Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Weet niet welk jaar, maar voor zo'n tourmonster leek het me wel erg vaak, dus dacht, laat ik eens kijken.Least Inkling schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:50:
oh word ik gecontroleerd @steveman
Is dit het nieuwe model? Want ik ben toch echt elke 6k naar de dielert geweest.
Geen probleem overigens want ik bezuinig niet op olie.
Twas wel een belgische dealer, wellicht in mijlen bedoeld?![]()
(ja ja, en ik als nederlander ben er ook ingetrapt dan..)
Keek ook even naar de GSX-R 750, daar staat inderdaad bij 6kkm. Maar m'n CBR600rr* is weer 12,8kkm. En dat is ook best wel hoogtoerig werk
De logica tussen al deze verschillen ontgaat me nog even...
*eigenlijk die vanaf 2007, maar goed zal wel hetzelfde zijn als 2005/6
En dus ook jaarlijks... maar goed heb tot nog toe altijd nog genoeg kms gemaakt met de tweewielers om daar vanzelf aan te komen. (Binnenkort voor de eerste circuitdag de cbr maar even doen
[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 26-04-2017 15:57 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Nou, my bad, wrong info
Ik merk bij mijn motor ook duidelijk dat ie pas olie verbruikt als je er flink hard mee ga. Pas boven de 9.000 toeren word het blok zo zwaar belast dat ie wat gaat verbruiken en ik kan mij voorstellen dat de boel dan ook harder slijt.Joopieboy schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:47:
[...]
Ja precies, maar die km's zijn met name te wijten aan het hoogtoerige en veel korte ritjes of ritten met zware belasting.
Nou kom ik met mijn standaard ritjes nooit boven de 9.000 toeren uit en het lampje van de revlimiter zie ik al helemaal nooit branden. Dan verbruikt ie vrijwel geen olie en ik denk dat het ook wel beter voor het blok is zo.
Eind vorig seizoen is de motor bij een opendag op de dyno geweest waarbij ie een flink aantal keer tot aan het revlimiter lampje geweest is. Bij terugkomt de olie gecheckt en toen was er toch wel wat verdwenen. Gelukkig zit er zoveel koppel en vermogen in dat ik bij mijn normale ritjes bij volgas echt wel stop rond de 8.500 toeren omdat ik dan gelijk aan flinke snelheden zit.
Het olieverbruik bij mijn motor is naast de toeren ook te wijten aan het type olie. KTM heeft het later veranderd van 10W50 naar 10W60 omdat het beter is voor de nokkenaskettingspanners wat een zwak punt van het LC8 blok is. Ook het verbruik zou nu minder moeten zijn. Toen ie op de dyno ging zat er ook geen 10W60 in.
[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 26-04-2017 16:04 ]
De Kawasaki z650 (2017) van mijn vrouw.steveman schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:06:
[...]
Dat klinkt wel als erg vaak in de oren, gaat dat over een versys
Maar met name hoge toeren en alles ja. Onder de 8000 toeren is ie ook gewoon snel en heb je dat extra toch niet nodig. Plus 1 op 17 dan met woon-werk verkeer. Dikke prima.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Als ik dat zo lees moet hij elke 1000km een olie beurt... dat is wel erg vaak.steveman schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:45:
[...]
[afbeelding]
pagina 47: http://mototh.com/files/k...400GTR-Service-Manual.pdf
Geen wonder dat het altijd zo druk is bij die garages
Edit: Onee bij 1000km de olie en daarna bij 12000km weer. Ik snap hem
Edit 2: Ik was net iets sneller met de edit steveman
Edit 3: Ook dat stond eral... pfff. Kan beter niet reageren en bier gaan drinken.
[ Voor 24% gewijzigd door Tylen op 26-04-2017 16:14 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
"Odometer reading" dus niet iedere X, maar wanneer X in je display staatTylen schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:10:
[...]
Als ik dat zo lees moet hij elke 1000km een olie beurt... dat is wel erg vaak.
achterhaald ondertussen.
[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 26-04-2017 16:12 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Inderdaad nog maar zelden op tweakers. maar lees af en toe mee. stuur maar DM met wat je wil weten.gebruikershaes schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:28:
[...]
En als je brokken maakt zegt de verzekering lekker dooeeiii, je reed zonder rijbewijs dus we keren niets uit.
On another note; ik zit er aan te denken om mijn monstertje in te ruilen voor een Tuono V4. Iemand hier in bezit van die brommert die zijn ervaringen wil delen?
Ik weet dat @Verwijderd er een heeft, maar die is al een tijd niet actief geweest.
Long story short, ziet er geweldig uit, rijd geweldig en klinkt geweldig.
Minpunt is dat ie erg dorstig is, 1 op 12 gemiddeld met sportief rijden. gas er op zakt het een stuk verder. mischien iets om rekening mee te houden in nederland?
Dat is bij mijn motor ook af en toe niet leuk meer. Paar weken terug een ritje gemaakt met veel langzaam rijden en veel flink doortrekken. Lampje ging bij 140km aanVerwijderd schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:12:
[...]
Minpunt is dat ie erg dorstig is, 1 op 12 gemiddeld met sportief rijden. gas er op zakt het een stuk verder. mischien iets om rekening mee te houden in nederland?
Dit is trouwens ook wel een probleem bij naar het Politiecircuit op Lelystad gaan. Je rijd dan 4x 15 minuten en bij de laatste sessie is ie vrijwel leeg. Dan tank ik 300m vanaf het circuit voordat ik ga rijden en dan nog rij ik de boel na een uurtje leeg
Dus, als iemand nog interesse heeft in een 2001 Suzuki GSX-R 600 of Aprilia RSV Mille, komt u maar!
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Oh ja, het boekje heeft het wel nog over 6000km (is 100% hetzelfde blok), maar de dealer corrigeerde dat direct tijdens de verkoop.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nette prijzen trouwens!
Altijd alleen gebruikt voor de boodschappen!Joopieboy schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:36:
@Chakotay Van een oude man geweestLetterlijk
Nette prijzen trouwens!En blijft toch bijzonder, zit 3 jaar tussen onze gixxers maar toch lijkt die van mij echt veel moderner...
Best wat verschillen inderdaad. Dit is de 1e serie van de 'moderne' GSX-R met injectie en alles, in 2004 kwam de eerste grote upgrade daarvan
[ Voor 16% gewijzigd door Chakotay op 26-04-2017 18:41 ]
Maar dat snap ik idd, ben benieuwd over een paar jaar wat ik met de mijne kan doen. Aja, eerst even lol trappen met dat ding.
Vandaag geen telefoon gehad dus zal wel goed zijn gegaan.
Nou ja, je krijgt volledige fabrieksgarantie. Ook niet meer dan logisch dat ze van je verwachten dat je dan onderhoud volgens het boekje laat doen. Genoeg beunhazen die het zelf kapot maken en dan nog garantie durven claimen.spruit89 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:04:
Ik vind het heel jammer dat bij nieuwe motoren al de garantie vervalt als je niet het onderhoud uitvoert bij officiële dealers...
En waar praat je over? Ik mag over 500km de "inrij"-olie laten verversen en dan ziet de dealer mij de volgende 10k niet meer, dat is al snel 2 jaar voor mij. En hij mag gelijk die beun-bekabeling fixen die ze hebben aangelegd. Als ik vraag en betaal voor een last-onafhankelijk relais en originele (en dure) led-knippers en ik kom dan een dikke weerstand en een berg kabels tegen, dan heeft iemand niet geluisterd.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
In principe ben je daar omdat iedereen dezelfde hobby heeft en dat schept al snel een soort van band en sociale controle. Heb ook nog niet eerder gehoord dat mensen spullen kwijt zijn terwijl er over het algemeen voor veel geld in zo'n pitbox aan materiaal ligt.caesar1000 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:25:
Zuur! Is het gewoonlijk dat een ruimte bij de paddock gewoon open is als je gaat rijden en dat dan de mensen die ook bij jouw die ruimte hebben dan op je spullen letten of hoe gaat dit in z'n werking? Vooral met duur gereedschap/kleding/motor zou dat toch wel beveiligd moeten zijn?
In dit geval was het in het buitenland en waren er ook mensen van andere nationaliteiten. De mensen direct om mij heen waren vrienden maar in de pitbox naast ons waren Duitsers die wat meer op zichzelf waren. Gingen ook niet om met andere Duitsers om en vertrokken een paar uur eerder dan het evenement afgelopen was. Vermoed dat zij wat met wat meer zijn vertrokken dan zijn aangekomen.
Ik heb een 2014 V4 aprc, dus de laatste 1000 versie maar wel met abs. Wat zou je willen weten?gebruikershaes schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:28:
[...]
On another note; ik zit er aan te denken om mijn monstertje in te ruilen voor een Tuono V4. Iemand hier in bezit van die brommert die zijn ervaringen wil delen?
Ik weet dat @Verwijderd er een heeft, maar die is al een tijd niet actief geweest.
Had ik plaats om die GSXR ergens neer te zetten, ik kwam hem direct halen.Chakotay schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:35:
Zo, de beide brommerts maar te koop gezet. De GSX-R had ik al een paar keer eerder zonder succes geprobeerd, dus die mag weer een stukje omlaag in prijs. De RSV heeft nog niet eerder te koop gestaan, maar mag er nu ook aan geloven
Dus, als iemand nog interesse heeft in een 2001 Suzuki GSX-R 600 of Aprilia RSV Mille, komt u maar!
Nette prijs voor een 'voor-erbij-fiets'
Hij is erg compact, staat op dit moment samen met de RSV in een stukje tuin dat krap 1.40 breed is. Niet veel ruimte nodig!Anoshky schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:22:
[...]
Had ik plaats om die GSXR ergens neer te zetten, ik kwam hem direct halen.
Nette prijs voor een 'voor-erbij-fiets'
Goed punt, donewimmel_1 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:42:
@Chakotay : Tip van Flip: Zet in beide advertenties even een linkje naar de andere advertentie, nú vermeldt je wel dat er twee motoren te koop staan maar ik moet zélf weer gaan zoeken naar die tweede.....
Morgen zijn ze dicht, bedacht Mark zich ook pas dinsdag toen ik er was.
Ja, snap dat het zuur is, ik zit met hetzelfde. Maar aangezien ik al een gescheurde voorremschijf en blokken die bij 13Mm op waren had door een kromme schijf en nu een compleet gescheurde teller, doe ik het met liefde. Dan leg ik per 12Mm maar die 200 euro neer voor een beurt.spruit89 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:04:
Ik vind het heel jammer dat bij nieuwe motoren al de garantie vervalt als je niet het onderhoud uitvoert bij officiële dealers...
Garantie heeft me nu al 780(tellerwerk)+376(voorremschijf, blokken en reviseren van klauw)=€1156,- ex BTW ex manuren (uurtje of 3 totaal) gescheeld op de 14,5Mm die ik er nu op heb staan. Ja, ik heb echt een maandagmorgenfiets. Maar ben HEEL blij dat ik mijn motor nieuw heb gekocht en dat ik m bij de dealer in onderhoud heb....
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Heb even snel gekeken in 't lijstje (OP) hier en je rijd een NIEUWE 2016 Kawasaki (ZXR) 300 Ninja? Wat zeggen ze er bij Kawasaki NL van dat je nu al voor de "x"e keer terug komt met zo'n recente fiets?DragonSlayer666 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 21:21:
[...]
Ja, snap dat het zuur is, ik zit met hetzelfde. Maar aangezien ik al een gescheurde voorremschijf en blokken die bij 13Mm op waren had door een kromme schijf en nu een compleet gescheurde teller, doe ik het met liefde. Dan leg ik per 12Mm maar die 200 euro neer voor een beurt.
Garantie heeft me nu al 780(tellerwerk)+376(voorremschijf, blokken en reviseren van klauw)=€1156,- ex BTW ex manuren (uurtje of 3 totaal) gescheeld op de 14,5Mm die ik er nu op heb staan. Ja, ik heb echt een maandagmorgenfiets. Maar ben HEEL blij dat ik mijn motor nieuw heb gekocht en dat ik m bij de dealer in onderhoud heb....
Zoals ik het lees zijn er 2 problemen geweest die netjes opgelost zijn, dus dat valt nog wel mee. Als je voor de 5e keer een probleem hebt of je moet 3x terug voor 1 probleem word het een ander verhaal. Tuurlijk moet een nieuwe fiets in orde zijn, maar 2 problemen is toch niet gelijk heel erg.wimmel_1 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:50:
[...]
Wat zeggen ze er bij Kawasaki NL van dat je nu al voor de "x"e keer terug komt met zo'n recente fiets?
Beide dingen zijn, zoals ik 't snel lees: waarschijnlijk ontstaan doordat zaken aan de fiets bij 't in elkaar zetten (ont-kratten) door de dealer verkeerd zijn uitgevoerd bij de afleverbeurt.PilatuS schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:57:
[...]
Zoals ik het lees zijn er 2 problemen geweest die netjes opgelost zijn, dus dat valt nog wel mee. Als je voor de 5e keer een probleem hebt of je moet 3x terug voor 1 probleem word het een ander verhaal. Tuurlijk moet een nieuwe fiets in orde zijn, maar 2 problemen is toch niet gelijk heel erg.
Overigens: Je/iedereen moet eigenlijk eens een keer zien HOE een nieuwe fiets, áf fabriek/importeur, bij een dealer aan komt om te zien hoeveel werk er dán nog aan zit voor een dealer. Dat verklaart de prijs van een "afleverbeurt" vaak érg goed.
Dat zou inderdaad zo kunnen zijn. Persoonlijk heb ik altijd zoiets van: Kan gebeuren, niet moeilijk over doen. Pas als het heel lang gaat duren of er probleem na probleem komt word het voor mij anders. Mocht het remgedeelte net buiten de garantie weer kapot gaan is het ook wel anders.wimmel_1 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 23:03:
[...]
Beide dingen zijn, zoals ik 't snel lees: waarschijnlijk ontstaan doordat zaken aan de fiets bij 't in elkaar zetten (ont-kratten) door de dealer verkeerd zijn uitgevoerd bij de afleverbeurt.
Voor de leuk en volledigheid:wimmel_1 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 23:03:
[...]
Beide dingen zijn, zoals ik 't snel lees: waarschijnlijk ontstaan doordat zaken aan de fiets bij 't in elkaar zetten (ont-kratten) door de dealer verkeerd zijn uitgevoerd bij de afleverbeurt.
Overigens: Je/iedereen moet eigenlijk eens een keer zien HOE een nieuwe fiets, áf fabriek/importeur, bij een dealer aan komt om te zien hoeveel werk er dán nog aan zit voor een dealer. Dat verklaart de prijs van een "afleverbeurt" vaak érg goed.
It's funny. But not ha-ha funny.
Sorry dat ik 't zeg maar: Het "remgedeelte" is volgens mij toch écht wel iets waar je als berijder van een NIEUWE fiets op wil kunnen vertrouwen voor méér dan 100%.PilatuS schreef op woensdag 26 april 2017 @ 23:09:
[...]
Dat zou inderdaad zo kunnen zijn. Persoonlijk heb ik altijd zoiets van: Kan gebeuren, niet moeilijk over doen. Pas als het heel lang gaat duren of er probleem na probleem komt word het voor mij anders. Mocht het remgedeelte net buiten de garantie weer kapot gaan is het ook wel anders.
Laat dát nou net een deel zijn wat tijdens de afleverbeurt nog in elkaar gezet moet worden doordat de wielen los in 't krat staan (ruimte in een vliegtuig/container betaal je per kubieke meter dus alles wordt zoveel mogelijk in een beperkte ruimte gepropt, áf fabriek).
In dit geval blijkbaar niet.wimmel_1 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 23:13:
[...]
Sorry dat ik 't zeg maar: Het "remgedeelte" is volgens mij toch écht wel iets waar je als berijder van een NIEUWE fiets op wil kunnen vertrouwen voor méér dan 100%.
Laat dát nou net een deel zijn wat tijdens de afleverbeurt nog in elkaar gezet moet worden doordat de wielen los in 't krat staan (ruimte in een vliegtuig/container betaal je per kubieke meter dus alles wordt zoveel mogelijk in een beperkte ruimte gepropt, áf fabriek).
Zelfs de Hornet van 1997 heeft maar elke 12kkm nieuwe olie nodig... En in het boekje van m'n '11 staat ook gewoon 12kkm.DrivinUCrazy schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:36:
Ach, periodiek onderhoud. De Honda Hornet '07-'10 heeft een interval van 6000 km. De Honda Hornet '11-'13 heeft een interval van 12.000 km.
Oh ja, het boekje heeft het wel nog over 6000km (is 100% hetzelfde blok), maar de dealer corrigeerde dat direct tijdens de verkoop.
http://www.hondampe.com.a...torcycles/CB600F-1997.pdf
document pagina 49, 57 van de pdf.
(Alleen inspecteren noem ik overigens geen beurt)
Leest er dan niemand even zo'n boekje door?
Kawasaki kan dit wel eisen maar als jij kunt aantonen dat het onderhoud volgens de voorgeschreven intervallen en met de juiste onderdelen is uitgevoerd mag Kawasaki Eem garantieclaim niet weigeren.spruit89 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:36:
[...]
Van de sita van KAWA:
Mag ik zelf onderhoud plegen of onderhoud door een niet-officiële Kawasaki-dealer laten uitvoeren?
Nee, hoewel van u verwacht wordt, zelf actief deelneemt aan het onderhoud van uw motorfiets zoals o.a. wassen en poetsen, dient het periodieke onderhoud zoals in uw garantieboekje staat beschreven altijd door een officiële Kawasaki dealer te worden uitgevoerd. Wanneer u het onderhoud niet door een officiële Kawasaki-dealer laat uitvoeren heeft Kawasaki hierover geen controle meer. Dit heeft voor u als consequentie dat u geen aanspraak meer kunt maken op de officiële fabrieksgarantie.
Dus om de 6000 naar de dealar voor de olie wissel.
Dit is namelijk wettelijk geregeld
1e link bij google (gaat over een auto maar principe blijft hetzelfde) https://www.nieuweautokopen.nl/garantie
En
YouTube: ONDERHOUD MET BEHOUD VAN FABRIEKSGARANTIE
[ Voor 4% gewijzigd door harley op 27-04-2017 09:41 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik bedoelde ook gewoon de inspecties. De dealer vond de klepspeling check bij 24.000 ook onzin. En terecht, alles was netjes in orde.steveman schreef op woensdag 26 april 2017 @ 23:43:
[...]
Zelfs de Hornet van 1997 heeft maar elke 12kkm nieuwe olie nodig... En in het boekje van m'n '11 staat ook gewoon 12kkm.
http://www.hondampe.com.a...torcycles/CB600F-1997.pdf
document pagina 49, 57 van de pdf.
(Alleen inspecteren noem ik overigens geen beurt)
Leest er dan niemand even zo'n boekje door?Zucht, mannen...
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik laat ze nu bij 34dkm ook controleren, ook omdat ik niet weet of het al gedaan is bij24dkm of de bijbehorende leeftijd en ook omdat de fiets nu 13 jaar oud wordt.
[ Voor 31% gewijzigd door Joopieboy op 27-04-2017 11:25 ]
Ja, klopt. Was inderdaad nieuw, daarom ook mijn commentaar dat t een maandagmorgen model is.wimmel_1 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 22:50:
[...]
Heb even snel gekeken in 't lijstje (OP) hier en je rijd een NIEUWE 2016 Kawasaki (ZXR) 300 Ninja? Wat zeggen ze er bij Kawasaki NL van dat je nu al voor de "x"e keer terug komt met zo'n recente fiets?
De schijf is niet van start af krom geweest, dan zijn de blokken namelijk (met continu aanlopen) niet pas bij 12Mm op en is de schijf ook niet dan pas gebroken...
De teller is rond de 14Mm ineens een barst gaan vertonen en in 400 km helemaal uitgebarsten. Zie hier de foto's.
Dus ja, ik ben het zeker met je eens dat het eigenlijk niet kan dat dit op een nieuwe fiets gebeurd, maar het is door kawa wel heel netjes afgehandeld. Dealer doet er ook totaal niet moeilijk over en geeft garantiegevallen overal voorrang op.
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Lekker geluid, die Alpha T. Weliswaar zonder db-killer.
Jammer dat ze nog geen filmpje online hebben van de MT.
Er zit nu de juiste olie in, een zwaardere koppeling ivm offroad gebruik en dat rijd echt stukken beter! Pakt soepeler op en deze platen kunnen ook veel meer hitte afvoeren dan de oude.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-04-2017 22:51 ]
Sinds wanneer weet de Brezan iets van motoren?HTT-Thalan schreef op donderdag 27 april 2017 @ 22:46:
De Dirt Racing Clutch zit erin. De oude was na inspectie nog niet 'op' dus het slippen zat hem waarschijnlijk in de veren en ik heb onlangs wat olie bijgevuld die ik speciaal op advies van de Brezan had gekocht voor mijn motor, en dat bleek dus hartstikke foute olie te zijn (te glad, iets met een SL waarde).
[...]
Kzie je alleen maar sleutelen
ook leuk hoor, daar niet van
Van de week bezig geweest met het monteren van de SW-motech 12v aansluiting op mijn motor. De verkoper vroeg toen nog: "heb je daar wel plaats voor om dat te monteren". Waar deze jongen bij dacht... onder het zadel, achter het frame etc. Natuurlijk!
Zo gezegd zo gedaan. Eerst getest natuurlijk (is me al vaak genoeg voorgekomen, kabels netjes weggewerkt en vervolgens werkt het niet
Uiteindelijk aan een kabel ge-tay-rept waar wat speling op zit zodat de 12v aansluiting mee kan bewegen. Niet de netste oplossing maar ik vind het zonde om ergens in het "dashboard" te gaan boren.
Als nu die verekte TomTom app (IOS) nou eens het volgen van zelfgemaakte routes (GPX) zou gaan ondersteunen zou het feestje compleet zijn..
[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 28-04-2017 09:25 . Reden: even mijn hoofd professioneel weg geshopt ]
~4k km gereden sinds behalen rbw eind januariLeast Inkling schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:20:
@HTT-Thalan rij je nog wel eens op dat ding?
Kzie je alleen maar sleutelen![]()
ook leuk hoor, daar niet van
Motor was totaal onbekend en dan verandert nu gelukkig. Ik weet nu voor een groot gedeelte hoe alles er aan toe is en wanneer ik bepaald onderhoud weer moet gaan uitvoeren.
Volgens de clubdealer is het een bijzondere uitvoering en als ik haar nog een beetje verder (estetisch) opknap moet er een hoge taxatie waarde uit komen. Toch leuk om te horen
Ikzelf slechts twee keer tot nu toe, een keer remleiding/voorvorkolie en nu de koppeling.R0y. schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:23:
@HTT-Thalan Die heeft aardig wat keren open gelegen sinds dat je hem hebt?
Gelukkig word niet alleen de motor maar ik er ook wijzer van
[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 28-04-2017 09:27 ]
Ennuh, eigenlijk ben ik jaloers...ben helemaal geen sleutelaar
Ad Mies motorbanden service in Sprundel, die ondanks de naamgeving alles kan
Voor een vriendelijk tarief sleutel ik daar onder zijn begeleiding.
Oh dat is wel tof! Zou graag ook wat handiger worden op dat gebied, maar ik ken mijzelf: ik maak zo het blok open, daarna weer dicht. En ik heb dan ineens een zuiger over o.i.d.HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:40:
[...]
Ad Mies motorbanden service in Sprundel, die ondanks de naamgeving alles kan.
Voor een vriendelijk tarief sleutel ik daar onder zijn begeleiding.
of kom je die dan niet tegen...?
Dan heb je hem wel ver uit eklaar iig
Mijn ervaring is dat als je het eenmaal een keer doet, je tot de conclusie komt dat het meestal best simpel is. De 'caveats' zijn dat je soms gewoon écht het juiste gereedschap moet gebruiken (in plaats van een hamer of schroevendraaier want je had niks anders) en dat de juiste vloeistoffen/smeermiddelen/soorten vet echt wel uitmaken (zoals geen kopervet op rubbers etc).R0y. schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:45:
[...]
Oh dat is wel tof! Zou graag ook wat handiger worden op dat gebied, maar ik ken mijzelf: ik maak zo het blok open, daarna weer dicht. En ik heb dan ineens een zuiger over o.i.d.![]()
of kom je die dan niet tegen...?
Een goed handboek doet wonderen. Ik heb een kopie van een Haynes manual voor de Transalp maar Ad weet alles uit zijn hoofd. Je kunt daar zelf sleutelen voor 20 euro in het uur, 30 euro onder begeleiding. Als je ziet wat hij aan gereedschap heeft liggen ga ik dat er de komende 10 jaar aan motorrijden echt niet uithalen door zelf te kopen.
Lol zo danR0y. schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:23:
@HTT-Thalan Die heeft aardig wat keren open gelegen sinds dat je hem hebt?
Van de week bezig geweest met het monteren van de SW-motech 12v aansluiting op mijn motor. De verkoper vroeg toen nog: "heb je daar wel plaats voor om dat te monteren". Waar deze jongen bij dacht... onder het zadel, achter het frame etc. Natuurlijk!
Zo gezegd zo gedaan. Eerst getest natuurlijk (is me al vaak genoeg voorgekomen, kabels netjes weggewerkt en vervolgens werkt het niet) en het werkte gelukkig. Daarna kuipdelen los gehaald en achter het frame zo richting de accu weggewerkt. Toen kwam de uittdaging, het monteren aan het stuur. Dat ging wel, alleen kon ik mijn stuur dan een stuk minder naar links/rechts draaien... Letterlijk een uur bezig geweest om een locatie te zoeken maar overal zat hij echt in de weg.
Uiteindelijk aan een kabel ge-tay-rept waar wat speling op zit zodat de 12v aansluiting mee kan bewegen. Niet de netste oplossing maar ik vind het zonde om ergens in het "dashboard" te gaan boren.
[afbeelding]
Als nu die verekte TomTom app (IOS) nou eens het volgen van zelfgemaakte routes (GPX) zou gaan ondersteunen zou het feestje compleet zijn..
Klopt. Ik heb nu zelf een schuur en een garage (beide zo'n prefab waarbij de garage vrij diep is) waar ik dus ook de ruimte heb om nu (lees komende jaren) het e.e.a. zelf te gaan doen. Dus sleutelen staat ook op mijn to do lijst. Maar eerst de rest op orde maken.HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:52:
[...]
Mijn ervaring is dat als je het eenmaal een keer doet, je tot de conclusie komt dat het meestal best simpel is. De 'caveats' zijn dat je soms gewoon écht het juiste gereedschap moet gebruiken (in plaats van een hamer of schroevendraaier want je had niks anders) en dat de juiste vloeistoffen/smeermiddelen/soorten vet echt wel uitmaken (zoals geen kopervet op rubbers etc).
Een goed handboek doet wonderen. Ik heb een kopie van een Haynes manual voor de Transalp maar Ad weet alles uit zijn hoofd. Je kunt daar zelf sleutelen voor 20 euro in het uur, 30 euro onder begeleiding. Als je ziet wat hij aan gereedschap heeft liggen ga ik dat er de komende 10 jaar aan motorrijden echt niet uithalen door zelf te kopen.
Zo'n Haynes boek is dan inderdaad een must!
Erg benieuwd. Maar jij hebt het laten doen begrijp ik?Joopieboy schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:53:
[...]
Lol zo danIk zal je vanmiddag een foto laten zien hoe het bij mij pas gemaakt is
Weet ook nog het moment te herleven dat ik het papiertje had.
En elke fiets die ik gekocht heb, kon ik niet wachten (nog steeds een puber wat dat betreft)
Bijzonder hoe snel je je fiets waarop je jaren trots was, vergeet..maar toch een speciaal plekje krijgen in je hoofd...lijken wel vrouwen
ik zat er dus ook nog aan te denken om inderdaad ergens een cheap bakje te halen, en het daar in te laten lopen. Straks maar eens langs de Gamma.PilatuS schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:23:
[...]
[...]
Heb een paar weken terug een plastic bewaardoos gebruikt om de olie in op te vangen. Had geen zin om er iets voor te gaan kopen en dit ging ook prima. Later deze weer schoongemaakt met wat dreft.
Heb de olie pas later toen het weer koud was terug in de flessen gedaan. Dit met een trechter in de flessen en daarna gieten. Heb dit op de grond gedaan met wat oud karton er op. Niet heel veel gemorst, maar wel een paar druppels, vandaar het karton. Op die manier zonder problemen de oude olie weer netjes in de flessen gekregen. Dit was voor mij voor het eerst dat ik zelf de olie vervangen heb van een motor en het ging zonder problemen.
Is voor mij ook wel weer een voordeel van geen KTM dealer in de buurt hebben. Vroeger liet ik een hoop dingen doen, maar nu moet ik 80km enkele reis rijden naar de dealer die het meest in de buurt zit. Dat is dus de motor wegbrengen en een paar dagen later weer ophalen, dan kost het nogal wat tijd en geld aan reistijd. Doe nu dus maar zoveel mogelijk zelf en dat bevalt wel goed
Idd, omdat er niks pasklaars voor is en ik ook niet zo wat kon verzinnen en mijn monteur gewoon een enorm handige kerel is en veel ervaring heeft met dit soort motoren, heb ik dit laten doen ja.R0y. schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:03:
[...]
Erg benieuwd. Maar jij hebt het laten doen begrijp ik?
En voor het geld kun je het ook niet laten, hij vind het maar wat mooi om dit soort dingen te knutselen.
[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 28-04-2017 10:39 ]
Als ik ooit weer dezelfde super tenere zie in de juiste kleurstelling dan pik ik hem meteen weer opLeast Inkling schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:19:
Spannend @Aschtra![]()
Weet ook nog het moment te herleven dat ik het papiertje had.
En elke fiets die ik gekocht heb, kon ik niet wachten (nog steeds een puber wat dat betreft)
Bijzonder hoe snel je je fiets waarop je jaren trots was, vergeet..maar toch een speciaal plekje krijgen in je hoofd...lijken wel vrouwen
Beetje dit gaan doen:
Cagiva wil ik ook nog wel een keer tegenaan lopen.
HEERLIJK!
Ik ben ervan overtuigd dat ik met zoiets beter zou leren rijden als redelijke beginneling.
Hier kun je je makkelijk eens met een voetje recht duwen en leuke oefeningen doen op echt lage snelheid.
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
vroom vroom.
Je hebt er zelfs een akra slip on voor
Ik ben bijna failliet maar goed.

@R0y. Hier de montage van de USB aansluiting, setje van SW Motech met een aangepaste beugel:

En een nieuwe plaat en houder erop, stukken netter.

Even een snel lijstje wat er gedaan is (grote beurt):
- Alle vloeistoffen en filters, ook bakolie, remvloeistof
- Bougies
- Koppelingskabel
- Remblokken voor en achter (Brembo gesinterd, geweldig verschil!)
- Remklauwen gereinigd
- Ketting en voorste tandwiel gereinigd
- Afslaan met starten opgelost zonder gas bij geven
- Kleppen gesteld
- Gasklep gereinigd en afgesteld (aan/uit effect)
- Hendels gesteld
- Vering afgesteld
- Kleine lekkage bij de radiator voor verholpen
- USB aansluiting gemaakt
- Luxe kentekenplaat met houder
Allemaal bij elkaar een matsprijs van net geen 800 euro.
Zondag wordt 't weer een graad of 18 + zonnig
En trouwens "bakolie" heeft ie aparte olie voor de versnellingsbak
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 28-04-2017 16:05 ]
maar dat kan toch ook als het 10 graden wordtShininNL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:20:
Zondag misschien de ZZR1400 uit laten voor een ritje naar goedhart motoren, staat dat het tegen de 18 graden wordt
[ Voor 10% gewijzigd door Wvr op 28-04-2017 16:27 ]
Top! Dat is volgens mij de standaard beugel die verbogen is. Morgen weer eens gaan knutselenJoopieboy schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:54:
Het beest is weer thuis!
Ik ben bijna failliet maar goed.Ding rijdt, remt, schakelt, koppelt weer als een nieuwe.
Echt verbaasd erover hoe soepel dat nu gaat.
[afbeelding]
@R0y. Hier de montage van de USB aansluiting, setje van SW Motech met een aangepaste beugel:
[afbeelding]
[afbeelding]
En een nieuwe plaat en houder erop, stukken netter.
[afbeelding]
Even een snel lijstje wat er gedaan is (grote beurt):
- Alle vloeistoffen en filters, ook bakolie, remvloeistof
- Bougies
- Koppelingskabel
- Remblokken voor en achter (Brembo gesinterd, geweldig verschil!)
- Remklauwen gereinigd
- Ketting en voorste tandwiel gereinigd
- Afslaan met starten opgelost zonder gas bij geven
- Kleppen gesteld
- Gasklep gereinigd en afgesteld (aan/uit effect)
- Hendels gesteld
- Vering afgesteld
- Kleine lekkage bij de radiator voor verholpen
- USB aansluiting gemaakt
- Luxe kentekenplaat met houder
Allemaal bij elkaar een matsprijs van net geen 800 euro.Over 12dkm maar weer terug voor een olie beurtje.
Veel te warm. Ben een slecht weer rijderShininNL schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:20:
Zondag misschien de ZZR1400 uit laten voor een ritje naar goedhart motoren, staat dat het tegen de 18 graden wordt
Op koningsdag een rondje IJsselmeer gemaakt op de Transalp. Goed voor een goede 300km in het zadel.
Door Flevoland naar Lelystad (Batavia werf) dan omhoog naar de dijk richting Enkhuizen. Vervolgens richting den Oever via de achteraf weggetjes beetje bloemetjes kijken
Bij den Oever even koffie gezet. Wat hopeloos mislukte omdat het koffiefilter lekte. Dus dat was koffie met pruimtabak geworden
Dan de Afsluitdijk op en uiteraard stoppen bij alle landmarks.
Even bij de kazematten gekeken in Kornwerderzand.
Vervolgens weer naar beneden via Makkum, Workum, Hindelopen en Stavoren. Toen de binnenwegen verlaten omdat het inmiddels donker was.
Plan was een mooie zonsondergang op de Afsluitdijk maar dat feest ging niet door. Alleen maar regen en wind daar. Goede reden om het nog een keer over te doen.
als de schoonfamilie niet zou komen
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Oei. Ik snap dat zo iets k.. is maar het belangrijkste ben jij (en je andere weggebruikers). Dingen als schadevrije jaren en een krasje hier en daar overleven we wel (desondanks is het nog steeds klote).Hamza schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:16:
Meh.. net tegen een auto aangereden die van rechts kwam. Ik had hem totaal niet zien aankomen. Ik kon hem net niet uitwijken waardoor ik zn bumper aan de voorzijde heb geraakt. Ik kon gelukkig nog van de motor afspringen en heb gelukkig geen schade (lang leve valbeugels!) Behalve een koppelingshendel die een beetje krom is. Het enige kut is dat ik denk ik mn schadevrije jaren kwijt ben
Da's weer "minder"..... Maar: Dit was volgens mij niet de éérste keer in een korte tijd dat je wat raakte, toch?Hamza schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:16:
Meh.. net tegen een auto aangereden die van rechts kwam. Ik had hem totaal niet zien aankomen. Ik kon hem net niet uitwijken waardoor ik zn bumper aan de voorzijde heb geraakt. Ik kon gelukkig nog van de motor afspringen en heb gelukkig geen schade (lang leve valbeugels!) Behalve een koppelingshendel die een beetje krom is. Het enige kut is dat ik denk ik mn schadevrije jaren kwijt ben
Suc-6 met 't herstellen van je fiets!! Misschien is 't nu zelfs wel verstandig om deze schade buiten de verzekering te houden, je mag tot een jaar ná melden de schade van de tegenpartij zelf vergoeden waarmee je dus je B/M tredes houd van vóór de melding.
Huh? Volgens mij haal je mij met iemand anders door elkaar. Dit is mijn 1e schadegeval en hopelijk ook de laatste.wimmel_1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:27:
[...]
Da's weer "minder"..... Maar: Dit was volgens mij niet de éérste keer in een korte tijd dat je wat raakte, toch?
Suc-6 met 't herstellen van je fiets!! Misschien is 't nu zelfs wel verstandig om deze schade buiten de verzekering te houden, je mag tot een jaar ná melden de schade van de tegenpartij zelf vergoeden waarmee je dus je B/M tredes houd van vóór de melding.
Verder moet ik even kijken hoe ik de hendel weer recht krijg.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Maatje had een eenzijdig ongeval, via de verzekering gedaan, verzekering regelt alleen een opkoper maar hij is wel zijn jaren kwijt...
Opletten dus
Waarschijnlijk wel, dus....Hamza schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:31:
[...]
Huh? Volgens mij haal je mij met iemand anders door elkaar. Dit is mijn 1e schadegeval en hopelijk ook de laatste.
Verder moet ik even kijken hoe ik de hendel weer recht krijg.
Yup, eerst kijken wat het gaat kosten en dan met mn verzekering even overleggen hoe we dit het beste kunnen oplossen.wimmel_1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:37:
[...]
Waarschijnlijk wel, dus....Maar de rest blijft staan. Kijk even of je misschien voordeliger uit bent door de claim van de tegenpartij zélf te betalen. Een negatieve B/M registratie kost je over een aantal jaar écht veel meer geld als je vanaf "start" (45% of minder ) opnieuw mag beginnen.
Morgen bij een Aprilia Caponord kijken, ben benieuwd of die het wel doet
Is niet de éérste keer dat zoiets gebeurd en zal waarschijnlijk ook niet de laatste keer zijn. Een béétje handelaar/dealer wéét dat je zo'n DUC daarna alsnog gewoon kunt starten ná ingave van de PIN (numeriek paneeltje zit onder een afdek kapjeChakotay schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:01:
Hm, typisch... Vanochtend een motorzaak gebeld of ik bij een Ducati Multistrada kon komen kijken, allemaal prima. Kom ik daar vamiddag aan, staat hij daar met een open zijkant op de brug. Het ding herkende zijn sleutels niet meer... Proefritje daarop maar een andere keer dus
Morgen bij een Aprilia Caponord kijken, ben benieuwd of die het wel doet
Moet je natuurlijk wél de juiste code hebben, en die staat keurig in de documentatie welke er nieuw bij geleverd is geweest. Heb je die documenten niet..... Zorg dat ze er bij komen en controleer ze!!!
Mocht het inderdaad een Multistrada worden gaat de aankoop daarvan inderdaad alleen door als al dat spul compleet iswimmel_1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:15:
[...]
Is niet de éérste keer dat zoiets gebeurd en zal waarschijnlijk ook niet de laatste keer zijn. Een béétje handelaar/dealer wéét dat je zo'n DUC daarna alsnog gewoon kunt starten ná ingave van de PIN (numeriek paneeltje zit onder een afdek kapje).
Moet je natuurlijk wél de juiste code hebben, en die staat keurig in de documentatie welke er nieuw bij geleverd is geweest. Heb je die documenten niet..... Zorg dat ze er bij komen en controleer ze!!!
Motorex 10W60 Power Synt.HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:24:
Wat voor olie gebruiken jullie, diegene die met een natte koppeling rijden?
Je had zo te lezen tóch verkeerde olie in je blok gegooid?HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:24:
Maareh, Voor jouw fiets is een BelRay EX-P (simpele 15W40) olie wel geschikt. Een EX-S zou ook kunnen, maar.... Da's overkill en sowieso stamt jouw fiets nog uit de tijd van de minerale oliën dus een synthetische olie kan ook nog wel eens wat extra verbruik op gaan leveren.
Ik had een verkeerde SL code met een soort glijmiddel erin. CASTROL verkoopt een goede motorfiets olie, maar die is hier slecht te krijgen.wimmel_1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:31:
[...]
Je had zo te lezen tóch verkeerde olie in je blok gegooid?
Motul 300V die mooie fluo geleHTT-Thalan schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:24:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
https://www.halfords.nl/c...e-power-rs-4t-10w-40.html
speciaal voor motorfietsen, en Castrol adviseert dit type olie zelf ook voor de Transalp.
Die heb ik met mijn SV ook altijd gebruikt. Is gewoon standaard spul geschikt voor veel motoren.HTT-Thalan schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:50:
Dan lijkt mij dit een goeie:
https://www.halfords.nl/c...e-power-rs-4t-10w-40.html
speciaal voor motorfietsen, en Castrol adviseert dit type olie zelf ook voor de Transalp.
Verwijderd
Droge koppelingen zie je niet zo vaak meer. Ducati gebruikt het nog wel op sommige modellen. Droog is meer vermogen maar minder levensduur. Een natte koppeling is vrij standaardVerwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:59:
Nooit over nagedacht dat de koppelingsplaten door de olie heen gaan...
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()