Die gele 3M dingen werken prima inderdaad. Werken net zo goed als mijn op maat gemaakte doppen.
Is deze week bij de Gamma in de "aanbieding":Chakotay schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:27:
[...]
Was ik al van plan inderdaad, maar dan deze
[afbeelding]
Staat een stukje stabieler.
https://www.gamma.nl/asso...motorsloten-en-standaards
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik zie ook dat die schuimdoppen(EAR SOFT FX, 3M EAR CLASSIC) een hogere SNR waarde hebben dan de opmaat gemaakte en speciale motor doppen. Wat resulteert in een betere bescherming. Natuurlijk zal je wel moeten luisteren of je nog genoeg mee krijgt van de "buitenwereld".PilatuS schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:20:
Die gele 3M dingen werken prima inderdaad. Werken net zo goed als mijn op maat gemaakte doppen.
[ Voor 4% gewijzigd door Aapie op 04-04-2017 17:40 ]
Dat heb ik vorig jaar ook gemaakt, 2 redenen:Chakotay schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:43:
Zo, ook maar eens nuttig bezig geweest dit weekend:
[afbeelding]
Motoren in/uit de schuur prutsen schoot niet echt op, dus een stuk van de wand gesloopt, nieuw zijwandje erin en tadaa, een soort carportEens zien of het op deze manier 'open' bevalt, anders later in het jaar nog een klein stukje verlengen en ergens een roldeur vinden.
Beide motoren onder dak en de schuur nog leeg genoeg om te sleutelen.

En er was niet echt door de poort te manoeuvreren met die zware FJ

Dus heel de achterkant in de scharnieren.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Net weer even in Schijndel geweest, ditmaal eens kettingspray van Innotec meegenomen, ietsie duurder maar schijnt echt niet te spetteren en goed te blijven zitten. Nu nog eens inlezen hoe nu het beste de boel te reinigen. 
Mark (de monteur) had nog even met de gixxer gereden en mijn vermoeden klopt, koppelingskabel gaat vervangen worden.
Mark (de monteur) had nog even met de gixxer gereden en mijn vermoeden klopt, koppelingskabel gaat vervangen worden.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik hoor juist met mijn doppen in allemaal kleine geluidjes uit de motor, zoals de kleppen die heen en weer gaan. Die hoor ik zonder doppen niet, ook niet als ik stil sta. Dan komt het geluid van de uitlaat er al bovenuit.Bioflap schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:20:
[...]
Hahaha, dat is mijn probleem dus ook.
Ik wil tegenwoordig alleen nog maar met oordoppen rijden, alleen al voor de bijgeluiden die ik anders hoor. Ga ik mij daar weer druk over maken![]()
Hebben jullie dat overigens ook? Ik ben echt panisch dat er iets kapot loopt in de motor.. Dus bij ieder geluidje of trilling ga ik mij zorgen maken.
Wat had ik vandaag graag op de motor naar huis kunnen filteren, anderhalf uur gedaan over een stukje van 3 kwartier
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Een echte topkoffer gekocht?Bommes schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:44:
[...]
Dat heb ik vorig jaar ook gemaakt, 2 redenen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee dat is nog vorig jaar toen had ik nog een Yamaha FJ (met givi koffer set), nu heb ik een Yamaha Fazer met mijn gereedschap koffertje..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Gisteravond een nieuw perikeltje met de Super Tenere. Ik heb het kleine ruitje een stuk lager gezet, en ik ging een stukje rijden om de turbulentie te testen. So far, so good. (het moet nog 1,5 tot 2 cm lager, dus dat wordt zagen)
Maar wat schetst mijn verbazing: ik kreeg het gas niet vol open gedraaid. En daarna veerde het gas niet automatisch terug naar de nulstand. Ik had het vrij vlot in de gaten, maar je zult het gas maar dicht willen draaien en er gebeurt niks. (ah dáár is die killswitch voor!)
Eerst leek het aan de bevestiging van het stuurgewichtje te liggen. Los gemaakt, corrosie verwijderd, alles gesmeerd en in elkaar gezet: opgelost. Een stukje gaan rijden, en na 3 keer gasgeven blijft ie weer hangen. Dat was dus niet de oplossing.
Gashendel uit elkaar gehaald, blijkt de gaskabel half naast het katrolletje te hangen dat aan de gashendel zit. Daardoor blokkeerde het hele zaakje.
Anyway, gaskabel weer netjes gelegd, overbodige speling er uit gehaald, en we kunnen weer. \o/ Nu draait de gashendel ook een stuk soepeler.
Maar wat schetst mijn verbazing: ik kreeg het gas niet vol open gedraaid. En daarna veerde het gas niet automatisch terug naar de nulstand. Ik had het vrij vlot in de gaten, maar je zult het gas maar dicht willen draaien en er gebeurt niks. (ah dáár is die killswitch voor!)
Eerst leek het aan de bevestiging van het stuurgewichtje te liggen. Los gemaakt, corrosie verwijderd, alles gesmeerd en in elkaar gezet: opgelost. Een stukje gaan rijden, en na 3 keer gasgeven blijft ie weer hangen. Dat was dus niet de oplossing.
Gashendel uit elkaar gehaald, blijkt de gaskabel half naast het katrolletje te hangen dat aan de gashendel zit. Daardoor blokkeerde het hele zaakje.
Anyway, gaskabel weer netjes gelegd, overbodige speling er uit gehaald, en we kunnen weer. \o/ Nu draait de gashendel ook een stuk soepeler.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Gisteren dan eindelijk de laatste testrit gemaakt op de Transalp die hier te koop stond. Ik vertelde al dat ik een beetje twijfelde maar de testrit van gisteren heeft de oplossing geboden: ik heb de motor toch niet gekocht. Ik weet niet of het aan de motor ligt of aan mijn gevoel met de TA maar er was geen gevoel. Het reed prima maar dat vrijheidsgevoel miste ik een beetje. Ik kan het niet echt verklaren. Binnenkort maar eens wat nieuwe testritjes inplannen, kom ik er vanzelf achter welke motor dan wel bij mij past. The search continues.
kawasaki versys is ook misschien interessant?LordKnox schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:20:
Gisteren dan eindelijk de laatste testrit gemaakt op de Transalp die hier te koop stond. Ik vertelde al dat ik een beetje twijfelde maar de testrit van gisteren heeft de oplossing geboden: ik heb de motor toch niet gekocht. Ik weet niet of het aan de motor ligt of aan mijn gevoel met de TA maar er was geen gevoel. Het reed prima maar dat vrijheidsgevoel miste ik een beetje. Ik kan het niet echt verklaren. Binnenkort maar eens wat nieuwe testritjes inplannen, kom ik er vanzelf achter welke motor dan wel bij mij past. The search continues.
Is niet echt adventure maar wel erg multi inzetbaar, zet er een wat grove band onder en je kan prima wat zandpaden pakken.
Verwijderd
Kawasaki Versys is inderdaad een verschrikkelijk goede motor voor een leuke prijs. Door zo'n beetje alle motorjournalisten wordt dat ding de hemel in geprezen:kneusteun schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:12:
[...]
kawasaki versys is ook misschien interessant?
Is niet echt adventure maar wel erg multi inzetbaar, zet er een wat grove band onder en je kan prima wat zandpaden pakken.
http://www.motor-forum.nl...-Kawasaki-Versys-650.html
http://motorfreaks.nl/art...klasse/34325/artikel.html
http://motorfreaks.nl/art...oneren/34223/artikel.html
Pff deze ochtend mijn motorblok vastgelopen op 200m van kantoor.
Gelukkig recht gebleven en motor op een veilige plaats kunnen stallen.
Garage gebelt en valt onder 2dehands garantie van 1 jaar.
Ze zeiden wel dat ik de motor +- 4 weken ga kwijt zijn.
Iemand al ervaring met vastgelopen blokken?
R1200gs LC bj 2013 kilometerstand 23000
Lichtpunt van de dag:
Achter mij reed nog een motar, deze is direct gestopt en samen de motor naar een veilig plaats gesleurd. (achterwiel zit compleet vast)
Duizendmaal dank aan deze persoon!
Lang leve het broederschap onder motorrijders!
Lichtpunt van de dag:
Achter mij reed nog een motar, deze is direct gestopt en samen de motor naar een veilig plaats gesleurd. (achterwiel zit compleet vast)
[ Voor 3% gewijzigd door spruit89 op 05-04-2017 09:41 ]
WTF
motor van 2013 met maar 23dkm en dan vastgelopen blok?
slecht onderhoud wordt lastig op zo'n lage km stand.
motor van 2013 met maar 23dkm en dan vastgelopen blok?
slecht onderhoud wordt lastig op zo'n lage km stand.
Al op het GS-forum gesjekt?spruit89 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:41:
Pff deze ochtend mijn motorblok vastgelopen op 200m van kantoor.
Lichtpunt van de dag:
Das wel bijzonder voor een LC, alhoewel ze kinderziektes hebben.
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Zaterdag proefrit gepland op een BMW F 800 GT, ben benieuwd!
Bericht ook gepost op het motor-fourm.nl gs topic.
Ik zelf heb de motor van BMW dealer 2dehands gekocht met 21700 km.
Dus zelf heb ik maar een kleine 200 opgezet.
Oliepeil direct nagekeken en dit is oké...
Benieuwd wat het probleem gaat zijn.
Is er toevallig iemand die deze Gamma standaard heeft en zijn/haar ervaring kan en wil delen?Vrijdag schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:21:
[...]
Is deze week bij de Gamma in de "aanbieding":
Weet je zeker dat het blok is vastgelopen en het niet bijvoorbeeld de brandstofpomp is die het niet meer doet? Ik heb dat laatste ervaren en dat voelde hetzelfdespruit89 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:52:
Bericht ook gepost op het motor-fourm.nl gs topic.
Sowieso, wel echt ontzettend zuur!
Het achterwiel zit volledig vast.lolgast schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:54:
[...]
Weet je zeker dat het blok is vastgelopen en het niet bijvoorbeeld de brandstofpomp is die het niet meer doet? Ik heb dat laatste ervaren en dat voelde hetzelfde
Sowieso, wel echt ontzettend zuur!
Mogelijke oorzaken: Blok, versnellingsbak of cardan...
Allezins heel blij dat ik motor 2dehands van garage heb en niet van particulier.
Anders waren dit zure kosten.
Verwijderd
Gelukkig zat je niet met een leuke hellingshoek in een snelle bocht toen je motor vastliep 
Maar goed het is wel heel erg balen zoiets

Maar goed het is wel heel erg balen zoiets
Hij lijkt bijzonder veel op de inrijklem van Datona (of Motorliften.nl, wat hetzelfde bedrijf is maar soms goedkoper). Die gebruik ik en die bevalt echt super. De 'aanbieding' van de Gamma zou ik dus overslaanLaborGardens schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:53:
[...]
Is er toevallig iemand die deze Gamma standaard heeft en zijn/haar ervaring kan en wil delen?
Ik heb hem niet maar kiijk ook eens hier https://www.datona.nl/paddockstands , meer keuze en volgens mij goedkoper.LaborGardens schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:53:
[...]
Is er toevallig iemand die deze Gamma standaard heeft en zijn/haar ervaring kan en wil delen?
Ook handig zoBommes schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:44:
[...]
Dat heb ik vorig jaar ook gemaakt, 2 redenen:
[afbeelding]
[afbeelding]
"Aanbieding" inderdaad, zoals @lolgast al zegt is dat de normale prijs bij Datona, waar ik iets meer vertrouwen in de spullen hebVrijdag schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:21:
[...]
Is deze week bij de Gamma in de "aanbieding":
Prima ervaringen overigens met dat soort klemmen, staat goed stevig op de grond, en als je de motor erin rolt staat hij daarna stevig genoeg om hem los te kunnen laten. Voor het idee prik ik wel liever nog een paddockstand onder het achterwiel, dan gaat hij echt geen kant meer op.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Moet ik vandaag aan het einde van de dag de motor naar de dealer brengen, is het grijs en grauw...

Is zeker een optie voor mij. Zag nu een mooie bij Motoport Uithoorn. Binnen budget (max 4000 euro). Moet ik alleen even opzoeken waar ik specifiek op moet letten bij een Versys. Elke motor heeft "standaard gebreken" maar ik ken die van de Versys nog niet.kneusteun schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:12:
[...]
kawasaki versys is ook misschien interessant?
Temperatuur is goed, het was net nog droog .. ?lolgast schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:18:
Moet ik vandaag aan het einde van de dag de motor naar de dealer brengen, is het grijs en grauw...
Versys heeft volgens mij bijzonder weinig echte problemen, dat blok ligt ook in veel andere modellen dacht ik.LordKnox schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:20:
[...]
Is zeker een optie voor mij. Zag nu een mooie bij Motoport Uithoorn. Binnen budget (max 4000 euro). Moet ik alleen even opzoeken waar ik specifiek op moet letten bij een Versys. Elke motor heeft "standaard gebreken" maar ik ken die van de Versys nog niet.
Heb er zelf nog naast 1 gestaan en niet gedaan omdat de kleur me niet beviel
Spiegels willen wel eens los raken.
En ik geloof dat er wel eens iets gezegd is over scheuren in het frame, maar volgens mij was dat echt een gerucht, destijds niet veel over kunnen vinden. (dus klinkt enger dan het is)
Probleem met google is dat je meteen heel veel vind waarschijnlijk.
Als je bijvoorbeeld google gebruikt om toch eens te checken naar je hoestje dan lijkt het ook meteen alsof je doodgaat
Verwijderd
LordKnox schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:20:
[...]
Is zeker een optie voor mij. Zag nu een mooie bij Motoport Uithoorn. Binnen budget (max 4000 euro). Moet ik alleen even opzoeken waar ik specifiek op moet letten bij een Versys. Elke motor heeft "standaard gebreken" maar ik ken die van de Versys nog niet.
http://www.motor-forum.nl...-versys-650-deel-4-1.html
http://www.kawasakiversys.com/forums/
http://www.versys.co.uk/
Een Versys is een vrijwel probleemloze motor
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2017 12:05 ]
Ja het is nog droog inderdaad, dat dan weer wel. Zag tijdens het maken van de afspraak de bui (ha..ha..) al hangen dat het zou gaan regenenJoopieboy schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:56:
[...]
Temperatuur is goed, het was net nog droog .. ?
You lucky bastard!!lolgast schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:18:
Nog even en ik mág niet eens meer bij de dealer de dam opkomen. Écht iedere keer als ik daar kom, zélfs tijdens de aflevering van m'n MT-10, is of gaat het regenen
M'n MT is nog nóóit droog thuis gekomen
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 05-04-2017 12:14 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik heb beide gekregen van mijn ouders.LaborGardens schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:53:
[...]
De inrijklem is prima. Inmiddels meerdere motoren erin gestald, en werkt nog perfect (GS500, XJ700, R1, GSX1400).
De paddockstand is wat minder.. Motor staat relatief stevig, maar je voelt aan alles dat het een goedkoper model is. Ik heb voor mijn R1 later een paddockstand gekocht bij de dealer voor 70 euro, en dan is dat toch wel een fijner gevoel.
Verwijderd
Je bent toch niet van suiker?lolgast schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:12:
[...]
Ja het is nog droog inderdaad, dat dan weer wel. Zag tijdens het maken van de afspraak de bui (ha..ha..) al hangen dat het zou gaan regenen
/me heeft wel eens weken achter elkaar regen meegemaakt tijdens woon/werk ritjes
Nee maar zo gedraag ik wel. Ik ben een goed weer rijder en daar is mijn motorkleding op afgestemd zeg maarVerwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:17:
[...]
Je bent toch niet van suiker?
/me heeft wel eens weken achter elkaar regen meegemaakt tijdens woon/werk ritjes
Verwijderd
Gewoon een regenoveral (kost niet zoveel) voor over het powerrangerpakje aanschaffen voor de keren dat je toch door de regen moetlolgast schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:25:
[...]
Nee maar zo gedraag ik wel. Ik ben een goed weer rijder en daar is mijn motorkleding op afgestemd zeg maar
Goed voor jewimmel_1 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:13:
[...]
You lucky bastard!!
Nog even en ik mág niet eens meer bij de dealer de dam opkomen. Écht iedere keer als ik daar kom, zélfs tijdens de aflevering van m'n MT-10, is of gaat het regenen![]()
M'n MT is nog nóóit droog thuis gekomen
Sinds ik een goed pak heb (Richa, met gelamineerde C-Change) laat ik me ook niet meer door de regen tegenhouden om de motor te nemen... (tenminste als ik waarschijnlijk file tegenkom - dat vind ik namelijk erger dan regen)
Ik haal de klemmen altijd hier: https://www.hbm-machines....ts-inrijwielklem-model-1/Chakotay schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:04:
[...]
Prima ervaringen overigens met dat soort klemmen, staat goed stevig op de grond, en als je de motor erin rolt staat hij daarna stevig genoeg om hem los te kunnen laten. Voor het idee prik ik wel liever nog een paddockstand onder het achterwiel, dan gaat hij echt geen kant meer op.
Goede kwaliteit en regelmatig een demomodel in de aanbieding. Ook de oprijplaat is goed te doen!
Dit vind ik verreweg de fijnste paddockstand (ik heb nog een extra beugel zodat je de voorkant op kan tillen bij het balhoofd)LaborGardens schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:53:
[...]
https://www.motorliften.n...-bikeline-universeel.html
Deze heb ik onlangs gekocht en vind ik minder fijn werken op m'n motorlift (lijkt zelfde wieltjes te hebben al wat Gamma nu heeft):
https://www.motorliften.nl/paddockstand-wit.html
(motor wordt nogal ver opgetild, waardoor je flink kracht moet zetten, en de wieltjes geven niet mee, wat onhandig is op traanplaat ondergrond) Ik denk dat ik deze ga aanpassen, zodat de arm korter wordt.
Ik heb er ook nog eentje zonder wieltjes, op gras en op tegels werkt dat prima, maar het geheel komt dus wat naar achteren. En in de gaten houden dat je stuur recht blijft tijdens de hele operatie
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik heb zelf deze van Bike-Lift met V-haken voor om de bobbis in de achterbrug, redelijk vergelijkbaar met die van Datona. Rolt erg soepel door de dubbele grote skate-wielen aan beide kanten.steveman schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:01:
[...]
Dit vind ik verreweg de fijnste paddockstand (ik heb nog een extra beugel zodat je de voorkant op kan tillen bij het balhoofd)
https://www.motorliften.n...-bikeline-universeel.html
[..]

Is na jaren gebruik nog prima stevig, alleen de lak op de plek waar de buizen de grond raken is er een beetje afgeraakt inmiddels.
Als we het dan toch weer over paddockstands hebben laat ik die van mij ook maar weer zien. Vind deze wel erg handig omdat de motor op de standaard kan blijven staan 
De eerste band van 3 is binnen... Hadden er vandaag 2 moeten zijn.
GLS snapt wel dat "## $straatnaam" in Nederland "$straatnaam ##" moet zijn.
DPD aka Domme PakkettenDienst zag het weer als gouden kans om hun bijnaam eer aan te doen
Nu helpt de site van bandenleader ook niet echt mee... zag m'n adres twee keer staan, een keer onjuist en een keer juist... hoe dat zo gekomen is
Daarom dus 2 veldjes op je site straatnaam en huisnummer apart!
M'goed, de band die ik het eerst nodig heb is iig binnen
Metzeler M7RRRrrrr
DPD heeft tot op heden het volgende gepresteerd bij mij:
-laptop voor m'n ogen op de grond laten donderen
-beweren dat ik een _lul_ ben omdat zij m'n huis niet kunnen vinden
-na verhuizing nu dus weer beweren mijn huis niet te kunnen vinden!
Kreeg net al reactie op m'n e-mail, moet gezegd, ze reageren wel snel.
GLS snapt wel dat "## $straatnaam" in Nederland "$straatnaam ##" moet zijn.
DPD aka Domme PakkettenDienst zag het weer als gouden kans om hun bijnaam eer aan te doen
Nu helpt de site van bandenleader ook niet echt mee... zag m'n adres twee keer staan, een keer onjuist en een keer juist... hoe dat zo gekomen is
M'goed, de band die ik het eerst nodig heb is iig binnen
[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 05-04-2017 15:02 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik stuur ze altijd naar de parcel shop in de buurt, geen gezeur met afgeven bij de buren én je moet niet thuis blijven. Plus de parcel shops weten ze wel te vinden hoorsteveman schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:54:
Wat @Dryhte zegt inderdaad, ik probeer webshops tegenwoordig uit te zoeken op afleveren bij Kiala of vergelijkbare oplossingen. Dat gedoe met thuisblijven of buren die dan vervolgens weer niet thuis zijn.
En zoals eerder gezegd, bandjes doe ik gewoon rechtstreeks bij bandenboer. Scheelt gezeul
En zoals eerder gezegd, bandjes doe ik gewoon rechtstreeks bij bandenboer. Scheelt gezeul
De bandenboer waar ik ze ga laten plaatsen was niet te selecteren bij bandenleader, en aangezien ze wisselende bezorgers gebruiken (GLS wist overigens m'n huis met dezelfde info wel gewoon te vinden vandaag) valt er ook geen parcelshop te selecteren (althans ik neem aan dat dit de reden is).
Thuisblijven is met mijn werk ook geen probleem sterker nog, dat komt vaak goed uit gezien mijn persoonlijkheid (
) en het feit dat we met meer mensen zijn dan er in onze kamer past.
Thuisblijven is met mijn werk ook geen probleem sterker nog, dat komt vaak goed uit gezien mijn persoonlijkheid (
[ Voor 25% gewijzigd door steveman op 05-04-2017 15:28 ]
Ik had gisteren mijn rijexamen AVB. Helaas gezakt. Langzame slalom wilde me niet lukken en volgens de examinator gingen de vertragingsoefeningen fout. Helaas helaas, volgende keer beter
@Dryhte dat mag je eens uitleggen... als zo'n bestelbus-petje mij voor een lul zou uitmaken (of anders) zou ik hem toch wel duidelijk maken dat ik zijn salaris betaal
Jammer, volgende keer gaat het je gewoon lukken!mamorunl schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:50:
Ik had gisteren mijn rijexamen AVB. Helaas gezakt. Langzame slalom wilde me niet lukken en volgens de examinator gingen de vertragingsoefeningen fout. Helaas helaas, volgende keer beter
XBL: DonFrans
hehe... dat was niet bij mij maar bij @steveman ...Least Inkling schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:51:
@Dryhte dat mag je eens uitleggen... als zo'n bestelbus-petje mij voor een lul zou uitmaken (of anders) zou ik hem toch wel duidelijk maken dat ik zijn salaris betaal
Nu kan ik je wel zeggen dat ik persoonlijk nog nooit 'persoonlijke' nare ervaringen had met besteldiensten (alleen dat ze m'n pakjes kwijt raakten, vandaar weinig vertrouwen in)
Weet je in ieder geval wat je aandachtspunten worden in de volgende lessen
Volhouden en genieten @mamorunl !
Edit: sorry my bad
Drythe. Relaying the question to @steveman
Edit: sorry my bad

[ Voor 23% gewijzigd door Least Inkling op 05-04-2017 15:55 ]
Least Inkling schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:54:
Weet je in ieder geval wat je aandachtspunten worden in de volgende lessen![]()
Edit: sorry my badDrythe. Relaying the question to @steveman
Ik werd niet letterlijk een _lul_ genoemd! Maar aan de telefoon werd mij toch wel even haarfijn de schuld in de schoenen geschoven van het niet kunnen vinden van m'n huis (in afwachting van koophuis tijdelijk op een bungalowpark gezeten). Dat terwijl google maps precies weet waar het is, evenals iedere navigatie-app op m'n telefoon, PostNL, UPS en iedere andere bezorger ooit. Behalve natuurlijk DPD...
Bijzonder
hoe kun je daar nou de schuld van krijgen
"U heeft uw pakketje niet mogen ontvangen, omdat het uw schuld is dat wij u niet hebben kunnen vinden."
Oh ja, wilt u ook nog even een enquete invullen over hoe u onze service heeft ervaren? Wij luisteren graag naar onze klanten..

"U heeft uw pakketje niet mogen ontvangen, omdat het uw schuld is dat wij u niet hebben kunnen vinden."
Oh ja, wilt u ook nog even een enquete invullen over hoe u onze service heeft ervaren? Wij luisteren graag naar onze klanten..
Enige wat wel ruk en gevaarlijk is na een periode van droogte, de eerste regenbui, al die vettigheid en shit op de weg.Gewoon zo wat regen is echt helemaal niet erg.Dryhte schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:46:
Sinds ik een goed pak heb (Richa, met gelamineerde C-Change) laat ik me ook niet meer door de regen tegenhouden om de motor te nemen... (tenminste als ik waarschijnlijk file tegenkom - dat vind ik namelijk erger dan regen)
yup natuurlijk rijd ik met meer vertrouwen op een droge dagJoopieboy schreef op woensdag 5 april 2017 @ 16:56:
[...]
Enige wat wel ruk en gevaarlijk is na een periode van droogte, de eerste regenbui, al die vettigheid en shit op de weg.Gewoon zo wat regen is echt helemaal niet erg.
stel je voor dat je 5 jaar je autorijbewijs hebt, met ongeveer 100.000 km rij-ervaring met verschillende soorten auto's. (van een smart tot een nissan cabstar) Mijn rijbewijs behaalde ik destijds met zo'n 35 lessen.
Kan iemand inschatten hoeveel motorrijlessen ik zou moeten hebben om mijn A rijbewijs te krijgen?
Kan iemand inschatten hoeveel motorrijlessen ik zou moeten hebben om mijn A rijbewijs te krijgen?
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Je autorijbewijs heeft als voornaamste voordeel dat je al een deel verkeersinzicht hebt opgebouwd en hier ook aan gewend bent geraakt (alhoewel sommige automatismen juist weer afgeleerd moeten worden van wat ik heb gehoord). Het gemiddelde voor het autorijbewijs is 40 lessen dus ik denk (als je 35 tegen die 40 zet) dat je iets van rond de 15-20 lessen nodig hebt?epic_gram schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:16:
stel je voor dat je 5 jaar je autorijbewijs hebt, met ongeveer 100.000 km rij-ervaring met verschillende soorten auto's. (van een smart tot een nissan cabstar) Mijn rijbewijs behaalde ik destijds met zo'n 35 lessen.
Natuurlijk kan het wel zo zijn dat je misschien makkelijk in het verkeer meegaat, maar dat de motor onder controle krijgen toch andere koek is.
[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 05-04-2017 20:22 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Ja eerlijk gezegd verwacht ik dat motorcontrole het belangrijkste gaat worden. Ik heb weleens op een motor gereden (en wat vaker schakelbrommer) maar dat was nogsteeds wel wennen en ik heb nogsteeds niet het gevoel dat ik er 100% mee overweg kan.caesar1000 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:20:
[...]
Je autorijbewijs heeft als voornaamste voordeel dat je al een deel verkeersinzicht hebt opgebouwd en hier ook aan gewend bent geraakt (alhoewel sommige automatismen juist weer afgeleerd moeten worden van wat ik heb gehoord). Het gemiddelde voor het autorijbewijs is 40 lessen dus ik denk (als je 35 tegen die 40 zet) dat je iets van rond de 15-20 lessen nodig hebt?
Natuurlijk kan het wel zo zijn dat je misschien makkelijk in het verkeer meegaat, maar dat de motor onder controle krijgen toch andere koek is.
Verder is mijn theorie ook wel weer weggezakt. Maar bedankt voor je antwoord, ik ga het meenemen in mijn beslissing over welk rijlespakket ik ga aanschaffen.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Ik zou sowieso in ieder geval een proefles nemen, want dan merk je vaak gelijk al wel hoe makkelijk je het aanleert. Aan de hand daarvan, of het positief/negatief is, kun je dan zeggen (in overleg met de instructeur) 15 lessen als doel of bijvoorbeeld toch 25 voor de zekerheid. Stel ze zouden 40 lessen voorstellen dan zijn dat er in ieder geval veel (even ter referentie).epic_gram schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:25:
[...]
Ja eerlijk gezegd verwacht ik dat motorcontrole het belangrijkste gaat worden. Ik heb weleens op een motor gereden (en wat vaker schakelbrommer) maar dat was nogsteeds wel wennen en ik heb nogsteeds niet het gevoel dat ik er 100% mee overweg kan.
Verder is mijn theorie ook wel weer weggezakt. Maar bedankt voor je antwoord, ik ga het meenemen in mijn beslissing over welk rijlespakket ik ga aanschaffen.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Ik denk net zo lang als dat je je B hebt. Dus 5 jaar ongeveer en dan moet je hem wel hebbenepic_gram schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:16:
Dat kan natuurlijk nooit iemand inschatten adv je autorijkunsten. Straks ben je een natuurtalent op de motor of helemaal niet.
Ik heb m'n B gehaald met 16 lessen en A 18 lessen. Maar motor rijden vond ik een stuk moeilijker en compleet anders dan auto. Natuurlijk helpt het dat je verkeersinzicht hebt, maar je leert je ook verkeerde dingen aan in de auto wat je op de motor weer moet afleren. In mijn geval kleven
ik was niet zo'n held die na 16 rijlessen al zijn B kreeg. Gelukkig zag ik dat mijn rijschool dezelfde korting geeft op 10 lessen als op 20. Dus ik ga gewoon beginnen met 10 en daarna zie ik wel.gebruikershaes schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:28:
[...]
Ik denk net zo lang als dat je je B hebt. Dus 5 jaar ongeveer en dan moet je hem wel hebben.
Dat kan natuurlijk nooit iemand inschatten adv je autorijkunsten. Straks ben je een natuurtalent op de motor of helemaal niet.
Ik heb m'n B gehaald met 16 lessen en A 18 lessen. Maar motor rijden vond ik een stuk moeilijker en compleet anders dan auto. Natuurlijk helpt het dat je verkeersinzicht hebt, maar je leert je ook verkeerde dingen aan in de auto wat je op de motor weer moet afleren. In mijn geval kleven
Trouwens, er is voor autorijlessen een soort ranking van het CBR met slagingscijfers en dergelijke, is dat er ook voor A rijbewijzen? Zodat ik kan kijken of ik naar een goede rijschool ga?
edit: oja ik zie het http://www.rijschoolgegevens.nl/
Je kunt via http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=10epic_gram schreef op woensdag 5 april 2017 @ 20:40:
[...]
ik was niet zo'n held die na 16 rijlessen al zijn B kreeg. Gelukkig zag ik dat mijn rijschool dezelfde korting geeft op 10 lessen als op 20. Dus ik ga gewoon beginnen met 10 en daarna zie ik wel.
Trouwens, er is voor autorijlessen een soort ranking van het CBR met slagingscijfers en dergelijke, is dat er ook voor A rijbewijzen? Zodat ik kan kijken of ik naar een goede rijschool ga?
zoeken op AVB (Voertuigbeheersing) en AVD (Verkeersdeelname) en je eigen CBR locatie. Daarna zie je de percentages van de rijscholen die daar examens afnemen.
Ik heb destijds mijn autorijbewijs gehaald met 28 lessen. Ik zit nu op les 11 voor de motor en net mijn AVB gezakt. Inschatten is dus heel moeilijk om te zeggen. Het is ook heel erg afhankelijk van je instructeur/rijschool merk ik hoor.
Verwijderd
Blijft toch aardig om te zien het enorme verschil in bochtentechniek tussen een supermotard en een supersport 
Zet een supersport maar eens op een kartbaan of op een echte supermoto baan met zand en jumps. Kijken hoe het dan gaat met die supersport.Verwijderd schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:21:
Blijft toch aardig om te zien het enorme verschil in bochtentechniek tussen een supermotard en een supersport
[video]
&*%$DJU!
Ik had nogal haast vanavond, want ik moest voor 6 uur bij de dealer zijn. Beknopte inkijk in mijn agenda vandaag:
Kwart over 4 vertrekken vanuit werk, 5 uur thuis. Daar de auto verzetten zodat de motor uit de berging kan. Nieuwe auto sinds gisteren, doet de AB van sleutel twee het niet. Prima, deur met sleutel open, maar blijkt, dan doet de centrale vergrendeling het niet. Auto staat achteruit met de bestuurdersdeur langs de muur geparkeerd, dus ik kon wel bij het slot maar niet instappen langs die zijde. *(#@!&@, sleutel maar openmaken en hopen dat we nog zo'n batterij hebben. Dat ging verrassend goed, dus 3 min later stond de auto op de algemene parkeerplaats. Snel omgekleed en nu de motor uit de berging! Inmiddels kwart over 5 en het is 30 min rijden naar de dealer. Achteruit lopen, KRAAAAAAK. Klonk niet goed, dus afstappen. Remschijfslot tussen de velg en het voorspatbord. *#&@!@!#... Nouja, hij moest terug want dit gaat hem niet worden. Dus slot hard richting velg duwen in de hoop dat het spatbord ontlast wordt maar, bij de eerste millimeter naar voren sprong hij kapot...
En dan moet je nog naar de dealer om een reparatie uit te laten voeren. Meteen gevraagd wat een nieuwe kost: €162...
Zo, dat lucht op. Nu op MP zoeken naar een 2e handsje
Owhja, ik was om 5 voor 6 op locatie
Ik had nogal haast vanavond, want ik moest voor 6 uur bij de dealer zijn. Beknopte inkijk in mijn agenda vandaag:
Kwart over 4 vertrekken vanuit werk, 5 uur thuis. Daar de auto verzetten zodat de motor uit de berging kan. Nieuwe auto sinds gisteren, doet de AB van sleutel twee het niet. Prima, deur met sleutel open, maar blijkt, dan doet de centrale vergrendeling het niet. Auto staat achteruit met de bestuurdersdeur langs de muur geparkeerd, dus ik kon wel bij het slot maar niet instappen langs die zijde. *(#@!&@, sleutel maar openmaken en hopen dat we nog zo'n batterij hebben. Dat ging verrassend goed, dus 3 min later stond de auto op de algemene parkeerplaats. Snel omgekleed en nu de motor uit de berging! Inmiddels kwart over 5 en het is 30 min rijden naar de dealer. Achteruit lopen, KRAAAAAAK. Klonk niet goed, dus afstappen. Remschijfslot tussen de velg en het voorspatbord. *#&@!@!#... Nouja, hij moest terug want dit gaat hem niet worden. Dus slot hard richting velg duwen in de hoop dat het spatbord ontlast wordt maar, bij de eerste millimeter naar voren sprong hij kapot...

En dan moet je nog naar de dealer om een reparatie uit te laten voeren. Meteen gevraagd wat een nieuwe kost: €162...
Dat is dan ook het voornaamste verschil. Een SM zal op een klein circuit sneller zijn. Een SM doet het prima in korte krappe bochten. Zodra de snelheid hoger word door grotere langere bochten is de SS weer sneller. Op een kartcircuit zal de SM sneller zijn, op een Formule1 circuit is die SM nergens tegen een SS.caesar1000 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:37:
[...]
Zet een supersport maar eens op een kartbaan of op een echte supermoto baan met zand en jumps. Kijken hoe het dan gaat met die supersport.
Zeg maar jij Posbank, ik Eifelcaesar1000 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:37:
[...]
Zet een supersport maar eens op een kartbaan of op een echte supermoto baan met zand en jumps. Kijken hoe het dan gaat met die supersport.
Oei, zonde! Heb je ook niet zo'n koord wat je van je schijfremslot naar je stuur kunt laten lopen? Zo is er misschien nog een kans dat je het schijfremslot daardoor opmerkt mocht je een keer haast hebben.lolgast schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:40:
&*%$DJU!
Kwart over 4 vertrekken vanuit werk, 5 uur thuis. Daar de auto verzetten zodat de motor uit de berging kan. Nieuwe auto sinds gisteren, doet de AB van sleutel twee het niet. Prima, deur met sleutel open, maar blijkt, dan doet de centrale vergrendeling het niet. Auto staat achteruit met de bestuurdersdeur langs de muur geparkeerd, dus ik kon wel bij het slot maar niet instappen langs die zijde. *(#@!&@, sleutel maar openmaken en hopen dat we nog zo'n batterij hebben. Dat ging verrassend goed, dus 3 min later stond de auto op de algemene parkeerplaats. Snel omgekleed en nu de motor uit de berging! Inmiddels kwart over 5 en het is 30 min rijden naar de dealer. Achteruit lopen, KRAAAAAAK. Klonk niet goed, dus afstappen. Remschijfslot tussen de velg en het voorspatbord. *#&@!@!#... Nouja, hij moest terug want dit gaat hem niet worden. Dus slot hard richting velg duwen in de hoop dat het spatbord ontlast wordt maar, bij de eerste millimeter naar voren sprong hij kapot...![]()
Gelukkig niet, zoals je vaak hoort, met motor en al omgevallen.

Ja, mijn motor is ideaal voor de Posbank. Is een soort natuurlijke (grote) kartbaan.
Verwijderd
Zo, de motor aangemeld voor de 1000km beurt, gelijk het probleem met de bak weer onderstreept (zingen in 4&5 tussen de 2500 en 3100 toeren én hij is kloenkig in vergelijk met de twee proefmotoren). Ik ben benieuwd, maar dit zal wel weer een robbertje knokken worden.

Distributieketting en spanner vervangen, gelijk maar even de kleppen gesteld en carbs schoongemaakt.
Natuurlijk de olie, bougies en filters ook gelijk vervangen.
Fietsje rijdt weer goed, nu kijken naar wat anders
Afgelopen weekend gelijk maar de nieuwe camera geprobeerd, wat een prachtig weer was het.
YouTube: Zondags ritje door de polder
Ouchlolgast schreef op woensdag 5 april 2017 @ 21:40:
&*%$DJU!
Kwart over 4 vertrekken vanuit werk, 5 uur thuis. Daar de auto verzetten zodat de motor uit de berging kan. Nieuwe auto sinds gisteren, doet de AB van sleutel twee het niet. Prima, deur met sleutel open, maar blijkt, dan doet de centrale vergrendeling het niet. Auto staat achteruit met de bestuurdersdeur langs de muur geparkeerd, dus ik kon wel bij het slot maar niet instappen langs die zijde. *(#@!&@, sleutel maar openmaken en hopen dat we nog zo'n batterij hebben. Dat ging verrassend goed, dus 3 min later stond de auto op de algemene parkeerplaats. Snel omgekleed en nu de motor uit de berging! Inmiddels kwart over 5 en het is 30 min rijden naar de dealer. Achteruit lopen, KRAAAAAAK. Klonk niet goed, dus afstappen. Remschijfslot tussen de velg en het voorspatbord. *#&@!@!#... Nouja, hij moest terug want dit gaat hem niet worden. Dus slot hard richting velg duwen in de hoop dat het spatbord ontlast wordt maar, bij de eerste millimeter naar voren sprong hij kapot...![]()

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Gister de stoute schoenen aangetrokken en een mail gestuurd naar een motorrijschool in de buurt. Kerel die ik al een poosje "ken" benaderd voor motorrijlessen. Hij kan pas over een paar dagen reageren, via z'n Facebook zag ik dat 'ie even was toeren met wat mensen, stonden 4 motoren op een rijtje bij een hotelletje.
Ben benieuwd naar dit nieuwe avontuur.
Na het halen van mijn motorrijbewijs hoef je niet bang te zijn dat ik je voorbij kom scheuren: doe mijn maar een tourmachine of een herriebak, geen racemonster.
Ben benieuwd naar dit nieuwe avontuur.
Na het halen van mijn motorrijbewijs hoef je niet bang te zijn dat ik je voorbij kom scheuren: doe mijn maar een tourmachine of een herriebak, geen racemonster.
Verwijderd
Dat heb ik er meer horen zeggensypie schreef op donderdag 6 april 2017 @ 06:57:
Na het halen van mijn motorrijbewijs hoef je niet bang te zijn dat ik je voorbij kom scheuren:
Motorrijden is echt heel erg leuk veel plezier met het lessen alvast
Vanmiddag weer naar Termaat om te kijken naar mijn helm waarmee ik bij snelweg snelheden last heb van een irritante lift.
Dit had ik bij mijn HJC IS-16 ook. De Schuberth S2 die ik tegenwoordig heb heeft hier 0,0 last van. Ik denk dat het dan ook deels afhangt van je houding (meer naar voren of niet) en de helm zelf, maar als je dit ervaart denk ik dat er weinig aan te doen is.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Het gaat eindelijk gebeuren, aankomende zaterdag proefles motor.

Once again open up your bag of tricks!
Veel plezier!!
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Das onhandig
Ik zit met Pasen in de Ardennen met vrienden dus maken we maar even gebruik van de situatie. Moet nog even in Limburg wezen eerst maar daarna stukje om rijden naar locatie.
Iemand nog goede suggesties in deze route? https://goo.gl/Oj3ENN
Begin en eind staat dus vast. Vanaf het startpunt naar punt 1 is wat rustig aan omdat degene met wie ik rij de eerste kilometers van het jaar maakt, dus die moet weer even inkomen.
Begin en eind staat dus vast. Vanaf het startpunt naar punt 1 is wat rustig aan omdat degene met wie ik rij de eerste kilometers van het jaar maakt, dus die moet weer even inkomen.
Poeh, 3 banen op de A1 afgesloten..moeten omrijden. Kom je op kantoor, zie je dashcam beelden op internet.
Ongeluk met auto en motorrijder. Best wel een klapper geweest.

Helemaal in het begin kom je akelig dicht in de buurt van waar ik woonMuddyMagical schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:37:
Ik zit met Pasen in de Ardennen met vrienden dus maken we maar even gebruik van de situatie. Moet nog even in Limburg wezen eerst maar daarna stukje om rijden naar locatie.
Begin van het seizoen, koekblikkers hebben een winter zonder motorrijders mogen doen.
Watch yourselfs
Knock on wood..
Watch yourselfs

Knock on wood..
2e paasdag wil ik een toertje gaan doen in de ardennen, iemand tips waar ik leuke routes kan vinden?
heb een paar plaatsjes in mijn hoofd die ik wel graag aan zou willen doen:
watervallen van Coo
Durbuy
La Roche-en-ardenne
voor de rest zoveel mogelijk leuke stuur weggetjes
ik had op routeyou b.v. wel iets gevonden maar dat is meteen 400km en dan nog de afstand naar het begin van de route.. nu is het niet zo erg als we 500 km moeten gaan rijden deze dag. maar dan liever wel een leuke route. dus als iemand tips heeft
watervallen van Coo
Durbuy
La Roche-en-ardenne
voor de rest zoveel mogelijk leuke stuur weggetjes
ik had op routeyou b.v. wel iets gevonden maar dat is meteen 400km en dan nog de afstand naar het begin van de route.. nu is het niet zo erg als we 500 km moeten gaan rijden deze dag. maar dan liever wel een leuke route. dus als iemand tips heeft
www.gps-tracks.nl kun je een greep doen.
Waardeloze site in deze tijd, maar het gaat om de inhoud toch?
Waardeloze site in deze tijd, maar het gaat om de inhoud toch?
Ik denk dat we maar eens een route sectie in de TS moeten zetten.Reloader schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:51:
2e paasdag wil ik een toertje gaan doen in de ardennen, iemand tips waar ik leuke routes kan vinden?
watervallen van Coo
Durbuy
La Roche-en-ardenne
voor de rest zoveel mogelijk leuke stuur weggetjes![]()
Same here. Grevenbicht ligt gewoon op 5 minuten van mijn woningThoit schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:47:
[...]
Helemaal in het begin kom je akelig dicht in de buurt van waar ik woon
Twee weken geleden geweest, erg leuk daar.
Eventueel de route naar Baraque Michel is mooi met bochten en mooie langere stukken ook.
Trois ponts kun je ook goed eten en er heb daar laatst in een hotelletje gezeten, Beau Site.
Heerlijk!
Daarna kun je eventueel ook richting Jupile en dan richting Hotton, waarbij hotton me positief opviel in toeristisch en mooi. Plan daar gelijk een grot bezoek in.
[ Voor 5% gewijzigd door radium6969 op 06-04-2017 10:01 ]
Die heb ik nog niet gezien, maar teringAri Gold schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:43:
Poeh, 3 banen op de A1 afgesloten..moeten omrijden. Kom je op kantoor, zie je dashcam beelden op internet.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dTNI1pWnzbI&feature=youtu.be&t=31]
koekoek
koekoek
[ Voor 38% gewijzigd door 418O2 op 06-04-2017 10:11 ]
-Cooradium6969 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:00:
[...]
Twee weken geleden geweest, erg leuk daar.
Eventueel de route naar Baraque Michel is mooi met bochten en mooie langere stukken ook.
Trois ponts kun je ook goed eten en er heb daar laatst in een hotelletje gezeten, Beau Site.
Heerlijk!
Daarna kun je eventueel ook richting Jupile en dan richting Hotton, waarbij hotton me positief opviel in toeristisch en mooi. Plan daar gelijk een grot bezoek in.
- Durbuy
- La Roche en ardenne
- Baraque michel
- Trois Ponts
-Jupille
-Hotton
daarnaast wil ik een andere dag besteden aan (of misschien een weekend
Wat een achterlijk rijgedrag in de bebouwde kom... maar goed, zo'n ongeluk wens je niemand toe.
Ik wou dat ik zo thuis was in techniek dat ik zomaar eventjes mijn motor kon uiteengooien en weer assemblerenincmve schreef op woensdag 5 april 2017 @ 22:23:
Distributieketting en spanner vervangen, gelijk maar even de kleppen gesteld en carbs schoongemaakt.
Natuurlijk de olie, bougies en filters ook gelijk vervangen.
Fietsje rijdt weer goed, nu kijken naar wat anders![]()
Afgelopen weekend gelijk maar de nieuwe camera geprobeerd, wat een prachtig weer was het.
YouTube: Zondags ritje door de polder

Hehe... alle schaapjes op het droge.
Een van de pakketten had gewoon doodleuk een ander huisnummer er op staan!

Duidelijke gevalletje conventionele voorvork
Als ie nou een nieuw voorspatbord nodig heeft, ik heb er per ongeluk eentje liggen...
Maar hoe krijg je nou zoiets voorelkaar? Aan je stuur hangen tijdens accelereren?
[ Voor 57% gewijzigd door steveman op 06-04-2017 11:14 ]
Vaak ben je te bangDryhte schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:59:
[...]
Wat een achterlijk rijgedrag in de bebouwde kom... maar goed, zo'n ongeluk wens je niemand toe.
[...]
Ik wou dat ik zo thuis was in techniek dat ik zomaar eventjes mijn motor kon uiteengooien en weer assembleren![]()
van huis uit meegekregen en een maatje met materiaal en een garage helpt ook
Ik had hem ook gevonden inderdaad, staan o.a. op MP. Ze zitten in NieuwKuijk, dus is goed te doen voor mij. Scheelt weer een tientjeChakotay schreef op donderdag 6 april 2017 @ 09:29:
[...]
Das onhandigIk haal hier meestal dat soort onderdelen, stuk goedkoper dan de dealer, en overzichtelijker en ruimer aanbod dan marktplaats
Heb dus maar gewoon een andere besteld, want mogelijke stenen tegen mijn demper aan gaat meer kosten
@Reloader Ik zou met feestdagen Coo vermijden. Veel te druk naar mijn smaak.
Daarnaast vind ik het eerste stuk tot achter Düren niet zo interessant. Persoonlijk zou ik gewoon de snelweg pakken en dan vlak voor Weisweiler er af (weet het afritnummer zo even niet), via Heistern, Schevenhütte.
Ik zie dat je ook in Nideggen komt. Daar liggen 2 rotondes bij elkaar. Bij de ene is een tankstation, Aral geloof ik, en bij de andere ligt een voormalig tankstation. Dat is een bekende biker-stopplaats, Bei Juppi. Vriendelijke mensen, en een fijne plek voor een pauze. En lekker zelfgemaakt appelgebak.
Nog een tip: als er een (meestal grijze) BMW achter je hangt, kon die nog wel eens video opnames van je maken.
Maak het sowieso niet te gek; 2 weken geleden hebben we 3 (!) controles gezien op een stukje van 30 kilometer.
Verder een dingetje voor de limburgers: Komende zondag van 9:00 - 14:00 uur is er bij rijschool Osseforth in Elsloo een demo/training van een Motogymkhana club. Misschien interessant om daar eens te gaan kijken. Ik weet in ieder geval dat ik ga kijken en daarna nog wat kilometers maken.
Daarnaast vind ik het eerste stuk tot achter Düren niet zo interessant. Persoonlijk zou ik gewoon de snelweg pakken en dan vlak voor Weisweiler er af (weet het afritnummer zo even niet), via Heistern, Schevenhütte.
Ik zie dat je ook in Nideggen komt. Daar liggen 2 rotondes bij elkaar. Bij de ene is een tankstation, Aral geloof ik, en bij de andere ligt een voormalig tankstation. Dat is een bekende biker-stopplaats, Bei Juppi. Vriendelijke mensen, en een fijne plek voor een pauze. En lekker zelfgemaakt appelgebak.
Nog een tip: als er een (meestal grijze) BMW achter je hangt, kon die nog wel eens video opnames van je maken.
Verder een dingetje voor de limburgers: Komende zondag van 9:00 - 14:00 uur is er bij rijschool Osseforth in Elsloo een demo/training van een Motogymkhana club. Misschien interessant om daar eens te gaan kijken. Ik weet in ieder geval dat ik ga kijken en daarna nog wat kilometers maken.
Misschien dat ik ook wel even kom kijken naar de Gymkhana.DrivinUCrazy schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:16:
@Reloader Ik zou met feestdagen Coo vermijden. Veel te druk naar mijn smaak.
Ik zie dat je ook in Nideggen komt. Daar liggen 2 rotondes bij elkaar. Bij de ene is een tankstation, Aral geloof ik, en bij de andere ligt een voormalig tankstation. Dat is een bekende biker-stopplaats, Bei Juppi. Vriendelijke mensen, en een fijne plek voor een pauze. En lekker zelfgemaakt appelgebak.![]()
Nog een tip: als er een (meestal grijze) BMW achter je hangt, kon die nog wel eens video opnames van je maken.Maak het sowieso niet te gek; 2 weken geleden hebben we 3 (!) controles gezien op een stukje van 30 kilometer.
Volgens mij is niet alles op die website eigen voorraad, je kunt als sloperij je inventaris koppelen, waarna de bestellingen doorgegeven worden. Als je eenmaal iets bestelt kan je zien uit welke plaats het vandaan komt, ik heb al aardig wat verschillende gezienlolgast schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:14:
[...]
Ik had hem ook gevonden inderdaad, staan o.a. op MP. Ze zitten in NieuwKuijk, dus is goed te doen voor mij. Scheelt weer een tientje![]()
Heb dus maar gewoon een andere besteld, want mogelijke stenen tegen mijn demper aan gaat meer kosten
Dit topic is gesloten.