Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:48:
Verder moet je natuurlijk de maximum snelheid respecteren. Racen doe je maar op het circuit. Ik rij zelf ook altijd netjes de maximum snelheid. Soms iets harder omdat ik niet op let of omdat ik in wil halen in een riskante situatie.
Ben ik niet met je eens. Klakkeloos de snelheid accepteren is voor mij net zoiets als klakkeloos de borden accepteren dat als ik voorrang heb, het ook ga nemen.
Er word van mij verlangd dat ik me aanpas aan de situatie wanneer die afwijkt van de regels, indien dat de veiligheid ten goede komt. Dan moeten ze ook toestaan dat ik afwijk van de norm als de veiligheid dit toestaat. Uiteraard werkt het zo niet in NL, want snelheid is het allermakkelijkst geld harken.
Dat gezegd hebbende rijd ik op de motor eigenlijk altijd op of onder de geldende maximumsnelheid. Niet omdat het moet, maar omdat het gewoon niet zo heel comfortabel zit bij 160 met je bakkes vol in de wind, en mijn motor daar ook niet voor ontworpen is. In de stad hou ik me aan de snelheid simpelweg omdat ik anders niet op tijd kan reageren op domme weggebruikers. Dat betekent dat ik er ook regelmatig onder zit (als de situatie dat vereist).
Ik geef genereus gas af en toe, gewoon omdat leuk. Even door de auto's filteren en al bij het volgende stoplicht staan te wachten terwijl het verkeer achter je net op snelheid is gekomen. De lol van de Transalp zit hem niet in gillende toerentallen maar gewoon ongegeneerd blaffen en vlot doorschakelen. Dat wil niet zeggen dat ik race op de openbare weg, maar ik pak wel de vlotste route naar mijn bestemming, en dus pak ik af en toe stiekem een stukje tussen paaltjes door, steek een stukje af via een fietspad of sla een stukje wachtrij over voor het stoplicht

.
- edit -
Dat 'stukje fietspad' zal ik even toelichten voor ik commentaar krijg:
https://www.google.ie/map...8m2!3d51.602612!4d4.76864
Je moet hier linksaf slaan om bij de parking van de Hornbach te komen. Dit stoplicht is slecht afgesteld, er is veel verkeer naar dat terrein, dus je staat vaak enkele keren voor rood voor je door kunt, ook als er maar een paar auto's staan.
Ik sla dan net iets eerder linksaf (alsof ik naar de Shell zou gaan) en schiet dan over dat kleine stukje fietspad heen dat je links in beeld ziet. Retour zelfde verhaal. Scheelt me soms 5 minuten wachten.
[
Voor 20% gewijzigd door
HTT-Thalan op 04-05-2017 13:16
]