Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.543 views

Onderwerpen

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:31

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

mamorunl schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:51:
Ik ben ook een beetje aan het orienteren naar een eerste motor.. geen idee waar ik naar zit te kijken. Wat is bijvoorbeeld een redelijke kilometerstand voor een motor van > 2005? Ik zie bijvoorbeeld een BMW R1200RT (2009) met 157k km, maar ook een Honda CBF1000 uit 2011 met 22k km.. beide zelfde prijs ongeveer. (Ja, ik heb wat met tourers :P )
Dat zijn best wel verschillende merken/motoren. Kilometerstand verschilt van merk tot merk en valt of staat met onderhoud. Als dat goed gebeurt kunnen ze soms heel oud worden (en/of veel kilometers maken). Ik zou ze gewoon allebei proberen (en alle andere motoren die jou leuk/interessant lijken).
Hoeveel is ook teveel pks voor een beginner?
Wanneer je meer koopt dan je aankan :P.

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-05-2017 21:00 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben ook een beetje aan het orienteren naar een eerste motor.. geen idee waar ik naar zit te kijken. Wat is bijvoorbeeld een redelijke kilometerstand voor een motor van > 2005? Ik zie bijvoorbeeld een BMW R1200RT (2009) met 157k km, maar ook een Honda CBF1000 uit 2011 met 22k km.. beide zelfde prijs ongeveer. (Ja, ik heb wat met tourers :P )

Die BWM is vast gebruikt voor woon/werk. De Honda waarschijnlijk meer voor ritjes op zondag. De meeste blokken kunnen een hoop hebben als het onderhoud goed is. Persoonlijk vind ik 157k dan wel weer erg veel. Het zou prima kunnen dat er nog een ton bij kan hoor, maar hoog is het wel. Persoonlijk koop ik liever iets met 50k of minder. Aan de andere kant liever 80k met goed onderhoud dan 20k met slecht onderhoud. Ook dingen als warmrijden zijn nogal belangrijk. Check dus altijd de onderhoudshistorie. Aantoonbaar onderhoud zegt een hoop.

Qua pk's maakt het eigenlijk weinig uit vind ik. Wel rijd een zware V-Twin bijvoorbeeld wat moelijker dan een 4 cilinder. Ik zou mijn motor niet aan een beginner aanraden. Een 4 cilinder met 150pk vind ik dan weer geen probleem omdat je die pk's pas hoog in de toeren hebt. Ben zelf begonnen op een Hornet met 100pk en dat ging prima. Pas bij 9000 toeren begon dat vermogen er flink in te komen. Daar onder kan je genoeg fouten maken zonder gelijk afgestraft te worden, iets wat bij mijn huidige motor niet kan. Verder hangt het gewoon af van je rechterhand. Als je niet als een idioot overal flink gas gaat geven maakt het weinig uit of 50 pk of 150pk hebt.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:52

Vrijdag

De Zwarte

Een rode Hayabusa. Puike beginnersfiets :Y

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je hebt nooit ergens "GENOEG" van..... Maar wat mag je volgens je rijbewijs rijden?

Wat betreft die 2 fietsen welke je noemt: Onderhoud is Behoud dus die BMW kán wel eens de betere fiets zijn ongeacht het aantal geregistreerde kilometers op de teller maar hoeft dat niet persé zo te zijn, kwestie van gaan kijken en eventueel proefrijden samen met iemand die er "kijk" op heeft.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

Gezonde dosis zelfkennis bij het gebruik van je rechter pols.

Koop wat je mooi vind en bij je past, je weet pas echt wat je leuk vindt als je je eerste motor zat bent :+ .

Je kan natuurlijk ook eerst wat huren nadat je je rijbewijs hebt gehaald om te voelen wat het beste bij je past.

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

byn124 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:29:
[...]
Gezonde dosis zelfkennis bij het gebruik van je rechter pols.
Dat zeggen zoveel mensen wel mooi, maar zoals terecht al opgemerkt is de motor karakteristiek ook heel belangrijk en kan een bepaald vermogen makkelijker of moeilijker maken. En zeker als je net je rbw haalt heb je daar geen benul van, dus kan het meestal geen kwaad met wat minder cc te beginnen. My 2c.

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:50:
[...]

Dat zeggen zoveel mensen wel mooi, maar zoals terecht al opgemerkt is de motor karakteristiek ook heel belangrijk en kan een bepaald vermogen makkelijker of moeilijker maken. En zeker als je net je rbw haalt heb je daar geen benul van, dus kan het meestal geen kwaad met wat minder cc te beginnen. My 2c.
gewoon uitproberen inderdaad, ook CC's zeggen dan eigenlijk weer niks..
laats even een stuk op een r1200rt gereden (prima a2 motor :+ ) en dat rijd eerlijk gezegt makkelijker dan mijn eigen motor. mijn eigen eencilinder is een stuk nukkiger en eigenwijzer dan dat die 1200 is. van het gewicht merk je zelf stilstaand weinig, alleen achteruit de oprit af is even uitkijken }:O

Verwijderd

Ben zelf dus ook begonnen op mijn nukkige Duc V-Twin... in het begin was het misschien aankloten.. maar als je er vaak genoeg op rijdt leer je er vanzelf een beetje mee omgaan.

Je moet gewoon kopen wat je het leukste vindt/wat je het lekkerste vind rijden imo!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:00:
[...]

gewoon uitproberen inderdaad, ook CC's zeggen dan eigenlijk weer niks..
laats even een stuk op een r1200rt gereden (prima a2 motor :+ ) en dat rijd eerlijk gezegt makkelijker dan mijn eigen motor. mijn eigen eencilinder is een stuk nukkiger en eigenwijzer dan dat die 1200 is. van het gewicht merk je zelf stilstaand weinig, alleen achteruit de oprit af is even uitkijken }:O
Ik heb bijna opnieuw moeten leren rijden toen ik van een 650cc 4cylinder (lesmotor) overging naar een 600cc vtwin. Vooral langzame manoeuvres waren een uitdaging vanwege het gedrag van de motor bij lage toeren.

Dat koppel bij relatief lage toeren is wel wat voor mij, ben ik achtergekomen, ik denk dat ik zo'n 1cylinder zoals de Tenere misschien ook wel fijn zou vinden.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

thijsco19 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:16:
Naar aanleiding van mijn vraag of ik nog DB Killers in mijn uitlaat had zitten, van de week ze voor de grap eens uitgehaald.

Wat een geweldig geluid _/-\o_ . Snap wel dat sommige ze eruit laten.
Zelf laat ik ze lekker erin, toch een beetje te hard. :X
And on that bombshell - zonder db-killer - turn up your volume >:)

@HTT-Thalan
@revmatchdiscussie
Als je goed luistert hoor je mij ook revmatchen bij het terugschakelen in de verte. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

caesar1000 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:32:
[...]

@HTT-Thalan
@revmatchdiscussie
Als je goed luistert hoor je mij ook revmatchen bij het terugschakelen in de verte. ;)

[video]
Lijkt wel of er een hele dikke hommel voorbij komt :+.

Ik heb wat nieuwe ideeën opgedaan over het maken van bijzondere shots om te verwerken in een volgende video, ik zal ook eens zo'n driveby doen :P.

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-05-2017 22:38 ]

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:37:
[...]

ik zal ook eens zo'n driveby doen :P.
Even een tip. Hou het gas er op tot je ruim voorbij de camera bent. Dat klinkt veel beter dan het gas loslaten zodra je bij de camera bent :)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:13
caesar1000 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:32:
[...]

@HTT-Thalan
@revmatchdiscussie

[video]
Klinkt opzich nog wel redelijk voor zo'n 125cc. Maar ik vond mijn SV650 toch beter klinken (van m'n huidige Tiger heb ik geen filmpje :P ).

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:55

steveman

Comfortabel ten onder

Tankiej schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:44:
[...]

Klinkt opzich nog wel redelijk voor zo'n 125cc. Maar ik vond mijn SV650 toch beter klinken (van m'n huidige Tiger heb ik geen filmpje :P ).
filmpje unavailable :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:10:
[...]

Dat koppel bij relatief lage toeren is wel wat voor mij, ben ik achtergekomen, ik denk dat ik zo'n 1cylinder zoals de Tenere misschien ook wel fijn zou vinden.
CB1300 kopen? :+

[ Voor 26% gewijzigd door Maegrim op 20-05-2017 00:55 ]

• Tankiej
Nu moet ie wel werken :X

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:59
In dit geval zou ik proberen uit te vinden welk soort motorblok je eigenlijk wil.
Ik heb die CBF een dag gehuurd ooit, dat blok is zo soepel dat het niet uitmaakt in welke versnelling je zit. Altijd koppel, nooit tegenstribbelen.
Klinkt goed, maar voor mij veel te saai. Ik rij nu een boxer...

Oh, en een proefritje van een uur vind ik te kort om daarachter te komen. Dagje huren is veel beter.
Ik zie bijvoorbeeld een BMW R1200RT (2009) met 157k km, maar ook een Honda CBF1000 uit 2011 met 22k km.. beide zelfde prijs ongeveer.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:04

thijsco19

KTM 990 SMT

Geen drive by maar je kan wel beetje horen hoe het klinkt.
YouTube: Mt03 with akraprovich without DB killers

Op video lijkt het eigenlijk nog geen eens heel hard >:) .

Zal wel kijken of ik een keer een drive by kan doen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:06
[...]

Dat was dan ook gewoon brutaal. :+
Jou zie ik overal/altijd je motor aanbieden als de mogelijkheid zich voordoet. :D

It's funny. But not ha-ha funny.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nero22 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:48:
[...]

[...]

Jou zie ik overal/altijd je motor aanbieden als de mogelijkheid zich voordoet. :D
Als ik een nieuwe koop trek ik de alp helemaal uit elkaar om te restaureren naar concours staat :9. Het schijnt dat die originele kleurstelling in goede staat nog best wel een taxatie waarde heeft.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:02
Nero22 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:48:
[...]

[...]

haha inderdaad waar.
Blijkbaar zijn de cb's niet te slijten ;)

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
dit weekend gaat ie de verkoop pas in, even geduld :P

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:34
steveman schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:59:
Nieuwe SJ4000 en geheugenkaartje, ik kan weer filmen :)

Nu dus maar niet meer de J-Connector gebruiken op de tank... Die schroefjes zeggen na een tijdje "nee"

[afbeelding]
Je moet ook niet de accessoires gebruiken die je bij de SJCAM krijgt. Die zijn zo van brakke kwaliteit. :'(

Ik heb zelf de J-Hook van Pro Mounts, die zit een stuk steviger in de mount (ook van PM). In de mount van SJ zit een beetje speling.

• byn124

byn124

Thunderace

HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:50:
[...]

Dat spreek ik ook niet tegen. Maar je zegt zelf, je hebt als beginner geen idee wat je koopt.

Daarom noem ik ook zelfkennis. Als je weet dat je je niet kan beheersen, dat kan je vaak tijdens de rijlessen al merken, waarom zou je dan een 1000cc SS met 150+ pk kopen ?

1. Je kan het niet benutten op straat
2. De kans dat je jezelf neerzet tegen een object is groter

Dat is hoe ik erover denk. Maar is voor iedereen weer anders.

Een vraag als, wat is een goede beginners motor is zo subjectief dat er geen objectieve discussie over te voeren is. Iedereen denkt er weer anders over, vanwege achtergrond of ervaring.

Dus mijn advies:

1. Koop wat je mooi vindt, je weet pas wat bij je past als je echt hebt rondgereden
2. Indien onzeker, huur iets voor een dag, probeer het uit, mocht het wel of niet bevallen, dan weet je ook genoeg

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:07
Heuj! Met nieuwe koppelingshendel :D Morgen hopen op goed weer voor de tourrit

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

byn124 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:14:
[...]
Als je je niet kan beheersen.
Plant je jezelf met 50pk ook wel ergens tegenaan.

Een 50pk één cilinder kan net zo goed gevaarlijk uit de hoek komen. Ligt er vooral aan hoe de motor het vermogen beschikbaar stelt.

Een FJR met 140pk is voor een beginner (in mijn ogen) veiliger dan een dikke 1 cilinder met 50-70pk à la een mr.big/dr800 oid.

Ander vraagje:
Wat is jullie visie op leeftijd van banden?

Bij aanschaf hoopte ik dat de banden nog een seizoen mee konden. Echter net even gekeken en achter is van week 39 2009 en voor week 2 2008. 8 en 9 jaar oud dus, op het grote boze internet geven ze aan dat ze met 5-6 jaar verouderd en op zijn vwb compound.

Nou ben ik bang dat m'n achterband ook mooi vierkant is en ik er sowieso niet omheen kan.

Wat vinden jullie?

[ Voor 32% gewijzigd door A13X op 20-05-2017 20:22 ]

Awesome

• byn124

byn124

Thunderace

Raym09 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:51:
[...]

Eens!
[...]

Ander vraagje:

Bij aanschaf hoopte ik dat de banden nog een seizoen mee konden. Echter net even gekeken en achter is van week 39 2009 en voor week 2 2008. 8 en 9 jaar oud dus, op het grote boze internet geven ze aan dat ze met 5-6 jaar verouderd en op zijn vwb compound.

Nou ben ik bang dat m'n achterband ook mooi vierkant is en ik er sowieso niet omheen kan.

Wat vinden jullie?
Ik zou het risico niet nemen. Een tijdje terug had hier iemand ook een motor met oude banden, en die is toen onderuit gegaan. Ja, die persoon had pas zijn rijbewijs, echter, banden zijn van die dingen waar je het liefst geen risico mee wil nemen lijkt me!

Edit:
- thijsco19 in "Het grote motortopic deel 19"

[ Voor 10% gewijzigd door byn124 op 20-05-2017 21:29 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

byn124 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:58:
[...]

Eens!

[...]

Ik zou het risico niet nemen. Een tijdje terug had hier iemand ook een motor met oude banden, en die is toen onderuit gegaan. Ja, die persoon had pas zijn rijbewijs, echter, banden zijn van die dingen waar je het liefst geen risico mee wil nemen lijkt me!

Edit:
Geen leuke berichten om te lezen idd! Op mn Fazer had ik ook een set oude banden. Achter is al vervangen, die was ook vrij dun geworden, voor moet nog (6jr oud ofzo). Toch vind ik dat de grip nog prima is, ook in de regen. Wellicht dat ik harder remmen kan met nieuwe banden, maar schuin door de bocht etc voelt niet verkeerd. Het scheelt wellicht dat het een Conti Raceattack band is, vrij zachte compound. Volgende bandje zal wel een Dunlop worden, dat ligt er achter nu ook op.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gisteren m'n tweede rijles gehad en mocht meteen van het oefenterrein terugrijden naar de rijschool. Te gaaf! Helaas meteen een automobilist die me niet zag toen we stilstonden en deze auto wou voorsorteren op de linkerbaan (waar wij al stonden). Werd mooi even afgesneden, maar zag het van te voren al aankomen en kreeg het ook te horen in m'n oortje van de instructeur achter me dat ze me niet zag. Blijkbaar is een geel hesje niet genoeg en moet ik ook maar een gele helm kopen ofzo. :P

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:45

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@banden, een jaar of 6 kan waarschijnlijk nog wel, maar 10 jaar oud zou ik toch wel vervangen. Andere oplossing is simpelweg meer rijden, ik heb nog nooit een heel jaar met 1 setje banden gedaan :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Satch schreef op zondag 21 mei 2017 @ 08:51:
Gisteren m'n tweede rijles gehad en mocht meteen van het oefenterrein terugrijden naar de rijschool. Te gaaf! Helaas meteen een automobilist die me niet zag toen we stilstonden en deze auto wou voorsorteren op de linkerbaan (waar wij al stonden). Werd mooi even afgesneden, maar zag het van te voren al aankomen en kreeg het ook te horen in m'n oortje van de instructeur achter me dat ze me niet zag. Blijkbaar is een geel hesje niet genoeg en moet ik ook maar een gele helm kopen ofzo. :P
Vergeet dat maar, hier was laatst iemand van Rijkswaterstaat in volledig fluor van zijn flikker gereden. ;) Mensen willen je soms gewoon niet zien en doodrijden, als je daar vanuit gaat kun je best veilig door het verkeer heenkomen. :P

Maar fluor is ook niet heilig, het echte spul reflecteert iets en dat is mooi, maar de kleur zelf kan ook wegvallen in de (avond)zon of in koplampen. Kwam laatst in een onderzoek en een artikel in een blad ook naar voren.

Vandaar dat ik binnenkort naar een witte helm ga kijken. :)

Maar leuk is dat he, eindelijk de weg op. :) Geniet ervan!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:45

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Als mensen niet kijken zien ze je niet al rij je in een kermisattractie :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:16:
Mooie quote :De

Je kunt wel veel doen aan jezelf laten zien, bijvoorbeeld met een zijstraat dat je wat heen en weer gaat zigzaggen op je weghelft als je aankomt, als je nog twijfelt dan wil ik nog wel eens paar tikken groot licht geven. Als je een auto achter je hebt kan je wegvallen tussen de koplampen, zorgen je eens naar links of rechts van de rijbaan gaat en dan voor een van zijn bundels gaat rijden.

Dode hoeken is wel lastig, zeker met wat drukken verkeer en schuin achter iemand moeten rijden. Ik merk toch dat als je de bestuurder kan zien ze jouw niet altijd zien. Nu is dat ook omdat 80% gewoon kudt spiegelt en al helemaal niet over de schouder kijkt, maar goed.

Zelfde ook als veel mooi weer rijders die ik al snel vrij kort op auto's gaan hangen, als je pech hebt zien die jouw totaal niet en hebben ze je niet zien aankomen, en zo wel is het schijtirritant en kun je niks meer als er wat gebeurd...

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:00

Ethirty

Who...me?

Rij alsof niemand je kan zien en niemand kan rijden. Dan zie je vaak al wie jou wel en niet opmerken en kan je op tijd handelen.

Uiteraard loop je het risico alsnog over het hoofd gezien te worden, maar tegen die mensen helpt niks.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:52

Vrijdag

De Zwarte

Ambulances, brandweerwagens en politieauto's worden ook niet gezien, terwijl die behoorlijk aanwezig kunnen zijn met een paar lampjes en een speciale toeter. Zolang er kneuzen zijn die hun telefoon of krant belangrijker vinden in hun leasebak kan je doen wat je wil maar je wordt niet gezien.

Inderdaad er vanuitgaan dat niemand je ziet.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:00
Ik reed gisteren in mijn auto terug naar huis, komt er een vrouw bij de oprit naar boven, rijd bij mijn achterdeur. Achter mij is drie autolengtes over tot de volgende auto, voor mij was geen ruimte, dat zat al vol. Wat doet ze? Gas geven en nog even VOOR mij er in.

Het is dus soms ook niet dat men je niet KAN zien, maar gewoon niet WILLEN zien.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:01

_Apache_

For life.

[...]

Een 50pk één cilinder kan net zo goed gevaarlijk uit de hoek komen. Ligt er vooral aan hoe de motor het vermogen beschikbaar stelt.

Een FJR met 140pk is voor een beginner (in mijn ogen) veiliger dan een dikke 1 cilinder met 50-70pk à la een mr.big/dr800 oid.

Ander vraagje:

Wat vinden jullie?
Gewoon vervangen. Je zal merken dat een nieuwe band ook gewoon betere feedback geeft, het rubber vangt de krachten beter op en je profiel is weer fris. Dit merk je vaak pas echt als je ze gewisseld hebt.

Wat een luxe overigens, zolang met banden doen. Die van mij gaan er na een maand of 9 (25-30k km) al onderuit.. Mijn voorband heb ik een maand terug vervangen, en daar stond 08-'16 op. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chakotay schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:16:
Nou, mijn knalgroene moster valt blijkbaar best wel op.

Vergeleken met de saai-grijze CBF gaat men:
  1. Sneller even naar rechts;
  2. Onderneemt men tot nog toe geen pogingen tot doodslag meer.

• PilatuS
  • Niet online
Als je het over crashes hebt.

• caesar1000

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:37:
[...]
Lijkt wel of er een hele dikke hommel voorbij komt :+.

Ik heb wat nieuwe ideeën opgedaan over het maken van bijzondere shots om te verwerken in een volgende video, ik zal ook eens zo'n driveby doen :P.
Haha yup. Geluid van een 1-cilinder met 9.000-10.000 toeren he. Heel apart vergeleken met 2-,3- en 4-cilinders. :D
[...]
Het is maar welk geluid je mooier vind. Zelf vind ik het allemaal wel leuk klinken. :)
thijsco19 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:39:
Geen drive by maar je kan wel beetje horen hoe het klinkt.
YouTube: Mt03 with akraprovich without DB killers

Op video lijkt het eigenlijk nog geen eens heel hard >:) .

Zal wel kijken of ik een keer een drive by kan doen.
Het geluid van video's is ook altijd veel minder hard. Bij mijn motor vroeg die vriend daarna hoe ik uberhaupt zonder oordopjes kon rijden met dat geluid. :+
PilatuS schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:24:
Als je het over crashes hebt.

[video]
Ik dacht dat jij geen Moto3/2/GP keek? Haha :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:50:
[...]
Ik dacht dat jij geen Moto3/2/GP keek? Haha :+
Klopt ook. Kwam deze tegen op Dumpert :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

caesar1000 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:50:
[...]
Haha yup. Geluid van een 1-cilinder met 9.000-10.000 toeren he. Heel apart vergeleken met 2-,3- en 4-cilinders. :D
Geluid van een 2-cylinder met weetikveel toeren, want daar kijk ik niet naar :9.

[YouTube: https://youtu.be/EbVXWghCVbM]

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

_Apache_ schreef op zondag 21 mei 2017 @ 12:00:
[...]

Gewoon vervangen.

Wat een luxe overigens, zolang met banden doen.
Chakotay schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:15:
Andere oplossing is simpelweg meer rijden.
Heb hem pas 3 weken :+ vorige eigenaar reed gemiddeld net 1500km per jaar :9

Van de week maar even langs de motorzaak en bedenken wat ik er onder wil.

Oh en nu wil ik er een grom bij :P <3

Awesome

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zo, eens even 5L aan motorolie, filter, filtertang, opvangbak, ringetjes en nog iets besteld.

Met 1000+ km per week leek 't me wel verstandig om dat zelf te kunnen :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

En een introductievideo voor het kanaal :).

[YouTube: https://youtu.be/f115DtVoXA8]

Verwijderd

Blijkbaar is een geel hesje niet genoeg en moet ik ook maar een gele helm kopen ofzo. :P
Misschien iets om over na te denken ;) Vroeger bestond dat fluor spul niet eens, ik rij al 20 jaar volledig in het zwart en toch zien ze me altijd ;)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:24:
[...]

Misschien iets om over na te denken ;) Vroeger bestond dat fluor spul niet eens, ik rij al 20 jaar volledig in het zwart en toch zien ze me altijd ;)
Heeft toch ook wel te maken met het type motor en je rijstijl. Ik zag pas een video voorbijkomen waarin de KLPD uitlegt hoe ze rijden (op de snelweg) en waarom. Puur om de zichtbaarheid, want zelfs met zuurstok kleurtjes zien mensen ze nog over het hoofd. Ik heb het nog niet meegemaakt dat iemand me niet zag en blijf mijn rijstijl daar ook voor inzetten.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:40:
[...]

Heeft toch ook wel te maken met het type motor en je rijstijl. Ik zag pas een video voorbijkomen waarin de KLPD uitlegt hoe ze rijden (op de snelweg) en waarom. Puur om de zichtbaarheid, want zelfs met zuurstok kleurtjes zien mensen ze nog over het hoofd. Ik heb het nog niet meegemaakt dat iemand me niet zag en blijf mijn rijstijl daar ook voor inzetten.
Is die TA eindelijk rijklaar dan? >:) >:)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Secsytime schreef op zondag 21 mei 2017 @ 17:14:
[...]

Is die TA eindelijk rijklaar dan? >:) >:)
Rijklaar wel, klaar niet :P. Er komen binnenkort stuurverhogers op, verlaagde (en verbrede) voetstepjes, en ik vervang de bouten in het windscherm voor iets minder lelijks. En over een kilometer of 3/4000 verwacht ik dat het tijd is voor nieuwe banden.

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Mijn oude 1 cilinder zagen ze van voren veel beter dan mijn andere motoren. Bij optrekken leek het op groot licht en bij toeren een stroboscoop :+

Awesome

• lolgast
Ik ga maar eens beginnen met opnemen van mijn ritjes. Heb nog een goedkope camera liggen dus daar doe ik het maar even mee, alleen voor audio moet ik iets verzinnen. Opnemen met telefoon in de X-Grip werkt niet ;)

Kijken of ik iets van een losse audio recorder kan scoren tweedehands. Als ik het leuk blijk te vinden investeer ik daarna wel in betere spullen.

Vandaag ivm ziekenhuis opname van mijn schoonvader geen motor gereden helaas :(. Stond een rit van ruim 200km op de planning, maar hij is de gids :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:00:
Ik ga maar eens beginnen met opnemen van mijn ritjes. Heb nog een goedkope camera liggen dus daar doe ik het maar even mee, alleen voor audio moet ik iets verzinnen. Opnemen met telefoon in de X-Grip werkt niet ;)

Kijken of ik iets van een losse audio recorder kan scoren tweedehands. Als ik het leuk blijk te vinden investeer ik daarna wel in betere spullen.

Vandaag ivm ziekenhuis opname van mijn schoonvader geen motor gereden helaas :(. Stond een rit van ruim 200km op de planning, maar hij is de gids :+
Je kunt gewoon een externe microfoon aan je gsm hangen en een gratis app gebruiken. Kan vanalles zijn als het maar windbescherming heeft.

En ook een matige camera kan leuk beeld geven als er veel licht is :).

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-05-2017 18:05 ]

• lolgast
HTT-Thalan schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:04:
[...]

Je kunt gewoon een externe microfoon aan je gsm hangen en een gratis app gebruiken. Kan vanalles zijn als het maar windbescherming heeft.

En ook een matige camera kan leuk beeld geven als er veel licht is :).
Thanks voor de tip, maar aangezien ik een iPhone heb kan ik niet 'gewoon een microfoon aan je telefoon' hangen. Die doen weer moeilijk met verloopkabeltjes blijkbaar ;). En dan wordt het prijstechnisch ineens minder interessant..

Ik heb er wel serieus over nagedacht hoor, maar ik doe niet heel lang meer met deze telefoon en de volgende wordt sowieso weer een iPhone: Zonder 3,5mm jack. En ik moet hem al van stroom voorzien via de Lightning ingang, dus daar nu al een microfoon voor kopen gaat hem ook niet worden ;w

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 21-05-2017 19:11 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:10:
[...]

Thanks voor de tip, maar aangezien ik een iPhone heb kan ik niet 'gewoon een microfoon aan je telefoon' hangen. Die doen weer moeilijk met verloopkabeltjes blijkbaar ;). En dan wordt het prijstechnisch ineens minder interessant..

Ik heb er wel serieus over nagedacht hoor, maar ik doe niet heel lang meer met deze telefoon en de volgende wordt sowieso weer een iPhone: Zonder 3,5mm jack. En ik moet hem al van stroom voorzien via de Lightning ingang, dus daar nu al een microfoon voor kopen gaat hem ook niet worden ;w
Een Bluetooth headset werkt net zo goed :p.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag weer een massamoord begaan, maar tering wat is die gixxer verslavend. :D

Vandaag voor het eerst een beetje wijd gegaan omdat de sport tour achterband (BS T30 Evo) begon te smeren. Ik hoor de opmerking van Mark nog, niet té gek doen maar beetje sportief kunnen ze wel hebben. _O- :+

Wat een dag. :Y Richting Venray, daar langs de maas zo onder Nijmegen langs door, prachtig gereden. :Y

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:51:
Vandaag weer een massamoord begaan, maar tering wat is die gixxer verslavend. :D

Vandaag voor het eerst een beetje wijd gegaan omdat de sport tour achterband (BS T30 Evo) begon te smeren. Ik hoor de opmerking van Mark nog, niet té gek doen maar beetje sportief kunnen ze wel hebben. _O- :+

Wat een dag. :Y Richting Venray, daar langs de maas zo onder Nijmegen langs door, prachtig gereden. :Y
Volgende keer dus maar een S20 EVO er onder leggen..... Kun je meteen wat vaker terug :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:00:
[...]

Volgende keer dus maar een S20 EVO er onder leggen..... Kun je meteen wat vaker terug :P
Dat gaat nu ook hard zat :X Maar idd :+

• caesar1000

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op zondag 21 mei 2017 @ 14:07:
[...]

Geluid van een 2-cylinder met weetikveel toeren, want daar kijk ik niet naar :9.

[video]
Een beschaafd geluidje! :>

KTM heeft zich dit weekend van haar beste kant laten zien! Nog niet eens op de helft van hun eerste MotoGP seizoen en nu al 8e en 10e gekwalificeerd en daarna als 12e en 13e gefinished. Ik ben tevreden. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EvOGwn81hwZGkEAkLZzIR3sY/full.jpg

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nog wat extra uitlaatgeluidjes en gewoon om het af te leren:

[YouTube: https://youtu.be/z0CqbNdXh8o]
Zet je speakers even open en bekijk deze video even :P begint at ~0:50.

[ Voor 49% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-05-2017 22:10 ]

Verwijderd

Joopieboy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:33:
[...]

Ik heb altijd een remove before flight tag (hoe cliché) aan mijn sleutel zitten. Gemakkelijker met je sleutels uit je zak krijgen ook. :)
[afbeelding]
Het zou echt stom toevallig zijn als jij het bent, maar als je toevallig parkeert in de kelder bij "Azië" heb ik je vandaag zien rijden.

Gisteren zat ik puur uit nieuwsgierigheid door dit topic te bladeren. Ik heb precies dezelfde sleutelhanger (in de auto) en verdorie vanmorgen zie ik een motorrijder bij de slagboom met zo'n ding.

Natuurlijk heeft half NL zo'n ding maar ik moest het toch even vragen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2017 08:07 ]

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:20
Zelfs in mijn SUV zien mensen mij soms over het hoofd. Tegenwoordig zijn mensen teveel met andere zaken bezig in het verkeer ipv rijden.

Ik ben zelf nog geen 2 weken geleden ook naar begonnen aan mijn rijbewijs A. Vanavond alweer les nummer 5. Tot nu toe gaat alles perfect (les 3 had ik zowel de "snelle" als de "langzame" slalom al goed onder de knie). Ik kan echt niet wachten tot ik echt zelf op een eigen motor man stappen.De zoektocht naar een eerste motor is ook al begonnen. Wat zijn bv die MV Agusta's (en dan vooral de Brutale) toch mooie dingen, hoewel ik niet echt verwacht dat dit nou goede motoren zijn voor een beginner.

Maar zoals altijd : het hart en verstand roepen 2 tegenstrijdige dingen. Gelukkig heb ik nog even om mij goed te oriënteren.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 08:05:
[...]

Het zou echt stom toevallig zijn als jij het bent, maar als je toevallig parkeert in de kelder bij "Azië" heb ik je vandaag zien rijden.

Gisteren zat ik puur uit nieuwsgierigheid door dit topic te bladeren. Ik heb precies dezelfde sleutelhanger (in de auto) en verdorie vanmorgen zie ik een motorrijder bij de slagboom met zo'n ding.

Natuurlijk heeft half NL zo'n ding maar ik moest het toch even vragen :P
Azië? :P Ik kom zelf uit de regio Ehv, maar zou kunnen. :P

Verwijderd

Joopieboy schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:02:
[...]

Azië? :P Ik kom zelf uit de regio Ehv, maar zou kunnen. :P
Nee dan was jij het denk ik niet. Het gebouw heet zo, staat er met grote letters op, dus dan had je het wel geweten ;).

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Killah_Priest schreef op maandag 22 mei 2017 @ 08:21:
[...]

Zelfs in mijn SUV zien mensen mij soms over het hoofd. Tegenwoordig zijn mensen teveel met andere zaken bezig in het verkeer ipv rijden.

Ik ben zelf nog geen 2 weken geleden ook naar begonnen aan mijn rijbewijs A. Vanavond alweer les nummer 5. Tot nu toe gaat alles perfect (les 3 had ik zowel de "snelle" als de "langzame" slalom al goed onder de knie). Ik kan echt niet wachten tot ik echt zelf op een eigen motor man stappen.De zoektocht naar een eerste motor is ook al begonnen. Wat zijn bv die MV Agusta's (en dan vooral de Brutale) toch mooie dingen, hoewel ik niet echt verwacht dat dit nou goede motoren zijn voor een beginner.

Maar zoals altijd : het hart en verstand roepen 2 tegenstrijdige dingen. Gelukkig heb ik nog even om mij goed te oriënteren.
Waarom zou een MV Agusta geen beginnersmotor zijn? Vermogen hóéf je niet constant te gebruiken he ;) Maak er, zodra die tijd er is, eerst eens een proefrit op, kijken of het je bevalt.

Overigens ben ik zelf meer fan van de F4 RR, zoals deze: Afbeeldingslocatie: http://www.mvagusta.com/media/filer_public/9f/79/9f79ba4c-5a90-4bbf-954b-86e59c8c8d97/d5.jpg

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• lolgast
noes schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:12:
[...]

Waarom zou een MV Agusta geen beginnersmotor zijn? Vermogen hóéf je niet constant te gebruiken he ;) Maak er, zodra die tijd er is, eerst eens een proefrit op, kijken of het je bevalt.

Overigens ben ik zelf meer fan van de F4 RR, zoals deze: [afbeelding]
Als geld geen probleem was, had ik een F4 R1000 gehad inderdaad :9

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Overigens ben ik zelf meer fan van de F4 RR, zoals deze: [afbeelding]
Veel te extreem en te ruw om mee te beginnen, veel te bokkerig en teveel beheersing en controle nodig om er soepel mee te rijden. Dat wil je als beginner niet. Zeker niet met door dorpjes of over slechte wegen heen tokkelen. Plus als je per ongeluk een beetje teveel gas geeft of een stootje dan reageert het toch best heftig. :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Aan de ene kant ben ik het wel met je eens (als in: het is technisch gezien niet onmogelijk dat iemand hier goed mee weg komt als beginnersmotor) maar de analogie is dat je iemand met een vers autorijbewijs met een 4x4 Subaru Impreza WRC editie de weg op stuurt. Veel te nerveus, te snel en onstabiel. Minste of geringste (onbedoelde) peut gas en je rijd met 4 spinnende wielen weg.

• Tankiej
Joopieboy schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:26:
[...]

Veel te extreem en te ruw om mee te beginnen, veel te bokkerig en teveel beheersing en controle nodig om er soepel mee te rijden. Dat wil je als beginner niet. Zeker niet met door dorpjes of over slechte wegen heen tokkelen. Plus als je per ongeluk een beetje teveel gas geeft of een stootje dan reageert het toch best heftig. :)
HTT-Thalan schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:39:
[...]

Aan de ene kant ben ik het wel met je eens (als in: het is technisch gezien niet onmogelijk dat iemand hier goed mee weg komt als beginnersmotor) maar de analogie is dat je iemand met een vers autorijbewijs met een 4x4 Subaru Impreza WRC editie de weg op stuurt. Veel te nerveus, te snel en onstabiel. Minste of geringste (onbedoelde) peut gas en je rijd met 4 spinnende wielen weg.
@Killah_Priest heeft het specifiek over de Brutale, die is er in verschillende motorisaties, en zelfs eentje die afgeknepen kan worden speciaal voor het A2 rijbewijs (Brutale F3 675). Volgens mij is die motor prima te berijden als beginner, met z'n 35kw :)

Lijkt me apart om een heel merk, MV Agusta in dit geval, als ongeschikt te verklaren voor beginners. Specifieke modellen misschien, maar een heel merk.. Dat is een beetje hetzelfde als Yamaha ongeschikt verklaren voor beginners, omdat ze een R1M maken die wellicht niet helemaal handig is voor een beginner om op te rijden.

[ Voor 28% gewijzigd door Tankiej op 22-05-2017 09:44 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja Yamaha kun je niet met een MV vergelijken he. ;) Maar is snap je punt, een Brutale is dan misschien een uitzondering maar verder... ?

• Tankiej
Joopieboy schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:50:
Mja Yamaha kun je niet met een MV vergelijken he. ;) Maar is snap je punt, een Brutale is dan misschien een uitzondering maar verder... ?
De F3 675 (niet-Brutale) kan dan ook wel. Afhankelijk van wat er gezien wordt als 'beginnersmotor', kan je ook de 800cc uitvoeringen meenemen. De Stradale 800, Rivale 800, Turismo Veloce, Brutale 800.

Ik zou eigenlijk alleen de F4 en de Brutale 1090 afraden aan beginners, de rest is volgens mij prima te doen.. :)

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

Killah_Priest schreef op maandag 22 mei 2017 @ 08:21:
[...]

Mijn eerste motor is een Triumph Street Triple R uit 2014.. ook genoeg PK's en koppel om "onverstandig" te zijn voor een beginner. Maar daarnaast ook een heleboel hulpjes voor nieuwelingen zoals bijvoorbeeld, goede ABS & gear indicator.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Secsytime schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:13:
[...]

Mijn eerste motor is een Triumph Street Triple R uit 2014.. ook genoeg PK's en koppel om "onverstandig" te zijn voor een beginner. Maar daarnaast ook een heleboel hulpjes voor nieuwelingen zoals bijvoorbeeld, goede ABS & gear indicator.
Die is ook erg handelbaar. Mits bereden met beleid denk ik dat een beginner daar geen onnodig gevaar mee loopt. O+ Geen traction control, maar dat leek me ook niet nodig...
lolgast schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:44:
Heerlijk hoe deze 'discussie' elke x maanden terugkomt :D
Is dan ook bijzonder relevant voor beginners. Je had zelf ook ooit die vraag... (neem ik aan)

[ Voor 24% gewijzigd door Dryhte op 22-05-2017 11:01 ]

• lolgast

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:42

Least Inkling

Product of the cold war

We missen @Bommes met zijn foto's 8)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Verwijderd

lolgast schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:44:
Net als de uitlaat discussie, de gele hesjes discussie, de ABS discussie en de uitlaat discussie :+

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:26
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:57:
[...]

Net als de uitlaat discussie, de gele hesjes discussie, de ABS discussie en de uitlaat discussie :+
Het is lang geleden dat de kettingsmeer discussie nog gevoerd is :+

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Niet te vergeten welke olie(sys

En dankjewel @Anoshky :+ je was me net voor

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Banden discussie :+

Awesome

• Dryhte
We moeten het topic toch ergens mee vullen? Met zagen over andere weggebruikers en reispics alleen mis je veel inhoud...

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Helemaal gelijk, beter 2x vertellen dan je informatie voor jezelf houden

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:01

Wootlock

Evilution

Ik mis de DB killer / dijk discussie wel een beetje :+

"Don't let your dreams be memes"

• lolgast
Internet leeg gekocht met onderdelen om de camera voor mijn kin te hangen. Niet alles was direct leverbaar, maar ik zie wel wanneer het binnenkomt. Ik hoop toch op een lange zomer ;)

Plus via eBay 100m kralen draad (oftewel nylon coated staaldraad) om de camera te kunnen borgen :+. Veel te veel, maar kost nog geen €2,50. Kan vast vaker gebruikt worden O-)

@Dryhte Zoals hieronder verzocht: Ebay link

[ Voor 49% gewijzigd door lolgast op 22-05-2017 11:50 ]

• Dryhte
'k heb op Ebay een setje dode hoek spiegeltjes besteld zoals in 't filmpje van @ToolkiT (zoek op 'hairy' ;) )

Benieuwd of dit iets bijdraagt. Een beetje minder dode hoek is welkom :) En voor 3€ met gratis verzending :)
lolgast schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:22:
[...]
Plus via eBay 100m kralen draad (oftewel nylon coated staaldraad) om de camera te kunnen borgen :+. Veel te veel, maar kost nog geen €2,50. Kan vast vaker gebruikt worden O-)
Link?

[ Voor 48% gewijzigd door Dryhte op 22-05-2017 11:49 ]

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:39

Rick-Jan

always connected

Rick-Jan schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:44:
Ik ben op zoek naar een betaalbare (max 100€) communicatie. Dit voor ritjes met anderen en om de Tomtom te verstaan. Ik ga in juni met iemand een midweek in DE rijden die al een Sena heeft en volgens hem kan er aan zijn Sena van alles gekoppeld worden.

Nu heb ik een probleem: in mijn helm zijn er geen uitsparingen voor kabels of dat soort fratsen. Iemand een tip? Zelf zat ik naar de Sena 3S te kijken:

https://www.sena.com/product/3s/
Iemand misschien een tip voor mij?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Is al heel lang geleden dat ik een comm set heb gehad, maar zijn die van Sena niet universeel op alle helmen te monteren? Elke helm zal je uit elkaar moeten slopen, als je wil dat iemand in je horen zit te tetteren

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:49
Rick-Jan schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:58:
[...]

Iemand misschien een tip voor mij?
Je kan de draadjes (zijn erg dun) gewoon achter de stoffering van je helm leiden zeg maar. Bij mij lopen ze zelfs onder een rubberen rand aan de zijkant van de helm.

Als je twijfelt over of je het zelf kunt installeren, kun je het altijd nog in de winkel laten doen waar je de communicatie set hebt aangeschaft. Heb ik ook gedaan. Wel zo makkelijk.

YouTube: MotorcycleGeek

• lolgast
Ik heb geen uitgebreide ervaring met communicatie setjes, maar een helm 'uit elkaar slopen' is echt peanuts. Tijdje geleden een set gekocht voor mij en mijn vriendin en binnen 30 minuten had ik beide (integraal)helmen klaar. Volgens mij is dat in elke helm passend te maken toch?

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:29
Ook ik heb er aan gedacht om een camera te kopen, maar blijkbaar is het niet nodig. Gisteren kwam er een auto naast me rijden en een meisje hing enthousiast uit het raam om me te filmen lol 8)7

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Dryhte schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:07:
We moeten het topic toch ergens mee vullen? Met zagen over andere weggebruikers en reispics alleen mis je veel inhoud...
In dat geval, iemand een suggestie voor een setje banden voor een Hornet uit '98? Liggen nu Bridgestone BT 016 onder.

Sportief rijgedrag, maar geen circuit o.i.d. kan met een levensduur van 8k-13k km wel leven.

Zelf gevonden, nog weinig maar zoek pas sinds gisteren :+

Om een of andere reden heb ik Bridgestone gevoelsmatig v.w.b. kwaliteit boven de andere merken staan, maar dat zal zeker niet reëel zijn. 8)7

Awesome

• Dryhte
Raym09 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:26:
[...]

In dat geval, iemand een suggestie voor een setje banden voor een Hornet uit '98? Liggen nu Bridgestone BT 016 onder.

Sportief rijgedrag, maar geen circuit o.i.d. kan met een levensduur van 8k-13k km wel leven.

Om een of andere reden heb ik Bridgestone gevoelsmatig v.w.b. kwaliteit boven de andere merken staan, maar dat zal zeker niet reëel zijn. 8)7
Standaard antwoord is Michelin Pilot Road 4 :)

• lolgast
Raym09 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:26:
[...]

Ik rij op Pirelli Diablo Rosso 3 banden, maar dat komt meer omdat de motor werd afgeleverd met een nieuw setje daarvan, heb zelf dus niet gezocht :+. Banden rijden wel goed moet ik zeggen. Test van die band: Hierow

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Tsja banden, ook weer heel persoonlijk. Voorheen was ik Bridgestone-fan (BT21), totdat ik werd geconfronteerd met de toen nieuwe BT-23. Die was na 2000km helemaal weg (300kg 1400 GTR).
Lullig als je in Spanje staat;). Overigens kon ik daar geen BT-21 vinden, dus ben ik maar naar huis gereden op de BT-16. Tsja helemaal niet berekend op een zware sporttourder, dus ook op 2000km afgeschreven, duur grapje toen.

Daarna op Pilotroads gestaan, deden het prima. Nu all road TKC-70 van Conti, puur als test.

Merendeel kiest voor de Pilotroads, kun je weinig mee verkeerd doen, maar wellicht bevalt ie jou helemaal niet, geen idee

Overigens hebben de Bridgestones een stuggere wang dan Michelin, waardoor de laatste wat flexibeler over hobbels en groefjes gaat, ook voelbaar in de snellere bochten

[ Voor 11% gewijzigd door Least Inkling op 22-05-2017 12:57 ]

• Tankiej
Least Inkling schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:47:
Tsja banden, ook weer heel persoonlijk. Voorheen was ik Bridgestone-fan (BT21), totdat ik werd geconfronteerd met de toen nieuwe BT-23. Die was na 2000km helemaal weg (300kg 1400 GTR).
Lullig als je in Spanje staat;). Overigens kon ik daar geen BT-21 vinden, dus ben ik maar naar huis gereden op de BT-16. Tsja helemaal niet berekend op een zware sporttourder, dus ook op 2000km afgeschreven, duur grapje toen.

Daarna op Pilotroads gestaan, deden het prima. Nu all road TKC-70 van Conti, puur als test.

Merendeel kiest voor de Pilotroads, kun je weinig mee verkeerd doen, maar wellicht bevalt ie jou helemaal niet, geen idee

Overigens hebben de Bridgestones een stuggere wang dan Michelin, waardoor de laatste wat flexibeler over hobbels en groefjes gaat, ook voelbaar in de snellere bochten
Jij was dus die ene fan van de BT021?! :o

Wat een waardeloze band vond ik dat, en ik was niet de enige toen ik even op internet keek. Bij een beetje nat wegdek was bijna per direct de grip weg :X

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoe kun je fan zijn van de 21'ers? Die dingen waren levensmoe in de regen, geloof dat @wimmel_1 daar ook al een motor mee heeft afgeschreven, ik ook trouwens. De 23 gaf niet veel meer vertrouwen ook.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:08
Heb er nu een bt23 voorband en mpr4 gt achter. Op mn 1400 heb ik de achterkant nog niet weten los te breken. De voorband vind ik wat minder, altijd het gevoel dat ie heel erg smeert onder het gewicht en dat ie scherp insturen niet zo lekker vindt.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Beste Fazer-rijder,

Als je niet door dat gat durft te rijden waar ik met mijn brede Versys stuur mét handkappen makkelijk doorheen kan, waarom klap je dan je spiegels in?

Een verbaasde Versys-rijder.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:12:
Hoe kun je fan zijn van de 21'ers? Die dingen waren levensmoe in de regen, geloof dat @wimmel_1 daar ook al een motor mee heeft afgeschreven, ik ook trouwens. De 23 gaf niet veel meer vertrouwen ook.
Dat was met de voorloper van de 21 : De BT-014 ... :o

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:27:
[...]

Dat was met de voorloper van de 21 : De BT-014 ... :o
Dat klinkt bijna alsof opa verteld :+ Vroeger, weet je nog met die peer banden! :+

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Kijk mooi begin! Bedankt allemaal! d:)b

Op het eerste gezicht vallen er al een aantal af domweg omdat de Hornet een 16inch voorwiel heeft en niet alle merken die maat nog opnemen in hun range. (Pirelli Diablo Rosso 3 bijvoorbeeld)

Laatste setjes waren Bridgestone BT-45 en Michelin Anakee 2. Op de de eerste weinig sportief op gereden (motor (ex)vrouw), de 2e wel maar die passen niet :+

edit:
@Verwijderd \ @Dryhte
MPR4 is dus niet verkrijgbaar in 130/70 R16 |:(

[ Voor 14% gewijzigd door A13X op 22-05-2017 13:58 ]

Awesome

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:55

steveman

Comfortabel ten onder

Collega heeft een weekendje een Monster 1200S gehuurd met ThermokuurtginiTermignoni-uitlaten. En hij moet hem nog inleveren, dus even wezen brommers kiek'n (uh...) in de pauze. Man man man wat een geluid, en dat is met de DB-killers er nog in :D (Vraag me af hoe een controle zou zijn gegaan in .de)

Mooi apparaat hoor!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1 ... 55 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.