Ik denk dat het wel retroactief gaat gebeuren voor sommige grote en veeleisende titels (ik denk bijvoorbeeld aan Metro) wanneer de publisher nog bestaat. Als je Ubisoft, EA, Bethesda, Square Enix... medewerking krijgt dan kom je al heel erg ver, die kunnen uitzoeken voor welke grote spellen uit het verleden die nog populair zijn deze support veel verschil maakt. Het probleem is dat je niet voor alle spellen deze ondersteuning gaat krijgen. Gaat Rockstar bijvoorbeeld mee willen werken? Zij kunnen pretty much doen wat ze willen, of dat ze wel of niet meewerken, het zal geen verschil maken voor hoe goed GTA 6 gaat verkopen. Dan nog zou ik liever GTA 5 spelen met Ryzen dan met de 7700k aangezien de laatste microstutter geeft en de eerste niet.DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:35:
[...]
Dat is dus het probleem. Kan dat niet regelt worden door W10 dan moet het per game en dat gaan retroactief al niet gebeuren, en voor veel aankomende titels is dat ook niet zeker.
Het mooist zou zijn als Windows automatisch detecteert wanneer er meer lag ontstaat tussen twee threads en vervolgens die threads op dezelfde CCX stopt. In theorie zou dat mogelijk moeten zijn...
Van de positieve kant bekeken, je kan wanneer Ryzen 2/3 (laten we het zo even noemen) uitkomt de 1600X/1700 verkopen en hetzelfde moederbord behouden. Erg veel verlies maak je daar niet op.Het zijn uitstekende CPU's, op een klein dingetje na en die kosten nu prestaties. Dat is gewoon zonde en een schot in eigen voet van AMD, juist nu ze zo hard die win nodig hebben en er zo dichtbij zijn. Ook is niet duidelijk hoeveel er gewonnen wordt met snellere RAM. Infinity Fabric heeft zeer snelle RAM nodig, zoveel is wel duidelijk. Compenseert het ook volledig? Zo ja, geen probleem. Zo nee, weldegelijk een probleem.
Dat zou ik onverstandig vinden, koop dan liever de 1600/1600X, veel meer bang for the buck. Die zal aardig de waarde behouden als je die over 1-2 jaar verkoopt.Het is alleen onnodig en dat is gewoon zonde. Ik denk dat ik misschien wel een 1500X koop en wacht op Zen 2. Ja, ik verander nu elke paar uur van mening.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 444127 op 16-03-2017 14:09 ]