Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.555 views

Onderwerpen

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Rick-Jan schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:41:
[...]
Over de Posbank gesproken, gisteren reed ik daar met 2 anderen en we werden allemaal verrast door de 1e bocht naar beneden daar 8)7 Was wel even een schrik momentje, die bocht gaat langer door dan je in eerste instantie denkt (plus dat ie nog naar beneden gaat) :o
De Posbank is een gebied waar veel onverwachte, onoverzichtelijke, dalende en stijgende bochten (haarspeld) bochten liggen. Kan heel leuk zijn, maar het is zeker ook even oppassen wat betreft snelheid en plaats op de weg. Vooral als het er druk is.

Je wilt daar ook niet van de weg af gaan met motor en al want dan staan je in veel gevallen een afgrond en talloze bomen te wachten. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Rick-Jan schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:41:
[...]

Over de Posbank gesproken, gisteren reed ik daar met 2 anderen en we werden allemaal verrast door de 1e bocht naar beneden daar 8)7 Was wel even een schrik momentje, die bocht gaat langer door dan je in eerste instantie denkt (plus dat ie nog naar beneden gaat) :o
Vanuit Roosendaal/Velp vanaf de rotonde is die bocht wel heftig als je die niet kent. Ik rij de Posbank altijd vanuit de andere richting. Dan rij die bocht naar boven en dat is goed te doen :)

Verwijderd

De Posbank moet je in het begin echt rustig aan doen, hoop rare bochten inderdaad en er is een snelle sectie (nabij de hei/paviljoen richting Rozenendaal) waar je de neiging hebt om lekker door te rijden, maar waar midden in de bochten nogal wat hobbels in het asfalt zitten. In het weekend: gewoon niet gaan, kansloos verhaal.

Ik heb er een paar jaar gewoond dus ken het gelukkig op m'n duimpje. Mooiste stuk is die hele langer doordraaier waar je op tempo doorheen kan met daarna een sectie met semi-hairpans. Goed stuurwerk!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:17:
De Posbank moet je in het begin echt rustig aan doen, hoop rare bochten inderdaad en er is een snelle sectie (nabij de hei/paviljoen richting Rozenendaal) waar je de neiging hebt om lekker door te rijden, maar waar midden in de bochten nogal wat hobbels in het asfalt zitten. In het weekend: gewoon niet gaan, kansloos verhaal.

Ik heb er een paar jaar gewoond dus ken het gelukkig op m'n duimpje. Mooiste stuk is die hele langer doordraaier waar je op tempo doorheen kan met daarna een sectie met semi-hairpans. Goed stuurwerk!
Die hobbels zijn ook tricky inderdaad. Dat is een hele mooie bocht, 1 van de weinige waar je goed overzicht hebt en dan liggen die hobbels aan het begin inderdaad.

Ik rij er zelf ook alleen door de week en in de avond. Op zaterdag en zondag moet je er echt niet komen als het mooi weer is.

Kom er zelf ook heel vaak omdat het voor mij om de hoek is. Je kan er leuk rijden, maar je moet echt weten waar de hobbels liggen en hoe het verloop precies is. Ga je flink doorrijden zonder dat te weten is het vrij link daar.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:11
DE reden waarom ik dus bezig ben met het verbreden van de bergingdeur -O-
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SuQx26lm.jpg

Combinatie van vol met bouw-zooi en onder een hoek de opening door waren niet gunstig. Dat wordt dus een nieuwe koppelingshendel zoeken

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:29:
DE reden waarom ik dus bezig ben met het verbreden van de bergingdeur -O-
[afbeelding]

Combinatie van vol met bouw-zooi en onder een hoek de opening door waren niet gunstig. Dat wordt dus een nieuwe koppelingshendel zoeken
Kan je er gelijk mooie korte opzetten :)

Verwijderd

gebruikershaes schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 23:04:
[...]

Laatst toen mijn accu leeg was vertoonde mijn Monster 696 zelfde symptomen. Knipperen dashboard, hard klikkend geluid en startmotor die niet rond ging. Wel vreemd dat die na een half uur het wel weer doet... Wat voor accu heb je er in zitten? Ik geloof dat de monsters standaard met Yuasa accu's komen. Wellicht dat ze een el-cheapo hebben geplaatst bij laatste accu wissel?
Weet eerlijk gezegd niet welke accu erin zit. Klikkend geluid heb ik overigens niet echt.

Dealer heeft vandaag gebeld, ik ga hem binnenkort even langs brengen en dan gaan ze er naar kijken.

Valt allemaal nog onder garantie :). Heb hem oktober vorig jaar gekocht.

• lolgast
PilatuS schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:33:
[...]

Kan je er gelijk mooie korte opzetten :)
Eerst een keer een andere pomp, dan misschien kortere hendels ;)

Heb al een nieuwe besteld, €14 _O-

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:13

steveman

Comfortabel ten onder

In 010 centrum... wat een kneuzen rijden hier zeg :')

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:59
Ik moest toeteren vanavond in de spits. Het klonk als een ontzettend treurig feestfluitje met astma. ;( BWIIEeeoo ... oh Hij zal weinig indruk gemaakt hebben. :+

It's funny. But not ha-ha funny.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

steveman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:27:
In 010 centrum... wat een kneuzen rijden hier zeg :')
In 070 ook: rond uurtje of 18:00 grote massa motorrijders richting het centrum, wheelies, revven, over de busbaan inhalen.. Vooral KTM en R1/6 (zie t verschil niet op afstand) en een paar motorscooters. :N

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Nero22 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:29:
Ik moest toeteren vanavond in de spits. Het klonk als een ontzettend treurig feestfluitje met astma. ;( BWIIEeeoo ... oh Hij zal weinig indruk gemaakt hebben. :+
Tijd voor een Stebel ofzo :+

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-11 13:29
Net op de a13 een of andere mooi weer rijder in korte broek en idem shirt, uiteraard ook geen handschoenen 8)7 . Was wel warm in m'n zwarte leren pak, dat wel ;)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:13

steveman

Comfortabel ten onder

noes schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:32:
[...]

In 070 ook: rond uurtje of 18:00 grote massa motorrijders richting het centrum, wheelies, revven, over de busbaan inhalen.. Vooral KTM en R1/6 (zie t verschil niet op afstand) en een paar motorscooters. :N
Dat zijn tenminste nog tweewielers!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:15
Net even naar Zandvoort gereden. Daar uiteraard een heleboel gasten in korte broek / shirt enz. Vooral doen heren, blijft er ook minder van jullie over als jullie het asfalt van dichtbij kussen :N

Moet wel zeggen dat het inderdaad warm was met leren jas maar als je maar een beetje tempo kan maken valt dat ook wel mee :P

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

ShininNL schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:49:
Net op de a13 een of andere mooi weer rijder in korte broek en idem shirt, uiteraard ook geen handschoenen 8)7 . Was wel warm in m'n zwarte leren pak, dat wel ;)
Ik reed vanmiddag ook over de A13 naar werk, gelukkig een stuk tussen de file kunnen filteren. Zat er ook een tijdje achter me op een cruiser een knakker in korte broek & tshirt met een vrouw achterop in shorts en spagetthibandhemdje. Ik ging zo stil mogelijk door de file (ook een smalle motor) maar hij had blijkbaar meer ruimte nodig want ik hoorde hem de hele tijd revven.

Denk je eerst een beetje een goed beeld van de nette filteraar gegeven te hebben, komt er zo eentje achteraan :F

En ook met een doorwaaijas was het... warm...

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Doorwaaijack was idd een uitkomst, motorjeans aan, heerlijk. Kreeg wel direct commentaar op het werk van mensen die niet doorhadden dat het een motorjeans was. :P Meesten hadden zoiets van niks voor jouw om met een spijkerbroek te rijden. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:54

Secsytime

Automagisch

Alleen posers rijden met mooi weer in een stad (:

• ShininNL
Hoe zit dat verzekeringstechnisch eigenlijk als je onderuit gaat zonder motorkleding (indien het je eigen schuld is)? Zeggen ze dan als je in het ziekenhuis ligt voor een huidtransplantatie: jammer joh, die kosten zijn voor jezelf want dit had je kunnen voorkomen, of 50% moet je zelf betalen?

[ Voor 5% gewijzigd door ShininNL op 17-05-2017 21:45 ]

• PilatuS
  • Niet online
ShininNL schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:44:
Hoe zit dat verzekeringstechnisch eigenlijk als je onderuit gaat zonder motorkleding (indien het je eigen schuld is)? Zeggen ze dan als je in het ziekenhuis ligt voor een huidtransplantatie: jammer joh, die kosten zijn voor jezelf want dit had je kunnen voorkomen, of 50% moet je zelf betalen?
Die kosten worden gewoon gedekt. Ik kan nog 200 domme acties verzinnen waarbij het ook gedekt word. Hoewel zonder goede kleding rijden heel dom is, maar zodra je dan zelf moet gaan betalen komt er geen eind aan de mogelijkheden waarbij je ook zelf zou moeten betalen. (Roken, drinken, dik zijn, wintersport, wielrennen, schaatsen, enz enz) Dat nog los van mensen die het leuk vinden om ergens vanaf te springen in de 122 filmpjes waarbij iedereen weet dat het een domme actie is :P

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 17-05-2017 21:58 ]

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11 16:56
PilatuS schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:47:
[...]

Die kosten worden gewoon gedekt. Ik kan nog 200 domme acties verzinnen waarbij het ook gedekt word. Hoewel zonder goede kleding rijden heel dom is, maar zodra je dan zelf moet gaan betalen komt er geen eind aan de mogelijkheden waarbij je ook zelf zou moeten betalen. (Roken, drinken, dik zijn, wintersport, wielrennen, schaatsen, enz enz) Dat nog los van mensen die het leuk vinden om ergens vanaf te springen in de 122 filmpjes waarbij iedereen weet dat het een domme actie is :P
Zou dit ook gelden als je zonder helm rijdt? Deze is in tegenstelling tot de rest van de kleding wel verplicht. Niet dat ik mijn zweterige leren pak van vandaag niet had willen inwisselen voor een setje schaafwonden.

• PilatuS
  • Niet online
erik23 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:07:
[...]

Zou dit ook gelden als je zonder helm rijdt? Deze is in tegenstelling tot de rest van de kleding wel verplicht. Niet dat ik mijn zweterige leren pak van vandaag niet had willen inwisselen voor een setje schaafwonden.
Het voordeel is dan dat je met een beetje snelheid dood bent, da's lekker goedkoop :+

Ik weet eigenlijk wel zeker dat ook dan alles vergoed word. Ik kan nog wel dommere dingen verzinnen dan zonder helm rijden eigenlijk :P

Het probleem is gewoon dat zodra je dat bij 1 ding doet het hek van de dam is en het ook voor alle andere dingen zo zou moeten zijn. Dat gaat ook wat leuke discussies opleveren.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 17-05-2017 22:12 ]

Verwijderd

Weet iemand of het mogenlijk is een gpx bestand om te zetten naar een routebestand in maps?

Via mijn maps is het in te lezen, en kan de route bekeken worden, maar dan is het enkel een getekende lijn, een daadwerkelijke routebeschrijving er van maken lukt niet. Is dit wel mogenlijk?

• elrondsurion
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-11 17:00
Je kan het .GPX bestand converteren naar een .KMZ format en deze kan je importeren in Google Maps.
Link naar converter: http://www.gpsvisualizer.com/map_input?form=googleearth

Via onderstaande URL kom je bij een uitgebreide beschrijving die ik gevonden heb.
http://www.urbanhikr.com/how-to-import-gpx-into-google-maps/

Verwijderd

Dit is toch ook een niet alledaags motorongeval :S

http://www.omroepbrabant....ercover+politiewagen.aspx

• lolgast
Maar ik zag er nondeju wel stoer uit!
De motorrijder droeg geen beschermende kleding en liep flinke verwondingen op

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:07
Ah, gisteren zag je inderdaad genoeg mensen in korte broek, zonder handschoenen etc rijden...tsja....moeten ze zelf weten, zij hebben er het meeste last van (naast de hulpverleners) als ze onderuit gaan. Van mij mogen ze het ook best verplicht maken, maar ja, waar stop je dan inderdaad. Een brommer rijdt ook 50 (+/-), en daar hoef je ook geen pak aan. En als je alleen door de stad rijdt, dan ga je (als je normaal doet) ook niet harder dan 50.

Nu snap ik ook dat ook dit weer mank gaat als je het gaat vergelijken met bijvoorbeeld een fiets.....is natuurlijk ook niet zo dat als je op je motor niet harder gaat dan 18 (+/-) je geen helm op hoeft :).

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
In België is het volgende verplicht:
  • handschoenen
  • valhelm
  • jas met lange mouwen
  • lange broek of overall
  • laarzen/bottines die de enkels beschermen
Dit is nu al enkele jaren zo, hopelijk veranderen ze het ooit naar specifiek beschermende kledij.
Ik zie sinds dit ingevoerd is echt wel zelden nog mensen zonder beschermende kledij.
Wel heel vaak bij warmer weer mensen zonder handschoenen, soms zelfs de overgrote meerderheid die ik tegenkom.

Maar om op die verzekeringen ook terug te komen @PilatuS , een verzekeraar zoekt toch altijd naar iedere manier om niet te moeten betalen. Dus als je zonder helm zou rijden, dan gaat die toch niet uitbetalen?

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-11 12:59
Enkel een helm is verplicht in Nederland dus dan zou ik het begrijpen als ze niet betalen. Maar als je verder geen kleding hebt kan dat geen reden zijn imo

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Anoshky schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:15:
[...]

Maar om op die verzekeringen ook terug te komen @PilatuS , een verzekeraar zoekt toch altijd naar iedere manier om niet te moeten betalen. Dus als je zonder helm zou rijden, dan gaat die toch niet uitbetalen?
enkel als ze kunnen bewijzen dat je het ongeval gekregen hebt door geen helm te dragen ;)

re. al dan niet bescherming dragen: ik doe het niet. Je ziet me ook nooit autorijden zonder gordel (ik voel me 'naakt' als ik die niet aan heb). Wel heb ik voor 's zomers dunnere lederen handschoenen (Segura Gooze) - zeker niet geschikt voor circuit gebruik, maar het is in elk geval een extra laag 'huid'. Motor jeans vind ik wel een acceptabel compromis voor pendelen en plezierritjes.

[ Voor 23% gewijzigd door Dryhte op 18-05-2017 10:21 ]

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Ik snap dat soort mensen niet. Net als in amerika, waar sommige vloggers zelfs gewoon in normale kleding rijden. Je hoeft maar 1x flink onderuit te gaan...
Daarnaast. Al die muggen die dan tegen je ontblootte lichaamsdelen vliegen... Ik merkte het gisteren soms al als een wat grotere mug tegen mijn schouder aankwam.. Om nog maar te zwijgen over de ontelbare vliegen op mijn helmvizier..

Offtopic: Ik werd gisteren zowaar begroet door een Harley-rijder...

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-11 09:26

Least Inkling

Product of the cold war

Vwb kleding sluit ik me aan, altijd motorkleding. Heb een 4 seizoenen-jas die ik kan ombouwen van -thermo/waterdicht (3-lagen) tot een mesh-jas. Lente-zomer-herfst handschoenen en boots. Leren of textiel broek, afhankelijk van het weer. En oh ja een buff :P voor kleine diertjes

Vwb groeten, ik groet altijd. Het is een vorm van saamhorigheid en zelfs harley-riders doen er aan mee.

En degene die niet teruggroeten, voelen zich stoer. Their problem :z

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• darkkingll
Oh, ik groet ook vrijwel altijd, daar niet van. Alleen dit keer was een Harley rijder mij voor. En hij reed op zo'n badkuip geval, dus moest zijn hand ook nog eens vrij ver uitsteken voor ik het kon zien..
Daarom verbaasde ik mij erover. In mijn ervaringen zijn Harley/chopper rijders namelijk diegenen die het minst vaak terug groeten. Gevolgd door supersports.

Sinds een tip van een kennis van mij draag ik ook altijd een buff. Geweldig hulpmiddel dat. :D Ik heb ook zo'n warme variant, die is ideaal voor als het nog wat kouder is. Houd het rond de nek mooi warm.

[ Voor 22% gewijzigd door darkkingll op 18-05-2017 09:10 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

darkkingll schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:09:
Daarom verbaasde ik mij erover. In mijn ervaringen zijn Harley/chopper rijders namelijk diegenen die het minst vaak terug groeten. Gevolgd door supersports.
En motoragenten. Al had ik er pas weer eentje doe wel verdekt een handje opstak. Hij vond het stiekem toch leuk 8).

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ik moet zeggen dat toch het merendeel van de motoragenten groeten, zeker in het buitenland. Die franse met hun korte mouwtjes zeker

• darkkingll
Buitenlandse motoragenten heb ik nog geen ervaring mee. Maar ik ben hier ook al wel eens door een motoragent gegroet. Het gaat dan wel altijd heel subtiel, maar toch.. 1 big family ;)

[ Voor 3% gewijzigd door darkkingll op 18-05-2017 09:13 ]

• lolgast
Groeten is een kleine moeite ook toch. Wat mij betreft onderdeel van het motorrijden. Zelfde als Alfa Romeo rijders, die groeten elkaar ook ;)

Motoragenten groeten naar mij eigenlijk altijd. Vervolgens zie ik ze daarna ook snel draaien en achter me aan komen :+

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Of ik verwar de handbeweging met "doe wat langzamer rijden" :+

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-11 11:21
Gisteren bij de derde poging eindelijk mijn AVD gehaald :D vond het examen niet echt geweldig gaan, maar goed, gehaald is gehaald.

Eerste keer examen was ik totaal niet gespannen. Heb een paar keer een lopend stuk van een witte pijl geraakt, kreeg daar een opmerking over tijdens het examen en ben dat gaan overcompenseren. Verder was de rit toen goed. Tweede examen ook niet gespannen, rondje gereden zonder enige opmerking of wat dan ook onderweg, heb kilometers over landweggetjes gereden welke compleet vol lagen met rotzooi. Heb 1 keer over de rotzooi gereden en daarom toen gezakt. Toen we terug kwamen van het rijden dacht ik bij het 2e examen: die is binnen. Niet dus. Gisteren door de eerdere ervaringen inmiddels aardig gespannen en daarom vond ik de rit ook niet lekker gegaan.

Verder afgelopen maandag mijn aanhangwagen rijbewijs (E) gehaald. Ik ken het CBR gebouw hier dus inmiddels :P

Bij het gemeentehuis kon ik niet eerder dan maandag een afspraak inplannen om rijbewijs te vernieuwen. Heb ook meteen een nieuw paspoort nodig, ik combineer die administratieve dingen graag :P

[ Voor 4% gewijzigd door GH45T op 18-05-2017 09:40 ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Bergie

Lekker belangrijk...

darkkingll schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:59:
Offtopic: Ik werd gisteren zowaar begroet door een Harley-rijder...
Dat.. of zijn handvat was los getrild :+

Yamaha MT-09

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ik meen dat in Italie het groeten verboden was, althans je mag je stuur niet met 1 hand vasthouden. Daar zie je dan bijna iedereen de voet uitsteken.

Of zou dat het gevolg zijn van Rossi voor het ingaan van een bocht...

Verwijderd

lolgast schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:13:
Motoragenten groeten naar mij eigenlijk altijd. Vervolgens zie ik ze daarna ook snel draaien en achter me aan komen :+
Ik groette gisteren een motoragent vanuit de auto :F

Trouwens gisteren vanuit Naarden naar Dongen was een interessant ritje met de auto. Even kijken:

- Bumperklevende motorrijders.
- Motorrijders in korte broek en t-shirt.
- Rechts inhalende motorrijders bij 130 km/h met nauwelijks tussenruimte om daarna weer te bumperkleven.
- Motorrijders in een groep met nauwelijks tussenruimte (er hoeft er maar 1 flink te remmen).
- Motorrijders met een te hoge snelheid voor de situatie op dat moment.
- Etc etc

Echt hopeloos allemaal en de diverse motorongelukken verbazen me helemaal niets :-(

Volgens deze ouwe zeur is ver vooruit kijken en afstand houden echt essentieel als je je pensioen als motorrijder wilt halen.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

met hem^ . Hoor weer teveel ongelukken op het nieuws.
Plus het aantal rijbewijzen is sinds kort weer aan het stijgen, wat prachtig is, maar wat niet wordt bijgehouden is de hoeveelheid ongebruikte rijbewijzen omdat de bestuurder er niet meer is..

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-11 13:58
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:15:
[...]
Volgens deze ouwe zeur is ver vooruit kijken en afstand houden echt essentieel als je je pensioen als motorrijder wilt halen.
Ik ben dan misschien geen oude zeur, maar deel deze gedachte met je. Wil er nog aan toevoegen dat men ook weleens wat meer geduld mag hebben in het verkeer. Met al die moeite en haast 1 auto inhalen langs rechts en bumperkleven levert je misschien 2 seconden tijdswinst op... Ik snap het niet iig 8)7

YouTube: MotorcycleGeek

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 16:55
HTT-Thalan schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:11:
[...]

En motoragenten. Al had ik er pas weer eentje doe wel verdekt een handje opstak. Hij vond het stiekem toch leuk 8).
Haha ik groet ze ook gewoon altijd uit respect, soms groeten ze terug en de andere keer krijg je een knikje. Gisteren zag ik drie motoragenten achter elkaar rijden in Delft, ik werd spontaan terug gegroet.

• lolgast
Leviathius schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:25:
[...]

Ik ben dan misschien geen oude zeur, maar deel deze gedachte met je. Wil er nog aan toevoegen dat men ook weleens wat meer geduld mag hebben in het verkeer. Met al die moeite en haast 1 auto inhalen langs rechts en bumperkleven levert je misschien 2 seconden tijdswinst op... Ik snap het niet iig 8)7
Vanmorgen een busje achter me met HAAST. Over het verdrijvingsvlak 2 banen kruisen naar links om vervolgens kneiter hard in de ankers te moeten omdat ik ook gewoon naar links ging( 8)). En dan proberen rechts naast mij gaan rijden in de hoop dat ik oogcontact maak, waarschijnlijk om zijn middelvinger op te kunnen steken... Koekenbakkers zijn het :X

Normaal gesproken laat ik zulke bumperklevers wel voor gaan op bovenstaande manier, maar ik heb liever een bumperklever achter me dan een busje voor me waar ik niet doorheen kan kijken :9

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Als we nou eens iedereen in groepen verdelen en alleen op groepsniveau op gezette tijden de wegen openen. Hebben we alleen maar last van onszelf.

04.00-06.00 leasebakken
06.00-08.00 motorrijders
08.00-09.00 moeders en vut'ers
09.00-09.10 busjes

En weer van voren af aan...of zoiets. Minister zijn is eigenlijk wel makkelijk..

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11 12:44

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

PilatuS schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:57:
[...]

Als ik lekker ga sturen knijp ik met de knieën op de tank met de TechSpec grips die er op zitten. Ik heb minder last van mijn polsen als ik van de Posbank of dijk afkom dan bij 20km rechtdoor rijden. Bij rechtdoor rijden leun ik op het stuur, met bochten pakken en hard remmen totaal niet. Die grips kunnen dus zeker goed helpen.
Ik had ze ook besteld voor me wegmotor, maar die levering was te laat voor de circuitavond. Ik merk wel dat ik regelmatig veel kracht zet op het stuur ipv ontspannen en te klemmen op de tank...

Met OTR ritten ben ik er pas echt achter gekomen hoeveel energie een onjuiste techniek van je neemt. Na de eerste rit van 2 ronden a ~40km offroad een week spierpijn. Nu kan ik zonder problemen 3 a 4 ronden doen.

Asus Zenbook i7 256gb

• darkkingll
Least Inkling schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:45:
Als we nou eens iedereen in groepen verdelen en alleen op groepsniveau op gezette tijden de wegen openen. Hebben we alleen maar last van onszelf.

04.00-06.00 leasebakken
06.00-08.00 motorrijders
09.00-09.10 busjes

En weer van voren af aan...of zoiets. Minister zijn is eigenlijk wel makkelijk..
En hoe zit het dan met de taxi busjes.? Het gaat echt niet lukken om in 10 minuten de rolstoelers vanaf plaats x naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis, een half uur verderop, te brengen.

Maar als je toch minister wilt zijn, implementeer hier dan ook iets als tolwegen, net zoals ze in Duitsland nu hoogstwaarschijnlijk gaan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door darkkingll op 18-05-2017 10:54 ]

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Die vallen onder de uitzonderingen (echt nederlandse wetgeving he). Samen met de vrachtwagens mogen die overal en altijd van de openbare weg gebruik maken.

Goed toch?

Minister worden, nou neuh...jarenlang afgezeken worden, vervolgens aan de kant worden geschoven en dan jarenlang wachtgeld ontvangen, nee dank je...oh wacht even :?

[ Voor 33% gewijzigd door Least Inkling op 18-05-2017 11:00 ]

• Leviathius
darkkingll schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:52:
[...]

En hoe zit het dan met de taxi busjes.? Het gaat echt niet lukken om in 10 minuten de rolstoelers vanaf plaats x naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis, een half uur verderop, te brengen.

Maar als je toch minister wilt zijn, implementeer hier dan ook iets als tolwegen, net zoals ze in Duitsland nu hoogstwaarschijnlijk gaan doen.
Is het misschien ook een idee om onderscheid te maken over welke wegen ze wel of niet mogen gebruiken? Dan zouden de leasbakken en motorrijders tegelijk op de weg kunnen als we zeggen dat de leasebakken verplicht zoveel mogelijk snelweg moeten gebruiken. Dan hebben de motorrijders vrij baan op de binnendoor wegen.

• darkkingll
Least Inkling schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:57:
Die vallen onder de uitzonderingen (echt nederlandse wetgeving he). Samen met de vrachtwagens mogen die overal en altijd van de openbare weg gebruik maken.

Goed toch?

Minister worden, nou neuh...jarenlang afgezeken worden, vervolgens aan de kant worden geschoven en dan jarenlang wachtgeld ontvangen, nee dank je...oh wacht even :?
Prima.

Zie alleen dat je 1 groep bent vergeten: De medewerkers die met een eigen auto naar het werk rijden(ik ben een mooi-weer rijder :+ )

Dat gezeik ben ik al aan gewend, als part-time taxichauffeur zijnde, dus minister worden? prima. Wil ik wel een goede wachtgeldregeling.

Voor mij is het trouwens niet mogelijk om meer dan +- 25% woon-werk over de snelweg te doen. Maar ja, wat wil je, als je vanuit een of ander gehucht naar een "stad" moet. In de randstad zal die eis echter vast wel mogelijk zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door darkkingll op 18-05-2017 11:08 ]

• ShininNL
Nog mensen van hier die zondag naar dat mega motor treffen gaan in de buurt van Amsterdam? Zit zelf nog te twijfelen.

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

Ik twijfel ook nog. We hebben eindelijk een weekendje NIETS in de planning!

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:54

Secsytime

Automagisch

lolgast schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:13:
Groeten is een kleine moeite ook toch. Wat mij betreft onderdeel van het motorrijden. Zelfde als Alfa Romeo rijders, die groeten elkaar ook ;)

Dat moet ook wel, kans is groot dat ze elkaars gereedschapskist moeten lenen ;) :+

• lolgast
ShininNL schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:12:
Nog mensen van hier die zondag naar dat mega motor treffen gaan in de buurt van Amsterdam? Zit zelf nog te twijfelen.
Vind ik net wat te ver uit de buurt voor ff buurten

Onder voorbehoud dat de koppelingshendel snel binnen komt, zaterdag met de motor naar Zandvoort voor de Jumbo Racedagen en zondag een tour met de lokale motorclub :)

/me bedenkt zich dat hij vet moet kopen voor de hendel er ook in kan :$

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:43
Ghostrider schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:51:
[...]

Ik had ze ook besteld voor me wegmotor, maar die levering was te laat voor de circuitavond. Ik merk wel dat ik regelmatig veel kracht zet op het stuur ipv ontspannen en te klemmen op de tank...

Met OTR ritten ben ik er pas echt achter gekomen hoeveel energie een onjuiste techniek van je neemt. Na de eerste rit van 2 ronden a ~40km offroad een week spierpijn. Nu kan ik zonder problemen 3 a 4 ronden doen.
Ja bij allroad in zand is dat ook echt een ding.
Zo'n bakbeest weegt rustig 250kg, dus in het begin warmen mijn armen echt pap....

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11 08:22

Ethirty

Who...me?

Least Inkling schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:45:

04.00-06.00 leasebakken
06.00-08.00 motorrijders
09.00-09.10 busjes

Kan je leasebakken en busjes aub omdraaien? Ik sta niet op een steiger, dus geen enkele reden om om 6u al op mijn bestemming te zijn. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• GenjiBlade
  • Laatst online: 16-01 18:40
A10 Oost -> A1 omstreeks 18:10 door 4 baans langzaam rijdend file.

een klevende, toeterende, licht flitsende vespa primavera achter me met 2 opzittenden, beiden kortebroek en t-shirt, passagier die zelfs zn helm met zn hand op z'n hoofd hield, de sluiting bungelde nog langs z'n oor naar z'n nek.

Wat een knuppels.

Ik mag me dan kapot hebben gezweet in m'n pak, maar de spontane gathering rijders bij Honswijk @ A1 om Spa blauw te tanken was dan wel weer grappig.

VFR Kan er weer tegenaan, alleen zo jammer dattie zo blits en bling mooi was gepoetst daar in Zwolle en ik 'm meteen over de Houtrib naar Enkhuizen heb gereden. Je zou door de vliegjes nu haast niet zeggen dat dat ding showroom schoon was gister avond.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-11 13:43

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
GenjiBlade schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:58:

een klevende, toeterende, licht flitsende vespa primavera achter me met 2 opzittenden, beiden kortebroek en t-shirt, passagier die zelfs zn helm met zn hand op z'n hoofd hield, de sluiting bungelde nog langs z'n oor naar z'n nek.

Wat een knuppels.
[...]
Dat snap ik nooit... Zo je helm vasthouden is meer moeite dan hem fatsoenlijk opzetten. Zelfde met een helm los op je hoofd tot halverwege het voorhoofd, dat zit toch voor geen meter? :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• k1NG

Dat is bijna net zo vreselijk als die jongetjes met hun boxer helm en gescheurde spijkerbroek op de motor :')

• Leviathius
k1NG schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:22:
[...]

Dat is bijna net zo vreselijk als die jongetjes met hun boxer helm en gescheurde spijkerbroek op de motor driewielers :')
Kleine aanpassing, verder helemaal waar ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Leviathius op 18-05-2017 13:26 ]

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:59
In Amsterdam stikt het ook van het tuig op R1200GS'jes met die helmpies en shirtjes. :(

It's funny. But not ha-ha funny.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11 08:22

Ethirty

Who...me?

Nero22 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:32:
In Amsterdam stikt het ook van het tuig op R1200GS'jes met die helmpies en shirtjes. :(
Eerlijkheid duurt het langst, maar "handelen" levert wel meer geld op. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• k1NG
Nero22 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:32:
En ik maar denken dat alleen ouwe mannen rijden op een BMW omdat ik alleen maar kale grijze mannen zag bij de BMW-stand op de motorbeurs haha

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Wij zijn ook tuig hoor

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 17:31
Ethirty schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:45:
[...]

Kan je leasebakken en busjes aub omdraaien? Ik sta niet op een steiger, dus geen enkele reden om om 6u al op mijn bestemming te zijn. :+
Liever niet, ik wil niet pas om 9.00 in m'n leasebak zitten, dat betekent namelijk ook dat ik 's middags pas veel later naar huis kan. Alhoewel 4.00 - 6.00 ook wat vroeg is, dan liever 6.00 - 8.00 :+

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Schrijf wel een referendum, kunnen we overal over meebeslissen....not... O-)

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-11 17:19
Stond vorig weekend bij een dealer te kijken naar een persoon die even zijn gloednieuwe Kawasaki Z1000 kwam ophalen:

- Nikes, check
- Vuilniszak jas, check
- Handtasje, check,
- Roof boxer helm, check
- Stoere matties met tering herie uit verlaagde VW Golf, check

Weer zo'n knuppel op de weg er bij, zelfs de verkoper stond zijn hoofd te schudden |:(

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Leviathius
aidanl schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:22:
Stond vorig weekend bij een dealer te kijken naar een persoon die even zijn gloednieuwe Kawasaki Z1000 kwam ophalen:

- Nikes, check
- Vuilniszak jas, check
- Handtasje, check,
- Roof boxer helm, check
- Stoere matties met tering herie uit verlaagde VW Golf, check

Weer zo'n knuppel op de weg er bij, zelfs de verkoper stond zijn hoofd te schudden |:(
Een grijs/zwarte toevallig? https://gathering.tweaker...message/51260789#51260789

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Ik ben de theorie aan het leren en hier wordt gesproken over parkeerkaartjes en parkeerschijven. Tot de dag van vandaag daar nooit overna gedacht. In het boek staat dat je het kaartje bij je moet houden en als je een boete heb beswaar moet maken.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Lijkt me niet echt een leuke bezigheid als je vaak moet parkeren icm parkeermeters.

Ook staat er natuurlijk dat je niet op de stoep of op niet parkeerplekken mag parkeren in de stad bijvoorbeeld. Toch als ik in een stad loop staan ze daar juist wel heel vaak. Wordt het gedoogd of zijn het allemaal waaghalsen?

Ik kan trouwens niet wachten tot ik mijn rijbewijs heb _/-\o_

😲

• aidanl

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
mswp schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:35:
Ik ben de theorie aan het leren en hier wordt gesproken over parkeerkaartjes en parkeerschijven. Tot de dag van vandaag daar nooit overna gedacht. In het boek staat dat je het kaartje bij je moet houden en als je een boete heb beswaar moet maken.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Lijkt me niet echt een leuke bezigheid als je vaak moet parkeren icm parkeermeters.

Ook staat er natuurlijk dat je niet op de stoep of op niet parkeerplekken mag parkeren in de stad bijvoorbeeld. Toch als ik in een stad loop staan ze daar juist wel heel vaak. Wordt het gedoogd of zijn het allemaal waaghalsen?

Parkeerkaartjes :? Ik heb nog nooit betaald voor de motor parkeren, zelfs niet midden op de Dam :P

• lolgast
Dat denk ik niet, want die motor staat "al" sinds 24-3-2017 op naam van de huidige eigenaar. Heeft er ook lang plezier van gehad dus :+

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Amsterdam en Eindhoven hebben een gedoogdbeleid dwz dat je op de stoep gratis mag parkeren zolang je geen overlast veroorzaakt. In Breda is er geen beleid, maar meestal kom je ermee weg.
Op het moment dat je een parkeervak gebruikt dan moet je betalen en dan mag je er staan.
In een vak met blauwe lijnen mag je niet parkeren.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42

Het CBR zegt wat ze willen. Wettelijk gezien mag je een voertuig op de stoep parkeren mits je het overige verkeer(Inclusief voetgangers!!!!) niet hinderd, en er geen verboden zijn(let op, in sommige plaatsen staat dit in de APV!).

Wb betaald parkeren: 1 keer gezeur gehad met een parkeerwachter dat ik een kaartje moest halen. Dus ik zei: Is goed, als jij een aantekening maakt, want ik kan hem nergens bevestigen of achter leggen. Dat wilde hij niet. Uiteindelijk met de politie gesproken en die gaven goedkeuring dat ik hem gewoon strak naast de paal op de stoep mocht zetten.

In de praktijk word er amper gehandhaaft op parkeren van motoren, zolang je hem een beetje net neer zet.
In Amsterdam vroeg ik aan een agent waar ik 'm kon parkeren. Zegt die agent: Je kant 't aan mij vragen, of je zet 'm naast die andere 20 motoren op de Dam. :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• aidanl
Chakotay schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:37:
[...]

Parkeerkaartjes :? Ik heb nog nooit betaald voor de motor parkeren, zelfs niet midden op de Dam :P
Het hangt volgens mij van de lokale regels af. In veel steden mag je de motor gewoon op de stoep parkeren, zolang die natuurlijk niet in de weg staat. Echter zijn er ook een aantal steden die dit verbieden. Dacht ooit Zandvoort eens voorbij te hebben zien komen, maar weet het niet exact meer.

Heb in Delft al eens een waarschuwing gehad omdat ik een paar meter een auto vrije zonne inreed om daar de motor op de stoep te parkeren. Er stond een grote fietsenstalling met o.a. ook scooters. Blijkbaar mocht je daar dan niet in, ik ga maar niet testen of het wel lukt met motor aan de hand :P

• darkkingll
Ik vind dat wel zo waardeloos, dat er per stad anders over word gedacht.. Gelukkig is het in de meeste steden wel okay, maar soms twijfel ik of ik wel of niet op de stoep zal parkeren.
Meestal zet ik hem gewoon bij de fietsen neer.

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
En hoe zou het dan zijn met het kenteken parkeren. Dan is er geen kaartje meer nodig natuurlijk?

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Heb 1x willen betalen, maar toen liep een agent naar me toe en vond dat ik heel nobel was, maar zolang ik inderdaad niet in de weg stond, was dat nergens voor nodig.

Ook een keer in Italie tegenover een terras. Motoren stonden eigenlijk in de weg voor ambulances enzo (wat we eigenijk niet in de gaten hadden, want ja toerist...)
Stopte een agent en we werden gedirigeerd naar de overkant met wel 3 grote borden verboden te parkeren...

[ Voor 7% gewijzigd door Least Inkling op 18-05-2017 14:53 ]

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vorige week over de A10 west terug naar huis, en natuurlijk file net toen de trajectcontrole ophield. Ik ben rustig tussen de auto's door aan het rijden tot opeens een koekblikker besluit van rechts naar links te schieten in 1 vloeiende beweging, zonder waarschuwing, zonder ook maar een aantoonbare reden, zonder dat er daadwerkelijk een normale ruimte was in de strook auto's links van hem.

Ik zag dat dus niet aankomen. Hij mij ook niet. Ik ga dus vol in de ankers, het ging allemaal gelukkig goed. Maar in die fractie van een seconde was ik even woest op die aanslag op mijn leven. Ik weet niet wat voor auto het was maar de bestuurder was een typische mooiboy met een jong meisje naast zich.

Dus ik rij voorbij en geef hem een middelvinger. Moet je niet doen natuurlijk, oerdom, kinderachtig, laag niveau, etc. Doe ik ook nooit. Eerste keer. Nooit meer weer. Maar holy shit wat was ik nijdig op die loser. Leer kijken voordat je van rijstrook wisselt, lulhannes.

Dus ik denk: Klaar. In de file rij ik rustig tussen makkelijk een 100-tal auto's door, en net als de file weer begint te rijden komt diezelfde kloothommel naast mij rijden. Rechts inhalen, raampje naar beneden, gebaren maken, toeteren, iets schreeuwen. Ik hoorde niets dus ik heb 'm deze keer maar volkomen genegeerd. Wat hem dus nóg bozer leek te maken. Z'n meisje zat verveeld voor zich uit te kijken.

Aangekomen bij de afslag naar de A1 ging hij rechtsaf. Wilde ik eigenlijk ook, dus dat deed ik dan maar. Daar was weer file, en ik moest wéér filerijdend inhalen bij meneer klootviool. Hij staat rechts, ik kom links van hem voorbij. Probeert hij 't gat tussen de auto's op het laatste moment dicht te gooien. Ik stop, de file rijdt langzaam door, en ik ga d'r maar gewoon rechts langs, wat hij blijkbaar niet had verwacht.

Mijn afslag was een paar honderd meter verder. Hij zat weer achter mij aan, ik reed rechts, hij reed op de 2e baan (van rechts gezien), hij kon nét de afslag niet halen toen hij doorhad waar ik naartoe ging. Gelukkig reed ik op een leenmotor uit het verre, verre oosten van 't land, dus hij zal mij niet herkennen in de toekomst, maar wát een rare situatie was dat zeg...

Wijze les voor mijzelf: Ga gewoon nooit agressief doen, zéker niet als je op een motor zit, je hebt niks te vertellen. Nu ben ik volledig gepantserd en hebben mijn handschoenen (en schoenen) flink wat staal in zich. Dus als die asotokkie was uitgestapt en had willen knokken, dan is wegrennen niet echt een optie op motorschoenen.

Er zijn weinig dingen waar ik mij voor schaam, maar dat moment met mijn middelvinger was wel een dieptepunt, zeg. Hoe dom kan je zijn |:(

Dat moest ik even kwijt.

Gewoon negeren en voorbij laten gaan, dat soort tuig is het soort wat opeens naast je staat en dan krijg je een tik tegen je helm.
VFR Kan er weer tegenaan, alleen zo jammer dattie zo blits en bling mooi was gepoetst daar in Zwolle en ik 'm meteen over de Houtrib naar Enkhuizen heb gereden. Je zou door de vliegjes nu haast niet zeggen dat dat ding showroom schoon was gister avond.
Bij Johan geweest? :D

Verwijderd

Inderdaad niet slim om te doen maar sommige vragen er om.
Als ik soms filmpjes zie hoe mensen op de motor worden afgesneden zijn er mensen die vragen om problemen.

Pas toevallig over zoown situatie zitten grappen met een vriend van me... Een keer een noodhamer op de tank van de motor plaatsen voor dit soort situaties hamertje tik spelen :p
Blue-eagle schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:57:
Vorige week over de A10 west terug naar huis, en natuurlijk file net toen de trajectcontrole ophield. Ik ben rustig tussen de auto's door aan het rijden tot opeens een koekblikker besluit van rechts naar links te schieten in 1 vloeiende beweging, zonder waarschuwing, zonder ook maar een aantoonbare reden, zonder dat er daadwerkelijk een normale ruimte was in de strook auto's links van hem.

Ik zag dat dus niet aankomen. Hij mij ook niet. Ik ga dus vol in de ankers, het ging allemaal gelukkig goed. Maar in die fractie van een seconde was ik even woest op die aanslag op mijn leven. Ik weet niet wat voor auto het was maar de bestuurder was een typische mooiboy met een jong meisje naast zich.

Dus ik rij voorbij en geef hem een middelvinger. Moet je niet doen natuurlijk, oerdom, kinderachtig, laag niveau, etc. Doe ik ook nooit. Eerste keer. Nooit meer weer. Maar holy shit wat was ik nijdig op die loser. Leer kijken voordat je van rijstrook wisselt, lulhannes.

Dus ik denk: Klaar. In de file rij ik rustig tussen makkelijk een 100-tal auto's door, en net als de file weer begint te rijden komt diezelfde kloothommel naast mij rijden. Rechts inhalen, raampje naar beneden, gebaren maken, toeteren, iets schreeuwen. Ik hoorde niets dus ik heb 'm deze keer maar volkomen genegeerd. Wat hem dus nóg bozer leek te maken. Z'n meisje zat verveeld voor zich uit te kijken.

Aangekomen bij de afslag naar de A1 ging hij rechtsaf. Wilde ik eigenlijk ook, dus dat deed ik dan maar. Daar was weer file, en ik moest wéér filerijdend inhalen bij meneer klootviool. Hij staat rechts, ik kom links van hem voorbij. Probeert hij 't gat tussen de auto's op het laatste moment dicht te gooien. Ik stop, de file rijdt langzaam door, en ik ga d'r maar gewoon rechts langs, wat hij blijkbaar niet had verwacht.

Mijn afslag was een paar honderd meter verder. Hij zat weer achter mij aan, ik reed rechts, hij reed op de 2e baan (van rechts gezien), hij kon nét de afslag niet halen toen hij doorhad waar ik naartoe ging. Gelukkig reed ik op een leenmotor uit het verre, verre oosten van 't land, dus hij zal mij niet herkennen in de toekomst, maar wát een rare situatie was dat zeg...

Wijze les voor mijzelf: Ga gewoon nooit agressief doen, zéker niet als je op een motor zit, je hebt niks te vertellen. Nu ben ik volledig gepantserd en hebben mijn handschoenen (en schoenen) flink wat staal in zich. Dus als die asotokkie was uitgestapt en had willen knokken, dan is wegrennen niet echt een optie op motorschoenen.

Er zijn weinig dingen waar ik mij voor schaam, maar dat moment met mijn middelvinger was wel een dieptepunt, zeg. Hoe dom kan je zijn |:(

Dat moest ik even kwijt.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wat een droeftoeter... Maar hoezo komt die vent steeds weer bij je in de buurt terwijl je aan het filteren was? Als ik iemand eenmaal voorbij ben in de file zie ik ze normaal nooit meer terug :P

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:42
Vorig jaar in Duitsland op de stoep geparkeerd, 15 euro boete.
Zeker niemand gehinderd, maar blijkbaar niet toegestaan in het toeristische centrum. Was nergens aangegeven.

Lang geleden heb ik in Scheveningen ook wel eens een parkeerbon gehad. Toen stond ik behoorlijk de voetgangers te hinderen inderdaad...
aidanl schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:43:
[...]

Het hangt volgens mij van de lokale regels af. In veel steden mag je de motor gewoon op de stoep parkeren, zolang die natuurlijk niet in de weg staat.

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
Uiteraard mag je nooit zelf agressief reageren, maar ook ik heb weleens een keertje een middelvinger gebruikt.
Soms is het gewoon sterker dan jezelf :+

Ik weet niet of het in NL ook zo is, maar in B is het verplicht om te ritsen.
Ik moet op terugweg van het werk al een jaar elke dag aan wegenwerken ritsen.
Soms is er zo ééntje die op 5cm van zijn voorligger rijdt om toch maar niet dat ene voertuig er tussen te laten.
Ik moet me telkens als dat gebeurd echt heel hard inhouden om er niet naast te gaan rijden en op het ruitje te tikken om hen een lesje ritsen te geven.

• lolgast
Gewoon net doen of je iemand niet ziet, domme dingen kunnen gebeuren. Met hetzelfde gemak rijden ze je van je sokken omdat ze dat wel leuk lijkt

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-11 19:13
Eindelijk eens even een leukere foto gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t1Vkifil.jpg

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Verwijderd

Freubel schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:12:
Eindelijk eens even een leukere foto gemaakt.
[afbeelding]
Mooie motor nu de skull nog :P

Afbeeldingslocatie: https://farm4.static.flickr.com/3132/2856976754_cdc5f7f142.jpg

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-11 19:13
Dank !
Skull heb ik ook een tijdje over na zitten denken, vraag me alleen af of de zichtbaarheid / lichtopbrengst verhouding een beetje te doen is :P

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• PilatuS
  • Niet online
Freubel schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:43:
[...]

Dank !
Skull heb ik ook een tijdje over na zitten denken, vraag me alleen af of de zichtbaarheid / lichtopbrengst verhouding een beetje te doen is :P
Dat lijkt mij geen probleem.

Zelfs bij dit komt er bij mij nog zat licht doorheen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rb805eckdtGhgN4XCX2sbHow/full.jpg

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-11 15:59
Idd irritante situaties.
Ik heb ook meer dan eens op mn lip moeten bijten wanneer ik rustig tussen 2 rijen auto's door rij en zo'n eikel blokkeert met opzet de weg even snel. Op zo'n moment voel ik het bloed wel naar mijn hoofd stromen. Liefst schop ik de spiegel eraf. Maarja, je hebt er zo weinig aan he? Tot dusver heb ik mijn reactie gelukkig tot hoofdschudden kunnen beperken.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:09

-tom-562

Oliesjeik

Hoeoz heb je er weinig aan? Het lucht wel op. O-)
In het verleden eens een toertocht gehad (niet op de motor, maar met oldtimer brommers :P) toen een automobilist het nodig vond om 2 brommers de berm in te drukken (we reden netjes achter elkaar) en midden door de groep reed toen wij volkomen legaal overstaken.
Dat kostte hem zijn uiteindelijk zijn rechter buitenspiegel :P

Vaak bu'j te bang!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-11 15:59
Ik ben te pacifistisch ingesteld geloof ik :P

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Verwijderd

Misschien wel een leuke vraag. Wie heeft er een mascotte, amulet, gelukspoppetje of iets anders altijd bij zich op de motor?

Om met mezelf te beginnen, ik heb altijd een plastic geraamte van een centimeter of vijf in mijn motorjaszak zitten. Dat ding heb ik in een geocachingbox gevonden in Luxemburg ging daarna een tijd mee in mijn rugzak met al mijn outdoor activiteiten en is daarna naar mijn motorjas verhuisd.

• darkkingll
Niets, op de reminderkabel voor mijn slot + sleutels na.

Oja, en een tooltje van Louis voor als ik een keer in het gras moet parkeren. Dan kan ik die gebruiken onder de standaard zodat deze niet wegzakt.

• aidanl
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:10:
Misschien wel een leuke vraag. Wie heeft er een mascotte, amulet, gelukspoppetje of iets anders altijd bij zich op de motor?

Om met mezelf te beginnen, ik heb altijd een plastic geraamte van een centimeter of vijf in mijn motorjaszak zitten. Dat ding heb ik in een geocachingbox gevonden in Luxemburg ging daarna een tijd mee in mijn rugzak met al mijn outdoor activiteiten en is daarna naar mijn motorjas verhuisd.
Niet zo zeer een mascotte oid, maar kreeg een tijdje terug van mijn oude rijinstructeur zo'n een stoffen sleutelhanger met de naam van de rijschool er op. Hij had mijn sleutels even gejat en toen ik ze terug kreeg zat dat ding er aan :P sindsdien heb ik hem er altijd aan zitten omdat ik mijn sleutels dan gemakkelijker uit mijn jaszak kan trekken met mijn handschoenen aan.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
darkkingll schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:12:
Niets, op de reminderkabel voor mijn slot + sleutels na.

Oja, en een tooltje van Louis voor als ik een keer in het gras moet parkeren. Dan kan ik die gebruiken onder de standaard zodat deze niet wegzakt.
Ik had heel lang een "kickstand critter" voor dat doel, een schijfje ABS met pluche eromheen in de vorm van een platgereden eekhoorn. Helaas heb ik hem vorig jaar op vakantie ergens in Duitsland laten liggen :(

Helaas is degene die ze maakte er al een paar jaar geleden mee gestopt, maar ik zie nu wel deze. Misschien maar eens bestellen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Chakotay op 18-05-2017 16:19 ]

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:10:

Heb een eland-sleutelhanger aan mijn koffersysteem hangen achterop. 2 stuks gekocht in Finland.
Ziet er altijd zo zielig verzopen uit tijdens nattigheid ;)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11 14:10
ShininNL schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:12:
Ik ga denk ik niet. Best een stukkie rijden voor mij. Als het een beetje mooi weer wordt ga ik liever een leuke route proberen :)

• lolgast
Mocht iemand bij de vorige 21% kortingsactie van Datona gedacht hebben "chips, te laat..". Geen nood, actiecode vakantiegeld geeft nu dus 21% korting. Er staat in de mail niet tot wanneer..
Pagina: 1 ... 53 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.