Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.245 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mwah, ik denk eerder aan een verkeerde reflex plus een onwennige motor. Dat zal hij zelf ook wel het beste weten. Ook slechte banden hebben nog steeds grip hoor.

Dat gezegd hebbende, vandaag hebben wij de Eifel onveilig gemaakt. Groepje van 7 motoren, halverwege sloot nog een bekende aan. Ik heb aardig aan de Super Tenere kunnen wennen, maar die banden gaan er onder uit. (ja, ik zie de ironie hier) Daar komen pilot roads voor in de plaats. Het blokkenprofiel van die metzeler achterband is me te irritant in de bochten, de helft van de tijd heb ik het gevoel dat ik aan het driften ben. Plus dat het rubber zo hard is dat ik niet geloof in goede grip in de regen. Vooral op het Duitse asfalt merk ik dat heel sterk, in Nederland viel het nog niet zo erg op.

Hoe dan ook, vandaag 480 km (thuis - thuis) gereden, 7 uur in het zadel gezeten. En het voornaamste: Geen enkele last van mijn knie. \o/ De meesten van jullie kunnen zich hopelijk niet voorstellen hoe dat voelt, maar ik kan het t beste omschrijven als een overwinning. :D

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:32

Ethirty

Who...me?

DrivinUCrazy schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:10:

Hoe dan ook, vandaag 480 km (thuis - thuis) gereden, 7 uur in het zadel gezeten. En het voornaamste: Geen enkele last van mijn knie. \o/ De meesten van jullie kunnen zich hopelijk niet voorstellen hoe dat voelt, maar ik kan het t beste omschrijven als een overwinning. :D
Toevallig wel. Van een strijd met je lijf om op de motor te kunnen blijven zitten tot ontspannen rijden is echt een verademing. :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
thijsco19 schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:02:
En misschien was het ook met nieuwe banden gebeurd. (Al was dat niet vandaag geweest)
Ligt er helemaal aan hoe je aanlegt. Als je eerst zeer kort licht remt komt het gewicht van de motor voor een groot deel op het voorwiel. Zodra het gewicht er op zit kan je met een moderne band doorknijpen tot aan een stoppie. Dat het wiel met goed aanleggen blokkeerd is bijna niet mogelijk met goed wegdek en warme banden. Als je dat aanleggen niet goed doet is dat sowieso sterk aan te raden om te gaan oefenen. Helemaal omdat je straks misschien bang bent hard te remmen door wat je vandaag meegemaakt hebt.

Zelf doe ik dat oefenen een paar keer per jaar en heb het toevallig ook vanmiddag nog gedaan. Lekker rustig beginnen met 50 ofzo en steeds wat harder doorknijpen. Wat later kan je dan met 80 aan de slag gaan. Een motor kan echt enorm hard remmen, veel harder dan wat de meeste mensen denken of durven te doen. Juist door dit te oefenen heb je het lef heel hard door te knijpen als het echt eens nodig is. Dat aanleggen moet ook een natuurlijke reactie worden zodat je dit altijd doet, ook als je schrikt. Zolang het aanleggen maar goed is, is er enorm veel mogelijk :)
Ik ben al blij dat we allemaal niks ernstigs hebben.
Dat sowieso :) Het kost dan alleen wat moeite en geld, verder is er niets aan de hand.

Sowieso gaat iedereen wel een keer op zijn bek, jij alleen wat sneller dan de gemiddelde persoon :P

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 09-04-2017 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Ik geef je helemaal gelijk, daar zit ik nu ook mee in me maag... Maarja, als dit, als dat. Je weet het wel..
Uiteindelijk is het natuurlijk en combinatie van verschillende factoren. Een misschien was het ook met nieuwe banden gebeurd. (Al was dat niet vandaag geweest)

Jammer! Gelukkig heb je zelf niks en had je all-risk. Scheelt ook weer wat betreft de kostenpost.

Zoals je zelf ook al aangeeft is het vaak een combinatie van omstandigheden. Waarschijnlijk in dit geval een combinatie van een onervaren rijder (op een voor hem nieuwe motor), met veel drukte op de weg en banden die uitgedroogd waren. Nu hoeft dat bij die banden zeker niet gelijk te betekenen dat ze bij hard remmen gelijk blokkeren, maar als je onervaren bent en uit een reflex toch te hard aangrijpt dan helpt het zeker niet mee dat de banden zelf al hard zijn. Dit zorgt ervoor dat ze nog sneller zullen blokkeren en dat jij helaas mede daardoor vandaag een schuiver hebt gemaakt.

Zorg in ieder geval dat je zo snel mogelijk weer gaat rijden! Zo voorkom je dat je straks veel minder durft en bang bent tijdens het rijden. Daarnaast ook goed om, als de motor toch gerepareerd wordt, er ook gelijk nieuwe banden, zoals bijvoorbeeld de Michelin Pilot Road 3, onder te laten leggen.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Overigens... ik heb dus vandaag niet gereden (ja, testrondje om het blok). Ik had eindelijk tijd voor een klusje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KVH1E5JFeOQYKgGjb6Mte5i4/full.jpg

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:00

thijsco19

KTM 990 SMT

@PilatuS @caesar1000 , oefenen gaat ik zeker doen! Me maat heeft dezelfde motor en zei zelf al dat deze dankzij zijn dubbele remschijf aardig hard kan remmen. Dus door de onervarenheid met deze motor heb ik gewoon te snel en te hard geremd, het aanleggen dus niet goed gedaan. Vond ik overigens al op me examen wat lastig.
Zal niet zo snel bang worden voor het rijden, ben gelukkig aardig nuchter wat dat betreft.

En zal nu zeker zo snel mogelijk nieuwe banden eronder laten leggen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Fuelke schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:51:
Vandaag naar EKO Motorwear gereden, dat is in Kontich (BE) om een nieuwe helm te kiezen.
't Was opendeur dag dus zijn er ook foto's gemaakt voor op hun Facebook :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oHedJljQt9IhwmlZvyzWMaTk/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Fuelke op 09-04-2017 20:43 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:39
Heb inmiddels reactie van Termaat. Mag de helm inruilen en een andere kiezen. Krijg niet de aankoopprijs terug maar dat is te verwachten natuurlijk.

Heb ook de volgende afbeelding gevonden op Ten Kate shop.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.tenkateshop.com/media/wysiwyg/Maak-je-keuze/motorhelm-pasvorm-maak-je-keuze.jpg

Volgens mijn vriendin heb ik een Ovale hoofdvorm en bij Termaat hebben ze alleen geen Shoei van dat lijstje. Dus ik ga in ieder geval voor een AGV (AGV K5-S al gezien, erg mooi) en een scorpion kijken.

Wordt vervolgd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:10:
Mwah, ik denk eerder aan een verkeerde reflex plus een onwennige motor. Dat zal hij zelf ook wel het beste weten. Ook slechte banden hebben nog steeds grip hoor.

Dat gezegd hebbende, vandaag hebben wij de Eifel onveilig gemaakt. Groepje van 7 motoren, halverwege sloot nog een bekende aan. Ik heb aardig aan de Super Tenere kunnen wennen, maar die banden gaan er onder uit. (ja, ik zie de ironie hier) Daar komen pilot roads voor in de plaats. Het blokkenprofiel van die metzeler achterband is me te irritant in de bochten, de helft van de tijd heb ik het gevoel dat ik aan het driften ben. Plus dat het rubber zo hard is dat ik niet geloof in goede grip in de regen. Vooral op het Duitse asfalt merk ik dat heel sterk, in Nederland viel het nog niet zo erg op.

Pro Tip: overweeg voor je motor zeker eens de Michelin Anakee 3. Zijn hele goede banden voor allroad motoren zonder een blokken profiel. Tevens zijn heel veel positieve reviews over de Anakee 3 te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Zowel de zaterdag als de zondag gereden, vooral deze zondag erg genoten.
Lekker op de Vmax een stukje wezen toeren richting Zierikzee, daar nog even een terrasje gepakt en afgesloten met een Gelatoooooooo. Met een volle pens naar huis gereden en een hoop zondagsrijders ingehaald waar het kon. Tunnelvisie op een Vmax is best wel een dingetje, verbaasde hoe strak alles nog rijd voor een stuk frame met een blok uit 1986.

Wel een keertje de remmen aanpakken, die worden toch wat minder soepeltjes, gelijk maar upgraden naar een R1 conversie denk...
Genot van een cardan aandrijving is fantastisch, heel de motor komt dan uit zijn veren. Schitterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@Verwijderd Thanx voor de tip. Ik moet sowieso even wat vooronderzoek doen en ga wat vergelijkingen opzoeken. Eigen ervaringen in het verleden (niet op allroads) en van mijn mederijders (oa ook op een paar allroads) geven de Pilot Roads wel een voorsprong, maar ik wil de rest niet bij voorbaat afschrijven. De Metzeler die er onder ligt echter wel :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Anakee 3 is eigenlijk gewoon een Pilot Road met diepe groeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 23:18
DrivinUCrazy schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:04:
@Verwijderd Thanx voor de tip. Ik moet sowieso even wat vooronderzoek doen en ga wat vergelijkingen opzoeken. Eigen ervaringen in het verleden (niet op allroads) en van mijn mederijders (oa ook op een paar allroads) geven de Pilot Roads wel een voorsprong, maar ik wil de rest niet bij voorbaat afschrijven. De Metzeler die er onder ligt echter wel :P
Wat voor Metzelers liggen er nu onder dan?
Ik rijd ondertussen zo'n 10k km met de Metzeler Tourance Next, bevallen erg goed op mijn allroad (Tiger 800)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Metzeler Tourance EXP 150/70 R17.

De Next heeft op de plaatjes een heel ander profiel, dus ik wil ook best geloven dat die niet zo hobbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-10 23:10
thijsco19 schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:38:
@PilatuS @caesar1000 , oefenen gaat ik zeker doen! Me maat heeft dezelfde motor en zei zelf al dat deze dankzij zijn dubbele remschijf aardig hard kan remmen. Dus door de onervarenheid met deze motor heb ik gewoon te snel en te hard geremd, het aanleggen dus niet goed gedaan. Vond ik overigens al op me examen wat lastig.
Zal niet zo snel bang worden voor het rijden, ben gelukkig aardig nuchter wat dat betreft.

En zal nu zeker zo snel mogelijk nieuwe banden eronder laten leggen.
Erg lullig en zonde. Gelukkig heb je zelf niets en heb je een pijnlijk leermomentje te pakken. Wat voor motor was het? Geen ABS?

Me = Mijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Even een monsterpost, in de hoop dat iemand het antwoord weet.

Ik heb al meer dan 7 jaar een Honda CB600S. Deze had toen ik hem kocht een TomTom Rider v1 geïnstalleerd en Daytona Hot Grip handvatverwarming.

Destijds was de TomTom aangesloten direct op de accu en dat gaf geregeld een probleem. Na een week of 3 had de houder van de TomTom de accu leeg getrokken (adapter). Vervolgens heb ik de min van de TomTom aangesloten op de op de min van de handvatverwarming, deze zat nl via de zekeringenkast aangesloten. De TomTom ging toen ook netjes uit op het moment dat ik het contact uitzette en dat leek dan ook prima te werken.

Vorig jaar nog wel een keer met een lege accu gestaan, gezien ik een keer de handvatverwarming aan had laten staan (blijft vreemd, want --> aangesloten na een 10A zekering in de zekeringenkast).

Van de winter mijn TomTom losgehaald en verkocht (oud, versleten dock) en pas mijn motor tevoorschijn gehaald. Motor even kort gewassen en toen was er iets raars: Op het moment dat ik de handvatverwarming op de stand off had staan, ging mijn dashboard branden (neutraal, olie, Gipro X, stadslicht). Vervolgens wat contactspray in de bediening gespoten van de handvatverwarming en het probleem was eigenlijk ook zo weer verdwenen.

Vanavond wilde ik even mijn nieuwe TomTom Rider 410 aansluiten en dat was zo gebeurd (plus direct op de accu, min gecombineerd met de handvatverwarming). Op het moment dat ik de TomTom op het dock zette, ging mijn dashboard weer branden... Vervolgens TomTom losgehaald en een paar keer met de handvatverwarming getest --> ook daarmee ging mijn dashboard ineens branden. Vervolgens de handvatverwarming losgekoppeld en enkel de TomTom aangesloten en het dashboard ging weer branden.

Op het moment dat ik de middelste 10A zekering uit het zekeringenkastje verwijder, blijft het dashboard (uiteraard) uit. De handvatverwarming en TomTom zitten met de min op die zekering.

Ik wil eigenlijk van iemand weten of dit nu op de juiste manier gedaan is (dus na de 10A zekering, want dan staat er toch pas spanning op nadat het contact aangezet is)? Daarnaast, hoe kan het dat dit gedrag er is... Ik snap het even niet meer...

[url]Zekeringkast CB600S[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Moet je niet juist de plus geschakeld zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Of je gooit plus en min door elkaar, of daar zit imho deels het probleem.

In voertuigen wordt de plus meestal geschakeld, en is de min gedeeld met alles, tot en met het frame aan toe. Als jij nu de plus continu ingeschakeld laat, en de min schakelt, kan een ongeplande verbinding met de min er voor zorgen dat apparatuur toch van spanning wordt voorzien.
Zeker ledjes hebben maar een hele kleine stroom nodig, dus een logisch eerste verschijnsel van een kleine lekstroom is dat je ledjes ziet branden die dat niet zouden moeten doen.

En overigens, een zekering schakelt niets. Ja, één keer. :+ Bij een overbelasting brandt die door en schakelt die het geheel uit.

Ik zou dus eerst eens er voor zorgen om zeker te weten dat de plus wordt geschakeld, en dat de min een goede verbinding maakt met de min-pool van de accu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
thijsco19 schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:38:
het aanleggen dus niet goed gedaan. Vond ik overigens al op me examen wat lastig.
Het heeft even wat oefening nodig. Wat je doet is vrij licht de remhendel aanraken en vrijwel direct daarna kan je harder druk op bouwen. Je kan prima binnen 1 seconde van niet remmen naar flink knijpen. De motor heeft maar een halve seconde nodig om het gewicht naar voren te plaatsen als je licht remt, zodra het gewicht op het voorwiel zit kan je enorm hard door knijpen. Na een tijdje oefenen word het vanzelf een keer standaard zonder er aan te denken. Wat ook helpt is met beide benen klemmen op de tank, anders hou je geen ballen meer over als je flink gaat remmen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik geef je helemaal gelijk, daar zit ik nu ook mee in me maag... Maarja, als dit, als dat. Je weet het wel..
Uiteindelijk is het natuurlijk en combinatie van verschillende factoren. Een misschien was het ook met nieuwe banden gebeurd. (Al was dat niet vandaag geweest)

Welkom bij de club :P Enorm zuur, blij je zelf niet veel hebt, motor is te fixen. Achteraf lullen is altijd makkelijk, hopelijk heb je ervan geleerd. :)

Ik heb vandaag echt een super lekker dag gehad, goeie 500km weggereden en 3 tanken peut, hoop vliegen gekopt, met inhalen een goeie wheelie getrokken en kunnen houden. :D Had echt niet verwacht dat dat zó makkelijk ging met de gixxer, op het gas in de twee en hop omhoog, makkelijk hoger te krijgen, te controleren. Echt super vet. :D

Aan de andere kant, ik heb de Transalp niet gekocht omdat ik er direct alles uit haal, nu heb ik 1,5 maand de gixxer en haal ik er alsnog veel uit. :+

Hier trouwens ook op dijken erg veel grind/zand en grond gezien ook idd.

Wimmel bedankt, was goeie!

Edit: O en vanochtend @lolgast gespot net even na 10en vanochtend langs het kanaal, jij kwam van Den Bosch af. Ik wees en zwaaide nog uitgebreid. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 09-04-2017 21:51 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:36

Taygeta

KTM 790 Adventure

DrivinUCrazy schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:04:
Kijk ook eens bij de Pirelli angel GT. Ik heb die nu onder de KTM liggen en die vindt ik echt super. _/-\o_ _/-\o_
De perfecte sport tour band.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

PilatuS schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:14:
Ligt er helemaal aan hoe je aanlegt. Als je eerst zeer kort licht remt komt het gewicht van de motor voor een groot deel op het voorwiel. Zodra het gewicht er op zit kan je met een moderne band doorknijpen tot aan een stoppie. Dat het wiel met goed aanleggen blokkeerd is bijna niet mogelijk met goed wegdek en warme banden.
Ik heb een enkele schijf, voor, 240mm, met één klauw. Trommel achter. Nat gewicht ~220kg.

Gisteren nog eens de remproeven gedaan tesamen met wat moderne motoren (enkele CB650f en volgens mij ook cb600) die 3 grote schijven hadden, en ik stond in dezelfde afstand stil.

Dat aanleggen moet een natuurlijke reactie worden zodat je er niet meer over na hoeft te denken als het echt zover is dat je leven er van af kan hangen.

Uiteraard hadden zij met hun moderne apparatuur waarschijnlijk nog wel iets sneller stil kunnen staan (we hadden nu ongeveer de helft van de noodstop afstand tussen de AVB pionnen nodig) maar het was ruim voldoende.

Hier mis je dan nog wel de reactietijd in de vergelijking - met een oefening wéét je al wanneer je gaat aanleggen / remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:01:
[...]
Hier mis je dan nog wel de reactietijd in de vergelijking - met een oefening wéét je al wanneer je gaat aanleggen / remmen.
Klopt zeker.

Aan de andere kant zijn er genoeg situaties waar ik al met mijn 2 vingers op de rem lig omdat er mogelijk iets kan gebeuren. Tijdens een gemiddelde rit doe ik dat regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:08:
[...]

Klopt zeker.

Aan de andere kant zijn er genoeg situaties waar ik al met mijn 2 vingers op de rem lig omdat er mogelijk iets kan gebeuren. Tijdens een gemiddelde rit doe ik dat regelmatig.
Yes, ik rem op de motor al net zo krachtig als sommige auto's, ik moet vaak aanleggen alleen maar om het verkeer achter me te laten weten dat ik überhaupt aan het vertragen ben.

Die nieuwe vorkolie helpt wel enorm bij het remgedrag :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Da's 't hele idee van motorrijden: altijd in je achterhoofd houden dat alle koekblikkers uit zijn op je leven ;)
HTT-Thalan schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:12:
[...]

(…) ik moet vaak aanleggen alleen maar om het verkeer achter me te laten weten dat ik überhaupt aan het vertragen ben.
Aanleggen is wat anders dan ff je rem aantikken om 't lampie te laten branden hè? :?

[ Voor 29% gewijzigd door Osiris op 09-04-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Osiris schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:13:
[...]

Da's 't hele idee van motorrijden: altijd in je achterhoofd houden dat alle koekblikkers uit zijn op je leven ;)

[...]

Aanleggen is wat anders dan ff je rem aantikken om 't lampie te laten branden hè? :?
Dat begrijp ik, ik kies de laatste tijd eerder voor remmen op de remmen dan op de motor, omdat het gunstiger is voor het verbruik en remblokjes goedkoper zijn dan motorblokken.

Dus eerder de koppeling in. Als het alleen maar om het lampje gaat gebruik ik de achterrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:44:
Of je gooit plus en min door elkaar, of daar zit imho deels het probleem.

In voertuigen wordt de plus meestal geschakeld, en is de min gedeeld met alles, tot en met het frame aan toe. Als jij nu de plus continu ingeschakeld laat, en de min schakelt, kan een ongeplande verbinding met de min er voor zorgen dat apparatuur toch van spanning wordt voorzien.
Zeker ledjes hebben maar een hele kleine stroom nodig, dus een logisch eerste verschijnsel van een kleine lekstroom is dat je ledjes ziet branden die dat niet zouden moeten doen.

En overigens, een zekering schakelt niets. Ja, één keer. :+ Bij een overbelasting brandt die door en schakelt die het geheel uit.

Ik zou dus eerst eens er voor zorgen om zeker te weten dat de plus wordt geschakeld, en dat de min een goede verbinding maakt met de min-pool van de accu.
Ik ga het morgen nog eens checken, maar ik weet haast zeker dat de plus niet geschakeld is.

Zou misschien ook verklaren waarom de handvatverwarming het dus wel doet met het contact uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Gunstiger voor gebruik? Da's sowieso niet waar.. Zelfs een redelijk moderne carburateur zal bij remmen op de motor de benzine-toevoer afsluiten naar 't blok. Injectie-motoren kunnen dit sowieso, maar heb ook wel eens gelezen dat carburateurs via vacuums enzo dat ook kunnen. Dan bespáár je juist benzine door op de motor te remmen..

En koppelingsplaten vervangen is ook niet geheel kosteloos ;)
fredkroket schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:19:
[...]

Ik ga het morgen nog eens checken, maar ik weet haast zeker dat de plus niet geschakeld is.

Zou misschien ook verklaren waarom de handvatverwarming het dus wel doet met het contact uit...
Da's wat mij betreft wel raar.. Volgens mij is elke motor/auto plus-geschakeld en wordt het frame/chassis als common massa gebruikt. Ff Googlen op elektrisch schema voor je fiets en je merkt 't snel genoeg ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Osiris op 09-04-2017 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
[...]

Klopt zeker.

Dit, en ik zorg altijd voor een veilige rij omgeving door altijd ruimte om mij heen te creëren. Als ik soms motorrijders zie drukken op andere auto's |:( 1 harde rem en je bent de sjaak.

[ Voor 10% gewijzigd door Aapie op 09-04-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

fredkroket schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:19:
[...]

Even voor de duidelijkheid: voor zover ik weet worden verbruikers in voertuigen vrijwel altijd in de plusdraad geschakeld, niet in de min-draad.

Daarbij: je voertuig bevat geschakelde groepen, en "vaste" groepen. Je dashboard (klok ;) ) heeft bijvoorbeeld een vaste plus. Daarnaast heb je er natuurlijk een hoop die (al dan niet via een relais) geschakeld worden via het contact. Denk aan verlichting. En sommige motoren, waaronder die van mij, schakelen vervolgens ook nog eens de koplampen pas in op het moment dat de motor ook daadwerkelijk draait.
Als deze groepen delen dezelfde min. Dit kan via bedrading zijn, dit kan via het frame zijn, zoals Osiris ook aangeeft. Hoe dan ook komt deze min zonder onderbreking bij de minpool van de accu terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Aapie schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:21:
[...]

Dit, en ik zorg altijd voor een veilige rij omgeving door altijd ruimte om mij heen te creëren. Als ik soms motorrijders zie drukken op andere auto's |:( 1 harde rem en je bent de sjaak.
Ik hou ook altijd veel marge aan. Vandaag nog lekker gereden en vaak genoeg ingehaalt op 60 en 80 wegen, maar wel alleen als het heel ruim kan. Zat vermogen dus ik schiet er als een gek voorbij, maar dan nog, heel ruim of anders gewoon lekker niet.

Kwam ook nog 2 idioten tegen op vrij nieuwe GSX-R fietsen. Beide een roof helm met van die rare rode puntjes en beide ook een mooi trainingspak met gympies aan 8)7 Lekker kansloos stoer lopen doen door 6x door de stad te rijden waarschijnlijk, ik ga in full gear wel lekker de dijk op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:34:
[...]

Ik hou ook altijd veel marge aan. Vandaag nog lekker gereden en vaak genoeg ingehaalt op 60 en 80 wegen, maar wel alleen als het heel ruim kan. Zat vermogen dus ik schiet er als een gek voorbij, maar dan nog, heel ruim of anders gewoon lekker niet.

Kwam ook nog 2 idioten tegen op vrij nieuwe GSX-R fietsen. Beide een roof helm met van die rare rode puntjes en beide ook een mooi trainingspak met gympies aan 8)7 Lekker kansloos stoer lopen doen door 6x door de stad te rijden waarschijnlijk, ik ga in full gear wel lekker de dijk op :)
Die roof helmen, verschrikkelijk... Dat is gewoon echt dé asohelm van de afgelopen paar jaar, zie spontaan elk wannabee Satudarah lid er mee rondrijden hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Precies hier net zo, soms lijkt een dubbele doorgetrokken streep in eens anders ;) maar dan wel met veilige marges idd. Genoeg oude of gewoon trage mensen op de weg waar je binnen een sec 2 of 3 langs bent.

Vandaag een route gereden met heel veel landbouw weggetjes man man wat ligt er veel zand en grind die de boeren achterlaten(Boeren zijn ook druk snap ik). Na de route maar ff plaatselijke industrie terrein over gegaan waar de nieuwe achterband weer van zijn gladde laag is ontdaan.

Overigens werkte de Tom Tom G600 auto navi perfect, boven verwachting eigenlijk.

Btw die Satudarah rijders steken vaak nog wel een handje op

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YhUO6JBXgpLZEvb1WQ0oD9Rs/thumb.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Aapie op 09-04-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:56:
[...]

Pro Tip: overweeg voor je motor zeker eens de Michelin Anakee 3. Zijn hele goede banden voor allroad motoren zonder een blokken profiel. Tevens zijn heel veel positieve reviews over de Anakee 3 te vinden.
Of kijk. eens naar de Dunlop Trailsmart, die bevielen mij zeer goed op de leen 'alp'. :)
HTT-Thalan schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:16:
[...]

Dat begrijp ik, ik kies de laatste tijd eerder voor remmen op de remmen dan op de motor, omdat het gunstiger is voor het verbruik en remblokjes goedkoper zijn dan motorblokken.

Dus eerder de koppeling in. Als het alleen maar om het lampje gaat gebruik ik de achterrem.
Lol, wel eens gehoord van rev matching? Als je het goed doet slijt het blok er echt niet van. Sterker nog in sommige toezien omstandigheden wil je juist afremmen op de motor. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Thx! Ik ben hem nog niet eerder tegen gekomen. Er komt een fijn laag zwaar geluid uit, ik heb hem ook zonder cat geprobeerd maar daar wordt niemand vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:31:
[...]

Even voor de duidelijkheid: voor zover ik weet worden verbruikers in voertuigen vrijwel altijd in de plusdraad geschakeld, niet in de min-draad.

Daarbij: je voertuig bevat geschakelde groepen, en "vaste" groepen. Je dashboard (klok ;) ) heeft bijvoorbeeld een vaste plus. Daarnaast heb je er natuurlijk een hoop die (al dan niet via een relais) geschakeld worden via het contact. Denk aan verlichting. En sommige motoren, waaronder die van mij, schakelen vervolgens ook nog eens de koplampen pas in op het moment dat de motor ook daadwerkelijk draait.
Als deze groepen delen dezelfde min. Dit kan via bedrading zijn, dit kan via het frame zijn, zoals Osiris ook aangeeft. Hoe dan ook komt deze min zonder onderbreking bij de minpool van de accu terug.
Zou overigens ook iets verklaren... Ik vond eigenlijk de laatste paar keren al (vorig jaar dus ook al) dat de handvatverwarming eigenlijk waardeloos werkte, hij wordt nl eigenlijk niet echt warm. Terwijl als ik hem dus per ongeluk aan laat staan zijn ze wel warm (en het contact uit).

Ik zou me echt een beetje lomp voelen, maar dan zit het dus al wel even niet correct aangesloten :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-10 20:43

Ktenolix

Pijlsnel

Gisteren was het blikje motorrijders weer open gemaakt, elke 5 min kwam ik er weer eentje tegen. Kreeg haast een lamme hand van het zwaaien. :P Ook een gigantische groep gezien, van wel 20 à 30 motorrijders.

Overigens zie ik best vaak motorrijders kort achter de auto voor hen rijden (vooral bij vrachtwagens enzo). Dat lijkt me niet echt veilig rijden.. Voorganger flink op de rem en je zit bij hem op de achterbank.

Daarnaast heb ik ook vaak het idee dat auto's achter mij er kort op zitten, of het lijkt zo door m'n spiegels. Ik probeer altijd de bermpaaltjes in de gaten te houden in de spiegels, om zo te kijken hoeveel seconden afstand er tussen mij en de auto erachter is. Vaak als ik ze er dicht op zie rijden zit er 1 sec tussen. Wat doen jullie in zo'n situatie? Ik heb al een paar keer gehad dat er eentje er nòg dichter op zat, heb me toen om gedraaid en een handgebaar gemaakt dat hij wat meer afstand moet houden. (geen middelvinger) :p

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ktenolix schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:05:
Gisteren was het blikje motorrijders weer open gemaakt, elke 5 min kwam ik er weer eentje tegen. Kreeg haast een lamme hand van het zwaaien. :P Ook een gigantische groep gezien, van wel 20 à 30 motorrijders.

Overigens zie ik best vaak motorrijders kort achter de auto voor hen rijden (vooral bij vrachtwagens enzo). Dat lijkt me niet echt veilig rijden.. Voorganger flink op de rem en je zit bij hem op de achterbank.

Daarnaast heb ik ook vaak het idee dat auto's achter mij er kort op zitten, of het lijkt zo door m'n spiegels. Ik probeer altijd de bermpaaltjes in de gaten te houden in de spiegels, om zo te kijken hoeveel seconden afstand er tussen mij en de auto erachter is. Vaak als ik ze er dicht op zie rijden zit er 1 sec tussen. Wat doen jullie in zo'n situatie? Ik heb al een paar keer gehad dat er eentje er nòg dichter op zat, heb me toen om gedraaid en een handgebaar gemaakt dat hij wat meer afstand moet houden. (geen middelvinger) :p
Ik merk ook wel eens dat ik af en toe iets te dicht achter de auto voor me zit. Je kijkt er ook overheen, dat gaat dan soms een beetje vanzelf..
Nooit bij vrachtwagens/busjes etc trouwens, als ik er niet overheen/doorheen kan kijken dan houd ik flink afstand.

Ik heb eigenlijk nooit dat er iemand dicht achter me zit, ik rijd vaak genoeg door om dat niet te hebben :+
Wel een keer een mede-motorrijder gehad die tijdens een ritje elke keer net schuinachter/naast me ging rijden dat ik hem niet meer in m'n spiegels zag. Daar heb ik toen wat van gezegd, ik wil niet een bocht in gaan en dan opeens zien dat hij naast me zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Met motorrijders achter mij ga ik vaak automatisch al wat meer naar rechts rijden, zeker de mensen die dagelijks rijden snappen dat en gaan dan iets naar links. Dat werkt wel zo fijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 12:18

André

Analytics dude

Voor onze komende toerrit willen we een intercom set aanschaffen. Hoeft niets speciaals te zijn, zo vaak gaan we hem niet gebruiken. Hebben jullie tips welke set op dit moment de set is die je moet hebben :P

En wat ik me afvraag: dat ding wat buiten aan de helm komt, daar zitten knopjes op. Maar bij de meeste zijn die toch helemaal niet fatsoenlijk met je dikke handschoenen te bedienen? Of is het 1 keer instellen en vervolgens heb je alleen de hoofdknop nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:35

byn124

Thunderace

@thijsco19 Veel succes met de afhandeling! Gelukkig is de lichamelijke schade beperkt.

[Rant-mode]

Gister van Apeldoorn naar Amsterdam gereden (helaas snelweg).

We reden in een treintje van 4 motoren (met gepaste afstand) door een file heen....er echt van die koekblikkers die ik niet snap, soms lijkt het alsof ze express naar de middellijn gaan om ons er niet door te laten...ik snap het niet....ik snap het niet |:( |:(.
Aan de andere kant ook een hoop mensen die ruimbaan maken om motoren door te laten, die heb ik ook vriendelijk bedankt _/-\o_ .

Op de terugweg ook weer file, iemand die OPEENS naar rechts ging, keek niet in de spiegels, ik kon gelukkig net op tijd remmen anders lag ik onder mijn tweewieler. Toen toch maar even een gebaar gemaakt dat hij moest KIJKEN! :( .

[/Rant-mode]

Verder heerlijk gereden en lekker de noodstop vanaf 50/60 km/h geoefend. Vertrouwen is er steeds meer, kneep een keer zo hard door dat ik een stoppie begon te maakte, dat was even schrikken, maar ik ben blij dat ik weet hoe hard mijn eigen motor kan remmen.

Volgende keer het uitwijken oefenen en noodstop bij 70/90.

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:59:
Lol, wel eens gehoord van rev matching? Als je het goed doet slijt het blok er echt niet van. Sterker nog in sommige toezien omstandigheden wil je juist afremmen op de motor. ;)
Ik rijd inderdaad vaak met tussengas, maar vanuit een brandstofperspectief heeft revmatching weinig zin als je voorziet af te moeten gaan remmen. Tussengas is meer om direct met power er weer vandoor te kunnen.
Osiris schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:20:
Gunstiger voor gebruik? Da's sowieso niet waar.. Zelfs een redelijk moderne carburateur zal bij remmen op de motor de benzine-toevoer afsluiten naar 't blok. Injectie-motoren kunnen dit sowieso, maar heb ook wel eens gelezen dat carburateurs via vacuums enzo dat ook kunnen. Dan bespáár je juist benzine door op de motor te remmen..

En koppelingsplaten vervangen is ook niet geheel kosteloos ;)
Ik heb carbs van minimaal 30 jaar oud, het design misschien nog wel ouder. Ik heb opgezocht en bevestigd dat ze benzine blijven toevoeren, ook als je op de motor afremt. Omdat het toerental gerelateerd is heeft het meer zin om te remmen bij stationair dan vanaf X toeren naar stationair te gaan. Ik hoef maar één setje remblokjes te vervangen zodra dat aan de orde is, dus slijtage technisch kom ik er ook beter af. En koppelingsplaten slijten niet noemenswaardig harder als je _niet_ op de motor afremt, je zou wel iets kunnen zeggen van de veren... maar volgens mij is dat geneuzel in de marge.

En ik heb ook bevestigd dat ik met deze rijstijl 1:22 en een beetje haal, gemeten aan de pomp. Dat zie ik hier niet zo heel veel mensen nadoen ;). Uiteraard is dit alleen voor rustige ritten, woon-werk verkeer enzo. Als ik gewoon lekker plezier maak word het 1 op 17/18 en ritjes zoals zaterdag (AVB en beetje heen en weer gassen) zat ik zelfs richting de 1 op 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:24

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:40:
[...]

Die roof helmen, verschrikkelijk... Dat is gewoon echt dé asohelm van de afgelopen paar jaar, zie spontaan elk wannabee Satudarah lid er mee rondrijden hier.
Die Roof boxers zijn vooral populair onder een bepaalde bevolkingsgroep, die ook met handtasjes en bontkraagjes lopen :X
Ohja, en uiteraard niet verder komen dan het stadscentrum of een rondje industrieterrein :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-10 20:43

Ktenolix

Pijlsnel

HTT-Thalan schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:24:
[...]
En ik heb ook bevestigd dat ik met deze rijstijl 1:22 en een beetje haal, gemeten aan de pomp. Dat zie ik hier niet zo heel veel mensen nadoen ;). Uiteraard is dit alleen voor rustige ritten, woon-werk verkeer enzo. Als ik gewoon lekker plezier maak word het 1 op 17/18 en ritjes zoals zaterdag (AVB en beetje heen en weer gassen) zat ik zelfs richting de 1 op 15.
Gemiddeld rij ik 1 op 17,4 :o Merk dat ik de laatste tijd wat sportiever rijdt. Wat sneller bochtjes maken, sneller optrekken etc. Misschien wat zuiniger proberen te rijden :D (gisteren 1:16)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Ik rijd inderdaad vaak met tussengas, maar vanuit een brandstofperspectief heeft revmatching weinig zin als je voorziet af te moeten gaan remmen. Tussengas is meer om direct met power er weer vandoor te kunnen.
Volgens mij hebben wij er een ander beeld bij, ik doe het met name om de schokken te voorkomen (comfort) met gewone ritten en om af te kunnen remmen/vertragen zonder te remmen. :) Scheelt mij een hoop remblokken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ktenolix schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:29:
[...]

Gemiddeld rij ik 1 op 17,4 :o Merk dat ik de laatste tijd wat sportiever rijdt. Wat sneller bochtjes maken, sneller optrekken etc. Misschien wat zuiniger proberen te rijden :D (gisteren 1:16)
Ik vind 1 op 17 ook netjes hoor, er is geen goed of fout aan :) mensen rijden natuurlijk toch vaak voor plezier en dan hoor ik ook vaak de term 'smiles per gallon' voorbij komen. Het is meer omdat ik ook wel eens naar mijn werk rijd en zeker als het druk is geniet ik gewoon meer van de hoge zit, het uitzicht, het lekkere weer (indien van toepassing) en dan denk ik - als het toch rustig aan gaat, laten we dan gelijk kijken hoe laag we dat verbruik kunnen krijgen. Er zijn nieuwe motoren (evenals blokken met nog minder CC dan ik) die het nog veel bonter (lees: zuiniger) kunnen krijgen.

Een belangrijke reden voor mij om te weten wat het verbruik doet is ook dat ik alleen maar een dagteller heb en verder geen enkele indicatie hoe ver de tank leeg is, behalve een keertje klotsen of erin kijken. Bovendien is het ontwerp van de tank, zo blijkt, nogal 'apart'. Officieel is het 18 liter, praktijk 17.5 liter, waarvan anderhalf in een gedeelte aan de rechterzijde wat niet lekker naar links stroomt, en een reserve van ongeveer 3 liter. Je kunt hem leegrijden, maar dan moet je op reserve rijden en die laatste anderhalve liter even 'overhevelen' door de motor schuin te leggen. Ik rijd dus effectief op ~13 liter als ik dat allemaal niet doe. En dan is 1 op 22 toch weer genoeg om 250km te halen op die bruikbare inhoud :).
Joopieboy schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:30:
[...]

Volgens mij hebben wij er een ander beeld bij, ik doe het met name om de schokken te voorkomen (comfort) met gewone ritten en om af te kunnen remmen/vertragen zonder te remmen. :) Scheelt mij een hoop remblokken. ;)
Ja, maar dan heb je het ook wel over een compleet andere motor he :). Ik heb comfort genoeg met die hoge veren en hybride banden. Jij hebt waarschijnlijk snel asfaltcompound en kortere, stijvere veren (gok ik).
Plus, als jij de remmen inknijpt 'bijt' het wellicht wat meer. Ik heb veel minder power in de remmerij dus ik krijg niet zo'n 'duik' als ik aanleg.

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-04-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:47
-tom-562 schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:25:
[...]

Die Roof boxers zijn vooral populair onder een bepaalde bevolkingsgroep, die ook met handtasjes en bontkraagjes lopen :X
Ohja, en uiteraard niet verder komen dan het stadscentrum of een rondje industrieterrein :')
Haha precies dit inderdaad. Zo herkenbaar :')

Gisteren zat ik lekker op een terrasje smiddags en ik zag al een groepje trainingspakken staan met HD V-rods met open uitlaten. Nou toen ze er vandoor gingen moesten ze dat laten merken natuurlijk. Lekker met 10km/u vol het blok in de begrenzer jagen en dikke bak lawaai. Vervolgens de koppeling op laten schieten en al wiebelend en nauwelijks de motor onder controle hebbend ervandoor schieten. Na 10minuten industrieterrein kwamen ze weer voorbij. Met natuurlijk extra vaak het blok in de begrenzer jagen en het bijbehorende lawaai.

Het mooiste vond ik nog dat ze allemaal een trainingspak aanhadden, roof helm en V-rod's. Hoe stereotype wil je het hebben :Y)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:46:
Het mooiste vond ik nog dat ze allemaal een trainingspak aanhadden, roof helm en V-rod's. Hoe stereotype wil je het hebben :Y)
Ik vraag me af hoe/waar zoiets begint. Trekken ze het aan omdat ze denken dat het zo hoort? Omdat ze het anderen zien doen? Omdat het lekker zit? Omdat het een bepaalde uitstraling heeft die ze nastreven? Ik bedoel, dat raggen met die lawaaipijpen is gewoon haantjesgedrag "kijk mij eens een stoer apparaat hebben" maar die kleding, ik begrijp het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:35:
[...]

Ja, maar dan heb je het ook wel over een compleet andere motor he :). Ik heb comfort genoeg met die hoge veren en hybride banden. Jij hebt waarschijnlijk snel asfaltcompound en kortere, stijvere veren (gok ik).
Plus, als jij de remmen inknijpt 'bijt' het wellicht wat meer. Ik heb veel minder power in de remmerij dus ik krijg niet zo'n 'duik' als ik aanleg.
En dan lullen we nog over iets anders en compleet langs elkaar _O-

Als je terugschakelt op de motor heb je verschil in toeren, die kun je voelen door een schok of wat hakerig schakelen. Daardoor geef je iets tussengas om dat op te lossen.

Heeft verder met niks te maken. :) Ja met te snel loslaten tijdens terugschakelen en geen tussengas kan je achterwiel even gek doen of je ketting klapperen. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 10-04-2017 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
+1 tussengas wordt idd gebruikt om het downshiften soepeler te laten verlopen en/of er voor te zorgen dat je achterwiel niet blokkeert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Joopieboy schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:55:
[...]

En dan lullen we nog over iets anders en compleet langs elkaar _O-

Als je terugschakelt op de motor heb je verschil in toeren, die kun je voelen door een schok of wat hakerig schakelen. Daardoor geef je iets tussengas om dat op te lossen.

Heeft verder met niks te maken. :) Ja met te snel loslaten tijdens terugschakelen en geen tussengas kan je achterwiel even gek doen of je ketting klapperen. ;P
Aanvulling: En dat (tussengas) heeft dus niks met 'meer power' te maken. :+
[...]

[...]

[ Voor 22% gewijzigd door caesar1000 op 10-04-2017 10:03 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:54:
[...]

Ik vraag me af hoe/waar zoiets begint. Trekken ze het aan omdat ze denken dat het zo hoort? Omdat ze het anderen zien doen? Omdat het lekker zit? Omdat het een bepaalde uitstraling heeft die ze nastreven? Ik bedoel, dat raggen met die lawaaipijpen is gewoon haantjesgedrag "kijk mij eens een stoer apparaat hebben" maar die kleding, ik begrijp het niet.
Ik denk zelf dat het een combinatie is van 'het zit lekker', de rest draagt het ook en het is de uitstraling die ze nastreven. Ik vraag me ook sterk af of van die gasten uberhaupt wel een A-rijbewijs hebben.. Zo onhandig als ze met die motors omgaan.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

HTT-Thalan schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:54:
[...]

Sowieso, mensen die trainingspakken/broeken dragen buiten sportactiviteiten.. :') :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Het is gewoon een stroming en mensen willen er bij horen dus doen dat ook. Of willen we allemaal beweren dat we in de jaren 90 zelf niet in aussies en cavello's rondliepen buiten sportactiviteiten?

Het ziet er niet uit, maar wie ben ik om te oordelen over wat wie aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 16:28
Druk gisteren idd. :) Lamme hand van de zwaaiende groepen in Zeeuws Vlaanderen. Had beetje onrustige maag en dat rijd niet echt lekker. Beetje onrustig en ongemakkelijk in de bochtjes als je maag rommelt.

Iemand trouwens nog interesse in een topkoffer? Foto 1, 2, 3, 4
Er is een extra remlicht ingebouwd door de vorige eigenaar en heeft wat stoten gehad, maar is voor de rest nog prima. Komt van een Honda NTV650

Heb ook een tanktas & tankcover over. Foto 1,2, 3

Stuur maar DM bij interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

gebruikershaes schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:05:
Het is gewoon een stroming en mensen willen er bij horen dus doen dat ook. Of willen we allemaal beweren dat we in de jaren 90 zelf niet in aussies en cavello's rondliepen buiten sportactiviteiten?

Tja, als je als tiener of puber in een trainingspak loopt, OK. Maar als volwassen vent ga je toch niet in een trainingspak lopen 8)7 (laat staan motorrijden)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

caesar1000 schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:00:
[...]

Aanvulling: En dat (tussengas) heeft dus niks met 'meer power' te maken. :+

[...]
Laten we nou even wel wezen: Wanneer schakel je terug? Ofwel omdat je een bepaalde handeling met een lagere snelheid wilt inzetten (bijvoorbeeld een bocht) en ja, dan gebruik ik tussengas om de redenen die jullie al aandragen.

Als ik echter voornemens ben om flink in snelheid te zakken (b.v. voor een file of een stoplicht) dan trek ik gewoon de koppeling in en schakel ik langzaam 'mee' terug naargelang de snelheid daalt. Ik geef pas weer gas als ik weg/doorrij.

Op de motor afremmen en de koppeling 'op laten komen' deed ik voorheen wel, simpelweg omdat dit aangeleerd gedrag was vanuit de auto, maar dan vooral ons oude autootje. In de RS schakel ik ook heel vaak met tussengas, wat lastiger is met een turbo :P.
gebruikershaes schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:05:

Eens, maar de groep waar we het hier over hebben zou ik niet meer als 'jeugd' classificeren.
Ik heb twee joggingsbroeken en die draag ik alleen als ik 's avonds na het douchen nog 'even' wat aantrek om bank te hangen oid :P. Zelfs bij het sporten draag ik geen trainingspak (zou ook totaal niet praktisch zijn) en dan nog reken ik motorrijden niet onder 'sporten' :P.

- edit - afterthought: Je zou kunnen redeneren dat jezelf voor lul zetten nu wel een beetje een volkssport aan het worden is, dus vooruit :>.

[ Voor 33% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-04-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 21:42
Het heeft volgens mij met 2 dingen te maken: Wat je zelf fijn vind om te dragen en wat jij vind dat bij je past, en met groeps elementen; de kringen waar je je in begeeft of wilt begeven.

Ik draag zelf al sinds mijn 18de ofzo niks anders dan spijkerbroeken en bandshirts, omdat ik dat fijn vind. Overhemden en polo's zul je mij prive nooit zien dragen, is gewoon niet mijn ding.

Wat motorrijden betreft: Altijd motorjas aan. Ga ik de snelweg op of echt touren dan gaat het hele pak aan.
Voor bijvoorbeeld een ritje naar de bios doe ik dat niet, omdat ik langer bezig ben de broek aan en uit te trekken dan de rit duurt ;)

Heb wel een motorjeans gekocht om dat te proberen, maar die vind ik helemaal niet vind zitten.
Dus nee, ik ga niemand aanspreken op de gedragen kleding, want bij mij is er ook genoeg op aan te merken vergeleken met de meeste van mijn leeftijdsgenoten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wel, ik begin nu toch te denken over zo'n spijkerbroek met kevlar, zoals ik bij @Leviathius heb gezien.
Ik draag een volledig pak over mijn kleding heen, en dat is toch wat onpraktisch als je 'even' naar de winkel wil of iets op wilt pikken. Ook met lekker weer natuurlijk, die overjas schiet ik zo aan maar broek + laarzen is vooral wat tijd kost.

Voor mijn werk heb ik gewoon een 'Donald Duck' outfit. Hele rij witte overhemden, gewoon elke dag een wit overhemd op de (spijker)broek die ik dan draag. Heb zeer zelden een pak aan. Het valt nooit iemand op als je veel wisselt van kleding, ze verwachten het ook niet van een technisch iemand en zo zie je er zonder veel moeite toch altijd netjes uit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Kevlar jeans zijn echt een uitkomst. Mensen vragen altijd aan me of het omkleden niet vervelend is als ik zeg dat ik op de motor naar me werk ga. Als ik dan uitleg dat ik alleen me helm af hoef te zetten en jas op te hangen en klaar, dan zijn ze toch wel even verbaasd :p. En inderdaad nu het weer weer beter aan worden is, is een motorjeans echt super fijn. Als je op het terras zit is het nog wel flink warm en is een korte broek prettiger, maar het is beter dan zo'n dikke overbroek aanhebben :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:12:
[...]

Yes, ik rem op de motor al net zo krachtig als sommige auto's
Als je als "new rider" nog lang van het motorrijden wilt genieten zou ik daar maar niet van uit gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

HTT-Thalan schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:49:
Voor mijn werk heb ik gewoon een 'Donald Duck' outfit.
Voor de plaatjesdenkers onder ons: Donald Duck heeft nooit een broek aan. :D

Ik heb net wat testresultaten van bandenvergelijkingen naast elkaar gezet in een tabelletje. Heel leuk dat er niet zo gek veel recente specifieke all-road bandentesten zijn (en de allroad rijders richten zich meer op de offroad gerichte banden), en die paar testen spreken elkaar nog tegen ook nog.

De Anakee 3 zou een te traag stuurgedrag vertonen, net als de Dunlop Trailsmart. De Bridgestone A40 heeft te brede groeven naar mijn smaak, die ook heel ver naar de zijkant doorlopen haaks op de rijrichting. Ik verwacht daarvan dan ook hetzelfde gehobbel als nu met de Metzeler Tourance Exp.
Verder heb ik er nu een paar niet genoemd maar dat zijn geen uitblinkers, dus die vallen in de middenmoot weg.

Ik ben tot de volgende shortlist gekomen:
- Metzeler Tourance Next
- Pirelli Scorpion Trail II
- Michelin Pilot Road 4 Trail
Alle drie blijken ze achter 2 compounds te gebruiken. Van de Michelin wist ik het, van de andere 2 niet. Heeft me verder niet beïnvloed, want ik kwam er achteraf pas achter.

En nu... Keuzes, keuzes.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DrivinUCrazy schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:05:
[...]

Ik heb net wat testresultaten van bandenvergelijkingen naast elkaar gezet in een tabelletje. Heel leuk dat er niet zo gek veel recente specifieke all-road bandentesten zijn (en de allroad rijders richten zich meer op de offroad gerichte banden), en die paar testen spreken elkaar nog tegen ook nog.

De Anakee 3 zou een te traag stuurgedrag vertonen, net als de Dunlop Trailsmart. De Bridgestone A40 heeft te brede groeven naar mijn smaak, die ook heel ver naar de zijkant doorlopen haaks op de rijrichting. Ik verwacht daarvan dan ook hetzelfde gehobbel als nu met de Metzeler Tourance Exp.
Verder heb ik er nu een paar niet genoemd maar dat zijn geen uitblinkers, dus die vallen in de middenmoot weg.

- Metzeler Tourance Next
Alle drie blijken ze achter 2 compounds te gebruiken. Van de Michelin wist ik het, van de andere 2 niet. Heeft me verder niet beïnvloed, want ik kwam er achteraf pas achter.

Naast de Trailsmart heb je ook nog de Trailmax. En die bevalt me erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:55
[...]

- Metzeler Tourance Next

How about Continental TKC80 en TKC70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jaa, ik klaag over hobbelig gedrag in de bochten op asfalt, en dan kom jij met een blokken/noppenband aanzetten. Volgens mij hebben wij verschillende eisen aan een band. ;)

De Trailmax lijkt overigens de (uitgefaseerde) voorloper van de Trailsmart te zijn. Ik zal het zo zeggen: dat wordt 'm niet.

[edit] @Dryhte TKC80 is me te extreem, TKC70 zou misschien nog een kanshebber kunnen zijn. Vanavond eens wat meer info over opzoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-04-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:55
DrivinUCrazy schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:22:
Jaa, ik klaag over hobbelig gedrag in de bochten op asfalt, en dan kom jij met een blokken/noppenband aanzetten. Volgens mij hebben wij verschillende eisen aan een band. ;)

De Trailmax lijkt overigens de (uitgefaseerde) voorloper van de Trailsmart te zijn. Ik zal het zo zeggen: dat wordt 'm niet.
Tja je vroeg allroad? (by the way de TKC70 valt voor mij niet onder een noppenband, dus how'bout that?)

Dat is waar ik op uitkwam als volgende band. (Ik vind de 80 leuker ogen, maar de 70 wordt 'm waarschijnlijk voor mij)

[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 10-04-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
[...]

[...]

- Metzeler Tourance Next

Mooi lijstje. Ik had ook de Scorpion Trail II en de Metzeler Tourance Next op het lijstje toen ik toe was aan nieuwe banden. Ik wilde toen voor de Scorpion Trail II gaan, maar die hadden een levertijd van 5-6 weken, terwijl ik 3 weken later op vakantie ging waar ik toch echt wel nieuwe banden voor nodig had.
Daarom ben ik voor de Metzeler's gegaan :)
Dryhte schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:24:
[...]

Tja je vroeg allroad? (by the way de TKC70 valt voor mij niet onder een noppenband, dus how'bout that?)

Dat is waar ik op uitkwam als volgende band. (Ik vind de 80 leuker ogen, maar de 70 wordt 'm waarschijnlijk voor mij)
Maar hij gaf aan de Metzeler Tourance Exp al als vervelend te ervaren vanwege de 'blokken' in het profiel. Dan is de TKC70 niet beter denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja, banden voor onder een all-road. Zware fietsen, veel koppel, smallere banden, 19"voorwiel.
Maar feit is dat steeds meer all-road/adventure fietsen worden verkocht, en die nooit van de gebaande paden af gaan.
Als ik eerlijk ben, daar ben ik er ook een van. Het lijkt me ook wel eens leuk om offroad te gaan, maar daar ga ik de banden niet op uitzoeken. 99% gaat toch op asfalt plaatsvinden.
Tankiej schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:28:
[...]

Mooi lijstje. Ik had ook de Scorpion Trail II en de Metzeler Tourance Next op het lijstje toen ik toe was aan nieuwe banden. Ik wilde toen voor de Scorpion Trail II gaan, maar die hadden een levertijd van 5-6 weken, terwijl ik 3 weken later op vakantie ging waar ik toch echt wel nieuwe banden voor nodig had.
Daarom ben ik voor de Metzeler's gegaan :)
Zo dringend is het bij mij niet, dus ik ga ook nog eens rustig prijzen vergelijken.
[...]

Maar hij gaf aan de Metzeler Tourance Exp al als vervelend te ervaren vanwege de 'blokken' in het profiel. Dan is de TKC70 niet beter denk ik :P
Precies dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:47
Joopieboy schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:44:
[...]
...

Edit: O en vanochtend @lolgast gespot net even na 10en vanochtend langs het kanaal, jij kwam van Den Bosch af. Ik wees en zwaaide nog uitgebreid. :P
Haha dat denk ik niet. Zondagochtend was ik Formule 1 aan het kijken en daarna verder aan het uitbrakken tijdens de MotoGP ;). Geen goed idee om dan op de motor te stappen. Je hebt iemand heel bang gemaakt met je stalkergedrag denk ik :+

@thijsco19 Klote van je schuiver. Hoop dat de afhandeling een beetje soepel verloopt. In ieder geval goed vanaf gebracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

[...]
De Anakee 3 zou een te traag stuurgedrag vertonen
Ik heb Anakee 2 onder mijn freewind gehad, heerlijke band waar je goed plat mee kon. Nooit traag stuur gedrag mee ervaren maar reed er voornamelijk woon werk mee. De bochten onderweg konden daarentegen sportief genoeg genomen worden >:)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:56

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

André schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:55:
Voor onze komende toerrit willen we een intercom set aanschaffen. Hoeft niets speciaals te zijn, zo vaak gaan we hem niet gebruiken. Hebben jullie tips welke set op dit moment de set is die je moet hebben :P

En wat ik me afvraag: dat ding wat buiten aan de helm komt, daar zitten knopjes op. Maar bij de meeste zijn die toch helemaal niet fatsoenlijk met je dikke handschoenen te bedienen? Of is het 1 keer instellen en vervolgens heb je alleen de hoofdknop nodig?
Ik ben zelf tevreden over Sena
Goed bereik en makkelijk te bedienen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:55:
[...]

Als je als "new rider" nog lang van het motorrijden wilt genieten zou ik daar maar niet van uit gaan ;)

[video]
Interessant filmpje! Gisteren ook flink stuk gereden. Iemand achterop (op een R6, lol, ging opzich nog best oké). Ik ben een beginnende rijder maar had wel door dat mijn remafstand langer was. Dit voelde ook zo, ik moest de rem verder indrukken met meer G krachten tot gevolg.

Daarentegen heb ik normaliter al het idee dat ik best sneller kan remmen, maar dat ik liever de safety inbouw om verder achter een auto te gaan zitten zodat het niet hoeft dan dat ik uit ga van snel remmen. Het is ook een kwestie van durven, maar daar heb ik mijn rijbewijs gewoon nog te kort voor (eind vorig jaar gehaald). Ik moet dus nog wel wat rij-uren maken en tevens de veiligheid van wat extra afstand zelf maar inbouwen ;)

Hebben jullie overigens nog zo'n cursus vaardigheden voor gevorderden gevolgd? Ik zit er wel over te denken, al is het maar om beter te weten wat mijn motor wel en niet kan (want hij kan vast en zeker meer dan dat ik er nu uithaal).

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50
Mag ik ook in de startpost?

InZane
Honda CBR600F uit '95
Gelderland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:41

Least Inkling

Product of the cold war

@DrivinUCrazy Mooi lijstje zo. Banden zijn persoonlijk, maar je komt er alleen maar achter door te testen. Ikzelf heb de Anankees 3 vervangen door de TKC 70.

Enerzijds omdat ik gravelpaadjes neem, maar voornamelijk om te testen. De anakees komen er bij niet meer op. Kreeg ik niet voldoende vertrouwen mee, zelfs niet op droog.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
lolgast schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:24:
[...]

Hij lijkt bijzonder veel op de inrijklem van Datona (of Motorliften.nl, wat hetzelfde bedrijf is maar soms goedkoper). Die gebruik ik en die bevalt echt super. De 'aanbieding' van de Gamma zou ik dus overslaan :P
it0 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:02:
[...]

Ik heb hem niet maar kiijk ook eens hier https://www.datona.nl/paddockstands , meer keuze en volgens mij goedkoper.
Thanks voor de verwijzing naar Datona. Vorige week hun inrijklem besteld (inderdaad nog goedkoper dan de "aanbieding" van de Gamma). De motor staat nu keurig rechtop in z'n schuilplaats en hoeft dus niet meer op z'n jiffy te leunen en daarmee ook niet nodeloos meer ruimte in beslag te nemen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Zondagskindje schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:13:
[...]

Ik ben zelf tevreden over Sena
Goed bereik en makkelijk te bedienen.
Hier op aanhakende: ik heb de S20 en die is prima te bedienen met handschoenen van buitenaf..

Gebruik hem voornamelijk om 't liedje in Spotify door te spoelen naar de volgende en dat gaat zelfs bij 160 km/h nog prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mu.siQ schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:20:
[...]
Hebben jullie overigens nog zo'n cursus vaardigheden voor gevorderden gevolgd? Ik zit er wel over te denken, al is het maar om beter te weten wat mijn motor wel en niet kan (want hij kan vast en zeker meer dan dat ik er nu uithaal).
Nee in de meer dan 22 jaar dat ik motorrij nooit, maar ik hoor vaak van verschillende mensen veel positieve verhalen over VRO trainingen. Dus als je het leuk vindt zou ik het zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Iemand hier ervaring met het inladen van een GPX via MyDrive naar TomTom GO op de iPhone? Ik ben er te lomp voor denk ik.
Inladen in MyDrive web gaat wel, maar dan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:44

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Na mijn motorhobby door drukte en kids een tijdje op een zijspoor te hebben gezet, ga ik deze eindelijk weer oppakken. Mijn Duc 916 staat inmiddels al weer veel te lang stil in de garage en smeekt om weer bereden te worden :) .
Dus aankomende week even nieuwe banden, ketting en kettingtandwielen halen. Nieuwe olie in het blok en weer de weg op. Heb er zin in!

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
MuddyMagical schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:00:
Iemand hier ervaring met het inladen van een GPX via MyDrive naar TomTom GO op de iPhone? Ik ben er te lomp voor denk ik.
Inladen in MyDrive web gaat wel, maar dan...
Als je hem hebt kunnen uploaden naar je Mydrive, dan moet je in de TomTom GO app naar het menu gaan en dan 'Mijn routes/MyRoutes'. Daar zouden dan je GPX routes erbij moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Leviathius schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:06:
[...]

Als je hem hebt kunnen uploaden naar je Mydrive, dan moet je in de TomTom GO app naar het menu gaan en dan 'Mijn routes/MyRoutes'. Daar zouden dan je GPX routes erbij moeten staan.
Heb in de Go app alleen 'my places' maar daar komt hij niet bij. En het is nu een dag terug dat die GPX is geüpload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
MuddyMagical schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:20:
[...]

Heb in de Go app alleen 'my places' maar daar komt hij niet bij. En het is nu een dag terug dat die GPX is geüpload.
Ben je wel ingelogt op de app met exact hetzelfde account?

In de Go app moet je als het goed is ook een menu item hebben my routes waar hij dan in komt te staan :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
MuddyMagical schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:20:
[...]

Wat hierboven door Hooglander1 gezegd wordt moet je even checken inderdaad.

Ook moet je in het menu even op 'TomTom Services' klikken en dan kijken op 'MyDrive Sync' aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
Hooglander1 schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:21:
[...]

Ben je wel ingelogt op de app met exact hetzelfde account?

In de Go app moet je als het goed is ook een menu item hebben my routes waar hij dan in komt te staan :)
Leviathius schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:23:
[...]

Wat hierboven door Hooglander1 gezegd wordt moet je even checken inderdaad.

Ook moet je in het menu even op 'TomTom Services' klikken en dan kijken op 'MyDrive Sync' aanstaat.
Dank voor jullie hulp. Heb maar even apart topic aangemaakt.

[iPhone] GPX inladen via TomTom myDrive naar TomTom GO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:35:
[...]
Zoals ik al zei, ik heb hem dus nog nooit geprobeerd als intercom. Mijn voornaamste doel was muziek en da's redelijkerwijs voor dat doel gelukt. Woon-werkverkeer is ook voornamelijk snelweg, dus ik accepteer eventueel windgeruis, dat neem ik m'n Sena niet kwalijk. (Vooral i.c.m. een helm van € 250 ofzo..) Daarnaast nog FlitsMeister en/of Google Maps Navigation kunnen horen is alleen maar makkelijk ;)
Ik heb hem nu een aantal keer gebruikt als intercom en het werkt echt perfect. Gewoon prima verstaanbaar, je hoeft niet te schreeuwen, klinkt allemaal kraakhelder etc.

Ik heb overigens niet de duurste helm (Scorpion EXO 920 http://www.scorpionsports...ular/exo-920/exo-920.html), maar ik vind het echt prima klinken.

Laatst had ik mijn broer gebeld (die heeft de andere "helft" van de Sena 20S Dual set) en die reed met 140 op de snelweg. Ik hoorde niet eens dat hij reed, klonk alsof hij gewoon ergens met zijn iPhone stond te bellen.

Enige waar ik nog naar moet kijken is de automatisch volume afstelling. Die gaat op dit moment automatisch met de snelheid mee, maar die gaat ineens te snel (dus dan moet ik hem even wat zachter zetten). Die automatische afstelling is nog in te stellen, dus nog even uitzoeken.

edit: Grappige is; we hebben de intercom eigenlijk altijd openstaan (luister geen muziek) en als ik dan iets tegen iemand zeg naast me (bv bij stoplicht en die ander heeft geen intercom), dan hoor ik mijn broer ineens schreeuwen (in mijn helm) dat hij niet doof is. Dus je moet dan ook even niet vergeten de intercom uit te zetten voordat je tegen iemand anders staat te blèren :).

[ Voor 12% gewijzigd door fredkroket op 10-04-2017 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:44:
[...]

Welkom bij de club :P Enorm zuur, blij je zelf niet veel hebt, motor is te fixen. Achteraf lullen is altijd makkelijk, hopelijk heb je ervan geleerd. :)

Ik heb vandaag echt een super lekker dag gehad, goeie 500km weggereden en 3 tanken peut, hoop vliegen gekopt, met inhalen een goeie wheelie getrokken en kunnen houden. :D Had echt niet verwacht dat dat zó makkelijk ging met de gixxer, op het gas in de twee en hop omhoog, makkelijk hoger te krijgen, te controleren. Echt super vet. :D

Aan de andere kant, ik heb de Transalp niet gekocht omdat ik er direct alles uit haal, nu heb ik 1,5 maand de gixxer en haal ik er alsnog veel uit. :+

Hier trouwens ook op dijken erg veel grind/zand en grond gezien ook idd.

Wimmel bedankt, was goeie!

Hier iets minder kilometers (iets van ±300Km totaal gereden gisteren), maar da's meer omdat ik niet helemaal naar Zuid-Limburg op en neer hoefde :9

Ik vond 't overigens nog érg mee vallen qua rommel op de dijken. Eigenlijk alle bochten waarbij ik vooraf de verwachting had dat er wel eens grind in kón liggen, vooral langs de Maasband-Dijk vaak door de bewoners expres er in gestrooid, waren nu nog redelijk zuiver.

Maar: 't Was vooral ná de lunchstop wel lekker rijden, voor de stop was 't een mooi stukje Nederland wat helaas én terecht door meer mensen gebruikt werd om te wandelen / fietsen / oldtimer ritten te rijden...... Ná de stop kon m'n naamgenoot z'n nieuwe Kawa Z1000-SX wat beter leren kennen :*)

Vóór de lunchstop gaf m'n display overigens continue aan dat 't brandstof verbruik rond de 11 á 12L/100Km lag.... Na de lunch zakte dat terug naar een keurige 8,5L/100Km. Dat "gesukkel" in die lage toerentallen kost alléén maar een hoop brandstof + een Big-End (oftewel een volledig nieuw blok / revisie) als je niet uit kijkt 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 10-04-2017 16:08 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:57
Ik heb net de Scorpion Trail II eronder laten zetten. Na 2 weken kan ik melden dat deze heel veel vertrouwen geven. Ik had daarvoor de Heidenau K60 Scout.Ook een zeer goede band, zeker voor buiten de gebaande paden, maar wel rumoerig en nat iets minder.

Overigens, een "echte" all-road heeft een 21" voorwiel :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:29
[...]

- Metzeler Tourance Next

Heb de Pirelli Scorpion Trail II onder de Husky zitten, enorm fijne banden moet ik zeggen! Ze zijn een hele verademing ten opzichte van de Metzeler Enduro 3 Sahara waarmee de Husky standaard geleverd werd. Daarmee zat ik ook te driften door de bochten, voornamelijk de achterkant wat niet echt een fijn gevoel was bij normaal straat gebruik. De STIIs hebben de Husky enorm stabiel gemaakt, ook in de bochten en dat geeft enorm veel vertrouwen. Rij er nu ongeveer 10.000km mee en ze zijn flink vierkant aan het worden maar ze zijn nog lang niet op.

Wellicht een handige video voor je uiteindelijke keuze:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:44:
[...]

Hier iets minder kilometers (iets van ±300Km totaal gereden gisteren), maar da's meer omdat ik niet helemaal naar Zuid-Limburg op en neer hoefde :9

Ik vond 't overigens nog érg mee vallen qua rommel op de dijken. Eigenlijk alle bochten waarbij ik vooraf de verwachting had dat er wel eens grind in kón liggen, vooral langs de Maasband-Dijk vaak door de bewoners expres er in gestrooid, waren nu nog redelijk zuiver.

Maar: 't Was vooral ná de lunchstop wel lekker rijden, voor de stop was 't een mooi stukje Nederland wat helaas én terecht door meer mensen gebruikt werd om te wandelen / fietsen / oldtimer ritten te rijden...... Ná de stop kon m'n naamgenoot z'n nieuwe Kawa Z1000-SX wat beter leren kennen :*)

Vóór de lunchstop gaf m'n display overigens continue aan dat 't brandstof verbruik rond de 11 á 12L/100Km lag.... Na de lunch zakte dat terug naar een keurige 8,5L/100Km. Dat "gesukkel" in die lage toerentallen kost alléén maar een hoop brandstof + een Big-End (oftewel een volledig nieuw blok / revisie) als je niet uit kijkt 8)
Lage toeren zegt ie, neer daar krijgt ie geen kans voor bij jouw, met die vergelijking rijdt ik als een oude lul met de gixxer. :P Maar hij zuipt idd meer dan zijn baasje. :+

Maar bewoners die grind strooien ja? Kolere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Iemand hier ervaring met Moto Wijma in Leeuwarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op maandag 10 april 2017 @ 17:04:
Iemand hier ervaring met Moto Wijma in Leeuwarden?
Ik zou dezelfde vraag hier ook eens stellen ;)

http://www.motor-forum.nl...euwarden-eo-deel-4-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:09
;) zo heb ik ook al eens mogen meeluisteren met een toiletstop van een maat. Die ging even plassen met z'n systeemhelm omhoog geklapt.
fredkroket schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:08:
[...]

edit: Grappige is; we hebben de intercom eigenlijk altijd openstaan (luister geen muziek) en als ik dan iets tegen iemand zeg naast me (bv bij stoplicht en die ander heeft geen intercom), dan hoor ik mijn broer ineens schreeuwen (in mijn helm) dat hij niet doof is. Dus je moet dan ook even niet vergeten de intercom uit te zetten voordat je tegen iemand anders staat te blèren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ja de enige info díe te vinden is, komt van MF.. Maar zelfs dan is 't maar schaars ;) Heb inderdaad nog maar ff een vraagje achtergelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:10:
[...]

Ja de enige info díe te vinden is, komt van MF.. Maar zelfs dan is 't maar schaars ;) Heb inderdaad nog maar ff een vraagje achtergelaten :)
Er zijn diversen sites welke zoiets pogen bij te houden het is echter wel vaak (meestal) zo dat de negatieve reacties een overhand hebben/krijgen. Op zich is dat overigens ook wel "logisch".... Iemand die niks te klagen heeft méldt dat vaak niet (nooit?) overal.... Zou ook niet weten HOE je dat zou willen doen, overigens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:35:
[...]

Er zijn diversen sites welke zoiets pogen bij te houden het is echter wel vaak (meestal) zo dat de negatieve reacties een overhand hebben/krijgen. Op zich is dat overigens ook wel "logisch".... Iemand die niks te klagen heeft méldt dat vaak niet (nooit?) overal.... Zou ook niet weten HOE je dat zou willen doen, overigens ;)
Ja I know, alleen staat daar Moto Wijma dus nergens bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:00:
[...]

Ja I know, alleen staat daar Moto Wijma dus nergens bij ;)
Dan gaan "we" nóg een stapje verder terug: De éérste review op zo'n site is vaak een negatieve doordat "iemand" z'n gal wil spuwen naar aanleiding van een miskoop/akkefietje. Daarna krijg je de mensen welke zich er niet in herkennen en worden er vaak ineens óók (overdreven) positieve reacties geplaatst.

Enige TIP welke ik je wil en kán geven: Loop er eens binnen en bekijk de motoren, vervolgens even een gesprekje aanknopen met de medewerkers....

Een motorzaak waar géén andere klanten rondlopen op het moment dat je er zélf bent zou ik dan ook nog eens vaker gaan bezoeken, vooral op bijv. een zonnige zaterdagmiddag als mensen ineens weer iets aan d'r motorfiets willen gaan doen :9

Nou kan 't overigens zo zijn dat mijn vlugge blik verkeerd is maar: Bij Wijma in Leeuwarden krijg ik een FIAT dealer welke nu schijnbaar óók iets doet met sites als "ik wil van mijn..... af"?

Klinkt me nú eigenlijk al een beetje als een quick-win " motor dealer" in de oren?

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 10-04-2017 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:44
Gisteren na een ritje in het mooie weer maar weer eens m'n banden nagelopen. Niet dat ik er iets aan merkte ofzo, gewoon, keertje voor de zekerheid. Kom ik ineens dit tegen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GVlAolTm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IxoFMV9m.jpg

Beetje erachter gevoeld met een sleutelhanger. Ding heeft duidelijk een kopje, lijkt een spijker. Verder maar laten zitten. Lijkt dit iets wat ik een garage kan laten repareren?

Heb hiernaast op de voor- én achterband ook nog twee kleine metalen stripjes gezien, lijken wel nietjes ofzo. Biedt niet allemaal vertrouwen zo natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met verschillende merken van helmen. Het is namelijk zo, ik heb er een stuk of 20 geprobeerd van verschillende merken. De enige die eigenlijk lekker zit is van Arai. Dit is echter nogal duur en ze schijnen nogal gehorig te zijn. Iemand ervaring daarmee?

De enige andere merken waar ik nog redelijk mee overweg kwam waren HJC en Shark. Shoei zat ik precies tussen S en M dus geen enkele maat zat daar eigenlijk bij goed xD. HJC voelt ook een beetje goedkoop aan vind ik.

Helmen van het merk 'Held' schijnen ook wel goed te zijn maar die ben ik nergens tegengekomen. Aanbevolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Melkunie schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:24:
Gisteren na een ritje in het mooie weer maar weer eens m'n banden nagelopen. Niet dat ik er iets aan merkte ofzo, gewoon, keertje voor de zekerheid. Kom ik ineens dit tegen:
[afbeelding]

[afbeelding]

Beetje erachter gevoeld met een sleutelhanger. Ding heeft duidelijk een kopje, lijkt een spijker. Verder maar laten zitten. Lijkt dit iets wat ik een garage kan laten repareren?

Heb hiernaast op de voor- én achterband ook nog twee kleine metalen stripjes gezien, lijken wel nietjes ofzo. Biedt niet allemaal vertrouwen zo natuurlijk :+
Druppel er eens wat "zeepsop" op en "morrel" er vervolgens eens aan met een botte schroevendraaier. Komen er belletjes op 't "zeepsop" dan laten repareren middels een "parapluutje" van binnenuit (dus band van de velg (laten) halen).... Géén bubbels of belletjes: Ding er uit pakken en lekker verder rijden!! :9

Pagina: 1 ... 25 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.