kras in plexi verwijderen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.531 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 19:47

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik zit met een probleempje :

ik wil een plexi kopen, echter 1 probleem : op de plexi is een bescadiging in de vorm van een geschaafd stuk, waardoor op dat plekje er een soort witte veeg is op het plexi.
Mijn vraag is : kan ik dit verwijderen ? Of is dit onmogelijk ?
Ik zou denken dmv schuurpapier "oppollijsten" ? Of gaat dit niet op plexi ?

Bijkomend probleem is dat het een bol is, dus volledig rond.

Iemand enig id of die schaafplek kan verwijderd worden ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82905

Ik weet wel dat je voor mobiele telefoons een speciale pasta hebt die je op je schermpje (dun stukje plexi dacht ik) smeert ff laat zitten en met een doekje wegvegen en de krassen zijn weg.

Ik weet niet of dit er ook is voor plexiplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:12
Dat is geen probleem,

koop het volgende
• Schuurpapier wet or dry (geschik voor natte oppervlaken) (bijvoobeeld) P400, P800 en P2000
• Een pot commandant voor op de auto (groene blikken pot)
• wat poetkatoen

De grofheid van je schuurpapier wat je nodig hebt hangt af van de diepte van de krassen. 400 is heel erg grof voor plexiglas. Je zou kunnen overwegen om alleen > 800 te kopen.

Schuur de diepe kras met het grofste schuurpapier met water (P400) mooi vlak. Schuur daarna het hele oppervlak met de overige schuurpapier in oplopende grofheid. Eerst 800 dan 1600 dan....
Daarna wordt het "wax on wax of" met de commandant goed poetsen

Daarna is het glimmen.

[ Voor 21% gewijzigd door BovenHond op 15-01-2004 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91828

je kan dat witte idd weg halen dmv polijsen alleen word het er een stukje dunner door. (als je die mob telefoon pasta te vaak op je mobiel smeert ga je gewoon door het plexi heen)
Je kan hier het beste een hele fijn polijs pasta voor gebruiken of koper poets. koperpoets duurt wat langer maar gaat heel erg goed (dat gebruik ik voor al mijn schermpjes (GB, GBA, mobiel, horloge, etc.).

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 91828 op 15-01-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 12:21
Ik heb het ook een keer gedaan met zilverpoets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

koperpoets is ook prima ^^ :)

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Waarom al die mideltjes om je telefoon te poetsen en zo. Pak gewoon Tandpasta!
Eerst even voelen of er niet een te groffe korrel in zit, want die tandpasta bestaat ook, die raare bruine met zout, die moet je niet hebben

Of gebruik gewoon google :)

[ Voor 73% gewijzigd door Beat691 op 15-01-2004 15:47 ]

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23911

Beat schreef op 15 januari 2004 @ 15:44:
Waarom al die mideltjes om je telefoon te poetsen en zo. Pak gewoon Tandpasta!
Eerst even voelen of er niet een te groffe korrel in zit, want die tandpasta bestaat ook, die raare bruine met zout, die moet je niet hebben
Tandpasta gaat idd super voor plexi... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95016

goede tips, heb net een paar plaatjes plexi gekregen op school, ze hadden verschillende kleuren, maten en diktes en k mocht meenemen wat k wilde :D enige nadeel dat er wat krassen op zaten, maar een beetje schuren/polijsten lost dat kennelijk op =)
ik neem aan dat je op die manier ook zaagsneden glad kan maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 95016 schreef op 15 januari 2004 @ 17:19:
goede tips, heb net een paar plaatjes plexi gekregen op school, ze hadden verschillende kleuren, maten en diktes en k mocht meenemen wat k wilde :D enige nadeel dat er wat krassen op zaten, maar een beetje schuren/polijsten lost dat kennelijk op =)
ik neem aan dat je op die manier ook zaagsneden glad kan maken?
Ook zaagsnedes glad maken gaat helemaal super... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80178

Hmm, nooit gedacht dat die witte troep ook nog ergens anders voor gebruikt kon worden... Eigenlijk wel logisch; het laat een beschermende laag achter op je tanden, dus waarom niet op plexi?
En nu maar borstelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70988

Werkt dit ook netjes om 2 platen aan elkaar te maken?? Ik heb helemaal een logo uitgegraffeerd, maar heb met het uitsnijden een foutje gemaakt. Hij is aan 1 stukje 1 cm te kort. Kan ik dit ook op een 1 of andere manier wegkrijgen?

offtopic:
Kweet dat het een andere vraag is dan die van TS, maar principe is hetzelfde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 70988 schreef op 15 januari 2004 @ 23:21:
Werkt dit ook netjes om 2 platen aan elkaar te maken?? Ik heb helemaal een logo uitgegraffeerd, maar heb met het uitsnijden een foutje gemaakt. Hij is aan 1 stukje 1 cm te kort. Kan ik dit ook op een 1 of andere manier wegkrijgen?

offtopic:
Kweet dat het een andere vraag is dan die van TS, maar principe is hetzelfde
Is idd een hele ander vraag als die van de TS. En zoals je waarschijnlijk zelf al vermoedde: dat kan dus niet. Tanpasta en polijstmiddelen zijn om krassen weg te werken...knappe jongen als jij er 1 hele centimeter bij krijgt.
Da's denk ik hetzelfde als aan de kapper vragen of hij wat haar er bij kan kinppen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70988

Ik bedoelde eigenlijk, ik plak er een stukje tegenaan, maar dan krijg je zo'n witte lijn erin, om die weg te werken. Ik zat al te denken aan smelten, maar dat word ook geen optie denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat691
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08-2022
Met houd kan je met schuren zo'n lijn goed wegkrijgen, maar met plexiglas niet, om dat je er door heen kan kijken blijf je het altijd zien. je ziet altijd de rand zitten als je schuin door het plexi glas kijkt.

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 19:47

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
is het eigenlijk "gewoon" tandpasta op de tandenborstel doen en dan zo over de plexi "wassen", of de tandpasta op deplexi doen en dan met de tandenborstel "wassen" ?
En welk merk tandpasta gaat het best ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-06 23:28
Om stukken plexi aan elkaar te lijmen of om breuken te herstellen kun je CHLOROFORM gebruiken. Dit werkt perfect (kijk maar es in het topic van The Resetter op www.casejunkies.com/forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

En dan netjes heel diep inademen >:)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Falcon10 schreef op 16 januari 2004 @ 08:59:
is het eigenlijk "gewoon" tandpasta op de tandenborstel doen en dan zo over de plexi "wassen", of de tandpasta op deplexi doen en dan met de tandenborstel "wassen" ?
En welk merk tandpasta gaat het best ?
Ik heb gewoon een beetje tandpasta op het plexi gedaan en dan wrijven met een stukje wc papier. (keukenpapier kan ook)
Dus geen tandenborstel... ;)

Als tandpasta heb ik gebruikt:

Zendium Mild Whitener... :*)
/me eigenlijk gebruikt bij gebrek aan polijstmiddel :X

Al meerdere malen gedaan en het resultaat is subliem... :Y)
Je kunt gewoon aan de kopse kant van het plexi kijken en dan kijk je er gewoon helemaal doorheen... _/-\o_
Pagina: 1