Als je een paar uurtjes flink leert is het prima te halen. Het verschilt natuurlijk per persoon, maar als je slim genoeg bent is het volgens mij echt prima te doen.
Heb zelf de autotheorie gehaald zonder te leren. Geen idee hoe dat gelukt is, maar het is gelukt

Toen dacht ik voor de motor wel weer even hetzelfde te doen, niet dus. Toen een boek gekocht en die 2x helemaal doorgenomen en wat proefexamens gemaakt. Daarna gelijk geslaagd.
Er zitten een hoop vragen bij die heel simpel of gewoon logisch zijn, maar zeker bij de motor ook een hoop vragen die je gewoon niet kan weten zonder te leren. Ik denk dat als je er maar genoeg tijd in stopt dat het prima te doen is.
Bioflap schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:28:
[...]
Het lijkt mij ook mooi om te hebben. GSX1400 maakt 8/9k toeren, dus je schakelt relatief veel. Een extra is het hoge koppel, waardoor je prima laagtoerig kan rijden. Echter kwam ik er achter dat een QS alleen lekker werkt bij hoge toeren? Wat is jouw ervaring hier mee?
Ik ben dan wel aan het kijken naar een "cheap-ass" QS. Zelfde fabrikant als van die gearindicators.
Ik schakel vaak genoeg rond de 4.500 toeren en dat werkt prima. Zolang het gas maar open is kan het zonder problemen bij alle toeren. 4.500 toeren lijkt misschien hoog, maar dat is zo'n beetje het laagste toerental waarbij de motor zonder koppeling te rijden is. Onder de 3.000 toeren bokt ie enorm. De QS werkt bij mijn prima vanaf het laagste toerental tot aan het hoogste toerental.
Mijn QS was redelijk goedkoop omdat ie niet verbonden is met de ECU. Er zit een sensor die aan de hand van de positie van het pookje de killtime doorgeeft aan de bougies. Het nadeel is dat de killtime voor iedere versnelling gelijk is. 1 t/m 4 is nooit geen enkel probleem, maar de 5 en 6 wil ie soms nog wel eens in een valse neutraal schieten. Ik ben er al heel wat tijd mee bezig geweest maar heb het nog niet voor elkaar dat de 5 en 6 altijd goed gaan. Het moet wel mogelijk zijn, maar het is een lastig iets.
De andere optie voor mijn motor is alleen een stuk duurder. Dan moet je een Powercommander kopen en een losse QS unit dus ben je 700 euro verder.
Rickz schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:31:
[...]
Volgens mij heb je 2 types QS, een die de injectie onderbreekt en een die de ontsteking onderbreekt. Als de ontsteking onderbroken wordt krijg je van die mooie klappen (inspuiting gaat door, onverbrande brandstof in de uitlaat + warme uitlaat = boem). Waarschijnlijk heb jij er een waarbij de inspuiting onderbroken wordt dan
Ben zelf ook een beetje aan het kijken naar een QS, wordt er uiteraard wel een waarvan de ontsteking onderbroken wordt

De mijne ontbreekt ook de ontsteking, maar echt klappen krijg ik er niet van. Misschien met een Akra wel, maar met de originele uitlaat helaas niet. Het ontbreken van de ontsteking kan ook zonder iets met de ECU te hoeven doen, dus simpel en goedkoop. Er zit bij het pookje een module die een signaal stuurt naar de controlbox en vanuit daar lopen kabels naar de bougies toe. Heb deze QS er zelf opgezet, dus weet hoe het allemaal zit
[
Voor 3% gewijzigd door
PilatuS op 03-04-2017 14:42
]