Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.573 views

Onderwerpen

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 09:23

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

HTT-Thalan schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:11:
[...]

De link is nu public als het goed is.
Gelukt. Mag ik vragen waar jij deze route mee inlaad/afspeelt? Telefoon of navigatie? TomTom oid. Ben nu net aan het verdiepen in navigatie systemen. Wil iets op mijn R6, want uit mijn hoofd kom ik toch niet zo ver en leuk als ik zou willen ;)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:11:
[...]

De link is nu public als het goed is.
Ik krijg nú een melding "Open full screen to view more" op m'n scherm dus 't klopt nu inderdaad wel 8)

Kan er helaas morgen niet bij zijn in verband met een verjaardag in de middag maar... Leuke route om te rijden!!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:56

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Mu.siQ schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:13:
[...]

Gelukt. Mag ik vragen waar jij deze route mee inlaad/afspeelt? Telefoon of navigatie? TomTom oid. Ben nu net aan het verdiepen in navigatie systemen. Wil iets op mijn R6, want uit mijn hoofd kom ik toch niet zo ver en leuk als ik zou willen ;)
Gewoon google maps op mijn mobiel, aangesloten op de headset in mijn helm. Alleen gesproken instructies dus, ik heb nog geen betaalbare mount gevonden om mijn telefoon (OnePlus Two) op mijn dash te hebben. Heb wel 12 volt aan boord :P.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:51:
Rijdt er iemand mee morgen? :+

https://www.google.nl/map...lnm0BPWAvQ6OP_GYhmw?hl=en

pfff, kut maps, kan nergens vinden hoe je de permissies aanpast (sowieso wild onduidelijk hoe dat hele systeem werkt, die map bouwen adhv de bezoekpunten op iemand anders zijn map kostte me een half uur)

dan maar zo:

[afbeelding]

ongeveer 360km.
Wel verleidelijk, maar de route is afhankelijk van het beginpunt al 2 tanken peut. _O- :+ Mja helaas kan ik niet morgen, als je het wat eerder gezegd had, had ik er rekening mee kunnen houden. :/

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:24:
[...]

Wel verleidelijk, maar de route is afhankelijk van het beginpunt al 2 tanken peut. _O- :+ Mja helaas kan ik niet morgen, als je het wat eerder gezegd had, had ik er rekening mee kunnen houden. :/
Ik dacht er zelf ook pas op het laatste moment aan om een route uit te stippelen, drukke week geweest.
Als ik ultra-zuinig zou rijden zou ik het nét op één tank redden met een liter over, maar ik tank meestal tussen de 200 en 250km.

De eerste 6 punten zijn bezoeklocaties voor de rally van de Transalp club, daarna pik ik wat op bij vrienden in Arnhem en daarna nog een TFT monitor in Best bij een Tweaker, en dan weer naar huis in Breda. ~360km totaal.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-05-2017 21:30 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

230km dan kan ik gaan lopen, of ik moet echt zuinig gaan rijden. :+

Mja wel jammer, had mij leuk geleken. :)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-11 16:09

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mijn nieuwe brommer zou 400km op een tank moeten kunnen, best prettig na sportfietsen waar het na 200-250 km wel op is :P

Ik moet daarvoor echter wel eerst even de benzineslangen vervangen, de retourslang is redelijk permanent geknikt waardoor het verbruik nu meer rond de 1:13 ligt...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-11 15:08
harley schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 19:57:
[...]

is niet echt het beste verkooppraatje ooit, wel eerlijk :+
Ik ben altijd eerlijk :p

Nja opzicht werkt het wel, je kan natuurlijk niet verwachten dat een Navi van €100 net zo goed als eentje van €300 werkt. Ik heb het in eerste instantie gekocht om te kijken of ik een navi wel fijn vond, en dat ik niet teveel afgeleid zou worden.

Inmiddels ben ik het tweaken een beetje moe en wil
ik iets wat het gewoon goed doet.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HTT-Thalan : Als je dat zelfde rondje een volgende ergens in de buurt van Gorinchem laat starten dan kunnen er, denk ik. wel eens wat mensen van hier mee gaat rijden áls je 't betijds kenbaar maakt. Nú is 't gewoon helaas te kort dag.

Een paar weken geleden een groot deel van die route samen met iemand van hier gereden nadat we in de ochtend een andere route reden in een ander tempo.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:51:
Rijdt er iemand mee morgen? :+

https://www.google.nl/map...lnm0BPWAvQ6OP_GYhmw?hl=en

pfff, kut maps, kan nergens vinden hoe je de permissies aanpast (sowieso wild onduidelijk hoe dat hele systeem werkt, die map bouwen adhv de bezoekpunten op iemand anders zijn map kostte me een half uur)

dan maar zo:

[afbeelding]

ongeveer 360km.
waarom alleen maar snelwegen?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jelte schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 22:00:
[...]
waarom alleen maar snelwegen?
Het is deels functioneel; ik ga spullen ophalen en wat bezienswaardigheden bezoeken ivm een rallyrit. Het is nu al 360km, als ik ook nog snelwegen ga mijden ben ik de hele dag weg en ik krijg nog bezoek in de middag :p.

Maar het is lekker weer, dus ik maak foto's onderweg en ga lekker rustig rijden.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:51:
@HTT-Thalan : Als je dat zelfde rondje een volgende ergens in de buurt van Gorinchem laat starten dan kunnen er, denk ik. wel eens wat mensen van hier mee gaat rijden áls je 't betijds kenbaar maakt. Nú is 't gewoon helaas te kort dag.

Een paar weken geleden een groot deel van die route samen met iemand van hier gereden nadat we in de ochtend een andere route reden in een ander tempo.
Ouwe lullen tempo toch, aangepast aan de leeftijd >:)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 22:13:
[...]

Ouwe lullen tempo toch, aangepast aan de leeftijd >:)
Gaan we dat "ouwe lullen" tempo van de middag nog eens doen, óf doen we de ochtendroute nog eens over?

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 06-05-2017 22:27 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hee, dat hoef je niet te vragen toch, of wel? ;)

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Chakotay schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:35:
Mijn nieuwe brommer zou 400km op een tank moeten kunnen, best prettig na sportfietsen waar het na 200-250 km wel op is :P

Ik moet daarvoor echter wel eerst even de benzineslangen vervangen, de retourslang is redelijk permanent geknikt waardoor het verbruik nu meer rond de 1:13 ligt...
mikt ie het er dan uit ofzo?

m'n VFR doet 1:16 ipv 1:19 :/

Morgen naar Apeldoorn, KTM(s) proefrijden :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Maegrim op 06-05-2017 23:44 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Maegrim schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:40:
[...]

Ik kijk even wat het weer precies doet morgen. Als het goed genoeg is ga ik er ook wel even heen. Wil wel eens een GT proberen ofzo.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:55

steveman

Comfortabel ten onder

Ik kijk nog geen 2 minuten naar een andere motor (Stripple RS :9) en m'n Hornet vertikt het om te starten :o

Aan kunnen lopen gelukkig.

/me Nieuwe accu uitzoeken gaat

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Maegrim schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 23:40:
[...]

mikt ie het er dan uit ofzo?

m'n VFR doet 1:16 ipv 1:19 :/

Nee, de druk in het systeem word dan te hoog waardoor hij te rijk gaat lopen.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

PilatuS schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:30:
[...]
De vering vanuit de fabriek was echt heel slecht. De achterkant van de motor was heel onstabiel in de bocht waardoor ik er nooit echt plat mee heb durven gaan. Helaas was het ook na HyperPro veren niet geweldig. De SV was duidelijk te zacht en de KTM is aan de harde kant maar ligt wel geweldig in de bochten. Vandaar dat ik zo zacht mogelijk wat vreemd vond klinken. Zo zacht mogelijk maar binnen bepaalde grenzen is inderdaad anders dan zo zacht mogelijk. De meeste motoren staan vanuit de fabriek over het algemeen zo zacht dat het voor de bochtenligging niet optimaal is en ze minder stabiel aanvoelen. Ze zijn meer afgestelt op comfort dan op grip.
Een veer is maar een onderdeel van de gehele vering. Als die niet goed is krijg je het nooit fatsoenlijk werkend. Maar louter de juiste veer is helaas nog steeds geen garantie voor succes als je zwaarder bent dan waar de vering op ontworpen is. Dan moet er vaak nog wat aan de shims e.d. gewijzigd worden.

Maar misschien zitten we wel aardig op 1 lijn, net als jij mijn zachte opmerking anders interpreteerde dan ik bedoelde is lomp hard ook subjectief. Als je het vergelijkt met je oude SV zal het veel harder zijn maar niet noodzakelijk echt hard want met echt harde vering is niet fatsoenlijk te rijden.

@Tylen hoe ging je race gisteren? Volgens de uitslagen ben je gisteren niet gestart?

Mijn eerste race dag was er eentje met gemengde gevoelens. Eerste sessie niet kunnen rijden omdat het wisselen van een band veel langer duurde dan verwacht. Kwalificatie werd door een crash afgebroken nog voordat ik een tijd kon zetten. Startopstelling werd dus bepaald op basis van de snelste ronde van de eerste sessie en de kwalificatie waarin ik dus beide geen tijd had neergezet. Stond niet eens op de startopstelling vermeld in eerste instantie dus heb zelf bij time keeping moeten aangeven dat ik toch echt wel aanwezig was. Resultaat dus helemaal achteraan starten op plek 25.

Op zich vond ik dat niet zo heel erg, zo kon ik van achteren rustig bekijken hoe het eraan toe ging en of ik kon aanpikken. Had die dag pas 3 rondes gereden in een 60 situatie en door veranderingen aan de vering had ik het idee op een nieuwe motor te zitten. Na de eerste bocht ontstond een lintje waar ik achteraan bungelde maar merkte dat de achterste echt langzaam gingen. Dus na de eerste ronde van de dag op een redelijk tempo kreeg ik een iets beter gevoel voor rempunten e.d. Dus besloten om maar te beginnen met inhalen. Uiteindelijk 15 plekken goedgemaakt totdat de race na 6 rondes werd gestopt door een valpartij. Kwa rondetijden kon ik met de top-5 mee ondanks dat ik wat werd opgehouden. Dus dat beloofde wat voor race 2 waar de startopstelling op basis van de resultaten van race 1 werden gemaakt.

Helaas viel er iemand hard waarmee we een pitbox deelde in de rookiecup. Iemand stak binnendoor waar het niet kon, raakte de binnenkant van de curb wat op Zandvoort stoepranden zijn, viel en nam hem mee waarbij hij ongelukkig viel. Die werd dus doorgestuurd naar het ziekenhuis voor controle. En hij had schoondochter en kleinkinderen bij zich die voor het eerst op het circuit waren en niet meer wisten wat te doen. Helemaal toen er een opengeknipt pak werd afgegeven brak die schoondochter helemaal. Dus geholpen om de spullen op te ruimen en wat zaken te regelen. Toen na 40 minuten het onze beurt was heb ik verstek laten gaan. Te veel valpartijen en emoties van de familie dat ik mijn hoofd niet leeg kon maken.

Kortom, de hele dag maar 6 snelle rondes gereden en in totaal maximaal 10 rondes... Geen lekker ritme gevonden en het echte racegevoel niet gehad, voelde meer als een trackday aan waarbij er gemiddeld wat harder werd gereden. Voorlopig geen ZAC voor mij meer. Schijnbaar waren bij de eerste racedag ook al enorm veel valpartijen. Zeker de rookiecup zit vol met mafketels :X. Ben blij dat ik daar nooit in heb hoeven rijden. Eigenlijk is het enige positieve dat het veringprobleem opgelost lijkt te zijn en dat ik een klein pr (2.04) heb gereden in druk verkeer.

3 juni owcup Assen. Voor die tijd nog een trackday boeken om aan de nieuwe vering te wennen en te zien hoe een 1000 rijdt op Assen. Dat circuit ken ik ook aardig dus geeft een beter referentie waar ik sta met de nieuwe motor.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:00

A13X

Dude

Deze koos is niet meer motorloos :*)

Honda CB600F

Voor de topic start : Honda CB600F uit 1998,Gelderland (land van Maas en Waal)

Awesome

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren gekwalificeerd op P2 (1:50,2). In de strubben wilde ik onderlangs de koppositie pakken maar helaas verloor ik mijn voorwieltje :(

Schade valt mee. Duurste is een nieuw setje handschoenen. Heb zelf pijn in schouder en een dikke vinger.

Ik baal ontzettend. Ik had echt goeie papieren om dit jaar voor het kampioenschap te kunnen gaan.

@xos wel gestart dus maar verkeerd afgemaakt. Jammer van jou ZAC dag. Wel nette tijd voor CPZ. 👍🏻 Ik zie je de derde 😉

[ Voor 18% gewijzigd door Tylen op 07-05-2017 10:50 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/WP_20170507_10_00_00_Pro-Medium.jpg
De laatste tijd komt er meer en meer over LED verlichting voorbij, en dan met name het retrofit gebeuren (de vervangbare LED lampjes voor je gewone verlichting). Dit heb ik nu in 1 topic ondergebracht. :)

LED Verlichting auto+motor

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Ik ben niet geplaagd door veel kennis ter zake maar ben zeker tevreden over deze (met Cree LEDs)
http://stores.advmonster.com/h4-r3-led-headlight/
Die kocht ik voor mijn CB500x. Ik zie alvast veel beter in 't donker nu, dat is wat telt voor mij ;)

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:01
Zometeen denk ik nog lekker even rijden als het 14.00 is geweest, heb totaal niks met voetbal dus hopelijk is het lekker rustig :)

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:40
Klote, wilde net met de motor weg accu leeg... Geen teken van leven bij contact. Geen lampjes niks. Denk dat ik m'n licht aan heb laten staan. Heb geprobeerd hem aan te duwen en de motor maakt wel een paar omwentelingen, maar start niet. Gaat om een ducati 696. Iemand ideeën wat te doen?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
gebruikershaes schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:15:
Klote, wilde net met de motor weg accu leeg... Geen teken van leven bij contact. Geen lampjes niks. Denk dat ik m'n licht aan heb laten staan. Heb geprobeerd hem aan te duwen en de motor maakt wel een paar omwentelingen, maar start niet. Gaat om een ducati 696. Iemand ideeën wat te doen?
Harder/langer duwen, en/of een versnelling hoger zetten. Als het niet lukt ANWB of iemand met startkabels bellen :P

Als je toevallig in de buurt woont mag je ook mijn starterpack wel lenen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BERkST0A5142XrdlI2cd8kr9/full.jpg

En 18" past ook :p.

Flinke rit geweest, 360km vanaf 8u vanmorgen. Veel mooie punten bezocht zoals het Geofort en het Stoomgemaal museum "Tuut".

Goede oefening geweest voor de homeride rit eind juni (500km) en de vakantie in de eiffel in augustus. Die motor die wil kilometers vreten, dat voel je gewoon :9.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@HTT-Thalan je hebt er wel vertrouwen in dat het droog blijft onderweg, met die monitoren op die manier erop gebonden :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@HTT-Thalan ik wist niet dat jij een Honda RR hebt :+

• gebruikershaes
Chakotay schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:19:
[...]

Harder/langer duwen, en/of een versnelling hoger zetten. Als het niet lukt ANWB of iemand met startkabels bellen :P

Als je toevallig in de buurt woont mag je ook mijn starterpack wel lenen.
Had hem al in de 3. 2 slipte het wiel. Naja motor maar uit elkaar om bij de accu te komen. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/heKfqb7_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=high

[ Voor 7% gewijzigd door gebruikershaes op 07-05-2017 14:53 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
gebruikershaes schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:52:
[...]

Had hem al in de 3. 2 slipte het wiel. Naja motor maar uit elkaar om bij de accu te komen. [afbeelding]
Zo zeg, die moet een aardig eind open om bij de accu te komen :X

Verwijderd

Had ik ook met m'n 796.. uiteindelijk met 3 man (2 duwen, 1 erop) aan de praat gekregen in z'n 3 toen ik een slechte accu had.

Die dingen zijn echt niet aan te duwen.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:56

Ethirty

Who...me?

Chakotay schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:54:
[...]

Zo zeg, die moet een aardig eind open om bij de accu te komen :X
Italiaans design. Vorm over functie. :P

Ik zou, als die toch open ligt, gelijk een (bereikbare) aansluiting maken voor een druppellader. :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:32:
@HTT-Thalan je hebt er wel vertrouwen in dat het droog blijft onderweg, met die monitoren op die manier erop gebonden :P
Eerst het weerbericht gecheckt natuurlijk :P.

@Joopieboy dat was ook mijn geheugensteun om het kenteken uit mijn hoofd te leren: "Mijn race-racer" (M'N R R). En tot de 140 komt ze ook meer dan prima mee met de rest :9.

Was heerlijk ritje in ieder geval, vooral de binnenwegen! Vizier is nu wel een kerkhof :X.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:04:
[...]

Eerst het weerbericht gecheckt natuurlijk :P.

@Joopieboy dat was ook mijn geheugensteun om het kenteken uit mijn hoofd te leren: "Mijn race-racer" (M'N R R). En tot de 140 komt ze ook meer dan prima mee met de rest :9.

Was heerlijk ritje in ieder geval, vooral de binnenwegen! Vizier is nu wel een kerkhof :X.
Haha 8) Mijn kenteken is ook wel gaaf:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/04/2017-04-28-15.16.52-Custom-338x600.jpg
MILFS 8)

En reminds me, ik moet mijn vizier ook nog eens schoonmaken. :X

O, nog even stiekem posen:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/05/2017-05-06-12.46.33-Medium-800x450.jpg
8)

Iedere dag nog een big smile als ik ermee weg mag. 8)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:24

charrel

Cortisol4life..

gebruikershaes schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:52:
[...]

Had hem al in de 3. 2 slipte het wiel. Naja motor maar uit elkaar om bij de accu te komen. [afbeelding]
Upduwen met een andere motor, tot gangetje of 50, dan in de 2e versnelling koppeling los laten en heel hard op je zadel springen anders gaat ie niet door de compressie ;)
Lukt met mijn 1200gs, ktm 640 enduro, aprilia capo nord 1000, aprilia shiver, het is alleen even een handigheidje. Sleepkabel om het stepje bij beide motoren kan ook maar dan wel je voet eraf zodat het kabeltje los gaat als je de koppeling laat opkomen. Anders grote kans dat de voorste gaat liggen :P (met de enduro wel is gehad).
Het vergt wel enige oefening ;)

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Maegrim schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:39:
[...]
Oh, ik stond zondag frontstage met een maatje :P
Misschien heb je mij, onbewust, wel zien lopen! :+

Zit je een review van de KTM 390 Duke 2017 te lezen, staat er:

"Ook de meer ervaren rijder zal zich niet snel vervelen op deze Duke. Dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt blijkt uit de reacties van de aanwezige journalisten die zich op de 390 allemaal weer 18 lijken te voelen."

Ja sorry, maar je mag de 390 tegenwoordig niet eens rijden als je 18 bent... :')

[ Voor 23% gewijzigd door caesar1000 op 07-05-2017 16:20 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:06
Accu opladen?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

caesar1000 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:19:
[...]

Misschien heb je mij, onbewust, wel zien lopen! :+

Zit je een review van de KTM 390 Duke 2017 te lezen, staat er:

"Ook de meer ervaren rijder zal zich niet snel vervelen op deze Duke. Dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt blijkt uit de reacties van de aanwezige journalisten die zich op de 390 allemaal weer 18 lijken te voelen."

Ja sorry, maar je mag de 390 tegenwoordig niet eens rijden als je 18 bent... :')
:+

Klinkt als de review geschreven is door iemand in zijn midlife crisis. :+

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:54
Aschtra schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:43:
Morgen mijn eerste echte toerritje samen met nog 2 vrienden. Ben benieuwd. Ze gaan gelukkig rustig aan doen.
Gisteren is dus eerste rit gehad. Vond in het begin nog wel spannend hoe hard zij door de bochten gingen, ik ging stuk minder hard en plat uiteraard. Veel tips gehad en tegen het einde aan ging het stuk beter. 320KM gereden totaal.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:01
Heb de omstreden verbodsborden voor motoren niet kunnen vinden op de Lekdijk waar ik dacht dat ze stonden. Alleen deze borden een paar keer:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FkAN0C2.jpg

Voor mij de eerste keer keer Lekdijk, op zich een geinige weg maar in de zomer is er volgens mij niks aan als het druk is.

Ben hier gestopt en maar weer richting huis gegaan :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rvkDvG5.jpg

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:24
Veel motorrijders vandaag :D

Zelf ook weer stukje gereden met mijn schoonvader en vrienden. Zat ook een striple bij met Leovinci uitlaten. Wat een apparaat zeg! Fantastisch.
Ritje :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pdukg3g_d.jpg

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HTT-Thalan schreef op zondag 7 mei 2017 @ 14:31:
[afbeelding]

En 18" past ook :p.

Flinke rit geweest, 360km vanaf 8u vanmorgen. Veel mooie punten bezocht zoals het Geofort en het Stoomgemaal museum "Tuut".
Die tuut ken ik niet, stoomgemaal bij Nijkerk ken ik wel goed want mijn vader heeft in bestuur van de stichting gezeten en mijn moeder was er gids..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:28:
[...]

Rijd wel lekker, hè >:)

Moet je vooral eens in de "B" modus gaan rijden met uitgeschakeld TCS systeem. De "B" modus is op de MT-10 de meest aggressieve stand qua gasreactie, integenstelling tot de andere MT's waar de "A" stand de minst controllerende/corrigerende setting is (buiten de STD setting om, natuurlijk).

Voorwiel aan de grond houden is ooit een uitdaging met dat speeltje, zeker als er ook een QS op gemonteerd is 8)
Ik lees net een motorblad en kwam erachter dat demo model een SP versie was.. £14K zonder opties!
Megagave fiets, maar toch iets boven budget zegmaar..

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik denk dat je niet wilt weten wat van hok van wimmel gekost heeft, die lag geloof ik direct uit het krat uit elkaar om helemaal volgeduwd te worden met extra's. _O-

• PilatuS
  • Niet online
Net nog maar even naar de KTM dagen geweest in Apeldoorn. Leuk ritje van 20 minuten gemaakt op de onderstaande SuperDuke GT :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pcGHGDiIxGt3QE4e2fFEPS4Q/full.jpg

Wou sowieso eens weten hoe het nieuwste LC8 blok aanvoelt tegenover die van mij. Mijn blok is echt versie 0.8 terwijl dit inmiddels zo'n beetje versie 3.0 is. Gelijk bij in de 1 drukken was het eerste verschil al merkbaar. Met een lichte tik gaat het blok van de vrij naar de 1, in plaats van met een extreme KLAK! bij mijn blok.

Een ander groot verschil is de gasreactie. Veel vloeiender en vergevingsgezind. Als ik bij mijn blok vanuit gas dicht naar gas open ga moet het eerste stukje met heel veel beleid, hier is dat totaal niet nodig. Bokken doet ie ook veel minder. Voor het mappen was het bij mijn blok heel erg en na het mappen een stuk minder. Met dit blok is het nog veel minder. Zo weinig zelfs dat je er eigenlijk geen last meer van hebt. Dit blok loopt veel vloeiender dan die van mij en het verschil is erg groot. Het blok is alleen ook wel veel minder agressief en zelfs een beetje saai. Als je volgas geeft gaat het net zo hard vooruit als bij mijn motor, maar omdat het verder allemaal wat minder extreem is maakt dit het blok ook wel wat saai. Heerlijk om lekker relax mee te rijden, maar wel veel minder spannend.

De quickshifter is vreemd genoeg wel een stuk lomper en minder vloeiend dan bij mijn blok. Vooral van 1 naar de 2 gaat op de GT heel erg lomp terwijl dat met mijn blok enorm vloeiend gaat. Geen idee waar dat aan ligt maar ik had verwacht dat het op deze motor net zo goed zou gaan.

De zithouding is wel echt geweldig. Je zit als een koning op een stoel met je armen lekker breed en voelt je king of the road. Voor mij was dit de eerste keer dat ik op een toermachine reed en voor wat meer kilometers is het wel echt geweldig zo'n ding. De spiegels waren wel weer totaal ruk. Ik zag echt helemaal niets en moest telkens mijn arm intrekken om goed te zien, dat is op mijn motor gelukkig veel beter.

Hoe dan ook een dikke machine en het rijd heerlijk, maar afgezien van het vermogen bij volgas ook wel een beetje saai. Als ik niet alleen voor de lol zou rijden en meer kilometers zou maken dan zou ik deze fiets heel graag willen hebben. Toch blij dat ik even een ritje gemaakt heb, was erg leuk :)

• Aschtra
ShininNL schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:46:
Heb de omstreden verbodsborden voor motoren niet kunnen vinden op de Lekdijk waar ik dacht dat ze stonden. Alleen deze borden een paar keer:

[afbeelding]

Voor mij de eerste keer keer Lekdijk, op zich een geinige weg maar in de zomer is er volgens mij niks aan als het druk is.

Ben hier gestopt en maar weer richting huis gegaan :)

[afbeelding]
Was gisteren ook bij de Lekdijk geweest en ook geen bord gezien behalve die bovenste :p

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:09

-tom-562

Oliesjeik

Vanochtend ff bij de MFMM wezen kijken in Veenendaal. Laatste keer was een jaar of 3 terug, toen was het haast dood. Nu dus niet, ik schat dat er 700/800 motoren waren ofzo (mss wel meer :X). Ik heb 1 filmpje geschoten van de aankomst van een grote brag & boost groep:

Vaak bu'j te bang!

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:39:
Vanochtend ff bij de MFMM wezen kijken in Veenendaal.
Daar ben ik al erg lang niet meer geweest. In de tijd dat er nog geen politie was ging ik wel iedere keer want toen was er genoeg te zien. Veel burnouts, wheelies en sprintjes. Sinds de politie er is kan je er nog wel heen om naar leuk naar alle verschillende fietsen te kijken, maar verder is er helaas nu niet veel meer te zien. Moet ook wel toegeven dat het uit de hand begon te lopen de laatste keer zonder politie.

Edit: Dit geeft wel aardig aan hoe het toen was: YouTube: mfmm 2008

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 07-05-2017 17:55 ]

• Maegrim
PilatuS schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:16:
Net nog maar even naar de KTM dagen geweest in Apeldoorn. Leuk ritje van 20 minuten gemaakt op de onderstaande SuperDuke GT :)

[afbeelding]

Wou sowieso eens weten hoe het nieuwste LC8 blok aanvoelt tegenover die van mij. Mijn blok is echt versie 0.8 terwijl dit inmiddels zo'n beetje versie 3.0 is. Gelijk bij in de 1 drukken was het eerste verschil al merkbaar. Met een lichte tik gaat het blok van de vrij naar de 1, in plaats van met een extreme KLAK! bij mijn blok.

Een ander groot verschil is de gasreactie. Veel vloeiender en vergevingsgezind. Als ik bij mijn blok vanuit gas dicht naar gas open ga moet het eerste stukje met heel veel beleid, hier is dat totaal niet nodig. Bokken doet ie ook veel minder. Voor het mappen was het bij mijn blok heel erg en na het mappen een stuk minder. Met dit blok is het nog veel minder. Zo weinig zelfs dat je er eigenlijk geen last meer van hebt. Dit blok loopt veel vloeiender dan die van mij en het verschil is erg groot. Het blok is alleen ook wel veel minder agressief en zelfs een beetje saai. Als je volgas geeft gaat het net zo hard vooruit als bij mijn motor, maar omdat het verder allemaal wat minder extreem is maakt dit het blok ook wel wat saai. Heerlijk om lekker relax mee te rijden, maar wel veel minder spannend.

De quickshifter is vreemd genoeg wel een stuk lomper en minder vloeiend dan bij mijn blok. Vooral van 1 naar de 2 gaat op de GT heel erg lomp terwijl dat met mijn blok enorm vloeiend gaat. Geen idee waar dat aan ligt maar ik had verwacht dat het op deze motor net zo goed zou gaan.

De zithouding is wel echt geweldig. Je zit als een koning op een stoel met je armen lekker breed en voelt je king of the road. Voor mij was dit de eerste keer dat ik op een toermachine reed en voor wat meer kilometers is het wel echt geweldig zo'n ding. De spiegels waren wel weer totaal ruk. Ik zag echt helemaal niets en moest telkens mijn arm intrekken om goed te zien, dat is op mijn motor gelukkig veel beter.

Hoe dan ook een dikke machine en het rijd heerlijk, maar afgezien van het vermogen bij volgas ook wel een beetje saai. Als ik niet alleen voor de lol zou rijden en meer kilometers zou maken dan zou ik deze fiets heel graag willen hebben. Toch blij dat ik even een ritje gemaakt heb, was erg leuk :)
Ik heb de Superduke R, Superduke GT en Duke 690 gereden. De 690 is een leuk speelfietsje, maar wat te licht en wiebelig voor mij. De GT rijdt heerlijk, en het ruitje bevalt ook goed, geen turbulentie :) maar de R bevalt me nog een stuk meer

Met prijzen vanaf 20k blijft het hierbij helaas :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

De GT lijkt mij een absolute bazenmotor ook voor vakanties edg. :) Alleen liegen de running costs er echt niet om. :X Wel heel mooi om dat mee te mogen maken @PilatuS!

En idd, die MM had ik echt geen zin in en tijd voor ook. Beetje over zijn hoogtepunt heen, alhoewel dat met al dat gekut daar ook helemaal niet goed was, had het wel een bijzondere sfeer. :)

• PilatuS
  • Niet online
Maegrim schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:52:
[...]

Ik heb de Superduke R, Superduke GT en Duke 690 gereden. De 690 is een leuk speelfietsje, maar wat te licht en wiebelig voor mij. De GT rijdt heerlijk, en het ruitje bevalt ook goed, geen turbulentie :) maar de R bevalt me nog een stuk meer

Ook leuk om alle verschillende fietsen te proberen :) Heb zelf alleen op de GT gereden omdat ik daar het meest benieuwd naar was. Die prijzen zijn inderdaad niet leuk meer nee :N
Joopieboy schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:57:
Alleen liegen de running costs er echt niet om. :X
Onderhoud zal niet anders zijn als bij mijn motor denk ik. Als je veel kilometers gaat maken gaat het natuurlijk wel hard.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

PilatuS schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:48:
[...]

Daar ben ik al erg lang niet meer geweest. In de tijd dat er nog geen politie was ging ik wel iedere keer want toen was er genoeg te zien. Veel burnouts, wheelies en sprintjes. Sinds de politie er is kan je er nog wel heen om naar leuk naar alle verschillende fietsen te kijken, maar verder is er helaas nu niet veel meer te zien. Moet ook wel toegeven dat het uit de hand begon te lopen de laatste keer zonder politie.

Edit: Dit geeft wel aardig aan hoe het toen was: YouTube: mfmm 2008
In die tijd had ik helaas nog geen rijbewijs :( Had daar graag bij willen zijn :P

Vaak bu'j te bang!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Tylen schreef op zondag 7 mei 2017 @ 10:37:
Gisteren gekwalificeerd op P2 (1:50,2). In de strubben wilde ik onderlangs de koppositie pakken maar helaas verloor ik mijn voorwieltje :(

Schade valt mee. Duurste is een nieuw setje handschoenen. Heb zelf pijn in schouder en een dikke vinger.

Ik baal ontzettend. Ik had echt goeie papieren om dit jaar voor het kampioenschap te kunnen gaan.

@xos wel gestart dus maar verkeerd afgemaakt. Jammer van jou ZAC dag. Wel nette tijd voor CPZ. 👍🏻 Ik zie je de derde 😉
Bleh, dat is een bekende valkuil. Gelukkig gaat het daar niet hard en is de schade beperkt. Hopelijk dat het je vertrouwen niet te veel heeft aangetast. En de derde loop ik wel even langs :).

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:01:
[...]

In die tijd had ik helaas nog geen rijbewijs :( Had daar graag bij willen zijn :P
Had toen ook pas net het rijbewijs. Volgens mij was 2008 of 2009 de laatste keer zonder politie. Sindsdien ben ik er nog 1 of 2x geweest maar is het niet zo boeiend meer.
Dat kan beter :o

Afbeeldingslocatie: https://static3.businessinsider.com/image/53f6082eecad044d6f3364af/russia-motorcycle-crash-gif.gif

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:15

Secsytime

Automagisch

Vandaag voor het eerst een Kawa H2 in het echt gezien, kwam mij voorbij rijden in de omgeving van Groningen. Bruut apparaat! Niemand van hier toch?

• Aschtra
Hmm ik moet nog een ART4 slot vanwege de verzekering onder andere. Iemand die goede weet? Liefst max 100eu als dat kan

[ Voor 5% gewijzigd door Aschtra op 07-05-2017 18:47 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja wat is goed? Lijkt dieven niet zo erg tegen te houden. :P Ik weet niet hoe streng verzekeringen zijn met certificaten enzo, want die verlopen toch.

Ik heb nu een (oud) kettingslot van Abus door het achterwiel, en vooraan een Art4 schijfremslot die ik eens bij Ten Kate heb opgepikt in de aanbieding.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Aschtra schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:47:
Hmm ik moet nog een ART4 slot vanwege de verzekering onder andere. Iemand die goede weet? Liefst max 100eu als dat kan
Ik zou het goedkoopste ART4 slot nemen, het is puur voor de verzekering. Een duurder slot krijgen ze ook gewoon los :P

Vaak bu'j te bang!

• Aschtra
-tom-562 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:12:
[...]

Ik zou het goedkoopste ART4 slot nemen, het is puur voor de verzekering. Een duurder slot krijgen ze ook gewoon los :P
Ja zo denk ik ook. Als je die video's op youtube ziet hoe makkelijk het soms gaat. Ga even kijken voor een schijfremslot dan in de winkel. Makkelijkste denk ik.

Verwijderd

De meeste diefstallen vinden sowieso plaats met behulp van een busje of grote aanhanger. Ze laden de motor met zijn viertjes op en rijden gewoon weg.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Daarom zit die van mij nog met een ketting vast. Sure, die hebben ze door binnen 20 seconden met een betonschaar, maar da's toch weer zo goed als een halve minuut vertraging voordat ze kunnen beginnen met tillen ;)

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zo ben je lekker op weg, en plotseling krijg je tijdens het remmen een flinke por in je rug. Misschien voor sommigen niet zo'n heel bijzondere gebeurtenis, maar ik reed zonder duo. :+
Bleek de bevestiging van de topkoffer het begeven te hebben, dus die kantelde tijdens het remmen opeens naar voren. Gelukkig lag een paar honderd meter terug een tankstation, waar ik de koffer even achter heb gelaten om deze met de auto weer op te halen. (spanbandjes hadden ze niet)

Ik had al gezien dat de vergrendeling licht aangepast was, en zo te zien is deze aanpassing nu finaal er af gebroken. Dat wordt dus weer knutselen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:12:
[...]

Goed plan inderdaad. Heb de motor met een ART4 slot vasthangen aan een muuranker. Puur voor de verzekering inderdaad. Als ze hem willen jatten is ie toch weg, welk slot er aanhangt is alleen het verschil tussen binnen 1 minuut weg of 2 minuten.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

PilatuS schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:46:
[...]

Goed plan inderdaad. Heb de motor met een ART4 slot vasthangen aan een muuranker. Puur voor de verzekering inderdaad. Als ze hem willen jatten is ie toch weg, welk slot er aanhangt is alleen het verschil tussen binnen 1 minuut weg of 2 minuten.
Ik heb een ART4 schijfremslot (zat bij de motor toen ik hem kocht), maar wist niet of dat ook al voldoende was, dus heb gewoon het goedkoopste ART4 kettingslot er bij gekocht :P

Vaak bu'j te bang!

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:50:
[...]

Ik heb een ART4 schijfremslot (zat bij de motor toen ik hem kocht), maar wist niet of dat ook al voldoende was, dus heb gewoon het goedkoopste ART4 kettingslot er bij gekocht :P
Mijn motor moet met een ART4 slot ergens aan vast staan, anders is ie niet verzekerd. Dit is bij een hoop verzekeringen wel standaard. Er zijn ook verzekeringen die snappen dat het geen reet uitmaakt, maar bij die van mij moet het.

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
Aschtra schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:47:
Ik zit zelf ook te kijken naar een slot. Ik denk een schijfremslot voor onderweg en ketting + schijfremslot thuis.

Nu wordt de Abus Loop Chain 120 + Granit Victory X-Plus 68 ART4 voor 140 verkocht.

Ketting + schijfremslot.

Maar de Abus Detecto X-plus 8077, met alarm ziet er ook niet slecht uit voor thuis. Tenminste beetje herrie.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-11 20:16
Wil (of eist je verzekering) een ketting of een schijfremslot ? Een art4 sterren slot heb je al voor een tientje of 4.
En houd rekening met het feit dat een art keruing kan verlopen. Dus voor de mensen met een oud slot controlerler het mbt keuringsnummer even op de art site want als die niet meer bijstaat is hij dus niet voldoende bij eventuele diefstal en heb je nog niks.

[ Voor 8% gewijzigd door harley op 07-05-2017 20:18 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ari Gold schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:04:
Maar de Abus Detecto X-plus 8077, met alarm ziet er ook niet slecht uit voor thuis. Tenminste beetje herrie.
Ik heb een hangslot voor door het tandwiel met alarm voor onderweg, maar thuis gewoon een heule dikke ketting aan de muur (ART5). Die is dermate dik dat geen tang ter wereld er zelfs maar een deuk in krijgt, waardoor openslijpen de enige optie is (en dat houd deze ketting minstens 2 minuten vol).

Dat heb je echt geen alarm meer nodig, als ze dat bij je huis staan te doen hoor :P.

[ Voor 47% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-05-2017 20:31 ]

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:11
lolgast schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:57:
Veel motorrijders vandaag :D

Zelf ook weer stukje gereden met mijn schoonvader en vrienden. Zat ook een striple bij met Leovinci uitlaten. Wat een apparaat zeg! Fantastisch.
Ritje :)
[afbeelding]
Geen idee of dit al gevraagd of anderszins bekend is, maar welke app is dat die je gebruikt voor route tracking?

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Joopieboy schreef op zondag 7 mei 2017 @ 16:24:
[...]

:+

Klinkt als de review geschreven is door iemand in zijn midlife crisis. :+
Al die journalisten zijn gewoon te oud! :+
Maegrim schreef op zondag 7 mei 2017 @ 17:52:
[...]

Wiebelig?

Vind zelf juist des te lichter, des te leuker. Reed gisterenavond in het donker over wat rotondes en nu ik met mijn nieuwe banden steeds weer wat meer vertrouwen krijg is het verbazingwekkend hoe snel ik met mijn Duke over die rotondes kan razen. Rotondes nemen wordt steeds leuker zo! :)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11 11:39
LaborGardens schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:39:
[...]

Geen idee of dit al gevraagd of anderszins bekend is, maar welke app is dat die je gebruikt voor route tracking?
Ik gebruik BikerSeason, wat best leuk in elkaar zit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SunFyOF.png
:9

De Route Characteristics vul je zelf in aan het eind van de rit. Zo kun je (als genoeg mensen meedoen) leuke routes vinden overal.

[ Voor 16% gewijzigd door Nero22 op 07-05-2017 20:50 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

HTT-Thalan schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:30:
[...]

Ik heb een hangslot voor door het tandwiel met alarm voor onderweg, maar thuis gewoon een heule dikke ketting aan de muur (ART5). Die is dermate dik dat geen tang ter wereld er zelfs maar een deuk in krijgt, waardoor openslijpen de enige optie is (en dat houd deze ketting minstens 2 minuten vol).

Dat heb je echt geen alarm meer nodig, als ze dat bij je huis staan te doen hoor :P.
Ach joh, hydraulische scharen op accu worden ook steeds compacter. Ze kosten wel wat, maar daar zal het dievengilde niet wakker van liggen. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:49:
[...]

Ach joh, hydraulische scharen op accu worden ook steeds compacter. Ze kosten wel wat, maar daar zal het dievengilde niet wakker van liggen. ;)
Is ook getest, ook die komen er niet doorheen. De ketting is simpelweg te dik (18mm).

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
DrivinUCrazy schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:49:
[...]

Zullen waarschijnlijk ook gejat zijn. :+

• gebruikershaes
charrel schreef op zondag 7 mei 2017 @ 15:31:
[...]

Upduwen met een andere motor, tot gangetje of 50, dan in de 2e versnelling koppeling los laten en heel hard op je zadel springen anders gaat ie niet door de compressie ;)
Lukt met mijn 1200gs, ktm 640 enduro, aprilia capo nord 1000, aprilia shiver, het is alleen even een handigheidje. Sleepkabel om het stepje bij beide motoren kan ook maar dan wel je voet eraf zodat het kabeltje los gaat als je de koppeling laat opkomen. Anders grote kans dat de voorste gaat liggen :P (met de enduro wel is gehad).
Het vergt wel enige oefening ;)
Dat hebben we uiteindelijk ook gedaan :). Accu opladen duurde te lang dus met andere motor aangeduwd. Toen gaan rijden en helaas 10km verderop viel die uit en was niet meer aan te duwen. De accu laadde niet bij en was nu echt helemaal dood. De duc rijdt blijkbaar niet zonder een goede accu. Toen maar ANWB gebeld en na een uur stonden we er zo bij:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tgv5Ocd.jpg

Had die dame aan de telefoon al aangegeven dat de accu stuk is en gevraagd of de monteur een accu kon meenemen. Dat kon niet ivb met allemaal verschillende types. Toen de monteur er eenmaal was kwam die tot dezelfde conclusie. Accu stuk... Doh. Dus hij weer naar de centrale om een accu te halen. 1.5 uur verder en nu ondertussen in de kou, kwam die met een accu aanzetten die te groot was en dus niet paste |:(. Dit terwijl die mijn accu mee had genomen. Maar ze hadden geen andere.
Toen maar de moto aangeslingert met starterkabels en de "choke" wat eigenlijk gewoon een extra gashendel is, vol open gezet. Dit was ik vergeten bij 2de x aanduwen dus wss was het zonder ANWB ook gelukt. Toen motor weer in elkaar geschroefd en letterlijk vol gas naar huis zodat die niet weer uit zou vallen. Nou dat was heel leuk in de bochten B).

Mja al goed eind goed. Motor staat weer in de garage aan de druppellader. Hopelijk help het. Iemand een idee of het kwaad kan om een kapotte accu te laden? Niet dat de garage straks afvikt.

• Maegrim
caesar1000 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:43:
[...]
Wiebelig?

Vind zelf juist des te lichter, des te leuker. Reed gisterenavond in het donker over wat rotondes en nu ik met mijn nieuwe banden steeds weer wat meer vertrouwen krijg is het verbazingwekkend hoe snel ik met mijn Duke over die rotondes kan razen. Rotondes nemen wordt steeds leuker zo! :)
Ja, maar ik zoek iets veelzijdigs voor leuke rondjes, woon-werk en semi verre vakanties, en dat is de 690 niet.

• Maegrim
HTT-Thalan schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:52:
[...]

Is ook getest, ook die komen er niet doorheen. De ketting is simpelweg te dik (18mm).
Die is meer waard dan de motor? :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Maegrim schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:23:
[...]

Die is meer waard dan de motor? :P
Ik leg hem wel even om jouw achterwiel bij de volgende meet, kijken of je dan nog zoveel lol hebt :P.

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-11 22:58

epic_gram

undercover moderator

gebruikershaes schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:03:
[...]

Dat hebben we uiteindelijk ook gedaan :). Accu opladen duurde te lang dus met andere motor aangeduwd. Toen gaan rijden en helaas 10km verderop viel die uit en was niet meer aan te duwen. De accu laadde niet bij en was nu echt helemaal dood. De duc rijdt blijkbaar niet zonder een goede accu. Toen maar ANWB gebeld en na een uur stonden we er zo bij:
[afbeelding]

Had die dame aan de telefoon al aangegeven dat de accu stuk is en gevraagd of de monteur een accu kon meenemen. Dat kon niet ivb met allemaal verschillende types. Toen de monteur er eenmaal was kwam die tot dezelfde conclusie. Accu stuk... Doh. Dus hij weer naar de centrale om een accu te halen. 1.5 uur verder en nu ondertussen in de kou, kwam die met een accu aanzetten die te groot was en dus niet paste |:(. Dit terwijl die mijn accu mee had genomen. Maar ze hadden geen andere.
Toen maar de moto aangeslingert met starterkabels en de "choke" wat eigenlijk gewoon een extra gashendel is, vol open gezet. Dit was ik vergeten bij 2de x aanduwen dus wss was het zonder ANWB ook gelukt. Toen motor weer in elkaar geschroefd en letterlijk vol gas naar huis zodat die niet weer uit zou vallen. Nou dat was heel leuk in de bochten B).

Mja al goed eind goed. Motor staat weer in de garage aan de druppellader. Hopelijk help het. Iemand een idee of het kwaad kan om een kapotte accu te laden? Niet dat de garage straks afvikt.
Naar voor je man. Maar nee een kapotte accu kan je ook gewoon aan de druppellader hangen, je garage fikt niet af.

Maar eigenlijk moet je gewoon een nieuwe accu kopen lijkt me. Zo heb je er ook precies niks aan, over een poosje sta je weer zo.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
[...]

[...]

Wiebelig?

Je woont in Arnhem toch? Probeer binnenkort maar eens mijn GSX :)
Omdat ik lang ben vind ik het juist fijn om een zwaardere motor te rijden, dan heb je iets meer te doen in de bochten, en kan je meer hangen.

Nu moet ik ook toegeven dat ik niet rij om overal het snelste door de bocht te komen, of met de knie over de grond te gaan :D

• PilatuS
  • Niet online
Bioflap schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:37:
[...]

Je woont in Arnhem toch? Probeer binnenkort maar eens mijn GSX :)
Hij woont vlak bij Arnhem inderdaad. Maar hij rijd niet voor niets op een Duke125 :P

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:53
Even de rijtijden van van het weekend.

zaterdag 190km 3:15 uur
zondag 80km 1:30

maar het was heerlijk sturen om de de street triple R. Ik begin er steeds meer aan te wennen.

Een vraag voor jullie, ik rij op dit moment met textiel en ik had vandaag mijn jeans onder mijn broek aan een shirt met lange mauwen onder jas ik twijfel heel erg over mijn volgende outfit.

Hoe gaat het met leer met temperaturen richting de 10-13 graden. is dit koud tov textiel ?
werkt zo'n thermo broek goed hierbij ?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmm, ik lees op 't internet overal dat de ZZR1400 een aluminium olie-aftap-plug-ring heeft. Terwijl je her en der voornamelijk koperen ringen kunt bestellen?

Nu is koper ook een zacht metaal, maar kun je dat simpelweg ook gebruiken? Alu en koper zijn natuurlijk wel verschillende metalen met verschillende elektronegativiteit en ik heb weinig zin in corrosie-problematiek..

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:43

thijsco19

KTM 990 SMT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FDRwvQQKQL3n93tO9xrPc7jE/medium.jpg

Maar even een fototje posten. Vrijdags opgehaald.

Helaas was de vorige dus economisch total loss, deze gelukkig van de week tegen gekomen in de buurt. *O*

Zaterdag rondje gereden en vandaag samen met een maat (heeft dezelfde motor maar dan in het wit) ook weer 140 km gereden.
Erg lekker genoten! :*) :*)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• PilatuS
  • Niet online
wd200 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:50:
Hoe gaat het met leer met temperaturen richting de 10-13 graden. is dit koud tov textiel ?
Heb hier qua kleding alleen een powerrangerpak van leer. Minimale temp is 15 graden en dan is het al aan de frisse kant. Ideaal is tussen de 18 en 21 graden. Tot 23 graden is het goed te doen, boven de 25 word het als je stilstaat goed heet. Met 30+ rij ik sowieso niet, hooguit in de avond als het aan het afkoelen is.

Vandaag nog een stuk gereden met voornamelijk snelweg en dan is het met 15 graden en bewolkt weer best aan de frisse kant. Ik hou zelf eigenlijk 15 graden als minimaal aan. Zit het daaronder dan rij ik gewoon niet. Hooguit een keertje met 14 graden als het zonnig is.

Thermokleding helpt hier zeker wat bij van wat ik gehoort heb, dan kan een paar graden kouder ook wel.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 07-05-2017 21:57 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@gebruikershaes Is de accu de oorzaak of het gevolg? Met andere woorden, is de dynamo of spanningsregelaar niet stuk? Dat zou ik eerst controleren, voordat je een nieuwe accu ook te diep ontlaadt en zo om zeep helpt.

Ik heb gekeken waarom de topkoffer er af kwam, en de topkoffer is niet beschadigd. Het beugeltje op de adapterplaat waar de topkoffer in klikt, is er af. Sterker nog, die is er af gevijld. Daar is vervolgens een vervangend beugeltje overheen gezet, en de popnagels waar dat mee vast zat zijn nu uitgebroken. Ik zou het kunnen proberen te repareren, maar mooi wordt dat niet. En betrouwbaar?? Boonstra heeft nog een adapterplaatje liggen, dus dan ga ik liever daar voor.

Voor echt waardevolle spullen ga ik mijn tanktasje weer gebruiken. En spanbandjes voeg ik toe aan mijn standaard survivalkit. :+

[ Voor 58% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-05-2017 22:04 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

[...]

Wiebelig?

Goedzo, nog ff kan ik mijn snelheid aanhouden en kun je gewoon bijhouden ;)

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:01
Secsytime schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:35:
Vandaag voor het eerst een Kawa H2 in het echt gezien, kwam mij voorbij rijden in de omgeving van Groningen. Bruut apparaat! Niemand van hier toch?
Deze keer was ik het niet, heb vandaag niet gereden. :+

Ben er 1 vorige zomer tegengekomen. Bestuurder had Adidas slippers met erin witte sokken. Matchend kort broekje en T-shirt. Om de outfit compleet te maken had hij ook nog zo'n Gucci schoudertasje. Maar het blijft een mooi apparaat :Y

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 07-05-2017 22:33 ]

• gebruikershaes
epic_gram schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:35:
[...]

Naar voor je man. Maar nee een kapotte accu kan je ook gewoon aan de druppellader hangen, je garage fikt niet af.

Maar eigenlijk moet je gewoon een nieuwe accu kopen lijkt me. Zo heb je er ook precies niks aan, over een poosje sta je weer zo.
Viel mee. Het was weer een ervaring op zich een ik kon de humor er wel van inzien. Ik haal sowieso een nieuwe accu, maar ach, ik dacht baat het niet dan schaadt het niet.
DrivinUCrazy schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:56:
@gebruikershaes Is de accu de oorzaak of het gevolg? Met andere woorden, is de dynamo of spanningsregelaar niet stuk? Dat zou ik eerst controleren, voordat je een nieuwe accu ook te diep ontlaadt en zo om zeep helpt.
De oorzaak. De Italianen dachten dat het handig zou zijn dat als je het contact 1 tikje verder dan stuurslot draait, het parkeerlicht aangaat. En ik vond het blijkbaar een goed idee dus heb daar gebruik van gemaakt, in de garage... :F

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wd200 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:50:
Even de rijtijden van van het weekend.

zaterdag 190km 3:15 uur
zondag 80km 1:30

maar het was heerlijk sturen om de de street triple R. Ik begin er steeds meer aan te wennen.

Een vraag voor jullie, ik rij op dit moment met textiel en ik had vandaag mijn jeans onder mijn broek aan een shirt met lange mauwen onder jas ik twijfel heel erg over mijn volgende outfit.

Mijn leder outfit is een Revit Akira Air, dus geperforeerd, jasje met een Revit Tarmac broek. Vanaf 10° is het fris, maar te doen. Dan rijd ik met de liner in mn jas, thermo shirt en normaal shirt aan, en mid season handschoenen. Ik ben geen koudkleum, ben je dat wel is het wellicht beter te wachten op iets warmer weer. Voornaamste koeling komt, in mijn geval, door de wind over de armen en, in mindere mate, oksels. Er zijn ook leder jassen die wat meer tegen koude zijn bedoeld, deze heb ik juist tegen hitte (maar draag m dus nu al). Eventueel kan je een regenjas of softshell jasje aan doen over je pak, dan is het denk ik warm zat: armen zijn dan uit de wind en net wat extra isolatie bij torso. Benen worden op een SS redelijk goed tegen wind beschermd en krijgen dus niet snel last van kou.

Thermo spul werkt trouwens heel goed, in de winter gebruik ik t ook onder mn dikkere jas en vest en merk het verschil! Belangrijkste dan is de wind goed buiten houden, die maakt alles koud!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• EBOOZ
  • Laatst online: 18:05
PilatuS schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:55:
[...]

Heb hier qua kleding alleen een powerrangerpak van leer. Minimale temp is 15 graden en dan is het al aan de frisse kant. Ideaal is tussen de 18 en 21 graden. Tot 23 graden is het goed te doen, boven de 25 word het als je stilstaat goed heet. Met 30+ rij ik sowieso niet, hooguit in de avond als het aan het afkoelen is.

Vandaag nog een stuk gereden met voornamelijk snelweg en dan is het met 15 graden en bewolkt weer best aan de frisse kant. Ik hou zelf eigenlijk 15 graden als minimaal aan. Zit het daaronder dan rij ik gewoon niet. Hooguit een keertje met 14 graden als het zonnig is.

Thermokleding helpt hier zeker wat bij van wat ik gehoort heb, dan kan een paar graden kouder ook wel.
Mijn powerrangerpak is prima te doen met 13 graden, als de zon maar schijnt. Ik heb wel net een doorwaai-jas binnen en even getest, en qua comfort vind ik textiel wel 10x beter!
Nero22 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:49:
[...]

Ik gebruik BikerSeason, wat best leuk in elkaar zit:
[afbeelding]
:9

De Route Characteristics vul je zelf in aan het eind van de rit. Zo kun je (als genoeg mensen meedoen) leuke routes vinden overal.
Ik lijk wel van de marketing afdeling, maar als je iOS hebt: Scenic! Heeft sinds een paar dagen ook 'bochtige wegen'-optie! Ik vind het echt een top app, enn de ontwikkelaar is er actief mee bezig en reageert snel op vragen/feedback.
gebruikershaes schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:03:
[...]

[afbeelding]
Poserrr!!! :+

• PilatuS
  • Niet online
EBOOZ schreef op maandag 8 mei 2017 @ 01:41:
[...]

Mijn powerrangerpak is prima te doen met 13 graden, als de zon maar schijnt. Ik heb wel net een doorwaai-jas binnen en even getest, en qua comfort vind textiel wel 10x beter!
Heeft ook vast met meer dingen te maken. Het exacte type pak, windbescherming, lichaamsgewicht, enz. Voor mij is 15 graden de grens van het koud hebben op de motor. Blijkbaar kan het ook anders :)

• EBOOZ
Naja... zoals @noes als zegt heeft het ook te maken met wat voor koukleum je bent ;) Ik heb er wel een thermoshirt onder met die temperaturen. Bij 17+ gaat 'ie uit, anders zweet ik van de motor af O-)

• PilatuS
  • Niet online
EBOOZ schreef op maandag 8 mei 2017 @ 02:10:
Naja... zoals @noes als zegt heeft het ook te maken met wat voor koukleum je bent ;) Ik heb er wel een thermoshirt onder met die temperaturen. Bij 17+ gaat 'ie uit, anders zweet ik van de motor af O-)
Moet ook wel toegeven dat ik het vrij snel koud heb hoor :P Dat thermoshirt maakt blijkbaar ook een flink verschil. Heb dat zelf verder niet en bij 17 graden is zonder een prima temp, maar niet eens echt warm. Als 17 met te warm is snap ik wel dat 13 graden met te doen is.

• EBOOZ
Wat ook nog scheelt, is hoeveel je stil staat/gas geeft. Van 't weekend moest ik even ergens wat ophalen en had ik naast de textiel jas en motor-sneakers alleen een spijkerbroek aan en dat was evengoed nog heel erg warm! :o De temp sensor van de koelvloeistof (?) gaf 100 graden aan.

[ Voor 12% gewijzigd door EBOOZ op 08-05-2017 02:19 ]

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dat is zijn normale temperaturen, vaak begint de motor pas actief(ventilator) te koelen bij 100 a 110 graden.

[ Voor 5% gewijzigd door Aapie op 08-05-2017 02:26 ]

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
PilatuS schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:39:
[...]

Hij woont vlak bij Arnhem inderdaad. Maar hij rijd niet voor niets op een Duke125 :P
Klopt, maar als je een half jaartje hebt gereden op een Duke125 kan je best een kort stukje op een andere motor testen :D

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

EBOOZ schreef op maandag 8 mei 2017 @ 02:18:
Wat ook nog scheelt, is hoeveel je stil staat/gas geeft. Van 't weekend moest ik even ergens wat ophalen en had ik naast de textiel jas en motor-sneakers alleen een spijkerbroek aan en dat was evengoed nog heel erg warm! :o De temp sensor van de koelvloeistof (?) gaf 100 graden aan.
Jazeker! En natuurlijk de windbescherming op de motor. Op de S1000RR heb ik t warmer dan op mn Fazer.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Pagina: 1 ... 44 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.