Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.244 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04:22
Ik heb even teruggelezen om te kijken of er wat nuttigs bij stond om op te reageren, maar jullie zijn compleet ontspoort met die MTB/BMX zooi :+

Vwb de VRO-cursus verhalen. Ik zit al een tijdje te twijfelen om dit te gaan doen en mijn vriendin wil er eigenlijk ook een doen. Denk dat ik dat maar als verjaardagscadeau geef ofzo. Kunnen we ook meteen met zijn tweetjes, wel zo gezellig.

Anyhow! Gisteren gebeld door de dealer, koelvloeistof lekkage was eenvoudig opgelost. Twee slangenklemmen zaten net niet helemaal lekker op hun plek dus die hebben ze vervangen. Ook een nieuw voorspatbord opgehaald gisteren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:04

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Joopieboy schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:01:
Kolere wat een breedte :P Maar idd met langere reizen edg toch wel prettig hoor.
Niet alleen dan, je bent ook veel beter zichtbaar met een grotere motor en de breedte helpt daar enorm bij.

Ik heb als experiment wat fluorescerend oranje tape besteld. Ik ga er een reepje van op mijn kuip plakken. Als je vanuit je ooghoek de kleurcombinatie fluorescerend geel (helm), oranje, blauw en wit (kuipwerk) ziet trekken veel mensen een instinctieve conclusie en laten ze die telefoon uit hun handen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:14:
[...]

Niet alleen dan, je bent ook veel beter zichtbaar met een grotere motor en de breedte helpt daar enorm bij.

Ik heb als experiment wat fluorescerend oranje tape besteld. Ik ga er een reepje van op mijn kuip plakken. Als je vanuit je ooghoek de kleurcombinatie fluorescerend geel (helm), oranje, blauw en wit (kuipwerk) ziet trekken veel mensen een instinctieve conclusie en laten ze die telefoon uit hun handen vallen.
Hahaha geweldig d:)b Het is echt erg hoeveel mensen je met de telefoon ziet spelen.
Hoop voor je dat de echte politiemotoren niet moeilijk gaan doen.

Mijn motor staat voorlopig even stil. Moet een nieuwe kettingset hebben en kan de motor pas maandag wegbrengen :( Ik ben echt heel benieuwd hoe het voorste kettingwiel er uit ziet, volgens mij is daar iets goed mis.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:37
Joopieboy schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:01:
Kolere wat een breedte :P Maar idd met langere reizen edg toch wel prettig hoor. Ik ben langzaamaan aan het kijken voor van die soft case side cases van sw motech voor op de gixxer. :) Ook weekendjes naar vrienden of mijn moeder toe is een grote tas niet alles. :P
Het is zeker een breed voertuig op deze manier. Maar, even naar mijn ouders (mijn vriendin heeft alleen een topkoffer erop) voor een weekend is nu ook makkelijker.

En met de motor is leuker, kunnen we samen met mijn vader gelijk daar nog even rijden.

En de planning bevat een 10 daagse trip van kamer naar kamer in Duitsland. Dan is de extra kofferruimte erg welkom.

En tweedehands, netjes en goed van prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:07

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Thoit schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:18:
[...]

Misschien dat ik ook wel even kom kijken naar de Gymkhana.
Ik ga direct om 9:00, voor een half uurtje. Waarschijnlijk geen optimale keuze, maar zo kan ik om 10:00 weer bij Tienbaan zijn om van daar uit te vertrekken voor een rondje Eifel van 330 km. Je bent daarbij overigens ook van harte welkom. Het tempo zal rustig zijn, vergelijkbaar met toen we met ons 2en gingen rijden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Frans92 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:22:
[...]

Hahaha geweldig d:)b Het is echt erg hoeveel mensen je met de telefoon ziet spelen.
Hoop voor je dat de echte politiemotoren niet moeilijk gaan doen.
Oordeel zelf maar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DF5imjw8HThL6e0G8MtKQfjg/full.jpg

Ik ga puur één streepje oranje fluorescerende tape aanbrengen, waarschijnlijk net over de rode lijn heen, tegen het blauw aan. Objectief gezien lijkt het in de verste verte niet op een politiemotor, maar in je periferele zicht zie je zoveel detail niet, het enige wat je op dat moment opvalt is de kleurcombinatie.

Ik erger me (ook als ik in de auto zit) niet aan heel veel dingen (meer) in het verkeer, maar mensen die zitten te spelen met hun telefoon (/makeup/krant/ipad) achter het stuur verdraag ik niet. Ik krijg al vaker 'reacties' als ik motorrijd van mensen die plotseling gordels aantrekken en zich aan de snelheid gaan houden, met deze aanpassing kan ik misschien een reactie teweeg brengen die ze nogmaals doet nadenken over waar ze mee bezig zijn :). Ik koop er voor de volledigheid ook een fluorescerend geel hestje bij, voor mijn eigen veiligheid gewoon, natuurlijk 8).
Mijn motor staat voorlopig even stil. Moet een nieuwe kettingset hebben en kan de motor pas maandag wegbrengen :( Ik ben echt heel benieuwd hoe het voorste kettingwiel er uit ziet, volgens mij is daar iets goed mis.
Klinkt 'ie raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Ruerd Jan schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:40:
[...]

Het is zeker een breed voertuig op deze manier. Maar, even naar mijn ouders (mijn vriendin heeft alleen een topkoffer erop) voor een weekend is nu ook makkelijker.

En met de motor is leuker, kunnen we samen met mijn vader gelijk daar nog even rijden.

En de planning bevat een 10 daagse trip van kamer naar kamer in Duitsland. Dan is de extra kofferruimte erg welkom.

Dat is zeker een breedte! Zijn deze breder dan de standaard koffers op een V-Strom? Ik had toen ook een 3-delige set bij mijn DL1000.. Was toch best spannend de eerste keer door de file.

Ik kreeg ook elke keer flashbacks van deze gozer 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
Bioflap schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:48:
[...]

Dat is zeker een breedte! Zijn deze breder dan de standaard koffers op een V-Strom? Ik had toen ook een 3-delige set bij mijn DL1000.. Was toch best spannend de eerste keer door de file.

[video]
Dat is geen leuk filmpje.....
Heb sinds zondag ook een FJR1300 namelijk :+

fjr1300

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik moest wel lachen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
[...]

[video]
Dit is de standaardset, dus breedte is niet anders dan normaal.
En ja, filerijden is een opgaaf. Maar, daar zal ik ze niet vaak erop hebben.

File rijden is woonwerkverkeer en dan ben ik ze niet nodig.

En dat filmpje heb ik in het verleden ook al eens gezien. Niet leuk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:41

Least Inkling

Product of the cold war

Had 'em ook al gezien ;)

@harley feli! heb er ook zo eentje gehad. Betrouwbaar, lekker zuinig.
Alleen miste ik een versnelling na de 5de.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
[...]

[video]
Vooral de kop die hij trekt als ie naar beneden lazert :+

Gister is ondergetekende nog bijna van de motor gereden door een bejaarde in een veel te grote mercedes. Handkapje en elleboog tegen de spiegel. Liep nog soort van goed af. Ook niet even stoppen dus ben er zelf maar achteraan gegaan.
Zitten van die uitgerekte s bochten in de weg om de snelheid er uit te halen. Ik zat in de laatste bocht van de s. Zie ik opeens de ster mijn weghelft op schieten omdat ze bang was dat ze de bocht anders niet ging halen. Domme kt. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:43:
[...]

Oordeel zelf maar:

[afbeelding]

Ik ga puur één streepje oranje fluorescerende tape aanbrengen, waarschijnlijk net over de rode lijn heen, tegen het blauw aan. Objectief gezien lijkt het in de verste verte niet op een politiemotor, maar in je periferele zicht zie je zoveel detail niet, het enige wat je op dat moment opvalt is de kleurcombinatie.

[...]

Klinkt 'ie raar?
Ik gok dat je niet veel problemen zal krijgen. Je verandert bijna niets, behalve dat je wat opvallender zal zijn door het fluoriserende deel.

Bij lage snelheden (<50km/h) klappert de ketting/kettingwiel. Bij het spannen van de ketting merk ik dat de ketting op het ene moment strakker staat dat op het andere moment. Lijkt me toch niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Frans92 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:23:
[...]

Ik gok dat je niet veel problemen zal krijgen. Je verandert bijna niets, behalve dat je wat opvallender zal zijn door het fluoriserende deel.

Bij lage snelheden (<50km/h) klappert de ketting/kettingwiel. Bij het spannen van de ketting merk ik dat de ketting op het ene moment strakker staat dat op het andere moment. Lijkt me toch niet helemaal goed.
Ik ben ver van een expert, maar volgens mij zou dat kunnen betekenen dat hij plaatselijk uitgerekt is. Als dat zo is moet hij inderdaad vervangen worden. Kun je de ketting lostrekken van het achtertandwiel als hij op de zijstandaard staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:25:
[...]

Ik ben ver van een expert, maar volgens mij zou dat kunnen betekenen dat hij plaatselijk uitgerekt is. Als dat zo is moet hij inderdaad vervangen worden. Kun je de ketting lostrekken van het achtertandwiel als hij op de zijstandaard staat?
Ik weet vrij zeker dat dat gaat lukken ja. De afspraak met de monteur staat al om het te vervangen. Ik rijd alleen nog maar naar hem toe. Woon-werk is jammer genoeg in het koekblik voorlopig :(

Bij de aankoop had ik ook geen onderhoudshistorie gekregen, dus heb ook geen idee hoe oud de ketting is. Zou in het slechtste geval zomaar 58 000 km kunnen zijn :P (is denk ik niet zo hoor) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Frans92 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:23:
[...]

Dat klinkt bijna alsof een van je tandwielen niet meer rond is maar ovaal. Op die manier moet je ketting de ene keer langer zijn dan de andere. Misschien die ook maar controleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier zitten vrij veel mensen die veel in het Eifel gebied komen.

In het weekend van 22/23 april ga ik een stuk touren, ok weliswaar niet op de motor :P richting Heidelberg met een tussenstop in Hellenthal.

Zijn er nog opvallende of aparte bezienswaardigheden in en rondom Eifel die het bezichtigen waard zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:43

BioHazard

*\o/*

Viper® schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:33:

In het weekend van 22/23 april ga ik een stuk touren, ok weliswaar niet op de motor :P richting Heidelberg met een tussenstop in Hellenthal.

Zijn er nog opvallende of aparte bezienswaardigheden in en rondom Eifel die het bezichtigen waard zijn ?
Ik pak altijd de Nurburgring even mee, al is het maar om even te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

lolgast schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:31:
[...]

Dat klinkt bijna alsof een van je tandwielen niet meer rond is maar ovaal. Op die manier moet je ketting de ene keer langer zijn dan de andere. Misschien die ook maar controleren :)
De ketting is op het ene moment ook langer dan op het andere moment. Het achterste kettingwiel is op het oog nog rond en het geklapper komt uit het voorste kettingwiel. Lijkt me dan inderdaad dat die ovaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik ben al eens over de nurburgring gereden tijdens de ADAC 24 uurs, maar inderdaad wel leuk om even langs te zeilen, nog niet bij stilgestaan.

ironisch gezien is juist 22/23 april het ADAC qualifying weekend
http://www.nuerburgring.d...e_2017_EN_Stand_02_17.pdf
helaas geen touristenfahrt dan ;(

[ Voor 38% gewijzigd door Viper® op 07-04-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

harley schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:52:
[...]

[afbeelding]
Even een filmpje van gekeken you YT. Ziet er supercomfortabel uit, dat ding. Compleet met opties, vlot en toch zuinig, mooie motor! Dienst domeinen had er een hele bende van staan, ex Marechaussee, nu ik opnieuw check blijken ze allemaal verkocht te zijn, en geen wonder ook :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:45

Investig8or

What goes up, could come down

Frans92 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:35:
[...]

De ketting is op het ene moment ook langer dan op het andere moment. Het achterste kettingwiel is op het oog nog rond en het geklapper komt uit het voorste kettingwiel. Lijkt me dan inderdaad dat die ovaal is.
Of, wat ik had toen mijn ketting klapperde (tijdens vakantie...), dat er een schakel in de ketting niet meer soepel is. Dan is het stellen ook amper te doen en hoor je em klapperen. Ik zou daar naar kijken, een ovaal tandwiel lijkt mij niet iets wat snel gebeurt.

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:47
Bij mij is er ook 1 schakel die zeg maar niet meer helemaal in lijn staat met de rest. Ziet eruit als een lichte knik in de ketting zeg maar. Met de hand kan ik hem wel in lijn zetten, maar 1x het wiel draaien en hij zit weer in n knik. Is dit een reden om de ketting te vervangen? Ketting is 14.000km oud nu (en 4jaar :9 ).

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Investig8or schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:44:
[...]

Of, wat ik had toen mijn ketting klapperde (tijdens vakantie...), dat er een schakel in de ketting niet meer soepel is. Dan is het stellen ook amper te doen en hoor je em klapperen. Ik zou daar naar kijken, een ovaal tandwiel lijkt mij niet iets wat snel gebeurt.
Dat is ook een mogelijkheid ja! Maar in dat geval zou ik alsnog mijn ketting willen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Least Inkling schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:17:
...

@harley feli! heb er ook zo eentje gehad. Betrouwbaar, lekker zuinig.
Alleen miste ik een versnelling na de 5de.
Nog niet echt gemist,
Maarja ik miste de 6 al op de goldwing en de V-rod dus ben er denk ik inmiddels wel aan gewend dat er geen 6 is :D

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

lolgast schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:02:
Ik heb even teruggelezen om te kijken of er wat nuttigs bij stond om op te reageren, maar jullie zijn compleet ontspoort met die MTB/BMX zooi :+

[...]
Soms moet er even wat afwisseling in het topic zijn. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:50
De motor weer uit de stalling gehaald, het starten ging prima eigenlijk.(Kawasaki KLE 500 1995)
Ik weer naar huis rijden, voor het stoplicht enorm roken, lekte koelvloeistof op het blok.
Stukje doorgereden en het was over, maar zodra ik stil stond weer flink roken.
Binnenkort maar eens kijken of er een slang oid los zit. Ik hoop geen cilinderkoppen probleem.... :'(

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@harley Geen voordeel en geen nadeel dan. Ga je wel plezier mee hebben denk ik.
Als ik iets negatiefs mag roepen over dat ding, dan zijn het wel de zijkoffers. Relatief weinig volume, maar das mijn ervaring. Neem ook altijd veel te veel mee. Blij met mijn Ikea-kasten achterop nu :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ora et Labora schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:20:
De motor weer uit de stalling gehaald, het starten ging prima eigenlijk.(Kawasaki KLE 500 1995)
Ik weer naar huis rijden, voor het stoplicht enorm roken, lekte koelvloeistof op het blok.
Stukje doorgereden en het was over, maar zodra ik stil stond weer flink roken.
Binnenkort maar eens kijken of er een slang oid los zit. Ik hoop geen cilinderkoppen probleem.... :'(
Als je nou gewoon het hele jaar door rijd heb je zoiets veel sneller in de gaten :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
[...]

[afbeelding]
Dat zijn wel echt prachtige motoren! Ik vind het wel een van de mooiste "tour" motoren. Eens een keer zoiets voor een dag huren (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ruerd Jan schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:40:
[...]

Dan heb je het zeker nodig, ik heb met een lang weekend al problemen met een 30-35ltr tas. :P
Maar zo is het goed te doen, nieuw kosten die dingen goud geld. :X
[...]

[afbeelding]
Hee jij ook hier ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Viper® schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:33:

Dat is verder dan ik meestal in de Eifel kom, maar 1 ding: Als jij wordt bezichtigd door een BMW achter je, dan kon die wel eens ongezonde interesse in jou hebben. ;)
Verder merkte ik 2 weken geleden bijzonder veel controles in met name de Kreis Euskirchen.

Kamp Vogelsang kan misschien wel interessant zijn om even te bekijken. http://www.vogelsang-ip.de/nl/ Als je de 266 rijdt, kom je daar vanzelf langs.

Het is een stuk uit de richting, maar mocht je toevallig richting Bad Münstereifel gaan, staat daar de radiotelescoop Effelsberg. Het is al weer een tijd geleden dat ik daar ben geweest, maar dat kan nog wel eens interessant zijn. Houd er wel rekening mee dat je vanaf de parkeerplaats nog een stuk (800m of zo) moet lopen.

Verder kom ik daar vooral voor de wegen, het uitzicht, en 't eten. Dat kan daar overal. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:03:
[...]

Dat is verder dan ik meestal in de Eifel kom, maar 1 ding: Als jij wordt bezichtigd door een BMW achter je, dan kon die wel eens ongezonde interesse in jou hebben. ;)
Verder merkte ik 2 weken geleden bijzonder veel controles in met name de Kreis Euskirchen.

Kamp Vogelsang kan misschien wel interessant zijn om even te bekijken. http://www.vogelsang-ip.de/nl/ Als je de 266 rijdt, kom je daar vanzelf langs.

Het is een stuk uit de richting, maar mocht je toevallig richting Bad Münstereifel gaan, staat daar de radiotelescoop Effelsberg. Het is al weer een tijd geleden dat ik daar ben geweest, maar dat kan nog wel eens interessant zijn. Houd er wel rekening mee dat je vanaf de parkeerplaats nog een stuk (800m of zo) moet lopen.

Verder kom ik daar vooral voor de wegen, het uitzicht, en 't eten. Dat kan daar overal. ;)
Wat een toeval, we hebben een airbnb in Hellenthal maar wilde ook al in Monschau gaan kijken, lijkt me een mooi bergachtig gebied met mooie uitkijk gebieden. Vogelsang ligt daar pak hem beet tussenin.
zondag op maandag verblijven we in hellenthal, even kijken of wel alles open is op de maandag ochtend.
thanks for the info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Monschau ligt aan de 258. Vogelsang aan de zuidelijke kant van de Rursee via de 266. 't Is niet ver, maar wel een andere weg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:54
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:41:
[...]

Ik ga direct om 9:00, voor een half uurtje. Waarschijnlijk geen optimale keuze, maar zo kan ik om 10:00 weer bij Tienbaan zijn om van daar uit te vertrekken voor een rondje Eifel van 330 km. Je bent daarbij overigens ook van harte welkom. Het tempo zal rustig zijn, vergelijkbaar met toen we met ons 2en gingen rijden.
Dat ga ik niet redden, dan heb ik nog een ontbijtafspraak :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hey, daar gaan wij heen deze zomer, 10 dagen :).

Mijn vrouw rijdt met de kinderen in de Toyota en ik neem de Transalp mee. Ik hoop op wat mooie routes, maar ik ga ook nog een heuse trekker besturen aldaar, samen met de kinderen, en misschien nog een dagje met ze naar de Nurburgring :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:21:
Monschau ligt aan de 258. Vogelsang aan de zuidelijke kant van de Rursee via de 266. 't Is niet ver, maar wel een andere weg. ;)
Maakt niet zoveel uit, van 22 t/m de 24 ste heb ik een tour drive in Duitsland, beetje bezichtigingen, natuur, knallen op de autobahn >:)
maar goed, beetje offtopic allemaal

Monschau lijkt me echt mooi
Afbeeldingslocatie: https://static.panoramio.com.storage.googleapis.com/photos/large/122462682.jpg

Dat zie je niet zo snel in NL

[ Voor 18% gewijzigd door Viper® op 07-04-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Vriendin is vanavond niet thuis, maar ik heb behalve vanavond de komende week geen tijd om de motor op te halen. Dus: Vanuit kantoor naar dealer rijden, auto daar laten en met de motor naar huis. Dan omkleden, naar het treinstation en de trein naar Zaltbommel pakken richting de dealer. Kan ik tijdens het overstappen avondeten en vervolgens weer met de auto naar huis.

Dat grapje gaat 2½ à 3 uur duren i.p.v. een half uur als er iemand mee kon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:54:
Vriendin is vanavond niet thuis, maar ik heb behalve vanavond de komende week geen tijd om de motor op te halen. Dus: Vanuit kantoor naar dealer rijden, auto daar laten en met de motor naar huis. Dan omkleden, naar het treinstation en de trein naar Zaltbommel pakken richting de dealer. Kan ik tijdens het overstappen avondeten en vervolgens weer met de auto naar huis.

Dat grapje gaat 2½ à 3 uur duren i.p.v. een half uur als er iemand mee kon :+
Of met de auto naar huis, trein naar dealer, motor naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:04:
[...]

Of met de auto naar huis, trein naar dealer, motor naar huis.
En enkele km's lopen in full gear? Ik weet niet hoe comfortabel jouw motorkleding is om in te lopen, maar dat gaat hem met mijn pak echt niet worden _O-. En dan ook nog proberen comfortabel te zitten in de trein (waar ik sowieso al een ontzettende hekel aan heb). Nooope :+

It crossed my mind hoor, maar dat was al vrij snel geen optie.

@DrivinUCrazy hieronder: Toevallig is het op vrijdagavond koopavond. Tussen half 6 en half 7 gesloten, maar dan zou ik later kunnen eventueel. Áls het een optie was geweest..

[ Voor 14% gewijzigd door lolgast op 07-04-2017 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tegen die tijd is de dealer waarschijnlijk al dicht. De auto blijft buiten de poort staan en heeft de dealer niets mee te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:15:
[...]

En enkele km's lopen in full gear? Ik weet niet hoe comfortabel jouw motorkleding is om in te lopen, maar dat gaat hem met mijn pak echt niet worden _O-. En dan ook nog proberen comfortabel te zitten in de trein (waar ik sowieso al een ontzettende hekel aan heb). Nooope :+

Oh, jij draagt zo'n leren wetsuit zeker, waar je nog net een t-shirt onder aan kan :+.

Ik ben de hele motorbeurs over gewandeld 'in gear' en een paar km lopen in mijn laarzen gaat ook wel.
Geeft alleen zo'n "stig" gevoel als je met helm op de trein in stapt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:18:
[...]

Oh, jij draagt zo'n leren wetsuit zeker, waar je nog net een t-shirt onder aan kan moet :+.

...
Fixed it. Anders krijg je het pak niet uit ;)

Maar nee, lopen in het pak en de laarzen die ik heb is niet leuk. Met laarzen aan kan ik mijn enkel ook niet echt gebruiken, dus dan loop je nogal houterig. En voorovergebogen door het pak.

[ Voor 15% gewijzigd door lolgast op 07-04-2017 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:22:
[...]

Nu voel ik me een beetje gekwetst met een 1 cilinder :(

hij stink naar benzine en olie, En maakt een flinke bak herrie ^^
1 Cilinders ook uiteraard, zo nu en dan start ik mijn Zundapp KS80 eens, heerlijk die tweetakt 1 cilinder.

Ontopic hierboven:
Laatst in fullgear winterpak zelfs wezen shoppen in rosada Rosendaal.
Wel de binnenvoering eruit gehaald, maar ging prima, jasje werd alleen wat warm.
Maar ging verassend goed en prima comfortabel.

Leukste is nog al die blikken en dat je met parkeerkaart zo de slagboom uitrijd met een set nieuwe schoenen in de koffer. _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door radium6969 op 07-04-2017 12:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:22:
En voorovergebogen door het pak.
lolgast

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 22:23
[...]

[video]
Haha, was al een tijdje opzoek​ naar een gifje van die. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas de motor nog iets langer missen, na 3 dagen rijden besloot hij spontaan niet meer te starten, alle elektra was uitgevallen. dat probleem was nu opgelost, maar hij bleef af en toe uitvallen bij stilstaan, besloten de motor toch op te halen, in afwachting van wat onderdelen die nog binnen zouden moeten komen.

dus ik haal de motor op, rijd aan, besluit hij opeens met meer dan 4000 toeren stationair te lopen, enorme bak herrie bij elk stoplicht, flinke knallen uit de uitlaat en temperatuur liep veel te hoog op, dus ik besloot hem bij elk stoplicht maar uit te zetten wat resulteerde in zulke harde knallen dat iedereen in een straal van 300m omkeek }:O
was gewoon gevaarlijk om mee te rijden, motor reed uit zichzelf bijna 60km/u in zijn 1, moest met slippende koppeling en rem er op bochten nemen. dus maar weer omgedraaid terug naar de dealer. en daar achtergelaten. gelukkig gekocht met garantie.. :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:47:
helaas de motor nog iets langer missen, na 3 dagen rijden besloot hij spontaan niet meer te starten, alle elektra was uitgevallen. dat probleem was nu opgelost, maar hij bleef af en toe uitvallen bij stilstaan, besloten de motor toch op te halen, in afwachting van wat onderdelen die nog binnen zouden moeten komen.

dus ik haal de motor op, rijd aan, besluit hij opeens met meer dan 4000 toeren stationair te lopen, enorme bak herrie bij elk stoplicht, flinke knallen uit de uitlaat en temperatuur liep veel te hoog op, dus ik besloot hem bij elk stoplicht maar uit te zetten wat resulteerde in zulke harde knallen dat iedereen in een straal van 300m omkeek }:O
was gewoon gevaarlijk om mee te rijden, motor reed uit zichzelf bijna 60km/u in zijn 1, moest met slippende koppeling en rem er op bochten nemen. dus maar weer omgedraaid terug naar de dealer. en daar achtergelaten. gelukkig gekocht met garantie.. :'( :'(
Das niet mooi. Zeker niet nu - sorry - het een lekker weekend lijkt te worden....
Hebben ze wel een idee wat er is? Want standaard 4k rpm draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik hoop dat dit geen oude archieffoto van je is :>
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:47:

Dat is zuur zeg. Hoop dat het snel te fixen valt. Welke onderdelen moeten er nog vervangen worden? Zou mooi zijn als dat enig verband met elkaar kan hebben natuurlijk!

[ Voor 68% gewijzigd door lolgast op 07-04-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruerd Jan schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:52:
[...]

Das niet mooi. Zeker niet nu - sorry - het een lekker weekend lijkt te worden....
Hebben ze wel een idee wat er is? Want standaard 4k rpm draaien....
probleem met de elektra bleken gewoon wat slechte connecties te zijn en slechte geleiding bij de accupolen, onderdelen voor de carbs waren al besteld onder andere inlaat rubbers gas vlotter naaldjes etc om alles weer helemaal goed af te kunnen stellen. dit was ook allemaal gebeurd voor aflevering maar toen zag alles er goed uit en liep hij eigenlijk prima.

ik had de motor dus opgehaald met het idee dat ie hooguit af en toe uit zou vallen als ik ergens stilstond, niet zoon probleem beetje choke er op en hij bleef lopen. maar nu na beetje opwarming gooide die em dus naar 4k rpm, en met choke er op zelfs 5/6 (het is een 650cc eencilinder, met max 7k rpm...) dus voor het stoplicht vloog de temperatuur omhoog en gingen de fan's aan, maar die konden dit ook niet bijhouden.

gashendel was stuk strakker afgesteld dan voordat ik hem had gebracht, dus verdacht dit in eerste stantie, maar zat toch nog wel wat vrije slag op. dus denk dat er iets mis is met de vlotter of gasnaalden waardoor de benzine blijft stromen en het gas er opblijft. dinsdag komen de onderdelen binnen (aftersales van Aprilia, luie italianen :( ) en dan zien we wel wat hij doet.

verbaasde me er toch over om 2 carbs op een eencilinder te vinden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:00:
[...]

probleem met de elektra bleken gewoon wat slechte connecties te zijn en slechte geleiding bij de accupolen, onderdelen voor de carbs waren al besteld onder andere inlaat rubbers gas vlotter naaldjes etc om alles weer helemaal goed af te kunnen stellen. dit was ook allemaal gebeurd voor aflevering maar toen zag alles er goed uit en liep hij eigenlijk prima.

ik had de motor dus opgehaald met het idee dat ie hooguit af en toe uit zou vallen als ik ergens stilstond, niet zoon probleem beetje choke er op en hij bleef lopen. maar nu na beetje opwarming gooide die em dus naar 4k rpm, en met choke er op zelfs 5/6 (het is een 650cc eencilinder, met max 7k rpm...) dus voor het stoplicht vloog de temperatuur omhoog en gingen de fan's aan, maar die konden dit ook niet bijhouden.

gashendel was stuk strakker afgesteld dan voordat ik hem had gebracht, dus verdacht dit in eerste stantie, maar zat toch nog wel wat vrije slag op. dus denk dat er iets mis is met de vlotter of gasnaalden waardoor de benzine blijft stromen en het gas er opblijft. dinsdag komen de onderdelen binnen (aftersales van Aprilia, luie italianen :( ) en dan zien we wel wat hij doet.

verbaasde me er toch over om 2 carbs op een eencilinder te vinden :o
Wow. Veel te lang wachten dit. Maar ja. Hopelijk is het dan straks allemaal netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:57

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heeft niet stomweg de stationairschroef een flinke slinger gekregen?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:15:
[...]

@DrivinUCrazy hieronder: Toevallig is het op vrijdagavond koopavond. Tussen half 6 en half 7 gesloten, maar dan zou ik later kunnen eventueel. Áls het een optie was geweest..
Mijn laarzen gaat prima (daarom geen sportlaarzen), stoffen pak of motorjeans, prima te doen hoor. Laatst een middag bij mensen op bezoek geweest en gewoon de motorjeans aangehad. :)

Leren race pak wordt wel een ander verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:30:
Heeft niet stomweg de stationairschroef een flinke slinger gekregen?
het zou kunnen, maar dan is het nog wel raar dat er een stel oorverdovende knallen uit de uitlaat komen zodra je hem uitzet, alsof ie even 2 glazen benzine in de uitlaat flikkerde.

maar er zit garantie op, dus laat hem gewoon staan nu en dan zie ik het wel, tis niet anders. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:57

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:36:
[...]

het zou kunnen, maar dan is het nog wel raar dat er een stel oorverdovende knallen uit de uitlaat komen zodra je hem uitzet, alsof ie even 2 glazen benzine in de uitlaat flikkerde.

maar er zit garantie op, dus laat hem gewoon staan nu en dan zie ik het wel, tis niet anders. :/
Daar heb je wel een punt inderdaad, hopelijk valt het mee!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:14:
[...]
Omg ... :X

http://www.motor-forum.nl...Nepagent-op-de-A27-1.html

http://www.motor-forum.nl...message/25209501#25209501

Enzovoort, enzovoort

Om in het verkeer op te vallen is heel veel meer van belang dan fluo kleurtjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Net zoals die gasten in de UK die met jassen rond rijden waarop Polite staat ipv Police.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enkel een gele helm op een r1200rt werkt al prima, met een beetje vaart aankomend schiet iedereen aan de kant. maar om nou daadwerkelijk je best te gaan doen om op een politieagent te lijken, en ook nog eens mensen aanspreken gaat wel erg ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Tsja, je hebt moraalridders en andere moraalridders;)

Get a life...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
Least Inkling schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:29:
Tsja, je hebt moraalridders en andere moraalridders;)

Get a life...
Een moraal ridder tegen je in het harnas jagen zeker :+

Je kan wel als een kermis attractie rond gaan rijden maar als mensen niet kijken zullen ze je ook nooit zien.
Over het hoofd gezien worden heeft overigens ook veel met je rijstijl en weg positie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

:+

Principe van "kijken - zien - waarnemen"

Heel veel mensen komen tot "zien" maar dan houdt het op. Het waarnemen komt pas als ze zich doodschrikken omdat je er langs rijdt.

Totaal off topic: bovenstaand gaat over zicht, waar kom je op uit als je zegt : "horen - luisteren - ....." :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:05

steveman

Comfortabel ten onder

Least Inkling schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:42:
:+

Principe van "kijken - zien - waarnemen"

Heel veel mensen komen tot "zien" maar dan houdt het op. Het waarnemen komt pas als ze zich doodschrikken omdat je er langs rijdt.

Totaal off topic: bovenstaand gaat over zicht, waar kom je op uit als je zegt : "horen - luisteren - ....." :9
verstaan?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, ik rij sinds jaar en dag elke dag op zwarte motoren met zwarte motorkleding en ik heb nou niet het gevoel dat ik nooit gezien wordt ;)

Maar goed fluor is veilig en hip en heel belangrijk tegenwoordig alleen ik doe er niet aan mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:56:
Tsja, ik rij sinds jaar en dag elke dag op zwarte motoren met zwarte motorkleding en ik heb nou niet het gevoel dat ik nooit gezien wordt ;)

Maar goed fluor is veilig en hip en heel belangrijk tegenwoordig alleen ik doe er niet aan mee ;)
Fluor is al zo standaard dat het niet meer opvalt. Zwart wordt vanzelf weer bijzonder.

Het is weer vrijdag middag, dus dat wordt weer wat onderweg. Met al die slaperige figuren.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Oh je bent mijn held _/-\o_ :)

Kon niets verzinnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:56:
ik heb nou niet het gevoel dat ik nooit gezien wordt ;)

Als je het wel voelt is het toch al te laat >:)

Ik vertik het ook om als een kanarie rond te rijden.
Zolang je zelf zorgt dat je in een positie zit waar je nog alle kanten op kan loopt het allemaal zo'n vaart niet.
Tenzij iemand je tegemoet komt en je bewust van de weg af rijdt zoals gister |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:07

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Lekker actief deelnemen aan het verkeer, Zo veel mogelijk rechts rijden waardoor je veel zijdelingse bewegingen maakt en wissel de spiegels af waar je in kunt rijden. Bij een vrachtwagen als tegenligger even naar rechts van het midden en weer terug. e.d.

Als je in het treintje blijft rijden en net zo sukkelt als de meeste auto's zul je inderdaad niet opvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wilco1985 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 16:08:
[...]

Als je het wel voelt is het toch al te laat >:)
Ach ik rij al meer dan 22 jaar motor dus ik schijn toch iets goed te doen of heel veel geluk gehad te hebben of het is een combinatie van beide :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Of bijna-ongeluk momentjes doen mij ook wel weer met beide laarzen op de stepjes staan (=slaat dit ergens op..?)

Zoals vorig jaar met de jonge honden-club in de Eiffel. Met zijn allen denderen we de heuvelrug af met mooie bochies. Bocht naar rechts....hoge heg met daarachter een Volvo klaar om op te rijden...deze keer was ik blij met een Volvo-rijder (heb altijd ruzie met deze club op een of andere manier), die had me dus gezien, maar ik haar niet...

Dan weet ik weer, kijkuh jonguh....tis zo gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jezelf laten zien is inderdaad een stuk beter dan wat mooie kleurtjes op je motor of kleding.

Bijvoorbeeld bij achter een auto zitten en zien dat er een auto vanuit de andere richting gaat afslaan over jouw weghelft. Ik ga dan gelijk helemaal links zitten zodat ik wel gezien moet worden. Dan achter de auto blijven zitten zorgt er voor dat de afslaande auto je niet of slecht kan zien.

Verder hou ik sowieso iedere auto die af gaat slaan over of op mijn weghelft goed in de gaten. Als ik ook maar een beetje het idee heb dat ik niet gezien word pas ik de snelheid gelijk aan en gaan de vingers al naar de rem toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
PilatuS schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 16:51:
Jezelf laten zien is inderdaad een stuk beter dan wat mooie kleurtjes op je motor of kleding.

Bijvoorbeeld bij achter een auto zitten en zien dat er een auto vanuit de andere richting gaat afslaan over jouw weghelft. Ik ga dan gelijk helemaal links zitten zodat ik wel gezien moet worden. Dan achter de auto blijven zitten zorgt er voor dat de afslaande auto je niet of slecht kan zien.

Verder hou ik sowieso iedere auto die af gaat slaan over of op mijn weghelft goed in de gaten. Als ik ook maar een beetje het idee heb dat ik niet gezien word pas ik de snelheid gelijk aan en gaan de vingers al naar de rem toe.
In dat soort gevallen werkt een slinggertje maken ook goed. Dit doorbreekt het patroon waardoor je eerder opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wilco1985 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 16:55:
[...]

In dat soort gevallen werkt een slinggertje maken ook goed. Dit doorbreekt het patroon waardoor je eerder opvalt.
Dat doe ik ook regelmatig :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

De slingertechniek pas ik bijna constant toe, dat heeft mij al zo vaak geholpen net als afstand houden en niet ergens achter gaan kruipen.

Eigenlijk moet je ervoor zorgen dat je je als motorrijder constant in de picture zet. Ik vind het wel een leuk spelletje het houdt het leven een beetje spannend :)

Een gouden video voor newbies hoe je een hoop narigheid kunt voorkomen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:58:
[...]

Omg ... :X

http://www.motor-forum.nl...Nepagent-op-de-A27-1.html

http://www.motor-forum.nl...message/25209501#25209501

Enzovoort, enzovoort

Om in het verkeer op te vallen is heel veel meer van belang dan fluo kleurtjes ;)
_O-

dat is wel heel slecht :D.

Uiteraard doen de kleurtjes niks voor het opvallen, als ze niet kijken maakt het niet uit of je zwart of paars met stippen bent. Het gaat mij er alleen om dat mensen zo strak naar hun telefoon zitten te kijken dat ze helemaal niks meer om zich heen zien, behalve wat vage bewegingen.

Ze weten allemaal dat het als levensgevaarlijk word bestempeld, maar daar hebben ze alleen boodschap aan als ze op het punt staan 240,- kwijt te raken.

Ik blijf lekker rijden zoals ik dat steeds al doe, maar als ik er een paar kan foppen heb ik weer even lol :).

Even voor de duidelijkheid, ik heb die threads net even doorgelezen, ik geef helemaal niemand aanwijzingen, rijd zeer defensief en wil me zeker niet als agent vóórdoen. Het gaat mij erom dat die kleurcombo nou eenmaal de aandacht trekt van de afgeleide automobilist (of beter gezegd: de appende automobilist) in de hoop dat ze zelf inzien dat ze alleen maar schrokken omdat ze niet op zaten te letten - immers, iemand die direct mijn kant op kijkt (zoals iedereen behoort te doen als je aan het rijden bent: om je heen kijken) direct ziet dat ik niks met politie van doen heb.

Ik vind dat een groot verschil :).

Vandaag de koppeling getest overigens. Ik kan mezelf er niet van overtuigen dat hij versleten is. Gelukkig, want ik had hem daarna ook nog hard nodig tijdens de halve draaien en achtjes.
Ook een noodstop vanaf ~100km/h geoefend.

[ Voor 30% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-04-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:23

Vrijdag

De Zwarte

Derby schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:59:
[...]

Fluor is al zo standaard dat het niet meer opvalt. Zwart wordt vanzelf weer bijzonder.

Het is weer vrijdag middag, dus dat wordt weer wat onderweg. Met al die slaperige figuren.
Of later op de avond, als ze terugrijden van de vrijmibo :X Waarom bedrijven met verkeersdeelnemende werknemers zoiets doen... Mij een raadsel. maar drinken hoort nu eenmaal bij volwassen zijn en werken en carrière enzo :/

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vrijdag helaas heb ik genoeg meegemaakt dat ik met een motorclub op een terras zat en dat er ook flink gedronken werd. Het zijn niet altijd automobilisten maar ook mede motorrijders :(

Ik zeg dan altijd maar op het terras: Jongens jullie weten dat jullie op een evenwichtsvoertuig rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:23

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:17:
@Vrijdag helaas heb ik genoeg meegemaakt dat ik met een motorclub op een terras zat en dat er ook flink gedronken werd. Het zijn niet altijd automobilisten maar ook mede motorrijders :(

Ik zeg dan altijd maar op het terras: Jongens jullie weten dat jullie op een evenwichtsvoertuig rijden?
Ja, dat snap ik ook niet. Zéker op de motor. Helaas schijnt dat er toch bij te horen. Natuurlijk wens ik niemand iets toe en afhankelijk van de omstandigheden (veel eten, man, niet meteen na het drinken gaan rijden) is een biertje of twee nog acceptabel (binnen de wettelijke grenzen) maar verstandig vind ik het niet.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:18:
[...]
Oh, jij draagt zo'n leren wetsuit zeker, waar je nog net een t-shirt onder aan kan :+.

Ik ben de hele motorbeurs over gewandeld 'in gear' en een paar km lopen in mijn laarzen gaat ook wel.
Geeft alleen zo'n "stig" gevoel als je met helm op de trein in stapt :+.
To be fair kan er best wel wat meer onder dan een t-shirt (alleen is dat vaak nogal warm :+ ). ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
caesar1000 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:32:
[...]

To be fair kan er best wel wat meer onder dan een t-shirt (alleen is dat vaak nogal warm :+ ). ;)
Er past een rugprotector onder, maar dat is omdat ik maat 98 heb gekocht ipv maat 96. Dan was het t-shirt aan, de mouwen van het t-shirt vasthouden bij aantrekken jas, anders stropen ze naar achteren. En dan zit de jas vol hoor ;)
Telefoon/sleutels/wat dan ook kan er met goed fatsoen niet bij. En dat vind ik niet erg, kans op letsel door die meuk is behoorlijk bij een ongeluk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Vandaag nieuw rugzakje gaan kopen voor onder andere morgen mee te nemen naar Zolder op de trackday:

Afbeeldingslocatie: http://www.7-forum.com/news/2016/motorrad_fahrerausstattung/kollektion_ride_p90235233-c.jpg

Gekocht bij mijn bmw dealer. Tevreden van. In het echt wel mooier dan hier op foto.

[ Voor 16% gewijzigd door kazzzdafke op 07-04-2017 19:28 ]

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007

Ethirty

Who...me?

lolgast schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:54:
[...]

Er past een rugprotector onder, maar dat is omdat ik maat 98 heb gekocht ipv maat 96. Dan was het t-shirt aan, de mouwen van het t-shirt vasthouden bij aantrekken jas, anders stropen ze naar achteren. En dan zit de jas vol hoor ;)
Telefoon/sleutels/wat dan ook kan er met goed fatsoen niet bij. En dat vind ik niet erg, kans op letsel door die meuk is behoorlijk bij een ongeluk
Power Rangers Go! :+

Tegen de tijd dat ik mij in mijn leren pyjama heb gehesen loop ik ook ongemakkelijk en veel meer dan een huissleutel om mijn nek en mijn rijbewijs in mijn binnenzak past er niet in. Maar op 1 of andere manier rijdt het wel lekkerder en met meer vertrouwen dan textiel.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Ethirty schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:41:
[...]

Tegen de tijd dat ik mij in mijn leren pyjama heb gehesen loop ik ook ongemakkelijk en veel meer dan een huissleutel om mijn nek en mijn rijbewijs in mijn binnenzak past er niet in. Maar op 1 of andere manier rijdt het wel lekkerder en met meer vertrouwen dan textiel.
Elk merk heeft ook vaak een sportlijn voor straatgebruik. Ik heb een 2-delig lerenpak, zodat de jas uit de straatlijn is en de broek is vaak standaard lijn onafhankelijk.

Een overall past mij nooit vanwege de verhoudingen. De kniebeschermers worden dan scheenbeschermers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik heb ook een 2-delig pak, want anders krijg ik het niet eens normaal aan. Maar de jas is te kort om los te dragen, dan kan ik net zo goed met een t-shirt gaan rijden. :+

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

caesar1000 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:32:
[...]

Het is dat ik je ken, maar bij veel (vooral oudere) mensen zit er vaak al een aardig one pack onder. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Joopieboy schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:33:
[...]

Het is dat ik je ken, maar bij veel (vooral oudere) mensen zit er vaak al een aardig one pack onder. :+
Een fust bedoel je? :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vandaag even staan kijken bij een Triumph Rocket 3 fiets die ik in de stad tegen kwam. Wat een baas ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 19:41:
[...]

Ik vond de combinatie leren broek en textiele jas wel heel erg fijn. Als onder andere alle motoragenten zo rijden zal het wel bepaalde voordelen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmpf :(

Stond al een tijdje een ZZR-1400 te koop ergens. Maanden terug eens gebeld voor afspraak, maar toen zat Kevin van Keri Motoren net in de verhuizing van z'n pand..

Tijdje niet mee bezig geweest, maar keek laatst op de site en ja hoor, hij stond er nog.. Toch maar eens een afspraak maken.. Maar dan komt 't er weer niet van, maar uiteindelijk vandaag gebeld.

Was 'ie verkocht! :( 8)7

Jammerdepammer, maar iets zegt me dat ik niet voor niets enigszins getreuzeld heb.. Enige twijfel aangezien ik maar 1,75 m ben en zo'n ZZR-1400 niet de kleinste motor is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:39
Ik ben 1,76 en heb een zzr1400 en hij past mij prima, zeer comfortabel en makkelijk een voetje op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zolang je met je voeten bij de grond kan maakt het eigenlijk niets uit. Niet zo lang zijn is juist fijn met motorrijden. Fatsoenlijk zitten met mijn 1.98m is erg lastig.

We hebben laatst ook gezien dat zelfs als je niet met je voeten bij de grond kan het mogelijk is, alleen ieder stoplicht word dan wat minder simpel. Ik zie echt geen enkel probleem met niet heel lang zijn en grote motoren als je nog met je voeten bij de grond kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:05

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:17:

Nep 1%-er :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ShininNL schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:08:
Ik ben 1,76 en heb een zzr1400 en hij past mij prima, zeer comfortabel en makkelijk een voetje op de grond.
PilatuS schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:31:
Zolang je met je voeten bij de grond kan maakt het eigenlijk niets uit. Niet zo lang zijn is juist fijn met motorrijden. Fatsoenlijk zitten met mijn 1.98m is erg lastig.

We hebben laatst ook gezien dat zelfs als je niet met je voeten bij de grond kan het mogelijk is, alleen ieder stoplicht word dan wat minder simpel. Ik zie echt geen enkel probleem met niet heel lang zijn en grote motoren als je nog met je voeten bij de grond kan.
Was misschien ook meer bang dat 't er gewoonweg niet uit zou zien.. :$ Klein ventje bij zo'n grote fiets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:59:
[...]

[...]

Was misschien ook meer bang dat 't er gewoonweg niet uit zou zien.. :$ Klein ventje bij zo'n grote fiets :D
Valt wel mee. Liever wat kleiner dan te groot.

Dit ziet er niet uit :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mG2KaKpKlDepFVKBfctc7Ew3/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:01:
[...]

[afbeelding]
Ik heb inderdaad wel eens mooiere pakken gezien. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:05:
[...]

Ik heb inderdaad wel eens mooiere pakken gezien. :+
Ook dat is waar :D Gelukkig ben ik een paar jaar later op mijn bek gegaan en aangezien er van het pak niets meer over was heb ik een mooi pak van leer gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ben zelf 1,98 en heb jaren xb9sx gereden
Zag er ook niet uit volgens collega's maar ik zie mezelf niet rijden en stuurde geweldig dus vond het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
harley schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:16:
Ben zelf 1,98 en heb jaren xb9sx gereden
Zag er ook niet uit volgens collega's maar ik zie mezelf niet rijden en stuurde geweldig dus vond het wel prima.
Hangt ook erg van de motor af. Op die foto rij ik op een Hornet 600 die al niet al te groot is en er zit niets aan de voorkant aangezien het een naked is. Ga je naar een SS toe zoals ik nu heb zit er wat meer aan de voorkant en hang ik een stuk voor over, dat ziet er gelijk heel anders uit. Ga je naar een dikke GS toe ziet dat er zelfs met 2.10m niet eens gek uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
OK OK, ik ben overtuigd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
[...]

[afbeelding]
ah de Honda Grom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik had die dingen tot voor kort nog nooit in het echt gezien, maar als je er dan eentje op de snelweg ziet dan kijk je toch wel even gek om. :P

#team_UTC+1

Pagina: 1 ... 23 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.