Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.562 views

Onderwerpen

Verwijderd

Leviathius schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:37:
Helemaal mooi die verklaringen van waarom men een 1000cc blok hebben of veul pk's. Geef jullie geen ongelijk hoor, is natuurlijk super vet om te hebben en mee te rijden! Het is meer de vraag of je het nou écht nodig hebt. Als ik het mocht/kon betalen dan zou ik ook tussen de 80-100pk rijden waarschijnlijk. Wilde gewoon een vraagstuk aansnijden en er objectief naar kijken :).

De hamvraag is dan ook; hebben jullie al weleens met een motor gereden met minder dan 50 a 60pk?
Ik heb van alles gereden :) Het grote voordeel bij veel >= 1000cc motoren is dat ze vaak in elke versnelling ontzettend sterk zijn. Veel van die dingen kan je dan ook heel schakellui rijden en dat geeft veel rust.Op veel 400 en 600 motoren ga ik door het gebrek aan rust als een hooligan rijden (helaas heb ik een 650) :P

Een heel goed filmpje waarin het genot van een zware motor wordt uitgelegd is dit filmpje (aanrader).

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Leviathius schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:37:
Helemaal mooi die verklaringen van waarom men een 1000cc blok hebben of veul pk's. Geef jullie geen ongelijk hoor, is natuurlijk super vet om te hebben en mee te rijden! Het is meer de vraag of je het nou écht nodig hebt. Als ik het mocht/kon betalen dan zou ik ook tussen de 80-100pk rijden waarschijnlijk. Wilde gewoon een vraagstuk aansnijden en er objectief naar kijken :).

De hamvraag is dan ook; hebben jullie al weleens met een motor gereden met minder dan 50 a 60pk?
Je wil wel heel graag horen dat we het helemaal niet nodig hebben en het volstrekt nutteloos is, of niet? ;)

Maar soit, het is nutteloos... maar wel erg LEUK! :9
Boven de 130 nog even vlot inhalen? Géén probleem, ook niet als ie in de 6 staat. Echt de 197pk (S1000RR) gebruiken doe ik zelden (14500RPM), maar het koppel wat je erbij cadeau krijgt maakt dat ie altijd vlot genoeg is, al schakel je op ipv terug. Tevens rijd ik ook op een Yamaha Fazer uit 1999, als die alle paardjes nog heeft moeten dat er rond de 95 zijn, en die is ook vlot, maar merkbaar trager in alles dan de BMW. Ook vind ik de Fazer boven de 130 al snel afvlakken qua kracht en acceleratie, terwijl de BMW daar juist heel sterk is.

Verbruik maakt weinig uit: Fazer doet 1:20, BMW S1000RR 1:15. Vind ik schappelijk als ik bedenk dat ik er ook een stuk meer fun uithaal.

Voor normaal gebruik is de 600cc Fazer snel zat, het is ook een leuke fiets, maar de 1000cc BMW maakt alles feest :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:54
InZane schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:30:
[...]

En het is ook 100× sneller kapot :+
ook 100x makkelijker in onderhoud ;)
Het heeft ook echt wel iets, de CR500 of een RGV.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:32
kneusteun schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:13:
[...]

ook 100x makkelijker in onderhoud ;)
Het heeft ook echt wel iets, de CR500 of een RGV.
Mja geen kleppen, nokkenassen en dat soort gedoe. Daar durf ik nog wel aan te sleutelen en dat heb ik vroeger in mijn brommertijd ook wel genoeg gedaan.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27
Chakotay schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Remmen voor oranje op de motor terwijl er nog iemand achter me zit zou ik persoonlijk nooit doen. Veel te grote kans dat degene achter me het dan verkeerd inschat of me stomweg over het hoofd ziet.
Been there, experienced that :o . Dude kon makkelijk remmen en stilstaan voor stoplicht en ik had ook verwacht dat hij dat zou doen aangezien hij oranje nooit meer zou gaan halen. Daarnaast was hij al aan het afremmen maar besloot dus toch op het laatste moment om door rood te rijden.

[ Voor 23% gewijzigd door cyntax op 11-05-2017 20:13 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij oranje inderdaad eerst kijken wat er achter je zit. Pas daarna bepalen of je gaat remmen of niet. Helemaal op een 80 weg met een bumperklevende BMW rijder ofzo :P

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:05

Ethirty

Who...me?

Ik mag aannemen dat je al een beeld hebt wat er achter je rijdt vóór je bij een stoplicht in de buurt komt? Althans, ik heb geleerd dat die spiegels er niet op zitten voor het controleren van je make-up. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:11

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Leviathius schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:07:
Zeker in Nederland heb je in principe méér dan genoeg aan een A2-motor mits hij wel meer dan 25kw heeft. De mijne heeft exact 35kw (48pk) en vMax is ±180km/u. 0-100 is ±6s (met goed poken sneller). Dat is naar mijn mening meer dan voldoende om plezier mee te hebben in Nederland. Ga je naar Duitsland dan is het een ander verhaal. Eigenlijk zou je dus met 50-80pk meer dan voldoende pret kunnen beleven. (wauw zouden daarom de 'middenklasse' nakeds zo goed verkopen? :+ :+ )

Maar even een vraag aan al die mannen (en vrouwen!) met motoren van 100pk+.. wanneer heb je dat nou écht nodig? (behalve op circuit of ontsnappen aan de politie :+ ). De acceleratie verschillen tot de 130km/u zijn verwaarloosbaar, de topsnelheden zijn vaak onhaalbaar in ons kikkerlandje. Dan blijft over dat je het fijn vind om zo min mogelijk te hoeven schakelen of gewoon voor het idee een 1000cc blok tussen je benen te hebben? Ben daar wel nieuwsgierig naar :9
Ik heb wat van de reacties gelezen, maar zal voor het overzicht op jouw post reageren.

- 100pk vanwege het koppel: Ik heb zat koppel op 50pk.
- Schakellui rijden: Ik rijd vanaf 60 tot 150 in zijn 5.
- Acceleratie: Mijn motor is sneller dan ik, en zeker met de DRC koppelingsset is hij te zwaar om te blippen (en ik ga mijn blok van 30+ jaar niet slopen door constant zonder koppeling op te schakelen)
- Topsnelheid: Mijn auto is veel sneller dan mijn motor (top end dan) en die rijd ik ook geregeld op .. hogere snelheden, zullen we maar zeggen. Mijn motor niet. Ik ken de topsnelheid alleen van papier, heb hem nooit opgezocht en zal dat waarschijnlijk ook nooit doen.
- Posen: Dat doen we allemaal wel, want we zijn allemaal trots op onze motoren.

Als ik ooit een 1000cc of meer ga rijden is dat omdat ik dan toevallig dat type motorfiets wil kopen omwille van andere kenmerken zoals looks, veerweg, allroad capabiliteit en de kit die erop zit, maar niet vanwege de cylinderinhoud.

Jij weet als geen ander dat ik marginaal boven jouw waardes zit dus als de mijne naar A2 zou gaan merk ik er waarschijnlijk niks van. En geloof maar dat ik bergen lol heb met deze motor. Ik denk er eerder over om er iets met mínder CC bij te kopen dan méér, gewoon omdat ook mijn omafiets al te snel is om overal ongegeneerd open te trekken.

Nu vind ik op de MP3 na geen enkele motor lelijk, ongeschikt, saai of minderwaardig, ze zijn allemaal interessant. Ik was gisteren bij een privecollectie van een verzamelaar (Motormuseum Hagenstein, voor de liefhebber) met wat leden van de motorclub, en die had een originele BMW 1000RR staan waar een of andere duitser op geraced heeft. Stond er nog precies zo bij als na de laatste race, slicks en al. Uiteraard was ik hartstikke benieuwd hoe zoiets rijd, en ik vond het een machtig mooie machine.

Maar hij is niet "mij". Ik ben geen (cafe)racer, geen harleyrijder en scootertype. Ik wil gewoon iets waar ik me mee identificeer. Zet me elke motor voor en ik probeer hem, van 50cc tot 1800cc, maar ik ben het met je eens dat lol niks te maken hoeft te hebben met hoeveel pk de motor heeft.
noes schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:08:
Boven de 130 nog even vlot inhalen? Géén probleem, ook niet als ie in de 6 staat.
Ik denk dat je mis bent met "boven de 230 nog even vlot inhalen", want vanaf 130 trek ik met mijn net-niet-a2-motor nog hard genoeg weg om al het verkeer voor te zijn, in ieder geval tot aan de ~155 (harder niet geprobeerd).

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-05-2017 20:18 ]

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:08:
Ik mag aannemen dat je al een beeld hebt wat er achter je rijdt vóór je bij een stoplicht in de buurt komt?
Tuurlijk. Maar ik ga niet voor ieder stoplicht 300m van te voren alles wat achter mij zit constant in de gaten houden. Heb deze situatie vaak genoeg mee gemaakt en als je niet veel te hard rijd heb je tijd zat om te kijken wat er achter je zit en dan een beslissing te maken over remmen of stoppen. Kijken moet je toch. Als de auto 100m terug ruim achter je zat kan ie bij het stoplicht op je kentekenplaat zitten, andersom kan natuurlijk ook.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 11-05-2017 20:16 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmm, m'n voorwiel voorzien van de aangeraden hoeveelheid lucht (2,9 bar). Kwam van aanzienlijk lager (2,4 ofzo). Maar nu rijdt 'ie toch wel wat "zenuwachtig" in de bochten.

Of misschien was 'ie eerder gewoon log en niet fatsoenlijk mee te sturen en is 'ie nu juist zoals 't zou moeten, maar was ik dat simpelweg niet gewend :+

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:19
Weer terug van een ritje van 100KM. Staat nu 950 kilometer op de teller. Bijna eerste beurt. Daarna hoef ik niet meer zo op de toeren te letten

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 18:52

charrel

Cortisol4life..

Osiris schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:47:
Hmm, m'n voorwiel voorzien van de aangeraden hoeveelheid lucht (2,9 bar). Kwam van aanzienlijk lager (2,4 ofzo). Maar nu rijdt 'ie toch wel wat "zenuwachtig" in de bochten.

Of misschien was 'ie eerder gewoon log en niet fatsoenlijk mee te sturen en is 'ie nu juist zoals 't zou moeten, maar was ik dat simpelweg niet gewend :+
Wat voor brommer is dat? In mijn 1200gs gaat maar 2.5bar max aan de voorkant. Achter staat op 2.9.

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 11-05-2017 21:23 ]

• PilatuS
  • Niet online
2.9 voor is inderdaad erg veel. Meestal is het 2.5 voor en 2.9 achter. Achter wil nog wel eens afwijken, zo ook bij mijn motor, daar moet het achter ook 2.5 zijn. Maar 2.9 voor heb ik nog niet eerder gezien, vind dat wel erg hoog en geeft ook minder grip, terwijl je juist voor meer grip wil hebben dan achter. Je kan beter hebben dat je de limiet voelt aan de achterkant want die kan je nog houden, voor word heel lastig.

• Twarp
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

PilatuS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:25:
2.9 voor is inderdaad erg veel. Meestal is het 2.5 voor en 2.9 achter. Achter wil nog wel eens afwijken, zo ook bij mijn motor, daar moet het achter ook 2.5 zijn. Maar 2.9 voor heb ik nog niet eerder gezien, vind dat wel erg hoog en geeft ook minder grip, terwijl je juist voor meer grip wil hebben dan achter. Je kan beter hebben dat je de limiet voelt aan de achterkant want die kan je nog houden, voor word heel lastig.
Mijn Busa vind het anders erg prettig om 2,9 bar voor en achter te hebben ...

Meh ...

• PilatuS
  • Niet online
Twarp schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:38:
[...]

Mijn Busa vind het anders erg prettig om 2,9 bar voor en achter te hebben ...
Moet volgens de fabrikant ook inderdaad. Is voor het eerst dat ik hoor dat een motor zoveel voor moet hebben, vandaar.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
charrel schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:22:
[...]

Wat voor brommer is dat? In mijn 1200gs gaat maar 2.5bar max aan de voorkant. Achter staat op 2.9.
ZZR1400, Michelin-site zegt ook 2,9/2,9.

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:36:
[...]

ZZR1400, Michelin-site zegt ook 2,9/2,9.
Blijkbaar toch normaal voor zware sportfietsen als de busa of ZZR, weer wat geleerd :)

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Raym09 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:53:
[...]
Plots hard remmen in de bocht? Dan ga je eerder onderuit dan overeind...voorbanden vinden dat geen leuke grapjes. :+
Dat ligt natuurlijk aan hellingshoek, wel/niet-ABS etc. Bij het iets te hard nemen van een bocht zul je eerder bij fel remmen de motor rechtop zetten, dan het voorwiel verliezen.
Dryhte schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:53:
[...]
Nee hoor, .be eveneens. Niets mis mee lijkt me... Vergeet ook eens die verneukte (geknepen) zware motoren, er zijn genoeg echt leuke motoren die op A2 gebouwd zijn... Ik geloof niet dat je iets wezenlijks tekort komt in de twee jaar dat je 'verplicht' A2 rijdt... Meer nog, ik rijd uit eigen keuze op mijn 38ste ook A2 (vanuit de redenering dat wat goed is voor een 20-jarige, ook goed is voor een beginnende motorrijder op 'gevorderde leeftijd' ;) )
Al mag je in België met een autorijbewijs al op een A1 motor rijden en in Nederland niet. ;)

@vermogendiscussie
Ik vraag mij dan vooral af, als A-rijders A2 motoren al soms te weinig pit vinden hebben, kunnen ze de beperkte 'kracht' van een 125cc dan wel handelen? Dan is het juist een uitdaging om met erg weinig vermogen mee te komen met het verkeer. :)
Viper® schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:29:
[...]
Toevallig zat ik vandaag nog ff naar de KTM Duke 390 te kijken.
Zou die ook niet starten :+
Tja, je moet er wat voor over hebben om een KTM te rijden zullen we maar zeggen. :')
MrMarcie schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:22:
Idioot! Leuk de remarks op de video en hij maar volhouden dat ie gelijk heeft.
[video]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N7sKgWX2Ahx5pzMt4K5YIzzd/full.png
:D :D :D

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:50
Jammer genoeg is de schijfremslot (Abus Loop Chain 120 + Granit Victory X-Plus 68 ART4) niet los te gebruiken als je hem met de ketting koopt.

Wordt waarschijnlijk dan de Abus Granit Power XS 67 + 12KS Black Loop ART4. Die is wel los te gebruiken.

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-11 13:43

MrMarcie

CFMoto 450MT

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Over de PK discussie: ben zelf vorige week van een Hyosung GT125 Comet naar een KTM 1190 Adventure gegaan. Dus van 15 naar 150 PK.

De enige reden dat ik nu met 150 PK rond rijd is enerzijds omdat ik het een prachtige motor vind en anderzijds omdat ik een mooie deal kon doen bij de dealer.

Als ze deze motor met 50PK verkochten had ik hem ook gekocht :) . Al gaan de PK's wel goed van pas komen als ik met bagage en mogelijks mijn vriendin achterop in de Ardennen omhoog wil komen.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
caesar1000 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:11:
[...]

Al mag je in België met een autorijbewijs al op een A1 motor rijden en in Nederland niet. ;)

[...]
Klopt ja. Been there, done that. Dat was voor mij voldoende motivatie om het rijbewijs A te halen, mijn verplaatsingen zijn te groot om met een 125cc te doen. Leuk genoeg hoor, maar niet praktisch voor mij.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:58

steveman

Comfortabel ten onder

Lol, zat te zoeken naar of JLo nou wel of niet met een duimrem rijd, zoals Dovi dat doet. Kom ik een newbie vraag tegen op reddit...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1N0R8YA.png

die laatste dus

:D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kD4tlVs.png

Toch maar huiswaarts gekeerd met dat uitzicht...

[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 12-05-2017 00:16 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-11 18:42
caesar1000 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:46:
[...]

Ja, was er al achter gekomen toen ik ging kijken naar het halen van een motorrijbewijs. Een aantal maanden terug was daar nog een discussie over in Duitsland aangezien ze misschien die regel wilde gaan bijstellen zodat het niet meer mogelijk is. Dan zou het dus, net zoals in Nederland, maximaal 70 kW zijn.

@Tankiej Nederland is in de EU ook het enige land waar je pas vanaf je 18e A1 mag, vanaf 20 A2 en vanaf 22 A. :'(

[...]
Nederland is niet de enige, zoals anderen ook al aan hebben gegeven, maar wel één van de weinige inderdaad. Maar het is el een logisch gevolg dat A2 vanaf 20 is en A vanaf 22, er moet namelijk minimaal 2 jaar tussen zitten volgens de Europese richtlijn voor de rijbewijsregels.

Nederland is wel één van de landen, zo niet het land, dat de regels het strengste heeft geïmplementeerd. Zo zijn er ook landen, waaronder België, waar je A1 'bij' je autorijbewijs kan krijgen door 4 uurtjes rijles te volgen voor A1 (nadat je je B-rijbewijs 2 jaar hebt). Hier hoef je dan geen examen voor af te leggen.
Die rijles uren zijn overigens verplicht volgens de rijbewijsrichtlijn, anders zou je hem er waarschijnlijk zo bij krijgen :)
Ari Gold schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 23:17:
Jammer genoeg is de schijfremslot (Abus Loop Chain 120 + Granit Victory X-Plus 68 ART4) niet los te gebruiken als je hem met de ketting koopt.

Wordt waarschijnlijk dan de Abus Granit Power XS 67 + 12KS Black Loop ART4. Die is wel los te gebruiken.
Voor dat geld kan je ook een remschijfslot en een los kettingslot kopen, én nog geld over houden ook. Tering wat een prijzen :D

Ik heb 35 euro betaalt voor mijn ART4 remschijfslot (dit merk en type, ergens anders gekocht paar jaar geleden) en ongeveer een gelijk bedrag voor m'n ART4 kettingslot.
Het zijn allemaal ART4 gekeurde sloten, waarom zou je dan zoveel geld uitgeven voor een Abus?

[ Voor 43% gewijzigd door Tankiej op 12-05-2017 07:57 ]

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Om ook aan te haken bij de PK-discussie.
Eerst 2 jaar een GS500(35KW) gereden. Veel lol op gehad, en snel genoeg om rond te rijden in NL.
Als je in een groep rijdt met snellere jongens, ga je dat compenseren in de bochten, dus ga je harder rijden.
Toen een R1 gekocht met 190PK. Erg prettig om op te rijden, omdat je inderdaad overal kracht hebt. Hierdoor ging ik een stuk rustiger rijden, omdat je toch altijd het vermogen hebt. Toch vond ik het jammer dat je nooit de motor volledig doortrekt, en de capaciteiten van het motorblok benut, dus ik heb hem verkocht voor een Suzuki V-Strom met 100PK. Deze vond ik weer te langzaam, dus binnen een maand verkocht en een Suzuki GSX-1400 gekocht. Deze heeft 115PK en 138nm. Het maximale koppel begint al rond 2500-3000RPM, waardoor je echt enorm lui kan rijden.

Voor mij is dat precies genoeg. Hij is net zo snel als de R1 van 0-150, maar toch heb je iets te schakelen :)
Ik denk dat dat uiteindelijk de grootste afweging moet zijn, wil je het gevoel hebben dat je het blok echt gebruikt, of dat alles heel eenvoudig gaat?

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:04
Ik ga me er toch ook in mengen :P

Ik heb 3 motoren echt gereden:
  1. Kawasaki ZX7R - 112pk
  2. Ducati 749s - 110pk
  3. Honda CB1 - 55pk
De CB1 met 55pk is leuk, maar in mijn ogen niet genoeg om ook mee op de snelweg te rijden. Alles wat je niet op de snelweg doet is prima. Zeker ook omdat de CB1 14.000 rpm mag maken _/-\o_

ZX7R heb ik 4 jaar gereden, als eerste motor. Niet te vergelijken met de CB1, maar op dijkjes even snel mee te rijden aangezien je dan toch niet het volledige potentieel van zo'n motor gebruikt. Op de snelweg fantastisch om open te trekken, maar tegen de tijd dat je in het 'lekkere' gebied begint te rijden zit je op 200km/u

Nu de 749s. Niet specifiek de s gezocht, maar soms loopt dat zo. Deze heeft iets meer vermogen dan de gewone versie. Wel doelbewust een 750cc twee-cilinder gezocht ipv een 1000. 750cc is voor mij genoeg namelijk heb ik geleerd na de ZX7R, en de twee-cilinder zorgt dat het vermogen er eerder is. In groepen heerlijk om achteraan te rijden aangezien ik minder de gaten aan het dichtrijden ben omdat ik praktisch net zo veel vermogen heb als de voorligger die eerder op het gas kon. Dat was met de ZX7R meer aanpoten en daardoor harder remmen omdat ik later op gang kwam en dus langer moest doortrekken.

Met de CB1 is het afhankelijk van de groep soms net niet te doen om alles bij te houden. Volledige vermogen komt bij 10.000 rpm, kopel bij 9.500. Als je dan bedenkt dat het ook niet heel veel vermogen heeft, moet je écht heel sportief rijden wil je aan blijven haken bij een groep die veelal 750+ cc rijdt. Maakt het natuurlijk soms leuk, maar dan ben je het station "rustige rijden" allang gepasseerd.

Als ik terugkijk naar de ZX7R en dat vergelijk met de 749s: Nooit meer :+. Ja de Kawasaki is ouder, maar de hele manier van rijden is gewoon anders. Na de Ducati zal ik voor de volgende motor meer kijken naar koppel en op welk punt dit maximaal is dan naar het vermogen van een motor. Uiteindelijk is vanuit stilstand namelijk ook de CB1 sneller dan 90% van de auto's, dus daar hoef je niets geks voor te kopen.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

@vermogendiscussie
Ik vraag mij dan vooral af, als A-rijders A2 motoren al soms te weinig pit vinden hebben, kunnen ze de beperkte 'kracht' van een 125cc dan wel handelen? Dan is het juist een uitdaging om met erg weinig vermogen mee te komen met het verkeer. :)
Nee, daar zou ik me helemaal kapot aan ergeren en continue op de limiet van het blokje gaan zitten. Denk dat ie dan snel stuk zou zijn.

Op vakantie in Brazilië had ik een auto gehuurd, eentje met een 1.0 blokje en iets van 80pk. Ding was best vlot, tot de 60km/u. Invoegen was daar gewoon erg lastig mee: korte invoegstroken en geen vermogen, dus je hebt erg te maken met of de mensen om je heen je helpen willen. Ik rijd er meestal iets boven de vmax mee, dus haalde wel lui in, maar als er dan iemand sneller was dan ik en ik wilde de inhaalmaneuvre wat vlotter afmaken.... nee dat kan niet. Van 110 naar 120 deed je meerdere seconden over. Ik denk dat een 125cc een vergelijkbaar tempo heeft, leuk voor op binnenwegen of de kartbaan, maar niet voor op de snelweg (waar ik de meeste km maak).

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-11 15:05

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dat vind ik ook wel prettig aan de grotere blokken met meer vermogen: om op een lekker tempo over een dijkje/bosweggetje te rijden hoef je niet de hele tijd hoog in de toeren te zitten. Stuk minder geluidsoverlast dus, geeft weer minder klagende mensen :)

Lekker weertje vanochtend trouwens in het westen... De Caponord is weer mooi schoongespoeld :+ Net ook voor het eerst getankt na de nieuwe mapping & benzineslangen die dinsdag gemonteerd zijn. Het reservelampje ging nu pas bij 310km op de dagteller aan, erg prettig!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:39

Rick-Jan

always connected

Ik heb een jaar op een CB125T gereden, achteraf is dat veel te weinig vermogen op provinciale- en snelwegen. Nu een Diversion 600 wat ook geen snelheidsmonster is maar hier valt wel veilig mee te rijden. Volgend seizoen mag ik voor vol vermogen en denk dat ik voor een snellere 600 ga, vermogen zat. Al lijkt het mij heerlijk om een CB 1 of een fzr400 er bij te hebben :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:06:
Dat vind ik ook wel prettig aan de grotere blokken met meer vermogen: om op een lekker tempo over een dijkje/bosweggetje te rijden hoef je niet de hele tijd hoog in de toeren te zitten. Stuk minder geluidsoverlast dus, geeft weer minder klagende mensen :)
Tempo kun je vasthouden, daar heb je toch geen pk's of toeren voor nodig? Ik durf te wedden dat @caesar1000 ook prima met 100 over een dijkje kan knallen, hij zorgt er gewoon voor dat hij geen/niet teveel tempo verlies in de bochten. Ik zie het probleem ook niet zo, ik heb de originele uitlaat die een erg beschaafd geluid maakt, zeker laag in de toeren (waar ik toch genoeg vermogen heb).

Ik ken jullie motoren niet persoonlijk (behalve die van @Leviathius dan) maar ik durf wel te zeggen dat de mijne waarschijnlijk een van de stilste is, en zeker niet de langzaamste, ik kan het vermogen in de stad (of buitenwegen) nooit echt ten volle benutten.

Meer dan 50pk is echt niet nodig om de motor te benutten waarvoor hij bedoeld is (en dat bedoel ik niet alleen in de praktische zin), alles daarboven is gewoon 'extra'.

• lolgast
@HTT-Thalan Dat ben ik (zoals in mijn betoog hierboven tussen de regels al te lezen is) bijna meer dan 100% met je oneens. Dat is hetzelfde als zeggen dat een Fiat Cinquecento meer dan voldoende is en alles wat meer vermogen heeft extra is.
Natuurlijk brengt het je van A naar B, maar de manier waarop is wel even op een andere manier. Met 100km/u over een dijk rijden met het gas op 90% of het gas op 40% is qua rij-ervaring gewoon niet met elkaar te vergelijken. De vlieger om simpelweg te zeggen dat extra vermogen onnodig is omdat iets met minder ook kan gaat wat mij betreft echt niet op in dit geval.

Verwijderd

@lolgast je zult voor koppel onderin dan richting dikke (meer cc's) 2 of 3 cilinder moeten gaan.
Overigens kun je vanaf morgen de OP aanpassen, de Tiger 1050 wordt vervangen door een Tiger Sport uit 2016 (plaatje volgt nog)

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-11 14:48
Altijd wel geinig zo'n PK discussie.
Als ik in andere landen ben zoals Frankrijk, Spanje en Italië, zie ik vooral lichte motoren.

Zelf ben ik aan het kijken voor een andere motor met wellicht minder pk's. Dat voelt ergens raar maar toch ook weer niet.

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-11 09:17

Least Inkling

Product of the cold war

Even los van woon-werk verkeer vind ik dat motorrijden een gevoel is/geeft. Ik rij motor omdat ik de combinatie mens-techniek zelf mag en kan ervaren. Het gevoel van acceleratie en het beheersen (hopen we dan maar ;) ) van de motor maakt dat ik altijd met een brede grijns op zo'n ding zit.

In een auto heb ik dat totaal niet. Rij nu een zuinig punto'tje maar ik heb in mijn jonge verleden ook de gti'tjes gereden. Ik merk dat ik ook een zombie word als ik achter het stuur zit. Muziekje aan, peukje draaien en aansluiten in de rij.

Heb nu 125pk/125nm. Ik ben aan het (samen-)werken met de fiets en dát is voor mij motorrijden.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-11 06:38
Ik moet wel toegeven dat ik het wel heel fijn vind om af en toe eens een powerwheelie te kunnen maken met een groot blok.
Ik vind dit persoonlijk een meerwaarde aan de fun beleving op de motorfiets.
Ik doe dit ook enkel maar op industrie terreinen waar op dat moment geen ander verkeer aanwezig is.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Toch wel mooi om te lezen hoe iedereen het surplus óf gebrek aan vermogen / aantal PK's van z'n eigen motorfiets hier goed aan 't praten is. Net alsof iedereen z'n (al dan niet vrijwillige "keuze") bij zichzelf aan 't verantwoorden is _O-

Nog even opgezocht, m'n brommertje heeft 160PK en 112Nm oftewel: genoeg!!

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 12-05-2017 10:29 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@wimmel_1 heb jarenlang een discussie gehad met mezelf en ik heb gewonnen. Als ik mijn andere ik gelijk had gegeven... :+

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-11 06:38
wimmel_1 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:21:
Toch wel mooi om te lezen hoe iedereen het surplus óf gebrek aan vermogen / aantal PK's van z'n eigen motorfiets hier goed aan 't praten is. Net alsof iedereen z'n (al dan niet vrijwillige "keuze") bij zichzelf aan 't verantwoorden is _O-
Volgende week heb ik mijn nieuwe KTM 1290 Super adventure s met 160pk en 140 Nm.
Dus inderdaad ik moet het thuis wel verantwoorden. :)

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:52
@pkdiscussie: Even een dingetje voor mezelf goedzetten. Ik ben niet anti-veelpk's, ik vind het prachtig om veel pk's te hebben, de acceleratie of het geluid dat erbij hoort. Zoals eerder gezegd zou ik ook het liefst tussen de 70pk/100pk hebben. Juist voor dat beetje meer. Ik wilde gewoon een stelling de groep in gooien van dat je in Nederland aan 50pk in principe genoeg hebt (tenzij bagage etc). Kijken wat men te zeggen had daarover :p
Nou blijkbaar maakt dat heel wat los bij mensen :+

YouTube: MotorcycleGeek

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:15
49kW, vermaak mij prima. Wil best klimmen in de bergen (Timmelsjoch, 2509 meter meen ik).

Wil ik meer? Altijd.
Ben ik het nodig?
Is het zinvol?
Is het zuinig?
Nee, nee en nee.

Voor de volledigheid, ik heb daadwerkelijk rijbewijs A en mag dus alles rijden.
Maar zolang deze motor zuinig, snel genoeg en krachtig genoeg is.
Dan blijf ik lekker op 49kW.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Good job @Leviathius ! Weer wat anders dan een discussie over welk smeersysteem (heb cardan, dus kannie meepraten)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:00:
@HTT-Thalan Dat ben ik (zoals in mijn betoog hierboven tussen de regels al te lezen is) bijna meer dan 100% met je oneens. Dat is hetzelfde als zeggen dat een Fiat Cinquecento meer dan voldoende is en alles wat meer vermogen heeft extra is.
Scheef vergelijk. Een Cinquecento zit aan de 'bottom of the barrel' qua vermogen, dus dat is meer een A1 vergelijk. En er zijn zat mensen die de grootste lol hebben om met zo'n karretje rond te bollen.
Natuurlijk brengt het je van A naar B, maar de manier waarop is wel even op een andere manier. Met 100km/u over een dijk rijden met het gas op 90% of het gas op 40% is qua rij-ervaring gewoon niet met elkaar te vergelijken.
Ik beweer toch ook niet dat het met elkaar te vergelijken is, of uberhaupt hetzelfde? Ik zeg alleen dat het niet nodig is in de meest objectieve zin.
De vlieger om simpelweg te zeggen dat extra vermogen onnodig is omdat iets met minder ook kan gaat wat mij betreft echt niet op in dit geval.
Dat komt omdat deze discussie op zowel objectief als subjectief vlak gevoerd word. Als je het subjectief bekijkt en dan enkele meningen van mensen in dit topic bekijkt, zul je zien dat het heel erg verschilt. Ik zou (persoonlijke mening!) op een dijkje net zo veel lol hebben op @caesar1000 zijn motor als op die van mezelf. Vraag je het aan @Chakotay dan is hij het (misschien!) na 5 minuten wel zat.

Bekijk je het objectief, en dan kijk ik naar 'motorrijdend Nederland' dan zie ik zoveel diversiteit en zoveel mensen die A1/A2 rijden (ook als ze dat niet (meer) hoeven) dat ik de conclusie trek dat het dus echt wel genoeg kan zijn.

Als ik naar mijn eigen club kijk, zie ik bijna alleen maar mensen met minder dan 600cc, een enkele Varadero 1000 of CFRL1000 uitgezonderd. Die mensen hebben allemaal een A rijbewijs maar rijden bescheiden motoren (qua vermogen) die hun sterke punten op een ander vlak hebben liggen.

Je zegt heel terecht dat de rij-ervaring (vaak) niet te vergelijken is. Het is mijn overtuiging dat de rij-ervaring van een motor met weinig pk's minstens zo leuk kan zijn, omdat de uitdaging op een ander vlak ligt. Dat is subjectief, sommige mensen willen altijd een deel van hun vermogen 'over' hebben om diverse redenen.

Je moet geen objectieve verdediging gebruiken voor een subjectieve mening. Zeggen dat jij liever 1000cc hebt omdat je dan minder lawaai hoeft te maken op een dijkje klinkt mij vreemd in de oren. Je kunt ook gewoon zeggen dat je 1000cc wilt rijden omdat jij daar meer plezier van hebt, en dan ben ik het helemaal met je eens, want dat is hoe jij er tegenaan kijkt.
Leviathius schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:28:
@pkdiscussie: Even een dingetje voor mezelf goedzetten. Ik ben niet anti-veelpk's, ik vind het prachtig om veel pk's te hebben, de acceleratie of het geluid dat erbij hoort. Zoals eerder gezegd zou ik ook het liefst tussen de 70pk/100pk hebben. Juist voor dat beetje meer. Ik wilde gewoon een stelling de groep in gooien van dat je in Nederland aan 50pk in principe genoeg hebt (tenzij bagage etc). Kijken wat men te zeggen had daarover :p
Nou blijkbaar maakt dat heel wat los bij mensen :+
We leven 2 dagen voor de offroad training die ik zondag ga volgen, en het gaat vanaf nu elke dag regenen. Ik rij dus waarschijnlijk door enkeldiepe blubber. Ik trakteer iedereen die 100pk of meer heeft en die allemaal kan benutten in dat soort terrein op een echt biertje :9.

Als ik nu een KTM 125cc had was dat ook geen probleem geweest (waarschijnlijk zelfs een stuk makkelijker vanwege het wegvallen van ongeveer ~100kg aan extra gewicht). Ik moet deze dag met ~ 300+ kilo 'shiny side up' zien te blijven. Dan gaat het echt totaal niet meer over pk's, maar over techniek (die ik niet bezit, maar dat terzijde :+ ).

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-05-2017 10:42 ]

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

(jarig!)
Heb zelf ook een 1000cc met 133pk op papier. 20 jaar oud, weet niet precies wat er van over is op dit moment.

Heb de motor niet gekocht omdat het een 1000cc en veul pk's was voor weinig geld.

Ik vond het toen en vindt het nog steeds een geweldig mooie machine. Het is voor mij dan ook echt een fun-object waar ik me graag 1 mee voel en lekker mee kan rijden. Als het dezelfde was geweest met 80 of 60 paardjes, zou mij een worst schelen.

Ik moet wel zeggen dat ik de altijd aanwezige kracht erg fijn vindt om me snel vooruit te helpen bij bijvoorbeeld inhaalacties.

Daarnaast een leaseauto die ik puur gekozen heb op zo comfortabel mogelijk van A naar B zonder bij te hoeven betalen. Ben daar ook heel blij mee maar de rijervaring is echt totaal anders.

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• darkkingll
  • Laatst online: 09-11 10:20
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:03:
@lolgast je zult voor koppel onderin dan richting dikke (meer cc's) 2 of 3 cilinder moeten gaan.
Overigens kun je vanaf morgen de OP aanpassen, de Tiger 1050 wordt vervangen door een Tiger Sport uit 2016 (plaatje volgt nog)
Ooh, jaloers.. De Tiger staat vrij hoog op mijn lijstje. Mooie motoren O+

over het pk verhaal, Mijn vader rijd op een Ninja ZX6r, 125 pk geloof ik, maar die keren dat ik samen met hem reed reed hij een beetje als een oude lul..

[ Voor 16% gewijzigd door darkkingll op 12-05-2017 10:42 ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:37

A13X

Dude

[...]
Dat ligt natuurlijk aan hellingshoek, wel/niet-ABS etc. Bij het iets te hard nemen van een bocht zul je eerder bij fel remmen de motor rechtop zetten, dan het voorwiel verliezen.
Bij iets te hard is fel remmen ook niet nodig, iets van het gas af of even de achterrem erbij pakken zou dan al voldoende zijn om te compenseren.

Van je voorrem blijf je m.i. af zodra de hellingshoek noemenswaardig begint te worden tenzij je hem eerst grotendeels rechtop zet.

De tip die ik jaren geleden kreeg van een rijinstructeur die ook jaren KNMV cursussen had gegeven, pak in een bocht die te hard gaat de achterrem erbij zonder het gas dicht te draaien. Je remt dan af zonder trekkracht te verliezen en omdat je de achterrem pakt wilt de motor ook korter door de bocht (Achterwiel word een draaipunt ofzoiets). Zelfde idee dat je vroeger je achterrem mocht gebruiken bij de halve draai en het achtje.

En deze kwam een stukje terug nog langs:
Keith Code’s Throttle Mantra:
“Once the throttle is cracked open, it is rolled on smoothly and continuously through the rest of the turn.”

De beste is nog altijd, liever iets wat langzaam de bocht in dan te hard, meer gas geven in de bocht is makkelijker en veiliger als proberen snelheid te verminderen in een bocht.

Mbt het pk verhaal, mijn motoren zaten allen tussen de 50 en 110pk, had op allemaal net zoveel schik. De extra pk's komen vooral van pas op de snelweg. Met 50pk accelereer je wat minder makkelijk weg boven de 100. Mijn huidige CB met 85pk op het achterwiel vind ik tot nu toe een mooi compromis, genoeg om (op snelheid) vlot weg te komen maar niet zoveel dat je nergens eens het gas goed los kan trekken.

Awesome

• darkkingll
Gisteren heb ik toevallig even het gebruik van de achterrem in een bocht getest. Je draaicirkel word er inderdaad wat kleiner door. Bovendien is het dan(voor mij iig) een stuk makkelijk om een bepaalde snelheid aan te houden.. 80 bocht in -> 80 bocht uit.
Maar meestal ga iktoch vrij langzaam de bocht in. Zeker op voor mij onbekende wegen, omdat ik niet altijd van te voren weet hoe de bocht verloopt, hoe het asfalt is etc. Dan kan je er naar mijn mening beter rustig ingaan en gas bij gaan geven dan hard ingaan en op de remmen moeten.

Verwijderd

Ook maar even over de pk's: de verhouding vermogen/gewicht speelt voor mij een grotere rol, mijn Hypermotard heeft ruim 20 pk minder dan de Triumph, maar is wel 40 kg lichter. Voor gooi en smijtwerk de Duc, voor lange ritten de Tiger (ook een stuk comfortabeler)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn R1 2004 had 172 pk.
Veel teveel en overbodig. Ik vermoed dat ik er maar een paar keer echt gebruik van gemaakt hebt, 1 keer daarvan was Duitsland topsnelheid >:)
Verder optrekken en dooracceleren.

Maar ik vermoed dat je net zoveel, dan wel niet meer fun kan hebben met een wat lichtere motor met 50 - 80 pk.
Nadeel van zo'n motor is ook als je het gas opentrekt dat je weg bent. Het nodigt stiekem wel een beetje uit om door te rijden.
Destijds vond ik het design van de R1 vanaf 2004 waarbij de uitlaten onder het zadel zitten gewoon heel vet.
Verder reed die lekker schakellui en kon je toeren in de hoogste versnelling.

[ Voor 17% gewijzigd door Viper® op 12-05-2017 10:55 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Morgen m'n nieuwe paddock stand maar eens in elkaar gaan klussen Vanuit huis werken is ooit wel handig, tijdens een verloren kwartiertje 't ding inmiddels in elkaar gezet..... >:)

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/24fdb9k.jpg

Plaatje is clickable zodat je kunt zien wát 't moet worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 12-05-2017 13:46 ]

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:15
darkkingll schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:46:
Gisteren heb ik toevallig even het gebruik van de achterrem in een bocht getest. Je draaicirkel word er inderdaad wat kleiner door. Bovendien is het dan(voor mij iig) een stuk makkelijk om een bepaalde snelheid aan te houden.. 80 bocht in -> 80 bocht uit.
Maar meestal ga iktoch vrij langzaam de bocht in. Zeker op voor mij onbekende wegen, omdat ik niet altijd van te voren weet hoe de bocht verloopt, hoe het asfalt is etc. Dan kan je er naar mijn mening beter rustig ingaan en gas bij gaan geven dan hard ingaan en op de remmen moeten.
In de eifel merk ik dat ook altijd goed. De bochten ken ik niet en vaak kan je er ook niet goed doorheen kijken. Dan rijd je zelf rustig de bocht in en komt een local die er 3x zo hard doorheen knalt.

Zondag ga ik trouwens de 1000 bochten route in de eifel rijden, ben benieuwd :)

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Thoit mooie bochies daar, jammer van de snelheidsbeperkingen.

Weet niet of je een routeprogramma hebt zoals Basecamp oid. maar ik kijk altijd naar K- en L-wegen en maak zelf routes. Super en verrassend rijden zonder met stukken minder snelheidsbeperkingen

• darkkingll
Thoit schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:02:
[...]

In de eifel merk ik dat ook altijd goed. De bochten ken ik niet en vaak kan je er ook niet goed doorheen kijken. Dan rijd je zelf rustig de bocht in en komt een local die er 3x zo hard doorheen knalt.

Zondag ga ik trouwens de 1000 bochten route in de eifel rijden, ben benieuwd :)
ooh, nice. Weet je nog meer leuke route's daar? Ik wou van de zomer alleen op de motor naar het Harz gebergte(en daar vanaf het bikercafe naar het monument rijden, maar mijn vader wilt mee en die vind de Eifel ook wel wat. En ach, als hij betaald :+

Overigens, over de pk discussie. Ik zou best een MT07 willen. Ondanks dat die 20pk minder heeft lijkt mij dat heel gaaf "speelgoed"

Edit: Had het bericht boven mij nog niet gelezen... Zal binnenkort eens Basecamp installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door darkkingll op 12-05-2017 11:18 ]

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

wimmel_1 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:59:
Morgen m'n nieuwe paddock stand maar eens in elkaar gaan klussen..... >:)

[afbeelding]

Plaatje is clickable zodat je kunt zien wát 't moet worden.
Ben benieuwd naar je ervaring. Heb al een aantal maal getwijfeld om er ook 1 te kopen maar krijg van diverse mensen te horen die er 1 hebben dat ze hem in de praktijk maar weinig gebruiken. Ding is te zwaar en lomp om mee te nemen naar b.v. het circuit en voor in de schuur is er weinig mis met een standaard of paddockstand.

• lolgast
@HTT-Thalan Ik wil hier verder geen 1 op 1 discussie van maken maar ga wel reageren, want je gebruikt in je reactie op mijn quotes woorden die ik niet genoemd heb.

Ik heb in mijn ogen nergens genoemd dat wat ik vind ook leidend is voor alles en iedereen. Sterker nog, ik heb in beide berichten alles bij mezelf gehouden vanuit mijn eigen ervaring.
Zeggen dat ik subjectief reageer op jouw post na het statement "Meer dan 50pk is echt niet nodig om de motor te benutten waarvoor hij bedoeld is (en dat bedoel ik niet alleen in de praktische zin), alles daarboven is gewoon 'extra'." vind ik dan wel een beetje frappant.

Laat ik duidelijk zijn: Ik vind het net zo leuk om te rijden op de CB1 als op de 749s. Maar zoals ik al zei moet je met de CB1 veel meer gas geven wanneer je in een groep rijdt die een stevig tempo hanteren (Waar ik overigens geen letter geschreven heb aan produceren van meer geluid, want de 749 is bij stationair luidruchtiger dan de CB1 bij 10.000rpm). Dus ja, die 55pk van de CB1 doen wat ze moeten doen, maar met de 749s rij ik lekkerder achteraan in een groep.

@wimmel_1 _/-\o_ Ik zit te twijfelen om de ABBA Superbike Stand te halen maar struikel nog over de prijs. Dit is de Skylift zo te zien? :o Lijkt ook de Superbike Stand?

[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 12-05-2017 11:21 ]

• Thoit
Least Inkling schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:10:
@Thoit mooie bochies daar, jammer van de snelheidsbeperkingen.

Weet niet of je een routeprogramma hebt zoals Basecamp oid. maar ik kijk altijd naar K- en L-wegen en maak zelf routes. Super en verrassend rijden zonder met stukken minder snelheidsbeperkingen
Sinds deze week ben ik in het bezig van een TomTom Rider 410. Tot nu toe gebruik ik MyRoute of Kurviger. Ben vorig jaar een keer samen met DrivinUCrazy gereden, die had toen een erg leuke route.

Meestal pluk ik een route van internet af en pas wat kleine dingetjes aan.

De snelheidsbeperkingen vallen meestal wel mee, heb een Diversion XJ900S dus ik rijd sowieso niet als een idioot, en meestal probeer ik 's avonds ook weer zelf naar huis te kunnen rijden ipv in een ziekenwagen.
darkkingll schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:17:
[...]

ooh, nice. Weet je nog meer leuke route's daar? Ik wou van de zomer alleen op de motor naar het Harz gebergte(en daar vanaf het bikercafe naar het monument rijden, maar mijn vader wilt mee en die vind de Eifel ook wel wat. En ach, als hij betaald :+

Overigens, over de pk discussie. Ik zou best een MT07 willen. Ondanks dat die 20pk minder heeft lijkt mij dat heel gaaf "speelgoed"

Edit: Had het bericht boven mij nog niet gelezen... Zal binnenkort eens Basecamp installeren.
Echt de weg daar kennen, nee. Meestal rijd ik er wel rond met de gedachte: hier ben ik al eens geweest :+ Als het weer goed is probeer ik elke zondag in de Eifel / Ardennen / Luxemburg te rijden.

[ Voor 31% gewijzigd door Thoit op 12-05-2017 11:28 ]

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
[...]

Dit is enkel zo voor mensen die hun B rijbewijs voor mei 2011 behaald hebben.
Als je B rijbewijs na die datum behaald hebt, moet je 4 uur rijles volgen en mag je met een A1 motor rijden.
Dit geldt echter niet in het buitenland, als je ook in het buitenland met een A1 wil rijden, moet je het volledige rijbewijstraject afleggen.

• darkkingll
Tja, daar hebben ze tenminste leuke weggetjes. Tussen mijn werk en huis is het haast zoeken naar de leuke bochten..En laat dat nou net het gebied zijn waar ik het meeste ben met de motor.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Trouwens, nog een voordeel van een top of the line 1000cc sportfiets: alles wat er op zit is al goed. Je hoeft niet je af fabriek vering te laten vervangen, de remmerij is goed spul, ABS/quickshift/ESP electronica present en instelbaar.

En nu ben ik wel weer klaar met de vermogensdiscussie :Y

• Thoit
darkkingll schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:30:
Tja, daar hebben ze tenminste leuke weggetjes. Tussen mijn werk en huis is het haast zoeken naar de leuke bochten..En laat dat nou net het gebied zijn waar ik het meeste ben met de motor.
Is hier ook zo hoor (Midden Limburg). In Zuid Limburg heb je ook wel leuke wegen, maar Nederland is kampioen in drempels, bekeuren en wielrennen. Vandaar dat ik dan liever naar onze ooster of zuider buren rijdt.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Idem hier. Mijn vakantiegevoel houdt op bij de Nederlandse grens. De overdaad aan verkeerslichten, drempels en belachelijk volle wegen, zijn we erg goed in. Als je een tijdje in het buitenland hebt gezeten en je komt dan terug... :F

Ik gebruik Limburg als doorsteekroute maar zelfs daar wil ik zo snel mogelijk doorheen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:35:
Trouwens, nog een voordeel van een top of the line 1000cc sportfiets: alles wat er op zit is al goed. Je hoeft niet je af fabriek vering te laten vervangen, de remmerij is goed spul, ABS/quickshift/ESP electronica present en instelbaar.

En nu ben ik wel weer klaar met de vermogensdiscussie :Y
ouwe bak, wat er niet op zit, kan ook niet kapot
:+

• [Mad Max]
darkkingll schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:17:
[...]

Basecamp als je een Garmin Zumo (of vergelijkbaar hebt)
TomTom, kijk dan naar Tyre (Google Maps) of MyRoute App (Google Maps, TT maps en Here)

Beide zijn er in gratis en betaald. Basecamp vereist wat oefening (en als je geen Garmin hebt, kaarten!!)
Kaarten kan je overigens vinden op basis van OpenStreetMap bij http://garmin.openstreetmap.nl

• Viper®
  • Niet online
Least Inkling schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:40:
Idem hier. Mijn vakantiegevoel houdt op bij de Nederlandse grens. De overdaad aan verkeerslichten, drempels en belachelijk volle wegen, zijn we erg goed in. Als je een tijdje in het buitenland hebt gezeten en je komt dan terug... :F

Ik gebruik Limburg als doorsteekroute maar zelfs daar wil ik zo snel mogelijk doorheen.
De wirwar van bordjes en regels is gewoon storend en ondoorzichtig.

Weekend in Duitsland geweest en over het algemeen was het redelijk duidelijk hoe hard je ergens mag rijden.
Ook heb je over het algemeen het gevoel dat de aangewezen snelheid ook daadwerkelijk afgestemd is op de verkeerssituatie.

Dan kom je weer in NL en mag je 80 of 100 op wegen waar Duitsland geen maximum heeft.

Ik zal wel een bevooroordeelde mening hebben maar ik heb het gevoel in Duitsland dat mensen wat schappelijker en ruimte gevender naar elkaar zijn omdat ze wat minder op de regels zijn.
Iemand wil doorrijden, laat hem er maar langs. baustelle, ritsen, even wat ruimte maken.

In NL is het alleen maar, jij mag hier niet zo hard dus ik ga er voor rijden.
Inzicht in verkeerssituaties wordt teniet gedaan door de overvloed van richtlijnen.

Inhalen bij een onderbroken streep, ja dat mag dus doen, niet kijkend of het wel veilig is i.c.m. ander vekeer.
Vervolgens achter een trekker blijven rijden waar je 100 mag omdat je daar niet mag inhalen.

maar goed, da's mijn 2 cent

[ Voor 29% gewijzigd door Viper® op 12-05-2017 11:48 ]

• lolgast
En je kunt overal over het algemeen beter bereiken... Ik zit voor het vervangen van mijn voorspatbord te twijfelen om hem maar gewoon weg te brengen. Dat is ook niet leuk meer eigenlijk :'(

• darkkingll
Basecamp kan toch ook gewoon gpx exporteren? Ik heb het wel eens gebruikt met mijn Bryton fietsgps.
"We" hebben een Rider 420, dus ik zal eens naar Tyre kijken

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:42:
[...]
ouwe bak, wat er niet op zit, kan ook niet kapot
Helemaal mee eens, ook een stuk makkelijker om zelf te onderhouden :)

* Chakotay rijdt al jaren op motoren van 2001

• [Mad Max]
darkkingll schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:44:
Basecamp kan toch ook gewoon gpx exporteren? Ik heb het wel eens gebruikt met mijn Bryton fietsgps.
Basecamp kan zeker een GPX exporteren (route en track) maar het is niet een programma wat ik erg fijn vind.
Ik zou zeker Tyre maar nog liever naar MyRoute app kijken.

Ben zelf tevreden gebruiker van MRA.

• Thoit
Viper® schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:42:
[...]

De wirwar van bordjes en regels is gewoon storend en ondoorzichtig.

Weekend in Duitsland geweest en over het algemeen was het redelijk duidelijk hoe hard je ergens mag rijden.
Ook heb je over het algemeen het gevoel dat de aangewezen snelheid ook daadwerkelijk afgestemd is op de verkeerssituatie.

Dan kom je weer in NL en mag je 80 of 100 op wegen waar Duitsland geen maximum heeft.
In Nederland is het wel prettiger als je tank bijna leeg is :P In Duitsland heb je vaak 10 tankstations heel dicht bij elkaar en dan 200 KM geen meer.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Basecamp vereist wel wat geduld ja (understatement ;) ), maar ik gebruik het al jaren (edit: voorheen Mapsource).

heb gister nog voor 4 dagen routes in elkaar gesleuteld in het Sauerland, was met een uurtje klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Least Inkling op 12-05-2017 11:50 ]

• Viper®
  • Niet online
Thoit schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:47:
[...]

In Nederland is het wel prettiger als je tank bijna leeg is :P In Duitsland heb je vaak 10 tankstations heel dicht bij elkaar en dan 200 KM geen meer.
In Amerika in de buurt van Death Valley hebben we daadwerkelijk bikers gehad die zonder brandstof zaten.
1 daarvan meegenomen naar een tankstation. Achteraf misschien niet zo heel verstandig

• [Mad Max]
Viper® schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:49:
[...]

In Amerika in de buurt van Death Valley hebben we daadwerkelijk bikers gehad die zonder brandstof zaten.
1 daarvan meegenomen naar een tankstation. Achteraf misschien niet zo heel verstandig
Wat? Het meenemen van de andere biker of het rijden an sich daar?
Ja,nieuwsgierig.

• lolgast
Ik denk het meenemen, want hij moet ook weer terug :+. Dan ben je een uur verder

• Viper®
  • Niet online
Ruerd Jan schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:50:
[...]

Wat? Het meenemen van de andere biker of het rijden an sich daar?
Ja,nieuwsgierig.
We waren met een dikke SUV, Ford nog wat.

Ging meer om het meenemen, je weet maar nooit het is de USA hè. En hij moest weer terug idd.

Maar goed, aan de andere kant, altijd wel fijn als iemand je helpt natuurlijk.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@lolgast : Superbike Stand is wat simpeler van uitvoering. Dat wat ik heb is de Skylift met een hydraulische cylinder.

@xos De Skylift is inderdaad niet echt geschikt om mee naar een circuit te slepen tenzij je een ruime bus of aanhanger hebt waarin je 't ding mee kunt nemen. Gewicht zal ergens rond de 35 á 40 Kg. liggen, vermoed ik zo, en 't ding is vrij snel tot een redelijk compact setje te demonteren zodat 't ook achter in een normale auto past. Paste gisteren in iedergeval in de kofferbak van m'n Golfje waarbij de vloer in de hoogste stand had lag, zonder de achterbank plat te leggen of het skiluik te openen.

Ik heb 't ding eigenlijk aangeschaft om dat geëmmer met m'n normale paddock-stands thuis in de schuur/garage te voorkomen, vooral als ik 't voorwiel er uit wil pakken middels zo'n stand welke in 't balhoofd aangrijpt. Je kunt met die normale stands eigenlijk nog nét niet overal lekker bij (althans ik niet, maar dat kan ook aan mij liggen :+ ). Ding is eigenlijk meer een vervanging voor een brug, maar ook die wil ik straks in m'n nieuwe garage eigenlijk één plaatsen, en dan meteen verzonken in de vloer zodat ik er geen last van heb als de auto binnen moet/mag.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 12-05-2017 12:07 ]

• lolgast
En dan loop ik te zeuren over de prijs van de Superbike Stand... Veel plezier er van in ieder geval!

• Anoshky
HTT-Thalan schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:42:
[...]
ouwe bak, wat er niet op zit, kan ook niet
Jij hebt ook nog een 3310 zeker? Die gaat ook niet stuk als je hem laat vallen.
darkkingll schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:44:
Bij een TomTom krijg je normaal gratis een licentie voor Tyre.
Ik denk dat je moet registreren met je serienummer of zo op de site van Tyre :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:03

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:01:
@lolgast : Superbike Stand is wat simpeler van uitvoering. Dat wat ik heb is de Skylift met een hydraulische cylinder.

@xos De Skylift is inderdaad niet echt geschikt om mee naar een circuit te slepen tenzij je een ruime bus of aanhanger hebt waarin je 't ding mee kunt nemen. Gewicht zal ergens rond de 35 á 40 Kg. liggen, vermoed ik zo, en 't ding is vrij snel tot een redelijk compact setje te demonteren zodat 't ook achter in een normale auto past. Paste gisteren in iedergeval in de kofferbak van m'n Golfje waarbij de vloer in de hoogste stand had lag, zonder de achterbank plat te leggen of het skiluik te openen.

Ik heb 't ding eigenlijk aangeschaft om dat geëmmer met m'n normale paddock-stands thuis in de schuur/garage te voorkomen, vooral als ik 't voorwiel er uit wil pakken middels zo'n stand welke in 't balhoofd aangrijpt. Je kunt met die normale stands eigenlijk nog nét niet overal lekker bij (althans ik niet, maar dat kan ook aan mij liggen :+ ). Ding is eigenlijk meer een vervanging voor een brug, maar ook die wil ik straks in m'n nieuwe garage eigenlijk één plaatsen, en dan meteen verzonken in de vloer zodat ik er geen last van heb als de auto binnen moet/mag.
Ben benieuwd hoe het bevalt! Ben op dit moment aan het kijken voor een (koop)huis, uiteraard met garage (of grote schuur). Wil sowieso een motorbrug (en evt. later verzonken in de vloer), maar zo'n ding lijkt mij ook wel mooi :o

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Nog even over de vermogen discussie, ik rij als ervaren motorrijder heel vaak met een groep ervaren motorrijders. Ik heb van de groep de minst snelle motor en daarnaast een motor met het meest spaghetti achtige frame.

- Zo'n beetje de hele dag staat mijn toerenteller rond de 10.000 toeren om de rest bij te kunnen houden.
- Door het pasta frame is elke bocht wiggle wiggle.
- Mag ik als eerste een tankstation zoeken.
- Moet ik op een terrasje het meeste drinken omdat ik vol concentratie alles uit mijn motor heb moeten halen.
- Ben na elke rit zeker 2 kilo lichter door al het verloren zweet.

Tsja .. :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

lolgast schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:10:
En dan loop ik te zeuren over de prijs van de Superbike Stand... Veel plezier er van in ieder geval!
Ik was in eerste instantie ook naar iets anders én goedkopers aan 't kijken. Bursig levert ongeveer 't zelfde alleen komen er daar altijd kosten bij op het moment dat je een ander type motor koopt doordat Bursig met fixed mount/adapter plates werkt welke pér type motor vervangen moeten worden (en die zijn dan weer niet goedkoop). Ik heb er nu meteen de Technicians Kit van ABBA bij genomen zodat ik eigenlijk alle type motoren zou moeten kunnen liften. Bursig heeft overigens wel 't voordeel dat je niet aan twee kanten van de motor een "lift punt" hebt, maar daarmee kun je dus weer niet alléén het voor/achterwiel liften....

• Bioflap
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:22:
Nog even over de vermogen discussie, ik rij als ervaren motorrijder heel vaak met een groep ervaren motorrijders. Ik heb van de groep de minst snelle motor en daarnaast een motor met meest spaghetti achtige frame.

- Zo'n beetje de hele dag staat mijn toerenteller rond de 10.000 toeren om de rest bij te kunnen houden.
- Door het pasta frame is elke bocht wiggle wiggle.
- Mag ik als eerste een tankstation zoeken.
- Moet ik op een terrasje het meeste drinken omdat ik vol concentratie alles uit mijn motor heb moeten halen.
- Ben na elke rit zeker 2 kilo lichter door al het verloren zweet.

Tsja .. :+
Haha maar dat is toch ook heerlijk? Heb je tenminste het idee dat je iets hebt gedaan _/-\o_

Nu we toch bezig zijn met de ervaringen, wat is de ergste blunder wat je hebt gemaakt met het motorrijden?
Mijn GS500 viel bij het wegrijden uit, net toen ik mijn voeten op de steuntjes had gezet. 5 seconden later lag ik zijwaarts. Gewoon omgevallen omdat ik het niet kon redden om mijn been van het stepje af te krijgen :+

• darkkingll
Ik had gisteren ook nog zoiets. Wou een rotonde oprijden, sloeg de motor ook af.. :(
Grootste blunder zal denk ik een tijdje geleden zijn. Op de motor naar wat vrienden, op stap enzo. Toen ik weer naar huis wou kreeg ik met geen mogelijkheid de motor aan. Ik wou al de pechhulp bellen en had mijn telefoon dus al in de handen toen ik zag dat de killswitch omgeflipt was.. :X Ik denk dat ik er wel 10 minuten heb staan kloten voordat ik daarachter kwam.
Ik gebruik zelf eigenlijk nooit de killswitch dus tja.

[ Voor 6% gewijzigd door darkkingll op 12-05-2017 12:34 ]

• Bioflap
darkkingll schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:33:
Ik had gisteren ook nog zoiets. Wou een rotonde oprijden, sloeg de motor ook af.. :(
Grootste blunder zal denk ik een tijdje geleden zijn. Op de motor naar wat vrienden, op stap enzo. Toen ik weer naar huis wou kreeg ik met geen mogelijkheid de motor aan. Ik wou al de pechhulp bellen en had mijn telefoon dus al in de handen toen ik zag dat de killswitch omgeflipt was.. :X Ik denk dat ik er wel 10 minuten heb staan kloten voordat ik daarachter kwam.
Ik gebruik zelf eigenlijk nooit de killswitch dus tja.
Haha ja dat met de killswitch heb ik ook een keer gehad. En maar moeilijk nadenken... Totdat je opeens bij toeval de schakelaar omzet 8)7

• darkkingll
Ik zag het toen toevallig toen ik de sleutel uit het contact wou halen.. Was echt even een Doh! momentje..

Disclaimer: Ik vermoed dat een van de andere mensen die daar waren de switch had omgezet. (hij rijd een Bandit en vertelde later dat hij bij het uitschakelen altijd die switch gebruikt)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bij mijn brommertje is de Kill switch tevens de startknop.... Hoe handig is dát :P

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:15
Ik heb gisteren een brommer gegroet -O-. Behoorlijke blunder dus..

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Mijn key less zender aan een touwtje nog in het slot van mijn topkoffer met 160km op de snelweg...

Ikke netjes terugzwaaien naar de koekblikkers, vond ze aardig dat ze naar me zwaaiden en wezen...

• Aschtra
Worden jullie ook 's avonds regelmatig geseind door auto's? Volgens mij denken ze dat mijn linker koplamp stuk is (mijn grootlicht, welke niet brand)

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Misschien te hoog afgesteld?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11 12:44

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Aschtra schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:24:
Worden jullie ook 's avonds regelmatig geseind door auto's? Volgens mij denken ze dat mijn linker koplamp stuk is (mijn grootlicht, welke niet brand)
Denk eerder dat je koplamp hoog staat.

Asus Zenbook i7 256gb

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dat is in het donker door een tegenligger erg slecht te zien, die ziet alleen 1 lichtpunt. Staat je koplamp niet te hoog afgesteld waardoor je tegenliggers verblind, die daarom gaan seinen?

Edit: Heh, spuit 11... :+

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Wel eens naar de afstelling van de koplamp gekeken? Vaak staat die te hoog (doordat je motor door zijn vering zakt als je er op zit). Mijn huisgenoot heb ik gebracht toen hij zijn nieuwe motor ging halen. Op de terug weg heeft hij achter me aan gereden. Ik kwam thuis met knallende koppijn van zijn koplamp in mijn binnen spiegel. Eerste wat ik tegen hem zei:"Pas de afstelling van je koplamp aan"

All-Round nerd | iRacing Profiel

• InZane
  • Laatst online: 06:32
gebruikershaes schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:53:
Ik heb gisteren een brommer gegroet -O-. Behoorlijke blunder dus..
Vorige week ook nog gedaan :F

Ook een keer de jiffy van de (gelukkig) lesmotor niet goed uit gedaan. Die was ook 200kg+, dus ik legde 'm maar voorzichtig neer :+

• Aschtra
Hmm geen idee of die te hoog staat. Ga er vanuit van niet want komt net uit de fabriek maar ik ga er eens naar kijken. Weet alleen niet hoe / of ik dat zelf kan stellen

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:52
Aschtra schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:28:
Hmm geen idee of die te hoog staat. Ga er vanuit van niet want komt net uit de fabriek maar ik ga er eens naar kijken. Weet alleen niet hoe / of ik dat zelf kan stellen
Waarschijnlijk staat hij te hoog, was bij mij ook. In de fabriek hebben ze lak aan de afstelling ervan. Want iedere persoon heeft een ander lichaamsgewicht, dus zal de motor anders door zijn veren zakken. En ze gaan er misschien deels vanuit dat dat door de dealer wordt gecontroleerd?

Het aanpassen was bij mij met een schroevendraaier een tandwiel draaien achter de koplomp. Check je handleiding voor hoe het bij jou moet :9

YouTube: MotorcycleGeek

• Aschtra
Hmm staat zo niet in de handleiding zo te zien. Die zegt vraag de Yamaha dealer maar :')
Dan maar ff googlen

[ Voor 10% gewijzigd door Aschtra op 12-05-2017 13:39 ]

• lolgast
Dat wordt het wpb downloaden :D

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27
wimmel_1 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:01:

Die Skylift wou ik eerst ook en zou ik sowieso verkiezen boven een brug. Het grote voordeel van die skylift is dat je met 1 lift de motorfiets tot aan het frame helemaal kan strippen. Geen gekut meer met verschillende soorten liftjes en het verplaatsen van dingen.

Ik heb nu zo een zwart laag ding voor de Aprilia aangezien ik het voor een prikkie tweedehands kon overnemen en dat werkt ook relaxed. Nadeel van die stand is dat de lift niet aan de motorfiets vastzit, dus het zou theoretisch bij wat gejengel vanaf de andere kant eraf kunnen vallen. Dat kan bij de skylift niet.

• Anoshky
Bioflap schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:25:
[...]

Haha maar dat is toch ook heerlijk? Heb je tenminste het idee dat je iets hebt gedaan _/-\o_

Nu we toch bezig zijn met de ervaringen, wat is de ergste blunder wat je hebt gemaakt met het motorrijden?
Mijn GS500 viel bij het wegrijden uit, net toen ik mijn voeten op de steuntjes had gezet. 5 seconden later lag ik zijwaarts. Gewoon omgevallen omdat ik het niet kon redden om mijn been van het stepje af te krijgen :+
Eerste rit met mijn nieuwe motor, net na het behalen van mijn rijbewijs op een drukke gewestweg op één of andere manier per ongeluk mijn killswitch aangetikt.
5 min compleet aan het doorslaan op de pechstrook omdat mijn nieuwe motor al stuk is.
Dan toch plots de link leggen naar de killswitch, ok, motor start weer.
Ik zet hem in eerste, bam hij valt weer uit.
Terug motor aanzetten, in eerste, valt weer uit.
Zo nog een keer of twee, tot ik het begin te snappen... :+

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

(jarig!)
Anoshky schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:45:
[...]

Eerste rit met mijn nieuwe motor, net na het behalen van mijn rijbewijs op een drukke gewestweg op één of andere manier per ongeluk mijn killswitch aangetikt.
5 min compleet aan het doorslaan op de pechstrook omdat mijn nieuwe motor al stuk is.
Dan toch plots de link leggen naar de killswitch, ok, motor start weer.
Ik zet hem in eerste, bam hij valt weer uit.
Terug motor aanzetten, in eerste, valt weer uit.
Zo nog een keer of twee, tot ik het begin te snappen... :+
Ik heb ook een bloedhekel aan slimme software...omdat die altijd doet wat ik niet verwacht :+ 8)7

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Pagina: 1 ... 48 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.