Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.563 views

Onderwerpen

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:54
NeoPhire schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:07:
[...]

Super, ga ik ook daar even kijken. Mocht er iemand interesse hebben in een Honda CBR650f, bij deze :-)
http://www.motorshopper.n.../Honda-CBR-650-F-ABS.html

[afbeelding]
Of zet hem in je signature, dan staat de advertentie onder elke post die je doet ;)

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:09
Yea had gisteren ook wat klaverbladen gereden. Laatste paar keer daar ging het kijken wel goed. Maar daar ligt ook vaak geen steentjes op de weg of tegemoet komend verkeer :p

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-11 20:50
Aschtra schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:13:
Yea had gisteren ook wat klaverbladen gereden. Laatste paar keer daar ging het kijken wel goed. Maar daar ligt ook vaak geen steentjes op de weg of tegemoet komend verkeer :p
Ja, dat rijdt een stuk fijner. Je bent aan het oefenen om een knietje aan de grond te krijgen?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 23:50:
[...]

M'n zakelijke vervoer was destijds een eigen EOS 233 welke ik als "Eigen RIjder" reed. Je mag 't van mij noemen zoals je wil :P
Ha! Nu heb je het tóch uitgelegd :D

Dit was mijn associatie met 997 ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
NeoPhire schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:07:
[...]

Super, ga ik ook daar even kijken. Mocht er iemand interesse hebben in een Honda CBR650f, bij deze :-)
http://www.motorshopper.n.../Honda-CBR-650-F-ABS.html
Ik heb momenteel een CBR600F uit 2005. (zwart ook).
Ik ga even overleggen met een vriend van mij, kan ik erop terugkomen?
(En heb je de originele koplamp en ruitje nog?)

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 11-05-2017 09:30 ]

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 11:43
lolgast schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:10:
Of zet hem in je signature, dan staat de advertentie onder elke post die je doet ;)
Thanks, gelijk gedaan :-)
GeeMoney schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:30:
Ik heb momenteel een CBR600F uit 2005. (zwart ook).
Ik ga even overleggen met een vriend van mij, kan ik erop terugkomen?
(En heb je de originele koplamp en ruitje nog?)
Uiteraard, laten we anders even contact hebben via PB, scheelt wat spam in dit topic :)

• Panini
NeoPhire schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:35:
[...]

Suggestie: maak er een url van waar je op kan klikken ;)

• lolgast
[...]

[...]

Uiteraard, laten we anders even contact hebben via PB, scheelt wat spam in dit topic :)
Nu nog bruikbaar :+. Ff zo neerzetten in je signature
code:
1
[url]http://www.motorshopper.nl/advertentie/74192/Honda-CBR-600-F/Honda-CBR-650-F-ABS.html[/url]

Of nog netter
code:
1
[url=http://www.motorshopper.nl/advertentie/74192/Honda-CBR-600-F/Honda-CBR-650-F-ABS.html]Honda CBR650f te koop[/url]

Met al die linkjes zo gaat hij het wel goed doen op Google :+

[ Voor 20% gewijzigd door lolgast op 11-05-2017 09:39 ]

• Aschtra
Panini schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:20:
[...]

Ja, dat rijdt een stuk fijner. Je bent aan het oefenen om een knietje aan de grond te krijgen?
Nee ben aan het oefenen om überhaupt een beetje normaal door de bocht te gaan en aan de hand van wat tips focus ik nu vooral op goed door de bocht blijven kijken. Heb net mijn rijbewijs :p

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
[...]

[...]

PB verstuurd :)

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 11:43
Thanks voor de tips mensen, ging ff sneller als verwacht :)

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:21
Inderdaad, dus doe het nog lekker rustig aan man. Leer eerst maar eens die machine helemaal goed te besturen en maak lekker kilometers. Zolang je net zo snel als de autos door de bochten gaat op de wegen waar je rijd, dan zit je goed. Het beter door de bochten gaat komt vanzelf wel. Als je lekker aan het rijden bent krijg je steeds meer het gevoel dat je 1 bent met je motor. En dan krijg je op den duur dat je door een bocht gaat of op een rotonde rijd en je schrikt van dat je schoen het asfalt raakt. Dan weet je dat je klaar bent om op je bochtenwerk te focussen.

En inderdaad wat @Panini zegt, wil je bochten techniek leren, ga dan naar het bochtenwalhalla. AKA circuit 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Leviathius op 11-05-2017 09:48 ]

YouTube: MotorcycleGeek

• Panini
Aschtra schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:40:
[...]

Nee ben aan het oefenen om überhaupt een beetje normaal door de bocht te gaan en aan de hand van wat tips focus ik nu vooral op goed door de bocht blijven kijken. Heb net mijn rijbewijs :p
Keertje met de motor naar het circuit ;)
Leer je in 1 dag meer qua rijtechniek dan je in dit hele seizoen op de weg kan leren.
Leviathius schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:47:
[...]

Inderdaad, dus doe het nog lekker rustig aan man. Leer eerst maar eens die machine helemaal goed te besturen en maak lekker kilometers. Zolang je net zo snel als de autos door de bochten gaat op de wegen waar je rijd, dan zit je goed. Het beter door de bochten gaat komt vanzelf wel. Als je lekker aan het rijden bent krijg je steeds meer het gevoel dat je 1 bent met je motor. En dan krijg je op den duur dat je door een bocht gaat of op een rotonde rijd en je schrikt van dat je schoen het asfalt raakt. Dan weet je dat je klaar bent om op je bochtenwerk te focussen.
:/

Grote kans dat je stepje dan ook over het asfalt aan het schrapen is. Willen we natuurlijk ook niet hebben denk ik.

Plus dan gaan je schoenen straks erg snel :+

[ Voor 49% gewijzigd door Panini op 11-05-2017 09:50 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:37:
[...]

Nu nog bruikbaar :+. Ff zo neerzetten in je signature
code:
1
[url]http://www.motorshopper.nl/advertentie/74192/Honda-CBR-600-F/Honda-CBR-650-F-ABS.html[/url]

Of nog netter
code:
1
[url=http://www.motorshopper.nl/advertentie/74192/Honda-CBR-600-F/Honda-CBR-650-F-ABS.html]Honda CBR650f te koop[/url]

Met al die linkjes zo gaat hij het wel goed doen op Google :+
Met
code:
1
 rel="external nofollow"
in de link moet je daar niet op rekenen :z

Anders zouden fora (nog meer dan nu) een té gevoelig doelwit worden voor spammers. En kan je met simpele onderschriftjes iedere site ineens hoog in Google krijgen.

• Leviathius
Panini schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:47:
[...]

:/

Grote kans dat je stepje dan ook over het asfalt aan het schrapen is. Willen we natuurlijk ook niet hebben denk ik.

Plus dan gaan je schoenen straks erg snel :+
Nee hoor, ik rijd op een naked bike en als ik me voeten gewoon 'normaal' op de stepjes heb staan en iets naar buiten gekanteld heb (vanwege het schakelpookje), dan raken mijn schoenen eerder het asfalt dan de slijtbouten van mijn stepjes. Scheelt 3-5cm ongeveer. Als ik de intentie heb om 'sportief' te rijden, dan zit ik met me tenen op de stepjes. Dan komen inderdaad mijn schoenen niet op de grond, maar eerst mijn stepjes. Gelukkig nog niet zo erg gesjeesd dat dat aan de hand was.

Bij een sportmotor is het inderdaad een ander verhaal en daar had ik even niet bij stilgestaan :9.

• lolgast
[...]

De enige tip die je van mij krijgt: Ga gewoon veel rijden. Bochten nemen zoals sommige hier doen kan gewoon niet binnen een jaar. Ik heb een Ducati 749s (1.000km gereden) en in totaal 12.000 km gereden ofzo, maar mijn schoonvader rijd VEEL beter in de bochten dan ik, met een Ducati Multistrada 620. Das ook niet gek, want hij rijdt al 40 jaar :P

Elke rit leer je een beetje, maar probeer nou niet nu al een hellingshoek van 40 te halen met die motor. Ga gewoon genieten van dat apparaat _/-\o_

Edit: Langzame (<40km/u) bochten is sowieso niet te doen met de 749, dus dan haal ik mijn schoonvader op het rechtere stuk wel weer in

[ Voor 7% gewijzigd door lolgast op 11-05-2017 10:04 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:58

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Doe een VRO van de KNMV, nog hartstikke leuk ook!

http://www.knmv.nl/opleid...saanbod-KNMV/VRO-Bochten/

"vroeger" waren die genummerd... (en moest je eerst 1 voor 2 nu niet meer?)

[ Voor 16% gewijzigd door steveman op 11-05-2017 10:01 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Panini
Leviathius schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:54:
[...]

Nee hoor, ik rijd op een naked bike en als ik me voeten gewoon 'normaal' op de stepjes heb staan en iets naar buiten gekanteld heb (vanwege het schakelpookje), dan raken mijn schoenen eerder het asfalt dan de slijtbouten van mijn stepjes. Scheelt 3-5cm ongeveer. Als ik de intentie heb om 'sportief' te rijden, dan zit ik met me tenen op de stepjes. Dan komen inderdaad mijn schoenen niet op de grond, maar eerst mijn stepjes. Gelukkig nog niet zo erg gesjeesd dat dat aan de hand was.

Bij een sportmotor is het inderdaad een ander verhaal en daar had ik even niet bij stilgestaan :9.
;)

Heb mezelf aangeleerd om altijd de bal van me voet op de stepjes te zetten. Had in het begin nog wel eens de neiging om met me schoenen wat asfalt op te eten.
steveman schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:59:
[...]

Doe een VRO van de KNMV, nog hartstikke leuk ook!

http://www.knmv.nl/opleid...saanbod-KNMV/VRO-Bochten/

"vroeger" waren die genummerd... (en moest je eerst 1 voor 2 nu niet meer?)
Holy shit, 280 euro voor niet leden?

Kan je bijna 2 circuitdagen op Zolder van betalen. Denk dat je daar toch wel wat meer plezier van hebt :)
Daarvoor krijg je ook nog eens les van een ervaren rijder over bochtentechniek, remmen, kijken de apex blablabla

[ Voor 24% gewijzigd door Panini op 11-05-2017 10:04 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Panini schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:01:
[...]

;)

Heb mezelf aangeleerd om altijd de bal van me voet op de stepjes te zetten. Had in het begin nog wel eens de neiging om met me schoenen wat asfalt op te eten.

[...]

Kan je bijna 2 circuitdagen op Zolder van betalen. Denk dat je daar toch wel wat meer plezier van hebt :)
Heb iemand bij een VRO-2 in de loop van de dag z'n tenen bloot zien leggen XD
(Theo met z'n rode Honda Blackbird)
[...]

;)

[...]

Daarvoor krijg je ook nog eens les van een ervaren rijder over bochtentechniek, remmen, kijken de apex blablabla
Maar is de begeleiding daar net zo intens?

Goedkopere alternatieven zijn natuurlijk de andere aanbieders op Lelystad, motorcircuittraining bijvoorbeeld. En midland circuit is ook leuk.

[ Voor 40% gewijzigd door steveman op 11-05-2017 10:05 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Leviathius schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:47:
[...]

En inderdaad wat @Panini zegt, wil je bochten techniek leren, ga dan naar het bochtenwalhalla. AKA circuit 8)
Dat ligt ook maar net aan wat voor motor je rijd. Met de lesmotor(Honda CBS600N geloof ik) vaak zat met de stepjes of schoenen over het asfalt lopen schrapen in bochten. Met mijn huidige Triumph ben ik nog lang niet zover... (terwijl ik er wel mharder mee door de bochten ga)

• Panini
steveman schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:03:
[...]

Heb iemand bij een VRO-2 in de loop van de dag z'n tenen bloot zien leggen XD
(Theo met z'n rode Honda Blackbird)

[...]

Maar is de begeleiding daar net zo intens?

Goedkopere alternatieven zijn natuurlijk de andere aanbieders op Lelystad, motorcircuittraining bijvoorbeeld. En midland circuit is ook leuk.
8)7

Mijn eerste circuitdagje scheelde het ook niet veel. Was zo gefocust op andere dingen dat ik mijn voeten niet goed op het stepje plaatste. Schoenen waren flink door gesleten.

Gelukkig waren het 2e hands Sidi's

Over de begeleiding: je krijgt 5-6*20 minuten op een proper circuit eerst de theorie van een instructeur. Daarbij laat hij je de correcte houding en remtechniek zien.

Vervolgens ga je rijden in groepjes van 4-5 achter de instructeur en wissel je per ronde qua positie. Degene die achter de instructeur rijdt wordt constant in de gaten gehouden door hem/haar en krijgt dan ook tips.

[ Voor 39% gewijzigd door Panini op 11-05-2017 10:08 ]

• Aschtra
[...]

;)

[...]

Die tip van de bal van mijn voet op de stepjes heb ik ook meegekregen inderdaad. Maar nog lang niet van toepassing.

Ik ga die bochten in ieder geval even vergeten en gewoon normaal rijden. Wilde uiteraard niet meteen plat door de bocht, maar wel iets schuiner dan normaal :p

• Panini
Aschtra schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:05:
[...]

Die tip van de bal van mijn voet op de stepjes heb ik ook meegekregen inderdaad. Maar nog lang niet van toepassing.

Ik ga die bochten in ieder geval even vergeten en gewoon normaal rijden. Wilde uiteraard niet meteen plat door de bocht, maar wel iets schuiner dan normaal :p
Twist of the Wrist II

Kijk deze video ook anders eens. Hoop info komt daarin terug.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het valt me de laatste tijd wel op hoeveel mensen door rood rijden, of zouden de verkeerslichten die ik passeer gewoon strak op elkaar zijn afgesteld?

Ik stond op de N11 vooraan voor rood om rechtdoor richting Leiden te gaan, en toen het groen werd voor mij, reed van rechts nog een kleine vrachtwagen de bocht in. En dat was niet de eerste keer.

Goed blijven opletten dus, en niet altijd vol gas wegscheuren. :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:15
Mja die “oeps" momenten zal je wss houden ongeacht of je 1 jaar of 40 jaar rijdt. Laatst nog zat ik op een voor mij onbekende weg. Zag een mooie bocht naar links waar ik vrij vlot doorheen knalde, maar wat ik niet zag is dat er gelijk achteraan een krappe bocht naar rechts zat. Ik moest toen remmen en dus lekker rechtdoor. Net niet in de berm, maar als er een tegenligger was dan zat ik daar bovenop.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

CodeCaster schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:35:
Het valt me de laatste tijd wel op hoeveel mensen door rood rijden, of zouden de verkeerslichten die ik passeer gewoon strak op elkaar zijn afgesteld?

Ik stond op de N11 vooraan voor rood om rechtdoor richting Leiden te gaan, en toen het groen werd voor mij, reed van rechts nog een kleine vrachtwagen de bocht in. En dat was niet de eerste keer.

Laatst met het koekblik nog in de ankers gemoeten voor roodrijders :S Afschieten opsluiten dat volk :r

• lolgast
steveman schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:44:
[...]

Laatst met het koekblik nog in de ankers gemoeten voor roodrijders :S Afschieten opsluiten dat volk :r
Als het niet levensbedreigend gaat eindigen (lees: er niemand geT-boned wordt) rij ik gewoon door. Dat ze het heen en weer krijgen. Zelfde met mensen die voorrang nemen van links. Ik rij door en doe gewoon alsof ik ze niet zie. Tot nu toe kiest iedereen dan toch eieren voor zijn geld :D

Edit: Nee niet alle situaties zijn zo zwart-wit. Maar als iemand een kruising nadert zonder te stoppen en hij komt van links ben je aan het verkeerde adres. Pizzabezorger of zakenman, wachten moet je. Ik sta daar ook niet voor mijn plezier

[ Voor 20% gewijzigd door lolgast op 11-05-2017 10:58 ]

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-11 09:17

Least Inkling

Product of the cold war

Heb op zich niet zo'n problemen met weggebruikers die voor me inschieten. Heb wel problemen met diegene die dan al naar de vijfde versnelling opschakelen terwijl ze nog maar 40 rijden.

Zie ik rookpluimen uit de uitlaat, weet ik in ieder geval dat ze moeite doen om de snelheid enigszins te evenaren om mij niet teveel te willen hinderen. Dan denk ik, okee verkeerd ingeschat, kan gebeuren.

De anderen mogen naar het museum om de guillotine van dichtbij te bekijken

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zijn er trouwens mensen hier die de offroad-optie van Tyre pro gebruiken? Ben benieuwd of daar wat uit komt waar je ook daadwerkelijk mag komen :+

/me wil eigenlijk ook nog een noppenfiets

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Least Inkling schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:55:
Heb op zich niet zo'n problemen met weggebruikers die voor me inschieten. Heb wel problemen met diegene die dan al naar de vijfde versnelling opschakelen terwijl ze nog maar 40 rijden.

Zie ik rookpluimen uit de uitlaat, weet ik in ieder geval dat ze moeite doen om de snelheid enigszins te evenaren om mij niet teveel te willen hinderen. Dan denk ik, okee verkeerd ingeschat, kan gebeuren.

De anderen mogen naar het museum om de guillotine van dichtbij te bekijken
Ja, heel herkenbaar! Wel haast hebben om voor te dringen, maar dan niet opschieten? :F

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
CodeCaster schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:35:

Dat merk ik vooral, dat de verkeerslichten op veel plekken erg strak op elkaar afgesteld staan.
Soms heb je de mogelijkheid om de lichten vanuit een andere richting te zien als je staat te wachten voor rood licht (weerkaatsing ergens op, oid). Valt me op dat op veel plekken 'mijn' lamp gelijk op groen springt zodra de ander op rood gaat, zit geen tijd tussen. Daar zie je dus ook veel mensen die net door rood rijden. Of als het een lange/langzame vrachtwagen is die nog door oranje ging, nog ruim half op het kruispunt is als het voor jou groen wordt.

• darkkingll
Ik zag eergisteren wel het toppunt. Een auto die door rood linksaf sloeg terwijl ik al een seconde of 2-3 groen had.. (stonden 2 auto's voor mij..)

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Laatst ook een groepje van 3 auto's die van rechts, rechtsaf aan het slaan waren, door donkeroranje-rood heen. Ik ging rechtdoor op de kruising en trok autowaardig op vanuit stilstand omdat ik het al zag gebeuren...

Voor de middelste auto nog even geremd, om er achter in te voegen. De derde auto keek al helemaal raar op van waar komt die vandaan dan?

Motorwaardig optrekken en ik had op de eerste motorkap gelegen...

verkeerslichten staan retestrak ingesteld, behalve op detecteren van motoren :-)

Wat ik zelf nog vervelender vind dan lang moeten wachten op groen, is dat bij veel verkeerslichten het treintje auto's voor je goed wordt opgepakt, en het systeem de verkeerslichten naar oranje en vervolgens rood zet om de auto voor je als afsluiter te laten rijden. Merk dit voornamelijk op 80 wegen, waarbij ik dan hard moet remmen, of gas geven om oranje te pakken.

Verwijderd

lolgast schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:58:
[...]
De enige tip die je van mij krijgt: Ga gewoon veel rijden. Bochten nemen zoals sommige hier doen kan gewoon niet binnen een jaar. Ik heb een Ducati 749s (1.000km gereden) en in totaal 12.000 km gereden ofzo, maar mijn schoonvader rijd VEEL beter in de bochten dan ik, met een Ducati Multistrada 620. Das ook niet gek, want hij rijdt al 40 jaar :P
Hehe >:)

De oudere motorrijders doen het nog niet zo slecht he :P ;)

• Ari Gold
  • Laatst online: 23:50
Zaterdag dus eindelijke de MT ophalen. *O*

Ondertussen al naar verzekeringen aan het kijken. Wordt sowieso wel een All Risk.

Ik gok bij KNMV. Iemand ervaring met verzekering via Motoport? Scheelt toch heel wat. 86 vs 38 euro.

Verwijderd

Tankiej schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:35:
[...]

Dat merk ik vooral, dat de verkeerslichten op veel plekken erg strak op elkaar afgesteld staan.
Soms heb je de mogelijkheid om de lichten vanuit een andere richting te zien als je staat te wachten voor rood licht (weerkaatsing ergens op, oid). Valt me op dat op veel plekken 'mijn' lamp gelijk op groen springt zodra de ander op rood gaat, zit geen tijd tussen. Daar zie je dus ook veel mensen die net door rood rijden. Of als het een lange/langzame vrachtwagen is die nog door oranje ging, nog ruim half op het kruispunt is als het voor jou groen wordt.
Sowieso dient men de stoppen bij oranje als het nog kan, dus dan staat 'ie blijkbaar heel kort op oranje?

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11 08:50
Panini schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:05:
[...]

8)7

Mijn eerste circuitdagje scheelde het ook niet veel. Was zo gefocust op andere dingen dat ik mijn voeten niet goed op het stepje plaatste. Schoenen waren flink door gesleten.

Gelukkig waren het 2e hands Sidi's

Over de begeleiding: je krijgt 5-6*20 minuten op een proper circuit eerst de theorie van een instructeur. Daarbij laat hij je de correcte houding en remtechniek zien.

Vervolgens ga je rijden in groepjes van 4-5 achter de instructeur en wissel je per ronde qua positie. Degene die achter de instructeur rijdt wordt constant in de gaten gehouden door hem/haar en krijgt dan ook tips.
Vorig jaar heb ik mijn vriendin na veel aanmoediging ook zo ver gekregen om dit een keer te doen maar toen was het echt een grote teringzooi qua organisatie. Mensen die elkaar inhaalden in groep 1 en dat soort ellende en er werd echt niets aan gedaan. Ik zou nu in ieder geval geen mensen meer aanraden om daar niv. 1 te doen terwijl ik daar zelf ook een beetje heb leren rijden :/ , zeker met de puinzooi die het nu is qua organisatie bij MSH/MSZ of hoe ze zichzelf nu ook willen noemen.

Kun je naar mijn bescheiden mening beter bv. inter-track op mettet boeken bij de rookies, daar ben ik de vorige keer mee geweest en de begeleiding leek daar vrij goed te zijn (heb zelf ook 2 ronden meegereden bij de rookies om even te kijken wat organisatie daar als lijnen adviseert, maar dus geen echte ervaring met rookies rijden daar).

• Tankiej
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:33:
[...]

Sowieso dient men de stoppen bij oranje als het nog kan, dus dan staat 'ie blijkbaar heel kort op oranje?
Dat het hoort wil niet zeggen dat men dat ook doet. De meesten zie ik gas bij geven als het oranje wordt :+

Verwijderd

@Tankiej Helaas is dat wel de regel inderdaad. Ik rem als het nog kan, maar dat gaat regelmatig ook net goed. Ben al een keer door één of ander mafkees bijna ondersteboven gereden. Toen ik hem er op wees deed hij heel onnozel... Waar is de politie op zulke momenten?

Zodra ik geld er voor heb ga ik een camera op mijn motor zetten standaard, want ik wil eigenlijk in zulke gevallen bewijs hebben zodat ik aangifte kan doen.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2017 12:45 ]

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-11 16:41

Wootlock

Evilution

Ari Gold schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:29:

Ondertussen al naar verzekeringen aan het kijken. Wordt sowieso wel een All Risk.

Ik gok bij KNMV. Iemand ervaring met verzekering via Motoport? Scheelt toch heel wat. 86 vs 38 euro.
Op mijn vorige motor had een verzekering van Motoport.
Opzich niets mis mee, zeker gezien de prijs alleen het opzeggen van die verzekering had wat voeten in de aarde...
Je moest perseé een vrijwaringsbewijs insturen en even snel opzeggen net voor het einde van de maand zat er ook niet bij... gevolg je betaald dus gewoon voor de gehele volgende maand voor iets wat je niet hebt (ik heb het bedrag laten storneren)
Opzich dus een prima verzekering :)

"Don't let your dreams be memes"

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:10

Motoport als zaak zijnde ken ik weinig goede verhalen over. Weet niet hoe de verzekering is, maar denk dat hetzelfde verhaal zal zijn.

• darkkingll
Is Motoport niet een franchise? Ik ben namelijk erg tevreden over die in Hoogezand. Eigenaar heeft zelfs een andere auto en aanhanger geregeld toen ik een keer gestrand was(onderuit gegaan, schakelspul was daardoor afgebroken) zodat hij de motor op kon halen. De eigen bus stond namelijk bij de garage voor onderhoud.

• Tankiej
  • Nu online
darkkingll schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:50:
Is Motoport niet een franchise? Ik ben namelijk erg tevreden over die in Hoogezand. Eigenaar heeft zelfs een andere auto en aanhanger geregeld toen ik een keer gestrand was(onderuit gegaan, schakelspul was daardoor afgebroken) zodat hij de motor op kon halen. De eigen bus stond namelijk bij de garage voor onderhoud.
Ja :)
De ervaringen schelen ook behoorlijk per vestiging. Zo heb ik bij de vestiging in Leek hele goede ervaringen wat betreft de kleding afdeling, maar over de werkplaats en verkoop van motoren vind je talloze slechte ervaringen.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Met Tankiej. Een keer weggebracht voor een vers setje rubber. Vervolgens een rekening gepresenteerd met zaken "die ze ontdekt hadden" maar verzuimd hebben dat te overleggen. Zaken die niets te maken hadden met het verse rubber.

Materiaalkosten heb ik betaald, uurloon niet. Gaan ze maar inhalen in een weekendje auto's wassen...

Overigens is deze Motorport doorgestart na faillissement

• darkkingll
Hmmja, mijn vader is ook wel eens bij die in Leek geweest, kijken naar een motor. Uiteindelijk heeft ie hem bij Motorplaza Groningen gekocht..

Waar ik weer mijn huidige motor niet heb gekocht. Ik heb er even gezeten op een GSR600, maar dat ding begon al vorkolie te lekken toen de verkoper hem uit het rijtje haalde...

Dat de Triump na elk ritje een drupje olie laat vallen, ach.. Engels karakter :+

[ Voor 11% gewijzigd door darkkingll op 11-05-2017 13:14 ]

• Panini
Bastard schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:35:
[...]

Vorig jaar heb ik mijn vriendin na veel aanmoediging ook zo ver gekregen om dit een keer te doen maar toen was het echt een grote teringzooi qua organisatie. Mensen die elkaar inhaalden in groep 1 en dat soort ellende en er werd echt niets aan gedaan. Ik zou nu in ieder geval geen mensen meer aanraden om daar niv. 1 te doen terwijl ik daar zelf ook een beetje heb leren rijden :/ , zeker met de puinzooi die het nu is qua organisatie bij MSH/MSZ of hoe ze zichzelf nu ook willen noemen.

Kun je naar mijn bescheiden mening beter bv. inter-track op mettet boeken bij de rookies, daar ben ik de vorige keer mee geweest en de begeleiding leek daar vrij goed te zijn (heb zelf ook 2 ronden meegereden bij de rookies om even te kijken wat organisatie daar als lijnen adviseert, maar dus geen echte ervaring met rookies rijden daar).
Als dat waar is dan zijn ze heel erg achteruitgegaan in die paar jaar :X . In niveau 1 kan je toch niet inhalen aangezien je achter een instructeur rijdt in een groepje? Benieuwd hoe die dag er dan uit zag.

De zooi van de scheiding weet ik over, maar de oorzaak boeit me vrij weinig. Zolang ze de organisatie maar gewoon op peil houden.

Mettet is leuk, maar echt een klein baantje. Plus het is veel verder rijden dan de andere circuits (voor mij dan). Ik ben daar ook een keer geweest met Inter track en het toezicht was toen niet echt ok moet ik zeggen. Mijn ervaring is dus weer heel anders dan die van jou.

Reden rookies rond, zonder begeleiding, die echt een gevaar voor zichzelf waren. En nog erger: een gevaar voor anderen. Niveau verschil was veel te groot. Vooral toen het begon te regenen haalde sommige de raarste capriolen uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Panini op 11-05-2017 13:16 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:58

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:43:
@Tankiej Helaas is dat wel de regel inderdaad. Ik rem als het nog kan, maar dat gaat regelmatig ook net goed. Ben al een keer door één of ander mafkees bijna ondersteboven gereden. Toen ik hem er op wees deed hij heel onnozel... Waar is de politie op zulke momenten?

Zodra ik geld er voor heb ga ik een camera op mijn motor zetten standaard, want ik wil eigenlijk in zulke gevallen bewijs hebben zodat ik aangifte kan doen.
Remmen voor oranje op de motor terwijl er nog iemand achter me zit zou ik persoonlijk nooit doen. Veel te grote kans dat degene achter me het dan verkeerd inschat of me stomweg over het hoofd ziet.
Least Inkling schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:07:
Met Tankiej. Een keer weggebracht voor een vers setje rubber. Vervolgens een rekening gepresenteerd met zaken "die ze ontdekt hadden" maar verzuimd hebben dat te overleggen. Zaken die niets te maken hadden met het verse rubber.

Materiaalkosten heb ik betaald, uurloon niet. Gaan ze maar inhalen in een weekendje auto's wassen...

Overigens is deze Motorport doorgestart na faillissement
Dat is wel heel lomp... Bij een grote beurt kan ik me zoiets nog voorstellen, maar dan zou ik alsnog eerst een telefoontje willen. Als ik echter banden kom halen ga ik er zeker niet vanuit dat er opeens extra kosten bij komen... Nog netjes dat je de onderdelen betaald hebt, dat is bij een toko als Motoport niet bepaald goedkoop ook meestal.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:17:
[...]

Remmen voor oranje op de motor terwijl er nog iemand achter me zit zou ik persoonlijk nooit doen. Veel te grote kans dat degene achter me het dan verkeerd inschat of me stomweg over het hoofd ziet.
Ik ben er normaal ook voorzichtig mee, maar het was dus al rood en ik werd gewoon door het rood licht geduwd. Ik laat me niet dwingen om door rood te rijden... Dat beschouw ik gewoon als een misdrijf, dus als het even kan rem ik gewoon en laat anderen zich maar gedragen.

Sowieso vraag ik me af waarom er niet sneller ingegrepen wordt. Er rijden zoveel gekken rond die allang hun rijbewijs hadden mogen inleveren wat mij betreft.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2017 13:20 ]

• Panini
Voor de geïnteresseerden:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xdNqhXrxxdg&t=586s]

Dit is het Mettet circuit. Dit ben ik ong. 5 jaar terug.
Ook nog een klein stukje in de regen door gereden toen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:19:
[...]

Ik ben er normaal ook voorzichtig mee, maar het was dus al rood en ik werd gewoon door het rood licht geduwd. Ik laat me niet dwingen om door rood te rijden... Dat beschouw ik gewoon als een misdrijf, dus als het even kan rem ik gewoon en laat anderen zich maar gedragen.

Sowieso vraag ik me af waarom er niet sneller ingegrepen wordt. Er rijden zoveel gekken rond die allang hun rijbewijs hadden mogen inleveren wat mij betreft.
Door rood is een ander verhaal natuurlijk inderdaad.

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 09:23

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Panini schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:19:

[video]

Vraagje; waar heb jij deze training gedaan? Als ik zo google kom ik echt op 12 mogelijkheden uit haha, ieder met zo'n pro's en con's.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik had zelf voor beginner-circuitdagen altijd goede ervaringen met Motorsportlifestyle. Geen onderling gedoe in de groepen, voorrijder die oplet en nuttige debrief achteraf. In overleg switchen tussen groepen was vaak ook mogelijk.

• Panini
Mu.siQ schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:29:
[...]

Vraagje; waar heb jij deze training gedaan? Als ik zo google kom ik echt op 12 mogelijkheden uit haha, ieder met zo'n pro's en con's.
Dit was via Inter-Track. Let wel op, dit was geen training maar vrij rijden. Je wordt dus geacht al kennis te hebben van remtechniek, positie op de motor, rijlijnen etc..

Maar ze bieden ook dagen aan met begeleiding erbij. :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Panini schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:19:

[video]

Die regendruppels op je ruitje

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Do4ldMT.png

:+

• Panini
steveman schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:26:
[...]

Die regendruppels op je ruitje

[afbeelding]

:+
Sssttt....stiekem was ik aan het cruisen op warp speed :+

• lolgast
https://www.facebook.com/...el/posts/1522325581113553
Dat is €88.000 alstublieft. Pinnen of contact (kan zomaar in die regio :+)?

Verwijderd

Aschtra schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:26:
Damn gisteren nog even wat gras gepakt. Was aan het oefenen om goed door de bocht te kijken maar een bocht was wel heel scherp dus toen keek ik terug en remde omdat ik niet zo hard durfde (ja, ik weet dat je juist niet moet remmen want dan gaat je motor weer rechtop) Dus toen richting het gras en door het gras maar wel staande gehouden gelukkig.

Was ook nog een afgrond naar beneden (was een dijk) dus viel mee gelukkig. Toen maar wat rustiger aan gedaan
Pro tip als je de onderstaande video toepast zal het je niet snel weer overkomen:

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:15

Damn hoeveel schadevrije jaren heb je al? 100? Ik zit overal rond de 150 voor al risk. Dus WA+ genomen bij de HEMA. 13 euries. Heb er nog geen gebruik van gemaakt gelukkig, maar de voorwaarden zagen er ok uit.

Zo net ook ff gereden. Heerlijk weertje en een heerlijk ritje. Wel weer met de laars over het asfalt geschraapt.. Moet echt leren om precies met de tenen op de stepjes te zitten. Heb de stepjes nu vaak onder de bal van m'n voet, maar blijkbaar is dat niet genoeg.

• Panini
lolgast schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:01:
https://www.facebook.com/...el/posts/1522325581113553
Dat is €88.000 alstublieft. Pinnen of contact (kan zomaar in die regio :+)?
Maar wat een porno fiets. :9~
gebruikershaes schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:38:
[...]

Damn hoeveel schadevrije jaren heb je al? 100? Ik zit overal rond de 150 voor al risk. Dus WA+ genomen bij de HEMA. 13 euries. Heb er nog geen gebruik van gemaakt gelukkig, maar de voorwaarden zagen er ok uit.

Zo net ook ff gereden. Heerlijk weertje en een heerlijk ritje. Wel weer met de laars over het asfalt geschraapt.. Moet echt leren om precies met de tenen op de stepjes te zitten. Heb de stepjes nu vaak onder de bal van m'n voet, maar blijkbaar is dat niet genoeg.
Hiel tegen je heelplate plaatsen, helpt ook nog wel eens.

[ Voor 54% gewijzigd door Panini op 11-05-2017 15:45 ]

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:33

Meer naast je fiets gaan hangen?! Ga je minder schuin hé :+

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Naif0n schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 04:12:
Ben er vandaag achter gekomen dat je in Duitsland schijnbaar gewoon een 48PK restrictie kan kopen voor motoren ook al hebben ze meer dan 70kw, aangezien de regels niet hetzelfde zijn als in Nederland hiervoor.

Dit betekend praktisch dat je iedere motor waarvoor ze een zogenoemde "drosselkit" voor hebben hem op A2 te krijgen, keuren, en dan er legaal mee rijden met een A2 rijbewijs.

Als voorbeeld, zou een S1000RR (Jup) Kunnen downtunen naar A2 alleen haal je natuurlijk gewoon de hele motor weg dan, maar het is mogelijk.

Maakt een motor kopen in Duitsland voor een A2'er ineens een stuk aangenamer aangezien je gewoon een zware kan halen, terug knijpen en dan nadat je je zwaar heb deze weer op vol gooien.

Wist iemand anders dit eigenlijk? Aangezien ik er echt pas vandaag achter ben gekomen :P.
Ja, was er al achter gekomen toen ik ging kijken naar het halen van een motorrijbewijs. Een aantal maanden terug was daar nog een discussie over in Duitsland aangezien ze misschien die regel wilde gaan bijstellen zodat het niet meer mogelijk is. Dan zou het dus, net zoals in Nederland, maximaal 70 kW zijn.

@Tankiej Nederland is in de EU ook het enige land waar je pas vanaf je 18e A1 mag, vanaf 20 A2 en vanaf 22 A. :'(
Aschtra schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:26:
Damn gisteren nog even wat gras gepakt. Was aan het oefenen om goed door de bocht te kijken maar een bocht was wel heel scherp dus toen keek ik terug en remde omdat ik niet zo hard durfde (ja, ik weet dat je juist niet moet remmen want dan gaat je motor weer rechtop) Dus toen richting het gras en door het gras maar wel staande gehouden gelukkig.

Was ook nog een afgrond naar beneden (was een dijk) dus viel mee gelukkig. Toen maar wat rustiger aan gedaan
Stel je merkt dat je een bocht niet gaat halen dan kun je ervoor kiezen om nog schuiner te gaan of vol te remmen en te hopen dat je de motor rechtop kunt houden als je van de weg af gaat. (Maar het is nog beter om het te voorkomen met behulp van bv. de methode uit de video die @Verwijderd postte.)

Daarnaast ligt het er ook aan hoe hard je remt en wat voor motor je hebt, hoe snel de motor zichzelf rechtop zet. Heb op de Posbank al vaak genoeg niet voor de bocht, maar in het begin van de bocht mijn rem pas losgelaten (lees: gestopt met remmen). Geen last van dat de motor rechtdoor wilt. Stel je remt plots erg hard in de bocht dan is het zeker dat de motor zichzelf rechtop zet.
darkkingll schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 10:04:
[...]
Dat ligt ook maar net aan wat voor motor je rijd. Met de lesmotor(Honda CBS600N geloof ik) vaak zat met de stepjes of schoenen over het asfalt lopen schrapen in bochten. Met mijn huidige Triumph ben ik nog lang niet zover... (terwijl ik er wel harder mee door de bochten ga)
Het ligt natuurlijk ook aan de plaatsing van de stepjes. Als die bij jouw Triumph hoger geplaatst zijn dan zal je dus ook schuiner moeten wil je met je voet/stepje de grond raken.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:43

A13X

Dude

caesar1000 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:46:
Stel je remt plots erg hard in de bocht dan is het zeker dat de motor zichzelf rechtop zet.
Plots hard remmen in de bocht? Dan ga je eerder onderuit dan overeind...voorbanden vinden dat geen leuke grapjes. :+

Awesome

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
[...]

@Tankiej Nederland is in de EU ook het enige land waar je pas vanaf je 18e A1 mag, vanaf 20 A2 en vanaf 22 A. :'(

[...]
Nee hoor, .be eveneens. Niets mis mee lijkt me... Vergeet ook eens die verneukte (geknepen) zware motoren, er zijn genoeg echt leuke motoren die op A2 gebouwd zijn... Ik geloof niet dat je iets wezenlijks tekort komt in de twee jaar dat je 'verplicht' A2 rijdt... Meer nog, ik rijd uit eigen keuze op mijn 38ste ook A2 (vanuit de redenering dat wat goed is voor een 20-jarige, ook goed is voor een beginnende motorrijder op 'gevorderde leeftijd' ;) )

• Leviathius
Zeker in Nederland heb je in principe méér dan genoeg aan een A2-motor mits hij wel meer dan 25kw heeft. De mijne heeft exact 35kw (48pk) en vMax is ±180km/u. 0-100 is ±6s (met goed poken sneller). Dat is naar mijn mening meer dan voldoende om plezier mee te hebben in Nederland. Ga je naar Duitsland dan is het een ander verhaal. Eigenlijk zou je dus met 50-80pk meer dan voldoende pret kunnen beleven. (wauw zouden daarom de 'middenklasse' nakeds zo goed verkopen? :+ :+ )

Maar even een vraag aan al die mannen (en vrouwen!) met motoren van 100pk+.. wanneer heb je dat nou écht nodig? (behalve op circuit of ontsnappen aan de politie :+ ). De acceleratie verschillen tot de 130km/u zijn verwaarloosbaar, de topsnelheden zijn vaak onhaalbaar in ons kikkerlandje. Dan blijft over dat je het fijn vind om zo min mogelijk te hoeven schakelen of gewoon voor het idee een 1000cc blok tussen je benen te hebben? Ben daar wel nieuwsgierig naar :9

[ Voor 9% gewijzigd door Leviathius op 11-05-2017 16:08 ]

• Panini
Raym09 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:53:
[...]

Plots hard remmen in de bocht? Dan ga je eerder onderuit dan overeind...voorbanden vinden dat geen leuke grapjes. :+
Als je kijkt naar de chicken strips op sommige motoren; dan moet het geen probleem zijn :+

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:38
ik heb in mn FJR 140pk, niet omdat ik het nodig heb, had aan de 110pk in de VFR ook meer dan voldoende voor duo gebruik en vakanties in de alpen, maar de FJR heeft er nou eenmaal 140.....

• Leviathius
fivepack schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:10:
ik heb in mn FJR 140pk, niet omdat ik het nodig heb, had aan de 110pk in de VFR ook meer dan voldoende voor duo gebruik en vakanties in de alpen, maar de FJR heeft er nou eenmaal 140.....
Dat is inderdaad ook een goeie ja. Als je verliefd bent op een motor, maar die heeft nou eenmaal veel vermogen... oke dan snap ik het. En ook het duo rijden/bagage verhaal. Maar de mannen die een motor nemen 'want hij heeft 130pk'.. dat snap ik niet :p

• Panini
Leviathius schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:07:
Zeker in Nederland heb je in principe méér dan genoeg aan een A2-motor mits hij wel meer dan 25kw heeft. De mijne heeft exact 35kw (48pk) en vMax is ±180km/u. 0-100 is ±6s (met goed poken sneller). Dat is naar mijn mening meer dan voldoende om plezier mee te hebben in Nederland. Ga je naar Duitsland dan is het een ander verhaal. Eigenlijk zou je dus met 50-80pk meer dan voldoende pret kunnen beleven. (wauw zouden daarom de 'middenklasse' nakeds zo goed verkopen? :+ :+ )

Maar even een vraag aan al die mannen (en vrouwen!) met motoren van 100pk+.. wanneer heb je dat nou écht nodig? (behalve op circuit of ontsnappen aan de politie :+ ). De acceleratie verschillen tot de 130km/u zijn verwaarloosbaar, de topsnelheden zijn vaak onhaalbaar in ons kikkerlandje. Dan blijft over dat je het fijn vind om zo min mogelijk te hoeven schakelen of gewoon voor het idee een 1000cc blok tussen je benen te hebben? Ben daar wel nieuwsgierig naar :9
Afbeeldingslocatie: http://s2.quickmeme.com/img/70/7028dd710bc900a57fb7068e7c1f968ce67db1ff908a709ae53ac888bf245ce7.jpg

Je kan wat luier rijden inderdaad. Plus de tussen sprintjes zijn gewoon een stuk fijner.
Maar het hoeft echt geen 200pk monster te zijn. Het esthetische van de motor blijft het belangrijkste.

En laten de 'trage' hokken van motoren nou vaak echt lelijk zijn :/

[ Voor 9% gewijzigd door Panini op 11-05-2017 16:16 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Ik ben van een Diversion 900 (90PK) naar een Versys 650 (65pk) gegaan. Die Versys is veel leuker :D

Maar ben ervan overtuigd dat meer PK voor toerbuffels wel handig is. Ideaal om met volle koffers en een bijrijder nog even door te trekken op de snelweg om niet in de knel te komen tussen een vrachtwagen en een auto die je even inhaalt.
En ja, dat is het enige moment :D De Div lukt dat prima. Met de Versys zal dat lastiger gaan, maar heb het nog niet geprobeerd.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

1000cc hier (wel maar krap 100pk), ik vind de trekkracht onderin erg prettig, en het is leuk om ook boven de 100 binnen een paar keer knipperen flink te kunnen versnellen :)

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57

De reden waarom mijn volgende motor wellicht een +1000cc blok is: het zijn de topmachines met de laatste nieuwe snufjes... Het gaat mij dan niet om pk's of cc's, maar wel om extra's zoals bijvoorbeeld bochten-ABS.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
caesar1000 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:29:
[...]
Helaas heeft het volgende probleem zich, na 2 weken probleemloos te hebben gereden, alweer gemeld. De Duke start weer niet. :|
Toevallig zat ik vandaag nog ff naar de KTM Duke 390 te kijken.
Zou die ook niet starten :+

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ik ben nogal een grote meneer (niet zo zeer alleen lengte :+ )

Met een motor van 1000cc+ heb ik ook iets waar ik fatsoenlijk op kan zitten.
Daarbij vind ik gevoel van vermogen een zeer prettige bijkomst. Als ik op een (voor mij) iele fiets ga zitten en op zijn max moet rijden, zit ik niet relaxed.

Koppel is voor mij het belangrijkste, dat geeft mij het heerlijkste gevoel. Ben geen hardrijder, wel een doorrijder.

• Leviathius
Helemaal mooi die verklaringen van waarom men een 1000cc blok hebben of veul pk's. Geef jullie geen ongelijk hoor, is natuurlijk super vet om te hebben en mee te rijden! Het is meer de vraag of je het nou écht nodig hebt. Als ik het mocht/kon betalen dan zou ik ook tussen de 80-100pk rijden waarschijnlijk. Wilde gewoon een vraagstuk aansnijden en er objectief naar kijken :).

De hamvraag is dan ook; hebben jullie al weleens met een motor gereden met minder dan 50 a 60pk?

[ Voor 19% gewijzigd door Leviathius op 11-05-2017 16:40 ]

Verwijderd

Ik ben ook niet de lichtste, maar rijdt op een 650cc ook aardig door. 1000cc lijkt mij eerlijk gezegd dodelijk veel vermogen worden.

• darkkingll

Ik heb net geen 100pk(96 geloof ik), maar het is wellicht niet alleen het vermogen. De Triumph(en ook mijn vorige motor, een ninja uit 93 met 85 pk geloof ik) reden echt aanzienlijk pittiger dan de lesmotoren waarop ik reed(Honda's. ) Zelfs toen ik les had vond ik die tam aanvoelen.

Ben ik zoveel pk nodig? Nee, ik rijd amper op de snelweg met dat ding(Heb er sowieso nog geen 200+ mee gereden) en jaag hem ook amper door tot de redline(14.000rpm!). Meestal schakel ik voordat ik bij de 8000-9000 rpm ben. Als ik hetzelfde koppel/gevoel zou hebben bij een motor met 40 pk, zou dat ook prima zijn. Maargoed, deze heeft nou eenmaal dit aantal pk.

[ Voor 11% gewijzigd door darkkingll op 11-05-2017 16:47 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 23:15:
Na meer dan een maand gewacht te hebben, blijkt het nu nogsteeds niet goed..

Naast het knipperlicht wat niet meer werkt boven de 50km/u (wss gewoon slechte verbinding)

Blijft de motor maar afslaan. Stilstaam voor het stoplicht is het regelmatig even een dip, net een gemiste slag, klinkt alsof ie afslaat maar dan schiet ie op t laatste moment met de volgende slag weer terug omhoog.

Maar ook regelmatig zodra ik afrem of even stilsta dat hij ineens wegvalt. En nu net onder de carport bleef hij zonder gas bij niet meer lopen, choke mag er na 12km wel af, lijkt mij?

En daar komt dan nog bij dat de motor krap aan 2000 toeren stationair loopt, terwijl de carbs helemaal nagekeken en afgesteld zouden moeten zijn.. fabriekssticker zit nog op de tank: idle adjustment 1400 rpm, hadden ze toch kunnen zien lijkt mij?

Ben er vorts wel klaar mee, in anderhalve maand tijd 4 dagen kunnen rijden..
Klinkt als mijn Yamaha R1 2004, had min of meer dezelfde issues.
Bleek een probleem en recall te zijn geweest voor de TPS, deze gaf verkeerde waardes door.
I know Yamaha had a recall on some of the R1's as the throttle position sensor may cause intermittent unstable idling or stalling.
May be worth trying to find out if your bike has had the modification.
https://www.automd.com/recall/campaign_c38801/

Na navragen bij de Yamaha importeur is deze destijds bij mij onder recall garantie vervangen.

Mogelijk bij de Aprilia iets soortgelijks, schijnbaar zijn daar ook recalls geweest voor de TPS:
http://www.apriliaforum.c...Throttle-Position-Sensor)

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Mijn vader rijdt veelal shoppers (nja meer tour motoren), momenteel een, als ik het goed heb, 1800cc blok (een Suzuki Boulevard als ik me niet vergis...). Hierin is dat niks speciaals. Mijn oom die veel motoren zelf ontwikkelt (op het blok na) met een speciaalzaak in ''aparte'' motoren rijdt met nog meer CC.
In dit topic zitten volgens mij vooral de lichtere (race) motoren maar niet de grotere/zwaardere motoren. Zo'n shopper zul je niet snel zien met 600cc. Dit terwijl het voor veel rijders met een racer al meer dan genoeg kan zijn.
Neem je een zwaardere motor, dan zou het (in ieder geval volgens mijn vader) niet leuk rijden zijn met minder dan 1000cc.. Dit zal uiteraard iets persoonlijks zijn :)

Ps. momenteel is mijn oom bezig om een 2 tal Harley's tot leven te wekken (dezelfde Harley als te zien in de Discovery serie: Harley and the Davidsons (zal iedereen hier wel gezien hebben lijkt mij, het ontstaan van de motoren)).

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 11-05-2017 16:47 ]

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Leviathius schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:37:
Helemaal mooi die verklaringen van waarom men een 1000cc blok hebben of veul pk's. Geef jullie geen ongelijk hoor, is natuurlijk super vet om te hebben en mee te rijden! Het is meer de vraag of je het nou écht nodig hebt. Als ik het mocht/kon betalen dan zou ik ook tussen de 80-100pk rijden waarschijnlijk. Wilde gewoon een vraagstuk aansnijden en er objectief naar kijken :).

De hamvraag is dan ook; hebben jullie al weleens met een motor gereden met minder dan 50 a 60pk?
Wedervraag: heb je echt een motor nodig? ;)

Ja het is een mijn luxe en testosteronprobleem, niet meer of minder

Edit: om maximiliaan.nl tegemoet te komen

[ Voor 3% gewijzigd door Least Inkling op 11-05-2017 16:51 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:32
[b][message=51192453,noline]
Tja, m'n CBR 600 (en gelijk ook eerste motor) heeft nou eenmaal 100pk, maar dat komt er pas uit op hoge toeren. Werkt wel verslavend trouwens O-)

• Leviathius
LopendeVogel schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:44:
[...]

Mijn vader rijdt veelal shoppers (nja meer tour motoren), momenteel een, als ik het goed heb, 1800cc blok (een Suzuki Boulevard als ik me niet vergis...). Hierin is dat niks speciaals. Mijn oom die veel motoren zelf ontwikkelt (op het blok na) met een speciaalzaak in ''aparte'' motoren rijdt met nog meer CC.
In dit topic zitten volgens mij vooral de lichtere (race) motoren maar niet de grotere/zwaardere motoren. Zo'n shopper zul je niet snel zien met 600cc. Dit terwijl het voor veel rijders met een racer al meer dan genoeg kan zijn.
Neem je een zwaardere motor, dan zou het (in ieder geval volgens mijn vader) niet leuk rijden zijn met minder dan 1000cc.. Dit zal uiteraard iets persoonlijks zijn :)
Heb je helemaal gelijk in. Alleen wat wel is, die 1800cc blokken hebben vaak minder vermogen dan menig 700cc+ blok. Die zijn vooral gebouwd op koppel, koppel en ohja koppel. Mijn vraag was dus ook niet zozeer gericht op het volume van het blok van je motor, maar het vermogen. Als je het heel objectief bekijkt heb je in Nederland niet meer nodig dan 35kw. Meer heeft natuurlijk zijn voordelen, maar vanaf de 100pk bij een lichte motorfiets heb je niks meer aan die voordelen volgens mij.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Leviathius schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:47:
[...]

Heb je helemaal gelijk in. Alleen wat wel is, die 1800cc blokken hebben vaak minder vermogen dan menig 700cc+ blok. Die zijn vooral gebouwd op koppel, koppel en ohja koppel. Mijn vraag was dus ook niet zozeer gericht op het volume van het blok van je motor, maar het vermogen. Als je het heel objectief bekijkt heb je in Nederland niet meer nodig dan 35kw. Meer heeft natuurlijk zijn voordelen, maar vanaf de 100pk bij een lichte motorfiets heb je niks meer aan die voordelen volgens mij.
Dat durf ik niet te zeggen, toen ik hem vroeg of het een race ''kanon'' was toen zei hij al direct: nee dat valt wel mee. Ja hij is zeker rap maar het is geen race motor (die zsm op de 280 moet zitten).. Hierin zal jij vast en zeker gelijk hebben :D

Verwijderd

Least Inkling schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:46:
[...]

Ja het is een luxe en testosteronprobleem, niet meer of minder
Ook als het je eerste voertuig is? Ik kan geen auto betalen namelijk.

• Leviathius
Least Inkling schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:46:
[...]

Ja het is een luxe en testosteronprobleem, niet meer of minder
Dat inderdaad :P En daar ben ik het helemaal mee eens en wie dat niet vind is geen motorrijder vind ik.

Om antwoord te geven op je wedervraag: Ja, natuurlijk! Het is meer de vraag of je het echt nodig hebt om harder dan 180km/u te kunnen of binnen 4seconden op 100km/u te zitten?

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@maximiliaan_nl zal hem even aanpassen in "mijn luxe en testosteronprobleem" :)

• darkkingll
[...]

[...]

Het ligt natuurlijk ook aan de plaatsing van de stepjes. Als die bij jouw Triumph hoger geplaatst zijn dan zal je dus ook schuiner moeten wil je met je voet/stepje de grond raken.
Zie jouw post pas net. Klopt helemaal, de stepjes van de Triumph zitten imho zelfs wat te hoog voor mij. Daarbij komt ook nog eens dat de Triumph geen middenbok ofzo eronder heeft hangen wat ook tegen kan werken. Maar dan nog, voor mijn gevoel ging ik met die lesmotor makkelijker schijn dan met de Triumph S4.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Leviathius schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:50:
[...]

Dat inderdaad :P En daar ben ik het helemaal mee eens en wie dat niet vind is geen motorrijder vind ik.

Om antwoord te geven op je wedervraag: Ja, natuurlijk! Het is meer de vraag of je het echt nodig hebt om harder dan 180km/u te kunnen of binnen 4seconden op 100km/u te zitten?
Nodig niet nee, maar ja ik rook en drink ook :+

Maak nu een afspraak met een psycholoog :+ :9

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:10
Rij maar eens een gasgas 300cc 2stroke.
Dan merk je dat 1000cc niet zoveel zegt, die lompe twee takt dingen trekken je armen uit de kom!

Verwijderd

@kneusteun Is tweetakt sowieso niet wat feller dan viertakt?

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-11 13:43

MrMarcie

CFMoto 450MT

Idioot! Leuk de remarks op de video en hij maar volhouden dat ie gelijk heeft.
[YouTube: https://youtu.be/BV7w6Gz5aic]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Verwijderd

Viper® schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 16:43:
[...]

Klinkt als mijn Yamaha R1 2004, had min of meer dezelfde issues.
Bleek een probleem en recall te zijn geweest voor de TPS, deze gaf verkeerde waardes door.

[...]

https://www.automd.com/recall/campaign_c38801/

Na navragen bij de Yamaha importeur is deze destijds bij mij onder recall garantie vervangen.

Mogelijk bij de Aprilia iets soortgelijks, schijnbaar zijn daar ook recalls geweest voor de TPS:
http://www.apriliaforum.c...Throttle-Position-Sensor)
Een wattes? ^^
Beestje is 20 jaar oud, zelfde leeftijd als mij. Ouderwetse carbs en kabels it is. De enigste sensoren zijn die van de snelheidsmeter/toerenteller. ^^

Wss is het beetje aard van het beestje, dat ie na een tijd flink rijden soms uit wil vallen bij t aanremmen/stilstaan. Maar loopt iig te hoog stationair, maar dat is als het goed is een kwestie van afstellen

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:32
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:04:
@kneusteun Is tweetakt sowieso niet wat feller dan viertakt?
En het is ook 100× sneller kapot :+

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter

PK's was bij mij alleen een issue omdat ik nog even naar de V-strom keek. Maar met mijn gewicht en als ik dan ook nog eens mijn vrouw achterop zou hebben, dan ga je (als je de alpen in wilt) wel het lastig krijgen.

Daarom rijd ik nu een enorme Varadero 1000cc, maar absoluut niet voor de snelheid. vMax is ook iets van 200 kmh en 0-100 durf ik zelf niet sneller dan 6 secs te doen gok ik :P

Het is vooral prettig als ik met mijn vrouw wil rijden en dat ik ook dan nog vlot kan invoegen. En vooral dat de motor groot genoeg is om er met zijn tweeen op te passen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

InZane schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 17:30:
[...]

En het is ook 100× sneller kapot :+
Het rammelt letterlijk uit elkaar.

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-11 14:17
Het idee achter de geknepen motor is zeker geen probleem na 2 jaar opnieuw examen doen en je mag zwaar, maar sinds ik zelf dus in Duitsland woon en werk, en dat ik mijn huidige motor niet kan meenemen gaat deze indien ik hier langer ga werken de verkoop in en haal ik een andere motor hier.

Tegen die tijd ben ik in mijn geval al bijna 2 jaar in bezit van me A2 rijbewijs en vind ik het zonde een hele specifieke motor te halen voor nog 6/7 maanden en deze daarna te verkopen omdat die vast zit op 35kw. Vind ik persoonlijk zonde van mijn geld. Daarbij iemand die liever zo nieuw mogelijke motoren haalt werkt in mijn geval ook niet echt mee :P. 48pk is wel genoeg als je alleen rijdt, maar zodra je iemand achterop hebt met mogelijke bagage dan kom je toch wel snel te kort aan wat kracht.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

Ik heb ook een kleine 10k km op een F650GS (eencylinder met 50pk) gereden. Op de kleine binnendoorweggetjes vond ik het prachtig, maar op de snelweg vond ik het toch echt tekort komen. Aangezien het grooste deel van mijn kilometers woonwerk is over de snelweg, heb ik toch liever wat meer vermogen :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Ik heb mijn voeten alleen bij rechtdoor ruim op de stepjes. Vaak zelfs bij rechtdoor met de tenen omdat ik het fijner vind zitten. Zodra ik echter bochten ga maken, altijd gelijk met de tenen op de stepjes. In de 10 jaar dat ik nu op de motor zit heb ik nog niet 1x met de voet de grond geraakt. Zelfs op het circuit nog nooit, wel met de knie, maar niet met de voet. Door standaard altijd bij bochten de tenen op de stepjes te hebben zal je op straat nooit met de voet aan de grond komen. Het eerste wat dan de grond zou kunnen raken zijn de stepjes zelf. Op het circuit is het anders, maar ook daar zal eerst de knie de grond raken en pas later de stepjes met de voeten.

Wanneer heb je het nodig ? Nooit. Maar het is wel heel leuk :P

• Ari Gold
  • Laatst online: 23:50
[...]

Nou, 0 met de motor. Er zijn een aantal waar ik ook boven de 100 euro kom.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:10

Vrijdag

De Zwarte

Mijn GPZ heeft 60pk en mijn Hawk 56 ponies. Snelste wat ik op mijn GPZ heb gereden was 171km en op de Hawk 143km. Alles daarboven gaat ie sputteren, afstelling is niet zo goed.
Voor mij is het prima, ik ben niet zo groot en weeg zo rond de 70kg en de fun in motorrijden zit niet in het heul hard maar lekker relaxt rijden.

Sinds de afgelopen motorbeurs ben ik stiekum verliefd geworden op de Kawa Ninja 650. Deze heeft een bescheiden 68pk maar dat boeit mij totaal niet :P

Bovendien, het is leuker om met een langzame motor hard te rijden dan langzaam op een snelle 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007

Ethirty

Who...me?

75pk en bijna 70Nm (volgens Akrapovic nog iets meer met hun uitlaat) en <200kg nat.
Meer dan zat voor lekker doorrijden binnendoor en ook prima voor op de snelweg. 2-up met bagage in de bergen is het wellicht wat krap, maar dat doe ik toch nooit. :+

Meer pk's kan ik toch niet gebruiken, ik durf toch niet harder.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1 ... 47 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.