Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.555 views

Onderwerpen

Verwijderd

Zucht... vanvond wou m'n Monster weer niet starten (nadat ik even gestopt was). De motor was goed warm aangezien ik al een heel stuk gereden had. Maar even een klein half uurtje gewacht en toen startte hij weer. (Startmotor wil wel, maar lijkt niet genoeg spanning/stroom te krijgen, display knippert ook).

Heb deze problemen vorig jaar ook al gehad.. vooral met warme motor wilde hij niet starten. Toen is er een nieuwe accu in gegaan. Lijkt me niet dat die nu al gaar is..?

De dealer maar even gemailed, en binnenkort maar even langs, kijken of ze een oplossing kunnen vinden. :@

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2017 22:15 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:13:
Zucht... vanvond wou m'n Monster weer niet starten (nadat ik even gestopt was). De motor was goed warm aangezien ik al een heel stuk gereden had. Maar even een klein half uurtje gewacht en toen startte hij weer.

Heb deze problemen vorig jaar ook al gehad.. vooral met warme motor wilde hij niet starten. Toen is er een nieuwe accu in gegaan. Lijkt me niet dat die nu al gaar is..?

De dealer maar even gemailed, en binnenkort maar even langs, kijken of ze een oplossing kunnen vinden. :@
Zo te lezen een gecarbureerd Monster? Kan van alles zijn maar kijk eerst eens of je tank-ontluchting wel op orde is (kun je vrij simpel doen door de tankdop te openen en weer te sluiten en vervolgens de fiets te starten op het moment dat je dat ervaart).

Het apparaat heeft zo te lezen in ieder geval eerder een issue met z'n brandstof huishouding dan met de accu, anders zou 'ie ook na een half uur niet "aanslaan" (starten doet 'ie zo te lezen in eerste instantie wél).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Afgelopen weekende de gixxer over de 36dkm gezet, een ruime 2000km per maand inmiddels. Vrijdag-Zaterdag Zuid Limburg en Zondag Noord-Holland onveilig gemaakt. :P Geluk gehad met het weer ook, lekker gereden, Egmond aan Zee, zo door naar boven richting afsluitdijk, Marken, en weer terug. :)

Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/IMG-20170514-WA0006-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-14-13.33.10-Medium-800x449.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-14-13.54.04-Medium-800x449.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-14-13.54.14-Medium-800x449.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/IMG-20170514-WA0019-Medium-800x450.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-14-13.54.59-Medium-800x449.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/IMG-20170514-WA0015-Medium.jpg
O voorbandje staat op de nominatie om vervangen te gaan worden, eerst trilde die alleen vanaf de 200, nu ook al eronder. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 16-05-2017 22:22 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:18:
[...]

Zo te lezen een gecarbureerd Monster? Kan van alles zijn maar kijk eerst eens of je tank-ontluchting wel op orde is (kun je vrij simpel doen door de tankdop te openen en weer te sluiten en vervolgens de fiets te starten op het moment dat je dat ervaart).

Het apparaat heeft zo te lezen in ieder geval eerder een issue met z'n brandstof huishouding dan met de accu, anders zou 'ie ook na een half uur niet "aanslaan" (starten doet 'ie zo te lezen in eerste instantie wél).
Had net de tekst even aangepast ;). Startmotor lijkt niet helemaal rond te gaan.. display knippert. En op een gegeven moment doet ie dus niets meer (startmotor ook niet).

Het is een Monster 796 dus geen carburateur.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2017 22:25 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:24:
[...]

Had net de tekst even aangepast ;). Startmotor lijkt niet helemaal rond te gaan.. display knippert. En op een gegeven moment doet ie dus niets meer (startmotor ook niet).

Aha.... Dát maakt 't ineens een héél ander verhaal, ja :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:02
@Verwijderd
Lijkt wel wat op het bekende honda CBR kwaaltje van een spanningsregelaar.
Deze wordt vaak te warm en weigert dan te starten vanwege voltage problemen. Na "afkoelen" zijn de voltages weer binnen de marges en de fiets start weer.

* GeeMoney doet echt een wild guess maar symptomen zijn hetzelfde.

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

Joopieboy schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:19:
Afgelopen weekende de gixxer over de 36dkm gezet, een ruime 2000km per maand inmiddels. Vrijdag-Zaterdag Zuid Limburg en Zondag Noord-Holland onveilig gemaakt. :P Geluk gehad met het weer ook, lekker gereden, Egmond aan Zee, zo door naar boven richting afsluitdijk, Marken, en weer terug. :)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
O voorbandje staat op de nominatie om vervangen te gaan worden, eerst trilde die alleen vanaf de 200, nu ook al eronder. :+
Staan jullie op de rijbaan om wat leuke foto's te schieten of stond er een brug open ?

Geen verwijt, puur een vraag

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

byn124 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:31:
[...]

Staan jullie nou serieus met zijn allen op de rijbaan om wat leuke foto's te schieten of stond er een brug open ?

Geen verwijt, puur een vraag
Nee wij waren staande gehouden voor een peleton van die rare kwibussen met die te strakke broekjes op een raar model fiets ;)

Heeft @wimmel_1 ook zulke goeie ervaringen mee :+ Alleen nu waren onze vrienden in het wit/blauw er ook bij. :+

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:24:
[...]

Laatst toen mijn accu leeg was vertoonde mijn Monster 696 zelfde symptomen. Knipperen dashboard, hard klikkend geluid en startmotor die niet rond ging. Wel vreemd dat die na een half uur het wel weer doet... Wat voor accu heb je er in zitten? Ik geloof dat de monsters standaard met Yuasa accu's komen. Wellicht dat ze een el-cheapo hebben geplaatst bij laatste accu wissel?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:13

steveman

Comfortabel ten onder

Grr... camera van de motor gevallen. 2e keer dat deze camera gevallen is, de eerste keer was terugvinden nog vrij makkelijk (rechte stuk Lelystad-baantje...) nu tevergeefs 1.5x de hele lekdijk afgereden XD

Jammer dat ie weg is... maar ook irritant dat ik niet weet waar het gebeurd is B)

/me Gaat zekerkabel toch maar gebruiken in het vervolg...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:59

thijsco19

KTM 990 SMT

Als je nou de beelden bekijk kan je zien waar de camera eraf gevallen is.

:+ :+ :+

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11 18:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn crashje van laatst :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11 14:10
Risico van het vak maar wel klote natuurlijk :(

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:11
Omdat het nu toch deels over camera's gaat.

Ik heb een el-cheapo Action camera liggen die wel eens gebruikt wordt. Ik zit wel eens te kijken naar een GoPro 4/5 of bijvoorbeeld de Xiaomi Yi 2, maar vind het toch elke keer wel echt een smak geld. De mensen die zo'n apparaat hebben: Doen jullie ook daadwerkelijk iets met de beelden of is het uiteindelijk vooral een hebbedingetje?

Toevoeging: Ja natuurlijk zie ik af en toe beelden voorbij komen, dan is het best leuk en handig. Maar wat doe je met de 100+ uren die je niet in dit topic post ;)

[ Voor 17% gewijzigd door lolgast op 17-05-2017 08:01 ]

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-11 09:26

Least Inkling

Product of the cold war

Ik heb een combi van een Virb XE en een bluetooth Sena microfoon. Voordat ik de microfoon had, hoorde ik alleen windgeruis, waardoor je alleen filmpjes in elkaar draaide met muziek eronder. Omdat ik geen editor ben, sloeg die muziek nergens op tov van het moment in het filmpje. Dus verdwenen die in de diepe krochten van mijn nas.

Nu ik deze combi heb, heb ik én goed geluid, én de gps-data on screen, waardoor het editten een stuk leuker is en het een replaywaarde krijgt (gisteravond nog toevallig naar aanleiding van HTT-Thalan'off road filmpje).

Muziek lukt me nog steeds niet :+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-11 13:43

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 07:59:

Ik heb een el-cheapo Action camera liggen die wel eens gebruikt wordt. Ik zit wel eens te kijken naar een GoPro 4/5 of bijvoorbeeld de Xiaomi Yi 2, maar vind het toch elke keer wel echt een smak geld. De mensen die zo'n apparaat hebben: Doen jullie ook daadwerkelijk iets met de beelden of is het uiteindelijk vooral een hebbedingetje?

Toevoeging: Ja natuurlijk zie ik af en toe beelden voorbij komen, dan is het best leuk en handig. Maar wat doe je met de 100+ uren die je niet in dit topic post ;)
Ik heb al een paar jaar een GoPro Hero 3 Silver. Uiteindelijk doe ik er niet zoveel mee, omdat ik te lui ben om iets leuks te maken van de beelden :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:43
Grootste probleem van die action cams, iedereen denkt dat editten iets is wat semi vanzelf gaat.

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-11 15:59
Las gisteren dat ook in NL Euro 95 gaat verdwijnen:
euro95-benzine-wordt-vervangen-door-e10/

Nu tank ik zelf toch altijd al 98, maar veel mensen zullen dit minder nieuws vinden.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Zo'n el cheapo camera heb ik ook, van Salora. Mits voldoende licht komen er acceptabele beelden uit, maar het geluid is prut en het heeft geen beeldstabilisatie. In mijn laatste filmpje zijn daar de beelden mee geschoten naar boven toe (waar je mijn hoofd zit tijdens het rijden, gefilmd vanaf het stuur) en de lage beelden vanaf het voorwiel (gefilmd vanaf de crash bars).

Alle andere beelden zijn gefilmd met een Sony HDR-AS50. Doodnormaal full-hd 60FPS dingetje, 150 euro bij de BCC, maar wel met beeldstabilisatie (en dat doet een hoop).

Voor dit filmpje heb ik wat stukjes geknipt en achter elkaar gezet, paar transities erin, picture in picture voor het pijltje en wat ondertiteling. De muziek is gewoon erin geplakt daar waar het geluid van de camera gewoon pijn deed aan je oren.

Normaliter doe ik voor dit soort video's externe audio via mijn telefoon (met een audio recorder app) via de headset in mijn helm (waar een windbeschermde microfoon in zit) maar dat was ik die dag gewoon vergeten.

Als ik een normale woon-werk rit heb formatteer ik de kaart gewoon in de camera zodra ik thuis kom, standaard actie, net zoals aftanken voor ik thuis kom en olie peilen. Dan is alles klaar om te gaan als ik weg wil. Mochten er dingen gebeurd zijn onderweg trek ik die beelden er even af en formatteer ik hem daarna alsnog.

Of het filmpje leuk word valt of staat niet alleen met de (kwaliteit van de) camera, maar ook met wat je er daarna mee doet. Ik gebruik Powerdirector 15 omdat die heel veel features heeft die van pas komen als je beelden van action camera's gebruikt en meerdere tracks nodig hebt (picture in picture, audio los monteren etc).

Als je alleen met mooi weer rijd kun je (arguably) ook uit met 1 of 2 cheapo camera's (eentje 4k en eentje full hd bv) voor shots van diverse hoeken en een goedkoop (of gratis) editing programma (windows movie maker bv). Het ligt er maar net aan wat je er mee wilt doen.

Mijn insteek is dat als ik eenmaal bedreven word met de tools en in de gaten krijg hoe ik de video's interessant maak en hou, ik het vaker ga doen. Niet alleen is het leuk om op youtube te knallen (voor wellicht een beetje revenue), het is ook gaaf om (heel veel) later nog eens terug te zien.
kneusteun schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:09:
Grootste probleem van die action cams, iedereen denkt dat editten iets is wat semi vanzelf gaat.
Ik moet me er soms echt toe zetten. Maar dat is deels ook omdat het zoveel tijd kost, en ik niet altijd van te voren weet wat ik wil gaan maken. Het helpt om een duidelijk beeld te hebben van wat je wil. Tijdens de dag zelf moet je rekening houden met de accu's van je camera's - mijn Sony kan maximaal 2 uur non-stop filmen en moet dan ook weer ongeveer 2 uur opladen. Permanent op stroom houden kan niet vanwege de waterdichte behuizing (is ook voor valbescherming natuurlijk), bovendien past er maar ~5 uur op het SD kaartje (64gb).

De Salora houd er na anderhalf uur al mee op. Ik schakel ze dus uit en aan wanneer ik denk dat er wat leuks te zien zal zijn, en laad ze halverwege de dag (tijdens de lunch) terug op aan een powerbank (of via de 12v op de motor).

Simpel editwerk (zoals met movie maker) kost weinig kennis, moeite en tijd, maar wil je echt mooie dingen maken moet je er voor gaan zitten en de tooling die je gebruikt goed leren kennen.

Ik heb tot nu toe misschien een hele dollar aan adsense inkomsten verdiend met mijn kanaal, dat stelt natuurlijk helemaal niks voor (ze betalen zelfs pas uit als je over de 100 dollar gaat) maar het is wel bewijs dat het platform werkt, ik moet dus gewoon zorgen voor meer content, leukere content, en een beetje reclame maken door wat zaken hier en daar te posten.
Joopieboy schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:18:
Camera is leuk, editten is idd een ding, maar wat ik overal en bij iedereen mis is een beetje fatsoenlijk geluid. :P Vaak heb je of een hoop windgeruis, gekraak of een bleud muziekje. :')
Voor 30 euro heb je een (bedraad) headsetje wat je in je helm kan plakken met een redelijke mic. Zet een audio recording app op je telefoon (genoeg keuze in google play) en begin met opnemen. De files moeten WAV zijn, bij voorkeur. Zodra je de files op je PC hebt gezet plak je ze onder de beelden en gebruik je de 'sync by audio' feature van je programma (als je die hebt, powerdirector wel). Om te zorgen dat hij dit goed doet, helpt het om (zodra beide recorders aan staan) even te klappen in je handen terwijl je de apparaten dicht bij elkaar hebt, of desnoods even 3x kort toeteren. Die piek komt duidelijk terug in de audio score en daar synct hij dan op.

[ Voor 29% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-05-2017 09:26 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Camera is leuk, editten is idd een ding, maar wat ik overal en bij iedereen mis is een beetje fatsoenlijk geluid. :P Vaak heb je of een hoop windgeruis, gekraak of een bleud muziekje. :')

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Chakotay schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:03:
[...]

Ik heb al een paar jaar een GoPro Hero 3 Silver. Uiteindelijk doe ik er niet zoveel mee, omdat ik te lui ben om iets leuks te maken van de beelden :X
Same, met de TomTom Bandit.. Maar dan voor het mountainbiken.
kneusteun schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:09:
Gaat bij mijn camera ook semi-automatisch, als ik de TomTom smartphone app gebruik. :+ Hoef de telefoon alleen te schudden, paar keer ergens op klikken en voila. filmpje staat op YT.

• darkkingll
Maverick! schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:11:

Nu tank ik zelf toch altijd al 98, maar veel mensen zullen dit minder nieuws vinden.
Dat zou bagger zijn, genoeg auto's die wel op E10 kunnen rijden, maar op 95 gewoon veel beter rijden(Mijn vorige auto bijvoorbeeld, een peugeot met THP blok). Mijn motor doet het prima op 95, dus dat gaat er nu ook steeds in, maar durf het niet aan om E10 erin te gooien.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik ga die E10 (alcohol) troep niet in mijn 30-jaar oude leidingen gooien, waarschijnlijk lossen ze dan op.
Tank de laatste tijd eigenlijk altijjd 98 inderdaad, vooral omdat het blok daarop gewoon rustiger loopt en niet bokt op lage toeren (dat gebeurt op 95 wel).

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

darkkingll schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:28:
[...]

Dat zou bagger zijn, genoeg auto's die wel op E10 kunnen rijden, maar op 95 gewoon veel beter rijden(Mijn vorige auto bijvoorbeeld, een peugeot met THP blok). Mijn motor doet het prima op 95, dus dat gaat er nu ook steeds in, maar durf het niet aan om E10 erin te gooien.
Grootste nadeel is een hoger verbruik, en bij 95% van de huidige auto's en motoren gaan alle rubberen leidingen/keerringen en pakkingen eraan door de E10. Nee dat is fijn. :) Garage waarschuwde mij al, auto en motor.

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 17-05-2017 09:29 ]

• lolgast
De 749 mag geen E10 krijgen van Ducati..

Dat wordt dus tankstations plannen tijdens routes ;) Want vaak hebben met name de onbemande stations in dorpen e.d. geen 98

[ Voor 61% gewijzigd door lolgast op 17-05-2017 09:31 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

Well fuck. Ik heb geen enkel voertuig dat E10 tof vind... Aprilia heb ik uberhaupt nog nooit ergens op de 'kan geen kwaad' lijsten teruggevonden, en voor de Alfa Romeo 156 word het ook afgeraden. Om over de Spider maar helemaal niet te spreken... Scheelt wel dat mijn Caponord een kunstof tank heeft en net alle slangen zijn vervangen door teflon slangen met metalen koppelingen, maar geen idee wat de injectie e.d. er verder van vind.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11 12:44

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Sterkte :(

Let hier niet op die instructeur in dat gele hesje ;w

Afgelopen Maandag avond ben ik weer even op Lelystad wezen rijden als rijvaardigheidstraining. Erg leerzaam, dit keer met het groepje gericht op Aanremmen, Kijktechniek en Uitacceleren.

Vering stond de eerste sessies veelste slap, bedankt vering specialist.. Na sessie 3 de vering achter strakker gezet, toen had ik voor ook iets strakker moeten zetten. Al me al is progressieve hyperpro rommel echt waardeloos als je wat wilt doorrijden, dat gaat er ook weer eens af.

Voor me gevoel mis ik ook vermogen tussen 4-6000 rpm, toch eens nadenken over een powercommander. Door de yoshi zit daar gewoon een klein gat in het vermogen.

30mei a.s. mag ik op assen eindelijk de circuitmotor uitlaten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 17-05-2017 09:38 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-11 13:29
Volgens mij zeggen ze dat bij hyperpro zelf al dat als je flink wilt doorrijden in een circuitsetting je beter af bent met lineaire veren. Progressieve zijn natuurlijk veel beter voor de gewone man op straat die niet altijd op strak asfalt rijdt.

O ja over die E10 meuk: neem aan dat de prijs aan de pomp dus zal dalen voor een litertje E10? Immers zit er minder 'brandstof' in per liter :)

[ Voor 23% gewijzigd door ShininNL op 17-05-2017 09:40 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

ShininNL schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:38:
Volgens mij zeggen ze dat bij hyperpro zelf al dat als je flink wilt doorrijden in een circuitsetting je beter af bent met lineaire veren. Progressieve zijn natuurlijk veel beter voor de gewone man op straat die niet altijd op strak asfalt rijdt.
Ook met op de weg lekker als een malloot door rijden kan je beter linear nemen imho. Ik had toen snel een besteld omdat me achter schokbreker toch lek was.

Je merkt gewoon met goed op het gas gaan dat telkens het "zachte" stukje inveert.

[ Voor 9% gewijzigd door Ghostrider op 17-05-2017 09:41 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:43
Editten doe ik sowieso met Adobe ;)
Maar omdat ik het op me werk ook regelmatig doe is de fun er snel af om het ook in je vrije tijd te gaan doen.

Denk dat er wel een keer een nieuwe 4K gopro of iets dergelijks komt, maar dan alleen voor vakanties etc.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:33:
[...]

Well fuck. Ik heb geen enkel voertuig dat E10 tof vind... Aprilia heb ik uberhaupt nog nooit ergens op de 'kan geen kwaad' lijsten teruggevonden, en voor de Alfa Romeo 156 word het ook afgeraden. Om over de Spider maar helemaal niet te spreken... Scheelt wel dat mijn Caponord een kunstof tank heeft en net alle slagen zijn vervangen door teflon slangen met metalen koppelingen, maar geen idee wat de injectie e.d. er verder van vind.
Grootste reden dat E10 niet in Aprilias mag zijn juist de kunststoffen tanken. Of in ieder geval, ik had gelezen dat de RSV4 last had van een uitzakkende tank, dit komt juist door de componenten die in benzine gemengd worden.
lolgast schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:29:

Dat wordt dus tankstations plannen tijdens routes ;) Want vaak hebben met name de onbemande stations in dorpen e.d. geen 98
Zo eens in de zoveel tijd kan het geen kwaad hoor, vooral niet als je een dag aan het rijden bent en er daarna weer 98 in gooit. Problemen door E10 komen vooral als het langer in je leidingen laat staan.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
noes schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:55:
[...]

Grootste reden dat E10 niet in Aprilias mag zijn juist de kunststoffen tanken. Of in ieder geval, ik had gelezen dat de RSV4 last had van een uitzakkende tank, dit komt juist door de componenten die in benzine gemengd worden.

[...]

Zo eens in de zoveel tijd kan het geen kwaad hoor, vooral niet als je een dag aan het rijden bent en er daarna weer 98 in gooit. Problemen door E10 komen vooral als het langer in je leidingen laat staan.
Hmm, maar eens in de gaten houden hoe dat gaat op kunstof dan idd. Super (wat in NL bijna alleen maar te krijgen als overpriced premium brandstoffen) is leuk als je alleen hier en daar een plezierritje doet, maar niet grappig bij ruim 25k per jaar rijden...

• Ronster
lolgast schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:29:

Inderdaad, Kawa en Ducati motoren (dus ook de nieuwere) schijnen er slecht tegen te kunnen.

• InZane
Maverick! schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:03:
[...]

Inderdaad, Kawa en Ducati motoren (dus ook de nieuwere) schijnen er slecht tegen te kunnen.
Toch zegt deze site weer wat anders: https://brandstofverbruik.../benzine/e10-voor-motoren

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Least Inkling schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:53:
Ik heb een combi van een Virb XE en een bluetooth Sena microfoon. Voordat ik de microfoon had, hoorde ik alleen windgeruis, waardoor je alleen filmpjes in elkaar draaide met muziek eronder. Omdat ik geen editor ben, sloeg die muziek nergens op tov van het moment in het filmpje. Dus verdwenen die in de diepe krochten van mijn nas.

Nu ik deze combi heb, heb ik én goed geluid, én de gps-data on screen, waardoor het editten een stuk leuker is en het een replaywaarde krijgt (gisteravond nog toevallig naar aanleiding van HTT-Thalan'off road filmpje).

Muziek lukt me nog steeds niet :+
ik heb de Sena 10C en daar zit de mic binnen in je helm (want ook BT unit) en dat werkt goed.. kan je mooi direct audiocommentaar leveren ...

Maar ik moet zeggen dat ik het voornamelijk als just in case gebruikte bij woon-werk en filmpjes bewaarde bij interesante road trips..
De Sena heeft ook een leuke feature: video tagging.. de camera loopt continue maar alleen als je de tag knop in drukt bewaart hij de afgelopen minuut en aankomende 2 minuten.. handig qua disk ruimte en je kan net die onverwachte situatie wel bewaren..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• darkkingll
Joopieboy schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:29:
[...]

Grootste nadeel is een hoger verbruik, en bij 95% van de huidige auto's en motoren gaan alle rubberen leidingen/keerringen en pakkingen eraan door de E10. Nee dat is fijn. :) Garage waarschuwde mij al, auto en motor.
Niet alleen het verbruik, met de Peugeot was er ook een duidelijk merkbaar verschil in performance. Maar goed, dat ding heb ik bij 150.000km weggedaan met (achteraf bleek) kapotte inlaatkleppen 8)7
De Ford Fiesta (1.6Ti-VCT) staat op de "whitelist" maar daar heb ik het zelf liever niet in.

[ Voor 8% gewijzigd door darkkingll op 17-05-2017 10:17 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Hoe dan ook mag je uitkijken met oldtimers door dit geneuzel, ook hier had ik brandstof lekkage bij mijn oldtimer door invreten van brandstof.

Asus Zenbook i7 256gb

• Ronster
Apart... maar alleen al om het feit dat er tegenstrijdige berichten over zijn zou ik het al niet vertrouwen.
Ik heb een 2007 Triumph en zal geen E10 in mijn tank gooien :)

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01
[...]

Ik weet dat de 2e serie Aprilia RSV Mille (2001-2003) het problematisch was en dat zelfs het minste beetje ethanol in benzine niet fijn met lekkende benzinepompafdekplaten (of hoe je dat ook wil noemen) van de kunststof benzinetank tot gevolg...

• InZane
Maverick! schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:17:
[...]

Apart... maar alleen al om het feit dat er tegenstrijdige berichten over zijn zou ik het al niet vertrouwen.
Ik heb een 2007 Triumph en zal geen E10 in mijn tank gooien :)
Het schijnt wel in m'n oude CBR te kunnen, maar ik ga het ook niet doen hoor. Hooguit alleen een keer als het echt niet anders kan.
SniperGuy schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:17:
[...]

Ik weet dat de 2e serie Aprilia RSV Mille (2001-2003) het problematisch was en dat zelfs het minste beetje ethanol in benzine niet fijn met lekkende benzinepompafdekplaten (of hoe je dat ook wil noemen) van de kunststof benzinetank tot gevolg...
In Euro 95 zit ook al 5% ethanol..

[ Voor 32% gewijzigd door InZane op 17-05-2017 10:19 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
SniperGuy schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:17:
[...]

Zo extreem is het ook weer niet, ik heb mijn 2001 Mille over de 100k km gereden op alleen Euro 95 (wat vaak ook 5% ethanol heeft), zonder lekkende pomp/tank :)

• ShininNL
Denk dat dit een begin is van een overheid die (benzine) auto's en motoren kapot wil maken. Ergens in 2025 willen ze toch de verkoop van nieuwe benzine auto's / motoren verbieden?

• lolgast
@ShininNL Dat is al begonnen ;)
Vervuilende brommers en scooters die niet voldoen aan de nieuwste Europese emissienormen mogen vanaf 1 januari 2018 niet meer worden verkocht. Dat betekent een miljoenenverlies voor de scooterbranche. "Sommige dealers hebben echt een groot probleem.

....

De scooters en brommers die dealers nu verkopen aan hun klanten, voldoen nog aan de oude eisen (Euro 2 en 3). Vanaf 1 januari 2018 moeten alle nieuwe brom- en snorfietsen aan strengere milieueisen voldoen: de zogenoemde Euro 4-eis. Dat betekent dus dat dealers dit jaar nog hun huidige voorraad moeten verkopen.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Heb nooit E95 getankt en blijf E98 (of E102) tanken voor zolang het kan. Wordt met nadruk geadviseerd door de dielert, dus blijf ik dat volgen.

@ShininNL denk dat dit al onderdeel was van de klimaatplannen waar NL niet aan voldoet, dit is eerder een moment van "zie je wel dat wij aan onze afspraken houden"

En 2025 is heel erg dichtbij hoor, zou het knap vinden als dan de knop zou worden omgedraaid.

Edit: nooit is natuurlijk niet waar, anders gezegd als ik niet anders kon heb ik E95 getankt;)

[ Voor 10% gewijzigd door Least Inkling op 17-05-2017 10:33 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ShininNL schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:26:
Denk dat dit een begin is van een overheid die (benzine) auto's en motoren kapot wil maken. Ergens in 2025 willen ze toch de verkoop van nieuwe benzine auto's / motoren verbieden?
Dat blijft een interressant plan dat hier en daar geroepen word... Dan mag er de komende jaren wel heel erg hard aan de infra gesleuteld gaan worden, ik ben benieuwd hoe groot de brownout word als om 18:00 opeens een miljoen electro-auto's tegelijk ingeplugd worden om op te laden :P

Voor woon-werk verkeer is de kans hier wel heel groot dat er iets als een Zero komt zodra die voor een paarduizend euro te koop zijn. Er zal echter altijd een benzinemotor naast blijven, op een electrische motor kan je met de huidige techniek stomweg niet op vakantie namelijk.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Chakotay schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:30:
[...]

.... Er zal echter altijd een benzinemotor naast blijven, op een electrische motor kan je met de huidige techniek stomweg niet op vakantie namelijk.
Zonnepanelen op je ruitje en koffers en helm plus een aanhanger met een lading (pun intended) batterijen...

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

thijsco19 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 06:33:
Als je nou de beelden bekijk kan je zien waar de camera eraf gevallen is.

:+ :+ :+
Nou... de eerste keer dat ie viel was die buffer nog niet weggeschreven naar het geheugenkaartje. Toegegeven, nu reed ik waarschijnlijk minder hard :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• darkkingll
Chakotay schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:30:
[...]

Dat blijft een interressant plan dat hier en daar geroepen word... Dan mag er de komende jaren wel heel erg hard aan de infra gesleuteld gaan worden, ik ben benieuwd hoe groot de brownout word als om 18:00 opeens een miljoen electro-auto's tegelijk ingeplugd worden om op te laden :P

Voor woon-werk verkeer is de kans hier wel heel groot dat er iets als een Zero komt zodra die voor een paarduizend euro te koop zijn. Er zal echter altijd een benzinemotor naast blijven, op een elektrische motor kan je met de huidige techniek stomweg niet op vakantie namelijk.
same. Zolang voertuigen die 500+km op 1 "tank" kunnen EN snel kunnen laden EN betaalbaar zijn nog zeldzaam zijn zal ik de overstap niet maken.
Ik heb laatst al wel zitten kijken naar Zero's, maar die zijn mij ook nog te duur in aanschaf.

Daarom zie ik het zelf ook niet gebeuren dat in 2025 al alleen maar elektrische auto's worden verkocht. Hoewel de techniek vlot gaat, moet je namelijk niet vergeten dat het over 8 jaar al 2025 is. Ik betwijfel enorm of men dan al betaalbare(vanaf zeg, €15.000 zonder subsidie's) elektrische auto's heeft.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Aangezien het weer voor zondag er steeds beter uit begint te zien maar weer even een dagje Lelystad geboekt :)

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-11 14:42

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Chakotay schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:00:
[...]

Hmm, maar eens in de gaten houden hoe dat gaat op kunstof dan idd. Super (wat in NL bijna alleen maar te krijgen als overpriced premium brandstoffen) is leuk als je alleen hier en daar een plezierritje doet, maar niet grappig bij ruim 25k per jaar rijden...
25K per jaar zul je niet lang op een "klassieker" doen lijkt me, en nieuwe motoren kunnen best tegen E10. En dan verkoop je die motor ook snel, voordat de leidingen oplossen... ;)

Ook is huidige Euro95 al E5 dus of van 5% naar 10% nu zo erg is? Een busje injectorreiniger erbij af en toe werkt heel goed om schoon te maken, tip van mijn Alfa garage die veel ervaring heeft ook met oudere auto's.

Als je echt schoon wilt rijden moet je vPower, Ultimate, Supreme of Competition 102 tanken, die zouden volgens de info die ik kon vinden zonder ethanol zijn (of max 1%). Vooral verstandig als je de motor voor de winter wegzet.

• ShininNL
@PilatuS Bij welke aanbieder?

[ Voor 21% gewijzigd door ShininNL op 17-05-2017 10:57 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ah inderdaad, wolkjes be gone \o/

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
gauchov6 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:56:
[...]

25K per jaar zul je niet lang op een "klassieker" doen lijkt me, en nieuwe motoren kunnen best tegen E10. En dan verkoop je die motor ook snel, voordat de leidingen oplossen... ;)

Ook is huidige Euro95 al E5 dus of van 5% naar 10% nu zo erg is? Een busje injectorreiniger erbij af en toe werkt heel goed om schoon te maken, tip van mijn Alfa garage die veel ervaring heeft ook met oudere auto's.

Als je echt schoon wilt rijden moet je vPower, Ultimate, Supreme of Competition 102 tanken, die zouden volgens de info die ik kon vinden zonder ethanol zijn (of max 1%). Vooral verstandig als je de motor voor de winter wegzet.
Er zit best een groot gebied tussen "klassieker" en hedendaagse motoren... Een echte klassieker noemen kan pas vanaf 40 jaar, daar zitten mijn Aprilia uit 2001 en Alfa uit 2005 nog lang niet aan, en die kunnen echt nog wel 100k km mee beide. :) Zelfs de Spider uit 1984 mag nog een paar jaar voordat het een klassieker is :P

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:59:
Ah inderdaad, wolkjes be gone \o/
Als het 18 graden en licht bewolkt word zoals nu aangegeven ben ik helemaal happy. 27 graden en volle zon is ook niet alles, been there, done that :P

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:01:
[...]

Als het 18 graden en licht bewolkt word zoals nu aangegeven ben ik helemaal happy. 27 graden en volle zon is ook niet alles, been there, done that :P
Kom je alsnog zeiknat thuis :+ en met uitgesmeerde banden

Ik ga dit keer denk ik maar een klapstoeltje meenemen... dat gehang de hele dat vind ik haast nog inspannender dan het rijden :$

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u7ZiaHY.png

Over banden gesproken... zaterdag maar eens ophalen.

[ Voor 26% gewijzigd door steveman op 17-05-2017 11:07 ]

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:02:
[...]

Mijn achterband vond het toen ook niet zo leuk. Begon toch een beetje te glijden in de bochten.

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-11 08:09

Kijk eens naar een Firefly 6S. Heb hem niet zelf, maar als ik naar filmpjes op YouTube bekijk ziet het er niet slecht uit. Bij Gearbest in de aanbieding voor maar 60 dollar op dit moment.

[ Voor 3% gewijzigd door BluRay op 17-05-2017 11:07 ]

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-11 14:42

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Chakotay schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:01:
[...]

Er zit best een groot gebied tussen "klassieker" en hedendaagse motoren... Een echte klassieker noemen kan pas vanaf 40 jaar, daar zitten mijn Aprilia uit 2001 en Alfa uit 2005 nog lang niet aan, en die kunnen echt nog wel 100k km mee beide. :) Zelfs de Spider uit 1984 mag nog een paar jaar voordat het een klassieker is :P
Daarom ook de "" :)

Mijn Alfa GTV is uit 1997, dus ook nog niet klassiek volgens de belastingdienst, wel een youngtimer voor de verzekering, maar met 250k op de teller wel goed ingereden en nu gekoesterd. En dus krijgt ze alleen nog maar 98 of 102 te drinken! :Y

• lolgast
Alfa Romeo *O*

Heb de 156 (3 stuks O-)), 147, 159, GT, GTV (916 mk1) en GTV6 gereden.
De eerste 156 was een bodemloze put voor de portemonnee, alle andere super betrouwbaar geweest!

Ontopic: Ik zal vanmiddag eens een testritje maken met de iPhone als microfoon icm de huidige camera, voor ik weer als een bezetene alle e-winkels leegkoop :D

• Tylen

Tylen

steveman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:02:
[...]

Ik ga dit keer denk ik maar een klapstoeltje meenemen... dat gehang de hele dat vind ik haast nog inspannender dan het rijden :$

[afbeelding]

Over banden gesproken... zaterdag maar eens ophalen.
Is alleen een demonteer apparaat he. Hoe ga je je nieuwe band eromheen leggen? En vergeet je de balanceer loodjes niet? ;)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik vond dat een waardeloze organisatie. Ruim 80 man op Lelystad is echt veeeelste druk. Je moet veelste vroeg aanwezig zijn en daardoor erg lang wachten, te korte en te weinig sessies door de drukte...

Snelste groep is erg langzaam. Arrogantie van de organisatie is onvriendelijk. Ik quote: "ALS JE GEEN DB KILLER HEBT KAN JE NU ALWEER NAAR HUIS GAAN!!!!" geschreeuw.

Sterkte.

Asus Zenbook i7 256gb

• PilatuS
  • Niet online
Ghostrider schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:52:
[...]

Ik vond dat een waardeloze organisatie. Ruim 80 man op Lelystad is echt veeeelste druk. Je moet veelste vroeg aanwezig zijn en daardoor erg lang wachten, te korte en te weinig sessies door de drukte...

Snelste groep is erg langzaam. Arrogantie van de organisatie is onvriendelijk. Ik quote: "ALS JE GEEN DB KILLER HEBT KAN JE NU ALWEER NAAR HUIS GAAN!!!!" geschreeuw.

Sterkte.
Ben al eerder met hun geweest. Het is inderdaad erg druk, maar is nog wel te doen. Af en toe moet je eens op het rechte stuk langzaam rijden om ingehaalt te worden of haal je zelf een groep in.

Je moet inderdaad vroeg aanwezig zijn en dan een tijd wachten, dat is dan maar zo. Voor mij persoonlijk vind ik 4 sessies van 15 minuten wel prima.

Voor mij is de snelste groep trouwens wel goed. Heb eens in een groep langzamer gezeten en dat was veel te langzaam, verveelde mij toen kapot. In de snelste groep vind ik het wel prima tot nu toe.

En inderdaad als je motor te veel herrie maakt en je hebt geen killer kan je weer gaan. Zelfde verhaal met te weinig profiel of remblokken die op zijn. Dit word ook duidelijk aangegeven dat deze voorwaarden er zijn, je bent dom als je er dan niet aan voldoet.

Het is inderdaad niet ideaal, dat ben ik met je eens. Ik ben eerder met Vado gegaan toen ze daar nog reden en dat was inderdaad beter, aan de andere kant vind ik dit ook niet slecht. Het is misschien niet optimaal maar voor mij is het toch een leuke middag rijden en beviel het de vorige keer ook prima.

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
ShininNL schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:38:
O ja over die E10 meuk: neem aan dat de prijs aan de pomp dus zal dalen voor een litertje E10? Immers zit er minder 'brandstof' in per liter :)
In België is het al overal E10, prijs is wat omhoog gegaan... :/
[...]

Na 5000km E10 brandstof rijdt mijn 2015 Versys 650 toch nog steeds hetzelfde als daarvoor hoor :+

Ik zie niet in waarom een overheid een brandstof zou verplichten als het slecht zou zijn voor de overgrote meerderheid van de voertuigen.
Of is dit een conspiracy om de dealers extra inkomsten te laten genereren? :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Anoshky schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:11:
[...]

In België is het al overal E10, prijs is wat omhoog gegaan... :/

[...]

Na 5000km E10 brandstof rijdt mijn 2015 Versys 650 toch nog steeds hetzelfde als daarvoor hoor :+

Ik zie niet in waarom een overheid een brandstof zou verplichten als het slecht zou zijn voor de overgrote meerderheid van de voertuigen.
Dit is iets voor langere termijn he, niet iets wat met dagen gebeurd is maar echt jaren duurt. :)

En bij jouw fiets mag ik hopen dat er al rekening mee gehouden is. En 5000dkm is niks, daar doe ik 2 maanden over. :P

• Ronster
Anoshky schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:11:
[...]

I'm only the messenger :+
Dit is wat ze in het artikel schrijven.

Kan me wel voorstellen dat het per motor kan verschillen en misschien is er ook een 'geluksfactor' of je problemen krijgt of niet. 5000 km vind ik persoonlijk niet genoeg om onschuld te bewijzen ;)
Zolang ik als alternatief 98 heb zal ik 98 tanken ipv E10. Waar ik een eventueel risico kan minimaliseren doe ik dat, en in dit geval kost het me op jaarbasis niet zo veel.
Maar da's ieder voor zich uiteraard. :)

• Anoshky
@Joopieboy @Maverick! vandaar ook de :+ naast de zin ;)

Maar dan nog, 98 tanken is mij te duur.
En dat het voor oudere motoren een probleem is, daar kan ik absoluut inkomen.
Maar ik heb nog een klein restje vertrouwen in de overheid dat ze ons niet iets gaan laten tanken wat ZO slecht is voor je motor...

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tylen schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:50:
[...]

Is alleen een demonteer apparaat he. Hoe ga je je nieuwe band eromheen leggen? En vergeet je de balanceer loodjes niet? ;)
Balansjetser heb ik al, en er zit meer dan 1 ding in dat winkelmandje he :P

Hem ga ik nadoen: YouTube: How To Change & Balance Your Own Motorcycle Tires | MC GARAGE (maar dan zonder die huge aders of een volle haardos
lolgast schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:30:
[...]

Even als reactie op die video, niet jouw ambitieuze plannen:
Gebruik dan helemaal geen velgbeschermers. Wat een koekenbakker. Netjes beginnen en dan uiteindelijk denken: Ah fuck it :F
De makkelijkste velgen om op te werken zijn andersmans velgen (tevens de reden dat ik het nu GVD!! maar zelf doe)

[ Voor 28% gewijzigd door steveman op 17-05-2017 12:32 ]

• lolgast
steveman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:27:
[...]

Balansjetser heb ik al, en er zit meer dan 1 ding in dat winkelmandje he :P

Hem ga ik nadoen: YouTube: How To Change & Balance Your Own Motorcycle Tires | MC GARAGE (maar dan zonder die huge aders of een volle haardos
Even als reactie op die video, niet jouw ambitieuze plannen:
Gebruik dan helemaal geen velgbeschermers. Wat een koekenbakker. Netjes beginnen en dan uiteindelijk denken: Ah fuck it :F

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Anoshky schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:21:
@Joopieboy @Maverick! vandaar ook de :+ naast de zin ;)

Maar dan nog, 98 tanken is mij te duur.
En dat het voor oudere motoren een probleem is, daar kan ik absoluut inkomen.
Maar ik heb nog een klein restje vertrouwen in de overheid dat ze ons niet iets gaan laten tanken wat ZO slecht is voor je motor...
Nja je gaat gewoon in de loop der tijd allerlei lekkages krijgen, brandstofslangen die vernieuwd moeten worden edg. Nieuwe type slangen zijn dan wel (hopelijk) geschikt. Ik neem ook het risico hoor, maar probeer wel zo lang mogelijk de gewone 95 te blijven tanken. Keer in Duitsland 98 of 102 octaan tanken om schoon te branden. Met de kilometers die ik rij en het minimale effect op de zuinigheid biedt het niks. :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ghostrider schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:52:
[...]

Maar hoe zit dat sowieso? Ik zag op de site max 87dB, als ik mijn motor opzoek via RDW is het max 103 dB bij 6500 rpm. Wordt er anders gemeten (grotere afstand bijv)? Anders zou ik met mijn fiets, zelfs al zou ik standaard uitlaten hebben, nooit op zo'n circuit mogen.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:20

Rick-Jan

always connected

Ik ben op zoek naar een betaalbare (max 100€) communicatie. Dit voor ritjes met anderen en om de Tomtom te verstaan. Ik ga in juni met iemand een midweek in DE rijden die al een Sena heeft en volgens hem kan er aan zijn Sena van alles gekoppeld worden.

Nu heb ik een probleem: in mijn helm zijn er geen uitsparingen voor kabels of dat soort fratsen. Iemand een tip? Zelf zat ik naar de Sena 3S te kijken:

https://www.sena.com/product/3s/

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

En inderdaad als je motor te veel herrie maakt en je hebt geen killer kan je weer gaan. Zelfde verhaal met te weinig profiel of remblokken die op zijn. Dit word ook duidelijk aangegeven dat deze voorwaarden er zijn, je bent dom als je er dan niet aan voldoet.
Neemt niet weg dat motorcircuittraining normaal kan communiceren naar hun klanten zonder schreeuwen met arrogantie. Al met al was het gewoon een slechte ervaring... te druk, wachttijden en veel minder rijtijd dan geadverteerd.

Ik was met hun behoorlijk gepikeerd, in de snelste groep ingeschreven met een maatje. Uiteindelijk was dat een soort toer tempo. Hier had de voorrijder ook niet echt een boodschap aan, ook de tragere rijders bleven in deze groep.

Filmpjes staan wel op die account van youtube, heb daar nog wel een tijdje een kater aan overgehouden.
noes schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:42:
[...]

Maar hoe zit dat sowieso? Ik zag op de site max 87dB, als ik mijn motor opzoek via RDW is het max 103 dB bij 6500 rpm. Wordt er anders gemeten (grotere afstand bijv)? Anders zou ik met mijn fiets, zelfs al zou ik standaard uitlaten hebben, nooit op zo'n circuit mogen.
Organisatie waar ik mee reed keek niet naar uitlaten, lelystad maakt daar niet echt problemen van. Maar de bovengenoemde organisatie wel.

Haal desnoods gewoon een custom db killer van ebay. Gaatje boren en klaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Ghostrider op 17-05-2017 12:49 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:42:
[...]

Die 87dB word niet naar gekeken. Heb je een andere uitlaat dan moet er een killer in. Heb je een standaard uitlaat is het altijd goed. Mijn motor doet ook 100dB bij 5.000 toeren, maar er mee naar het circuit is geen probleem.

Motoren met andere uitlaten of met andere uiltaten zonder killers kunnen ze vragen of je de motor wil laten draaien. Dan kan het goed gaan, of niet. Met standaard uitlaat mag je altijd zo door zonder dat er getest word.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

He huh hoe zit dat dan? Mijn motor heeft op het typeplaatje 92dBA staan even uit mijn hoofd. Hoe zit dat dan met een aftermarket uitlaat?

• lolgast
Dit geldt eigenlijk voor alle goedgekeurde voertuigen in Nederland:
Personenauto’s mogen in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau produceren dan de waarde die voor het voertuig is vermeld in het kentekenregister, vermeerderd met 2 dB(A). Hierbij is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, artikelen 30 tot en met 32, van toepassing.​​
@Joopieboy 92dB klinkt als weinig, over het algemeen mag een 750cc motor ergens tussen de 97- en 100dB produceren

[ Voor 11% gewijzigd door lolgast op 17-05-2017 12:57 ]

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:49:
He huh hoe zit dat dan? Mijn motor heeft op het typeplaatje 92dBA staan even uit mijn hoofd. Hoe zit dat dan met een aftermarket uitlaat?
Met meer cc's mag je meer herrie maken, daarom mag de mijne 100dB doen. Die van jou mag blijkbaar maximaal 92dB doen. Zodra je naar een andere uitlaat gaat kom je daar ruim boven. Is gelukkig in NL eigenlijk nooit een probleem tenzij je bij die 2 of 3 controles per jaar gecontroleerd wordt.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En er zit een e keur in dus in Duitsland ook niet echt een risico. Maar apart is het wel met die regels zo. :)

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:06

A13X

Dude

"De nieuwe brandstof zal 1 tot 3 cent duurder zijn"

Apart in Duitsland is hij namelijk een paar cent goedkoper dan 95.

Awesome

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Raym09 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:21:
[...]

"De nieuwe brandstof zal 1 tot 3 cent duurder zijn"

Apart in Duitsland is hij namelijk een paar cent goedkoper dan 95.
In Nederland bij de tankstations die het al hebben is het vaak ook (iets) goedkoper, duurder heb ik nog nooit gezien.

Verwijderd

Ik vermijd E10 waar ik kan, zie er geen voordelen in, potentieel alleen nadelen en qua prijs doet het niks. Vaak is normale E95 nog gewoon te krijgen en anders is er E98 wat in het buitenland vreemd genoeg vaak niet veel duurder is. In NL betaal je voor E98 de hoofdprijs...

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nog even wat anders, ik merk met routes maken dat Google Maps redelijk beperkt is met de punten.

Is er een manier om een soort van of misschien zelfs TomTom routes te maken, en die ik ook op mijn Android telefoon kan gebruiken?

• Anoshky
Joopieboy schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:40:
Nog even wat anders, ik merk met routes maken dat Google Maps redelijk beperkt is met de punten.

Is er een manier om een soort van of misschien zelfs TomTom routes te maken, en die ik ook op mijn Android telefoon kan gebruiken?
https://www.routeyou.com/

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Joopieboy schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:40:

Tyre is wel redelijk veelzijdig daarvoor.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:41:
[...]

Aah ik zie dat er tegenwoordig ook de MyRoute-app is, geniaal! Dank :) Alleen jammer je Sygic aan moet schaffen. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 17-05-2017 13:43 ]

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:34:
Ik vermijd E10 waar ik kan, zie er geen voordelen in, potentieel alleen nadelen en qua prijs doet het niks. Vaak is normale E95 nog gewoon te krijgen en anders is er E98 wat in het buitenland vreemd genoeg vaak niet veel duurder is. In NL betaal je voor E98 de hoofdprijs...
Ik vermoed tegenwoordig dat als je E98 tankt, dat die brandstof dan al redelijk oud is.

Asus Zenbook i7 256gb

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ghostrider schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:46:
[...]

Ik vermoed tegenwoordig dat als je E98 tankt, dat die brandstof dan al redelijk oud is.
Maar E98 heeft veel minder last van veroudering dan E95. En dan nog: wat is oud? Ipv één week is het 4 weken oud? Bij veel lui staat het nog veel langer in hun tank..
PilatuS schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:47:
[...]

Die 87dB word niet naar gekeken. Heb je een andere uitlaat dan moet er een killer in. Heb je een standaard uitlaat is het altijd goed. Mijn motor doet ook 100dB bij 5.000 toeren, maar er mee naar het circuit is geen probleem.

Motoren met andere uitlaten of met andere uiltaten zonder killers kunnen ze vragen of je de motor wil laten draaien. Dan kan het goed gaan, of niet. Met standaard uitlaat mag je altijd zo door zonder dat er getest word.
Thnx voor de info. Is een Akra systeem met killer. Klinkt vooral veel lager, volgens de spec sheet zou het aantal dB gelijk zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door noes op 17-05-2017 14:28 ]

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:27:
[...]
Thnx voor de info. Is een Akra systeem met killer. Klinkt vooral veel lager, volgens de spec sheet zou het aantal dB gelijk zijn.
Zonder killer mag je het circuit niet op. Met killer is eigenlijk nooit een probleem. Bij twijfel willen ze het horen, als het dan niet al te gek is dan is het prima.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:10
Over GPS gesproken:

Heeft iemand tips welke GPS het beste is met off-road. Dat wil zeggen bijvoorbeeld off road rijden op een eigengemaakte route door Marokko etc?

Als basispunt begrijp ik dat Garmin Openstreetmaps ondersteunt en TomTom niet. Verder werkt Garmin handiger met zelf route plotten via Basecamp.

Iemand die hier nog iets aan kan toevoegen?

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

De Garmin Montana wordt aangeprezen hiervoor. Een duurdere variant is de GPSMAP 276Cx.

Garmin lijkt het te winnen met de berekening naast het asfalt. De andere concurrenten raken daar de weg kwijt.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
noes schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:27:
[...]

Maar E98 heeft veel minder last van veroudering dan E95. En dan nog: wat is oud? Ipv één week is het 4 weken oud? Bij veel lui staat het nog veel langer in hun tank..

[...]
Ik denk dat hij erop doelt dat echte E98 al jaren bijna nergens meer te krijgen is. Je ziet vaak alleen maar E95 of de 'premium' reut als VPower/Excellium e.d., wat meer E97 is.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

3 avonden achter elkaar gescheurd, en nu een zere pols :( Leun te veel op het stuur bij remmen. Hopelijk brengt de imitatie stompgrip uitkomst, de echte doet het wel lekker op m'n andere motor.

De linkerpols doet het nog wel gewoon, terwijl ik daar normaal juist eerder last van krijg, leve PTFE-spray. koppelingkabel voor de hornet was 3x zo duur als die voor de cbr :S, dan eerst maar eens sprayen

• lolgast
Ook een keer gehad na twee dagen 'lekker sturen' in DE. Twee weken met zere polsen rondgelopen. Ik geef de langzame bochten gewoon de schuld :+

• Tylen

Tylen

Ik geef je verkeerde houding de schuld 😘

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:42
Heeft Tyre ook een ingebouwde motorroute-kaart waarbij automatisch de mooie weggetjes worden gekozen?
Chakotay schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:41:
[...]

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:26:
3 avonden achter elkaar gescheurd, en nu een zere pols :( Leun te veel op het stuur bij remmen. Hopelijk brengt de imitatie stompgrip uitkomst, de echte doet het wel lekker op m'n andere motor.

De linkerpols doet het nog wel gewoon, terwijl ik daar normaal juist eerder last van krijg, leve PTFE-spray. koppelingkabel voor de hornet was 3x zo duur als die voor de cbr :S, dan eerst maar eens sprayen
Als ik lekker ga sturen knijp ik met de knieën op de tank met de TechSpec grips die er op zitten. Ik heb minder last van mijn polsen als ik van de Posbank of dijk afkom dan bij 20km rechtdoor rijden. Bij rechtdoor rijden leun ik op het stuur, met bochten pakken en hard remmen totaal niet. Die grips kunnen dus zeker goed helpen.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

djiedjee schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:51:
Heeft Tyre ook een ingebouwde motorroute-kaart waarbij automatisch de mooie weggetjes worden gekozen?

[...]
Ik kan me niet een "genereer bochtige route"-functie herinneren.

Wel hebben ze een verzameling van complete routes zo te zien:

http://routes.tyretotravel.com/routes/view/1173

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:42
OK, dan blijf ik nog even bij Routeyou.
Ik maak even het liefst zelf even een route met de motornetwerk-kaart die daarin zit.
steveman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:59:
[...]

Ik kan me niet een "genereer bochtige route"-functie herinneren.
Wel hebben ze een verzameling van complete routes zo te zien:
http://routes.tyretotravel.com/routes/view/1173

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-11 17:08

charrel

Cortisol4life..

Requiem19 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:33:
Over GPS gesproken:

Heeft iemand tips welke GPS het beste is met off-road. Dat wil zeggen bijvoorbeeld off road rijden op een eigengemaakte route door Marokko etc?

Als basispunt begrijp ik dat Garmin Openstreetmaps ondersteunt en TomTom niet. Verder werkt Garmin handiger met zelf route plotten via Basecamp.

Iemand die hier nog iets aan kan toevoegen?
Gpsmap van Garmin, schokbestendig wel een klein scherm maar super af te lezen in de zon en doet het uren op 2 aa's. Werkt echt fantastisch met tracks, alleen de leercurve is wat steil. Montana heeft vooral een groter scherm en is een stuk duurder maar ook uitermate geschikt!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:20

Rick-Jan

always connected

PilatuS schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:57:
[...]

Als ik lekker ga sturen knijp ik met de knieën op de tank met de TechSpec grips die er op zitten. Ik heb minder last van mijn polsen als ik van de Posbank of dijk afkom dan bij 20km rechtdoor rijden. Bij rechtdoor rijden leun ik op het stuur, met bochten pakken en hard remmen totaal niet. Die grips kunnen dus zeker goed helpen.
Over de Posbank gesproken, gisteren reed ik daar met 2 anderen en we werden allemaal verrast door de 1e bocht naar beneden daar 8)7 Was wel even een schrik momentje, die bocht gaat langer door dan je in eerste instantie denkt (plus dat ie nog naar beneden gaat) :o

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Pagina: 1 ... 52 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.