Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.575 views

Onderwerpen

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:48
pvink schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:12:
[...]

Mooi! Heb je een bepaalde route gevolgd of zijn jullie gewoon ergens naar toe gaan rijden? Zelf heb ik afgelopen zondag de halve Mergelroute gevolgd. Wat een genot om eens mijn nieuwe motor uit te testen.

Eerst was ik aan het kijken voor die blauwe R6 van 2004...maar ik heb mijn keuze toch laten vallen voor een Honda CBR 600 rr van 2009 met precies 5k op de teller _/-\o_ Het is misschien niet de slimste keuze als beginner, maar ik ben verstandig en probeer hem rustig aan onder de knie te krijgen.

Is 100-115 graden stationair na een middag touren normaal? Met rijden gaat hij rond de 80 graden zitten bij 50-80 km/u
Ach, zo'n 600cc vierpitter is wel prima te doen hoor. Ben zelf ook begonnen met een CBR 600 (F) en dat gaat best. Zolang als je laag in toeren zit is het allemaal niet zo spannend (weinig koppel onderin) en ze laten zich heel makkelijk sturen. Na 6000 rpm begint het pas fun te worden.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

ShininNL schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:24:
Ben begonnen op een ZX6R en ik denk dat het prima motoren zijn om op te leren die 600cc's. Onderin zit er weinig pit in en zijn ze erg vergevingsgezind. Pas als je hem bewust opentrekt tot in de hoge toeren kan het spannend worden, maar ook dat valt wel mee zolang je niet overmoedig wordt in bochten enz :).

Dat ie vrij heet wordt als je stilstaat is ook normaal, zodra je namelijk weer aan het rijden bent zie je de temperatuur al weer heel snel zakken.
Ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik 'te weinig' vermogen bij heb, maar goed, ik rij ook nog maar een paar maanden. Waar ik bij vlot rijden vooral door gehinderd word is (zo heb ik begrepen) mijn grote voorwiel - die maakt dat de transitie van links naar rechts wisselen (afwisselende bochten) vrij log gaat.

Scheelt dat ik de motor ook niet op PK of toeren hoef te rijden, ik heb altijd wel vermogen beschikbaar ongeacht het toerental.

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-11 10:24
Pit heeft de motor voor mijn doen in elke toerental. Ik ben me nu vooral aan het focussen op dat ik de bochten goed trekkend en vloeiend kan nemen. Schakelen zelf doe ik tussen de 4-7k.

Helaas is het vaak aan het regenen..ik verheug me nu al op de volgende dag dat het goed weer is :9

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

cyntax schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:31:
[...]

Heb precies dezelfde RSV maar bij mij is de kleur van het frame gewoon gelijk aan die van de wielen hoor?
De goud/goud - frame/wielen combinatie wijkt altijd af. Was zelfs op de persmotoren zo.
Het frame is namelijk gespoten en de wielen horen geanodiseerd te zijn.

Er zijn wel gevallen bekend dat mensen de wielen ook in de gouden kleur van het frame (Lechler 02175 Gold Dream Evo) hebben gespoten.

Trivia feitje: Dat goud is van oorsprong een Ducati kleur :P

Respect to the man in the icecream van!

• InZane
pvink schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:45:
Schakelen zelf doe ik tussen de 4-7k.
Trek 'm eens door tot 11k ofzo ;)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Mooi! Heb je een bepaalde route gevolgd of zijn jullie gewoon ergens naar toe gaan rijden? Zelf heb ik afgelopen zondag de halve Mergelroute gevolgd. Wat een genot om eens mijn nieuwe motor uit te testen.

Eerst was ik aan het kijken voor die blauwe R6 van 2004...maar ik heb mijn keuze toch laten vallen voor een Honda CBR 600 rr van 2009 met precies 5k op de teller _/-\o_ Het is misschien niet de slimste keuze als beginner, maar ik ben verstandig en probeer hem rustig aan onder de knie te krijgen.

Is 100-115 graden stationair na een middag touren normaal? Met rijden gaat hij rond de 80 graden zitten bij 50-80 km/u
Jep, die temperatuur is normaal. Mijn S1000RR is ook zo'n heethoofd, tank en frame worden ook heet. Dan is tanken gewoon lekker, voel je de tank afkoelen tussen je benen.

En een Supersport als eerste motor kan prima hoor, laat je niet gekmaken. De CBR1000RR uit 2009 was mijn eerste motor (die helaas binnen een week gejat werd) en de opvolger was een S1000RR. Het belangrijkste is dat je het je beseft dat dat ding echt wel snel is. Vroeg schakelen en het rijdt vlot, maar 'gewoon'. Naar mate je meer ervaring hebt zal je vaker de toeren opzoeken en de motor horen gillen :9~ goed vasthouden ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Estoque schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:52:
[...]

De goud/goud - frame/wielen combinatie wijkt altijd af. Was zelfs op de persmotoren zo.
Het frame is namelijk gespoten en de wielen horen geanodiseerd te zijn.
yamaha heeft dat soms ook met hun blauwe versies..
Ik vind dat ook jammer dat het net anders is..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

InZane schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:00:
[...]

Trek 'm eens door tot 11k ofzo ;)
Mijn toerenbegrenzer (als ik die al heb, nooit geprobeerd) stopt bij 9k :P.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:28

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:21:
[...]

Mijn toerenbegrenzer (als ik die al heb, nooit geprobeerd) stopt bij 9k :P.
Pvink heeft een CBR600RR, die gaan tot 14k of iets in die richting... Bij 7k begint zo'n ding net langzaamaan wakker te worden :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• InZane
Chakotay schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:24:
[...]

Pvink heeft een CBR600RR, die gaan tot 14k of iets in die richting... Bij 7k begint zo'n ding net langzaamaan wakker te worden :P
Mijn 600F levert zijn volle vermogen bij 12k, dus zijn 600RR zal ook wel ergens die buurt zitten. Dan zit je wel in de fun zone :9

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

InZane schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:26:
[...]

Mijn 600F levert zijn volle vermogen bij 12k, dus zijn 600RR zal ook wel ergens die buurt zitten. Dan zit je wel in de fun zone :9
Chakotay schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:24:
[...]

Pfff, dan moet je veel te lang wachten. Ik wil fun vanaf stationair 8).

[ Voor 28% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-05-2017 11:30 ]

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

InZane schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:26:
[...]

Dat is juist zo geweldig aan de 600F! Dan geef je gas, verwacht je dat zijn trekkracht af gaat vlakken na de 8k RPM, en dan begint ie juist harder te trekken _/-\o_

Het verbruik vindt het wel iets minder. Maarja, smiles per gallon he...

All-Round nerd | iRacing Profiel

• pvink
HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:29:
[...]

[...]

Pfff, dan moet je veel te lang wachten. Ik wil fun vanaf stationair 8).
In de 1 zit hij zo op hoge toeren, maar ik zal eens kijken hoe hij rijdt hoger in de touren op hogere versnellingen. Ik woon bij de Duitse grens gelukkig O-)

Specs zeggen dat hij in 3,3 sec de 100 kan halen.

• InZane
pvink schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:34:
[...]

In de 1 zit hij zo op hoge toeren, maar ik zal eens kijken hoe hij rijdt hoger in de touren op hogere versnellingen. Ik woon bij de Duitse grens gelukkig O-)

Op een B weggetje kan het ook best fun zijn. Had laatst een BMW op mijn bumper achterband hangen, totdat we een rotonde tegenkwamen. Beetje afremmen, rustig terug tikken naar 2, rotonde half rond en vol het gas open trekken en vervolgens nog maar een heel klein stipje zien in je spiegels >:)

Ja, soms ben ik nog net een klein kind :+

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

pvink schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:34:
[...]

Mijn specs zeggen sub-5-seconden maar dat haal ik toch écht niet :+.

• pvink
HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:45:
[...]

Beter je best doen of afvallen :>

Welke mods qua looks hebben jullie toegepast?

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:29
[...]

Dat komt omdat jij moet schakelen als een malle :+

@pvink Onder andere carbon kapje op de uitlaat, andere koppelingdrukplaat (droge koppeling) en een keyguard van carbon.

En dan wil ik in de nabije toekomst: Hugger carbon, race fuelcap

Edit: Hij kwam al met een donkere kuipruit, BOS dempers en open koppeling cover. Dus dat scheelt natuurlijk :9

[ Voor 40% gewijzigd door lolgast op 02-05-2017 12:36 ]

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Onlangs op een Panigale 1299S gereden met Quickshift. HO-LY-SHIT!

Blij dat ik nooit zo'n ding kan/wil betalen, want dat is gewoon te gek voor woorden.
En dan te bedenken dat er nog mensen zijn, die dan 80k neertellen voor een nog snellere versie :P

Respect to the man in the icecream van!

• InZane
pvink schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:47:
Ik heb er zelf nog niks aan gedaan, maar hij kwam al met LED knippers, donkere kuipruit en Mivv herriepijp.

Eerste wat ik op korte termijn ga doen is een 12V aansluiting maken en een mount zoeken voor mijn telefoon.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:54
[...]

Met de twin rij ik wel eens mee met groepje op r6,cbr,rsv.
Die jongens hebben 1 tot 2 jaar hun A en op de dijkjes ben ik ze zo kwijt.
Wat echt typerend is bij een rit dat op rechte stukken ze aan het gas jengelen, maar zodra ze een bocht ruiken wordt er nog net niet een peer keer gestoken... :'(

Laatst keer bij Deventer over dijkje moest ik samen met een alp rijder stoppen om op ze te wachten >:)
Kortom je kun echt wel veel met zo'n kameel, en je ziet ook meteen wat ervaring doet.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]
Carbon voorspatbord.
Carbon achterspatbord.
Carbon kettingbeschermers.
Carbon tankbeschermers.
Carbon voortandwielbeschermer.
Carbon tussenstuk buddyseat.
Zwarte CNC hendels met carbon. (Kort model)
Zwarte CNC tankdop zonder sleutel met carbon.
Zwarte CNC rearsets met carbon.
Zwarte CNC doppen voor remvloeistofreservoirs/koppelingsvloeifstofreservoir.
Zwarte CNC ventieldoppen.
Korte kentekenplaathouder met LED knipperlichten.
Donker ruitje.
Donkere koplampbeschermer.
TechSpec tankpads.

En dan vergeet ik vast nog wat :o

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 02-05-2017 13:03 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Beter je best doen of afvallen :>

Akrapovic systeem + ECU mappen
Underbody (moet mn carbon underbody nog aanpassen)
Verwijderen van stepjes
Korte nummerplaathouder
Andere stepjes met inverted schakelpatroon

3.3s vind ik overigens erg netjes voor een R6, als ik me bedenk dat de S1000RR daar 3.1s voor nodig heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 02-05-2017 13:06 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
noes schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:06:
[...]

Akrapovic systeem + ECU mappen
Underbody (moet mn carbon underbody nog aanpassen)
Verwijderen van stepjes
Korte nummerplaathouder
Andere stepjes met inverted schakelpatroon

3.3s vind ik overigens erg netjes voor een R6, als ik me bedenk dat de S1000RR daar 3.1s voor nodig heeft.
Een R6 is ook wat lichter om te compenseren. De winst bij een liter-supersport tov een 600 zit hem vooral in de topsnelheid en de acceleratie op (zeer) hoge snelheid

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

kneusteun schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:44:
[...]

Met de twin rij ik wel eens mee met groepje op r6,cbr,rsv.
Die jongens hebben 1 tot 2 jaar hun A en op de dijkjes ben ik ze zo kwijt.
Wat echt typerend is bij een rit dat op rechte stukken ze aan het gas jengelen, maar zodra ze een bocht ruiken wordt er nog net niet een peer keer gestoken... :'(

Laatst keer bij Deventer over dijkje moest ik samen met een alp rijder stoppen om op ze te wachten >:)
Kortom je kun echt wel veel met zo'n kameel, en je ziet ook meteen wat ervaring doet.
Was dat Pilatus niet die dat zo vaak roept? "Het gaat om het poppetje"? :+

Als ik die gast zit in dat RD04 filmpje dat ik hierboven postte, waarvan @Ethirty al zei dat hij al blij zou zijn met 10% van zijn skills, dat soort gasten kunnen elke motor een succes maken. Er zijn gewoon heel veel plezierrijders, en een percentage daarvan rijd voor het posen.

Als je daarentegen het hele jaar doorrijd móet je wel skills vergaren. Je leert het snel genoeg af om wheelies te maken als het wegdek blank staat of even lekker gassen met -2 graden >:). En van wat ik tot nu toe gezien heb moet je voor terreinrijden ook aardig het gas erop durven houden, dus als je iemand met een allroad ziet moet je niet de aanname doen dat die langzaam zullen rijden, die zijn wellicht hardstikke doorgewinterd en weten hoe je onder alle omstandigheden de vaart erin houd.

En daar zit voor mij de aantrekkingskracht, het beheersen van de techniek. Gas opentrekken heb ik in 10 jaar autorijden al vaak genoeg gedaan.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:52

Ethirty

Who...me?

[...]

Even kijken hoor.
- radiator bescherming
- tail tidy
- led knippers achter
- led knippers + drl voor
- full Akra

Als ik het zo lees is het nog niet eens zo veel, maar toen klonk het (in euro's) als heel veel. :P
Vandaag of morgen even nieuwe rem en koppelingshendels van Puig scoren en ik ben op zoek naar een andere ruit om turbulentie tegen te gaan.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:22:
[...]

[...]
De grootste performancewinst kan je behalen door die rare connector tussen het stuur en het zadel te vervangen.

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Iedereen roept dat :P

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

dus als je iemand met een allroad ziet moet je niet de aanname doen dat die langzaam zullen rijden, die zijn wellicht hardstikke doorgewinterd en weten hoe je onder alle omstandigheden de vaart erin houd.
Ik herinner me nog hoe ik net mijn rijbewijs had en ging rijden met een aantal mensen van MF die jonger dan ik waren. Een gast reed zijn, ik meen oude Tenere, zowat met zijn steps aan de grond. Toen ik vroeg hoe hij dat ding zo plat kreeg bleek hij al een paar keer Europa doorgecrossed te hebben en in de Sahara geweest te zijn.

Sindsdien denk ik wel 2x na voor ik een oordeel vel op basis van het type motor dat iemand rijdt. :P

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ethirty schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:30:
[...]

Sindsdien denk ik wel 2x na voor ik een oordeel vel op basis van het type motor dat iemand rijdt. :P
Hoe minder iemand zijn motor poetst, hoe meer hij/zij ermee rijdt.

Hierboven iemand die gelijk na het weekend zijn motor weer had opgepoetst. Bij de mijne is het nog een flink slagveld van vliegjes ;) Geen tijd om schoon te maken. Rijden met dat ding! :)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 21:48

4x2

lộn xộn quá

En van wat ik tot nu toe gezien heb moet je voor terreinrijden ook aardig het gas erop durven houden, dus als je iemand met een allroad ziet moet je niet de aanname doen dat die langzaam zullen rijden, die zijn wellicht hardstikke doorgewinterd en weten hoe je onder alle omstandigheden de vaart erin houd.
Dat werkt op de straat ook wel hoor (en als het niet meer werkt was je in 99% vd gevallen toch wel op je bek gegaan :p )
Maar onverhard is het idd nog belangrijker, de keren dat ik dr met die bmw naast lag was het meestal te wijten aan het feit dat ik te voorzichtig deed.

leeg

• pvink
Leuke lijstjes hierboven, stof om al over na te denken! Carbon zal erg goed staan :)
Ik ga eerst een andere cover voor de achterzit halen..voorlopig hoef ik toch niemand achterop.

Elke keer dat ik gereden heb pak ik een kwartier de tijd om alle vliegjes van de motor en mijn pak af te halen..af gelopen zondag ben ik in een zwerm met bijen gevlogen toen ik ~130 reed wat geen pretje was met schoonmaken :P

• kneusteun
Je voorwiel moet "vliegen" omdat als die eenmaal zakt dan wordt het een gevecht wat je niet wil.
Dus gas erop houden en als je remt dan heel soepel alles doen.

Trek je rem maar eens aan de voorzijde vol in.... dan lig je al voordat je stilstaat.

Nog leuke van afgelopen weekend, maat die voor het eerst zijn xtz750 het zand op ging.
[Video: http://i.imgur.com/gbMwShx.mp4]

[ Voor 21% gewijzigd door kneusteun op 02-05-2017 14:25 ]

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pvink schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:15:
Leuke lijstjes hierboven, stof om al over na te denken! Carbon zal erg goed staan :)
Ik ga eerst een andere cover voor de achterzit halen..voorlopig hoef ik toch niemand achterop.

Elke keer dat ik gereden heb pak ik een kwartier de tijd om alle vliegjes van de motor en mijn pak af te halen..af gelopen zondag ben ik in een zwerm met bijen gevlogen toen ik ~130 reed wat geen pretje was met schoonmaken :P
Als ik dat zou doen, kan ik qua tijd net zo goed met de auto naar mijn werk.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:55

steveman

Comfortabel ten onder

"Bij twijfel gas bij" vergt even een knop die je om moet zetten, maar in een groepje herken je die 's avonds terug aan een soort van fitte verschijning (de anderen zijn kapot van de hele dag hun motor weer oprapen :P).

't Was voor die bijen vast ook geen picknick!

[ Voor 56% gewijzigd door steveman op 02-05-2017 14:31 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• PilatuS
  • Niet online
Carbon hoeft niet eens heel duur te zijn. Voor mijn motor is het van KTM zelf echt heel duur. Ik heb het nu allemaal van: http://www.the-carbon-king.com/

Een achterspatbord kost bijvoorbeeld ongeveer 100 euro. Dit is dan echt carbon in glossy twill weave. Nog een hoop geld maar opzich goed te doen.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:22:
[...]

Een R6 is ook wat lichter om te compenseren. De winst bij een liter-supersport tov een 600 zit hem vooral in de topsnelheid en de acceleratie op (zeer) hoge snelheid
15kg lichter ;)

S1000RR 204kg vs R6 189kg.

Dat de top hoger ligt is logisch, maar had iets groter verschil verwacht in de 0-100 ivm de kracht onderin: die is ook wat groter bij de duizend. Blijkbaar maakt dat minder verschil dan ik dacht.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
Misschien zit de Yamaha gewoon beter in elkaar dan de BMW })

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:13:
[...]

15kg lichter ;)

S1000RR 204kg vs R6 189kg.

Dat de top hoger ligt is logisch, maar had iets groter verschil verwacht in de 0-100 ivm de kracht onderin: die is ook wat groter bij de duizend. Blijkbaar maakt dat minder verschil dan ik dacht.
Er speelt ook heel veel mee. Het voorwiel op de grond houden is sowieso lastig. Verder is de grip ook maar beperkt door het kleine contactoppervlak. Meer vermogen is niet gelijk echt sneller dan. Bij auto's zie je ook allemaal vreemde getallen. Er zijn auto's met 600pk die net zo hard naar de 100 gaan als auto's met 1000pk waarbij het gewicht niet eens veel scheelt.

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:31
[...]

Het hotel had een aantal (stuk of 25) routes die je in kon laden op de TomTom. Routes van 100 km tot dik over de 500 km, en dan kon je ook nog kiezen tussen routes met weinig en veel bochten. Wij gingen natuurlijk voor de routes met de meeste bochten :9 Ik raad het hotel in ieder geval aan, ontbijt en avond eten was verzorgd en echt lekker ook. Bier smaakte daar ook prima ;)

De RSV is mijn eerste motor en dat ging prima. Zoals hier door iemand al werd gezegd, was ik ook bang dat ik juist als een idioot zou gaan rijden op een erg lichte motor. Nu moest ik wel super voorzichtig doen en stapje voor stapje wat meer durven. Ik heb mijn 'lesje' daarvoor eigenlijk al wel gehad; jaren geleden toen ik nog op de schakel brommert reed haalde mijn maatje zijn rijbewijs en een Z750 die via het gashendel geknepen was. Ik dacht, ik ken rijden, ik doe dat wel even. Accelereer de bocht uit en geef vol gas, want dan kon met de brommert ook. Godzijdank dat het gashendel geknepen was.......
Estoque schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:22:
[...]

Mooie motoren blijven het, enige wat ik nooit gesnapt hebt is het feit dat het frame een andere kleur heeft als de wielen? Vind dit de grootste boosdoener in het ontwerp van die motor.

Afgelopen weekend bij de SBK nog een aantal gezien op de parking, maar telkens bij het zien van zo'n Aprilia vraag ik mij dat af.
Bij mijn 2007 Factory valt het wel mee, maar bij de 2006 Factory is het opvallend inderdaad..

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:58
PilatuS schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:18:
[...]

Er speelt ook heel veel mee. Het voorwiel op de grond houden is sowieso lastig. Verder is de grip ook maar beperkt door het kleine contactoppervlak. Meer vermogen is niet gelijk echt sneller dan. Bij auto's zie je ook allemaal vreemde getallen. Er zijn auto's met 600pk die net zo hard naar de 100 gaan als auto's met 1000pk waarbij het gewicht niet eens veel scheelt.
Vergeet ook niet dat die 600cc net even wat sneller in zn toeren trekt en daardoor sneller in de powerband zal zitten dan een 1000cc.

Zullen kleine verschillen zijn maar sowieso is 0-100 voor motoren vergelijken een beetje zinloos. Vrijwel elke motor > 500c doet dat rap zat wat mij betreft

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Voor @caesar1000:

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Vanmiddag even naar MDI heen en weer gecrossed voor een mooi setje Puig hendels.

"Eerst maar even de koppelingshendel doen voor ik aan de rem begin, die is het makkelijkst", dacht ik nog. Toen 3 kwartier later het halve stuur los lag en ik de hendel nog steeds niet los had, heb ik alles maar weer in elkaar gezet. :')

Leuk, die constructie die die japanners hebben bedacht om de "handkappen" vast te maken. :/

Vanavond maar eens op zoek naar wat docu, volgens mij zag ik iets simpels over het hoofd.

#team_UTC+1

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 19:12:
Vanmiddag even naar MDI heen en weer gecrossed voor een mooi setje Puig hendels.

"Eerst maar even de koppelingshendel doen voor ik aan de rem begin, die is het makkelijkst", dacht ik nog. Toen 3 kwartier later het halve stuur los lag en ik de hendel nog steeds niet los had, heb ik alles maar weer in elkaar gezet. :')

Leuk, die constructie die die japanners hebben bedacht om de "handkappen" vast te maken. :/

Vanavond maar eens op zoek naar wat docu, volgens mij zag ik iets simpels over het hoofd.
Ik heb de handkappen van m'n MT nog niet gemonteerd omdat 't ding dan niet meer binnen kan. Ding is nú 90Cm. breed en past dus precies door een poort/deur van 80Cm. :+

Offerte voor het zetten van een nieuwe garage (24M2 (+vergunning) is gisteren ingediend. Komt er meteen een roldeur van 3 Meter breed in.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Het ziet er naar uit dat die handkap er gewoon helemaal af moet om die hendel normaal los te krijgen. Er zit verlichting aan vast en dient als kabel geleider voor de knoppen aan de linkerkant. En dit alles binnen enkele centimers van de tank-lak. Oh joy. -O-

Alternatief is om de hele koppelingskabel los te halen om wat speling te krijgen, maar dan kan ik die daarna opnieuw afstellen en daar mis ik toch echt de skills voor.

#team_UTC+1

Verwijderd

Auuww :X

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:54:
Het ziet er naar uit dat die handkap er gewoon helemaal af moet om die hendel normaal los te krijgen. Er zit verlichting aan vast en dient als kabel geleider voor de knoppen aan de linkerkant. En dit alles binnen enkele centimers van de tank-lak. Oh joy. -O-

Alternatief is om de hele koppelingskabel los te halen om wat speling te krijgen, maar dan kan ik die daarna opnieuw afstellen en daar mis ik toch echt de skills voor.
Die kabel moet sowieso los, hoe wil je anders de hendel los pakken? 8)
  • Hendel intrekken
  • Buitenmantel vastpakken en naar buiten trekken (gaat niet!!).
  • Hendel lossen.... De buitenmantel komt méé / los.
  • Stel wieltje bij de hendel zover mogelijk "in" draaien en zorgen dat 't gleufje in lijn zit met de gleuf in de bevestiging zodat de binnenkabel er door kan.
  • Boutje van de hendel lossen....
  • Hendel vervangen.
  • Spul weer in omgekeerde volgorde vastzetten en de speling op je hendel controleren.
Aan de instellingen aan de kant van het koppelingshuis hoef je niet eens áán te komen :9

P.S. Kijk even goed uit bij het losnemen van de hendel vanaf de binnenkabel dat je 't plastic hoesje wat om 't "tonnetje" zit niet stuk/kwijt maakt.... Dat ding zit er niet voor niets!!

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 02-05-2017 22:24 ]

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ethirty schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 21:54:

Wellicht heb je hier iets aan:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=k5kXZIjTLAk]

Wel bizar hoe ze die constructie hebben ontworpen, niet echt handig.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

cyntax schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:31:
[...]

Wellicht heb je hier iets aan:
[video]

Wel bizar hoe ze die constructie hebben ontworpen, niet echt handig.
WTF!! 8)7

Ik ben blij dat mijn MT iets meer gebaseerd is op een SS waarbij je tijdens een dagje circuit ooit wel eens snel een hendeltje moet kunnen wisselen, ooit...... >:)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:12:
[...]

Die kabel moet sowieso los, hoe wil je anders de hendel los pakken? 8)
  • Hendel intrekken
  • Buitenmantel vastpakken en naar buiten trekken (gaat niet!!).
  • Hendel lossen.... De buitenmantel komt méé / los.
  • Stel wieltje bij de hendel zover mogelijk "in" draaien en zorgen dat 't gleufje in lijn zit met de gleuf in de bevestiging zodat de binnenkabel er door kan.
  • Boutje van de hendel lossen....
  • Hendel vervangen.
  • Spul weer in omgekeerde volgorde vastzetten en de speling op je hendel controleren.
Aan de instellingen aan de kant van het koppelingshuis hoef je niet eens áán te komen :9

P.S. Kijk even goed uit bij het losnemen van de hendel vanaf de binnenkabel dat je 't plastic hoesje wat om 't "tonnetje" zit niet stuk/kwijt maakt.... Dat ding zit er niet voor niets!!
Ik heb het al eens eerder gedaan. Zolang je het "tonnetje" als draaipunt kan gebruiken wip je de hendel er zo uit (zoals in het filmpje van cyntax). Alleen moet je dan wel ruimte hebben en laat daar nou net die kap zitten.

Helaas is die kap van de MT-09 Tracer zo te zien simpeler te verwijderen dan bij de 07. Ja, ik zei simpeler :X

#team_UTC+1

• sypie
  • Niet online
Gisteren liet de instructeur mijn even een paar rondjes op zijn motor rijden. De lesmotor is een Honda Hornet, zenuwachtig ding naar mijn idee... Zijn motor is een Honda Shadow 750. Die rijdt veel meer naar mijn smaak, voor zover ik dat in een paar rondjes kon beoordelen.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
bolleh schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:11:
[...]

Vergeet ook niet dat die 600cc net even wat sneller in zn toeren trekt en daardoor sneller in de powerband zal zitten dan een 1000cc.

Zullen kleine verschillen zijn maar sowieso is 0-100 voor motoren vergelijken een beetje zinloos. Vrijwel elke motor > 500c doet dat rap zat wat mij betreft
Mwah, ik vind het dan nog best bizar dat mijn opgevoerde brommert(ninja 300cc) t in 5.6 seconden doet. Nog niet eens de helft langzamer dan de 1000cc...

Ding is nat 174 KG, dus dat scheelt ook niet bizar veel.

Goed, eer dat ik op 130 zit, zit die 1000cc waarschijnlijk al richting de 200, maar dat zijn details :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:20

charrel

Cortisol4life..

Dat heeft ook meer te maken met het vermogen op het asfalt krijgen. Mijn vorige motor een getunede zrx1200r trok op de testbank in 1.42sec naar de 100. In het echt moest daar dik en seconde bij als ik de voorvork insnoerde met spanbanden en alles perfect deed was het 2.5sec op de weg.
Gaat dus niet zozeer om de paarden onder het zadel, meer om de ezel die erop zit >:)

• PilatuS
  • Niet online
DragonSlayer666 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 00:58:
[...]

Mwah, ik vind het dan nog best bizar dat mijn opgevoerde brommert(ninja 300cc) t in 5.6 seconden doet. Nog niet eens de helft langzamer dan de 1000cc...

Ding is nat 174 KG, dus dat scheelt ook niet bizar veel.
100pk of 200pk scheelt dan ook weer niet eens 1 seconde. Het verschil tussen jouw fiets en een 125cc is dan wel weer erg groot. Jij zit met je 300 precies op het punt dat het snel aan het worden is.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
PilatuS schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 01:10:
[...]

100pk of 200pk scheelt dan ook weer niet eens 1 seconde. Het verschil tussen jouw fiets en een 125cc is dan wel weer erg groot. Jij zit met je 300 precies op het punt dat het snel aan het worden is.
Klopt, rijd regelmatig met "volwassen" motoren, kom overal mooi mee. Alleen de "ff snel inhalen" acties bij 70+ merk ik dat ik net vermogen mis.

300 is ernstig leuk rijden, raad het iedereen aan om een keer te doen. Als ik met mensen tour leen ik haar zonder problemen voor een paar minuten uit.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-11 14:33
Van het weekend dus wat rondjes op het circuit gedaan, tijden uiteindelijk gelogd via racechrono. Nauwkeurigheid was erg goed (tijden kwamen overeen met rondetijden verstrekt door circuit zelf, nauwkeurigheid was beter dan de losse gps laptimer van mijn broertje). UI van racechrono zelf was niet echt een probleem, ik was de eerste dag vooral bezig met mensen voorbijrijden (had een te trage groep geboekt) en de 2e dag had ik vooral moeite om de tijden van dag 1 nog te halen gezien mijn voorband wat harder op ging dan gedacht en mijn heup/conditie het beste op dag 1 al hadden gegeven, dus de 2e dag meer gelet op wat anderen in de snellere groep deden (was naar snellere groep gezet) en kijken waar wat beter kan, uiteindelijk dus totaal niet met rondetijden bezig geweest.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

welk circuit en wat waren je tijden dan?? Haha

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Bastard
Tylen schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:03:
welk circuit en wat waren je tijden dan?? Haha
Mettet, rond de 1:18-1:19.

• Tylen

Tylen

Ah nette tijden hoor 👍🏻

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Vanochtend onderweg naar het werk even de 'spannende route' functie van de nieuwe Tomtom getest. Werkt prima, ik kreeg zo'n 58km voornamelijk dijkjes e.d., en het ging niet dwars door Utrecht :P

Bij een punt waar ik een dijkje langs een rivier op moest stond echter de brug open. Geen zin om daar op te gaan wachten, dus de nog wat smallere dijk aan de andere kant gepakt, in de verwachting nog wel een brug tegen te komen verderop. De TomTom bleef echter maar zeuren dat ik terug moest, een paar km verderop zag ik waarom... De enige brug was dit ding:

past best

Welke hij natuurlijk niet kende aangezien het een fietsersbrug is. Ik zag echter nergens fietspad/verbods/etc-bordjes, dan mag ik er best overheen toch? O-) Daarna pakte hij direct de route aan de andere kant weer op, lekker snel apparaat.

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-11 12:38
Chakotay schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:53:
Vanochtend onderweg naar het werk even de 'spannende route' functie van de nieuwe Tomtom getest. Werkt prima, ik kreeg zo'n 58km voornamelijk dijkjes e.d., en het ging niet dwars door Utrecht :P
Welke TomTom heb je?

V-Strom 650

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Rider 400. Ik was eigenlijk van plan om een Rider 420 of Zumo 395 te komen binnenkort, maar bij de motor die ik dit weekend gekocht heb zat een 400. Eerst maar even testen of die bevalt dus :)

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Afgelopen weekend samen met @Joopieboy naar het World Superbike te Assen geweest. Letterlijk alle uithoeken van het circuit mee mogen maken en dus ook de grid zoals hieronder te zien. :*)

Zondag backstage nog onverwacht tussen Rea, Sykes en Van der Mark gestaan. Wat een bijzonder weekend! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5AXOvuvrmnV7p3rJrD1Nc9jG/full.jpg
Geef mij maar de onderstaande >:)

bolleh schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:11:
[...]

Sowieso moet je het dan over de 0-200 tijd gaan hebben. Dan zijn er wel grote verschillen te zien tussen een 600 en 1000. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door caesar1000 op 03-05-2017 11:14 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
caesar1000 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:12:
Afgelopen weekend samen met @Joopieboy naar het World Superbike te Assen geweest. Letterlijk alle uithoeken van het circuit mee mogen maken en dus ook de grid zoals hieronder te zien. :*)

Zondag backstage nog onverwacht tussen Rea, Sykes en Van der Mark gestaan. Wat een bijzonder weekend! :)

[...]
Nice! Hoe kom je daar zo bij terecht?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:53:

Bij een punt waar ik een dijkje langs een rivier op moest stond echter de brug open. Geen zin om daar op te gaan wachten, dus de nog wat smallere dijk aan de andere kant gepakt, in de verwachting nog wel een brug tegen te komen verderop. De TomTom bleef echter maar zeuren dat ik terug moest, een paar km verderop zag ik waarom... De enige brug was dit ding:

[afbeelding]

Welke hij natuurlijk niet kende aangezien het een fietsersbrug is. Ik zag echter nergens fietspad/verbods/etc-bordjes, dan mag ik er best overheen toch? O-) Daarna pakte hij direct de route aan de andere kant weer op, lekker snel apparaat.
zoiets zou ik nou nooit doen.. O-)
YouTube: Hairy bikers in Wales

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
caesar1000 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:12:

[afbeelding]

[...]

Geef mij maar de onderstaande >:)

[video]

[...]

Sowieso moet je het dan over de 0-200 tijd gaan hebben. Dan zijn er wel grote verschillen te zien tussen een 600 en 1000. ;)
oh, ik stond zondag frontstage met een maatje :P

• Bastard
Tylen schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:23:
Ah nette tijden hoor 👍🏻
Bedankt. Viel mij ook niet echt tegen, maar mijn broertje liep 1:13's te knallen dus dat geeft een enigszins scheef referentiekader :P.

Wel irritant dat de electra altijd zo'n probleem is op Mettet 8)7

• Xoxol
Chakotay schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:05:
[...]

Rider 400. Ik was eigenlijk van plan om een Rider 420 of Zumo 395 te komen binnenkort, maar bij de motor die ik dit weekend gekocht heb zat een 400. Eerst maar even testen of die bevalt dus :)
Ahhh, ik was aan het kijken voor TomTom 450, maar tot nu toe positief over 400?

V-Strom 650

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Xoxol schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:41:
[...]

Ahhh, ik was aan het kijken voor TomTom 450, maar tot nu toe positief over 400?
Tot nu toe wel, maar ik heb hem net een paar dagen :) Voordat ik er een nuttig oordeel over kan maken moet ik in ieder geval nog even kijken hoe hij met .gpx routes en tracks omgaat. .ITN ga ik denk ik niet eens proberen, harde routepunten zijn waardeloos.

• Xoxol
@Chakotay Zodra je oordeel hebt gevormd, hoor ik dat graag! :)

V-Strom 650

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Xoxol schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:47:
@Chakotay Zodra je oordeel hebt gevormd, hoor ik dat graag! :)
Zie hier voor een zeer uitgebreide review van het ding :)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

Je hebt een drietal extra "spiegeltjes", werkt dat nou fijn tegen de dode hoeken? Dat ding in het midden ziet er wel geinig uit :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Die twee ronde heb ik ook. Erg fijn, meer zicht ipv ellebogen :+

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vrijdag schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:01:
[...]

Je hebt een drietal extra "spiegeltjes", werkt dat nou fijn tegen de dode hoeken? Dat ding in het midden ziet er wel geinig uit :)
Ik heb geen blinde hoeken meer idd..
Ik starte met die riderscan, maar door mijn armen had ik nog steeds blinde hoeken, dus toen voor £1 op ebay die ronde blinde hoek spiegels gekocht en die zijn geniaal.
Maegrim schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:31:
Die twee ronde heb ik ook. Erg fijn, meer zicht ipv ellebogen :+
Idd zeker aan te raden.. riderscan ding is zonde van het geld (in hindsight..)

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
ToolkiT schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:12:
[...]

Ik starte met die riderscan, maar door mijn armen had ik nog steeds blinde hoeken, dus toen voor £1 op ebay die ronde blinde hoek spiegels gekocht en die zijn geniaal.

[...]

Welke zijn dat dan? Ik zou ook wel wat aan mijn blinde hoeken willen doen :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dryhte schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:31:
[...]

Deze heb ik laatst voor mijn camper gekocht:
http://www.ebay.co.uk/itm/291946397063
Was zelfde type als op de motor..

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11 18:05
Dryhte schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:31:
[...]

Gewoon sneller rijden dan de rest, heb je nergens last van :+

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:46

Least Inkling

Product of the cold war

Afwisselend amazone-zit kan ook helpen ;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:57
Chakotay schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:17:
[...]

POIs zijn leuk, routes staat het internet al vol mee en heeft voor mij 0 meerwaarde als het voorgeinstalleerd staat. Voornaamste upgrade van de 420/450 is volgens mij een gevoeliger scherm, en verbeterde kronkelroutes-routering. Dat laatste is echter softwarematig, mogelijk dat dat dus ook in de laatste update van de 400/410 zit... Ik probeer dat nog uit te vinden, eens zien wat de Tomtom klantenservice zegt :)
Houd me up tot date als je iets hoort van TomTom ;)
Ik heb pas kort voor de release van de 420/450 een 410 gekocht...

Mensen met een tail tidy: merk je dat je meer viezigheid op je krijgt zoals regen/modder ipv met zo'n originele taartschep?

• PilatuS
  • Niet online
Anoshky schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:08:
[...]

Mensen met een tail tidy: merk je dat je meer viezigheid op je krijgt zoals regen/modder ipv met zo'n originele taartschep?
Hangt van het model af, maar bij een hoop motoren word de boel zeker een stuk viezer.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
[...]

Ik heb jarenlang op een GSX-R & RSV Mille rondgereden waar de kentekenplaathouder niet meer dan een minimaal stukje metaal en 2 schroefjes was, kreeg nooit zooi op mijn rug. De RSV had nog wel een hugger boven de achterband, maar de GSX-R niets behalve een klein verticaal plaatje voor de schokdemper.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Bij de S1000RR merk ik dat slechts een beetje. Nu heb ik nooit met de originele spatbord/nummerplaathouder gereden, dus vergelijk heb ik niet. Wel een beetje zand/nattigheid vaak op de onderkant van mn rugzak, dus die kan ik niet zomaar op het parket zetten ;)

Wel wordt de onderkant van de kont heel vies.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

De aanhouder wint: na mijn stuur nog wat verder gedemonteerd te hebben dan ik gisteren zin in had, kwam de koppelingshendel er zo uit. De remhendel daarna was in verhouding een fluitje. :Y)

Eindelijk zit het laatste stukje koppeling niet meer nét buiten bereik van mijn vingertoppen. :)

#team_UTC+1

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:11:
[...]

Ik heb jarenlang op een GSX-R & RSV Mille rondgereden waar de kentekenplaathouder niet meer dan een minimaal stukje metaal en 2 schroefjes was, kreeg nooit zooi op mijn rug. De RSV had nog wel een hugger boven de achterband, maar de GSX-R niets behalve een klein verticaal plaatje voor de schokdemper.
Het hangt ook vooral af van hoe lang de kont van de motor is. Als het achterwiel verder uitsteekt dan de kont krijg je met een korte houder heel veel zooi op de motor en rug. Een hugger beschermt eigenlijk alleen tegen zooi op de achterveer en daar rondom.

Met mijn motor en korte houder krijg ik veel zooi op de achterkant van de motor. Gelukkig rij ik vrijwel nooit in de regen :P

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, Hyperpro doet nog goede zaken... Net even een afspraak ingepland voor de Caponord, de eerste mogelijkheid was 13 juni :o
PilatuS schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:44:
[...]

Het hangt ook vooral af van hoe lang de kont van de motor is. Als het achterwiel verder uitsteekt dan de kont krijg je met een korte houder heel veel zooi op de motor en rug. Een hugger beschermt eigenlijk alleen tegen zooi op de achterveer en daar rondom.

Met mijn motor en korte houder krijg ik veel zooi op de achterkant van de motor. Gelukkig rij ik vrijwel nooit in de regen :P
Dat is waar natuurlijk. Deze moteren waren beide uit 2001, toen hadden sportfietsen nog een kont waar Kim Kardashian jaloers op kan zijn ipv de minimalische dingen die je tegenwoordig ziet :P

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:44:
[...]

Gelukkig rij ik vrijwel nooit in de regen :P
"Een echte motorrijder" zoals de verkoopster gisteren (een beetje denigrerend) tegen mij zei toen ik uitlegde niet op de motor te zijn omdat het regende. :P

#team_UTC+1

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:39
Ethirty schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:51:
[...]

"Een echte motorrijder" zoals de verkoopster gisteren (een beetje denigrerend) tegen mij zei toen ik uitlegde niet op de motor te zijn omdat het regende. :P
Zegt de mevrouw die wss in haar auto naar haar werk in de motorzaak gaat :F

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Vind dat altijd zulke onzin. Je hebt de mogelijkheid met de auto te gaan of motor wanneer het regent. Het heeft in dit geval geen nut om met de motor te gaan. Dan ben je toch dom als je in de regen gaat zitten. Echte motorrijder, pfff :o

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

PilatuS schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:01:
[...]

Vind dat altijd zulke onzin. Je hebt de mogelijkheid met de auto te gaan of motor wanneer het regent. Het heeft in dit geval geen nut om met de motor te gaan. Dan ben je toch dom als je in de regen gaat zitten. Echte motorrijder, pfff :o
Sinds wanneer is iemand dom als die in de regen gaat zitten :+ .

Ik heb persoonlijk niet zo een probleem met regen op de motor. Hagel vindt ik minder fijn, dan kies ik wel het koekblik boven de motorfiets.

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Met regen is het vaak drukker op de weg, dan zit ik juist liever op de motor :P Alleen de combinatie van donker, regen en beginnende file is irritant vanwege de vele remlichten.

• PilatuS
  • Niet online
byn124 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:06:
[...]

Sinds wanneer is iemand dom als die in de regen gaat zitten :+ .

Ik heb persoonlijk niet zo een probleem met regen op de motor. Hagel vindt ik minder fijn, dan kies ik wel het koekblik boven de motorfiets.
Ik zeg niet dat het altijd dom is om in de regen te rijden. Wanneer je de keuze hebt om iets op te gaan halen bij een motorzaak oid en het met de auto net zo snel is als met de motor, waarom zou je dan in de regen gaan zitten ? Omdat je dan ineens een echte motorrijder bent als je er voor kiest om onnodig nat te worden ?

• Tylen

Tylen

Bastard schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:28:
[...]

Bedankt. Viel mij ook niet echt tegen, maar mijn broertje liep 1:13's te knallen dus dat geeft een enigszins scheef referentiekader :P.

Wel irritant dat de electra altijd zo'n probleem is op Mettet 8)7
Doet ie goed hahaha. Ik vond mettet ook altijd wel leuk. Maar niet op een 1000, het is meer een 600 baantje.

Als je optijd bent heb je altijd wel stroom, maar als je telaat bent moet je de buren lief aankijken ;)

• kneusteun
Gewoon investeren in goed pak en dan is regen best leuk! beetje door de drek :) beetje klooien.
Het is dat ik loop naar me werk.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 16:01:
[...]

Exact. Waarom zou ik vrijwillig 2u in de regen gaan rijden naar een onbekende plek, als ik een leasebak met navi heb. :+

Alsof mensen vrijwillig in de tuin gaan zitten als het hoost. :P

Anyhoe, net ook nog even mijn nieuwe jas opgepikt en het vakantiegeld, dat overigens nog gestort moet worden, begint al weer aardig op te raken. Geld moet, net als een motor, rollen.

#team_UTC+1

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ToolkiT schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:12:
[...]

[...]

Ha thnx, misschien maar eens proberen. Hoewel ik wel bar ends ondersteboven heb, weet niet of dat dan ook goed werkt qua kijkhoek.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
De RSV gaat helaas de verkoop in, zit met het idee om iets anders te halen voor deze zomer als fun motor waar de vriendin ook enigszins achterop kan en later zelf ook op kan rijden.

[ Voor 18% gewijzigd door cyntax op 03-05-2017 18:03 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Ik ben een échte mooiweer poser :P

Eigenlijk zou je gewoon voor de grap een soort creditcard moeten maken met een soort Echte Motorrijder certificaat ofzo :P

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Vrijdag schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:54:
Eigenlijk zou je gewoon voor de grap een soort creditcard moeten maken met een soort Echte Motorrijder certificaat ofzo :P
_O-

Verwijderd

Best kut als het hard regent, dan staat het water tot aan mijn onderbroek. Een goed waterdicht pak is helaas te duur voor mij en een auto kan ik al helemaal niet betalen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2017 18:11 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:11:
Best kut als het hard regent, dan staat het water tot aan mijn onderbroek. Een goed waterdicht pak is helaas te duur voor mij en een auto kan ik al helemaal niet betalen.
Je weet dat er ook goedkopere oplossingen zijn, zoals een regenpak óver je gewone pak? ;)

#team_UTC+1

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 18:11:
Ik weet zeker dat je de beste waterdichte kleding voor op de motor prima kunt betalen ;)

http://www.motoravonturis...el/militaria-trilaminaat/
Pagina: 1 ... 41 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.