Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Ze kijken je zelfs nog aan, en toch rijden ze door... Met de auto ervaar ik dit een stuk minder, maar misschien is dat omdat er bij de auto minder spelingsruimte is :-P.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verwijderd
Nooit...Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:12:
Ligt het aan mij of gebeurd het bij jullie ook vaak dat als je over een rotonde rijdt, 3-kwart of voor helft, dat auto's gewoon de rotonde oprijden en je in de rem moet daarvoor?
Ze kijken je zelfs nog aan, en toch rijden ze door... Met de auto ervaar ik dit een stuk minder, maar misschien is dat omdat er bij de auto minder spelingsruimte is :-P.

Mijn vrouw gaat graag mee achterop de Vespa, en alhoewel ze het al vlug te hard vind gaan kan ik me toch wel uitleven op de betere slinger weggetjes met haar achterop. Snelweg hoef ik niet te proberen dat vind ze echt te eng, althans op de Vespa, met de FJ is ze wel een paar keer mee geweest de snelweg op.
Lol verkeerde foto nog onder de plak.. Stond ineens de onderkant van mijn camper in mijn post..

Ninja edit FTW
[ Voor 15% gewijzigd door Bommes op 11-04-2017 22:20 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Zo goed als nooit last van. Ik zet dan ook wel altijd mijn knipperlicht naar links aan als ik 3-kwart ga.Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:12:
Ligt het aan mij of gebeurd het bij jullie ook vaak dat als je over een rotonde rijdt, 3-kwart of voor helft, dat auto's gewoon de rotonde oprijden en je in de rem moet daarvoor?
Leuke route heb je gemaakt. Kun je deze delen? Wilde over twee weken ook Luxemburg in rijden en daar wat rond tuffen en via de Eiffel terug. Maar nu zag ik jou route en bij ben het.be bieden ze ook nog een leuke tanken route aan. Wil ik dat combineren in 2 dagen.Bommes schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:42:
Echt te weinig foto's hier..
Altijd leuk namelijk voor de "bonding" om "samen" een avontuur (nou ja 2 dagen dan maar) te beleven.
Geen problemen hier hoor.Aapie schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:25:
Ziggo en Google gaan nog steeds niet samen:
[afbeelding]
Dit heb ik vaker gehoord. Snap het ook volledig. Hoop dat ik nooit in die situatie kom dat ik ga stoppen met rijden om zo'n reden. Het lijkt mij zo ontzettend rot om dat te zien, maar nog vele malen erger voor de motorrijder en diens nabestaanden.Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:40:
[...]
De andere kant van het verhaal, motor-angst kan ook opeens onstaan. Mijn zus reed altijd motor helemaal gek van dikke adventure bikes heel Europa door etc etc.
Tot op een dag in Zuid-Europa er een mede motorrijder voor haar ogen een ravijn in reed en dodelijk verongelukte. Ze rijdt tot op de dag van vandaag geen motor meer. Mijn zwager rijdt overigens nog wel motor.
XBL: DonFrans
Je rijdt zoals aangegeven gewoon te ver naar de binnenkant van de rotonde. Soms is dat niet anders omdat er spoorvorming in de weg zit, maar dan ga ik gewoon 5 à 10 km per uur rijden om te zorgen dat ze me of omver moeten rijden, of alsnog moeten stoppen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:12:
En ik ben nog geen automobilist tegengekomen die dan zo'n hekel heeft aan motorrijders dat ze toch doorrijden
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Jep afgelopen maand twee keer gehad. Ze denken dan er toch net voor te kunnen, terwijl het maar net goed gaat. Eén keer een dame gehad die hem ervoor duwde en meteen op d'r rem ging terwijl er niks aankwam qua fietser of voetganger toen we van de rotonde af wilde gaan.Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:12:
Ik kijk ze dan ook altijd vrij strak aan, sommige mensen zijn echt gewoon boos dat ze moeten stoppen of ze geen voorrang krijgen als je op een rotonde zit.lolgast schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:12:
[...]
Je rijdt zoals aangegeven gewoon te ver naar de binnenkant van de rotonde. Soms is dat niet anders omdat er spoorvorming in de weg zit, maar dan ga ik gewoon 5 à 10 km per uur rijden om te zorgen dat ze me of omver moeten rijden, of alsnog moeten stoppen.
En ik ben nog geen automobilist tegengekomen die dan zo'n hekel heeft aan motorrijders dat ze toch doorrijden
Maar eind vorig jaar had ik er een die dwars door mij heen keek en alsnog de rotonde op kwam gedraaid, das wel minder...

Principe van een rotonde (soepel ritsen) wordt echt verpest in Nederland. "Ik heb die rotonde ook betaald, dus die is van mij...".
Alleen af en toe bij twee rotondes bij mij in de buurt, maar daar heb ik het ook met de auto.Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:12:
De meerderheid rijdt die rotonde voor de helft (doorgaande weg), maar ik één of drie kwart (afhankelijk van of ik net van huis kom of naar huis ga). Bij dat kwart is er geen enkel probleem, maar bij drie kwart soms wel. Sommige bestuurders lijken er vanuit te gaan dat als er 10 voertuigen de rotonde voor de helft nemen, de 11e dat ook wel doet en ze dus gewoon op kunnen rijden. Maar ik rijd door, want ik wil er bij de 3e afslag pas af.
Vaak zijn ze dan geschrokken als ze toch moeten remmen en remmen ze ook wel. Maar een enkele presteert het zelfs dan te gaan toeteren en gewoon door te willen rijden
Ik ben met de Ducati 1 keer om kwart voor 7 vertrokken. Die avond door twee buren aangesproken of ik dat toch niet meer wilde doenVrijdag schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:19:
[...]
Als je er flink mee revbombed in de tuin 's ochtends half zeven hebben ze denk ik geen moeite met het te vinden
Sidenote daarover: Ik moet door een ingang naar een 'binnenplaatsje' met aan weerszijde stenen muren. Dat weerkaatst echt als een gek waardoor het geproduceerde geluid zeker x 1,5 versterkt wordt. Als ik deze zomer weer zo vroeg weg ga, vertrek ik wel 5 min eerder en loop ik eerst een blokje verder
FZ Meeting 2017 - Zaterdag 22 April 2017
Tijd: 11:00
Route: https://www.myrouteapp.com/route/open/328787

ITN Bestand:Klik hier
GPX Bestand:Klik hier
KMZ Bestand:Klik hier
@wimmel_1 je had destijds al interesse getoond, hierbij is er meer info beschikbaar!
Nou maar hopen dat het weer mee gaat zitten
@Duo: ik heb inmiddels zo'n 25k km met duo gereden denk ik. Toen mijn vriendin nog studeerde ging ze bijna dagelijks achterop de GSX-R mee van Amersfoort naar Amsterdam, middenin de spits. Meestal met een flink tempo ook, omdat ze vaak laat klaar voor vertrek was, maar wel optijd wilde komen
Ik heb ook wel een aantal keer wat 'onervaren' mensen achterop gehad voor korte rondjes, nooit last gehad van ongewenst mee/tegenhangen. De ene vind het wel wat spannender dan de andere, en de interressantste feedback die ik kreeg was "als je rond de 7000 toeren zit trilt het best lekker"
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Op de 'Wie rijdt' FB pagina staat een mooie RVS Yoshimura Tri-Oval te koop, vind 'm zelf alleen iets aan de prijs (225, zou er eerder 175/200 voor geven). Beter zoiets!Joopieboy schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:12:
Ik voel mij dan ook te goed om voor iedere scheet naar de garage te gaan. Hoewel dat echt geen probleem is voor hun zou ik technisch genoeg moeten zijn voor dit soort dingen.
O, en ik heb een Leovince SBK te koop zien staan op MF.Eerst maar eens kijken hoe duur de beurt uitvalt, en eens nadenken hoe de buren het gaan vinden.
Vaak bu'j te bang!
Same, ik ga met 25-30 over de meeste rotonde's maar alleen nog maar een keer voor een rotonde wat rubber neergelegd omdat iemand die de knipperlichten aanhad om eraf te gaan toch besloot om op de rotonde te blijven. (waardoor ik moest wachten) Verder zit ik altijd bijna tegen de verkanting aan de binnenkant aan.Chakotay schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:14:
@Rotondes: nooit last van eigenlijk dat mensen hem ervoor gooien, terwijl ik toch redelijk aan de binnenkant zit meestal. Wel met een aardig tempo, misschien scheelt dat?
@Duo: ik heb inmiddels zo'n 25k km met duo gereden denk ik. Toen mijn vriendin nog studeerde ging ze bijna dagelijks achterop de GSX-R mee van Amersfoort naar Amsterdam, middenin de spits. Meestal met een flink tempo ook, omdat ze vaak laat klaar voor vertrek was, maar wel optijd wilde komenDat vond ze allemaal prima, ook hoge bochtensnelheden. Vakantie met haar achterop heb ik ook 1x gedaan, naar Zuid-Engeland. Dat vond ik minder successvol, met duo achterop kan ik helemaal niet meer verzitten op de motor, wat wel jammer is op de leuke stuurweggetjes. Daarnaast heb je bijna geen plek meer voor bagage met z'n 2en op een sportmotor
Ik heb ook wel een aantal keer wat 'onervaren' mensen achterop gehad voor korte rondjes, nooit last gehad van ongewenst mee/tegenhangen. De ene vind het wel wat spannender dan de andere, en de interressantste feedback die ik kreeg was "als je rond de 7000 toeren zit trilt het best lekker"
Ervaringen met passagiers heb ik niet, ik heb niet voor niets de duocover erop.
Snerpen/rasp geluid hebben ze alleen boven de 10.000 toerenJoopieboy schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:20:
Dank voor de tip maar die vind ik te erg snerpen.Leo heeft een mooi zwaar geluid en ook een niet te opvallend ontwerp.
Vaak bu'j te bang!
Ik probeer ze altijd zo ver mogelijk aan de binnenkant te nemen, of toch op dat rijvak.
Simpele reden: rotonde ligt altijd hoger aan de binnenkant dan buitenkant, dus alle vuil zal van boven samenhopen beneden. Zeker als het geregend heeft zal olie, gruis en andere smeurie als sneller op het buitenste vak hangen dan binnenste.
Daarnaast ben ik ook sneller dan de auto's, dus...
Never ever financial advice...
Dat gezegd hebbende. Ik heb Bos uitlaten onder de Ducati hangen, niet bepaalde de stilste.. Het liefst zou ik ze vervangen voor Termignoni aangezien die stiller zijn, maar die prijzen zijn echt niet leuk meer
@Joopieboy
Test voor GSX-R1000. Als je je registreert kun je gratis het hele blad lezen met de normale lay-out ipv platte tekst. Begint op pagina 66
[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 12-04-2017 10:49 ]
@-tom-562 Dat is dan wel mooi, dacht dan een Yoshi zo een herriepot was, of ik heb het verkeerd in mijn verstand zitten.
Staat me iets van bij dat jij in het verleden wel eens heb gereden op een >K6 GSX-R met een (kleine) Yoshimura (van een Tweaker), klopt dat? Mss dat je daarom die associatie hebtJoopieboy schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:29:
^ Goeie tip, dank
@-tom-562 Dat is dan wel mooi, dacht dan een Yoshi zo een herriepot was, of ik heb het verkeerd in mijn verstand zitten.
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
- Rotondes in de regen op plekken waar veel vrachtwagens rijden. Deze rotondes neem ik heel voorzichtig de kans is namelijk heel groot dat je met het fenomeen diesel te maken krijgt
- Rotondes met veel verkeer. Deze neem ik gewoon rustig en laat me goed zien een motor is een klein snel object en voordat je het weet lig je op de motorkap van een auto.
- Rotondes zonder ander verkeer met droog weer. Knallen
Door het hanteren van bovengenoemde strategieën heb ik nooit problemen met rotondes eigenlijk
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2017 11:35 ]
Netjeslolgast schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:36:
[...]
Ik ben met de Ducati 1 keer om kwart voor 7 vertrokken. Die avond door twee buren aangesproken of ik dat toch niet meer wilde doen. Wat ik, zoals destijds ook aangaf, goed kan begrijpen dus dan doen we dat niet meer.
Sidenote daarover: Ik moet door een ingang naar een 'binnenplaatsje' met aan weerszijde stenen muren. Dat weerkaatst echt als een gek waardoor het geproduceerde geluid zeker x 1,5 versterkt wordt. Als ik deze zomer weer zo vroeg weg ga, vertrek ik wel 5 min eerder en loop ik eerst een blokje verder

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat wordt ook extra in de hand gewerkt omdat de meeste mensen zichzelf te goed vinden om een raw te gebruiken.Tankiej schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:29:
[...]
Alleen af en toe bij twee rotondes bij mij in de buurt, maar daar heb ik het ook met de auto.
De meerderheid rijdt die rotonde voor de helft (doorgaande weg), maar ik één of drie kwart (afhankelijk van of ik net van huis kom of naar huis ga). Bij dat kwart is er geen enkel probleem, maar bij drie kwart soms wel. Sommige bestuurders lijken er vanuit te gaan dat als er 10 voertuigen de rotonde voor de helft nemen, de 11e dat ook wel doet en ze dus gewoon op kunnen rijden. Maar ik rijd door, want ik wil er bij de 3e afslag pas af.
Vaak zijn ze dan geschrokken als ze toch moeten remmen en remmen ze ook wel. Maar een enkele presteert het zelfs dan te gaan toeteren en gewoon door te willen rijden
Ik heb ook Termignoni onder mijn 916 zitten. Echt een heerlijk vol geluidlolgast schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:46:
Dat gezegd hebbende. Ik heb Bos uitlaten onder de Ducati hangen, niet bepaalde de stilste.. Het liefst zou ik ze vervangen voor Termignoni aangezien die stiller zijn, maar die prijzen zijn echt niet leuk meer
Ons pa had vroeger onder zijn 906 Paso ook Bos zitten waar na 15k kilometer de demping toch wel uit was. Dan kon ik hem meestal een 10 minuten voor hij thuis kwam uit zijn werk al aan horen komen
Ja dat klopt idd, meen een 2007 of een 2008 dat dat doen was, ben niet veel later voor de 2009 GSX-F gegaan, wat niet zo een succes was maar dat terzijde.-tom-562 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:31:
[...]
Staat me iets van bij dat jij in het verleden wel eens heb gereden op een >K6 GSX-R met een (kleine) Yoshimura (van een Tweaker), klopt dat? Mss dat je daarom die associatie hebtIk wil best voor je een geluidsopname maken
vanmiddag heb ik een middagje vrij genomen, dus heb wel tijd
Edit: foto heb ik zo niet meer, kwam wel wat anders tegen.

En @caesar1000 dit is die 640 waar ik het gister over had:

Daar hebben we het big end uit laten lopen

[ Voor 36% gewijzigd door Joopieboy op 12-04-2017 13:50 ]
Waar ik eerst aan moest wennen:
- Als je gewend bent om op het blok te remmen, probeer dat iets minder te doen. Mijn vriendin werd daardoor naar voren gepusht wat niet echt lekker rijden is. Al hangt dit ook net van het blok af, bij mijn motor remt hij al vrij fors als je het gas maar een beetje dicht draait.
- Op tijd remmen, de eerste keer remde ik zoals ik altijd al deed. Resultaat: stond op de rotonde zelf pas stil
- Passagiers zien minder van wat er vooruit gebeurt en zien dus alleen jouw achterhoofd. Ze zijn dan vaak geneigd meer over je schouder mee te kijken, maar dit resulteert er in dat hun gewicht opzij gaat en je dit dus ook in je evenwicht voelt. Hiermee moet je in de bochten rekening houden.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Met een glad zadel is het helemaal erg, een cover of een soort van netje kan aardig helpen. Wat verder ook goed werkt is als de duo met de benen klemt op de bestuurder zoals de bestuurder met de benen klemt op de tank. Dan kan je als duo redelijk goed op de plek blijven zitten.aidanl schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:59:
- Als je gewend bent om op het blok te remmen, probeer dat iets minder te doen. Mijn vriendin werd daardoor naar voren gepusht wat niet echt lekker rijden is.
De duo vertellen dat over de schouder kijken aan dezelfde kant moet als waar de bocht heen gaat scheelt een hoop. Als de duo netjes rechts over de schouder kijkt in een bocht naar rechts werkt dat prima.- Passagiers zien minder van wat er vooruit gebeurt en zien dus alleen jouw achterhoofd. Ze zijn dan vaak geneigd meer over je schouder mee te kijken, maar dit resulteert er in dat hun gewicht opzij gaat en je dit dus ook in je evenwicht voelt. Hiermee moet je in de bochten rekening houden.
Dat lessen is echt even geleden. Toen hadden ze blijkbaar nog groene, blauwe en witte pylonen. ^^Joopieboy schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:40:
![]()
[...]
Ja dat klopt idd, meen een 2007 of een 2008 dat dat doen was, ben niet veel later voor de 2009 GSX-F gegaan, wat niet zo een succes was maar dat terzijde.
Edit: foto heb ik zo niet meer, kwam wel wat anders tegen.2011 alweer, toen kon je nog op je 21e voor een zwaar rbw!
[afbeelding]
[afbeelding]
En @caesar1000 dit is die 640 waar ik het gister over had:
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar hebben we het big end uit laten lopen
Sowieso wel goed als je passagier je bij je middel vasthoudt want dan beweegt hij/zij automatisch wat mee, zijn de 'helmtikken' minder erg en kunnen ze ook nog goed vasthouden als het wat sneller gaat. Mijn passagier doet dat niet en heb al een aantal keer een klap van achteren gehad.PilatuS schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:22:
[...]
Met een glad zadel is het helemaal erg, een cover of een soort van netje kan aardig helpen. Wat verder ook goed werkt is als de duo met de benen klemt op de bestuurder zoals de bestuurder met de benen klemt op de tank. Dan kan je als duo redelijk goed op de plek blijven zitten.
[...]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Zo vasthouden is inderdaad sowieso handig. Alleen bij hard remmen of zelfs afremmen op de motor is dat niet genoeg om als duo op de plek te blijven. Klemmen met de benen is bij niet al te extreem remmen wel genoeg om niet tegen elkaar aan gedrukt te worden of inderdaad met de helmen te gaan botsen.caesar1000 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:28:
Sowieso wel goed als je passagier je bij je middel vasthoudt want dan beweegt hij/zij automatisch wat mee, zijn de 'helmtikken' minder erg en kunnen ze ook nog goed vasthouden als het wat sneller gaat. Mijn passagier doet dat niet en heb al een aantal keer een klap van achteren gehad.
Zoiets zocht je?lolgast schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:22:
Omdat er echt véél te weinig foto's geplaatst worden en ik er graag naar kijk
[afbeelding]
Nog steeds zonder hugger.. Wel advertenties plaatsen maar geen artikelen hebben wordt niemand beter van volgens mij
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mee eens. Maar met mijn comments doel ik meer op passagiers die voor het eerst in hun leven eens achterop een motor gaan zitten. Vooraf vertellen dat ze moeten klemmen en over de juiste schouder moeten kijken, wordt al vaak vergeten zodra je gas geeft. Er gebeurt dan ineens zoveel spannends dat ze er even niet meer over nadenken. Mijn vaste passagier is het inmiddels gewend en ik merk er dus eigenlijk niet eens zo veel meer van als ze achterop zit.PilatuS schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:22:
[...]
Met een glad zadel is het helemaal erg, een cover of een soort van netje kan aardig helpen. Wat verder ook goed werkt is als de duo met de benen klemt op de bestuurder zoals de bestuurder met de benen klemt op de tank. Dan kan je als duo redelijk goed op de plek blijven zitten.
[...]
De duo vertellen dat over de schouder kijken aan dezelfde kant moet als waar de bocht heen gaat scheelt een hoop. Als de duo netjes rechts over de schouder kijkt in een bocht naar rechts werkt dat prima.
Ze heeft inmiddels der eigen rijbewijs gehaald dus daar ben ik gelukkig vanaf

@wimmel_1 Zoiets inderdaad, maar dan goedkoper

Deze zag ik laatst bij mij ook in de buurt rondrijden, met een vrouw erop met een mooie lange staart.
Kreeg het er maar warm van.
Een van de mooiste modellen i.m.h.o.

Plaatje van even terug.
[ Voor 14% gewijzigd door darkkingll op 12-04-2017 15:58 ]

Ook een plaatje
Edit aangepaste formaatje,...zie je ook wat;)
[ Voor 45% gewijzigd door Least Inkling op 12-04-2017 16:02 ]
Is die luchthapper standaard zo ? Is de eerste keer dat het mij opvalt.darkkingll schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:58:
Vooruit dan maar.
[afbeelding]
Plaatje van even terug.
100x75
Edit: En al aangepast
Er moeten nog wat shots vervangen worden met beelden van een vriend van mij, maar ik wilde jullie de eerste versie niet onthouden
Verwijderd

En nummer 2

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2017 17:03 ]

Yup, Tis in basis een TT600, dus tja. Schijnt dat de motor minder lekker loopt als je ze eraf haalt. (Zit aan elke kant 1)PilatuS schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:01:
[...]
Is die luchthapper standaard zo ? Is de eerste keer dat het mij opvalt.
Zal wel door het oranje komen dan. Die dingen zijn mij nooit opgevallen voor deze fotodarkkingll schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:32:
[...]
Yup, Tis in basis een TT600, dus tja. Schijnt dat de motor minder lekker loopt als je ze eraf haalt. (Zit aan elke kant 1)
Blijft leuk speelgoed, zo'n RJ15 R6EBOOZ schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:08:
Filmpje ook goed? Zondag eerst naar Alkmaar gereden en daarna langs de kust naar Den Helder, Den Oever en weer naar huis.
[video]
Er moeten nog wat shots vervangen worden met beelden van een vriend van mij, maar ik wilde jullie de eerste versie niet onthouden

Plaatjes \o/
Ik durf toch niet zo hardwimmel_1 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:38:
Rijd dat niet lastig zo mat die kleine wieltjes aan de voorkant?
[ Voor 62% gewijzigd door steveman op 12-04-2017 17:28 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik kan niet aan dat puntje zien dat het een RJ15 is. Zou voor mij ook een RJ11 kunnen zijn
Edit: 2009. RJ15 idd haha.
[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 12-04-2017 16:44 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Haha, scherp! Die witte is een RJ15 (2009) en de blauwe een RJ11 (2007)
Seatcovertje van RJ11 is écht heel anders dan dat van een RJ15 (en werd er destijds zélfs gratis bijgeleverd in tegenstelling tot bij het RJ15 model). Aan de kleur te zien is 't een Blauwe 2008/2009 óf een Witte 2012Tylen schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:41:
[...]
Ik kan niet aan dat puntje zien dat het een RJ15 is. Zou voor mij ook een RJ11 kunnen zijn
Zaterdag mag ik de RJ15 weer uitlaten op Assen 😍
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Afgelopen zondag ergens aan de zuidkant van de Lek.

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Haha dankje, helemaal mee eensradium6969 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:57:
[...]
Deze zag ik laatst bij mij ook in de buurt rondrijden, met een vrouw erop met een mooie lange staart.
Kreeg het er maar warm van.![]()
Een van de mooiste modellen i.m.h.o.
Echte RS?HTT-Thalan schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:30:
Even snel vanuit het raam, beide vervoermiddelen samen.
[afbeelding]
Leuk!! Een transalp en een klikoHTT-Thalan schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:30:
[afbeelding]
edit: iemand was me voor zie ik net

[ Voor 6% gewijzigd door Stevie07 op 12-04-2017 16:54 ]

Deze heb ik sinds ruim twee jaar. Daarvoor reed ik op een nog oudere BMW K75RT.

Wat zijn we toch trots hé
Mooie Ignis! Vast sneller dan die TAHTT-Thalan schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:30:
[afbeelding]
Een echte Octavia vRS diesel, met powerkitje erop voor 220+ pk en 450+ nm. Inclusief Recaro sportstoelen en diverse upgradesJoopieboy schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:51:
[...]
Haha dankje, helemaal mee eens
[...]
Echte RS?
Op de topsnelheid na is de TA nog steeds sneller

gratis pijltje van Google Photos erbij
[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 12-04-2017 17:34 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
De Kawa versys is echt sexy. Grote kans dat dat mijn volgende motor wordt.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Achterste in het oranje is de 650 van mij. De voorste is de 1000 van een maat.
Beide kleuren vind ik echt heel vet!
[ Voor 12% gewijzigd door aidanl op 12-04-2017 17:51 ]
Dat ziet er uit als ergens in de "Kampina" (Logtsebaan)?
Dit was in Kootwijkwimmel_1 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 17:50:
[...]
Dat ziet er uit als ergens in de "Kampina" (Locht)?
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ik vind het mooi, hou van veel verschillende motoren en kan de variatie wel waarderen! En het is wat anders dan discussieren over het wel of niet schoonmaken van een ketting
"We" verwachten nu natuurlijk wél van jou dat je de OP bij gaat werken en bij de mensen welke een plaatje gepost hebben de algemene Google link vervangt door een link naar het juiste, persoonlijke, plaatje, hélolgast schreef op woensdag 12 april 2017 @ 17:59:
Haha. Laat iedereen een foto posten en het gaat helemaal los
Ik vind het mooi, hou van veel verschillende motoren en kan de variatie wel waarderen! En het is wat anders dan discussieren over het wel of niet schoonmaken van een ketting
En als je daarna écht niets meer te doen hebt dan mag je de namen in die tabel ook nog op alfabetische volgorde gaan ordenen....
En toen zagen we lolgast de eerste dagen ineens niet mee posten..... Druk, druk, druk...

Als ik na de TA nog geen AT geld heb zou ik hem ook hoog op mijn lijstje zetten!Hamza schreef op woensdag 12 april 2017 @ 17:44:
[...]
De Kawa versys is echt sexy. Grote kans dat dat mijn volgende motor wordt.
Kan hem aanbevelen hoor, veel motor voor (relatief) weinig geld (persoonlijke mening)HTT-Thalan schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:06:
[...]
Als ik na de TA nog geen AT geld heb zou ik hem ook hoog op mijn lijstje zetten!

En sinds een aantal uurtjes met een andere eind-demper erop:
[ Voor 11% gewijzigd door BluRay op 12-04-2017 18:13 ]
Ik weet het, had hem al opgezochtStevie07 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:08:
[...]
Kan hem aanbevelen hoor, veel motor voor (relatief) weinig geld (persoonlijke mening)
Zolang ik nog niet elke manoeuvre perfect onder de knie heb op de TA en/of het ding nog niet van ellende uit elkaar valt, blijf ik hier nog lekker op rijden. Daarna zien we wel weer verder
Mijne is een 650HTT-Thalan schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:14:
[...]
Ik weet het, had hem al opgezocht. De nieuwe Versys 1000 is niet (veel) goedkoper dan een nieuwe AT, maar tweedehands is er genoeg te krijgen.
Zolang ik nog niet elke manoeuvre perfect onder de knie heb op de TA en/of het ding nog niet van ellende uit elkaar valt, blijf ik hier nog lekker op rijden. Daarna zien we wel weer verder. En aangezien zo'n beetje alles nu is aangepakt danwel vervangen, op ik dat de tweede voorwaarde nog wel een tijd op zich laat wachten.
Dikke fiets hoorTommzz schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:09:
Nog een plaatje van mijn aanwinst voor de komende tijd! Mede door aanraden van tweakers een VTR1000 gekocht ipv een TL1000.
[afbeelding]

Jij dacht zeker dat ik gek benwimmel_1 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:03:
[...]
"We" verwachten nu natuurlijk wél van jou dat je de OP bij gaat werken en bij de mensen welke een plaatje gepost hebben de algemene Google link vervangt door een link naar het juiste, persoonlijke, plaatje, hé![]()
En als je daarna écht niets meer te doen hebt dan mag je de namen in die tabel ook nog op alfabetische volgorde gaan ordenen....![]()
En toen zagen we lolgast de eerste dagen ineens niet mee posten..... Druk, druk, druk...![]()
PS. Zie de dik-gedrukte types in de startpost
[ Voor 15% gewijzigd door lolgast op 12-04-2017 18:50 ]
Als ze het nog nóóit tegen je gezegd hebben: Bij deze; JIJ BENT GOED BEZIGlolgast schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:48:
[...]
Jij dacht zeker dat ik gek ben![]()
PS. Zie de dikgedrukte typenummers in de startpost
Edit: Verklaring voor mijn gekke gedrag: Mijn vriendin is niet thuis vanavond en deze aflevering van South Park heb ik al gezien
[ Voor 25% gewijzigd door lolgast op 12-04-2017 18:58 ]
Haha kiek 'm gaanlolgast schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:48:
[...]
Jij dacht zeker dat ik gek ben![]()
PS. Zie de dik-gedrukte types in de startpost
Goed bezig!!
Proficiat met de aankoop! Lang getwijfeld om er zo een aan te schaffen maar uiteindelijk besloten toch voor een Ducati te gaan. Misschien, ooitTommzz schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:09:
Nog een plaatje van mijn aanwinst voor de komende tijd! Mede door aanraden van tweakers een VTR1000 gekocht ipv een TL1000.
[afbeelding]
Mocht je ooit besluiten om 1 aan te schaffen, dan weet ik nu al dat je er geen spijt van krijgt. Elke rit rij ik met een smile van oor tot oor sinds ik m heb. De lol van het motorrijden is weer helemaal teruglolgast schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:12:
[...]
Proficiat met de aankoop! Lang getwijfeld om er zo een aan te schaffen maar uiteindelijk besloten toch voor een Ducati te gaan. Misschien, ooit
Check:Eoghlear schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:11:
[...]
Leuke route heb je gemaakt. Kun je deze delen? Wilde over twee weken ook Luxemburg in rijden en daar wat rond tuffen en via de Eiffel terug. Maar nu zag ik jou route en bij ben het.be bieden ze ook nog een leuke tanken route aan. Wil ik dat combineren in 2 dagen.
http://www.camperzone.nl/motorroutes/
Heen en terug weg in een zipje samen. Beide GPX bestanden gemaakt met Tyre (dus google kaarten) en gereden met een tomtom Rider 400.
@ foto van motoren discussie..
ff wachten nog, over 14 dagen vertrekken we naar IT dan zal ik weer flink wat foto's gaan toevoegen
[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 12-04-2017 19:30 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik wou namelijk met mijn eigen navigatie in helm meerijden.
Het lukt me wel te importeren in My maps maar niet in de navigatie van google maps.
Iemand tips? aangezien Bommes hier 2 reacties boven: "Beide GPX bestanden gemaakt met Tyre (dus google kaarten)" zegt.
Dit topic is gesloten.