Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.575 views

Onderwerpen

Verwijderd

Ethirty schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:23:
[...]

Je weet dat er ook goedkopere oplossingen zijn, zoals een regenpak óver je gewone pak? ;)
Ja maar een regenpak is ook niet goedkoop.
Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:23:
[...]

Ik weet zeker dat je de beste waterdichte kleding voor op de motor prima kunt betalen ;)

http://www.motoravonturis...el/militaria-trilaminaat/
Ja ik heb zo'n broek gehad. Maar die was te groot. Ik ga binnenkort eens zoeken naar een andere... :P

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:11:
Best kut als het hard regent, dan staat het water tot aan mijn onderbroek. Een goed waterdicht pak is helaas te duur voor mij en een auto kan ik al helemaal niet betalen.
http://www.dainese.com/ro...rbike-accessories#start=2

Maar 120 eddies! En een mooi kleurtje >:) :+

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:03

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Zondag mooi weer voor een lange rit! Ik mag een monitor bij een Tweaker komen ophalen en kan dan gelijk nog een locatie aandoen van de clubrally :). Waarschijnlijk gaan alle koffers erop want ik moet ook nog kinderkleren op halen bij vrienden en ook daar in de buurt zijn wat rally punten om aan te doen. Dat word drie keer tanken op 1 dag 8).

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Das vast geen 34 inch ultrawide :+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Maegrim schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:46:
Nee, maar met een spanband en ducttape kom ik een heel eind, heb al grotere dingen meegenomen op de motor.

18" Philips flat-screen. Heel tof van deze tweaker :) ik ben er blij mee.

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:15
Zo, Evotech valdoppen en paddock bobbin zijn besteld. :)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:23:
[...]

Ik weet zeker dat je de beste waterdichte kleding voor op de motor prima kunt betalen ;)

http://www.motoravonturis...el/militaria-trilaminaat/
Met dat aan lijk je meteen op een hooligan :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-11 16:09

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wat doe je als je een nieuwe motor hebt? Uit elkaar halen natuurlijk! Ik wilde even kijken hoe het luchtfilter eruit zag, of de airbox een beetje schoon is (kwam bij de RSV vaak olie in te staan), brandstofslangen nog soepel, etc. Dus, tank eraf slopen *O* Nu wist ik dat de snelkoppelingen onder de tank een zwak punt zijn als die nog origineel zijn, dus voorzichtig de tank naar achteren gehaald. Blijkbaar waren die dingen echter van pecorino gemaakt in Italie, want er brak er alsnog meteen een af :X

snelkoppeling van pecorino

Maar, blijkbaar is Goedhart tegenwoordig op woensdagavond open, en hadden zo nog zo'n slang op voorraad ook _/-\o_ Tegenwoordig maken ze die dingen gelukkig een stuk steviger, met metalen koppelingen.

nieuwe!

Binnenkort de rest van de slagen ook maar even preventief vervangen, er zitten nog een paar van die plastic koppelingen in.
cyntax schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:48:
De RSV gaat helaas de verkoop in, zit met het idee om iets anders te halen voor deze zomer als fun motor waar de vriendin ook enigszins achterop kan en later zelf ook op kan rijden.
Succes met de verkoop! Wat ga je ervoor terughalen? Caponord als opvolger van de RSV bevalt hier goed :P

Ik vond overigens ook nog dit ding onder het zadel:

yamaha protect

Yamaha Protect, met iets dat op een wat lompe versie van RFID lijkt. Iemand bekend mee? Als ik op Yamaha Protect zoek vind ik niet heel veel zinnigs. @wimmel_1 toevallig? Jij bent de Yamaha-expert hier :p

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 03-05-2017 22:00 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ziet er uit als een GPS tracker. Is die fiets niet gejat? :P

disclaimer, niet gehinderd door enige vorm van kennis :+

[ Voor 37% gewijzigd door Vrijdag op 03-05-2017 22:08 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Vrijdag schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:07:
Ziet er uit als een GPS tracker. Is die fiets niet gejat? :P
Zit geen simkaartje in, GPStracker zonder uplink lijkt me niet bijzonder zinnig? Volgens de RDW is hij niet gejat, dat had ik bij aankoop al gecontroleerd :P

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:08:
[...]

Zit geen simkaartje in, GPStracker zonder uplink lijkt me niet bijzonder zinnig? Volgens de RDW is hij niet gejat, dat had ik bij aankoop al gecontroleerd :P
en met die loop koperdraad is het vrijwel zeker een passief systeem...
Ik denk idd een soort van RF tag..

Om even op mijn eigen vraag terug te komen..
Ik kwam deze tegen in het scrambler/flatracker/retro segment:
http://www.mashmotorcycle...-scrambler-400-motorcycle
http://www.mashmotorcycle...ker/flattracker-von-dutch

Iemand ervaring met deze dingen? ik ben wel benieuwd of dat een beetje rijd... voor de prijs van een Duc Desert sled koop je 3 van die dingen :X

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:40
Chakotay schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:08:
[...]

Zomaar een brainfart, maar probeer het eens te scannen met je telefoon als je NFC chip hebt.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:56

Ethirty

Who...me?

Frans merk, made in China. Schijnt voor het geld best redelijk spul te zijn. Ik heb er al een aantal filmpjes over gezien.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:44
Chakotay schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 21:52:

[...]

Succes met de verkoop! Wat ga je ervoor terughalen? Caponord als opvolger van de RSV bevalt hier goed :P

Ik vond overigens ook nog dit ding onder het zadel:

[afbeelding]

Yamaha Protect, met iets dat op een wat lompe versie van RFID lijkt. Iemand bekend mee? Als ik op Yamaha Protect zoek vind ik niet heel veel zinnigs. @wimmel_1 toevallig? Jij bent de Yamaha-expert hier :p
Haha, goed bezig! Ik haal een aangeschafte tweedehands motorfiets meestal ook half uit elkaar om te kijken of de vorige eigenaar nog leuke verassingen heeft achtergelaten.

Thanks, als alles volgens plan gaat wil ik asap een Husqvarna Nuda 900R uit Duitsland importeren omdat ze in Nederland niet te krijgen zijn.

Yamaha protect lijkt mij gewoon een VIN en eigendomsbewijs verpakt in een RFID sticker. Dat is wat ik heb kunnen vinden op de Franse Yamaha Marine site.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Apart. De motor staat sinds 2005 in Nederland op kenteken, en volgens de sticker van Aprilia even verderop op het frame is hij origineel Duits. Misschien tussendoor ook nog even in Frankrijk gewoond :P

Nice zo'n Nuda, kan je RoyalJordanian nadoen :+

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-11 14:33
Tylen schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:20:
[...]

Doet ie goed hahaha. Ik vond mettet ook altijd wel leuk. Maar niet op een 1000, het is meer een 600 baantje.

Als je optijd bent heb je altijd wel stroom, maar als je telaat bent moet je de buren lief aankijken ;)
We hebben onze buren lief aangekeken en mijn broertje kon gebruik maken van hun aggregaat, we waren wel op tijd maar als er geen stroom is heb je daar weinig aan. Viel continue uit zoals wel vaker op mettet. Nu reed ik op straat banden dus maakte het voor mij minder uit dat de warmers het niet deden maar de banden sleten wel erg hard zo.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Chakotay Die dingen zie je eigenlijk alleen maar op Waverunner onderdelen (kuipwerk) en kappen van buitenboord motoren, dingen die vrij simpel en vaak gestolen worden in jachthavens. Beetje te vergelijken met het graveren van het kenteken bij autoruiten. Die dingen bevatten een uniek geregistreerde code.

Was even zoeken, op de NL en EU site was er niets meer te vinden, maar de Franssen hadden nog wat oude meuk (2005) online beschikbaar 😀

http://www2.yamaha-motor.fr/actu/spip.php?article1001

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 03-05-2017 23:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
ToolkiT schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:14:
[...]
Ik kwam deze tegen in het scrambler/flatracker/retro segment:
http://www.mashmotorcycle...-scrambler-400-motorcycle
http://www.mashmotorcycle...ker/flattracker-von-dutch

Iemand ervaring met deze dingen? ik ben wel benieuwd of dat een beetje rijd... voor de prijs van een Duc Desert sled koop je 3 van die dingen :X
Ik heb 'n Mash 75 (125cc) staan naast mijn CB500x. Fijne 125cc, vind 'm een mooie retro brommer, maar volstaat helaas niet voor mijn pendelen... geen kwaliteitsklachten, maar zeer basic uiteraard qua electronica. Behalve... de banden, die heb ik asap vervangen door Michelin rubber.

[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 03-05-2017 23:06 . Reden: Behalve... ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
wimmel_1 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:58:
@Chakotay Die dingen zie je eigenlijk alleen maar op Waverunner onderdelen (kuipwerk) en kappen van buitenboord motoren, dingen die vrij simpel en vaak gestolen worden in jachthavens. Beetje te vergelijken met het graveren van het kenteken bij autoruiten. Die dingen bevatten een uniek geregistreerde code.

Was even zoeken, op de NL en EU site was er niets meer te vinden, maar de Franssen hadden nog wat oude meuk (2005) online beschikbaar 😀

http://www2.yamaha-motor.fr/actu/spip.php?article1001
Heh, ik had duidelijk de goede getagd dus :P Dank voor je google-fu, inderdaad een registratie-dingetjes dus, grappig.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:24
Succes met de verkoop @cyntax!

Ik stap zondag weer op de motor. Schoonvader gaat een ritje doen met vrienden en vroeg of ik mee ging. Vorige keren zat het tempo er behoorlijk in, dus ik ben van de partij 8)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 23:32:
[...]

Heh, ik had duidelijk de goede getagd dus :P Dank voor je google-fu, inderdaad een registratie-dingetjes dus, grappig.
Grappig, Ik ik zie nét dat Cyntax dat linkje ook al ergens opgespoord had, nog voordat ik gereageerd had :P

Ik reageerde gisteren vanuit dat notification symbooltje dus had die post van hem niet eens gezien, maar 't antwoord had je dus eigenlijk al. Systeem werkt overigens best aardig, alleen heb je er op een motorfiets niet zo heel veel méér aan dan 't simpel graveren van een kenteken in 't kuipwerk. Buitenboord motoren en JetSki's (WaveRunners) hebben geen kenteken dus daar was deze oplossing destijds ooit voor bedacht.

Effect is een beetje hetzelfde als bij die eerder genoemde autoruiten. Kom maar eens ergens aan om voor een auto een volledig nieuwe set ruiten aan te schaffen, dan gaat de leverancier meestal wel denken dat er "iets" niet helemaal in de haak is met het voertuig waar dat die set voor bedoeld is.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:35:
[...]

Effect is een beetje hetzelfde als bij die eerder genoemde autoruiten. Kom maar eens ergens aan om voor een auto een volledig nieuwe set ruiten aan te schaffen, dan gaat de leverancier meestal wel denken dat er "iets" niet helemaal in de haak is met het voertuig waar dat die set voor bedoeld is.
Dag na oud-en-nieuw ze allemaal stukslaan en naar de carglass rijden: ging een vuurwerkbom af in de straat. Of gewoon bij verschillende leveranciers bestellen.

Sowieso, al die autoruiten met gravures hebben weinig nut: bij export klopt het kenteken ook niet meer, niemand gaat dan een bak geld uitgeven om álle ruiten te vervangen, hoogstens het gegraveerde onleesbaar maken, bijv door het hele rechthoekje te graveren, maar dat is prima zelf te doen met de dremel. En als jij voor een oudere auto een 2e hands raam koopt met gravure interesseert je dat toch ook niet echt? Anders had je maar nieuw moeten kopen ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:34

Bergie

Lekker belangrijk...

cyntax schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:19:
[...]

Haha, goed bezig! Ik haal een aangeschafte tweedehands motorfiets meestal ook half uit elkaar om te kijken of de vorige eigenaar nog leuke verassingen heeft achtergelaten.
Leuk is dat inderdaad. Van die fijne knips in de kabelboom en vervolgens allerlei kroonsteen constructies om led lichtjes te monteren etc :X

Yamaha MT-09

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 17:58
Bergie schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:57:
[...]

Leuk is dat inderdaad. Van die fijne knips in de kabelboom en vervolgens allerlei kroonsteen constructies om led lichtjes te monteren etc :X
En dan het liefst één kleur draad gebruiken :+

Heb 't al eens meegemaakt in een auto waar vorige eigenaar Teun de Beun in had gespeeld. Hij had schijnbaar alleen maar groene draad liggen :F

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik zie hier een aanbieding voorbij komen voor handvatverwarming voor heul weinig. Even controleren of dat op de Alp past. Goed moment om te kopen denk ik, tegen de winter worden ze weer duurder :P.

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:57
Wat een weekje weer..
Afgelopen zondag heerlijk in het Kromme Rijn gebied (Amerongen > Nieuwegein) gereden, imho een van de mooiste stukjes van Nederland. Op de N-weg daar heen nog bijna in volle aanvaring gekomen met een wielrenner. Hij stak veel te laat over, maar wat doet die lamzak? Op het moment dat hij beseft dat het niet kon knijpt ie beide remmen in en komt tot stilstand in het midden van de rijstrook. Met in het midden en langs de buitenrand van de rijbaan een stenen verhoging kon ik niet uitwijken dus ik mijn volste best doen om mijn ABS-loze monster tot stilstand te brengen zonder zelf onderuit te gaan. Zijn herten-gedrag (hij bleef me ook aankijken) werd gelukkig doorbroken toen hij zijn voorwiel draaide, waardoor ik er nog net langs kon floepen. Ik was in die afstand al wel het meeste van mijn snelheid verloren maar zelf met 30 km/h vol op de zijkant van een wielrenner zou desastreuze gevolgen hebben gehad voor ons beide. Ik zag in mijn spiegel dat hij zijn excuses met handgebaren maakte dus ik ben maar doorgereden, maar damn dat was close..

Vervolgens op de dijk dit gekke mens tegen gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LPxhexi.gif

Ik zag ze al ver van te voren en liet mijn gas los, uiteindelijk met 40 achter de vrouw langs gekacheld..

Dinsdag vervolgens:
Ik vond de motor al een tijdje wat zwaar schakelen, en had al een paar dagen wat moeite om 'm in z'n vrij te krijgen. Net toen ik dinsdag ochtend had besloten om 's avonds de garage te bellen voor een afspraak, breekt 's middags tijdens het rijden de koppelingskabel. Sta je dan midden op een N-weg. De automobilist achter me stapte direct uit en tilde de achterkant op zodat we 'm half in de berm konden zetten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Sgk3lpP.jpg

Later heeft een andere automobilist (die, zo legde hij uit, een fanatiek motorrijder is) 'm in z'n vrij gewrikt (ging vrij makkelijk) en konden we samen 'm even snel naar de overkant van de weg bij de benzinepomp zetten.Van de pomphouder kreeg ik een gratis kop koffie, ANWB was er binnen een half uur en de ANWBer was heel vrolijk en 58 minuten na mijn eerste melding bij de ANWB kon ik alweer wegrijden. Super service, en met 2 automobilisten en 3 motorrijders die zijn gestopt om me te helpen / hulp aan te bieden moet ik zeggen dat het niet eens zo'n zeer onaangename aangelegenheid was. +1 faith in humanity. O+

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

daredha schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:41:
Wat een weekje weer..
Afgelopen zondag heerlijk in het Kromme Rijn gebied (Amerongen > Nieuwegein) gereden, imho een van de mooiste stukjes van Nederland. Op de N-weg daar heen nog bijna in volle aanvaring gekomen met een wielrenner. Hij stak veel te laat over, maar wat doet die lamzak? Op het moment dat hij beseft dat het niet kon knijpt ie beide remmen in en komt tot stilstand in het midden van de rijstrook. Met in het midden en langs de buitenrand van de rijbaan een stenen verhoging kon ik niet uitwijken dus ik mijn volste best doen om mijn ABS-loze monster tot stilstand te brengen zonder zelf onderuit te gaan. Zijn herten-gedrag (hij bleef me ook aankijken) werd gelukkig doorbroken toen hij zijn voorwiel draaide, waardoor ik er nog net langs kon floepen. Ik was in die afstand al wel het meeste van mijn snelheid verloren maar zelf met 30 km/h vol op de zijkant van een wielrenner zou desastreuze gevolgen hebben gehad voor ons beide. Ik zag in mijn spiegel dat hij zijn excuses met handgebaren maakte dus ik ben maar doorgereden, maar damn dat was close..

[afbeelding]

Ik zag ze al ver van te voren en liet mijn gas los, uiteindelijk met 40 achter de vrouw langs gekacheld..

Dinsdag vervolgens:
Ik vond de motor al een tijdje wat zwaar schakelen, en had al een paar dagen wat moeite om 'm in z'n vrij te krijgen. Net toen ik dinsdag ochtend had besloten om 's avonds de garage te bellen voor een afspraak, breekt 's middags tijdens het rijden de koppelingskabel. Sta je dan midden op een N-weg. De automobilist achter me stapte direct uit en tilde de achterkant op zodat we 'm half in de berm konden zetten.

[afbeelding]

Later heeft een andere automobilist (die, zo legde hij uit, een fanatiek motorrijder is) 'm in z'n vrij gewrikt (ging vrij makkelijk) en konden we samen 'm even snel naar de overkant van de weg bij de benzinepomp zetten.Van de pomphouder kreeg ik een gratis kop koffie, ANWB was er binnen een half uur en de ANWBer was heel vrolijk en 58 minuten na mijn eerste melding bij de ANWB kon ik alweer wegrijden. Super service, en met 2 automobilisten en 3 motorrijders die zijn gestopt om me te helpen / hulp aan te bieden moet ik zeggen dat het niet eens zo'n zeer onaangename aangelegenheid was. +1 faith in humanity. O+
Netjes gedaan! In plaats van afgesloten dijkjes ivm lawaai ook eens reclame voor een motorrijder die andermans fouten corrigeert, ik wou dat dat ook eens in het nieuws zou komen :P.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@daredha mooie avonturen zo bij elkaar :P Wel een ding dat me opvalt, hoezo had je hulp nodig om hem stilstaand in zijn vrij te krijgen? Dat gaat normaal prima zonder dat de koppeling nodig is.

• daredha
Chakotay schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:51:
@daredha mooie avonturen zo bij elkaar :P Wel een ding dat me opvalt, hoezo had je hulp nodig om hem stilstaand in zijn vrij te krijgen? Dat gaat normaal prima zonder dat de koppeling nodig is.
Weet ik veel dat dat kan, ik heb pas een jaar mijn motorrijbewijs (al wel ong 12k gereden sindsdien) en een motor in z'n vrij rammelen is nou niet iets dat je geleerd krijgt tijdens motorrijles :P Ik ging er simpel van uit dat als de koppeling kaduuk is men niet meer kan schakelen.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:05
daredha schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:58:
[...]

Weet ik veel dat dat kan, ik heb pas een jaar mijn motorrijbewijs (al wel ong 12k gereden sindsdien) en een motor in z'n vrij rammelen is nou niet iets dat je geleerd krijgt tijdens motorrijles :P Ik ging er simpel van uit dat als de koppeling kaduuk is men niet meer kan schakelen.
8)7 weer wat geleerd. Apart dat je zoiets nooit gedaan hebt tijdens het lessen. En je koppeling was natuurlijk niet naar de klote hé, alleen je kabeltje ;)

Fijn om te lezen dat je geholpen bent door mede weggebruikers _/-\o_
Wel jammer van de fietsers, sommige mensen zijn echt zulke schapen in het verkeer.

Het blijft keer op keer lastig voor mensen om de snelheid van een motor in te schatten.

[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 04-05-2017 11:17 ]

• Dryhte
Panini schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:16:
[...]

Het blijft keer op keer lastig voor mensen om de snelheid van een motor in te schatten.
Vooral als die veel sneller rijdt dan toegelaten ;) de indianenverhalen over heroïsche pogingen om 'm tot stilstand te brengen doen me vermoeden dat de snelheid op de oversteekplaatsen in kwestie niet echt aangepast was aan de verkeersomstandigheden...

Natuurlijk komt dat bij mij ook voor, maar om dan te gaan zeuren over de andere weggebruikers zonder even in 't eigen hart te kijken...

• lolgast
Chakotay schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:51:
Ik heb hetzelfde gehad met een auto in de parkeergarage. Koppeling deed helemaal niets meer en ik stond in een ram volle garage midden op het pad om achteruit in te parkeren. Staan we daar met 4 man (ik en 3 vrienden). Niemand een idee wat te doen. Komt er na 2 minuten iemand aangelopen: "Je moet hem gewoon heen en weer schommelen, dan trek je hem zo in zijn vrij."

"Ok" :+

CHAOS in die garage. Was wel mooi O-)

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 04-05-2017 11:48 ]

• Panini
Dryhte schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:39:
[...]

Vooral als die veel sneller rijdt dan toegelaten ;) de indianenverhalen over heroïsche pogingen om 'm tot stilstand te brengen doen me vermoeden dat de snelheid op de oversteekplaatsen in kwestie niet echt aangepast was aan de verkeersomstandigheden...

Natuurlijk komt dat bij mij ook voor, maar om dan te gaan zeuren over de andere weggebruikers zonder even in 't eigen hart te kijken...
Geef je groot gelijk dat veel van ons waarschijnlijk vaak wat harder rijden dan mag; ik maak me daar zelf ook vaak schuldig aan.

Echter als op een N-weg ( max. 80km/h) een fietser denkt nog even over te kunnen steken dan moet je goed in de ankers gaan en kan ik begrijpen dat het tot stilstand brengen lastig is. Op dat moment vind ik toch echt dat het zeuren over de ander weggebruiker toegestaan is ;)

• daredha
Ik zal ook de eerste zijn om toe te geven dat ik vaker wat over de snelheidslimiet heen ga dan ik er onder blijf. In dit geval zal ik waarschijnlijk rond de 85-87 hebben gereden, niet extreem veel te hard want ik ken deze wegen (ik forens dagelijks op deze wegen en in mijn vrije tijd fiets ik hier geregeld) en weet waar de oversteekplaatsen zijn.

De fout zit altijd aan twee kanten, maar deze keer toch echt wat meer aan zijn kant dan de mijne, zoals hij ook toegaf in zijn gebaren.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:46
Sommige motoren kan je gewoon de koppeling met de hand ergens op het blok bedienen.
De kabel gaat vaak niet zomaar een blok in, maar zit er ergens een hendeltje.

Plus schakelen zonder koppeling is ook mogelijk ;)

Verwijderd

Motorrijdersverhalen... _/-\o_

Ik snap ergens wel dat de snelheid inschatten van een motorrijder erg lastig is, aangezien het geen auto is van ruim een ton die op je af komt stuiven... Helaas kunnen veel mensen afstand en verhouding niet goed inschatten. Daarom moet je ook altijd op blijven letten, juist bij overstekende mensen.

Verder moet je natuurlijk de maximum snelheid respecteren. Racen doe je maar op het circuit. Ik rij zelf ook altijd netjes de maximum snelheid. Soms iets harder omdat ik niet op let of omdat ik in wil halen in een riskante situatie.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2017 12:51 ]

• Panini
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:48:

Ik snap ergens wel dat de snelheid inschatten van een motorrijder erg lastig is, aangezien het geen auto is van ruim een ton die op je af komt stuiven... Helaas kunnen veel mensen afstand en verhouding niet goed inschatten. Daarom moet je ook altijd op blijven letten, juist bij overstekende mensen.

Verder moet je natuurlijk de maximum snelheid respecteren. Racen doe je maar op het circuit. Ik rij zelf ook altijd netjes de maximum snelheid. Soms iets harder omdat ik niet op let of omdat ik in wil halen in een riskante situatie.
Als dit de maximiliaan is die ik denk: rij je nog steeds op je rode bandit? ;)

Verwijderd

Panini schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:53:
[...]

Als dit de maximiliaan is die ik denk: rij je nog steeds op je rode bandit? ;)
Dat ben ik niet. Ik rij sowieso bij voorkeur Honda. :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2017 12:55 ]

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-11 08:43

Least Inkling

Product of the cold war

Vergeet ook niet dat er een groep egoïsten tussen zit, die vinden dat de rest maar moet opletten, terwijl ze in een manoeuvre zitten..

Ik ken er een paar die zo denken, snap die redenatie nooit.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:54:
[...]

dat verbaast me niks na die laatse post van je #vooroordelen ;)

https://www.bennetts.co.u...ew-scramblers-not-ducatis
Benelli Leoncino ziet er ook wel interesant uit..

Verwijderd

Least Inkling schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:57:
[...]

Vergeet ook niet dat er een groep egoïsten tussen zit, die vinden dat de rest maar moet opletten, terwijl ze in een manoeuvre zitten..

Ik ken er een paar die zo denken, snap die redenatie nooit.
Tot ze een ongeluk krijgen en de schuld in hun schoenen geschoven. In deze tijd van dashcams en snelwegcamera's kun je als motorrijder heel makkelijk verantwoordelijk gesteld worden naar aanleiding van snelheidsovertredingen die tot een ongeluk hebben geleid. Dat vind ik het persoonlijk niet waard.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@ToolkiT die ziet er wel gaaf uit of komt dat door de kleurstelling?

de Moto Guzzi V7 II ‘Stornello’ ziet er ook absoluut niet verkeerd uit met haar hang trotse ti.ten

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ben ik niet met je eens. Klakkeloos de snelheid accepteren is voor mij net zoiets als klakkeloos de borden accepteren dat als ik voorrang heb, het ook ga nemen.

Er word van mij verlangd dat ik me aanpas aan de situatie wanneer die afwijkt van de regels, indien dat de veiligheid ten goede komt. Dan moeten ze ook toestaan dat ik afwijk van de norm als de veiligheid dit toestaat. Uiteraard werkt het zo niet in NL, want snelheid is het allermakkelijkst geld harken.

Dat gezegd hebbende rijd ik op de motor eigenlijk altijd op of onder de geldende maximumsnelheid. Niet omdat het moet, maar omdat het gewoon niet zo heel comfortabel zit bij 160 met je bakkes vol in de wind, en mijn motor daar ook niet voor ontworpen is. In de stad hou ik me aan de snelheid simpelweg omdat ik anders niet op tijd kan reageren op domme weggebruikers. Dat betekent dat ik er ook regelmatig onder zit (als de situatie dat vereist).

Ik geef genereus gas af en toe, gewoon omdat leuk. Even door de auto's filteren en al bij het volgende stoplicht staan te wachten terwijl het verkeer achter je net op snelheid is gekomen. De lol van de Transalp zit hem niet in gillende toerentallen maar gewoon ongegeneerd blaffen en vlot doorschakelen. Dat wil niet zeggen dat ik race op de openbare weg, maar ik pak wel de vlotste route naar mijn bestemming, en dus pak ik af en toe stiekem een stukje tussen paaltjes door, steek een stukje af via een fietspad of sla een stukje wachtrij over voor het stoplicht O+.

- edit -

Dat 'stukje fietspad' zal ik even toelichten voor ik commentaar krijg:

https://www.google.ie/map...8m2!3d51.602612!4d4.76864

Je moet hier linksaf slaan om bij de parking van de Hornbach te komen. Dit stoplicht is slecht afgesteld, er is veel verkeer naar dat terrein, dus je staat vaak enkele keren voor rood voor je door kunt, ook als er maar een paar auto's staan.

Ik sla dan net iets eerder linksaf (alsof ik naar de Shell zou gaan) en schiet dan over dat kleine stukje fietspad heen dat je links in beeld ziet. Retour zelfde verhaal. Scheelt me soms 5 minuten wachten.

[ Voor 20% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-05-2017 13:16 ]

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@maximiliaan_nl ik doelde eigenlijk op de verkeersdeelnemers die niet op de motor zitten, maar het geldt natuurlijk ook de andere kant op

Verwijderd

Least Inkling schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:13:
@maximiliaan_nl ik doelde eigenlijk op de verkeersdeelnemers die niet op de motor zitten, maar het geldt natuurlijk ook de andere kant op
Ow. Haha. Uiteindelijk rijden voor autorijders velen malen slechter dan motorrijders, dus daar heb je ook een punt.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

We sluiten af op "er zijn egoïsten in het verkeer" :+ ;)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Least Inkling schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:11:
@ToolkiT die ziet er wel gaaf uit of komt dat door de kleurstelling?

de Moto Guzzi V7 II ‘Stornello’ ziet er ook absoluut niet verkeerd uit met haar hang trotse ti.ten
yup, de Yamaha SCR950 is ook nog een optie...

Gelukkig heb ik nog een jaar om tot een besluit te komen..

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ook niet verkeerd. Dayum...wil er ook een..

Eerst maar eens een reisenduro...of toch niet...of allebei.. |:(

• Panini
Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:54:
[...]

ah, sorry dan :). Was iemand van het motor-forum waar ik wel eens samen mee gereden heb, had precies dezelfde nick/naam als jij.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Least Inkling schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:34:
Ook niet verkeerd. Dayum...wil er ook een..

Eerst maar eens een reisenduro...of toch niet...of allebei.. |:(
haha, herkenbaar dilemma...
Ik kwam er gister achter dat een KTM 1050 adventure zo goed als in het zelfde prijs segment zit als de desert sled (beide te duur voor me eigenlijk, maar dat is een ander verhaal..)

http://www.mashmotorcycle...mash-adventurer-400cc-efi is wel weer een stuk goedkoper.. en lichter...

[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 04-05-2017 14:11 ]

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

De KTM of het jongere zusje zou voor mij dan wel een optie kunnen zijn.

Een scrambler lijkt me heel vet, alleen voor de langere ritten (off road) houden mijn rug/lies/knieën dat niet vol
En alleen woon-werkverkeer vind ik zonde

Ik haat luxeproblemen..

• Dryhte
ToolkiT schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:09:
[...]

haha, herkenbaar dilemma...
Ik kwam er gister achter dat een KTM 1050 adventure zo goed als in het zelfde prijs segment zit als de desert sled (beide te duur voor me eigenlijk, maar dat is een ander verhaal..)

http://www.mashmotorcycle...mash-adventurer-400cc-efi is wel weer een stuk goedkoper.. en lichter...
Als je die overweegt, waarom dan niet de SWM Superdual? (ok die is nog niet officieel te koop ;) maar verder... ik zit te wachten om die te kunnen proefrijden. 600cc single > 400cc single...)

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Hebben ze al een datum voor de SWM? Lijkt me toch een geducht concurrent te worden.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dryhte schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:24:
[...]

Als je die overweegt, waarom dan niet de SWM Superdual? (ok die is nog niet officieel te koop ;) maar verder... ik zit te wachten om die te kunnen proefrijden. 600cc single > 400cc single...)
ook een optie :)

OF deze:
http://overlandmag.com/features/wk400-trail-review/

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-11 14:17
Hallo allen van dit fora!

Ik ben er sinds kort pas achter gekomen dat Tweakers schijnbaar een Forum had voor motoren, wat voor mij een aangename verassing was. Ik heb zelfs sinds iets meer dan een jaar mijn A2 Rijbewijs en ben op het moment in bezit van een BMW F800GS Adventure uit het jaar 2015 (Gekocht met 4.8k op de teller, op het moment heeft die rond de 17k).

Alleen ben ik nu sinds kort verhuisd naar Duitsland in verband met werk alleen kan ik dus niet meer motorrijden aangezien deze gestald staat in Nederland bij mijn ouders thuis midden in de serre.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18076671_1345360738856651_6431926575810527690_o.jpg?oh=f3503336c4c0b751b77a30b419bc736b&oe=5985E2ED

Nu de vraag, kent iemand toevallig een plek waar je motoren kan huren met een A2 kit, aangezien in en rondom Frankfurt er grotendeels alleen maar zware motoren te krijgen zijn en dat nogal moeilijk gaat met een A2 rijbewijs. Mijn motor ophalen is jammer genoeg geen optie in verband met het veilig parkeren ervan anders had ik dit al gedaan.

Excuses voor het random lange bericht, aangezien dit mijn eerste post is op het forum dacht ik dat een beetje geschiedenis wel handig zou zijn.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

• daredha
Die foto is.... verwarrend..

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Naif0n schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:53:

[BMW met beer]

Nu de vraag, kent iemand toevallig een plek waar je motoren kan huren met een A2 kit, aangezien in en rondom Frankfurt er grotendeels alleen maar zware motoren te krijgen zijn en dat nogal moeilijk gaat met een A2 rijbewijs. Mijn motor ophalen is jammer genoeg geen optie in verband met het veilig parkeren ervan anders had ik dit al gedaan.
Zoek je iets in Duitsland, of is in NL ook goed? In het 2e geval, hier een paar opties :)

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-11 20:56
Gisteren gezakt voor mijn eerste AVD examen. Onder de noemer dat ik een "toneelstuk" opvoerde en te veel me een examen reed en aan de regels hield met kijken.

Beetje een onzinnige reden in mijn ogen maar misschien dat iemand hier er een beetje een uitleg aan kan geven.

Volgens de examinator keek ik bij het afslaan te veel volgens de regels: spiegel links, voor, spiegel rechts, schouder rechts. En hij vond dat ik op bepaalde punten dat schouder rechts kon overslaan.
Het gevolg was dat ik dus mijn bochten niet netjes kon ronden in zijn ogen.

Klinkt dit enigzins logisch in de opinie van de meer ervaren motorrijders?

• Naif0n
  • Laatst online: 17-11 14:17
Vond het zelf wel een leuke foto, motor die je ziet is natuurlijk mijn eigen motor :P.
Chakotay schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:09:
[...]

Zoek je iets in Duitsland, of is in NL ook goed? In het 2e geval, hier een paar opties :)
Jammer genoeg gaat het puur om Duitsland, mijn eigen motor heb ik nog gewoon verzekerd dus als ik terug ga naar Nederland kan ik deze gewoon nog gebruiken.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

• lolgast
@kalekat
Klinkt alsof hij bedoelt dat je meer met de handeling ansich bezig was dan met daadwerkelijk kijken. Kan dat kloppen? Druk met in stappen de spiegel bekijken, je hoofd over je schouder bewegen en dat soort dingen, maar uiteindelijk niet aan het kijken ín de spiegel, waar de hele handeling voor bedoelt is ;)

• radium6969
  • Laatst online: 18-07 20:39
Toen ik voor mijn AVD examen opging, moest ik vooral 'motor' rijden en niet als een stijve hark op dat ding zitten, vriendelijke tip van mijn lesgevende. In het begin moest ik weer even die knop omdraaien, maar merkte ik vooral dat ik 'voor een newbie' beter ging rijden als ik me niet zo druk maakte om alle regels 100% correct uit te voeren. Zorg dat je lekker zit, van te voren de situatie goed hebt bekeken, en niet continu dezelfde handelingen doet, maar gewoon echt goed kijken en inschatten.

Laat zien dat je kan rijden, durf wat harder te rijden dan precies de snelheid, buiten de BBK.
In de BBK je bochten netjes maken word ook gewaardeerd, was mijn ervaring.

Je mag best hangen, als je lijnen maar vloeiend en netjes zijn, niet te snel opschakelen. Pas op de snelweg schakelde ik pas op naar zijn 5.

Maar dat is mijn ervaring. 8)7

De reden is denk ik dat ze gewoon willen dat je zelfverzekerder moet rijden, maar wel met veiligheid in gedachten i.p.v. regelschaap zijn. :P

[ Voor 15% gewijzigd door radium6969 op 04-05-2017 15:23 ]

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-11 17:19
kalekat schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:15:
Gisteren gezakt voor mijn eerste AVD examen. Onder de noemer dat ik een "toneelstuk" opvoerde en te veel me een examen reed en aan de regels hield met kijken.

Beetje een onzinnige reden in mijn ogen maar misschien dat iemand hier er een beetje een uitleg aan kan geven.

Volgens de examinator keek ik bij het afslaan te veel volgens de regels: spiegel links, voor, spiegel rechts, schouder rechts. En hij vond dat ik op bepaalde punten dat schouder rechts kon overslaan.
Het gevolg was dat ik dus mijn bochten niet netjes kon ronden in zijn ogen.

Klinkt dit enigzins logisch in de opinie van de meer ervaren motorrijders?
Zoals @lolgast al zei dat het leek (misschien dat je het zelf wel goed vond gaan) alsof je puur de handeling deeld (links, voor, rechts, dooie hoek) maar niet echt goed in je spiegels zelf keek. Daarnaast hangt het van de situatie af of het handig is om het volledige proces te doorlopen. Als je snel achter elkaar veel links / rechts / links bochten hebt, is het misschien beter om een spiegel over de slaan en in plaats daarvan wel de belangrijkste (situatie en bocht afhankelijk) spiegel te controleren. Als je namelijk dan toch alle spiegels gaat controleren kan het zijn dat je de bochten niet goed op tijd en vloeiend neemt.

En vooral tijdens de examen niet TE 'netjes' gaan rijden, of zoals mijn instructeur in mijn oren riep: "ALS EEN OUD WIJF!" :> Gebruik de motor waarvoor die is, af een toe versnellen boven snelheidslimiet indien dat nodig is wordt bijv. niet afgestraft.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• daredha
radium6969 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:20:
[...]

Laat zien dat je kan rijden, durf wat harder te rijden dan precies de snelheid. Buiten de BBK.
in de BBK je bochten netjes maken word ook gewaardeerd.

Je mag best hangen, als je lijnen maar vloeiend en netjes zijn.

Maar dat is mijn ervaring. 8)7
Ik heb een gelijke ervaring, mij werd ook verteld om vooral 'vlot' te rijden (5-10 te hard). Maar het belangrijkste dat mij werd meegegeven was dat ik moest laten zien dat ik vooruit keek en plande, dus optijd kijken was belangrijker dan precies elke spiegel en schouder doen. Pas kijken terwijl je al bijna begint aan de bocht was echt not-done.

Maarja, ik had sowieso mot met de examinator. Ik kwam bij een zebrapad met stoplicht (verder geen kruisend verkeer). Het stoplicht knipperde oranje als in: het stond uit, er kwam een zwangere vrouw met kinderwagen aan. Hij rekende het me aan dat ik stopte voor mevrouw. Mijn argument dat bij een uitgeschakeld stoplicht de verkeersregels van de belijning weer geldt, en dat ik daardoor moest stoppen voor het zebrapad kwam niet bij hem binnen, ik had mevrouw gewoon van haar sokken af moeten rijden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
daredha schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:41:
[afbeelding]
Dit zijn van die acties waarbij er mensen overlijden. Nou doe jij het redelijk rustig aan, maar als er een groep flink bezig is met 100+ dan gaat het goed fout. Niet alleen bij een hogere snelheid, maar vooral ook bij minder overzicht bij rijden met meer mensen zijn deze dingen enorm link. Tuurlijk ben je als je daar 100 rijd net zo fout bezig, maar wat deze persoon hier midden op de weg doet is echt heel erg stom.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor veel mensen hier waarschijnlijk bekend, maar ik had het er toevallig met een collega over en een motor zakelijk aanschaffen ziet er best interessant uit.
Vooral omdat je geen bijtelling hebt word je niet verplicht om elke keer maar de motor te pakken maar kan je kiezen tussen de auto of de motor.
Daarnaast kan je hem ook privé gebruiken alleen die kosten mag je niet aftrekken.
En met de KIA en btw aftrek wordt bijvoorbeeld een Yamaha Tracer 700 ABS van 10k dus ongeveer 5.5k/6k aanschaf.

Of mis ik hier iets.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:27:
[...]

Dit zijn van die acties waarbij er mensen overlijden. Nou doe jij het redelijk rustig aan, maar als er een groep flink bezig is met 100+ dan gaat het goed fout. Niet alleen bij een hogere snelheid, maar vooral ook bij minder overzicht bij rijden met meer mensen zijn deze dingen enorm link. Tuurlijk ben je als je daar 100 rijd net zo fout bezig, maar wat deze persoon hier midden op de weg doet is echt heel erg stom.
Als je op een dijk waar je 60 mag rijden 100+ gaat rijden heb je geen enkel recht meer om te spreken van een fout van een ander. Je komt dan ruwweg 2 keer zo snel aanrijden dan men redelijkerwijs verwacht...

Ik ben ook niet zo'n held die zich exact houd aan de snelheid. Maar als je een groep ziet die loopt en 1 staat links en de rest rechts dan gaat bij mij meteen de snelheid er helemaal uit.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Viper® schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:33:
Voor veel mensen hier waarschijnlijk bekend, maar ik had het er toevallig met een collega over en een motor zakelijk aanschaffen ziet er best interessant uit.
Vooral omdat je geen bijtelling hebt word je niet verplicht om elke keer maar de motor te pakken maar kan je kiezen tussen de auto of de motor.
Daarnaast kan je hem ook privé gebruiken alleen die kosten mag je niet aftrekken.
En met de KIA en btw aftrek wordt bijvoorbeeld een Yamaha Tracer 700 ABS van 10k dus ongeveer 5.5k/6k aanschaf.

Of mis ik hier iets.
Klopt voor zover ik weet, je moet alleen wel een kmregistratie bijhouden wegens het niet kunnen aftrekken van privé kilometers, en daar dus moet kunnen aantonen wat wel en niet zakelijk is.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Chakotay schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:36:
[...]

Klopt voor zover ik weet, je moet alleen wel een kmregistratie bijhouden wegens het niet kunnen aftrekken van privé kilometers, en daar dus moet kunnen aantonen wat wel en niet zakelijk is.
Volgens mij ligt die bewijslast bij de Belastingdienst en niet bij de gebruiker. Dus als je wat kilometers als prive markeert kunnen ze je eigenlijk al weinig maken.

Ik ben alleen te lui op het moment om er een bronvermelding bij te zoeken.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hooglander1 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:40:
[...]

Volgens mij ligt die bewijslast bij de Belastingdienst en niet bij de gebruiker. Dus als je wat kilometers als prive markeert kunnen ze je eigenlijk al weinig maken.

Ik ben alleen te lui op het moment om er een bronvermelding bij te zoeken.
Dat laatste was ook mijn issue :+

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een kilometeradministratie is niet verplicht.
Als jij een redelijke schatting maakt, mag je ook daarvan uitgaan. Bij de auto-van-de-zaak is dit niet het geval!
http://ondernemingsdataba...NLTATAAR_EU132005/related

[ Voor 25% gewijzigd door Viper® op 04-05-2017 15:52 ]

• PilatuS
  • Niet online
Hooglander1 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:36:
[...]

Als je op een dijk waar je 60 mag rijden 100+ gaat rijden heb je geen enkel recht meer om te spreken van een fout van een ander. Je komt dan ruwweg 2 keer zo snel aanrijden dan men redelijkerwijs verwacht...
Klopt. Maar vergeet ook niet de lokale bewoners die iedere dag met 80+ over die weg rijden. Op zo'n soort weg zomaar even zonder op te letten oversteken is gewoon heel gevaarlijk. Als ik het gifje zo zie heeft die persoon totaal niet door wat ie aan het doen is. Op zulk soort wegen word gewoon door de meeste mensen harder gereden dan 60, het waren dan ook allemaal eerst 80 wegen. Niet iedereen is slim genoeg om rekening te houden met mensen die blind oversteken.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Van wie kan ik een ander merk motor lenen? (Honda MT 70CC apparaat) >:) >:)
Hebt u zaterdagavond 6 mei 2017 nog vrij in uw agenda? Noteer dan de Yamaha Dark Side of Japan MT Tour After Party. Vanaf 18:00 uur tot en met 22:00 uur kunt u in de Kromhouthal te Amsterdam onder het genot van een hapje en een drankje de complete line-up van de Yamaha MT-modellen bekijken. Wilt u hierbij aanwezig zijn? Meld u zich dan vandaag nog aan voor de unieke Yamaha Dark Side of Japan MT Tour After Party!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:51:
[...]

Klopt. Maar vergeet ook niet de lokale bewoners die iedere dag met 80+ over die weg rijden. Op zo'n soort weg zomaar even zonder op te letten oversteken is gewoon heel gevaarlijk.
Iemand anders fout, maakt een andere fout nooit goed. Two wrongs don't make a right.

• PilatuS
  • Niet online
Hooglander1 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 16:06:
[...]
Two wrongs don't make a right.
No Shit :P Dat zeg ik toch ook. Als ik dat gifje zie is het eerste wat ik denk: Zo overlijden er mensen.

• daredha
Fouten maken we allemaal, ik heb nog even nagekeken in de raw footage en ik reed zo'n 70 op 't moment dat ik de dames zag, gelukkig al ver voordat ik bij ze aankwam.
Wat ik kwalijker vind is hoe men met fouten omgaat. Deze dame bleef me gewoon koel aankijken terwijl ze rustig verder liep, geen enkele versnelling merkbaar. Een normaal mens zou wat versnellen (tenminste een huppeltje)..

Maar ach, zonder medeweggebruikers zou het verkeer zo saai zijn :) verkeersveiligheid is imho voor meer dan de helft anticiperen op andermans fouten.

Verwijderd

Hooglander1 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 15:36:
[...]
Maar als je een groep ziet die loopt en 1 staat links en de rest rechts dan gaat bij mij meteen de snelheid er helemaal uit.
Helemaal mee eens. Een motorrijder die zo'n fietser omver rijdt heeft vind ik persoonlijk 0,0 verkeersinzicht. Situaties zoals deze zou iedere motorrijder ruim van te voren op een juiste manier moeten kunnen inschatten.

Verwijderd

daredha schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 17:59:
Fouten maken we allemaal, ik heb nog even nagekeken in de raw footage en ik reed zo'n 70 op 't moment dat ik de dames zag, gelukkig al ver voordat ik bij ze aankwam.
Wat ik kwalijker vind is hoe men met fouten omgaat. Deze dame bleef me gewoon koel aankijken terwijl ze rustig verder liep, geen enkele versnelling merkbaar. Een normaal mens zou wat versnellen (tenminste een huppeltje)..

Maar ach, zonder medeweggebruikers zou het verkeer zo saai zijn :) verkeersveiligheid is imho voor meer dan de helft anticiperen op andermans fouten.
Dat is er zo een van het type "mijn weg" die vinden dat jij dan maar af moet remmen omdat zij al aan het oversteken zijn, maar niet begrijpen dat als jij af moet remmen zij dus zelf te laat/traag waren.

Komt ze helaas regelmatig tegen, zonder kijken naar links, afsnijden, voorschieten, en allemaal kijken ze je naderhand schaapachtig aan, geen idee wat ze fout deden..

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:56

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:05:
[...]

Dat is er zo een van het type "mijn weg" die vinden dat jij dan maar af moet remmen omdat zij al aan het oversteken zijn, maar niet begrijpen dat als jij af moet remmen zij dus zelf te laat/traag waren.

Komt ze helaas regelmatig tegen, zonder kijken naar links, afsnijden, voorschieten, en allemaal kijken ze je naderhand schaapachtig aan, geen idee wat ze fout deden..
Helaas leeft bij veel mensen nou eenmaal het beeld dat motorrijders allemaal aso's zijn die met 180 over de dijk knallen (met dank aan de motorrijders die dat doen). De rest denkt waarschijnlijk dat ze alleen op de wereld zijn.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:53:
[...]

Helaas leeft bij veel mensen nou eenmaal het beeld dat motorrijders allemaal aso's zijn die met 180 over de dijk knallen
Als je een persoon bent die dat denkt heb je een boel in het leven niet begrepen. Dat is hetzelfde als mensen die denken dat alle moslims slecht zijn, of alle wielrenners aso zijn, of dat alle mensen in de politiek er alleen voor zichzelf zitten. Vind het altijd zo enorm kansloos als ienand zoiets roept. Alle motorrijders zijn aso's die met 180 over een dijk knallen 8)7 Als ienand zoiets serieus meent, neem ik die persoon niet meer serieus.

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:21:
[...]

alle wielrenners aso zijn
Das is toch ook gewoon zo?

* Vrijdag rent weg :+

• Patrock
  • Laatst online: 19-11 17:27

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Hoe zijn hier de ervaringen met een motorvakantie naar Engeland/ierland/schotland?

Ik zit er over te denken om ergens aankomende maanden, als het een keer lekker weer is, lekker licht op vakantie te gaan naar engeland/ierland/schotland, voornaamste doel, lekker rijden, en dagen afsluiten met wat bar food en bier. en wat verhalen van locals aan te horen / nieuwe mensen ontmoeten. en geen vast reisschema hebben. (allen een mooie lijst met bestemmingen om per dag uit te kunnen kiezen.

Nou ben ik met de auto altijd in kamperen geweest(en alsnog altijd dingen vergeten zoals een stoel, leve het half uur voor vertrek inpakken :) ) maar heb geen zin om veel mee te nemen op de motor op vakantie, dus zat al lekker te zoeken naar B&B's of goedkope hotels met private parking. Motor moet namelijk wel zo veilig mogelijk staan 's nachts.

Nu kom ik ook Inn's tegen, alleen ken ik dit hele concept niet in real life (Dank je The Elder Scrolls Games voor het virtuele beeld bij een Inn). Zijn dit echt de engelse kroegjes waar het dorp 's avonds sociaal komt doen, (gezelligheidscafe's die ook kamers aanbieden), of zijn het hotels met een bar?

Hebben jullie tips of ervaringen mbt, op vakantie naar engeland/ierland/schotland met de motor en parkeren, of ervaringen met een inn? (of zelfs zin om mee te gaan?)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Patrock schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:47:
Hoe zijn hier de ervaringen met een motorvakantie naar Engeland/ierland/schotland?

Ik zit er over te denken om ergens aankomende maanden, als het een keer lekker weer is, lekker licht op vakantie te gaan naar engeland/ierland/schotland, voornaamste doel, lekker rijden, en dagen afsluiten met wat bar food en bier. en wat verhalen van locals aan te horen / nieuwe mensen ontmoeten. en geen vast reisschema hebben. (allen een mooie lijst met bestemmingen om per dag uit te kunnen kiezen.

Nou ben ik met de auto altijd in kamperen geweest(en alsnog altijd dingen vergeten zoals een stoel, leve het half uur voor vertrek inpakken :) ) maar heb geen zin om veel mee te nemen op de motor op vakantie, dus zat al lekker te zoeken naar B&B's of goedkope hotels met private parking. Motor moet namelijk wel zo veilig mogelijk staan 's nachts.

Nu kom ik ook Inn's tegen, alleen ken ik dit hele concept niet in real life (Dank je The Elder Scrolls Games voor het virtuele beeld bij een Inn). Zijn dit echt de engelse kroegjes waar het dorp 's avonds sociaal komt doen, (gezelligheidscafe's die ook kamers aanbieden), of zijn het hotels met een bar?

Hebben jullie tips of ervaringen mbt, op vakantie naar engeland/ierland/schotland met de motor en parkeren, of ervaringen met een inn? (of zelfs zin om mee te gaan?)
Ik ben 1x met de motor naar zuid-engeland geweest, en een aantal keer met de auto naar Schotland. Wat is je budget zo'n beetje? Bed & breakfasts zijn altijd wel te vinden, maar vaak ben je dan wel 40-50 GBP per nacht kwijt. De meesten hebben ook wel eigen terrein waar je de motor kan neerzetten.

Inns heb ik minder vaak ingezeten, maar je hebt in de meeste plaatsen inderdaad wel het 'kroeg-met-een-paar-kamers' idee :) Er lopen wel minder mannen met zwaarden rond dan in the elder scrolls meestal.

@ToolkiT kan er vast meer over vertellen, die woont in die buurt :P

• Patrock
  • Laatst online: 19-11 17:27

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Budget en duur nog niet over nagedacht. Moet voor juli zoiezo nog twee weken vrij nemen, en dan heb ik de 25 vakantiedagen van dit jaar nog :) Dus kunnen ook meerdere lange weekenden worden. Vorig jaar geen vakantie kunnen nemen, dus gaat mij met name om lekker bijkomen van het werken en de verplichtingen even achterwege laten. Eind deze maand komt het vakantiegeld en gem. 50 pond per nacht ligt al in de lijn der verwachting.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Maegrim schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 19:46:
22" past in ieder geval al wél.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mswRYaGOMx6c7a3YwJxY3SaN/full.jpg

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:10:
[...]

22" past in ieder geval al wél.

[afbeelding]
Ze kunnen zeggen wat je willen, maar jij bent wel een ekte ekte motorrijder ;)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:15:
[...]

Ze kunnen zeggen wat je willen, maar jij bent wel een ekte ekte motorrijder ;)
:*)

Dit weekend haal ik 10 kilo kinderkleding in Arnhem en nog een scherm in Best op, en doe ik wat aan sightseeing in de buurt. Er is ook nog iemand van een ander forum in Nijmegen die een onderdeel van me wil, dus dat pak ik ook gelijk even mee denk ik.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik kan de foto helaas zo snel niet terugvinden (volgens mij al eens eerder hier gepost), maar ik heb wel eens een 2persoonsmatras van de Ikea op een BMW F650GS meegenomen :+ (wel opgerold)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-11 20:16
Heb wel eens een complete zijspanbak in mijn eigen zijspanbak gezet.
Of de crosser (pw50) van mijn zoontje achterop vastgesjord.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
harley schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:48:
Heb wel eens een [..] zoontje achterop vastgesjord.
Like this?

baby op motor

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-11 17:19
Patrock schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 20:47:
[...]

Je hebt verspreid over heel engeland Travellodges of Premier Inns zitten. Dit zijn van die budget hotels waarbij je een bed, douche en een bijbel naast je bed krijgt. Als je er 1 midden in een stad pakt zal je natuurlijk meer betalen als daar buiten.

Check https://www.travelodge.co.uk/ en http://www.premierinn.com/ voor locaties. Het zijn verder prima plekken om even te crashen, ik gebruik ze wel vaker als ik naar Engeland ga.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-11 15:08
Gisteren werkte het rechter knipperlicht ineens niet meer. Ik dacht: het zal het lampje wel zijn. Kapje eraf gehaald en het lampje gecontroleerd. Dit zag er nog goed uit, en voor de zekerheid maar het lampje van het andere knipperlicht eruit gehaald. Dit omdat ik geen reserve bij de hand had. Helaas bleek het werkende lampje het ook niet te doen. Daarna naar de aansluiting van lampje gekeken. Hier zat een beetje corrosie op. Vervolgens zat het lampje erg los. Dus het lampje een paar keer ingedrukt zodat het contactpunt weer op de juiste plaats terug sprong. Uiteindelijk de bekabeling nagelopen en na wat bewegen met de kabeltjes deed die het weer. Dus snel maar weer een ander knipperlicht zoeken waarvan de kabels wél werken.

Ook had ik het Ermax scherm uitgepakt, maar de hoogte en vorm is hetzelfde als het MRA schermpje. Ben dus bang dat het Ermax schermpje ook geen oplossing gaat bieden

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

aidanl schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 07:54:
[...]

Je hebt verspreid over heel engeland Travellodges of Premier Inns zitten. Dit zijn van die budget hotels waarbij je een bed, douche en een bijbel naast je bed krijgt. Als je er 1 midden in een stad pakt zal je natuurlijk meer betalen als daar buiten.

Check https://www.travelodge.co.uk/ en http://www.premierinn.com/ voor locaties. Het zijn verder prima plekken om even te crashen, ik gebruik ze wel vaker als ik naar Engeland ga.
Wij hebben een Travelodge gepakt onderweg terug van een Festival in Birmingham, vlakbij de boot, met 2 man een kamer van 50 euro per nacht. Prima te doen.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Hostels ook een optie? Scheelt nogal.
Ik wou dit jaar ook een rondrit door Schotland doen. Helaas moet dat nu een jaartje wachten.

Ik ga eerst een verrijdbaar "schuurtje" bouwen voor de Triumph. Dan kan deze daar in de zomermaanden onder slapen en kan de auto gewoon weer in de garage. ;)

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:49
Ik heb sinds woensdag mijn Yamaha R3 :D Dit is enige foto die ik momenteel heb.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eljikvp.jpg

Rijdt echt fantastisch.

[ Voor 9% gewijzigd door Aschtra op 05-05-2017 09:45 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Een paar dagen terug had ik TomTom gevraagd of ze konden aangeven wat het verschil is de kronkelwegen-functie tussen de TomTom 40/400/410 & de 42/420/450. Dit was het antwoord:
Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care en excuses voor de wat late reactie, het is erg druk bij ons de laatste paar dagen. Het referentienummer voor uw vraag is 170502-002924.

Er is geen verschil bij het aanmaken van een route tussen de Rider 400/410 en de Rider 420/450.
U kunt zowel op de Rider 410 als de Rider 450 kronkel of spannende routes aanmaken, dit is precies hetzelfde op beide toestellen.

Het enige verschil is dat de Rider 450 een beter scherm heeft qua gevoeligheid terwijl u een handschoen aan heeft.

Ik hoop uw vraag hiermee beantwoord te hebben.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u mij gerust mailen.
Als is het goed begrijp heeft het op het scherm na dus geen meerwaarde om een nieuwe te kopen :)

Ping @Anoshky, jij vroeg op de hoogte gehouden te worden.

@Aschtra leuk speelgoed! Is dat de stealth-versie? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 05-05-2017 10:10 ]

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:32
Aschtra schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:45:
Ik heb sinds woensdag mijn Yamaha R3 :D Dit is enige foto die ik momenteel heb.

[afbeelding]

Rijdt echt fantastisch.
Nu nog een foto bij daglicht! Ziet er goed uit in ieder geval, mooie kleur ook! d:)b

YouTube: MotorcycleGeek

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:49
Leviathius schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:10:
[...]

Nu nog een foto bij daglicht! Ziet er goed uit in ieder geval, mooie kleur ook! d:)b
Heb deze ook nog. Even gezicht weggehaald, maar motor staat er niet volledig op

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/if6iKIW.jpg

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

In Nederland hebben we volgens mij niet eens een terrein dat groot genoeg is voor zo'n stunt :D

Dat liedje bij ~3:00 ook _O- _/-\o_.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-05-2017 10:21 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Aschtra schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:17:
[...]

Heb deze ook nog. Even gezicht weggehaald, maar motor staat er niet volledig op

[afbeelding]
Waarom gezicht weghalen? Schaam je je voor jezelf?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:01
Morgen maar eens de befaamde lekdijk en haar motorverbod trotseren als ik er aan toe kom :D
Pagina: 1 ... 42 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.