openduwen voor nieuwe blokken te plaatsen.
Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!
[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 23-05-2017 19:33 ]
Heh, leuk filmpjeHTT-Thalan schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:19:
Dirt bikes are for dirt, and ADV bikes for touring.
Maar wat gebeurt er als je een dirt bike race champion laat rijden op een ADV bike?
Leuk stukje.
[video]
Haha oke dan. Vindt het sowieso wel knap, over het algemeen zijn spiegels niet breder dan een stuur dus ik zie niet echt in waarom je ze in zou klappen.Jelte schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 07:45:
[...]
de rest van zijn rit. Was erg vlot en zeker (te vlot als je het mij vraagt). En dan nog, waar leer je zo makkelijk je spiegels in en uit te klappen.
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:52:
[...]
Dit is waarschijnlijk een vergelijkbaar filmpje:
[video]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Hmmm.... Da's eigenlijk best slecht van de dealer. (Je hebt die fiets toch nog niet zo lang?). Maar goed dat je 't nu ontdekt want je zou anders wel eens een keer een volledig blokkerend systeem kunnen krijgen als je dat spul goed op temperatuur aan het remmen gaat in de bergen, ofzo. Le-Ven-S-Ge-Vaar-Lijk.Osiris schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:32:
[...]
[...]
[...]
Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!
't Resevoir zit juist helemaal nokkie vol gevuld, waardoor ik geen lijntje meer zag (heb ik die überhaupt ooit gezien in de korte tijd dat ik 'em heb?) én dus maar aannam dat 'ie te leeg zou zijn.. Zit 'ie te vol..?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
De vloeistof hóórt (en is) helder te zijnlolgast schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:34:
@Osiris Je kunt toch zien of je door het potje heen kunt kijken? Ongeacht of je de lijntjes kunt zien?
Nou ja, het lijkt me dat 'ie ook wel gewoon goed gevuld was toentertijd hoor.wimmel_1 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:35:
[...]
Hmmm.... Da's eigenlijk best slecht van de dealer. (Je hebt die fiets toch nog niet zo lang?). Maar goed dat je 't nu ontdekt want je zou anders wel eens een keer een volledig blokkerend systeem kunnen krijgen als je dat spul goed op temperatuur aan het remmen gaat in de bergen, ofzo. Le-Ven-S-Ge-Vaar-Lijk.
[ Voor 62% gewijzigd door Osiris op 23-05-2017 19:41 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 23-05-2017 19:44 ]
Ja die blokjes mogen sowieso wel vernieuwd worden heb ik 't idee. Gaat richting service limit.Chakotay schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:43:
@Osiris Als je dan toch bezig bent ook meteen even (al dan niet met een spiegeltje) tussen de remklauwen kijken voor de dikte van de blokjes.
[ Voor 22% gewijzigd door Osiris op 23-05-2017 19:57 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 23-05-2017 20:30 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq