AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Hoe fokking gaaf is dat dan!harley schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:46:
[...]
Nee meer dit :
[afbeelding]
De quad gaat ook wel eens mee maar dan moet de aanhanger erachter
[afbeelding]
Moet ook nog ergens een foto van mijn oude motor hebben, aanhanger met daarop 5 pocketbikes gestapeld en ook ooit eens met 3 crossers op de aanhanger op weg naar de crossbaan. Kan ze alleen niet meer vinden
En als hij zelf meegaat dan heeft ie wel een stoeltje maar zit NIET vast
[afbeelding]
dit is een oude foto van alweer 2 jaar geleden, inmiddels gaat ie op de FJR al zonder stoeltje mee
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als leenmotor kreeg ik (op verzoek) een MT10 mee..
OMG wat een beest is dat zeg!
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Rijd wel lekker, hèToolkiT schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:03:
Zo, Fazer8 moest voor beurt en APK (zijn eerste..)
Als leenmotor kreeg ik (op verzoek) een MT10 mee..
OMG wat een beest is dat zeg!
Moet je vooral eens in de "B" modus gaan rijden met uitgeschakeld TCS systeem. De "B" modus is op de MT-10 de meest aggressieve stand qua gasreactie, integenstelling tot de andere MT's waar de "A" stand de minst controllerende/corrigerende setting is (buiten de STD setting om, natuurlijk).
Voorwiel aan de grond houden is ooit een uitdaging met dat speeltje, zeker als er ook een QS op gemonteerd is
[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 05-05-2017 12:32 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mooi! Gefeliciteerd! Wie weet zie ik je eens rijden in of rondom het ApeldoornseAschtra schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:17:
[...]
Heb deze ook nog. Even gezicht weggehaald, maar motor staat er niet volledig op
[afbeelding]
Ole! Nog iemand om misschien ritjes mee te doen!InZane schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:52:
[...]
Mooi! Gefeliciteerd! Wie weet zie ik je eens rijden in of rondom het Apeldoornse
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Gezien £1500 eigen risico laat ik TCS maar aan staanwimmel_1 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:28:
[...]
Rijd wel lekker, hè![]()
Moet je vooral eens in de "B" modus gaan rijden met uitgeschakeld TCS systeem. De "B" modus is op de MT-10 de meest aggressieve stand qua gasreactie, integenstelling tot de andere MT's waar de "A" stand de minst controllerende/corrigerende setting is (buiten de STD setting om, natuurlijk).
Voorwiel aan de grond houden is ooit een uitdaging met dat speeltje, zeker als er ook een QS op gemonteerd is
Mijn eerste opmerking is: vergeet Wales niet! dat is namelijk een geweldig motorland..Patrock schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:47:
Hoe zijn hier de ervaringen met een motorvakantie naar Engeland/ierland/schotland?
Ik zit er over te denken om ergens aankomende maanden, als het een keer lekker weer is, lekker licht op vakantie te gaan naar engeland/ierland/schotland, voornaamste doel, lekker rijden, en dagen afsluiten met wat bar food en bier. en wat verhalen van locals aan te horen / nieuwe mensen ontmoeten. en geen vast reisschema hebben. (allen een mooie lijst met bestemmingen om per dag uit te kunnen kiezen.
Nou ben ik met de auto altijd in kamperen geweest(en alsnog altijd dingen vergeten zoals een stoel, leve het half uur voor vertrek inpakken) maar heb geen zin om veel mee te nemen op de motor op vakantie, dus zat al lekker te zoeken naar B&B's of goedkope hotels met private parking. Motor moet namelijk wel zo veilig mogelijk staan 's nachts.
Nu kom ik ook Inn's tegen, alleen ken ik dit hele concept niet in real life (Dank je The Elder Scrolls Games voor het virtuele beeld bij een Inn). Zijn dit echt de engelse kroegjes waar het dorp 's avonds sociaal komt doen, (gezelligheidscafe's die ook kamers aanbieden), of zijn het hotels met een bar?
Hebben jullie tips of ervaringen mbt, op vakantie naar engeland/ierland/schotland met de motor en parkeren, of ervaringen met een inn? (of zelfs zin om mee te gaan?)
om een idee te krijgen:
Voordeel van Wales is dat het minder ver rijden is van dover...
Ga je naar schotland neem dan de ferry naar Newcastle.. de UK is namelijk verradelijk groot.. je wil niet dagen verspelen met snelweg rijden..
Ga je naar schotland dan zou ik http://www.northcoast500.com/ aanraden.. hoor ik veel goede verhalen over..
(youth)Hostels zijn ook een goede optie kwa overnachting.. goedkoop en je hebt makkelijk aanspraak met anderen..
In Wales kan ik http://www.thevagabond.co.uk/ aanraden.
Pubs/inns hebben ook kamers maar dat is eigenlijk meestal gewoon een hotel met wat meer karakter..
in Pubs kan je ook goed eten.. dus de scheiding in de horeca is zowiso vaag..
Qua veiligheid motor is het net als overal anders.. gewoon goede keting meenemen en aan een vast object hangen... als je een heel unieke/dure motor hebt is risico uiteraard hoger.. als ze willen nemen ze hem wel mee.. dus goed slot, goede reisverzekering en vooral positieve houding en dan komt alles wel goed
Hij werd 4 toen die hem kreeg, is hem inmiddels een beetje ontgroeid nu hij 7 is.Chakotay schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:52:
Tof die miniquad & crosser! Vanaf hoe oud laat je hem daarop los?
Maarja hij was ook nog 4 toen die al achterop meeging. en 2 weken toen die in het zijspan meeging
[ Voor 33% gewijzigd door harley op 05-05-2017 14:45 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Mooi op tijd!harley schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:16:
[...]
Hij werd 4 toen die hem kreeg, is hem inmiddels een beetje ontgroeid nu hij 7 is.
Maarja hij was ook nog 4 toen die al achterop meeging. en 2 weken toen die in het zijspan meeging
Da's een gegronde rede om 't spul toch maar een béétje alert te laten, inderdaadToolkiT schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:00:
[...]
Gezien £1500 eigen risico laat ik TCS maar aan staan
Ik twijfel om het A rijbewijs te gaan halen en dan een motorscooter te kopen (dus automaat aantekening op mn rijbewijs) en nee ik heb geen zin in het volledige rijbewijs en schakelen enzo.
Dat, of dat ik gewoon een fijne brommerscooter koop om naar mn werk te tuffen en bij regen/sneeuw/koud weer gewoon de auto te pakken.
Wat zouden jullie doen?
Jup, precies dat.radium6969 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:20:
[...]
Toen ik voor mijn AVD examen opging, moest ik vooral 'motor' rijden en niet als een stijve hark op dat ding zitten, vriendelijke tip van mijn lesgevende. In het begin moest ik weer even die knop omdraaien, maar merkte ik vooral dat ik 'voor een newbie' beter ging rijden als ik me niet zo druk maakte om alle regels 100% correct uit te voeren. Zorg dat je lekker zit, van te voren de situatie goed hebt bekeken, en niet continu dezelfde handelingen doet, maar gewoon echt goed kijken en inschatten.
Laat zien dat je kan rijden, durf wat harder te rijden dan precies de snelheid, buiten de BBK.
In de BBK je bochten netjes maken word ook gewaardeerd, was mijn ervaring.
Je mag best hangen, als je lijnen maar vloeiend en netjes zijn, niet te snel opschakelen. Pas op de snelweg schakelde ik pas op naar zijn 5.
Maar dat is mijn ervaring.
De reden is denk ik dat ze gewoon willen dat je zelfverzekerder moet rijden, maar wel met veiligheid in gedachten i.p.v. regelschaap zijn.
Nee gewoon lekker soepel en vlot kijken, wel zorgen dat je goed kijkt (dus niet overdreven laten zien dat je kijkt), dan komt het wel goed.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik heb hier naast mijn motor nog een Yamaha Neo's. Alles binnen 10km vind ik met een scooter heel goed te doen. Ding ziet er niet uit en hangt met ducktape aan elkaar. Rijd wel geweldig. Kan hem overal neerzetten want hij is zo lelijk dat niemand hem wil jattenvosss schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:24:
Even een vraagje. Stel jullie wonen 3km van je werk af en hebt geen motorrijbewijs. Zouden jullie dat halen als je puur op en neer naar je werk wilt?
Ik twijfel om het A rijbewijs te gaan halen en dan een motorscooter te kopen (dus automaat aantekening op mn rijbewijs) en nee ik heb geen zin in het volledige rijbewijs en schakelen enzo.
Dat, of dat ik gewoon een fijne brommerscooter koop om naar mn werk te tuffen en bij regen/sneeuw/koud weer gewoon de auto te pakken.
Wat zouden jullie doen?
Ik vind 3km te dichtbij om met de motor te gaan. Een motorscooter kan inderdaad wel, maar dat kost een hoop meer geld dan een bromscooter. Pas bij 15km of meer vind het nuttig om naar een sneller voortuig dan een een scooter te gaan. Overal waar ik met de scooter heen ga is sneller dan met de motor. Hoef niet alle kleding aan te doen en de motor uit de garage te halen. Verder hier en daar een stukje fietspad in de stad meepakken scheelt ook een hoop tijd. Mijn motor durf ik ook nergens neer te zetten omdat ik weet dat dit niet goed gaat. Er komt gewoon een keer een idioot langs die de boel sloopt of anders word ie gejat.
Voor 3km zou ik voor een scooter gaan dus
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 05-05-2017 18:36 ]
Scooter valt nog te overzien, maar voor 3km zou ik persoonlijk de trapfiets pakken als het geen kutweer is
Een nieuwe scooter rij je het blokje toch niet gaar van op een jaar tijd wel als je zulke korte afstanden er mee rijdt?
=edit=
Het kunnen overigens ook 4km zijn, ik woon er nog niet en heb het nog niet exact gemeten.
[ Voor 29% gewijzigd door vosss op 05-05-2017 18:37 ]
Na een kilometer of 12.000 was bij mijn scooter de zuiger op zijn eind. Het blok liep met koud weer heel slecht en liep pas goed als het blok warm was. Totale kosten iets van 120 euro ofzo.vosss schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:36:
Een nieuwe scooter rij je het blokje toch niet gaar van op een jaar tijd wel?
Dat is het ook het voordeel van een scooter, het kost echt niets. Bezineverbruik is enorm laag. Verzekering kost al helemaal niets. Af en toe eens wat onderhoud, maar ook dat kost erg weinig. Voor onder de 10km is er gewoon eigenlijk niets wat sneller of goedkoper is. Alleen fietsen is goedkoper, maar weer niet sneller. De kosten voor een motorscooter of echte motor liggen enorm veel hoger en het is niet eens sneller op korte afstanden.
Is een fiets met electrische trapondersteuning niet meer iets voor je? Die dingen kosten nieuw vaak helaas wel net zoveel als een tweedehands scootertje maar zijn in de regel beter bruikbaar op dat soort afstanden.vosss schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:41:
Dankje. Ga dan toch maar voor een gewone scooter voorlopig. Misschien dat ik wat later in mn leven nog eens een motorrijbewijs ga halen dan. Ben wel al 40, maargoed, dat kan altijd nog een keertje
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Die kwam ik van de week ook tegen. 0 fucks given om een nieuwe motorfiets en bam, tot aan de assen ineens vast in de modder.HTT-Thalan schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:20:
In Nederland hebben we volgens mij niet eens een terrein dat groot genoeg is voor zo'n stunt
[video]
Dat liedje bij ~3:00 ook![]()
.
Vandaag vrijwillig 3 uur op de motor gezeten. Nu ben ik ook een ekte omdat ik onder de 15 graden ben wezen rijden.
Ruitjes wezen passen bij MDI, maar hoe hoger de ruit, hoe erger de turbulentie om en herrie in mijn helm. En van de 2u op de snelweg heb ik nu mooi een piep in mijn oren.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Er zijn genoeg goede redenen om je motorrijbewijs te halen, of je nou 18 of 58 bent. Alleen 3km woon/werk lijkt mij geen goede reden.vosss schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:41:
Dankje. Ga dan toch maar voor een gewone scooter voorlopig. Misschien dat ik wat later in mn leven nog eens een motorrijbewijs ga halen dan. Ben wel al 40, maargoed, dat kan altijd nog een keertje
Een 2e hands scooter is meestal wel goedkoper dan een electrische fiets. Heb al vanaf mijn 16e een scooter omdat woon/werk voor mij altijd onder de 10km geweest is en ik een auto daarvoor onzin vind. Koop zo'n ding 2e hands voor onder de 1000 euro, vaak genoeg ook rond de 600 euro. Af en toe eens wat simpel en goedkoop onderhoud als een nieuwe band en iedere 5 jaar ofzo een nieuwe uitlaat voor 60 euro omdat ie weer eens doorgeroest is. Na een jaartje of 8 tot 10 is zo'n ding op en word het onderhoud te duur en koop ik weer een 2e hands model voor onder de 1000 euro. Voor mij is het de goedkoopste en snelste manier voor woon/werk en andere dingen in de buurt.wimmel_1 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:44:
[...]
Is een fiets met electrische trapondersteuning niet meer iets voor je? Die dingen kosten nieuw vaak helaas wel net zoveel als een tweedehands scootertje maar zijn in de regel beter bruikbaar op dat soort afstanden.
Ik mag dan een ekte zijn, ik kon een aanbod vandaag om voor 15 euro een set handvatverwarming te komen halen niet laten liggen. Dat schroeven we er bijtijds wel een keertje op.Ethirty schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:01:
[...]
Die kwam ik van de week ook tegen. 0 fucks given om een nieuwe motorfiets en bam, tot aan de assen ineens vast in de modder.
Vandaag vrijwillig 3 uur op de motor gezeten. Nu ben ik ook een ekte omdat ik onder de 15 graden ben wezen rijden.
Ruitjes wezen passen bij MDI, maar hoe hoger de ruit, hoe erger de turbulentie om en herrie in mijn helm. En van de 2u op de snelweg heb ik nu mooi een piep in mijn oren.Mission failed.
Ruitjes zijn een pain in the neck inderdaad. Ik heb nu een vrij hoge, maar dat helpt maar soms en ik draag nu gewoon oordoppen op de snelweg. Ik ga 14 mei blubberen en zal pogen videomateriaal vast te leggen van 230kg motor + 75 berijder (was 95 vorig jaar
Datzelfde had ik met een action cam voor 15 euro. Gisteren op beeld gebracht hoe ik bij de Langerveldseslag op de motor ineens 2 herten tegen kwam. Beeld volgt binnenkort.HTT-Thalan schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:12:
[...]
Ik mag dan een ekte zijn, ik kon een aanbod vandaag om voor 15 euro een set handvatverwarming te komen halen niet laten liggen. Dat schroeven we er bijtijds wel een keertje op.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Helaas, de Bond van Ekte Motorrijders zal bij deze uw lidmaatschap intrekken. U wordt vriendelijk verzocht uw lidmaatschapspasje naar ons te retourneren.HTT-Thalan schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:12:
[...]
Ik mag dan een ekte zijn, ik kon een aanbod vandaag om voor 15 euro een set handvatverwarming te komen halen niet laten liggen. Dat schroeven we er bijtijds wel een keertje op.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Handjes waren ook vrij koud, maar jas en broek hebben me verder prima warm gehouden.HTT-Thalan schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:12:
[...]
Ruitjes zijn een pain in the neck inderdaad. Ik heb nu een vrij hoge, maar dat helpt maar soms en ik draag nu gewoon oordoppen op de snelweg. Ik ga 14 mei blubberen en zal pogen videomateriaal vast te leggen van 230kg motor + 75 berijder (was 95 vorig jaar) zich daardoorheen worstelen
.
Probleem is dat ik al otoplastieken heb. Kan er meer demping in laten zetten, maar dan hoor je straks het verkeer weer niet meer. De combi ruitje, helm en doppen is nu gewoon ruk vanaf een 90kmh. Ik heb héél veel geld besteed om verder weg te kunnen komen van het "rondje huis" dat ik gewend was, maar zo zie ik me nog geen verbindingsritten maken.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Zonder gein: Heb je ook al geprobeerd zonder ruitje? Beter vol in een stabiele luchtstroom dan ook maar een beetje turbulentie.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
fixed itDrivinUCrazy schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:27:
2 herten op de motor (ff beelddenken!), maar niets geks gebeurd.
Dat is de volgende geplande test. Alleen blijven er dan 2 gevaarlijke spiezen op mijn motor achter mocht dat effect hebben. En dan heb ik dus defacto de verkeerde nieuwe motor gekocht. Bovendien ben ik op zich wel blij dat een deel van de druk op mijn borst wordt weggenomen door het ruitje. We zijn niet allemaal topfitte Rossi's.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:30:
Ruiten helpen niet tegen gehoorschade.
Zonder gein: Heb je ook al geprobeerd zonder ruitje? Beter vol in een stabiele luchtstroom dan ook maar een beetje turbulentie.
#team_UTC+1
Dat vind ik ongewoon om te horen. Ik heb 'gewone' siliconen pluggerz en die houden echt elke vorm van turbulentie buiten, ook bij 150km/h (harder nog niet geprobeerd).Ethirty schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:27:
[...]
Handjes waren ook vrij koud, maar jas en broek hebben me verder prima warm gehouden.
Probleem is dat ik al otoplastieken heb. Kan er meer demping in laten zetten, maar dan hoor je straks het verkeer weer niet meer. De combi ruitje, helm en doppen is nu gewoon ruk vanaf een 90kmh. Ik heb héél veel geld besteed om verder weg te kunnen komen van het "rondje huis" dat ik gewend was, maar zo zie ik me nog geen verbindingsritten maken.
[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-05-2017 19:40 ]
Verwijderd
3 kilometer is toch wel te doen op een ordinaire trapfiets?vosss schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 18:41:
Mijn helm (HLC IS-17) heeft geen speciale plekken voor de speakers waardoor er teveel druk komt te staan op mijn oren. Tevens is de microfoon te groot om voor mijn mond te passen..
Iemand een idee voor een 'low profile' speaker en microfoon set?
Zo'n helm lijkt groter als je hoofd er niet in zit...
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ik weet niet of je ze kleiner gaat vindenthijsco19 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:01:
Deze Bluetooth set binnengekregen (https://nl.aliexpress.com...-Shipping/1907005436.html) en nu probeer ik hem in te bouwen. Helaas is dat niet echt makkelijk.
Mijn helm (HLC IS-17) heeft geen speciale plekken voor de speakers waardoor er teveel druk komt te staan op mijn oren. Tevens is de microfoon te groot om voor mijn mond te passen..
[ Voor 6% gewijzigd door w4rguy op 05-05-2017 20:08 ]
Om dat een beetje te laten werken heb ik wel wat stukken weg moeten snijden met een stanleymes.
thijsco19 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:01:
Deze Bluetooth set binnengekregen (https://nl.aliexpress.com...-Shipping/1907005436.html) en nu probeer ik hem in te bouwen. Helaas is dat niet echt makkelijk.
Tja, ik snap het ook niet.HTT-Thalan schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:40:
[...]
Dat vind ik ongewoon om te horen. Ik heb 'gewone' siliconen pluggerz en die houden echt elke vorm van turbulentie buiten, ook bij 150km/h (harder nog niet geprobeerd).
#team_UTC+1
Jammer dat turborider bijzonder fake was, de snelheidsmeter was extreem overdreven fake. Desalniettemin heeft hij het met een dodelijk ongeval moeten bekopenVerwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:42:
Inzake politiecontroles en motorrijders blijf ik dit moment van Turborider altijd erg gaaf vinden. [video]

Maandag de 15e ga ik weer "Circuitrijden" op Lelystad met MotoportLeeuwarden, zijn er van hier nog meer mensen die meegaan?

Inmiddels heb ik naast de GSXR 1000 k3 wegmotor, ook een circuit only motor gekocht.. Hiervoor heb ik op de 30e een circuitdag op assen geboekt, later in Juni ga ik weer. Dit was een beetje een afweging omdat het soms wel erg mal ging op de weg.
De Circuitmotor is een ex ow cup GSXR 1000 k8 met 180pk gemeten op het achterwiel. Baziz computer, quickshifter, tractiecontrole etc...
Het hok staat aardig vol zo, de KTM 450 voor de OTR ritten is er ook nog:

Dit jaar enkel wat banden, olie, filters, en 2x handkappen moeten vervangen
[ Voor 51% gewijzigd door Ghostrider op 05-05-2017 20:34 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Verwijderd
Dat ongeval van Turborider moet in elk geval wel met een snelheid zijn gegaanGhostrider schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:23:
[...]
Jammer dat turborider bijzonder fake was, de snelheidsmeter was extreem overdreven fake. Desalniettemin heeft hij het met een dodelijk ongeval moeten bekopen
Zonder turbo is zo'n ding al vies snelVerwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:44:
[...]
Dat ongeval van Turborider moet in elk geval wel met een snelheid zijn gegaan
[video]
Asus Zenbook i7 256gb
Ligt het nou aan mij of hebben ze zelfs de duitser nagesynchroniseerdVerwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:44:
[...]
Dat ongeval van Turborider moet in elk geval wel met een snelheid zijn gegaan
[video]
#team_UTC+1
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

1x gepresteerd met oordoppen in te proberen weg te rijden...toen ging die af, maar dat hoorde ik niet
Asus Zenbook i7 256gb
Hey dat is de ouwe gixxer van mijn maat. Lol. Ik sta nu naast hem in de pitbox met zijn nieuwemotorGhostrider schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 20:23:
[...]
Jammer dat turborider bijzonder fake was, de snelheidsmeter was extreem overdreven fake. Desalniettemin heeft hij het met een dodelijk ongeval moeten bekopen
[afbeelding]
Maandag de 15e ga ik weer "Circuitrijden" op Lelystad met MotoportLeeuwarden, zijn er van hier nog meer mensen die meegaan?
[afbeelding]
Inmiddels heb ik naast de GSXR 1000 k3 wegmotor, ook een circuit only motor gekocht.. Hiervoor heb ik op de 30e een circuitdag op assen geboekt, later in Juni ga ik weer. Dit was een beetje een afweging omdat het soms wel erg mal ging op de weg.
De Circuitmotor is een ex ow cup GSXR 1000 k8 met 180pk gemeten op het achterwiel. Baziz computer, quickshifter, tractiecontrole etc...
Het hok staat aardig vol zo, de KTM 450 voor de OTR ritten is er ook nog:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit jaar enkel wat banden, olie, filters, en 2x handkappen moeten vervangen
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik heb de Abus Granit Detecto X-Plus 8077 (zal wel het grote broertje zijn) en ik kan je vertellen dat je brommert goed buiten kan staan als het stormt, zonder dat 'ie af gaat.Thorchy schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:00:
Op zoek naar een nieuw slot en uitgekomen op de Abus RS1. Iemand hier ervaring mee? Het is de eerste keer dat ik een slot koop met alarm en heb vooral schrik dat het alarm elke 5 minuten voor niets afgaat. Of kan ik beter naar een anders slot kijken?
Alleen bij het daadwerkelijk schudden van je voorwiel (of de motor starten en het slot vegeten
Edit: dezelfde als eerder door Ghostrider gepost dus
[ Voor 4% gewijzigd door Nero22 op 05-05-2017 21:07 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
Vraag hem ffe welke mappings er onder de schakelaar zitten graag.Tylen schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:04:
[...]
Hey dat is de ouwe gixxer van mijn maat. Lol. Ik sta nu naast hem in de pitbox met zijn nieuwemotor
Asus Zenbook i7 256gb
Ghostrider schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:03:
Ik heb de abus detecto, abus is een prima merk en het alarm gaat niet zomaar af hoor.
[afbeelding]
1x gepresteerd met oordoppen in te proberen weg te rijden...toen ging die af, maar dat hoorde ik niet. Als het alarm eenmaal af gaat duurt dat maximaal 30 seconden ofzo. Hij stopt vanzelf, alarmfunctie is enigsinds overrated, met een doek erover hoor je hem nauwelijks. Het is dat ik hem gewonnen had met een actie.
Goed om te horen dan. Zal de 8077 eens bekijken en anders de gok wagen met de RS1.Nero22 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:05:
[...]
Ik heb de Abus Granit Detecto X-Plus 8077 (zal wel het grote broertje zijn) en ik kan je vertellen dat je brommert goed buiten kan staan als het stormt, zonder dat 'ie af gaat.
Alleen bij het daadwerkelijk schudden van je voorwiel (of de motor starten en het slot vegeten) zal hij afgaan. Ik vind het in elk geval een mooi systeem.
Edit: dezelfde als eerder door Ghostrider gepost dus
Zou niet graag hebben dat ze met de nieuwe motor aan de haal gaan.
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.
Goed verzekeren, naast een schijfremslot een goed kettingslot van abusnemen, onopvallend stallen etc...Thorchy schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:14:
[...]
[...]
Goed om te horen dan. Zal de 8077 eens bekijken en anders de gok wagen met de RS1.
Zou niet graag hebben dat ze met de nieuwe motor aan de haal gaan.
Asus Zenbook i7 256gb
Moet je wel een goeie helm hebben, met die HJC van mij kun je net zo goed het vizier open hebben. Dan heb je minder windgeruis en ellende.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 19:30:
Ruiten helpen niet tegen gehoorschade.
O en handvatverwarming is stiekem wel relax hoor.
[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 05-05-2017 21:18 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Arm en rijk en die draaiknop is de traction control.Ghostrider schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:07:
[...]
Vraag hem ffe welke mappings er onder de schakelaar zitten graag.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Daarom snap ik ook niet dat ik met mijn Shoei nog steeds zoveel herrie heb. Ik had een zee van rust verwacht.PilatuS schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:30:
[...]
Mee eens. Het verschil tussen mijn oude HJC en huidige Shoei is enorm.
#team_UTC+1
Hangt ook af van de ruit op je motor en van de wind. Met een slechte ruit in de turbulentie heb je alsnog een hoop herrie. Hetzelfde als er een hoop wind staat. Verder natuurlijk nog je oordoppen. Mijn laatste ritje was ook niet zo heel stil omdat er flink wat wind stond. Zonder al te veel wind is het voor mij erg stil, stiller dan bij het stoplicht.Ethirty schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:45:
[...]
Daarom snap ik ook niet dat ik met mijn Shoei nog steeds zoveel herrie heb. Ik had een zee van rust verwacht.
Budget wil ik het ook zeker niet noemen, meer gewoon een middenklasser. Ik heb toch nu een jaar of 7-8 die IS16 gehad zonder echte issues, pasvorm bleef redelijk goed, goed schoon te houden. Nu op het laatst wordt je echt minder. Dat zie ik de echt goedkope helmen niet doen.Chakotay schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:28:
HJC blijft een budgetmerk imoAl moet ik zeggen dat de aerodynamica van de RPHA-11 best ok is, maar dat is dan ook hun topmodel.
Bedankt, pk's zijn dus gelijk enkel meer inspuiting...Tylen schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 21:33:
[...]
Arm en rijk en die draaiknop is de traction control.
Asus Zenbook i7 256gb
Wat rijker zou toch ook wat meer vermogen moeten zijn ?Ghostrider schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:36:
[...]
Bedankt, pk's zijn dus gelijk enkel meer inspuiting...
Nope. Met een eenzijdige aanpassing aan het A/F ratio bereik je geen vermogenswinst. Voor meer vermogen zul je beide variabelen moeten aanpassen.PilatuS schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:41:
[...]
Wat rijker zou toch ook wat meer vermogen moeten zijn ?
Ik heb net de vering van de super tenere af proberen te stellen. Dat stond allemaal maar vaag en superzacht afgesteld.
Dat mocht sowieso allemaal wat harder. Ik had de stickertjes van MAX Suspension (italiaans) wel gezien, maar zonder documentatie moet ik maar van de originele handleiding en specs uitgaan.
Morgen een proefrit maken, kijken hoe dit bevalt. En eventueel verder draaien natuurlijk. Nu heb ik tenminste een uitgangspunt om van te vertrekken.
Waarom zou iemand eigenlijk de vering op zijn zachtst zetten? Kun je daarmee iets verdoezelen, of heeft zoiets een andere reden?
Dus bij het mappen van mijn motor is er softwarematig ook meer lucht toegevoegt los van de brandstof ? Hardwarematig is er namelijk niets gedaan.wimmel_1 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:44:
[...]
Nope. Met een eenzijdige aanpassing aan het A/F ratio bereik je geen vermogenswinst. Voor meer vermogen zul je beide variabelen moeten aanpassen.
Als je relax rechtdoor wil rijden en niet hard door de bocht gaat is lekker zacht wel zo fijn. Zodra je plat wil gaan is het een stuk minder handig. De vering van mijn motor is heel erg hard. Niet zo leuk op wegen met veel hobbels of drempels, maar dat ding ligt geweldig in de bocht.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:56:
Waarom zou iemand eigenlijk de vering op zijn zachtst zetten? Kun je daarmee iets verdoezelen, of heeft zoiets een andere reden?
Edit: Ga anders eens naar een opendag van HyperPro. Kan je gratis de boel laten afstellen
[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 05-05-2017 22:58 ]
Waarschijnlijk stond jouw fiets dus niet optimaal afgesteld zoals de meeste motoren dat áf fabriek niet staan omdat ze moeten voldoen aan bepaalde milieu eisen. Bijna, zo niet alle, motoren staan te árm waardoor ze niet optimaal presteren.PilatuS schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:58:
[...]
Dus bij het mappen van mijn motor is er softwarematig ook meer lucht toegevoegt los van de brandstof ? Hardwarematig is er namelijk niets gedaan.
[...]
Als je relax rechtdoor wil rijden en niet hard door de bocht gaat is lekker zacht wel zo fijn. Zodra je plat wil gaan is het een stuk minder handig. De vering van mijn motor is heel erg hard. Niet zo leuk op wegen met veel hobbels of drempels, maar dat ding ligt geweldig in de bocht.
Edit: Ga anders eens naar een opendag van HyperPro. Kan je gratis de boel laten afstellen
Dat klopt inderdaad. Maar dan is het toch alleen meer brandstof toevoegen zonder meer lucht toe te voegen ?wimmel_1 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:12:
[...]
Waarschijnlijk stond jouw fiets dus niet optimaal afgesteld zoals de meeste motoren dat áf fabriek niet staan omdat ze moeten voldoen aan bepaalde milieu eisen. Bijna, zo niet alle, motoren staan te árm waardoor ze niet optimaal presteren.
Ja, maar levert je motor nou meer vermogen dan dat 'ie volgens de fabrieksopgave zou moeten kunnen leveren? Lijkt me vrij sterkPilatuS schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:13:
[...]
Dat klopt inderdaad. Maar dan is het toch alleen meer brandstof toevoegen zonder meer lucht toe te voegen ?
Wat Paul Ritzen waarschijnlijk gedaan heeft is de brandstof inspuitdruk en hoeveelheid optimaal afstellen t.o.v. de hoeveelheid lucht welke er maximaal aan te voeren is. Da's 't voordeel van een injectie, daar kán dat zonder allerlei gekke truuken uit te hoeven halen met naalden. Verder zal er nog wel wat aan de timing qua ontsteking en kleppen veranderd zijn..... Maar: Dat zal wel allemaal netjes uitgelegd zijn door 'm.
Wil je écht meer vermogen uit 't blok gaan halen dan zul je met een turbo moeten gaan werken, dan pomp je er (gewoon) wat extra lucht (liefst gekoeld middels een intercooler) bij + nóg wat extra brandstof......
[ Voor 48% gewijzigd door Will_M op 05-05-2017 23:23 ]
Ik heb er een paar newtonmeters en pk's bijgekregen door het mappen alleen, verder geen mods qua uitlaat of luchtfilter.wimmel_1 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:16:
[...]
Ja, maar levert je motor nou meer vermogen dan dat 'ie volgens de fabrieksopgave zou moeten kunnen leveren? Lijkt me vrij sterk
Volgens de fabriek zou ie 152pk moeten hebben en ik heb nu 150pk op het achterwiel. Met het verlies van de overbrenging is dat meer dan uit de fabriek. Ik zit ook maar 3 tot 6pk onder wat de 1190cc standaard levert op het achterwiel terwijl de mijne 1145cc is.
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 05-05-2017 23:27 ]
Dat ligt aan het gewicht van de rijder, het rijgedrag en de motor. In principe is het zo dat je vering zo zacht mogelijk wilt hebben omdat dit het meeste grip oplevert en de beste levensduur geeft van banden. De vering kan de contouren van de weg snel volgen en geeft het minste stress op de band. Te zacht zorgt juist voor enorme bandenslijtage en een onstabiele motor omdat de vering geheel is ingezakt en het enige wat nog kan veren zijn de banden.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 22:56:
Volgens mij klopt dat niet helemaal. Wat je wil is in het stuk van de vering zitten waar deze optimaal werkt. Dus ongeveer in het midden van het totale bereik van de vering. Mijn SV was vooral achter veel te zacht. In de bochten was de achterkant heel onstabiel, maar hij was niet maximaal ingeveerd. Mijn huidige motor is lomp hard en ligt perfect in de bochten. Een SAG van ongeveer 2 tot 3cm voor en achter is optimaal, meer of minder is niet goed. In mijn ervaring is aan de harde kant beter dan aan de zachte kant.xos schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:22:
[...]
Dat ligt aan het gewicht van de rijder, het rijgedrag en de motor. In principe is het zo dat je vering zo zacht mogelijk wilt hebben omdat dit het meeste grip oplevert en de beste levensduur geeft van banden. De vering kan de contouren van de weg snel volgen en geeft het minste stress op de band. Te zacht zorgt juist voor enorme bandenslijtage en een onstabiele motor omdat de vering geheel is ingezakt en het enige wat nog kan veren zijn de banden.
Zie ook:
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 05-05-2017 23:39 ]
#team_UTC+1
Maar ik ontdekte dat zelfs met tcs aan het voorwiel omhoog komt... geheel onbedoeld toen ik wou kijken hoe snel 0-100 ging.. snel is het antwoord..wimmel_1 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:44:
[...]
Da's een gegronde rede om 't spul toch maar een béétje alert te laten, inderdaad
Verwijderd
De oplettende kijker ziet dat er op de 2e foto een stuk spiegel ontbreekt, 2 bomen stonden toch iets dichter bij elkaar dan ik dacht
De reden dat ie trouwens redelijk blijft staan op de zijstandaard is dat ik die een keer ergens tegenaan gebeukt heb en er in het voetje nu een flinke vouw zit die lekker in de grond hapt...
[ Voor 27% gewijzigd door 4x2 op 06-05-2017 01:58 ]
leeg
Dat klopt ook inderdaad. Te hard is niet goed, maar te zacht maakt de boel ook onstabiel. De ingaande demping stond op mijn fiets te hard wat op het circuit veel bandenslijtage gaf. Ik heb de veer zelf alleen nog wel zo'n 3cm aan moeten draaien om de SAG achter beter te krijgen.Ethirty schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 00:40:
Maar je hebt hard en hard. Stugge vering staat niet per definitie gelijk aan betere wegligging. Het gaat om de juiste balans tussen veer en demper.
Ik heb het fimpje niet gezien dus weet niet precies wat je bedoelt. Maar SAG heeft vrij weinig te doen moet hoe hard of zacht je vering is. Dat is bedoelt om de negatieve veerweg te zetten omdat je motor ook moet kunnen uitveren in geval van een kuiltje of tijdens flink acceleren. Dat regel je met veersterkte en preload. Met een te harde veer kan je nooit genoeg SAG krijgen. Met een te zachte veer kan je met de preload wat verdoezelen tot bepaalde hoogte.PilatuS schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 23:36:
[...]
Volgens mij klopt dat niet helemaal. Wat je wil is in het stuk van de vering zitten waar deze optimaal werkt. Dus ongeveer in het midden van het totale bereik van de vering. Mijn SV was vooral achter veel te zacht. In de bochten was de achterkant heel onstabiel, maar hij was niet maximaal ingeveerd. Mijn huidige motor is lomp hard en ligt perfect in de bochten. Een SAG van ongeveer 2 tot 3cm voor en achter is optimaal, meer of minder is niet goed. In mijn ervaring is aan de harde kant beter dan aan de zachte kant.
Zie ook:
[video]
Hoe snel je vering kan in en uitveren en wat je voornamelijk ervaart als hardheid wordt demping genoemd. En dat regel je primair met compressie en rebound. Natuurlijk speelt veersterke en preload ook een rol in dit geheel maar als je de juiste veer hebt is dat van ondergeschikt belang. Naast compressie en rebound zijn er meer factoren zoals de luchtkamer, olie of frictie. Maar dat verander je niet zo makkelijk en/of hebben een hele specifieke functie.
Als jouw motor lomp hard is en je vind dat fijn is dat prima. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat lomp hard leuk lijkt totdat je op een motor hebt gereden die echt goed geveerd is. Comfortabeler, meer grip, beter stuurgedrag en minder bandenslijtage.
Voorbeelden waarom je vering niet te hard moet zijn:
- tijdens het remmen wil je dat je voorvering snel in veert en de motor op de neus komt te staan. Dat geeft meer gewicht op je voorband tijdens het remmen en dus meer grip.
-insturen in een bocht is makkelijker als de voorvering nog wat ingeveerd is. De naloop wordt daardoor kleiner en de motor wil makkelijker insturen.
Zo heb je diverse fases in een bocht met ieder andere eisen aan de vering en die kan dat alleen maar bijhouden als je vering niet lomp hard is maar gewoon goed en gecontroleerd kan in en uitveren.
Het mag duidelijk zijn dat te zacht niet goed is. Maar ik zeg ook zo zacht mogelijk, niet te zacht. Ik weet niet of de vering op je ktm de mogelijkheid heeft om compressie/rebound in te stellen. Maar probeer anders eens een stukje te rijden met de demping maximaal en daarna minimaal.
Het voorbeeld van je SV is zo niks van te zeggen. Jij bent een grote kerel en weegt waarschijnlijk ook een pak meer dan de gemiddelde SV rijder. Als de vering origineel was dan was die te zacht voor je en dan krijg je inderdaad problemen.
Mooie zandbak heb je daar4x2 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 01:57:
[afbeelding]
[afbeelding]
De oplettende kijker ziet dat er op de 2e foto een stuk spiegel ontbreekt, 2 bomen stonden toch iets dichter bij elkaar dan ik dacht
De reden dat ie trouwens redelijk blijft staan op de zijstandaard is dat ik die een keer ergens tegenaan gebeukt heb en er in het voetje nu een flinke vouw zit die lekker in de grond hapt...
In vergelijking met de SV is de vering van de KTM heel hard en de KTM ligt geweldig in de bochten. Ben er nu een aantal keer mee naar Lelystad geweest en hoe plat ik ook ga de motor voelt perfect stabiel aan. Ik heb wel de ingaande demping wat zachter moeten zetten omdat de slijtage aan de achterkant te veel was. De ingaande demping stond dus te hard toen. Wat ik verder bedoel met hard is ook de SAG. De motor veert maar een paar centimeter in als ik er op ga zitten tegenover de SV die veel te ver inzakte.xos schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 07:39:
[...]
Als jouw motor lomp hard is en je vind dat fijn is dat prima. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat lomp hard leuk lijkt totdat je op een motor hebt gereden die echt goed geveerd is. Comfortabeler, meer grip, beter stuurgedrag en minder bandenslijtage.
Te zacht is inderdaad niet goed. Het kwam in de eerste post een beetje over dat zacht een stuk beter zou zijn dan hard. Dat kan je ook op verschillende manieren zien natuurlijk. Zacht qua SAG of zacht qua demping is nogal een verschilHet mag duidelijk zijn dat te zacht niet goed is. Maar ik zeg ook zo zacht mogelijk, niet te zacht. Ik weet niet of de vering op je ktm de mogelijkheid heeft om compressie/rebound in te stellen. Maar probeer anders eens een stukje te rijden met de demping maximaal en daarna minimaal.
De vering vanuit de fabriek was echt heel slecht. De achterkant van de motor was heel onstabiel in de bocht waardoor ik er nooit echt plat mee heb durven gaan. Helaas was het ook na HyperPro veren niet geweldig. De SV was duidelijk te zacht en de KTM is aan de harde kant maar ligt wel geweldig in de bochten. Vandaar dat ik zo zacht mogelijk wat vreemd vond klinken. Zo zacht mogelijk maar binnen bepaalde grenzen is inderdaad anders dan zo zacht mogelijk. De meeste motoren staan vanuit de fabriek over het algemeen zo zacht dat het voor de bochtenligging niet optimaal is en ze minder stabiel aanvoelen. Ze zijn meer afgestelt op comfort dan op grip.Het voorbeeld van je SV is zo niks van te zeggen. Jij bent een grote kerel en weegt waarschijnlijk ook een pak meer dan de gemiddelde SV rijder. Als de vering origineel was dan was die te zacht voor je en dan krijg je inderdaad problemen.
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 06-05-2017 11:36 ]
Eoa militair oefenterrein bij Weert/Budel, kwam er eigenlijk per ongeluk op uit, maar heb geen kogels hoeven ontwijken
leeg
Ik dacht al, het leek al verdacht veel op een tank oefenbaan4x2 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:38:
[...]
Eoa militair oefenterrein bij Weert/Budel, kwam er eigenlijk per ongeluk op uit, maar heb geen kogels hoeven ontwijken
Wil een nieuwe garage gaan zetten dus afgelopen week even wat aannemers af gebeld om wat info in te winnen ook al staat het op voorhand eigenlijk al vast welke aannemer het hokje mag gaan zetten omdat ik wat kennissen heb met eigen (aanneming)bedrijven
Alle "vreemde" aannemers welke in gebeld had wisten me héél zeker te melden dat ik voor een garage met de omvang welke ik wens te zetten géén vergunning nodig zou gaan hebben, in in mijn geval (6x5x3 Mtr. (LxBxH)) en als je dat gaat ná rekenen met de Nederlandse wet in het achterhoofd dan klopt dat ook wel, groter zou eventueel ook nog mogen en niet eens misstaan.... De aannemers in m'n kennissenkring wilde er niet aan beginnen zónder 100% zekerheid omtrent wel/geen vergunningsplicht dus tóch voor de zekerheid maar even een vergunning-check uitgevoerd middels de site van het Omgevingsloket .... Als ik een hokje van 2x1x1 Mtr. zou willen zetten dan mág dat zonder vergunning, alles daarboven is volgens de gemeente hier op mijn locatie vergunningplichtig
Het stapelen/schakelen van meerdere van dat soort hokjes en vervolgens de tussenmuren en vloeren uitbreken wel zal niet de bedoeling zijn, denk ik.... dus.....
Komende week maar eens een aanvraag voor een vergunning indienen, lullige is dat er daarbij dus ook al een bijna compleet bouwplan qua materialen en kleuren mét offerte aangeboden moet gaan worden. Ik hóóp dat ik vóór de winter m'n motor in een nieuwe garage kan gaan zetten terwijl de zomer nú nog moet gaan beginnen
Heb de buren inmiddels al op de hoogte gebracht van m'n plannen en van daaruit komen gelukkig geen bezwaren op de vergunningaanvraag / bouw. Als er van elders bezwaar aangetekend gaat worden dan ga ik denk ik ook eens kijken waar en bij wie er hier in de buurt schuurtjes staan welke NIET geregistreerd staan bij 't kadaster....Vrij simpel te checken, incl. recente luchtfoto's, middels PDOK.
Middels die PDOK spullen kwam ik er zojuist ook achter dat ik m'n "Drone" ook maar beter kan verkopen.... Ik mág hier nergens vliegen met dat ding
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 06-05-2017 16:46 ]
Dat je daar nog opkomt joh, heel veel controle daar, heel veel MP met crossmotoren (KTM's vaak) of Jeeps die daar rondrijden.4x2 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:38:
[...]
Voor mijn werk wil ik twee vlaggenmasten laten bouwen op een balkon. Dat duurt ondertussen ook al 2 maanden. En zelfs voor die vlaggenmasten moest ik situatietekeningen, bouwmaterialen etc. etc. etc. doorgeven. Om moe van te worden.wimmel_1 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:01:
[...]
Komende week maar eens een aanvraag voor een vergunning indienen, lullige is dat er daarbij dus ook al een bijna compleet bouwplan qua materialen en kleuren mét offerte aangeboden moet gaan worden. Ik hóóp dat ik vóór de winter m'n motor in een nieuwe garage kan gaan zetten terwijl de zomer nú nog moet gaan beginnen
It's funny. But not ha-ha funny.
Ik vrees met grote vrezen dat ik op z'n vroegst ook van de winter pas kan gaan bouwen. Maakt op zich niet zoveel uit, motor staat nu ook ook binnen in een inpandige berging van 4x3 Mtr. (waar gewoon vloerverwarming en natuursteen als vloer in ligt), maar.... Ik wil die ruimte eigenlijk gaan gebruiken om een nieuwe keuken te gaan zetten zodat ik de huidige keuken kan opruimen/openbreken naar de tuin middels een paar terrasdeuren.Nero22 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:28:
[...]
Voor mijn werk wil ik twee vlaggenmasten laten bouwen op een balkon. Dat duurt ondertussen ook al 2 maanden. En zelfs voor die vlaggenmasten moest ik situatietekeningen, bouwmaterialen etc. etc. etc. doorgeven. Om moe van te worden.
Normaliter zou je denken dat de landelijke wetten bóven de plaatselijke wetten en regelgeving gaan maar da's in zo'n geval niet écht zo
Niks gezien, kom sowieso eigenlijk nooit iemand tegen als ik ga rijden.Joopieboy schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 16:25:
[...]
Dat je daar nog opkomt joh, heel veel controle daar, heel veel MP met crossmotoren (KTM's vaak) of Jeeps die daar rondrijden.
leeg
Dus als iemand een goedkope navigatie wil proberen, ik heb er eentje over
is niet echt het beste verkooppraatje ooit, wel eerlijkThoit schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 19:49:
Net terug van een dagje Eifel. Ongeveer een 500 km bijgeschrevenhelaas heb ik mij veel zitten ergeren op mijn China navi. Hierdoor met een TomTom Rider 410 besteld.
Dus als iemand een goedkope navigatie wil proberen, ik heb er eentje over
Je krijgt er een gratis cursus omgaan met frustraties bijharley schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 19:57:
[...]
is niet echt het beste verkooppraatje ooit, wel eerlijk
Wie weet, misschien werkt 't ding in China wél naar verwachting? De vraag blijft dan alleen :Wie gaat zo'n China Navi "even" dáár testenharley schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 19:57:
[...]
is niet echt het beste verkooppraatje ooit, wel eerlijk
The Ultimate Seduction...
https://www.google.nl/map...lnm0BPWAvQ6OP_GYhmw?hl=en
pfff, kut maps, kan nergens vinden hoe je de permissies aanpast (sowieso wild onduidelijk hoe dat hele systeem werkt, die map bouwen adhv de bezoekpunten op iemand anders zijn map kostte me een half uur)
dan maar zo:

ongeveer 360km.
[ Voor 52% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-05-2017 20:58 ]
"You need permissions to view this map" ....HTT-Thalan schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 20:51:
Rijdt er iemand mee morgen?
https://www.google.nl/map...lnm0BPWAvQ6OP_GYhmw?hl=en
Werkt deze wel?
https://drive.google.com/...xFsB3NiiU_l7Q&usp=sharing
[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-05-2017 21:01 ]
Nope, die laat me zelfs niet eens meer een "lege" kaart zien maar vraagt meteen om een inlog. Klopt ook wel, gezien 't feit dat die kaart op jouw persoonlijke google drive deel staat
[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 06-05-2017 21:06 ]
De link is nu public als het goed is.wimmel_1 schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:04:
[...]
Nope, die laat me zelfs niet eens meer een "lege" kaart zien maar vraagt meteen om een inlog. Klopt ook wel, gezien 't feit dat die kaart op jouw persoonlijke google drive deel staat
Dit topic is gesloten.
![]()