Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.576 views

Onderwerpen

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:06:
Toch maar regelmatig de olie vervangen dan, want als de versnelling er onder lijdt, dan wil je die paar euro's er wel aan spenderen.
Wat oudere olie zou geen groot verschil mogen maken, de verkeerde olie wel. Heb zelf nog nooit een motor gehad die anders schakelde na een wissel.

Verwijderd

@PilatuS De motor had een meterstand van 46.000 en het was onbekend wanneer de laatste wissel is gedaan. Ik heb er gewoon 10w40 in gedaan, volgens het voorschrift. Maar hij schakelde ineens een heel stuk soepeler en ik krijg hem ook makkelijker in de neutraal.

• PilatuS
  • Niet online
Het zou kunnen dat de olie erg vervuilt was, geen idee hoe merkbaar zoiets zou moeten zijn. Heb alleen nog nooit gehoort dat een oliewissel met dezelfde soort olie een verschil maakte qua schakelen.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-11 20:16
Vaak genoeg gezien. Vooral minerale en half synthetische oliën raken vervuild/verzadigd en dan merk je het verschil wel met een nieuwe olie.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

harley schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:02:
Vaak genoeg gezien. Vooral minerale en half synthetische oliën raken vervuild/verzadigd en dan merk je het verschil wel met een nieuwe olie.
Een Vol Syntheet (zoals bijv. een Bel-Ray EX-S) moet je daarentegen óók niet zomaar in je brommer gooien.

;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• harley
Altijd ff checken op bijvoorbeeld
http://www.belray.com/lubricant_advisor
maar bij de meeste (modernere) motoren is vol syntheet gewoon mogelijk

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

xos schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:57:
[...]

In principe ben je daar omdat iedereen dezelfde hobby heeft en dat schept al snel een soort van band en sociale controle. Heb ook nog niet eerder gehoord dat mensen spullen kwijt zijn terwijl er over het algemeen voor veel geld in zo'n pitbox aan materiaal ligt.

In dit geval was het in het buitenland en waren er ook mensen van andere nationaliteiten. De mensen direct om mij heen waren vrienden maar in de pitbox naast ons waren Duitsers die wat meer op zichzelf waren. Gingen ook niet om met andere Duitsers om en vertrokken een paar uur eerder dan het evenement afgelopen was. Vermoed dat zij wat met wat meer zijn vertrokken dan zijn aangekomen.
[...]
Ja, echt belachelijk dat sommige mensen dan gewoon het lef hebben om een setje handschoenen mee te nemen. (En het is by far niet het duurste wat er te vinden is in een pitbox)

Morgen naar het World Superbike met @Joopieboy. Voor de mensen die het op TV kijken via Eurosport: spot @caesar1000 op de starting grid! Benieuwd. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.sportrider.com/sites/sportrider.com/files/styles/large_1x_/public/images/2016/12/world-superbike-goes-wild-2017-grid-rules-race-two.jpg?itok=0PgPWFNV&fc=50,50

[ Voor 11% gewijzigd door caesar1000 op 28-04-2017 23:46 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

caesar1000 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:43:
[...]

Ja, echt belachelijk dat sommige mensen dan gewoon het lef hebben om een setje handschoenen mee te nemen. (En het is by far niet het duurste wat er te vinden is in een pitbox)

Morgen naar het World Superbike met @Joopieboy. Voor de mensen die het op TV kijken via Eurosport: spot @caesar1000 op de starting grid! Benieuwd. ;)

[afbeelding]
Toch niet met een KTM, hé.... Die apparaten roken nogal veel (tijdens de Moto-GP). 8)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PilatuS schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 21:19:
[...]

Wat oudere olie zou geen groot verschil mogen maken, de verkeerde olie wel. Heb zelf nog nooit een motor gehad die anders schakelde na een wissel.
Als ik Castrol in m'n vfr gooi, slipt de koppeling als een gek. Met kroon totaal geen last van.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
[...]

[afbeelding]
Ik ga morgen :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:50

steveman

Comfortabel ten onder

Grr, "koningsdag"

Olie besteld, werd dus toch niet verzonden... Gisteren gebeld om het adres aan te passen naar huisadres.

Nu heb ik een track & trace gekregen voor het oude adres die niet werkt :F

Heb al wel een afwasbak, trechtersetje en maatbeker gehaald voor €2,30 (action ftw :D)

En het filter is onderweg naar een afhaalpunt (dat zouden álle webwinkels moeten bieden imho). Met een beetje mazzel morgen aan de slag... Met pech, niet :+

10W40 vol synth. ester overigens.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AKk1ROJ.png

Yeah!

[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 29-04-2017 12:03 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:02

Ethirty

Who...me?

[...]

[afbeelding]
Je gaat streaken over de grid? :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Verwijderd

MikeyMan schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 08:26:
[...]

Als ik Castrol in m'n vfr gooi, slipt de koppeling als een gek. Met kroon totaal geen last van.
Gebruik je Kroon EXPULSA 10W-40?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:47:
[...]

Gebruik je Kroon EXPULSA 10W-40?
Yup, de expulsa RR.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:19

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6tw0tyCBW5GjaoNedsvuWFms/full.jpg

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Grlmblrmb.. :/

Zelfs met m'n hele gewicht erop krijg ik m'n voorste paddock stand niet omhoog :')

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vandaag tijdens de 3e rijles een koprol op het asfalt gemaakt. Tijdens de zoveelste halve draai op een weg kennelijk naast de weg gekomen óf mijn evenwicht niet goed kunnen bewaren waardoor de motor naar beneden ging. Niks aan de hand verder maar ik ben gewoon tegen iedere vorm van lichamelijke inspanning, dus ook tegen het doen van de koprol. Gelukkig niks aan de hand met kleding en helm, alleen de valbeugels hebben nu wat extra schaafplekjes.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:28

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Osiris schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:55:
Grlmblrmb.. :/

Zelfs met m'n hele gewicht erop krijg ik m'n voorste paddock stand niet omhoog :')
Afbeeldingslocatie: http://uploads.neatorama.com/images/posts/130/85/85130/1443661975-0.jpg

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Osiris
  • Niet online
}:|

:P

Volgens mij kwam 't deels ook doordat één van de wieltjes precies tussen twee stoeptegels inzat O-)

Vraag me overigens wel af of de voorste paddock stand 't voorwiel niet hóger dan 't achterwiel optilt.. Nog onhandig 't oliepijl meten :X

[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 29-04-2017 14:05 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Oliepeilen doe je niet als de motor op paddockstands staat. Dan zet je hem op de grond.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Osiris
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:35:
Oliepeilen doe je niet als de motor op paddockstands staat. Dan zet je hem op de grond.
Joah, maar maar, lastig.. Als je in je eentje bent :P

Ik dacht, als 'ie op de paddock stands nou beide wielen evenhoog tilt, dan komt dat precies overeen :+

[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 29-04-2017 14:36 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:06

charrel

Cortisol4life..

Mijn r1200gs moet wel op de bok staan ;)

• PilatuS
  • Niet online
Bij mijn motor moet het juist wel. Geen kijkglaasje, maar alleen een peilstok. De achterkant van de motor moet opgebokt staan voor het meten. Hangt dus van de motor af.

• Osiris
  • Niet online
't Boekje van de ZZR zegt alleen:
Controleer het motorolieniveau via het peilglas. Als de machine rechtop staat, dient het olieniveau tussen de bovenste en onderste niveaulijn op het peilglas te staan.
Rechtop.. Met alleen een jiffy.. 261 kg aan machine. 'k Weenie hoe Kawasaki dat in gedachten had in m'n eentje? :P

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:25:

Rechtop.. Met alleen een jiffy.. 261 kg aan machine. 'k Weenie hoe Kawasaki dat in gedachten had in m'n eentje? :P
Met de SV hield ik de motor altijd aan 1 hand vast zodat ie rechtop stond en keek ik naar het glaasje.

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:28:
[...]

Met de SV hield ik de motor altijd aan 1 hand vast zodat ie rechtop stond en keek ik naar het glaasje.
I dunno of ik dat nu al aandurf.. :+ Eerste krasje moet nog komen enzo :P Ben niet zo groot/gespierd aangelegd :P

[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 29-04-2017 15:33 ]

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:33:
[...]

I dunno of ik dat nu al aandurf.. :+ Eerste krasje moet nog komen enzo :P Ben niet zo groot/gespierd aangelegd :P
Dat je het niet aandruft snap ik wel. Je hoeft er alleen niet groot of gespierd voor te zijn. Ik stond altijd naast de motor die op de zijstandaard stond. Dan naar je toe trekken en de motor met 1 hand aan het handvat vasthouden en langzaam bukken om te kijken. Zolang je de motor maar niet naar je toe laat vallen kan er niets mis gaan. Van je af is geen probleem omdat daar de zijstandaard zit. Kan mij voorstellen dat je dit een beetje link vind, maar dat went wel.

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:34
sypie schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 14:03:
Vandaag tijdens de 3e rijles een koprol op het asfalt gemaakt. Tijdens de zoveelste halve draai op een weg kennelijk naast de weg gekomen óf mijn evenwicht niet goed kunnen bewaren waardoor de motor naar beneden ging. Niks aan de hand verder maar ik ben gewoon tegen iedere vorm van lichamelijke inspanning, dus ook tegen het doen van de koprol. Gelukkig niks aan de hand met kleding en helm, alleen de valbeugels hebben nu wat extra schaafplekjes.
Ach ja, shit happens. Ik heb mijn lesmotor ook 2x laten vallen (tot nu toe) :-)

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:40:
[...]

Dat je het niet aandruft snap ik wel. Je hoeft er alleen niet groot of gespierd voor te zijn. Ik stond altijd naast de motor die op de zijstandaard stond. Dan naar je toe trekken en de motor met 1 hand aan het handvat vasthouden en langzaam bukken om te kijken. Zolang je de motor maar niet naar je toe laat vallen kan er niets mis gaan. Van je af is geen probleem omdat daar de zijstandaard zit. Kan mij voorstellen dat je dit een beetje link vind, maar dat went wel.
Snap 't inderdaad en in theorie zou het allemaal geen énkel probleem zijn.. Maarja, theorie vs. praktijk hè :P

Vanzelf een keertje proberen, komt wel goed.. Een motorblok zonder olie is immers óók niet goed :+

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:32:
[...]

Snap 't inderdaad en in theorie zou het allemaal geen énkel probleem zijn.. Maarja, theorie vs. praktijk hè :P

Vanzelf een keertje proberen, komt wel goed.. Een motorblok zonder olie is immers óók niet goed :+
Op de paddockstand kan natuurlijk ook. Alleen staat ie dan vaak net niet helemaal recht. Vandaar dat ik het met de SV op die manier deed.

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:06:
[...]

Op de paddockstand kan natuurlijk ook. Alleen staat ie dan vaak net niet helemaal recht. Vandaar dat ik het met de SV op die manier deed.
't Is alleen wel ff oefenen met precies recht krijgen lijkt me? Aangezien een beetje lean al een verschuiving van de olie in 't kijkglaasje teweeg brengt :X

Alhoewel, je zou natuurlijk de balans wel moeten voelen als je 'em vast houdt..

Hmpf, de CBF had tenminste gewoon een pijlstok :P

[ Voor 14% gewijzigd door Osiris op 29-04-2017 17:10 ]

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:10:
[...]

't Is alleen wel ff oefenen met precies recht krijgen lijkt me? Aangezien een beetje lean al een verschuiving van de olie in 't kijkglaasje teweeg brengt :X

Alhoewel, je zou natuurlijk de balans wel moeten voelen als je 'em vast houdt..

Hmpf, de CBF had tenminste gewoon een pijlstok :P
Met de paddockstand weet je inderdaad dus niet of ie helemaal recht staat, dit kan een aardig verschil geven bij het kijkglaasje. Bij vasthouden voel je heel makkelijk de balans aan waardoor je 100% zeket weet dat ie recht staat. Vandaar dat ik het altijd met vasthouden gedaan heb. De SV luste ook wel aardig wat dus zeer regelmatig controleren was nodig.

Edit: Je kan trouwens ook eerst op je hurken gaan zitten en dan de motor naar je toe trekken.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 29-04-2017 17:14 ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ach, komt niet op 100 ml aan hoor. Te weinig merk je wel in je raam. Bij de 1200 boxer zit er een halve liter tussen bovenkant en de onderkant van het glas.

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:12:
[...]

Edit: Je kan trouwens ook eerst op je hurken gaan zitten en dan de motor naar je toe trekken.
_O- zie 't al helemaal voor je als je de motor in balans denkt te hebben, vervolgens gaat hurken en in dat proces de motor per ongeluk naar je toetrekt: baf, eronder :+

Morgen maar eens kijken, wilde sowieso de banden even checken.. :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 29-04-2017 17:21 ]

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:18:
[...]

_O- zie 't al helemaal voor je als je de motor in balans denkt te hebben, vervolgens gaat hurken en in dat proces de motor per ongeluk naar je toetrekt: baf, eronder :+

Morgen maar eens kijken, wilde sowieso de banden even checken.. :)
Het is even een paar keer doen en er vertrouwen in hebben.

Zelfde verhaal met mijn paddockstand. Die kan ik er onder zetten terwijl de motor scheef staat en dan komt ie vanzelf netjes recht te staan. Alleen bij laten zakken doe je dat aan de achterkant en zie je de motor dus steeds schuiner gaan. Iedereen die dat ziet vind het doodeng om de motor zo naar de zijkant te zien gaan. Zolang de standaard maar uit staat en je het langzaam doet is het geen probleem, alleen de meeste mensen zien het al helemaal compleet fout gaan :P

• Osiris
  • Niet online
Oh, met de paddock stand vind ik 't dan weer niet zo eng.. 't Is alleen een beetje prutsen, omdat de ZZR zo huge is en de paddock stand op z'n breedst maar nét past :P

Hij valt ook vanzelf richting z'n jiffy en als je dat beheerst doet allemaal, kan er niets misgaan..

[ Voor 23% gewijzigd door Osiris op 29-04-2017 17:24 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jullie moeten gewoon allemaal aan de Middenbok :9.

• InZane
  • Laatst online: 14:17
HTT-Thalan schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:36:
Ik ben er blij mee. Net nog even in m'n uppie het oliepeil van de CBR gecontroleerd. Ging hartstikke prima hoor :P
Hoefde gelukkig geen druppeltje bij in :)

• Osiris
  • Niet online
Hij's al zwaar genoeg }:|

Besides, een middenbok is ook niet volledig level, aangezien de motor meestal op z'n voorwiel rust met 't achterwiel in de lucht ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Osiris op 29-04-2017 17:55 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Osiris schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:55:
[...]

Besides, een middenbok is ook niet volledig level, aangezien de motor meestal op z'n voorwiel rust met 't achterwiel in de lucht ;)
Dan val je zelf maar een paar kilo af :+.

• PilatuS
  • Niet online
Een middenbok op een SS :N

• Osiris
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:57:
[...]

Dan val je zelf maar een paar kilo af :+.
Da's áltijd goed op dit moment in mijn geval, maar desalniettemin wil ik m'n motor op z'n huidige gewicht houden :P

LED's en HID's zijn zojuist binnengekomen, dus als 't morgen niet al te prut weer is, maar eens gaan sleutelen :D Al moet ik dan nog wel ff wat 3M dubbelzijdig plakspul zien te fixen -O-

• InZane
Osiris schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:55:
[...]

Volgens het werkplaatshandboek moet mijn fiets juist op de middenbok staan bij het oliepeilen.

• PilatuS
  • Niet online
InZane schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:08:
[...]

Volgens het werkplaatshandboek moet mijn fiets juist op de middenbok staan bij het oliepeilen.
Iets naar voren of naar achteren maakt ook niet uit. Naar links en rechts maakt wel uit.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 10:45

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Osiris schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:01:
[...]

Da's áltijd goed op dit moment in mijn geval, maar desalniettemin wil ik m'n motor op z'n huidige gewicht houden :P

LED's en HID's zijn zojuist binnengekomen, dus als 't morgen niet al te prut weer is, maar eens gaan sleutelen :D Al moet ik dan nog wel ff wat 3M dubbelzijdig plakspul zien te fixen -O-
Je hebt de weersvoorspelling bekeken? Laat dat gesleutel maar even. Morgen rijden, dan heb je de rest van de week om te knutselen.

Ik heb vandaag mijn DIY dash zwart gespoten. Blinkt nog wat veel, maar ze hadden geen mat zwart in de winkel. Morgen zit er toch weer genoeg stof op om niet meer te blinken. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Osiris
  • Niet online
[...]

Het zal ongetwijfeld per fiets verschillen, maar aangezien mijn boekje zegt dat m'n fiets recht moet staan én hij niet standaard met een middenbok komt, lijkt me het niet handig om de middenbok te gebruiken ;) Hij veert immers ook nog iets in z'n achterbrug als de motor zonder middenbok staat, wat het verschil nog groter maakt.
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:23:
[...]

Je hebt de weersvoorspelling bekeken? Laat dat gesleutel maar even. Morgen rijden, dan heb je de rest van de week om te knutselen.

Ik heb vandaag mijn DIY dash zwart gespoten. Blinkt nog wat veel, maar ze hadden geen mat zwart in de winkel. Morgen zit er toch weer genoeg stof op om niet meer te blinken. :+
Heb zojuist even gekeken inderdaad, maar aangezien ik 5 dagen per week 200 km per dag ga afleggen, denk ik dat ik genoeg ga rijden de komende tijd ;) Dan liever kijken of ik de LED/HID's erin kan zetten :9~ :P

Heb sowieso het meeste rondom Utrecht al wel gezien, ben niet (meer) zo van het redelijk doelloos de motor pakken en benzine verbruiken. 't Is primair m'n woon-werk-fiets en gebruik hem om van A naar B te gaan. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Osiris op 29-04-2017 18:26 ]

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:23:
[...]

Het word morgen vast chaos op sommige wegen. Iedereen die van motorrijden, wielrennen of wandelen houd massaal tegelijk op hetzelfde stukje asfalt.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Mijn handboek zegt 'gewoon' rechtop, maar mijn onderhoudsmonteur(s) zeggen 'als je maar consistent bent' dus in mijn geval áltijd warm en áltijd op de middenbok. Scheelt een hoop gedoe. Ik gebruik nu standaard de middenbok wanneer de motor thuis op slot gaat, scheelt ook moeite bij het controleren bandenspanning voor ik wegrij (en eventueel aanvullen).
Oh, je bent er zo eentje van vorm boven functie :+.

De CB500 van de dealer had er eentje, merkte je bijna niks van :7.

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:51:
[...]

Oh, je bent er zo eentje van vorm boven functie :+.
Integendeel. Met een SS kan je heel plat door de bocht. Dan zit een middenbok nogal in de weg met de grondspeling.

• InZane
PilatuS schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:03:
[...]

Integendeel. Met een SS kan je heel plat door de bocht. Dan zit een middenbok nogal in de weg met de grondspeling.
Voordat ik de middenbok aan de grond heb mag ik nog wel even. Kan me trouwens niet voorstellen dat je er last van hebt op de openbare weg. Op een circuit is het een ander verhaal natuurlijk.

• PilatuS
  • Niet online
InZane schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:13:
[...]

Voordat ik de middenbok aan de grond heb mag ik nog wel even. Kan me trouwens niet voorstellen dat je er last van hebt op de openbare weg. Op een circuit is het een ander verhaal natuurlijk.
Dat klopt ook wel wat je zegt. Een goede naked heeft een maximale hellingshoek van zo'n 50 graden. Een supersport doet iets van 5 graden meer. Dat is net het stukje waarbij een middenbok in de weg zou gaan zitten. En inderdaad om zo plat te gaan moet je wel naar het circuit anders ben je link bezig.

Verwijderd

/me zat gisteren in Oostenrijk en nu in Zuid-Tirol. Lijkt wel of iedereen hier op een allroad rijdt.

Ook even de nieuwe African-Twin gezien en dat is wel een hele fraaie motor moet ik zeggen.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Wat vinden we hier van het plaatsen van HID/Xenon bulbs in je standaard fitting? Of zijn er ook hallogeen lampen die het mooie witte licht geven in plaats van dat gelige? Ik stoor me er behoorlijk aan op mijn fiets...

All-Round nerd | iRacing Profiel

• PilatuS
  • Niet online
w4rguy schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:30:
Wat vinden we hier van het plaatsen van HID/Xenon bulbs in je standaard fitting? Of zijn er ook hallogeen lampen die het mooie witte licht geven in plaats van dat gelige? Ik stoor me er behoorlijk aan op mijn fiets...
Heb in mijn SV ook andere lampjes gezet. Een complete xexonkit was iets van 400 euro ofzo, vond dat wel erg duur. Heb iets van 12 euro betaald voor 4 lampjes.

Nog steeds niet geweldig, maar veel beter dan er voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/50vZJvodcMU7RHEOGBRxFl7c/full.jpg

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

PilatuS schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:36:
[...]

Heb in mijn SV ook andere lampjes gezet. Een complete xexonkit was iets van 400 euro ofzo, vond dat wel erg duur. Heb iets van 12 euro betaald voor 4 lampjes.

Nog steeds niet geweldig, maar veel beter dan er voor.

[afbeelding]
Nice. Wat voor lampen zijn dit nu? en weet je of dit in het buitenland ook mag? In de zomer ga ik naar Oostenrijk namelijk..

All-Round nerd | iRacing Profiel

• PilatuS
  • Niet online
w4rguy schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:00:
[...]

Nice. Wat voor lampen zijn dit nu? en weet je of dit in het buitenland ook mag? In de zomer ga ik naar Oostenrijk namelijk..
Zoiets als dit: http://www.ebay.com/itm/H...XCLJeOo-JAFHD1gqQ&vxp=mtr

Die 2 kleine lampjes op de zijkant zijn simpele blauwe ledjes van 50 cent. Geen idee hoe het in het buitenland zit, maar ik denk dat het wel mee zal vallen. Het is maar iets feller als standaard en verder wat witter, maar echt een groot verschil is niet. Kan mij niet voorstellen dat er moeilijk over gedaan zal worden.
Osiris schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:04:
Toch altijd wel schertsend dat mensen die halogeenlamp-met-filtertjes aanbieden als "Xenon" :X
Klopt. Is ook onzin inderdaad :)

[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 29-04-2017 20:05 ]

• Osiris
  • Niet online
Toch altijd wel schertsend dat mensen die halogeenlamp-met-filtertjes aanbieden als "Xenon" :X
PilatuS schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:03:
[...]

Klopt. Is ook onzin inderdaad :)
Als je het doorhebt en prima vindt, mede gezien de prijs uiteraard vs. daadwerkelijk Xenon, dan moet je 't zeker kopen, maar er zijn natuurlijk ook tálloze mensen die denken "Oeh, mooi goedkoop Xenon!" en niet doorhebben dat ze een halogeenlamp kopen.

Heeft dat nog een beetje lichtopbrengst overigens? Want een halogeenlamp staat natuurlijk al niet echt bekend om z'n forse lichtproductie en je filtert vervolgens nog een deel weg ook.

[ Voor 76% gewijzigd door Osiris op 29-04-2017 20:10 ]

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 15:54
Robbie T schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:24:
Afgelopen donderdag examen mogen doen voor verkeersdeelneming en helaas gezakt. Reden hiervoor was de positie op de weg.
- Op de snelweg stak ik na het invoegen door na de linkerbaan (rechts reed een vrachtwagen, links was volkomen vrij). Das dus niet de bedoeling.
- In een woonwijk, een fietser inhalen en hierbij te veel naar links waardoor ik de zijstraat links als het ware blokkeerde.
- Op de gewone weg, in een bocht te veel naar links (rechts was een grote teerstrepen bende), kwam een bus en vrachtwagen aan als tegenligger en had de voorkeur moeten geven om over de strepen te moeten rijden (ruimte tussen mij en vrachtwagen was nog iets van 75 - 100 cm).

Door het uitvallen van iemand heb ik dinsdag alweer een nieuwe kans en ben er nu nog meer op gebrand om dit te gaan halen. Rijden tijdens een examen is in sommige gevallen net iets anders dan daadwerkelijk rijden (Zonder examen iets te veel naar links wordt normaliter niet afgestraft ;-)).

Iemand nog tips/trucs waar ik nog even extra rekening mee moet houden of aandacht aan besteden?
Inmiddels iet wat over d. Teleurstelling heen dus even een terugkoppeling;

Helaas heb ik het niet gehaald. Heb er deze keer ook meer onvrede mee dan de vorige keer.
- Richting joure. Vanaf a32 gas geven in de bocht. Iets meer naar links uitkomen dan in midden van de weg. In alle rust corrigeren, maar examinator gaf aan dat ik te ver naar links uit kom. De overige 99% van de bocht gaat wel goed.

- Andere bocht, industriegebied. Op midden van de weg uitkomen. Maar nee, moet op midden van mijn eigen helft uitkomen. Terwijl er notabene niets aankomt en mijn rijinstructeur altijd zegt dat ik de ruimte moet pakken.

Op de snelweg een 130 stuk waarvan ik het eerste gedeelte 100 reed. En later pas realiseerde dat het 130 is en dus acceleer. Dat is dan wel weer helemaal prima. En maakt schijnbaar niet uit.

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:04:

Als je het doorhebt en prima vindt, mede gezien de prijs uiteraard vs. daadwerkelijk Xenon, dan moet je 't zeker kopen, maar er zijn natuurlijk ook tálloze mensen die denken "Oeh, mooi goedkoop Xenon!" en niet doorhebben dat ze een halogeenlamp kopen.

Heeft dat nog een beetje lichtopbrengst overigens? Want een halogeenlamp staat natuurlijk al niet echt bekend om z'n forse lichtproductie en je filtert vervolgens nog een deel weg ook.
Het staat er ook wel bij vermeld hoor: Xenon effect.

De lichtopbrengst is vrijwel gelijk aan origineel, ietsjes feller, dat is alles. De binnenkant van de koplamp is reflecterend dus het geeft zat licht.

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:20:
[...]

Het staat er ook wel bij vermeld hoor: Xenon effect.
Ah, gevonden. Om de een of andere reden laat die pagina in mijn browser de standaard-tekst niet zien: zwarte tekst op een zwarte achtergrond. De headers zijn wel te lezen. Vandaar dat ik 't gemist had :) Al moet je 't anders alsnog helemaal doorlezen wil je d'r achter komen :P

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 15:54
InZane schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:23:
[...]

Die gast van rijschool Motodrome ja. Daar heb ik voor mijn examens ook weleens wat filmpjes van gekeken. Grappige is dat ik 'm bij m'n AVB examen bij de IJsselhallen in Zwolle ook nog tegenkwam. 2 van zijn leerlingen waren vlak voor mij aan de beurt :)
Als ik het goed heb is dit niet motodome maar de weerd uit Zwolle.

Iemand die weet bij welke rijschool Robbert instructeur is?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Robbie T schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 20:12:
[...]

Helaas heb ik het niet gehaald. Heb er deze keer ook meer onvrede mee dan de vorige keer.
- Richting joure. Vanaf a32 gas geven in de bocht. Iets meer naar links uitkomen dan in midden van de weg. In alle rust corrigeren, maar examinator gaf aan dat ik te ver naar links uit kom. De overige 99% van de bocht gaat wel goed.

- Andere bocht, industriegebied. Op midden van de weg uitkomen. Maar nee, moet op midden van mijn eigen helft uitkomen. Terwijl er notabene niets aankomt en mijn rijinstructeur altijd zegt dat ik de ruimte moet pakken.

Op de snelweg een 130 stuk waarvan ik het eerste gedeelte 100 reed. En later pas realiseerde dat het 130 is en dus acceleer. Dat is dan wel weer helemaal prima. En maakt schijnbaar niet uit.
Dat is wel shit zeg.

Misschien eens met een andere instructeur of rijschool lessen. De verbazing die ik in je post lees is niet goed, iemand die een frisse blik heeft kan daar bij helpen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:34
Robbie T schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:03:
[...]

Klopt. Motodrome is een andere YouTuber. Geen idee wie Robbert is.

• InZane
Robbie T schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:03:
[...]

Je hebt gelijk ja. Ik haalde wat door mekaar.

Morgen mooi weer en een mooie rit gepland staan. De brommer is er klaar voor :)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Eindelijk een nieuwe jas gevonden na een lange zoektocht. Het is een Rev'it Outback 2 geworden, in zwart. Nu alleen nog een paar dagen wachten tot ze hem in huis hebben.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11 23:01
Vandaag voor het eerst mijn 12V aansluiting op de motor gebruikt maar helaas kon hij het laden niet bijhouden (Iphone 6S). Had TomTom go aanstaan, spotify en bluetooth voor de Sena 10S. Op de USB lader die erbij zat (die dus in de 12V aansluiting gaat) staat 1000Mah.

Overal lees ik op internet dat mijn type iPhone 2.1 A nodig heeft.

De vraag van vandaag; als ik een USB naar 12 V lader koop met 2.5 A ga ik dan problemen krijgen? Ik zou me voor kunnen stellen dat mijn accu het dan niet meer bij kan houden?

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:47

thijsco19

KTM 990 SMT

[...]

De reden dat je door die bochten bent gezakt is eigenlijk best begrijpelijk. Als jij bijv. een paar bochten niet goed kan nemen laat je eigenlijk zien dat je de motor en het rijden nog niet helemaal beheerst.
Ja, bent het helemaal met je eens dat het jammer is en een beetje 'onzin'. (Helaas zelf ook niet de eerste keer gehaald).
Heeft de examinator toen je weer terug was gevraagd waarom je bepaalde​ dingen deed en heeft hij uitleg gegeven waarom je gezakt was?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

R0y. schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:35:
Vandaag voor het eerst mijn 12V aansluiting op de motor gebruikt maar helaas kon hij het laden niet bijhouden (Iphone 6S). Had TomTom go aanstaan, spotify en bluetooth voor de Sena 10S. Op de USB lader die erbij zat (die dus in de 12V aansluiting gaat) staat 1000Mah.

Overal lees ik op internet dat mijn type iPhone 2.1 A nodig heeft.

De vraag van vandaag; als ik een USB naar 12 V lader koop met 2.5 A ga ik dan problemen krijgen? Ik zou me voor kunnen stellen dat mijn accu het dan niet meer bij kan houden?
Geen probleem hoor, ik laat die van mij altijd op met een 12W iPad adapter (dat is 2,4A). Je telefoon bepaalt zelf wel hoeveel stroom hij trekt.

Wat je nu doet is ook niet handig: waarschijnlijk was je telefoon bloedheet door het constant laden en zware belasting?

#team_UTC+1

• Osiris
  • Niet online
R0y. schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:35:
Grootlicht is vaak 65 W, als je d'r twee hebt dus 130 W. 2,5 A bij 5 V is slechts 12,5 W. Daar zit dus nog wel genoeg marge voor in die elektra ;) Plus, je accu is het probleem niet: je dynamo zorgt voor de elektriciteit als je motor draait (bij stationair doet 'ie te weinig geloof ik, maar dan nog..). Dus tenzij je echt aan de limieten van je dynamo gaat zitten, zal 't allemaal wel loslopen.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-11 13:23
[...]

Ik werd ook redelijk moe van de lijnen tijdens het lessen, maar mijn instructeur was erg streng daarin. Als je iets verkeerd uitkwam, kreeg ik gelijk commentaar door het oortje. Bijvoorbeeld als er geen belijning is en je een tweerichtingsweg inrijdt. Door goed uit te komen laat je zien dat je weet dat het een tweerichtingsweg is en dat je consistente lijnen rijdt. :z

Corrigeren van de lijn is inderdaad niet bedoeling, want dan denkt men dat de rijder de bocht verkeerd heeft ingeschat ofwel niet klaar was met de bocht ingaan ofwel de bocht niet goed doorkeek. Op een motor kan dat behoorlijk vervelende gevolgen hebben, zoals met obstakels of tegenliggers.

Gewoon nog een keer doornemen met de instructeur en jou verbazing uitspreken, voor of na de lessen. Deed ik ook na de lessen en regelmatig hadden we (incl andere leerling) de nodige inhoudelijke discussies. Best leuk.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11 23:01
Ethirty schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:41:
[...]

Geen probleem hoor, ik laat die van mij altijd op met een 12W iPad adapter (dat is 2,4A). Je telefoon bepaalt zelf wel hoeveel stroom hij trekt.

Wat je nu doet is ook niet handig: waarschijnlijk was je telefoon bloedheet door het constant laden en zware belasting?
Nee dat viel reuze mee. Ik ben hem wel eens in de zon vergeten en dan schakelt hij zich zelf ook gewoon uit (zal wel een beveiliging zijn o.i.d.).
Osiris schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:55:
[...]

Grootlicht is vaak 65 W, als je d'r twee hebt dus 130 W. 2,5 A bij 5 V is slechts 12,5 W. Daar zit dus nog wel genoeg marge voor in die elektra ;) Plus, je accu is het probleem niet: je dynamo zorgt voor de elektriciteit als je motor draait (bij stationair doet 'ie te weinig geloof ik, maar dan nog..). Dus tenzij je echt aan de limieten van je dynamo gaat zitten, zal 't allemaal wel loslopen.
Conclusie is dus gas geven met dat ding :9

Naar dat reken sommetje was ik op zoek, bedankt! Ik ga het maar eens proberen, het zal ook niet iedere keer wezen maar sporadisch waar ik navigatie nodig heb of een bepaalde route wil gaan rijden.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
* Chakotay heeft een nieuwe brommert:

crappy pic caponord

2001 Aprilia Caponord met 61k op de teller. Geen superlage kmstand, maar hij werd verkocht wegens overleiden van de vorige eigenaar die heb aan de facturen te zien prima bijgehouden heeft de afgelopen 10 jaar. Aardig wat anders dan de sportfietsen die ik gewend ben, maar bevalt goed tot nu toe :) In de basis hetzelfde blok als mijn RSV Mille, maar dan wat anders getuned waardoor hij minder vermogen bovenin heeft, maar veel soepeler loopt onderin.

De zo goed als nieuwe TomTom Rider 400 die er nog op zat kreeg ik er bij, die beslissing is ook meteen gemaakt dus :+ Ik wilde voor de volgende vakantie mijn Garmin Zumo 220 eindelijk eens vervangen door iets recenters, en zat te twijfelen tussen een Zumo 395 of de nieuwe Rider 420. Zo te zien schelen de 400/410 en de 420/450 niet heel veel van elkaar, alleen een gevoeliger scherm en verder vooral software-updates die met een beetje geluk ook wel naar deze komen. Meteen even laten patchen en alles, interessante regel in de changelog:
Je systeem is nu voorzien van een verbeterd toetsenbord en verbeterde hardware.
Verbeterde hardware door een softwarepatch? Tof :+

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Win win toch. Hoef je sowieso geen 420 te kopen. :+

Gefeliciteerd met de aanwinst(en). Een Caponord is in ieder geval geen fiets die je op elke hoek ziet. :)

#team_UTC+1

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
Ethirty schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 21:31:
Eindelijk een nieuwe jas gevonden na een lange zoektocht. Het is een Rev'it Outback 2 geworden, in zwart. Nu alleen nog een paar dagen wachten tot ze hem in huis hebben.
had er nog een hangen die ik drie jaar terug kapotgereden had, gisteren maar eens bij motozoom ter reparatie aangeboden :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ethirty schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 23:10:
Win win toch. Hoef je sowieso geen 420 te kopen. :+

Gefeliciteerd met de aanwinst(en). Een Caponord is in ieder geval geen fiets die je op elke hoek ziet. :)
Inderdaad, de BMW GS serie zie je overal wel... En kost 3x zoveel :P

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:50

steveman

Comfortabel ten onder

Zo, olie is gewisseld :)

Wat zou het toch haaaandig zijn geweest als het oliefilter tussen de uitlaatbochten door zou passen... dat past helemaal, tot de rand :F

Eigenlijk moet je het koelvloeistofreservoir verwijderen... maar met de onderkant loshalen en wat gepaste kracht kun je dat achterwegen laten.

two firsts on one day, ook een beetje stratenmaker gespeeld vandaag

Was trouwens wel blij dat ik een nieuw ringetje besteld had voor op de aftapplug, de oude was best wel gehavend.

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 29-04-2017 23:28 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
Mooie motor, @Chakotay. Wel een overstap van een sportfiets. :P
Flink groot met die koffers erop!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Chakotay schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 22:40:
* Chakotay heeft een nieuwe brommert:

[afbeelding]

2001 Aprilia Caponord met 61k op de teller. Geen superlage kmstand, maar hij werd verkocht wegens overleiden van de vorige eigenaar die heb aan de facturen te zien prima bijgehouden heeft de afgelopen 10 jaar. Aardig wat anders dan de sportfietsen die ik gewend ben, maar bevalt goed tot nu toe :) In de basis hetzelfde blok als mijn RSV Mille, maar dan wat anders getuned waardoor hij minder vermogen bovenin heeft, maar veel soepeler loopt onderin.
Alle updates gehad, ook de extra? Vriend van me heeft een 2006 model, wat snelkoppelingen moeten vervangen, hij heeft nog een andere mapping erin laten zetten bij stanleybob, bobine's vervangen en nog wat spul. Leuk fiets, wel wat topzwaar vergeleken met mijn 1200gs en de remmen hebben wel erg veel handkracht nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 30-04-2017 08:09 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
charrel schreef op zondag 30 april 2017 @ 07:55:
[...]

Alle updates gehad, ook de extra? Vriend van me heeft een 2006 model, wat snelkoppelingen moeten vervangen, hij heeft nog een andere mapping erin laten zetten bij stanleybob, bobine's vervangen en nog wat spul. Leuk fiets, wel wat topzwaar vergeleken met mijn 1200gs en de remmen hebben wel erg veel handkracht nodig.
Gezien de vorige eigenaar niet meer is kan ik natuurlijk niet exact nagaan wat er mee gebeurd is. Volgens de facturen zijn o.a. de startregelaar en benzine-snelkoppelingen wel vervangen. Even bij StanleyBobby langsgaan voor met name de mapping is sowieso het plan, maar eerst even een tank leegrijden om te kijken wat hij nu doet :)

@Jolke die zijkoffers zijn maatje containerschip inderdaad :P Die wilde ik er bij hebben voor vakanties e.d., maar voor woonwerk-verkeer blijven ze in de schuur. Ik ben smalle supersports gewend in de file, ik ben bang dat ik die koffers er binnen een dag afgeschraapt heb tegen een vrachtwagen anders :+

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Hoe draaien jullie je olieplug aan? Met een momentsleutel of gewoon op gevoel?

Ik ben vandaag van plan om mijn olie te vervangen, maar heb natuurlijk geen momentsleutel.

Eventueel iemand in omgeving Arnhem die er een heeft?

• Mattor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:44
Even een klein vraagje over de kettingspeling.

Mijn Hornet (2008) geeft aan dat hij tussen de 30 en 35 mm speling moet hebben, zoals ik dat uitmeet komt de ketting dan tegen de achterbrug op het moment dat je hem omhoog duwt. Omdat ik twijfelde ben ik gisteren even naar de motorzaak gereden, maar doordat het druk was heeft hij hem nogal snel gewoon wat strakker gezet en niet echt gekeken. Gevolg: nu staat hij naar mijn mening weer te strak. |:(

Misschien kunnen jullie mij vertellen (misschien zelf mede Hornet-eigenaren hier), kan het kloppen dat bij een goede speling de ketting (net) tegen de achterbrug aankomt als je hem omhoog duwt? Immers, mijn redenatie is: als de ketting draait wordt deze door de krachten naar buiten geduwd en zal bij het rijden de ketting nooit in contact komen met de achterbrug, dus geeft dit verder geen problemen.

Ben niet echt goed bekend met ketting-aandrijving en blijf steeds een beetje twijfelen of de speling wel klopt, dus wellicht kunnen jullie mij nieuwe inzichten geven en de twijfel wegnemen. :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bioflap Gewoon op 't gevoel aandraaien mét een nieuw ringetje (koper of aluminium) er tussen. Als je dat ding te vast draait trek je heel gemakkelijk de draad in het carter stuk en dan ben je verder van huis....

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bioflap schreef op zondag 30 april 2017 @ 09:15:
Hoe draaien jullie je olieplug aan? Met een momentsleutel of gewoon op gevoel?

Ik ben vandaag van plan om mijn olie te vervangen, maar heb natuurlijk geen momentsleutel.

Eventueel iemand in omgeving Arnhem die er een heeft?
Op gevoel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• harley
Nice bike chakotay.
En over aandraaien van bouten.
Totdat een bout afbreekt en dan eenhalve slag terug dan zit je altijd goed ;)

Ketting spannen gemiddeld een 2cm speling aanhouden maar wel op het strakste punt van een ketting meten! (Dus even ronddraaien en kijken wat het strakste punt is)
Zie te vaak of te los wegens nooit spannen of te straks wegens op slapste punt meten.

[ Voor 49% gewijzigd door harley op 30-04-2017 10:07 ]

• sypie
  • Niet online
Mattor schreef op zondag 30 april 2017 @ 09:38:
Mijn Hornet (2008) geeft aan dat hij tussen de 300 en 350 mm speling moet hebben…
Dat is 30-35 cm, dat lijkt mij iets te veel. Ik denk eerder 30-35 mm speling (3-3,5 cm).

• Mattor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:44
sypie schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:02:
[...]
Dat is 30-35 cm, dat lijkt mij iets te veel. Ik denk eerder 30-35 mm speling (3-3,5 cm).
8)7

Je hebt helemaal gelijk natuurlijk!

Even aanpassen. O-)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, wat betere plaatjes:

Caponord
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4fEqlpC3GQdMOy0iBWfSyJyR/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A7qpBQhL0MFdiY9GCndNMpYP/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9ymsVbME0SktnzkT9GQIexRJ/thumb.jpg

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:50
Beter een iets te slappe ketting dan eentje die knetter strak staat.

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
wimmel_1 schreef op zondag 30 april 2017 @ 09:39:
@Bioflap Gewoon op 't gevoel aandraaien mét een nieuw ringetje (koper of aluminium) er tussen. Als je dat ding te vast draait trek je heel gemakkelijk de draad in het carter stuk en dan ben je verder van huis....
En wat is op gevoel? Lichtelijk vast draaien? Of toch met een beetje moeite?

• Osiris
  • Niet online
Hij moet d'r natuurlijk ook weer niet na een paar drempeltjes uit komen rollen. Gewoon niet belachelijk veel kracht zetten, onder het motto "vast is vast", maar niet denken "Oeh, nog een bééétje meer.."

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:47

thijsco19

KTM 990 SMT

Handvast draaien en daarna met de sleutel tikkeltje verder. Je moet niet het gevoel hebben dat de plug nog 'los' zit.
Om het kapot te draaien heb je best wat kracht nodig hoor.

[ Voor 20% gewijzigd door thijsco19 op 30-04-2017 12:54 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 23:15
MT is besteld! *O* *O*

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Welkom bij de MT-familie *O*

Een 03, 07, 09 of een 10?

#team_UTC+1

• Ari Gold
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4BUsdAI.jpg

De MT-07 in het zwart. O+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooi, mooi, mooi!!! Ga je écht veen plezier van krijgen.

Ik meende te zeggen: "Bestel er meteen een originele radiateur cover bij", maar.... Zie nét op de site van Yamaha dat zo'n ding niet leverbaar is voor de MT-07 :o :?

Maatje van me heeft, net als ik, een MT-10 en die had de covers voor de radiateur én oliekoeler er niet direct bij levering op laten zetten en heeft inmiddels al een nieuwe radiateur mogen laten plaatsen (+ de covers, inmiddels).

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 30-04-2017 14:52 ]

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:50:
[...]

Ik meende te zeggen: "Bestel er meteen een originele radiateur cover bij", maar.... Zie nét op de site van Yamaha dat zo'n ding niet leverbaar is voor de MT-07 :o :?

Maatje van me heeft, net als ik, een MT-10 en die had de covers voor de radiateur én oliekoeler er niet direct bij levering op laten zetten en heeft inmiddels al een nieuwe radiateur mogen laten plaatsen (+ de covers, inmiddels).
Origineel Yamaha hoeft toch ook niet. Er is zat te vinden wat niet origineel Yamaha is maar vast net zo goed werkt.

• Ari Gold
wimmel_1 schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:50:
[...]

Mooi, mooi, mooi!!! Ga je écht veen plezier van krijgen.

Dat gaat zeker goed komen. :)

Niet zo erg dat hij bij Yamaha niet beschikbaar is. Die van Evotech bijv. ziet er ook goed uit.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:02:
[...]

Origineel Yamaha hoeft toch ook niet. Er is zat te vinden wat niet origineel Yamaha is maar vast net zo goed werkt.
Hoeft zéér zeker niet, vaak is er ook genoeg érg goed spul te verkrijgen bij andere leveranciers/fabrikanten. Voordeel van de originele fabrieksaccessoires is meestal alleen dat je 100% zeker weet dat 't direct goed past en dat 't je fiets ook de originele fabrieks-look behoud (én bijbehorende restwaarde).

Die "taartschep vervanger" is daar een goed voorbeeld van. R&G levert voor de MT-10 bijvoorbeeld ook een érg mooie oplossing, alleen is daarna 't slot van 't zadel bijna niet meer bereikbaar. De óriginele vervanger kun je daarnaast in de lange versie gebruiken, net zoals 't ding wat er áf fabriek op zit, óf je laat één onderdeel achterwege zodat je een korte variant hebt mét 't MT logo :9

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:50
Net even bij Goedhart wezen kijken, je kon er o.a. een GSX-S1000 demo rijden. Niet dat ik opzoek ben naar een andere motor maar die GSXS is toch ook wel een geinig ding. Stond op het punt me in te schrijven maar toen zag ik het al: in een treintje van 10 of 12 motoren achter een voorrijder 'demo' rijden... nee dat is niks voor mij :/ Was bij motoport Rotterdam/Rockanje toch beter geregeld op van die demo-dagen, kreeg je gewoon de sleutel en een eindtijd mee en dan kun je lekker even solo demo rijden.

Nieuwe pand ziet er wel netjes uit, de grote merken hebben hun eigen hoek en je kan ook goed om de motoren heen lopen. Toch vind ik deze zaak het net niet. Ben snel maar weer op m'n ZZR1400 gestapt en huiswaarts gereden, dat was wel weer leuk O+
Pagina: 1 ... 39 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.