Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.244 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:34
DrivinUCrazy schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:55:
Dit had ik bij mijn HJC IS-16 ook. De Schuberth S2 die ik tegenwoordig heb heeft hier 0,0 last van. Ik denk dat het dan ook deels afhangt van je houding (meer naar voren of niet) en de helm zelf, maar als je dit ervaart denk ik dat er weinig aan te doen is.
Mijn lesmotor is een naked dus ik zit sowieso veel meer rechtop. En volgens mij is het wel meer een sport helm waarbij je meer naar voren zit. Daarom twijfel ik ook of ik vanmiddag naar hun toe ga, of nog wacht totdat ik mijn eigen Yamaha R3 heb en dan nog wat ga testen.

21 April heb ik AVD examen en mocht ik slagen rij ik meteen door naar de dealer :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vers van de pers:
Beste motorrijder,

Zondag 21 mei 2017 staat onze jaarlijkse motortoertocht weer gepland.

Toertocht
De route zal zo’n 200 km lang zijn en we zullen tal van prachtige wegen tegen komen.

Aanmelden voor de tocht kan op de dag zelf tussen 09.00 – 11.00 uur.
Je kunt je individueel aanmelden of als groep.
Het inschrijfgeld bedraagt € 7,50 per persoon.
Je krijgt daarvoor onbeperkt koffie/thee bij het startpunt, de route (papier/digitaal), consumptiemunt voor het rustpunt (eten) en een consumptiemunt (drinken) voor het eindpunt.

Startpunt:
Rijschool Jan Heezen
Kerkhoflaan 1b
5582 JH Waalre
Eindpunt:
Café – Zaal de Wolderse Wever, Waalre
Barbecue
Ook dit jaar is het mogelijk om na de rit met de barbecue (van de Keurslager Vos) mee te doen.
De kosten daarvoor zijn € 10,- + € 7,50 inschrijfgeld voor de toertocht.

Als je wil deelnemen aan de barbecue ontvangen wij je aanmelding (naam + aantal personen) graag per email en dien je voor 16 mei o.v.v. je naam en ‘motortoertocht’ € 17,50 over te maken naar NL 79 ABNA 056.88.21.882 t.n.v. Rijschool Jan Heezen.
Je kan natuurlijk ook langskomen om dit per pin of kas te voldoen. Voor partners is het ook mogelijk om alleen aan de barbecue mee te doen.
Route:
Maak je gebruik van navigatie en ontvang je de route graag digitaal (.gpx)?
Stuur dan een email naar: info@rijschoolheezen.nl (als je dat nog niet hebt gedaan)

Bekijk de toertocht ook op onze website: http://rijschoolheezen.nl/motortoertocht/
Bekijk het event ook op Facebook

(Graag uiterlijk 16-05-2017 doorgeven of je mee doet met de Bbq.
BIJ AANMELDING VAN EEN NIEUWE MOTORKANDIDAAT BIEDEN WIJ OP DEZE DAG EEN GRATIS INTAKE AAN T.W.V. € 50,=!
Bij goed weer doe ik hier vast weer aan mee. De bbq laat ik meestal voor wat het is, omdat ik daar toch maar in mijn eentje naar toe ga.
Mochten er mensen zijn die hier ook zin in hebben, geef even een gil en misschien rijden we die dag wel samen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04:22
Chakotay schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:19:
[...]

Volgens mij is niet alles op die website eigen voorraad, je kunt als sloperij je inventaris koppelen, waarna de bestellingen doorgegeven worden. Als je eenmaal iets bestelt kan je zien uit welke plaats het vandaan komt, ik heb al aardig wat verschillende gezien :)
Nee klopt, net voordat je betaald kunt je zien in welke regio het item ligt. Ik zag regio 's Hertogenbosch, wat dus Nieuwkuijk bleet te zijn. Na iets langer zoeken blijkt dat motor-parts.nl hetzelfde telefoonnummer heeft als karros.nl (welke dus in Nieuwkuijk zit) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 17:53
lolgast schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:24:
[...]

Hij lijkt bijzonder veel op de inrijklem van Datona (of Motorliften.nl, wat hetzelfde bedrijf is maar soms goedkoper). Die gebruik ik en die bevalt echt super. De 'aanbieding' van de Gamma zou ik dus overslaan :P
Tof, heb die van motorliften.nl besteld, was nog een tientje goedkoper dan Datona. De spandbanden zat ik niet op te wachten.

Goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik moest net even de stad in om mijn rijbewijs te vernieuwen en het was zonnig weer, dus kon ik mooi mijn casual outfit testen..

Laatst bij de aldi motorjeans gekocht:
https://www.aldi.co.uk/me...ans-31l/p/074003129583200
Ik moet zeggen dat de kwaliteit me erg meevalt.. qua stijl is hij wat aan de lompe kant maar ja er zit natuurlijk ook padding in..

Ik had ook mijn openface helm op, wat een heel andere snelheids ervaring geeft..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

Dryhte schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:59:

Ik wou dat ik zo thuis was in techniek dat ik zomaar eventjes mijn motor kon uiteengooien en weer assembleren :) _/-\o_
Ben er vrij zeker van dat het uit elkaar halen mij wel lukt..

Daarna is het een andere motor kopen :+

Yap, groot respect voor de sleutelaars _/-\o_

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 12:25
Least Inkling schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:38:
[...]

Ben er vrij zeker van dat het uit elkaar halen mij wel lukt..

Daarna is het een andere motor kopen :+

Yap, groot respect voor de sleutelaars _/-\o_
Ach ja ik begon onlangs met de mijne open te gooien (puur de plastic eraf om aan de voorste 'options plug' te komen, om wat bijkomende verlichting te monteren). Ik heb het opgegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:10
Aschtra schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:26:
[...]

Mijn lesmotor is een naked dus ik zit sowieso veel meer rechtop. En volgens mij is het wel meer een sport helm waarbij je meer naar voren zit. Daarom twijfel ik ook of ik vanmiddag naar hun toe ga, of nog wacht totdat ik mijn eigen Yamaha R3 heb en dan nog wat ga testen.

21 April heb ik AVD examen en mocht ik slagen rij ik meteen door naar de dealer :D
Wat je nog zou kunnen proberen is de helm bij het kinstuk pakken en wat meer naar beneden trekken. Zodat de helm wat meer in racestand zit en jij zelf niet als je snapt wat ik bedoel.

Ik vermoed dat je helm net een klein tikkie te groot is. Heb zelf die helm en rijd een naked en ik vind het een superstabiele helm. Juist op de snelweg. Wel heb ik de riem vrij strak aangetrokken dus de helm kan niet eens omhoog. Bij m'n oude helm kon dat niet omdat de riem dan op m'n adamsappel drukte, maar bij deze zit die wat meer naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dryhte schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:53:
[...]

Ach ja ik begon onlangs met de mijne open te gooien (puur de plastic eraf om aan de voorste 'options plug' te komen, om wat bijkomende verlichting te monteren). Ik heb het opgegeven ;)
Die heb ik bij mijn motor nog niet gevonden. Ik denk dat ik gewoon de verlichting direct op de accu ga aansluiten met een zwevende zekering. (ja, wel met een relais en schakelaar zodat ze zowel automatisch als handmatig te bedienen zijn ;) )

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
DrivinUCrazy schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:10:
[...]

Die heb ik bij mijn motor nog niet gevonden. Ik denk dat ik gewoon de verlichting direct op de accu ga aansluiten met een zwevende zekering. (ja, wel met een relais en schakelaar zodat ze zowel automatisch als handmatig te bedienen zijn ;) )
Mijn Honda heeft er 2, eentje vooraan (alle plastic moet eraf) en ééntje onder 't zadel. Die onder 't zadel heb ik gebruikt om mijn USB/12V charger aan te sluiten, geen probleem, maar die vooraan krijg ik niet te pakken ;) al zie ik 'm zitten.

Volgende bike wordt een naked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een zit onder het zadel (tenminste, ik dénk dat dat een optie-plug is), maar dan moet ik heel onhandig die hele kabel weer naar voren zien te krijgen. Voorin zou er nog een moeten zitten (oa voor handvatverwarming), maar die zit er niet.
Kan ook zijn dat dit in latere modeljaren pas is gekomen; ik heb letterlijk een "First edition". Ik heb het aan de Yamaha dealer gevraagd en die zei simpelweg dat ze het meestal, mits geen Yamaha accessoire, direct aan de accu knopen.
Tja, wie ben ik dan om dat tegen te spreken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ari Gold schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:43:
Poeh, 3 banen op de A1 afgesloten..moeten omrijden. Kom je op kantoor, zie je dashcam beelden op internet.

Ongeluk met auto en motorrijder. Best wel een klapper geweest. :X
Bedoel je de foto van de VID? Dat zag er heftig uit maar ik heb geen bewegende beelden gezien?

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
@DrivinUCrazy Handvatverwarming direct aan de accu koppelen kan idd prima, maar is niet de meest verstandige optie. Je accu staat namelijk altijd spanning op, dus je moet dan handmatig telkens je HVV uitzetten. Vergeet je dat, dan is je accu de volgende dag leeg.

Hoe ik het uiteindelijk opgelost heb, is de handvatverwarming vast te solderen aan het stadslichtje. Deze staat namelijk alleen maar aan als je het contact hebt omgedraaid. Dus als je je motor uitzet, gaat automatisch je HVV uit. Hiervoor moet je wel het kabeltje van je stadslichtje openmaken, HVV vastsolderen en alles intapen tegen waterschade.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Leviathius schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:42:
@DrivinUCrazy Handvatverwarming direct aan de accu koppelen kan idd prima, maar is niet de meest verstandige optie. Je accu staat namelijk altijd spanning op, dus je moet dan handmatig telkens je HVV uitzetten. Vergeet je dat, dan is je accu de volgende dag leeg.

Hoe ik het uiteindelijk opgelost heb, is de handvatverwarming vast te solderen aan het stadslichtje. Deze staat namelijk alleen maar aan als je het contact hebt omgedraaid. Dus als je je motor uitzet, gaat automatisch je HVV uit. Hiervoor moet je wel het kabeltje van je stadslichtje openmaken, HVV vastsolderen en alles intapen tegen waterschade.
Sommige HVV spullen houden ook dáár rekening mee. Bij mij zit het spul gewoon netjes op de accessoire aansluiting aangesloten maar als ik 't direct op de accu gekoppeld zou hebben dan was dat nog geen ramp geweest. De HVV stopt ook als de accu onder een bepaalde startcapaciteit komt. (M'n alarm houdt daar echter, terecht, weer géén rekening mee....).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:07:

Maar hoe krijg je nou zoiets voorelkaar? Aan je stuur hangen tijdens accelereren?
Op het moment dat het gebeurt gaat ie over een drempel heen. Van wat ik zo zie komt het voorwiel los van de grond en raakt de grond weer terwijl ie niet recht staat. Dan is dit vrij logisch helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
wimmel_1 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:48:
[...]

Sommige HVV spullen houden ook dáár rekening mee. Bij mij zit het spul gewoon netjes op de accessoire aansluiting aangesloten maar als ik 't direct op de accu gekoppeld zou hebben dan was dat nog geen ramp geweest. De HVV stopt ook als de accu onder een bepaalde startcapaciteit komt. (M'n alarm houdt daar echter, terecht, weer géén rekening mee....).
Klopt inderdaad. Die van Oxford houd er ook rekening mee dacht ik. Maar om te voorkomen dat straks iemand zijn accu leeg is, dekte ik mezelf alvast in :9. Ik heb HVV van Daytona en die houd er dus niet rekening mee en op het stadslichtje doet hij het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Heb je over het deel van de schakelaar, het relais en de zwevende zekering heen gelezen? ;)

De handvatverwarming zat er al op; deze zit gekoppeld aan de (geschakelde) sigarettenaanstekeraansluiting. Daar heb ik inmiddels ook al de tomtom (vast) op aangesloten. Alles achter één zekering zetten vind ik weer geen handige optie.

Ik zet er binnenkort mistlampen bij, maar dat wil ik niet via diezelfde zekering laten lopen. Vandaar de losse zekering en 't relais. Mocht het relais blijven kleven merk ik dat direct doordat het licht niet uitschakelt. :P

Ik tak van een geschakelde voeding alleen de spoelspanning van het relais af, zodat ik die zekering niet zwaarder belast. In die voedingsdraad voor dat relais neem ik ook een schakelaar op zodat ik de verlichting indien gewenst ook uit kan schakelen.
Dat relais schakelt vervolgens de echte stroom die direct van de accu wordt gepakt. Dáár zet ik dan ook de zwevende zekering in.

offtopic:
Ik hobby op 't werk met wel wat zwaardere vermogens, dan mag dit helemaal geen probleem zijn om netjes op te lossen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nog even en je kunt een zwaardere dynamo in de Teneree gaan zetten met al die accessoires :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:23
w4rguy schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:35:
[...]

Bedoel je de foto van de VID? Dat zag er heftig uit maar ik heb geen bewegende beelden gezien?
Beelden via Telegraaf.

http://m.telegraaf.nl/bin...uto-s-op-botsen-op%20-a10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:o

Die motorfiets heeft een behoorlijk "tik" op 't achterwiel gekregen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
DrivinUCrazy schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:04:
[...]

Heb je over het deel van de schakelaar, het relais en de zwevende zekering heen gelezen? ;)
Misschien een beetje :+. Maar dan nog wilde ik gewoon extra info geven, ook voor de sneaky meelezers hier die misschien hvv wilden installeren. Je kan het inderdaad oplossen zoals jij het hebt gedaan en gezien jouw hoeveelheid accesoires heb je het slim opgelost. Maar voor de mensen waarbij de hvv hun eerste stroom accesoire zal zijn is mijn optie ook een mogelijkheid vind ik :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

wimmel_1 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:09:
Nog even en je kunt een zwaardere dynamo in de Teneree gaan zetten met al die accessoires :o
Vandaar dat ik al bewust voor led-mistlampen kies in plaats van halogeentjes. :P

Ik houd er serieus rekening mee dat ik bij problemen accessoires uit moet zetten. Als beroepstic om storingen te moeten zoeken, wil ik ook zo veel mogelijk apart schakelbaar hebben. Vandaar de schakelaar om de lichten uit te zetten. In de regel zal deze altijd op aan staan en doet het relais het werk voor me.

Ik heb trouwens ook begrepen dat ze in Duitsland ook weer wat strenger zijn over mistlampen. Ik wil ze 50/50 gaan gebruiken: deels als breedstralers en deels als dagrijverlichting. Volgens mij doet hier ook niemand moeilijk over. Maar in Duitsland kan daar nog wel eens wat strenger naar worden gekeken, net zoals je dimlicht daar overdag aan moet zijn. Ook daarom zet ik er een schakelaar tussen dat ik die verlichting bij opmerkingen tenminste makkelijk uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:21

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:56:
[...]

Op het moment dat het gebeurt gaat ie over een drempel heen. Van wat ik zo zie komt het voorwiel los van de grond en raakt de grond weer terwijl ie niet recht staat. Dan is dit vrij logisch helaas.
Ah, dat zebrapad zit op een drempel inderdaad. Moet zeggen dat die beeldstabilisatie van YT het er niet per se duidelijker op maakt.

Maar ok, die drempel zal wel niet geholpen hebben... maar als ik iets vergelijkbaars doe, ga ik nog wel gewoon op rubber verder...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Lijkt erop dat ie ook nog gas blijft geven, wellicht van de stepjes afgegleden ofzo?

Hoewel de gascontrole wat minder wordt met zo'n heftig zwabberend voorwiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens een facebookgroepje gefixt voor motorrijders in de leeftijd 20-40 voor de omgeving van Arnhem, als je interesse hebt, stuur even een DM. Het viel me op dat de meeste motorclubs nogal veel oudere garde hebben als ik de foto's van de evenementen wat afstruin en ik ben op zoek naar wat mensen om wat mee te touren :)
Least Inkling schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:44:
Tsjonge leeftijds- én social media discriminatie :+
En ik bedoel het zo goed :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2017 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel watt die handvatverwarming precies trekt maar de afzekering + dikte van de bedrading kan wel iets zijn om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:31:
[...]

Ah, dat zebrapad zit op een drempel inderdaad. Moet zeggen dat die beeldstabilisatie van YT het er niet per se duidelijker op maakt.

Maar ok, die drempel zal wel niet geholpen hebben... maar als ik iets vergelijkbaars doe, ga ik nog wel gewoon op rubber verder...
Hij gaat ook nog eens door de bocht over de drempel, dus een kleine hellingshoek. Ik haal het niet in mijn hoofd om met het gas flink open in een bocht hard over een drempel te gaan, jij waarschijnlijk ook niet :) Als je rechtdoor gaat is het waarschijnlijk ook geen probleem, maar ook nog eens in een bocht is waarschijnlijk net een stap te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik hoop echt dat ie het er een beetje redelijk van af is gekomen. Lijkt me verschrikkelijk om van achter aangereden te worden als motorrijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:46:
[...]

Ik weet niet hoeveel watt die handvatverwarming precies trekt maar de afzekering + dikte van de bedrading kan wel iets zijn om rekening mee te houden.
Dat klopt helemaal. Op zijn max trekt de hvv iets van 50 watt? Heb geen idee eigenlijk, ben slechts ict'er en geen electro techneut :+. Maar inderdaad het draadje moet wel dik genoeg zijn. Bij mijn stadslicht was dat zeker het geval, heb het namelijk allemaal samen met een motorkenner gedaan. De man van de Transalp club van HTT-Thalan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:46:
[...]

Hij gaat ook nog eens door de bocht over de drempel, dus een kleine hellingshoek. Ik haal het niet in mijn hoofd om met het gas flink open in een bocht hard over een drempel te gaan, jij waarschijnlijk ook niet :) Als je rechtdoor gaat is het waarschijnlijk ook geen probleem, maar ook nog eens in een bocht is waarschijnlijk net een stap te ver.
https://goo.gl/maps/CG2AuGerMtJ2

Zonder problemen. Ja je voelt in het stuur dat je weer contact hebt met het wegdek...

En de overtreffende trap:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=33r-GQ23s2s]

Die gaan ook gewoon door :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Niet allemaal ;)

Maar goed, de openbare weg is geen circuit, en ik heb weinig medelijden met iemand die op de openbare weg rijdt alsof dat wel het geval is. En die bobbel in Caldwell Park is vermoedelijk ook niet echt te vergelijken met een verkeersdrempel (die bij mij in de buurt zijn aardig steil, daar wil je niet met een rotvaart overheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:52:
[...]

Zonder problemen. Ja je voelt in het stuur dat je weer contact hebt met het wegdek...

En de overtreffende trap:

[video]

Die gaan ook gewoon door :+
Die drempel die jij aangeeft heb ik hier er ook zat van. Die drempel waar hij overheen gaat is een stuk moeilijker en lijkt meer op een stoeprand.. De drempels die hier op dijken liggen kan je makkelijk met 100km/u overheen. Die drempel waar hij overheen gaat is nogal anders, daar wil je echt niet met 100km/u overheen want dan zit je vering aan de max. Wat hij daar doet met die drempel kan gewoon niet. Dan zal het best een aantal keer goed gaan, maar deze keer dus niet.

Caldwell Park is ook een heuvel en geen drempel. Het gaat om de klap die je voorwiel krijgt door met hoge snelheid onder een hoek tegen iets hoogs aan te komen. Die drempel waar hij overheen gaat is vergelijkbaar met 40km/u in een bocht over een stoeprand rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 06-04-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 18:20
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:42:
Ik heb trouwens een facebookgroepje gefixt voor motorrijders in de leeftijd 20-40 voor de omgeving van Arnhem, als je interesse hebt, stuur even een DM. Het viel me op dat de meeste motorclubs nogal veel oudere garde hebben als ik de foto's van de evenementen wat afstruin en ik ben op zoek naar wat mensen om wat mee te touren :)

[...]

En ik bedoel het zo goed :P
Goed idee!!
DM is al onderweg.

En ja, het probleem wat je beschrijft herken ik ook. Leeftijd is hoog in de bestaande clubs.
En of het nou discriminatie is of niet. Het klikt dan gewoon niet helaas..... (uitzonderingen daargelaten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:46:
[...]

/me durft het bijna niet te zeggen :X :X :X

<niet voor beginnners mode>
Maar zelfs met een hellingshoek gaat dat prima 8) >:)
</niet voor beginnners mode>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:08:
[...]

Zie mijn andere post. Het hangt af van de drempel. Zie het voorbeeld met 40km/u in een bocht over een stoeprand heen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:18
steveman schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:52:
[...]

[...]
Dat stelt ook niet echt iets voor. Die kan je ook gewoon recht rijdend nemen, bijna geen bocht te noemen.
Probeer het eens bij deze (slecht te zien op street view, maar is echt een drempel): https://goo.gl/maps/uQYwS6UgVw82 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk, laat ik het anders zeggen in Nederland is mijn totaal ervaring anders.

Ik heb geen ervaring met Engelse drempels maar loskomen over Nederlandse drempels is erg leuk behalve voor de niet allroad motoren dan want echt goed is het niet voor een normale motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Least Inkling schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:44:
Idd :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:08:
[...]

Waarschijnlijk maakt 't ook wel wat uit dat "wij" vroegâh hebben moeten leren rijden met/op motoren met een kauwgomballen frame én een zwabberende achterbrug en voorvork zonder dat er ook maar iets aan electronica in kon grijpen áls 't eens fout dreigde te gaan.

Tegenwoordig vertrouw ik vaak ook (te veel?) op een hoop electronica én is 't materiaal waarvan het frame gebouwd is veel steviger/degelijker.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:18:
Je hebt gelijk, laat ik het anders zeggen in Nederland is mijn totaal ervaring anders.

Ik heb geen ervaring met Engelse drempels maar loskomen over Nederlandse drempels is erg leuk behalve voor de niet allroad motoren dan want echt goed is het niet voor een normale motor.
Drempels bij ons op 60 wegen zijn heuvels en geen drempels. Daar kan je makkelijk met 100 overheen, ook in een bocht lukt dat nog wel als ie niet te scherp is. Die drempel in het filmpje is vrij heftig en die vind je bij ons niet op 60 wegen. Ze zijn er wel maar dan meer op 30 wegen en bijvoorbeeld op wegen naar grote parkeerplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:24:
[...]

Drempels bij ons op 60 wegen zijn heuvels en geen drempels. Daar kan je makkelijk met 100 overheen, ook in een bocht lukt dat nog wel als ie niet te scherp is. Die drempel in het flimpje is vrij heftig en die vind je bij ons niet op 60 wegen. Ze zijn er wel maar dan meer op 30 wegen en bijvoorbeeld op wegen naar grote parkeerplaatsen.
Zie de terechte opmerking van Wimmel_1 :)

Als ik het materiaal van tegenwoordig vergelijk met wat we vroeger hadden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ah de "opa-kleinzoon" discussie :9

Ben toch blij met de huidige technologie. Zie me niet hetzelfde doen met die ouwe fietsen zoals nu.

Trommelremmen...oef... :+

Edit: nou lijk ik wel heel erg oud, maar dat ben nie..

[ Voor 14% gewijzigd door Least Inkling op 06-04-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-10 08:50

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik ben erg benieuwd of ik mijn hoofd kan laten wennen aan speelgoed als ABS en vooral tractioncontrol. De fietsen die ik rij zijn beide 15 jaar oud en hebben 0 hulpmiddelen, waardoor ik uit automatisme de inputs altijd erg vloeiend doe. Volgas in zijn 1 wegrijden lukt me stomweg niet omdat mijn hoofd de beweging van mijn pols niet toestaat, zonder er bewust over na te denken :P

Interessant om te bedenken of het me lukt om die knop om te zetten als ik een keer een fiets rij waarbij dat soort dingen wel zonder risico kan door de de electronica :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Chakotay schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:39:

Interessant om te bedenken of het me lukt om die knop om te zetten als ik een keer een fiets rij waarbij dat soort dingen wel zonder met minder risico kan door de de electronica :)
FTFY. Als je echt wil kan het alsnog fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:14

Vrijdag

De Zwarte

Least Inkling schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:53:
www.gps-tracks.nl kun je een greep doen.

Waardeloze site in deze tijd, maar het gaat om de inhoud toch?
Dit is wel een handige site:

https://www.routeyou.com/nl-nl

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:18
Ik ben erg benieuwd of ik mijn hoofd kan laten wennen aan speelgoed als ABS en vooral tractioncontrol. De fietsen die ik rij zijn beide 15 jaar oud en hebben 0 hulpmiddelen, waardoor ik uit automatisme de inputs altijd erg vloeiend doe. Volgas in zijn 1 wegrijden lukt me stomweg niet omdat mijn hoofd de beweging van mijn pols niet toestaat, zonder er bewust over na te denken :P

Interessant om te bedenken of het me lukt om die knop om te zetten als ik een keer een fiets rij waarbij dat soort dingen wel zonder risico kan door de de electronica :)
Daar had ik totaal geen moeite mee, in ieder geval met de tractiecontrole. Al een paar keer op nieuwe Ducati's gereden met tractiecontrole, daar ga ik gerust vol gas mee weg waarbij de tractiecontrole dan wel eens ingreep :P

M'n eigen motor heeft alleen ABS, geen tractiecontrole. De ABS van de voorrem heb ik nog niet geprobeerd, dat is wel een beetje een drempel. Als die faalt dan ga ik waarschijnlijk op m'n bek, dat wil ik liever niet.
Van de achterrem heb ik ongeveer het eerste ritje gedaan, even op een stukje weg waar niemand achter je zit eens de achterrem in trappen. Dat stelt ook niet zoveel voor. Wist ik ook gelijk weer hoe dat voelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je moet die knop juist niet om gaan zetten (ECHT NIET!!). Die spullen zijn er om in een geval van nood in te grijpen, niet om jouw eigen grenzen op te schuiven voorbij dat wat JIJ kunt handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Raad het je echt aan om die ABS voor uit te proberen, zelf of via een VRO ofzo.

Die drempel is echt niet nodig. Parkeerplaats uitzoeken, eerste keer 50 km/u langzaam maar ferm dichtknijpen en zo opbouwen naar 80km/u.

geeft je echt vertrouwen en je zoekt de grens op. Mocht het een keer nodig zijn, ben je ook niet (te) bang om het te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Least Inkling schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:47:

Die drempel is echt niet nodig. Parkeerplaats uitzoeken, eerste keer 50 km/u langzaam maar ferm dichtknijpen en zo opbouwen naar 80km/u.

geeft je echt vertrouwen en je zoekt de grens op. Mocht het een keer nodig zijn, ben je ook niet (te) bang om het te gebruiken.
In een "paniek" situatie pak je, ook zonder ABS, écht vol de voorrem, of achterrem als je op een shopper rijdt. Daar hoef je niet bij na te denken, 't is een gevalletje zélfbescherming wat je onherroepelijk gaat doen.

Die hendel / dat pedaal geeft vertraging.... Oké: VOL intrekken/duwen dan maar.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 06-04-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
w4rguy schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:41:
[...]

FTFY. Als je echt wil kan het alsnog fout gaan.
Obviously, het is niet alsof je opeens de natuurwetten uitschakelt natuurlijk :P
wimmel_1 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:46:
[...]

Je moet die knop juist niet om gaan zetten (ECHT NIET!!). Die spullen zijn er om in een geval van nood in te grijpen, niet om jouw eigen grenzen op te schuiven voorbij dat wat JIJ kunt handelen.
Mezelf kennende was ik dat ook niet van plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

wimmel_1 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:50:
[...]

In een "paniek" situatie pak je, ook zonder ABS, écht vol de voorrem, of achterrem als je op een shopper rijdt. Daar hoef je niet bij na te denken, 't is een gevalletje zélfbescherming wat je onherroepelijk gaat doen.

Die hendel / dat pedaal geeft vertraging.... Oké: VOL intrekken/duwen dan maar.
Helemaal gelijk, in een "moet"-situatie gebeuren er andere dingen in je hoofd.
Heb echter situaties gezien dat een ongeval enigszins voorkomen hadden kunnen worden, had de bestuurder zich niet ingehouden met remmen. Toch zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:17

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Least Inkling schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:47:

Dat. Nieuwe remleiding deed in mijn geval ook veel, hij knijpt nu makkelijker door. Regelmatig zoek ik het AVB parkeerterrein op en knijp ik een paar keer flink door á lá noodstop en probeer ik vanaf 50 of hoger in de kortst mogelijke afstand stil te staan. Je zal verbaasd staan hoe hard je door kan knijpen op zo'n antieke motor zonder ABS, als je het maar juist aanlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Voor remtechniek ben ik erg blij met de VRO-2 die ik ooit gedaan heb op Lelystad. Daar kreeg je 2 rem-oefeningen:

* De noodstop zoals op het rijexamen, maar dan op snelheid naar keuze zonder bovengrens. Best interessant met 150-200 kph :)

* Noodstop met 70 kph, maar dan beginnen onder hellingshoek in een bocht.

Vooral die 2e was erg nuttig, ik heb sindsdien totaal geen moeite met remmen in bochten zonder dat de motor van zijn lijn af raakt.

@HTT-Thalan juist aanleggen is alles inderdaad. Als je juist aanlegt is je remweg een stuk korter, en zal op droog wegdek de ABS nooit aanslaan. Als je in 1x vol de rem inhengst zal de ABS de boel prima overeind houden, maar efficient is anders :)

Dat hoeft overiges ook echt geen seconden te duren tussen beginnen met knijpen en vol inknijpen, alleen een subtiel verschil tussen in 1x van 0-1 ipv met een soepele snelle beweging.

[ Voor 32% gewijzigd door Chakotay op 06-04-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:57:
[...]

Dat. Nieuwe remleiding deed in mijn geval ook veel, hij knijpt nu makkelijker door. Regelmatig zoek ik het AVB parkeerterrein op en knijp ik een paar keer flink door á lá noodstop en probeer ik vanaf 50 of hoger in de kortst mogelijke afstand stil te staan. Je zal verbaasd staan hoe hard je door kan knijpen op zo'n antieke motor zonder ABS, als je het maar juist aanlegt.
"We" lezen hier nog wel een keer het gevolg van een rem-actie op een rotonde als er iemand anders tóch in ééns wél door komt terwijl 'ie leek te gaan stoppen voor je...

Ik hoop niet dat je, of iemand anders, dat mee gaat maken maar..... 't gebeurt helaas iets te vaak dat mensen zich zo onderuit remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Met andere woorden, altijd blijven anticiperen.
Trainingen blijven volgen, al zijn het opfrissingscursussen. Doe ik regelmatig en zal dat altijd blijven doen.
Nooit te oud jong om te leren

Knock on wood @wimmel_1 maar inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:58:
Voor remtechniek ben ik erg blij met de VRO-2 die ik ooit gedaan heb op Lelystad. Daar kreeg je 2 rem-oefeningen:

* De noodstop zoals op het rijexamen, maar dan op snelheid naar keuze zonder bovengrens. Best interessant met 150-200 kph :)

* Noodstop met 70 kph, maar dan beginnen onder hellingshoek in een bocht.

Vooral die 2e was erg nuttig, ik heb sindsdien totaal geen moeite met remmen in bochten zonder dat de motor van zijn lijn af raakt.

@HTT-Thalan juist aanleggen is alles inderdaad. Als je juist aanlegt is je remweg een stuk korter, en zal op droog wegdek de ABS nooit aanslaan. Als je in 1x vol de rem inhengst zal de ABS de boel prima overeind houden, maar efficient is anders :)

Dat hoeft overiges ook echt geen seconden te duren tussen beginnen met knijpen en vol inknijpen, alleen een subtiel verschil tussen in 1x van 0-1 ipv met een soepele snelle beweging.
Dat klinkt als een goeie, die VRO-2! Ik doe volgende maand VRO allroad voor beginners, maar later dit jaar volgen ook VRO1 en -2 voor op asfalt. Goed om te weten dat ze je dit soort dingen daar aanleren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Kan ook zijn dat die VRO-3 geweest was overigens, het was allemaal op wat hogere snelheid gericht ipv de behendigheid zoals bij VRO-1 en 2. Paar jaar geleden alweer, en volgens mij is het hele systeem inmiddels omgegooid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:07:
Kan ook zijn dat die VRO-3 geweest was overigens, het was allemaal op wat hogere snelheid gericht ipv de behendigheid zoals bij VRO-1 en 2. Paar jaar geleden alweer, en volgens mij is het hele systeem inmiddels omgegooid :P
Naja de 200 haal ik toch niet op mijn motor (top is 175 op papier) maar ik wil zeker wel fatsoenlijk een noodstop kunnen maken bij snelwegtempo, en dan graag onder gecontroleerde omstandigheden :P.

Eerst maar eens door de blubber rijden met dat ding, schijnt ook goed te zijn voor je asfaltvaardigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

HTT-Thalan schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:11:
[...]
...

Eerst maar eens door de blubber rijden met dat ding, schijnt ook goed te zijn voor je asfaltvaardigheden.
Absoluut! Daar leer je je fiets beheersen. Zou het iedereen aanraden, ook al zie je daarna geen zandkorreltje meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Least Inkling schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:13:
[...]

Absoluut! Daar leer je je fiets beheersen. Zou het iedereen aanraden, ook al zie je daarna geen zandkorreltje meer
Wat ik écht nog een keer wil gaan doen is Trial rijden. Da's beheersing van een motorfiets op bij praktisch "0.0" aan snelheid.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=upPMuzN3rRc]

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 06-04-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Jup! Als je zonder gas rijd met de koppeling los rij je zo'n 10-12 km/u

Bij dit soort cursussen ga je terug naar 3-4 km/u, spelen met je koppeling dus.
Ik kan (als ik er echt voor ga, das overigens erg weinig;)) binnen 4 meter draaien met mijn tractor.

Staan op de stepjes, 3km/u neus boven het midden van je stuur en draaien. Super om te doen!

Cursus overigens met een 230 kg zware GS

[ Voor 5% gewijzigd door Least Inkling op 06-04-2017 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Least Inkling schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:38:
Jup! Als je zonder gas rijd met de koppeling los rij je zo'n 10-12 km/u
Die van mij 0km/h, want dan valt ze stil :*) dat heb je met een oude v-twin.
Bij dit soort cursussen ga je terug naar 3-4 km/u, spelen met je koppeling dus.
Ik kan (als ik er echt voor ga, das overigens erg weinig;)) binnen 4 meter draaien met mijn tractor.

Staan op de stepjes, 3km/u neus boven het midden van je stuur en draaien. Super om te doen!

Cursus overigens met een 230 kg zware GS
Met de lesmotor was achtjes draaien en halve draai op een gegeven moment wel makkelijk juist omdat die stationair bleek trekken zonder stil te vallen. Ik begin steeds behendiger te worden op de TA, maar het zal nog heel veel kilometers vergen voor alles soepel gaat. Ik kan ondertussen mijn gas en koppeling beter doseren, volgende stap is de langzame behendigheid, nu dat mijn andere aandachtspunten goed beginnen te gaan :).

Er komen nog wel bredere stepjes op, en een alu bodemplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Kms maken en de technieken gewoon blijven uitproberen.

Volgend jaar staat 2 dagen Hechlingen op het programma, duur maar ontzettend gaaf.

https://www.enduropark-he...ng/2-day-enduro-training/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we toch over beheersing op tweewielers praten ;) :o _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

wimmel_1 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:16:
[...]

Wat ik écht nog een keer wil gaan doen is Trial rijden. Da's beheersing van een motorfiets op bij praktisch "0.0" aan snelheid.

[video]
Well... erg vergelijkbaar met de skills die je gebruikt tijdens het BMX'en, dus mocht je een begin willen maken..

Edit: Zie Stacheldraht's video.

[ Voor 5% gewijzigd door caesar1000 op 06-04-2017 16:57 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

WUT? Op 1.07 over dat spoor ;)

Hmmm...zou dat ook kunnen met een GSA, vraag ik me af...

Knap hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Least Inkling schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:55:
WUT? Op 1.07 over dat spoor ;)

Hmmm...zou dat ook kunnen met een GSA, vraag ik me af...

Knap hoor.
Ik zie het gasten op trial motoren ook doen, dus waarom niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:50:
Nu we toch over beheersing op tweewielers praten ;) :o _/-\o_

[video]
Ik kan wel eerlijk toegeven dat ik daar in de verste verte niet in de buurt van kan en durf te komen, ook omdat ik weinig zin heb in metalen verbindingen in mijn lichaam. :+

@wimmel_1 Wij hadden het laatst over fietsen he? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 06-04-2017 16:58 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:57:
[...]

Ik kan wel eerlijk toegeven dat ik daar in de verste verte niet in de buurt van kan en durf te komen, ook omdat ik weinig zin heb in metalen verbindingen in mijn lichaam. :+

@wimmel_1 Wij hadden het laatst over fietsen he? :P
Klopt!! Heb hier een hele mooie "Hybrid" staan met 27 versnellingen..... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Heel zuinig op zeker zodat ie mooi nieuw blijft? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
3x9 is wel een beetje ouderwets hoor. :+
Tegenwoordig is het allemaal 1 of 2 kettingwielen voor. Is lichter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb geen idee, heb mijn mtb ingeruild voor een Gazelle met naafversnellingen en rollerbrakes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

darkkingll schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:03:
3x9 is wel een beetje ouderwets hoor. :+
Tegenwoordig is het allemaal 1 of 2 kettingwielen voor. Is lichter ;)
't lullige is dat je van die 27 versnellingen maar iets van 23 versnellingen overhoud welke je effectief (goed) kunt gebruiken. Als je de uiterste bladen/kettingwielen gebruikt dan ligt de ketting bijna dwars..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
wimmel_1 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:05:
[...]

't lullige is dat je van die 27 versnellingen maar iets van 23 versnellingen overhoudt welke je effectief (goed) kunt gebruiken. Als je de uiterste bladen/kettingwielen gebruikt dan ligt de ketting bijna dwars..... >:)
Weet ik, ik heb mijn 3*9 (Ghost 26") nog in de garage staan, naast mijn 2*10.( Specialized 29"), wel beide met een hard staartje.

Maar goed, motoren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Afbeeldingslocatie: https://ep1.pinkbike.org/p4pb7312073/p4pb7312073.jpg

Hij gebruik veelal deze fiets. Toch echt een BMX en geen MTB. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

caesar1000 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:12:
[afbeelding]

Hij gebruik veelal deze fiets. Toch echt een BMX en geen MTB. ;)
Suc-6 met zo'n ding op een BMX parcours.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hij heeft ook het voordeel dat ie niet mijn lengte heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
wimmel_1 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:14:
[...]

Ligt ook gevoelig, Dat type bike word een Freeride MTB genoemd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

darkkingll schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:16:
[...]

Bike-MotorXtreme (BMX) is gewoon de fiets "cross" versie van de MX klasse bij motoren. (punt!!). ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

wimmel_1 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:14:
[...]
darkkingll schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:16:
[...]
Toegeven, het zit er een klein beetje tussenin omdat een BMX een ander stuur heeft en vaak minder remmen, maar bij BMX'en haal je ook vaak niet alle trucjes uit die hij met zijn fiets doet. (En Danny heeft een BMX en MTB fiets)

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/FJ67I8sJ7Qo/maxresdefault.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door caesar1000 op 06-04-2017 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

* Will_M gaat hier maar niet vermelden hoevaak 'ie "vroegâh" weer eens naar de EHBO óf erger kon doordat 't BMX rijden weer eens niet helemaal volgens plan verlopen was ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Kzie het motorblok niet zitten, klopt dat?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Least Inkling schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:33:
Kzie het motorblok niet zitten, klopt dat?

:+
Vandaar m'n verlangen om tóch (eindelijk) maar eens een keer een Trial fietsje erbij te gaan zetten, dat gaat lekker rustig én 't heeft een motorblok >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Heb de "urge" ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik probeer al een aantal jaar een fatsoenlijke Tricker (Yamaha) op de kop te kunnen tikken, maar die dingen zijn vrij gewild én exclusief dus amper te krijgen, vooral ook doordat er gewoon een kenteken op afgegeven is door de RDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Dit doet me dan weer niet zoveel, wel mooi om te zien dat dan wel.
Geef mij maar de geur van benzine en olie, en het geluid van een 1,2,3 of 4 cilinder. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruerd Jan schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:06:
[...]

Goed idee!!
DM is al onderweg.

En ja, het probleem wat je beschrijft herken ik ook. Leeftijd is hoog in de bestaande clubs.
En of het nou discriminatie is of niet. Het klikt dan gewoon niet helaas..... (uitzonderingen daargelaten)
Ja daarom vond ik het tijd om eens wat mensen te verzamelen, ben nog wel op zoek naar iets dat iedereen gebruikt, heb er nu al twee die geen facebook hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

wimmel_1 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:41:
Ik probeer al een aantal jaar een fatsoenlijke Tricker (Yamaha) op de kop te kunnen tikken, maar die dingen zijn vrij gewild én exclusief dus amper te krijgen, vooral ook doordat er gewoon een kenteken op afgegeven is door de RDW.
Ga eerst voor een reisenduro. Dat hok van mij, 260kg, graaft zich alleen maar in ;)

Voor de komende jaren staan IJsland en Marokko op het lijstje.

En dan kan ik me het volgende gaan afvragen: wordt dit de toekomst? :+

YouTube: WHY WE RIDE: mid-life crisis philosophy & motorbike riding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je bent geen meisje, maar als je 't wél was dan zou ik je zoenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:34
Ik ben terug van Termaat en ze hebben de voorkant iets opgevuld en zit inderdaad iets strakker op mijn voorhoofd nu. We gaan het voelen zaterdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zag net je bericht @ mf voorbij komen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Pfft, zelfs voor een 26-jarige is het een leuk en inspirerend filmpje :)
Hopelijk kan ik dit ooit meemaken, maar nu eerst huis afbetalen en zorgen voor eten voor de kindjes. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:16:
[...]

[video]
Paar keer gedaan te campus Enschede, erg leuk inderdaad! Maar voordat je de natuurwetten zo tart zoals de rode-stiermeneer in het filmpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Anoshky schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:57:
[...]

Pfft, zelfs voor een 26-jarige is het een leuk en inspirerend filmpje :)
Hopelijk kan ik dit ooit meemaken, maar nu eerst huis afbetalen en zorgen voor eten voor de kindjes. ;(
Tegen die tijd ben je oud en versleten ;) Ook ik heb het niet altijd even breed nadat ik 2 jaar geleden dit appartement kocht maar ik kan toch nog lekker leven. Volgend jaar hoop ik wat meer ruimte te hebben. Maar je moet nu leven en kunnen genieten. Alles moeten laten of aan de kant moeten zetten voor kinderen bv, is dat het waard? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

radium6969 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:43:
Dit doet me dan weer niet zoveel, wel mooi om te zien dat dan wel.
Geef mij maar de geur van benzine en olie, en het geluid van een 2 of 4 cilinder. :*)
Nu voel ik me een beetje gekwetst met een 1 cilinder :(

hij stink naar benzine en olie, En maakt een flinke bak herrie ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:23
Nieuw theorie-examen CBR

RIJSWIJK - Het wordt examenkandidaten voor het theorie-examen auto, motor en bromfiets steeds makkelijker gemaakt. Ze mogen nu zelf de volgorde van de opgaven samenstellen en hoeven ook minder te lezen omdat de examenopgaven veelal via animaties worden voorgelegd.
Zo moeilijk was het examen toch niet? Het examen van 5 maanden geleden in ieder geval niet.

Wat wel opmerkelijk was is dat de oefenexamens van Vekabest niet veel meer overeenkomen met het echte examen.

Bij de auto theorie was dat wel toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Nee zeker niet moeilijk, ik had 2 jaar geleden een pakketje gekocht op wegrijden.nl, alles doorlopen en met 1 fout geslaagd. Het is gewoon een kwestie van even de tijd nemen om het in je op te nemen. Wat natuurlijk scheelt is als je al een auto rijbewijs hebt (wat je bij sommige mensen af kunt vragen ;) ).

[ Voor 8% gewijzigd door Aapie op 07-04-2017 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-10 18:20
Beetje lopen klussen gisteravond.

V-StromMetKoffers

Nu twee zijkoffers erbij. Cargo-Strom :)

Op naar het meerdaagse toerritten seizoen.

[ Voor 50% gewijzigd door [Mad Max] op 07-04-2017 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kolere wat een breedte :P Maar idd met langere reizen edg toch wel prettig hoor. Ik ben langzaamaan aan het kijken voor van die soft case side cases van sw motech voor op de gixxer. :) Ook weekendjes naar vrienden of mijn moeder toe is een grote tas niet alles. :P

Pagina: 1 ... 22 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.