Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.563 views

Onderwerpen

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-11 15:11

RMB

Nee, geen right mouse button!

Sinds een jaar rijd ik sportief rond op mijn Ducati Monster S2R 800. Dat is natuurlijk genieten! Soms rijd ik echter langs een veldweggetje, bos of akker en denk ik: "Je zou pas écht vrij zijn als je hier nu lekker door kan banjeren!".
Daarom wil ik nu een offroad motorfiets erbij nemen, maar welke!?

Voor snelheid heb ik de Monster, het is dus absoluut niet mijn bedoeling om zo snel mogelijk door een akker te knallen. Het gaat mij erom dat ik er netjes doorheen kom, iets wat met de Monster natuurlijk onmogelijk is. Tegelijk kan ik dan een goed leren omgaan met gripverlies achter, en de motor "zetten" met de achterrem.

Nu heb ik al veel onderzoek gedaan, maar ik ben benieuwd naar jullie mening. Hieronder mijn eigen suggesties met plus en min:

Honda CRF250L - Plus: Een echte Dual Sport die ook netjes op de weg zijn werk doet. Min: te weinig vermogen?

Yamaha WR250F - Plus: Een fantastische Dirt Bike die genoeg power heeft maar weinig weegt en erg wendbaar is. Min: Erg slecht op de gewone weg

Yamaha WR450F met Dual Sport banden - Plus: Volwaardiger op de weg dan de WR250F met noppen. Min: Te krachtig (en wat lomper) om mee te oefenen?

BMW F650 GS Dakar - Plus: Volwaardige motor met veel power die zeer goed op de weg zal zijn maar ook overal doorheen komt. Min: Veel te zwaar voor een "fun" bike waar je de grenzen op wil leren kennen? Te zwaar.

Supermotard 250-450cc - Plus: Experimenteren met grip, ook op asfalt. Min: Kom je met die bandjes wel overal doorheen?

[ Voor 5% gewijzigd door RMB op 09-05-2017 16:17 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoshky schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:43:
Ook een hele mooie om countersteering uit te leggen:
[video]
Heel apart om te zien zo in slowmotion. Hij zat al in de bocht naar rechts. Het enige wat ie had moeten doen is iets meer druk geven op de rechterkant, maar hij gaat echt sturen in plaats van druk geven, dan gaat het ineens wel heel hard fout. Ik had deze crash al wel eerder gezien, maar zie nu pas in slowmotion samen met die uitleg wat er nou precies gebeurt.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 09-05-2017 15:54 ]

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11 20:14

4x2

lộn xộn quá

RMB schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:52:
Nu heb ik al veel onderzoek gedaan, maar ik ben benieuwd naar jullie mening. Hieronder mijn eigen suggesties met plus en min:

Honda CRF250L - Plus: Een echte Dual Sport die ook netjes op de weg zijn werk doet. Min: te weinig vermogen?
Vermogen valt wel mee, maar dat hangt er vanaf wat je dr mee wil doen, als je gewoon technisch je eigen overal doorheen wil worstelen heeft ie genoeg vermogen, overal en nergens het ding dwars zetten komt ie wat tekort. Fijne motor, dat wel, paar keer op gereden

Yamaha WR250F - Plus: Een fantastische Dirt Bike die genoeg power heeft maar weinig weegt en erg wendbaar is. Min: Erg slecht op de gewone weg
Je hebt toch al een wegmotor ?

BMW F650 GS - Plus: Volwaardige motor met veel power die zeer goed op de weg zal zijn maar ook overal doorheen komt. Min: Veel te zwaar voor een "fun" bike waar je de grenzen op wil leren kennen?
De 1 of 2 cilinder ? Beiden zijn erg, heel erg zwaar als je m ergens uit wil trekken of om moet draaien oid, maar zolang je niet vast komt te zitten gaat het prima, heb zelf een F650GS van 2002

Supermotard 250-450cc - Plus: Experimenteren met grip, ook op asfalt. Min: Kom je met die bandjes wel overal doorheen?
Nee, mul zand/modder lig je dr heel snel naast en/of zit je muurvast.
Banden doen enorm veel bij dit soort motoren, een zware F650 is oneindig veel beter met een paar banden met flinke noppen dan een WR250 met allroadbandjes.
Andere tip: koop geen mooie motor, het is veel leuker als je dr geen zak om geeft als het ding weer eens ondersteboven in de modder zit of klem zit tussen wat bomen, de 1e gedachte moet dan zijn "GVD, hoe ga ik m hier ooit uit krijgen" en niet "Owneeeeee, een krasje, aargghhhhh"

leeg

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Goed, alles is wel gezegd, maar nog niet door iedereen.

PilatuS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:21:
[...]

Edit: Het is ook wel grappig hoe het zit met leren fietsen. Als je als kind een kleine fiets hebt met zijwieltjes hoef je niet te countersteeren, zelfde verhaal met een quad of auto. Zodra je die zijwieltjes er af haalt moet je wel gaan countersteeren. Voor een kind is dit enorm lastig. Alles wat je geleert hebt over sturen op een fiets klopt niet meer zodra je de zijwieltjes verwijderd.
Daarom heb ik m'n neefje ook een loopfietsje gegeven en geen driewieler 8)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• RMB

RMB

4x2, bedankt voor je zéér uitgebreide reactie!
Het is inderdaad de bedoeling dat het me niet veel uitmaakt als de motor valt, daarom deze modellen die allen goed 2ehands verkrijgbaar zijn.
Je opmerking over het gewicht van de BMW zorgt ervoor dat ik die meteen schrap, het is de bedoeling dat ik met de grens van grip om leer gaan en daar hoort het "motor van de grond rapen" gewoon bij.

"Je hebt toch al een wegmotor?" Klopt, maar ik wil graag ook plezier hebben tijdens het rijden op de weg, aangezien ik gewoon rond wil touren op straat, zoekend naar leuke offroad mogelijkheden. Volledige noppenbanden lijken me dus geen goed idee. Wat standaard op de CRF250L zit lijkt me een uitstekend compromis.

[ Voor 9% gewijzigd door RMB op 09-05-2017 16:19 ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:59

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:17:
[...]

Vandaar dat ik ook gelijk maar even reageer. Niet dat nieuwe rijders vreemde dingen gaan aanleren :)

Het enige wat ik mijn mijn benen en heupen doe als ik aan het sturen ben is de tank zo goed mogelijk vastklemmen om alleen te sturen met het stuur en mij er niet aan vast te houden.

Op een SS leun je toch heel makkelijk op het stuur wat opzich prima is als je rechtdoor rijd, maar zodra je wat meer bochten gaat pakken is het een slecht idee. Dan klem ik mijn mijn benen en hou ik het stuur zo losjes mogelijk vast. Hoe minder onnnodige input je geeft op het stuur hoe beter het rijd. Door het stuur alleen te gebruiken om mee te sturen en dat heel losjes te doen met zo min mogelijk druk rijd de motor heel fijn.
Ligt misschien aan mij, maar ik denk helemaal niet aan mijn stuur als ik de bocht om wil. Ik kijk mezelf de bocht door en dan gaat het "vanzelf". Volgens wordt rijden alleen maar lastiger als je bewust moet gaan denken over hoe hard je moet sturen. /imo

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Idd Ethirty, zo denk ik er ook over.

Dan je onbewust couterstuurt moet je gewoon vergeten. In elke bocht de elleboog aan de grond is belangrijker :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tylen schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:19:
Idd Ethirty, zo denk ik er ook over.

Dan je onbewust couterstuurt moet je gewoon vergeten. In elke bocht de elleboog aan de grond is belangrijker :)
Haha, zover wil ik nou ook weer niet gaan. Ik ken geen weg waar ik recreatief kan rijden waar dat haalbaar is zonder in een boom of auto-grille te belanden. :+

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:18:
[...]

Ligt misschien aan mij, maar ik denk helemaal niet aan mijn stuur als ik de bocht om wil. Ik kijk mezelf de bocht door en dan gaat het "vanzelf". Volgens wordt rijden alleen maar lastiger als je bewust moet gaan denken over hoe hard je moet sturen. /imo
Tuurlijk denk je niet aan sturen en gaat het ook vanzelf. Ik heb het over bewust aanleren het stuur losjes te houden omdat dit beter werkt. Als ik aan het rijden ben denk ik er ook niet aan hoor :P Er zijn ook mensen die onbewust het stuur heel vast houden en daardoor kramp krijgen en ook nog aan het vechten zijn tegen de motor in plaats van de motor zijn ding te laten doen. Je kan prima hard door een bocht door met 2 vingers het gas vast te houden en te sturen.

Ik ben inmiddels ook wel zo ver dat ik nergens meer aan hoef te denken. Maar dan kan je nog wel aanpassingen maken aan je rijstijl door eens bewust iets anders te doen. Doe je dat lang genoeg gaat het daarna vanzelf automatisch. Op een SS klemmen met de benen en niet leunen op het stuur rijd gewoon veel beter.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 09-05-2017 16:28 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:37

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Nieuwe activiteit gepland: 17 september een dag trial rijden met de club :). Met speciale trial motoren natuurlijk, die gekke gemotoriseerde stepjes zonder zadel :7.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

^ Dat is heel leuk om te doen, komt stiekem kneiter veel techniek bij kijken :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Verwijderd schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:29:
[...]
Behalve de Duke mag de Husq er ook zijn qua ultiem speelgoed _/-\o_ :9~

[video]
Dat zeker! Het broertje van KTM!

Helaas heeft het volgende probleem zich, na 2 weken probleemloos te hebben gereden, alweer gemeld. De Duke start weer niet. :|

Voelde me vanochtend een beetje als Espargaro toen ik, helemaal ready, niet kon vertrekken...

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

RMB schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:17:
4x2, bedankt voor je zéér uitgebreide reactie!
Het is inderdaad de bedoeling dat het me niet veel uitmaakt als de motor valt, daarom deze modellen die allen goed 2ehands verkrijgbaar zijn.
Je opmerking over het gewicht van de BMW zorgt ervoor dat ik die meteen schrap, het is de bedoeling dat ik met de grens van grip om leer gaan en daar hoort het "motor van de grond rapen" gewoon bij.

"Je hebt toch al een wegmotor?" Klopt, maar ik wil graag ook plezier hebben tijdens het rijden op de weg, aangezien ik gewoon rond wil touren op straat, zoekend naar leuke offroad mogelijkheden. Volledige noppenbanden lijken me dus geen goed idee. Wat standaard op de CRF250L zit lijkt me een uitstekend compromis.
Eigenlijk valt dat gewicht van die BMW wel mee in 95% van de gevallen, het is gewoon ff extra vloeken en zweten als je m op moet rapen, rijdend is het geen probleem, alleen wat inspannender dan een lichte motor, zou m niet zomaar afschrijven, maar dat hangt ook van je eigen formaat/spierkracht af.
Geloof me overigens maar dat een CRF250 ook zwaar is als je m op moet rapen ;)

Ik rijd met mn BMW met Mitas e07 banden (de versterkte dakar variant) en ik heb eigenlijk een beetje spijt dat ik niet gewoon de e09 dakar heb besteld.
De e07 heeft al aardig grof profiel, maar komt toch wel wat tekort in mul zand en de modder.
Op iets harder zand, gras, kiezels en asfalt zijn ze overigens wel erg goed.
Maar schrijf volle noppenbanden niet zomaar af voor straatgebruik (ze slijten dr wel harder als je echt hard/veel snelweg gaat rijden op asfalt)

leeg

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Zo, nieuwe accu gemonteerd, benzinepomp klonk gelijk al... uh, grager!

Had ik nog zo die moertjes gefixeerd... valt het boutje weg... buiten zicht uiteraard.

Lang leve neodymmagneten onder handbereik >:)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vandaag een eerste motorrijles gehad op een Honda CBR 650F. Wat een gaaf gevoel en wat een heerlijke motor. Nog niet veel gedaan behalve korte stukjes in de straat rijden en keer/slalom oefeningen, maar wat wil ik het rijbewijs nu graag halen zeg. :)

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-11 14:38
steveman schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:35:
Zo, nieuwe accu gemonteerd, benzinepomp klonk gelijk al... uh, grager!

Had ik nog zo die moertjes gefixeerd... valt het boutje weg... buiten zicht uiteraard.

Lang leve neodymmagneten onder handbereik >:)
Volgens mij is dat vaste prik bij het klooien met de accu. :+

It's funny. But not ha-ha funny.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:58

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Nero22 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:40:
[...]

Ook altijd leuk als je een extra draad aan hebt gesloten op de accu, waardoor het schroefje *net* te kort is om het moertje in een keer te pakken waardoor je er eerst iets onder moet pielen om het ding omhoog te krijgen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zag laatst ergens iemand een bracket voor aan het stuur maken van een soort van vormbaar carbon wat nog even in de oven moest. Kan alleen nergens meer vinden waar het was. Iemand enig idee?

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Beste motorvrienden en medetweakers!

Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een Galaxy S8 en graag zou ik deze gebruiken op mijn motor als navigatie apparaat. Goed nieuws dus dat hij volledig waterdicht is en je wat dat betreft geen beschermende hoes nodig hebt. Voor mijn S4 zat ik namelijk te twijfelen een Interphone case te halen voor op het stuur, nu zou ik ook een X-Grip kunnen bestellen en het daarmee doen.

Alleen vraag ik mij af... Kan ik mijn telefoon ook opladen (aan de accu/powerbank) tijdens het rijden als het regent? Of is hij dan gevoelig voor kortsluiting? Een hele dag met navigatie houdt hij waarschijnlijk niet vol namelijk!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MikeyMan schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:00:
Ik zag laatst ergens iemand een bracket voor aan het stuur maken van een soort van vormbaar carbon wat nog even in de oven moest. Kan alleen nergens meer vinden waar het was. Iemand enig idee?
Wat je zoekt heet prepreg carbon, http://www.easycomposites.co.uk verkoopt dat, hebben ook goede uitleg en filmpjes hoe je het be-/verwerken moet.
Tom.Gerritse schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:16:

Sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een Galaxy S8 en graag zou ik deze gebruiken op mijn motor als navigatie apparaat. Goed nieuws dus dat hij volledig waterdicht is en je wat dat betreft geen beschermende hoes nodig hebt. Voor mijn S4 zat ik namelijk te twijfelen een Interphone case te halen voor op het stuur, nu zou ik ook een X-Grip kunnen bestellen en het daarmee doen.

Alleen vraag ik mij af... Kan ik mijn telefoon ook opladen (aan de accu/powerbank) tijdens het rijden als het regent? Of is hij dan gevoelig voor kortsluiting? Een hele dag met navigatie houdt hij waarschijnlijk niet vol namelijk!

Als je alleen oplaadt als t droog is, geen probleem ;) anders even Samsung vragen, die kunnen het met meer zekerheid zeggen. Als je telefoon achter een kuipje ligt en je blijft op tempo rijden, wordt ie niet of nauwelijks nat.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• PilatuS
  • Niet online

Los van de regen op de powerbank zou ik zeggen dat het moet kunnen. De USB C aansluiting op de S8 heeft geen kapje of iets, dus hij zou gewoon net zo waterdicht moeten zijn met of zonder een kabel er in. Hooguit dat er kortsluiting komt op de contacten van de kabel en de connector in de telefoon. Aan de andere kant zit die aan de onderkant en zie ik daar niet snel water inkomen.

• Tom.Gerritse
  • Niet online
Beiden hartelijk dank voor het snelle en accurate antwoord!!!
noes schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:22:

Als je alleen oplaadt als t droog is, geen probleem ;) anders even Samsung vragen, die kunnen het met meer zekerheid zeggen. Als je telefoon achter een kuipje ligt en je blijft op tempo rijden, wordt ie niet of nauwelijks nat.
Opladen is natuurlijk ook belangrijk als je lange tochten in de regen maakt (als je nou toevallig echt ergens heen moet met dat weer... :+
PilatuS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:30:

Los van de regen op de powerbank zou ik zeggen dat het moet kunnen. De USB C aansluiting op de S8 heeft geen kapje of iets, dus hij zou gewoon net zo waterdicht moeten zijn met of zonder een kabel er in. Hooguit dat er kortsluiting komt op de contacten van de kabel en de connector in de telefoon. Aan de andere kant zit die aan de onderkant en zie ik daar niet snel water inkomen.
Het idee is om de powerbank in de kuip te verwerken OF eigenlijk nog liever: een aansluiting op de accu te maken met een USB plug waar dan een normale auto oplader in kan. Dit kan ik dan wegwerken onder het zadel en het kabeltje via de stuurkolom naar boven leiden. Of denk ik nu te omslachtig?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

noes schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:22:
[...]

Wat je zoekt heet prepreg carbon, http://www.easycomposites.co.uk verkoopt dat, hebben ook goede uitleg en filmpjes hoe je het be-/verwerken moet.
Thanks! Das een stap in de goede richting. Ga er eens verder op zoeken. Lijkt er wel op dat daar een vacuümpomp voor nodig is?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Tom.Gerritse schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:37:
Het idee is om de powerbank in de kuip te verwerken OF eigenlijk nog liever: een aansluiting op de accu te maken met een USB plug waar dan een normale auto oplader in kan. Dit kan ik dan wegwerken onder het zadel en het kabeltje via de stuurkolom naar boven leiden. Of denk ik nu te omslachtig?
Nee, die powerbank is omslachtiger (en een powerbank is imho een noodmiddel, zoals op KLM vluchten waar je 20 jaar terug in de tijd gaat en geen USB aansluiting in je stoel hebt)

leeg

Verwijderd

Waarom zou je een powerbank in de kuip verwerken, als je gewoon een 12v aansluting kunt maken in je kuip ? Er staan op aliexpress zat 12v USB motor aansluitingen die je netjes kunt wegwerken en die gewoon op beide usb aansluitingen 2,1A geven.

https://www.aliexpress.co...-Plastic/32710666612.html

-edit- uiteraard aansluiting op 12v accu met uitgaand 5v voor USB..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2017 22:45 . Reden: verduidelijking ]

• Tom.Gerritse
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:42:
Waarom zou je een powerbank in de kuip verwerken, als je gewoon een 12v aansluting kunt maken in je kuip ? Er staan op aliexpress zat 12v USB motor aansluitingen die je netjes kunt wegwerken en die gewoon op beide usb aansluitingen 2,1A geven.

https://www.aliexpress.co...-Plastic/32710666612.html
Dank voor je reactie.
Ik zat inderdaad aan zoiets te denken, maar dan iets omslachtiger:
- Draadje naar sigaret aansteker
- Auto adapter erin
- Kabeltje naar telefoon

Nu zie ik dus dat die modules er ook kant en klaar bestaan, en zoals het eruit ziet in jouw link eventueel nog waterdicht ook?

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

Ik gebruik de iphone7 ook als navigatie, en ondanks dat hij waterdicht is zit hij nog wel in een stevige waterdichte hoes. Just to be sure en secure.

Mocht de motor een keer plat gaan is de telefoon nog gewoon heel, zit giga bescherming omheen. Ook blijft de lader dus waterdicht afgesloten :)

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Nero22 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:40:
[...]

Gebeurde ook een keer bij m'n cbr, dus ik met de magneet er op af... 1 moertje was gevallen, maar ik vond er 2 terug :D

Een vorige eigenaar had minder geduld...
MikeyMan schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:40:
[...]

Thanks! Das een stap in de goede richting. Ga er eens verder op zoeken. Lijkt er wel op dat daar een vacuümpomp voor nodig is?
(Afhankelijk van wat het plan is) is het niet makkelijker om gewoon een stukje aluminium te buigen ?

[ Voor 33% gewijzigd door steveman op 09-05-2017 22:58 ]

Verwijderd

Aschtra schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:14:
[...]

Met oefenen bedoel ik meer het naar beneden drukken van het stuur. Maar vooral de bocht goed doorkijken ga ik op letten en nu ik de ram mount heb kan ik zelf ook naar wat dijkjes gaan om te oefenen
Het is heel simpel gewoon deze 3 dingen onthouden.

1. Waar moet je naar kijken? Je moet kijken en met je bovenlichaam bewegen waar je naar toe moet.

2. En waar moet je dan naar toe? Daar waar de middenstreep en de buitenste streep bij elkaar komen.

3. En hoe moet je dan kijken? Je moet kijken waar je naar toe moet (zie punt 2) en vanaf dat punt weer terug en dan weer naar het punt waar je heen wilt enzovoort enzovoort.

Verwijderd

Na meer dan een maand gewacht te hebben, blijkt het nu nogsteeds niet goed..

Naast het knipperlicht wat niet meer werkt boven de 50km/u (wss gewoon slechte verbinding)

Blijft de motor maar afslaan. Stilstaam voor het stoplicht is het regelmatig even een dip, net een gemiste slag, klinkt alsof ie afslaat maar dan schiet ie op t laatste moment met de volgende slag weer terug omhoog.

Maar ook regelmatig zodra ik afrem of even stilsta dat hij ineens wegvalt. En nu net onder de carport bleef hij zonder gas bij niet meer lopen, choke mag er na 12km wel af, lijkt mij?

En daar komt dan nog bij dat de motor krap aan 2000 toeren stationair loopt, terwijl de carbs helemaal nagekeken en afgesteld zouden moeten zijn.. fabriekssticker zit nog op de tank: idle adjustment 1400 rpm, hadden ze toch kunnen zien lijkt mij?

Ben er vorts wel klaar mee, in anderhalve maand tijd 4 dagen kunnen rijden..

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MikeyMan schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:40:
[...]

Voor het beste resultaat wel, maar het is niet zo hoognodig als met zelf gemengde harsen. Vacuum is nodig om alle belletjes etc uit hrt materiaal te krijgen, bij prepreg heb je dat natuurlijk al een stuk minder. Maar, don't take my word for it: heb er geen hands-on ervaring mee!

• PilatuS
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:48:
[...]

Ik gebruik de iphone7 ook als navigatie, en ondanks dat hij waterdicht is zit hij nog wel in een stevige waterdichte hoes. Just to be sure en secure.

Mocht de motor een keer plat gaan is de telefoon nog gewoon heel, zit giga bescherming omheen. Ook blijft de lader dus waterdicht afgesloten :)
Er is nogal een verschil tussen de S8 en iPhone7. De S8 is waterproof met IP68. De iPhone7 is waterresitant met IP67. Waterproof of waterresistant is nogal wat anders. De S8 overleeft 3 meter diep een half uur zonder problemen, de iPhone7 is dan dood.

Een case tegen vallen is natuurlijk wel een goed punt, maar dat moet dan ook wel een flinke case zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 10-05-2017 00:24 ]

• kneusteun
  • Nu online
PilatuS schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 00:24:
[...]

Er is nogal een verschil tussen de S8 en iPhone7. De S8 is waterproof met IP68. De iPhone7 is waterresitant met IP67. Waterproof of waterresistant is nogal wat anders. De S8 overleeft 3 meter diep een half uur zonder problemen, de iPhone7 is dan dood.

Een case tegen vallen is natuurlijk wel een goed punt, maar dat moet dan ook wel een flinke case zijn :)
Google het even, er zijn genoeg mensen die met de iphone onder water filmen. De rating is echt het meest belachelijke ooit, waarschijnlijk wou apple geen gezeik krijgen.
En de S8 is de slechts geteste telefoon wat betreft beschadigingen, dus een case is misschien wel slim.
YouTube: iPhone 7 vs S7 DEEP Water Test! How Deep Before It Dies?

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 10-05-2017 00:35 ]

• PilatuS
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 00:32:
[...]

Google het even, er zijn genoeg mensen die met de iphone onder water filmen.
Kijk het even: YouTube: Samsung Galaxy S8 vs iPhone 7 Water Test! Secretly Waterproof?

Edit op een Edit: Dat filmpje van jou is een S7 geen S8.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 10-05-2017 00:36 ]

• kneusteun
  • Nu online
Ja en zo zijn er verschillende filmpjes, mijn persoonlijke ervaring is dat 2 min op +- 1meter geen enkel probleem was. Dus die IP waarde is niet echt een ding.
https://motherboard.vice....placement?utm_source=mbfb
Kijk die ook even ;)

Maar dit wordt nu beetje apple vs samsung.

edit: het ging om de iphone ;)

[ Voor 4% gewijzigd door kneusteun op 10-05-2017 00:37 ]

• PilatuS
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 00:37:
Dus die IP waarde is niet echt een ding.
Niet ? Een IP waarde is een soort keurmerk. Voor zo'n keurmerk worden producten in een lab aan enorm veel tests onderworpen. Die waarde zegt alles.

Verder zegt diepte ook alles over hoe waterdicht een telefoon/horloge echt is. Hoe dieper hoe meer weerstand het product heeft en hoe beter ie waterdicht is bij verschillende omstandigheden.
Maar dit wordt nu beetje apple vs samsung.
Zolang het alleen over dingen als waterdicht gaat valt dat gelukkig wel mee :)

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 10-05-2017 00:42 ]

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-11 22:23

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:05:
Nieuwe activiteit gepland: 17 september een dag trial rijden met de club :). Met speciale trial motoren natuurlijk, die gekke gemotoriseerde stepjes zonder zadel :7.
Dat lijkt mij ook interessant.
* Grubeater rijdt ook Honda Transalp. :w
Afbeeldingslocatie: http://grubeater.nl/pics/Transalp/small-IMG-20170413-WA0004.jpg
De afgelopen kleine 4 weken sinds ik mij Transalp heb ik mijn benzineverbruik bij gehouden:

Gereden kilometersKostenLiterprijsAantal getankte litersKM/L
25423.211.71913.518.81
21118.631.541217.58
19616.661.56810.6218.45
1149.471.4296.6317.19
23217.21.51911.3220.49
25217.291.48911.6121.70
Totaal gereden KMTotale KostenGemiddelde LiterprijsTotaal aantal LitersGemiddeld verbruik
1259102.461.54465.6819.04

Als je de snelweg vermijd dan wordt het een stuk zuiniger laten mijn laatste twee tankbeurten zien.

Vorige week ben ik naar een maandelijks regionale meeting van de Transalpclub geweest. De aanwezige heren (40+) liepen een rondje om mijn motor en er zijn wel een aantal dingen die missen/vervangen/aangepast moeten worden. Niets wereldschokkends voor een motor van 22 jaar oud..
  • Remvloeistof is vies.
  • Rubber accubak mist.
  • Bagageplaat is van een later type (PD10).
  • Palletje van achterrem is roestig.
  • 2 Bouten van de carterplaat missen.
  • Positie van de CDI's controleren (Bekend probleem van de Transalp).
  • DB-killer laten maken bij Pajic.
  • Vierkante banden.
Een van de leden bood aan om er samen naar te kijken aangezien hij nog een aantal onderdelen heeft liggen. Dat ga ik vrijdag dus doen.
Een ander lid had de missende bouten nog liggen en twee dagen later lagen ze op mijn deurmat. _/-\o_

* Grubeater zwaait even naar chakotay, Dinx, Hooglander en Francis en de rest op #got_motor :W

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, gisteravond langs Kadir geweest, de Caponord-expert in Amsterdam. Hij heeft het een en ander aan slangenwerk vervangen, en een flink aangepaste mapping in de ECU geladen. De motor loopt nu een stuk soepeler onderin, en zou een stuk zuiniger moeten zijn. Dat laaste kan ik na de volgende tankbeurt pas bevestigen, sindsdien pas 90km gereden :P

Verschil tussen oude en nieuwe brandstofretourleiding, de oude was uitgedroogd & geknikt, en had nog de kwetsbare plastic snelkoppelingen:

retourslang

Oude vacuumslangetjes, ook redelijk uitgedroogd & zwart geworden, nu vervangen door slang die beter hittebestendig is en flexibel blijft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9pI0ktdZjlJQS2ciyb06402A/full.jpg
Grubeater schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 01:50:
[...]

* Grubeater zwaait even naar chakotay, Dinx, Hooglander en Francis en de rest op #got_motor :W
:W

• kneusteun
  • Nu online
PilatuS schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 00:39:
[...]

Niet ? Een IP waarde is een soort keurmerk. Voor zo'n keurmerk worden producten in een lab aan enorm veel tests onderworpen. Die waarde zegt alles.

Verder zegt diepte ook alles over hoe waterdicht een telefoon/horloge echt is. Hoe dieper hoe meer weerstand het product heeft en hoe beter ie waterdicht is bij verschillende omstandigheden.

[...]

Zolang het alleen over dingen als waterdicht gaat valt dat gelukkig wel mee :)
Ja maar als ik ip 65 test doe en ik slaag gaan ze niet kijken of het nog beter is. En zoals blijkt is de iphone 7 dus waterdicht ipv spatwaterdicht. Het is waarschijnlijk een keuze geweest om de keuring lager te doen. Scheelt een hoop gezeik met customer service.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Grubeater schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 01:50:
[...]

Dat lijkt mij ook interessant.
* Grubeater rijdt ook Honda Transalp. :w
[afbeelding]
De afgelopen kleine 4 weken sinds ik mij Transalp heb ik mijn benzineverbruik bij gehouden:

Gereden kilometersKostenLiterprijsAantal getankte litersKM/L
25423.211.71913.518.81
21118.631.541217.58
19616.661.56810.6218.45
1149.471.4296.6317.19
23217.21.51911.3220.49
25217.291.48911.6121.70
Totaal gereden KMTotale KostenGemiddelde LiterprijsTotaal aantal LitersGemiddeld verbruik
1259102.461.54465.6819.04

Als je de snelweg vermijd dan wordt het een stuk zuiniger laten mijn laatste twee tankbeurten zien.

Vorige week ben ik naar een maandelijks regionale meeting van de Transalpclub geweest. De aanwezige heren (40+) liepen een rondje om mijn motor en er zijn wel een aantal dingen die missen/vervangen/aangepast moeten worden. Niets wereldschokkends voor een motor van 22 jaar oud..
  • Remvloeistof is vies.
  • Rubber accubak mist.
  • Bagageplaat is van een later type (PD10).
  • Palletje van achterrem is roestig.
  • 2 Bouten van de carterplaat missen.
  • Positie van de CDI's controleren (Bekend probleem van de Transalp).
  • DB-killer laten maken bij Pajic.
  • Vierkante banden.
Een van de leden bood aan om er samen naar te kijken aangezien hij nog een aantal onderdelen heeft liggen. Dat ga ik vrijdag dus doen.
Een ander lid had de missende bouten nog liggen en twee dagen later lagen ze op mijn deurmat. _/-\o_

Ik zit ook zo rond de 19km/liter. Zuinigste rit was 1 op 23. Bij de clubkeuring konden ze als enige opmerking maken dat de middenbok slecht terugveert en de achterveer erg stijf staat. De rest was tiptop in orde gelukkig :p.

Vandaag lekker naar kantoor knorren want vanavond gaan we naar het Motormuseum in Hagestein, en dit weekend dan eindelijk Blubberen met de alp bij Eindhoven :D.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mijn Caponord deed tot gisteren 1:13.. :X Ik ben erg benieuwd waar hij nu met de nieuwe slangen & mapping op uitkomt.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:53:
Mijn Caponord deed tot gisteren 1:13.. :X Ik ben erg benieuwd waar hij nu met de nieuwe slangen & mapping op uitkomt.
Dat zijn dure ritjes dan :p. Ik hou alle kosten bij via een app (fuelio, tip van @Leviathius) en heb tot nu toe zo'n 900 euro uitgegeven op de aanschaf na. Dat is dus Mrb, benzine, verzekering, onderhoud, olie etc. Dan helpt het zuinige verbruik wel, en ik hoef niet in te boeten op doe fameuze smiles per gallon ;).

Dat is over 4000km overigens, ik verwacht de komende 4000km niks meer te hoeven doen, maar daarna zal ik iig een nieuwe achterband moeten en over 8k een oliebeurtje.

Verwijderd

Aarrgghh met dat verbruik slurpt hij meer dan dan een kleine auto :X

/me is van mening dat het verbruik van een woon/werk motor echt zo rond de 1:20 moet liggen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Deze motor heb ik net 1.5 week geleden gekocht, in het begin zijn de kosten altijd wat hoger :P Er staat nu alleen nog een bezoekje aan Hyperpro gepland voor een vering-beurtje & een vers balhoofd-lager, als dat gedaan is kan hij voorlopig weer even mee.

Brandstofverbruik hou ik overigens bij met spritmonitor, geeft ook leuke icons om het bij te houden:

Afbeeldingslocatie: https://images.spritmonitor.de/833687.png

Onderhoudskosten gaan verder in een spreadsheetje.
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:01:
[...]

/me is van mening dat het verbruik van een woon/werk motor echt zo rond de 1:20 moet liggen.
Als het goed is zou na de behandeling 1:19 haalbaar moeten zijn. Het blijft wel een dikke V-Twin van 16 jaar oud natuurlijk, als ik echt zuinig wil rijden had ik een nieuwe CB500 ofzo moeten halen. Dat brengt echter weer het risico van in slaap vallen onderweg met zich mee :+

[ Voor 32% gewijzigd door Chakotay op 10-05-2017 08:08 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Helaas zijn dat soort verbruikscijfers niet heel uniek voor oude twins. Het is dat ik een Varadero heb met injectie, maar die met carburateurs kon ook zulke cijfers laten zien als je niet een beetje op je verbruik lette.

Ach ja, het rijd wel lekker ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:02
Voor de iPhone gebruikers die het ook leuk vinden om brandstofverbruik en overige kosten bij te houden: Ik gebruik de app Road Trip (Er is ook een gratis versie). Daar kun je alles in zetten, ook maandelijkse kosten zoals verzekeringen en/of wegenbelasting.

Ik heb ook contact gehad met de ontwikkelaar met de vraag of een Android versie op de planning stond, toen was het antwoord nee. Ook niet echt iets vergelijkbaars kunnen vinden ook eigenlijk, dat was voor mij de doorslaggevende factor om maar weer een iPhone te kopen :9

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hooglander1 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:10:
Helaas zijn dat soort verbruikscijfers niet heel uniek voor oude twins. Het is dat ik een Varadero heb met injectie, maar die met carburateurs kon ook zulke cijfers laten zien als je niet een beetje op je verbruik lette.

De RSV Mille die ik hiervoor had was daar ook interessant mee... Die gemiddeld standaard 1:14/1:15, maar toen ik een keer bij een tourritje van mijn ouders meegegaan was welke grotendeels op bromfiets-tempo ging, had het ding moeite om de 1:11 te halen :X Het zuinigst was dan juist vorig jaar op de terugweg van vakantie, met 170 op de klok van tankstation naar tankstation rijden op de autobahn. Daarmee haalde hij opeens wel de 1:17 :P

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
lolgast schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:16:
Voor de iPhone gebruikers die het ook leuk vinden om brandstofverbruik en overige kosten bij te houden: Ik gebruik de app Road Trip (Er is ook een gratis versie). Daar kun je alles in zetten, ook maandelijkse kosten zoals verzekeringen en/of wegenbelasting.

Ik heb ook contact gehad met de ontwikkelaar met de vraag of een Android versie op de planning stond, toen was het antwoord nee. Ook niet echt iets vergelijkbaars kunnen vinden ook eigenlijk, dat was voor mij de doorslaggevende factor om maar weer een iPhone te kopen :9
Of gebruik zoals de rest van de wereld Spritmonitor. Simpele no-nonsense UI waarin je ook alles kan bijhouden :)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:02
Hooglander1 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:21:
[...]

Of gebruik zoals de rest van de wereld Spritmonitor. Simpele no-nonsense UI waarin je ook alles kan bijhouden :)
Ik dacht dat dat web-only was :$

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
lolgast schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:27:
[...]

Ik dacht dat dat web-only was :$
Is het ook, maar een webinterface die het ook prima doet als je het onderweg ff wilt invullen hoor :)

I stand corrected, ik gebruikte altijd gewoon de webinterface :D

[ Voor 12% gewijzigd door Hooglander1 op 10-05-2017 08:38 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hooglander1 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:28:
[...]

Is het ook, maar een webinterface die het ook prima doet als je het onderweg ff wilt invullen hoor :)
Echtniet: Android Appel

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Tja, zuuniger is beter, maar 1 op 15 met een S1000RR vind ik geen probleem. Mijn Fazertje doet wel 1 op 20, maar de S1000RR is leuker, dus met goed weer zit ik op de BMW!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:51:
[...]
Ja maar als ik ip 65 test doe en ik slaag gaan ze niet kijken of het nog beter is. En zoals blijkt is de iphone 7 dus waterdicht ipv spatwaterdicht. Het is waarschijnlijk een keuze geweest om de keuring lager te doen. Scheelt een hoop gezeik met customer service.
De iPhone 6S had zelfs helemaal geen IP rating meegekregen tijdens de introductie. Kan je zeggen dat 't ding ook gewoon waterdicht is en een duik in 't bad (½Mtr. water) gewoon overleeft ;)

M'n iPhone 6 (non S) vond dat niet zo prettig, destijds :N

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

M'n alles behalve waterdichte Asus P535 heeft ook menig hoosbui overleefd. Dus tenzij je de plomp in rijdt valt het allemaal wel mee.

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:40
kneusteun schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:48:
[...]

En welke bescherming (en methode van bevestiging op de motor) is dat dan als ik vragen mag?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

steveman schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 22:54:
[...]

Gebeurde ook een keer bij m'n cbr, dus ik met de magneet er op af... 1 moertje was gevallen, maar ik vond er 2 terug :D

Een vorige eigenaar had minder geduld...

[...]

(Afhankelijk van wat het plan is) is het niet makkelijker om gewoon een stukje aluminium te buigen ?
Het buigen is nog het minste probleem. Gaat mij meer om het vormen van de plaat zelf. Das met Alu wat lastig.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hooglander1 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:10:
De tweede helft van mijn tourrit afgelopen zondag (nadat ik allerlei pittoreske plaatsen had bezocht, en ik nog wat troep bij mensen moest ophalen) was 150km over verschillende snelwegen tegen ongeveer dezelfde hoeveelheid kilometers per uur :P toen zakte het verbruik wel naar een magere 1 op ~16 (maar dat is nog acceptabel gezien de snelheid, de auto van mijn vrouw zit dan al op 1 op 10 bij die snelheid).
Dat zeker :*).

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-05-2017 10:47 ]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

[...]

Dat doet mn F650 bijna oOo (1:18,5-1:19)

Als ik op spritmonitor kijk zou het dan de op 3 na onzuinigste van de 2001-2004 modellen zijn (van 130 motoren)

leeg

• kneusteun
  • Nu online
LaborGardens schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:41:
[...]

En welke bescherming (en methode van bevestiging op de motor) is dat dan als ik vragen mag?
http://www.ultimateaddons...h_Mount_Case_for_iPhone_7
Die heb ik nu zelf, die onderkant zie je duidelijk dat er ruimte is om je lader en eventueel koptelefoon aan te sluiten zonder dat er water bij kan.

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11 14:48

Freelance

(..)

[...]

M'n k75 uit 1989 heeft de afgelopen 5000 km gemiddeld 1:19 gereden. 90 km snelweg per dag waarvan 80 trajectcontrole op 100 km/u.

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Chakotay schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:06:
Deze motor heb ik net 1.5 week geleden gekocht, in het begin zijn de kosten altijd wat hoger :P Er staat nu alleen nog een bezoekje aan Hyperpro gepland voor een vering-beurtje & een vers balhoofd-lager, als dat gedaan is kan hij voorlopig weer even mee.

Brandstofverbruik hou ik overigens bij met spritmonitor, geeft ook leuke icons om het bij te houden:

[afbeelding]

Onderhoudskosten gaan verder in een spreadsheetje.

[...]

Als het goed is zou na de behandeling 1:19 haalbaar moeten zijn. Het blijft wel een dikke V-Twin van 16 jaar oud natuurlijk, als ik echt zuinig wil rijden had ik een nieuwe CB500 ofzo moeten halen. Dat brengt echter weer het risico van in slaap vallen onderweg met zich mee :+
Cool, die icoontjes van SpritMonitor kende ik niet.

Afbeeldingslocatie: https://images.spritmonitor.de/735610.png *O*

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
4x2 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:01:
[...]

Dat doet mn F650 bijna oOo (1:18,5-1:19)

Als ik op spritmonitor kijk zou het dan de op 3 na onzuinigste van de 2001-2004 modellen zijn (van 130 motoren)
Ik heb zo'n 7k gereden op de '03 F650GS van mijn schoonzus en dat ook bijgehouden op spirtmonitor, daarop deed ik 1:20 :P Dat was met veel woon-werk ritjes over de snelweg, maar wel met een cruisesnelheid van een goede 140.

Afbeeldingslocatie: https://images.spritmonitor.de/660187_31.png

@Dryhte handig idd, je kunt zelfs kiezen welk formaat je wilt, en in 1x een stukje bbcode uitspugen om ze klikbaar te maken :)

[ Voor 18% gewijzigd door Chakotay op 10-05-2017 11:38 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja ik doe ook 1 op 17 met rustig woon/werk verkeer, wel leuk woon/werk verkeer :Y

Alleen de files en onzin van de laatste 2 dagen, man man :X

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:13:
[...]

Mja ik doe ook 1 op 17 met rustig woon/werk verkeer, wel leuk woon/werk verkeer :Y

Alleen de files en onzin van de laatste 2 dagen, man man :X
M'n auto doet met normaal rijden ± 1:22 (4,5L/100Km) ..... 2.0TDi Golf VII met inmiddels 210PK/420Nm. Geef ik een beetje serieus gas met dat speeltje dan doet 't ding ook vrolijk 1:12 gemiddeld.

M'n brommer... Tsjáh, dat ding heb ik al helemaal niet aangeschaft omdat 't zo'n zuinigheidswonder is :+

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:36

Secsytime

Automagisch

kneusteun schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:10:
[...]

http://www.ultimateaddons...h_Mount_Case_for_iPhone_7
Die heb ik nu zelf, die onderkant zie je duidelijk dat er ruimte is om je lader en eventueel koptelefoon aan te sluiten zonder dat er water bij kan.
Iphone 7 is toch waterdicht?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:19:
[...]

M'n auto doet met normaal rijden ± 1:22 (4,5L/100Km) ..... 2.0TDi Golf VII met inmiddels 210PK/420Nm. Geef ik een beetje serieus gas met dat speeltje dan doet 't ding ook vrolijk 1:12 gemiddeld.

M'n brommer... Tsjáh, dat ding heb ik al helemaal niet aangeschaft omdat 't zo'n zuinigheidswonder is :+
Nee die zuipt meer dan zijn baasje ja. :+

Nja mijn brommer is iig ook zuiniger dan mijn hok, alhoewel als ik mijn brommer een beetje gebruik lust die ook wel een stevig slok. :X Auto doet zo 1 op 14/14,5 met woon/werk verkeer en rustig doen. Beetje spelen dan is het al snel 1 op 9/10... :X

Een motor goedkoper met woon/werk verkeer dan een auto? Neh :+

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 10-05-2017 19:23 ]

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-11 09:03

wickedm3n

Always having fun!

Chakotay schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:26:
[...]

Ik heb zo'n 7k gereden op de '03 F650GS van mijn schoonzus en dat ook bijgehouden op spirtmonitor, daarop deed ik 1:20 :P Dat was met veel woon-werk ritjes over de snelweg, maar wel met een cruisesnelheid van een goede 140.

[afbeelding]

@Dryhte handig idd, je kunt zelfs kiezen welk formaat je wilt, en in 1x een stukje bbcode uitspugen om ze klikbaar te maken :)
ik heb ritjes waarmee ik 1:19 rij maar ook ritjes waar ik 1:28 rij :+ bochtige wegen in België achter mijn pa aan op zijn niet wendbare Harley :+

In progress: VW kever

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:23:
[...]

Een motor goedkoper met woon/werk verkeer dan een auto? Neh :+
Probeer een yzf-r125 met een verbruik van 1 op 37, kom je echt een heel eind mee.. (het rijdt alleen niet zo hard, 120Km/U heb je het wel gehad :'( )

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dat haal ik dus in zijn 1 :+

Alleen die 1 op 37, tsja. :X :+ He @caesar1000 :+

• bolleh
  • Laatst online: 16-11 17:46
Das nou het mooie aan mooi weer rijder zijn.. ik heb werkelijk waar geen idee hoeveel mijn motor verbruikt :D

En nog mooier is dat het me ook geen bal interesseert :+

Interesseert me overigens ook niet wat mijn auto verbruikt maar dat is een leasehok dus niet mijn probleem >:)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-11 19:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Precies, een hobby mag geld kosten :+

En zo lang het nog kan en we nog niet verplicht allemaal op elektrische-geitenwollen-sokken-eco-brommers rondrijden wil ik zo veel mogelijk genieten van de benzine die we nog hebben :+

Yamaha MT-09

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bolleh schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:20:
Das nou het mooie aan mooi weer rijder zijn.. ik heb werkelijk waar geen idee hoeveel mijn motor verbruikt :D

En nog mooier is dat het me ook geen bal interesseert :+

Interesseert me overigens ook niet wat mijn auto verbruikt maar dat is een leasehok dus niet mijn probleem >:)
Het zou je sieren als dát verbruik je juist wel zou kunnen schelen. De brandstofprijs/factor loopt bij een zakelijke leasewagen op basis van ná-calcullatie, je werkgever betaald dus éxtra óf krijgt wat terug van de leasemaatschappij naar gelang jouw rijgedrag en de afgesproken "Operational Lease" prijs welke JIJ te zien hebt gekregen bij het aangaan van dat contract

Zelfs het tanken aan de snelweg v.s. het tanken bij een tankstation in je eigen / een willekeurig dorp maakt per brandstof leverancier véél uit, Die 10 á 12 cent/liter verschil (Shell bijv.) komen op het conto van jouw werkgever en niet op het conto van de leasemaatschappij!!

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 10-05-2017 20:37 ]

• RMB

RMB

wimmel_1 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:24:
[...]

Het zou je sieren als dát verbruik je juist wel zou kunnen schelen. De brandstofprijs/factor loopt bij een zakelijke leasewagen op basis van ná-calcullatie, je werkgever betaald dus éxtra óf krijgt wat terug van de leasemaatschappij naar gelang jouw rijgedrag en de afgesproken "Operational Lease" prijs welke JIJ te zien hebt gekregen bij het aangaan van dat contract

Zelfs het tanken aan de snelweg v.s. het tanken bij een tankstation in je eigen / een willekeurig dorp maakt per brandstof leverancier véél uit, Die 10 á 12 cent/liter verschil (Shell bijv.) komen op het conto van jouw werkgever en niet op het conto van de leasemaatschappij!!
Je schrijft een mooi betoog over waarom het hem inderdaad niets hoeft te interesseren! _/-\o_

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

RMB schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:38:
[...]

Je schrijft een mooi betoog over waarom het hem inderdaad niets hoeft te interesseren! _/-\o_
Mij hebben ze altijd geleerd dat de centen van de baas niet van blik zijn..... Je kunt er lang of kort over willen gaan discussiëren maar als er op de één of andere manier ergens bezuinigd moet gaan worden op onnodige personeelskosten dan zijn dit soort kostenposten het snelst gevonden in een SAP systeem (bijv.).

Én já: 't is vaak maar "tientjes" werk....

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 10-05-2017 20:45 ]

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 11:43
Iemand nog tips om een motor te verkopen? :-)

Weet niet of marktplaats de beste optie is. Verkoop hem graag particulier, dealers willen uiteraard zelf ook wat verdienen, maar dat scheelt in mijn ogen wel erg veel.

• PilatuS
  • Niet online
NeoPhire schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:43:

Weet niet of marktplaats de beste optie is. Verkoop hem graag particulier, dealers willen uiteraard zelf ook wat verdienen, maar dat scheelt in mijn ogen wel erg veel.
Motor Forum maar vooral idd Marktplaats. MP is geen geweldige site en de kosten voor het plaatsen zijn ook niet echt netjes, maar helaas kijkt vrijwel iedereen voornamelijk daar.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:42:
[...]

Mij hebben ze altijd geleerd dat de centen van de baas niet van blik zijn..... Je kunt er lang of kort over willen gaan discussiëren maar als er op de één of andere manier ergens bezuinigd moet gaan worden op onnodige personeelskosten dan zijn dit soort kostenposten het snelst gevonden in een SAP systeem (bijv.).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het verbruik van mijn motor maakt me helemaal niks uit. Lol mag geld kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Ethirty op 10-05-2017 20:59 ]

#team_UTC+1

• bolleh
RMB schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:38:
[...]

Off-topic:
Helemaal gelijk :+

Zolang mijn werkgever ieder jaar dubbele winstcijfers draait. En mij niet ondersteund om voor de klanten die ik beheer de nodige verbeteracties die ik voorstel, die de winstgevendheid van die klanten sterk verbeterd wil doorvoeren, kan het mij ook niet zoveel schelen ;)

On topic:
Ik ga morgen met de motor naar kantoor, die benzine betaald mijn werkgever niet en op jaarbasis is dat vast meer dan ik verkwansel met dure pompen en een onzuinige rijstijl :+

Nou alleen maar hopen dat het droog is op de terugweg morgenmiddag want de rest van de dag lijkt het schitterend te worden -O-

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:00:
[...]
Dat zijn dure ritjes dan :p. Ik hou alle kosten bij via een app (fuelio, tip van @Leviathius) en heb tot nu toe zo'n 900 euro uitgegeven op de aanschaf na. Dat is dus Mrb, benzine, verzekering, onderhoud, olie etc. Dan helpt het zuinige verbruik wel, en ik hoef niet in te boeten op doe fameuze smiles per gallon ;).

Dat is over 4000km overigens, ik verwacht de komende 4000km niks meer te hoeven doen, maar daarna zal ik iig een nieuwe achterband moeten en over 8k een oliebeurtje.
Joopieboy schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:54:
Ja dat haal ik dus in zijn 1 :+

Alleen die 1 op 37, tsja. :X :+ He @caesar1000 :+
Ook al heb ik misschien een verbruik van 1:37, de onderhoudskosten (lees: reparaties) zijn inmiddels niet leuk meer.

De verhouding van de totale kosten van brandstof:onderhoud is momenteel 1:6 ;(
Dan snap je wel waarom ik er inmiddels ook klaar mee ben.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

* Will_M vraagt zich inmiddels af óf 'ie nou écht zo oud en/of ouderwets is óf dat 'ie misschien op een andere manier heeft leren kijken naar het leven?

Lang geleden, toen de afkorting "ZZP'er" nog niet eens bestond wás ik er één en reed ik privé in een nieuwe 997 (en nee, ik ga niet uitleggen wat dat is). Wás een mooie tijd maar ook die tijd was eindig......

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 10-05-2017 21:26 ]

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Poeh, hardlopen en daarna nog een paar uur op de motor voel je wel in de knieejtes! Helemaal als het toch wat kouder wordt :+

• bolleh
wimmel_1 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:22:
* bolleh vraagt zich inmiddels af óf 'ie nou écht zo oud en/of ouderwets is óf dat 'ie misschien op een andere manier heeft leren kijken naar het leven?

Lang geleden, toen de afkorting "ZZP'er" nog niet eens bestond wás ik er één en reed ik privé in een nieuwe 997 (en nee, ik ga niet uitleggen wat dat is). Wás een mooie tijd maar ook die tijd was eindig......
Off-topic:
Misschien begrijp je mijn sentiment Beter met het volgende: ik rijd een golf bluemotion sjoemeldiesel.
Of ik nou flink door trap, of rustig rijd, ik kom hoe dan ook altijd op 1:20 verbruik gemiddeld uit over langere periode. Overigens tank ik werkelijk nooit langs de snelweg(behalve op de motor weleens), maar witte pompen in uithoeken zoeken doe ik ook niet.

Als je een discussie wil voeren of de jeugd van tegenwoordig anders naar het leven kijkt dan nodig ik je bij mij uit voor een goed gesprek over dit soort dingen. Ik weet 100% zeker dat je mij dan eerder als ouderwets bestempeld dan mijn generatiegenoten :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, met flink wat moeite de valbeugels op de Caponord geschroefd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4abpdId4UwWAavaojK5jgT1h/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TR32k7Kq5KSrnwgNo0OtVEaW/medium.jpg

Het was echte Italiaanse kwaliteit, voor een paar busjes moest ik eerst de boel op maat dremelen, uiteindelijk grof geweld gebruiken om de laatste bout passend te krijgen, maar het zit *O*

Degene die de onderdelen bij elkaar gepakt had heeft ook goed aan de grappa gezeten, ik heb zowel boutjes en rubbers over als last van ontbrekende bouten :+

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 10-05-2017 21:45 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat dacht ik ook bij mijn givi valbeugels, tot ik in de stuklijst/tekening ontdekte dat ik sommige boutjes moest vervangen, en andere hergebruiken. Om dat aan te duiden gebruikten ze verschillende grijstinten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

* noes vraagt zich inmiddels af óf 'ie nou écht zo oud en/of ouderwets is óf dat 'ie misschien op een andere manier heeft leren kijken naar het leven?

Toen de 997 op de markt kwam bestond de term ZZP vast al wel, maar was Freelance wat gebruikelijker ja, zooo lang geleden is dat ook weer niet. Of jij hebt het over een andere 997 dan ik..
NeoPhire schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 20:43:

Autoscout vind ik zelf het makkelijkste. Ook kan je hier op Got bij V&A overig een topic aanmaken, en je mag best hier in de thread een klein linkje plaatsen ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 23:42:
[...]

Toen de 997 op de markt kwam bestond de term ZZP vast al wel, maar was Freelance wat gebruikelijker ja, zooo lang geleden is dat ook weer niet. Of jij hebt het over een andere 997 dan ik..

[...]

Autoscout vind ik zelf het makkelijkste. Ook kan je hier op Got bij V&A overig een topic aanmaken, en je mag best hier in de thread een klein linkje plaatsen ;)
M'n zakelijke vervoer was destijds een eigen EOS 233 welke ik als "Eigen RIjder" reed. Je mag 't van mij noemen zoals je wil :P

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:06
Zat voor de grap deze week te zoeken naar mijn haalbare 'droom' motor die mijn RSV zou gaan vervangen komende zomer. Daarbij begon ik eerst in Duitsland te kijken aangezien de Husqvarna Nuda 900R bijna niet tweedehands te krijgen is hier in Nederland. Nadat ik daar niet echt iets had gevonden omdat het of te ver was, of er waren rare dingen mee gedaan deed ik voor de grap nog eens een google search. Ik typte 'Husqvarna Nuda te koop' in en kwam uit op tweedehands.nl waar een Belgische verkoper op nog geen uur rijden van waar ik werk er eentje aanbood die precies aan mijn eigen wensen en budget voldoet. Dus contact opgenomen en eergisteren daarheen geweest om het in eerste instantie gewoon te bekijken. Daarop drong de eigenaar aan op dat ik echt een rondje moest gaan rijden erop, en na wat aandringen ben ik toch maar een stuk gaan rijden en ohhhhh wat een beest van een motor is het toch! Dus na afloop daarvan koopcontract getekend en het voorschot overgemaakt.

Nu nog asap de RSV verkopen om ruimte te maken voor de Nuda :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5ATRwFXl.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door cyntax op 10-05-2017 23:54 ]

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
Mocht vandaag twee uur met een Tracer 900 de hort op :)

* Maegrim gaat maar eens concreet de CB1300 te koop zetten

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-11 14:17
Ben er vandaag achter gekomen dat je in Duitsland schijnbaar gewoon een 48PK restrictie kan kopen voor motoren ook al hebben ze meer dan 70kw, aangezien de regels niet hetzelfde zijn als in Nederland hiervoor.

Dit betekend praktisch dat je iedere motor waarvoor ze een zogenoemde "drosselkit" voor hebben hem op A2 te krijgen, keuren, en dan er legaal mee rijden met een A2 rijbewijs.

Als voorbeeld, zou een S1000RR (Jup) Kunnen downtunen naar A2 alleen haal je natuurlijk gewoon de hele motor weg dan, maar het is mogelijk.

Maakt een motor kopen in Duitsland voor een A2'er ineens een stuk aangenamer aangezien je gewoon een zware kan halen, terug knijpen en dan nadat je je zwaar heb deze weer op vol gooien.

Wist iemand anders dit eigenlijk? Aangezien ik er echt pas vandaag achter ben gekomen :P.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Maegrim schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 23:57:
Mocht vandaag twee uur met een Tracer 900 de hort op :)

* Maegrim gaat maar eens concreet de CB1300 te koop zetten
Hele leuke motor idd, alleen de standaard vering schiet echt te kort. :)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Chakotay schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 21:44:
Zo, met flink wat moeite de valbeugels op de Caponord geschroefd:

[afbeelding] [afbeelding]

Het was echte Italiaanse kwaliteit, voor een paar busjes moest ik eerst de boel op maat dremelen, uiteindelijk grof geweld gebruiken om de laatste bout passend te krijgen, maar het zit *O*

Degene die de onderdelen bij elkaar gepakt had heeft ook goed aan de grappa gezeten, ik heb zowel boutjes en rubbers over als last van ontbrekende bouten :+
Klinkt bekend, hebben er volgens mij ook een halve dag over gedaan met veel boren/ andere boutjes zoeken enz op de capo van een vriend van me :X

• kneusteun
  • Nu online
Secsytime schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 19:21:
[...]

Iphone 7 is toch waterdicht?
Anders neem ff de moeite en scroll ff naar boven ;)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Naif0n schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 04:12:
Ben er vandaag achter gekomen dat je in Duitsland schijnbaar gewoon een 48PK restrictie kan kopen voor motoren ook al hebben ze meer dan 70kw, aangezien de regels niet hetzelfde zijn als in Nederland hiervoor.

Dit betekend praktisch dat je iedere motor waarvoor ze een zogenoemde "drosselkit" voor hebben hem op A2 te krijgen, keuren, en dan er legaal mee rijden met een A2 rijbewijs.

Als voorbeeld, zou een S1000RR (Jup) Kunnen downtunen naar A2 alleen haal je natuurlijk gewoon de hele motor weg dan, maar het is mogelijk.

Maakt een motor kopen in Duitsland voor een A2'er ineens een stuk aangenamer aangezien je gewoon een zware kan halen, terug knijpen en dan nadat je je zwaar heb deze weer op vol gooien.

Wist iemand anders dit eigenlijk? Aangezien ik er echt pas vandaag achter ben gekomen :P.
Ik wist het niet, maar het verbaast me niets. Nederland heeft wel meer afwijkende regels (lees, strenger geïmplementeerd) ten opzichte van andere Europese landen voor de rijbewijs richtlijnen.. :)

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
Joopieboy schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 05:53:
[...]

Hele leuke motor idd, alleen de standaard vering schiet echt te kort. :)
vanaf 2017 is dat beter, maar ja :z

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maegrim schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:03:
[...]

vanaf 2017 is dat beter, maar ja :z
Ff bij Hyperpro langs en het is opgelost ;)

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
* Anoshky vraagt zich inmiddels af óf 'ie nou écht zo oud en/of ouderwets is óf dat 'ie misschien op een andere manier heeft leren kijken naar het leven?

Van een 997 naar een Golfje? :+

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:09
Damn gisteren nog even wat gras gepakt. Was aan het oefenen om goed door de bocht te kijken maar een bocht was wel heel scherp dus toen keek ik terug en remde omdat ik niet zo hard durfde (ja, ik weet dat je juist niet moet remmen want dan gaat je motor weer rechtop) Dus toen richting het gras en door het gras maar wel staande gehouden gelukkig.

Was ook nog een afgrond naar beneden (was een dijk) dus viel mee gelukkig. Toen maar wat rustiger aan gedaan

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

cyntax schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 23:51:
Ik typte 'Husqvarna Nuda te koop'
Prettig geregeld!

Lijkt mij ook een erg gave motor, maar helaes zoals je zegt in .nl nergens meer te vinden. En uit het buitenland importeren lijkt me ook weer zo'n gedoe, zeker aangezien ik geen (gebruikte) motor koop zonder proefrit.

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 11:43
noes schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 23:42:
Super, ga ik ook daar even kijken. Mocht er iemand interesse hebben in een Honda CBR650f, bij deze :-)
http://www.motorshopper.n.../Honda-CBR-650-F-ABS.html

Afbeeldingslocatie: http://motorshopper.nl/downloaden/1125618/489f3b5b8255d527cac1c2cca2b498fb/large

[ Voor 10% gewijzigd door NeoPhire op 11-05-2017 09:08 ]

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-11 20:50
Aschtra schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:26:
Damn gisteren nog even wat gras gepakt. Was aan het oefenen om goed door de bocht te kijken maar een bocht was wel heel scherp dus toen keek ik terug en remde omdat ik niet zo hard durfde (ja, ik weet dat je juist niet moet remmen want dan gaat je motor weer rechtop) Dus toen richting het gras en door het gras maar wel staande gehouden gelukkig.

Was ook nog een afgrond naar beneden (was een dijk) dus viel mee gelukkig. Toen maar wat rustiger aan gedaan
Gelukkig ben je er vanaf gekomen met enkel het aantrekken van een schone onderbroek ;)

Als je bochten wilt oefenen kan ik je aanraden om op en afritten te pakken i.p.v. dijkjes.
Sommige N-wegen heb ook nog wel mooie combinaties.
Pagina: 1 ... 46 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.