Ai... Hoe gaan ze daarmee om? Niemand kan iets bewijzen natuurlijk...ykz schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:30:
Man man man, ik had gisteren mijn Switch, Joy-Con en pro controller opgestuurd vanwege een scheurtje in de behuizing en wat issues met de controllers.
Werd ik zojuist gebeld met de vraag wat ik precies had opgestuurd. Blijkt dat iemand de doos heeft geopend en alleen de pro controller heeft achtergelaten![]()
![]()
Degene die ik aan de telefoon had, zei dat ze er wel coulant mee omgaan en dat ze me een nieuwe zouden toesturen. Dus dat is wel heel mooi van ze. Maar ze kunnen dus niet m'n savegames overzetten helaas..Prulleman schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:51:
[...]
Ai... Hoe gaan ze daarmee om? Niemand kan iets bewijzen natuurlijk...
ja.. hopelijk komt daar nog een oplossing via cloud of SD voor, want dit is wel klote als je 80 in in zelda hebt zitten bv....
maar wel netjes dat ze gewoon een nieuwe sturen.
ik heb overigens ook nog op scheurtjes gechecked, geen last van gelukkig, maar de mijne is wel geswapped (dus geen release model meer)
maar wel netjes dat ze gewoon een nieuwe sturen.
ik heb overigens ook nog op scheurtjes gechecked, geen last van gelukkig, maar de mijne is wel geswapped (dus geen release model meer)
Korte update, na mijn Switch op 21 april (vrijdag) weer terug te hebben gekregen met een nieuwe achterkant, vormen er alwéér scheurtjes. Hij gaat dus morgen opnieuw op de post. Erg vervelend dit.
Nou, het ziet er naar uit dat ik ook een garantieclaim moet inschieten. Ik heb een extra set joy cons gekocht en vanmiddag bleek de nieuwe linker voortdurend verbinding te verliezen. De oude linker deed het een stuk beter. Jammerdebammer
Lijkt vals alarmEdmin schreef op zondag 23 april 2017 @ 21:56:
Nou, het ziet er naar uit dat ik ook een garantieclaim moet inschieten. Ik heb een extra set joy cons gekocht en vanmiddag bleek de nieuwe linker voortdurend verbinding te verliezen. De oude linker deed het een stuk beter. Jammerdebammer
Dan is het nog steeds waarschijnlijk wel de moeite waard om ze (één voor één, zodat je door kan blijven spelenEdmin schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:37:
[...]
Lijkt vals alarmVandaag getest en de oorspronkelijke set verliest op hetzelfde moment verbinding als de nieuwe. Switch mag gewoon niet te ver naast de tv staan.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik had geen zin in opsturen van de Joycon, ik heb er een draadje in gesoldeerd, antenne is nu langer en heeft meer bereik. Probleem 100% opgelost, solderen stelde niets voor..NMe schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:46:
[...]
Dan is het nog steeds waarschijnlijk wel de moeite waard om ze (één voor één, zodat je door kan blijven spelen) te laten fixen. Die van mij deden het echt enorm veel beter na reparatie en mijn Switch staat achter de TV, praktisch bovenop mijn router en wat andere meuk waar je 'm volgens Nintendo niet bij in de buurt moet zetten..
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
En tegelijkertijd heb je geen garantie meer als er over een paar maanden iets anders stuk gaat.S2S schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:13:
[...]
Ik had geen zin in opsturen van de Joycon, ik heb er een draadje in gesoldeerd, antenne is nu langer en heeft meer bereik. Probleem 100% opgelost, solderen stelde niets voor..
ik heb gisteren een extra set joycons gekocht, maar nu merk ik dat tijdens een potje tetris met 2 players de joycons steeds slechter reageren (bv je doet een tikje opzij maar het gaat 2/3 tikken verder). Heeft dit met tetris te maken of de joycon ? wat gaat er precies mis hier ?
Kijk of het ook bij andere games gebeurt en vergelijk het met de JC's die je al hebt. Is het maar één controller of zijn het alle twee de controllers?fuqua schreef op donderdag 27 april 2017 @ 17:44:
ik heb gisteren een extra set joycons gekocht, maar nu merk ik dat tijdens een potje tetris met 2 players de joycons steeds slechter reageren (bv je doet een tikje opzij maar het gaat 2/3 tikken verder). Heeft dit met tetris te maken of de joycon ? wat gaat er precies mis hier ?
Mijn Switch komt morgen overigens terug, door Koningsdag een dagje later. Benieuwd of het nu eindelijk wél is opgelost. In ieder geval op tijd voor MK8D.
nou ik kwam net dit tegen http://en-americas-suppor...ctly-when-used-wirelessly en ik heb inderdaad mijn switch op de subwoofer van mn soundbar staan die met bluetooth verbonden is.Thomas schreef op donderdag 27 april 2017 @ 18:17:
[...]
Kijk of het ook bij andere games gebeurt en vergelijk het met de JC's die je al hebt. Is het maar één controller of zijn het alle twee de controllers?
Mijn Switch komt morgen overigens terug, door Koningsdag een dagje later. Benieuwd of het nu eindelijk wél is opgelost. In ieder geval op tijd voor MK8D.
zoals geadviseerd heb ik de switch wat verder weggezet (circa 1m weg van de subwoofer) en het lijkt beter te reageren. Wel vreemd dat ik met zelda nooit iets gemerkt heb (de switch heeft toendertijd altijd op mn subwoofer gestaan)
Maak ik mij niet druk om.NMe schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:23:
[...]
En tegelijkertijd heb je geen garantie meer als er over een paar maanden iets anders stuk gaat.
[ Voor 10% gewijzigd door S2S op 27-04-2017 18:39 ]
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Die controllers kun je ook zelf vervangen. Ja het is een keertje 75 euro voor een paar, maar dat valt nog wel mee IMO. Heb zelf al 2 paar en wil die neon geel eigenlijk ook wel
.
Crosspost uit [Nintendo Switch]Scheurtjes in de behuizing:
Hij is weer terug. Wederom een reparatie, geen bobbeltje meer. Denk alleen dat de achterkant refurbished is:

Zitten vegen/krassen op die er niet af komen. Beetje jammer. Baal hier ook wel weer van zeg, maar ga 'm hier denk ik niet voor terugsturen. Betwijfel sowieso of ze er iets mee zouden doen.
Hij is weer terug. Wederom een reparatie, geen bobbeltje meer. Denk alleen dat de achterkant refurbished is:

Zitten vegen/krassen op die er niet af komen. Beetje jammer. Baal hier ook wel weer van zeg, maar ga 'm hier denk ik niet voor terugsturen. Betwijfel sowieso of ze er iets mee zouden doen.
Er zitten ook vegen en krassen die er niet vanaf willen op de achterkant van de mijne, en die heb ik als een princesje behandeld. Dat plastic lijkt gewoon echt heel gevoelig te zijn.Thomas schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:59:
Ik had het inderdaad ook. Vorige keer was de achterkant krasloos maar toen ik hem terugzond zaten er alweer plekken op. Dit zijn er alleen wel erg veel (ze zijn niet allemaal te zien). Ik vind het wel mooi zo dus, maar toch vreemd.NMe schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:04:
[...]
Er zitten ook vegen en krassen die er niet vanaf willen op de achterkant van de mijne, en die heb ik als een princesje behandeld. Dat plastic lijkt gewoon echt heel gevoelig te zijn.
Edmin schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:37:
[...]
Lijkt vals alarmVandaag getest en de oorspronkelijke set verliest op hetzelfde moment verbinding als de nieuwe. Switch mag gewoon niet te ver naast de tv staan.
10 second ninja DONE
Grr, hier ook met 4 joycons problemen. Zowel links als rechts. Echt super irritant in MK8.Sagat schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 23:03:
[...]
bij aanschaf switch expres getest met zelda of mijn joycons goed werkten. Geen rnkel probleem ondervonden. Daarna zelf weinig gespeeld. Mijn kids wel, maar vooral in handheld mode. Vandaag terwijl ik wachte op mariokart beetje snipperclips trachten te spelen... en beide joycons erg slecht. Batterij vol maar gewoon verbinding verliezen. De linker weigerde ook vaak opnieuw te koppelen. Of hij was gekoppeld maar knoppen reageren niet of een tikje naar rechts is heel ver scrollen. Dramatisch. Denk dat dit wel de standaard sympthomen zijn en dat het opsturen word? De switch stond achter wat kleine vaasjes maar ik heb em expres verplaatst zodat er een 'line of sight was' en controller pairing gewist. Mk was inmiddels gedownload. En het issue trad even niet op maar in de laatste race echt rare stuur issues. Baal er echt van. Ik zit op een meter of 3-4 van de tv...dit lijkt me toch haalbaar? Ps3\4 en x360 doen het prima. Zelfs mijn wii doet normaal gamen prima op deze afstand (toegegeven de pointer bedienen is vaak tricky)
Kan ik de rechter joycons ook opsturen of doet Nintendo hier niks mee?
Rechter Joy-Cons kun je opsturen en worden doorgaans vervangen (niet gerepareerd).Fuwor schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:34:
Kan ik de rechter joycons ook opsturen of doet Nintendo hier niks mee?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik ben er tijdens mario kart achtergekomen dat ik problemen heb met mijn ZL knop. Als ik hem indruk ga ik vaak plotseling terug naar het home menu, of het menu van de game zelf. Maar als ik bij de setting 'test controller button imput" doe dan wordt 'ie vaak herkend als een "A". Zijn er mensen die soortgelijke problemen hebben gehad? Of iemand enig idee wat ik er tegen kan doen?
Soms help opnieuw opstarten of joycons opnieuw verbinden een tijdje, maar na 2 -15 min begint de ellende weer opnieuw.
Soms help opnieuw opstarten of joycons opnieuw verbinden een tijdje, maar na 2 -15 min begint de ellende weer opnieuw.
Nou dag he
Dan zou ik 'm opsturen, klinkt maf.Anatidae schreef op zondag 30 april 2017 @ 20:51:
Ik ben er tijdens mario kart achtergekomen dat ik problemen heb met mijn ZL knop. Als ik hem indruk ga ik vaak plotseling terug naar het home menu, of het menu van de game zelf. Maar als ik bij de setting 'test controller button imput" doe dan wordt 'ie vaak herkend als een "A". Zijn er mensen die soortgelijke problemen hebben gehad? Of iemand enig idee wat ik er tegen kan doen?
Verwijderd
Sinds vrijdag ook een bijzonder probleem.... De linker joy con werkt juist niet als hij aan het scherm zit in handheld mode, draadloos geen problemen. Echter als je handheldmode wilt spelen dan wilt bijv. MK8D persé dat beide joy cons aan het scherm zitten. Als er eentje niet aangesloten is dan weigert het spel gewoon te starten... Wat het nog opmerkelijker maakt, is dat hij de linker joy con wel gewoon oplaadt als ik hem aan het scherm aansluit...
Iemand anders toevallig hetzelfde probleem gehad en wellicht een oplossing hiervoor? Anders wordt het denk ik toch even een belletje naar ome Nintendo.
Thanks!
Update1: Had ergens op US Nintendo forum gelezen dat een factory reset wel eens wil helpen. Nou nu kan ik de switch helemaal niet meer gebruiken. Want wat is stap 1 bij een nieuwe setup van de Switch? Juist, sluit de Joy Cons aan
en de fysieke aansluiting werkt dus niet bij mij
Ik kom nu dus niet eens verder dan het eerste installatie schermpje
oftewel ik kruip straks maar eens in de telefoon....
Iemand anders toevallig hetzelfde probleem gehad en wellicht een oplossing hiervoor? Anders wordt het denk ik toch even een belletje naar ome Nintendo.
Thanks!
Update1: Had ergens op US Nintendo forum gelezen dat een factory reset wel eens wil helpen. Nou nu kan ik de switch helemaal niet meer gebruiken. Want wat is stap 1 bij een nieuwe setup van de Switch? Juist, sluit de Joy Cons aan

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2017 08:09 ]
Hoe lang duurt een reparatie ongeveer? Nintendo heeft hem 24 april ontvangen, tot op heden nog geen reactie of status update. Heb al gebeld, maar vroeg mij af hoe lang het gemiddeld bij jullie duurt.
Hopelijk donderdag terug, anders wordt het pas zaterdag of nog een week later.
Heb de switch opgestuurd, omdat ik vind dat hij slechte wifi verbinding heeft. Kan niet eens op de bank een filmpje kijken, terwijl andere apparaten daar vol bereik hebben. Heb verschillende instellingen en kanalen geprobeerd in mijn router, dus het ligt echt aan de switch zelf.
Update: Switch is getest en functioneert normaal. Ik uitleggen dat andere apparaten wel goede WiFi hebben, dus dat het aan de switch moest liggen. Helpdesk medewerker kom mij niet verder helpen, omdat de switch hetzelfde reageerde als hun model.
Kansloos
Hopelijk donderdag terug, anders wordt het pas zaterdag of nog een week later.
Heb de switch opgestuurd, omdat ik vind dat hij slechte wifi verbinding heeft. Kan niet eens op de bank een filmpje kijken, terwijl andere apparaten daar vol bereik hebben. Heb verschillende instellingen en kanalen geprobeerd in mijn router, dus het ligt echt aan de switch zelf.
Update: Switch is getest en functioneert normaal. Ik uitleggen dat andere apparaten wel goede WiFi hebben, dus dat het aan de switch moest liggen. Helpdesk medewerker kom mij niet verder helpen, omdat de switch hetzelfde reageerde als hun model.
Kansloos
[ Voor 18% gewijzigd door PleXtor op 02-05-2017 15:20 ]
Klein en vreemd probleempje thuis met mijn Switch. Regio staat ingesteld op Europa en als taal heb ik Engels ingesteld. De Switch herkent uiteraard zelf dat ik van België ben maar ik vind nergens een optie om de taal voor de store in te stellen op Nederlands? Alles staat nu in het Frans, wat wel eigenaardig en ook wat vervelend is...
Als ik de Switch instel op Nederlands staat de store uiteraard ook in het Nederlands, maar alle spellen ook... En Zelda speelt maar wat raar als alle conversaties in het Nederlands getoond worden. Iemand hier een oplossing voor?
Als ik de Switch instel op Nederlands staat de store uiteraard ook in het Nederlands, maar alle spellen ook... En Zelda speelt maar wat raar als alle conversaties in het Nederlands getoond worden. Iemand hier een oplossing voor?
Even op internet gezocht, maar geen oplossing gevonden. Voor nu moet je de taal in het Nederlands zetten.Clukers schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:04:
Klein en vreemd probleempje thuis met mijn Switch. Regio staat ingesteld op Europa en als taal heb ik Engels ingesteld. De Switch herkent uiteraard zelf dat ik van België ben maar ik vind nergens een optie om de taal voor de store in te stellen op Nederlands? Alles staat nu in het Frans, wat wel eigenaardig en ook wat vervelend is...
Wel is er iemand die dit heeft doorgegeven aan Nintendo in België, misschien kan jij dit ook doen? Hoe meer mensen 'klagen'/adviseren, hoe belangrijker de situatie kan worden?
PSN: Redrafted
Had ik ook al even gedaan, maar idd niks gevonden. Frans is nu niet zo een probleem, maar als je iets koopt wil je toch graag de kleine lettertjes lezen in je moedertaal :-)Even op internet gezocht, maar geen oplossing gevonden. Voor nu moet je de taal in het Nederlands zetten.
Ik zal je raad opvolgen, maar ik weet niet of dit zo veel uitmaakt voor Nintendo...
Het is altijd te proberen. Het lijkt mij niet zo'n moeilijk iets voor Nintendo om te fixen.Clukers schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 09:18:
[...]
Had ik ook al even gedaan, maar idd niks gevonden. Frans is nu niet zo een probleem, maar als je iets koopt wil je toch graag de kleine lettertjes lezen in je moedertaal :-)
Ik zal je raad opvolgen, maar ik weet niet of dit zo veel uitmaakt voor Nintendo...
Is het niet mogelijk om je taal tijdelijk in het Nederlands te zetten als je een aankoop gaat doen, om het daarna weer terug naar Engels te zetten?
Dat is uiteraard mogelijk, maar zo'n gedoe telkens als je naar de shop gaat is ook maar idioot hèIs het niet mogelijk om je taal tijdelijk in het Nederlands te zetten als je een aankoop gaat doen, om het daarna weer terug naar Engels te zetten?

Klopt. Tis gewoon een bagger optie...Clukers schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:33:
[...]
Dat is uiteraard mogelijk, maar zo'n gedoe telkens als je naar de shop gaat is ook maar idioot hè![]()
Hmm, m'n rechter blauwe Joy-Con is overleden... Reageert nergens meer. Er gaat geen lampje branden als ik 'm in de charging gript steek en de Switch ziet niets als ik 'm erop schuif... Morgen maar eens contact opnemen.
Edit: Hmm, en na de sync toets lang ingedrukt te hebben, werkt ie weer? Maar even in de gaten houden...
Edit: Hmm, en na de sync toets lang ingedrukt te hebben, werkt ie weer? Maar even in de gaten houden...
[ Voor 19% gewijzigd door RayNbow op 07-05-2017 17:23 ]
Ik heb sinds dag 1 (3 maart) problemen met dit fanatische apparaat. Ik heb twee setjes Joy-Con controllers, beide setjes hadden last van een slechte verbinding. Deze werd constant verbroken en de JC's reageerde erg slecht. Resultaat: beide setjes opgestuurd naar Nintendo.
Daarna bleven de problemen aanhouden, zoveel frustratie van gehad dat ik een pro controller heb aangeschaft want Zelda moet toch gespeeld worden
. De problemen zijn ondertussen zo erg dat spelen met de JC's gewoon niet meer gaat, constant wordt de verbinding verbroken of reageren de JC's niet. Uiteindelijk via het calibratie programma in de instellingen de controllers getest. Ik zit op de bank max 3 meter van de switch af. Nu komt het vreemde in mijn verhaal, de pro controller werkt prima, de JC's niet. Maar wanneer ik de switch uit de dock haal, en deze voor of achter de dock plaats werkt alles ineens een heel stuk beter. De verbinding van de JC's blijft behouden en ze reageren goed, tot wel 8 meter werken ze perfect. Weer Nintendo gebeld met dit probleem en de switch opgestuurd inclusief joycons en dock. Afgelopen vrijdag de switch terug gekregen van reparatie. Resultaat: de switch werkt naar behoren.
Het afgelopen weekend hebben we hier de hele woonkamer verbouwd om te kijken of een andere locatie voor de switch beter werkt. Hieruit bleek geen verschil. Ook het uitzetten van alle andere apparatuur behalve de TV en de switch was helaas geen verschil. Net weer aan de technische dienst van Nintendo gesproken en het verhaal nogmaals uitgelegd, en ik moet weer alles opsturen naar Nieuwegein en zij zullen de switch doorsturen naar Nintendo in Duitsland.
Mijn vraag is, zijn er meer mensen met deze problemen, of is er al iemand bekend met een reparatie in Duitsland ipv in Nieuwegein zelf?
Daarna bleven de problemen aanhouden, zoveel frustratie van gehad dat ik een pro controller heb aangeschaft want Zelda moet toch gespeeld worden
Het afgelopen weekend hebben we hier de hele woonkamer verbouwd om te kijken of een andere locatie voor de switch beter werkt. Hieruit bleek geen verschil. Ook het uitzetten van alle andere apparatuur behalve de TV en de switch was helaas geen verschil. Net weer aan de technische dienst van Nintendo gesproken en het verhaal nogmaals uitgelegd, en ik moet weer alles opsturen naar Nieuwegein en zij zullen de switch doorsturen naar Nintendo in Duitsland.
Mijn vraag is, zijn er meer mensen met deze problemen, of is er al iemand bekend met een reparatie in Duitsland ipv in Nieuwegein zelf?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen enkele problemen met de Joycon's ervaar. Ik heb er nu 4 en we hebben al aardig wat uurtjes gezeten met zijn allen.
Opmerkelijk want:
* Anderhalve meter naast mijn siwtch staat een groot aquarium
* Mijn switch staat op dezelfde plank als mijn Logitech Harmony Hub die Wifi en eigen 2,4 Ghz communicatie heeft. Dat is bovenop de Blu-Ray speler waar dan de Xtreamer en de STB van T-Mobile ook op staan.
* Dat is zo'n 20 cm vanaf de TV die ook aan wifi hangt
* Aan de andere kant van mijn TV zit de kast waar de router staat, de printer (Wifi), nas enz.
* We zitten er zo'n 4 meter vanaf
Eigenlijk zou het dus gezien alle problemen die mensen ervaren onmogelijk moeten zijn dat ze het bij ons doen
Ik vraag me dus af welke factoren er toch nog extra meespelen, lastig is ook dat het bij iedereen op een andere manier opgelost lijkt te worden
Opmerkelijk want:
* Anderhalve meter naast mijn siwtch staat een groot aquarium
* Mijn switch staat op dezelfde plank als mijn Logitech Harmony Hub die Wifi en eigen 2,4 Ghz communicatie heeft. Dat is bovenop de Blu-Ray speler waar dan de Xtreamer en de STB van T-Mobile ook op staan.
* Dat is zo'n 20 cm vanaf de TV die ook aan wifi hangt
* Aan de andere kant van mijn TV zit de kast waar de router staat, de printer (Wifi), nas enz.
* We zitten er zo'n 4 meter vanaf
Eigenlijk zou het dus gezien alle problemen die mensen ervaren onmogelijk moeten zijn dat ze het bij ons doen
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Mijn Switch staat achter mijn TV, praktisch bovenop mijn Fritz!box en in de buurt van nog wat andere apparaten die ook allemaal wifi gebruiken. Ik zit op 4 meter afstand op zo'n manier dat het signaal nog regelmatig door of over mijn benen heen moet en toch heb ik in die situatie ook geen problemen meer met mijn joycons, niet sinds ze gereparaeerd zijn in elk geval. Je zou dus denken dat dat bij jou ook moet kunnen...
Ik heb sinds vrijdag ook mijn Switch. Nu merk ik dat de rechter joycon beetje speelruimte heeft als hij aan mijn Switch vast zit, meer dan de linker die zo goed als vast zit. Heb de grijze variant.
Het stoort me niet echt, maar vroeg me af of het normaal is. Voor de rest super tevreden met het ding!
Het stoort me niet echt, maar vroeg me af of het normaal is. Voor de rest super tevreden met het ding!
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Net via de website mijn controllers aangemeld ter reparatie.
Joy-Con L duidelijk last van problemen. Die werkt bij normaal spelen slecht. Ik moet echt zorgen dat de controller vrij zit om geen last te hebben.
Joy-Con R heeft af en toe last. Voornamelijk wanneer ik m'n benen over elkaar heb en alleen m'n voeten ervoor. Deze ook maar meteen aangemeld.
Nu nog wachten op de email met gegevens en dan naar PostNL punt.
Joy-Con L duidelijk last van problemen. Die werkt bij normaal spelen slecht. Ik moet echt zorgen dat de controller vrij zit om geen last te hebben.
Joy-Con R heeft af en toe last. Voornamelijk wanneer ik m'n benen over elkaar heb en alleen m'n voeten ervoor. Deze ook maar meteen aangemeld.
Nu nog wachten op de email met gegevens en dan naar PostNL punt.
veel mensen zaten te zeuren over krassen op de voorkant door de dock, maar bij mij zitten ze op de achterkant.
elke keer hoor ik de kras gebeuren, maar ik kan nooit iets vinden in mijn dock dat een kras zou kunnen geven behalve de rails.
ik heb een mailtje gestuurd naar nintendo hierover, maar ik moet waarschijnlijk tot na het weekend wachten op antwoord.
elke keer hoor ik de kras gebeuren, maar ik kan nooit iets vinden in mijn dock dat een kras zou kunnen geven behalve de rails.
ik heb een mailtje gestuurd naar nintendo hierover, maar ik moet waarschijnlijk tot na het weekend wachten op antwoord.
Het is trouwens behoorlijk triest dat Nintendo geen advance replacement doet op een duidelijke productiefout. Ik heb geen zin om mijn joy-cons op te sturen en dik een week of meer te wachten op vervanging. Ze moeten gewoon eerst een nieuwe sturen en dan stuur ik die van mij wel op.
Kunnen nog wat leren van Microsoft wat dat betreft.
Kunnen nog wat leren van Microsoft wat dat betreft.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Op mijn x360 moest ik toentertijd ook wachten toen hij een RROD kreeg. Ik hoefde trouwens maar 3 dagen te wachten op mijn JC incl. verzend/ontvangstdag; dinsdag verzonden, donderdag terug. Had gelukkig een tweede setje.
Ik heb in de meeste gevallen altijd eerst een nieuwe controller/console gekregen voor ik de defecte op moest sturen.Thomas schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:39:
Op mijn x360 moest ik toentertijd ook wachten toen hij een RROD kreeg. Ik hoefde trouwens maar 3 dagen te wachten op mijn JC incl. verzend/ontvangstdag; dinsdag verzonden, donderdag terug. Had gelukkig een tweede setje.
Phusebox schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:40:
[...]
Ik heb in de meeste gevallen altijd eerst een nieuwe controller/console gekregen voor ik de defecte op moest sturen.
Moet niet uitmaken, toch?Phusebox schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:36:
Ik heb geen zin om mijn joy-cons op te sturen en dik een week of meer te wachten op vervanging.
Phusebox schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:02:
Is dan ook een reden dat niemand meer zin heeft om op de Switch te spelen en hij bij mij al 3 weken dood in een kast ligt.
Nu niet meer nee, nu maakt het niks meer uit dat de joy-con gaar is en de Switch belabberde Wifi heeft. Aangezien ik hem toch niet meer ga gebruiken.
Maar gaat me meer om het principe dat een bedrijf een crap product levert met een productiefout en dan niet eens de moeite doet om dat op te lossen zonder dat mensen er last van hebben. Dan zeg je dus letterlijk "fuck you klanten, we doen het alleen voor het geld en je bent geen zak meer waard".
Maar nog genoeg om steeds er over te klagen.Phusebox schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 07:16:
[...]
Nu niet meer nee, nu maakt het niks meer uit dat de joy-con gaar is en de Switch belabberde Wifi heeft. Aangezien ik hem toch niet meer ga gebruiken.
Ik heb nog geen reactie gehad op mijn mailtje van meer dan een maand geleden dus ik vermoed dat je niks gaat horen zonder telefonisch contact op te nemen.thedicemaster schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:04:
veel mensen zaten te zeuren over krassen op de voorkant door de dock, maar bij mij zitten ze op de achterkant.
Ik ben ook behoorlijk klaar met Nintendo. Mijn eerste Switch had een dode pixel, kan gebeuren. Mijn replacement heeft bijna alle andere mankementen MAAR geen dode pixel
Klantenservice: "zucht, ja je ZOU hem WEER op kunnen sturen maar dan blijven we aan de gang".
[ Voor 17% gewijzigd door neejij op 13-05-2017 11:17 ]
Jezus, wat een krokodillentranen. Ik heb mijn joycons opgestuurd toen ze het echt enorm druk hadden omdat grote aantallen mensen hetzelfde deden. Weet je hoe lang ik ze kwijt was? Twee dagen. Ik ben nog nooit zo snel geholpen met een probleem en je bent je echt enorm aan het aanstellen. Er is niks mis met deze service.Phusebox schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 07:16:
[...]
Maar gaat me meer om het principe dat een bedrijf een crap product levert met een productiefout en dan niet eens de moeite doet om dat op te lossen zonder dat mensen er last van hebben. Dan zeg je dus letterlijk "fuck you klanten, we doen het alleen voor het geld en je bent geen zak meer waard".
Is het balen dat het probleem er überhaupt is? Absoluut. Maar je maakt het nu echt véél erger dan het is. En om niks, want blijkbaar speel je niet eens meer op 't ding...
"Prima, dan blijven we aan de gang tot ik een deugdelijk product heb." Niet zo'n moeilijk antwoord, toch?neejij schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 11:13:
[...]
Klantenservice: "zucht, ja je ZOU hem WEER op kunnen sturen maar dan blijven we aan de gang".
[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 13-05-2017 15:14 ]
Alle 'mankementen' waar ik last van heb zoals bijvoorbeeld de kier tussen de achterkant en de unit en de wiebelende joycons vallen hoogstwaarschijnlijk binnen de acceptabele marges van Nintendo.NMe schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 15:11:
"Prima, dan blijven we aan de gang tot ik een deugdelijk product heb." Niet zo'n moeilijk antwoord, toch?
Dus ja, 'Prima, dan blijven we aan de gang tot ik een deugdelijk product heb." is een makkelijk antwoord. Maar het is niet een antwoord waar ik verder mee kom. Hoogstwaarschijnlijk zal ik mijn Switch weer terugkrijgen met de mededeling dat er geen mankementen gevonden zijn. Er is namelijk niets stuk, het zijn allemaal kleine dingen in de afwerking van mijn Switch.
Ik denk dat ik door de aanschaf van premium hardware in het verleden te kritisch heb gekeken naar een tablet bedoeld als kinderspeelgoed.
Ik denk dat je gewoon een deugdelijk product hebt. Die kier kan ik me nog herinneren en is wel iets dat ze IMO zouden moeten oplossen (al heb ik ook een klein kiertje, die overigens een stuk kleiner is dan de jouwe), en mijn JC's zitten ook niet muurvast. Zeker niet los, het is wel iets dat opvalt maar de mate waarin ze kunnen bewegen is zo marginaal dat ik er geen last van heb. Ik denk dat elke Switch dit heeft.
Waar ik me dan weer wel aan stoor is de krasgevoeligheid van de behuizing. Lijkt alleen de coating te betreffen maar mijn vorige Nintendo handhelds, de 3DS en DS lite, hadden totaal geen beschadigingen en leken van sterker plastic.
Waar ik me dan weer wel aan stoor is de krasgevoeligheid van de behuizing. Lijkt alleen de coating te betreffen maar mijn vorige Nintendo handhelds, de 3DS en DS lite, hadden totaal geen beschadigingen en leken van sterker plastic.
[ Voor 22% gewijzigd door Thomas op 13-05-2017 15:48 ]
Ik lees nogal veel "waarschijnlijk" en "als" in je verhaal.neejij schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 15:44:
[...]
Alle 'mankementen' waar ik last van heb zoals bijvoorbeeld de kier tussen de achterkant en de unit en de wiebelende joycons vallen hoogstwaarschijnlijk binnen de acceptabele marges van Nintendo.
Dus ja, 'Prima, dan blijven we aan de gang tot ik een deugdelijk product heb." is een makkelijk antwoord. Maar het is niet een antwoord waar ik verder mee kom. Hoogstwaarschijnlijk zal ik mijn Switch weer terugkrijgen met de mededeling dat er geen mankementen gevonden zijn. Er is namelijk niets stuk, het zijn allemaal kleine dingen in de afwerking van mijn Switch.
Ik denk dat ik door de aanschaf van premium hardware in het verleden te kritisch heb gekeken naar een tablet bedoeld als kinderspeelgoed.
Woensdag de Switch binnen gekregen. Werkt mooi, meteen een glass screen protector erop.
'S avonds op docking station geprobeerd, ging erg stroef.
Na inspectie bleek docking station scheef, glass protector al beschadigd maar Switch niet.
Donderdag gebeld en mocht het docking station opsturen, meteen gedaan.
Kreeg vandaag bericht dat pakketje van Nintendo is opgestuurd, hoop dat ik morgen een recht docking station binnen krijg.
'S avonds op docking station geprobeerd, ging erg stroef.
Na inspectie bleek docking station scheef, glass protector al beschadigd maar Switch niet.
Donderdag gebeld en mocht het docking station opsturen, meteen gedaan.
Kreeg vandaag bericht dat pakketje van Nintendo is opgestuurd, hoop dat ik morgen een recht docking station binnen krijg.
Sinds dinsdag de 23e ligt mijn linker joy-con al bij Nintendo. Tot dusver nog altijd "in behandeling". Jammer dat 't bij mij weer zo lang moet duren. Betreft een extra setje, dus kan wel gewoon gamen, maar toch. Heb nog geen flauw idee wanneer ik hem terug krijg.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Ik zou ze ff bellen.. ik heb in het begin een set JC terug gestuurd, en daarna de hele switch erachteraan en verschillende keren telfonisch contact gehad, elke keer netjes en uitgebreid te woord gestaan.Seroczynski schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:36:
Sinds dinsdag de 23e ligt mijn linker joy-con al bij Nintendo. Tot dusver nog altijd "in behandeling". Jammer dat 't bij mij weer zo lang moet duren. Betreft een extra setje, dus kan wel gewoon gamen, maar toch. Heb nog geen flauw idee wanneer ik hem terug krijg.
Ga ik doen als ik vanmiddag nog geen status update heb ontvangen, thanks.Prulleman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:37:
[...]
Ik zou ze ff bellen.. ik heb in het begin een set JC terug gestuurd, en daarna de hele switch erachteraan en verschillende keren telfonisch contact gehad, elke keer netjes en uitgebreid te woord gestaan.
[16:12] Update: Zojuist met Nintendo gebeld. Het blijkt dat mijn linker joy-con geen problemen heeft met de synchronisatie maar dat de linker analoog gewoon defect is. Daarom wordt de joy-con omgewisseld met een nieuw exemplaar, maar deze is nog niet op voorraad
[ Voor 35% gewijzigd door Seroczynski op 29-05-2017 16:13 ]
Via waar kan ik de Switch aanmelden voor reparatie op hun website?, dit moest via de website gebeuren volgens de medewerker die ik er voor kreeg.
Het staat wat verborgen op de website.
Je komt er via www.nintendo.nl, onderaan op Klantenservice te drukken en daarna de knop 'Reparatie aanmelden' aan te klikken.
Uiteindelijk moet je via https://nintendo.comserve-nl.com/model de reparatie aanmelden.
Je komt er via www.nintendo.nl, onderaan op Klantenservice te drukken en daarna de knop 'Reparatie aanmelden' aan te klikken.
Uiteindelijk moet je via https://nintendo.comserve-nl.com/model de reparatie aanmelden.
[ Voor 33% gewijzigd door Xerox op 10-06-2017 10:01 ]
Via Google was ik hier inderdaad terecht gekomen maar dacht is gewoon een externe bedrijf los van Nintendo 😀.Xerox schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 10:00:
Het staat wat verborgen op de website.
Dat is het ook, op dezelfde manier dat Dynafix en Samsung niet hetzelfde bedrijf zijn.
Maar gelukkig weet Comserve wél hoe je goede diensten verleent.
Ik heb gisteren een nieuwe nintendo switch ontvangen van bol.com.
Bij het uitpakken viel het me al op dat de doos niet 'verzegeld' was, dus geen plasticje dat hem dicht houdt. Ook alle andere zakjes waar de kabels en dergelijke inzaten waren niet kapot maar ook niet dichtgeplakt of wat dan ook.
Ook zat op het scherm van de switch geen 'protective film' die je er af moet trekken, iets wat bij ieder ander apparaat dat ik ooit heb gekocht wel zo was.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het om een eerder gebruikt/geopend product gaat. Kan iemand bevestigen dat deze zaken normaal gesproken wel aanwezig zijn?
Nu heb ik gisteren een aantal uur zelda gespeeld, en in die tijd is de (vooral linker) joycon een aantal keer helemaal zijn verbinding kwijt geraakt, en een aantal keer dat link bleef lopen in de richting waar ik hem laatst heen stuurde.
Ik heb de gebruikelijke zaken uitgesloten, dichter bij apparaat zitten, apparaten weghalen die voor interferentie kunnen zorgen etcetera.
Wat denken jullie dat de beste optie is? terug sturen?
Bij het uitpakken viel het me al op dat de doos niet 'verzegeld' was, dus geen plasticje dat hem dicht houdt. Ook alle andere zakjes waar de kabels en dergelijke inzaten waren niet kapot maar ook niet dichtgeplakt of wat dan ook.
Ook zat op het scherm van de switch geen 'protective film' die je er af moet trekken, iets wat bij ieder ander apparaat dat ik ooit heb gekocht wel zo was.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het om een eerder gebruikt/geopend product gaat. Kan iemand bevestigen dat deze zaken normaal gesproken wel aanwezig zijn?
Nu heb ik gisteren een aantal uur zelda gespeeld, en in die tijd is de (vooral linker) joycon een aantal keer helemaal zijn verbinding kwijt geraakt, en een aantal keer dat link bleef lopen in de richting waar ik hem laatst heen stuurde.
Ik heb de gebruikelijke zaken uitgesloten, dichter bij apparaat zitten, apparaten weghalen die voor interferentie kunnen zorgen etcetera.
Of er folie op het scherm zat weet ik eigenlijk niet meer, de rest van de verpakking is niet verzegeld of vastgeplakt, kon allemaal zo open, wij hebben 2 switches dus ik had iig niet toevallig ook een gebruikte. Alles was ook maagdelijk schoon en nieuw.nowherebound123 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:16:
Ik heb gisteren een nieuwe nintendo switch ontvangen van bol.com.
Ik denk dat je sneller je Joycon kan laten vervangen via Nintendo, wat goed geregeld is. Via Bol wachten op een nieuwe switch zou toch wel eens een tijdje gaan duren denk ik.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Op mijn 100% nieuwe (pre-order) Switch zat ook geen folie. Hij zat in een soort zakje met een plakbandje.OmeJoyo schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:59:
[...]
Of er folie op het scherm zat weet ik eigenlijk niet meer, de rest van de verpakking is niet verzegeld of vastgeplakt, kon allemaal zo open, wij hebben 2 switches dus ik had iig niet toevallig ook een gebruikte. Alles was ook maagdelijk schoon en nieuw.
Ik denk dat je sneller je Joycon kan laten vervangen via Nintendo, wat goed geregeld is. Via Bol wachten op een nieuwe switch zou toch wel eens een tijdje gaan duren denk ik.
Die Switch zat zo te horen hetzelfde verpakt als mijn launch day-Switch, dus dat mag het probleem niet zijn. Gewoon de linker joycon terugsturen naar Nintendo en je hebt 'm als het goed is binnen een paar dagen terug.
Ik merk dat mijn switch een klein beetje gebogen is. En ik heb last van dat mijn joycons nogal los zitten. Zelf heb ik hem van de Intertoys, maar is het beter om het bij Nintendo af te handeken.?
Weet iemand of je in het weekend en 's avonds ook een bevestiging van Comserve krijgt bij het aanmelden van een reparatie?
Er staat dat je binnen 1 uur bericht krijgt maar ik heb mijn Switch al twee keer aangemeld en niets ontvangen...
Vaag.
Er staat dat je binnen 1 uur bericht krijgt maar ik heb mijn Switch al twee keer aangemeld en niets ontvangen...
Vaag.
Ik kreeg die bevestiging in de eerste instantie ook niet en heb mijn joycons gewoon opgestuurd. Uiteindelijk wisten ze na aankomst op basis van mijn brief wel alles aan elkaar te knopen waardoor ik gewoon e-mailupdates kreeg. Maar echt lekker gaat het niet met hun RMA-aanmeldtool, nee.
Ik kreeg vanmorgen toch nog 3 bevestigingen binnen.NMe schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:21:
Ik kreeg die bevestiging in de eerste instantie ook niet en heb mijn joycons gewoon opgestuurd. Uiteindelijk wisten ze na aankomst op basis van mijn brief wel alles aan elkaar te knopen waardoor ik gewoon e-mailupdates kreeg. Maar echt lekker gaat het niet met hun RMA-aanmeldtool, nee.
Ik had trouwens een foto van de kier tussen mijn console en de backplate naar de technische dienst gestuurd met de vraag of dit binnen de marges viel. Ik kreeg netjes een mailtje terug met het verzoek op mijn Switch weer op te sturen, want die kier was niet normaal.
Valt mij alles mee, misschien was ik toch wat te pessimistisch. Ik zal wel weer even posten als de reparatie/vervanging afgehandeld is.
Is er iemand die kan toelichten hoe staat met de problemen van kier enen kromme Switches? Heeft Nintendo al wijzigingen doorgevoerd in de productie? Of zijn ze nog te veel bezig om de voorraden aan te vullen? Dit topic weerhoudt mij nog enigszins om nu over te gaan
.
Enige wat ik er van kan zeggen is dat het volgens mij véél minder voorkomt dan het synchronisatieprobleem met de linker joycon.ronwiel schreef op zondag 18 juni 2017 @ 13:10:
Is er iemand die kan toelichten hoe staat met de problemen van kier enen kromme Switches? Heeft Nintendo al wijzigingen doorgevoerd in de productie? Of zijn ze nog te veel bezig om de voorraden aan te vullen? Dit topic weerhoudt mij nog enigszins om nu over te gaan.
Jawel, systeem gewoon om laten ruilen.ronwiel schreef op zondag 18 juni 2017 @ 13:43:
Met andere woorden, daar heeft Nintendo nog geen fix voor?
Met andere woorden: het zou zomaar eens goedkoper kunnen zijn om de paar Switches die dat probleem hebben om te ruilen dan uit te zoeken waar het door komt en dat te voorkomen.ronwiel schreef op zondag 18 juni 2017 @ 13:43:
Met andere woorden, daar heeft Nintendo nog geen fix voor?
Net mijn nieuwe Switch binnen. Het was even volhouden maar deze is echt perfect! Joycons zitten niet los, geen dode pixels en de behuizing zit goed in elkaar.
vorige week donderdag mijn beide joycons opgestuurd, hoorde niks dus gister gebeld, telefonische medewerker las wat verbaasd op dat ze vorige week ook aangekomen waren, maar dat hij dacht dat ze 'vandaag of morgen' geretourneerd zouden moeten worden, was thuis aan het werk, maar toch bezorger gemist. Vandaag niet thuis, maar het bleek dat de bezorger controllers door de deur gegooid heeft. Net kunnen testen, volgens mij hebben ze er gewoon niks mee gedaan, klachen zijn er nog steeds. Twijfel om ter overbrugging een extra setje te kopen, of een pro controller en dan nogmaals op te sturen. Erg jammer dit.
Edit:
Pro controller besteld (55 euro via amazone de en kortingscode, zie pepper), nu maar hopen dat deze geen dpad issues heeft waar ik hier en daar over hoor, ach ja anders gaan we die ook opsturen.
Edit:
Pro controller besteld (55 euro via amazone de en kortingscode, zie pepper), nu maar hopen dat deze geen dpad issues heeft waar ik hier en daar over hoor, ach ja anders gaan we die ook opsturen.
[ Voor 14% gewijzigd door Sagat op 24-06-2017 06:59 ]
10 second ninja DONE
Wat staat er op de factuur?Sagat schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:45:
volgens mij hebben ze er gewoon niks mee gedaan
Poron for hac joy-con l (aantal 2)
[ Voor 69% gewijzigd door Sagat op 24-06-2017 10:25 ]
10 second ninja DONE
Dat betekent dat ze in de Joy-Con L een stukje foam geplaatst hebben.
En dat zou normaal gesproken genoeg moeten zijn. Hoe is je situatie waarin 't ding niet werkt? Hoe ver zit je van je console af? Waar staat je andere WiFi-apparatuur en/of heb je iets als een magnetron dichtbij staan? Staat je Switch/dock ergens achter?
Andere wifi apparatuur: alleen wii, rest zit bekabeld. Magnetron staat 5 meter verderop. Switch staat wel op een speaker. Mogelijk is dat oorzaak. Zal is testen.
Edit:
Gaat beter. Single player en mp mariokart niets gemerkt. Met snipper clips helaas wel problemen met rode rechter jc
Edit:
Gaat beter. Single player en mp mariokart niets gemerkt. Met snipper clips helaas wel problemen met rode rechter jc
[ Voor 28% gewijzigd door Sagat op 24-06-2017 15:42 ]
10 second ninja DONE
Wel maf hoor. Bij mij werkt alles echt op een hele grote afstand, ook de linker JC die is opgestuurd. Misschien toch nog maar eens insturen. Mijn Switch staat echt super dichtbij allerlei andere elektronica waarvan een deel via WiFi werkt (Chromecast, TV, Xbox, router, receiver, speakers, etc.) en ik heb er geen last van.Sagat schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:57:
Andere wifi apparatuur: alleen wii, rest zit bekabeld. Magnetron staat 5 meter verderop. Switch staat wel op een speaker. Mogelijk is dat oorzaak. Zal is testen.
Het aanmelden zou geautomatiseerd moeten verlopen, maar de rest niet. Er werkt daar niemand in het weekend.neejij schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:13:
Weet iemand of je in het weekend en 's avonds ook een bevestiging van Comserve krijgt bij het aanmelden van een reparatie?
Vaag.
* Edmin was daar ooit IT manager
Ik had er ook last van. Met testen ook even op mijn subwoofer gezet. Geen goed idee. Inmiddels een ander TV meubel en nu staat hij wat verder van mijn TV en gaat het super.Sagat schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:57:
Edit:
Ik zit inderdaag ook te denken om de switch in mijn tv meubel te plaats i.p.v. bovenop, echter, dan moet het deurtje van het meubel altijd openstaan en de switch in zijn dock plaatsen word daar niet makkelijker van.
Ik zou overmorgen of de dag erna mijn pro controller moeten ontvangen, mocht die het wel normaal doen vanaf de bank dan accepteer ik het maar, of ik koop een extra setje en gooi deze in de verkoop voor een beperkt bedrag maar met het mankement uitgelegd. ((als je voornamelijk docked speelt of dicht(er)bij je tv zit is er niets aan de hand. ))
Ik merk dat mijn kids bij mp eigenlijk altijd al dichterbij de tv gaan zitten dus normaliter zou het probleem dan ook beperkt moet zijn.
Ik zou overmorgen of de dag erna mijn pro controller moeten ontvangen, mocht die het wel normaal doen vanaf de bank dan accepteer ik het maar, of ik koop een extra setje en gooi deze in de verkoop voor een beperkt bedrag maar met het mankement uitgelegd. ((als je voornamelijk docked speelt of dicht(er)bij je tv zit is er niets aan de hand. ))
Ik merk dat mijn kids bij mp eigenlijk altijd al dichterbij de tv gaan zitten dus normaliter zou het probleem dan ook beperkt moet zijn.
10 second ninja DONE
Blijf het toch vreemd vinden. Bij mij staat de Switch onderin een "alkoofje" met daarboven op de TV.Sagat schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:57:
In dit alkoofje staat mijn PS, wireless router, Pi, Digibox, en NAS en ik ondervind geen problemen. En dan staat mijn Switch ook nog dwars hier ergens tussenin (dus niet met het scherm naar voor maar met de L-controller).
Zowel Pro controller als Joycons (los en in hun grip) werken uitstekend.
Dat is waarom ik wsl nogmaals de jc's laat nakijken. Aan de andere kant mogelijk is de switch zelf (en verschilt dit per switch?) gewoon gevoeliger voor straling inteferentie dan mijn andere consoles.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Ik heb mijn Switch sinds launch en had geen problemen met de Joy Con tot systeem update 2.0. toen gebeurde het af en toe dat Link zelf bleef verder wandelen (telkens naar Links). Heb toen de Joy Cons opnieuw gesyncroniseerd en dat bleek te helpen maar niet 100%. Contact op genomen met Nintendo en opgestuurd, ze hebben de Poron Foam fix gedaan volgens de factuur althans.
Joy Con terug ontvangen leek goed te werken maar ondertussen had ik Zelda uitgespeeld en ging ik Mario Kart 8 spelen. In die game merkte ik geen problemen maar omdat je constant stuurt is het moeilijker om iets te merken in die game.
Onlangs kwam update 3.0 uit en moest ik ook Zelda updaten voor de DLC. En opeens was het probleem weer daar met momenten erger dan ooit. Heb de Joy Cons weer opnieuw gesyncroniseerd met het systeem maar niets helpt. Ik zie het niet zitten om de Joy Con weer op te sturen naar Nintendo. Ik vind het ook vreemd dat het probleem 2 keer al zich voor begon te doen na een update. Tenslotte wanneer het gebeurt en ik druk op de home toets dan navigeer ik met de pijl toetsen door het menu en gebeurt er niets maar zodra ik terug op de home toets druk en terug in het spel zit, is Link nog steeds bezig met wandelen. Dus ben er zeker van dat het niet aan de Joy Stick ligt ofzo.
zie ook dit filmpje: YouTube: Nintendo Switch JoyCon issue worse after update 3.0
Wie van jullie ondervind nog hinder en gebeurt dit ook in andere games? Ik overweeg de aanschaf van een pro controller.
Joy Con terug ontvangen leek goed te werken maar ondertussen had ik Zelda uitgespeeld en ging ik Mario Kart 8 spelen. In die game merkte ik geen problemen maar omdat je constant stuurt is het moeilijker om iets te merken in die game.
Onlangs kwam update 3.0 uit en moest ik ook Zelda updaten voor de DLC. En opeens was het probleem weer daar met momenten erger dan ooit. Heb de Joy Cons weer opnieuw gesyncroniseerd met het systeem maar niets helpt. Ik zie het niet zitten om de Joy Con weer op te sturen naar Nintendo. Ik vind het ook vreemd dat het probleem 2 keer al zich voor begon te doen na een update. Tenslotte wanneer het gebeurt en ik druk op de home toets dan navigeer ik met de pijl toetsen door het menu en gebeurt er niets maar zodra ik terug op de home toets druk en terug in het spel zit, is Link nog steeds bezig met wandelen. Dus ben er zeker van dat het niet aan de Joy Stick ligt ofzo.
zie ook dit filmpje: YouTube: Nintendo Switch JoyCon issue worse after update 3.0
Wie van jullie ondervind nog hinder en gebeurt dit ook in andere games? Ik overweeg de aanschaf van een pro controller.
Ik heb sinds het begin misschien 4x mijn switch uit de dock gehaald om even portable te gamen. Hooguit 10minuten. Nu heb ik sowieso daardoor 2 krasjes op de voorkant. Echter is de achterkant erger. Echt bizar. Terwijl ik super voorzichtig ben.
Dock ziet er niet scheef uit. Is het de moeite contact op te nemen met Nintendo? Ik baal er wel van..
Dock ziet er niet scheef uit. Is het de moeite contact op te nemen met Nintendo? Ik baal er wel van..
Ik heb een probleem met de weergave van de accu. Ik heb de switch sinds vrijdag. De accu is constant 48% vol. Hij gaat nooit onder de 48% noch er boven. Ik heb hem zelfs handheld mode gebruikt en zelfs daar was hij constant 48%. Na een paar potjes ARMS en legend of zelda liep die vast, omdat de accu leeg was. Nadat ik hem opnieuw probeerde aan te zetten lukte dat niet en wist ik dat hij na 5+ uur in handheld gebruik toch echt wel leeg was.
Terwijl ik erop speelde was hij dus echt nog altijd op 48%! Ik heb constant gekeken via de home knop. Nadat ik hem in de dock had gezet om hem op te laden en verder te spelen stond hij weer vrolijk op 48%.
Heeft iemand anders hetzelfde probleem? Ik gok (lees: hoop) dat het enkel een software(firmware?) fout is en dat hij ergens een constante waarde doorgeeft, terwijl de hardware nog prima in orde is. Ik zal nog een keer proberen om hem in handheld modus te spelen en kijken hoeveel speeltijd hij mij geeft.
Ze zeggen dat je met legend of zelda maximaal 3 uur kunt spelen, dus zal ik kijken of ik dat wel haal. Ik gok van wel aangezien het eerder is gelukt, maar een echte wetenschapper
doet een test meerdere keren om er zeker van te zijn.
Zijn er nog andere tips behalve het gebruik van een andere adapter? Want ik heb hem ook opgeladen zonder de joycons en nog steeds 48%. Aan en uit gezet, nog steeds 48%. De joycons waren na gebruik wel gezakt accu percentage. Nadat ik een nachtje de Switch heb laten opladen heb ik maar besloten om de joycons mee op te laden aangezien de Switch toch op 48% ligt...
De joycons zijn nu wel helemaal opgeladen dus dat gaat gelukkig wel goed... Ik heb namelijk geen zin om de Switch terug te sturen naar Bart Smit, maar als het moet dan moet het
.
Terwijl ik erop speelde was hij dus echt nog altijd op 48%! Ik heb constant gekeken via de home knop. Nadat ik hem in de dock had gezet om hem op te laden en verder te spelen stond hij weer vrolijk op 48%.
Heeft iemand anders hetzelfde probleem? Ik gok (lees: hoop) dat het enkel een software(firmware?) fout is en dat hij ergens een constante waarde doorgeeft, terwijl de hardware nog prima in orde is. Ik zal nog een keer proberen om hem in handheld modus te spelen en kijken hoeveel speeltijd hij mij geeft.
Ze zeggen dat je met legend of zelda maximaal 3 uur kunt spelen, dus zal ik kijken of ik dat wel haal. Ik gok van wel aangezien het eerder is gelukt, maar een echte wetenschapper
Zijn er nog andere tips behalve het gebruik van een andere adapter? Want ik heb hem ook opgeladen zonder de joycons en nog steeds 48%. Aan en uit gezet, nog steeds 48%. De joycons waren na gebruik wel gezakt accu percentage. Nadat ik een nachtje de Switch heb laten opladen heb ik maar besloten om de joycons mee op te laden aangezien de Switch toch op 48% ligt...
De joycons zijn nu wel helemaal opgeladen dus dat gaat gelukkig wel goed... Ik heb namelijk geen zin om de Switch terug te sturen naar Bart Smit, maar als het moet dan moet het
[ Voor 3% gewijzigd door Simyager op 09-07-2017 13:19 ]
Je kunt beter direct Nintendo bellen en 'm opsturen. Het is kut maar waarschijnlijk heb je hem binnen enkele werkdagen alweer terug.Simyager schreef op zondag 9 juli 2017 @ 13:16:
Ik heb een probleem met de weergave van de accu. Ik heb de switch sinds vrijdag. De accu is constant 48% vol. Hij gaat nooit onder de 48% noch er boven. Ik heb hem zelfs handheld mode gebruikt en zelfs daar was hij constant 48%. Na een paar potjes ARMS en legend of zelda liep die vast, omdat de accu leeg was. Nadat ik hem opnieuw probeerde aan te zetten lukte dat niet en wist ik dat hij na 5+ uur in handheld gebruik toch echt wel leeg was.
Ze zeggen dat je met legend of zelda maximaal 3 uur kunt spelen, dus zal ik kijken of ik dat wel haal. Ik gok van wel aangezien het eerder is gelukt, maar een echte wetenschapperdoet een test meerdere keren om er zeker van te zijn.
De joycons zijn nu wel helemaal opgeladen dus dat gaat gelukkig wel goed... Ik heb namelijk geen zin om de Switch terug te sturen naar Bart Smit, maar als het moet dan moet het.
Ik heb mijn Joy-Con (L) ook opgestuurd ter reparatie.RayNbow schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:56:
[...]
Dat betekent dat ze in de Joy-Con L een stukje foam geplaatst hebben.
Vervolgen terug gekregen met een factuur met inderdaad "poron for hac joy-con L" erop.
Het gaat nu een stuk beter, maar nog steeds merk ik dat als het signaal geblokkeerd wordt het nog steeds problemen kan geven. Veel minder als hiervoor, maar ik blijf het raar vinden dat ze dit probleem niet volledig kunnen oplossen.
[ Voor 7% gewijzigd door NoReseth op 16-07-2017 12:08 ]
Hmm... Mijn Nintendo Switch lijkt batterij problemen te hebben. De console is binnen uur/anderhalf uur ofzo helemaal leeg. Daarnet bijvoorbeeld eventjes Zelda gespeeld (13 minuten) en hij dropte van 100% naar 61%.
Zelf al geprobeerd om de console gewoon helemaal leeg te laten lopen en vervolgens weer helemaal op te laden in de hoop dat het iets verbeterd.
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen, voordat ik contact opneem met Nintendo?
Zelf al geprobeerd om de console gewoon helemaal leeg te laten lopen en vervolgens weer helemaal op te laden in de hoop dat het iets verbeterd.
Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen, voordat ik contact opneem met Nintendo?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Hier werkt 'ie prima na reparatie tenzij ik echt bewust iets doe waardoor het signaal niet goed doorkomt. Heb je misschien een rare mix van omgevingsfactoren, zoals je Switch achter de TV, bovenop een access point en naast een aquarium ofzo?NoReseth schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:06:
[...]
Ik heb mijn Joy-Con (L) ook opgestuurd ter reparatie.
Vervolgen terug gekregen met een factuur met inderdaad "poron for hac joy-con L" erop.
Het gaat nu een stuk beter, maar nog steeds merk ik dat als het signaal geblokkeerd wordt het nog steeds problemen kan geven. Veel minder als hiervoor, maar ik blijf het raar vinden dat ze dit probleem niet volledig kunnen oplossen.
De batterij daadwerkelijk leeg spelen om te zien of het een softwareprobleem is of een hardwareprobleem?Zeror schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:07:
Nee juist helemaal niet.NMe schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:16:
[...]
Hier werkt 'ie prima na reparatie tenzij ik echt bewust iets doe waardoor het signaal niet goed doorkomt. Heb je misschien een rare mix van omgevingsfactoren, zoals je Switch achter de TV, bovenop een access point en naast een aquarium ofzo?
[...]
Ik heb een TV meubel waar hij op de middelste plank staat.
Tussen de bank waarop ik zit en de switch staat enkel nog een salon tafel.
Ik heb niet vaak last, maar het valt mij wel op dat ik zo nu en dan precies hetzelfde gedrag heb als ik voorheen had, alleen minder.
Om die reden zet ik dan vaak de deurtjes van het TV meubel maar open wat dan wel helpt.
Maar zelfs met open deurtjes als iemand langs loopt treedt het gedrag soms op.
Mja, Nintendo adviseert natuurlijk wel vrije line of sight naar het apparaat toe. Afhankelijk van het materiaal van die deurtjes en de dikte ervan kan ik me voorstellen dat die inderdaad storen. Wat betreft mensen die langslopen: bluetooth en andere draadloze technieken doen het niet goed in vloeistoffen, en het menselijk lichaam bestaat voor een groot deel uit water, dus zo'n kleine joycon met een relatief korte antenne kan inderdaad last ondervinden als iemand het signaal onderbreekt door langs te lopen.NoReseth schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:10:
[...]
Nee juist helemaal niet.
Ik heb een TV meubel waar hij op de middelste plank staat.
Tussen de bank waarop ik zit en de switch staat enkel nog een salon tafel.
Ik heb niet vaak last, maar het valt mij wel op dat ik zo nu en dan precies hetzelfde gedrag heb als ik voorheen had, alleen minder.
Om die reden zet ik dan vaak de deurtjes van het TV meubel maar open wat dan wel helpt.
Maar zelfs met open deurtjes als iemand langs loopt treedt het gedrag soms op.
Waar moet ik in hemelsnaam zijn op nintendo.nl om een rma en antwoordnummer te krijgen? Ik wil een joycon opsturen maar de man aan de telefoon zegt dat dat online moet/kan.
Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl
Hiero. Nog best lastig te vinden, ook al weet je dat het ergens moet staan.
Bedankt much appreciated.hcQd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:33:
Hiero. Nog best lastig te vinden, ook al weet je dat het ergens moet staan.
Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl
Na meerdere keren behuizings problemen te hebben van haarscheurtjes, heb ik nu na 2.5 maanden gebruik een losse digitizer na een hoop Splatoon 2 in docked mode gespeeld te hebben.
Werkelijk waar de slechts gebouwde handheld die ik ooit gehad heb.
Terug geduwd en tijdens het afkoelen er meerdere boeken op gelegd en een nachtje gewacht. Ben benieuwd of die er vanavond na een uurtje spelen er weer langzaam uit komt.
Te zien in de foto hier dat het scherm ongeveer 2mm de behuizing uit komt in de hoek.
Werkelijk waar de slechts gebouwde handheld die ik ooit gehad heb.
Terug geduwd en tijdens het afkoelen er meerdere boeken op gelegd en een nachtje gewacht. Ben benieuwd of die er vanavond na een uurtje spelen er weer langzaam uit komt.
Te zien in de foto hier dat het scherm ongeveer 2mm de behuizing uit komt in de hoek.

Er is een nieuwe firmware update die dit wellicht voor je oplost.Zeror schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:07:
Hmm... Mijn Nintendo Switch lijkt batterij problemen te hebben. De console is binnen uur/anderhalf uur ofzo helemaal leeg. Daarnet bijvoorbeeld eventjes Zelda gespeeld (13 minuten) en hij dropte van 100% naar 61%.
Bron: Nintendo.comThe latest system version is 3.0.1
This system update addresses an issue in which the remaining battery charge can't be displayed accurately
- If the system's battery power display suddenly increases or decreases, it will gradually improve by following these steps.
[ Voor 4% gewijzigd door Seroczynski op 01-08-2017 15:09 ]
Ik had het gezien. Ik moet het nog even gaan testen.
Momenteel valt mijn Switch uit na een korte tijd (te korte tijd) gespeeld te hebben. Ook dat kan natuurlijk een softwarefout zijn. Als het systeem denk dat ie op 0% procent zit en zich uitschakeld. Tenminste daar hoop ik wel een beetje op. Anders kan het bijna niet anders als een hardwarefout zijn en moet ik dus mn Switch opsturen naar Nintendo.
Momenteel valt mijn Switch uit na een korte tijd (te korte tijd) gespeeld te hebben. Ook dat kan natuurlijk een softwarefout zijn. Als het systeem denk dat ie op 0% procent zit en zich uitschakeld. Tenminste daar hoop ik wel een beetje op. Anders kan het bijna niet anders als een hardwarefout zijn en moet ik dus mn Switch opsturen naar Nintendo.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh