Echt te weinig foto's hier..
* Bommes is 2 dagen wezen sturen met de Fazert.
Zondag ochtend de A2 af geblaft naar de eerste afslag net onder Maastricht (leuk tunnel complex hebben ze daar nieuw trouwens). Zelfs zo (redelijk) vroeg al flink wat motoren onderweg op de snelweg.
Globale route link:
https://goo.gl/maps/RuFBPebGoBQ2
Laatste stuk wel wat anders maar google maps laat niet meer route punten toe.
Net over de grens in België eerste bakkie gedaan bij Cafe Modern, zaten al wat rijders en er kwamen er nog flink meer bij in het kwartiertje dat ik daar zat. Inclusief een setje midlife Harley pannenkoeken, 1tje met een hele slechte remix van let it be uit de speakers van zijn rijdend bankstel. Die gasten zaten nog niet of ze waren elkaar al aan het "waarschuwen" voor een of ander leuk grietje op het terras.. Van fucking 16 terwijl die gasten oud genoeg waren om de opa er van ter zijn..
Okay ik had er ook al gezien maar kom op ik ben pas 40..
Rode brievenbus altijd + 1
Met wat geslinger reed ik ineens de file in Roetgen in (richting Simmerath), ik was blijkbaar niet de enige die onderweg was.. En ik herinnerde me net op tijd dat in DE je niet langs files mag gassen..
Ondertussen zakte de koffie in dus ff een stopje om de ketel te ontluchten
Flink wat geslinger en erg rustige weggetjes verder nog net ergens een stuk voor Luxemburg tijd voor een goede DE lunch, Schnitzel, met friet, en van die verlepte zure salade verzopen in de majo. Maar bij je friet krijg je geen majo..
Raar volk maar goed voor 12 piek mijn buik vol en een cola er bij en zicht op een leuke serveerster (ja ouder dan 16 dit keer

).
Uiteindelijk een ogede 20 minuten verder mijn Favo stukje luxemburg.
De N27 tussen Hoscheid en Esch-sur_Sure, wat een gaaf stuk asfalt is dat, weinig tot geen verkeer voor me dus gummen met die ouwe Yammie.
Via een nog smaller en leuk weggetje naar Kautenbach om daar favo nummer 2 te pakken, Kautenbach - Wiltz.
Daar kreeg ik zo een dikke smile/plasser van dat ik in Wiltz ben omgedraaid, terug ben gereden (heel rustig echt waar

) en in Kautenbach weer terug om ben gedraaid om het nog eens dunnetjes over te doen.
2 gasten op motoren (ja ik ben merk freak, het was een groene en een zwarte) haalde het zelfde truukje uit, alleen dan anders om, kwam ze dus 3 keer tegen. Daar moest ik wel hard op om lachen, in mijn gedachten hun ook minstens zo hard.
Maar kom op als je in de buurt bent zoek die weg eens op, de N25
Via Wiltz naar Clervaux, nog even aftanken in LUX en met een bochtje BE weer in en meteen daalde mijn lunch goed in, goed asfalt mocht denk ik de grens niet over..
Maar ook dat slikt de trouwe Fazer gewoon, mijn nieren iets minder..
Flink wat kilometers later, eindbestemming dag 1: Baton Rouge in Vielsalm.
Hetty was vergeten dat ik zou komen

Ze wist van niets, gelukkig kon ik het gesprek van de week daarvoor aan telefoon herinneren en met wat hints viel haar fankje. Er was plek genoeg (geen enkele andere gast) alleen ze had geen avond eten in huis. Ben was motor rijden in de Vogezen dus zijn Hetty en ik maar wezen uit eten

(voor de niet insiders:
www.benhet.be )
Volgende ochtend:

Geen 22 graden meer.. het kwik bleef steken bij 7..bbrrrrrr, wintervoering maar weer terug in de jas, sjaal onder de helmsluiting en even door bikkelen.
Via BE, net een hoekje door DE (weer bij dat verdomde drukke Monschau in de buurt

) uiteindelijk bij Vaals Zuid Limburg in.
Net voor de grens vond ik nog de "beroemde" Geul:

Wilde eigenlijk een waterdoorwaading doen met de Fazer, maar het was me iets te koud om natte voetjes te halen
Koffertje open

:
Een dikke 600 km verder was ik vanmiddag om een uur of 3 weer thuis, afgezien van een iets te scherpe kniehoek door mijn lengte bevalt deze motor me echt uit stekend.
Vermogen genoeg en een setje vering/schokbrekers wat prima voldoet om er eens flink aan te gaan hangen. Maar ook niet weer zo veel powah dat je er echt voor op moet letten. Wel wat nukkig aan het gas in de korte bochtjes in zijn 2. Dan werken last wisselingen wel erg heftig door, maar dat was redelijk op te lossen door maatje 44 op de achterrem te houden.
Al met al heb ik er flijnk schik in gehad en is dit motortje me nu een heel stuk dierbaarder geworden. Altijd leuk namelijk voor de "bonding" om "samen" een avontuur (nou ja 2 dagen dan maar) te beleven.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.