Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.557 views

Onderwerpen

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:41

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nxGDfVi66SEgC4yEYIpnG2d5/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oE9VUIIG3KY6gUUfBnrUsga5/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tlljcaMFHKlx7Y0mQXSN9HtT/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xx5c0HVhH9k7rP4Ld1hWuYkX/full.jpg

Niet vragen waar die modder in de valbeugels vandaan komt O-).

Heftige ervaring, blij dat ik het gedaan heb, en wat mooie stukjes bos en trail gereden. Bewegende beelden volgen later wel. De Transalp heeft me niet in de steek gelaten (mijn eigen kunsten soms wel :+ ) en de banden waren ook geweldig in het terrein (met 0.5 bar eraf). Ook heuvels geklommen (en weer afgedaald) en noodstops gemaakt in los terrein.

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
Nero22 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:35:
[...]

Kom er zojuist vandaan. Heb een rondje gedaan op een MT10 SP en MT09.

Mooi spul. :D
[afbeelding]

MT09 vond ik nu leuker overigens. Die is wat feller. :9
Haha daar was ik net ook. Misschien hebben we elkaar wel gezien. Reed jij ook om 16.15? Ik reed op de z650 maar die vind ik niks. De gasrespons is te fel waardoor je toch wat bokkerig rijdt. Ik was btw die gozer die op de rotonde de andere kant opging ipv mee met de groep haha.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hangt die ketting niet heel losjes ?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:25:
[...]

Hangt die ketting niet heel losjes ?
Valt wel mee. Zo'n Semi Off-Road heeft een heel andere (langere én soepelere) veerweg dan een SS. De ketting moet ook héél blijven als 't achterwiel van de grond komt tijdens een "sprongetje" :P

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 14-05-2017 18:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:39:
[...]

Valt wel mee. Zo'n Semi Off-Road heeft een heel andere (langere én soepelere) veerweg dan een SS. De ketting moet ook héél blijven als 't achterwiel van de grond komt tijdens een "sprongetje" :P
:Y wat hij zegt, plus bepakking/bagage.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:23
Hamza schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:07:
[...]

Haha daar was ik net ook. Misschien hebben we elkaar wel gezien. Reed jij ook om 16.15? Ik reed op de z650 maar die vind ik niks. De gasrespons is te fel waardoor je toch wat bokkerig rijdt. Ik was btw die gozer die op de rotonde de andere kant opging ipv mee met de groep haha.
Nah - was om 14:30 weer richting huis. :P

It's funny. But not ha-ha funny.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:52

-tom-562

Oliesjeik

In juni (8 t/m 11 juni) ga ik met wat vrienden richting Luxemburg, sleurhut, motortrailer + motoren :P Iemand een idee hoe streng ze zijn qua dB-killers e.d.? :P

Vaak bu'j te bang!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

-tom-562 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:59:
In juni (8 t/m 11 juni) ga ik met wat vrienden richting Luxemburg, sleurhut, motortrailer + motoren :P Iemand een idee hoe streng ze zijn qua dB-killers e.d.? :P
Waarom niet gewoon erin steken en op safe spelen?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:03:
[...]

Waarom niet gewoon erin steken en op safe spelen?
Dát, dus!!

Ik ben er een aantal jaar geleden in Duitsland voor bekeurd en je wordt niet écht vrolijk van de bedragen welke er gerekend worden voor bewust gepleegde "milieu delicten".

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Preview :').

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sq8930GMRqVkSazVY1it7hhW/full.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-05-2017 20:24 ]

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Wij zijn er vorig jaar in het voorjaar geweest en toen waren er geen controles. De lokale bevolking reed ook als idioten rond zonder killers wat ook vaak wel een goede indicatie is dat het wel meevalt met de controles. De hotel eigenaar gaf wel aan dat ze in het seizoen en ook in de weekenden vaker zouden gaan controleren op geluid en snelheid omdat er het jaar ervoor veel ongelukken en overlast was.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sowieso, waarom rijden zonder dB-killer.. Dat ding van mij maakt echt een portie asociaal geluid als ze er uit zijn |:( Waarom de vorige eigenaar ze er niet ingestoken heeft, is me serieus een raadsel :o Was wel blij dat ze gewoon bij de motor kwamen toen ik 'em kocht, zelfde dag thuis er nog ingezet :)

[ Voor 19% gewijzigd door Osiris op 14-05-2017 20:27 ]

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Er moet iemand het voortouw nemen! ;)

Als ik het goed zie raakt je motor uit balans vanwege die zijkant van het bandenspoor?

[ Voor 12% gewijzigd door caesar1000 op 14-05-2017 20:45 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

caesar1000 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:43:
[...]

Er moet iemand het voortouw nemen! ;)

Als ik het goed zie raakt je motor uit balans vanwege die zijkant van het bandenspoor?
Ik gaf te weinig gas en kwam aan de linkerkant van de geul terecht waardoor de band niet verder kon draaien, ik kon de situatie niet meer redden, ging ook erg snel. Later nog een keer gebeurd :p.

Behalve een deuk in mijn ego verder geen noemenswaardige schade.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-11 19:05

thijsco19

KTM 990 SMT

@DB killer discussie.

Geen idee of ie er bij mij nog inzit. Heb een akra eronder zitten.
Onderstaande kan ik er nog uit halen. Neem aan dat dit de db killer is?
(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iU2IHPdw1oJcCtAfrY8N5Yzi/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cD59qfwIteKXUXd3DXrJhCdB/medium.jpg

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:16
Waar ga je overnachten? Gewoon lekker rijden daar, vrijwel elke leuke stuurweg is max 90 km/h, wat je vaak zeer moeilijk zal halen. 8) Dorpjes in/uit, doe even rustig. Ze willen wel eens laseren daar.

• PilatuS
  • Niet online
thijsco19 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:57:
Onderstaande kan ik er nog uit halen. Neem aan dat dit de db killer is?
Jep :)

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Gelukkig :). Kan ik 'veilig' door Duitsland en andere landen heen.

Nu ik dit weet wil ik hem stiekem wel eens horen zonder die dingen erin. :D

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:52

-tom-562

Oliesjeik

Dacuuu schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:04:
[...]

Waar ga je overnachten? Gewoon lekker rijden daar, vrijwel elke leuke stuurweg is max 90 km/h, wat je vaak zeer moeilijk zal halen. 8) Dorpjes in/uit, doe even rustig. Ze willen wel eens laseren daar.
Camping High Chapparal :P in dorpen rij ik sowieso rustig (ook in Nederland).
Mijn yoshimura klinkt overigens niet asociaal ofzo, vandaar gewoon lekker zonder dB-killer als het even kan!

Vaak bu'j te bang!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:20

Vrijdag

De Zwarte

Mijn DB killer killt vrij weinig, heb ik het idee. Met of zonder klinkt op het gehoor redelijk hetzelfde. Het is een BSM Vampire demper en klinkt vrij laag. Naar mijn mening niet aso, maar als ik door de bebouwde kom rij is dat over het algemeen toch vrij laag in de toeren.
Misschien eens er een meter naast hangen, ben eigenlijk wel benieuwd.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verwijderd

thijsco19 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:11:
Gelukkig :). Kan ik 'veilig' door Duitsland en andere landen heen.

Nu ik dit weet wil ik hem stiekem wel eens horen zonder die dingen erin. :D
Ik heb een Kawasaki Z750 gehad die klonk precies zo :X

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Wat maakt een motor eigenlijk een harde pokke herie zonder een db killer. 8)7 8)7 O-) <3

Verwijderd

Osiris schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:27:
Sowieso, waarom rijden zonder dB-killer.. Dat ding van mij maakt echt een portie asociaal geluid als ze er uit zijn |:( Waarom de vorige eigenaar ze er niet ingestoken heeft, is me serieus een raadsel :o Was wel blij dat ze gewoon bij de motor kwamen toen ik 'em kocht, zelfde dag thuis er nog ingezet :)
Omdat herrie maken schijnbaar cool is. Van de week meegereden met een groepje via Facebook, maar ik snap nu wel waarom de motorrijder niet het beste imago heeft :X

Extra door Nijmegen centrum rijden met de motoren in de toerenbegrenzer en dan met van die herriepijpen zonder dbkillers erin. Aan de ene kant was het gezellig, forse groep ook met een man of 25, maar ergens schaamde ik me dood en voelde me niet op de plek. Snelheden lagen daarna hoog, wheelies trekken terwijl ze in de groep reden, burnouts maken in een stadje, mja.

Niet mijn publiek zeg maar.

• PilatuS
  • Niet online
thijsco19 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:36:
Wat maakt een motor eigenlijk een harde pokke herie zonder een db killer. 8)7 8)7 O-) <3
Wacht even.

Een motor maakt geen pokke herrie. Een motor met een andere uitlaat maakt veel meer herrie. Als je dan ook nog de killer er uit haalt word het helemaal erg, maar het begint bij die andere uitlaat.

Verwijderd

thijsco19 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:36:
Ik heb veel motoren gereden zonder DB-killer vaak ook choppers met drag pipes. Ben de laatste jaren wel tot inkeer gekomen. Laat ik het zo zeggen als je in de middle of nowhere woont dan is het allemaal niet zo'n probleem. Maar in ons overbevolkte landje doet het meer kwaad dan goed, vandaar dat ik de laatste jaren alleen maar met killers in mijn uitlaat rij.

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

PilatuS schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:42:
[...]

Wacht even.

Een motor maakt geen pokke herrie. Een motor met een andere uitlaat maakt veel meer herrie. Als je dan ook nog de killer er uit haalt word het helemaal erg, maar het begint bij die andere uitlaat.
Ook zonder een uitlaat maakt ie herrie. :>
>:)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:38:
[...]

:X Kan ik me voorstellen.. Nou ja, als 't al met al maar wel een gezellige dag was :)
PilatuS schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:42:
[...]

Wacht even.

Zeker waar. In mijn geval zaten d'r al Akra's onder. In zekere zin was ik daar blij mee, aangezien de originele uitlaten echt te foeilelijk zijn om naar huis te schrijven, maar was wel ff bang voor 't geluid.

Met dB-killer worden de 1400 cc-tjes iig gelukkig redelijk getemd.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:42
@Verwijderd @thijsco19 @Frunz
Jullie staan in de startpost met de juiste motor hoor! :)

Wederom niet gereden dit weekend. Druk bezig om de deur van de berging te verbreden voor de motoren en van een openslaande deur een schuifdeur te maken. Toch meer werk dan ik dacht :+

Edit: Over de Db-killer discussie. Ik heb ze er bij mij tegenwoordig inzitten, maar heb het idee dat het 0,0 scheelt. Moet eens kijken of er een keer ergens een betrouwbare meting gedaan kan worden die mijn gevoel kan bevestigen/wegnemen

@Tylen Zo'n app heb ik geprobeerd inderdaad, maar die gaf met en zonder dezelfde waarde. Had de telefoon al netjes uit te luchtstroom van de uitlaten gelegd dus daar zit het hem niet in. Over twee weken is er een Ducati meeting op circuit Assen, daar zal het vast wel mogelijk zijn :)

[ Voor 51% gewijzigd door lolgast op 15-05-2017 08:21 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:57

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Er zijn db meter appies voor op de smartphone. Niet betrouwbaar maar vast goed genoeg om je gevoellens te bevestigen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Db-killer:
Ik rijd zonder. Dit scheelt me in de file heel veel "oei, ik zag je niet" momentjes. Ik trek even aan het gas en de auto's gaan open zoals de zee voor een bijbels figuur. ;)
Ik rijd nogal veel woon/werk met veel file (a2 + a27). Het is vrijwel een must. Zonder killer had ik ongeveer 3 a 4 keer per week wel een gevaarlijk moment (uiteraard varierend in heftigheid). Zonder db killer, maar 1 keer per week.
Soms zit ik achter iemand met een normale uitlaat. Je ziet gewoon dat auto's het niet door hebben. Laat ik m'n motor dan uitlopen of geef ik een trekje aan het gas, gaan ze aan de kant (terwijl de andere nog voor me zit). Voor mij is het dus veel veiliger.

• lolgast
Over bovenstaande: Zitten jullie nooit in de auto?
Een motor achter je hoor je echt NIET aankomen hoor. Hoe graag je het ook zou willen. Denk eens even na: In bijvoorbeeld de nieuwere Audi's en BMW's wordt per slot van rekening motorgeluid over de speakers gesimuleerd omdat het eigen V8 of V10 motorgeluid al niet te horen is.

Ik zit elke dag in de auto en kan je uit eerste ervaring vertellen, je hoort een motor pas als hij naast je staat.

• ixl85
Ow, ik rijd vaak genoeg in een goed geïsoleerde auto. Misschien maakt het uit dat mijn motor veel lawaai maakt. Een F800ST met rotax blok (beide cilinders gaan tegelijk, met een tegengewicht dat de omgekeerde beweging maakt, wat aardige klappen geeft) en een Leo Vince uitlaat.
Maar het verschil is overduidelijk in de file. Dus ik snap je punt, maar de werkelijkheid is anders, voor mij in elk geval. Zoals ik aangeef ook als ik achter een ‘stille’ fiets rijd. Ook bij nieuwe BWM’s etc.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-11 20:50
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 22:38:
[...]

Omdat herrie maken schijnbaar cool is. Van de week meegereden met een groepje via Facebook, maar ik snap nu wel waarom de motorrijder niet het beste imago heeft :X

Extra door Nijmegen centrum rijden met de motoren in de toerenbegrenzer en dan met van die herriepijpen zonder dbkillers erin. Aan de ene kant was het gezellig, forse groep ook met een man of 25, maar ergens schaamde ik me dood en voelde me niet op de plek. Snelheden lagen daarna hoog, wheelies trekken terwijl ze in de groep reden, burnouts maken in een stadje, mja.

:F

Niks mis met een uitlaat zonder DB-killer, maar gedraag je inderdaad wel gewoon in drukke gebieden. Prefereer zelf ook zeker een mooi uitlaat geluid.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Osiris schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:27:
Ik durf de mijne er niet eens uit te halen.. Reed er laatst een klein stukje op zonder de oordopjes in, waarbij ik niet verder dan 6k rpm ben gegaan, maar wat een geluid >:) Zou me moeten schamen.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-11 17:14
HTT-Thalan schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:51:
[...]

Ik gaf te weinig gas en kwam aan de linkerkant van de geul terecht waardoor de band niet verder kon draaien, ik kon de situatie niet meer redden, ging ook erg snel. Later nog een keer gebeurd :p.

Hoe gek het ook klinkt, gas bij!
Hoe langzamer je rijdt hoe moeilijker het is.

Maar dit hoort er helemaal bij natuurlijk, vallen en opstaan.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:01
ixl85 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:39:
Ow, ik rijd vaak genoeg in een goed geïsoleerde auto. Misschien maakt het uit dat mijn motor veel lawaai maakt. Een F800ST met rotax blok (beide cilinders gaan tegelijk, met een tegengewicht dat de omgekeerde beweging maakt, wat aardige klappen geeft) en een Leo Vince uitlaat.
Maar het verschil is overduidelijk in de file. Dus ik snap je punt, maar de werkelijkheid is anders, voor mij in elk geval. Zoals ik aangeef ook als ik achter een ‘stille’ fiets rijd. Ook bij nieuwe BWM’s etc.
Het is echt je gevoel, ik heb er een simpel onderzoek naar gedaan. Daarnaast heb ik ook gereden op verschillende motorfietsen in de file, 1, 2, 3 en 4 cylinder motoren met en zonder DB-killer. Als je het zonder gekleurde glazen bekijkt, dan zie je duidelijk dat het niet uitmaakt, tenzij je met 5km/h verplaatst door de file en continue aan het gas zit te jengelen.

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-11 15:59
Limburg is een beetje ondervertegenwoordigd in de OT ledenlijst :)

Maverick! | Triumph Thruxton | 2007 | Limburg

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• Ronster
Laatst op Gearbest 2 Chinese BT headsets gekocht voor totaal 60 eurie (gelukkig niet onderschept door de douane), de BT S2.
Normaal koop ik dit soort dingen nooit van deze sites en tel ik gewoon een bedrag neer zodat ik zeker ben dat ik goede kwaliteit heb, maar met deze aankoop ben ik heel erg tevreden. Ik vond het prijsverschil met de bekende merken gewoon te groot en las veel goeds over de BT S2. Ik heb dan wel geen referentiemateriaal, maar voor mij doet het precies wat het moet doen. Het belangrijkste is kunnen praten met het vrouwmens achterop en dat gaat perfect.
Zojuist voor het eerst eens muziek geluisterd op weg naar werk. Was een stuk beter dan ik verwachte. Toch wel grappig als je op je gemak tussen de files door stuurt :)
Nu nog proberen hoe het gaat met intercom en TomTom tegelijk. Bellen schijnt ook prima te gaan, maar dat vind ik niet belangrijk.
Dikke tip deze headset wat mij betreft (als je tenminste niet met meerdere mensen tegelijk hoeft te connecten).

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-11 09:26

Least Inkling

Product of the cold war

@Maverick! nice die Triumph!

Had vroeger ook alle toeters en bellen, headsetjes enzo (zelfs speciaal een Nolan helm voor gekocht).

Nu? niets meer, Truus hoeft me ook niet te vertellen waar ik naar toe moet, dat bepaal ik zelf wel. Motor is de muziek en praten met anderen gaat hem sowieso niet worden, ik rij met mijn helm altijd open. Medeluisteraars horen dan alleen maar rijwind;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• lolgast
Ik gebruik tegenwoordig ook een setje met mijn vriendin (die rijdt zelf). Dan is het wel makkelijk om aan te geven dat er getankt moet worden. Of wanneer ze naar het toilet moet }:|.

We houden geen hele verhalen, maar het maakt het wel wat gezelliger moet ik zeggen.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

In "ons groepje" hebben we de afspraak dat degene met de kleinste tank bepaalt wanneer we gaan tanken, das dus elke 200km.

Peukenpauze is makkelijk, ben de enige die rookt en ik rij voorop ;)

• Panini
Least Inkling schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:58:
In "ons groepje" hebben we de afspraak dat degene met de kleinste tank bepaalt wanneer we gaan tanken, das dus elke 200km.

Peukenpauze is makkelijk, ben de enige die rookt en ik rij voorop ;)
Uit nieuwsgierigheid: op wat voor motor rijdt diegene?

• darkkingll
mwoah, elke 200 km is toch nog vrij redelijk?
Veel meer dan dat red ik ook niet op 1 tank.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-11 13:43

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Panini schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:01:
[...]

Veel sportmotoren hebben geen gigantische tank, en zijn ook niet superzuinig. Bij mijn RSV Mille was het bij 220 km echt wel op. Dan heb ik het nog niet eens over choppers met mini-tankjes en Amerikaans verbruik, er zijn fietsen waarbij de 150km halen al een uitdaging is :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Ronster
@Least Inkling Thanks, ben er ook erg mee in mijn nopjes :)

Bij mij is het juist andersom. Nooit iets moeten hebben van toeters en bellen. Het moest allemaal zo minimalistisch mogelijk. Nu vind ik het toch wel fijn om wat te kunnen praten tijdens het rijden. Ook omdat mijn vrouw niet zo ervaren is met achterop zitten :+ Het geeft vooral haar meer rust dat ze kan communiceren.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Panini zij rijdt een Fazert 800 uit 2014. We roepen altijd dat ze veel meer kan rijden, maar zij wordt zenuwachtig als ze "nog maar twee blokjes" heeft (hiermee doelt ze natuurlijk op de digitale peutmeter)

Maar 200km is een mooi compromis, we stoppen altijd rond de 100km, tis dan vakansjie nie waar

Ikzelf tank rond de 400km, heb een 30L inhoud. Baas boven baas he;)

[ Voor 10% gewijzigd door Least Inkling op 15-05-2017 10:35 ]

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 10:14
Maverick! schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:40:
Laatst op Gearbest 2 Chinese BT headsets gekocht voor totaal 60 eurie (gelukkig niet onderschept door de douane), de BT S2.
--
Dikke tip deze headset wat mij betreft (als je tenminste niet met meerdere mensen tegelijk hoeft te connecten).
Welke zijn dit? Ik vind het ook nog een gok om goeie BT headsets aan te schaffen uit Cina.

• Ronster
Japiooo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:32:
[...]

Welke zijn dit? Ik vind het ook nog een gok om goeie BT headsets aan te schaffen uit Cina.
Dat zijn deze.
Maar nogmaals, ik heb nooit een BT set gehad, dus kan geen kwaliteit vergelijken. Voor ons voldoet dit prima en is het geld zeker meer dan waard.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 10:15
Maverick! schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:38:
[...]

Dat zijn deze.
Maar nogmaals, ik heb nooit een BT set gehad, dus kan geen kwaliteit vergelijken. Voor ons voldoet dit prima en is het geld zeker meer dan waard.
ik heb ook een chinese BT headset, ding werkt prima alleen boven de 120 versta ik het slecht maarja voor 30 euro niet teveel klagen.

vooral handig om met elkaar te kletsen als je lekker aan t toeren bent

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:24
lolgast schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:34:
Een motor achter je hoor je echt NIET aankomen hoor. Hoe graag je het ook zou willen. Denk eens even na: In bijvoorbeeld de nieuwere Audi's en BMW's wordt per slot van rekening motorgeluid over de speakers gesimuleerd omdat het eigen V8 of V10 motorgeluid al niet te horen is.

Ik zit elke dag in de auto en kan je uit eerste ervaring vertellen, je hoort een motor pas als hij naast je staat.
Volgens mij simuleren ze het geluid juist alleen bij kleine blokjes. Zoals die van de BMW i8, 1.5l 3 cilinder.
Daarnaast hangt het erg van je auto af of je het hoort of niet. Ik rijd een passat wat een van de stillere auto's is en ik hoor de motoren bijna niet nee.
Maar zelf rijd ik ook zonder killers en die termi's maken echt heel veel lawaai. Zo erg dat m'n oren piepen ondanks de oordoppen. Daarmee stond ik laatst bij de stoplicht met een hele lange rits auto's. Ik verplaatste me toen naar links om in hun spiegels zichtbaar te zijn en gaf een beetje gas. Voila 3 autos voor me gingen opzij.

• Panini
Least Inkling schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:32:
@Panini zij rijdt een Fazert 800 uit 2014. We roepen altijd dat ze veel meer kan rijden, maar zij wordt zenuwachtig als ze "nog maar twee blokjes" heeft (hiermee doelt ze natuurlijk op de digitale peutmeter)

Maar 200km is een mooi compromis, we stoppen altijd rond de 100km, tis dan vakansjie nie waar

Ikzelf tank rond de 400km, heb een 30L inhoud. Baas boven baas he;)
Hahah, dan is ze inderdaad wel een zenuwpees. Die motor kan veel langer door rijden ja.

Mooi compromis inderdaad, waarschijnlijk is het dan ook tijd voor de lunch.
Chakotay schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:09:
[...]

Veel sportmotoren hebben geen gigantische tank, en zijn ook niet superzuinig. Bij mijn RSV Mille was het bij 220 km echt wel op. Dan heb ik het nog niet eens over choppers met mini-tankjes en Amerikaans verbruik, er zijn fietsen waarbij de 150km halen al een uitdaging is :+
I know, was meer nieuwsgierigheid ;). Toevallig dat je het over de RSV hebt; een maat van mij die met een RSV reed was dan ook altijd degene die als eerste moest tanken in de groep :+

Slechts 150 km kunnen rijden zou echt irritant worden bij lange dagtrips.

• lolgast
Ik ga binnenkort dan naar de Ducati meeting in Assen, met in ieder geval mijn schoonvader. Ik heb hem al gewaarschuwd dat ik moet tanken voordat we wegrijden, maar sowieso ook moet tanken voordat we er zijn. En dus op de terugweg nog een keer :P

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Wij zijn de aanjagers van de (plaatselijke) economie;)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:57:
Ik ga binnenkort dan naar de Ducati meeting in Assen, met in ieder geval mijn schoonvader. Ik heb hem al gewaarschuwd dat ik moet tanken voordat we wegrijden, maar sowieso ook moet tanken voordat we er zijn. En dus op de terugweg nog een keer :P
Over wat voor afstand heb je het dan?

Ter info:
BMW S1000RR heeft een bereik van rond de 220km - 1 op 15 en 18l tank.
Yamaha Fazer een bereik van iets meer dan 300km - 1 op 20 en 18l tank.

Bij beide kan ik heus nog wel een stukje verder komen, maar als t lampje aangaat zoek ik de voordeligste pomp in de omgeving op. Dat is meestal dicht bij huis: ik rijd WW, ongeveer 40 km, dat haal ik altijd nog wel :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• lolgast
noes schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:06:
[...]

Over wat voor afstand heb je het dan?

Ter info:
BMW S1000RR heeft een bereik van rond de 220km - 1 op 15 en 18l tank.
Yamaha Fazer een bereik van iets meer dan 300km - 1 op 20 en 18l tank.

Bij beide kan ik heus nog wel een stukje verder komen, maar als t lampje aangaat zoek ik de voordeligste pomp in de omgeving op. Dat is meestal dicht bij huis: ik rijd WW, ongeveer 40 km, dat haal ik altijd nog wel :)
Ik moet 190km rijden naar Assen met een 15,5L tank. En rij gemiddeld 1 op 13,5. 190km is echter 99,99% snelweg , dus dat gaat hem niet worden natuurlijk :+

@darkkingll hieronder: International Club Races inderdaad. Kost een tientje als je geen lid bent van de Ducati club. (Zondag is over het algemeen het leukst ;))

[ Voor 10% gewijzigd door lolgast op 15-05-2017 11:14 ]

• darkkingll
lolgast schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:57:
De club races daar? Zit te twijfelen of ik ook ga. Je kan er proefrijden op diverse Duc's en ik wil wel eens een Monster en de Diavel proberen... ;)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:11:
[...]

Ik moet 190km rijden naar Assen met een 15,5L tank. En rij gemiddeld 1 op 13,5. 190km is echter 99,99% snelweg , dus dat gaat hem niet worden natuurlijk :+

@darkkingll hieronder: International Club Races inderdaad. Kost een tientje als je geen lid bent van de Ducati club. (Zondag is over het algemeen het leukst ;))
Ga eens consequent 100 rijden en zie wat dat voor je verbruik doet :p.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mijn auto simuleert ook v6 geluid ondanks een i4 en is goed (na) geïsoleerd. Ik hoor ze bijna nooit aankomen, maar zie ze altijd wel, want ik hou gewoon goed mijn spiegels in de gaten, ook in de file.

En de Transalp heeft gewoon de stock uitlaat met db killer (niet verwijderbaar) en maakt lawaai genoeg als het moet.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:51:
[...]

Dat is nog een voordeel van off-road: (lichamelijke) schade valt vaak enorm mee vergeleken met een val op straat. :)
cyntax schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:13:
[...]
Het is echt je gevoel, ik heb er een simpel onderzoek naar gedaan. Daarnaast heb ik ook gereden op verschillende motorfietsen in de file, 1, 2, 3 en 4 cylinder motoren met en zonder DB-killer. Als je het zonder gekleurde glazen bekijkt, dan zie je duidelijk dat het niet uitmaakt, tenzij je met 5km/h verplaatst door de file en continue aan het gas zit te jengelen.
Misschien verklaart dat laatste wel waarom de meeste wel wat voor mij opzij gaan. Aangezien ik sowieso dan wat hoger in de toeren zit komt er ook meer geluid uit. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Verwijderd

ixl85 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:27:
Db-killer:
Ik rijd zonder. Dit scheelt me in de file heel veel "oei, ik zag je niet" momentjes. Ik trek even aan het gas en de auto's gaan open zoals de zee voor een bijbels figuur. ;)
Ik rijd nogal veel woon/werk met veel file (a2 + a27). Het is vrijwel een must. Zonder killer had ik ongeveer 3 a 4 keer per week wel een gevaarlijk moment (uiteraard varierend in heftigheid). Zonder db killer, maar 1 keer per week.
Soms zit ik achter iemand met een normale uitlaat. Je ziet gewoon dat auto's het niet door hebben. Laat ik m'n motor dan uitlopen of geef ik een trekje aan het gas, gaan ze aan de kant (terwijl de andere nog voor me zit). Voor mij is het dus veel veiliger.
Dit heeft toch met je rijstijl te maken. Doe toch dagelijks woon/werk met een uitlaat met DB killer en zonder Fluo kleding en ik heb niet of nauwelijks gevaarlijke momentjes

Begrijp me niet verkeerd misschien moet je toch eens zoiets als VRO Risico doen:

http://www.knmv.nl/opleidingen/Cursusaanbod-KNMV/VRO-Risico/

• lolgast
HTT-Thalan schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:48:
[...]

Ga eens consequent 100 rijden en zie wat dat voor je verbruik doet :p.
Haha ja dat zou ik kunnen doen. Maar nee >:)

Ik heb twee maanden in een Renault Clio gereden met zo'n zuinigheidsmetertje erin. Ik heb 1,5 week geprobeerd om zo dichtbij mogelijk bij de 100% score te komen. Als ik écht écht écht mijn best deed haalde ik 70%, maar die manier van rijden is niet aan mij besteed. Bijvoorbeeld bij snelheid maken om de snelweg op te rijden: 100% gas open. Dat vond die meter niet leuk :D

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:03:
[...]

Haha ja dat zou ik kunnen doen. Maar nee >:)

Ik heb twee maanden in een Renault Clio gereden met zo'n zuinigheidsmetertje erin. Ik heb 1,5 week geprobeerd om zo dichtbij mogelijk bij de 100% score te komen. Als ik écht écht écht mijn best deed haalde ik 70%, maar die manier van rijden is niet aan mij besteed. Bijvoorbeeld bij snelheid maken om de snelweg op te rijden: 100% gas open. Dat vond die meter niet leuk :D
Karakteristiek van het blok maakt ook uit natuurlijk. Boven de 120km/h neemt bij mij de hoeveelheid vibratie stapsgewijs toe, en bij 160 (toevallig gisteren even aangetikt onderweg naar huis) is het net of je op een trilplaat zit - prima voor even inhalen (het lijkt de motor ook geen enkele moeite te kosten om tot 160 op te trekken in zijn 5) maar comfortabel is het niet. Bij 110km/u voel ik bijna niks en strijken de lange veren alle heuvels in de snelweg plat, bijna alsof je in een Citroen DS zit.

Met een racer 100 rijden voelt waarschijnlijk heel anders en de zit maakt dat je misschien minder van de omgeving kunt genieten :P.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:28

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/05/1494843380-800-x-600px-IMG_20170515_115248.jpg

Ja ik leef nog.. ;)
Foto voor het bruggetje waar ik overheen moet om in de bewoonde wereld te komen.

En hier op het "eigen" terrein eentje op het "plein":
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/05/1494843523-800-x-600px-IMG_20170515_120806.jpg

Het is hier nu al een beetje warm.. 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/05/1494843612-800-x-1067px-149484357174991959912.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Panini
Heerlijke foto's Bommes. Je hebt het lekker voor elkaar daar zo te zien!
Geniet ervan :)

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

darkkingll schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:12:
[...]

De club races daar? Zit te twijfelen of ik ook ga. Je kan er proefrijden op diverse Duc's en ik wil wel eens een Monster en de Diavel proberen... ;)
Ze hebben er een heel aantal mee inderdaad.
- De nieuwe Monster 797 (voor de luchtgekoeld-puristen)
- De nieuwe Monster 1200S
- De Monster 1200R (is nog op basis van het vorige model Monster)
- Diavel
- XDiavel

Persoonlijk geniet de 1200S voorkeur over de 1200R. Doen elkaar qua specs niets onder en het vorige model Monster is toch iets minder geslaagd als de nieuwe 1200S qua looks.

Respect to the man in the icecream van!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ziet er goed uit weer @Bommes! Waar zit je nu?

• Bommes
  • Laatst online: 07:28

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:41:
Ziet er goed uit weer @Bommes! Waar zit je nu?
We zijn nu in Spigno Monferrato, dat is een klein plaatsje in de Piemonte. Daar blijven we ook tot half augustus, werken op een agriturusmo van een Nederlandse eigenaar (vriend van ons).
www.brusagio.com

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• darkkingll
Estoque schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:38:
[...]

Ze hebben er een heel aantal mee inderdaad.
- De nieuwe Monster 797 (voor de luchtgekoeld-puristen)
- De nieuwe Monster 1200S
- De Monster 1200R (is nog op basis van het vorige model Monster)
- Diavel
- XDiavel

Persoonlijk geniet de 1200S voorkeur over de 1200R. Doen elkaar qua specs niets onder en het vorige model Monster is toch iets minder geslaagd als de nieuwe 1200S qua looks.
Leuk lijstje. :)
Ik moet 1 van de 2 dagen taxi rijden, maar kom dan de andere dag gewoon langs. Voor dat tientje. :+

• Ronster
Reloader schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:42:
[...]

ik heb ook een chinese BT headset, ding werkt prima alleen boven de 120 versta ik het slecht maarja voor 30 euro niet teveel klagen.

vooral handig om met elkaar te kletsen als je lekker aan t toeren bent
Precies.
Ik zit vol met de bakkes in de wind en heb zeker niet de stilste helm. Ik rij geen snelweg voor mn lol. Dit doe ik puur om snel ergens snel te willen komen en da's niet vaak. Lekker binnendoor cruisen vind ik veel leuker. En tot 100km/u kunnen we prima met elkaar praten.

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

darkkingll schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:46:
[...]

Leuk lijstje. :)
Ik moet 1 van de 2 dagen taxi rijden, maar kom dan de andere dag gewoon langs. Voor dat tientje. :+
De vrachtwagen met alle motoren van Ducati komt ook bij bijna alle Ducati Dealers langs hoor. Dus het kan ook gratis :P Ze noemen het de "Ducati Live Experience", kun je zo de juiste data en adressen vinden voor een gratis proefrit.

• PilatuS
  • Niet online
Panini schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:01:
[...]

Hier is 160km wel zo'n beetje het maximale. Dat ik een melding krijg bij 140km komt ook voor.

• darkkingll
Estoque schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:53:
[...]

De vrachtwagen met alle motoren van Ducati komt ook bij bijna alle Ducati Dealers langs hoor. Dus het kan ook gratis :P Ze noemen het de "Ducati Live Experience", kun je zo de juiste data en adressen vinden voor een gratis proefrit.
Weet ik. ;)

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:56
Volgens mij kan dit niet bij deze set. Wat wel kan: als je een telefoongesprek binnenkrijgt verbreekt hij de intercom.

Voor GPS/muziek/bellen + intercom tegelijk heb je een set nodig met een dubbele BT module, zoals bijv de sena 20s
Maverick! schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:40:
Nu nog proberen hoe het gaat met intercom en TomTom tegelijk. Bellen schijnt ook prima te gaan, maar dat vind ik niet belangrijk.

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Goedzo, want dat betekend dat ik mijn werk goed heb gedaan :P

• Ethirty
  • Laatst online: 21:54

Ethirty

Who...me?

Dit dus. Geluidsisolatie is tegenwoordig zó goed en de radio staat vaak aan.

Mensen horen en zien een ambu/politie-auto met sirenes en zwaailampen al niet, je moet wel een achterlijke uitlaat (niveau F16 op 1 meter) hebben willen ze je op de motor wel horen. En waarschijnlijk wordt je met zo'n uitlaat binnen 5 minuten van je zadel gemept. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Panini
PilatuS schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:04:
[...]

Hier is 160km wel zo'n beetje het maximale. Dat ik een melding krijg bij 140km komt ook voor.
Moest even in de OP zoeken wat voor een motor je hebt, maar met de RC8 vind ik het niet zo raar :9~
Dat dingt ademt 'circuitsmonster' uit.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:46
Een motor achter je hoor je echt NIET aankomen hoor. Hoe graag je het ook zou willen.
In een tunnel wel, volgens mijn vrouw :9 Ik reed toevallig afgelopen weekend een stuk achter haar op de snelweg en het eerste wat ze na afloop zei: 'Zo, je hoort jouw motor wel heel goed in zo'n tunneltje'. Ach ja O-)

• Panini
PilatuS schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:04:
[...]

Moest even in de OP zoeken wat voor een motor je hebt, maar met de RC8 vind ik het niet zo raar :9~
Dat dingt ademt 'circuitmonster' uit.

• lolgast
* lolgast geeft zichzelf een schouderklopje

Toch mooi zo, die startpost met motorlijst :+

[ Voor 8% gewijzigd door lolgast op 15-05-2017 13:49 ]

• PilatuS
  • Niet online
Panini schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:44:
[...]

Dat dingt ademt 'circuitmonster' uit.
Standaard liep het blok erg arm wat nogal bagger reed. Heb de motor daarom laten mappen op de dyno. Hij bokt nu minder snel, loopt beter of het hele toerengebied, surging effect is weg en wat pk's en newtonmeters erbij. Nadeel is dat het verbruik nog hoger geworden is. Het was al iets van 1:14 nu is het tussen de 1:10 en 1:12 afhankelijk van hoe ik rij. Het is wel iedere druppel benzine waard, hij rijd zo enorm veel beter nu :)

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Met een actieradius van 510km tank ik om de 400 kilometer. Dan hou je wat reserve over.

17 liter met 1 op 30 bij binnendoor (max 90) of 1 op 26 bij snelweg (max 130).

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:57:
Met een actieradius van 510km tank ik om de 400 kilometer. Dan hou je wat reserve over.

En waar rijd jij dan wel mee?

• lolgast
Bij dat soort getallen denk ik altijd alleen maar: Hoe?!

• InZane

Wat rij je dan wel niet? Mijn tank is ongeveer net zo groot, maar bij 200km begin ik al wat nerveus te worden _O-

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

InZane schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:59:
[...]

Wat rij je dan wel niet? Mijn tank is ongeveer net zo groot, maar bij 200km begin ik al wat nerveus te worden _O-
Ik zou technisch gezien 400km moeten kunnen halen op een tank maar ik hou het bij 250 meestal voor gezien :P.

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:59:
Bij dat soort getallen denk ik altijd alleen maar: Hoe?!
Vrij simpel toch ? Een redelijk lage cilinderinhoud en niet al te veel vermogen. Het blijft een keuze wat je wil. Wil je een kanon met bakken vermogen en koppel zit je aan een grote cilinderinhoud en dus ook een hoog verbruik. Of je gaat voor weinig cc's met minder vermogen en koppel wat dan wel weer lekker zuinig is.

Als ik woon/werk zou doen zou ik dat nooit met deze motor doen. De kosten voor benzine en onderhoud zijn dan echt niet leuk meer. Dan ga ik heel graag op een CB500 zitten :)

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

maken ze ook al hybride motoren? Wat rijd je? :P

All-Round nerd | iRacing Profiel

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-11 19:08
M'n zzr1400 geeft aan 1:15 en dat klopt ook wel aardig. Zo rond de 260km begin ik eens met het overwegen om te tanken, laatste keer heb ik 300km op een tank gepakt en paste er 20 liter in, hij kan 22 hebben.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hebben jullie ook zo'n pessimistische reserve-indicatie? Volgens het boekje is mijn tank 25L, maar als ik 30km na het aangaan van het lampje eens ga tanken, gaat er alsnog maar 20L in.

• InZane
Chakotay schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:08:
Hebben jullie ook zo'n pessimistische reserve-indicatie? Volgens het boekje is mijn tank 25L, maar als ik 30km na het aangaan van het lampje eens ga tanken, gaat er alsnog maar 20L in.
Ik heb geen lampje en ook geen meter. Geen last van dus :P

• lolgast
PilatuS schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:04:
[...]

Vrij simpel toch ? Een redelijk lage cilinderinhoud en niet al te veel vermogen. Het blijft een keuze wat je wil. Wil je een kanon met bakken vermogen en koppel zit je aan een grote cilinderinhoud en dus ook een hoog verbruik. Of je gaat voor weinig cc's met minder vermogen en koppel wat dan wel weer lekker zuinig is.

Als ik woon/werk zou doen zou ik dat nooit met deze motor doen. De kosten voor benzine en onderhoud zijn dan echt niet leuk meer. Dan ga ik heel graag op een CB500 zitten :)
Maar dan geldt nog steeds dat het onwerkelijke waardes zijn voor mij. Voorbeelden van mijn verbruik met voertuigen:
- Alfa 156 1.8 TS: 1:10
- Alfa 147 1.9 JTDm: 1:15
- Renault Clio 1.4 Diesel: 1:17
- Audi A3 1.2 TFSI: 1:14
- Kawasaki ZX7R: 1:13
- Ducati 749s: 1:13

Ik ga NOOIT 1:26 kunnen rijden. Ook met huurauto's op vakanties kom ik meestal niet verder dan 1:16, waar dat 1:22 van de fabriekanten had moeten zijn. En dan rij ik rustig tijdens mijn vakanties :P

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Zelfde hier eigenlijk. Volgens het boekje 19 liter. Als het laatste lampje knippert gaat er vaak maar 13 liter in. Ik durf het simpelweg niet aan om een keer tot het randje te gaan.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• PilatuS
  • Niet online
Bij mijn motor krijg ik een melding wanneer ik op reserve ga. Er staat dan dat ik minimaal 25km kan rijden en maximaal 50km. Deze gaat echter heel hard naar beneden. 10km verder staat er minimaal 10km en maximaal 25km. Dan ga ik toch heel hard opzoek naar een pomp :P

Daarom werk ik altijd met de dagteller. Zodra die boven de 120km komt is het tijd om te tanken. Ik tank meestal ook wel wat vaker dan nodig is. Soms na een rit van 80km tank ik gewoon gelijk even.
lolgast schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:11:
[...]

Maar dan geldt nog steeds dat het onwerkelijke waardes zijn voor mij. Voorbeelden van mijn verbruik met voertuigen:
- Alfa 156 1.8 TS: 1:10
- Alfa 147 1.9 JTDm: 1:15
- Renault Clio 1.4 Diesel: 1:17
- Audi A3 1.2 TFSI: 1:14
- Kawasaki ZX7R: 1:13
- Ducati 749s: 1:13

Ik ga NOOIT 1:26 kunnen rijden. Ook met huurauto's op vakanties kom ik meestal niet verder dan 1:16, waar dat 1:22 van de fabriekanten had moeten zijn. En dan rij ik rustig tijdens mijn vakanties :P
Vergelijking met auto's is altijd lastig. Een 1.2 liter blok in een auto maakt geen 10.000+ toeren. Een auto is natuurlijk ook veel zwaarder, maar als je eenmaal 120 rijd is er vrij weinig nodig om 120 te blijven rijden, ook al is het gewicht hoog. Verder is de aerodynamica van een motor ook gewoon echt ruk :P

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 15-05-2017 14:15 ]

• ixl85
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:55:
[...]

Dit heeft toch met je rijstijl te maken. Doe toch dagelijks woon/werk met een uitlaat met DB killer en zonder Fluo kleding en ik heb niet of nauwelijks gevaarlijke momentjes

Begrijp me niet verkeerd misschien moet je toch eens zoiets als VRO Risico doen:

http://www.knmv.nl/opleidingen/Cursusaanbod-KNMV/VRO-Risico/
Mwah, ik weet niet hoe veel file jij dagelijks hebt, maar ik kan je vertellen dat de meeste incidenten voorkomen door mensen die 1; niet kijken. 2; met andere dingen bezig zijn; 3; je van de weg willen rijden omdat je tussen de file door kan (hele nare dingen mee gemaakt).

Ik maak bijna nooit gevaren mee die ik zelf veroorzaak. Wel vaak genoeg mensen op hun telefoon bezig gezien die ongemerkt naar rechts sturen terwijl er een leuke vrachtwagen naast me zit, om maar iets te noemen.
Het is niks om over op te scheppen, maar doe ik mijn stuk in de spits (avond) dan is het van Hilversum tot aan Den Bosch vaak een en al file, met hier en daar een stukje 100km/h max. Dan krijg je gekke situatie. Versnellingen in de file, die na een net te lang stuk om in het midden te rijden weer abrupt stil staan. Henk met de bus die voor 5 meter van baan wilt wisselen, veel agro omdat mensen al een lange tijd stil staan en naar hun kind willen, jonge gastjes die willen kleven want ‘ik kan in m’n barrel een motor bijhouden’. Etc.
Ik draag verder een wit pak (vroeger zwart), heb een C3 pro met witte en fluo gele strepen, geen demper, extra fel achterlicht en knippers die mee kleuren als ik rem.
Ik wil graag heel aankomen. Echter heb je het niet allemaal zelf in de hand. Mijn ervaring is dat de demper er uit wel degelijk verschil maakt. Ik zou het graag voor je opnemen, maar heb geen action cam. Ach. Als ik een tourtje maak, houd ik me in en ben ik heel netjes voor de mensen. Ik ben in elk geval geen ‘Kijk mij eens met m’n stoere motor en slippers vol in de toeren draaien’.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:13:
[...]

Bij mijn motor krijg ik een melding wanneer ik op reserve ga. Er staat dan dat ik minimaal 25km kan rijden en maximaal 50km. Deze gaat echter heel hard naar beneden. 10km verder staat er minimaal 10km en maximaal 25km. Dan ga ik toch heel hard opzoek naar een pomp :P

Daarom werk ik altijd met de dagteller. Zodra die boven de 120km komt is het tijd om te tanken. Ik tank meestal ook wel wat vaker dan nodig is. Soms na een rit van 80km tank ik gewoon gelijk even.

[...]

Vergelijking met auto's is altijd lastig. Een 1.2 liter blok in een auto maakt geen 10.000+ toeren.
Na 80km al tanken? Dan zou ik wel vrienden maken bij de pomp ;) Ik let ook op mn dagteller, maar ga meestal pas tanken als het lampje aan gaat, soms wel iets eerder als het zo uitkomt (bijv bij 180km vlak voor huis, dan gooi ik m ff vol voor ik m wegzet).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:15:
[...]

Na 80km al tanken? Dan zou ik wel vrienden maken bij de pomp ;) Ik let ook op mn dagteller, maar ga meestal pas tanken als het lampje aan gaat, soms wel iets eerder als het zo uitkomt (bijv bij 180km vlak voor huis, dan gooi ik m ff vol voor ik m wegzet).
Ik hoef dan niet te tanken, maar doe het wel. Ik kan prima nog een flink stuk rijden. Het is alleen zo dat 160km wel echt de max is. Als ik 2 ritjes van 80km maak dan tank ik liever na 80km al dan aan het einde van de 2e rit bij 160km een probleem te hebben.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
w4rguy schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:13:
[...]

Zelfde hier eigenlijk. Volgens het boekje 19 liter. Als het laatste lampje knippert gaat er vaak maar 13 liter in. Ik durf het simpelweg niet aan om een keer tot het randje te gaan.
Die van mij moet volgens mij (bij woonwerk-ritjes) wel zo'n 75-100 km halen als er inderdaad 25L in een echt lege tank past. Misschien nog eens een keer een kan benzine in de koffer gooien en uitproberen, opzich wel handig om te weten :P

Huidige bereik zonder hem echt leeg te rijden is opzich prima, als bij ~300km het lampje aangaat kan ik er makkelijk 3x mee op en neer naar het werk (55km enkele reis) per tankbeurt.

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 10:14
lolgast schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:49:
* lolgast geeft zichzelf een schouderklopje

Toch mooi zo, die startpost met motorlijst :+
ZX-12R

Hierbij een fatsoenlijke foto van mijn motor ;-) Kun je die ook in de startpost plaatsen?

• PilatuS
  • Niet online
Japiooo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:18:
[...]

[afbeelding]

Hierbij een fatsoenlijke foto van mijn motor ;-) Kun je die ook in de startpost plaatsen?
Blijft een geweldige fiets zo'n 12R :)

• Bioflap
  • Laatst online: 03-11 16:22
Japiooo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:18:
[...]

[afbeelding]

Die luchtinlaat :9~
Dat vond ik ook geweldig bij mijn 2008 R1.. :9
Pagina: 1 ... 50 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.