Helaas mijn helm is nog steeds niet goed
Komt nog steeds los van mijn hoofd als ik omkijk op de snelweg
Grom is toch 'n 125cc? Lijkt me to-taal niet snelweg geschikt...Ethirty schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:03:
Ik had die dingen tot voor kort nog nooit in het echt gezien, maar als je er dan eentje op de snelweg ziet dan kijk je toch wel even gek om.
Hoe kijk je om dan? Ik blijf m'n hoofd tegen de wind in kantelen, als ik verder naar achteren wil kijken, buig ik m'n hoofd verder naar voren.Aschtra schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:24:
Helaas mijn helm is nog steeds niet goedKomt nog steeds los van mijn hoofd als ik omkijk op de snelweg
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Heb verschillende manieren geprobeerd maar geen een werkt echt heb ik het idee. Nadat die kussentjes zijn geplaatst zit hij wel strakker bij mijn voorhoofd maar lijkt niets te doen verder.steveman schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:28:
[...]
Hoe kijk je om dan? Ik blijf m'n hoofd tegen de wind in kantelen, als ik verder naar achteren wil kijken, buig ik m'n hoofd verder naar voren.
Denk dat HJC gewoonweg niet bij mijn hoofd past ondanks dat de maat wel goed zit
Uit je eerdere post begrijp ik dat je helm omhoog beweegt.Aschtra schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:30:
[...]
Heb verschillende manieren geprobeerd maar geen een werkt echt heb ik het idee. Nadat die kussentjes zijn geplaatst zit hij wel strakker bij mijn voorhoofd maar lijkt niets te doen verder.
Denk dat HJC gewoonweg niet bij mijn hoofd past ondanks dat de maat wel goed zit
Er zijn wat opties inderdaad wat betreft kussens (om m'n voorhoofd te ontzien heb ik dikkere wangkussens geplaatst in mijn vorige helm). Maar als de basis niet goed is, gaat dit ook geen oplossing zijn.
Als je hem op hebt, en je beweegt de helm met je handen wat in het rond en omhoog, heeft ie dan geen vrije ruimte? (Mja, dit zullen de mensen bij Termaat ongetwijfeld al met je geprobeerd hebben)
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Yes hebben ze geprobeerd inderdaad. Eigenaar vond toen dat bij de voorkant iets te los zat.steveman schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:43:
[...]
Uit je eerdere post begrijp ik dat je helm omhoog beweegt.
Er zijn wat opties inderdaad wat betreft kussens (om m'n voorhoofd te ontzien heb ik dikkere wangkussens geplaatst in mijn vorige helm). Maar als de basis niet goed is, gaat dit ook geen oplossing zijn.
Als je hem op hebt, en je beweegt de helm met je handen wat in het rond en omhoog, heeft ie dan geen vrije ruimte? (Mja, dit zullen de mensen bij Termaat ongetwijfeld al met je geprobeerd hebben)
Deze rijles had ik trouwens het idee dat hij ook aan de zijkant los kwam door de wind. Heb ze alweer een berichtje gestuurd hoe en wat.
Vind de helm verder wel goed dus zou wel jammer zijn
Ik wil ook een Grom, ideaal fietsje voor in de stad
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Heb het zelf nu ook gedaan en ik heb toch echt wel vrije ruimte. Nope dit wordt hem niet helaassteveman schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:43:
[...]
Uit je eerdere post begrijp ik dat je helm omhoog beweegt.
Als je naar iets anders gaat kijken probeer dan eens verschillende merken. Bepaalde merken hebben een compleet andere pasvorm. Ik was zelf aan het kijken naar een Schubert, maar geen enkele zat bij mij lekker. Toen naar Shoei gegaan en die zat perfect. Als je een Schubert koopt met een Shoei hoofd of andersom gaat het nooit lekker zitten.Aschtra schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 15:02:
[...]
Heb het zelf nu ook gedaan en ik heb toch echt wel vrije ruimte. Nope dit wordt hem niet helaas
Nee daarom, heb gewoon geen HJC hoofd. Het is allemaal nog proberen ook, je gewoon net dat ene merk een keer dragen op de motor. Want voor de rest zit de HJC qua gevoel wel goed.PilatuS schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 15:10:
[...]
Als je naar iets anders gaat kijken probeer dan eens verschillende merken. Bepaalde merken hebben een compleet andere pasvorm. Ik was zelf aan het kijken naar een Schubert, maar geen enkele zat bij mij lekker. Toen naar Shoei gegaan en die zat perfect. Als je een Schubert koopt met een Shoei hoofd of andersom gaat het nooit lekker zitten.
Hoop dat ik deze nog retour kan doen, kostte toch 400 euro
Ja, okay. Met een rugprotector zal het vast wel iets strakker zitten. Ligt er ook een beetje aan wat voor fit je tijdens het passen wilde. Vaak is het zo dat de ene maat echt strak zit en de andere maat juist net wat te ruim is. Heb zelf dat laatste en daardoor iets meer 'breathing room'.lolgast schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:54:
[...]
Er past een rugprotector onder, maar dat is omdat ik maat 98 heb gekocht ipv maat 96. Dan was het t-shirt aan, de mouwen van het t-shirt vasthouden bij aantrekken jas, anders stropen ze naar achteren. En dan zit de jas vol hoor
Telefoon/sleutels/wat dan ook kan er met goed fatsoen niet bij. En dat vind ik niet erg, kans op letsel door die meuk is behoorlijk bij een ongeluk
Heb je je sluiting ook goed vast zitten? Dat kan sowieso bij sommige helmen voorkomen dat ze naar boven gaan.Aschtra schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:47:
[...]
Yes hebben ze geprobeerd inderdaad. Eigenaar vond toen dat bij de voorkant iets te los zat.
Deze rijles had ik trouwens het idee dat hij ook aan de zijkant los kwam door de wind. Heb ze alweer een berichtje gestuurd hoe en wat.
Vind de helm verder wel goed dus zou wel jammer zijn
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Yup, sluiting zit ook goed vast.
Heb gevraagd of het mogelijk is om te ruilen /retourneren
Heb gevraagd of het mogelijk is om te ruilen /retourneren
[ Voor 48% gewijzigd door Aschtra op 08-04-2017 16:25 ]
Lijkt er dus écht op dat die helm je gewoon NIET past! Ik weet niet hoe je die helm uitgezocht en aangeschaft hebt (webshop en dan zuiver op de "looks" en prijs, of aangemeten in een zaak) maar ik zou je toch echt willen adviseren om voor een andere helm te opteren.
Ik weet niet waar je ergens woont maar het is misschien een idee voor je om een keer naar Aachen (D) te rijden en daar vervolgens bij wat zaken binnen te lopen én te gaan passen. Polo - Louis - FC-Moto - Hein Gericke zitten daar alle vier met grote winkels op een paar honderd meter van elkaar vandaan (én concurreren ook lekker met elkaar waarbij de prijzen in de fysieke shop gelijk zijn aan de prijzen in de web-shop). Je kunt daar dus ook een helm gaan passen én vervolgens in de door jouw gewenste kleur naar huis op laten sturen
Ik weet niet waar je ergens woont maar het is misschien een idee voor je om een keer naar Aachen (D) te rijden en daar vervolgens bij wat zaken binnen te lopen én te gaan passen. Polo - Louis - FC-Moto - Hein Gericke zitten daar alle vier met grote winkels op een paar honderd meter van elkaar vandaan (én concurreren ook lekker met elkaar waarbij de prijzen in de fysieke shop gelijk zijn aan de prijzen in de web-shop). Je kunt daar dus ook een helm gaan passen én vervolgens in de door jouw gewenste kleur naar huis op laten sturen
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik heb hem bij Termaat gekocht in de winkel zelf. Samen met de verkoper verschillende helmen gepast en deze zat wel het beste van degene die ik heb gepast. Prima geholpen verder hoor, en alle dingetjes waar je op kan letten in de winkel dat zit gewoon goed. Dit is niet iets wat je zo kan voelen / zien heb ik het idee.wimmel_1 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:30:
Lijkt er dus écht op dat die helm je gewoon NIET past! Ik weet niet hoe je die helm uitgezocht en aangeschaft hebt (webshop en dan zuiver op de "looks" en prijs, of aangemeten in een zaak) maar ik zou je toch echt willen adviseren om voor een andere helm te opteren.
Ik weet niet waar je ergens woont maar het is misschien eens idee voor je om een keer naar Aachen (D) te rijden en daar vervolgens bij wat zaken binnen te lopen én te gaan passen. Polo - Louis - FC-Moto - Hein Gericke zitten daar alle vier met grote winkels op een paar honderd meter van elkaar vandaan (én concurreren ook lekker met elkaar waarbij de prijzen gelijk zijn aan de prijzen in de web-shop). Je kunt daar dus ook een helm passen én vervolgens in de door jouw gewenste kleur naar huis op laten sturen
Toevallig al eens een Schubert geprobeerd ? Dat merk zat voor mij bij het voorhoofd veel te strak waardoor ik er geen enkele goed vond zitten. Als jij daar juist ruimte hebt kan het best zijn dat het voor jou goed is.
Zoals ik 't lees kan de helm bij 'm draaien op z'n hoofd en dat wil meestal zeggen de de wangstukken te veel ruimte over laten. Termaat is IMHO toch wel een zaak waar ze dat soort zaken goed weten en je daar ook écht wel bij helpen uitzoeken, waarbij de prijs pas op een tweede plaats komt (ná de pasvorm, dus).PilatuS schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:35:
Toevallig al eens een Schubert geprobeerd ? Dat merk zat voor mij bij het voorhoofd veel te strak waardoor ik er geen enkele goed vond zitten. Als jij daar juist ruimte hebt kan het best zijn dat het voor jou goed is.
@Aschtra : Kun je die helm ook draaien terwijl je 'm op je hoofd hebt als je niet aan 't rijden bent? Een helm mág aan je wangen overigens gewoon een beetje druk zetten zodat 't lijkt alsof de helm je gezicht smaller wil maken. Er zijn overigens ook helmen met oppompbare wangstukken (Scorpion, geloof ik), misschien dat dat iets is voor je?
[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 08-04-2017 16:45 ]
@wimmel_1 Ik heb op mijn wangen (en nu op mijn voorhoofd) inderdaad een druk. Dat is gewoon goed. Maar als ik met mijn handen de helm probeer te bewegen dan draait de helm, i.p.v. mijn huid. Ik wacht in ieder geval de reactie van Termaat af wat de mogelijkheden zijn.
Dat klinkt als ruimschoots te los. Je wangen moeten écht strak zitten, niet een beetje. En als een winkel niks heeft wat goed past, ga dan op zoek naar een andere winkel met andere merken. Niet elke zaak verkoopt "jouw" merk. Zoals gezegd, de een heeft een Schuberth hoofd, de ander een Shoei/HJC/etc hoofd. Ongeveer wel goed is niet goed genoeg.Aschtra schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:49:
@wimmel_1 Ik heb op mijn wangen (en nu op mijn voorhoofd) inderdaad een druk. Dat is gewoon goed. Maar als ik met mijn handen de helm probeer te bewegen dan draait de helm, i.p.v. mijn huid. Ik wacht in ieder geval de reactie van Termaat af wat de mogelijkheden zijn.
Ik ben op zoek naar een nieuwe jas voor voor/najaar, maar het is echt drama. Alles wat ik op het oog had is weg in mijn maat of de verkeerde kleur. Er hangt vooral S/M of >XXL.

Dan morgen nog maar een keer op pad in die oude stinkjas.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Als je aangeeft dat je huid niet beweegt als je je helm draait zit die dus niet strak genoeg.
Let wel: strak betekent niet dat het moet gaan knellen of pijn doen.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Straks in de zin van ik kan niet mijn tanden op elkaar doen zonder op mijn wang te bijtenEthirty schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 17:29:
[...]
Als je aangeeft dat je huid niet beweegt als je je helm draait zit die dus niet strak genoeg.
Let wel: strak betekent niet dat het moet gaan knellen of pijn doen.
Het maakt nogal wat uit of je je tanden óf je kiezen op elkaar kunt zetten!! Een helm mág (moet!) gewoon strak zitten op het moment dat je 'm opzet terwijl je je kiezen strak op elkaar hebt staan.Aschtra schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 17:35:
[...]
Straks in de zin van ik kan niet mijn tanden op elkaar doen zonder op mijn wang te bijten
Ik heb afgelopen winter een Ski "ongelukje" gehad tijdens een afdaling op de "Hahnekamm" (Kitzbühel / A.) en ben blij dat m'n motorhelm inmiddels weer goed past
Vandaag op de MT07 gereden. Fijne motor, zit goed en is lekker licht (tenminste merkbaar lichter dan de SV-650).
Vond alleen de koppeling niet fijn. Pas als die helemaal open is rolt hij. Op de SV kon je nog spelen en bij een beetje open rolde je al. Dat was handig als je bij een rotonde stil stond, kan je makkelijker wegrijden (vind ik dan).
Vond alleen de koppeling niet fijn. Pas als die helemaal open is rolt hij. Op de SV kon je nog spelen en bij een beetje open rolde je al. Dat was handig als je bij een rotonde stil stond, kan je makkelijker wegrijden (vind ik dan).
Koppeling is vaak een kwestie van wennen én (af)stellen. Ik reed laatst op een (leen)motorfietsje met een hydraulische koppeling welke direct bij loslaten al volledig aangreep en dus automatisch pas weer "vrij" kwam als je 'm helemaal in trok.... Da's niet fijn rijden, zéker niet als je een Sur-Plus aan vermogen en koppel hebt 
@Joopieboy +1 voor de aanstaande kentekenplaat "mod"!!
[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 08-04-2017 18:19 ]
Mja een hakelige koppelingskabel werkt daar niet aan mee.wimmel_1 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 18:11:
Koppeling is vaak een kwestie van wennen én (af)stellen. Ik reed laatst op een (leen)motorfietsje met een hydraulische koppeling welke direct bij loslaten al volledig aangreep en dus automatisch pas weer "vrij" kwam als je 'm helemaal in trok.... Da's niet fijn rijden
En met dank aan Mark die ermee kwam.
[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 08-04-2017 18:19 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Op het moment dat je een koppelingskabel al moet gaan "smeren" dan ben je eigenlijk al te laat. Zo'n bowden kabel moet soepel lopen in z'n eigen interne "vet". Gooi je daar iets aan smeer-olie in dan trek je eigenlijk alleen maar vuil op hoopjes in de buitenmantel waardoor de binnenkabel.....
Vandaag proefgereden op een BMW F800GT, reed heerlijk, mooie motor ook 😀
Verwijderd
Dat is een hele fijne en goede motor inderdaadSchallie233 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 18:50:
Vandaag proefgereden op een BMW F800GT, reed heerlijk, mooie motor ook 😀
Teflon voering idd, met speciale spray is dat nog wel te doen (soms best nog voor lange tijd) maar deze was al teveel gesmeerd en mee gerommeld.wimmel_1 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 18:22:
Op het moment dat je een koppelingskabel al moet gaan "smeren" dan ben je eigenlijk al te laat. Zo'n bowden kabel moet soepel lopen in z'n eigen interne "vet". Gooi je daar iets aan smeer-olie in dan trek je eigenlijk alleen maar vuil op hoopjes in de buitenmantel waardoor de binnenkabel.....
Hoofd is 57cm, volgens de tabel van HJC is dat M. Ik heb ook S geprobeerd in de winkel maar die deed echt pijnwimmel_1 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 18:51:
@Aschtra : Hier vermeld je zelf overigens ook dat je de helm óók kunt kantelen op het het moment dat je 'm op hebt.... Die helm lijkt me gewoon écht een (ruime) maat te groot voor je hoofd
Klinkt heel erg als mijn koppeling. Verder is ook nog eens lomp zwaar. Met een stuk langzaam rijden in de stad krijg ik binnen no-time last van mijn handwimmel_1 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 18:11:
Koppeling is vaak een kwestie van wennen én (af)stellen. Ik reed laatst op een (leen)motorfietsje met een hydraulische koppeling welke direct bij loslaten al volledig aangreep en dus automatisch pas weer "vrij" kwam als je 'm helemaal in trok.... Da's niet fijn rijden, zéker niet als je een Sur-Plus aan vermogen en koppel hebt
Wil nog een keer een andere slavecilinder plaatsen, daar zou ie zo'n 20% lichter van moeten worden. Dit is ook wel een reden dat ik voor een quickshifter ben gegaan, scheelt weer 50% koppelen
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 08-04-2017 19:12 ]
Ik zou als ik jou was ook eens wat andere merken gaan passen. Wat @PilatuS hier daarstraks al zie: Kijk (bijvoorbeeld) eens naar een Schuberth helm qua pasvorm.Aschtra schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:02:
[...]
Hoofd is 57cm, volgens de tabel van HJC is dat M. Ik heb ook S geprobeerd in de winkel maar die deed echt pijn
Beter een dúre helm die 100% goed past naar de klote tijdens een ongeval dan een helm welke je verliest tijdens een ongeval nog vóór je iets geraakt heb met je hoofd.
Zoals eerder aangegeven heb ik in de winkel ook andere merken geprobeerd. Sterker nog, de verkoper liet mij expres ook andere merken passen om verschil te voelen. Maar nu ga ik dus verder kijken naar nog weer andere merken.
Ik heb een HJC gepast, werkte totaal niet. Daarna het, voor mijn onbekende merk, Scorpion gepast met AIR systeem. Heerlijk. Met een pompje bij de kin kun je de helm om je hoofd heen pompen.wimmel_1 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:13:
[...]
Ik zou als ik jou was ook eens wat andere merken gaan passen. Wat @PilatuS hier daarstraks al zie: Kijk (bijvoorbeeld) eens naar een Schuberth helm qua pasvorm.
Beter een dúre helm die 100% goed past naar de klote tijdens een ongeval dan een helm welke je verliest tijdens een ongeval nog vóór je iets geraakt heb met je hoofd.
Ik had het gevoel dat mijn helm een beetje teveel slijtage vertoonde aan de binnenkant en dat hij, hoe vreemd dat misschien ook mag klinken, te groot was geworden. Los daar van mocht er na 5 jaar wel eens een nieuwe helm komen.
Vandaag naar EKO Motorwear gereden, dat is in Kontich (BE) om een nieuwe helm te kiezen. Gelukkig had ik wel een idee van wat ik wou. Zeker opnieuw een Shark en met ingebouwd zonnevizier. Want wat een keuze daar qua merken en looks
Verkoper was echt zeer behulpzaam in zijn uitleg en nakijken van de pasvorm. Al snel kunnen elimineren en had dan nog de keuze tussen een Speed-R2, een Skwal en een Spartan.
Die Skwal viel eigenlijk ook vrij snel af bij nadere inspectie. De LED's lijken een leuke gimmick maar de vraag is hoelang boeien die, vergeet je niet te laden, heb je er uiteindelijk wat aan? Bovendien was de bediening er van een klein knopje dat moeilijk te bedienen was met handschoenen aan.
Het verschil werd uiteindelijk gemaakt door details. Heb de onderstaande Spartan gekocht. Details zoals de bediening van het zonnevizier centraal bovenop de helm (vs. off-center bij de Speed-R2), het zonnevizier dat net iets dieper kwam en de verdikking onderaan het gewoon vizier waardoor je het makkelijker open en dicht klapt.

De helm heeft een dubbele D-sluiting, moet ik denk ik wel even aan wennen bij het vastmaken.
Nog een kleine toevoeging, ben van een XL naar een L gegaan, maar bij de Skwal was een L echt te klein, daar had een XL toch nog nodig geweest.
Vandaag naar EKO Motorwear gereden, dat is in Kontich (BE) om een nieuwe helm te kiezen. Gelukkig had ik wel een idee van wat ik wou. Zeker opnieuw een Shark en met ingebouwd zonnevizier. Want wat een keuze daar qua merken en looks

Verkoper was echt zeer behulpzaam in zijn uitleg en nakijken van de pasvorm. Al snel kunnen elimineren en had dan nog de keuze tussen een Speed-R2, een Skwal en een Spartan.
Die Skwal viel eigenlijk ook vrij snel af bij nadere inspectie. De LED's lijken een leuke gimmick maar de vraag is hoelang boeien die, vergeet je niet te laden, heb je er uiteindelijk wat aan? Bovendien was de bediening er van een klein knopje dat moeilijk te bedienen was met handschoenen aan.
Het verschil werd uiteindelijk gemaakt door details. Heb de onderstaande Spartan gekocht. Details zoals de bediening van het zonnevizier centraal bovenop de helm (vs. off-center bij de Speed-R2), het zonnevizier dat net iets dieper kwam en de verdikking onderaan het gewoon vizier waardoor je het makkelijker open en dicht klapt.

De helm heeft een dubbele D-sluiting, moet ik denk ik wel even aan wennen bij het vastmaken.
Nog een kleine toevoeging, ben van een XL naar een L gegaan, maar bij de Skwal was een L echt te klein, daar had een XL toch nog nodig geweest.
[ Voor 4% gewijzigd door Fuelke op 08-04-2017 19:52 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik heb sinds de zomer een Skawl (reflecterende gele) en moet zeggen dat ik de LEDjes frequent gebruikt heb deze winter in de schemer en het donker. Knopje is goed te doen, zelfs met winterhandschoenen nooit problemen mee gehad. Lampje houdt 't lang uit (uurtje of 4), dus eenmaal per week laden was genoeg voor me.Fuelke schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:51:
Zit heerlijk en dat zonnevizier is geweldig. Shark heeft er een fan bij

Dat ie te groot geworden is klopt ook wel hoor. De kussens worden na verloop van tijd flink ingedrukt waardoor het geheel minder strak zit. Ik heb daarom na een jaar of 4 alle kussens in de helm vervangen, toen zat ie weer goed strak.Fuelke schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:51:
Ik had het gevoel dat mijn helm een beetje teveel slijtage vertoonde aan de binnenkant en dat hij, hoe vreemd dat misschien ook mag klinken, te groot was geworden.
Ik had nog foto's beloofd van mijn nieuwe aanwinst!

De mistlampen komen deze week binnen; dan gaan ook de crashbars er pas op.

De mistlampen komen deze week binnen; dan gaan ook de crashbars er pas op.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Je beschreef eerder dat die hjc zo strak zat dat je zelfs op je wang beet. Het moet zeker bij een nieuwe helm strak zitten maar dit is echt té. Dat hadden ze bij Termaat ook moeten zien. Opvullen is een oplossing als de basis in orde is wat hier niet het geval lijkt te zijn.Aschtra schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:17:
Zoals eerder aangegeven heb ik in de winkel ook andere merken geprobeerd. Sterker nog, de verkoper liet mij expres ook andere merken passen om verschil te voelen. Maar nu ga ik dus verder kijken naar nog weer andere merken.
Je helm is ontiegelijk belangrijk, zeker als je langere trips wilt maken wil je een helm hebben die comfortabel zit. Wat ik zou doen is die helm terugbrengen, je geld terugvragen en op zoek gaan naar een winkel met erg veel helmen en merken en gewoon wat proberen. Op een gegeven moment kom je vanzelf een helm tegen die goed zit, dat voel je meteen.
Vanochtend trotse en blije eigenaar van onderstaande brommer geworden
.

Bouwjaar 2009 met maar 6000km (!). Heeft aantal keer voor langere tijd binnen gestaan. Ziet er super netjes uit.
Als ik naar de banden kijk kan ik wel zien dat er wel mee gereden is maar niet echt mee gereden is.
Zijn nog de originele banden (ja uit 2007 dus 10 jaar oud, eigenlijk aan vervanging toe) waar het profiel nog ruim aanwezig is.
Koffer zit er bij, hoewel ik die denk ik weinig zal gebruiken is het natuurlijk wel ideal als je hem een keer nodig heb.

Bouwjaar 2009 met maar 6000km (!). Heeft aantal keer voor langere tijd binnen gestaan. Ziet er super netjes uit.
Als ik naar de banden kijk kan ik wel zien dat er wel mee gereden is maar niet echt mee gereden is.
Zijn nog de originele banden (ja uit 2007 dus 10 jaar oud, eigenlijk aan vervanging toe) waar het profiel nog ruim aanwezig is.
Koffer zit er bij, hoewel ik die denk ik weinig zal gebruiken is het natuurlijk wel ideal als je hem een keer nodig heb.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Heeft Termaat niet het grootste assortiment? Op je wang bijten bij een nieuwe helm is vrij normaal hoor lees ik overal.xos schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:01:
[...]
Je beschreef eerder dat die hjc zo strak zat dat je zelfs op je wang beet. Het moet zeker bij een nieuwe helm strak zitten maar dit is echt té. Dat hadden ze bij Termaat ook moeten zien. Opvullen is een oplossing als de basis in orde is wat hier niet het geval lijkt te zijn.
Je helm is ontiegelijk belangrijk, zeker als je langere trips wilt maken wil je een helm hebben die comfortabel zit. Wat ik zou doen is die helm terugbrengen, je geld terugvragen en op zoek gaan naar een winkel met erg veel helmen en merken en gewoon wat proberen. Op een gegeven moment kom je vanzelf een helm tegen die goed zit, dat voel je meteen.
Felithijsco19 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:20:
Vanochtend trotse en blije eigenaar van onderstaande brommer geworden.
[afbeelding]
Bandjes is imho een van de belangrijkste dingen.
Nee, je wangen slopen als je kauwgon zou kauwen is juist goed. Mijn wangen worden zo plat gedrukt dat ik onder mijn ogen wel Holle Bolle Gijs lijk door de huid en vet wat naar boven gedrukt word.xos schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:01:
[...]
Je beschreef eerder dat die hjc zo strak zat dat je zelfs op je wang beet. Het moet zeker bij een nieuwe helm strak zitten maar dit is echt té.
Juist veel druk op de wangen is goed, dit zorgt er voor dat als je op de snelweg naast je kijkt de helm goed blijft zitten. Hoe meer druk je daar hebt hoe beter naast je kijken op hoge snelheid gaat. Ik kan met mijn helm onmogelijk op iets kauwen zonder de binnenkant van mijn wangen te slopen. De helm drukt de binnenkant van je mond tegen je tanden aan en dat wil je juist hebben
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 08-04-2017 21:40 ]
Je kan beter naar meerdere winkels gaan om alle merken te passen. Je kan vooraf ook op deze site inventariseren: http://www.webbikeworld.c...orcycle-helmet-shapes.htmAschtra schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:20:
[...]
Heeft Termaat niet het grootste assortiment? Op je wang bijten bij een nieuwe helm is vrij normaal hoor lees ik overal.
Ik kon door deze site doelgerichter zoeken na een miskoop te hebben gedaan.
Welke checks heb je allemaal gedaan van het internet. De wangen is namelijk maar 1 check, en die kan je vaak compenseren met andere kussens. De rest is boeiender.
http://www.globalwomenwho...ycle-helmet-fit-you-well/
Speling is er altijd wel een beetje. Ik heb bijvoorbeeld een beetje speling op dit punt:
Zicht is prima, maar zie net een randje– Keep your head steady and pull the helmet down by the chin bar. If it covers your eyes, it is too loose.

De echte MT-03, altijd +1 !thijsco19 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:20:
Vanochtend trotse en blije eigenaar van onderstaande brommer geworden.
[afbeelding]
En nu wel gauw die banden vervangen.
Over koppeling gesproken, vandaag de vervangende voor m'n cbr op de mat aangetroffen. Bijzonder hoeveel soepeler die door z'n hoes glijdt (even getest in opgerolde toestand). Morgen maar eens monteren.
[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 08-04-2017 22:25 ]
Ga jij ook al je koppelingskabel vervangen? 
Mijne nu ia ook goed gaar en hakerig, ben benieuwd over een paar weken.
Mijne nu ia ook goed gaar en hakerig, ben benieuwd over een paar weken.
Damn....weerbericht gezien....diegene die morgen niet gaat rijden kan zijn motor beter verkopen
Pro tip, doe rustig, weet al zeker dat overal en nergens politie en controle zal zijn.WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:37:
Damn....weerbericht gezien....diegene die morgen niet gaat rijden kan zijn motor beter verkopen
Moet maandag nog naar mijn werk.
Tja, als mijn motor zou starten...WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:37:
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Ik mis een smilie die zijn vingers in een L houdt
Joopieboy schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:42:
[...]
Ik mis een smilie die zijn vingers in een L houdt

Beetje overdreven maar wel duidelijk
Vroegah had je nog een site van xs4all van een tweakers met wat emoticons
Maar wat doen we met de voorband...PilatuS schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:40:
[...]
Ik zou de motor warm laten lopen en een burnout van 5 minuten maken
Ik dénk dat we de voorband maar gewoon contact gaan laten houden met 't wegdek?
Tijdens een burnout wellicht wel zo verstandig
Route ingeladen(een auto navi G600 kijken of dat goed gaat), dus er gaat zeker gereden worden.WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:37:

[ Voor 14% gewijzigd door Aapie op 08-04-2017 23:05 ]
Ik ga morgen waarschijnlijk eens een ritje rijden met een paar mensen welke ik helemaal niet ken vanuit een locatie welke we in 2010 als startlocatie hadden voor de GOT rit....
Dat was in ieder geval niet spectaculair genoeg voor deze gast:PilatuS schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:57:
Meh, gewoon een paddockstand of kratje bier aan de voorkant.
Die neemt de term 'Burnout' wel heel letterlijk.
Doet ie goed 
Toeval bestaat nietwimmel_1 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 23:06:
Ik ga morgen waarschijnlijk eens een ritje rijden met een paar mensen welke ik helemaal niet ken vanuit een locatie welke we in 2010 als startlocatie hadden voor de GOT rit....
Ik heb net de eerste helft van de route in Tyre gemaakt. Heenweg alleen maar dijkWiLLoW_TieN schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:37:
Vanaf de brug in Arnhem zien we wel weer.
#team_UTC+1
Ik voel mij jong met dit soort muziek
Dit is gewoon jaren '90 Hip-Hop (Beastie Boy's) .... Met een stukje Gary Moore op gitaar welke een nummer uit de jaren '60 (Friday on my Mind) er bij pakte van de "The Easybeats"
Vandaag was het ook al lekker in het Limburgse land, 16° en flauw zonnetje. Mooie route gereden van Weert binnendoor naar Vaals (3 landenpunt) en terug via België. En zondag een toertocht in het midden van het land, dus maximaal genieten van het mooie weekend!WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:37:
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/293099?mode=share
[ Voor 7% gewijzigd door mkrmr op 09-04-2017 00:12 . Reden: route toegevoegd ]
Ik wil wel, maar mág niet. Met de trapfiets onderuit gegaan en een sleutelbeen gebroken, mag nog 3 weken niet rijdenWiLLoW_TieN schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:37:
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Terrasje++ en ik rij niet als ik gedronken hebWiLLoW_TieN schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:37:
[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 09-04-2017 00:19 ]
Ik wil morgen richting de kust gaan vanuit Amsterdam, in m'n eentje op de motor, TomTom in de helm (bochtige weggetjes aan
) - maar... waar naartoe?
Iemand hier met advies voor een lunch locatie aan zee? Graag iets wat de moeite waard is. Mag best duur zijn, als ik d'r maar terecht kan zonder reserveren/dresscode
Iemand hier met advies voor een lunch locatie aan zee? Graag iets wat de moeite waard is. Mag best duur zijn, als ik d'r maar terecht kan zonder reserveren/dresscode
Gisteren zalig dagje in Zolder gehad..

Enkel, nu weet ik waarom ik mijn knie gewoonweg niet aan de grond krijg: mijn Rev'it broek! De stretch stof tussen de binnenkant van de dijen is gewoon te nauw en rekt niet genoeg uit. Ik krijg mijn houding dus niet goed hierdoor.
Gisteren nog 2 kerels die hetzelfde aan de hand hadden en Alpinestars gekocht hadden en... knie'tje aan de grond.
Wel zo handig na de Villeneuve en in kanaalbocht om knie'tje als referentie te houden.
2e ronde de snelste ronde gereden, maar.. ronde erna ineens tip van schoen ipv knie tegen de grond in de ziekenhuisbocht. Effe schrikmomentje en rechtop, hard in de remmen, en effe gras op. Gelukkig nix ergs, maar ik wil effectief de motor rechter houden en met die revit broek lukt dat nu niet om goeie houding te krijgen.

Enkel, nu weet ik waarom ik mijn knie gewoonweg niet aan de grond krijg: mijn Rev'it broek! De stretch stof tussen de binnenkant van de dijen is gewoon te nauw en rekt niet genoeg uit. Ik krijg mijn houding dus niet goed hierdoor.
Gisteren nog 2 kerels die hetzelfde aan de hand hadden en Alpinestars gekocht hadden en... knie'tje aan de grond.
Wel zo handig na de Villeneuve en in kanaalbocht om knie'tje als referentie te houden.
2e ronde de snelste ronde gereden, maar.. ronde erna ineens tip van schoen ipv knie tegen de grond in de ziekenhuisbocht. Effe schrikmomentje en rechtop, hard in de remmen, en effe gras op. Gelukkig nix ergs, maar ik wil effectief de motor rechter houden en met die revit broek lukt dat nu niet om goeie houding te krijgen.
Never ever financial advice...
Ik zou wel willen maar heb de komende drie weekenden mijn zoontje. Aangezien ik geen sidecar heb en hij nét wat te jong is om achterop te zitten (3 jaar) gaat motorrijden 'm helaas niet worden. Straks maar op de fiets naar het park. Nuja, da's óók leukWiLLoW_TieN schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 22:37:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dan denk ik dat jou helm ook te groot is als je daar de TomTom nog in krijgtBlue-eagle schreef op zondag 9 april 2017 @ 00:40:
Ik wil morgen richting de kust gaan vanuit Amsterdam, in m'n eentje op de motor, TomTom in de helm (bochtige weggetjes aan) - maar... waar naartoe?
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Hmmm.. Banden vervangen is inderdaad wel een verstandige keuze.
Maar dan komt natuurlijk de million dollar question..
Welke banden? Ik heb dus totaal geen idee welk merk/type band goed is, het 'door de bomen het bos niet meer zien' probleem dus.
Kan wel een goede sportieve band eronder gooien maar ik als beginner zal nooit het optimale van die band eruit halen maar wel de verminderde levensduur.
Zitten nu dunlop sportmax D270F banden onder.
Welke banden? Ik heb dus totaal geen idee welk merk/type band goed is, het 'door de bomen het bos niet meer zien' probleem dus.
Kan wel een goede sportieve band eronder gooien maar ik als beginner zal nooit het optimale van die band eruit halen maar wel de verminderde levensduur.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Heb zelf Pilot Roads voor en achter liggen. Tot nu toe kunnen de banden veel meer aan dan ik zelf durf in de bochten
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Ik vind dat mijn band achter best wel snel slijt. Ik ben heel tevreden over hun grip in nat en droog, dus dit zal de keerzijde wel zijn. Na 3000 kilometer zie ik hem al lichtjes afplatten.
Verwijderd
Maken jullie je (textiele) motorkleding wel eens schoon?
Ik heb een vrij lichte jas (beige) en hier en daar zitten wat kettingvetspetters op de rug, weten jullie een middeltje om dit er goed af te krijgen?
Ik heb een vrij lichte jas (beige) en hier en daar zitten wat kettingvetspetters op de rug, weten jullie een middeltje om dit er goed af te krijgen?
Geen probleem hierkazzzdafke schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:23:

Als je niet al te hard gaat is iets als een Pilot Road 3 meer dan prima. Wil je wat harder gaan dan is iets als een SportSmart2 Max een goede keuze.thijsco19 schreef op zondag 9 april 2017 @ 10:36:
..
Een echte sportband zoals een Dunlop Q3 of Pirelli Diablo Rosso is voor op straat nutteloos. Die banden rij je binnen 3.500km helemaal op en qua grip heb je dat op staat niet nodig tenzij je de hele dag kneedowns gaat maken.
Voor de meeste rijders is een toerband de juiste keuze.
[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 09-04-2017 11:47 ]
ligt er aan wat je er mee wilt doen.thijsco19 schreef op zondag 9 april 2017 @ 10:36:
Hmmm.. Banden vervangen is inderdaad wel een verstandige keuze.
Als je type weet, kan je de merken vergelijken.
als je inderdaad door het bos wilt rijden, dan heb je niets aan sportbanden
Ik heb nog nooit gehoord dat een nieuwe helm zo strak moet zitten dat je op je wang bijt. Dat wil natuurlijk niks zeggen en jij van mening bent dat een nieuwe helm zo strak moet zetten moet je het vooral doen. Maar ik zou echt nooit een helm kopen die zo strak zit. Ik heb een aantal helmen en geen van alle zitten/zaten zo strak in het begin en functioneren na een paar jaar nog steeds prima. Ook bij hogere snelheden. Dat je wangen worden weggedrukt is wel normaal. Je gaf aan dat je helm wat kon kantelen, misschien zit je helm op je wangen nu wel zo strak dat je het gevoel hebt dat deze goed om je hoofd past maar in feite op je voor- en/of achterhoofd speling heeft en gaat kantelen met je wangen als draaipunt.Aschtra schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:20:
[...]
Heeft Termaat niet het grootste assortiment? Op je wang bijten bij een nieuwe helm is vrij normaal hoor lees ik overal.
Mijn ervaring is dat als je genoeg helmen past je op een gegeven moment een helm opzet die gewoon klopt. Termaat heeft zeker een aardig assortiment maar als er niks zit wat op jouw hoofd pas kan je beter ergens anders kijken. Voor een helm zou ik uberhaupt meerdere winkels bezoeken met meerdere merken. Je krijgt dan vanzelf een idee wat op jouw hoofd past. Volgens mij gaf @wimmel_1 al een tip voor een regio waar aardig wat grote zaken bij elkaar zitten. Gezien het belang van een goede helm zou ik daar gewoon een dag aan besteden.
Oud en nieuw even voorzichtig in de bankschroef voor een vergelijking...
Pff... eigenlijk gaat de koppeling van m'n cbr best lichtjes
had ook wel inbegrepen mogen zijn in de grote beurt die ik had laten doen...
Gewoon oud, of gezien hoe zwart het is met WD40 een keer gesmeerd of zo
Pff... eigenlijk gaat de koppeling van m'n cbr best lichtjes
had ook wel inbegrepen mogen zijn in de grote beurt die ik had laten doen...
Gewoon oud, of gezien hoe zwart het is met WD40 een keer gesmeerd of zo

Is er een reden om voor de PR3 te gaan i.p.v. de PR4?PilatuS schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:27:
[...]
Als je niet al te hard gaat is iets als een Pilot Road 3 meer dan prima.
Nope. Ben niet zo thuis in de toerbanden dus nam de PR3 even als voorbeeld.Osiris schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:51:
[...]
Is er een reden om voor de PR3 te gaan i.p.v. de PR4?
Aah OK, nee dacht ff, heb nu PR4's eronder, vroeg me af of ik dat beter niet had kunnen doen, vandaarPilatuS schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:13:
[...]
Nope. Ben niet zo thuis in de toerbanden dus nam de PR3 even als voorbeeld.
@thijsco19 @PilatuSOsiris schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:17:
[...]
Aah OK, nee dacht ff, heb nu PR4's eronder, vroeg me af of ik dat beter niet had kunnen doen, vandaar
De Pilot Road 3 en Pilot Road 4 zijn allebei goede banden, maar de 4 is qua handling en levensduur nog een tikkeltje beter. Omdat de Road 4 de laatste (en beste) generatie Road band is op het moment; is die dus ook de duurste. De Road 3 is daarom misschien wel een leuke band voor een beginner omdat 'ie wat goedkoper is en omdat de band nog steeds prima presteert.
En wat was je snelste ronde tijd dan?kazzzdafke schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:23:
Gisteren zalig dagje in Zolder gehad..
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb vroeger ook met revit gereden. Geen enkel probleem daarmee.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Yep, Outlast voering elke 3 maanden voor de frisheid en pak zelf minimaal 1x per jaar. Dat is ook nodig om het Goretex ademend te houden en een DWR laagje te behouden. Dit doe ik doormiddel van het gewoon in de wasmachine te gooien met de volgende producten:Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 10:59:
Maken jullie je (textiele) motorkleding wel eens schoon?

Mja ben gaan zitten zoals het hoort op een moto op paddockstands, lukte gewoonweg niet door die spanning. 3 man komen kijken, zeggen dat ik goed zat en 4 man komen voelen en proberen. Het ging gewoon nietTylen schreef op zondag 9 april 2017 @ 13:14:
[...]
En wat was je snelste ronde tijd dan?
Heb vroeger ook met revit gereden. Geen enkel probleem daarmee.
Hmmm, 2 sessie en nog koudjes maar toch een 2:02:435
Tevreden mee op dat moment, en was nog op reserve aan het rijden voor gevoel.
Never ever financial advice...
Dunlop heeft sinds een paar weken de nieuwe SportSmart2 Max band op de markt. Ik rij al jaren op SportSmart1 en SportSmart2 banden gezien de wat sportieve rijstijl en 2 of 3 circuitdagen per jaar. Voor mij zijn deze banden ideaal omdat ze een mooie balans hebben tussen grip en levensduur. De SportSmart2 set die nu onder de motor zit is bijna op na zo'n 6.500km. Heb er ook wel eens 9.000 mee gedaan, maar deze keer gaan ze toch wat harder.
De SportSmart2 Max zou zo'n 22% langer mee moeten gaan dan de SportSmart2 omdat het midden wat harder is. De reviews van deze band zijn er in ieder geval erg positief over. Ik heb ook zitten kijken naar Dunlop D211 banden, maar die rij ik waarschijnlijk binnen 3.000km helemaal op. Wel een stuk beter voor de circuitdagen, maar voor op straat toch wel erg overkill en relatief duur. Ben er nog niet helemaal over uit wat het gaat worden.
De SportSmart2 Max zou zo'n 22% langer mee moeten gaan dan de SportSmart2 omdat het midden wat harder is. De reviews van deze band zijn er in ieder geval erg positief over. Ik heb ook zitten kijken naar Dunlop D211 banden, maar die rij ik waarschijnlijk binnen 3.000km helemaal op. Wel een stuk beter voor de circuitdagen, maar voor op straat toch wel erg overkill en relatief duur. Ben er nog niet helemaal over uit wat het gaat worden.
Verwijderd
Vandaag weer heerlijk met de motorclub een toer door Brabant gedaan. Ik reed ene laatste en dat was af en toe door de vele medeweggebruikers flink aanpoten om de groep bij te houden.
Nou........
Vanmiddag effe de weg gekust. En dat met mijn motor die ik gister gehaald had.
Helaas gewoon mijn stomme fout. Waarschijnlijk remde ik te hard waardoor me voorwiel blokkeerde en ik me onderuit remde. Ik gleed vervolgens door tegen een andere motor aan die weer doorschoof tegen een auto aan.
Ging gelukkig niet hard ofzo maar was drukte en chaos op de weg waardoor een paar autos verder al een auto stevig remde. De motor voor me kon net op tijd nog stoppen.
Heb gelukkig zelf niks, afgezien van de spierpijn en stijve poten enzo. De opzittende van de andere motor gelukkig ook niks, afgezien van de spierpijn en dergelijke.
Heb hem gelukkig all risk verzekerd, dus maar even zien hoe het gaat lopen. Schade valt relatief mee, motor start nog wel. Stuur is bijna dubbelgevouwen, koplamp is kapot, tank heeft schade, paar kapjes en nog een paar kleine dingen.
Me kleding heeft vrijwel geen schade, me helm heeft wel wat schuurplekjes en me broek op me knie een schaafplek (en me knie zelf ook).
Naja, ook maar weer gehad...
Vanmiddag effe de weg gekust. En dat met mijn motor die ik gister gehaald had.
Helaas gewoon mijn stomme fout. Waarschijnlijk remde ik te hard waardoor me voorwiel blokkeerde en ik me onderuit remde. Ik gleed vervolgens door tegen een andere motor aan die weer doorschoof tegen een auto aan.
Ging gelukkig niet hard ofzo maar was drukte en chaos op de weg waardoor een paar autos verder al een auto stevig remde. De motor voor me kon net op tijd nog stoppen.
Heb gelukkig zelf niks, afgezien van de spierpijn en stijve poten enzo. De opzittende van de andere motor gelukkig ook niks, afgezien van de spierpijn en dergelijke.
Heb hem gelukkig all risk verzekerd, dus maar even zien hoe het gaat lopen. Schade valt relatief mee, motor start nog wel. Stuur is bijna dubbelgevouwen, koplamp is kapot, tank heeft schade, paar kapjes en nog een paar kleine dingen.
Me kleding heeft vrijwel geen schade, me helm heeft wel wat schuurplekjes en me broek op me knie een schaafplek (en me knie zelf ook).
Naja, ook maar weer gehad...
Ouch 
Ik zag dat je nieuwe banden zocht, daar had het niks mee te maken?
Arnhem hebben we niet gehaald. De dijk was achterlijk druk en vol vuil en grind + de nodige omleidingen vanwege dijkverstevigingen. We zijn een beetje blijven plakken op een terrasje (bah) en daarna weer over andere kronkels teruggereden.
6u van huis en nog geen 200km

Ik zag dat je nieuwe banden zocht, daar had het niks mee te maken?
Arnhem hebben we niet gehaald. De dijk was achterlijk druk en vol vuil en grind + de nodige omleidingen vanwege dijkverstevigingen. We zijn een beetje blijven plakken op een terrasje (bah) en daarna weer over andere kronkels teruggereden.
6u van huis en nog geen 200km
#team_UTC+1
Enorm lullig voor je zeg, succes met alles 
Aan de andere kant had je niet met die banden moeten gaan rijden, sorry dat ik het zeg. Oude banden die qua techniek al flink achter liggen en ook uitgedroogt zijn hebben gewoon veel minder grip dan een moderne nieuwe band. Als je met een goede band netjes je rem aanlegt kan die vrijwel niet blokkeren, maar ook met slecht aanleggen is kans op blokkeren veel kleiner. Oude banden op een motor zijn echt kut. Hoe lullig het ook klink, met nieuwe banden was dit mogelijk te voorkomen geweest.
Aan de andere kant had je niet met die banden moeten gaan rijden, sorry dat ik het zeg. Oude banden die qua techniek al flink achter liggen en ook uitgedroogt zijn hebben gewoon veel minder grip dan een moderne nieuwe band. Als je met een goede band netjes je rem aanlegt kan die vrijwel niet blokkeren, maar ook met slecht aanleggen is kans op blokkeren veel kleiner. Oude banden op een motor zijn echt kut. Hoe lullig het ook klink, met nieuwe banden was dit mogelijk te voorkomen geweest.
[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 09-04-2017 19:57 ]
Ik geef je helemaal gelijk, daar zit ik nu ook mee in me maag... Maarja, als dit, als dat. Je weet het wel..
Uiteindelijk is het natuurlijk en combinatie van verschillende factoren. Een misschien was het ook met nieuwe banden gebeurd. (Al was dat niet vandaag geweest)
Ik ben al blij dat we allemaal niks ernstigs hebben.
Uiteindelijk is het natuurlijk en combinatie van verschillende factoren. Een misschien was het ook met nieuwe banden gebeurd. (Al was dat niet vandaag geweest)
Ik ben al blij dat we allemaal niks ernstigs hebben.
Je kan er lang over l*llen, maar elke klapper waar je van wegloopt is er een met een goede afloop....

Wise enough to play the fool
Dit topic is gesloten.