Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.565 views

Onderwerpen

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:59
PilatuS schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:16:
Net nog maar even naar de KTM dagen geweest in Apeldoorn. Leuk ritje van 20 minuten gemaakt op de onderstaande SuperDuke GT :)

[afbeelding]

[...]
Ik dacht al dat ik jouw RC8 zag staan, heb alleen geen idee wie jij was van de mensen die daar rondliepen :P

Ik heb op de 1090 Adventure R, 1290 Super Adventure R en de 690 Duke gereden. Die 690 alleen omdat er nog een gaatje vrij kwam op het laatste moment ongeveer, is geen motor die ik ooit zal kopen. Al reed het wel leuk, hij is veel te klein :+

Volgens de specs is de zithoogte van de 1090 en de 1290 gelijk, maar de 1090 was duidelijk hoger. Ik ben niet de kleinste, maar ik kon daar niet met beide voeten plat bij de grond. Bij de 1290 wel.
Verbaasde me ook wel hoe klein de afstand tussen zadel en stepjes is bij beide, en dat voor zulke grote motoren.. Zodra ik m'n voeten op de stepjes zette had ik het idee alsof ik op een klein brommertje zat qua zithouding. Ze rijden wel erg goed naar mijn mening! Als ze nou eens iets goedkoper waren..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iNAARYch.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/agBp9GOh.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 08-05-2017 08:28 ]

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:26
Waarom rijden bij een bepaalde graad? Ik heb alleen een T-shirt onder mijn leren pak aan en ik vind 10 graden niet koud ofzo. Ik moet nog thermokleding halen en dan zal het helemaal goed te doen zijn.

Vandaag komt als het goed is mijn rammount binnen. Ook een paddock stand voor het achterwiel besteld. Nu alleen nog een slot en kettingspray en alles is gekocht voor de korte duur

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:41

-tom-562

Oliesjeik

Mezelf gespot op de MFMM :P
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4186/34125134920_f9e18b4ca0_b.jpg17A_7259_WM by Peter Hoek, on Flickr

Vaak bu'j te bang!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:48
Raym09 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:29:
[...]

Deze koos is niet meer motorloos :*)

[afbeelding]

Voor de topic start : Honda CB600F uit 1998,Gelderland (land van Maas en Waal)
Je staat er bij d:)b
LaborGardens schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:39:
[...]

Geen idee of dit al gevraagd of anderszins bekend is, maar welke app is dat die je gebruikt voor route tracking?
Dit gaat om de app Map My Tracks (is er ook voor Andriod). Gebruik hem al een tijdje en ben er wel tevreden over. Werkt op de achtergrond, dus je telefoon kan gewoon in je zak.

Edit: DJU, ik vergeet het belangrijkste van dit bericht :P
Eerder in dit topic ging het over de USB-adapter van Optimate en of dat een beetje werkt want de meningen waren wisselend. Mijn ervaring is positief! Tijdens het rijden bovenstaande app op 100% schermhelderheid van een iPhone 6. Na het rijden was de accu gewoon 100% (4 uur weggeweest). Originele oplaadkabel van Apple gebruikt, maar dat zal niets uitmaken vermoed ik
Aschtra schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:39:
Waarom rijden bij een bepaalde graad? Ik heb alleen een T-shirt onder mijn leren pak aan en ik vind 10 graden niet koud ofzo. Ik moet nog thermokleding halen en dan zal het helemaal goed te doen zijn.

...
Omdat het gewoon stervenskoud is onder de 15 graden :+. Gisteren dan gereden, deels geperforeerd leer met thermokleding eronder maar zeker in de schaduw is het dan goed fris hoor. Ik heb ook geen natuurlijke isolatielaag, dat heeft er wellicht ook wat mee te maken.
Dan heeft het er ook nog mee te maken of het 15 graden en bewolkt is, of 15 graden met volle zon. Dat laatste voelt al een stuk warmer.

[ Voor 41% gewijzigd door lolgast op 08-05-2017 09:24 ]

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

(jarig!)
wd200 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:50:
Even de rijtijden van van het weekend.

Hoe gaat het met leer met temperaturen richting de 10-13 graden. is dit koud tov textiel ?
werkt zo'n thermo broek goed hierbij ?
Rij op een YZF1000R in leer rond. Heb eronder een thermoshirtje aan. Bij 13 graden met 130 km/h nergens last van (ook bij ietsje sneller niet).

Had toen ook geen wintervoering erin. Die gaat er bij 5 graden in en dan heb ik het ook lekker warm.

Bij een graad of 18 wil ik het liefst niet stilstaan, want dan zweet ik me helemaal het pleuris.

[ Voor 10% gewijzigd door byn124 op 08-05-2017 09:24 ]

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-11 08:35
@Aapie; weet ik, maar is alsnog wel warm ;)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:42

charrel

Cortisol4life..

gebruikershaes schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:39:
[...]

De oorzaak. De Italianen dachten dat het handig zou zijn dat als je het contact 1 tikje verder dan stuurslot draait, het parkeerlicht aangaat. En ik vond het blijkbaar een goed idee dus heb daar gebruik van gemaakt, in de garage... :F
Dat is toch bij elke motor zo, alleen het verschilt hoe makkelijk je hem door kan draaien, ;)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-11 13:23
Nice.
Ik heb heel dat topic gemist op MF :o was behoorlijk druk zo te zien.

• Aschtra
;(
Rody schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:22:
[...]

Nice.
Ik heb heel dat topic gemist op MF :o was behoorlijk druk zo te zien.
Ik ook, anders wilde ik er wel heen :p

• lolgast
Als je Facebook hebt: Like de pagina dan van Motor-Forum. Ook daar werd het aangegeven namelijk :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

lolgast schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:27:
Als je Facebook hebt: Like de pagina dan van Motor-Forum. Ook daar werd het aangegeven namelijk :)
En de 'Wie rijdt' pagina, ik denk dat 75% van de opkomst 'geregeld' is door die pagina.
Aschtra schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:24:
;(
[...]

Ik ook, anders wilde ik er wel heen :p
Het was echt druk :P dat had ik nog nooit eerder mee gemaakt. Alleen vanuit Arnhem vertrokken we al met een groepje van bijna de 50 motoren. Zou mij niks verbazen als het uiteindelijk een heel eind richting de 1000 motoren ging :o

Vaak bu'j te bang!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:06
Tankiej schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:26:
[...]

Ik dacht al dat ik jouw RC8 zag staan, heb alleen geen idee wie jij was van de mensen die daar rondliepen :P

Ik heb op de 1090 Adventure R, 1290 Super Adventure R en de 690 Duke gereden. Die 690 alleen omdat er nog een gaatje vrij kwam op het laatste moment ongeveer, is geen motor die ik ooit zal kopen. Al reed het wel leuk, hij is veel te klein :+

Volgens de specs is de zithoogte van de 1090 en de 1290 gelijk, maar de 1090 was duidelijk hoger. Ik ben niet de kleinste, maar ik kon daar niet met beide voeten plat bij de grond. Bij de 1290 wel.
Verbaasde me ook wel hoe klein de afstand tussen zadel en stepjes is bij beide, en dat voor zulke grote motoren.. Zodra ik m'n voeten op de stepjes zette had ik het idee alsof ik op een klein brommertje zat qua zithouding. Ze rijden wel erg goed naar mijn mening! Als ze nou eens iets goedkoper waren..

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vond juist die 690 cool, speelfiets is leuk.
1290 is echt op papier tof, maar in NL heb je niks aan zo'n beest.

Misschien af en toe Duitsland in, maar dan heb ik liever de 690 om in NL af en toe even de hooligan uit te hangen, lekker licht om te smijten en de positie is gewoon aanvals houding :>

• Tankiej
kneusteun schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:34:
[...]

Misschien af en toe Duitsland in, maar dan heb ik liever de 690 om in NL af en toe even de hooligan uit te hangen, lekker licht om te smijten en de positie is gewoon aanvals houding :>
De 690 is ook wel leuk als speelfiets, maar in een motor wil ik meer dan alleen eentje die een speelfiets is :P
Ik wil ook comfortabel 400km op een dag af kunnen leggen tijdens een vakantie bijvoorbeeld, dus met bagage. Daar is de 690 niet heel erg voor geschikt.

Van mij hoeft het vermogen van de 1290 ook niet, dat van de 1090 voldoet ook prima. En ik vond dat van de 1050 waar ik vorig jaar op reed ook prima! Op m'n huidige Tiger 800 voldoet de 95pk ook goed, meer heb ik in principe niet nodig.
Maar het grote nadeel is dat ze bijna alle lichtere motorfietsen ook gelijk kleiner maken. Ik hoef geen 1000cc+ motor, maar ik wil wel eentje waar ik met mijn lengte gewoon normaal op kan zitten. Het lijkt alleen alsof de fabrikanten dan denken dat je ook maar een 1000cc+ blok wil :/

• byn124

byn124

Thunderace

(jarig!)
gebruikershaes schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:39:

De oorzaak. De Italianen dachten dat het handig zou zijn dat als je het contact 1 tikje verder dan stuurslot draait, het parkeerlicht aangaat. En ik vond het blijkbaar een goed idee dus heb daar gebruik van gemaakt, in de garage... :F
charrel schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:58:
[...]

Dat is toch bij elke motor zo, alleen het verschilt hoe makkelijk je hem door kan draaien, ;)
Is bij die van mij ook zo idd.... Heb hem wel eens aan laten staan per ongeluk, maar iedere keer snel gemerkt en weer uitgedaan.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DrivinUCrazy schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:44:
Zo ben je lekker op weg, en plotseling krijg je tijdens het remmen een flinke por in je rug. Misschien voor sommigen niet zo'n heel bijzondere gebeurtenis, maar ik reed zonder duo. :+
Bleek de bevestiging van de topkoffer het begeven te hebben, dus die kantelde tijdens het remmen opeens naar voren. Gelukkig lag een paar honderd meter terug een tankstation, waar ik de koffer even achter heb gelaten om deze met de auto weer op te halen. (spanbandjes hadden ze niet)

Ik had al gezien dat de vergrendeling licht aangepast was, en zo te zien is deze aanpassing nu finaal er af gebroken. Dat wordt dus weer knutselen.
ik heb het een keer meegemaakt dat de klep van de topbox niet goed op slot zat.. op snelweg ook zo'n por in de rug.. idd een heel vreemde gewaarwording..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• kneusteun
Tankiej schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:53:
[...]

De 690 is ook wel leuk als speelfiets, maar in een motor wil ik meer dan alleen eentje die een speelfiets is :P
Ik wil ook comfortabel 400km op een dag af kunnen leggen tijdens een vakantie bijvoorbeeld, dus met bagage. Daar is de 690 niet heel erg voor geschikt.

Van mij hoeft het vermogen van de 1290 ook niet, dat van de 1090 voldoet ook prima. En ik vond dat van de 1050 waar ik vorig jaar op reed ook prima! Op m'n huidige Tiger 800 voldoet de 95pk ook goed, meer heb ik in principe niet nodig.
Maar het grote nadeel is dat ze bijna alle lichtere motorfietsen ook gelijk kleiner maken. Ik hoef geen 1000cc+ motor, maar ik wil wel eentje waar ik met mijn lengte gewoon normaal op kan zitten. Het lijkt alleen alsof de fabrikanten dan denken dat je ook maar een 1000cc+ blok wil :/
Ja exact dat, duke zou voor mij ook een 6e fiets zijn. Dus dat is de reden dat ik die juist wel tof vind.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wat is automatische vernieuwen van motor insurance toch altijd een scam... Net even gebeld.. wel minder KMs maar £100 oftewel 1/3 korting gekregen tov de automatische renewal.. :X

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:09

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
£100? Dat betaal ik per jaar nog niet eens :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:26:
£100? Dat betaal ik per jaar nog niet eens :P
ik betaal £219 (nou ja £196 verzekering en £18 insurance premium tax 8)7 ) totaal maar dat is inclusief een aantal extra's.. base premium is iets van £130..

[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 08-05-2017 13:32 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tankiej schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:26:
[...]

Dat is altijd lastig bij zulke dingen. Er liepen zoveel mensen rond dat je nooit weet wie bij welke motor hoort. Ik was er van half 3 tot half 4 ofzo. Heb om 3 uur de rit op de GT gemaakt.
Verbaasde me ook wel hoe klein de afstand tussen zadel en stepjes is bij beide, en dat voor zulke grote motoren.. Zodra ik m'n voeten op de stepjes zette had ik het idee alsof ik op een klein brommertje zat qua zithouding. Ze rijden wel erg goed naar mijn mening!
Dat vond ik bij de GT ook tegenvallen. Voor zo'n groot model had ie vrij weinig beenruimte. Het zadel zat ook vrij laag, een stuk lager dan bij de RC8.

• kneusteun
ToolkiT schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:28:
[...]

ik betaal £219 (nou ja £196 verzekering en £18 insurance premium tax 8)7 ) totaal maar dat is inclusief een aantal extra's.. base premium is iets van £130..
UK is toch sowieso achterlijk duur?

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
noes schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:39:
[...]

Jazeker! En natuurlijk de windbescherming op de motor. Op de S1000RR heb ik t warmer dan op mn Fazer.
En sommige motoren hebben best wat warmte van het blok. Is ook heel erg verschillend per model.

• Tankiej
PilatuS schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:49:
[...]

Dat is altijd lastig bij zulke dingen. Er liepen zoveel mensen rond dat je nooit weet wie bij welke motor hoort. Ik was er van half 3 tot half 4 ofzo. Heb om 3 uur de rit op de GT gemaakt.
Dan hebben we nog samen gereden ook, ik zat op de 690 Duke met de rit van 3 uur :o
Ik had verder niet zoveel te doen die dag, was er van 10.30 tot 15.30 ongeveer :+
[...]

Dat vond ik bij de GT ook tegenvallen. Voor zo'n groot model had ie vrij weinig beenruimte. Het zadel zat ook vrij laag, een stuk lager dan bij de RC8.
Lager dan bij de RC8? Volgens de specs van de GT en de RC8 zou die van de GT 3 cm hoger moeten zijn. Of heb jij je RC8 opgehoogd?

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 08-05-2017 14:06 ]

• PilatuS
  • Niet online
Tankiej schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:05:
[...]
Dan hebben we nog samen gereden ook, ik zat op de 690 Duke met de rit van 3 uur :o
Ik had verder niet zoveel te doen die dag, was er van 10.30 tot 15.30 ongeveer :+
Grappig :) Ik was die lange gast met zwart/wit pak en helm.
Lager dan bij de RC8? Volgens de specs van de GT en de RC8 zou die van de GT 3 cm hoger moeten zijn. Of heb jij je RC8 opgehoogd?
Bij de RC8 kan het subframe omhoog, wat met mijn lengte ook gedaan is. Geen idee wat precies de afstand dan is. Weet wel dat ik op de GT een grotere hoek in de knieën had dan bij de RC8 met de voeten op de grond. De RC8 is ook wel heel erg hoog. Als je onder de 1.80 bent kom je niet met de voeten plat op de grond bij die motor.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bioflap schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:59:
[...]

En sommige motoren hebben best wat warmte van het blok. Is ook heel erg verschillend per model.
Haha, ja, vooral een S1000RR.., die wordt aan alle kanten heet, ook frame en tank. Maar, daar heb je met 10 graden eigenlijk geen profijt van. Het is alleen storend als het 30 graden is en je staat voor het stoplicht te wachten ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• lolgast
PilatuS schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:16:
[...]

Grappig :) Ik was die lange gast met zwart/wit pak en helm.

[...]

Bij de RC8 kan het subframe omhoog, wat met mijn lengte ook gedaan is. Geen idee wat precies de afstand dan is. Weet wel dat ik op de GT een grotere hoek in de knieën had dan bij de RC8 met de voeten op de grond. De RC8 is ook wel heel erg hoog. Als je onder de 1.80 bent kom je niet met de voeten plat op de grond bij die motor.
Wat dat betreft is de 749 echt een kleine motor. Zithoogte van 780mm :D (De RC8 zou 805mm zijn)

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:44:
[...]

Wat dat betreft is de 749 echt een kleine motor. Zithoogte van 780mm :D (De RC8 zou 805mm zijn)
De RC8 is minimaal 805mm en maximaal 825mm.

De meeste sportmotoren zijn zo compact mogelijk gebouwt. Prima als je 1.70 bent, maar met mijn 1.98 is het allemaal wat minder :P

Van de SuperDuke GT zou het trouwens 835mm moeten zijn. Er zat alleen wel een ander zadel op. Die zal wel verlaagt zijn geweest.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vergeet dan ook niet de hoogte van je voetsteunen he, dat maakt veel uit. ;)

Mooi voorbeeld is de Kawasaki Versys, lijkt hoog te zijn maar de voetsteunen zitten ook zo hoog dat je nog krapper zit als op mening moderne SS, maar dan met een rechte rug dus een rare hoek. :X
Ik kan er niet aan wennen op een gixxer _O-

Hoe ziet jouw koplamp er trouwens uit? Ook last van plekjes door de hitte?

[ Voor 32% gewijzigd door Joopieboy op 08-05-2017 15:26 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
[...]

Dat is toch bij elke motor zo
Echt niet

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:24:

Mooi voorbeeld is de Kawasaki Versys, lijkt hoog te zijn maar de voetsteunen zitten ook zo hoog dat je nog krapper zit als op mening moderne SS, maar dan met een rechte rug dus een rare hoek. :X

[...]

Ik kan er niet aan wennen op een gixxer _O-

Hoe ziet jouw koplamp er trouwens uit? Ook last van plekjes door de hitte?
Je zou er voor de gein eens op moeten rijden :P Het rijdt (op straat) gewoon echt veel fijner :P
Ik heb geen rare vlekken o.i.d. in mijn reflector of glas. Ik heb wel last van insecten die er niet af gaan (zelfs niet na het inweken met een natte lap voor een uur :(). Heb jij als autopoetser geen goede tip voor een insectenverwijderaar, die op kunststof (ook op de kappen) gebruikt kan worden? :P

Vaak bu'j te bang!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:24:

Voor een hoop motoren zitten de stepjes voor op straat ook vrij hoog. Andere rearsets die instelbaar zijn is dan ook wel zo fijn. Voor de meeste rijders die op straat rijden mogen de stepjes best 2 tot 5cm lager zitten.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:45
[...]

Ah, ok wist ik niet. Is m'n eerste motor. Ik zou het dan met een extra beveiliging maken, bijv sleutel indrukken voor doordraaien, maar dat zal wel ingewikkeld zijn.

Overigens heb ik de brommert een hele nacht aan de lader gehad en nu start die weer als vanouds. Dus wat te doen? Zo laten of toch de accu preventief vervangen?
De eerstkomende keer dat ik zal rijden duurt nog ff gezien het weer, dus tegen die tijd nog maar een keer proberen of de accu de lading heeft vastgehouden.

• lolgast
gebruikershaes schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:50:
[...]

Ah, ok wist ik niet. Is m'n eerste motor. Ik zou het dan met een extra beveiliging maken, bijv sleutel indrukken voor doordraaien, maar dat zal wel ingewikkeld zijn.

Overigens heb ik de brommert een hele nacht aan de lader gehad en nu start die weer als vanouds. Dus wat te doen? Zo laten of toch preventief vervangen?
De eerstkomende keer dat ik zal rijden duurt nog ff gezien het weer, dus tegen die tijd nog maar een keer proberen of de accu de lading heeft vastgehouden.
Mijn motor kan niet eens op het stuurslot, dus dat probleem is ook meteen opgelost 8)

Vwb de accu: Ik zou hem lekker aan de druppellader laten liggen totdat je gaat rijden. Een nieuwe accu kopen kan altijd nog.
Pro-tip: Ga wel rijden voordat je met vrienden hebt afgesproken, als het dan niet werkt is het wel erg zuur namelijk. Maar als het niet werkt op een zaterdagochtend is een accu zo gevonden natuurlijk

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gebruikershaes schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:50:
[...]

Overigens heb ik de brommert een hele nacht aan de lader gehad en nu start die weer als vanouds. Dus wat te doen? Zo laten of toch de accu preventief vervangen?
Niet nodig hoor, accu vervangen na 1x volledig ontladen te zijn.
[...]

Echt niet ;)

Wbt mijn ervaring: BMW niet, Yamaha wel.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:28
Zag dit filmpje van een motorrijder die in botsing komt op de Nurnburgring terwijl hij 170kmh rijdt. Echt bizar dat hij de motor nog rechtop kan houden, dat kan alleen maar skills zijn wat ook te zien is uit hoe hij de eerste 7 min over de ring knalt.

Actie bij 7:30

• byn124

byn124

Thunderace

(jarig!)
:-( Strakke actie, ik had het hem niet nagedaan denk ik

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:38:
[...]

Je zou er voor de gein eens op moeten rijden :P Het rijdt (op straat) gewoon echt veel fijner :P
Ik heb geen rare vlekken o.i.d. in mijn reflector of glas. Ik heb wel last van insecten die er niet af gaan (zelfs niet na het inweken met een natte lap voor een uur :(). Heb jij als autopoetser geen goede tip voor een insectenverwijderaar, die op kunststof (ook op de kappen) gebruikt kan worden? :P
Je zou eens kunnen proberen met een klei kit, daar haal je al veel mee eraf, een anders wordt het toch snel polijsten. :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001

steveman

Comfortabel ten onder

cyntax schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:05:
Zag dit filmpje van een motorrijder die in botsing komt op de Nurnburgring terwijl hij 170kmh rijdt. Echt bizar dat hij de motor nog rechtop kan houden, dat kan alleen maar skills zijn wat ook te zien is uit hoe hij de eerste 7 min over de ring knalt.

[video]
Daaaaaimn!

Hmm motor wilde nog wel starten, gelijk maar gemeten, na het op contact zetten loopt het voltage al terug. En bij het starten zelf keldert het voltage tot 8.5V.

Bijladen werkt nog wel gelukkig, 14V als de motor draait. Nieuwe accu en weer lekker fietsen dus!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11 20:14

4x2

lộn xộn quá

cyntax schreef op maandag 8 mei 2017 @ 17:05:

[video]
Alleen een beetje knudde dat ie m dr toch langs probeert te frotten op een krap stukje terwijl je die seat bij die Porsche dr al bijna in ziet gaan ;)
Neemt niet weg dat de gast in die Seat gewoon een idioot is.

Wel netjes dat ie m overeind weet te houden, dat wel.

leeg

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:42

charrel

Cortisol4life..

noes schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:22:
[...]

Echt niet ;)

Wbt mijn ervaring: BMW niet, Yamaha wel.
Mijn BMW wel, KTM ook, vorige Kawa en Honda ook, oh mijn Yamaha fazer ook nog.
Dus echt wel :7

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 08-05-2017 18:33 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@cyntax : Wat was er afgelopen vrijdag gaande dat zowel de GP-Strecke als de Nord-Schleife open waren én voor TF gebruikt mochten worden?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:51

Ethirty

Who...me?

@ discussie over kleding
Ik heb ooit 2 thermoshirts gekocht op de wintersport, dus vooral voor wintergebruik (< -10°), maar het spul is zo goed dat ik ze op de motor áltijd draag. Vorige week op 4 mei met 12 graden en 3 uur op de snelweg (wel een 2e laag erover en de voering in mijn textiel pak), maar ook afgelopen zaterdag bij 18 graden in mijn geperforeerde powerranger pakje. Vorig jaar zelfs bij 30 graden onder mijn doorwaai.

Waarom? Het houdt me droger dan katoen en het isoleert zowel tegen kou als warmte. Destijds dacht ik nog dat ze een rib uit mijn lijf kostten, maar nu een paar jaar verder zijn ze het geld meer dan waard geweest.

Sterker nog, ik draag de bijpassende broek en sokken ook altijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Ethirty op 08-05-2017 19:50 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Chakotay schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:54:
[...]

Zo zeg, die moet een aardig eind open om bij de accu te komen :X
Bij m'n FZ6 zit de accu ook onder het balhoofd, dus zadel eraf, kuipwerk los en de tank omhoog. Ik heb inmiddels een acculader geinstalleerd met van die oogjes, wel zo makkelijk mocht het ooit voorkomen :+
harley schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:18:
Wil (of eist je verzekering) een ketting of een schijfremslot ? Een art4 sterren slot heb je al voor een tientje of 4.
En houd rekening met het feit dat een art keruing kan verlopen. Dus voor de mensen met een oud slot controlerler het mbt keuringsnummer even op de art site want als die niet meer bijstaat is hij dus niet voldoende bij eventuele diefstal en heb je nog niks.
Dit wist ik dus echt niet! Mijn slot komt uit 2012 en de keuring is helaas verlopen |:( Komt mooi uit. ik heb de motor bijna een jaar dus deze maand moet ook de verzekering en een beurt betaald worden. Komt nu dus een slot bij en ik wil eigenlijk al een paar maanden otoplastieken #armestudent :'(

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Otoplastieken kun je met je verzekering een heel stuk regelen he ;)

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-11 23:50
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.co/images/51a86b2115cd75b972f9bc933fec39cc/tenor.gif

:O

• tdw

tdw

Amai seg!

Joopieboy schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:05:
M'n zorgverzekering vergoedt helaas niets :(

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

tdw schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:07:
[...]

M'n zorgverzekering vergoedt helaas niets :(
Top :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooi hé, die goedkope(re) verzekeringen? Moet je alleen niet zo'n grapje mee gaan maken als dat wat ik afgelopen wintersport mee gemaakt heb, dan betaal je jezelf naderhand letterlijk de kleur welke je al opgelopen hád op de piste :*)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:27:
[...]

Mooi hé, die goedkope(re) verzekeringen? Moet je alleen niet zo'n grapje mee gaan maken als dat wat ik afgelopen wintersport mee gemaakt heb, dan betaal je jezelf naderhand letterlijk de kleur welke je al opgelopen hád op de piste :*)
:+

Plastische chirurgie werd niet vergoed? :P

Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-08-16.47.46-Custom.jpg

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:16
tdw schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:56:
[...]

Bij m'n FZ6 zit de accu ook onder het balhoofd, dus zadel eraf, kuipwerk los en de tank omhoog. Ik heb inmiddels een acculader geinstalleerd met van die oogjes, wel zo makkelijk mocht het ooit voorkomen :+

[...]

Dit wist ik dus echt niet! Mijn slot komt uit 2012 en de keuring is helaas verlopen |:( Komt mooi uit. ik heb de motor bijna een jaar dus deze maand moet ook de verzekering en een beurt betaald worden. Komt nu dus een slot bij en ik wil eigenlijk al een paar maanden otoplastieken #armestudent :'(
Die druppellaadaansluitingen zijn alleen voor lader de kabels zijn te dun voor starthulp ;)

Welk slot heb je dan nu ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Bij mij alleen de heli vanaf de piste al 3 mille. De rest een veelvoud gok ik. Was ik even blij met een goede verzekering. :+

Maar ik moet toegeven dat ik er nog nooit aan gedacht heb om te kijken of otoplastieken ook vergoed worden.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• tdw

tdw

Amai seg!

[...]

M'n verzekering is niet eens de goedkoopste |:(
harley schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:48:
[...]

Die druppellaadaansluitingen zijn alleen voor lader de kabels zijn te dun voor starthulp ;)

Welk slot heb je dan nu ?
Klopt, maar als ie 4 uur aan de lader hangt zou die weer startklaar moeten zijn.. Dan maar fftjes niet rijden :+

Heb nu een Starry Citycat 150 cm uit 2012 |:(

~ James May

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:47:
[...]

:+

Plastische chirurgie werd niet vergoed? :P
LOL...

In mijn geval gelukkig wel, maar geloof maar dat 't vervangen van een paar rijen tandjes niet in je kouwe kleren gaat zitten als je je verzekeringen NIET op orde hebt,

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:01:
[...]

LOL...

In mijn geval gelukkig wel, maar geloof maar dat 't vervangen van een paar rijen tandjes niet in je kouwe kleren gaat zitten als je je verzekeringen NIET op orde hebt,
Ja ik weet nog een beetje de kosten van het gebit van mam na haar ongeluk en in de jaren erna. :X Om over de rest maar te zwijgen. :X

• gebruikershaes
Joopieboy schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:05:
Oh ja? Tell me more :7. Waar moet ik op zoeken bij m'n zorgverzekering? Op gehoorbescherming?

Mijn verzekering vergoedt het ook niet. Denk dat je best geluk hebt dan, want ik lees dat bijna geen enkele het vergoedt.

[ Voor 19% gewijzigd door gebruikershaes op 08-05-2017 23:07 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Protip: sluit je je verzekering af via Independer zit een tandongevallenvergoeding tot 10.000 euro meen ik er gratis bij.

Zoals jullie wellicht al hadden gelezen, ik had een mooi dashboardje gemaakt in mijn super tenere. Op maat gemaakt, gebogen, en gespoten van een plaatje ABS.
De vorige eigenaar van deze motor heeft al het een en ander er aan aangepast. Zo ook een schakelaar om de ABS uit te schakelen. Ik had er al niet veel vertrouwen in, en vorige week bleek dat ook terecht. Ergens in die bedrading zat een los contactje. Die schakelaar zat op het stuur, en de bekabeling bewoog dus nog wel eens. De ABS viel vorige week dan ook enkele keren uit. Nu was de korte-termijn oplossing heel simpel: de schakelaar uit het circuit halen door de normale zekering voor de ABS weer terug te plaatsen. Toch lijkt het mij wel een handige functie voor het geval dat. Dus, via Conrad een waterdichte schakelaar besteld, wat rubberkabel van een boormachine geleend, en ik kon vooruit. Een flat-blade zekeringetje heb ik gesloopt, en met een dremel aan de achterkant de contacten bloot gelegd. Daar de kabel aan gesoldeerd, waterdicht gemaakt en verstevigd met hot-glue en voila: een stekker. In het dashboardje een nette uitsparing gemaakt, en daar de schakelaar in geklikt. Al zeg ik het zelf, het ziet er uit alsof het zo hoort. Uiteraard wel een zwevende zekering in het circuit opgenomen, maar dat is bij mij vanzelfsprekend..

De schakelaar getest, ook nog even een kabel verlegd van de handvatverwarming, en alles lijkt het te doen. Ik heb toch aan de elektra gezeten, dus ik check gelijk even de rest van de functies. Knipperlichten, check, remlicht, check, stadslicht... Links stuk. Net daar waar ik ook de hele tijd heb zitten werken. Zou ik toch een draad hebben beschadigd? Met het prutswerk van mijn voorganger kan er best iets los zijn geraakt. Ach, ik haal het wel ff uit elkaar.
Blijk je )#%!$ de hele koplampunit uit elkaar te moeten halen, om bij dat lampje te komen.

Gelukkig was het gewoon het lampje, en stomtoevallig had ik er daar nog een van liggen, dus nu werkt alles weer. Maar het simpele klusje om even een schakelaartje te vervangen duurde toch iets langer dan verwacht. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

lolgast schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:44:
[...]
Bioflap schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:39:
[...]
Klopt, maar als je een half jaartje hebt gereden op een Duke125 kan je best een kort stukje op een andere motor testen :D
Ja, daarom. De Duke 125 heeft niet voor niets een zadelhoogte van maar liefst 810mm! >:) >:)
kneusteun schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:34:
[...]

Ja, dat is wat een Duke leuk maakt. Gelijk in aanvalshouding en klaar voor de volgende set bochten. Wel een gevalletje 'Love it or hate it'. :>

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

gebruikershaes schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:44:
[...]

Oh ja? Tell me more :7. Waar moet ik op zoeken bij m'n zorgverzekering? Op gehoorbescherming?

Mijn verzekering vergoedt het ook niet. Denk dat je best geluk hebt dan, want ik lees dat bijna geen enkele het vergoedt.
Eerste set jaren geleden zo geregeld. Tegenwoordig via het werk. Geen last meer van. :P

Verwijderd

caesar1000 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:11:
Ja, dat is wat een Duke leuk maakt. Gelijk in aanvalshouding en klaar voor de volgende set bochten. Wel een gevalletje 'Love it or hate it'. :>
Behalve de Duke mag de Husq er ook zijn qua ultiem speelgoed _/-\o_ :9~

Verwijderd

Ook gespot op de MFMM :)

Afbeeldingslocatie: https://download.neofoto.nl/open/dump/001%20-%20www.neofoto.nl%20-%20SHpXPW0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://download.neofoto.nl/open/dump/002%20-%20www.neofoto.nl%20-%2018278643_436040190092876_6315129101986091646_o.jpg

Leuk om wat actieshots te hebben. Gezien de matte kleuren even een z/w-je van gemaakt :) Met dank aan de originele fotografen!

• kneusteun
Vette fiets, ik zou alleen wel voor een witte helm gaan ;) om het af te maken. (ja ik ben er zo een)

• lolgast
kneusteun schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:14:
Vette fiets, ik zou alleen wel voor een witte helm gaan ;) om het af te maken. (ja ik ben er zo een)
Ook als je twee jaar daarvoor een helm van €600 in de 'verkeerde' kleur hebt gekocht? :o

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan denk je dat je dwarsgezeten wordt...

[YouTube: https://youtu.be/cTjYR4z10YY]

• kneusteun
lolgast schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:30:
[...]

Ook als je twee jaar daarvoor een helm van €600 in de 'verkeerde' kleur hebt gekocht? :o
Jup, ik heb er zelf nu ook twee ;) precies om die reden

• lolgast
Jelte schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:46:

[video]
Wat een belabberde manier om de matrixborden te gebruiken ook :X. Zet toch gewoon een kruis op die linkerstrook. En dat doen ze binnen de minuut als je belt dat er een ongeluk op de snelweg is gebeurd (wat je verplicht bent om te doen)

• Jelte
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:56:
[...]

Wat een belabberde manier om de matrixborden te gebruiken ook :X. Zet toch gewoon een kruis op die linkerstrook. En dat doen ze binnen de minuut als je belt dat er een ongeluk op de snelweg is gebeurd (wat je verplicht bent om te doen)
Vooral zij stond er inmiddels aardig relaxed bij daar op de middenberm. Dus je zou wel verwachten dat ze gebeld hebben ja.

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
Ethirty schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:27:
[...]

Handjes waren ook vrij koud, maar jas en broek hebben me verder prima warm gehouden.

Probleem is dat ik al otoplastieken heb. Kan er meer demping in laten zetten, maar dan hoor je straks het verkeer weer niet meer. De combi ruitje, helm en doppen is nu gewoon ruk vanaf een 90kmh. Ik heb héél veel geld besteed om verder weg te kunnen komen van het "rondje huis" dat ik gewend was, maar zo zie ik me nog geen verbindingsritten maken. :/
Zit met exact hetzelfde probleem...
Nu moet ik zeggen dat ik dit weekend toevallig de earpad stukken uit mijn Neotec heb gehaald en een rit heb gedaan van 425km in Noord-Frankrijk en ik veel minder last had.
Gisteren en vandaag op woonwerk heb ik dezelfde indruk.
Ik dacht altijd als die speakeruitsparingen niet opgevuld zijn dat je daar ook turbulentie in creërt, maar het lijkt me dus nu net beter met die openingen niet opgevuld...

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:09

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Jelte schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:46:

[video]
Asociaal volk, een beetje half op de redresseerstrook parkeren :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Bioflap
caesar1000 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:11:
[...]

[...]

Ja, daarom. De Duke 125 heeft niet voor niets een zadelhoogte van maar liefst 810mm! >:) >:)

[...]

Ik denk inderdaad ook dat die aanvalshouding wel prettig rijden is, mits je geen lang persoon bent. Bij zo'n motor zie ik dan niet eens mijn voorwiel.. :X

• kneusteun
Bioflap schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:10:
[...]

Ik denk inderdaad ook dat die aanvalshouding wel prettig rijden is, mits je geen lang persoon bent. Bij zo'n motor zie ik dan niet eens mijn voorwiel.. :X
Hoe lang ben je?
Ben 1.86 en zat dikke prima.
Als ik op de R6 zit ben ik echt naar de tyfus met uurtje...
En waarom zou je voorwiel willen zien? zie ik nooit?!?!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 01:03:
Ook gespot op de MFMM :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Leuk om wat actieshots te hebben. Gezien de matte kleuren even een z/w-je van gemaakt :) Met dank aan de originele fotografen!
Op dit moment zeker de mooiste fiets die BMW maakt.
Bevalt goed?

Als ik de bladen er op nalees, komt regelmatig de "oude" zitpostie naar voren als kriekpunt van die motor. Hoe is jouw ervaring daarover?

Respect to the man in the icecream van!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:46

Secsytime

Automagisch

Estoque schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:23:
[...]

Bevalt goed?

Als ik de bladen er op nalees, komt regelmatig de "oude" zitpostie naar voren als kriekpunt van die motor. Hoe is jouw ervaring daarover?
Ik vind deze net even wat mooier!

Afbeeldingslocatie: http://www.visordown.com/sites/default/files/P90222730_highRes_bmw-motorrad-concept.jpg

Hoop dat ze deze ooit nog een keer uit gaan brengen, dan moet ik me zeker inhouden..

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Anoshky schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:20:
[...]

Zit met exact hetzelfde probleem...
Nu moet ik zeggen dat ik dit weekend toevallig de earpad stukken uit mijn Neotec heb gehaald en een rit heb gedaan van 425km in Noord-Frankrijk en ik veel minder last had.
Gisteren en vandaag op woonwerk heb ik dezelfde indruk.
Ik dacht altijd als die speakeruitsparingen niet opgevuld zijn dat je daar ook turbulentie in creërt, maar het lijkt me dus nu net beter met die openingen niet opgevuld...
Goed idee, ga ik ook nog naar kijken. Volgens mij wip ik ze er zo uit bij mijn helm.

#team_UTC+1

• Aschtra
Heb mijn Ram mount x Grip en Datona MotoGP paddockstand binnen! Moet alleen even andere schroef halen maar vanmiddag ga ik het monteren

Inmiddels 650km gereden in 6 dagen. Morgenavond ga ik weer wat dijkjes rijden met vrienden om de bochten weer te oefenen. Vooral kijken door de bocht vind ik nog 'eng' weet dan niet 100% zeker of mijn motor ook meegaat. Dit moet ik nog ff doorkrijgen / vertrouwen in krijgen

en countersteeren ook nog oefenen.

[ Voor 53% gewijzigd door Aschtra op 09-05-2017 11:56 ]

• PilatuS
  • Niet online
Aschtra schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:55:
Dat hoef je niet te oefenen hoor :) Countersteering is de enige manier om te sturen, dus je zal dit altijd doen.

Snap niet hoe je bedoelt dat je dit gaat oefenen ?

Los van dat heeft leren rijden gewoon veel tijd nodig. Als je het rijbewijs hebt kan je de motor besturen, het rijden komt pas veel later. Wat vooral goed helpt is zo ver mogelijk doorkijken en kissing the mirror helpt ook zeker als je later wat harder gaat :)

• Bioflap
kneusteun schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:11:
[...]

Hoe lang ben je?
Ben 1.86 en zat dikke prima.
Als ik op de R6 zit ben ik echt naar de tyfus met uurtje...
En waarom zou je voorwiel willen zien? zie ik nooit?!?!
1,99. Maar bedoel dan ook eigenlijk meer dat ik gewoon liever een motor voor mij zie. Bij een model zoals de GSX-S750 voelde het alsof er niets meer voor je zat.

Is natuurlijk nergens voor nodig dat je het ziet, maar ik vind het persoonlijk prettiger dat ik wel iets zie.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aschtra schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:55:
Heb mijn Ram mount x Grip en Datona MotoGP paddockstand binnen! Moet alleen even andere schroef halen maar vanmiddag ga ik het monteren

Inmiddels 650km gereden in 6 dagen. Morgenavond ga ik weer wat dijkjes rijden met vrienden om de bochten weer te oefenen. Vooral kijken door de bocht vind ik nog 'eng' weet dan niet 100% zeker of mijn motor ook meegaat. Dit moet ik nog ff doorkrijgen / vertrouwen in krijgen

De bocht inkijken, je stuurt automatisch waar je heen wilt.
Vooral met keren op de weg vond ik dit zelf ook even wennen.

Hier worden ook nog wel tips en technieken genoemd.
Deze is met fantastisch acteerwerk en dialogen :+ :D
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6OQF7tygAi0]

[ Voor 3% gewijzigd door Viper® op 09-05-2017 12:09 ]

• Aschtra
PilatuS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:03:
[...]

Dat hoef je niet te oefenen hoor :) Countersteering is de enige manier om te sturen, dus je zal dit altijd doen.

Snap niet hoe je bedoelt dat je dit gaat oefenen ?

Los van dat heeft leren rijden gewoon veel tijd nodig. Als je het rijbewijs hebt kan je de motor besturen, het rijden komt pas veel later. Wat vooral goed helpt is zo ver mogelijk doorkijken en kissing the mirror helpt ook zeker als je later wat harder gaat :)
Met oefenen bedoel ik meer het naar beneden drukken van het stuur. Maar vooral de bocht goed doorkijken ga ik op letten en nu ik de ram mount heb kan ik zelf ook naar wat dijkjes gaan om te oefenen

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Aschtra schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:14:
[...]

Met oefenen bedoel ik meer het naar beneden drukken van het stuur.
Het beste kan je dat vanuit je heupen doen. Kost je veel minder kracht. Je handen zijn meer ondersteunend bij het sturen dan leidend.

geniet van het rijden in ieder geval :D

**edit omdat iedereen er over valt**
Ik mag dus niet zeggen dat je stuurt vanuit je heupen, zoals je instructeur het zegt. Je moet counter steeren. Onderstaand is een video waarin exact staat hoe het werkt. Mijn excuses voor het proberen te helpen van een mederijder, zal het niet meer doen.

[ Voor 28% gewijzigd door w4rguy op 09-05-2017 14:13 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

• PilatuS
  • Niet online
Aschtra schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:14:
[...]
Met oefenen bedoel ik meer het naar beneden drukken van het stuur.
Ik zou niet weten waarom je dat zou doen. Gewoon rijden en dan doe je het vanzelf. Ik zie niet waarom je extra op het stuur zou drukken.
w4rguy schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:17:
[...]

Het beste kan je dat vanuit je heupen doen. Kost je veel minder kracht. Je handen zijn meer ondersteunend bij het sturen dan leidend.
Je heupen doen helemaal niets bij het sturen van een motor. Het lijkt misschien zo, maar de enige manier om te sturen is countersteering met het stuur. Alleen extra drukken is nergens voor nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 09-05-2017 12:22 ]

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:53

thijsco19

KTM 990 SMT

PilatuS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:19:
[...]

Je heupen doen helemaal niets bij het sturen van een motor. Het lijkt misschien zo, maar de enige manier om te sturen is countersteering met het stuur. Alleen extra drukken is nergens voor nodig.

[video]
Dat is toch alleen bij hogere snelheden? Als je bijv een rotonde pak moet je toch juist met je heupen sturen?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• darkkingll
  • Laatst online: 09-11 10:20
Dat ligt volgens mij ook enorm aan de motor. Als ik naar het werk rijd, kom ik vaak over een lange, vrij rechte N-weg. Soms ga ik hier even een beetje slalommen. Dit doe ik enkel vanuit mijn heupen. Beetje lastig uit te leggen, maar ik druk dan de motor als het ware in een hellingshoek.
Goed, je zal zo geen hele scherpe bochten kunnen maken en echte bochten doe ik nog altijd door het "leunen"op het handvat.

Ik moet toegeven dat ik er niet echt op let hoe ik het stuur houd. Volgens mij houd ik deze recht, maar goed. automatisme enzo.

[ Voor 13% gewijzigd door darkkingll op 09-05-2017 12:30 ]

• PilatuS
  • Niet online
thijsco19 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:25:
[...]

Dat is toch alleen bij hogere snelheden? Als je bijv een rotonde pak moet je toch juist met je heupen sturen?
Nee, bij alle snelheden. Je kan een motor niet sturen met je heupen. Countersteering is de enige manier om te sturen. Het kan voelen alsof je met je heupen stuurt, maar in de tussentijd stuur je gewoon door middel van countersteering.
darkkingll schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:25:
Dit doe ik enkel vanuit mijn heupen.
Nope :P Kijk het filmpje maar eens.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 09-05-2017 12:27 ]

• darkkingll
  • Laatst online: 09-11 10:20
Zie de toevoeging. ;) Zal wel onbewust zijn dan.

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Wel apart dat het je anders word aangeleerd bij de rijlessen. Of nouja, het werd bij mij niet direct zo geleerd maar het kwam er wel op neer. Vooral bij de langzame slalom en de andere langzame oefeningen. Nu zal dit miss uiteindelijke hetzelfde effect hebben maar dan via een andere beweging.

Zoals darkkingII zegt dus.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• PilatuS
  • Niet online
thijsco19 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:33:
Wel apart dat het je anders word aangeleerd bij de rijlessen. Of nouja, het werd bij mij niet direct zo geleerd maar het kwam er wel op neer. Vooral bij de langzame slalom en de andere langzame oefeningen. Nu zal dit miss uiteindelijke hetzelfde effect hebben maar dan via een andere beweging.

Zoals darkkingII zegt dus.
Je lichaam verplaatsen helpt ook wel. Bij een korte bocht afschuinen en bij een snelle bocht op het circuit er naast hangen helpt mee, maar het heeft niets met sturen te maken, dat doe je nog steeds door middel van countersteering.

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ah oké duidelijk, zoals ik al dacht.

Verwijderd

Estoque schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:23:
[...]

Bevalt goed?

Ben er erg blij mee ja :) Ik heb nog steeds het idee dat het voor mij een schot in de roos is qua rij-eigenschappen, motorblok, looks, comfort, ding past gewoon bij me.

De houding wen je aan, het viel me pas echt op toen ik een F800GT meekreeg hoe rechtop je daarop zit tov mijn fiets. Tot nu toe nog geen enkel probleem ervaren qua zithouding, sterker nog, ik vind hem fijner zitten dat de meeste supersports; juist omdat je nog wat verder over de tank heen wordt getrokken heb je minder rechstandig gewicht op de polsen zitten, tot op heden dan ook geen last gehad van polsen, nek of rug (2500km op de teller)

Het ding stuurt werkelijk heerlijk, hoewel de echt langzame bochten zoals bij een achtje of halve draai wel een uitdaging zijn. Maar alles boven de 30kmh stuurt het fantastisch en is 'ie superstabiel. Dit alles met de kanttekening dat ik drie maanden mijn rijbewijs heb en dus nog niet zoveel ervaring heb opgedaan (wel hoop proefgereden voordat ik deze kocht)

Enige issue is de bak, maar daar wordt aan gewerkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2017 13:46 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

w4rguy schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:17:
[...]

geniet van het rijden in ieder geval :D
deze post verdient een -1000 :(
PilatuS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:19:

Je heupen doen helemaal niets bij het sturen van een motor.
qfft!

Een wijs man heeft als onderschrift
"Sturen met je heupen": de homeopathie van het motorrijden.
O-)

[ Voor 31% gewijzigd door steveman op 09-05-2017 14:07 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:05:
[...]

deze post verdient een -1000 :(

[...]

qfft!

Een wijs man heeft als onderschrift
[...]

O-)
Vandaar dat ik ook gelijk maar even reageer. Niet dat nieuwe rijders vreemde dingen gaan aanleren :)

Het enige wat ik mijn mijn benen en heupen doe als ik aan het sturen ben is de tank zo goed mogelijk vastklemmen om alleen te sturen met het stuur en mij er niet aan vast te houden.

Op een SS leun je toch heel makkelijk op het stuur wat opzich prima is als je rechtdoor rijd, maar zodra je wat meer bochten gaat pakken is het een slecht idee. Dan klem ik mijn mijn benen en hou ik het stuur zo losjes mogelijk vast. Hoe minder onnnodige input je geeft op het stuur hoe beter het rijd. Door het stuur alleen te gebruiken om mee te sturen en dat heel losjes te doen met zo min mogelijk druk rijd de motor heel fijn.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:17:
[...]

Vandaar dat ik ook gelijk maar even reageer. Niet dat nieuwe rijders vreemde dingen gaan aanleren :)

Het enige wat ik mijn mijn benen en heupen doe als ik aan het sturen ben is de tank zo goed mogelijk vastklemmen om alleen te sturen met het stuur en mij er niet aan vast te houden.

Op een SS leun je toch heel makkelijk op het stuur wat opzich prima is als je rechtdoor rijd, maar zodra je wat meer bochten gaat pakken is het een slecht idee. Dan klem ik mijn mijn benen en hou ik het stuur zo losjes mogelijk vast. Hoe minder onnnodige input je geeft op het stuur hoe beter het rijd. Door het stuur alleen te gebruiken om mee te sturen en dat heel losjes te doen met zo min mogelijk druk rijd de motor heel fijn.

Hier trouwens mooi in beeld hoe losjes de rijder het stuur beet heeft.

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:28:
[...]

[video]

Hier trouwens mooi in beeld hoe losjes de rijder het stuur beet heeft.
Goed voorbeeld inderdaad :) De motor lekker zijn ding laten doen en het stuur alleen gebruiken om de motor te vertellen wat ie moet doen. Ook mooi om te zien dat wanneer het stuur alle kanten op gaat hij het de motor laat uitzoeken en er niet tegen in gaat.

Vooral op de Posbank rij ik altijd met de benen geklemt en het stuur zeer losjes. De motor helemaal vrij laten en geen andere input geven dan wat nodig is rijd heerlijk. Hoe harder je het stuur vasthoud of er op leunt hoe slechter de motor rijd.

Zelfde verhaal met countersteering, alleen de nodige druk geven en niet meer dan nodig is. Harder op het stuur drukken geef alleen een negatief effect, geen positief effect.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 09-05-2017 14:40 ]

• gebruikershaes
PilatuS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:26:
[...]

Nee, bij alle snelheden. Je kan een motor niet sturen met je heupen. Countersteering is de enige manier om te sturen. Het kan voelen alsof je met je heupen stuurt, maar in de tussentijd stuur je gewoon door middel van countersteering.

[...]

Nope :P Kijk het filmpje maar eens.
Niet waar. Je kan je handen van het stuur halen en de motor toch met je heupen sturen tot een bepaalde snelheid. Eigenlijk druk je dan met je dijen tegen de tank, maat het kan dus wel anders dan alleen countersteering.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

gebruikershaes schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:07:
[...]

Niet waar. Je kan je handen van het stuur halen en de motor toch met je heupen sturen tot een bepaalde snelheid. Eigenlijk druk je dan met je dijen tegen de tank, maat het kan dus wel anders dan alleen countersteering.
Kijk maar eens naar je stuur terwijl je bij die lage snelheid wat heen en weer wiebelt: die gaat counter steeren. (Wordt ook in het (volledige) filmpje van Keith behandeld overigens)

• PilatuS
  • Niet online
gebruikershaes schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:07:
[...]

Je kan de motor van richting laten veranderen ja, dit word in het filmpje ook aangegeven. Maar een bocht nemen is zo goed als onmogelijk, dat het is punt. Je kan ook op het achterwiel rijden en van baan wisselen, maar een afslag nemen word lastig :P

En inderdaad zoals aangegeven, ook dat doen is countersteering :)

• gebruikershaes
@steveman
@PilatuS

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=JjcbH9YKA4g]

En toch zie ik het stuur in de richting van de bocht bewegen (dus geen countersteer) en een bocht maken is ook mogelijk zoals je ziet.

• Jelte
  • Niet online
gebruikershaes schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:16:
@steveman
@PilatuS

[video]

En toch zie ik het stuur in de richting van de bocht bewegen (dus geen countersteer) en een bocht maken is ook mogelijk zoals je ziet.
Probeer dit nu ook eens op snelheid. Dan wordt het een stuk lastiger om snel een bocht te nemen.

Bij countersteering gooi je kort je stuur de verkeerde kant op, waardoor je bocht in valt. Dáárna staat je stuur ook gewoon in de richting van de bocht.
Duw je dan weer wat tegen de bocht in, valt je motor nog meer de bocht in en wordt de bocht krapper.

Als je vlot een bocht wil nemen en zeker snel de andere bocht in wil duiken (links/rechts), zul je écht countersteering moeten gebruiken.

• PilatuS
  • Niet online
gebruikershaes schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:16:
Hij beweegt ook in de richting van de bocht, maar eerst tegen de richting van de bocht in. Dat word ook bedoelt met countersteering. In eerste instantie stuur je de verkeerde kant op. Zodra het wiel in de bocht valt stuurt ie de juiste kant op. Dit filmpje is juist een mooi voorbeeld van countersteering. En inderdaad op lage snelheid kan je best een bocht nemen, maar dan nog steeds wel met countersteering.

Edit: Het is ook wel grappig hoe het zit met leren fietsen. Als je als kind een kleine fiets hebt met zijwieltjes hoef je niet te countersteeren, zelfde verhaal met een quad of auto. Zodra je die zijwieltjes er af haalt moet je wel gaan countersteeren. Voor een kind is dit enorm lastig. Alles wat je geleert hebt over sturen op een fiets klopt niet meer zodra je de zijwieltjes verwijderd. Dit word in het Twist of the Wrist verhaal ook verteld. Vind dat sowieso een dikke aanrader om 1 of meerdere keren te kijken.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 09-05-2017 15:51 ]

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
Ook een hele mooie om countersteering uit te leggen:
Pagina: 1 ... 45 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.