Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.243 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Als ik mijn motor nieuw koop trouwens bij de dealer. Moet ik dan meteen 100% betalen? Of eerst een aanbetaling?

Of verschilt dat misschien per dealer

[ Voor 15% gewijzigd door Aschtra op 02-04-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat verschilt per dealer denk ik. Ik heb nog nooit iets aanbetaald. Vlak voor ontvangst van de sleutel krijgen zij het volledige bedrag op hun rekening ('s ochtends overgemaakt/ter plekke overgemaakt/ter plekke gepind), en dan moet het maar goed zijn.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik kan hier gewoon (nieuw) bestellen dát wat ik wil. Afrekenen doe ik hetzelfde als in de supermarkt, oftwel: Op het moment dat ik de nieuwe fiets ophaal boek ik 't volledige bedrag ter-plekke over (al dan niet middels een PIN transactie) en aangezien ik middels meerdere banken direct kan overschrijven staat 't dan ook direct op de rekening van de dealer. Kun je dat niet middels meerdere banken dan moet je er voor zorgen dat 't op de dag van levering op de rekening van de dealer staat óf dat je 't contant afrekent. (Middels meerder banken kunnen werken is wel eens ooit handig als je buiten de termijnen van "Equens" wil blijven zoals bijv. bij een overboeking van een reguliere bank naar de ING en consorten óf Vice Vèrsa).

Vooraf (aan)betalen zou ik persoonlijk sowieso overigens nóóit doen (en bij geen énkele dealer) !! Als een dealer onverhoopt failliet gaat dan ben JIJ als particulier de laatste in de rij van schuldeisers welke door een curator gezien gaat worden. Ik mag en kan niet in de financiële huishouding van de dealer kijken dus waarom zou hij dat wel mogen in mijn financién?

Wil een dealer niet leveren: Géén probleem.... Er zijn andere dealers welke dat wél graag doen (en dat geldt ook voor de keuken/meubel.... Noem 't maar op branches, al betaal je daar vaak wel wat "aan" in verband met mogelijk "maatwerk".).

[ Voor 41% gewijzigd door Will_M op 02-04-2017 17:58 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Aschtra schreef op zondag 2 april 2017 @ 16:49:
Als ik mijn motor nieuw koop trouwens bij de dealer. Moet ik dan meteen 100% betalen? Of eerst een aanbetaling?

Of verschilt dat misschien per dealer
Aanbetaling is bij een normale dealer redelijk ongebruikelijk. Alles betalen bij het ophalen. Kan je de motor nog even inspecteren en checken of alle afspraken zijn nagekomen. Mijn ervaring: Goedhart een tweedehands en BMW een nieuwe en altijd ter plekke alles betaald.

Ik vind een dealer die een aanbetaling wilt vaak zelf beetje louche / wantrouwend / uitgaan van het negatieve. Daarnaast heb je gewoon een koopcontract getekend.

Autodealers zoals het Motorhuis, hebben er wel een handje van. Die moeten alles hebben zoveel werkdagen voor afleverdatum :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

mamorunl schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:59:
[...]

Klopt. Ik heb hem wel gekocht omdat ik van alles aan het uitproberen ben en de bandit vind ik wat minder 'zichtbaar' dan een gopro bijvoorbeeld. Ik zal een keertje een video maken en hier neerzetten om te vergelijken met andere beelden van jullie.
Ik zou er veel voor over gehad hebben om de audio extern te hebben vanuit de camera, scheelt een hoop werk omdat ik dan niks meer hoef samen te voegen en synchroniseren.

En die GPS is zeker handig, kun je achteraf ook aantonen dat je wel of niet te hard hebt gereden. Beelden zijn voorzover ik heb gezien heel netjes. Sowieso doet hij 2.7k, ik heb voorlopig gesettled voor full HD vanwege de aantrekkelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:56
HTT-Thalan schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:48:
[...]

Ik zou er veel voor over gehad hebben om de audio extern te hebben vanuit de camera, scheelt een hoop werk omdat ik dan niks meer hoef samen te voegen en synchroniseren.

En die GPS is zeker handig, kun je achteraf ook aantonen dat je wel of niet te hard hebt gereden. Beelden zijn voorzover ik heb gezien heel netjes. Sowieso doet hij 2.7k, ik heb voorlopig gesettled voor full HD vanwege de aantrekkelijke prijs.
Externe mic in de helm is waarschijnlijk ook wel beter, maar dat zorg ik gewoon als externe opslag dan of zo denk ik. Dan heb ik twee mic sources als het nodig is. Denk niet dat ik echt ga 'vloggen' of zo, dus voor mij zou het denk ik nog wel lukken zo. Ik heb ook een dashcam waar bijna nooit t geluid aan staat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:17

thijsco19

KTM 990 SMT

Zo, zojuist een alpinestars nucleon KR1i rug protector gekocht. Tevens ook een Bluetooth headset: https://www.aliexpress.co...-Shipping/1907005436.html.

Nu alleen nog een motor :+ :9 .

Gister wel weer bij een MT03 wezen kijken maar voor de status was de prijs net te veel.
Deze keer vond ik de mt03 lekkerder rijden dan de vorige keer. Begin er dus al aan te wennen :D .

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:58
wimmel_1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:36:
Nog even naar aanleiding van gisteren: Weer wat extra knopjes en LED's rijker op m'n brommertje.... :P

[afbeelding]

Knopjes om tijdens het rijden op te kunnen drukken en om dus elektronische spullen on the fly mee aan/uit te zetten, daarvan kun je er nóóit genoeg hebben op een motorfiets >:)
Oeh dat siet er wel kek uit. Welke heated grips zijn dat?

Ik heb nu een set van R&G er op zitten, maar zo'n schakelaar op stuur is lelijk en de rechter grip moet ik fysiek met een kabeltje lostrekken anders blijft die continue aan. Geen idee wat stuk is dus zoiets als jij hebt zie ik wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:13
Ik had een momentje vanmiddag :X
[YouTube: https://youtu.be/VD2affv9WSw]

Als je 'm heel hard zet hoor je me iets vloeken maar doe maar niet _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

gebruikershaes schreef op zondag 2 april 2017 @ 19:44:
[...]

Oeh dat siet er wel kek uit. Welke heated grips zijn dat?

Ik heb nu een set van R&G er op zitten, maar zo'n schakelaar op stuur is lelijk en de rechter grip moet ik fysiek met een kabeltje lostrekken anders blijft die continue aan. Geen idee wat stuk is dus zoiets als jij hebt zie ik wel zitten.
https://www.yamaha-motor....YME-F2960-00-00&year=2017

Maar: past op meerdere modellen (én merken) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:28

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Streskip schreef op zondag 2 april 2017 @ 19:48:
[video]

100% zijn/haar fout, maar jij had wel in de kreukels gelegen. Beter de volgende keer iets eerder van je gas want dat deed je niet terwijl je kon zíen dat 'ie niet ging stoppen. Koppie d'r bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
@wimmel_1 Ik zie dat je instelbare/korte hendels hebt.
Waar hebben jullie deze van? Ik wil weer heel graag deze hendels op mijn GSX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bioflap schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:02:
Titax, en ik ben géén jullie maar een JIJ :P

En die dingen zijn dan door mij weer "gewoon" bestelt via de dealer waar m'n brommertje in onderhoud is. De importeur van Titax zit hier ook maar een paar dorpen verderop, maar....

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 02-04-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:55

Ethirty

Who...me?

Aan het eind van de middag even een stukje gaan rijden. Temperatuur toch een beetje verkeerd ingeschat, die zomerhandschoenen waren iéts te optimistisch. Heb na ruim een uur nog steeds koude vingertoppen. :')

Merk wel dat ik langzaam vertrouwen krijg in mijn fiets, maar bochten naar links zijn nog wel een dingetje. Merk dat ik te dicht op de streep neig te rijden, waardoor ik niet durf door te hangen. Toch maar eens focussen om meer in het midden te blijven, want naar rechts gaat dat wel prima.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:47
[video]

Wat een lul. Had van de week precies hetzelfde met een lesauto bij een uitrit, kun je nagaan dan zit die rijinstructeur er nog eens naast. Kwam net uit een bocht, binnen bebouwde kom en ik reed gewoon 50. Hij ziet mij al duidelijk aankomen en hield er al rekening mee dat hij hem er gewoon voor zou douwen dus ik nam al gas terug en kon gelukkig makkelijk afremmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

k1NG schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:19:
[...]

Wat een lul. Had van de week precies hetzelfde met een lesauto bij een uitrit, kun je nagaan dan zit die rijinstructeur er nog eens naast. Kwam net uit een bocht, binnen bebouwde kom en ik reed gewoon 50. Hij ziet mij al duidelijk aankomen en hield er al rekening mee dat hij hem er gewoon voor zou douwen dus ik nam al gas terug en kon gelukkig makkelijk afremmen.
Als je er als motorrijder(ster?) NIET op bedacht bent dat dit soort dingen gebeuren, zelfs als je wél voorrang hebt net zoals in 't filmpje, dan kun je je lol op en hoop ik persoonlijk dat je tegen je eigen gevloek opgewassen bent.

Je kunt op de openbare weg gaan rijden met de instelling dat iedereen de wetgeving kent en dat je daarmee gelijk hebt als de borden 't zeggen.. 't Is alleen niet zo dat de spreuk op je laatste hoopje stenen daar iets meer aan waarde door gaat krijgen qua hypotheek als 't mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bioflap schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:02:
Zoek even op het type van je motor en: Short levers. Er is enorm veel keuze in. Sowieso van A-merken zijn er al genoeg voor de meeste motoren, en van B-merken zijn er ook nog eens enorm veel.

Wat betreft de B-merken heb ik 3 jaar lang met een setje uit China gereden van een dikke 25 euro inclusief verzenden en die bevielen prima. Het is wel belangrijk dat er niets aanloopt en dat er geen speling op zit. Genoeg mensen willen er niet aan en vinden het troep, kan ik mij ook wel iets bij voorstellen, maar er is genoeg wat goedkoop is en net zo goed werkt als spul wat 10x meer kost.

Heb nu korte hendels van CNC Racing op de mijne zitten en qua pasvorm en speling zijn ze eigenlijk gelijk aan het spul uit China, alleen voor 10x dat bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[video]

Hmmz, die auto komt op 0:08 in het filmpje in beeld ruim voordat je in de buurt van die auto komt. Als je vanaf 0:08 je focus naar die auto had verlegd dan was je waarschijnlijk niet gaan vloeken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:47
wimmel_1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:25:
[...]

Als je er als motorrijder(ster?) NIET op bedacht bent dat dit soort dingen gebeuren, zelfs als je wél voorrang hebt net zoals in 't filmpje, dan kun je je lol op en hoop ik persoonlijk dat je tegen je eigen gevloek opgewassen bent.

Je kunt op de openbare weg gaan rijden met de instelling dat iedereen de wetgeving kent en dat je daarmee gelijk hebt als de borden 't zeggen.. 't Is alleen niet zo dat de spreuk op je laatste hoopje stenen daar iets meer aan waarde door gaat krijgen qua hypotheek als 't mis gaat.
Klopt, daarom blijft het altijd goed kijken en anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:28:
[...]

Heb nu korte hendels van CNC Racing op de mijne zitten en qua pasvorm en speling zijn ze eigenlijk gelijk aan het spul uit China, alleen voor 10x dat bedrag.
Ik zit ook te kijken naar verstelbare hendels, maar waarom zou je voor dat prijsverschil géén Chinese kopen?
Heb nu een setje van Puig op het oog voor 69/st, Pazzo gaat richting de 130. 8)7

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:11:
[...]

Ik zit ook te kijken naar verstelbare hendels, maar waarom zou je voor dat prijsverschil géén Chinese kopen?
Heb nu een setje van Puig op het oog voor 69/st, Pazzo gaat richting de 130. 8)7
De rede waarom je 't NIET zou willen en gaan doen is vrij simpel: Vooral je remhendel is vrij precies qua vormgeving en dat wil zelfs per merk nog wel eens verschillen..,

Een remhendel welke niet 100% goed pást kan bijvoorbeeld op een paar tiende van een millimeter, en dus een volledig verkeerde pasmaat, al een blokkerende of niet goed werkende voorrem betekenen doordat de ontluchting van je rem niet lekker meer vrij komt als je de hendel los laat.

Made in China. :? ... Made ligt hier in Noord-Brabant aan de Maas en NIET in China >:)

En ja, er wordt genoeg degelijk materiaal gemaakt in China, gewoon 100% naar de normen en eisen van de fabrikanten, maar.... dat spul verkopen ze vervolgens niet middels Alibaba/AliExpress/Bang4Good tegen de laagste prijs maar direct aan de reseller welke er om vroeg, Titax/Brembo/Rizoma..... Bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:11:
[...]

Ik heb een hele mooie nette motor staan en wou het deze keer gewoon goed doen. Dus ga voor onderdelen van hoge kwaliteit. Ik weet dat ik er eigenlijk te veel voor betaal, maar dat is dan maar zo.

Verder passen deze hendels heel goed bij de rest van de onderdelen. Ze zijn zwart met een stuk carbon er in en dat vind je op de rest van de motor ook overal terug. Zo past de tankdop perfect bij de rest omdat die van hetzelfde merk is in dezelfde stijl met carbon er in verwerkt. Verder zijn de doppen voor de vloeistoffen en zelfs de ventieldopjes ook van hetzelfde merk. Kost wel wat meer, maar maakt het geheel wel erg netjes met overal onderdelen van hetzelfde merk.

Kost wat, maar dan heb je ook wat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vlCOsyue5GiisFOYj2oqXaLV/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 02-04-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:21
Die chinese hendels zijn soms dik in orde, soms ook bagger. Heb zelf verschillende setjes gehad waarbij sommige identiek zijn aan de duurdere merken, maar sommige ook een beroerde pasvorm hebben. Vaak zit het probleem hem in het gaatje/palletje waar een deel van je hoofdremcilinder in komt, als die maar net een mm afwijkt of niet lekker aansluit zoals het hoort heb je een probleem... lees de topics op internet er maar op na.

Mocht ik ooit nog andere hendels willen dan hou ik het wel bij Titax / Vicma of gewoon lekker OEM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:58
Uh, mooi maar niet 160 euro mooi :'(. Ga die meuk er dan af slopen en normale hendels op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Ik twijfel er dus ook over wat je het beste kan doen. Aan de ene kant heb ik zoiets van, zoek een mooi model op eBay of MP. Aan de andere kant is het wel van belang dat het werkt zoals het moet werken. En als je door de goedkope hendels je remmechanisme verneukt, ben je nog verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bioflap schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:31:
Ik twijfel er dus ook over wat je het beste kan doen. Aan de ene kant heb ik zoiets van, zoek een mooi model op eBay of MP. Aan de andere kant is het wel van belang dat het werkt zoals het moet werken. En als je door de goedkope hendels je remmechanisme verneukt, ben je nog verder van huis.
Met het spul waarmee je eigen veiligheid nog een béétje in de "hand" (letterlijk en figuurlijk) kunt houden zou ik er niet al te lang over denken. Een paar stukjes aan "sier" carbon kuipdeeltjes..... Tsja, dat moet je pas later bepalen naar aanleiding van het gewicht aan munten in je eigen portemonaie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
wimmel_1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:21:
[...]

De rede waarom je 't NIET zou willen en gaan doen is vrij simpel: Vooral je remhendel is vrij precies qua vormgeving en dat wil zelfs per merk nog wel eens verschillen..,

Een remhendel welke niet 100% goed pást kan bijvoorbeeld op een paar tiende van een millimeter, en dus een volledig verkeerde pasmaat, al een blokkerende of niet goed werkende voorrem betekenen doordat de ontluchting van je rem niet lekker meer vrij komt als je de hendel los laat.

Made in China. :? ... Made ligt hier in Noord-Brabant aan de Maas en NIET in China >:)

En ja, er wordt genoeg degelijk materiaal gemaakt in China, gewoon 100% naar de normen en eisen van de fabrikanten, maar.... dat spul verkopen ze vervolgens niet middels Alibaba/AliExpress/Bang4Good tegen de laagste prijs maar direct aan de reseller welke er om vroeg, Titax/Brembo/Rizoma..... Bijvoorbeeld.
Is dit ech waar? Ik lees niks dan goede verhalen over de "imitatie" aftermarket hendels. Heb op een maar z'n R6 gereden waar aliexpress hendels van 2 tientjes opzitten en die zijn gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Erapaz schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:48:
[...]

Is dit ech waar? Ik lees niks dan goede verhalen over de "imitatie" aftermarket hendels. Heb op een maar z'n R6 gereden waar aliexpress hendels van 2 tientjes opzitten en die zijn gewoon prima.
Je weet niet wat je krijgt. Het kan dezelfde toleranties hebben als Titax of een ander goed merk, of het kan complete troep zijn wat gevaarlijk is. Persoonlijk heb ik het idee dat 90% goed is en ik heb er dus zelf ook jaren mee gereden, maar als je in de 10% komt die niet goed is heb je als je gaat remmen met 180 wel een probleem. Ik denk zelf dat het 9 van de 10 keer prima spul is, maar ja als het niet zo is ben je wel de lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Erapaz schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:48:
[...]

Ook de "Efteling" is in Noord-Brabant te vinden... Maar dit was en is écht geen sprookje uit Kaatsheuvel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:49:
[...]
Je weet niet wat je krijgt. Het kan dezelfde toleranties hebben als Titax of een ander goed merk, of het kan complete troep zijn wat gevaarlijk is. Persoonlijk heb ik het idee dat 90% goed is en ik heb er dus zelf ook jaren mee gereden, maar als je in de 10% komt die niet goed is heb je als je gaat remmen met 180 wel een probleem. Ik denk zelf dat het 9 van de 10 keer prima spul is, maar ja als het niet zo is ben je wel de lul.
Tja, en de Chinezen staan er om bekend dat ze goed zijn in het kopiëren van producten...
...dan is het ook lastig om nog te onderscheiden welke remhendels, die online worden aangeboden, goed/niet goed zijn. O-)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

caesar1000 schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:52:
[...]

Tja, en de Chinezen staan er om bekend dat ze goed zijn in het kopiëren van producten...
...dan is het ook lastig om nog te onderscheiden welke remhendels, die online worden aangeboden, goed/niet goed zijn. O-)
Kopieren óf dupliceren (van mallen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben vandaag eindelijk eens op stap geweest met mijn Sena 20S setje... Man wat ben ik blij, wat werkt dat goed. Vorige week al meer naar de Sena 20S geluisterd (Google Maps navi, FM Radio), werkte allemaal al prima.

Vandaag samen met mijn broer even kort gereden; geluidskwaliteit (spraak en gehoor) is echt perfect! Je kunt gewoon lekker praten onderweg, waar je normaal altijd loopt te hannesen (even doorgeven dat je moet tanken, even wat drinken, etc). Ook als je ver uit elkaar rijd, prima te verstaan (getest tot ongeveer 1 km achter elkaar rijden).

Gevolg is nu dat er een aantal mensen ineens ook een Sena 20S setje wilden hebben, die voelden zich nu buitengesloten :).

Enige is dat als ik nu mijn hoofd iets naar links buig, ik met mijn schouder tegen het volume wieltje kom (af en toe). Ja, ben blij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

wimmel_1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:53:
[...]
Kopieren of dupliceren (van mallen)?
Ze 'kopiëren' gewoon het design van bestaande, goede modellen die ook aangeboden worden op AliExpress etc. en voegen daar hun eigen toleranties aan toe en een iets lagere prijs. Daar gaat het dus mis. De ontwetende motorrijder koopt een setje omdat hij ziet dat het hetzelfde is, maar bv. €4 goedkoper en heeft een maand later problemen met het remmen.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:21:
[...]

Op zich een goed punt, maar wat wordt tegenwoordig niét in het oosten gemaakt? :+

Nou is die €140 op zich geen probleem, maar ik was gewoon serieus benieuwd. Geen zin om mijn verzekering uit te leggen waarom ik een koprol heb gemaakt en het vervolgens dubbel terug te betalen in extra premie. :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:57:
[...]

Op zich een goed punt, maar wat wordt tegenwoordig niét in het oosten gemaakt? :+

Nou is die €140 op zich geen probleem, maar ik was gewoon serieus benieuwd. Geen zin om mijn verzekering uit te leggen waarom ik een koprol heb gemaakt en het vervolgens dubbel terug te betalen in extra premie. :P
Ik denk niet dat we hier dezelfde discussie moeten gaan willen voeren als dat er elders op GOT al gevoerd wordt aangaande bijv. simpele USB laders? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:04:
[...]

Ik denk niet dat we hier dezelfde discussie moeten gaan willen voeren als dat er elders op GOT al gevoerd wordt aangaande bijv. simpele USB laders? :P
Nope, niet met mij in ieder geval. Ik bezuinig niet op veiligheid. :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Iets met te veel lean en geen ABS = blokkerend voorwiel? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:16:
[video]

Iets met te veel lean en geen ABS = blokkerend voorwiel? ;(
Die bocht is ook gewoon kut en heeft weinig grip. Die filmer staat daar niet voor niets, want als er ergens op de ring veel crashes zijn is het daar. Volgens mij deed ie niets fout en was er gewoon te weinig grip voor de hellingshoek.

Edit: Ik denk trouwens dat die fiets ook gewoon ABS heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 02-04-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

PilatuS schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:19:
[...]
Die bocht is ook gewoon kut en heeft weinig grip. Die filmer staat daar niet voor niets, want als er ergens op de ring veel crashes zijn is het daar. Volgens mij deed ie niets fout en was er gewoon te weinig grip voor de hellingshoek.

Edit: Ik denk trouwens dat die fiets ook gewoon ABS heeft.
Je ziet de neus van de motor plots duiken en kort daarna het voorwiel grip verliezen. Vandaar dat het mij leek dat het toch iets remmen te maken heeft. Als het voorwiel alleen door grip weg was geschoten dan was de neus niet vooraf zo gedoken.

En mocht die ZX-6R inderdaad ABS hebben gehad dan had de motor in dit geval hoogstwaarschijnlijk teveel lean om nog te helpen.

[ Voor 14% gewijzigd door caesar1000 op 02-04-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:22:
[...]

Je ziet de neus van de motor plots duiken en kort daarna het voorwiel grip verliezen. Vandaar dat het mij leek dat het toch iets remmen te maken heeft. Als het voorwiel alleen door grip weg was geschoten dan was de neus niet vooraf zo gedoken.

En mocht die ZX-6R inderdaad ABS hebben gehad dan had de motor op in dit geval hoogstwaarschijnlijk teveel lean om nog te helpen.
Dat duiken komt volgens mij gewoon door een hobbel in de weg. Dat kost sowieso ook gelijk een hoop grip als dat zo zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

LOL..... Da's Adenau, nét voor de tweede oprit/ingang. WTF doet hij daar dat 'ie zó onderuit gaat? Je blijft daar juist van je remmen áf omdat 't circuit aan't dalen is en vervolgens weer gaat stijgen ná een (bijna) haakse bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nu heb ik zelf absoluut geen verstand van zaken, maar het lijkt mij alsof 'ie de bocht ook veels te wijd aansnijdt?

Of is dat logisch, vanwege wat je later voor je kiezen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:39:
Nu heb ik zelf absoluut geen verstand van zaken, maar het lijkt mij alsof 'ie de bocht ook veels te wijd aansnijdt?

Die bocht gaat buiten het beeld weer flink naar rechts. Daar vliegen de meeste auto's ook in de grindbak.

Edit: Vrijwel gelijk na de intro begint het feest in die bocht.

YouTube: NÜRBURGRING CRASH COMPILATION 2016 - Nordschleife CRASH & FAIL C...

Vanaf 2:34 is het helemaal een zooitje daar, er ligt dan alleen wat olie op die plek.

[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 02-04-2017 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ervaring met intercomsystemen, d'r is een hoop te koop, het merkspul kost in Nederland kapitalen, maar de Chinezen hebben ook een hoop staan. voorbeeldje

Lastig om het kaf van het koren te scheiden, kan iemand me een beetje op weg helpen? Compatibiliteit tussen verschillende merken / types zal wel een ding zijn gok ik zo, dus we moeten iets okays hebben voor een groepje rijders :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2017 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:39:

Als je nog nooit op de "NS" (Nord-Schleife) hebt gereden dan bij dezen meteen het advies om dit de eerste keren écht rustig te doen zodat je kunt wennen aan de hoogteverschillen.

Vorige week al een keer de opmerking hier gemaakt dat ik best een keer rustig met wat mensen door de Eifel wil gaan rijden, maar de "NS".... Nope, niet met mensen welke 't circuit niet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Moet er niet aan denken om daar te rijden tussen alle auto's. Ik ga wel lekker naar babycircuit Lelystad toe hoor :P

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 02-04-2017 22:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 22:23
Vandaag maar eens - na 17 jaar een Shoei helm gedragen te hebben - een nieuwe helm gekocht. :)
En dit keer ook iets meer op veiligheid gelet: in plaats van compleet mat zwart (zoals de vorige helm ook was) nu van gele strepen voorzien:

HJC RPHA 70

Afbeeldingslocatie: https://www.goetz-motorsport.de/media/image/product/157561/lg/helm-hjc-rpha-70-dipol-mc-4hsf-schwarz-fluo-silber-grxxs-xxl-gratis-sturmhaube-aus-seide.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:49:
[...]

Als je nog nooit op de "NS" (Nord-Schleife) hebt gereden dan bij dezen meteen het advies om dit de eerste keren écht rustig te doen zodat je kunt wennen aan de hoogteverschillen.
Ik was sowieso niet van plan om de NS te gaan pakken, heb niets te compenseren :P
Verwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:49:
Hebben jullie ervaring met intercomsystemen, d'r is een hoop te koop, het merkspul kost in Nederland kapitalen, maar de Chinezen hebben ook een hoop staan. voorbeeldje

Lastig om het kaf van het koren te scheiden, kan iemand me een beetje op weg helpen? Compatibiliteit tussen verschillende merken / types zal wel een ding zijn gok ik zo, dus we moeten iets okays hebben voor een groepje rijders :)
Ik heb een Sena S20 dual-set, maar eerlijk gezegd nog nooit als dusdanig gebruikt :+ Werkt prima voor m'n Spotify vanaf m'n telefoon voor woon-werkverkeer, maar meer kan ik er dus niet over zeggen :P

Het feit dat ik bij 160 km/h m'n muziek niet zo goed hoor, wijd ik aan de best wel gehorige helm :)

Grappige is daarbij dus ook dat m'n gesprekspartner (heb er incidenteel wel eens mee gebeld op de snelweg) mij nog wel kon horen (want geruis-onderdrukking enzo), maar ik diegene niet vanwege m'n el-cheapo HJC-helm :P

[ Voor 60% gewijzigd door Osiris op 02-04-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:09:
[...]

Ik was sowieso niet van plan om de NS te gaan pakken, heb niets te compenseren :P
Juist dán is 't leuk om "das RING" een keer volledig te rijden én dat stickertje op je auto/motor te mógen plakken, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hcv9Pzr.png

Dat ding dat ik in gedachten had bleek totaal wat anders te zijn :$... Dus alsnog een gekocht.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:11:
[...]

Juist dán is 't leuk om "das RING" een keer volledig te rijden én dat stickertje op je auto/motor te mógen plakken, toch?
Ik zou niet weten waarom eerlijk gezegd. Zo'n sticker boeit me wer-ke-lijk geen ene flikker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:12:
[...]

Ik zou niet weten waarom eerlijk gezegd. Zo'n sticker boeit me wer-ke-lijk geen ene flikker :P
Maar je wil wél een keer.... "das Ring" fahren, nu....Waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:13:
[...]

Maar je wil wél een keer.... das Ring fahren, nu....Waarschijnlijk.
:D Nope.. No I don't :P

Zolang ik nog steeds een uitdaging zie ik die ene bocht die ik bijna dagelijks neem op woon-werk, begin ik niet aan zulk soort fratsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:15:
[...]

:D Nope.. No I don't :P

Zolang ik nog steeds een uitdaging zie ik die ene bocht die ik bijna dagelijks neem op woon-werk, begin ik niet aan zulk soort fratsen ;)
Eigenlijk wel jammer dat je er zo over denkt. Het is (gewoon) een stukje TOL weg wat toevallig in een erg mooi gebied ligt en dan ook nog eens in een cirkeltje van ± 22Km opgesteld is.

Ik zie hier dat mensen speciaal naar de Dld. Autobahnen rijden om te kijken of d'r motorfietsen écht wel + 300Km/h halen.... Het laatste stukje op de NS is dat ook te doen én je kunt daarna meteen je remmen testen als de slagbomen bij de huidige start/finisch dícht liggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:09:
Ik heb een Sena S20 dual-set, maar eerlijk gezegd nog nooit als dusdanig gebruikt :+ Werkt prima voor m'n Spotify vanaf m'n telefoon voor woon-werkverkeer, maar meer kan ik er dus niet over zeggen :P

Het feit dat ik bij 160 km/h m'n muziek niet zo goed hoor, wijd ik aan de best wel gehorige helm :)

Grappige is daarbij dus ook dat m'n gesprekspartner (heb er incidenteel wel eens mee gebeld op de snelweg) mij nog wel kon horen (want geruis-onderdrukking enzo), maar ik diegene niet vanwege m'n el-cheapo HJC-helm :P
Klinkt goed, de reviews zijn ook positief, beter dan over de Cardo's. Hoe doe je dat met windgeruis, heb je nog normale oordoppen in? Ik ben nog een beetje zoekende, voor mij alleen zouden een stel dempende audiodoppen een optie kunnen zijn, maar met alleen de telefoon eraan kunnen we onderling niet ouwehoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:22:
[...]

Eigenlijk wel jammer dat je er zo over denkt. Het is (gewoon) een stukje TOL weg wat toevallig in een erg mooi gebied ligt en dan ook nog eens in een cirkeltje van ± 22Km opgesteld is.

Ik zie hier dat mensen speciaal naar de Dld. Autobahnen rijden om te kijken of d'r motorfietsen écht wel + 300Km/h halen.... Het laatste stukje op de NS is dat ook te doen én je kunt daarna meteen je remmen testen als de slagbomen bij de huidige start/finisch dícht liggen >:)
Nou ja, jammer jammer.. Ik zie motorrijden zeker wel als "hobby" (ik word er serieus heel erg blij van om te doen), maar in 99,9 % van de gevallen gebruik ik hem simpelweg als vervoermiddel om van A naar B te gaan. Ik kan me serieus niet meer herinneren dat ik de motor gepakt heb om "even een stukje te gaan rijden", jaren geleden.

Dingen als de NS zijn gewoonweg niet aan de orde voor me. De motor is voor mij zoals de meeste mensen een auto zien.
Verwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:31:
[...]

Klinkt goed, de reviews zijn ook positief, beter dan over de Cardo's. Hoe doe je dat met windgeruis, heb je nog normale oordoppen in? Ik ben nog een beetje zoekende, voor mij alleen zouden een stel dempende audiodoppen een optie kunnen zijn, maar met alleen de telefoon eraan kunnen we onderling niet ouwehoeren :)
Ja, ik heb óók nog op maat gemaakte doppen in. Dat helpt natuurlijk niet met de muziek-kwaliteit, die dan ook altijd op z'n hardst staat. Volgens m'n huisgenote goed te horen buiten de helm :+

Zoals ik al zei, ik heb hem dus nog nooit geprobeerd als intercom. Mijn voornaamste doel was muziek en da's redelijkerwijs voor dat doel gelukt. Woon-werkverkeer is ook voornamelijk snelweg, dus ik accepteer eventueel windgeruis, dat neem ik m'n Sena niet kwalijk. (Vooral i.c.m. een helm van € 250 ofzo..) Daarnaast nog FlitsMeister en/of Google Maps Navigation kunnen horen is alleen maar makkelijk ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 02-04-2017 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:35:
[...]

Nou ja, jammer jammer.. Ik zie motorrijden zeker wel als "hobby" (ik word er serieus heel erg blij van om te doen), maar in 99,9 % van de gevallen gebruik ik hem simpelweg als vervoermiddel om van A naar B te gaan. Ik kan me serieus niet meer herinneren dat ik de motor gepakt heb om "even een stukje te gaan rijden", jaren geleden.

Dingen als de NS zijn gewoonweg niet aan de orde voor me. De motor is voor mij zoals de meeste mensen een auto zien.
Bij mij staat 't spul (meerdere motoren) helaas vaak alleen maar stil doordat ik vanwege m'n werkzaamheden amper tijd heb om er mee te gaan rijden. Woon/Werk (A/B) is vaak niet eens mogelijk vanwege de IT rommel welke ik mee moet slepen en ik 't niet verantwoord vind om een zelfs alleen maar een laptop in een rugzak te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amai Amai t zit niet mee, na 3 dagen rijden wil die vandaag niet meer starten :(

Contact aan startknop in en alles valt uit geen enkel teken van leven meer. Dus maar even een flink sprintje trekken in zijn 3 (2 draaide die niet snel genoeg) en na 2 pogingen sprong die weer aan en liep perfect. Eenmaal aangekomen op bestemming vol goed vertrouwen weer uitgezet, maar nee ook toen niet starten.

Lijkt wel alsof de kabel van de accu gewoon los is getrilt? Tot nu toe werkte alles goed en sprong ie elke keer meteen aan, accu kapot kan ik me dus niet voorstellen. Ook is ie de afgelopen dagen 2x spontaan uitgevallen voor het stoplicht, waarna die niet meer aan wou, toen werkte ie weer spontaan na paar keer contact aan maar nu helaas niet.

Gelukkig gekocht met 3 maanden garantie, dus morgen ff kijken of misschien gewoon de accu pool los is getrild en anders maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:42:
[...]

Bij mij staat 't spul (meerdere motoren) helaas vaak alleen maar stil doordat ik vanwege m'n werkzaamheden amper tijd heb om er mee te gaan rijden. Woon/Werk (A/B) is vaak niet eens mogelijk vanwege de IT rommel welke ik mee moet slepen en ik 't niet verantwoord vind om een zelfs alleen maar een laptop in een rugzak te proppen.
Ik prop alles in een tanktas.. En met proppen is dat soms letterlijk flink proppen :+ Want inderdaad, een rugzak is verre van ideaal, ook al zit er geen laptop in ofzo. Risicovol. Al past er in m'n tanktas geen laptop inderdaad ;) Wel m'n tablet inc. cover :)

Oh en diezelfde tanktas is bijna een keer van m'n tank gewaaid :') Bleef nog nét achter m'n linker-arm hangen thank IPU, alle belangrijke shit zat er in, huissleutels, portemonnee enzo.. :X

[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 02-04-2017 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwaar het risicovol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik gún 't niemand, maar een laptop in je rug tijdens een "schuiver"..... Helaas voor de laptop, maar m'n eigen rug is me toch net écht iets heiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
wimmel_1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:51:
[...]

Ik gún 't niemand, maar een laptop in je rug tijdens een "schuiver"..... Helaas voor de laptop, maar m'n eigen rug is me toch net écht iets heiliger.
Dat dus. Ik zie tegenwoordig steeds meer mensen die op een GS rijden, maar vervolgens wel een rugzak om doen? Waar heb je dan de GS voor? 8)7

Verder, waarom zijn sommige motor-rugzakken voorzien van een harde plastic shell? Lijkt mij juist gevaarlijk bij een schuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In motorrugzakken van Kriega kan je een backprotector stoppen. Maar zelf kies ik liever voor een Kriega US-20 die ook als messenger bag te gebruiken is.

/me is ook niet zo'n fan van het dragen van een rugzak op de motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik draag wel een rugzak voor mijn woonwerk. Ik heb een kleine tailpack op de motor zitten, maar daar kan ik niet EN mijn kleding / schoenen in kwijt EN laptop etc. Heb een tanktas geprobeerd, maar vind het gruwelijk in de weg zitten bij het tanken en daarnaast als hij echt vol is (en dus hoog) zit hij mij in de weg.
Ik snap de overwegingen voor het mogelijk onderuit gaan, maar heb het risico op laag ingeschat :+ (hoe slim dat ook mag zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Miss_80 schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:41:
Ik draag wel een rugzak voor mijn woonwerk. Ik heb een kleine tailpack op de motor zitten, maar daar kan ik niet EN mijn kleding / schoenen in kwijt EN laptop etc. Heb een tanktas geprobeerd, maar vind het gruwelijk in de weg zitten bij het tanken en daarnaast als hij echt vol is (en dus hoog) zit hij mij in de weg.
Ik snap de overwegingen voor het mogelijk onderuit gaan, maar heb het risico op laag ingeschat :+ (hoe slim dat ook mag zijn).
Waarom niet een Kriega US20 of 30 dan?
Ik rijd dagelijks naar mijn werk met een US30: schoenen, broek, trui, extra setje handschoenen, eten en ruime laptoptas, allemaal zonder probleem ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:22

4x2

lộn xộn quá

wimmel_1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:29:
LOL..... Da's Adenau, nét voor de tweede oprit/ingang. WTF doet hij daar dat 'ie zó onderuit gaat? Je blijft daar juist van je remmen áf omdat 't circuit aan't dalen is en vervolgens weer gaat stijgen ná een (bijna) haakse bocht.
Uhh, nee, dit is Bruennchen, dat is op 3/4 van het circuit.
Hij schat gewoon de bocht verkeerd in (zoals iedereen die dr daar uit vliegt, zo glad is die bocht in het droog nl niet, nat vooral uitgaand)
De bocht knijpt iets en lijkt minder scherp dan ie is, hobbels vallen dr overigens ook wel mee.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Anoshky schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:44:
[...]

Waarom niet een Kriega US20 of 30 dan?
Ik rijd dagelijks naar mijn werk met een US30: schoenen, broek, trui, extra setje handschoenen, eten en ruime laptoptas, allemaal zonder probleem ;)
Waarschijnlijk omdat ik er nog nooit van gehoord heb O-) . Ik was alleen bekend met oxford en die vond ik veel te ingewikkeld voor snel op en af halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 11:17
wimmel_1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:11:
[...]

Been there, done that, got the sticker!

Rondje of 8-10 gemaakt inmiddels op de motor, blijft een prachtige ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Afgelopen zaterdag mijn eerste testrit gemaakt. Ik heb mijn rijbewijs vanaf februari maar door drukke agenda nog geen kans gehad om ergens een proefrit te maken. Gedurende de afgelopen paar maanden zag ik dat bij een motorzaak in de buurt een Honda Transalp te koop stond. Woensdag gebeld en zaterdag mijn eerste (hele korte) ritje gemaakt. 20 minuten gereden, geen snelweg of provinciale wegen. Heb de snelheid en hoge versnellingen niet goed kunnen testen. Motor zag er verder prima uit: nieuwe tandwielen en ketting en verder alles top.

Vandaag moet ik bellen of ik akkoord ga met zijn prijs. Nog een paar uur om erover na te denken dus. Waarom kan ik niet gewoon een loterij winnen. Dan zijn die geldzorgen een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 08:43

byn124

Thunderace

steveman schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:12:
[afbeelding]

Dat ding dat ik in gedachten had bleek totaal wat anders te zijn :$... Dus alsnog een gekocht.
Dus wat was het nou, ik ben benieuwd! :+

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
wimmel_1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:51:
[...]

Ook de "Efteling" is in Noord-Brabant te vinden... Maar dit was en is écht geen sprookje uit Kaatsheuvel.
Thanks, heb wat onderzoek gedaan en de door jou beschreven problemen komen inderdaad voor met de goedkope ebay/aliexpress hendels.

Veiligheid voor alles, dus ik houd de standaard hendels wel. Ik heb liever zwarte shorties, maar ga het risico niet lopen. Er staan genoeg andere wensen op de TODO lijst voordat ik 150 euro aan een setje hendels ga uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bioflap schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:01:
[...]

Dat dus. Ik zie tegenwoordig steeds meer mensen die op een GS rijden, maar vervolgens wel een rugzak om doen? Waar heb je dan de GS voor? 8)7

Verder, waarom zijn sommige motor-rugzakken voorzien van een harde plastic shell? Lijkt mij juist gevaarlijk bij een schuiver.
Weet je wel wat zo'n kofferset kost?? :P Als je die GS hebt afgerekend ben je blij als je nog genoeg op je rekening hebt om te tanken!

Toch, ik heb pas een half ritje ( :+ ) met de Super Tenere gereden, en ik vind zo'n topkoffer nu al geweldig. Alsnog komt mijn vertrouwde tanktasje er weer op, maar daar zit dan alleen nog maar mijn telefoon en huissleutels in. En de Tomtom als ik ergens stop. En mijn portemonnee. Maar de rest kan ik dan lekker op de motor laten zitten.

Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan de Nordschleife vergeleken met de rest van de Eifel? Ik hebin de Eifelr op de weggetjes die ik rij nog nooit echt last van gehad dat er een snelheidslimiet is, terwijl je daar toch uitdagend kunt sturen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

On2wheels.nl (Thanx Charrel)

Zelf vond ik er nog een in mijn bestelhistorie:
sparks-online.eu

Misschien goed om enkele webshops met goede ervaringen in de TS op te nemen? Maar, mijn beste ervaringen zijn alsnog met webshops die zijn verbonden aan fysieke winkels. Hans van Wijk bijvoorbeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

LordKnox schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:24:
Afgelopen zaterdag mijn eerste testrit gemaakt. Ik heb mijn rijbewijs vanaf februari maar door drukke agenda nog geen kans gehad om ergens een proefrit te maken. Gedurende de afgelopen paar maanden zag ik dat bij een motorzaak in de buurt een Honda Transalp te koop stond. Woensdag gebeld en zaterdag mijn eerste (hele korte) ritje gemaakt. 20 minuten gereden, geen snelweg of provinciale wegen. Heb de snelheid en hoge versnellingen niet goed kunnen testen. Motor zag er verder prima uit: nieuwe tandwielen en ketting en verder alles top.

Vandaag moet ik bellen of ik akkoord ga met zijn prijs. Nog een paar uur om erover na te denken dus. Waarom kan ik niet gewoon een loterij winnen. Dan zijn die geldzorgen een stuk minder.
Specs/toestand/prijs? Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:37

charrel

Cortisol4life..

DrivinUCrazy schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:00:
[...]

On2wheels.nl (Thanx Charrel)

Zelf vond ik er nog een in mijn bestelhistorie:
sparks-online.eu

Misschien goed om enkele webshops met goede ervaringen in de TS op te nemen? Maar, mijn beste ervaringen zijn alsnog met webshops die zijn verbonden aan fysieke winkels. Hans van Wijk bijvoorbeeld. :)
on2wheels vind ik een erg fijne winkel/ kerel, Abe is super vriendelijk en altijd klaar om even ergens over mee te denken of wat dingen op te zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
DrivinUCrazy schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:38:
[...]

Weet je wel wat zo'n kofferset kost?? :P Als je die GS hebt afgerekend ben je blij als je nog genoeg op je rekening hebt om te tanken!

Toch, ik heb pas een half ritje ( :+ ) met de Super Tenere gereden, en ik vind zo'n topkoffer nu al geweldig. Alsnog komt mijn vertrouwde tanktasje er weer op, maar daar zit dan alleen nog maar mijn telefoon en huissleutels in. En de Tomtom als ik ergens stop. En mijn portemonnee. Maar de rest kan ik dan lekker op de motor laten zitten.

Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan de Nordschleife vergeleken met de rest van de Eifel? Ik hebin de Eifelr op de weggetjes die ik rij nog nooit echt last van gehad dat er een snelheidslimiet is, terwijl je daar toch uitdagend kunt sturen.
Natuurlijk is zo'n kofferset duur, maar je kan ook gewoon een tas achterop je zadel binden? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Bioflap schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:03:
[...]

Natuurlijk is zo'n kofferset duur, maar je kan ook gewoon een tas achterop je zadel binden? :9
Afhankelijk van het type motor kun je natuurlijk ook gewoon een paar melkkratten aanbinden.
En daar bovenop een rol zeil van de bouwmarkt met daarin de tent en slaapzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:31
Jolke schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:54:
Vandaag maar eens - na 17 jaar een Shoei helm gedragen te hebben - een nieuwe helm gekocht. :)
En dit keer ook iets meer op veiligheid gelet: in plaats van compleet mat zwart (zoals de vorige helm ook was) nu van gele strepen voorzien:

HJC RPHA 70

[afbeelding]
Ben benieuwd hoe je de HJC ervaart na jaren Shoei te hebben gedragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
HTT-Thalan schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:18:
[...]

Afhankelijk van het type motor kun je natuurlijk ook gewoon een paar melkkratten aanbinden.
En daar bovenop een rol zeil van de bouwmarkt met daarin de tent en slaapzak.
Dan zou het toch geweldig zijn om 2 kratjes Grolsch aan de motor te hangen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Willem30 schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:19:
[...]

Ben benieuwd hoe je de HJC ervaart na jaren Shoei te hebben gedragen. :)
Dat kan ik je ook wel zeggen ;)

Shoei is veel stiller ;) hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Bioflap schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:36:
[...]

Dan zou het toch geweldig zijn om 2 kratjes Grolsch aan de motor te hangen _/-\o_
Wat houd je tegen :*)

Afbeeldingslocatie: https://i49.photobucket.com/albums/f300/happypatking/xrv%20national%20meet/DSCF2810.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.horizonsunlimited.com/hubb/attachments/travel-bikes-for-sale-wanted/13617d1408024808-africa-twin-2002-sale-egypt-p1030119.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.horizonsunlimited.com/hubb/attachments/travel-bikes-for-sale-wanted/15098d1430385566-lancashire-uk-sale-honda-africa-ian-29-april-2015-313.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Zijn hier mensen die gebruik maken van een systeemhelm of rijdt het meerendeel met een integrale helm? Mijn helm is ruim 10 jaar oud en moet eigenlijk vervangen worden (hoe lekker ik hem ook vind zitten). Omdat ik met name woon / werk verkeer rij en vooral met tanken het op en afzetten van een helm irritant vind (geen mega drama, maar gewoon irritant met de oordopjes enzo) zit ik te kijken naar een systeemhelm. Vanuit de verschillende review op het internet kom ik al snel uit bij Schubert of Shoei waarbij het verschil vooral in pasvorm zit. Shoei draag ik nu ook, dus ik vermoed dat die helm sowieso goed zal zitten.

Van wat ik er over gelezen heb, is een systeemhelm zwaarder dan een integraal helm en luidruchtiger. Ik vroeg me af of er iemand dezelfde switch heeft gemaakt en hier wat over kan zeggen? En kennen we hier dealers die akkoord gaan met een proefrit voor je helm? Uiteindelijk is het ook de combi met de motor die bepalend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:11
Miss_80 schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:18:
Zijn hier mensen die gebruik maken van een systeemhelm of rijdt het meerendeel met een integrale helm? Mijn helm is ruim 10 jaar oud en moet eigenlijk vervangen worden (hoe lekker ik hem ook vind zitten). Omdat ik met name woon / werk verkeer rij en vooral met tanken het op en afzetten van een helm irritant vind (geen mega drama, maar gewoon irritant met de oordopjes enzo) zit ik te kijken naar een systeemhelm. Vanuit de verschillende review op het internet kom ik al snel uit bij Schubert of Shoei waarbij het verschil vooral in pasvorm zit. Shoei draag ik nu ook, dus ik vermoed dat die helm sowieso goed zal zitten.

Van wat ik er over gelezen heb, is een systeemhelm zwaarder dan een integraal helm en luidruchtiger. Ik vroeg me af of er iemand dezelfde switch heeft gemaakt en hier wat over kan zeggen? En kennen we hier dealers die akkoord gaan met een proefrit voor je helm? Uiteindelijk is het ook de combi met de motor die bepalend is
Dit jaar ga ik met mn integraalhelm beginnen met rijden, maar volgend seizoen switch ik wel naar een systeemhelm

Ik heb zelf de C3 Pro opgehad en vond die niet zwaarder dan de IS-17 die ik heb. Hij is volgens mij volgens de specs ook zelfs lichter.

Ik weet niet welke regio je zit maar bij Motorkledingcenter mag je de helm wel uitproberen (ritje maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

HTT-Thalan schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:01:
[...]

Specs/toestand/prijs? Linkje?
https://www.motoroccasion...-v-transalp-m1234093.html

Afgesproken prijs is 3450. Hier zit dan een nieuwe topkoffer bij en 2 maanden garantie.
Voor mijn gevoel wel een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32

Als dat je enige reden is om een systeemhelm te overwegen: alleen nog maar tanken bij onbemande tankstations, is dat probleem ook weg. Doe ik zelf ook :Y)

Ik heb vorig jaar een nieuwe helm gekocht (dacht ik, kan ook 2 jaar geleden zijn), zat toen ook te twijfelen of ik niet een systeemhelm zou willen. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik geen lekker zittende systeemhelm vinden die ik ook nog eens mooi vind (het oog wil ook wat..), dus aan mijn ervaring heb je niet zoveel.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

Ik heb zelf de Schuberth E1 (fucking duur maar was een goede actie) en ik vind hem tot nu toe (op de 30 minuten dat ik er mee gereden heb :P) wel fijn om te gebruiken. Weinig ruis en inderdaad fijn om even de klep omhoog te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Tankiej schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:40:
[...]

Als dat je enige reden is om een systeemhelm te overwegen: alleen nog maar tanken bij onbemande tankstations, is dat probleem ook weg. Doe ik zelf ook :Y)

Ik heb vorig jaar een nieuwe helm gekocht (dacht ik, kan ook 2 jaar geleden zijn), zat toen ook te twijfelen of ik niet een systeemhelm zou willen. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik geen lekker zittende systeemhelm vinden die ik ook nog eens mooi vind (het oog wil ook wat..), dus aan mijn ervaring heb je niet zoveel.. :+
Nou ja, communiceren met anderen als we tijdens een tourtochtje (die 1 of 2 die ik maak per jaar) voor de zoveelste keer stil moeten staan voor al 'zeikers' :P is ook wel makkelijk. Hoef ik niet steeds de helm af te doen (praten met helm op vind ik altijd wat onpersoonlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Erapaz schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:35:
[...]

Thanks, heb wat onderzoek gedaan en de door jou beschreven problemen komen inderdaad voor met de goedkope ebay/aliexpress hendels.

Veiligheid voor alles, dus ik houd de standaard hendels wel. Ik heb liever zwarte shorties, maar ga het risico niet lopen. Er staan genoeg andere wensen op de TODO lijst voordat ik 150 euro aan een setje hendels ga uitgeven.
Tja, voor mij is het gewoon een noodzaak. Ik heb vrij kleine handen en ik merk dat het aangrijppunt vand e koppeling nét te ver weg zit om lekker te bedienen, wat soms wat onaangenaam schakelt en na een tijdje ga ik het gewoon voelen in mijn hand. Snap niet dat ze de rem wel standaard verstelbaar maken, maar de koppeling niet.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

LordKnox schreef op maandag 3 april 2017 @ 11:36:
[...]

https://www.motoroccasion...-v-transalp-m1234093.html

Afgesproken prijs is 3450. Hier zit dan een nieuwe topkoffer bij en 2 maanden garantie.
Voor mijn gevoel wel een nette prijs.
Op het Transalpforum kun je soms voor meer dan 1000 euro minder zo'n motor kopen. Voor een dealer is het een te verwachten prijs, maar ik vind hem nog wel aan de hoge kant (en dat zeg ik ook deels omdat ik zelf een beetje te veel betaald heb bij een dealer, voortschrijdend inzicht enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

HTT-Thalan schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:11:
[...]

Op het Transalpforum kun je soms voor meer dan 1000 euro minder zo'n motor kopen. Voor een dealer is het een te verwachten prijs, maar ik vind hem nog wel aan de hoge kant (en dat zeg ik ook deels omdat ik zelf een beetje te veel betaald heb bij een dealer, voortschrijdend inzicht enzo).
Nja, ik heb ook op TransalpClub gekeken maar voor een motor uit 2005 met zo weinig op de teller kom ik vaak toch uit op eenzelfde bedrag. Daarnaast vind ik deze garage ook fijn omdat die dicht bij mij zit. Als er problemen zijn, kan ik daar altijd terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_moto
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 12:59
LordKnox schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:20:
[...]

Nja, ik heb ook op TransalpClub gekeken maar voor een motor uit 2005 met zo weinig op de teller kom ik vaak toch uit op eenzelfde bedrag. Daarnaast vind ik deze garage ook fijn omdat die dicht bij mij zit. Als er problemen zijn, kan ik daar altijd terug gaan.
Ik heb ook even rondgeneust, maar het enige wat ik kan opmerken is dat het een marktconform prijs is voor deze motor. Bij een dealer natuurlijk.

Hij ziet er goed uit en een dealer in de buurt, die een goede naam heeft, is altijd fijn d:)b

Wat mij betreft vind ik dat een paar extra euro's wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

-tom-562 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 09:42:
[...]

[...]

Ik heb een GSX-R600 te koop (zie mijn signature)
-<170kg droog
-Digitale KM-teller
-Injectie, dus geen choke
:+
Heb je nou serieus een pedobear sticker op je brommert? :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:12

-tom-562

Oliesjeik

steveman schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:42:
[...]

Heb je nou serieus een pedobear sticker op je brommert? :D
Haha :D Een jaar of 6 geleden had ik een partij stickers via ebay besteld, waar o.a. ook een stapel pedobear stickers bij zaten. Die heb ik toen op wat voertuigen van mij en wat vrienden geplakt :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
@PilatuS
Er kwam hier net een RC9 met quickshifter langs het pand rijden. Wat een heerlijk geluid is dat zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:12
wimmel_1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 22:29:
Adenau? Dat is toch echt Brünnchen in de video, ook wel bekend als de Youtube bocht. De tweede op/af rit van de baan ben je hier al lang en breed voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bioflap schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:13:
@PilatuS
Er kwam hier net een RC9 met quickshifter langs het pand rijden. Wat een heerlijk geluid is dat zeg!
RC8 :P

De mijne klink ook zeker lekker. Helaas doet de QS niet zoveel met het geluid alleen. Bij een S1000RR heb je altijd van die klappen bij het doorschakelen met een QS, dat heeft de mijne helaas niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:28
LordKnox schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:20:
[...]

Een Twin is geen optie?
Ik mis bij de twin wel eens power dus bij een alp zal het niet veel beter zijn denk ik dan.
Ook grondspeling en dergelijke.

Eigenlijk zijn alle nieuwere alps toerfietsen met ergens aan de horizon een offroad look.

Dus als je echt offroad wil zou ik eerder nog xt660z of AT of XTZ750 etc kijken.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p526x296/17757637_10211396293337449_4811362524893836228_n.jpg?oh=4a22205f693f65b0fd4dc15b95d1e09d&oe=5997BF2B
Ze leggen hier in de buurt een nieuwe weg aan, van mij mogen ze stoppen want het is nu 10km lange crossbaan zonder medeweggebruikers en flitspalen!! gister met 120km/h overheen geknald en dat is beter dan de originele weg waar je 80 mag en drukte is _/-\o_

Af en toe zorgen die keien best voor zweet handjes omdat je achterwiel ineens opzij knalt :D

[ Voor 27% gewijzigd door kneusteun op 03-04-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
PilatuS schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:52:
[...]

RC8 :P

De mijne klink ook zeker lekker. Helaas doet de QS niet zoveel met het geluid alleen. Bij een S1000RR heb je altijd van die klappen bij het doorschakelen met een QS, dat heeft de mijne helaas niet.
Haha een RC8 kon het ook zijn ja :D
Ik vind het gewoon mooi dat je hem zo snel hoort schakelen. Prachtig geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

kneusteun schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:56:
[...]

Een Twin is geen optie?
Ik mis bij de twin wel eens power dus bij een alp zal het niet veel beter zijn denk ik dan.
Ook grondspeling en dergelijke.

Eigenlijk zijn alle nieuwere alps toerfietsen met ergens aan de horizon een offroad look.

Dus als je echt offroad wil zou ik eerder nog xt660z of AT of XTZ750 etc kijken.

[afbeelding]
Ze leggen hier in de buurt een nieuwe weg aan, van mij mogen ze stoppen want het is nu 10km lange crossbaan zonder medeweggebruikers en flitspalen!! gister met 120km/h overheen geknald en dat is beter dan de originele weg waar je 80 mag en drukte is _/-\o_

Af en toe zorgen die keien best voor zweet handjes omdat je achterwiel ineens opzij knalt :D
Ja ik heb de Twin ook overwogen. Alleen heb ik er nog geen gevonden in mijn budget (maximaal 4000) en eisenlijst (max 60K op de teller, koffer) binnen mijn reikwijdte. De meeste Twins zijn op meer dan 2 uur rijden en dat komt mij nooit zo lekker uit.

Zojuist wel gebeld met de dealer van de Transalp. Er zitten geen onderhoudsboekjes bij de motor, dat vind ik toch een stuk minder. Dat betekent dat ik niet kan zien of er 20K mee gereden is of 120K. Gebaseerd op de look-and-feel neig ik nog steeds naar 20K maar ik kan dus niet verklaren wat er die eerste tijd mee gedaan is. Dan wordt de prijs van 3450 toch een stuk minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bioflap schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:10:
[...]

Haha een RC8 kon het ook zijn ja :D
Ik vind het gewoon mooi dat je hem zo snel hoort schakelen. Prachtig geluid!
Het rijd ook nog eens erg lekker en leuk. Heerlijk om met gas open supersnel te schakelen. De koppeling is ook nog eens lomp zwaar. Dus die minder nodig hebben is wel fijn :P
Pagina: 1 ... 19 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.