Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.245 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:12:
[...]

Dan gaan "we" nóg een stapje verder terug: De éérste review op zo'n site is vaak een negatieve doordat "iemand" z'n gal wil spuwen naar aanleiding van een miskoop/akkefietje. Daarna krijg je de mensen welke zich er niet in herkennen en worden er vaak ineens óók (overdreven) positieve reacties geplaatst.

Enige TIP welke ik je wil en kán geven: Loop er eens binnen en bekijk de motoren, vervolgens even een gesprekje aanknopen met de medewerkers....

Een motorzaak waar géén andere klanten rondlopen op het moment dat je er zélf bent zou ik dan ook nog eens vaker gaan bezoeken, vooral op bijv. een zonnige zaterdagmiddag als mensen ineens weer iets aan d'r motorfiets willen gaan doen :9
Goeie tips! Thnx :) Al wil ik naar de motor gaan kijken en er niet al te lang over doen om 'em te kopen, als 'ie bevalt tenminste, voordat 'ie weg is ;)
wimmel_1 schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:12:
Nou kan 't overigens zo zijn dat mijn vlugge blik verkeerd is maar: Bij Wijma in Leeuwarden krijg ik een FIAT dealer welke nu schijnbaar óók iets doet met sites als "ik wil van mijn..... af"?

Klinkt me nú eigenlijk al een beetje als een quick-win " motor dealer" in de oren?
Daarom moet je ook op `moto wijma` zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:45:
[...]

Goeie tips! Thnx :) Al wil ik naar de motor gaan kijken en er niet al te lang over doen om 'em te kopen, als 'ie bevalt tenminste, voordat 'ie weg is ;)

[...]

Daarom moet je ook op `moto wijma` zoeken ;)
* Will_M "morrelt" voor z'n werk nog al eens wat in databases en probeert dus automagisch met zo min mogelijk input (steekwoorden) zoveel mogelijk ter zaken doende resultaten te krijgen in de output van een query om daar vervolgens zélf alsnog een filter over te kunnen gooien :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:09
Ik heb recent een sena 20s gekocht. Erg goed.

Hiervoor had ik een el cheapo chinees setje. Best leuk, een paar jaar gebruikt.

De sena is toch echt heel veel beter. Geluidskwaliteit en verstaanbaarheid etc. Die 20s kan ook nog 2 BT connecties tegelijk aan. intercommen en navi-voice tegelijk, in plaats van tergend langzaam overschakelen.

20S is wel duur, de goedkopere modellen van sena zijn ook prima. Cardo is als merk ook goed trouwens!
André schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:55:
Voor onze komende toerrit willen we een intercom set aanschaffen. Hoeft niets speciaals te zijn, zo vaak gaan we hem niet gebruiken. Hebben jullie tips welke set op dit moment de set is die je moet hebben :P

En wat ik me afvraag: dat ding wat buiten aan de helm komt, daar zitten knopjes op. Maar bij de meeste zijn die toch helemaal niet fatsoenlijk met je dikke handschoenen te bedienen? Of is het 1 keer instellen en vervolgens heb je alleen de hoofdknop nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:08:
[...]

* Osiris "morrelt" voor z'n werk nog al eens wat in databases en probeert dus automagisch met zo min mogelijk input (steekwoorden) zoveel mogelijk ter zaken doende resultaten te krijgen in de output van een query om daar vervolgens zélf alsnog een filter over te kunnen gooien :P
Misschien eens een nieuw filter zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:46:
[...]

Misschien eens een nieuw filter zoeken :+
Mwah .... Misschien dat http://www.motowijma.nl beter z'n site wat aanpast aan de gewenste klanten.

Laat ik 't zó zeggen dat ik er vooralsnog geen enkel schroefje zou durven laten vervangen als ik alléén maar op de gegevens op die site moet afgaan én de personen achter de zaak niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:52:
[...]

Mwah .... Misschien dat http://www.motowijma.nl beter z'n site wat aanpast aan de gewenste klanten.

Laat ik 't zó zeggen dat ik er vooralsnog geen enkel schroefje zou durven laten vervangen als ik alléén maar op de gegevens op die site moet afgaan én de personen achter de zaak niet ken.
Alsof een goeie site iemand opeens een betrouwbare dealer maakt :)

Maargoed, dáárom vraag ik dan ook ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Osiris schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:54:
[...]

Facebook staan ook wat beoordelingen op. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:54:
[...]

Vandaar dus m'n eerdere "advies": Ga er eens langs en maak kennis met die mensen!!
caesar1000 schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:56:
[...]

Facebook staan ook wat beoordelingen op. ;)
Facebook generatie.... :N

[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 10-04-2017 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Plus, in hoeverre is het mogelijk op FB om "ongewenste" reviews simpelweg in de prullenmand te knikkeren? :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:12

Bommes

Capo del formaggio

Echt te weinig foto's hier..
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/04/1491850672-800-x-600px-IMG_20170409_114251.jpg

* Bommes is 2 dagen wezen sturen met de Fazert.
Zondag ochtend de A2 af geblaft naar de eerste afslag net onder Maastricht (leuk tunnel complex hebben ze daar nieuw trouwens). Zelfs zo (redelijk) vroeg al flink wat motoren onderweg op de snelweg.

Globale route link:
https://goo.gl/maps/RuFBPebGoBQ2
Laatste stuk wel wat anders maar google maps laat niet meer route punten toe.
Net over de grens in België eerste bakkie gedaan bij Cafe Modern, zaten al wat rijders en er kwamen er nog flink meer bij in het kwartiertje dat ik daar zat. Inclusief een setje midlife Harley pannenkoeken, 1tje met een hele slechte remix van let it be uit de speakers van zijn rijdend bankstel. Die gasten zaten nog niet of ze waren elkaar al aan het "waarschuwen" voor een of ander leuk grietje op het terras.. Van fucking 16 terwijl die gasten oud genoeg waren om de opa er van ter zijn.. |:(
Okay ik had er ook al gezien maar kom op ik ben pas 40.. :9

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/04/1491850673-800-x-600px-IMG_20170409_111232.jpg

Rode brievenbus altijd + 1 :+

Met wat geslinger reed ik ineens de file in Roetgen in (richting Simmerath), ik was blijkbaar niet de enige die onderweg was.. En ik herinnerde me net op tijd dat in DE je niet langs files mag gassen.. :N
Ondertussen zakte de koffie in dus ff een stopje om de ketel te ontluchten
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/04/1491850672-800-x-600px-IMG_20170409_114251.jpg

Flink wat geslinger en erg rustige weggetjes verder nog net ergens een stuk voor Luxemburg tijd voor een goede DE lunch, Schnitzel, met friet, en van die verlepte zure salade verzopen in de majo. Maar bij je friet krijg je geen majo..
Raar volk maar goed voor 12 piek mijn buik vol en een cola er bij en zicht op een leuke serveerster (ja ouder dan 16 dit keer 8) ).

Uiteindelijk een ogede 20 minuten verder mijn Favo stukje luxemburg.
De N27 tussen Hoscheid en Esch-sur_Sure, wat een gaaf stuk asfalt is dat, weinig tot geen verkeer voor me dus gummen met die ouwe Yammie.
Via een nog smaller en leuk weggetje naar Kautenbach om daar favo nummer 2 te pakken, Kautenbach - Wiltz.
Daar kreeg ik zo een dikke smile/plasser van dat ik in Wiltz ben omgedraaid, terug ben gereden (heel rustig echt waar B) ) en in Kautenbach weer terug om ben gedraaid om het nog eens dunnetjes over te doen.
2 gasten op motoren (ja ik ben merk freak, het was een groene en een zwarte) haalde het zelfde truukje uit, alleen dan anders om, kwam ze dus 3 keer tegen. Daar moest ik wel hard op om lachen, in mijn gedachten hun ook minstens zo hard.
Maar kom op als je in de buurt bent zoek die weg eens op, de N25 :9~ O+
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/04/1491852125-800-x-600px-IMG_20170409_153937.jpg

Via Wiltz naar Clervaux, nog even aftanken in LUX en met een bochtje BE weer in en meteen daalde mijn lunch goed in, goed asfalt mocht denk ik de grens niet over.. :-(
Maar ook dat slikt de trouwe Fazer gewoon, mijn nieren iets minder.. :'(
Flink wat kilometers later, eindbestemming dag 1: Baton Rouge in Vielsalm.
Hetty was vergeten dat ik zou komen :S Ze wist van niets, gelukkig kon ik het gesprek van de week daarvoor aan telefoon herinneren en met wat hints viel haar fankje. Er was plek genoeg (geen enkele andere gast) alleen ze had geen avond eten in huis. Ben was motor rijden in de Vogezen dus zijn Hetty en ik maar wezen uit eten :9 (voor de niet insiders: www.benhet.be )

Volgende ochtend:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/04/1491852125-800-x-600px-IMG_20170410_095907.jpg
Geen 22 graden meer.. het kwik bleef steken bij 7..bbrrrrrr, wintervoering maar weer terug in de jas, sjaal onder de helmsluiting en even door bikkelen.

Via BE, net een hoekje door DE (weer bij dat verdomde drukke Monschau in de buurt :( ) uiteindelijk bij Vaals Zuid Limburg in.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/04/1491852124-800-x-600px-IMG_20170410_114606.jpg

Net voor de grens vond ik nog de "beroemde" Geul:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/04/1491852123-800-x-1067px-IMG_20170410_114716.jpg
Wilde eigenlijk een waterdoorwaading doen met de Fazer, maar het was me iets te koud om natte voetjes te halen :P

Koffertje open :+ :
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/04/1491852122-800-x-1067px-IMG_20170410_114957.jpg

Een dikke 600 km verder was ik vanmiddag om een uur of 3 weer thuis, afgezien van een iets te scherpe kniehoek door mijn lengte bevalt deze motor me echt uit stekend.
Vermogen genoeg en een setje vering/schokbrekers wat prima voldoet om er eens flink aan te gaan hangen. Maar ook niet weer zo veel powah dat je er echt voor op moet letten. Wel wat nukkig aan het gas in de korte bochtjes in zijn 2. Dan werken last wisselingen wel erg heftig door, maar dat was redelijk op te lossen door maatje 44 op de achterrem te houden.
Al met al heb ik er flijnk schik in gehad en is dit motortje me nu een heel stuk dierbaarder geworden. Altijd leuk namelijk voor de "bonding" om "samen" een avontuur (nou ja 2 dagen dan maar) te beleven. *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:20

thijsco19

KTM 990 SMT

Tjaa wat ik kan posten word de menig motorrijder niet blij van.. -O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ju7J51HrpkRacMOGMt82Bckp/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j2BidNDexQy3vQTmrzFcQ518/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MILqi3gI8zmERKSxFIzCZLvq/medium.jpg

Dit zijn wel de grootse schades. Stuur zit echt een 90 graden knip in.. Koplamp dus verrot en een dikke schaafplek op de tank. -O- -O-

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
:'( Heb het met je te doen, dit is niet leuk. Succes met de afwikkeling hopelijk gaat het je niet teveel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

thijsco19 schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:48:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit zijn wel de grootse schades. Stuur zit echt een 90 graden knip in.. Koplamp dus verrot en een dikke schaafplek op de tank. -O- -O-
Ziet er op de foto's uit als wat (redelijk betaalbare) nieuwe onderdelen én een volledige spuitbeurt voor de tank? Maar: heeft de linker kant van je fiets niet méér geleden dan dit óf lag je zelf tussen de achterbrug / schakelset én het asfalt?

Succes met 't herstellen, overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is de vraag of ie niet total-loss word verklaard. Een schuiver met lage snelheid met mijn SV was ook op het randje van total-loss. Ik heb toen een een klein plekje op de tank laten zitten want met dat plekje was het mogelijk een total-loss geworden en ik wou de fiets graag houden.

Alle dingen bij elkaar tellen nogal snel op bij een motor. Een motor met een dagwaarde van 4.000 euro of minder is heel snel total-loss, zelfs al val je er met 15km/u mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:05:
Het is de vraag of ie niet total-loss word verklaard. Een schuiver met lage snelheid met mijn SV was ook op het randje van total-loss. Ik heb toen een een klein plekje op de tank laten zitten want met dat plekje was het mogelijk een total-loss geworden en ik wou de fiets graag houden.

Alle dingen bij elkaar tellen nogal snel op bij een motor. Een motor met een dagwaarde van 4.000 euro of minder is heel snel total-loss, zelfs al val je er met 15km/u mee.
Als je jouw KTM (RC08) een keer te "plat" legt dan wordt 't apparaat door een verzekeraar ook meteen "TL" verklaart, alleen al vanwege de prijzen van 't te vervangen kuipwerk, ook al is 't ding "All-Risk" (Casco) verzekert 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:16:
[...]

Als je jouw KTM (RC08) een keer te "plat" legt dan wordt 't apparaat door een verzekeraar ook meteen "TL" verklaart, alleen al vanwege de prijzen van 't te vervangen kuipwerk, ook al is 't ding "All-Risk" (Casco) verzekert 8)
Valt denk ik nog wel mee. Ik schat de complete kappenset inclusief tank op zo'n 4.000 euro max. Aangezien de dagwaarde hoger is valt het nog wel mee. Niet dat ik deze fiets all-risk heb. Heb de SV wel een tijdje all-risk gehad, maar dat was meer omdat het nog redelijk betaalbaar was. Na de schuiver met de SV ben ik naar WA+ gegaan nadat ik het geld van de schade binnen had. De RC8 kost all-risk zoveel dat ik de complete dagwaarde in een jaar of 7 betaald heb aan premie, daarom maar lekker weer WA+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:20:
[...]

Valt denk ik nog wel mee. Ik schat de complete kappenset inclusief tank op zo'n 4.000 euro max. Aangezien de dagwaarde hoger is valt het nog wel mee. Niet dat ik deze fiets all-riks heb. Heb de SV wel een tijdje all-risk gehad, maar dat was meer omdat het nog redelijk betaalbaar was. Na de schuiver met de SV ben ik naar WA+ gegaan nadat ik het geld van de schade binnen had. De RC8 kost all-risk zoveel dat in de complete dagwaarde in een jaar of 7 betaald heb aan premie, daarom maar lekker weer WA+
De hélft van de dagwaarde aan schade aan een voertuig is al genoeg om een bloedje nieuw voertuig "Economisch Total Loss" te (laten) verklaren... Misschien dat je eens moet gaan kijken naar de échte dagwaarde van een willekeurig voertuig voordat je een té dure verzekering afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:24:
[...]

De hélft van de dagwaarde aan schade aan een voertuig is al genoeg om een bloedje nieuw voertuig "Economisch Total Loss" te (laten) verklaren... Misschien dat je eens moet gaan kijken naar de échte dagwaarde van een willekeurig voertuig voordat je een té dure verzekering afsluit.
Bij de SV heb ik een bedrag van zo'n 2600 euro gekregen bij een dagwaarde van 3300 euro. Hoe wat je zegt precies zit weet ik niet, maar op basis hier van klopt het niet. Zoals gezegt heb ik deze motor nu gewoon WA+. De premie was zo hoog dat ik het risico liever zelf loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:28:
[...]

Bij de SV heb ik een bedrag van zo'n 2600 euro gekregen bij een dagwaarde van 3300 euro. Hoe wat je zegt precies zit weet ik niet, maar op basis hier van klopt het niet. Zoals gezegt heb ik deze motor nu gewoon WA+. De premie was zo hoog dat ik het risico liever zelf loop.
Heb je toen 't "wrak" ook mogen behouden en zelf achteraf mogen verkopen in onderdelen? Waarschijnlijk niet... Dat "wrak" was alléén niet 0.0 waard maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 22:32

Ethirty

Who...me?

Ik doe nu met mijn nieuwe fiets wel de eerste 2 a 3 jaar all-risk, gewoon omdat je dan nog tegen nieuwprijs verzekerd bent. Daarna zal ik ook wel terugzakken naar wa+.
De premie gaat toch niet veel verder naar beneden met 75% no-claim.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:30:
[...]

Heb je toen 't "wrak" ook mogen behouden en zelf achteraf mogen verkopen in onderdelen? Waarschijnlijk niet... Dat "wrak" was alléén niet 0.0 waard maar.....
De motor is naar een motorzaak gegaan waar een expert gekomen is. De motorzaak gaf aan dat de motor met tank waarschijnlijk total-loss verklaard zou worden dus hebben we besloten de tank niet te claimen. Ik heb het geld op mijn rekening ontvangen en de motor zelf voor een groot deel in stappen gerepareerd. Aangezien ik een hoop zelf gedaan heb hield ik ook nog wat geld over.

Dus de motor was niet total-loss aangezien ik de motor gehouden heb. Verder was het bedrag dus iets van 2600 euro wat ik ontvangen heb. De dagwaarde was iets van 3300, vandaar dat de tank ook niet bij de schade is opgetelt want dan kwam de schade boven de dagwaarde uit.

Geen idee hoe het met alle regels precies zit, maar zoals ik het hier aangeef is het bij mij gegaan.
Ethirty schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:31:
Ik doe nu met mijn nieuwe fiets wel de eerste 2 a 3 jaar all-risk, gewoon omdat je dan nog tegen nieuwprijs verzekerd bent. Daarna zal ik ook wel terugzakken naar wa+.
De premie gaat toch niet veel verder naar beneden met 75% no-claim.
Ik heb de SV een tijdje all-risk gehad omdat de premie erg mee viel. Na de schade ben ik gelijk naar WA+ gegaan. Nu met de RC8 is all-risk echt niet te betalen ondanks mijn leeftijd en schadevrije jaren. Met een premie die zo hoog is dat ik de complete machine in een jaar of 7 betaal aan premie, maar lekker voor WA+ gekozen, ook al is deze motor een stuk duurder dan de SV.

Als de premie te doen is zou ik er ook wel voor kiezen bij een machine van 7.000 euro of meer, helemaal met de aankoopwaarde als uitkering bij schade.

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 10-04-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:36:
[...]

De motor is naar een motorzaak gegaan waar een expert gekomen is. De motorzaak gaf aan dat de motor met tank waarschijnlijk total-loss verklaard zou worden dus hebben we besloten de tank niet te claimen. Ik heb het geld op mijn rekening ontvangen en de motor zelf voor een groot deel in stappen gerepareerd. Aangezien ik een hoop zelf gedaan heb hield ik ook nog wat geld over.

Dus de motor was niet total-loss aangezien ik de motor gehouden heb. Verder was het bedrag dus iets van 2600 euro wat ik ontvangen heb. De dagwaarde was iets van 3300, vandaar dat de tank ook niet bij de schade is opgetelt want dan kwam de schade boven de dagwaarde uit.

Geen idee hoe het met alle regels precies zit, maar zoals ik het hier aangeef is het bij mij gegaan.
Economisch Total Loss, dus.... Jij telt je eigen uren niet, maar een dealer/hersteller doet dat (terecht) wél en die uren aan herstel moet je er sowieso bij optellen tegen een uurloon van.....

Je komt dan al vrij snel aan een bedrag waarbij de verzekeraar zegt: HOUDOE EN BEDANKT...... TL VERKLAREN IS FINANCIEEL GEZIEN GOEDKOPER.

WA+ óf WA Casco Verzekeren bij een verzekeraar doe je als particulier vervolgens alleen áls je de kosten voor herstel/vervangen niet kúnt of wil dragen... Verzekeraars zijn geen Filantropen welke er een hobby in zien om jouw spullen op de weg te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:43:
[...]

Economisch Total Loss, dus.... Jij telt je eigen uren niet, maar een dealer/hersteller doet dat (terecht) wél en die uren aan herstel moet je er sowieso bij optellen tegen een uurloon van.....

Je komt dan al vrij snel aan een bedrag waarbij de verzekeraar zegt: HOUDOE EN BEDANKT...... TL VERKLAREN IS GOEDKOPER.

WA+ óf WA Casco Verzekeren bij een verzekeraar doe je als particulier vervolgens alleen áls je de kosten voor herstel/vervangen niet kúnt of wil dragen... Verzekeraars zijn geen Filantropen welke er een hobby in zien om jouw spullen op de weg te houden.
Zou kunnen, ik heb er de ballen verstand van. Ik geef alleen aan hoe het bij mij gegaan, meer niet hoor :P

Jij zegt dat ik voor de SV nooit het bedrag had kunnen krijgen wat ik gekregen heb, weet ik veel dat dit door de uren komt :P

Verzekeren doe je inderdaad voor dingen die je niet wil of kan betalen, dat is bekend hier hoor :)

Toen ik de SV kocht zat ik wat minder ruim dan dat ik nu zit. Het verschil tussen WA+ en all-risk was toen iets van 350 euro per jaar, vond dat toen het geld wel waard aangezien ik nog niet heel lang het rijbewijs had. Nu met de RC8 is het verschil meer dan 1.000 euro per jaar, voor dat geld heb ik geen zin in all-risk en loop ik het risico graag zelf. Ik ga niet in een paar jaar tijd die hele fiets aan premie betalen.

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 10-04-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:28

charrel

Cortisol4life..

thijsco19 schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:48:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Oi, dat is erg balen. Gelijk een set nieuwe bandjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lekker bezig @Bommes, leuke foto's en ik zal dat adresje eens onthouden. Wilde sowieso eens die kant op, ook over Malmedy edg. Lijkt mij leuk. :)

En balen @thijsco19, dat is een stevige klapper geweest. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:51:
Lekker bezig @Bommes, leuke foto's en ik zal dat adresje eens onthouden. Wilde sowieso eens die kant op, ook over Malmedy edg. Lijkt mij leuk. :)

En balen @thijsco19, dat is een stevige klapper geweest. :X
Volgende "rondje" wordt een dagje Luxemburg/België? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op maandag 10 april 2017 @ 22:53:
[...]

Volgende "rondje" wordt een dagje Luxemburg/België? :o
Mij hoor je niet klagen 8) Kan ook met overnachting trouwens :P

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 10-04-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 21:27
André schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:55:
Voor onze komende toerrit willen we een intercom set aanschaffen. Hoeft niets speciaals te zijn, zo vaak gaan we hem niet gebruiken. Hebben jullie tips welke set op dit moment de set is die je moet hebben :P

En wat ik me afvraag: dat ding wat buiten aan de helm komt, daar zitten knopjes op. Maar bij de meeste zijn die toch helemaal niet fatsoenlijk met je dikke handschoenen te bedienen? Of is het 1 keer instellen en vervolgens heb je alleen de hoofdknop nodig?
Ik kan je uit ervaring vertellen dat als je eenmaal communicatie op de motor hebt.... je er niet meer vanaf wilt. Geeft wel een extra dimensie aan "gezellig" samen touren, in de positieve zin van het woord!
Ikzelf heb samen met een heleboel vrienden de Sena 20s gekocht en het is echt leuk (en veilig) om samen te babbelen. Je kunt de goedkoopste Sena 20s set kopen via Born fietsen in Amstelveen (geen connectie mee, maar ongeveer €40,- goedkoper dan de rest van de aanbieders). Staat op Marktplaats.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
Hoi allemaal,

Ik ben nu ook bezig met mijn rijbewijs, ik heb mijn eerste 2 examens al gehaald en afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste AVD les gehad. WAT EEN GEWELDIG GEVOEL!!

Allereerst een stukje rustig binnendoor met wat personenauto's om me heen maar later ook de A4 op richting Amsterdam en bij Leiden er af. Wat voelt dat vrij zeg! Ik moet wel eerlijk bekennen dat toen we de snelweg op reden ik me ook wel enigzins kwetsbaar voelde. Met 100 tussen de vrachtwagens en auto's in.
Zeker als er dan zo'n PC Hoofdtrekker voorbij komt zetten met 20 km/u verschil.

Maar goed, al met al een geweldige ervaring. Begin mei rijd ik mijn laatste lessen en examen en nu ben ik dus aan het rondkijken naar een goede tweedehands, niet te dure, motor. Persoonlijk heb ik het liefst iets in de trend van een BMW R1100/R1200 GS. Maar ik zit toch ook wel te kijken naar het model lesmotor. De Honda CB650F van 2014.

Heeft iemand anders nog suggesties of eventueel sites waar er ruim aanbod is in tweedehands motoren?

Groeten!!

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

kalekat schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 07:48:
Hoi allemaal,

Ik ben nu ook bezig met mijn rijbewijs, ik heb mijn eerste 2 examens al gehaald en afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste AVD les gehad. WAT EEN GEWELDIG GEVOEL!!

Allereerst een stukje rustig binnendoor met wat personenauto's om me heen maar later ook de A4 op richting Amsterdam en bij Leiden er af. Wat voelt dat vrij zeg! Ik moet wel eerlijk bekennen dat toen we de snelweg op reden ik me ook wel enigzins kwetsbaar voelde. Met 100 tussen de vrachtwagens en auto's in.
Zeker als er dan zo'n PC Hoofdtrekker voorbij komt zetten met 20 km/u verschil.

Maar goed, al met al een geweldige ervaring. Begin mei rijd ik mijn laatste lessen en examen en nu ben ik dus aan het rondkijken naar een goede tweedehands, niet te dure, motor. Persoonlijk heb ik het liefst iets in de trend van een BMW R1100/R1200 GS. Maar ik zit toch ook wel te kijken naar het model lesmotor. De Honda CB650F van 2014.

Heeft iemand anders nog suggesties of eventueel sites waar er ruim aanbod is in tweedehands motoren?

Groeten!!

Thijs
Ik ben ook aan het rondkijken en kom vooral uit op onderstaande sites:
- www.motoroccasion.nl
- Marktplaats
- www.motor-forum.nl (die hebben ook een verkoop-gedeelte)
- Speurders.nl

Veel overlap maar soms staat een motor wel op site X maar niet op site Y.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 9 april 2017 @ 22:31:
[...]

Even voor de duidelijkheid: voor zover ik weet worden verbruikers in voertuigen vrijwel altijd in de plusdraad geschakeld, niet in de min-draad.

Daarbij: je voertuig bevat geschakelde groepen, en "vaste" groepen. Je dashboard (klok ;) ) heeft bijvoorbeeld een vaste plus. Daarnaast heb je er natuurlijk een hoop die (al dan niet via een relais) geschakeld worden via het contact. Denk aan verlichting. En sommige motoren, waaronder die van mij, schakelen vervolgens ook nog eens de koplampen pas in op het moment dat de motor ook daadwerkelijk draait.
Als deze groepen delen dezelfde min. Dit kan via bedrading zijn, dit kan via het frame zijn, zoals Osiris ook aangeeft. Hoe dan ook komt deze min zonder onderbreking bij de minpool van de accu terug.
Schaam schaam schaam... :X

Gisteravond even kort bekeken hoe het zat: Feitelijk zat de handvatverwarming dus 2x aan de plus. 1x direct op de accu, 1x na de zekeringenkast. De aansluiting die direct op de plus zat heb ik naar de min gezet en het probleem is opgelost.

De handvatverwarming gaat nu ook uit nadat het contact uit is en ze worden nu ook weer echt warm (dat werden ze namelijk niet als het contact aan stond, als het contact uit stond werden ze wat lauw). Blijft bijzonder dat er dan toch ergens min werd gevonden via de zekeringenkast.

Verder heb ik dan nog even mijn vraagtekens bij het feit of mijn TomTom dock dan ook wel zo versleten was als ik dacht... Hij laadde slecht (ik moest de TomTom met een tiewrap vastzetten, anders laadde hij niet), maar het is niet dat hij het niet deed... Anyway, heb hem nog best redelijk verkocht en een nieuwe Rider 410 gekocht (sowieso een verademing tov de orignele TomTom Rider).

Van het weekend dan ook de Rider maar eens opbouwen, mijn 12V\USB lader opbouwen en de bekabeling netjes wegwerken (nu sommige dingen even slordig gedaan met kroonsteentjes 8)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Persoonlijk heb ik het liefst iets in de trend van een BMW R1100/R1200 GS. Maar ik zit toch ook wel te kijken naar het model lesmotor. De Honda CB650F van 2014.

Groot verschil tussen de twee motoren die je noemt. Ik vond (warning: mening!) de lesmotor wat log op lage snelheden en in het algemeen te 'laag' qua zit. Bovendien miste ik de windbescherming op de snelweg. Wel méér dan voldoende vermogen uiteraard, heerlijk ding om door te trekken.

Als ik alleen maar mooi weer plezierritjes zou maken zou ik hem prima vinden, maar aangezien ik ook vrij lange ritten maak (200km per rit bv) vind ik een hoge/rechte zit prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:39
Het kan ook anders.

Kwam net een MP3 tegen, bestuurder volledig in het geel + topkoffer.

Dat was een eerste. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:47
Ik snap dat het voor een hoop mensen die eigenlijk motor willen rijden maar het om welke reden dan ook niet kunnen een uitkomst is, maar ik vind het echt verschrikkelijke apparaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb er eentje geprobeerd, en ik vind ze maar raar aanvoelen, vooral in een bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:21
Ik miste nog wat spulletjes, dus gisteren jas, broek, laarzen, handschoenen (Held) en een helm (Shark Speed-R) gekocht. Wel een mooi prijsje van kunnen maken, maar deed alsnog pijn zeg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-10 13:35

byn124

Thunderace

InZane schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:41:
Ik miste nog wat spulletjes, dus gisteren jas, broek, laarzen, handschoenen (Held) en een helm (Shark Speed-R) gekocht. Wel een mooi prijsje van kunnen maken, maar deed alsnog pijn zeg.
Het doet pas pijn als je een keer neergaat en je bespaart hebt op je eigen veiligheid ;).

Maar ik snap je wel :9

[ Voor 64% gewijzigd door byn124 op 11-04-2017 10:49 ]

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat betreft 3 wielen; Ik heb hier vlakbij wel een motorrijder onderuit zien gaan op het grint dat her en der in de bochten ligt. Ik kwam er toevallig langs, gevraagd of alles oke was en of ik kon helpen maar afgezien van wat schade gelukkig niets aan de hand.
Hij ging niet eens snel om de bocht maar het kan zomaar tegenzitten en in het donker met weinig straatverlichting is het nog moeilijker te zien. Met dat soort situaties en bv: strepen, gemorste olie/brandstof of wat verstopte putdeksels in een bocht vind ik dat extra rubber op de weg, met twee voorwielen (ook al niet mooi) wel prettig. Het is voor mij niet echt een hobby, al vind ik het erg leuk, maar vooral een vervoersmiddel.
Het originele ontwerp was meen ik ook bedacht ivm veiligheid en de iets bredere spoorbreedte meer toevallig een maas in de wet en commercieel succes.
Toch overweeg ik ook wel wat anders, ik vind verschillende motoren en motorscooters wel mooi maar dat tzt maar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:29

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

lolgast schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:42:
Ik snap dat het voor een hoop mensen die eigenlijk motor willen rijden maar het om welke reden dan ook niet kunnen een uitkomst is
Kunnen? Eerder "willen", de investering om je A te halen is fors, €1000-1500 voor lessen, 3 examens, stress en frustratie van een instructeur die in je commentaar levert over van alles dat je fout doet... :|

Ik heb eerst een MP3 gekocht, en dat "open" rijden beviel zo goed dat ik daarna m'n A heb gehaald en nu op 2 wielen rondrijd. Als ik nu weer op een MP3 zou stappen zou dat idd waarschijnlijk heel raar aanvoelen.

@bite, een driewieler is ook veiliger inderdaad, je hebt minder last van tramrails, troep op de weg of gladde stukken klinkers en teerstrepen! Je kunt trouwens nog steeds omvallen hoor met een MP3, heb dat vaak gezien.

[ Voor 14% gewijzigd door mkrmr op 11-04-2017 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Groeten!!

Thijs
Die eerste ervaring op de snelweg herkennen we allemaal maar al te goed. Hoe dan ook, goed dat je bent begonnen! Ik kom zelf uit de regio leiden dus wie weet maar een keer crossen als je het A-tje hebt :).

Wat betreft je motorkeuze, de R1100/R1200 is wel echt een heel andere motor dan de CB650F. Het is een beetje wat je er mee wilt doen en waar jij je aan kan ergeren,

ben je bijvoorbeeld wat langer? Dan is de BMW wel erg fijn met een hoge zit. Je zit ook iets meer uit de wind op de snelweg dan met een naked.

Zelf rijd ik een CB6006 Hornet (de voorloper van de CB650F waar je naar kijkt). Ik ben er zeer tevreden over maar als ik het vergelijk met mijn huisgenoot die op een Versys rijdt, heeft hij wel meer comfort op de snelweg. Daarintegen heb ik weer meer lol op de binnenwegen >:)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:43
Zijn er hier mensen die vaker met 2 man rijden op een motor? Momenteel heb ik een BMW K75, die ik omgebouwd heb, maar daar kan je niet met 2 personen op. M'n vader heeft een standaard K75, maar met 2 man is dat enorm ruk. Het zadel staat een beetje schuin waardoor m'n vriendin naar voren schuift, en ik tegen de tank aan wordt gedrukt.

Omdat ik als enige op dit moment het rijbewijs heb, en m'n vriendin mee wil ben ik naar iets op zoek waar we goed met z'n tweeën op kunnen rijden. Omdat ik in Limburg woon, rijd ik liever flinke stukken. Het moet dus een motor zijn waar je makkelijk 400 KM oid op een dag mee kan rijden en zonder klachten kunt afstappen. Zelf was ik aan het denken aan een Yamaha FJR1300, ze zijn redelijk betaalbaar en hebben nog een sportief uiterlijk. Had al gekeken of ik er eentje in de buurt kon huren voor een dag om hem te testen, maar er staat helaas niks in de buurt. Heeft iemand nog andere suggesties? Budget is max 4000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
gauchov6 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:52:
[...]
@bite, een driewieler is ook veiliger inderdaad, je hebt minder last van tramrails, troep op de weg of gladde stukken klinkers en teerstrepen! Je kunt trouwens nog steeds omvallen hoor met een MP3, heb dat vaak gezien.
Mede daarom vind ik eigenlijk dat je gewoon je A rijbewijs zou moeten hebben voordat je op zo'n ding mag rondrijden. Het heeft veel meer met motor- dan met autorijden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

fredkroket schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:58:
[...]

Schaam schaam schaam... :X

Gisteravond even kort bekeken hoe het zat: Feitelijk zat de handvatverwarming dus 2x aan de plus. 1x direct op de accu, 1x na de zekeringenkast. De aansluiting die direct op de plus zat heb ik naar de min gezet en het probleem is opgelost.

De handvatverwarming gaat nu ook uit nadat het contact uit is en ze worden nu ook weer echt warm (dat werden ze namelijk niet als het contact aan stond, als het contact uit stond werden ze wat lauw). Blijft bijzonder dat er dan toch ergens min werd gevonden via de zekeringenkast.

Verder heb ik dan nog even mijn vraagtekens bij het feit of mijn TomTom dock dan ook wel zo versleten was als ik dacht... Hij laadde slecht (ik moest de TomTom met een tiewrap vastzetten, anders laadde hij niet), maar het is niet dat hij het niet deed... Anyway, heb hem nog best redelijk verkocht en een nieuwe Rider 410 gekocht (sowieso een verademing tov de orignele TomTom Rider).

Van het weekend dan ook de Rider maar eens opbouwen, mijn 12V\USB lader opbouwen en de bekabeling netjes wegwerken (nu sommige dingen even slordig gedaan met kroonsteentjes 8)).
Je zegt het zelf al, je vindt het slordig, maar anderen zien kroonsteentjes als blijvende oplossing. Vandaar:
Elektrische verbindingen maak je met solderingen of knijpconnectors.

Zelf heb ik een sterke voorkeur voor faston knijpconnectors (onder andere van Tyco). Een solide verbinding, met wat krimpkous goed waterdicht te maken, en je hebt er ook al afgeschermde female varianten van, zodat de kans op spanningvoerende blote contacten minimaal is.

Met hele dunne draadjes, zoals bij een TomTom dock, werkt dat echter niet. Daar soldeer ik dan ook. Solderen zorgt voor een elektrische verbinding, maar is een slechte mechanische verbinding. Daarom werk ik zo'n soldering op de motor vaak af met wat lijm uit het lijmpistool. Mechanisch is het dan steviger, het is waterdicht, en omdat het transparant is kun je zelfs nog wat zien ook. Daarmee maak ik in feite een soort gietmof om de soldering heen. Dat werk ik daarna nog af met bij voorkeur krimpkous, desnoods met goede vulcaniserende tape.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Thoit schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:05:
Zijn er hier mensen die vaker met 2 man rijden op een motor? Momenteel heb ik een BMW K75, die ik omgebouwd heb, maar daar kan je niet met 2 personen op. M'n vader heeft een standaard K75, maar met 2 man is dat enorm ruk. Het zadel staat een beetje schuin waardoor m'n vriendin naar voren schuift, en ik tegen de tank aan wordt gedrukt.

Omdat ik als enige op dit moment het rijbewijs heb, en m'n vriendin mee wil ben ik naar iets op zoek waar we goed met z'n tweeën op kunnen rijden. Omdat ik in Limburg woon, rijd ik liever flinke stukken. Het moet dus een motor zijn waar je makkelijk 400 KM oid op een dag mee kan rijden en zonder klachten kunt afstappen. Zelf was ik aan het denken aan een Yamaha FJR1300, ze zijn redelijk betaalbaar en hebben nog een sportief uiterlijk. Had al gekeken of ik er eentje in de buurt kon huren voor een dag om hem te testen, maar er staat helaas niks in de buurt. Heeft iemand nog andere suggesties? Budget is max 4000.
Motoport Veldhoven heeft alle Yamaha's staan voor de verhuur. Ook de FJR.

Over met duo rijden gesproken. Mijn vriendin begon er gisteravond over dat ze nu spaargeld bij elkaar heeft om een pak aan te schaffen. Ze wil dus zeker eens een keer mee achterop. Nou, met die uitrusting, daar komen we vast wel uit. Als ze maar al eens laarzen en een helm heeft. Handschoenen en pak kan ze desnoods van mij lenen. Ik wil geen geld stuk gaan slaan om eens te proberen en dat ze het dan niks vindt.

Maar ik heb nog nooit met duo gereden, en zij al helemaal niet. Om te voorkomen dat die eerste keer een teleurstelling wordt, wil ik dat dat goed gaat. Bestaat er zoiets als een lesje om met duo te rijden? Wat moet je wel, wat moet je niet. Tips en tricks, zoiets?
Ik kan het wel in mijn vriendengroep rondvragen, maar de duo's die daar meerijden zijn kleiner en lichter dan mijn topkoffer. :+ Ik vrees dat dat voor ons geen goede vergelijking is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 08:37
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:28:
[...]

Over met duo rijden gesproken. Mijn vriendin begon er gisteravond over dat ze nu spaargeld bij elkaar heeft om een pak aan te schaffen. Ze wil dus zeker eens een keer mee achterop. Nou, met die uitrusting, daar komen we vast wel uit. Als ze maar al eens laarzen en een helm heeft. Handschoenen en pak kan ze desnoods van mij lenen. Ik wil geen geld stuk gaan slaan om eens te proberen en dat ze het dan niks vindt.

Maar ik heb nog nooit met duo gereden, en zij al helemaal niet. Om te voorkomen dat die eerste keer een teleurstelling wordt, wil ik dat dat goed gaat. Bestaat er zoiets als een lesje om met duo te rijden? Wat moet je wel, wat moet je niet. Tips en tricks, zoiets?
Ik kan het wel in mijn vriendengroep rondvragen, maar de duo's die daar meerijden zijn kleiner en lichter dan mijn topkoffer. :+ Ik vrees dat dat voor ons geen goede vergelijking is.
In ieder geval zorgen dat ze met jou mee beweegt. Niet ineens recht blijven zitten of de andere kant op gaat hangen. Ga ergens rustig even oefenen. Zonder dat je direct ander verkeer in gevaar brengt (en daarmee jullie zelf ook meer risico geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:29

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

InZane schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:07:
[...]
Mede daarom vind ik eigenlijk dat je gewoon je A rijbewijs zou moeten hebben voordat je op zo'n ding mag rondrijden. Het heeft veel meer met motor- dan met autorijden te maken.
Is de overheid helemaal met je eens (ik ook trouwens), mensen die na januari 2013 hun B hebben gehaald moeten nu een volledig A rijbewijs hebben om zo'n scooter te mogen besturen.

Dus pas vanaf 24 jaar (of 22 als je al twee jaar A2 hebt), dus dat zal de populariteit bij bepaalde types die er nu op rondscheuren hopelijk wat beperken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het jammer dat je in Nederland niet zoals in heel veel europese landen wel mag met alleen B ook lichte motorscooter mag besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:28:
[...]

Thanks voor de tip! Ik zie het nu inderdaad, alleen ligt Veldhoven niet op de route, maar heb denk ik weinig keuze. Wil het wel eens proberen. Gelukkig heeft de mijne al een geheel outfit en weet ook dat ze in de bochten mee moet hangen ipv tegen gaan hangen. In de toekomst wil ze ook wel een eigen rijbewijs (heeft al proeflessen gehad),maar met de huidige verbouwing van het huis is dat een beetje te druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ShininNL schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:08:
Ik ben 1,76 en heb een zzr1400 en hij past mij prima, zeer comfortabel en makkelijk een voetje op de grond.
@ShininNL Als ik 't handboekje van de ZZR-1400 bekijk, dan heeft 'ie "tankkappen" die je kunt demonteren (o.a. noodzakelijk om bij 't luchtfilter te komen). Ik neem aan dat die van plastic zijn? En je dus ook geen tanktas met magneten op de ZZR-1400 kunt plakken? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Degenen die bij ons met duo rijden, hebben overigens een ZZR1400. Maar ja, die gaan daarmee ook naar Oostenrijk op vakantie. Waarschijnlijk gaat dat voor Thoit nog een beetje ver. Letterlijk. :+

Of een zijspan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rijden met een duo is niet zo spannend als je mogelijk denkt. Persoon achterin moet zich gewoon gedragen. Geen rare bewegingen maken. Het liefst doen alsof het een dood gewicht is.
Aan jou als bestuurder de taak om soepel te rijden. Als je schokkerig gaat rijden, zul je merken dat de bijrijder naar je toe komt glijden en je wel eens wat helmkusjes krijgt.

Verder? Bedachtzamer met je koppeling om gaan, het kost immers wat meer moeite om weg te rijden met 60+kg meer. En zeker op tijd remmen.

lees ook dit eens: http://www.luiemotorfiets.nl/tips/achterop/

[ Voor 6% gewijzigd door Jelte op 11-04-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@DrivinUCrazy Ik zou me vooral geen zorgen maken over duo rijden. Als voorbeeldje om je gerust te stellen:
  • Een Kawasaki GPZ500S, een twee-in-lijn "brommert" van 500 cc, rijklaar gewicht 198 kg (laten we voor het gemak 200 kg zeggen);
  • Bestuurder, moi, van 1,75 m lang en pak 'em beet 70 kg zwaar (toentertijd nog wel wat lichter);
  • Totaalgewicht van motor + bestuurder dus ongeveer 270 kg;
  • Passagier achterop, m'n broer [rml]:+[/rml]: 100+ kg :X Da's een toename van méér dan 37 %!
En dat ging zonder enig probleem ;) Reed wel prima eigenlijk :D Viel lekker de bochten in zonder daarbij ook maar enigszins in de problemen te komen door 't gewicht. Al verschilt het bochtenwerk met een andere gewichtsverdeling ongetwijfeld ook wel weer per motor.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:47
Mijn allereerste rijervaring op de motor was met passagier. De rij-instructeur heeft ons naar de polder gereden waarna hij afstapte, vertelde dat ik moest rijden en hij stapte weer achterop.
Niets aan de hand hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:07:
Degenen die bij ons met duo rijden, hebben overigens een ZZR1400. Maar ja, die gaan daarmee ook naar Oostenrijk op vakantie. Waarschijnlijk gaat dat voor Thoit nog een beetje ver. Letterlijk. :+

Of een zijspan!
Zou het best willen hoor, maar de eifel is in eerste instantie al prima :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-10 11:41

Least Inkling

Product of the cold war

Met bovenstaand, duo rijd(st)er moet alleen maar zitten en vooral niet "meehangen of tegenhangen".

Lieft meekijken in de bocht, dat voorkomt dat ie onbewust toch gaat tegenhangen.

Verder weten dat je zwaarder bent (duh..) dus je bochtenwerk daar op aanpassen.

Maar...vooral oefenen, je bent niet meer zo flexibel als dat je alleen rijdt.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:54
Osiris schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:05:
[...]

@ShininNL Als ik 't handboekje van de ZZR-1400 bekijk, dan heeft 'ie "tankkappen" die je kunt demonteren (o.a. noodzakelijk om bij 't luchtfilter te komen). Ik neem aan dat die van plastic zijn? En je dus ook geen tanktas met magneten op de ZZR-1400 kunt plakken? :o
Gaat niet werken inderdaad. Ik gebruik zelf een tankring en bijbehorende tanktas van Sw motech.

Ik heb afgelopen weekend met mijn broertje achterop gereden, die is niet de lichtste en de vering is afgesteld op mijn gewicht. Ik vond het beroerd rijden omdat de hele achterkant van de motor ingezakt was, zwaar sturen en erg instabiel bij het stoppen en wegrijden bij stoplichten.

Moet nog 2 c-sleutels kopen om de schokbreker volgende keer te voorzien van wat meer voorspanning denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Least Inkling schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:21:
Met bovenstaand, duo rijd(st)er moet alleen maar zitten en vooral niet "meehangen of tegenhangen".

Lieft meekijken in de bocht, dat voorkomt dat ie onbewust toch gaat tegenhangen.

Verder weten dat je zwaarder bent (duh..) dus je bochtenwerk daar op aanpassen.

Maar...vooral oefenen, je bent niet meer zo flexibel als dat je alleen rijdt.
Klopt :) Maar vrouwlief vind het meestal niet zo fijn om (als het aan mij ligt) elk weekend in de zomer alleen thuis te zitten. Tevens vind ze het leuk om mee te gaan, dus zodoende hebben we er allebei voordeel van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ShininNL schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:23:
[...]

Gaat niet werken inderdaad. Ik gebruik zelf een tankring en bijbehorende tanktas van Sw motech.
Hmpf, onhandig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Thoit schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:24:
[...]

Klopt :) Maar vrouwlief vind het meestal niet zo fijn om (als het aan mij ligt) elk weekend in de zomer alleen thuis te zitten. Tevens vind ze het leuk om mee te gaan, dus zodoende hebben we er allebei voordeel van :)
Heb ooit een niet-motorrijdster twee weken achterop gehad naar Oostenrijk. Ze vond het prachtig, lekker blieken. Merkte wel dat ze achterop zat, maar ze was voorbeeldig. Had wel een intercom...daar had ik spijt van...heb 'em daarna nooit meer gebruikt :+

Inmiddels heeft ze zelf een motor. Weer iemand overgehaald, missie geslaagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Least Inkling schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:31:
[...]

(…) Had wel een intercom...daar had ik spijt van...heb 'em daarna nooit meer gebruikt :+
:D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

We gaan het gewoon eens een keer proberen. Met wat hogere temperaturen dan, dan kan ik mijn doorwaaipak aan, en doet zij mijn pak aan met alle ventilatie open.
Dat scheelt in het ergste geval een advertentie "Te koop, motorpak. Pas één keer gebruikt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Met Pasen schijnt het goed te zijn in Sauerland @DrivinUCrazy voor je doorwaaipak...

Gaat sneeuwen, en we hebben daar een weekend geboekt... |:( :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Nou ik ga eerst de CBR maar eens een paar keer rond een parkeerterrein gooien en daarna wat serieuze kilometers maken voordat ik iemand achterop neem. Niet dat ik dat erg vind ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Least Inkling schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:21:
Ligt er aan hoe hard je door de bocht gaat. Bij een wat hogere snelheid is meehangen wel zo fijn. Zegmaar de kissing the mirror techniek met z'n 2'en. Als ik niet heel hard door de bocht ga blijf ik gewoon recht zitten. Ga ik wat harder ga ik de kissing the mirror techniek gebruiken en dan is het wel fijn als de duo dat ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Synchroon kussen :9

Alleen niet elke meerijd(st)er zit er op wachten zo hard door de bochten te gaan.
Ken een instructeur die dat deed met zijn vrouw, die lag opgevouwen onder een vangrail op een gegeven moment.

Je hebt toch een bepaalde verantwoordelijkheid met iemand achterop, hoewel eigen keuze.
Liefst stap ik weer met zijn tweeën af op een moment dat ik dat wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:08

Secsytime

Automagisch

Least Inkling schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:53:
Synchroon kussen :9

Alleen niet elke meerijd(st)er zit er op wachten zo hard door de bochten te gaan.
Ken een instructeur die dat deed met zijn vrouw, die lag opgevouwen onder een vangrail op een gegeven moment.

Je hebt toch een bepaalde verantwoordelijkheid met iemand achterop, hoewel eigen keuze.
Liefst stap ik weer met zijn tweeën af op een moment dat ik dat wil ;)
Men vriendin vindt rotondes het engst, want dan heeft ze het gevoel dat we wel heel plat gaan 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wees maar niet bang, ik bouw het straks rustig op. Op een zondag langs de slagboom piepen voor het industrieterrein, en dan hebben we plek en rust zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:12:
Wees maar niet bang, ik bouw het straks rustig op. Op een zondag langs de slagboom piepen voor het industrieterrein, en dan hebben we plek en rust zat.
Wij zijn de eerste keer gewoon dwars door Rome gereden. Als het daar lukt, lukt het overal was mijn instelling. Was gelukkig allemaal goed gegaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Valt wel mee allemaal, goede instructie met op en afstappen (want dat kan je krassen opleveren op je dure koffers) en alles komt goed als je eenmaal rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Secsytime schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:07:
[...]

Men vriendin vindt rotondes het engst, want dan heeft ze het gevoel dat we wel heel plat gaan 8)7 8)7
Gewoon een lesje AVB met passagier boeken 8) en dan samen die pionnen omrijden met de punt van je koffer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:08

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:22:
[...]

Gewoon een lesje AVB met passagier boeken 8) en dan samen die pionnen omrijden met de punt van je koffer!
Ze vindt het verder hardstikke leuk hoor, alleen rotondes zijn eng.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
LordKnox schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:36:
[...]

Ik ben ook aan het rondkijken en kom vooral uit op onderstaande sites:
- www.motoroccasion.nl
- Marktplaats
- www.motor-forum.nl (die hebben ook een verkoop-gedeelte)
- Speurders.nl

Veel overlap maar soms staat een motor wel op site X maar niet op site Y.
Ik zal eens even kijken hier.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:22:
[...]

Groot verschil tussen de twee motoren die je noemt. Ik vond (warning: mening!) de lesmotor wat log op lage snelheden en in het algemeen te 'laag' qua zit. Bovendien miste ik de windbescherming op de snelweg. Wel méér dan voldoende vermogen uiteraard, heerlijk ding om door te trekken.

Als ik alleen maar mooi weer plezierritjes zou maken zou ik hem prima vinden, maar aangezien ik ook vrij lange ritten maak (200km per rit bv) vind ik een hoge/rechte zit prettiger.
Ik weet dat het echt een groot verschil is.. Ik ga in september in rotterdam weer studeren en dan wil ik snel en makkelijk door het verkeer kunnen. Daarnaast wil ik ook naar Verdun kunnen rijden voor familie bezoek, vandaar mijn gedachte naar de R1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Secsytime schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:39:
[...]

Eng is relatief. Ik heb ooit een maat, die ontzettend bang was om met vrouwen te praten, meegenomen naar een striptent. Ik zorgde dat hij een striptease kreeg met lapdance, met zijn tanden haar topje uittrekken, the works. Hij was compleet sprakeloos.

De volgende dag belde hij mij helemaal op, helemaal happy de peppy, omdat hij eindelijk een kletspraatje had gemaakt met dat kassameisje dat hij al zo lang leuk vond. Want dat was, achteraf bezien, helemaal zo eng niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:50:
[...]

Eng is relatief. Ik heb ooit een maat, die ontzettend bang was om met vrouwen te praten, meegenomen naar een striptent. Ik zorgde dat hij een striptease kreeg met lapdance, met zijn tanden haar topje uittrekken, the works. Hij was compleet sprakeloos.

De volgende dag belde hij mij helemaal op, helemaal happy de peppy, omdat hij eindelijk een kletspraatje had gemaakt met dat kassameisje dat hij al zo lang leuk vond. Want dat was, achteraf bezien, helemaal zo eng niet.
Speelt hij toevallig in The Big Bang Theory? :9

Op zich wel grappig dat je hem op die manier van die angst hebt afgeholpen!
Dus om iemand van motor-angst af te helpen, moeten we met 180 door de polder knallen?:P

[ Voor 11% gewijzigd door Frans92 op 11-04-2017 14:56 ]

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Frans92 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:55:
[...]

Nee, maar hij zou goed voor een Nederlandse Sheldon door kunnen gaan :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:56:
[...]

Nee, maar hij zou goed voor een Nederlandse Sheldon door kunnen gaan :9.
Ik doelde vooral op Rajesh ;)

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

Verdeuri. Dit weekend zou ik eigenlijk naar Uithoorn gaan kijken naar een Kawasaki Versys. Ik dacht vandaag: laat ik even bellen om een afspraak te maken. Is de motor al verkocht. In het groen met zijkoffers voor een nette prijs, precies zoals ik het wilde. Daar baal ik wel van. Dan gaan we waarschijnlijk kijken in Leende en Venray. Daar staan er ook twee te koop: in het oranje en het zilver. Mooie motors waarschijnlijk, maar geen groen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-10 13:55
LordKnox schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:17:
Verdeuri. Dit weekend zou ik eigenlijk naar Uithoorn gaan kijken naar een Kawasaki Versys. Ik dacht vandaag: laat ik even bellen om een afspraak te maken. Is de motor al verkocht. In het groen met zijkoffers voor een nette prijs, precies zoals ik het wilde. Daar baal ik wel van. Dan gaan we waarschijnlijk kijken in Leende en Venray. Daar staan er ook twee te koop: in het oranje en het zilver. Mooie motors waarschijnlijk, maar geen groen ;)
Ik vind die oranje echt wel erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

LordKnox schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:17:
Daarom nooit afspraken maken voor over een x aantal dagen.

Zie je iets leuks? Gelijk erheen rijden.

Ik zou zelf ook nooit iets vasthouden voor iemand die over een x aantal dagen pas komt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Een aantal dagen geleden hadden we hier een korte discussie over de pasvorm van een helm en of deze in het begin zo strak moest zitten dat je op je wangen moest bijten. Aangezien de helm best wel belangrijk is wilde ik toch graag het antwoord hebben en vond een Arai fitting guide voor verkopers op internet. Daarin werd niks verteld over bijten op de wangen. Daarom maar een mailtje naar Arai gestuurd en dit was het antwoord:
Een paar jaar geleden ging de regel nog op dat je wangen een beetje tussen je tanden moest bij het passen.
# jaar geleden hebben wij een nieuwe pasvorm geintroduceerd.
Het FCS .
Facial contour system.

Dat houd in Dat de wangstukken meer om je wang zitten als ertegen aan.
Hierdoor moet de helm stevig tegen de wang aandrukken, maar is het niet langer nodig dat je tanden a.h.w. tussen je tanden komen bij het openen van je mond.
Als je een redelijk normaal gezicht hebt zal de standaard passing geen problemen moeten opleveren.
Dit geldt dus voor Arai helmen en niet noodzakelijk voor andere merken. Voorwaarde is wel dat je een normaal gezicht moet hebben. Aangezien Arai mij niet past weet ik nu waar het aan ligt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frans92 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:55:
[...]

Op zich wel grappig dat je hem op die manier van die angst hebt afgeholpen!
Dus om iemand van motor-angst af te helpen, moeten we met 180 door de polder knallen?:P
De andere kant van het verhaal, motor-angst kan ook opeens onstaan. Mijn zus reed altijd motor helemaal gek van dikke adventure bikes heel Europa door etc etc.

Tot op een dag in Zuid-Europa er een mede motorrijder voor haar ogen een ravijn in reed en dodelijk verongelukte. Ze rijdt tot op de dag van vandaag geen motor meer. Mijn zwager rijdt overigens nog wel motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

Tylen schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:20:
[...]

Daarom nooit afspraken maken voor over een x aantal dagen.

Zie je iets leuks? Gelijk erheen rijden.

Ik zou zelf ook nooit iets vasthouden voor iemand die over een x aantal dagen pas komt.
Dat wilde ik ook maar was door drukte gewoonweg niet mogelijk. Dit weekend zat helemaal vol en de rest van de week werk ik. Daarnaast heb ik al redelijk wat verlofuren moeten gebruiken omdat mijn dochter vaker naar het ziekenhuis moet. Dan ga ik die verlofuren niet "verkwisten" aan een testrit die misschien niet bevalt. Verder heb je gelijk natuurlijk maar het is niet altijd mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:40:
[...]

De andere kant van het verhaal, motor-angst kan ook opeens onstaan. Mijn zus reed altijd motor helemaal gek van dikke adventure bikes heel Europa door etc etc.

Tot op een dag in Zuid-Europa er een mede motorrijder voor haar ogen een ravijn in reed en dodelijk verongelukte. Ze rijdt tot op de dag van vandaag geen motor meer. Mijn zwager rijdt overigens nog wel motor.
ook totaal niet onbegrijpelijk, er zitten nu eenmaal risico's aan en er hoeft maar een klein dingetje fout te gaan en het kan meteen heel ernstig zijn... als ik weer eens een malloot tegenkomt die vol de bocht afsnijd op een 80 weg heb ik ook wel eens iets van, goh, het zal je toch maar gebeuren. krijg ik toch elke keer wel even de kriebels van, maar gewoon niet te veel bij nadenken. maar als je dan zo iets gebeurd en je iemand recht voor je neus een ravijn in ziet vliegen zou ik er ook wel 2x over nadenken de volgende keer dat ik opstap.

en @HTT-Thalan, die rotondes kan ik toch ook wel begrijpen hoor, als je achterop zit voelt het heel anders, moet je toch wel vertrouwen hebben in de persoon voor je als ie van het type "spiegeltjes moeten de grond raken" is bij elke rotonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:22
Secsytime schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:39:
[...]

mijn vriendin vindt het allemaal wel best.. gas erop en gaan.. ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
Osiris schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:05:
[...]

de betere tanktassen monteer je toch met een ring op de tankdop. bijkomend voordeel geen beschadigingen op je tank en vaster dan een paar magneten.

Over duo passagier, zorgen dat ze meegaan in de bocht en niet kaarsrecht blijven zitten.
De FJR heb ik alleen nog maar met mijn zoontje achterop gereden, je merkt niet eens dat die achterop zit. vrouwlief is nog niet meegeweest, eerst nieuwe banden erop.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:23:

en @HTT-Thalan, die rotondes kan ik toch ook wel begrijpen hoor, als je achterop zit voelt het heel anders, moet je toch wel vertrouwen hebben in de persoon voor je als ie van het type "spiegeltjes moeten de grond raken" is bij elke rotonde.
Ik begrijp de angst heel goed, een heel reëel sentiment in deze situatie. Wat ik zeg is dat het soms zin kan hebben om de angst in perspectief te plaatsen. In plat Nederlands: laten zien dat er nog veel engere dingen zijn :p.

Vandaag een rondje breda-utrecht-amsterdam-breda gedaan, aantal meetings en ik wist dat er veel file zou zijn. Heerlijke rit: lekker zonnig, en bijna iedereen maakte ruimte :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:53:
We gaan het gewoon eens een keer proberen. Met wat hogere temperaturen dan, dan kan ik mijn doorwaaipak aan, en doet zij mijn pak aan met alle ventilatie open.
Dat scheelt in het ergste geval een advertentie "Te koop, motorpak. Pas één keer gebruikt"
Afgelopen weekend ook voor het eerst gereden met mijn nieuwe Rev'it GTR Air jack, en dat ging net eigenlijk. :)

Vandaag trouwens een belangrijke upgrade, klok goed gezet en shiftlight ingesteld. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 22:32

Ethirty

Who...me?

Joopieboy schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:49:
[...]

Afgelopen weekend ook voor het eerst gereden met mijn nieuwe Rev'it GTR Air jack, en dat ging net eigenlijk. :)
Die heb ik ook, maar die bewaar ik wel voor écht warm weer. Klok moet ik trouwens ook doen, ben normaal wel handig met electronica maar voor deze heb ik toch echt de handleiding nodig. :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja ik kreeg het ook niet zo snel voor elkaar, bleek een een of andere toetsencombo te zijn. Niet echt heel erg gemakkelijk maar uiteindelijk gelukt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:02:
Ja ik kreeg het ook niet zo snel voor elkaar, bleek een een of andere toetsencombo te zijn. Niet echt heel erg gemakkelijk maar uiteindelijk gelukt. :+
Zelfde verhaal om voor mijn motor het aantal kilometers tot aan de service aan te passen. Is ook zo'n toetsencombi voor om in een verborgen menu te komen. Wel zo handig voor het onderhoud wat ik zelf doe. Anders blijft ie maar zeuren dat ie service moet hebben :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
* Osiris heeft gewoon de hele winter de zomertijd ervoor gehad.. :') Onder 't motto:

code:
1
2
10 "Ohja, ook nog eens doen.."
20 GOTO 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik voel mij dan ook te goed om voor iedere scheet naar de garage te gaan. Hoewel dat echt geen probleem is voor hun zou ik technisch genoeg moeten zijn voor dit soort dingen. :+

O, en ik heb een Leovince SBK te koop zien staan op MF. *O* Eerst maar eens kijken hoe duur de beurt uitvalt, en eens nadenken hoe de buren het gaan vinden. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:12:
en eens nadenken hoe de buren het gaan vinden. :+
Als ze schreeuwen dat het te hard is hoor je ze toch niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:30

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:12:
eens nadenken hoe de buren het gaan vinden. :+
Als je er flink mee revbombed in de tuin 's ochtends half zeven hebben ze denk ik geen moeite met het te vinden 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:19:
[...]

Als je er flink mee revbombed in de tuin 's ochtends half zeven hebben ze denk ik geen moeite met het te vinden 8)
Mja berging onder het complex hier, in de hoek met beton, koude start, wachten op de roldeur, helling op en dan door de wijk en de rondweg, top. :+ Had met de F al dat er om 6 uur 's ochtends lampen aanschoten. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 11-04-2017 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:21:
[...]

Mja berging onder het complex hier, in de hoek met beton, koude start, wachten op de roldeur, helling op en dan door de wijk en de rondweg, top. :+ Had met de F al dat er om 6 uur 's ochtends lampen aanschoten. :D
Gedeelde pret is dubbele pret 8) :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zoiets :+ Maar die oudjes mogen mij al zo hier. :+ Heb even een video gepost hierboven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ziggo en Google gaan nog steeds niet samen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PLA8WE9ocuD1aUdDmyhGZTEI/thumb.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:23:
Zoiets :+ Maar die oudjes mogen mij al zo hier. :+ Heb even een video gepost hierboven. :)
Die grinnik _O- priceless _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Joopieboy schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:21:
[...]

[video]
Oh Mivv ja. Daar heb ik er ook eentje van aan m'n net gekochte CBR hangen. Uiteraard zit er geen db killer bij. Gelukkig voor de buurt dat ik 'm niet voor woon werk verkeer gebruik :+
Pagina: 1 ... 26 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.