Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.244 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:25
LordKnox schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:13:
[...]

Ja ik heb de Twin ook overwogen. Alleen heb ik er nog geen gevonden in mijn budget (maximaal 4000) en eisenlijst (max 60K op de teller, koffer) binnen mijn reikwijdte. De meeste Twins zijn op meer dan 2 uur rijden en dat komt mij nooit zo lekker uit.

Zojuist wel gebeld met de dealer van de Transalp. Er zitten geen onderhoudsboekjes bij de motor, dat vind ik toch een stuk minder. Dat betekent dat ik niet kan zien of er 20K mee gereden is of 120K. Gebaseerd op de look-and-feel neig ik nog steeds naar 20K maar ik kan dus niet verklaren wat er die eerste tijd mee gedaan is. Dan wordt de prijs van 3450 toch een stuk minder interessant.
Ik zou me niet laten beperken door wat extra uurtjes rijden.
Zeker niet omdat alles binnen Nederland goed te doen is.

Je kan ook kijken naar XTZ750, 10pk meer dan twin en veeeeeeeeel goedkoper. Zeker op snelweg etc ben je dan beter af.
Enige zwakke punt is dat de vering soms wel heel losjes is, maar dat is vaak ook wel weer aangepakt.
En bij grote beurt heb je ietsje meer werk aan het kleppenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 21:42
Dit heeft even helemaal niks met motoren te maken, maar moet het even van me af schrijven:
Vanmorgen met mijn zusje meegeweest naar het examen auto theorie. Weer gezakt, dit was haar 5de keer, Volgende week maandag ga ik weer mee, gaat ze het nog een keer proberen. (zondag en maandag is mijn weekend, dus dat maakt me niet uit) Blijkbaar is ze niet de enige, er waren daar heel wat jongeren die weer terug in de ontvangstruimte kwamen met de melding "weer gezakt". Is het examen nou zoveel moeilijker geworden, of doet gewoon niemand meer moeite om er goed voor te studeren...

In haar geval is het ook daadwerkelijk de theorie waar het probleem ligt, want ze kan prima rijden.
Ik heb haar regelmatig met mijn bedrijfsbus van 6,5m lengte rond laten rijden op eigen terrein, is geen probleem. Keren, parkeren, achteruit rijden, gaat allemaal prima. Ik gok dat als ze ooit voor theorie slaagt, ze binen een maand het rijbewijs haalt, enige waar het dan vanaf hangt is hoelang de aanvraag duurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
PilatuS schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:16:
[...]

Het rijd ook nog eens erg lekker en leuk. Heerlijk om met gas open supersnel te schakelen. De koppeling is ook nog eens lomp zwaar. Dus die minder nodig hebben is wel fijn :P
Het lijkt mij ook mooi om te hebben. GSX1400 maakt 8/9k toeren, dus je schakelt relatief veel. Een extra is het hoge koppel, waardoor je prima laagtoerig kan rijden. Echter kwam ik er achter dat een QS alleen lekker werkt bij hoge toeren? Wat is jouw ervaring hier mee?

Ik ben dan wel aan het kijken naar een "cheap-ass" QS. Zelfde fabrikant als van die gearindicators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 15:28
PilatuS schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:52:
[...]

RC8 :P

De mijne klink ook zeker lekker. Helaas doet de QS niet zoveel met het geluid alleen. Bij een S1000RR heb je altijd van die klappen bij het doorschakelen met een QS, dat heeft de mijne helaas niet.
Volgens mij heb je 2 types QS, een die de injectie onderbreekt en een die de ontsteking onderbreekt. Als de ontsteking onderbroken wordt krijg je van die mooie klappen (inspuiting gaat door, onverbrande brandstof in de uitlaat + warme uitlaat = boem). Waarschijnlijk heb jij er een waarbij de inspuiting onderbroken wordt dan :Y

Ben zelf ook een beetje aan het kijken naar een QS, wordt er uiteraard wel een waarvan de ontsteking onderbroken wordt 8)

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

AcidBurn schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:24:
Dit heeft even helemaal niks met motoren te maken, maar moet het even van me af schrijven:
Vanmorgen met mijn zusje meegeweest naar het examen auto theorie. Weer gezakt, dit was haar 5de keer, Volgende week maandag ga ik weer mee, gaat ze het nog een keer proberen. (zondag en maandag is mijn weekend, dus dat maakt me niet uit) Blijkbaar is ze niet de enige, er waren daar heel wat jongeren die weer terug in de ontvangstruimte kwamen met de melding "weer gezakt". Is het examen nou zoveel moeilijker geworden, of doet gewoon niemand meer moeite om er goed voor te studeren...
Het is een stuk pittiger geworden. Ik heb vooral het gevoel dat ze het onnodig complex maken zodat mensen terug blijven komen. Ik ben geen domme jongen, had goed geleerd voor het examen, oefenexamens gemaakt en zakte met 8 fouten. Tweede keer geslaagd met vijf fouten. Ik vind de vragen zo dubieus soms. Ook veel vragen waarvan de theorie nergens terugkomt maar je het wel opeens moet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

kneusteun schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:19:
[...]

Ik zou me niet laten beperken door wat extra uurtjes rijden.
Zeker niet omdat alles binnen Nederland goed te doen is.
Dat wil ik ook niet maar 2 uur heen, 2 uur terug en 1 uur proefrit is toch al gauw het gros van je dag. Dat betekent dat ik een dag vrij moet hebben om dit te kunnen doen. En dat heb ik de laatste tijd niet echt meer. Daarom dat deze motor (de Transalp) zo interessant was, want die was op 30 minuten rijden te bezichtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
LordKnox schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:32:
[...]

Dat wil ik ook niet maar 2 uur heen, 2 uur terug en 1 uur proefrit is toch al gauw het gros van je dag. Dat betekent dat ik een dag vrij moet hebben om dit te kunnen doen. En dat heb ik de laatste tijd niet echt meer. Daarom dat deze motor (de Transalp) zo interessant was, want die was op 30 minuten rijden te bezichtigen.
Ja alleen ga je wel balen op het moment dat je dan een keer op een twin zit en dus gekozen hebt voor een TA omdat je een vrije dag wou besparen.
Je kan er ook een dagje van maken ;)

Ik zeg niet dat TA niet tof is, maar het is wel een heel ander soort motor dan een twin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
AcidBurn schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:24:
Is het examen nou zoveel moeilijker geworden, of doet gewoon niemand meer moeite om er goed voor te studeren...
Als je een paar uurtjes flink leert is het prima te halen. Het verschilt natuurlijk per persoon, maar als je slim genoeg bent is het volgens mij echt prima te doen.

Heb zelf de autotheorie gehaald zonder te leren. Geen idee hoe dat gelukt is, maar het is gelukt :P Toen dacht ik voor de motor wel weer even hetzelfde te doen, niet dus. Toen een boek gekocht en die 2x helemaal doorgenomen en wat proefexamens gemaakt. Daarna gelijk geslaagd.

Er zitten een hoop vragen bij die heel simpel of gewoon logisch zijn, maar zeker bij de motor ook een hoop vragen die je gewoon niet kan weten zonder te leren. Ik denk dat als je er maar genoeg tijd in stopt dat het prima te doen is.
Bioflap schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:28:
[...]

Het lijkt mij ook mooi om te hebben. GSX1400 maakt 8/9k toeren, dus je schakelt relatief veel. Een extra is het hoge koppel, waardoor je prima laagtoerig kan rijden. Echter kwam ik er achter dat een QS alleen lekker werkt bij hoge toeren? Wat is jouw ervaring hier mee?

Ik ben dan wel aan het kijken naar een "cheap-ass" QS. Zelfde fabrikant als van die gearindicators.
Ik schakel vaak genoeg rond de 4.500 toeren en dat werkt prima. Zolang het gas maar open is kan het zonder problemen bij alle toeren. 4.500 toeren lijkt misschien hoog, maar dat is zo'n beetje het laagste toerental waarbij de motor zonder koppeling te rijden is. Onder de 3.000 toeren bokt ie enorm. De QS werkt bij mijn prima vanaf het laagste toerental tot aan het hoogste toerental.

Mijn QS was redelijk goedkoop omdat ie niet verbonden is met de ECU. Er zit een sensor die aan de hand van de positie van het pookje de killtime doorgeeft aan de bougies. Het nadeel is dat de killtime voor iedere versnelling gelijk is. 1 t/m 4 is nooit geen enkel probleem, maar de 5 en 6 wil ie soms nog wel eens in een valse neutraal schieten. Ik ben er al heel wat tijd mee bezig geweest maar heb het nog niet voor elkaar dat de 5 en 6 altijd goed gaan. Het moet wel mogelijk zijn, maar het is een lastig iets.

De andere optie voor mijn motor is alleen een stuk duurder. Dan moet je een Powercommander kopen en een losse QS unit dus ben je 700 euro verder.
Rickz schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:31:
[...]

Volgens mij heb je 2 types QS, een die de injectie onderbreekt en een die de ontsteking onderbreekt. Als de ontsteking onderbroken wordt krijg je van die mooie klappen (inspuiting gaat door, onverbrande brandstof in de uitlaat + warme uitlaat = boem). Waarschijnlijk heb jij er een waarbij de inspuiting onderbroken wordt dan :Y

Ben zelf ook een beetje aan het kijken naar een QS, wordt er uiteraard wel een waarvan de ontsteking onderbroken wordt 8)
De mijne ontbreekt ook de ontsteking, maar echt klappen krijg ik er niet van. Misschien met een Akra wel, maar met de originele uitlaat helaas niet. Het ontbreken van de ontsteking kan ook zonder iets met de ECU te hoeven doen, dus simpel en goedkoop. Er zit bij het pookje een module die een signaal stuurt naar de controlbox en vanuit daar lopen kabels naar de bougies toe. Heb deze QS er zelf opgezet, dus weet hoe het allemaal zit :)

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 03-04-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 15:28
PilatuS schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:37:

[...]

De mijne ontbreekt ook de ontsteking, maar echt klappen krijg ik er niet van. Misschien met een Akra wel, maar met de originele uitlaat helaas niet. Het ontbreken van de ontsteking kan ook zonder iets met de ECU te hoeven doen, dus simpel en goedkoop. Er zit bij het pookje een module die een signaal stuurt naar de controlbox en vanuit daar lopen kabels naar de bougies toe. Heb deze QS er zelf opgezet, dus weet hoe het allemaal zit :)
Ah standaard uitlaat, dan heb je waarschijlnijk de kat er nog onder? (of de kat int de uitlaat zelf) Dit verklaard wel waarom hij niet klapt, kat eronderuit/andere uitlaat zonder kat en je zou de klappen ook moeten hebben >:) Als ik moet gokken heb je de Healtec QS?

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 21:42
Pilatus: Ik heb zelf de auto theorie in 2002 in 1x gehaald, motor theorie 2 jaar geleden in 2x.
Auto heb ik me helemaal suf gestudeerd, zwaar in de stress en gehaald met 0 fout (serieus).
Motor eerste keer (vrijdag ochtend) zonder enige voorbereiding erin gegaan, 3 fouten teveel. Even die punten nagekeken, en maandag ochtend opnieuw gegaan. Geslaagd met 6 fouten. Veel minder over lopen stressen, uiteindelijk maakt het toch niet uit of je een paar fouten hebt, zolang het er niet meer dan 6 zijn haal je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rickz schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:48:
[...]

Ah standaard uitlaat, dan heb je waarschijlnijk de kat er nog onder? (of de kat int de uitlaat zelf) Dit verklaard wel waarom hij niet klapt, kat eronderuit/andere uitlaat zonder kat en je zou de klappen ook moeten hebben >:) Als ik moet gokken heb je de Healtec QS?
De uitlaat is volledig standaard met kat er in inderdaad. Met standaard uitlaat doet de motor al 100dB dus met andere uitlaat kom je niet meer op het circuit. Even los van het feit dat een Akra 2500 euro kost is het geluid de reden dat ik besloten heb de standaard uitlaat te houden.

Als de boel warm is dan komt er bij gas los wel een flinke roffel uit de uitlaat wat erg lekker klinkt, maar bij schakelen is er niets te horen. Volgens mij heeft het ook wel met de V-Twin te maken. Als ik ga zoeken op YT naar andere RC8'en die wel een Akra met QS hebben is daar ook geen klap te horen. Ook nog even gekeken naar een 1199 Panigale en ook daar is geen klap te horen. Geen idee waarom precies, maar het lijkt er op dat je voor die klappen toch een 4 cilinder nodig hebt en het met een V-Twin niet lukt.

De QS die ik heb is een KLS. Deze is gemaakt voor KTM fietsen.

Verder dan dit geluid kom je denk ik niet.

@AcidBurn Volgens mij is het ook prima te doen als je genoeg leert en slim genoeg bent.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 03-04-2017 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:57

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Theorie is meer de manier van vragen snappen dan de regels kennen. van Vekabest kun je ook online vragen oefenen (betaald), maar met 4 keer een oefenexamen zou je het makkelijk moeten kunnen redden.

Auto en motor (7 jaar tussen, motor vorig jaar) in één keer gehaald voor de eerste rijles begon, auto heb ik de wegenverkeerswet 1994 éénmaal doorgelezen, en motor via vekabest de motor theorie onderdelen gelezen en 2 proefexamens gedaan. Omdat er ook theorie gevraagd wordt over wegpositie en inschattingen die niet in wetgeving terug te vinden zijn.

Zou naar mijn idee wel verplicht mogen worden, theorie halen voordat je begint met lessen op de openbare weg. Net als een herhalingsplicht bij het verlengen van het rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:46

Secsytime

Automagisch

Patrock schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:04:
Theorie is meer de manier van vragen snappen dan de regels kennen. van Vekabest kun je ook online vragen oefenen (betaald), maar met 4 keer een oefenexamen zou je het makkelijk moeten kunnen redden.

Auto en motor (7 jaar tussen, motor vorig jaar) in één keer gehaald voor de eerste rijles begon, auto heb ik de wegenverkeerswet 1994 éénmaal doorgelezen, en motor via vekabest de motor theorie onderdelen gelezen en 2 proefexamens gedaan. Omdat er ook theorie gevraagd wordt over wegpositie en inschattingen die niet in wetgeving terug te vinden zijn.

Zou naar mijn idee wel verplicht mogen worden, theorie halen voordat je begint met lessen op de openbare weg. Net als een herhalingsplicht bij het verlengen van het rijbewijs.
Tsja, de regels kennen en ze daadwerkelijk kunnen toepassen, daar zit ook een groot verschil tussen. Zullen we dan ook maar een AVD bij elke verlenging doen? :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:17

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

kneusteun schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:56:
[...]

Een Twin is geen optie?
Ik mis bij de twin wel eens power dus bij een alp zal het niet veel beter zijn denk ik dan.
Ook grondspeling en dergelijke.

Eigenlijk zijn alle nieuwere alps toerfietsen met ergens aan de horizon een offroad look.
Een Transalp 600 heeft, afhankelijk van model, 50 of 55pk. Een XRV750 Twin heeft er 60, maar draagt ook meer gewicht mee, dus zijn ongeveer vergelijkbaar daarin. Ik kan niks over koppel zeggen, maar het zit erin dat de AT daar meer van heeft door de grotere inhoud.

Beiden zijn zeer capabel in terrein, gegeven de juiste banden en berijder. Ze zijn niet bedoeld om door de woestijn te raggen á 140km/h zoals bij de Dakar, maar met 'slow 'n steady' kom je er dus wél.
LordKnox schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:13:
[...]

Ja ik heb de Twin ook overwogen. Alleen heb ik er nog geen gevonden in mijn budget (maximaal 4000) en eisenlijst (max 60K op de teller, koffer) binnen mijn reikwijdte. De meeste Twins zijn op meer dan 2 uur rijden en dat komt mij nooit zo lekker uit.

Zojuist wel gebeld met de dealer van de Transalp. Er zitten geen onderhoudsboekjes bij de motor, dat vind ik toch een stuk minder. Dat betekent dat ik niet kan zien of er 20K mee gereden is of 120K. Gebaseerd op de look-and-feel neig ik nog steeds naar 20K maar ik kan dus niet verklaren wat er die eerste tijd mee gedaan is. Dan wordt de prijs van 3450 toch een stuk minder interessant.
Als jij een goeie Twin kan vinden voor het juiste bedrag zou ik daar juist wél voor reizen. Ik kreeg ze destijds niet gevonden voor de prijs die ik wilde, en ze worden zeldzaam. Als je er goed voor zorgt heb je nog best eens kans dat hij niet (veel) meer afschrijft, zou ik bijna zeggen. En maak er alleszins een dagje van, dat zijn de leukere dagjes uit d:)b.

Je kunt ook kijken wat de dichtstbijnde Clubdealer is van de TA club waar je ook al actief bent.
Voor een schappelijk bedrag is die misschien genegen de motor te keuren voor je tijdens jouw proefrit. Dan heb je gelijk een idee hoe de motor ervoor staat en eventueel nog wat punten waarop je af kunt dingen.

[ Voor 30% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-04-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Patrock schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:04:

Het is al verplicht als je nog geen autorijbewijs hebt. Dan moet je voordat je op de weg mag voor je AVD lessen je motortheorie halen. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

caesar1000 schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:37:
[...]

Het is al verplicht als je nog geen autorijbewijs hebt. Dan moet je voordat je op de weg mag voor je AVD lessen je motortheorie halen. ;)
Sterker nog, als je ook maar over de openbare weg moet om naar je AVB-oefenlocatie te gaan moet je al óf je theorie, óf een autorijbewijs hebben.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
62pk ;)
En vergeet niet dat het bij de Twin heel eenvoudig is om gewicht te droppen.

Ik heb veel gereden samen met een gast met TA en je merkt dat dat ding gewoon net wat minder vlot is, en zoals ik aangaf vind ik eigenlijk de TA ook al tam.

Dan vervolgens heb je met de twin dus genoeg ruimte om te raggen en met de TA merk je dat je weinig speling onder hebt bijvoorbeeld.

gewicht TA 218 kg. (google)
Gewicht AT 212 kg. (kenteken in me zak)
Dus dat verschil is ook verwaarloosbaar lijkt het

Net even in database kwam ik erop uit dat de AT 8 kilo zwaarder is.
Komt wel bij dat je op de twin dus ook flinkere tank hebt!!!! dus die 8 kilo kan je al besparen aan de pomp ;)

[ Voor 15% gewijzigd door kneusteun op 03-04-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
@kneusteun Bij MotoMe zijn ze opzoek naar mensen met een Africa Twin. Moet je ff hun facebook checken, misschien wel interessant voor je.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:40:
62pk ;)
En vergeet niet dat het bij de Twin heel eenvoudig is om gewicht te droppen.

Ik heb veel gereden samen met een gast met TA en je merkt dat dat ding gewoon net wat minder vlot is, en zoals ik aangaf vind ik eigenlijk de TA ook al tam.

Dan vervolgens heb je met de twin dus genoeg ruimte om te raggen en met de TA merk je dat je weinig speling onder hebt bijvoorbeeld.

gewicht TA 218 kg. (google)
Gewicht AT 212 kg. (kenteken in me zak)
Dus dat verschil is ook verwaarloosbaar lijkt het

Net even in database kwam ik erop uit dat de AT 8 kilo zwaarder is.
Komt wel bij dat je op de twin dus ook flinkere tank hebt!!!! dus die 8 kilo kan je al besparen aan de pomp ;)
194 op kenteken heb ik. En ik heb nog geen vermogen te kort gehad. Ik heb ook niet óver, maar eigenlijk precies goed. 0-100 is sowieso geen discussie met alles dat 50pk of meer heeft, en 100 naar 150 gaat dermate vlot dat ik altijd voor het verkeer uit kan rijden op de snelweg. Daarboven rijd ik eigenlijk niet.

Dus ja, precies genoeg vermogen, en geen pk te weinig of te veel.

De Twin is zwaarder, vetter, beter uitgerust, maar kent ook meer potentiele 'puntjes' en is zeldzamer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Leviathius schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:46:
@kneusteun Bij MotoMe zijn ze opzoek naar mensen met een Africa Twin. Moet je ff hun facebook checken, misschien wel interessant voor je.
Zal eens kijken, maar denk dat ze er snel een gevonden hebben omdat er best veel rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:15
kneusteun schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:02:
[...]

Zal eens kijken, maar denk dat ze er snel een gevonden hebben omdat er best veel rondrijden.
Ze zijn opzoek naar meerdere mensen volgens mij. Heb het filmpje niet met geluid gekeken, maar als ik kijk naar eerdere community dingen van MotoMe is dat vaak met meerdere mensen.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Leviathius schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:04:
[...]

Ze zijn opzoek naar meerdere mensen volgens mij. Heb het filmpje niet met geluid gekeken, maar als ik kijk naar eerdere community dingen van MotoMe is dat vaak met meerdere mensen.
Heb er al op gereageerd, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rickz schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:48:
[...]

Als je echt plofjes/klappen wilt kan je ook je carterontluchting naar het luchtfilterhuis dicht maken. Als het goed is loopt er ook nog een ontluchting naar je uitlaat waardoor de dampen gaan verbranden in je uitlaat systeem ;) Werkte ook goed op mijn R6 haha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:48:
[...]

Als je echt plofjes/klappen wilt kan je ook je carterontluchting naar het luchtfilterhuis dicht maken. Als het goed is loopt er ook nog een ontluchting naar je uitlaat waardoor de dampen gaan verbranden in je uitlaat systeem ;) Werkte ook goed op mijn R6 haha.
Mijn SV had het pairsysteem, bij KTM heet het SAS. Dat systeem waar iedere fabrikant zijn eigen naam voor heeft laat verse lucht in de uitlaat bij gas los om de milieueisen te halen. Zodra je echter naar open uitlaten gaat komen er knallen uit waar je na een tijdje gek van word. Bij deze SV was het zo erg dat ik het pairsysteem maar afgesloten heb. Iedere keer bij gas los kwamen er knallen uit alsof er geschoten werd. Ook brand de dempingswol in de uitlaat binnen een paar 1000km compleet weg.

Mijn motor nu heeft een mooie zachte roffel bij gas los. Wat minder als ie koud is en wat meer als ie heet is. Vooral op het circuit klinkt dat wel leuk. Alleen bij de SV was het niet leuk meer, dus toch maar afgedopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:10
PilatuS schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:37:
[...]

Als je een paar uurtjes flink leert is het prima te halen. Het verschilt natuurlijk per persoon, maar als je slim genoeg bent is het volgens mij echt prima te doen.

Heb zelf de autotheorie gehaald zonder te leren. Geen idee hoe dat gelukt is, maar het is gelukt :P Toen dacht ik voor de motor wel weer even hetzelfde te doen, niet dus. Toen een boek gekocht en die 2x helemaal doorgenomen en wat proefexamens gemaakt. Daarna gelijk geslaagd.

Er zitten een hoop vragen bij die heel simpel of gewoon logisch zijn, maar zeker bij de motor ook een hoop vragen die je gewoon niet kan weten zonder te leren. Ik denk dat als je er maar genoeg tijd in stopt dat het prima te doen is.
Ik gok dat dit niet de nieuwe examens waren. CBR heeft een paar maand terug alle examens vernieuwd en geloof me die zijn echt wel heel verrot.

Auto en brommer heb ik toen met minimale inspanning (dus 1x boek doorlezen) met 2 fingers in de neus gehaald. 0 en 1 fout zo iets.
De motor vorig jaar september gedaan en die moest ik toch een keer over doen. 8 fout eerste keer. 5 tweede.
Er zitten een boel dubieuze vragen bij waarbij het niet gaat wat juist is of volgens de wet, maar wat het CBR wil horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
gebruikershaes schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:07:
[...]

Ik gok dat dit niet de nieuwe examens waren. CBR heeft een paar maand terug alle examens vernieuwd en geloof me die zijn echt wel heel verrot.
Nee, dit zijn niet de nieuwe examens. Alle rijbewijzen die ik wou hebben heb ik al jaren, dus ben geen klant meer van het CBR gelukkig :P. Even los van dat heb ik ook bij mensen in de zaal gezeten die er voor de 13e keer kwamen om de brommertheorie te halen. Mensen die er 5x over doen waren en er 10 jaar terug ook wel.

Tuurlijk kan er van alles veranderd zijn waardoor het nu nog moeilijker geworden is, maar dat er mensen heel veel pogingen nodig hebben was vroeger ook al. Mogelijk is het nu erger, dat zou kunnen.
[...]
Er zitten een boel dubieuze vragen bij waarbij het niet gaat wat juist is of volgens de wet, maar wat het CBR wil horen...
Dat was toen ik de theorie haalde ook al wel zo. Weet nog een vraag waarbij een motor in een bocht op de witte streep aan het rijden was. De vraag is dan: mag dit ? Tuurlijk mag het, maar nee, dat is het foute antwoord.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 03-04-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

w4rguy schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:39:
[...]
Sterker nog, als je ook maar over de openbare weg moet om naar je AVB-oefenlocatie te gaan moet je al óf je theorie, óf een autorijbewijs hebben.
Klopt. Wel handig om daar rekening mee te houden als je nog geen autorijbewijs/theorie hebt. Zijn ook rijscholen waarbij het AVB terrein naast (of van) de rijschool ligt (is). ;)
[...]

[...]
Volgens mij hebben ze ze al bijna een jaar geleden vernieuwd. Hoorde dat ook langskomen toen ik me daar destijds aanmeldde. :>

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hmmm, hoe test je een koppeling?

Ik heb het idee dat er toch nog een smetje is op mijn motor, en voor ik aan die cursus en lange vakantieritten begin moet het tiptop in orde zijn.

Bij hard optrekken in zijn twee wil hij nog wel eens (overduidelijk) slippen, maar dat zou nog onkundig schakelen van mijn kant kunnen zijn. Ik heb echter ook wel eens een korte 'slip' gevoelt bij hoge snelheden en dan doortrekken, b.v. van 100 naar 140.

Koppelingsplaten zijn relatief goedkoop, maar de dichtsbijzijnde clubdealer die al het benodigde gereedschap heeft is net twee weken weg :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:14:
Hmmm, hoe test je een koppeling?
Met de koppeling los vol gas geven. Lager in de toeren is dan beter dan hoge toeren. Als ie slipt en dus de toeren flink toenemen en de snelheid niet dan weet je dat ie slipt.

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 03-04-2017 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Iemand positieve ervaringen met een aftermarket accumerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb zelf in de vorige Suuz een Yuasa oid erin gekregen, die deed het prima. Wil je echt zekerheid zou ik iets als een Varta erin leggen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:52:
Ik heb zelf in de vorige Suuz een Yuasa oid erin gekregen, die deed het prima. Wil je echt zekerheid zou ik iets als een Varta erin leggen.
Juist Yuasa is 1 van de beste merken. Heb zelf in mijn motor een Yuasa YTZ14S gezet omdat die beter voor de spanningsregelaar zou zijn dan wat er in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:54:
[...]

Juist Yuasa is 1 van de beste merken. Heb zelf in mijn motor een Yuasa YTZ14S gezet omdat die beter voor de spanningsregelaar zou zijn dan wat er in zat.
Op wat voor manier beter voor de spanningsregelaar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:57:
[...]

Op wat voor manier beter voor de spanningsregelaar dan?
Stabieler.

Was met de motor bij Ritzen en hij gaf aan dat het aan te raden was een betere accu te kopen. Aangezien hij er erg veel verstand van heeft heb ik dat gedaan. Hij verdiende er verder niets aan en dat wist ie van te voren ook. Moet toegeven dat ik het hele verhaal over waarom het beter was niet meer echt weet op stabiliteit na, maar als hij aangeeft met onderbouwing dat het beter is dan ga ik daar vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kan zijn dat het met een grotere capaciteit te maken heeft dat je spanning minder inkakt?
Dat kan ik mij nog wel voorstellen dan idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:02:
Kan zijn dat het met een grotere capaciteit te maken heeft dat je spanning minder inkakt?
Dat kan ik mij nog wel voorstellen dan idd.
Zoiets zal het zijn inderdaad. Dat de spanning stabieler is en inderdaad minder hoog of laag komt qua uitschieters. De accu die in de motor zat deed het prima, toch heb ik na zijn verhaal een dure Yuasa gekocht. Is een hoop geld, maar goedkoper dan een spanningsregelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24

Ethirty

Who...me?

In mijn Yammie zit standaard al een Yuasa, mijn vorige motor ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Ethirty op 03-04-2017 20:20 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 22:23
Willem30 schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:19:
[...]

Ben benieuwd hoe je de HJC ervaart na jaren Shoei te hebben gedragen. :)
So far erg goed. Helm is een stuk stiller, zit strakker om mijn hoofd en ruikt fris en nieuw. :)

Wat dat betreft denk ik dat ik elke helm al zodanig ervaar na 17 jaar dezelfde helm gedragen te hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Na 17 jaar zegt ie... Had je al huisdieren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:34
Ik heb toch Termaat maar een berichtje gedaan m.b.t. mijn helm. Zaterdag had ik hem weer op met lessen en merkte weer dat hij iets omhoog flipte. Voelt niet goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Joopieboy schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:52:
PilatuS schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:54:
[...]
Nou is een Yuasa geworden. Thanks voor de snelle reactie. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Veel plezier ermee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 22:23
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/iml3pd.jpg

Zo, cammetje zit zo goed al vast. Tenminste dat hoop ik. :P

3 pakjes Sugru gebruikt en net even op de scooter een klein testje gedaan. Ziet er goed uit.

Nog wel even safety straps aan bevestigen voor als hij losbreekt hij nog aan een koordje hangt en de helm afnemen. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Ari Gold op 03-04-2017 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Jolke schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:20:
[...]

So far erg goed. Helm is een stuk stiller, zit strakker om mijn hoofd en ruikt fris en nieuw. :)

Wat dat betreft denk ik dat ik elke helm al zodanig ervaar na 17 jaar dezelfde helm gedragen te hebben. :+
Vergelijk een nieuwe shoei met hjc en je zal merken dat due shoei stiller is.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 22:23
Tylen schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:57:
[...]

Daarvoor heb ik dan weer dopjes èn ruim 200 in de pocket. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Ik ben nog een beetje aan het spelen met mijn scherm vanwege de turbulentie rond mijn hoofd, maar ik vind mijn GT-Air nou ook weer niet superstil.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:53
[...]

Hangt dit ook niet sterk af van de pasvorm van de helm i.c.m. de vorm van je hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:10:
[...]

Ik ben nog een beetje aan het spelen met mijn scherm vanwege de turbulentie rond mijn hoofd, maar ik vind mijn GT-Air nou ook weer niet superstil.
Mijn XR-1100 is met doppen en schone wind door een lage ruit erg stil. 80 rijden is stiller dan bij het stoplicht.
Willem1990 schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:12:
[...]

Hangt dit ook niet sterk af van de pasvorm van de helm i.c.m. de vorm van je hoofd?
Volgens mij niet echt. Stilte zit meer in aerodynamica en gebruikte onderdelen die dempen. Tuurlijk moet een helm goed zitten, maar hoe goed ie zit maakt qua geluid denk ik zo goed als niets uit.

[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 03-04-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:31
PilatuS schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:34:
[...]

Mijn XR-1100 is met doppen en schone wind door een lage ruit erg stil. 80 rijden is stiller dan bij het stoplicht.

[...]

Volgens mij niet echt. Stilte zit meer in aerodynamica en gebruikte onderdelen die dempen. Tuurlijk moet een helm goed zitten, maar hoe goed ie zit maakt qua geluid denk ik zo goed als niets uit.
Zeker maakt dat wel verschil uit. Als de nekkraag en voering in de helm niet goed aansluit met je hoofd dan kunnen er compartimenten ontstaan in de helm waar lucht tussendoor getrokken kan worden (door de meestal open ventilatoren achterop de helm) wat weer extra windruis kan veroorzaken. Je kan het zelfs al horen als je de ventilatoren aan de voorzijde van je helm open zet, dat maakt als het goed is ook al een verschil in geluidsniveau. De Schuberth S2 die ik heb sluit ook niet perfect aan waardoor er vlak achter mijn oren nog compartimenten zitten waar ik lucht door voel en hoor stromen, dat heb ik met mijn Shoei niet. Daar zit daarentegen wel weer een dikke peak op die veel lucht turbulentie / geluid veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
cyntax schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:22:
[...]

Zeker maakt dat wel verschil uit. Als de nekkraag en voering in de helm niet goed aansluit met je hoofd dan kunnen er compartimenten ontstaan in de helm waar lucht tussendoor getrokken kan worden (door de meestal open ventilatoren achterop de helm) wat weer extra windruis kan veroorzaken. Je kan het zelfs al horen als je de ventilatoren aan de voorzijde van je helm open zet, dat maakt als het goed is ook al een verschil in geluidsniveau. De Schuberth S2 die ik heb sluit ook niet perfect aan waardoor er vlak achter mijn oren nog compartimenten zitten waar ik lucht door voel en hoor stromen, dat heb ik met mijn Shoei niet. Daar zit daarentegen wel weer een dikke peak op die veel lucht turbulentie / geluid veroorzaakt.
Als de helm aan de onderkant wat meer open is dan zal dat inderdaad zo zijn als je zegt. Ik zat meer te denken aan hoe de helm aansluit bij je wangen en boven aan je hoofd, vandaar dat ik dacht dat het niet uit zou mogen maken. Hoe ie aansluit aan de onderkant zal inderdaad vast invloed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:34:
[...]

Nou, dat ervaar ik in het geheel niet. Bij 80 en een beetje wind is het zelfs met doppen een flink ruis-festijn. Zelfs met het kinstuk geplaatst, al lijkt het minder te zijn dan zonder.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:43:
[...]

Nou, dat ervaar ik in het geheel niet. Bij 80 en een beetje wind is het zelfs met doppen een een flink ruis-festijn. Zelfs met het kinstuk geplaatst, al lijkt het minder te zijn dan zonder.
Met mijn doppen kan het super stil zijn. Zodra je veel zijwind hebt word het natuurlijk wel anders en zoals gezegt het ruitje maakt ook veel verschil. Als ik in schone lucht zit zonder dat het echt waait is 80 rijden echt enorm stil. Het enige dat ik hoor is een zachte ruis van wind langs de zijkanten van de helm. Het valt mij gewoon op hoe stil het kan zijn. Als ik weg ga voor een ritje kom ik vrij snel op een 80 weg die een kilometer of 2 rechtdoor is. Voor mij is dat altijd lekker onstpannen met weinig geluid en lekker relax rechtdoor rijden :)

Qua kinstuk heb ik trouwens alleen zo'n zacht stukje stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hebben jullie op maat gemaakte oorpluggen? Ik gebruik momenteel Alpine motosafe doppen, maar ze vallen mij nog wel erg tegen. Ik merk dat ik na afloop nog steeds een piep krijg in mijn oren. (Helm: Shoei gt air) Moet er wel bij zeggen dat ik een naked rij, cb1000r.

[ Voor 11% gewijzigd door Aapie op 03-04-2017 22:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Aapie schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:49:
Hebben jullie allemaal op maat gemaakte oorpluggen? Ik gebruik momenteel Alpine motosafe doppen, maar ze vallen mij nog wel erg tegen. Ik merk dat ik na afloop nog steeds een piep krijg in mijn oren. (Helm: Shoei gt air) Moet er wel bij zeggen dat ik een naked rij, cb1000r.
Heb hier op maat gemaakte Alpine doppen. Zoals al eerder aangeveven werken deze prima zolang je oren maar vrij zitten in de helm. Heb je een helm die de oren platdrukken werken ze slecht.

Een piep in mijn oren heb ik eigenlijk nog nooit gehad. Ook niet na een lange rit op hoge snelheid.

Een naked is trouwens meestal beter qua geluid dan een motor met slechte ruit. Juist zo'n ruit zorgt vaak voor extra herrie omdat je in de turbulente lucht zit in plaats van in de schone lucht. Op mijn vorige motor was dat een heel groot verschil. De later aangeschafte hogere ruit zorgde precies voor luchtstoom van de ruit op de helm. Als ik met 3 vingers aan het gas ging kon net iets hoger zitten waardoor ik in de schone lucht kwam. Qua geluid scheelde dit extreem veel.

Dit verhaal is ook wel een beetje voor @Ethirty Wel of geen turbulentie van de ruit is het verschil tussen weinig herrie of veel herrie. Op de SV met de verhoogde ruit was die zelfde 80 weg met de zelfde helm en de zelfde oordoppen ook echt niet stil. Nu met een andere motor met lage ruit gelukkig wel weer.

Qua ruiten kan je het beste geen ruit hebben of een lage waarbij de wind op je borst komt. Of anders een ruit die hoog genoeg is waarbij de wind over je helm gaat. Iedere ruit waarbij de wind op je helm komt is gewoon bagger.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 03-04-2017 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hebben jullie op maat gemaakte oorpluggen? Ik gebruik momenteel Alpine motosafe doppen, maar ze vallen mij nog wel erg tegen. Ik merk dat ik na afloop nog steeds een piep krijg in mijn oren. (Helm: Shoei gt air) Moet er wel bij zeggen dat ik een naked rij, cb1000r.
Op maat, van AudiSafe. Vorig jaar op de beurs aan laten meten. Die kant en klare dingen hadden bij mij net zo veel nut als geen doppen, maar dan met extra comfortverlies. :+
PilatuS schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:53:
[...]

Dit verhaal is ook wel een beetje voor @Ethirty Wel of geen turbulentie van de ruit is het verschil tussen weinig herrie of veel herrie.
Weet ik, daarom gaf ik aan nog met de stand van de ruit te spelen. Op mijn vorige motor kwam de luchtstroom van de niet-verstelbare ruit precies onder mijn helm uit en kon vrij ronddraaien in en om mijn helm.

[ Voor 30% gewijzigd door Ethirty op 03-04-2017 23:01 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:59:
[...]
Weet ik, daarom gaf ik aan nog met de stand van de ruit te spelen. Op mijn vorige motor kwam de luchtstroom van de niet-verstelbare ruit precies onder mijn helm uit en kon vrij ronddraaien in en om mijn helm.
Precies. Zie ook de edit nog :) Met de SV was het dus ook helemaal niet stil op een 80 weg. Nu met deze motor is 80 rijden onder de juiste omstandigheden zeer stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:08:
[...]

De accu die in de motor zat deed het prima, toch heb ik na zijn verhaal een dure Yuasa gekocht. Is een hoop geld, maar goedkoper dan een spanningsregelaar.
Hoezo verdiende hij er niets aan dan? Duur, "een hoop geld", lijkt me dat daar ook nog wel een beetje marge op zou kunnen zitten dus ;) En als hij iedereen zo'n ding aansmeert, wie 't kleine niet eert, is 't grote niet weert hè :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:15:
[...]

Hoezo verdiende hij er niets aan dan? Duur, "een hoop geld", lijkt me dat daar ook nog wel een beetje marge op zou kunnen zitten dus ;) En als hij iedereen zo'n ding aansmeert, wie 't kleine niet eert, is 't grote niet weert hè :P
Ik heb de accu niet bij hem gekocht, en dat wist ie van te voren :)

Zijn zaak zit aardig ver van mij weg en hij had de accu standaard nooit liggen. Ik had de accu dus niet bij hem kunnen kopen. Bestellen en bezorgen was ook sowieso niet mogelijk.

Dus een heel verhaal met een hoop info zonder de optie te hebben om iets extra's te kunnen verkopen :)

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 03-04-2017 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ah, ja, je kunt moeilijk iets verkopen wat je niet hebt liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Jaaaaa ze is weer terug. (ja, ik praat over motoren meestal in de zij-vorm. Ik behandel een machine als een dame. Met respect, zachte dwang, en als het nodig is een tik hier of daar :+)

Direct maar even getest door even op en neer te rijden naar mijn ouders. Tot nu toe blijft alle olie er in, dus dat is alvast goed. :)

Ruitjes: Ik had voor de rit mijn nieuwe MRA sport ruitje er op gezet. Nog steeds turbulentie, nu echter niet vanaf 60 km/h maar vanaf 80 km/h. Nog steeds niet te harden op de snelweg.
Daarna kwam ik er pas achter dat het ruitje met wat moeite ook iets lager gemonteerd kan worden. Dit was eerst verstopt door de navigatiebeugel die de vorige eigenaar heeft geknutseld. Net heb ik even wat tijd daaraan gespendeerd. Morgen kan ik proberen of het nu beter is. Anders gaat de zaag er in, en desnoods blijft het ruitje er af. Dan ziet het maar niet uit. Ik accepteer geen turbulentie om mijn hoofd.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Over ruitjes gesproken, ik zou een andere ruit willen proberen.
Als ik die bij rad.eu online bestel, kan ik die dan ook retouren?
Ik ben bang dat een hogere ruit niet gaat helpen, ik heb het gevoel dat ik net een lagere nodig heb dan de stock, maar dat bestaat niet.
Ik wil het toch proberen met die hogere, maar er is dan toch sowieso wel wat krasjes en zo als je die één keer gemonteerd hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 08:43

byn124

Thunderace

Ik zou even kijken wat de voorwaarden bij rad.eu zijn. In principe mag je alles binnen twee weken kosteloos terug sturen bij online aankopen. Ik weet alleen niet meer of dat ook moest in gesloten verpakking...

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 11:17
Rij al jaren met op maat gemaakte doppen, heerlijk _/-\o_

Elk ritje, hoe klein ook, die dingen in .... kan ook eigenlijk niet meer zonder nu, dan hoor je opeens alles ratelen en lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-10 10:34
Zoals al vaker aangegeven, ik rij ook altijd met op maat gemaakte oordoppen.
Mijn helm vind ik qua stilte tegenvallen, rij met een Schuberth SR1. Heb wel geleerd van deze helmkeuze, de volgende wordt met minder tierelantijntjes aan de buitenkant. Dat spoilertje ook aan de achterkant van deze helm :/. Leuk dat die omhoog of omlaag kan, maar het voegt werkelijk helemaal niets toe. Zo te zien heeft Schuberth dat zelf ook bedacht want de SR2 heeft een vaste.
Persoonlijk zou ik (voor nu puur gekeken naar Schuberth) als volgende helm eerder voor de R2/S2 Sport gaan als ik kijk hoeveel cleaner die eruit zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En uit ervaring kan ik je zeggen dat de S2 (Sport) bijzonder stabiel is in de wind. Geen lift, geen onnodige turbulentie. Wel voldoende ventilatie in de helm. En soms niet altijd waterdicht, en ik weet eigenlijk niet waar het water dan door komt. Waarschijnlijk alsnog via de ventilatie bovenop.

Ik was altijd verzekerd via de Hema. Net toch maar eens overgestapt naar de KNMV. Vrijwel dezelfde dekking, maar wel stukken goedkoper. Daarbij, nu ik ook gelijk lid ben geworden van de KNMV heb ik ook pechhulp binnen Nederland. Dat had ik niet. Veel kilometers rij ik wel in het buitenland, maar dat zie ik dan wel weer.

Naar aanleiding van tip hieronder: buitenland pechhulp zit standaard bij de verzekering. :D

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 04-04-2017 10:46 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Op de site van de KNMV staat dat je ook pechhulp in het buitenland hebt! Geen idee of je ook zonder kan afsluiten, want anders moet ik mijn polis ook even nakijken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Gewoon ANWB hier, dekking op één polis voor zowel auto als motor. En mijn helm is gewoon een Bayard systeemhelm van motoport met ventilatie, pinlock en zonnevizier. Zit prima en met 150 euro totaal heel betaalbaar.

Ik heb wel turbulentie van mijn schermpjes maar op een naked bike is deze helm erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ari Gold schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:38:
[afbeelding]

Zo, cammetje zit zo goed al vast. Tenminste dat hoop ik. :P

3 pakjes Sugru gebruikt en net even op de scooter een klein testje gedaan. Ziet er goed uit.

Nog wel even safety straps aan bevestigen voor als hij losbreekt hij nog aan een koordje hangt en de helm afnemen. :X
Dit vind ik echt zo lelijk. Zo'n vierkante action cam voor op je helm.

Ach boven en naast ziet er ook niet uit. Waarom niet een bullit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jelte schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:44:
[...]

Omdat toffe beelden vanaf die positie.
Een camera op de helm ziet er altijd een beetje apart uit maar wat kan jou dat schelen. Ik rij voor mijn plezier en niet om een prijs te winnen voor meest modieuze motorrijder :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Inderdaad, enige positie om een beetje fatsoenlijke beelden te verkrijgen IMHO.

Bovenop is een alternatief, maar lastig met een systeemhelm.

(Bullit-model) Náást de helm is mijns inziens onwenselijk vanwege het a) asymmetrische beeld en b) vaak een stuk helm in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:44:
En mijn helm is gewoon een Bayard systeemhelm van motoport met ventilatie, pinlock en zonnevizier. Zit prima en met 150 euro totaal heel betaalbaar.

Ik heb wel turbulentie van mijn schermpjes maar op een naked bike is deze helm erg stil.
Ventileert dat een beetje? Mijn C3 Pro vind ik in de zomer wel erg warm, ventilatie is niet echt top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36
Had ik ook, dan passen je oordoppen gewoon niet goed (meer).
Ik begon met Alpine zacht, na 3 jaar overgestapt naar Proactiv hard (Schoonenberg), maar daar was ik na 1 jaar wel weer klaar mee.
Nu met 3M weggooi doppen (die met ronde punt), doe er per set ongeveer 5x mee voordat ik aan een nieuw zakje moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DriveSand schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:40:
Op de site van de KNMV staat dat je ook pechhulp in het buitenland hebt! Geen idee of je ook zonder kan afsluiten, want anders moet ik mijn polis ook even nakijken :) .
Oh verrek, nu je 't zegt. Dan heb ik of verkeerd gelezen of 2 verzekeringen door elkaar gehaald.

Hoe dan ook, mijn 5% korting op de verzekering door het lidmaatschap streept de kosten voor het lidmaatschap weer weg, dus nu heb ik voor dezelfde prijs ook pechhulp binnen Nederland erbij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:53:
[...]

Oh verrek, nu je 't zegt. Dan heb ik of verkeerd gelezen of 2 verzekeringen door elkaar gehaald.

Hoe dan ook, mijn 5% korting op de verzekering door het lidmaatschap streept de kosten voor het lidmaatschap weer weg, dus nu heb ik voor dezelfde prijs ook pechhulp binnen Nederland erbij. :P
Ze hebben ook een actie, t/m einde jaar gratis lid. Ik heb begin van het jaar een verzekering daar afgesloten en werd hier afgelopen week over gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:21

steveman

Comfortabel ten onder

/me Bestelt 3 banden tegelijk, da's wel zo handig

Alle 3 de banden komen ergens anders vandaan... :F

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Osiris schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:50:
Inderdaad, enige positie om een beetje fatsoenlijke beelden te verkrijgen IMHO.

Bovenop is een alternatief, maar lastig met een systeemhelm.

(Bullit-model) Náást de helm is mijns inziens onwenselijk vanwege het a) asymmetrische beeld en b) vaak een stuk helm in beeld.
Bovenop is goed overzicht, maar ondanks dat ik niet voor het esthetische ga vond ik het iets te ver gaan om, gezien ook de kleur van mijn helm, als teletubbie door het leven te gaan.

Daarom nu een bullet camera aan de zijkant, omdat voorkant lastig is met mijn helm en ik nu ook de rechterspiegel zichtbaar heb in beeld, zodat je ziet wat er achter me gebeurt.
DriveSand schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:51:
[...]

Ventileert dat een beetje? Mijn C3 Pro vind ik in de zomer wel erg warm, ventilatie is niet echt top.
Tot nu toe, mits ik rollend blijf, geen klachten over. We moeten nog zien wat er gebeurt met 30 graden straks :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:14

BioHazard

*\o/*

Het Vosje schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:48:
[...]

Rij al jaren met op maat gemaakte doppen, heerlijk _/-\o_

Elk ritje, hoe klein ook, die dingen in .... kan ook eigenlijk niet meer zonder nu, dan hoor je opeens alles ratelen en lopen :+
Haha, dit is zo waar. Als ik nu weer zonder doppen rijdt, hoor ik overal problemen.. Maakte die dat geluid voorheen ook al? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Erapaz schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:55:
[...]

Ze hebben ook een actie, t/m einde jaar gratis lid. Ik heb begin van het jaar een verzekering daar afgesloten en werd hier afgelopen week over gebeld.
Hmm, daar adverteren ze in ieder geval niet mee, want dat heb ik nergens gezien. Gisteravond ook netjes het bedrag voor de rest van het jaar mogen overmaken.

Wat wel mooi is: dat bedrag wordt dus ook daadwerkelijk iedere dag minder, omdat er al een deel van het jaar is verstreken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
BioHazard schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:58:
[...]

Haha, dit is zo waar. Als ik nu weer zonder doppen rijdt, hoor ik overal problemen.. Maakte die dat geluid voorheen ook al? :P
Hahaha, dat is mijn probleem dus ook.
Ik wil tegenwoordig alleen nog maar met oordoppen rijden, alleen al voor de bijgeluiden die ik anders hoor. Ga ik mij daar weer druk over maken 8)7

Hebben jullie dat overigens ook? Ik ben echt panisch dat er iets kapot loopt in de motor.. Dus bij ieder geluidje of trilling ga ik mij zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

steveman schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:55:
/me Bestelt 3 banden tegelijk, da's wel zo handig

Alle 3 de banden komen ergens anders vandaan... :F
Waarvoor 3 banden dan? Je hebt er toch maar 2 nodig?

Of rijd jij sinds kort op een MP3? :+

[ Voor 7% gewijzigd door caesar1000 op 04-04-2017 10:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

1 achterband en 2 zijwieltjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wegmotor en ook gelijk maar volgende set voor de circuitfiets ;)
caesar1000 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:25:
[...]

Waarvoor 3 banden dan? Je hebt er toch maar 2 nodig?

Of rijd jij sinds kort op een MP3? :+
Wiet kopen ? :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-10 08:50

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, ook maar eens nuttig bezig geweest dit weekend:

motorhokje

Motoren in/uit de schuur prutsen schoot niet echt op, dus een stuk van de wand gesloopt, nieuw zijwandje erin en tadaa, een soort carport :) Eens zien of het op deze manier 'open' bevalt, anders later in het jaar nog een klein stukje verlengen en ergens een roldeur vinden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:14

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:43:

[afbeelding]

Motoren in/uit de schuur prutsen schoot niet echt op, dus een stuk van de wand gesloopt, nieuw zijwandje erin en tadaa, een soort carport :) Eens zien of het op deze manier 'open' bevalt, anders later in het jaar nog een klein stukje verlengen en ergens een roldeur vinden.
Je kan altijd nog zo'n afdekzeil bij de Gamma halen. Paar oogjes in het hout, karabijnhaken en het blijft ook wel goed strak zitten :)
Esthetisch is het misschien wat mager maar het kost dan ook geen drol :P Tenzij je het ook tochtvrij wilt maken, dan heb je daar niets aan. Voornamelijk dat het dan in elk geval uit het zonlicht en de regen tegenhoudt.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Vrijdag schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:48:
[...]

Je kan altijd nog zo'n afdekzeil bij de Gamma halen. Paar oogjes in het hout, karabijnhaken en het blijft ook wel goed strak zitten :)
Esthetisch is het misschien wat mager maar het kost dan ook geen drol :P Tenzij je het ook tochtvrij wilt maken, dan heb je daar niets aan. Voornamelijk dat het dan in elk geval uit het zonlicht en de regen tegenhoudt.
Ik riep al voor de grap tegen een vriend dat er wel een douchegordijn voor kan, dat werkt misschien beter :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Vosje
BioHazard schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:58:
[...]

Dat ja, continu het gevoel dat je motor uit elkaar aan het vallen en ratelen is _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje

[afbeelding]

Vraagje (ben zelf ook bezig met een bergplaats voor de motoren); hoe breed is het stuk waar je motoren nu staan?
Vrijdag schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:48:
[...]

Uit ervaring werkt ventilatie/tocht erg goed om roesten etc tegen te gaan. Natuurlijk, je wilt niet dat regen direct op je motor komt, maar goede ventilatie werkt perfect tijdens het luchtvochtige- en vorstseizoen.

[ Voor 35% gewijzigd door Het Vosje op 04-04-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 22:23
Jelte schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:44:
[...]

Zo een vierkante cam aan de zijkant al helemaal niet en het beeld vanaf links of rechts vind ik stukken minder dan gewoon netjes in het midden.

Dus dan maar een blok op de kin. Vind ik zelf niet erg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

steveman schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:37:
Wegmotor en ook gelijk maar volgende set voor de circuitfiets ;)
[...]
Wiet kopen ? :+
Ah, dat vond je dus onder de buddyseat? :+

Welke bandjes zijn het geworden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:30:
En uit ervaring kan ik je zeggen dat de S2 (Sport) bijzonder stabiel is in de wind. Geen lift, geen onnodige turbulentie. Wel voldoende ventilatie in de helm. En soms niet altijd waterdicht, en ik weet eigenlijk niet waar het water dan door komt. Waarschijnlijk alsnog via de ventilatie bovenop.

Ik was altijd verzekerd via de Hema. Net toch maar eens overgestapt naar de KNMV. Vrijwel dezelfde dekking, maar wel stukken goedkoper. Daarbij, nu ik ook gelijk lid ben geworden van de KNMV heb ik ook pechhulp binnen Nederland. Dat had ik niet. Veel kilometers rij ik wel in het buitenland, maar dat zie ik dan wel weer.

Naar aanleiding van tip hieronder: buitenland pechhulp zit standaard bij de verzekering. :D
Wel belangrijk voor iedereen die buitenland pechhulp heeft: Je bent in het buitenland gedekt, mits de dag restwaarde van je motor lager is dan de recuperatie kosten. Dit houd in het kort in dat als je motor, volgens een lijstje van de pechhulp dienst, minder waard is dan de kosten om hem naar NL te slepen, ze hem naar een lokale dealer brengen. Daar heb je dan de keuze om het zelf te betalen of om hem te verkopen.

Dit is natuurlijk enkel als het defect niet binnen een x tijd gemaakt kan worden lokaal.

Is toch iets om in het achterhoofd te houden. Vooral omdat het naar midden nederland slepen vanaf grofweg de belgisch-franse grens al meer kost dan 70% van de motoren....

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Het Vosje schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:05:
[...]

Vraagje (ben zelf ook bezig met een bergplaats voor de motoren); hoe breed is het stuk waar je motoren nu staan?

[...]

Uit ervaring werkt ventilatie/tocht erg goed om roesten etc tegen te gaan. Natuurlijk, je wilt niet dat regen direct op je motor komt, maar goede ventilatie werkt perfect tijdens het luchtvochtige- en vorstseizoen.
Het is ongeveer 1 meter 40 breed. Deze 2 sportmotoren passen er zo precies naast elkaar in, ik moet alleen een beetje lening zijn bij afstappen, en ze met één hand op de paddockstand zetten. Beide heb ik geen problemen mee, en gaat 10x sneller dan ze de schuur in/uit manouvreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Bioflap schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:20:
[...]

Hahaha, dat is mijn probleem dus ook.
Ik wil tegenwoordig alleen nog maar met oordoppen rijden, alleen al voor de bijgeluiden die ik anders hoor. Ga ik mij daar weer druk over maken 8)7

Hebben jullie dat overigens ook? Ik ben echt panisch dat er iets kapot loopt in de motor.. Dus bij ieder geluidje of trilling ga ik mij zorgen maken.
Idem, als ik een stukje binnen de bebouwde kom zonder doppen rij. Heb ook al een keer bij de garage gestaan omdat mijn ketting te droog was, maakte zoveel herrie dat ik dacht dat er iets mis was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[afbeelding]

Twee van zulke dingen zijn wellicht nog handiger?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ysjN4Dw.png

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 04-04-2017 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
steveman schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:17:
[...]

Twee van zulke dingen zijn wellicht nog handiger?

[afbeelding]
Was ik al van plan inderdaad, maar dan deze :)

Afbeeldingslocatie: https://www.datona.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/470x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/z/w/zwarte-inrijklem-motor.png

Staat een stukje stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-10 10:34
Chakotay schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:27:
[...]

Was ik al van plan inderdaad, maar dan deze :)

[afbeelding]

Staat een stukje stabieler.
Die heb ik ook staan. Staat als een huis moet ik zeggen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draag sinds jaar en dag 3M gele oordopjes, koop eens in de zoveel tijd zo'n doos:

http://www.oordopjes-kope...aar-ear-classic-28db.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:52:
[...]

Ik draag sinds jaar en dag 3M gele oordopjes, koop eens in de zoveel tijd zo'n doos:

http://www.oordopjes-kope...aar-ear-classic-28db.html
Die gekke dingen werken vaak nog 't beste ook, en je hoeft niet bang te zijn dat je weer een kapitaal kwijt bent aan nieuwe dopjes als je er (weer) eens één kwijt raakt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 20 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.