Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.557 views

Onderwerpen

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:06
@Japiooo Consider it done.

Je hebt dezelfde verschrikkelijke knipperlichten aan de voorkant die ik op mijn ZX7R had zitten. Die zie je overdag echt totaal niet ;)

En nee inderdaad, er zijn niet echt goede alternatieven zonder aan de slag te gaan met lelijke adapter-plaatjes dus ik bleef ze ook gebruiken..

[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 15-05-2017 14:22 ]

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Zou je deze afbeelding voor mij willen toevoegen in OP?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rVBbHtR.jpg

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Japiooo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:18:
[...]

[afbeelding]

Hierbij een fatsoenlijke foto van mijn motor ;-) Kun je die ook in de startpost plaatsen?
Kekke motor! Hoe vaak moet je beestjes uit je luchtfilter halen met die luchtinlaat?

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 16:00

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Chakotay schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:08:
Hebben jullie ook zo'n pessimistische reserve-indicatie? Volgens het boekje is mijn tank 25L, maar als ik 30km na het aangaan van het lampje eens ga tanken, gaat er alsnog maar 20L in.
18 liter tank volgens het boekje, maar heb er nog nooit meer dan 16 in kunnen druppelen. Nou tank ik meestal ook voor het laatste streepje begint te knipperen, maar ook wel momenten gehad dat hij al 20 km knippert, en dan alsnog maar 15 liter accepteert.

Voel mij er echt niet prettig bij om de tank echt leeg te rijden.. één keer een tank echt leeg gereden met een busje. (diesel) Het busje begon te pruttelen bij het oprijden van het tankstation en kon precies uitrollen naar de pomp. Bleek dat je bij die pomp alleen kon tanken met een tankpas (voor vrachtwagens?). dus moest door naar een tankstation 1.5 km verderop. Dan zit je echt nagels te bijten.. Gelukkig gehaald, maar vanaf dat moment NOOIT WEER...

• lolgast
Patrock schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:30:
[...]

18 liter tank volgens het boekje, maar heb er nog nooit meer dan 16 in kunnen druppelen. Nou tank ik meestal ook voor het laatste streepje begint te knipperen, maar ook wel momenten gehad dat hij al 20 km knippert, en dan alsnog maar 15 liter accepteert.

Voel mij er echt niet prettig bij om de tank echt leeg te rijden.. één keer een tank echt leeg gereden met een busje. (diesel) Het busje begon te pruttelen bij het oprijden van het tankstation en kon precies uitrollen naar de pomp. Bleek dat je bij die pomp alleen kon tanken met een tankpas (voor vrachtwagens?). dus moest door naar een tankstation 1.5 km verderop. Dan zit je echt nagels te bijten.. Gelukkig gehaald, maar vanaf dat moment NOOIT WEER...
En anders heb je de startmotor nog. Ik heb ooit een alfa romeo op de startmotor door half DB (Den Bosch :+) gereden van stoplicht naar stoplicht. De koppling deed niets meer, dus auto in zijn (gelukkig) eerste versnelling en sleutel omdraaien :D

Edit: Was erg spannend bij stoplichten met auto's voor je. Op tijd de auto uitzetten om tot stilstand te komen en vervolgens op de startmotor weer wat gang maken en hopen dat hij weer aansloeg. Duurde meestal 100 meter ofzo :9

[ Voor 10% gewijzigd door lolgast op 15-05-2017 14:41 ]

• Bioflap
Patrock schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:30:
[...]

Haha dat is echt mijn grootste angst.. xD Ik heb het inmiddels te vaak gehad met de Golf dat hij 0km aangeeft, en ik nog druk op zoek ben naar een tankstation 8)7

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-11 20:50
PilatuS schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:51:
[...]

Standaard liep het blok erg arm wat nogal bagger reed. Heb de motor daarom laten mappen op de dyno. Hij bokt nu minder snel, loopt beter of het hele toerengebied, surging effect is weg en wat pk's en newtonmeters erbij. Nadeel is dat het verbruik nog hoger geworden is. Het was al iets van 1:14 nu is het tussen de 1:10 en 1:12 afhankelijk van hoe ik rij. Het is wel iedere druppel benzine waard, hij rijd zo enorm veel beter nu :)
Dit soort dingen hoor je, jammer genoeg, echt vaak bij nieuwere motorfietsen :/. Zal wel te maken hebben met strengere milieu eisen.

Verlicht mij: wat is het surging effect? Na wat snel Google werk vind ik echter wat uitleg die van toepassing is bij turbo's.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-11 13:43

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Bij de Suzuki GSX-R klopte de tankinhoud wel goed met het boekje :P Op vakantie in Italië had ik er perongeluk een keer diesel in gegooid... Ding terplekke meteen weer leeggepompt zodat er weer benzine ik kon, daar kreeg ik toen 17.8 L in terwijl de tank volgens spec 18L is :+

Te arm afstellen af fabriek doen ze al jaren. Een nieuwe mapping heeft bij mijn huidige Aprilia Caponord heeft ook gigantisch gescheeld, die loopt nu veel soepeler onderin en is ook nog eens een stuk zuiniger.

[ Voor 28% gewijzigd door Chakotay op 15-05-2017 14:46 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Bioflap
Chakotay schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:44:
Bij de Suzuki GSX-R klopte de tankinhoud wel goed met het boekje :P Op vakantie in Italië had ik er perongeluk een keer diesel in gegooid... Ding terplekke meteen weer leeggepompt zodat er weer benzine ik kon, daar kreeg ik toen 17.8 L in terwijl de tank volgens spec 18L is :+

Te arm afstellen af fabriek doen ze al jaren. Een nieuwe mapping heeft bij mijn huidige Aprilia Caponord heeft ook gigantisch gescheeld, die loopt nu veel soepeler onderin en is ook nog eens een stuk zuiniger.
Had je hem toen al gestart? :P Kan je ook nog in je beste italiaans uitleggen dat je het verkeerde hebt getankt..

• lolgast
Panini schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:44:
[...]

Dit soort dingen hoor je, jammer genoeg, echt vaak bij nieuwere motorfietsen :/. Zal wel te maken hebben met strengere milieu eisen.

Verlicht mij: wat is het surging effect? Na wat snel Google werk vind ik echter wat uitleg die van toepassing is bij turbo's.
Dat komt door de milieueisen inderdaad. Vraag maar aan de gemiddelde dealer: Motoren van 5 jaar geleden reden af-fabriek veel lekkerder dan tegenwoordig. En als ze zeggen dat dat niet zo is liegen ze :+

Tijdens mijn zoektocht naar de 749 verschillende dealers/verkooppunten gesproken en ze klaagden er allemaal over, stuk voor stuk.

@Chakotay Dat is echt ontzettend kut.
Ik had na vorige tankbeurt bij thuiskomst ook een hartklopping momentje. Getankt bij de Tango -> bonnetje meegenomen. Thuis invoeren in de app voor meten verbruik. Ik kijk naar de €/L prijs en heb zoiets van :?. Nog eens kijken: €1,24/L. KUUUUUUUUUT das diesel. Ik naar de motor rennen om te ruiken: gewoon benzine.
Heb ik een oud bonnetje uit dat apparaat gepakt :+

[ Voor 22% gewijzigd door lolgast op 15-05-2017 14:59 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Bioflap schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:47:
[...]

Had je hem toen al gestart? :P Kan je ook nog in je beste italiaans uitleggen dat je het verkeerde hebt getankt..
Nope, niet gestart. Ik ging binnen afrekenen, en gaf het pompnummer door. De verkoper keek me raar aan en zei "Huh, aber das ist Diesel... Hast du ein Diesel-Motorrad?" (in het stukje van noord Italië waar ik toen zat spreken ze vooral Duits). Mijn enige antwoord daarop was iets van "Scheiße!", waarop hij meteen een grote lege kan en een slangetje aanbood :F

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Panini schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:44:
[...]

Dat ie standaard zo arm loopt komt inderdaad door de milieu eisen. Helaas was dit bij mijn blok wel extreem merkbaar. Vooral het bokken tot 45km/u. Nu na het mappen is dat 35km/u geworden. Scheelt nogal bij langzaam moeten rijden.

Het surging effect is dat de motor bij een constante snelheid constant het mengsel aan het veranderen is. Het resultaat daarvan is dat de motor bij een constante snelheid niet netjes vloeiend loopt. Dan rij je met een constante snelheid en gaat de motor de hele tijd ietsjes langzamer en sneller in plaats van netjes vloeiend te blijven lopen. Als je op 80 weg rijd of op de snelweg is dat enorm irritant. Je kan het vergelijken met een beetje bokken zegmaar, alleen dan terwijl je 80 rijd. Het toerental blijft niet netjes gelijk maar word telkens ietsjes hoger en lager. Na het mappen en het verwijderen van de lamda's is dat weg. Mijn SV had dit en de RC8 had het ook. Ben erg blij dat het nu weg is :)

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 15-05-2017 14:58 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:03:
[...]

Ik zou technisch gezien 400km moeten kunnen halen op een tank maar ik hou het bij 250 meestal voor gezien :P.
Waarom het niet wat verder oprekken? Scheelt weer tijd gespendeerd bij het tankstation.

Ik rek het tot het gaatje. Daardoor helaas wel twee keer de div leeggereden (en dan gaat er 22.21l in een 24l tank 8)7 ).
Laatst met de Versys het gerekt tot 18,9l in een 19l tank. Dat was wel spannend ;)

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 10:14
w4rguy schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:29:
[...]
Kekke motor! Hoe vaak moet je beestjes uit je luchtfilter halen met die luchtinlaat?
Hahaal er af en toe een doekje doorheen.
Bij mn ZZR heb ik wel eens een uitgedroogd mussenlijkje tussen het kleppendeksel en de luchtinlaat gepeuterd ;-)

• PilatuS
  • Niet online
De meeste motoren hebben toch wel zulke luchtinlaten. Meestal alleen niet zo overduidelijk aanwezig. Heb tussen de ingang en filter bij mijn motor ook flink wat meuk verwijderd. Gelukkig niets groters dan een enkele wesp gevonden.

• Japiooo
lolgast schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:22:
@Japiooo Consider it done.

Je hebt dezelfde verschrikkelijke knipperlichten aan de voorkant die ik op mijn ZX7R had zitten. Die zie je overdag echt totaal niet ;)

En nee inderdaad, er zijn niet echt goede alternatieven zonder aan de slag te gaan met lelijke adapter-plaatjes dus ik bleef ze ook gebruiken..
Achterop zitten ook erg kleine knippertjes; het achterlicht knippert gelukkig ook voor de helft mee, anders zie je idd geen geknipper.
De originele lichtjes vind ik te lelijk om te plaatsen. Heb er ook al de ZZR-1400 spiegels opgezet die echt niet mooi zijn/staan. Das wel genoeg..

[ Voor 0% gewijzigd door Japiooo op 15-05-2017 15:17 . Reden: Typo ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:47

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Jelte schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:03:
[...]
Waarom het niet wat verder oprekken? Scheelt weer tijd gespendeerd bij het tankstation.

Ik rek het tot het gaatje. Daardoor helaas wel twee keer de div leeggereden (en dan gaat er 22.21l in een 24l tank 8)7 ).
Laatst met de Versys het gerekt tot 18,9l in een 19l tank. Dat was wel spannend ;)
Omdat, afhankelijk van de soort route, mijn verbruik best wel fluctueert. Het zit tussen de 1 op 16 en 1 op 23. Daarbij is er anderhalve liter in een inham in de tank aanwezig (motor schuin houden om het naar links te laten vloeien). Theoretisch varieert het bereik dus van 264km tot 400km, en ik gok dan op worst case.

• lolgast
Ik ga het ook niet op lopen zoeken hoor. Mijn vriendin reed een tijdje geleden haar tank helemaal leeg (viel uit op de afrit naar het pompstation) en dat kostte d'r meteen een nieuw brandstoffilter ;)

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:10:
[...]

Omdat, afhankelijk van de soort route, mijn verbruik best wel fluctueert. Het zit tussen de 1 op 16 en 1 op 23. Daarbij is er anderhalve liter in een inham in de tank aanwezig (motor schuin houden om het naar links te laten vloeien). Theoretisch varieert het bereik dus van 264km tot 400km, en ik gok dan op worst case.
ik tel pas met het slechts verbruik vanaf dat het lampje gaat branden. Daarvoor is het onbezorgd rijden :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Jelte schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:29:
[...]
ik tel pas met het slechts verbruik vanaf dat het lampje gaat branden. Daarvoor is het onbezorgd rijden :)
Same here, hier in Nederland is de tankstationdichtheid hoog zat om pas als het lampje aan gaat eens op zoek te gaan naar verse benzine :) Op vakantie hou ik er wel iets meer rekening mee, maar ik denk dat dat met de huidige motor ook niet meer hoeft in het grootste deel van de EU.

• lolgast
Nog zo'n verhaal:
Toerrit met mijn pa door Duitsland, ik op de ZX7R (let op: geen lampje, geen meter). En een kapot benzinekraantje waardoor reserve ook meteen opgereden werd zonder hem daar daadwerkelijk op te zetten. Kijk op de dagteller en zeg tegen mijn vader: Ik kan nog +/- 40km, dus laten we een tankstation zoeken. Intikken op de navigatie, dichtstbijzijnde is 32km dus das prima. Daar aangekomen: alleen rode diesel. Nou dan sta je te vloeken kan ik je vertellen :X

[ Voor 13% gewijzigd door lolgast op 15-05-2017 15:37 ]

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Dryhte schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:58:
[...]

En waar rijd jij dan wel mee?
BMW 650GS. 1-cylinder, 50pk, rustige rijstijl. 1 op 26 als je snelweg doet, 1 op 30 als je provinciaal/binnendoor met max 90kmh doet.

Standaard 17 liter tank, met de TT39 kit heb je 39 liter voor een actieradius tot 1000km.

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-11 09:26

Least Inkling

Product of the cold war

Wij draaiden in Finland linksaf naar Noorwegen. Reserveindicator knipperde al rustig maar dwingend. Geen probleem, moesten nog 65km en konden daar tanken. Een tunnel net voor het dorpje dichtgesneeuwd...met geen andere mogelijkheid dan om de 65km weer terug te rijden over de weg waar we vandaan kwamen...

Hmm...35km de andere kant op was ook tankstation, weet niet of ik dat ga halen...ik heb niets van de omgeving gezien, alleen mijn dashboard;)

Uiteindelijk een Finse Harley rijder mij geholpen met zijn Duitse helmpotje vol met benzine overgegoten..

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Least Inkling schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:16:
Wij draaiden in Finland linksaf naar Noorwegen. Reserveindicator knipperde al rustig maar dwingend. Geen probleem, moesten nog 65km en konden daar tanken. Een tunnel net voor het dorpje dichtgesneeuwd...met geen andere mogelijkheid dan om de 65km weer terug te rijden over de weg waar we vandaan kwamen...

Hmm...35km de andere kant op was ook tankstation, weet niet of ik dat ga halen...ik heb niets van de omgeving gezien, alleen mijn dashboard;)

Uiteindelijk een Finse Harley rijder mij geholpen met zijn Duitse helmpotje vol met benzine overgegoten..
Heh, in die gebieden kan je beter elk tankstation dat je pakt tegenkomen inderdaad... Behalve als je zo'n gigantische range als die 39 liter 650GS hebt :+

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Dat was zeg maar "een klein leermoment" O-) :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Die Harleyrijder zal nog lekker naar benzine geroken hebben trouwens :P

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Hij keek wel vreemd uit zijn ogen toen de helm weer op ging:)

Wel kuddo's voor hem, sowieso zijn de Scandinaviërs ontzettend geïnteresseerd in motorrijders en super behulpzaam.

Ook had ik geluk dat er überhaupt iemand reed daar, in het noorden van Finland gebeurt niet zoveel zeg maar.
Als je GPS aangeeft dat de volgende afslag op 235km is, dan weet je het wel ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Over Scandinavië gesproken, ooit wil ik iets als dit rondje doen als ik een paar weken de tijd & wat geld over heb. Ik kan natuurlijk geen Caponord rijden zonder het ding een keer naar de Noordkaap te brengen :+

• Panini
PilatuS schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:57:
[...]

Dat ie standaard zo arm loopt komt inderdaad door de milieu eisen. Helaas was dit bij mijn blok wel extreem merkbaar. Vooral het bokken tot 45km/u. Nu na het mappen is dat 35km/u geworden. Scheelt nogal bij langzaam moeten rijden.

Het surging effect is dat de motor bij een constante snelheid constant het mengsel aan het veranderen is. Het resultaat daarvan is dat de motor bij een constante snelheid niet netjes vloeiend loopt. Dan rij je met een constante snelheid en gaat de motor de hele tijd ietsjes langzamer en sneller in plaats van netjes vloeiend te blijven lopen. Als je op 80 weg rijd of op de snelweg is dat enorm irritant. Je kan het vergelijken met een beetje bokken zegmaar, alleen dan terwijl je 80 rijd. Het toerental blijft niet netjes gelijk maar word telkens ietsjes hoger en lager. Na het mappen en het verwijderen van de lamda's is dat weg. Mijn SV had dit en de RC8 had het ook. Ben erg blij dat het nu weg is :)
Weer wat geleerd, bedankt voor de uitleg :)

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Chakotay Het schijnt te moeten volgens de top tien van bestemmingen voor motorrijders:)

Ik lees vaker over de route via Litouwen enzo, maar het trekt me daar niet. Ben toen via Denemarken-Zweden gegaan, overtocht naar Finland via Stockholm. Neem aan dat je "even" in maps hebt geplot? Route geeft 7300km aan. Ik heb toen 8800km gereden in 20 dagen. Zaten wel de Lofoten bij.

Kan het iedereen aanraden overigens, de Noordkaap. Vooral Noorwegen is heul errug mooi rijden. Mooie kronkelende wegen, fjorden zijn fantastisch. Gruwelijk stille omgeving. Aparte ervaring het constante licht 's nachts. Alleen duur in verhouding, kun je oplossen door wildkamperen en zelf koken.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Chakotay schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:50:
Over Scandinavië gesproken, ooit wil ik iets als dit rondje doen als ik een paar weken de tijd & wat geld over heb. Ik kan natuurlijk geen Caponord rijden zonder het ding een keer naar de Noordkaap te brengen :+
7312KM 8)7 Ik krijg na 1 uur al een houten reet!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Least Inkling schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:00:
@Chakotay Het schijnt te moeten volgens de top tien van bestemmingen voor motorrijders:)

Ik lees vaker over de route via Litouwen enzo, maar het trekt me daar niet. Ben toen via Denemarken-Zweden gegaan, overtocht naar Finland via Stockholm. Neem aan dat je "even" in maps hebt geplot? Route geeft 7300km aan. Ik heb toen 8800km gereden in 20 dagen. Zaten wel de Lofoten bij.

Kan het iedereen aanraden overigens, de Noordkaap. Vooral Noorwegen is heul errug mooi rijden. Mooie kronkelende wegen, fjorden zijn fantastisch. Gruwelijk stille omgeving. Aparte ervaring het constante licht 's nachts. Alleen duur in verhouding, kun je oplossen door wildkamperen en zelf koken.
Dit is binnen een minuut in Google Maps in elkaar geklikt inderdaad. Als ik daadwerkelijk die kant op ga word er een nuttiger plan gemaakt, incl wat onderzoek over wat de interessantste route is. Liefst heen en terug anders zodat het een echt rondje word ipv zowel heen als terug over Denemarken, misschien de heenweg zelfs helemaal via Rusland als dat nog een beetje te doen is qua visa's e.d.

De Lofoten moeten zeker ook wel worden meegenomen als ik toch in die buurt ben inderdaad :) De Noordkaap zelf schijnt niet zoveel aan te zijn, maar ik wil het ding stomweg een keer gezien hebben.
it0 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:03:
[...]

7312KM 8)7 Ik krijg na 1 uur al een houten reet!
Een uur rijden doe ik elke dag al :P Een beetje motorvakantie ist toch wel een paarduizend kilometer wat ik nu een paar keer gedaan heb. Nu ik een allroad ipv een sportfiets heb, word het tijd voor het echte werk *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 15-05-2017 17:09 ]

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Zoveel mooie km's te maken in Europa;)

In Finland moet je echter niet te vaak stoppen, tenminste als je niet door een giga-zwerm muggen wilt leeggezogen worden. Litertje Deet zeg maar, muts helpt niet weet ik uit ervaring. Ook Deet in je haren smeren.

Heerlijk, motorvakanties... :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pfff, lampjes, al die onnodige electronica kan alleen maar stuk :7.

• Japiooo
lolgast schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:35:
Nog zo'n verhaal:
Toerrit met mijn pa door Duitsland, ik op de ZX7R (let op: geen lampje, geen meter). En een kapot benzinekraantje waardoor reserve ook meteen opgereden werd zonder hem daar daadwerkelijk op te zetten. Kijk op de dagteller en zeg tegen mijn vader: Ik kan nog +/- 40km, dus laten we een tankstation zoeken. Intikken op de navigatie, dichtstbijzijnde is 32km dus das prima. Daar aangekomen: alleen rode diesel. Nou dan sta je te vloeken kan ik je vertellen :X
Jaren terug gingen we met een stelletje vrienden in een Opel Kadett naar Spanje, midden in Frankrijk ook geen pomp te bekennen, tank leeg. Was wel een pomp maar daar hing een briefje op, dus we dachten (niemand kon Frans) dat daar de openingstijden op stond.

Dus voor de pomp slapen tot de volgende ochtend, maar ook in de ochtend geen hond te bekennen.
Briefje nog even goed bestudeerd; bleek de pomp ivm vakantie dicht :-)
Geen idee hoe we aan bezine zijn gekomen, maar Spanje is wel gehaald.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:42
Chakotay schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:50:
Ik wil ook nog eens ongeveer dat rondje doen, maar dan nog een stukje er aan plakken in Finland, via Vaasa. Daar heb ik een semester gezeten tijdens m'n studie, weer eens wat vrienden opzoeken :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Weer een flinke dosis lompigheid :D

@caesar1000: op 07:20 een aantal Duke 125cc filmpjes ;).

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:44:

[video]

Weer een flink aantal door Wikipedia: Target fixation dat blijft toch een gevaarlijk fenomeen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:54:
[...]

Weer een flink aantal door Wikipedia: Target fixation dat blijft toch een gevaarlijk fenomeen.
Je kunt je als toekijker (van de video) niet voorstellen waarom hij (in het begin) gewoon ineens 'stopt' met sturen en bijna vrijwillig de berm in rijdt. Die bocht kon hij nog makkelijk halen.

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:07:
[...]

Je kunt je als toekijker (van de video) niet voorstellen waarom hij (in het begin) gewoon ineens 'stopt' met sturen en bijna vrijwillig de berm in rijdt. Die bocht kon hij nog makkelijk halen.
Het is denken dat je het niet gaat halen en daar met een Survival Reaction op reageren wat fout gaat. Er zijn helaas heel veel voorbeelden van.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:44:

[video]

Volgens mij waren sommige Duke rijders iets te 'hooligan' bezig. :+

Ook weer een gevaarlijke situatie met een lesauto. Vorige week zelf bijna nog een lesauto (komende van de tegengestelde richting) in mijn voorwiel gehad omdat het meisje niet gewend was aan de scherpe bochten op de Posbank. Gelukkig trok de instructeur nog aan het stuur.... :F

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Eifel was weer leuk O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zATkts1.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Maegrim op 15-05-2017 20:51 ]

Verwijderd

Ziet er goed uit!

Voor mij nog een week of 10 en dan ga ik er ook heen.. nog tips voor leuke routes / plekken?

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:07

Vrijdag

De Zwarte

Net terug van een middagje circuit training op Zandvoort. Nu kan ik allemaal stoere verhalen gaan vertellen, maar het kwam er op neer dat ik toch maar een groepje terug ging. Dat ook meteen de langzaamste groep was. Voor mij was het echter prima, vandaag weer voor het eerst sinds zes maanden weer op de motor gezeten en moest dus toch weer inkomen. De eerste groep waar ik in zat ging me toch nét even wat te snel en toen ik een kwispelende kont kreeg na een versnelling te ver terug te schakelen was de moed mij wat in de schoenen gezonken :P Dat zag ook de achterrijder gelukkig.
Aan het eind van de training kwam ik hem weer tegen en toen raadde hij me aan om als ik het nog eens zou gaan doen, dat een kleiner circuit zoals Lelystad misschien beter voor me was omdat daar meer op techniek en niet zozeer op snelheid gefocust wordt.

Was trouwens wel supergaaf om te doen en ook om te zien, wát een mooi speelgoed staat daar zeg :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verwijderd

[...]

Tsja, ik ben zelf ook een aantal keer bijna het slachtoffer geworden van target fixation. Het is een heel gevaarlijk iets dat bijna motorrijder eens gaat overkomen.

• PilatuS
  • Niet online
@Vrijdag

Niets mis met een groepje lager gaan hoor :) De skills hebben om hard te gaan op een circuit heeft voor de meeste mensen flink wat oefening nodig. Ben zelf de laatste keer op Lelystad ook van een stapje lager gegaan. Dan wel in de snelste groep, maar daar zitten ook weer verschillen in. Ging toen naar de langzaamste van de snelste groep en dat beviel beter dan de snelste van de snelste groep.

Lelystad is trouwens wel een dikke aanrader inderdaad. De bochtensnelheid ligt niet heel hoog en de bochten zijn vrij lang. Daar heb je alle tijd om je houding en kijktechniek goed te krijgen. Zodra dat goed is en je in de meeste bochten kneedowns gaat maken is een sneller circuit leuk. Voor mij persoonlijk is Lelystad altijd erg leuk om te te doen en erg leerzaam. Voor mijzelf is het vooral houding geweest wat echt beter moest. Ook aan de hand van de foto's heb ik hier iedere keer wat aanpassingen aan gedaan en dat scheelt heel erg veel.

Als je nog naar Lelystad wil moet je wel snel zijn. Dit is het laatste jaar dat dit circuit er is.

Edit: Sowieso is niet een groep lager gaan en boven je kunnen gaan rijden het perfecte recept voor een crash.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 15-05-2017 22:06 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:23

_Apache_

For life.

lolgast schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:35:
Nog zo'n verhaal:
Paar jaar terug reed een maatje van mij droog en motor viel stil. Ook reserveschuifje die al openstond.
Een schroefje los en mijn tank (FZS600) kon omhooggehouden worden, brandstof slang van de carbs los en ín een 1,5L fles frisdrank gehangen, we draaien het tankkraantje open, et voila. De fles stroomt langzaam vol.
Twee/drie keer herhaalt, de motor gestart en Bob's your uncle, wel zeiden bij het drinken van een biertje 'let's not to that again'.. De tank vullen met een slang bij de brandstofpomp gaat zóóó veel makkkelijker :+
FZS600 had 18+4L en reed 1:20, dus die kon wel wat missen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 15-05-2017 22:11 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@PilatuS
Ja, ik dacht eerst ook "ah crap" maar het belangrijkste van zo'n dag is natuurlijk het leren. Lelystad is toch ook waar VRO gedaan wordt, of is dat weer een ander circuit? Als dat ook het VRO gebied is heb ik daar vorig jaar al eens gereden. Dat was inderdaad een prettig circuit om technieken te leren, vriendelijker voor beginners :)
Crap, moet ik eens kijken of ik eind van de zomer daar misschien nog kan rijden, want het smaakt in elk geval naar meer :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• PilatuS
  • Niet online
@Vrijdag

Lelystad heeft verschillende circuits. Waar het om gaat is het Politie Circuit. Wat er verder ligt boeit niet zoveel. Juist het Politie Circuit heeft de lange bochten. De snelheid ligt op zo'n 30 tot zo'n 120km/u per bocht. De meeste zijn echter rond de 50km/u. Voor mij is het de ideale plek om lekker plat te gaan. Voor mij hoeft het niet gelijk met 170km/u door een bocht te zijn, met 60 vind ik ook prima.

Zelfs mensen die heel veel ervaring hebben rijden er graag.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@PilatuS
Is dat het onderste circuit hier? https://www.google.nl/map...2.4445398,5.4952971,16.5z
Dan is dat idd leuk om te rijden!

Ik zie hier trouwens twee keer Lelystad, namelijk Midland en Politiecircuit. Zijn dat dan niet dezelfde?
https://motorcircuittraining.nl/kalender-2017
Of zetten ze dan een ander deel van de baan in?

• PilatuS
  • Niet online
Het Politie Circuit is de onderste op Google Maps. Midland is helemaal bovenaan, maar dat is een heel klein baantje. Die word vooral gebruikt voor dingen als kneedown training. Een baan waar je echt lekker kan sturen is het niet. Als je gaat ga dan naar het Politie Circuit en niet naar Midland.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ah goed om te weten :) Ga ik daar eens mijn agenda naast leggen. Maar nu eerst naar bed en lekker dromen van mooie bochten :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Een videootje van de offroad training online gezet :).

- edit -

omdat die claim irritant is, en ze mijn revenue jatten, even voorzien van andere audio.
Upload is bezig, duurt tot ergens vanavond :P.

[ Voor 76% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-05-2017 20:05 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-11 17:14
Tankiej schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:08:
[...]

Ik wil ook nog eens ongeveer dat rondje doen, maar dan nog een stukje er aan plakken in Finland, via Vaasa. Daar heb ik een semester gezeten tijdens m'n studie, weer eens wat vrienden opzoeken :P
Finland is echt mooi land! jammer dat de window in de zomer zo klein is, volgens mij sneeuwde het vorige week nog op veel plekken :|

• Bioflap
Was hier niet iemand die op een P Zero rijd? Zag er vanmorgen een met een bordeauxrode helm.

• darkkingll
  • Laatst online: 09-11 10:20
kneusteun schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:12:
[...]

Finland is echt mooi land! jammer dat de window in de zomer zo klein is, volgens mij sneeuwde het vorige week nog op veel plekken :|
Enige wat ik kan herinneren(3 maanden stage gelopen in Jyvaskyla(de puntjes bedenk je er zelf maar bij ;) ) is alle sneeuw... En dat -30 daar eigenlijk helemaal niet zo koud is..
Maar wat een land.. _/-\o_

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-11 17:19
Vanmorgen wou ik de motor starten. Druk op de knop... gebeurt niets. Omdat ik hier al genoeg gelezen had over blunders met killswitches meteen gecontroleerd... gebeurt nog steeds niets. Schermpje brande wel, genoeg brandstof.

Na 10 minuten kwam ik er achter dat hij nog in de eerste versnelling stond en hij stond natuurlijk nog op de standaard. Na in neutraal zetten nog een keer proberen... hij start! :$

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-11 17:22

BioHazard

*\o/*

aidanl schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:31:
Vanmorgen wou ik de motor starten. Druk op de knop... gebeurt niets. Omdat ik hier al genoeg gelezen had over blunders met killswitches meteen gecontroleerd... gebeurt nog steeds niets. Schermpje brande wel, genoeg brandstof.

Na 10 minuten kwam ik er achter dat hij nog in de eerste versnelling stond en hij stond natuurlijk nog op de standaard. Na in neutraal zetten nog een keer proberen... hij start! :$
Ik ben eens naar de Eifel geweest met mn oude SV650. Op de weg ernaartoe 10x stilgestaan omdat de SV650 niet bleef lopen. Tijdens de ritten in de Eifel ook nog eens mn kentekenplaat kwijtgeraakt, en met vlagen reed de SV nog steeds ruk.

Aangifte gaan doen bij de duitse politie vanwege het kenteken, kom ik buiten, start de SV niet. Hij deed helemaal niks. Ik was echt pislink op dat moment en was er helemaal klaar mee. Ik was klaar om die motor daar lekker te laten staan. Toen kwam een van mn vrienden toch maar even melden dat de killswitch omgezet was. |:( :+

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11 16:28

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

PilatuS schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:50:
@Vrijdag

Lelystad heeft verschillende circuits. Waar het om gaat is het Politie Circuit. Wat er verder ligt boeit niet zoveel. Juist het Politie Circuit heeft de lange bochten. De snelheid ligt op zo'n 30 tot zo'n 120km/u per bocht. De meeste zijn echter rond de 50km/u. Voor mij is het de ideale plek om lekker plat te gaan. Voor mij hoeft het niet gelijk met 170km/u door een bocht te zijn, met 60 vind ik ook prima.

Zelfs mensen die heel veel ervaring hebben rijden er graag.
Onlangs daar nog een bochtentraining gedaan via Moto Sportivo. Je kunt daar inderdaad erg mooi plat gaan. Stepjes af en toe aan de grond en geen schaamrand meer over. Hoewel ik in een redelijk vlotte groep zat, vond ik de instructeur (waar je achter moest blijven) nog iets te rustig rijden. Ik zat 'm in ieder geval aardig 'op te drukken' :+

Edit: Actiefoto
Bochtentraining Lelystad

[ Voor 8% gewijzigd door antonboonstra op 16-05-2017 09:42 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Panini
antonboonstra schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:37:
[...]

Onlangs daar nog een bochtentraining gedaan via Moto Sportivo. Je kunt daar inderdaad erg mooi plat gaan. Stepjes af en toe aan de grond en geen schaamrand meer over. Hoewel ik in een redelijk vlotte groep zat, vond ik de instructeur (waar je achter moest blijven) nog iets te rustig rijden. Ik zat 'm in ieder geval aardig 'op te drukken' :+

[video]
Edit: Actiefoto
[afbeelding]
Leuke opstap naar circuit rijden :) .
Heb je daar trouwens ook wat 'theorieles' gekregen?

• antonboonstra

antonboonstra

Panini schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:49:
[...]
Leuke opstap naar circuit rijden :) .
Heb je daar trouwens ook wat 'theorieles' gekregen?
In de ochtend is er ook gereden in de 'speeltuin' over stoepjes, steile hellingen, kantelbrug e.d. Dit had ik al een keer eerder gedaan, dus ik heb alleen met het middagprogramma mee gedaan, wat puur bochtentraining was. We hebben eerst een paar rondjes gereden, waarbij iedereen een keer achter de instructeur heeft gereden. Tijdens een rustpauze gaan de andere groepen de baan op en werden ervaringen besproken, zoals voeten aan de grond, hoe stuur je, bochten techniek, wanneer snij je de bocht aan e.d. Dus wel een stukje theorie, al vond ik het niet heel erg diepgaand.

Het leukst is gewoon dat je in een veilige omgeving, met lange redelijk scherpe bochten, zonder extreem hoge snelheid vertrouwder raakt met je eigen motor. Ik was er ook verbaasd over hoe stabiel de motor bleef aanvoelen wanneer je best vlak gaat op 'simpele' Michelin Pilot Road 3 banden.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Panini
antonboonstra schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:01:
[...]

In de ochtend is er ook gereden in de 'speeltuin' over stoepjes, steile hellingen, kantelbrug e.d. Dit had ik al een keer eerder gedaan, dus ik heb alleen met het middagprogramma mee gedaan, wat puur bochtentraining was. We hebben eerst een paar rondjes gereden, waarbij iedereen een keer achter de instructeur heeft gereden. Tijdens een rustpauze gaan de andere groepen de baan op en werden ervaringen besproken, zoals voeten aan de grond, hoe stuur je, bochten techniek, wanneer snij je de bocht aan e.d. Dus wel een stukje theorie, al vond ik het niet heel erg diepgaand.

Het leukst is gewoon dat je in een veilige omgeving, met lange redelijk scherpe bochten, zonder extreem hoge snelheid vertrouwder raakt met je eigen motor. Ik was er ook verbaasd over hoe stabiel de motor bleef aanvoelen wanneer je best vlak gaat op 'simpele' Michelin Pilot Road 3 banden.
Leuk dat ze ook wat theorie behandelen. Al een volgend uitstapje naar een groter circuit in gedachte?

Dat van de banden is echt heel herkenbaar. Stond ik de eerste keer ook van te kijken op het circuit. Ik reed toen op het circuit nog altijd met de straatmotor met Dunlop Sportsmart banden eronder. Die dingen kon je echt op hun donder geven; zowel op een droge als een natte baan.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 05:48:

[video]

[...]
Dat ziet er leuk uit, waar doe je die training? :)

@antonboonstra dat is een serieuze hellingshoek zeg! Werd er echter niets geleerd over verzitten in de bochten e.d.? Je zit helemaal rechtop :P

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:19

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hebben ze het niet over verzitten gehad? :+

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Panini
Tylen schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:36:
[...]

Hebben ze het niet over verzitten gehad? :+
Waarom denk je dat ik vroeg of ze theorie hebben gehad :+
Misschien dat hij voorzichtig wilde zijn met zijn textiel pak.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mijn motor wilde gisteren niet aanslaan. de startmotor draaide wel, maar er miste wat geluid tijdens het starten.

Bleek dat de sleutel nog twee millimeter dieper moest, toen werkte de ontsteking wel. :+ Het slot draaide al zo vreemd.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:46
Panini schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:39:
[...]

Waarom denk je dat ik vroeg of ze theorie hebben gehad :+
Misschien dat hij voorzichtig wilde zijn met zijn textiel pak.
Het was toch gewoon een bochtentraining? Dan hoef je toch niet gelijk met je knietje aan de grond?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
InZane schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:54:
[...]

Het was toch gewoon een bochtentraining? Dan hoef je toch niet gelijk met je knietje aan de grond?
Er is best een groot bereik tussen knie aan de grond en helemaal rechtop zitten. Juist bij een bochtentraining verwacht ik dat er ook wel een aardig stuk over zithouding gesproken word.

• antonboonstra

antonboonstra

Chakotay schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:29:
[...]
Dat ziet er leuk uit, waar doe je die training? :)

@antonboonstra dat is een serieuze hellingshoek zeg! Werd er echter niets geleerd over verzitten in de bochten e.d.? Je zit helemaal rechtop :P
Werd niet echt genoemd. Zelf gaf ik nog wel aan soms een halve bil te verzitten en ongemerkt ook wel Kissing the Mirror toegepast. Wegens textielpak geen knietjes aan de grond. En het was ook geen racetraining hè...

• Tylen
  • Laatst online: 04:19

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

InZane schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:54:
[...]

Het gaat niet om gelijk een knee-down te maken. Ik doe een aanname dat iedereen wel een bocht kan maken wie zijn rbw heeft. Dus met een bochtentraining gaat het om de juiste techniek in de bochten. Verzitten en kijken is dan toch wel het minimale.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:23

Bommes

Capo del formaggio

Vespa en een palmboom(pje) :P
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/05/1494925789-800-x-1067px-IMG_20170516_110149.jpg

En eentje onderweg
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/05/1494925791-800-x-600px-IMG_20170516_104818.jpg
Naar vrienden van ons die hier aan de kust wonen.
Vandaag een dagje met hun op tour door de omgeving.

Hemelvaart ga ik alleen met de Vespa richting de Ligurische Alpen.. *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• InZane
Tylen schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:02:
[...]

Het gaat niet om gelijk een knee-down te maken. Ik doe een aanname dat iedereen wel een bocht kan maken wie zijn rbw heeft. Dus met een bochtentraining gaat het om de juiste techniek in de bochten. Verzitten en kijken is dan toch wel het minimale.
Oke, point taken :) Maar het ging me meer om de opmerking van @Panini over het zuinig zijn met z'n textielpak.
Ik rij zelf ook met een textielpakje rond op een CBR en ik voel verder niet de behoefte om a la Rossi over een klaverbladje te gaan racen ;)

• Blue-eagle
  • Niet online
Vorige week een GIVI V47NNTFL gekocht voor achterop m'n grijze VFR1200F :7 Mijn leven als motorrijder is opeens twee keer zo gemakkelijk. Ik kan boodschappen doen en ik hoef mijn helm niet mee te slepen, er passen vet veel boodschappen in, en ik pleur er ook een laptoptas in (met laptop) voor mijn werk. Resultaat: geen Kriega R25 rugzak die alle ventilatiegaten van mijn motorjas blokkeert :D

Maar. Het is oerlelijk.

Daarom direct maar een gele genomen. Als ik dan toch lelijk ben wil ik liever ook opvallend zijn in 't verkeer :7

Nu nog even nadenken over side-cases. Die van GIVI zijn iets van 400 euro inclusief mounting hardware, wat op zijn beurt ook weer lelijk is. Of toch Honda OEM (gemaakt door GIVI) wat beter past en mooier is, maar ook 1000 euro kost.

Of misschien helemaal geen side-cases, want als ik die heb pas ik niet meer door het fietsendeurtje van de parkeergarage thuis.

* Blue-eagle is er wel erg blij mee

• Panini
InZane schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:15:
[...]

Oke, point taken :) Maar het ging me meer om de opmerking van @Panini over het zuinig zijn met z'n textielpak.
Ik rij zelf ook met een textielpakje rond op een CBR en ik voel verder niet de behoefte om a la Rossi over een klaverbladje te gaan racen ;)
Snap je reacties niet helemaal, wat probeer je duidelijk te maken?
Mijn punt was dat hij misschien niet wilde verzitten uit 'angst' om met de knie de grond te raken en zijn pak te beschadigen.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Koffersets zijn praktisch, niet gemaakt om mooi te zijn. Vind mijn Ikea-set achterop ook niet de mooiste maar oh zo praktisch. Topside inpakken, maximaal gebruik van ruimte.

• InZane
Panini schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:24:
[...]

Snap je reacties niet helemaal, wat probeer je duidelijk te maken?
Mijn punt was dat hij misschien niet wilde verzitten uit 'angst' om met de knie de grond te raken en zijn pak te beschadigen.
Ah oke, misverstandje dan :>

• PilatuS
  • Niet online
antonboonstra schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:37:
[...]

Het hangt ook erg af van met welke organisatie je gaat hoe hoog de snelheid ligt. Bijvoorbeeld met Motor Circuit Training zijn er 3 hoofdgroepen waar weer wat subgroepen in zijn. Als je in de snelste groep rijd is het wel iedere bocht een kneedown maken. In de langzaamste groep is het meer een relax ritje, daar gaat het totaal niet hard.

Ben het er trouwens wel mee eens dat verzitten en ook de tenen op de stepjes zetten wel zo handig is. Sowieso een beetje vreemd om te zien dat iemand die voor jou rijd niet alleen volledig recht zit, maar ook met de bal van de voet op de stepjes zit. Als de snelheid wat hoger word is niet met de tenen op de stepjes niet echt een goed idee.

Hoe dan ook, het is een prima plek om lekker door de bochten te gaan, op welke snelheid dan ook :)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:44

talin

ES-MA

PilatuS schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:15:
[...]

Ben het er trouwens wel mee eens dat verzitten en ook de tenen op de stepjes zetten wel zo handig is. Sowieso een beetje vreemd om te zien dat iemand die voor jou rijd niet alleen volledig recht zit, maar ook met de bal van de voet op de stepjes zit. Als de snelheid wat hoger word is niet met de tenen op de stepjes niet echt een goed idee.
mwaoh, ik heb het mezelf nooit echt "aan kunnen leren" om je tenen op de stapjes te zetten.
meestal was er te weinig tijd om ze terug te zetten voor de bocht dan wel: toesliders ( de plastics zijn al snel vervangen door 10mm dik bewerkt gereedschapstaal stripjes )

volgens mij moet je rijden zodat jezelf de meeste controle op de motor hebt, de een doet dat met z'n knieën vast geklemd aan de tank de ander door een andere stuur setup.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001

steveman

Comfortabel ten onder

Zondag maar weer eens rondjes rijden te Lelystad... De weersvoorspelling mag nog wel wat zonniger.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• PilatuS
  • Niet online
talin schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:39:
[...]

mwaoh, ik heb het mezelf nooit echt "aan kunnen leren" om je tenen op de stapjes te zetten.
meestal was er te weinig tijd om ze terug te zetten voor de bocht dan wel: toesliders ( de plastics zijn al snel vervangen door 10mm dik bewerkt gereedschapstaal stripjes )

volgens mij moet je rijden zodat jezelf de meeste controle op de motor hebt, de een doet dat met z'n knieën vast geklemd aan de tank de ander door een andere stuur setup.
Het nadeel van niet met de tenen op de stepjes is dat het ook fout kan gaan. Als je platter gaat dan gedacht in een bocht kan de voet in het slechtste geval vast komen te zitten. Qua tijd snap ik dat niet helemaal. Er is toch altijd genoeg tijd om je voeten voor een bocht met de tenen op de stepjes te zetten ?

Verder moet iedereen natuurlijk gewoon lekker doen wat ie zelf wil. Vind het alleen vreemd om te zien dat mensen op het circuit de voeten met de bal op de stepjes houden. Ik vind dat gewoon niet verstandig. Er zijn ook mensen die schrikken als de voet de grond raakt en dan gekke dingen doen. Beetje vreemd dat dit niet word aangegeven wanneer mensen daar gaan rijden.

• talin
  • Registratie: December 2000

talin

ES-MA

PilatuS schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:49:
[...]

Het nadeel van niet met de tenen op de stepjes is dat het ook fout kan gaan. Als je platter gaat dan gedacht in een bocht kan de voet in het slechtste geval vast komen te zitten. Qua tijd snap ik dat niet helemaal. Er is toch altijd genoeg tijd om je voeten voor een bocht met de tenen op de stepjes te zetten ?
qua tijd bedoel ik ( in mijn geval ) dat de bocht er meestal al was en ik net precies klaar was met schakelen, om dan nog meer onrust in de motor te brengen omdat je je voet nog moet verzetten resulteerde meestal in iets wat niet de bedoeling was.
ook rechterbochten, als je gaat verzitten gaat dat makkelijker door met de hak in je stepje te zitten dan op je tenen te staan en ook dan was de bocht er meestal al voordat je je voet terug kan zetten.
vooral van 6 naar 1 afkomend op een haakse hoek, daar kan je op trainen wat je wil maar een keer begint de boel te verzuren en laat je je voet maar staan en kijken hoe het gaat, dat dan de toesliders het asfalt raken en dat dat dan het ergste is kan je wat aan doen door andere materiaal toesliders te gebruiken.
Verder moet iedereen natuurlijk gewoon lekker doen wat ie zelf wil. Vind het alleen vreemd om te zien dat mensen op het circuit de voeten met de bal op de stepjes houden. Ik vind dat gewoon niet verstandig. Er zijn ook mensen die schrikken als de voet de grond raakt en dan gekke dingen doen. Beetje vreemd dat dit niet word aangegeven wanneer mensen daar gaan rijden.
agree, het zou goed zijn in een theorie cursus of een opstap dag om wat meer aandacht te besteden aan zit positie, setup van zit en stuur gedeelte en hoe je zelf op de fiets zit, waar staan je hendels, hoe staan die afgesteld ten op zichte van je rij positie etc.

heel vaak zijn Japanse motoren niet berekend op die lange Europeanen en kan daar heel veel winst gehaald worden door en andere zit of stuur positie.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Ik ben gisteren een rondje gaan rijden met de ,ik vermoed Duitse, calimoto app. Deze app is gratis met 1 kaart, wat voor mij, natuurlijk NL is. Deze ging vervolgens in mijn case van een paar euro, want ik probeer alles zo goedkoop te doen. Zodoende ook een cheapass bluetooth headset.

Wat ik handig aan de app vind is dat je gewoon kunt zeggen dat je x km wilt rijden en er komt een route uit. Het engels was goed maar ik vond het woord kilometers irritant uitgesproken. Daarnaast werd ik 2 kilometer richting een rotonde gestuurd om vervolgens weer dezelfde 2 km terug te sturen. Ook moest ik 3x ergens in waar ik niet in mocht. Dat gezegd te hebben, heb ik een leuke pitoreske route gereden met leuke bochtjes. Alle aankondigen waren duidelijk en ik hoefde maar weinig op het schermpje te kijken. na afloop kreeg je een hoop leuke statistieken en kon je de route beoordelen, mocht je hem later nog eens willen doen.

Al met al vond ik het wel een aanrader voor de cheapskates onder ons.
PS google maps vind ik ook prettig maar dat is meer als je van A naar B wilt rijden, hoewel "vermijd snelwegen" ook een hoop doet.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Even geprobeerd lijkt wel aardig, maar voor de round trip wil ie iets te graag de cirkel zo groot mogelijk maken, heb liever dat ik een een bepaald gebied heen en weer ga dan dat ik zoveel mogelijk omgeving zie.

Maar ik ben dan ook een rare :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:56
Mooie app,maar ze vragen wel heeeeel veel geld voor de kaarten. Die kaarten zijn Open Street Maps volgens mij, dus gratis.
Dat ze dan 70 euro durven te vragen voor alle kaarten....

Als app zou ik dan OSMand gebruiken. In de gratis versie kun je 10 kaarten downloaden. De kronkelige routes kun je dan maken en exporteren met:
https://kurviger.de/en
it0 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:48:
Al met al vond ik het wel een aanrader voor de cheapskates onder ons.

Verwijderd

Het is gelukt, BMW onderkent dat de bak niet goed is en er wordt een nieuwe besteld die er in juni ondergaat. Fijn! De aanhouder wint :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

djiedjee schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:58:
Mooie app,maar ze vragen wel heeeeel veel geld voor de kaarten. Die kaarten zijn Open Street Maps volgens mij, dus gratis.

Als app zou ik dan OSMand gebruiken. In de gratis versie kun je 10 kaarten downloaden. De kronkelige routes kun je dan maken en exporteren met:

[...]
Ik denk dat het niet zozeer gaat om de kaart, maar om de routes die zij er op beheren.

Maar als de kaarten zo groot zijn als die eerste kaart die je gratis kunt kiezen, slaat het echt helemaal nergens op XD

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

djiedjee schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:58:

70 euro is inderdaad pittig, maar voorlopig voor mij dus gratis. Ik vind het fijn dat je gewoon kunt zeggen gaan met die banaan, zonder imports/exports etc, lekker lui zeg maar :)

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 05:48:

[video]

De enige 'maar' die ik heb - ik krijg zojuist een mailtje van Youtube dat er niks aan de hand is, maar dat ik wel revenue moet delen met een of andere user vanwege een copyright claim. De grap is, er zit alleen een stukje mozart in, en klassieke muziek is vziw rechtenvrij. Hoe kan het dan toch zijn dat hier een claim op komt? Mijn inziens onterecht.

- edit -

Dispute ingediend met vermelding van de bron + plaats van verkrijgen (royalty free archive).
Nog even en je kan dit ook :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:28:
[...]

Nog even en je kan dit ook :)

[video]
Tering, wat vet :Y. Dat zou ik inderdaad wel willen kunnen!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@HTT-Thalan oefenen op andermans fietsen:)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:30

4x2

lộn xộn quá

Of dr gewoon geen zak om geven ;)

Gisteren de olie van mn F650 maar eens vervangen, welke idioot ooit bedacht heeft dat je op 3 plekken olie af moet tappen mogen ze van mij echt van een berg af schoppen :p

En een setje hyperpro besteld omdat ik in het najaar met een vriend van me naar spanje wil, ik moet en zal een foto van mezelf (en de motor) op een bergtop hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door 4x2 op 16-05-2017 19:28 ]

leeg

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Herr BMW's gedachten zijn ondoorgrondelijk :9

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

We organiseren een soort stoelendans met motoren op de volgende GoT meet, ok? 8).
En dan kies ik de locatie :+.

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
Moet je bij importeren rekeninghouden met kmstand? Zoja, wat is de minimale kmstand waardoor hij door de belastingdienst niet als nieuw wordt gezien? 6k 7k?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Hamza schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:14:
Moet je bij importeren rekeninghouden met kmstand? Zoja, wat is de minimale kmstand waardoor hij door de belastingdienst niet als nieuw wordt gezien? 6k 7k?
Ja, maar geen idee hoeveel.

Wbt navi apps, heb Kurviger eens gedownload, kijken of dat was is :) vandaag telefoonklem gemonteerd :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:23
Hamza schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:14:
Dit had ik gevonden op het MF toen ik onderzoek deed voor de import van mijn Nuda.
Let er wel op dat de motor meer dan 6 maanden oud is èn meer dan 6000km heeft gelopen (beide dus). Dan hoef je namelijk geen BTW meer te betalen. Ook is het schijnbaar pas lonend om in te voeren als deze i.i.g. ouder is als 3 jaar!
link

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Het wordt steeds erger in Londen ;(
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=yXFvlsdu1yU]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:13:
Het wordt steeds erger in Londen ;(
[video]
Gebeurt daar vrij vaak op die manier. RJ had een tijdje terug ook 2 van die gasten naast zich staan bij het stoplicht. Hij had het gelukkig goed door waardoor ze het maar lieten zitten. Met de huidige techniek moet ook wel motoren en auto's jatten met de sleutels erbij, anders heb je er gelijk veel minder aan.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:53:
[...]

Gebeurt daar vrij vaak op die manier. RJ had een tijdje terug ook 2 van die gasten naast zich staan bij het stoplicht. Hij had het gelukkig goed door waardoor ze het maar lieten zitten. Met de huidige techniek moet ook wel motoren en auto's jatten met de sleutels erbij, anders heb je er gelijk veel minder aan.
Jep, da's deze video:

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Dat is een typisch gevalletje "target fixation". Je hebt 't waarschijnlijk ook wel eens meegemaakt op je normale fiets (met trappers) op het het moment dat je óp het randje van een fietspad rijd en dus bijna de berm in gaat..... Op het moment dat je dát bewust gaat zien ga je geheid de berm in ténzij je je gedachten ineens óm kunt zetten.

P.S. Ook dát kun je overigens oefenen zodat je leert dat "reflex" te gaan onderdrukken!!

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 16-05-2017 22:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 51 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.