Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.576 views

Onderwerpen

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:02

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:20:
[...]

Hoeft zéér zeker niet, vaak is er ook genoeg érg goed spul te verkrijgen bij andere leveranciers/fabrikanten. Voordeel van de originele fabrieksaccessoires is meestal alleen dat je 100% zeker weet dat 't direct goed past en dat 't je fiets ook de originele fabrieks-look behoud (én bijbehorende restwaarde).

Die "taartschep vervanger" is daar een goed voorbeeld van. R&G levert voor de MT-10 bijvoorbeeld ook een érg mooie oplossing, alleen is daarna 't slot van 't zadel bijna niet meer bereikbaar. De óriginele vervanger kun je daarnaast in de lange versie gebruiken, net zoals 't ding wat er áf fabriek op zit, óf je laat één onderdeel achterwege zodat je een korte variant hebt mét 't MT logo :9
Wil wel een kanttekening maken: die van R&G heeft voor de Tracer een rubber dop waar de bekabeling je motor ingaat, zodat water en vuil niet in je buddy komt. Die van Yamaha heeft een open gat van 1,5x1,5cm 8)7

Ik kon gisteren de blubber van mijn eerste rit uit mijn slot wassen. :/

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:46:
[...]

Wil wel een kanttekening maken: die van R&G heeft voor de Tracer een rubber dop waar de bekabeling je motor ingaat, zodat water en vuil niet in je buddy komt. Die van Yamaha heeft een open gat van 1,5x1,5cm 8)7

Ik kon gisteren de blubber van mijn eerste rit uit mijn slot wassen. :/
Eeeuh..... Ik weet niet WIE 't spul gemonteerd heeft voor je maar: Dat hebben ze bij mij al bij levering direct nétjes dicht gemaakt tijdens montage.

Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/33z30q0.jpg

Ding was (vorig jaar, eerste week Juni) nét koud een uur uit 't krat en lag al bijna helemaal uit elkaar bij de dealer..... met 0.0 meters op de teller.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:53:
[...]

Eeeuh..... Ik weet niet WIE 't spul gemonteerd heeft voor je maar: Dat hebben ze bij mij al bij levering direct nétjes dicht gemaakt tijdens montage.

[afbeelding]

Ding was nét koud een uur uit 't krat en lag al bijna helemaal uit elkaar bij de dealer..... met 0.0 meters op de teller.
De merk-dealer. Die van mij is ook uitgerust met een lijst aan originele extra's. Hoe ver hij uit elkaar gelegen heeft weet ik niet, maar ik gok dat al het kunstof eraf was.

Is nóg een puntje voor de 1000km beurt. Dit vind ik niet acceptabel, net als de aanleg van de bekabeling van de led's.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Ethirty : Is, denk ik, écht iets wat je met de betreffende dealer op moet lossen. Er zijn inmiddels (helaas) een aantal merk-dealers waar ik, ongeacht 't merk, liever met een grote boog om heen loop, juist vanwege dit soort "simpele" dingen.

Ik heb overigens nog maar één keer een tweedehands voertuig aangeschaft (een 2004 R6 / RJ09 welke toen amper 2 jaar oud was, terwijl ik eigenlijk een nieuwe Honda CBR954RR wilde hebben) maar ben in 't verleden ook wel met gloednieuwe voertuigen direct terug naar een officiële dealer gegaan terwijl er misschien amper 10Km. op de klok was gezet door me en ik zaken constateerde welke me niet 100% zinde,

Dealer waar ik nú al sinds een jaar of 10 tot volle tevredenheid kom heeft inmiddels bewust geen enkel officieel merk dealerschap meer maar wás tot een jaar of 7 geleden nog officiële Honda dealer. De eisen welke de importeur stelde aan "presentatie ruimte" voor ALLE te leveren modellen van alléén dát merk heeft hem toen doen besluiten om daar mee te stoppen en verder te gaan als onafhankelijke dealer voor Japanse motoren.

Enige échte voordeel van een "merk" dealer is vaak dat je (direct) een proefrit kunt maken op het type fiets wat je eventueel zou willen gaan bestellen.

En misschien wel grappig: M'n huidige MT-10 was door Yamaha Nederland gereserveerd als showroommodel voor Motorport Hippolytushoef en had dus tijdens de officiële dealer-introductie eigenlijk dáár moeten staan. Ze hadden daar alleen de pech dat m'n (niet merk) dealer in Brabant 't belangrijker vond dat IK dat ding direct ná de officiële introductie al had..... Yamaha NL kijkt natuurlijk liever naar 't aantal verkochte fietsen dan naar de spullen welke ze her en der in 't land als showroomexemplaar nog op de plank hebben staan. Het Yamaha pasje wat bij de fiets hoort staat derhalve dus qua dealer wel op de Motorport vestiging in Hippolytushoef :o

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 30-04-2017 18:52 ]

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ondertussen lessen gehad, deze namiddag nog 3 uurtjes geoefend op de manoeuvres, maar t blijft moeilijk vooral het traag rijden en het constant alle 10 goed doen, los lukken er 9 vrij goede, vrij constant ( traag rijden blijft een moeilijke ). Nog 6 uur oefen sessie voorzien hopelijk lukt het tegen dan. Openbare weg is al redelijk goed.

Ben dit weekend ook verder aan het kijken, occasie markt valt tegen tov wat ik nieuw zou nemen. Als het nieuw wordt is de Yamaha MT-07 en grote kanshebber met nog een klein beetje twijfel tegen de Tracer 700. Wel een paar kleine opties ( led richtingaanwijzers, sportscherm, nummerplaathouder ( kort )). Maar soit eerst rijbewijs dan snel bestellen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:50
Heb op een MT-07 gelest, vond het een erg fijne fiets toen. Enige wat me echt tegen zou staan is de kleine tank, 14 liter geloof ik?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb overigens recentelijk nog maar een extra tanktas gekocht.. Aangezien de "daypak" ideaal is voor onderweg, maar m'n schoenen er toch nét niet helemaal inpassen :X _O-

Daarom dus maar een maatje groter gehaald, de "Sport" (14 tot 21 liter):

Afbeeldingslocatie: https://shop.sw-motech.com/cosmoshop/pix/a/g/bc_trs_00_101_20001_EVO_Sport_Tankrucksack__14-21_l__F_r_EVO_Tankring__Ballistic_Nylon_.jpg

Ter vergelijk, de "Daypack" (5 tot 9 liter):

Afbeeldingslocatie: https://shop.sw-motech.com/cosmoshop/pix/a/g/bc_trs_00_108_20001_EVO_Daypack_Tankrucksack__5-9_l__F_r_EVO_Tankring__Ballistic_Nylon_.jpg

Deze laatste zal ook prima van pas komen, beetje touren, even op bezoek waarbij je gewoon op motorschoeisel rond kunt blijven lopen, et cetera. :) Maar de "Sport" is voor W-W toch net ff wat makkelijker.

[ Voor 37% gewijzigd door Osiris op 30-04-2017 18:10 ]

Verwijderd

Bioflap schreef op zondag 30 april 2017 @ 09:15:
Hoe draaien jullie je olieplug aan? Met een momentsleutel of gewoon op gevoel?

Ik ben vandaag van plan om mijn olie te vervangen, maar heb natuurlijk geen momentsleutel.

Eventueel iemand in omgeving Arnhem die er een heeft?
Ik doe het ook al jaren op gevoel. Je moet gewoon de boel niet met je volle gewicht aandraaien, maar wel een paar flinke rukken geven. Je kunt het ook proberen op te bouwen, dus eerst licht, dan iets meer als het lekt, enzovoort.

Niet vergeten de ring te vernieuwen uiteraard.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2017 18:44 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:20:
[...]

Hoeft zéér zeker niet, vaak is er ook genoeg érg goed spul te verkrijgen bij andere leveranciers/fabrikanten. Voordeel van de originele fabrieksaccessoires is meestal alleen dat je 100% zeker weet dat 't direct goed past en dat 't je fiets ook de originele fabrieks-look behoud (én bijbehorende restwaarde).

Die "taartschep vervanger" is daar een goed voorbeeld van. R&G levert voor de MT-10 bijvoorbeeld ook een érg mooie oplossing, alleen is daarna 't slot van 't zadel bijna niet meer bereikbaar. De óriginele vervanger kun je daarnaast in de lange versie gebruiken, net zoals 't ding wat er áf fabriek op zit, óf je laat één onderdeel achterwege zodat je een korte variant hebt mét 't MT logo :9
Op mijn motor is niets van KTM Powerparts gekomen. Is allemaal wel mooi spul, alleen de meeste carbon delen zijn zo'n 3x de prijs van niet origineel KTM. Heb er inmiddels te veel om op te noemen opzitten en alleen een klein probleempje met het achterspatbord gehad. Deze zat een beetje los ook al zaten de schroeven muuvast. Heb er aan beide kanten 2 plastic ringen onder gedaan en daarmee was het opgelost.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:12:
@Ethirty : Is, denk ik, écht iets wat je met de betreffende dealer op moet lossen. Er zijn inmiddels (helaas) een aantal merk-dealers waar ik, ongeacht 't merk, liever met een grote boog om heen loop, juist vanwege dit soort "simpele" dingen.
Eens, maar voor iemand die zelden een motor koopt blijft het toch altijd een "gok" welke zaak goed is en welke niet. Mijn vorige dealer ben ik vertrokken omdat ze me na eindeloos wachten op de verkoper nog steeds geen motor wilde verkopen, de groten als Molenaar en Goedhart ben ik ook expres niet heengegaan. En als je dan een zaak inloopt die allemaal custom gespoten motoren heeft staan en je snel geholpen wordt, dan geeft dat "vertrouwen". Alleen ging het hele proces van leveren een beetje (understatement) stroef.

Vooralsnog heb ik alle vertrouwen dat ze het netjes gaan oplossen, het zijn gewoon allemaal van die kleine dingetjes die ik als eeuwige perfectionist anders zou hebben gedaan.

Wel net weer 2,5u hier in het groene hart rondgescheurt. Motor geeft ondertussen vertrouwen en het gaat steeds vlotter. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Ethirty op 30-04-2017 19:04 ]

#team_UTC+1

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:43:
[...]

Ik doe het ook al jaren op gevoel. Je moet gewoon de boel niet met je volle gewicht aandraaien, maar wel een paar flinke rukken geven. Je kunt het ook proberen op te bouwen, dus eerst licht, dan iets meer als het lekt, enzovoort.

Niet vergeten de ring te vernieuwen uiteraard.
Moet je zo'n nieuwe ring hebben? En is dat modelspecifiek? Heb er namelijk geen besteld

Verwijderd

Bioflap schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:08:
[...]

Moet je zo'n nieuwe ring hebben? En is dat modelspecifiek? Heb er namelijk geen besteld
De afdichtring is vaak vrij standaard, dus die kun je ook wel krijgen bij een automaterialenzaak. Je moet hem wel vervangen, want de oude is al helemaal platgedrukt en zal dus niet mooi meer afdichten.

Eventueel voor de zekerheid een krantje onder de motor leggen nadien, om te controleren of er geen olie lekt.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

ShininNL schreef op zondag 30 april 2017 @ 17:30:
Heb op een MT-07 gelest, vond het een erg fijne fiets toen. Enige wat me echt tegen zou staan is de kleine tank, 14 liter geloof ik?
Klopt MT07 is 14 en tracer 17 maar ik denk niet dat dat zo'n probleem gaat zijn.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:50

steveman

Comfortabel ten onder

Bioflap schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:08:
[...]

Als het ringetje er nog frisjes uitziet kun je hem wel weer gebruiken, eventueel omdraaien. Ringetje kost ook maar 40 cent of zo he.

b.v. http://www.mlmparts.com/nl/koperen-ringen.html (verzendkosten zullen vast buitensporig zijn naar verhouding)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Osiris
  • Niet online
Aahhww, crap, laatst nog iets besteld daar :P

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 23:15
Gelukkig niet zo erg. Ga geen Goldwing rijden. :+

• Bioflap
Hmm. Is er iemand omgeving Arnhem die mij een uurtje kan helpen om de olie te verversen?
Ik weet dat het niet zo moeilijk is, heb het laatst nog bij de scooter van mijn vriendin gedaan.

Toch zou ik het fijn vinden als er iemand is die er meer ervaring mee heeft.

• PilatuS
  • Niet online
Bioflap schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:11:
Hmm. Is er iemand omgeving Arnhem die mij een uurtje kan helpen om de olie te verversen?
Ik weet dat het niet zo moeilijk is, heb het laatst nog bij de scooter van mijn vriendin gedaan.

Toch zou ik het fijn vinden als er iemand is die er meer ervaring mee heeft.
Je kan ook even kijken of je op YouTube een guide kan vinden die het voor jouw motor laat zien. Paak weken terug op die manier zelf ook voor het eerst de olie vervangen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:45

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vorige week had ik mijn dashboardje gemaakt. Door te meten, zagen, passen, schuren. Gisteren heb ik het dingetje van lelijk grijs naar mooi egaal zwart gespoten. En komende week ga ik er weer aan boren en dremelen. :P

Toen ik laatst al met de elektra bezig was vond ik de schakelaar om de ABS uit te schakelen maar knullig er op geknutseld.
Vandaag kwam ik er tijdens het rijden achter dat de ABS uit stond. Ik dacht eerst dat ik tegen de schakelaar had gestoten. Omzetten en opnieuw starten verhielp het euvel. Tot na een tankstop, toen brandde het ABS lampje weer. Na de lunchstop wilde ik snel even de schakelaar omzeilen (door de originele zekering terug te plaatsen; kap verwijderen en terugplaatsen is het meeste werk), en uiteraard werkte alles toen.
Al met al: de schakelaar vind ik wel een nuttige feature voor als ik eens offroad zou gaan. Maar het prutswerk gaat er wel zo spoedig mogelijk af en er komt een nette waterdichte schakelaar met geschikte bedrading in de dash. Misschien ook maar in een keer een spanningsmetertje er bij. Lijkt me wel handig. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bioflap
PilatuS schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:13:
[...]

Je kan ook even kijken of je op YouTube een guide kan vinden die het voor jouw motor laat zien. Paak weken terug op die manier zelf ook voor het eerst de olie vervangen.
True, ik heb wel een werkplaatshandboek. Ik ga er wel vanuit dat ik ook de uitlaat eraf moet halen, dus dat is wel kut.

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Is hier toevallig iemand die een dB meter heeft liggen, die ik tijdelijk kan lenen?

• BvZwolle
  • Laatst online: 19-11 18:33
wimmel_1 schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:50:
[...]

Mooi, mooi, mooi!!! Ga je écht veen plezier van krijgen.

Ik meende te zeggen: "Bestel er meteen een originele radiateur cover bij", maar.... Zie nét op de site van Yamaha dat zo'n ding niet leverbaar is voor de MT-07 :o :?

Maatje van me heeft, net als ik, een MT-10 en die had de covers voor de radiateur én oliekoeler er niet direct bij levering op laten zetten en heeft inmiddels al een nieuwe radiateur mogen laten plaatsen (+ de covers, inmiddels).
Of je koopt een MT07 Cage, krijg je hem er gratis bij...

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:28

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Bioflap schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:20:
[...]

True, ik heb wel een werkplaatshandboek. Ik ga er wel vanuit dat ik ook de uitlaat eraf moet halen, dus dat is wel kut.
Uitlaat eraf halen voor een oliewissel? Dat lijkt me sterk... De oliefilter zit bij viercilinders vaak wel aan de voorkant van het blok achter de uitlaatbochten, maar ik heb nog nooit gezien dat die er niet op de een of andere manier (langs de zijkant of tussen 2 bochten door) langs kan.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• PilatuS
  • Niet online
Chakotay schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:25:
[...]
Uitlaat eraf halen voor een oliewissel?
Die kans is klein inderdaad. Het zou wel een erg grote ontwerpfout zijn.

Verwijderd

@Bioflap Welke motor gaat het om? Ik wil wel even kijken naar een online handleiding.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:43:
@Bioflap Welke motor gaat het om? Ik wil wel even kijken naar een online handleiding.
Volgens de TS een GSX1400

• Ari Gold
PilatuS schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:45:
[...]

Volgens de TS een GSX1400
Ik weet niet of dit precies de zelfde is, maar ook hier heeft hij de uitlaat gedemonteerd.

Verwijderd

Ik zie helemaal niets staan over de uitlaat in de eerste beste handleiding die ik kan vinden. Dus ik weet niet waar het vandaan komt dat het nodig is?

• Bioflap
Ik zie het zo ook niet in de handleiding staan, maar ik keek net ff en het leek zo vanuit mijn ooghoek niet te passen.
Wel gelijk mijn jatten verfikt aan de uitlaat, dat is dan weer niet zo handig :+

Het gaat overigens inderdaad om een GSX1400. Ik las ook nog dat je het nieuwe oliefilter moet spoelen oid? Voor zover ik weet alleen ff het rubber een laagje nieuwe olie geven..

[ Voor 31% gewijzigd door Bioflap op 30-04-2017 23:02 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bioflap schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:01:
Ik zie het zo ook niet in de handleiding staan, maar ik keek net ff en het leek zo vanuit mijn ooghoek niet te passen.
Wel gelijk mijn jatten verfikt aan de uitlaat, dat is dan weer niet zo handig :+

Het gaat overigens inderdaad om een GSX1400. Ik las ook nog dat je het nieuwe oliefilter moet spoelen oid? Voor zover ik weet alleen ff het rubber een laagje nieuwe olie geven..
Je hoeft een nieuw filter niet te "spoelen". Je giet zo'n ding 't beste vol met nieuwe olie voordat je 't ding monteert en plaatst vervolgens daarna de aftapplug in 't carter pas weer terug. Daarná vul je 't blok/carter met nieuwe olie en start je die fiets zodat de rest van 't filter vól gepompt wordt met verse olie.

Uiteraard controleer je daarna nogmaals netjes 't oliepijl middels..... Dát wat er als methode in de gebruikershandleiding staat beschereven.

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 00:11:
[...]

Je hoeft een nieuw filter niet te "spoelen". Je giet zo'n ding 't beste vol met nieuwe olie voordat je 't ding monteert en plaatst vervolgens daarna de aftapplug in 't carter pas weer terug.
Is dat puur om de juiste hoeveelheid er in te krijgen, of iets anders ? Heb mijn nieuwe filter er gewoon ingestopt zonder deze vol te gieten.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op maandag 1 mei 2017 @ 00:17:
[...]

Is dat puur om de juiste hoeveelheid er in te krijgen, of iets anders ? Heb mijn nieuwe filter er gewoon ingestopt zonder deze vol te gieten.
Da's gewoon om te voorkomen dat er (tijdelijk) lucht rond gepompt gaat worden. Een léég oliefilter moet éérst vol komen met olie voordat 't ding gaat filteren en zo'n ding zit bijna nooit op de laagste plek :P

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 01-05-2017 00:23 ]

• Bioflap
wimmel_1 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 00:19:
[...]

Da's gewoon om te voorkomen dat er (tijdelijk) lucht rond gepompt gaat worden. Een léég oliefilter moet éérst vol komen met olie voordat 't ding gaat filteren en zo'n ding zit bijna nooit op de laagste plek :P
Loopt het dan niet uit je oliefilter als je hem gaat monteren? 8)7

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:32:
[...]

Je moet hem wel vervangen, want de oude is al helemaal platgedrukt en zal dus niet mooi meer afdichten.
Dit valt wel mee. Ik heb die ring nog nooit vervangen. Heb hem toch zeker al een keer of 8 a 9 vast en los gehad. Ik draai hem ook niet heel strak aan zoals hier ergens gezegd werd. Gewoon ff op gevoel. (Mijn zit ook geborgd dus kan er niet uit draaien).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:25

-tom-562

Oliesjeik

Kwartslag voor breuk vastzetten :P breuk moet eigenlijk 'scheur in carter' zijn :P

[ Voor 48% gewijzigd door -tom-562 op 01-05-2017 09:20 ]

Vaak bu'j te bang!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
This topic needs more pics O-)

Zondag was het gewoon zweten op de motor.
Heerlijk uitgewaaid en een toeristisch route door Zeeland/Brabant gedaan.
Wel een windkuipje bestellen binnenkort, op de snelweg met die bestelbusjes is die turbulentie net ff teveel van het goede.
Vmax rijd wel daarintegen erg stabiel, en voor zijn leeftijd, geeft de motor erg veel vertrouwen.

Daarvoor nog even de remblokken gewisseld voor een setje EBC Double H sinter blokken.
Remt al wat verfijnder, alleen nog even de remolie verversen.
Afbeeldingslocatie: http://i1274.photobucket.com/albums/y433/radium69/YamahaVmax/0E237589-40BA-41F7-A7DC-B495E2E8F6E9_zpsms50n29a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1274.photobucket.com/albums/y433/radium69/YamahaVmax/FA00473E-0E89-428F-BA08-47567BFA0639_zpsqzgb1k8u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1274.photobucket.com/albums/y433/radium69/YamahaVmax/4AE70D52-5D6E-4389-8A50-4B7F2423C090_zpswfsu6wpq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1274.photobucket.com/albums/y433/radium69/YamahaVmax/50564710-C7C8-48B6-B429-14F262A72430_zpsbpczumzc.jpg

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:19
Ik zal ook nog de boel opfleuren met een 90's picture ;)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18222269_10211672997174872_6235104630712245788_n.jpg?oh=d709744773489d22d03e211f45db68e1&oe=597AF410

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 19:34

Bergie

Lekker belangrijk...

Op de MT-09 valt dat in de praktijk best mee hoor. 200km haal je er wel mee. Ook met stevig doorrijden blijft hij redelijk zuinig.

Je moet onderweg toch wel ff een keertje pauzeren dus gelijk even bijtanken is dan ook geen probleem :)

Yamaha MT-09

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Zo'n MT07 doet toch 1 op 23 oid? Dan kom je met 14 liter verder dan gemiddeld hoor

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
radium6969 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 09:30:
This topic needs more pics O-)

Zondag was het gewoon zweten op de motor.
Heerlijk uitgewaaid en een toeristisch route door Zeeland/Brabant gedaan.
Wel een windkuipje bestellen binnenkort, op de snelweg met die bestelbusjes is die turbulentie net ff teveel van het goede.
Vmax rijd wel daarintegen erg stabiel, en voor zijn leeftijd, geeft de motor erg veel vertrouwen.

Daarvoor nog even de remblokken gewisseld voor een setje EBC Double H sinter blokken.
Remt al wat verfijnder, alleen nog even de remolie verversen.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
Wind was gisteren sowieso aan de harde kant. Daar gaat geen ruitje tegen helpen.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:57
Ik heb een tank van 15,6liter en het streepje gaat al knipperen bij 11-12liter zoiets, dus nog nooit helemaal leeggereden. Maar als ik ga tanken dat heb ik toch vaak 300km gereden of meer. Dus een hele grote tank hoeft tegenwoordig niet meer bij de nieuwe "lichte" motoren.

YouTube: MotorcycleGeek

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Van het weekend lekker gereden in Duitsland. Bij 340km ging het lampje nog niet branden bij de 19 liter tank op de Versys 650 ;)

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

Afgelopen weekend lekker tourtje gedaan met vriendinlief en de Ex-lessersrit van het motor-forum.

Iets van 500km weggereden! Heerluk! 8) *O*

Foto1

Foto2

Foto3

[ Voor 8% gewijzigd door byn124 op 01-05-2017 10:59 ]

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:48
byn124 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:53:
Afgelopen weekend lekker tourtje gedaan met vriendinlief en de Ex-lessersrit van motorforum.

Iets van 500km weggereden! Heerluk! 8) *O*

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hee hang je hier ook al rond :w

Was inderdaad gezellig, maar was wel blij dat het tempo van Lelystad terug naar Apeldoorn wat hoger lag met z'n 3tjes :)

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05

byn124

Thunderace

InZane schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:59:
[...]

Hee hang je hier ook al rond :w

Was inderdaad gezellig, maar was wel blij dat het tempo van Lelystad terug naar Apeldoorn wat hoger lag met z'n 3tjes :)
O haaiii! :w

Ja ik was ook wel blij met het tempo naar huis.

Maar tempo met zo een grote groep is wel een dingetje natuurlijk. Als groep hebben we prima gereden vindt ik zelf.
Het deed voor mij in ieder geval geen afbreuk aan de ervaring!

[ Voor 36% gewijzigd door byn124 op 01-05-2017 11:01 ]

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• kneusteun
23 liter hier, en ik heb nog nooit de tank leeg gereden. Volgens mij kan ik iets meer dan 400km als ik er op let.

• InZane
byn124 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:01:
[...]

O haaiii! :w

Ja ik was ook wel blij met het tempo naar huis.

Maar tempo met zo een grote groep is wel een dingetje natuurlijk. Als groep hebben we prima gereden vindt ik zelf.
Het deed voor mij in ieder geval geen afbreuk aan de ervaring!
Ja het ging als groep verder wel prima, maar soms zag je mooi bochtje aan komen en dan was het toch jammer als het spul voor je net wat teveel van het gas af ging. Maar ja, je kan niet alles hebben. Het was wel een hele mooie, diverse groep :)

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 13:30

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ovvbKNngqqnveEnPoft9oMaO/full.jpg

Nog heel even sleutelen en dan kan ik ook weer de weg op :P

[ Voor 5% gewijzigd door Skarloc op 01-05-2017 11:14 ]

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 21:23

LordKnox

Opperbaas.

Is er hier iemand met ervaring met een KTM 640 DUKE II uit 2001? In de buurt staat een te koop waar ik wellicht interesse in heb. Ik hoor echter ook dat KTM niet de meest betrouwbare motor is. Gezien het feit dat ik 0 technische kennis heb van motoren, vraag ik me dan af of deze wel heel geschikt is om te kopen. Ik zal deze overigens gaan gebruiken voor plezierritjes op asfalt. Nog geen WW of offroad-tripjes gepland.

• radium6969
  • Laatst online: 18-07 20:39
Bergie schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:01:
[...]

Op de MT-09 valt dat in de praktijk best mee hoor. 200km haal je er wel mee. Ook met stevig doorrijden blijft hij redelijk zuinig.

Je moet onderweg toch wel ff een keertje pauzeren dus gelijk even bijtanken is dan ook geen probleem :)
De Vmax heeft een tank van 15L waarbij na 100mijl ~160km het lampje aangaat.
Ben het tanken al gewend, all about those smiles per gallon... O+

Zo een MT-09 vind ik dan wel weer erg mooi...

Verwijderd

Tylen schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:02:
[...]

Dit valt wel mee. Ik heb die ring nog nooit vervangen. Heb hem toch zeker al een keer of 8 a 9 vast en los gehad. Ik draai hem ook niet heel strak aan zoals hier ergens gezegd werd. Gewoon ff op gevoel. (Mijn zit ook geborgd dus kan er niet uit draaien).
Bijzonder. Ik heb alleen maar ellende gehad met de oude ring hergebruiken.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-11 20:16
Deshmir schreef op zondag 30 april 2017 @ 22:22:
Is hier toevallig iemand die een dB meter heeft liggen, die ik tijdelijk kan lenen?
Ja heb er wel 1 liggen en kan wel een DB meting voor je doen als je langskomt (leen hem niet uit)
maar weet niet waar je vandaan komt.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:30
Ik zal me maar weer eens laten zien. Veel te druk met alles wat niet met Tweakers (of motorrijden :X) te maken heeft.

Iedereen die een nieuwe motor heeft: Proficiat :D

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11 18:05
Gisteren voor het eerst met m'n vriendin achterop gereden. Viel me niet tegen (haar ook niet trouwens), maar ik ben er wel achter dat zo'n racer daar echt niet voor gemaakt is :)

's Middags nog met wat vrienden een rondje gedaan en de wind was inderdaad vrij stevig. We reden op een dijkje en tijdens de bocht inleunen kreeg ik een windvlaag uit dezelfde richting. Dat was wel even schrikken (en daarna nog verder leunen).

Nog een vraagje trouwens: heeft iemand ervaring met een setje om je groot-licht op 40% te laten branden, zoals bijvoorbeeld: http://www.doubletronics.com ?

• kneusteun
LordKnox schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:14:
Is er hier iemand met ervaring met een KTM 640 DUKE II uit 2001? In de buurt staat een te koop waar ik wellicht interesse in heb. Ik hoor echter ook dat KTM niet de meest betrouwbare motor is. Gezien het feit dat ik 0 technische kennis heb van motoren, vraag ik me dan af of deze wel heel geschikt is om te kopen. Ik zal deze overigens gaan gebruiken voor plezierritjes op asfalt. Nog geen WW of offroad-tripjes gepland.
Ik heb laatst het 2017 model gereden :9~
Maar de 2 is wel wat anders, die LC4 is ansich wel betrouwbaar alleen wat meer onderhoud, veel olie wissels en het is een thumper dus bokken etc doen ze wel.

Offroad is ie niet echt voor gemaakt toch? beetje onverhard lijkt me geen enkel probleem, maar offroad moet je wel even andere banden gaan fixen.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:06

charrel

Cortisol4life..

LordKnox schreef op maandag 1 mei 2017 @ 11:14:
Koop er liever eentje met het grijze blok na 2003, die zijn over het algemeen weer beter dan het type ervoor.
In principe zijn ze bullet proof mits het juiste onderhoud wordt uitgevoerd. Heb je er wel is op gereden? Ik heb een 2005 ktm 640 enduro dat ding trilt serieus! Ik vind het wel prettig maar niet iedereen deelt die mening ;)

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:35
Afgelopen weekend heb ik weer eens tocht gemaakt en ook nu weer "Afgesloten voor motoren in het weekend" op een aantal plaatsen.

De lekdijk, dat wist ik inmiddels wel. Voor de rest is het zo goed als onmogelijk om thuis een route in elkaar te zetten en hiermee rekening te houden.
Aangezien je op de meeste plekken niet even eromheen kan..., best behoorlijk irritant dus.

Ik wil geen nieuwe discussie starten of het wel of niet terecht is dat het afgesloten wordt.
Maar wie weet waar je info kan vinden welke wegen in het weekend dicht zijn voor motoren?

• kneusteun
djiedjee schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:01:
Afgelopen weekend heb ik weer eens tocht gemaakt en ook nu weer "Afgesloten voor motoren in het weekend" op een aantal plaatsen.

De lekdijk, dat wist ik inmiddels wel. Voor de rest is het zo goed als onmogelijk om thuis een route in elkaar te zetten en hiermee rekening te houden.
Aangezien je op de meeste plekken niet even eromheen kan..., best behoorlijk irritant dus.

Ik wil geen nieuwe discussie starten of het wel of niet terecht is dat het afgesloten wordt.
Maar wie weet waar je info kan vinden welke wegen in het weekend dicht zijn voor motoren?
Ik rij regelmatig wegen in waar je niet in mag.
Ben nog nooit iets of iemand tegengekomen die er wat van zei.

Dat zelfde gaat op voor "alleen bestemming verkeer" ik moet altijd toevallig net aan de andere kant van de weg zijn.....Nu zijn dit voornamelijk zandpaden, maar als je al die borden netjes aanhoudt dan kom je nooit meer ergens.

Ik weet nog dat met mountainbikes eerst ook een hel was en nu ineens zijn er overal routes echt overal.
Misschien wordt het tijd dat ze dit ook eens doen voor allroad/offroad.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

OK, ik geloof dat ik tekenen van een midlife crisis begin te krijgen ;)
Ik heb hippe motor gympen (falco trek) en een vintage stijl leren jack gekocht... laats had ik bij de aldi (of all places) al motorjeans gekocht.. dus heb nu volledige retro outfit..

Nu moet daar eigenlijk wel een passende motor bij ;)
Financiering van Fazer loopt binnen een jaar af.. dus ben wel aan het rondneuzen..

Ik kwam tot de conclusie dat nu ik geen woon-werk meer hoef te doen ik wat minder allrounder model nodig heb en meer niche kan kijken..
Nu rijd ik graag hier in de omgeving op de wat kleinere country roads (met wisselend wegdek) en in Wales was ik wel jaloers op de off road capaciteit van de GS van mijn reisgenoot..
Aangezien op de wegen in mijn omgeving pure power minder belangrijk is en bodemvrijheid/veerweg en gooi-smijtbaarheid eigenlijk meer lol is zit ik met een half ook naar de Ducati Scramble desert Sled te kijken.. de gewone scrambler is te klein voor me.. maar de desert sled voelde goed.. binnenkort maar een proefritje maken..
Triumph scrambler staat ook op mijn lijstje... en de Royal Enfield himelaya..
Iemand anders nog ideeen? een oude XT500 misschien.. hoewel die al beetje cult status met bijpassende prijzen beginnen te krijgen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Leviathius
@ToolkiT Yamaha XSR700/XSR900 misschien? Hebben net als de Ducati Scrambler een retro uitstraling, maar rijden als de MT-07/09 broertjes.

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:46

Least Inkling

Product of the cold war

@ToolkiT die Royal Enfield is wel vet hoor

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• kneusteun
Die scramblers offroad is meer wat zandpaden rijden, maar dat lukt met de fazer ook wel.
Als je bijvoorbeeld een drz of iets neemt dan kan je echt wat meer crossen.
Die triumph dingen zijn volgens mij redelijk zwaar om echt lekker mee te gaan scheuren over zand. Ook zie je bijvoorbeeld van die filmpjes dat men die 1200cc bakbeesten door het bos knallen, maar ze zeggen er niet bij dat dit niet voor jan en alle man is omdat je echt wel veel skills moet hebben om zo'n bakbeest te handelen offroad.

En hou er rekening mee dat als je echt op zand wat meer wil driften en hard gaan dat het duur geintje kan worden met die retro fietsen... geen idee of er valbeugels voor te vinden zijn.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 21:48

4x2

lộn xộn quá

^^ wat hij zegt, ik merk dat mn f650gs (single) al irritant zwaar is en de banden gerust meer cross hadden mogen zijn (heb nu de mitas e07, had gerust de e09 mogen zijn)

En koop vooral iets waar je geen reet om hoeft te geven als ie een keer ondersteboven in de modder ligt (BAF, links in de modder, oprapen, 100m verderop, BAF, rechts in de modder, heerlijk :p)

leeg

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:32
Rijbewijs is binnen! Hoogstwaarschijnlijk zaterdag de motor halen. Zag dat het dan ook mooi weer werd dus mooi meegenomen

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-11 12:38
Aschtra schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:51:
Rijbewijs is binnen! Hoogstwaarschijnlijk zaterdag de motor halen. Zag dat het dan ook mooi weer werd dus mooi meegenomen
Gefeliciteerd! And welcome to the club. 8)

V-Strom 650

• Aschtra
Wordt een lange weekje wachten tot zaterdah :D

• Tylen

Tylen

@xos zaterdag ook cuppen? ;)

• Leviathius

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Maegrim schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:29:
Zo'n MT07 doet toch 1 op 23 oid? Dan kom je met 14 liter verder dan gemiddeld hoor
Mijn 90's bike deed afgelopen weekend ook 1 op 22.7 aan de pomp, en toen heb ik nog stukken 135 gereden. Wat zijn we dan eigenlijk weinig opgeschoten in 30 jaar tijd :p.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Helaas niet. Tijdens de week in Spanje bleek de vering niet op orde. Gedurende de week met Robin Duyzers contact gehad en diverse dingen geprobeerd maar uiteindelijk bleken de veren gewoon te slap. Een Dunlop slick reed ik in 12 rondes compleet kapot.

Dat wilde ik eerst opgelost hebben voordat ik er weer mee ging rijden maar wist niet zeker of dat voor 6 mei zou lukken. Inmiddels is wel duidelijk dat dat lukt maar bleek de sportcup al vol te zitten. Dus ik ga nu 5 mei maar bij het ZAC op Zandvoort meedoen. Voor 3 juni heb ik mij al wel ingeschreven. Wil de week erna ook naar Oschersleben maar moet even kijken of ik nog iemand kan vinden om samen mee te gaan.

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:40:
[...]

Dat je het niet aandruft snap ik wel. Je hoeft er alleen niet groot of gespierd voor te zijn. Ik stond altijd naast de motor die op de zijstandaard stond. Dan naar je toe trekken en de motor met 1 hand aan het handvat vasthouden en langzaam bukken om te kijken. Zolang je de motor maar niet naar je toe laat vallen kan er niets mis gaan. Van je af is geen probleem omdat daar de zijstandaard zit. Kan mij voorstellen dat je dit een beetje link vind, maar dat went wel.
Was nog wel prima te doen!

Ok, 't kostte wél aardig wat kracht om dat ding fatsoenlijk van z'n jiffy óp z'n zwaartepunt te krijgen, maar inderdaad, dit lukt wel :)

• Ari Gold
Lekker. Welke was het ook alweer geworden?

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-11 21:55

BioHazard

*\o/*

Oh kijk, Roof Boxer. Nuff said.. :+
Gefeliciteerd! :)

[ Voor 36% gewijzigd door BioHazard op 01-05-2017 18:42 ]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Voor wie het leuk vindt, youtube maakt een puinzooi van de kwaliteit, dus best op 1440p60 kijken:

leeg

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

4x2 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:18:
Voor wie het leuk vindt, youtube maakt een puinzooi van de kwaliteit, dus best op 1440p60 kijken:
[video]
Je bedoelt 240p? :P
Nou weet ik dat YT best wat compressie toepast, maar dit ligt volgens mij niet alleen aan hun algoritme.

#team_UTC+1

• Aschtra
Ari Gold schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:38:
[...]

Lekker. Welke was het ook alweer geworden?
Yamaha r3 mat grijs 8)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ethirty schreef op maandag 1 mei 2017 @ 19:28:
[...]
Je bedoelt 240p? :P
Nou weet ik dat YT best wat compressie toepast, maar dit ligt volgens mij niet alleen aan hun algoritme.
Ik heb het origineel toch op mn computer staan slimmerik :p

leeg

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

@kneusteun: iets voor jou? :P

Actie begint bij ongeveer 20 seconden.
[video]
Waar is dit?

[ Voor 51% gewijzigd door HTT-Thalan op 01-05-2017 20:42 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
[video]
Leuk stukje :) Waar vind je zo'n bospad waar dat nog kan? Ik wil de Caponord ook eens voorzichtig uitlaten op zoiets, maar geen idee waar je hier in de buurt nog een beetje onverhard kan vinden.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Rond Someren/Helmond/Asten, een redelijk deel is vast niet legaal, maar ik rijd bewust buiten de weekenden en ergens tussen 10u 's morgens en 3u 's middags om gezeik te voorkomen, meestal kom ik ook niemand tegen (en indien wel doe doe ik gewoon rustig, je merkt ook aan de reacties dat dat gewaardeerd wordt)
Stukje rechtuit langs dat kanaal van 2:45-3:15 is iets van 130-140km/u, leuk om een keer te doen, zitten toch geen zijstraten :p
Meeste stukken in het bos zijn max 50-60p/u
Chakotay schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:39:
[...]
Leuk stukje :) Waar vind je zo'n bospad waar dat nog kan? Ik wil de Caponord ook eens voorzichtig uitlaten op zoiets, maar geen idee waar je hier in de buurt nog een beetje onverhard kan vinden.
Ehh, weetikveel, ik rijd meestal gewoon ergens een willekeurig pad in :p

leeg

• Pascal_X
  • Laatst online: 11-01-2024
Beste medetweakers,

vorig jaar februari heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en ben daarna ons halve huis gaan verbouwen. Met als resultaat dat het huis er inmiddels op en top uit ziet, ik credits heb opgebouwd bij m'n vriendin, maar nog geen motor heb....

Waar ga ik de motor voor gebruiken: vanuit m'n werk heb ik een leaseauto dus het zullen voornamelijk plezier ritjes worden op de motor. Weinig snelweg, veel binnendoor, dagtripjes, vrienden en familie opzoeken etc.
Budget: 2,5 a 3k en over 2 jaar zien we wel weer verder.

Looks van de motor zijn overigens ook belangrijk en zo kwam ik uit bij de Ducati Monster 620. Do's and Dont's??

Daarnaast moet ik nog een pak en helm aanschaffen. Daar nog tips voor?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Leviathius schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:40:
@ToolkiT Yamaha XSR700/XSR900 misschien? Hebben net als de Ducati Scrambler een retro uitstraling, maar rijden als de MT-07/09 broertjes.
Ik heb een keer als leenmotor een XSR700 meegekregen, ziet er leuk uit, stuurt ook fijn maar dat motorblok vind ik niks.. ditto bij de MT07..te linear, weinig 'oomph' het MT09 blok vond ik wel fijn.. dus XSR900 is misschien wel wat..
kneusteun schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:23:
Die scramblers offroad is meer wat zandpaden rijden, maar dat lukt met de fazer ook wel.
Als je bijvoorbeeld een drz of iets neemt dan kan je echt wat meer crossen.
Die triumph dingen zijn volgens mij redelijk zwaar om echt lekker mee te gaan scheuren over zand. Ook zie je bijvoorbeeld van die filmpjes dat men die 1200cc bakbeesten door het bos knallen, maar ze zeggen er niet bij dat dit niet voor jan en alle man is omdat je echt wel veel skills moet hebben om zo'n bakbeest te handelen offroad.

En hou er rekening mee dat als je echt op zand wat meer wil driften en hard gaan dat het duur geintje kan worden met die retro fietsen... geen idee of er valbeugels voor te vinden zijn.
klopt van gewicht van de triumph had ik ook al gelezen.. op beide nog niet gereden..
De ducati desert sled voelde stilstaand wel redelijk licht (ivm de Fazer).
Met de Fazer heb ik ook wel wat zandpaden genomen en wat geitenpaden.. kan wel maar ideaal is anders.. een breed offroad stuur en wat meer veerweg is dan zeker handig..
4x2 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:47:
^^ wat hij zegt, ik merk dat mn f650gs (single) al irritant zwaar is en de banden gerust meer cross hadden mogen zijn (heb nu de mitas e07, had gerust de e09 mogen zijn)

En koop vooral iets waar je geen reet om hoeft te geven als ie een keer ondersteboven in de modder ligt (BAF, links in de modder, oprapen, 100m verderop, BAF, rechts in de modder, heerlijk :p)
Een oud cross-brik ernaast is misschien wel een optie.. alleen nog mrsT overtuigen dat die naast de Fazer komt..
4x2 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:47:

met de Versys650 vond ik het gewicht ook een beperking (naast de bandenkeuze).. maar ja toen kwam ik van een superlichte Varadero125 af...
Pascal_X schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:21:

Looks van de motor zijn overigens ook belangrijk en zo kwam ik uit bij de Ducati Monster 620. Do's and Dont's??
Moster heb ik ook aan zitten denken, zijn leuke machines en de recentere zijn ook een stuk betrouwbaarder dan de oude modellen..

[ Voor 73% gewijzigd door ToolkiT op 01-05-2017 21:32 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-11 23:19
Iemand ervaring/aanbevelingen voor een rijschool in Alkmaar?

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:21

Vrijdag

De Zwarte

Omdat het kán 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:35:

[video]

Hoe leer je nu nog zo rijden vraag ik me altijd af. Ik zou best 10% van die vaardigheden erbij willen.
Of moet je dan al vanaf een jaar of 4 op crossmotortjes hebben rondgescheurd?

#team_UTC+1

• InZane
Als ik m'n CBR een keertje zat ben kan ik dat er dus ook nog mee doen 8)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ethirty schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:45:
[...]

Hoe leer je nu nog zo rijden vraag ik me altijd af. Ik zou best 10% van die vaardigheden erbij willen.
Veel ervaring opdoen en vertrouwen hebben in je eigen kunnen.

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:35:

[video]

[...]

Waar is dit?
Kan ik ken het filmpje :)
Die sprong!!! gekkenwerk

• Tylen

Tylen

xos schreef op maandag 1 mei 2017 @ 18:25:
[...]

Helaas niet. Tijdens de week in Spanje bleek de vering niet op orde. Gedurende de week met Robin Duyzers contact gehad en diverse dingen geprobeerd maar uiteindelijk bleken de veren gewoon te slap. Een Dunlop slick reed ik in 12 rondes compleet kapot.

Dat wilde ik eerst opgelost hebben voordat ik er weer mee ging rijden maar wist niet zeker of dat voor 6 mei zou lukken. Inmiddels is wel duidelijk dat dat lukt maar bleek de sportcup al vol te zitten. Dus ik ga nu 5 mei maar bij het ZAC op Zandvoort meedoen. Voor 3 juni heb ik mij al wel ingeschreven. Wil de week erna ook naar Oschersleben maar moet even kijken of ik nog iemand kan vinden om samen mee te gaan.
Dan zie ik je 3 juni wel ;). Veren moeten wel goed zijn ja. Anders kost het zoveel bandjes:(

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Voor wie van lange motor-films/docu's houdt: vader en zoon bereiden zich voor op de Baja 1000. Indrukwekkend om te zien.

#team_UTC+1

• kneusteun
Ethirty schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:45:
[...]

Het begint met het accepteren dat je het hoe dan ook een keer gaat verneuken ;)

Daarna ga je gewoon opbouwen en ik denk hoe meer risico's je neemt hoe sneller je leert.
Dat wil niet zeggen onbezonnen, maar meer je eigen grenzen verkennen.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Chakotay schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:40:

De zo goed als nieuwe TomTom Rider 400 die er nog op zat kreeg ik er bij, die beslissing is ook meteen gemaakt dus :+ Ik wilde voor de volgende vakantie mijn Garmin Zumo 220 eindelijk eens vervangen door iets recenters, en zat te twijfelen tussen een Zumo 395 of de nieuwe Rider 420. Zo te zien schelen de 400/410 en de 420/450 niet heel veel van elkaar, alleen een gevoeliger scherm en verder vooral software-updates die met een beetje geluk ook wel naar deze komen. Meteen even laten patchen en alles, interessante regel in de changelog:

[...]

Verbeterde hardware door een softwarepatch? Tof :+
Hmm... Heb 4 weken terug een nieuwe Rider 410 gekocht (wel erg gunstige prijs), maar had even gemist dat er een nieuwe Rider 420/450 kwam.

Die routes en die POI's (wat met name de grootste update lijkt) zijn ook echt nog wel los te installeren neem ik aan.

Aan de andere kant, ik heb de afgelopen 7 jaar een Rider v1 gebruikt en dat was ook meer dan prima. Het gaat mij er om dat de kaart up to date is zodat je daar kunt komen waar je wilde komen.

[ Voor 9% gewijzigd door fredkroket op 02-05-2017 09:14 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
fredkroket schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:11:
[...]

Hmm... Heb 4 weken terug een nieuwe Rider 410 gekocht (wel erg gunstige prijs), maar had even gemist dat er een nieuwe Rider 420/450 kwam.

Die routes en die POI's (wat met name de grootste update lijkt) zijn ook echt nog wel los te installeren neem ik aan.

Aan de andere kant, ik heb de afgelopen 7 jaar een Rider v1 gebruikt en dat was ook meer dan prima. Het gaat mij er om dat de kaart up to date is zodat je daar kunt komen waar je wilde komen.
POIs zijn leuk, routes staat het internet al vol mee en heeft voor mij 0 meerwaarde als het voorgeinstalleerd staat. Voornaamste upgrade van de 420/450 is volgens mij een gevoeliger scherm, en verbeterde kronkelroutes-routering. Dat laatste is echter softwarematig, mogelijk dat dat dus ook in de laatste update van de 400/410 zit... Ik probeer dat nog uit te vinden, eens zien wat de Tomtom klantenservice zegt :)

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:54
Heb 'm lekker vies gemaakt afgelopen weekend :9
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2892/34004863620_e253363dee_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4182/34259036571_3f6be69fa5_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2851/34389417775_4f76f3ea93_b.jpg

Onze slaapplek, Landgasthof Grevenstein
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2837/34230717942_91cda2f805_b.jpg

Bij thuiskomst gelijk de motor schoongemaakt dus die staat alvast mooi te glimmen voor de volgende rit :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dat blijft toch wel het mooiste model RSV naar mijn mening :) Mijn oude Mille word straks opgehaald, maar als ik ooit toch weer een andere koop word het een 1000R Factory.

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:46
Streskip schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:22:
..
Bij thuiskomst gelijk de motor schoongemaakt dus die staat alvast mooi te glimmen voor de volgende rit :)
Mooi! Heb je een bepaalde route gevolgd of zijn jullie gewoon ergens naar toe gaan rijden? Zelf heb ik afgelopen zondag de halve Mergelroute gevolgd. Wat een genot om eens mijn nieuwe motor uit te testen.

Eerst was ik aan het kijken voor die blauwe R6 van 2004...maar ik heb mijn keuze toch laten vallen voor een Honda CBR 600 rr van 2009 met precies 5k op de teller _/-\o_ Het is misschien niet de slimste keuze als beginner, maar ik ben verstandig en probeer hem rustig aan onder de knie te krijgen.

Is 100-115 graden stationair na een middag touren normaal? Met rijden gaat hij rond de 80 graden zitten bij 50-80 km/u

[ Voor 7% gewijzigd door pvink op 02-05-2017 10:21 ]

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-09 13:14

Estoque

Turbobrick Owner

Streskip schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:22:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Onze slaapplek, Landgasthof Grevenstein
[afbeelding]

Mooie motoren blijven het, enige wat ik nooit gesnapt hebt is het feit dat het frame een andere kleur heeft als de wielen? Vind dit de grootste boosdoener in het ontwerp van die motor.

Afgelopen weekend bij de SBK nog een aantal gezien op de parking, maar telkens bij het zien van zo'n Aprilia vraag ik mij dat af.

Respect to the man in the icecream van!

• kneusteun
pvink schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:12:
[...]

Mooi! Heb je een bepaalde route gevolgd of zijn jullie gewoon ergens naar toe gaan rijden? Zelf heb ik afgelopen zondag de halve Mergelroute gevolgd. Wat een genot om eens mijn nieuwe motor uit te testen.

Eerst was ik aan het kijken voor die blauwe R6 van 2004...maar ik heb mijn keuze toch laten vallen voor een Honda CBR 600 rr van 2009 met precies 5k op de teller _/-\o_ Het is misschien niet de slimste keuze als beginner, maar ik ben verstandig en probeer hem rustig aan onder de knie te krijgen.
Geen probleem hoor, mijn zusje is ook begonnen op een opgefokte R6.
Het grappige is dat ze juist heel snel leerde dat het een vlotte machine is en dus rijdt ze er in het begin niet als een gek op.
Terwijl andersom zie je mensen die eerst licht beginnen daarna denken dat ze Vinales zelf zijn en bij de eerste keer op een echte racer dus mooi nat gaan omdat ze wel even zullen laten zien hoe je hard rijdt.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:50
Ben begonnen op een ZX6R en ik denk dat het prima motoren zijn om op te leren die 600cc's. Onderin zit er weinig pit in en zijn ze erg vergevingsgezind. Pas als je hem bewust opentrekt tot in de hoge toeren kan het spannend worden, maar ook dat valt wel mee zolang je niet overmoedig wordt in bochten enz :).

Dat ie vrij heet wordt als je stilstaat is ook normaal, zodra je namelijk weer aan het rijden bent zie je de temperatuur al weer heel snel zakken.

[ Voor 5% gewijzigd door ShininNL op 02-05-2017 10:25 ]

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:13
Estoque schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 10:22:
[...]

Mooie motoren blijven het, enige wat ik nooit gesnapt hebt is het feit dat het frame een andere kleur heeft als de wielen? Vind dit de grootste boosdoener in het ontwerp van die motor.

Afgelopen weekend bij de SBK nog een aantal gezien op de parking, maar telkens bij het zien van zo'n Aprilia vraag ik mij dat af.
Heb precies dezelfde RSV maar bij mij is de kleur van het frame gewoon gelijk aan die van de wielen hoor?
Pagina: 1 ... 40 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.