Mwah, ik weet niet hoe veel file jij dagelijks hebt, maar ik kan je vertellen dat de meeste incidenten voorkomen door mensen die 1; niet kijken. 2; met andere dingen bezig zijn; 3; je van de weg willen rijden omdat je tussen de file door kan (hele nare dingen mee gemaakt).
Ik maak bijna nooit gevaren mee die ik zelf veroorzaak. Wel vaak genoeg mensen op hun telefoon bezig gezien die ongemerkt naar rechts sturen terwijl er een leuke vrachtwagen naast me zit, om maar iets te noemen.
Het is niks om over op te scheppen, maar doe ik mijn stuk in de spits (avond) dan is het van Hilversum tot aan Den Bosch vaak een en al file, met hier en daar een stukje 100km/h max. Dan krijg je gekke situatie. Versnellingen in de file, die na een net te lang stuk om in het midden te rijden weer abrupt stil staan. Henk met de bus die voor 5 meter van baan wilt wisselen, veel agro omdat mensen al een lange tijd stil staan en naar hun kind willen, jonge gastjes die willen kleven want ‘ik kan in m’n barrel een motor bijhouden’. Etc.
Ik draag verder een wit pak (vroeger zwart), heb een C3 pro met witte en fluo gele strepen, geen demper, extra fel achterlicht en knippers die mee kleuren als ik rem.
Ik wil graag heel aankomen. Echter heb je het niet allemaal zelf in de hand. Mijn ervaring is dat de demper er uit wel degelijk verschil maakt. Ik zou het graag voor je opnemen, maar heb geen action cam. Ach. Als ik een tourtje maak, houd ik me in en ben ik heel netjes voor de mensen. Ik ben in elk geval geen ‘Kijk mij eens met m’n stoere motor en slippers vol in de toeren draaien’.