PilatuS schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:49:
[...]
Het nadeel van niet met de tenen op de stepjes is dat het ook fout kan gaan. Als je platter gaat dan gedacht in een bocht kan de voet in het slechtste geval vast komen te zitten. Qua tijd snap ik dat niet helemaal. Er is toch altijd genoeg tijd om je voeten voor een bocht met de tenen op de stepjes te zetten ?
qua tijd bedoel ik ( in mijn geval ) dat de bocht er meestal al was en ik net precies klaar was met schakelen, om dan nog meer onrust in de motor te brengen omdat je je voet nog moet verzetten resulteerde meestal in iets wat niet de bedoeling was.
ook rechterbochten, als je gaat verzitten gaat dat makkelijker door met de hak in je stepje te zitten dan op je tenen te staan en ook dan was de bocht er meestal al voordat je je voet terug kan zetten.
vooral van 6 naar 1 afkomend op een haakse hoek, daar kan je op trainen wat je wil maar een keer begint de boel te verzuren en laat je je voet maar staan en kijken hoe het gaat, dat dan de toesliders het asfalt raken en dat dat dan het ergste is kan je wat aan doen door andere materiaal toesliders te gebruiken.
Verder moet iedereen natuurlijk gewoon lekker doen wat ie zelf wil. Vind het alleen vreemd om te zien dat mensen op het circuit de voeten met de bal op de stepjes houden. Ik vind dat gewoon niet verstandig. Er zijn ook mensen die schrikken als de voet de grond raakt en dan gekke dingen doen. Beetje vreemd dat dit niet word aangegeven wanneer mensen daar gaan rijden.
agree, het zou goed zijn in een theorie cursus of een opstap dag om wat meer aandacht te besteden aan zit positie, setup van zit en stuur gedeelte en hoe je zelf op de fiets zit, waar staan je hendels, hoe staan die afgesteld ten op zichte van je rij positie etc.
heel vaak zijn Japanse motoren niet berekend op die lange Europeanen en kan daar heel veel winst gehaald worden door en andere zit of stuur positie.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!