Had jij laastst ook niet iets met een killswitch?byn124 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:47:
[...]
Ik heb ook een bloedhekel aan slimme software...omdat die altijd doet wat ik niet verwacht![]()
/me rent hard weg
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Had jij laastst ook niet iets met een killswitch?byn124 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:47:
[...]
Ik heb ook een bloedhekel aan slimme software...omdat die altijd doet wat ik niet verwacht![]()
[ Voor 22% gewijzigd door lolgast op 12-05-2017 13:53 ]
Bij mn BMW F800st is dat ook. Vind ik persoonlijk heel fijn. Het is wel eens voorgekomen toen ik bij het tankstation weg wilde rijden. Best lullig als je er pas achterkomt in een bocht...lolgast schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:51:
Met de Ducati: Starten, warm draaien, eerste versnelling -> uit. Starten, eerste versnelling -> uit. Starten, verder warmdraaien (..?), eerste versnelling -> uit.
Blijkt de Ducati uit te vallen zodra hij in versnelling gaat als de jiffy nog uit staat. De Kawasaki kon nog 5km/u rijden voor het misging. Ik dacht gewoon die is niet warm genoeg, das ingebouwd
[ Voor 5% gewijzigd door ixl85 op 12-05-2017 13:55 ]
Beetje dom systeem van Kawa, danlolgast schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:51:
Met de Ducati: Starten, warm draaien, eerste versnelling -> uit. Starten, eerste versnelling -> uit. Starten, verder warmdraaien (..?), eerste versnelling -> uit.
Blijkt de Ducati uit te vallen zodra hij in versnelling gaat als de jiffy nog uit staat. De Kawasaki kon nog 5km/u rijden voor het misging. Ik dacht gewoon die is niet warm genoeg, das ingebouwd
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mijn Kawasaki ER6N pleurt direct uit als ik 'm in zn 1 zet met de jiffy uit.wimmel_1 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:54:
[...]
Beetje dom systeem van Kawa, dan![]()
Óók met 5Km/h ga je ongenadig op je bek als je met uitgeklapte jiffy een linker bochtje probeert te maken (tijdens het keren op de plaats, ofzo).
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 12-05-2017 14:20 ]
Zo had ik een eigenwijze oom, die kwam zijn motor showen die hij in de buurt had gekocht. Toen ik hem er na 3x afslaan op wees dat hij zijn standaard eens omhoog moest doen, deed hij het in volle (hard op uitgesproken) ontkenning nog eens 3x. Daarna deed hij de standaard toch maar omhoog om daarna licht beschaamd weg te rijdenAnoshky schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:45:
[...]
Zo nog een keer of twee, tot ik het begin te snappen...
Awesome
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 12-05-2017 14:18 ]
Verwijderd
Als dat het geval was, zou ik nog wel een paar extra ritjes gaan makenVerwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:22:
Nog even over de vermogen discussie, ik rij als ervaren motorrijder heel vaak met een groep ervaren motorrijders.....
.
- Ben na elke rit zeker 2 kilo lichter door al het verloren zweet.
Tsja ..
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Duurde geen 5 min!InZane schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:49:
[...]
Had jij laastst ook niet iets met een killswitch?
/me rent hard weg
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Waarom niet in de versnelling laten en gewoon met rechts zwaaien?Leviathius schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:31:
Heb dit verhaal ooit al eens verteld, maar hij blijft leuk
Had net mijn motor 1 week en ging vol goede moed op pad naar mijn werk. Was vooraan bij het stoplicht gekomen en stond naast een vrouwelijke motorrijdster. Ze keek naar rechts en zwaaide, dus ik helemaal vol vreugde want "Yes ik ben nu een echt motorrijder en moet zwaaien naar andere motorrijd(st)ers!!" Linkerhand ging de lucht in en daardoor knalde de koppeling erop natuurlijk. Met een *Kloenk!* en een schudding door de motor sloeg hij af... Zij lachen en ik vol schaamte de motor starten en gelukkig sprong toen het licht op groen.
Sindsdien doe ik nagenoeg altijd stilstaan bij het stoplicht met de motor in neutraal.
Dan gaat wegrijden bij het verkeerslicht zo moeilijk als die net op groen springt als je zwaait.Tankiej schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:34:
[...]
Waarom niet in de versnelling laten en gewoon met rechts zwaaien?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
En dat gaat wel makkelijk als je motor in neutraal staat en je zwaait met je hand waarmee je de koppeling moet bedienen?byn124 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:35:
[...]
Dan gaat wegrijden bij het verkeerslicht zo moeilijk als die net op groen springt als je zwaait.
En verlies je het sprintje
ze werken niet voor mij
[ Voor 11% gewijzigd door Dryhte op 12-05-2017 14:56 ]
DAT heb ik niet gezegdTankiej schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:37:
[...]
En dat gaat wel makkelijk als je motor in neutraal staat en je zwaait met je hand waarmee je de koppeling moet bedienen?
Maar dat was wel de situatie waar ik op reageerde
Per ongeluk in neutraal schiet? Misschien moet je dan eens iets (laten) repareren i.p.v. altijd je voet op het pookje te moeten houden?Ik heb hem altijd in de 1 staan met mijn voet op het pookje zodat hij niet per ongeluk in neutraal schiet
Inderdaad, dat vroeg ik mij later ook af. Maar ze stond links van me en in de haast deed ik gewoon met links rijden. Had letterlijk 30kilometer weg-ervaring op rijlessen na. Dan is dat nog niet ingebakken van met welke hand je wanneer moet zwaaienTankiej schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:34:
[...]
Waarom niet in de versnelling laten en gewoon met rechts zwaaien?
Leuk voor aan de muurTylen schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:36:
[crashfotos]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Had dit aan het begin van dit seizoen ook. Ik gebruik de killswitch nooit. Blijkbaar had ik deze aan het eind van het vorige seizoen wel gebruikt. Dus ik aan het begin van dit seizoen de accu er in gestopt. Wil ik de boel starten, niets. Accu weer er uit en weer er in, nog niets. Damn, die is kapot dacht ik. Toen gelukkig aan de killswitch gedacht en gelijk starten natuurlijkAnoshky schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:45:
[...]
Eerste rit met mijn nieuwe motor, net na het behalen van mijn rijbewijs op een drukke gewestweg op één of andere manier per ongeluk mijn killswitch aangetikt.
5 min compleet aan het doorslaan op de pechstrook omdat mijn nieuwe motor al stuk is.
Dan toch plots de link leggen naar de killswitch, ok, motor start weer.
Ik zet hem in eerste, bam hij valt weer uit.
Terug motor aanzetten, in eerste, valt weer uit.
Zo nog een keer of twee, tot ik het begin te snappen...
Hier nóg dommerlolgast schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:14:
Ik heb nog wel een blunder:
Achteruit lopen bij het parkeren in een vak en dus achterom kijken. Te schuin bij achterom kijken -> omgedonderde motor. Om meer schade bij het optillen te voorkomen dus naar binnen om een collega om hulp te vragen. Das best jammer
Já, dát doen ze ooit, hèTylen schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:36:
Gelukkig hebben we de foto's nog
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tankiej schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:40:
[...]
Maar dat was wel de situatie waar ik op reageerde
[...]
Per ongeluk in neutraal schiet? Misschien moet je dan eens iets (laten) repareren i.p.v. altijd je voet op het pookje te moeten houden?
Neuj neuj, dat is het niet. Ik had dat bij de lesmotor (CB500). Die schoot niet altijd in de 1, maar bleef hangen op nét niet 1. Als je dan optrok sprong hij pardoes in neutraal. Een heel klein stukje vooruit rijden verhielp dat probleem.lolgast schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:39:
Per ongeluk in neutraal schiet? Volgens mij moet hij dan gewoon naar de garage voor onderhoud
Een leuke plek om te luchen: Esbeek!! En dan bij de "in den Bockenreyder". Rondje van 150 Km zou dus willen zeggen dat je éérst 75Km gaat rijden? Vanuit Velhoven is er genoeg aan leuke routes te creëren van die lengte zodat je dáár uit komtLeast Inkling schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:30:
Voor de Brabanders onder ons (of andere wereldreizigers natuurlijk):
Ben bezig een bedrijfsmotortochtje te organiseren. Omdat ik tourtochten in NL vermijd , ken ik ook geen goede koffie/koekje-stop voor een lunch.
Wie kan me een paar goede locaties aanbevelen? is een route van max 150km, startpunt Veldhoven (onder Eindhoven), dus een cirkel van 50km daaromheen? Oh ja, met een terras waar meer dan 10 man kunnen zitten, hoeft niet, we kunnen ook rouleren natuurlijk
Toch blijft het altijd zonde he ;
Haha fantastisch die website. Ik betrap mezelf erop dat ik het ook in dat dialect ga lezen (woon in NB, dus dat lukt me welwimmel_1 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:56:
[...]
Een leuke plek om te luchen: Esbeek!! En dan bij de "in den Bockenreyder". Rondje van 150 Km zou dus willen zeggen dat je éérst 75Km gaat rijden, en vanuit Velhoven is er genoeg aan leuke routes te creëren van die lengte zodat je dáár uit komt
Als het lekker weer is gaan we op zondag daar meestal een "uitsmijtertje" (5 eieren) eten tijdens een ritje..... Érg leuke tent én er is AL-TIJD een hoop volk met motoren/paarden/honden... óf gewoon zó aan 't wandelen in de bossen. Ze hebben overigens plaats genoeg om je motor goed te parkeren....lolgast schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:58:
[...]
Haha fantastisch die website. Ik betrap mezelf erop dat ik het ook in dat dialect ga lezen (woon in NB, dus dat lukt me wel)
[ Voor 78% gewijzigd door Least Inkling op 12-05-2017 15:08 ]
3 jaar inderdaad. Maar is die optie die 10 euro extra waard?wimmel_1 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:01:
Meestal de nieuwwaarde gedurende de eerste 2 of 3 jaar, maar dat kun je beter bij de verzekeraar van je keuze vragen, het verschilt namelijk nogal per maatschappij.
[ Voor 36% gewijzigd door lolgast op 12-05-2017 15:22 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 12-05-2017 17:00 ]
Heel herkenbaar. WA+ is gelukkig nauwelijks duurder dan WA, en heb ik helaas al goed gebruik van moeten makenPilatuS schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:48:
Voor mijn motor is all-risk ook geen optie. Kost meer dan 1700 euro per jaar extra tegenover WA+. Voor dat geld neem ik het risico graag zelf. Ga ik dan een keer op mijn bek ben ik veel goedkoper uit. Heb de SV wel een tijd all-risk gehad, maar dat was iets van 400 of 500 euro per jaar duurder dan WA+.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
WA+ tegenover WA is iedere euro waard inderdaadnoes schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:18:
[...]
Heel herkenbaar. WA+ is gelukkig nauwelijks duurder dan WA, en heb ik helaas al goed gebruik van moeten maken
Awesome
Ik besloot tijdens de lunch even naar de frituur bij kantoor te lopen, 5 minuten weg. Droog weer, uiteraard. Ik kom daar naar buiten, van plan het onderweg op te eten, maar het miezert wat, dus ik wacht even onder een luifel van een gebouw en zodra het minder word loop ik weer door.Raym09 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:05:
Ik dacht ik waag de gok buienrader en weeronline zeggen tot 19uur droogkan ik mooi even rondje rijden tussen 17:30 en 18:30.
Dat kon ook![]()
Alleen niet droogach toch lekker gereden ondanks de regen en hagel
[ Voor 28% gewijzigd door Japiooo op 12-05-2017 20:05 ]
Verwijderd
Als je schadevrije jaren voor de auto hebt...check Inshared even, ik heb m'n Nine T racer voor 33 in de maand all risk verzekerd.PilatuS schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:48:
Voor mijn motor is all-risk ook geen optie. Kost meer dan 1700 euro per jaar extra tegenover WA+. Voor dat geld neem ik het risico graag zelf. Ga ik dan een keer op mijn bek ben ik veel goedkoper uit. Heb de SV wel een tijd all-risk gehad, maar dat was iets van 400 of 500 euro per jaar duurder dan WA+.
Ik heb het in mijn voorjaars-enthousiasme in 2 weken tijd al 3x gedaan. Sommige brommers zijn op binnendoorweggetjes net 125'jes.gebruikershaes schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:53:
Ik heb gisteren een brommer gegroet. Behoorlijke blunder dus..
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
gebruikershaes schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:53:
Ik heb gisteren een brommer gegroet. Behoorlijke blunder dus..

Dat het zo duur is heeft met de motor te maken. Hij is vrij duur, dus hoge dagwaarde en het is een SS, dus veel vermogen. Snel en duur = hoge premie. Schadevrije jaren heb ik er genoeg van, dat is het probleem niet, de motor is het probleemVerwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:13:
[...]
Als je schadevrije jaren voor de auto hebt...check Inshared even, ik heb m'n Nine T racer voor 33 in de maand all risk verzekerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Freubel op 12-05-2017 20:44 ]
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Hahaha dit jaEthirty schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:21:
[...]
Wat ook altijd fijn is, om heel stoer weg te willen trekken, om hem vervolgens bij het schakelen naar 2 in zijn vrij vol in de toerenbegrenzer te trekken.
Gaaf! Wat voor GPS is dit precies en hoe heb je die camera zo voor elkaar gekregen?Freubel schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:43:
Gister op mijn vrije dag mijn nieuwe speeltje even gemonteerd. Werkt verassend goed eerlijk gezegd. Nu alleen nog een remote controle voor de muziek en een manier om apps naar de externe sd te kunnen schrijven![]()
Android 4.4.2 wil dat niet, beetje jammer als je daardoor niet de volle Europa kaart kunt installeren. Maar goed, dat is bijzaak.
Pics or it didn't happen![]()
[afbeelding]
[ Voor 22% gewijzigd door ShininNL op 12-05-2017 21:08 ]
Unit is van Prolech en staat bij onze chinese vrienden te koop. Geen idee of een linkje geplaatst mag worden ?ShininNL schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:05:
[...]
Gaaf! Wat voor GPS is dit precies en hoe heb je die camera zo voor elkaar gekregen?
[ Voor 5% gewijzigd door Freubel op 12-05-2017 21:18 ]
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Precies zoals je zegt: leuk voor op binnenwegen, maar inderdaad niet de snelweg (het kan maar is niet echt comfortabel). Juist het feit dat je de motor zo kunt 'uitwringen' op de binnenwegen en bochtige stukjes maakt het (voor mij) leuk. Combineer dat met een goed uitlaatsysteem en het is ook nog eens leuk om aan te horen.noes schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:52:
[...]
Nee, daar zou ik me helemaal kapot aan ergeren en continue op de limiet van het blokje gaan zitten. Denk dat ie dan snel stuk zou zijn.
Op vakantie in Brazilië had ik een auto gehuurd, eentje met een 1.0 blokje en iets van 80pk. Ding was best vlot, tot de 60km/u. Invoegen was daar gewoon erg lastig mee: korte invoegstroken en geen vermogen, dus je hebt erg te maken met of de mensen om je heen je helpen willen. Ik rijd er meestal iets boven de vmax mee, dus haalde wel lui in, maar als er dan iemand sneller was dan ik en ik wilde de inhaalmaneuvre wat vlotter afmaken.... nee dat kan niet. Van 110 naar 120 deed je meerdere seconden over. Ik denk dat een 125cc een vergelijkbaar tempo heeft, leuk voor op binnenwegen of de kartbaan, maar niet voor op de snelweg (waar ik de meeste km maak).
Yup, als ik gewoon niet de Vmax van de motor rijd en hem in z'n 6 heb valt het geluid nog wel mee. Tijdje geleden met Pilatus over een dijk en toen was het wel op sommige punten Vmax (of in ieder geval gas vol open) en dan is het wel zo dat het behoorlijk veel geluid is. Beetje vergelijkbaar met de RC Cup aangezien zij ook een andere uitlaatsysteem hebben zonder DB-Killer:HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:52:
[...]
Tempo kun je vasthouden, daar heb je toch geen pk's of toeren voor nodig? Ik durf te wedden dat @caesar1000 ook prima met 100 over een dijkje kan knallen, hij zorgt er gewoon voor dat hij geen/niet teveel tempo verlies in de bochten. Ik zie het probleem ook niet zo, ik heb de originele uitlaat die een erg beschaafd geluid maakt, zeker laag in de toeren (waar ik toch genoeg vermogen heb).
Ik ken jullie motoren niet persoonlijk (behalve die van @Leviathius dan) maar ik durf wel te zeggen dat de mijne waarschijnlijk een van de stilste is, en zeker niet de langzaamste, ik kan het vermogen in de stad (of buitenwegen) nooit echt ten volle benutten.
Meer dan 50pk is echt niet nodig om de motor te benutten waarvoor hij bedoeld is (en dat bedoel ik niet alleen in de praktische zin), alles daarboven is gewoon 'extra'.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Zo vertelde mijn ex schoonvader altijd het verhaal van zijn zoon en een vriend.....
Awesome
Dat dacht ik ook....tot zoonlief en die vriend het nukkig toe gaven. En een zundapp loopt met wat hulp makkelijk wel wat harder dan 45 hé 😉gebruikershaes schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:56:
@Raym09 Die opa had zeker ook een joekel van een vis gevangen in de tussentijd?
Awesome
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Raym09 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:05:
Ik dacht ik waag de gok buienrader en weeronline zeggen tot 19uur droogkan ik mooi even rondje rijden tussen 17:30 en 18:30.
Dat kon ook![]()
Alleen niet droogach toch lekker gereden ondanks de regen en hagel
![]()
De motor weer terug de berging in krijgen daarintegen was een stuk lastiger, het drempeltje van 20cm was lastig om op te komen door de regen. Toch maar snel de geplande deur met fatsoenlijke inrit gaan maken.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Het leven is te kort om geduld te hebben!
[ Voor 8% gewijzigd door cyntax op 13-05-2017 16:46 ]
't Suffe is: hij klapt 'em wel in..?cyntax schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 16:45:
Om even terug te komen op de sidestandswitch faals, je moet wel blij zijn dat het op alle moderne motorfietsen zit. Het is ook verstandig om dat er ook gewoon op te laten zitten, anders kan je een nog ergere faal veroorzaken:
[video]
[ Voor 15% gewijzigd door Osiris op 13-05-2017 17:21 ]
Nice, veel plezier ermee!Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:24:
Nieuwe aanwinst ook maar even showen, andere demper is in bestelling![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Ongeveer 1x per 30-40k km, wanneer er een nieuwe kettingset op gaatnoes schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 22:49:
Zo, vandaag eens de ketting en voortandwiel van de s1000rr eens gereinigd. Wat kwam er een hoop zooi achter de voortandwielcover vandaan! Een pasta van olie, zand, steentjes en vettigheid.. Hoevaak maken jullie dit schoon? Ketting gereinigd met lampenolie en daarna van nieuw vet voorzien, volgende week maar weer doen om zeker te weten dat ie goed ingevet is, heb natuurlijk ook een hoop vet verwijderd bij het schoonmaken.
Mooie wolk was dat, ik stond te tanken en maakte daarna deze fotosteveman schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 02:17:
[...]
[afbeelding]
Bij Haastrecht in de buurt deze geschoten om 19:15, toen als de wiedeweerga teruggeracet, alleen wat lichte druppels gehad, phew.
In tegenstelling tot donderdag, nu wel m'n normale keerpunt kunnen bereiken.
een paar keer tevergeefs m'n zonnevizier geprobeerd te openen... die was al open, het was gewoon plots zo donker geworden

Bij een nieuwe ketting inderdaad zoals Chakotay aangeeft. Er gaat daar inderdaad heel erg veel zooi zitten, maar dat boeit weinig. Je ziet het niet en het kan geen kwaad, daarom laat ik het lekker zitten. Ik zie het nut van die cover verwijderen en het schoonmaken gewoon totaal nietnoes schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 22:49:
Wat kwam er een hoop zooi achter de voortandwielcover vandaan! Een pasta van olie, zand, steentjes en vettigheid.. Hoevaak maken jullie dit schoon?
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 13-05-2017 23:49 ]
Verwijderd
Nooit, tussen de 25.000 km en 30.000 km gaat er een nieuwe kettingset op en klaar ben ik.noes schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 22:49:
Hoevaak maken jullie dit schoon?
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Ach, ik was toch bezig, scheelt weer halve kilo ballastPilatuS schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 23:46:
[...]
Bij een nieuwe ketting inderdaad zoals Chakotay aangeeft. Er gaat daar inderdaad heel erg veel zooi zitten, maar dat boeit weinig. Je ziet het niet en het kan geen kwaad, daarom laat ik het lekker zitten. Ik zie het nut van die cover verwijderen en het schoonmaken gewoon totaal niet
De ketting maak ik ook maar 1x per jaar schoon. Als de motor de winterstalling in gaat voor een paar maanden maak ik de hele motor schoon en pak dan ook de ketting mee.
Ik smeer met een spray, nooit last van zooi. Gewoon op de achterbok, sprayen met het achterwiel draaien met de hand, klaar. Doe dit aan de binnenkant van de ketting net voor het achtertandwiel.noes schreef op zondag 14 mei 2017 @ 00:08:
[...]
veel papier erbij pakken omdat er altijd wel wat morst en dan ben je met voorbereiden en opruimen eigenlijk langer bezig dan met het smeren zelf. Ook weet ik altijd wel wat troep op achtervelg en/of brug te krijgen
Spray je richting de grond? Dan lek je altijd wel wat. Of er drupt iets op achterbrug of velg. Wellicht gebruik jij dikker spul dan ik? Ik gebruik nu van Plutoline de kettingspray, daarvoor die van S100. Wellicht is zo'n potje met kwast zo gek nog nietPilatuS schreef op zondag 14 mei 2017 @ 00:24:
[...]
Ik smeer met een spray, nooit last van zooi. Gewoon op de achterbok, sprayen met het achterwiel draaien met de hand, klaar. Doe dit aan de binnenkant van de ketting net voor het achtertandwiel.
Toch niet zo netjes heOsiris schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:38:
Spray hier ook met S100. Volgens mij wel iets te ruim, maar dat lijkt me net ff wat beter dan te weinig(Liever natuurlijk 100 % goed, maarja..
)
Drupt inderdaad wel het e.e.a. soms van af, maar nu ik hem niet meer pal voor wat huizen neerzet, hoor ik geen geklaag meer van de buren.. Hij staat nu voor een fietsenrek aan het uiteinde van een strookje parkeerplaatsen.. Nobody cares als daar wat gedrupt heeft.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2017 13:54 ]
[ Voor 11% gewijzigd door ShininNL op 14-05-2017 14:02 ]
Laat je het wel minimaal een half uurtje “uitharden" voordat je gaat rijden? Gebruik ook s100 en heb er geen last van.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:51:
Hebben jullie geen last van opspattend vet dan? Ik spray ook altijd met S100, maar mijn beige motorjas zit helemaal vol met kettingvet spetters op de rug(geen flauw idee hoe ik die eruit krijg).
Meestal na het sprayen (aan de binnenkant) neem ik de ketting alsnog af.. maar het lijkt wel of het blijft spatten.
[ Voor 3% gewijzigd door gebruikershaes op 14-05-2017 14:03 ]
Kom er zojuist vandaan. Heb een rondje gedaan op een MT10 SP en MT09.Hamza schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 23:56:
Gaat er iemand naar het evenement van Motoport Uithoorn? Je kan er o.a. gratis je motor op een testbank zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Nero22 op 14-05-2017 14:36 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
Verwijderd
Jep, spray ook altijd na het rijden pas. Meestal staat ie dan wel 12 uur stil.gebruikershaes schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:02:
[...]
Laat je het wel minimaal een half uurtje “uitharden" voordat je gaat rijden? Gebruik ook s100 en heb er geen last van.
Huh? De 10 heeft toch veel meer power?Nero22 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:35:
[...]
Kom er zojuist vandaan. Heb een rondje gedaan op een MT10 SP en MT09.
Mooi spul.
[afbeelding]
MT09 vond ik nu leuker overigens. Die is wat feller.
#team_UTC+1
Daarom kan de mt09 nog wel leuker zijn om te rijden.
[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 14-05-2017 16:22 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Nero22 op 14-05-2017 16:43 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
Ik spray inderdaad richting de grond. Het is mij nog nooit opgevallen dat er ook maar iets op de grond komt, maar het zou kunnen. Wel spray ik iedere 300km en dan vrij kort, hooguit 2 seconden totaal. Dit samen met het achterwiel snel laten draaien met de andere hand zorgt er voor dat er nergens iets vies word. Hooguit de grond een beetje misschien, maar achterwiel en achterbrug blijven gewoon schoon. Voor mij is de ketting invetten niet meer dan 1 minuut werk en schoonmaken is dus nooit nodig. Dit met S100 spray.noes schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:20:
[...]
Spray je richting de grond? Dan lek je altijd wel wat. Of er drupt iets op achterbrug of velg. Wellicht gebruik jij dikker spul dan ik? Ik gebruik nu van Plutoline de kettingspray, daarvoor die van S100. Wellicht is zo'n potje met kwast zo gek nog niet
Heb gister zo'n kettenmax reinigings ding gebruikt, ben er nog niet helemaal over uit of ik dat nou echt handiger vind. Iemand hier ervaringen mee?
Totaal geen last van. Het is wel zo dat er spetters op de onderkant van de kont van de motor komen, maar liever daar dan op mijn kleding.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:51:
Hebben jullie geen last van opspattend vet dan? Ik spray ook altijd met S100, maar mijn beige motorjas zit helemaal vol met kettingvet spetters op de rug
Doekje met een klein beetje lampenolie(geen flauw idee hoe ik die eruit krijg).
[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 14-05-2017 16:48 ]
Verwijderd
Onder andere daarom draag ik sinds jaar en dag volledig zwarte motorkledingVerwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:51:
Hebben jullie geen last van opspattend vet dan? Ik spray ook altijd met S100, maar mijn beige motorjas zit helemaal vol met kettingvet spetters op de rug(geen flauw idee hoe ik die eruit krijg).
[ Voor 7% gewijzigd door thijsco19 op 14-05-2017 17:31 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq