Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.543 views

Onderwerpen

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Dat zijn inderdaad volgens mij ook wel de meest gangbare manieren. Zolang niemand er maar last van heeft.
Derby schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:49:
En hoe zou het dan zijn met het kenteken parkeren. Dan is er geen kaartje meer nodig natuurlijk?
Motor zo parkeren dat je kenteken naar de achterkant is gericht? Kan de controle auto zoals in A'dam hem tenminste niet scannen ;)

😲

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:09

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:10:
Misschien wel een leuke vraag. Wie heeft er een mascotte, amulet, gelukspoppetje of iets anders altijd bij zich op de motor?
Ik heb 2 stickertjes van Kakaotalk op mn helm zitten, telt dat ook ? :P

Vandaag weer eens wat aan het hok frotten, de vering wat verbeteren, want die is nogal slap.

Ruimte maken (en ja, het is een teringzooi, ben ook een rolkooi in die andere BMW aan het proppen, dus die staat gruwelijk in de weg)
Afbeeldingslocatie: http://www.harriespoor.nl/F650GS/Hyperpro/Hyperpro1.JPG

Schokdemper met oude veer:
Afbeeldingslocatie: http://www.harriespoor.nl/F650GS/Hyperpro/Hyperpro2.JPG

Doos met nieuwe zooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.harriespoor.nl/F650GS/Hyperpro/Hyperpro3.JPG

Nieuwe veer met veerspanners (die niet echt lekker passen, het resultaat zie je op de volgende foto)
Afbeeldingslocatie: http://www.harriespoor.nl/F650GS/Hyperpro/Hyperpro4.JPG

Wat bijtsporen omdat ik de veerspanners dr in moest rammen :+
Afbeeldingslocatie: http://www.harriespoor.nl/F650GS/Hyperpro/Hyperpro5.JPG

Straks maar weer terug duwen en de voorveren doen.

leeg

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Misschien wel een leuke vraag. Wie heeft er een mascotte, amulet, gelukspoppetje of iets anders altijd bij zich op de motor?

Om met mezelf te beginnen, ik heb altijd een plastic geraamte van een centimeter of vijf in mijn motorjaszak zitten. Dat ding heb ik in een geocachingbox gevonden in Luxemburg ging daarna een tijd mee in mijn rugzak met al mijn outdoor activiteiten en is daarna naar mijn motorjas verhuisd.
Ik heb altijd een remove before flight tag (hoe cliché) aan mijn sleutel zitten. Gemakkelijker met je sleutels uit je zak krijgen ook. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/03/2017-03-23-17.06.25-Medium-800x449.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 18-05-2017 17:35 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:07

Om met mezelf te beginnen, ik heb altijd een plastic geraamte van een centimeter of vijf in mijn motorjaszak zitten. Dat ding heb ik in een geocachingbox gevonden in Luxemburg ging daarna een tijd mee in mijn rugzak met al mijn outdoor activiteiten en is daarna naar mijn motorjas verhuisd.
Een Ducati sleutelhanger. En bij de Kawasaki was dat een Kawasaki sleutelhanger ;)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-11 10:45

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik had vanmiddag die dude van crittercoasters.com gemaild, blijkbaar komt hij later deze maand met een squirrel-coaster *O* Die maar bestellen zodra hij ze heeft, heb ik mijn dooie beest onder de standaard weer terug :P
Joopieboy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:33:
[...]

Ik heb altijd een remove before flight tag (hoe cliché) aan mijn sleutel zitten. Gemakkelijker met je sleutels uit je zak krijgen ook. :)
[afbeelding]
Flappert dat je contactslot niet stuk? Ik heb op de RSV heel kort met een zacht plastic Aprilia-logo aan de sleutel gereden, maar dat waaide alle kanten op waardoor het slot nogal zwaar belast werd.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-11 15:00

Ethirty

Who...me?

4x2 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:28:
[...]

Ik heb 2 stickertjes van Kakaotalk op mn helm zitten, telt dat ook ? :P

Vandaag weer eens wat aan het hok frotten, de vering wat verbeteren, want die is nogal slap.

Ruimte maken (en ja, het is een teringzooi, ben ook een rolkooi in die andere BMW aan het proppen, dus die staat gruwelijk in de weg)
[afbeelding]
Zooi, waar? Ik zie alleen een E21 O+ en een gedemonteerde motor.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:17:
Ik had vanmiddag die dude van crittercoasters.com gemaild, blijkbaar komt hij later deze maand met een squirrel-coaster *O* Die maar bestellen zodra hij ze heeft, heb ik mijn dooie beest onder de standaard weer terug :P

[...]

Flappert dat je contactslot niet stuk? Ik heb op de RSV heel kort met een zacht plastic Aprilia-logo aan de sleutel gereden, maar dat waaide alle kanten op waardoor het slot nogal zwaar belast werd.
Niet dat ik erg in heb? Wappert ook amper dus dat zal wel meevallen. :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-11 17:55

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BY0T1KC.png

Zo! En als ik nou vannacht niet badend in het zweet wakker had gelegen, was ik nu m'n banden even gaan slijten...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:21

Vrijdag

De Zwarte

De sleutels van mijn Kawa heb ik een kawa sleutelhangertje. De sleutel van mijn Hawk heeft... Ik heb geen flauw idee, tis een rubber bandje ofzo. Moet ik nog een leuke sleutelhanger voor zoeken :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zorg in ieder geval er voor dat het niet te zwaar is of flappert. Genoeg merken gebruiken hele zachte metalen voor de sleutels. Das heel fijn, maar je slot/sleutel lubbert uit totdat 'ie niet meer werkt.

Mijn Honda dealer waarschuwde me er voor, en bij de Yamaha sleutels heb ik niet het idee dat het beter is. (Pas sleutels laten bijmaken voor de kofferset, vandaar)

Ik heb aan mijn reguliere sleutelbos een karabijnhaak hangen. Aan mijn motorsleutel hangt een simpel ringetje. 1+1 is een sleutelbos inclusief motorsleutel. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:05:
Zorg in ieder geval er voor dat het niet te zwaar is of flappert. Genoeg merken gebruiken hele zachte metalen voor de sleutels. Das heel fijn, maar je slot/sleutel lubbert uit totdat 'ie niet meer werkt.

Mijn Honda dealer waarschuwde me er voor, en bij de Yamaha sleutels heb ik niet het idee dat het beter is. (Pas sleutels laten bijmaken voor de kofferset, vandaar)

Ik heb aan mijn reguliere sleutelbos een karabijnhaak hangen. Aan mijn motorsleutel hangt een simpel ringetje. 1+1 is een sleutelbos inclusief motorsleutel. :P
Ja zo doe ik het ook altijd, ideaal, zo'n modulaire sleutelbos: je kan ook geen sleutels verliezen die je die dag niet nodig had. Maar de alarm AB laat ik toch echt aan mn motorsleutel zitten, icm een Nitestik

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• lolgast
Ik heb tijdens het motorrijden een extra sleutelbosje bij ivm sleutel voor het schijfremslot die zou krassen als dat aan mijn motorsleutel zou hangen. Aan die sleutel zit dan ook een sleutel voor mijn huis+berging. Die sleutels krijg je toch genoeg als je cilinders koopt..

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ethirty schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:18:
[...]
Zooi, waar? Ik zie alleen een E21 O+ en een gedemonteerde motor.
Eerste type E30 ;)
Sneller dan de motor trouwens :+

leeg

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

4x2 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:16:
[...]

Eerste type E30 ;)
Sneller dan de motor trouwens :+
Schaam schaam. Met mijn nickname zou ik beter moeten weten. :')

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 12:06
Heb van mijn vriendin ooit een miniatuur motorhelm gekregen en een kleine badge met een tekst erop. <3

Die motorhelm hangt aan mijn huissluitels, maar heeft het viziertje al verloren. Die badge gaat aan mijn motorsleutels.

It's funny. But not ha-ha funny.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:22
@TS
Mijn gegevens mogen ook in de startpost.

Honda CBR600F4i uit 2005 locatie Noord-Holland.

Foto: https://tweakers.net/ext/f/U534EPfdpBSfRfLsABTDd8Cq/full.jpg

• Jolke
  • Laatst online: 13-11 15:44
Weekend naar het Zwarte Woud geweest. Leuk rijden daar met mooie vergezichten. O+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/s/7skcnmyjpj3xtfa/IMG_20170512_083314_cr.jpg?dl=0

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Jolke schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:18:
Weekend naar het Zwarte Woud geweest. Leuk rijden daar met mooie vergezichten. O+

[afbeelding]
Hey peertje! :w

Ineens snap ik waarom je daar woont en niet hier. :P

#team_UTC+1

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[afbeelding]
Wil ik van de zomer nog eens naartoe :) Al zo vaak in de Eifel geweest en met al die controles en locals die het zat zijn en veel snelheidsbeperkingen ook wel mooi geweest. :)

• Jolke
  • Laatst online: 13-11 15:44
Joopieboy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:17:
[...]

Wil ik van de zomer nog eens naartoe :) Al zo vaak in de Eifel geweest en met al die controles en locals die het zat zijn en veel snelheidsbeperkingen ook wel mooi geweest. :)
Mooi gebied, ga ik zeker nog vaker naar toe - slechts 200 km hier vandaan!

Eifel is vanuit NL gewoon makkelijker te bereiken. Zwarte Woud is al snel 7-800 km en dan heb je 1-2 dagen nodig om er al relaxed te komen. Tenminste, als niet van de 700 km op 1 dag over de snelweg jakkeren bent. :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Das toch een keer of 3 tanken, dus nee. :+ Eifel is gewoon lekker dichtbij, Ruhrsee of de Heimbach nog dichter bij. :)

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:36
lolgast schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:15:
Mocht iemand bij de vorige 21% kortingsactie van Datona gedacht hebben "chips, te laat..". Geen nood, actiecode vakantiegeld geeft nu dus 21% korting. Er staat in de mail niet tot wanneer..
Werkt helaas niet op momentsleutels. :'(

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jolke schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:35:
[...]

Tenminste, als niet van de 700 km op 1 dag over de snelweg jakkeren bent. :P
Da's maar 3 uurtjes rijden ofzo joh :P

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11 13:25
Laatst werd de vraag gesteld wat je eigenlijk doet met een action-cam als je die eenmaal hebt. Ik gebruik hem om elke rit te filmen en dat heeft het voordeel dat, wanneer je door een agent word aangehouden wegens snelheid, alles even terug te kijken is!

Wat denken jullie van het rijgedrag (ik ging te snel, i know) en de door de agent geconstateerde overtredingen?

[ Voor 16% gewijzigd door t0mmiiiii op 19-05-2017 07:48 ]

Verwijderd

t0mmiiiii schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 07:45:

[video]

Wat denken jullie van het rijgedrag (ik ging te snel, i know) en de door de agent geconstateerde overtredingen?
Snelheid, yup te snel, maar alleen het laatste stukje echt noemenswaardg
Verkeerd voorsorteren ( en toch rechtdoor rijden), yup
Roodlicht bij verkeerd voorsorteren, nope alles was groen
inhalen over doorgetrokken streep, technisch gezien waar, maar veiliger dan tussendoor (misschien had je daar achteraan kunnen sluiten)
niet stoppen vóór stopstreep bij stoplicht ( 2:11), yup
Stevig optrekken tot 70km/u bij elk stoplicht met als gevolg overschrijding 50km , yup ( verzavhtende omstandigheden, je laat hem daarna wel weer terugzakken)
te hard rijden op laatste deel >80km/u, yup

In mijn ogen geen van alle echt extreme overtredingen, maar bij elkaar wel voldoende aanleiding voor de agent(e) om je even attent te maken op je rijgedrag ( en je hebt echt ongelofelijk mazzel dat je geen bon hebt gehad voor alles, want dan had je niet met 800 eu uitgekomen denk ik zo).

maargoed ik ben geen agent ( en doe sommige van de gedragingen ook zo af en toe :*) :*)

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20
Laatst werd de vraag gesteld wat je eigenlijk doet met een action-cam als je die eenmaal hebt. Ik gebruik hem om elke rit te filmen en dat heeft het voordeel dat, wanneer je door een agent word aangehouden wegens snelheid, alles even terug te kijken is!

[video]

Volgens de wet? Zeker een aantal overtredingen.
Slecht geslapen politie: had je war geld kunnen kosten.
Redelijke politie: maakt je er op attent alvorens je je RBW echt kwijt zijn en het werkt blijkbaar :)

*ik zou denk ik 3x mijn RBW kwijt geweest zijn op dit stukje met een politie achter me :)
Persoonlijk vind ik het allemaal heel braaf en normaal hoe je vlot op de motor het verkeer door komt.
Maar los daarvan, moest ik politie zijn, zou ik je er ook attent op maken zonder meer.

Never ever financial advice...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ha, Zoetermeer :)

Ik vind het allemaal erg meevallen. Denk dat ik daar -vooral bij loco- nog wel wat harder rij normaal gesproken.

Beste les lijkt me nog dat je beter in je spiegels moet kijken :P

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-11 16:26
Fuck my life zoals we tegenwoordig zeggen -O-
Een klein stootje tegen de glazen rand van de afzuigkap deze morgen: lange, diepe kras recht in mijn gezichtsveld :( :( :(

Dat wordt zuur geld om uit te geven.
Zou ik de pinlock hergebruiken? Hij is 1 jaar/8000km oud.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j9hIlts.jpg

@t0mmiiiii @MikeyMan Dat was ook mijn eerste idee, beste les: meer spiegels kijken :+

[ Voor 12% gewijzigd door Anoshky op 19-05-2017 08:54 ]

Verwijderd

Anoshky schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:51:
Een klein stootje tegen de glazen rand van de afzuigkap deze morgen: lange, diepe kras recht in mijn gezichtsveld :( :( :(

je kunt proberen hem eruit te polijsten. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/861310

• lolgast
Ik heb daar een flesje PlastX van Meguiars voor. Maar het ligt er natuurlijk aan hoe die de kras is. Proberen zou ik het sowieso, een nieuw vizier kopen kan altijd nog als het niet lukt :)

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

[video]

Dat stukje 80+ @50 was de druppel. De rest is niet zo spannend. Ja overtredingen misschien, maar daar doen ze niet aan. Maar met circa 90 in een 50 stuk gebied zou ik niet gedaan hebben.

En les? Kijk altijd goed in je spiegels wat er achter je rijdt.

• t0mmiiiii
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:03:
[...]

Verkeerd voorsorteren ( en toch rechtdoor rijden), yup
Roodlicht bij verkeerd voorsorteren, nope alles was groen
inhalen over doorgetrokken streep, technisch gezien waar, maar veiliger dan tussendoor (misschien had je daar achteraan kunnen sluiten)
niet stoppen vóór stopstreep bij stoplicht ( 2:11), yup
Hmm, is het verkeerd voorsorteren echt illegaal? Daar was ik me niet van bewust. Er was ook geen doorgetrokken streep toch, gewoon een blokken-streep?
Die stopstreep.. Tja, dat zal officieel niet mogen, dat doe ik altijd als ik rijen auto's inhaal voor een stoplicht. Waar moet je anders staan.
MikeyMan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:38:
Ha, Zoetermeer :)

Ik vind het allemaal erg meevallen. Denk dat ik daar -vooral bij loco- nog wel wat harder rij normaal gesproken.

Beste les lijkt me nog dat je beter in je spiegels moet kijken :P
Haha, goede tip. Ik had natuurlijk de fluorkleding gezien maar door de felle koplamp kon ik in de spiegels niet de politie-kleuren zien. Wel wat naïef dat ik alsnog de optelsom niet gemaakt had.

In the end, ik heb geluk gehad en om de zoveel tijd is het (voor mij) wel goed om herinnerd te worden aan het feit dat er handhaving is.

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020

[video]

Moraal van het verhaal: Kijk vaker in je spiegels!!! >:)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[video]

Mazzelaar! Als ze in een slechte bui was, had je die prenten gekregen én een EMG. Die laatste kost alleen al rond de duizend piek.
t0mmiiiii schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:19:
[...]
Hmm, is het verkeerd voorsorteren echt illegaal? Daar was ik me niet van bewust. Er was ook geen doorgetrokken streep toch, gewoon een blokken-streep?
Die stopstreep.. Tja, dat zal officieel niet mogen, dat doe ik altijd als ik rijen auto's inhaal voor een stoplicht. Waar moet je anders staan.
Jep, niet de verplichte rijrichting volgen heet het geloof ik. Als je bijv een afrit pakt (en dat toch niet wil), mag je na de pijlen ook niet meer terug invoegen op de hoofdrijbaan. Is nog een best dure prent ook, staat geloof ik in dezelfde orde als rechts inhalen etc, rond de 230 euro.

Stopstreep maken ze meestal geen probleem van, tenzij ze je pakken willen of je het wel heel bont maakt.

Over camera's gesproken: op mn security cam duidelijk te zien dat iemand vannacht mn uitlaat heeft proberen te jatten. Het ding én de beugels zitten nu vast met loctite en slotbouten (speciaal bitje wat de dealer alleen heeft), dus het is m gelukkig niet gelukt. Wel om 2:15 mn bed uit richting de motor, maar de dader was m toen al gepeerd.

Tevens nog een onvrijwillig stoppie moeten doen: bij het tussen de autos door rijden bij het stoplicht gooide een kerel in een busje zn deur open. Hij verontschuldigde zich wel.. ik kon alleen zeggen "DUDE!?" :+ Gelukkig geen brokken gemaakt.

[ Voor 24% gewijzigd door noes op 19-05-2017 09:30 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:17

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

[video]

Die baan rechtsaf pakken om uiteindelijk rechtdoor te gaan zou ik niet gedaan hebben. Ik vind het een tikkie te ver gaan, filteren door het verkeer voor een stoplicht doe ik wel (als er plek is). Die 90@50 vond ik minder spannend eigenlijk, maar ik begrijp wel dat ze daarop letten. Je deed er ook relatief lang over (jouw motor is veel sneller dan dat) om tot 90 te komen, ik trek zelf meestal eventjes fel op en laat hem dan gelijk weer inzakken (wat bij mij vrij snel gaat met engine braking op een v-twin).

Filteren bij een enkele baan verkeer is lastig. Kies je links of rechts? Als er niet genoeg ruimte is om daadwerkelijk dezelfde rijstrook te delen laat ik het meestal, simpelweg omdat ik niet de indruk wil kweken (en zeker niet bij de zwaantjes) dat ik een busbaan aan het gebruiken ben of zoiets.

Ik hanteer meestal de regel (maar dan moet je de omgeving kennen) dat ik alleen door het verkeer filter als ik er daadwerkelijk wat mee opschiet. Een hoop lichten bij mij in de buurt ken ik erg goed; als ik weet dat ik gewoon in de stroom mee kan (en het lang genoeg groen zal blijven) blijf ik lekker waar ik ben. Alleen als ik verwacht rood te gaan krijgen als ik te lang moet wachten (veel verkeer bv) filter ik (als er ruimte is).

Leuk ook om te zien dat die TomTom alles in beeld vermeld, toch net even wat handiger dan gewoon een cam zonder info. Hoe regel jij externe audio? Je motor is goed te horen, zonder ruis of verstoring.

• lolgast
noes schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:27:
[...]

Mazzelaar! Als ze in een slechte bui was, had je die prenten gekregen én een EMG. Die laatste kost alleen al rond de duizend piek.

[...]

Jep, niet de verplichte rijrichting volgen heet het geloof ik. Als je bijv een afrit pakt (en dat toch niet wil), mag je na de pijlen ook niet meer terug invoegen op de hoofdrijbaan. Is nog een best dure prent ook, staat geloof ik in dezelfde orde als rechts inhalen etc, rond de 230 euro.

Stopstreep maken ze meestal geen probleem van, tenzij ze je pakken willen of je het wel heel bont maakt.

Over camera's gesproken: op mn security cam duidelijk te zien dat iemand vannacht mn uitlaat heeft proberen te jatten. Het ding én de beugels zitten nu vast met loctite en slotbouten (speciaal bitje wat de dealer alleen heeft), dus het is m gelukkig niet gelukt. Wel om 2:15 mn bed uit richting de motor, maar de dader was m toen al gepeerd.

Tevens nog een onvrijwillig stoppie moeten doen: bij het tussen de autos door rijden bij het stoplicht gooide een kerel in een busje zn deur open. Hij verontschuldigde zich wel.. ik kon alleen zeggen "DUDE!?" :+ Gelukkig geen brokken gemaakt.
Geen verdere schade aan de motor oid?

Edit: wat bedoel je met slotbout? Ik ken die alleen voor autovelgen :?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jolke schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:35:
[...]

Mooi gebied, ga ik zeker nog vaker naar toe - slechts 200 km hier vandaan!

Eifel is vanuit NL gewoon makkelijker te bereiken. Zwarte Woud is al snel 7-800 km en dan heb je 1-2 dagen nodig om er al relaxed te komen. Tenminste, als niet van de 700 km op 1 dag over de snelweg jakkeren bent. :P
't Zwarte Woud (Baden-Baden) is iets minder 500Km vanuit de regio Eindhoven. Is inderdaad niet te doen om even een dagje op en neer te crossen, maar....

Aan de andere kant: Een aantal jaar geleden zijn we een paar keer op en neer naar Parijs gereden in een dag. Even lekker een bakkie koffie scoren op de Champs d'Élysee >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Anoshky schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 08:51:

[afbeelding]

@t0mmiiiii @MikeyMan Dat was ook mijn eerste idee, beste les: meer spiegels kijken :+
Een pinlock heeft niet het eeuwige leven, maar ik zou hem zeker hergebruiken.

Wise enough to play the fool

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:13

[afbeelding]
Zeker heel leuk rijden daar, en erg mooie natuur! Alweer twee jaar geleden dat ik er was, moet er ook maar weer eens heen.. O+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z7CiJjSl.jpg

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11 12:44

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

[video]

Volgens velen hier rijdt ik als een idioot op de weg :P Maar over het algemeen voornamelijk te snel...

Je trekt gewoon de aandacht door "maar wat te doen" bij belijningen en stoplichten mensen verwachten dat niet en schrikken hier van. Hanteer gewoon de juiste baan voor te filteren, ja soms zul je dan even niet kunnen filteren maar he zo is de openbare weg. Net zoals dat je niet elke bocht volgas kunt gaan door tegenliggers of een fietser in de bocht. Zoals

Betreffende content, meestal verwijder ik het, of ik kijk nog eens een situatie na ter feedback.

[ Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 19-05-2017 10:05 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-11 17:55

steveman

Comfortabel ten onder

Nieuwe SJ4000 en geheugenkaartje, ik kan weer filmen :)

Nu dus maar niet meer de J-Connector gebruiken op de tank... Die schroefjes zeggen na een tijdje "nee"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/USCpgLD.png

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

[video]

Hmm, interessante.

De manouvre in het begin zie ik 0 problemen mee. Je wisselde van rijstrook nog voor de doorgetrokken streep, en volgens mij is het toch echt groen voor rechtsaf als je gaat rijden. De plek waar je daarna weer naar links gaat voor rechtdoor zijn ook normale strepen, daar doe je niets fout imo.

Verderop naar voren filteren, meh. Er was plek en niemand had er last van, ook geen problemen mee imo.

Stoppen voor de stopstreep vind ik bij weinig ruimte een stuk veiliger dan half in iemand z'n dode hoek er krap naast gaan staan. Ook prima dus.

Snelheid, tja, mag niet. Het zijn echter allemaal ruime meerbaans en/of vrijliggende rijbanen. Zie er dus ook niet echt gevaar in.

Dit alles doe ik volgens mij ook dagelijks. Waarschijnlijk moet ik geen agent worden (of tegenkomen) :+

Leuke overlay trouwens, waar maak je dat mee?

• t0mmiiiii
[...]

[...]
Bedankt voor de info, ik zal qua rijbanen wat minder dynamisch door het verkeer bewegen.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:30:
[...]

Leuk ook om te zien dat die TomTom alles in beeld vermeld, toch net even wat handiger dan gewoon een cam zonder info. Hoe regel jij externe audio? Je motor is goed te horen, zonder ruis of verstoring.
Werkt idd goed, is een Hero 5 Black. Of het apparaat de prijs waard is moet iedereen voor zich beslissen. Voor de audio gebruik ik een externe microfoon, namelijk een Zoom h2n met een windvanger (stof) in mijn borstzak. Loopt met een kabeltje naar de Gopro zodat ik niet hoef te syncen. Op snelwegsnelheden hoor je alsnog de wind goed, maar <100 kmpu is het redelijk clean.

Over geluid gesproken, gisteren ook mijn Shark Spartan Carbon geprobeerd, werkte goed maar op de terugweg op de snelweg was er veel onrustige wind voelbaar. Even kijken of dat aan de wind of mijn net gedemonteerde ruitje ligt, de helm, of de gopro op de helm. Moet wel opgelost zijn voordat ik volgende week vrijdag naar de alpen reis.

Hebben anderen op korte termijn nog (lange) reizen in de planning staan?
Chakotay schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:00:
[...]

Dit alles doe ik volgens mij ook dagelijks. Waarschijnlijk moet ik geen agent worden (of tegenkomen) :+

Leuke overlay trouwens, waar maak je dat mee?
Haha ik duim voor je. De overlay hoort bij de camera: heet Gopro Quik.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

t0mmiiiii schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:07:

Joh, ik wist niet dat GoPro dat ook had/deed. Ik nam aan dat de overlay zoals jij hem hebt alleen bij de TomTom bandit mogelijk was.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:42:
[...]

Geen verdere schade aan de motor oid?

Een kop zoals dit op een normale, korte bout. Oh en een shitload aan loctite ;)

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48
[...]
Maar de informatie uit de overlay komt toch niet uit je GoPro? Ik neem aan dat je dit op een of andere manier met je smartphone hebt bijgehouden?

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:19:
[...]

Joh, ik wist niet dat GoPro dat ook had/deed. Ik nam aan dat de overlay zoals jij hem hebt alleen bij de TomTom bandit mogelijk was.
TomTom schijnt ook zulke overlay's te hebben, maar ik heb geen flauw idee hoe ik die in mijn filmpjes kan plaatsen..

Verwijderd

kijk even op
http://auto-en-vervoer.in...ingen-voor-2017.html#go-1
Andere richting volgen dan richting van voorsorteervak.230 euro
Doorgetrokken streep tussen rijstroken/op paden met verkeer in één richting als bestuurder de zich niet langs de rand van de rijbaanverharding bevindende doorgetrokken streep overschrijden met verkeer in een richting. 140 euro
Niet stoppen voor stopstreep stopt wel maar niet voor streep. 90 euro

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
.

[ Voor 94% gewijzigd door sypie op 19-05-2017 11:09 . Reden: Dubbelpost. Argh. ]

• sypie
  • Niet online
lolgast schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:42:
[...]
Kijk eens hier, tal van verschillende soorten bouten om diefstal te bemoeilijken. Voorkomen kun je toch niet altijd, zeker niet met motoren, die soms wel op slot staan maar nergens aan verankerd zijn.
Vlot, op sommige stukjes misschien iets té vlot.

Voor een volgende filmpje: probeer je tekst in een tekstvak te zetten met een niet transparante achtergrond, maakt de tekst een stuk beter leesbaar.

Als toekomstig motorrijder (ben aan het lessen) snap ik alleen niet waarom tijdens het schakelen zo af en toe een dot gas geeft. Kun je me dat eens uitleggen?

[ Voor 29% gewijzigd door sypie op 19-05-2017 11:09 . Reden: 2 posts bij elkaar geknipt/geplakt. ]

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:04

thijsco19

KTM 990 SMT

Naar aanleiding van mijn vraag of ik nog DB Killers in mijn uitlaat had zitten, van de week ze voor de grap eens uitgehaald.

Wat een geweldig geluid _/-\o_ . Snap wel dat sommige ze eruit laten.
Zelf laat ik ze lekker erin, toch een beetje te hard. :X

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jelte schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:15:
[...]
Dat stukje 80+ @50 was de druppel. De rest is niet zo spannend. Ja overtredingen misschien, maar daar doen ze niet aan. Maar met circa 90 in een 50 stuk gebied zou ik niet gedaan hebben.

En les? Kijk altijd goed in je spiegels wat er achter je rijdt.
In his defence; dit stuk had net zo goed 80 kunnen zijn. Ligt in the middle of nowhere, in feite buiten de bebouwde kom.

• sypie
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:22:
[...]
In his defence; dit stuk had net zo goed 80 kunnen zijn. Ligt in the middle of nowhere, in feite buiten de bebouwde kom.
Politie doet z'n werk, bestuurders spelen kat & muis-spelletje en de wetgever bepaalt waar de grens ligt. Wil je klagen, wat uiteraard prima kan, doe dat dan bij de wetgever en niet bij de politie. In dit geval, een 50 weg, is doorgaans door de gemeente bepaald. Daar moet je dus je beklag doen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

sypie schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:08:
[...]
Als toekomstig motorrijder (ben aan het lessen) snap ik alleen niet waarom tijdens het schakelen zo af en toe een dot gas geeft. Kun je me dat eens uitleggen?
Tussengas. Als je naar beneden schakelt (lagere versnelling) moet je voor een gelijkblijvende snelheid meer toeren maken. Als je dat bewerkstelligt door de koppeling 'op te laten komen' remt het voertuig sterker af omdat de wielen de versnelling op gang brengen (met de kinetische/bewegingsenergie die het voertuig op dat moment nog heeft). Dit levert extra belasting op voor de koppeling.

Door een beetje tussengas te geven kun je (als je het goed doet) de motor / versnellingsbak al op de snelheid (of eerder, het toerental) brengen die de snelheid van het voertuig op dat moment vereist. Dat betekent dat wanneer je de koppeling loslaat (en, wederom, als je het goed gedaan hebt) er 'niks' gebeurt. Je kunt op die manier de koppeling sparen en ook reageert de motor voorspelbaarder, elke wisseling in snelheid (optrekken/remmen) wijzigt namelijk de voor-achter balans van de motor.

Bij een auto gebeurt het ook, maar is het minder kritiek en heeft het minder invloed op de stabiliteit.

Noem het maar eens bij je instructeur bij de volgende les :).

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Krijg je een alarm oid, dat je het midden in de nacht bemerkte?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sypie schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:26:
[...]

Politie doet z'n werk, bestuurders spelen kat & muis-spelletje en de wetgever bepaalt waar de grens ligt. Wil je klagen, wat uiteraard prima kan, doe dat dan bij de wetgever en niet bij de politie. In dit geval, een 50 weg, is doorgaans door de gemeente bepaald. Daar moet je dus je beklag doen.
Ik klaag ook niet, ik geef alleen aan dat het niet zo gek is om daar wat harder te rijden.
Was dat het enige geweest, ga ik er ook zomaar vanuit dat de gemiddelde motoragent daar niet zo'n punt van maakt.

• t0mmiiiii
LaborGardens schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:45:
[...]

Maar de informatie uit de overlay komt toch niet uit je GoPro? Ik neem aan dat je dit op een of andere manier met je smartphone hebt bijgehouden?
Jawel, de Gopro houdt dit bij. Heeft een GPS en geeft op basis daarvan alles weer (zoals G-krachten).
HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:29:
[...]

Tussengas. Als je naar beneden schakelt (lagere versnelling) moet je voor een gelijkblijvende snelheid meer toeren maken. Als je dat bewerkstelligt door de koppeling 'op te laten komen' remt het voertuig sterker af omdat de wielen de versnelling op gang brengen (met de kinetische/bewegingsenergie die het voertuig op dat moment nog heeft). Dit levert extra belasting op voor de koppeling.

[...]

Bij een auto gebeurt het ook, maar is het minder kritiek en heeft het minder invloed op de stabiliteit.
Schitterende uitleg! Overigens hoef je dit om een rijexamen te halen natuurlijk niet te doen, dit is meer voor later en zelfs dan niet essentieel. Maar in extreme gevallen, met hoge toerentallen, het snel loslaten van de koppeling en een grote inhoud per cilinder zou je bij terugschakelen zonder tussengas zelfs een slippende achterband kunnen krijgen, als je bijvoorbeeld van 3 naar 2 schakelt.

Nog een reden om te doen: het is leuk.

• Bioflap
  • Laatst online: 03-11 16:22
t0mmiiiii schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:36:

Schitterende uitleg! Overigens hoef je dit om een rijexamen te halen natuurlijk niet te doen, dit is meer voor later en zelfs dan niet essentieel. Maar in extreme gevallen, met hoge toerentallen, het snel loslaten van de koppeling en een grote inhoud per cilinder zou je bij terugschakelen zonder tussengas zelfs een slippende achterband kunnen krijgen, als je bijvoorbeeld van 3 naar 2 schakelt.

Tussengas is weer niet nodig als je een motor met slipperclutch hebt. Hoe groter het blok, hoe meer rekening je er natuurlijk mee moet houden. Daarnaast is een 2-cilinder er ook meer gevoelig voor.

Zelf doe ik het ook altijd, en al helemaal als de weg nat is.

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-11 17:00
t0mmiiiii schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:36:
[...]
Hehe :) Ik wou al aanvullen dat het bij heel veel situaties niet veel uitmaakt totdat je inderdaad de grenzen gaat opzoeken. Heb een keer gehad met iets te enthusiast terugschakelen naar z'n 2 in Luxemburg dat het achterwiel blokkeerde. Leermomentjes.

Ik doe het ook altijd hoor, automatisme en het leuke geluid. Moderne racewagens doen vaak zelfs al automatisch blippen bij downshifts (automaten natuurlijk)

Overigens viel het me op dat die agent je specifiek vroeg om te stoppen met filmen. Daar heb je ook in Nederland gewoon alle recht toe toch?

Maar misschien kwam je hier juist weg met een waarschuwing omdat je netjes stopte met filmen :P

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Je mag agenten filmen inderdaad, maar als je overtredingen hebt begaan en daar ook nog eens bewijs van bij je hebt, zou ik vooral doen wat de agent zegt in de hoop dat ze lief voor je blijven :P

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Alexji schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:44:
[...]

Hehe :) Ik wou al aanvullen dat het bij heel veel situaties niet veel uitmaakt totdat je inderdaad de grenzen gaat opzoeken. Heb een keer gehad met iets te enthusiast terugschakelen naar z'n 2 in Luxemburg dat het achterwiel blokkeerde. Leermomentjes.

[...]
Ook meegemaakt :) rijles, in de gietende regen, op een rotonde... Te hoge versnelling > terugschakelen zonder tussengas (nooit over gesproken in de rijlessen) > slippend achterwiel: angstig momentje! Sindsdien let ik erg goed op met terugschakelen, en als het snel moet geef ik tussengas (anders zorg ik dat ik al voldoende vertraagd ben voor de lagere versnelling te nemen)

In fact, toen ik dit achteraf besprak met de instructeur zei hij dat tussengas hier niet de oplossing was maar zorgen dat je eerst voldoende vertraagd bent voor je terugschakelt. Ik denk dat beide zouden geholpen hebben 8)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Osiris schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:30:
[...]

Krijg je een alarm oid, dat je het midden in de nacht bemerkte?
Er zit een alarm in de motor gebouwd (origineel BMW) en dat is hard genoeg dat we er wakker van werden. Hij piept eerst wat zachter, daarna pas op volle sterkte. Normaliter is dat wel zo handig, ik vergeet m er wel es af te halen als ik met de ketting bezig ben oid, maar nu gaf dat de dief extra tijd om weg te komen. Het ding is best luid op volle sterkte, en geeft later met een toon aan dát het af is gegaan en in het waarom het af is gegaan, dmv knipperend lampje:
• Flashes 1x:
Motion sensor
• Flashes 2x:
Ignition on while the anti-theft
alarm was primed
• Flashes 3x:
Anti-theft alarm disconnected
from motorcycle battery

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-11 08:42

Least Inkling

Product of the cold war

[...]
......
Hebben anderen op korte termijn nog (lange) reizen in de planning staan?

[...]
....
Kzie hier niemand op antwoorden.

Hemelvaart zit ik in Sauerland. Pinksteren in de Eiffel. Juli ga ik een 75 passen tourke doen, FR-IT-AT-DE.
Augustus is Wales aan de beurt. Wordt van beurt naar beurt rijden;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• darkkingll
  • Laatst online: 09-11 10:20
Met de motor? Alleen een weekendje Eifel of Harz, maar nog niets concreets.
En ik twijfel nog over het Bike-festival in Willingen..

[ Voor 27% gewijzigd door darkkingll op 19-05-2017 12:17 ]

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11 13:49
Over anderhalve week voor 5 dagen weg: vanuit Bratislava via Oostenrijk, Slovenie de Dolomieten in. Begin juli naar Garmisch-Partenkirchen voor de BMW motorrad days (waarschijnlijk met kleine omweg ernaar toe, weer dag of 5 onderweg :) )

Verder nog geen plannen maar zal gedurende de zomer ongetwijfeld nog een weekendje richting het Balaton meer (Hongarije) gedaan worden en mss nog wel wat meer gekampeer als dat in Garmisch goed bevalt (tentje etc al gekocht dus hoop van wel :P )

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik ga in september een weekje rondrijden rond het drielandenpucht CH-AT-IT. Daarvoor vast ook nog wel ergens een weekendje weg, maar geen contrete plannen nog.
Least Inkling schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:54:
[...]

Hemelvaart zit ik in Sauerland. Pinksteren in de Eiffel. Juli ga ik een 75 passen tourke doen, FR-IT-AT-DE.
Doe je goed, vakantiedagen over? :P

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Nou nee:) niet met deze planning. Maar ja, niet op vakantie gaan en uitbetalen is ook zo'n ding hé :P

Verwijderd

sypie schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:08:
[...]
Denk dat dit het een en ander wel duidelijk maakt (niet doen met tijdens het rijexamen ;) )

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tussengas blijft een mysterie voor mij. Ik snap het idee erachter, rij nu zo'n 10 jaar en 200.000 kilometer motor, maar krijg het nooit soepel voor elkaar in in de halve seconde die ik normaal bezig ben met terugschalen op de juiste manier met het gas te spelen for some reason :X Ik hou het gas nu altijd dicht, maar had alsnog zelden de hopper-clutch van de RSV Mille (of tegenwoordig de Caponord, zelfde blok) nodig. Rare is dat throttlecut bij opschakelen wel prima gaat, terwijl dat eigenlijk dezelfde handeling is.

[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 19-05-2017 12:54 ]

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Herr BMW heeft dat ding van mij wijsgemaakt dat ie dat zelf mag bepalen. Alleen een nadeel op hele lage toeren, dus als je bijna stilstaat, geeft ie ook een dot(je) gas. Schiet je net effe te ver door als je er geen rekening mee houdt.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Least Inkling schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:58:
Herr BMW heeft dat ding van mij wijsgemaakt dat ie dat zelf mag bepalen. Alleen een nadeel op hele lage toeren, dus als je bijna stilstaat, geeft ie ook een dot(je) gas. Schiet je net effe te ver door als je er geen rekening mee houdt.
Hm, dat is ook eng. Lang leve oude meuk met gewoon een eind staalkabel tussen de gashendel en de gasklep :+

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
Least Inkling schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:54:
[...]

Zal ik het ook nog maar even doen :+

Pinksteren zit ik in Sauerland (MF weekend, @wimmel_1 gaat ook toch?). Hemelvaart misschien, richting Eifel/Saarland, afhankelijk van het weer. Dat weekend is er ook één of ander evenement bij de Ring, dus daar maar niet teveel in de buurt komen, zal wel druk zijn.

Verder nog niks gepland qua motorreizen. Waarschijnlijk neem ik in september nog vrij, alleen geen idee wat ik dan ga doen, is ook afhankelijk van het weer :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:54:
Tussengas blijft een mysterie voor mij. Ik snap het idee erachter, rij nu zo'n 10 jaar en 200.000 kilometer motor, maar krijg het nooit soepel voor elkaar in in de halve seconde die ik normaal bezig ben met terugschalen op de juiste manier met het gas te spelen for some reason :X
Ik ben er mee begonnen door simpel de koppelig in te trekken. Dan een dot gas geven en dan de koppeling los. Door dit constant te doen gaat het vanzelf steeds vloeiender en sneller. Het is nu een automatisch iets geworden wat iedere keer goed gaat zonder er aan te denken. Door het in het begin op een simpele langzame manier te doen gaat het in ieder geval goed. Dat het één vloeiende snelle beweging word komt dan vanzelf.

Vooral op een V-Twin rijd het zo enorm veel vloeiender dat ik nooit meer zonder wil. Als ik eens tijd te kort kom en het niet doe merk ik gelijk weer hoe fijn het is om wel te doen. Dit nog los van het feit dat het een geblokkeerd achterwiel voorkomt.

Moet wel zeggen dat ik het zonder remmen doe. Heb dat ook geprobeerd maar dat ging niet echt lekker. Nou hoef ik met mijn motor toch maar weinig te remmen dus het gaat prima zo.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, ik doe terugschakelen en remmen juist vaak tegelijk. Of, bij minder hard vertragen wat eigenlijk bijna altijd het geval is, juist de gigantische motorrem die die dikke VTwin veroorzaakt bij niet revmatchen als rem gebruiken :)

* Chakotay doet best lang met remblokjes, maar heb ook nog nooit een koppeling hoeven vervangen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb dat in de eerste maanden ook wel eens gehad, van z'n 4 teruggeschakeld naar z'n 2 voor een rotonde en dan slippend de rotonde oprijden. Grappig, maar niet voor herhaling vatbaar.

Sindsdien vol aan de bak met oefenen met schakelen: gas heel kort dicht bij opschakelen (met of zonder koppeling, lukt nu ook van 1 naar 2 zonder 'm in z'n vrij te trappen), "blippen" bij omlaag schakelen (lukt nu ook zonder koppeling), en vooral: als je twijfelt of je omlaagschakelactie is gelukt, niet nog een keer schakelen zonder de koppeling op te laten komen, om zo te kunnen voelen of je in een andere versnelling zit. :+

Dat hele "revmatching" levert voor mij een vloeiender ervaring op bij zowel optrekken als afremmen, en rijdt dus gewoon wat fijner. :) Dat, en plofjes O+ (met m'n lekke bochtenset. O-) ).

[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 19-05-2017 13:22 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:15:
Hm, ik doe terugschakelen en remmen juist vaak tegelijk. Of, bij minder hard vertragen wat eigenlijk bijna altijd het geval is, juist de gigantische motorrem die die dikke VTwin veroorzaakt bij niet revmatchen als rem gebruiken :)

* Chakotay doet best lang met remblokjes, maar heb ook nog nooit een koppeling hoeven vervangen.
Voor mij is terugschakelen vaak genoeg om alleen de laatste paar meters te moeten remmen. Als je revmatched remt de motor ook nog gewoon af op het blok. Waar het vooral om gaat is die eerste stoot opvangen als je de koppeling los laat zonder revmatchen. Zonder revmatchen remt de motor vrij hard en direct af op het blok terwijl het met revmatchen veel vloeiender gaat. Het remmen heb je nog wel steeds, alleen dan zonder dat eerste stukje waarbij het vrij lomp gaat en het achterwiel kan blokkeren.

Edit: Daarom heet het ook revmatchen. Stel je blok draait 5000 toeren. Zodra je terug schakelt schiet ie naar zeg 7000 toeren en dat geeft een vrij heftig effect. Door een dot gas te geven laat je het blok op 7000 draaien en zodra je dan de koppeling los laat zit je precies op de juiste toeren, vandaar de term revmatchen. Daarna remt het blok gewoon netjes af. Je hebt dan alleen dat eerste heftige remmen opgevangen waardoor alles vloeiend gaat.
CodeCaster schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:20:
Dat hele "revmatching" levert voor mij een vloeiender ervaring op bij zowel optrekken als afremmen, en rijdt dus gewoon wat fijner. :) Dat, en plofjes O+ (met m'n lekke bochtenset. O-) ).
Precies :)

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 19-05-2017 13:42 ]

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:09

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Als ik rustig rij, en schakel, hou ik het gas vast op de positie, en trek de koppeling in terwijl ik naar beneden trap. Toeren schieten iets omhoog en vang deze precies op met de koppeling, maar nu rij ik ook een 4 cilinder. Blippen voelt niet nodig. revmatchen doe ik echter wel zo veel mogelijk.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Least Inkling schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:58:
Welke BMW doet dat? (nieuwsgierigheid :) )

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@noes de 1200GSA LC (2015). Klinkt overdrevener dan dat is het daadwerkelijk is hoor, maar soms wel irritant als je net een kort bochtje wil nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Least Inkling op 19-05-2017 14:51 ]

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Door mijn zware vliegwiel en trage gasreactie is het niet al te makkelijk om vlot te doen. Doe het niet vaak daardoor. In auto's en andere motoren wel.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Tylen : Heb jij misschien iets aan een gloednieuwe R&G crashprotector voor de voorvork van een RJ15?

Was hier afgelopen week wat aan't opruimen en kwam dat ding nog nieuw in verpakking tegen..... 't ding past niet op m'n MT-10 (verpakking is inmiddels in de kliko gegooid, maar ding is écht gloednieuw en nooit gebruikt).

Als iemand anders er interesse in heeft: Past op de R6'jes van 2005 - 2016 én de R1 van 2002 - 2016

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Heb ook nog van die R&G crashprotectors liggen voor de S1000RR, maar monteer ze liever niet. Dat soort units zitten gemonteerd in het blok, als je ermee schuiven gaat en een stoeprand oid raakt heb je kans dat je daar iets vanaf breekt. Omvallen etc kunnen ze natuurlijk wel goed opvangen.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: http://www.harriespoor.nl/F650GS/Hyperpro/Hyperpro6.JPG

En die was ik nog vergeten van het vervangen van de voorveren.
Was wel ultiem lui, de voorpoten heb ik ontlucht door de motor een paar keer omhoog te krikken en weer te laten zakken :+

Nog niet mee gereden trouwens.

leeg

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:44:
Heb ook nog van die R&G crashprotectors liggen voor de S1000RR, maar monteer ze liever niet. Dat soort units zitten gemonteerd in het blok, als je ermee schuiven gaat en een stoeprand oid raakt heb je kans dat je daar iets vanaf breekt. Omvallen etc kunnen ze natuurlijk wel goed opvangen.
Ik heb die dingen voor 't blok altijd origineel van Yamaha (YEC) gehad en die zitten met breek-bouten en een adapter-plaat bevestigd. En já.... Die dingen kunnen écht breken zonder een frame/blok te slopen :(

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-11 16:26
4x2 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:46:
[afbeelding]

En die was ik nog vergeten van het vervangen van de voorveren.
Was wel ultiem lui, de voorpoten heb ik ontlucht door de motor een paar keer omhoog te krikken en weer te laten zakken :+

Nog niet mee gereden trouwens.
Als ik ergens aan werk, dan moet ik toch rond het object een meter ruimte hebben :+
Respect dat je zo'n grote werkzaamheden op die druk bezette ruimte kunt uitvoeren _/-\o_

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:09:
[...]

Ik heb die dingen voor 't blok altijd origineel van Yamaha (YEC) gehad en die zitten met breek-bouten en een adapter-plaat bevestigd. En já.... Die dingen kunnen écht breken zonder een frame/blok te slopen :(
Die H&Rs lijken niet zo opgebouwd te zijn. En dan nog, goede motivatie om de fiets niet om te gooien :D

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:22:
[...]

Die H&Rs lijken niet zo opgebouwd te zijn. En dan nog, goede motivatie om de fiets niet om te gooien :D
Tsja, óóit vallen die brommers gewoon om op snelheid... Zoals ik afgelopen week ook al zei tegen Tylen: "Tsja, dát doen ze, hé :( "

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Anoshky schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:12:
[...]
Als ik ergens aan werk, dan moet ik toch rond het object een meter ruimte hebben :+
Respect dat je zo'n grote werkzaamheden op die druk bezette ruimte kunt uitvoeren _/-\o_
Dit zijn geen grote werkzaamheden :p
Heb jaren aan die dingen gewerkt, dit doe ik meer uit tijdverdrijf, op mn gemak koffie drinken tussendoor enzo.

leeg

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoshky schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:12:
[...]

Vandaar dat ik sinds vorige week zo'n ABBA Skylift heb. Érg makkelijk ding en ik heb inmiddels zelfs 't plan laten varen om een (verzonken) brug in m'n nieuw te plaatsen garage te gaan maken (ruimte daarvoor wordt wél vrij gehouden middels een piepschuim vulling in de fundering, vervolgens een dunne smeervloer en class-5 vloeistofdichte tegels erop zodat 't altijd alsnog kan).

Zo'n Skylift werkt overigens niet met de fiets van 4x2.. Alleen de S1000R(R) en HP4 van BMW :P

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 19-05-2017 16:54 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:01:
@Tylen : Heb jij misschien iets aan een gloednieuwe R&G crashprotector voor de voorvork van een RJ15?

Was hier afgelopen week wat aan't opruimen en kwam dat ding nog nieuw in verpakking tegen..... 't ding past niet op m'n MT-10 (verpakking is inmiddels in de kliko gegooid, maar ding is écht gloednieuw en nooit gebruikt).

Als iemand anders er interesse in heeft: Past op de R6'jes van 2005 - 2016 én de R1 van 2002 - 2016
Thanks maar heb die dingen er liever niet op. 👍🏻 Toch lievvvvv dat je aan mij dacht.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

@steveman ook motome aan het kijken? :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:01:

zo'n soort ding? http://www.rg-racing.com/...s/Yamaha/XSR700/FP0184BK/

Past die op een Fazer8/FZ8?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Exact zo'n ding ;)

Maar ik kan helaas 't exacte type niet achterhalen (stond op de verpakking). FP0030BK is 't typenummer van R&G. Waarschijnlijk heeft de FZ8 een ander typenummer nodig doordat er een andere voorvork in zit. De R1 en R6 hebben wat meer instellingen qua inbound/outbound demping en vering (+ instellingen voor high/low speed) en daarom zijn de voorvorken ook écht anders.

Als 't typenummer op de site van R&G overeen komt dan past 't uiteraard en stuur ik 't ding tegen verzendkosten graag naar de UK (terug) óf mag je 't hier kosteloos op komen halen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 19-05-2017 19:13 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

http://nos.nl/artikel/217...ildcrossers-te-weren.html

:F

Ok, iemand is illegaal aan het crossen. Maar om dan met lichamelijk geweld te reageren... je zou van de handhaving toch anders verwachten.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja beetje zelfde als zand en olie strooien bij de Ruhrsee, loopt soms zo erg de spuigaten uit dat dit de consequenties zijn...

Snap daarom ook niet dat een Tweaker laatst niet aangehouden was. :)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Je mag mn nickname gewoon gebruiken hoor.
En dat heeft iets te maken met het feit dat ik op onlogische tijden rij.

leeg

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sorry Alzheimer light hiero, was echt kwijt wie dat ook alweer was. :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:04:
Sorry Alzheimer light hiero, was echt kwijt wie dat ook alweer was. :)
Begint dat al zó vroeg, dat Alzheimer? >:)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:05:
[...]

Begint dat al zó vroeg, dat Alzheimer? >:)
_O-

Soms echt erg ja, daarom light. :X

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04:26
Ik ben ook een beetje aan het orienteren naar een eerste motor.. geen idee waar ik naar zit te kijken. Wat is bijvoorbeeld een redelijke kilometerstand voor een motor van > 2005? Ik zie bijvoorbeeld een BMW R1200RT (2009) met 157k km, maar ook een Honda CBF1000 uit 2011 met 22k km.. beide zelfde prijs ongeveer. (Ja, ik heb wat met tourers :P )

Hoeveel is ook teveel pks voor een beginner?
Pagina: 1 ... 54 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.