Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.242 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:44

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

kneusteun schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:28:
[...]

Lekker bezig! dat ga je wel merken met rijden, en ik moet zeggen een goed balhoofdlager is ook een wereld van verschil.
Dat komt volgende maand wel, morgen is de jaarlijkse (gratis!) inspectiedag van de club, dus dan lopen ze hem sowieso van voor tot achter na, dan weet ik wat ik verder nog moet aanpakken.

Zodra dat lager vervangen word komt er ook een LED lamp in de H4 casing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:09

Ethirty

Who...me?

HTT-Thalan schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:06:
Goed, ik ging dus naar de dichtstbijzijnde Transalp Clubdealer, voor een nieuwe remleiding.
Hij had op mijn foto's namelijk gespot dat het nou een 'ouwetje' was en vervangen voor staal is slim.

Onderdelen zijn cheap en het klusje is zo geklaard, hoor ik nog.

Voor ik het wist stond ze er zo bij:

[afbeelding]

Na het demonteren van de remleiding viel het me op dat de vorkhoes links gescheurd was. Maarja, dan moet de veerpoot eruit, dus dat moet dan maar nu we toch bezig zijn.

"Heb je de vorkolie wel eens vervangen?" vraagt hij. Nee....
Nou ja, de boel ligt er nou toch uit...

En die remklauw heeft ook een klemmende zuiger...

Nadat hij constateerde dat de balhoofdlager waarschijnlijk uit hetzelfde jaartal stamt als dat restje prut (mét rotte eieren-lucht, het was bijna totaal verteerd) dat nog uit de veerpoten kwam druppelen, vond ik het mooi geweest, dat komt een volgende keer wel.

Gelukkig zijn de remmen en veren nu weer helemaal fris :).
Als je dit elke maand doet is hij binnen no-time volledig gerestaureerd tot nieuwstaat. :D

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
HTT-Thalan schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:32:
[...]

Dat komt volgende maand wel, morgen is de jaarlijkse (gratis!) inspectiedag van de club, dus dan lopen ze hem sowieso van voor tot achter na, dan weet ik wat ik verder nog moet aanpakken.

Zodra dat lager vervangen word komt er ook een LED lamp in de H4 casing.
Is dat in Elburg?

De lucht van verrotte vorkolie is echt om over je nek te gaan. Heb twee weken geleden de poten van de cb600 gereviseerd. De lucht was niet te harden. Maar als het eenmaal gedaan is ben je er met een beetje geluk weer een jaartje of drie, vier vanaf :) Alhoewel je volgens het handboek de vorkolie om de twee jaar moet verversen geloof ik.

Ziet er goed uit die posbank! Lekker bochtjes maar wel druk.

[ Voor 33% gewijzigd door wilco1985 op 31-03-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ethirty schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:33:
[...]

Als je dit elke maand doet is hij binnen no-time volledig gerestaureerd tot nieuwstaat. :D
Functie boven vorm :P. Ze hoeft niet mooi te zijn, als alles maar goed en veilig werkt, dus ik doe wel preventief onderhoud en hou me aan de voorschriften.
wilco1985 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:34:
De lucht van verrotte vorkolie is echt om over je nek te gaan. Heb twee weken geleden de poten van de cb600 gereviseerd. De lucht was niet te harden. Maar als het eenmaal gedaan is ben je er met een beetje geluk weer een jaartje of drie, vier vanaf :) Alhoewel je volgens het handboek de vorkolie om de twee jaar moet verversen geloof ik.
Ik weet niet of je (kleine) kinderen hebt (gehad) maar ik ben wel wat stank gewend, sowieso opgegroeid in een agrarisch gebied dus elke lente ruikt het langs de snelweg weer naar vroeger ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 14:57
Dryhte schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 16:00:
[...]

[...]

Niet dus, deze heeft een uitgangsvermogen van 5W
dan gaat het feestje niet door, want de boetes hiervoor zijn niet mals geloof ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
HTT-Thalan schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:37:
[...]
Functie boven vorm :P. Ze hoeft niet mooi te zijn, als alles maar goed en veilig werkt, dus ik doe wel preventief onderhoud en hou me aan de voorschriften.
[...]
Ik weet niet of je (kleine) kinderen hebt (gehad) maar ik ben wel wat stank gewend, sowieso opgegroeid in een agrarisch gebied dus elke lente ruikt het langs de snelweg weer naar vroeger ;).
Ben ook wel wat gewend. Woon tussen de weilanden dus zo nu en dan vliegt de drijfmest je om de oren. Moet zeggen dat ik toch tien keer liever drijfmest ruik dan verrotte olie. :9

Even voor de beeldvorming. Hoe lang is hij bezig geweest het reviseren van de remklauw en het vervangen van de olie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wilco1985 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:45:
[...]

Ben ook wel wat gewend. Woon tussen de weilanden dus zo nu en dan vliegt de drijfmest je om de oren. Moet zeggen dat ik toch tien keer liever drijfmest ruik dan verrotte olie. :9

Even voor de beeldvorming. Hoe lang is hij bezig geweest het reviseren van de remklauw en het vervangen van de olie?
Hij niet zo lang, het was een 'ondersteund' sleutelconcept dus ik heb ook veel zelf gedaan, maar dan onder zijn toeziend oog (en advies). Uiteindelijk zijn we een goede 3 uur daadwerkelijk aan het sleutelen geweest inclusief uitleg, kletsen en veel opruimen tussendoor (schone werkbank houden).

Als je weet wat doet/moet doen en het gereedschap gewoon klaar hebt liggen was dit allemaal binnen anderhalf uur klaar geweest.

We hadden ook complicaties zoals de schroefdraad van de wiel-as die beschadigd was, dus alles duurde gewoon langer. Gelukkig was de prijs meer dan redelijk :).

Ik onderhield vroeger ook (deels) mijn eigen autootjes (Peugeot 205 etc) dus het is niet dat ik niet technisch ben, ik heb gewoon nog weinig ervaring met motoren en specifiek de Transalp dus met wat pointers hier en daar, en goed gereedschap ben ik al een heel eind. Ik vond van de week ook weer mijn voelermaatjes en bougiesleutel terug in de schuur, handig voor de grote beurten over een tijd :).

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 31-03-2017 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:34
fredkroket schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:18:
[...]

Moet zeggen dat ik dat met de auto ook gewoon doe, gewoon de ander overtuigen dat je gewoon als eerste door de wegversmalling gaat. Grens tussen asociaal en assertief is dan misschien wat vaag, maar wel duidelijk >:).
Herkenbaar! En als het tegen aso aan zit, gewoon even je handje omhoog als je er voorbij gaat. Scheelt de helft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Zo. Eindelijk een testrit ingepland. Heb al vanaf februari mijn rijbewijs maar vond maar geen motor die voldeed aan mijn eisen en waar ik tijd had om een ritje te maken. Morgen in de namiddag een rit gepland op een Transalp uit 2005. Vantevoren even pinnen en als het bevalt gelijk die flappen tonen.

Hoe gaat het normaliter bij de aanschaf van een motor? Maak je een aanbetaling en dan kun je later terugkomen? Of kun je de motor gelijk meenemen (mits je verzekering kunt regelen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

LordKnox schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:46:
Zo. Eindelijk een testrit ingepland. Heb al vanaf februari mijn rijbewijs maar vond maar geen motor die voldeed aan mijn eisen en waar ik tijd had om een ritje te maken. Morgen in de namiddag een rit gepland op een Transalp uit 2005. Vantevoren even pinnen en als het bevalt gelijk die flappen tonen.

Hoe gaat het normaliter bij de aanschaf van een motor? Maak je een aanbetaling en dan kun je later terugkomen? Of kun je de motor gelijk meenemen (mits je verzekering kunt regelen)?
Ik weet niet waar / bij wie je de motor koopt, maar bij een particulier kun je meestal zo wegrijden.
Bel wel even met je verzekering voor je dat doet, zodat ze hem in dekking nemen vanaf het overschrijven bij het postkantoor.

Bij een dealer kan dit ook, maar zou het kunnen dat hij nog niet 'verkoopklaar' staat, dus misschien willen ze nog een (betaald) beurtje doen: olie, filters, accu of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:53

Ligt er ook een beetje aan of je de motor particulier of via een motorzaak koopt lijkt me toch? Bij particulier is het wel mogelijk om de motor meteen mee te nemen, mits je hem verzekerd ter plekke. Want stél er gebeurd iets onderweg, dan kun je toch maar blij zijn om verzekerd te zijn.

Koop je hem bij een motorzaak, dan is er vast wel wat af te spreken dat ze hem niet verkopen aan een ander en jij nog rustig de verzekering kan regelen.

Ennuh, mocht je hem kopen, wel een fotootje he! 8)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:47

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Bij Desert Motors of ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:33
Patrock schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:54:
[...]

die doet alleen AT geen TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:56:
[...]

die doet alleen AT geen TA
Dus dan ergens anders, meer opties gaf hij niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 15:28
Frans92 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:46:
[...]

Bedankt voor de route die je hier liet zien! Heb hem van het weekend gereden en het beviel me erg goed :D Mooi rondje!

Op de heenweg ben ik ook nog even de (edit: Duitse) snelweg op gegaan. De topsnelheid van mijn Fazer is 209 km/h (volgens GPS). Was echt geniaal om dit uit te proberen :D
Bij de Lutte de grens over? Daar heb ik de top van m'n motor ook geprobeerd, strak 300 op gps 8)

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:52:
[...]

Ik weet niet waar / bij wie je de motor koopt, maar bij een particulier kun je meestal zo wegrijden.
Bel wel even met je verzekering voor je dat doet, zodat ze hem in dekking nemen vanaf het overschrijven bij het postkantoor.

Bij een dealer kan dit ook, maar zou het kunnen dat hij nog niet 'verkoopklaar' staat, dus misschien willen ze nog een (betaald) beurtje doen: olie, filters, accu of iets dergelijks.
Leviathius schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:52:
[...]

Ligt er ook een beetje aan of je de motor particulier of via een motorzaak koopt lijkt me toch? Bij particulier is het wel mogelijk om de motor meteen mee te nemen, mits je hem verzekerd ter plekke. Want stél er gebeurd iets onderweg, dan kun je toch maar blij zijn om verzekerd te zijn.

Koop je hem bij een motorzaak, dan is er vast wel wat af te spreken dat ze hem niet verkopen aan een ander en jij nog rustig de verzekering kan regelen.

Ennuh, mocht je hem kopen, wel een fotootje he! 8)
Patrock schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:54:
[...]

Wel handig om even te vermelden :P
De motor staat te koop bij een motorzaak (Linders Motors). Ach ja, ik heb nog niks geregeld qua verzekeringen dus dat doe ik pas als ik de motor ook echt koop. Dan huur ik wel een aanhangwagen of ik laat hem even staan bij de motorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

LordKnox schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:01:
[...]

[...]

[...]

De motor staat te koop bij een motorzaak (Linders Motors). Ach ja, ik heb nog niks geregeld qua verzekeringen dus dat doe ik pas als ik de motor ook echt koop. Dan huur ik wel een aanhangwagen of ik laat hem even staan bij de motorzaak.
Als je al een voertuig (auto, motor, bus oid) hebt kun je die bellen en dat willen ze hem vast wel even in tijdelijke dekking nemen. Je kunt ook ter plaatse (mobiel) naar independer surfen en online iets afsluiten, je krijgt direct een smsje van ze en je bent gedekt.

Sommige motorzaken (motoport bv) bieden een verzekering aan die je direct af kunt sluiten.

Als je hem bij een zaak koopt (ervaringsdeskundige hier, helaas) spreek dan góed af waar je wel en niet op mag rekenen, het kan zijn dat er verborgen gebreken/achterstallig onderhoud zijn waar zij niet op letten (het kan een inruiler zijn) en waar jij dan vervolgens tegenaan loopt. Ook zonder garantie mag er geen verborgen gebrek zijn, maar jij moet ook wel 'gedegen onderzoek' doen (controleren wat je kunt ter plaatse en bij de proefrit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:38

...

Ach ja, ik heb nog niks geregeld qua verzekeringen dus dat doe ik pas als ik de motor ook echt koop. Dan huur ik wel een aanhangwagen of ik laat hem even staan bij de motorzaak.
Bij mijn verzekerings-tussenpersoon kan ik van te voren aangeven, dat ik ga kijken en mogelijk kopen.. Hoef dan alleen nog sms/mail te sturen na het overschrijven en dan regelen zij de rest..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:34
Ik denk dat de kans groot is dat de motor nog ff een opfrisbeurt krijgt voor je hem mee kunt nemen. Motor- en remolie verversen, koelvloeistof op peil brengen (indien nodig) lijken me zaken die ze gewoon even moeten doen voor ze hem meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:09
Besloten om mijn motor toch te gaan verkopen, ik rij er te weinig op en het is nu gewoon zonde om hem nog langer in de schuur te laten staan.
Het gaat om een Suzuki GSX-R 600 uit 2003. Kilometerstand is ongeveer 2500km.
Afbeeldingslocatie: http://www.bikez.com/pictures/suzuki/2003/gsx-r%20600.jpg

Is er een soort koerslijst ergens om te zien wat de motor nog waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
[...]
Als je het koopcontract tekent, krijg je hem toch niet direct mee.
O.b.v. dat koopcontract kan je de verzekering afsluiten. Dealer zet hem op jou naam en meldt hem aan bij RDW.

Denk maar zo: klant worden bij een verzekeraar is noooit een probleem en is de verzekeraar mega flexibel. Afsluiten kan zelfs op dagbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

mhoogendam schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:09:
Besloten om mijn motor toch te gaan verkopen, ik rij er te weinig op en het is nu gewoon zonde om hem nog langer in de schuur te laten staan.
[afbeelding]

Wut? Het ding is 13+ jaar oud en heeft maar 2500km gereden? Best wat waard dan, me dunkt :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:09
HTT-Thalan schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:10:
[...]

Wut? Het ding is 13+ jaar oud en heeft maar 2500km gereden? Best wat waard dan, me dunkt :9.
Ja nieuw gekocht en veel te weinig op gereden, heb een nieuwe accu aan de lader liggen dus kan de kilometerstand niet exact zien maar veel meer zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
[afbeelding]

Er staan er sowieso niet veel op MP. Dit zijn de resultaten van tussen 2001 - 2005
https://www.marktplaats.n...2005&startDateFrom=always

Vraag me af of je ondanks de lage km-stand heel veel meer krijgt dan het gemiddelde daar. Misschien de Suzuki dealer lief aankijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De lage km-stand gaan ze waarschijnlijk zelfs nog tegen je gebruiken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:11

charrel

Cortisol4life..

Ja, banden zijn te oud. Alle rubbers uitgedroogd, ouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 23:05
[afbeelding]

Ik rij er te weinig op is dan een redelijke understatement :X
Praktisch nieuw dus, maar net wat hier wordt gezegd; gaan ze nog tegen je gebruiken ooit.

Als je hem al zolang hebt staan, zou ik wel wachten tot iemand serieus geld er voor over heeft.
En anders toch zelf meer gaan rijden ;) Nog steeds geen tijd voor om wat mooie tourtochtjes te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

[afbeelding]

:o
En ik dacht dat ik weinig reed.
Prijs is lastig, je moet sowieso paar honderd extra rekenen voor een beurt; dus banden en vloeistoffen. Je moet er net een liefhebber voor vinden. Mensen die op zoek zijn naar zo'n motor (supersport) zullen eerder geneigd zijn om een model nieuwer te kopen voor minder geld. De 2004 modellen zien er een stuk moderner uit; UPSD-voorvork, radiale remmen, braced achterbrug etc.
Ik zou zeggen, tegen de 4000 euro?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:19

Frans92

VFR800

Rickz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:57:
[...]

Bij de Lutte de grens over? Daar heb ik de top van m'n motor ook geprobeerd, strak 300 op gps 8)
Bij Winterswijk naar Duitsland gereden en toen bij Oeding de grens over. Daarna de 31 genomen richting Ochtrup. Had ik iets van 40 km om te blazen daar :D
Daarna jouw route gereden en weer terug over de 31 om de tweede poging topsnelheid te doen.

300 km/h.. pff, ik vond 209 al redelijk vlot :9

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Heb laatst alles met de telefoon gedaan, betaald dmv betaalverzoek en rdw overschrijving ook met mobiel. Weliswaar met een speciale rdw app die een qr code scande en mijn rijbewijs inlas via nfc. Alles ter plekke niks postkantoor of wachten. Verzekering wel op voorhand geregeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Frans92 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:58:
[...]

Bij Winterswijk naar Duitsland gereden en toen bij Oeding de grens over. Daarna de 31 genomen richting Ochtrup. Had ik iets van 40 km om te blazen daar :D
Daarna jouw route gereden en weer terug over de 31 om de tweede poging topsnelheid te doen.

Dan begint het pas net leuk te worden hahaba

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:31
[afbeelding]

Als je die nou in de 750cc versie had, had ik interesse gehad. :9

Koerslijst is tegenwoordig meer een gemiddelde van wat er op een Markplaats of iets dergelijks wordt gevraagd. Kmstand is echt bizar laag. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:30:
[...]

Dan begint het pas net leuk te worden hahaba
Laatst met dat hok van me even een stukje 260Km/h gereden maar op een Naked is dat bést een beetje meer wind vangen dan op een SS :9

Vanmiddag de fiets maar eens even weg brengen voor een dagje zodat de handvatverwarming er op gemonteerd kan worden.... Met 22 graden celsius buiten is dat wel een "must-have" 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:06:
[...]

Laatst met dat hok van me even een stukje 260Km/h gereden maar op een Naked is dat bést een beetje meer wind vangen dan op een SS :9
Ik wilde net zeggen ... bij 180 km/h vond ik het wel prima en ben ik gestopt. wat een kabaal en luchtdruk krijg je dan op je af! Heb dat ook daarna niet nog een keer geprobeerd.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
w4rguy schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:09:
[...]

Ik wilde net zeggen ... bij 180 km/h vond ik het wel prima en ben ik gestopt. wat een kabaal en luchtdruk krijg je dan op je af! Heb dat ook daarna niet nog een keer geprobeerd.
Op een naked voel je dat wel. Met een SS kruip je achter het ruitje en voelt qua wind zelfs 250+ niet heel hard aan. Tot je echter naar boven komt als je het gas los laat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Oftewel, een ruitje zetten op je naked *O* (en dan wel iets meer dan een flyscreen van 10cm x 20cm)

/me ruitje staat nog in de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:00

steveman

Comfortabel ten onder

Poeh, op de autobahn 227km/h op de teller gezien (toch sterk de neiging om dan voor je te kijken..) Maar zonder enige windbescherming deed dat maar pijn aan m'n schedel, probeerde een te worden m'n helm :D

Misschien dat een kleinere rijder sneller kan, bij mij was de koek wel op.

Bochten rijden blijven leukerrr

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

^^ inderdaad leuker, bochten. De sport voor mij is het vermijden van de snelweg ;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Leviathius schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:58:
Oftewel, een ruitje zetten op je naked *O* (en dan wel iets meer dan een flyscreen van 10cm x 20cm)

Met het juiste ruitje merk je niets van die hoge snelheid. Als je gaat liggen gaat alle lucht perfect over je heen :)
Least Inkling schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:06:
^^ inderdaad leuker, bochten. De sport voor mij is het vermijden van de snelweg ;)
Ik woon iets van 25km van Duitsland vandaan. Toch kom ik er maar max 1x per jaar om op de Autobahn te rijden. Vaker hoeft voor mij ook niet. Bochten zijn inderdaad altijd leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Onder de 80 km/u vind ik er weinig aan. Vaak pak ik op de terugweg sowieso de snelweg om nog een stukje lekker door te kunnen rijden. En als dat niet gaat rij ik om zodat ik alsnog via de snelweg kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb liever veel bochten en misschien nog wat hoogteverschil. Op de snelweg is het voor mij een kwestie van lekker zitten en tuffen. Ik kan wel achter m'n ruit gaan liggen maar dat staat een beetje dom als je 100 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10 09:20

Least Inkling

Product of the cold war

Nope, mij maak je daar niet blij mee. Ik vind het sowieso al een drama op de snelweg. Ik wind me liever op bij een slaperige kantoormuts op een B-weg, dan omgeven te zijn door twintig slaperige kantoormutsen inclusief de beruchte leaserijders

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

steveman schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:02:
Poeh, op de autobahn 227km/h op de teller gezien (toch sterk de neiging om dan voor je te kijken..) Maar zonder enige windbescherming deed dat maar pijn aan m'n schedel, probeerde een te worden m'n helm :D

Misschien dat een kleinere rijder sneller kan, bij mij was de koek wel op.

Bochten rijden blijven leukerrr
Met +200 door de bocht is het leukste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:00

steveman

Comfortabel ten onder

Tylen schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:23:
[...]

Wil net zeggen: dan moet ik iets van windbescherming hebben, maar dat gaat niet echt werken in een noemenswaardige bocht, dan hang je juist naast je ruitje :'(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:54
Tylen schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:23:
[...]

En tegelijkertijd mensen inhalen? ;)

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/9b/97/7d/9b977d74bff62e95fa0102f55a298fae.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Hamza schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:08:
[...]
Haha, ik ben er vandaag minimaal 100 tegen gekomen. 80% reed wel oke.

Wat ik echt schrikbarend vind zijn de ouderen op de landweggetjes. Ik ben er zeker 3x vanaf gedrukt omdat ik zag dat ze me geen genoeg ruimte gaven (ze reden massaal op mijn weghelft).
Ja, zat toevallig vanmiddag achter eentje die nergens richting aangaf... ze zijn zo onvoorspelbaar. O-)
wilco1985 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:34:
[...]
Ziet er goed uit die posbank! Lekker bochtjes maar wel druk.
Viel toch wel mee hoe druk? (Of ben je er toevallig vandaag/gisteren geweest? ;) )

Voor de mensen die het niet hebben opgemerkt: de Audi chauffeur seint 'Gassen met de handel! Inhalen!' :)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Leviathius schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:58:

Je moet eigenlijk voor de grap eens op een Yamaha MT-10 gaan rijden. Dat "ini-mini"ruitje van ±5Cm. hoog doet verrassend veel goeds als wind-deflector.

Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/f3tn4p.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Least Inkling schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:06:
Ik ben liefhebber van dezelfde sport :)

Snelwegen op de motor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
wimmel_1 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:46:
[...]

Je moet eigenlijk voor de grap eens op een Yamaha MT-10 gaan rijden. Dat "ini-mini"ruitje van ±5Cm. hoog doet verrassend veel goeds als wind-deflector.

[afbeelding]
Helaas moet het bij een grapje blijven vrees ik, heb namelijk pas een A2-rbw :'( :'( Zou het anders dolgraag doen, vind de mt-serie er erg vet uitzien namelijk. Alleen jammer dat ze zo klein zijn (op de mt-10 na).

Zie bij jouw ruitje al wel dat hij omhoog krult zeg maar. Denk dat dat ook al een hoop scheelt. Op mijn brommertje zit nul winddeflectie op het dashboard na dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.cycleworld.com/sites/cycleworld.com/files/styles/medium_1x_/public/wp-content/uploads/2013/05/2013-Honda-CB500F_Detail_05.jpg?itok=QIeQfcwy

Over n tijdje wanneer ik weer eens wat wil/mag/ga uitgeven aan de motor zit ik te kijken naar dit ruitje:
Afbeeldingslocatie: https://static.rad.eu/i/images/producten/46245gr.jpg?width=250&height=250&bgcolor=ffffff&quality=100 Al twijfel ik nog wel, want net zoals een paar anderen hier maak ik er een sport van de snelweg te vermijden :9. En daarbij bestaat er een flinke kans dat ik de motor weer verkoop als ik mijn A heb gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Leviathius schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:53:
[...]

Helaas moet het bij een grapje blijven vrees ik, heb namelijk pas een A2-rbw :'( :'( Zou het anders dolgraag doen, vind de mt-serie er erg vet uitzien namelijk. Alleen jammer dat ze zo klein zijn (op de mt-10 na).

Zie bij jouw ruitje al wel dat hij omhoog krult zeg maar. Denk dat dat ook al een hoop scheelt. Op mijn brommertje zit nul winddeflectie op het dashboard na dan:

[afbeelding]

Over n tijdje wanneer ik weer eens wat wil/mag/ga uitgeven aan de motor zit ik te kijken naar dit ruitje:
[afbeelding] Al twijfel ik nog wel, want net zoals een paar anderen hier maak ik er een sport van de snelweg te vermijden :9. En daarbij bestaat er een flinke kans dat ik de motor weer verkoop als ik mijn A heb gehaald.
Met een MT-10 mag je ook gewoon over de A2 rijden, hoor >:)

Maar het ruitje staat inderdaad onder een hoek ten opzichte van de rest van het spul waardoor de wind eigenlijk volledig om je heen gerouteerd wordt. Ik heb er als test vorig jaar een dag het verhoogde ruitje op gehad en daarmee kreeg je op snelheid veel meer turbulentie, en dus herrie, rond de helm en dan vooral nét onder de kin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 18:46
wimmel_1 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:58:
[...]

Met een MT-10 mag je ook gewoon over de A2 rijden, hoor >:)
:N :N :N

[ Voor 5% gewijzigd door Amsterdamn op 31-03-2017 15:02 ]

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:46:
[...]

[afbeelding]
Gekke vraag, maar wat voor steuntje voor je Zümo heb je daar?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:31:
[...]

Gekke vraag, maar wat voor steuntje voor je Zümo heb je daar?
Is helemaal geen gekke vraag, hoor. Is gewoon een origineel Yamaha accessoire en past waarschijnlijk óók zo op een MT-07 / 09. Wel apart overigens dat ze op de site daar voor beide typen géén steuntje aanbieden, er zit wat speling in de montage sleuven dus qua breedte zou het volgens mij wel moeten passen. Er zitten ook andere bouten bij zodat 't ding wat omhoog komt, maar ook die passen waarschijnlijk gewoon op de 07 en de 09.

https://www.yamaha-motor....1RC-234A0-11-00&year=2017

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 31-03-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 15:28
Frans92 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:58:
[...]

Ah via daar kan inderdaad ook :Y dat is tenminste vlak asfalt, 300 over betonplaten is best spannend :9
Moet zeggen dat ik amper op snelwegen te vinden ben, ff stukje DE in richting Osnabruck om daar de buitenaf wegen te pakken _/-\o_

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Weet iemand hier of er in de buurt van Deventer motorzaken zijn waar ze goede kleding verkopen? Denk aan Dainese of REV'IT of Rukka. Ik ben daar morgen in de buurt maar ik heb geen idee waar ik op moet zoeken. Kom volgens mij al snel uit in Apeldoorn (Simako of Stella?)

Verder nog iemand tips? Arnhem mag ook nog, maar Zelhem is te ver :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 08:43

byn124

Thunderace

Blue-eagle schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:49:
Weet iemand hier of er in de buurt van Deventer motorzaken zijn waar ze goede kleding verkopen? Denk aan Dainese of REV'IT of Rukka. Ik ben daar morgen in de buurt maar ik heb geen idee waar ik op moet zoeken. Kom volgens mij al snel uit in Apeldoorn (Simako of Stella?)

Heb mijn kleding bij http://restylewear.com/ in Barneveld. Misschien niet helemaal in de buurt maar ben daar wel erg goed geholpen.
Zeer vriendelijke jongeman die echt de tijd en moeite voor je doet. Garantie is daar ook top geregeld!

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:34:
[...]

Is helemaal geen gekke vraag, hoor. Is gewoon een origineel Yamaha accessoire en past waarschijnlijk óók zo op een MT-07 / 09. Wel apart overigens dat ze op de site daar voor beide typen géén steuntje aanbieden, er zit wat speling in de montage sleuven dus qua breedte zou het volgens mij wel moeten passen. Er zitten ook andere bouten bij zodat 't ding wat omhoog komt, maar ook die passen waarschijnlijk gewoon op de 07 en de 09.

https://www.yamaha-motor....1RC-234A0-11-00&year=2017
Ja, beetje lomp dat ze op de Tracer zo'n mooie accesoire balk zetten en dan niks hebben om op te monteren behalve zo'n klein tasje 8)7

Ik ben dus druk op zoek naar een navi-houder die daarop past. SW-Motech heeft wel een systeem, maar dat is nergens te krijgen.

Wat is de gat-gat afstand ongeveer? Want het moet minder zijn dan de afstand tussen mijn veerpoten.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online

Als je heel veel keus wil hebben zou ik nog iets verder rijden en naar Termaat in Nijmegen gaan. Als ze ergens veel keus hebben is het daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:43
Pfff, het kan mij niet snel genoeg gaan. Mag pas op 20 april afrijden, maar man man man wat kriebelt het. Vandaag voor het eerst bij echt lekker weer gereden, dan is dat gevoel van: Ik wil niet meer wachten, alleen nog maar erger.

Heb ook al een motor op het oog welke ik wil kopen,
Honda VFR 800 FI
Afbeeldingslocatie: https://www.motoroccasion.nl/media/images/motorjaarboek/2001/Honda/Honda%20VFR800FI.jpg

Voor mij echt z'n jongensdroom. Nog een week of 4... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 18:31:
[...]

Ja, beetje lomp dat ze op de Tracer zo'n mooie accesoire balk zetten en dan niks hebben om op te monteren behalve zo'n klein tasje 8)7

Ik ben dus druk op zoek naar een navi-houder die daarop past. SW-Motech heeft wel een systeem, maar dat is nergens te krijgen.

Wat is de gat-gat afstand ongeveer? Want het moet minder zijn dan de afstand tussen mijn veerpoten.
Ik kan 't nú even niet bekijken, m'n motor staat inmiddels bij de dealer om er handvatverwarming op te monteren en ik kan 't morgenvroeg dus pas weer even opmeten (heb nu een Honda NTV 650 Nighthawk thuis staan en kwam er tijdens 't rijden op dát ding dus pas weer achter hoe f*ck*ing rap zo'n MT-10 eigenlijk is) 8)

Dat steuntje wordt overigens op de "Risers" van 't stuur gemonteerd en die staan volgens mij een Cm. of 10 uit elkaar. Het steuntje heeft middels de sleuven wel een groter/kleiner bereik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:02:
[...]

Ik kan 't nú even niet bekijken, m'n motor staat iniddels bij de dealer om er handvatverwarming op te monteren en ik kan 't morgenvroeg dus pas weer even opmeten (heb nu een Honda NTV 650 Nighthawk thuis staan en kwam er tijdens 't rijden op dát ding dus pas weer achter hoe f*ck*ing rap zo'n MT-10 eigenlijk is) 8)

Dat steuntje wordt overigens op de "Risers" van 't stuur gemonteerd en die staan volgens mij een Cm. of 10 uit elkaar. Het steuntje heeft middels de sleuven wel een groter/kleiner bereik.
Heuj, da's mijn fiets ja :-(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:06:
[...]

Heuj, da's mijn fiets ja :-(
Is ook absoluut niets mis mee, 't is alleen een (heel) andere manier van rijden. Het cockpitje gaf met 55Mph gewoon keurig aan dat de "OD" versnelling in geschakeld was terwijl ik dan normaliter nog een "1" zie staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:11:
[...]

Is ook absoluut niets mis mee, 't is alleen een (heel) andere manier van rijden. Het cockpitje gaf met 55Mph gewoon keurig aan dat de "OD" versnelling in geschakeld was terwijl ik dan normaliter nog een "1" zie staan :9
Haha, snap ik ;) Het is inderdaad niet de meest rappe fiets maar heeft wel een hoge funfactor omdat het zo'n lichte gooi en smijtfiets is :9 Mijn Hawk GT is van '88 en gaat nog best lekker uit de startblokken. Op de langere afstand wordt het wat lastiger en 140km/u is wel zo ongeveer de max maar op de kleine weggetjes met bochten, oeh :*)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:45:
[...]

Haha, snap ik ;) Het is inderdaad niet de meest rappe fiets maar heeft wel een hoge funfactor omdat het zo'n lichte gooi en smijtfiets is :9 Mijn Hawk GT is van '88 en gaat nog best lekker uit de startblokken. Op de langere afstand wordt het wat lastiger en 140km/u is wel zo ongeveer de max maar op de kleine weggetjes met bochten, oeh :*)
Tsja... De Nighthawk welke ik nu thuis heb staan is uit 1984 en voor zo'n fiets was 't destijds al een érg erg modern fietsje. Welke ándere fiets had er tóen al een Gear-Indicator (en dan zélfs ook nog een digitale!!). Het rijdt serieus bést lekker, alleen op een andere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Vrijdag die Hawkjes zijn wel heel leuk te verbouwen :)

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/33/69/2b/33692bdb28780cd2ea5dcc103461e177.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/c7/54/78/c75478cfe9a2af51e3819daaaee51bfe.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ab/69/07/ab6907419e6ca2857d1e99a6e1f2778e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:19
Toppunt van idiote MP3 rijders gezien vandaag. Spijkerbroek met gaten erin, t-shirt met pothelm. Tot zover eigenlijk niet zo bizar. Maar op de A44 voor Wassenaar is altijd file, dus even op de vluchtstrook stoppen om je shaggie / joint(kon het niet goed zien) aan te steken, daarna nog even over de vluchtstrook een paar auto's voorbij en daarna tussen de auto's op de rechterstrook naar het middag van de weg om te filteren, zonder naar achter te kijken en een dus al filterende motor rijder niet te zien die daarna maar hoofdschuddend achter de MP3 rijder dook.. :N

Gelukkig zat ik in mijn koekblik op de linkerhand dus ik had geen last van deze idioot. Helaas zie ik hem daar wel vaker soortgelijke capriolen uithalen :F

Edit
Overigens zijn niet alle motor rijders snuggerder dan dit exemplaar, gister ook nog een motor rijder gezien met afgetrapte gympen waarvan de veter van zn linkerschoen los bungelde.. heel prettig zo vlak naast je ketting :F

[ Voor 13% gewijzigd door bolleh op 31-03-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Da's geen Nighthawk maar een gewone NTV welke érg netjes omgebouwd is. De Nighthawk is een soort van Shoppertje. (CBX 650E, maar ook die was hier in de EU nooit leverbaar voor zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:55:
[...]

Tsja... De Nighthawk welke ik nu thuis heb staan is uit 1984 en voor zo'n fiets was 't destijds al een érg erg modern fietsje. Welke ándere fiets had er tóen al een Gear-Indicator (en dan zélfs ook nog een digitale!!). Het rijdt serieus bést lekker, alleen op een andere manier.
Erm... I'l be damned |:( jij bedoelt de Nighthawk, ik heb de Hawk GT650 :+

Mijn fout!
Zijn inderdaad mooie projectfietsen. Vriend van me is er ook mee bezig, heeft er nu een Monster-kont op zitten.

Of zoiets is ook wel heel erg mooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1278583/b5749caf1836ac90257e8fd25d09fdeb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Je zou even een bezoekje bij Motozoom Apeldoorn kunnen doen. Ze hebben daar voornamelijk Rev'It en Held.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Tja wat is in de buurt, heb je tijd? Anders even doorrijden naar Ten Kate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

PilatuS schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:01:
[...]

Als je heel veel keus wil hebben zou ik nog iets verder rijden en naar Termaat in Nijmegen gaan. Als ze ergens veel keus hebben is het daar.
Ik was voorheen ook altijd tevreden over termaat maar ben een beetje bijgedraaid. Was vorig jaar op zoek naar een eendelig racepak en 2 verkopers waren bezig mij te overtuigen dat een pak wat ik aanhad toch echt wel goed zat terwijl dat gewoon niet waar was. Beetje jammer. Verder is zelf even rondsnuffelen schier onmogelijk doordat het zo vol hangt dat je niks kunt vinden. En die zure blik van de eigenaar maakt dat ze het voor mij eigenlijk wel een beetje hebben afgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Kalsbeek Zwolle had vroeger ook heel veel. Ben daar alleen al jaaaaaaren niet meer grweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:22
Zo, eerste AVD les gehad. Van alle weggetjes wat gehad. Moet nog wat beter kijken in de zijstraten maar over het algemeen ging het goed.

Ook paar keer snelweg weer, wind op me lichaam heb ik nu iets minder last van maar met het naast je kijken met van rijbaan wisselen vind ik de druk op de helm nog steeds irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bij de clubdealer geweest, dit maal voor een algehele checkup. De Transalp is helemaal gezond verklaard *O*. Balhoofdlager blijkt toch niet zo slecht als eerder gedacht en het enige aandachtspunt is een ietwat stijve achterveer.

Ik ga de lichtschakelaar nog reviseren ivm vuile contacten, hierdoor springen de richtingaanwijzers wat traag aan, maar verder is ze klaar om het ruime asfalt te kiezen.

Men was onder de indruk van de goede staat, vooral omdat het de oudste Transalp op de bijeenkomst was :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Brommer is weer thuis mét handvatverwarming. Spul is in 9 standen in stelbaar van Nucleair verhitten tot amper voelbaar en "Dammn": Waarom leveren ze zoiets niet gewoon standaard hier in Nederland. Zojuist 't spul even aan gehad en da's toch wel érg lekker, zeker met dit regenachtige weer ;)

@Ethirty Zojuist even voor je gemeten: Boutgaten van de risers op m'n MT zitten exact 90mm uit elkaar. Het navigatie steuntje heeft wat speelruimte dus 85-95mm moet wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:35:
Zojuist 't spul even aan gehad en da's toch wel érg lekker, zeker met dit regenachtige weer ;)
Ja snap ik, als het vochtig is spelen je gewrichten op zeker :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:51:
[...]

Ja snap ik, als het vochtig is spelen je gewrichten op zeker :7.
Yups (8>

Heb in m'n auto ook nu nog regelmatig de stoel + stuurverwarming aan staan + de massagestand er bij als ik wat langer in de auto moet zitten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:19

Frans92

VFR800

Rickz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:35:
[...]

Ah via daar kan inderdaad ook :Y dat is tenminste vlak asfalt, 300 over betonplaten is best spannend :9
Moet zeggen dat ik amper op snelwegen te vinden ben, ff stukje DE in richting Osnabruck om daar de buitenaf wegen te pakken _/-\o_
Ik ben ook weinig te vinden op Duitse snelwegen, woon namelijk in Rotterdam ;) :P

Voor Duitsland was dat stuk asfalt inderdaad erg mooi! Over betonplaten had ik het waarschijnlijk ook niet gedaan. Vind dat maar niets...

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
xos schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 09:16:
[...]

Ik was voorheen ook altijd tevreden over termaat maar ben een beetje bijgedraaid. Was vorig jaar op zoek naar een eendelig racepak en 2 verkopers waren bezig mij te overtuigen dat een pak wat ik aanhad toch echt wel goed zat terwijl dat gewoon niet waar was. Beetje jammer. Verder is zelf even rondsnuffelen schier onmogelijk doordat het zo vol hangt dat je niks kunt vinden. En die zure blik van de eigenaar maakt dat ze het voor mij eigenlijk wel een beetje hebben afgedaan.
Ik ben er al een paar jaar niet meer geweest. De laatste keer dat ik er wel was ben ik erg goed geholpen met pak, laarzen en handschoenen. Over het algemeen hoor ik van iedereen goede ervaringen, maar blijkbaar is dat dus niet altijd zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 18:06

Bommes

Capo del formaggio

Eens wat tijd in een route gestoken voor volgend weekend.
Om de goede vrede te bewaren met het thuis front heb ik er maar 2 daagjes van gemaakt in plaats van 3.
Dus met een flinke omweg naar Baton Rouge in Vielsalm.
Tot net na Luik pak ik snelweg, dan binnendoor tot ver in Luxemburg met een flinke lus terug naar Vielsalm.
Totaal iets meer dan 360km in de planning, volgens Tyre met een rijtijd van 5 en een half uur.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/04/1491060398-800-x-478px-overzicht_1.jpg

Beide klikbaar voor groter.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/04/1491060398-800-x-479px-overzicht_2.jpg

terug moet ik deze week nog eens voor gaan zitten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

De buurman kwam zojuist langs met een pakje met daarin mijn nieuwe aim datalogger en bijbehorend dashboard. Net even aan de computer en straatmotor gehangen en alles werkt.
* xos is happy *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Aim solo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

De evo4s + gs-dashboard.

Ik had een solo maar wilde wat meer kunnen zien dus mijn zinnen gezet op een solo dl. Alleen is een deel van de yamaha's met zo'n tft display slecht geproduceerd en zend straling uit wat het gps signaal verstoord als je de solo in de cockpit plaatst. Of eigenlijk alles binnen pak hem beet een halve motor van het dashboard. Aldus AIM heeft ~20% van de dashboards hier last van en zowel de dealer als importeur geven geen thuis. Vandaar dat ik dus hierop ben uitgekomen. Antenne achterin, datalogger onder het zitje en het dashboard ergens in de cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@wimmel01 mooi dat het bevalt die handvatverwarming! Goeie keuze dus. :)

Gister weer een reminder gehad waarom je na een droge en wat warmere periode na de eerste buien beter niet de weg op kan gaan. :/ Ik heb voorop nog en zgan BT016 sportband liggen en als die warmgereden is en je hebt gewone regen dan is er niks aan de hand. Maar gister was het écht glad, olie en vettigheid op de weg, kolere. 3 kwart de rotonde rond voelde ik het voorwiel alweer even een stap opzij zetten. :/ Uiteindelijk maar bij mijn moeder in Limburg gestopt, vanmiddag maar naar huis.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

xos schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:01:
De evo4s + gs-dashboard.

Ik had een solo maar wilde wat meer kunnen zien dus mijn zinnen gezet op een solo dl. Alleen is een deel van de yamaha's met zo'n tft display slecht geproduceerd en zend straling uit wat het gps signaal verstoord als je de solo in de cockpit plaatst. Of eigenlijk alles binnen pak hem beet een halve motor van het dashboard. Aldus AIM heeft ~20% van de dashboards hier last van en zowel de dealer als importeur geven geen thuis. Vandaar dat ik dus hierop ben uitgekomen. Antenne achterin, datalogger onder het zitje en het dashboard ergens in de cockpit.
Nice. Mooi spul. Ja ik hoor ook veel mensen klagen daarover. (Die straling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 14:12
Heren wou dit toch even delen met andere motorrijders ;

TomTom Bandit @ € 125,-- ( incl. bezorgen ) https://www.bol.com/nl/p/...se-pack/9200000043459456/

Leuk voor de aankomende ritten met mooi weer !

[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 02-04-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
WiLLoW_TieN schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:41:
Heren wou dit toch even delen met andere motorrijders ;

TomTom Bandit @ € 125,-- https://www.bol.com/nl/p/...se-pack/9200000043459456/

Leuk voor de aankomende ritten met mooi weer !
Wow! Dat is wel absurd goedkoop eigenlijk, want volgens mij is de Bandit nog een prima cam ook toch?

Me portemonnee roept al om aandacht iig :9

*edit*: Laat maar, vals alarm. Lijkt goedkoop, maar hij is overal zo goedkoop blijkbaar. Dus nikste 66% korting, want bij de concurrenten istie hooguit 10€ duurder..

[ Voor 15% gewijzigd door Leviathius op 02-04-2017 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:49:
[...]

Wow! Dat is wel absurd goedkoop eigenlijk, want volgens mij is de Bandit nog een prima cam ook toch?

Me portemonnee roept al om aandacht iig :9

*edit*: Laat maar, vals alarm. Lijkt goedkoop, maar hij is overal zo goedkoop blijkbaar. Dus nikste 66% korting, want bij de concurrenten istie hooguit 10€ duurder..
Dat dus. Die adviesprijs is voor de volledige packs (met accessoires), maar zij bieden een hier een basepack aan waarvan de basis prijs 149 euro is, rond die koers. Pseudo aanbieding dus.

De bandit heeft goede beeldkwaliteit voor dat geld, en als pluspunt GPS, maar geen beeldstabilisatie en externe audio is extreem problematisch. Ik heb contact gehad met de helpdesk en zij zeggen dat het ook nog niet opgelost is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen donderdag de eerste motor opgehaald, direct nadat ik mijn rijbewijs opgehaald had bij het gemeentehuis.

Aprilia pegaso 650 geworden :)
Foto's komen nog wel een keertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Gisteren ook weer wat moois meegemaakt. Ze zijn aan het werk bij de Mcdonalds Hoofddorp. Ik had niet goed gekeken met voorsorteren dus moest eerst de afslag rechts in, vervolgens omdraaien en weer rechtsaf om door te kunnen rijden.

Bij die stoplichten is het 2-baans naar rechts. Maar vanwege werkzaamheden moet je na de stoplichten gelijk naar 1 baan toe.

Ik stond op de linker baan en voor me reed het al niet door. Ik maak de keuze om tussen de auto's door te gaan zodat ik rechts langs de rij auto's kan rijden. Knijpt een vent in een Skoda me af en laat geen ruimte voor me om er tussendoor te gaan. Dus ik gebaar, ik wil er graag tussendoor. Begint die vent naar me te zwaaien 8)7 . Dus ik gebaar nog een keer dat ik tussen hem en zijn voorligger door wil zodat ik rechts langs de auto's af kan rijden. Stapt die vent uit zijn auto!

Zegt ie tegen me, ik wil er ook gewoon tussen, ik moet daar ook naartoe. Waarop ik zeg, dat mag, maar als je nou even ruimte laat zodat ik er tussendoor kan, dan kan ik verder langs de auto's af rijden en kan jij aansluiten.

Je had zijn kop moeten zien :9. Van "best wel pissige skoda-rijder" naar "je keutel intrekken, excuses aanbieden en vrolijk in de rij gaan staan" in 3 seconden :9

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Analyse van de garage over de olie spuitende Super Tenere is bekend. (let wel, ik ben technisch genoeg om te begrijpen hoe iets werkt, maar ik heb nog nooit een blok open gehad.)

De slang voor de carterontluchting was geknikt. Hierdoor liep de carterdruk te ver op, en daardoor heeft een pakking het begeven.
Pakking vervangen, slang vervangen, olie vervangen/op peil brengen. Klaar.

Beetje afhankelijk van drukte wordt ze morgen thuis gebracht, anders iets later komende week.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:33:
Analyse van de garage over de olie spuitende Super Tenere is bekend. (let wel, ik ben technisch genoeg om te begrijpen hoe iets werkt, maar ik heb nog nooit een blok open gehad.)

De slang voor de carterontluchting was geknikt. Hierdoor liep de carterdruk te ver op, en daardoor heeft een pakking het begeven.
Pakking vervangen, slang vervangen, olie vervangen/op peil brengen. Klaar.

Beetje afhankelijk van drukte wordt ze morgen thuis gebracht, anders iets later komende week.
Sow.... Da's een duur slangetje geworden, dan (óf een dure aflever "beurt") :+

Maar is wel een plausibele verklaring!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
w4rguy schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:30:
Je had zijn kop moeten zien :9. Van "best wel pissige skoda-rijder" naar "je keutel intrekken, excuses aanbieden en vrolijk in de rij gaan staan" in 3 seconden :9
Ook wel fijn om te weten dat zulke mensen (die dus op hun eigen beslissing terug kunnen komen) ook nog bestaan, toch? :)

Je hebt ook dermate narcistische klootviolen er tussen zitten die ondanks overduidelijk fout zitten overtuigd blijven van hun eigen gelijk.. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

w4rguy schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:30:
Gisteren ook weer wat moois meegemaakt. Ze zijn aan het werk bij de Mcdonalds Hoofddorp. Ik had niet goed gekeken met voorsorteren dus moest eerst de afslag rechts in, vervolgens omdraaien en weer rechtsaf om door te kunnen rijden.

Bij die stoplichten is het 2-baans naar rechts. Maar vanwege werkzaamheden moet je na de stoplichten gelijk naar 1 baan toe.

Ik stond op de linker baan en voor me reed het al niet door. Ik maak de keuze om tussen de auto's door te gaan zodat ik rechts langs de rij auto's kan rijden. Knijpt een vent in een Skoda me af en laat geen ruimte voor me om er tussendoor te gaan. Dus ik gebaar, ik wil er graag tussendoor. Begint die vent naar me te zwaaien 8)7 . Dus ik gebaar nog een keer dat ik tussen hem en zijn voorligger door wil zodat ik rechts langs de auto's af kan rijden. Stapt die vent uit zijn auto!

Zegt ie tegen me, ik wil er ook gewoon tussen, ik moet daar ook naartoe. Waarop ik zeg, dat mag, maar als je nou even ruimte laat zodat ik er tussendoor kan, dan kan ik verder langs de auto's af rijden en kan jij aansluiten.

Ik moest daar laatst bij Fokker zijn terwijl ik er ruim 2 jaar niet meer was geweest. Uiteraard let je niet op de borden omdat je de weg daar kent uit 't verleden (dénkt te kennen, dus)..... Heb als eerste de A4 een stukje extra mogen bekijken in de richting Den Haag (kwam vanaf de A9) en vervolgens rijd je dan daar op dat industrieterrein ook nog eens "verloren" :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

wimmel_1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 11:40:
[...]

Sow.... Da's een duur slangetje geworden, dan (óf een dure aflever "beurt") :+

Maar is wel een plausibele verklaring!!
Het is inderdaad bij de afleverbeurt fout gegaan. Ik denk ook dat dit iedereen had kunnen overkomen, dus ik verwijt hem helemaal niks. Ik zou een volgende keer zo bij hem terug gaan. :) Al blijft het nu even afwachten of het probleem weg is tot ik de motor flink op de proef heb gesteld. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nog even naar aanleiding van gisteren: Weer wat extra knopjes en LED's rijker op m'n brommertje.... :P

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/x2475w.jpg

Knopjes om tijdens het rijden op te kunnen drukken en om dus elektronische spullen on the fly mee aan/uit te zetten, daarvan kun je er nóóit genoeg hebben op een motorfiets >:)

[ Voor 56% gewijzigd door Will_M op 02-04-2017 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Knopjes zijn voor mietjes toch? ;) Ik doe het lekker analoog, stuurdempertje erop en een beetje verstand. ;)

Wel netjes spul trouwens!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:46:
Knopjes zijn voor mietjes toch? ;) Ik doe het lekker analoog, stuurdempertje erop en een beetje verstand. ;)

Wel netjes spul trouwens!
Ik ben hier aan 't kijken of ik een OBDII verbinding kan maken middels 't spul wat ik hier toch al voor m'n auto heb (Wireless HEX-NET module van Ross-Tech zónder VIN limiet). Die elektronische stuurdemper welke er op m'n brommer zit zou ik daar wel mee moeten kunnen beïnvloeden, lijkt me.

Op m'n R6'jes had ik altijd een Öhlins demper welke (alleen) handmatig in te stellen was (19 standen) en dat was ooit wel érg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat ziet er wel heel gelikt uit!

Bij mij heeft de vorige eigenaar een stuk plastic met carbon look in het kuipje vastgepopt, daar een lomp gat in geboord waar nu een 3 standen schakelaar in zit. High-off-low. Toegegeven, dat doet het ook, en je kunt die ook niet per ongeluk aan zetten. Maar dit is wel even een hele andere klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:56
HTT-Thalan schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:20:
[...]

Dat dus. Die adviesprijs is voor de volledige packs (met accessoires), maar zij bieden een hier een basepack aan waarvan de basis prijs 149 euro is, rond die koers. Pseudo aanbieding dus.

De bandit heeft goede beeldkwaliteit voor dat geld, en als pluspunt GPS, maar geen beeldstabilisatie en externe audio is extreem problematisch. Ik heb contact gehad met de helpdesk en zij zeggen dat het ook nog niet opgelost is.
Klopt. Ik heb hem wel gekocht omdat ik van alles aan het uitproberen ben en de bandit vind ik wat minder 'zichtbaar' dan een gopro bijvoorbeeld. Ik zal een keertje een video maken en hier neerzetten om te vergelijken met andere beelden van jullie.
Pagina: 1 ... 18 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.