[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste
Acties:
  • 707.341 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 06:16
Als je geen voip telefoons hebt en tijdens het bellen rondloopt is het niet heel nuttig. Geeft meer ellende dan voordeel en zou ik hem uitzetten.

Welk type Solaredge is? een ouder ? Misschien moet je legacy support eens aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:56:
Helaas, instellingen aangepast, werkt nog niet.
Je hebt fast roaming nu dus voor alle WLANs uit staan en dan werkt het nog niet? Anders dus alsnog voor alle uitschakelen en opnieuw proberen.
Misschien zit er niets anders op dan een USG aan te schaffen.
Lijkt me eerlijk gezegd sterk dat dat het verschil gaat maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
SolarEdge HD Wave 5000 van iets meer dan een jaar oud. Heb nu een 20 m kabel getrokken door de garage naar de dichtstbijzijnde switch die ik toen de zonnepanelen werden geplaatst nog niet aanwezig was. Ik stap wel over op ethernet en werk die kabel komend weekend wel netjes weg :)

Toch wel blij dat ik geen NanoSwitch heb genomen, maar een 8 ports 60 Watt PoE variant, nu kon ik hem er nog mooi bijprikken.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snoeiman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 16:13

Snoeiman

Snoeien maar!!!

Zojuist op 't forum van ubnt een kleine tutorial gemaakt om een USG Pro 4 met meerdere WAN IP's (en forwarding) goed werkend te krijgen op 't KPN Zakelijk Glasvezel netwerk:

https://community.ubnt.co...message.id=106562#M106562

[ Voor 7% gewijzigd door Snoeiman op 05-09-2018 22:09 ]

Het wordt tijd de modificaties van de aanpassingen bij te stellen!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 19:35
Sinds deze ochtend weigert mijn EdgeRouter Lite alle dienst, enkel het lampje aan de console pinkt. Mijn laptop even aansluiten via de console brengt geen soelaas. Bij nader onderzoek (zowel van de hardware als online) ligt het waarschijnlijk aan de stroomadapter. Ik ben niet zo thuis in die dingen, dus even hier vragen. De meegeleverde stroomadapter heeft als input 100-240v-50/60Hz MAX 0.5A, en als output +12V---1A. Er zit dus een omvormer (?) tussen. Kan ik dat dan bv gewoon in zijn totaal vervangen door dit: https://www.allekabels.be...e-ac-dc-adapter-12-v.html

Alvast bedankt!
caoim schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:39:
Sinds deze ochtend weigert mijn EdgeRouter Lite alle dienst, enkel het lampje aan de console pinkt. Mijn laptop even aansluiten via de console brengt geen soelaas. Bij nader onderzoek (zowel van de hardware als online) ligt het waarschijnlijk aan de stroomadapter. Ik ben niet zo thuis in die dingen, dus even hier vragen. De meegeleverde stroomadapter heeft als input 100-240v-50/60Hz MAX 0.5A, en als output +12V---1A. Er zit dus een omvormer (?) tussen. Kan ik dat dan bv gewoon in zijn totaal vervangen door dit: https://www.allekabels.be...e-ac-dc-adapter-12-v.html

Alvast bedankt!
Het voltage moet altijd gelijk zijn, anders gaat het niet werken, daarnaast moet het amperage op z'n minst gelijk zijn. Dus je bent op zoek naar een adapter die:
  1. Dezelfde aansluiting heeft
  2. 12V out heeft
  3. Minimaal 1A out heeft
Punt 2 en 3 voldoet de door jou gelinkte adapter aan (is ook 1A / 1000mA out dus gelijk), punt 1 (zelfde aansluiting) durf ik niet te zeggen.

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 19:35
RobertMe schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:44:
[...]

Het voltage moet altijd gelijk zijn, anders gaat het niet werken, daarnaast moet het amperage op z'n minst gelijk zijn. Dus je bent op zoek naar een adapter die:
  1. Dezelfde aansluiting heeft
  2. 12V out heeft
  3. Minimaal 1A out heeft
Punt 2 en 3 voldoet de door jou gelinkte adapter aan (is ook 1A / 1000mA out dus gelijk), punt 1 (zelfde aansluiting) durf ik niet te zeggen.
Bedankt voor de snelle reactie. Het lijkt mij wel dezelfde aansluiting te zijn, dus dan ga ik het erop wagen. Nogmaals bedankt! :)

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 15:51
RobertMe schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:44:
[...]
Het voltage moet altijd gelijk zijn, anders gaat het niet werken, daarnaast moet het amperage op z'n minst gelijk zijn.
Nu is dat in de meeste gevallen het juiste antwoord, maar volgens de spec sheet van een ER-LITE ondersteunt deze een spanning tussen 9 en 24 Volt :P

12V 1A is wel zo ongeveer de meest verkochte adapter dus die zou ik in dit geval ook aanschaffen.
caoim schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:52:
Bedankt voor de snelle reactie. Het lijkt mij wel dezelfde aansluiting te zijn, dus dan ga ik het erop wagen. Nogmaals bedankt! :)
Ik zou eerst Ubiquiti e-mailen en vragen of je gewoon een nieuwe kan krijgen : Volgens mij is de RMA afdeling best wel relax als het om dit soort dingen gaat :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 09:53

zeroday

There is no alternative!

mchl8 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:29:
Ik heb in het weekend mijn access points geüpdatet naar versie 3.9.50 (Stable Candidate) en merk dat het niet stabiel is (o.a. websites die traag laden, zonder dat elders in het netwerk een wijziging heeft plaatsgevonden). Ik hoopte op vooruitgang, aangezien ook de stable versie .42 niet echt lekker draait vind ik. Eigenlijk is 3.9.27 tot nu toe voor mij het fijnst. Hebben anderen hier de update ook al doorgevoerd, en wat zijn jullie ervaringen?
Hier ook geen probleem enige probleem wat ik heb is met de nieuwe test controller ivm memoryleak, dus die laat ik via een cronjob nu auto restarten.
zodat het allemaal lekker blijft lopen.

There are no secrets, only information you do not yet have

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sinds een tijdje hebben wij internet en televisie van XS4ALL. Ik heb de NTU rechtstreeks in de USG zitten en het internet werkt prima. Nu heb ik recent de TV aangesloten en wil ik de mediabox van XS4ALL gaan gebruiken. Ik lees dat vlan routering op de USG nog niet lekker werkt en ik vond een oplossing om de VLANs voor de USG te splitsen (bijvoorbeeld met de pricewatch: TP-Link TL-SG105E-Gigabit (5-poorts) ).

Nu heb ik echter slechts een enkele UTP kabel naar het TV meubel liggen. Deze komt uit een Unifi switch en gaat naar een Unifi switch. Op de switch in het TV meubel komen ook de SmartTV, PS4, mediaspeler e.d. Een van de poorten van deze switch zal naar de mediabox van XS4ALL gaan.

Is het mogelijk om de door de TP-Link afgesplitste VLAN 4 rechtstreeks in de switch in de meterkast te steken (zonder USG) en vanuit daar uit bij een bepaalde poort van de switch in het TV meubel te laten komen of dien ik een extra kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer te trekken die niet via een Unifi switch gaat (niet de voorkeur :))?

Schema:

............................................[NTU]
...............................................|
..........................TP-Link TL-SG105E-Gigabit
............|...............................................................|
........VLAN6......................................................VLAN4
............|...............................................................|
.........USG............................................................|
...........\............................................................../
............-----Port 1---> 16p Switch meterkast<---Port X
...........................................|
..............................8p Switch TV meubel
...................|........................................................|
Overige poorten (VLAN 1 - normaal LAN)............Port 2 (VLAN 4)
..................|........................................................|
...........Rest apparaten.................................Mediabox XS4all

Is het dus mogelijk om Port X van de 16p switch op VLAN4 door te sturen naar Port 2 op de 8p switch ook onder VLAN4?

[ Voor 46% gewijzigd door Skating_vince op 06-09-2018 14:40 . Reden: Opmaak (spaties verdwijnen) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Er is een nieuwe USG firmware (4.4.28)
Wat mogelijk interessant voor VLAN mgmt op WAN is:

Added VLAN tagging capability on WAN. 5.9.17 and newer controller versions required to pull this into the controller configuration the same as all other WAN config parameters.

Let op 5.9.17 controller is nodig, deze change zit dus niet in de stable releases.
Ben nieuwsgierig of dit mensen met meerdere VLANs op WAN helpt om de USG wat makkelijker te configureren valt.

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
hermanh schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:00:

Added VLAN tagging capability on WAN. 5.9.17 and newer controller versions required to pull this into the controller configuration the same as all other WAN config parameters.

Let op 5.9.17 controller is nodig, deze change zit dus niet in de stable releases.
Ben nieuwsgierig of dit mensen met meerdere VLANs op WAN helpt om de USG wat makkelijker te configureren valt.
Dat zou mijn vraag van hierboven ook irrelevant maken!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 21:25
Skating_vince schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:11:
[...]

Dat zou mijn vraag van hierboven ook irrelevant maken!
Als het even mee zit wel ja... :-)
En dat zet voor mij ook de deur open om van mijn Edgerouter afscheid te nemen.. (alhoewel ik nog wel zit te broeden om te wachten op de toekomstige USG4 met extra performance voor de IPS features)

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
hermanh schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:00:

Ik ben heel erg blij met de 4.4.28 update! De USG-Pro hier herstarte elke dag, met het gevolg dat de helft van de IP telefoons hier over de flos waren. Nu kan ik weer lekker achterover leunen :9

Voor degene die benieuwd zijn naar de nieuwe interface, plaatjes!!

USG 4.4.28

USG 4.4.28

VLAN instellen is gewoon een simpel knopje aantikken en nummertje invullen

[ Voor 24% gewijzigd door chickpoint op 06-09-2018 16:29 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Eerder vanavond kwam ik er (op mijn telefoon) achter dat mijn netwerk plat lag. Conclusie was vrij snel dat software op de USG ermee was opgehouden, maar basis routering wel nog werkte. In die zin dat lokaal verkeer werkt (bv mediaspeler naar NAS), en ook mijn NAS was bereikbaar van buitenaf. Maar zaken als DHCP, DNS (USG als server), SSH etc werkten niet meer. Vervolgens een powee cycle gedaan en alles werkte weer. Alleen, nu, ongeveer 1 uur later, weer hetzelfde.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Software die vast loopt? Hardware defect? En hoe ik verder kan debuggen? (Logs van USG of uit controller?)

Qua software draai ik de laatste versies. Controller 5.9.24 en USG 4.4.28. En deze draai ik ook al minimaal een week (beiden van vrij kort na de release).

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:28

Ethirty

Who...me?

Is dat beta of stable? Tussen 5.6 LTS, 5.8 en 5.9 begin ik een beetje kwijt te raken wat nu stabiel is en waar je rare dingen mee kan verwachten.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ethirty schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:21:
Is dat beta of stable? Tussen 5.6 LTS, 5.8 en 5.9 begin ik een beetje kwijt te raken wat nu stabiel is en waar je rare dingen mee kan verwachten.
5.6 is long term support en de laatste versie die de eerste AC modellen (met broadcom SoC) nog ondersteund. 5.8 is stable, en 5.9 is stable candidate/release candidate (oftewel 'test versie')

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06

Saven

Administrator

Vraagje aan de kenners hier :) Sinds kort een Switch en 2 AP's (voor boven- en benedenverdieping) gekocht. Ik zie bij mn wifi (5ghz) stats de volgende waardes. Iets om druk over te maken? (de retries en fails)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L1mb9lm.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rSwx3T7.png

Retries en fails lijken me namelijk nooit goed, maar ik heb geen idee waar dit aan kan liggen. Apparaten staan goed in de buurt van het AP. Kan het aan de ethernetkabels liggen - lijkt me van niet? Ik ben echt een leek op dit gebied :P

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

RobertMe schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:27:
[...]

5.6 is long term support en de laatste versie die de eerste AC modellen (met broadcom SoC) nog ondersteund. 5.8 is stable, en 5.9 is stable candidate/release candidate (oftewel 'test versie')
Als 5.9 nog RC is, dan zal je probleem daar wel iets mee te maken heb, gok ik? ;)
Meer nuttigs heb ik niet voor je. :P

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Ethirty schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:32:
[...]

Als 5.9 nog RC is, dan zal je probleem daar wel iets mee te maken heb, gok ik? ;)
Meer nuttigs heb ik niet voor je. :P
Maar dat is de controllee. Die mag IMO nooit de boel plat halen. Daarnaast loopt ie ook vast als de controller niet draait. En inderdaad, de controller kan ook een verkeerde configuratie naar de USG hebben gestuurd, maar het probleem is spontaan ontstaan zonder dat ik vandaag/afgelopen dagen iets heb aangepast.

Momenteel heb ik de USG draaien met alleen een laptop eraan, geen WAN, geen switches, niks. Direct de laptop op LAN1 poort. Maar ik heb niet veel vertrouwen erin.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

RobertMe schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:40:
[...]

Maar dat is de controllee. Die mag IMO nooit de boel plat halen. Daarnaast loopt ie ook vast als de controller niet draait. En inderdaad, de controller kan ook een verkeerde configuratie naar de USG hebben gestuurd, maar het probleem is spontaan ontstaan zonder dat ik vandaag/afgelopen dagen iets heb aangepast.
Dit, of een rare bug in de firmware, of gekke memoryleak. Als je de firmware kan downgraden zou ik dat sowieso testen.

#team_UTC+1

Ethirty schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:52:
[...]

Dit, of een rare bug in de firmware, of gekke memoryleak. Als je de firmware kan downgraden zou ik dat sowieso testen.
Memory leak zou nu dan ineens binnen ~10 minuten optreden (op zo'n korte tijd heb ik hem al stuk zien lopen), waar het afgelopen dagen gewoon stabiel heeft gedraaid.

Firmware downgraden staat voor morgenvroeg op de planning (nog geen PC aan gehad). Overigens is 4.4.28 sinds gisteren dus ook stabiel: https://community.ubnt.co...ow-available/td-p/2482350

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Momenteel heb ik de USG draaien met alleen een laptop eraanz geen WAN, geen switches, niks. Direct de laptop op LAN1 poort. Maar ik heb niet veel vertrouwen erin.
Er word wel melding gemaakt door Ubnt dat combi 4.4.28 en 5.9.24 de usg laat crashen.

Zie cmd-Ubnt
https://community.ubnt.co...362/highlight/true#M26071
Very much doubt it's a hardware problem. I suspect the initial problem was the device cache bug in 5.9.24, post-upgrade USG got re-provisioned, and ended up with a problem config of some sort because of it. That's why I added the warning to the release post promoted to stable for those on 5.9.24 to restart the controller service before upgrading USG. When this was originally posted I didn't realize how many would hit things related to that problem or I'd have noted it here too. Sorry for the trouble.

Just to make sure you're in a sane state, restart the controller service or reboot the controller's OS, then force provision USG after it's back up. Then see if any of that persists.

We believe the root cause there to be resolved for next 5.9.x controller, it's still in QA at the moment.

[ Voor 40% gewijzigd door xbeam op 07-09-2018 04:47 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Die 4.4.28 Firmware heeft wel een snelheid boost gegeven aan mijn USG Pro met ips aan, 325Mbps down en 41 Mbps up (400/40 verbinding van ziggo)
Speedtest via dashboard van de controller en speedtest.net

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Momenteel heb ik de USG draaien met alleen een laptop eraan, geen WAN, geen switches, niks. Direct de laptop op LAN1 poort. Maar ik heb niet veel vertrouwen erin.
Toch bleef de USG zo draaien, met alleen een laptop eraan. Gisteravond daarom alles maar weer terug gestoken, maar wel m'n NAS/thuisserver, die ook de controller draait, uit getrokken, en vanmorgen werkte nog steeds alles. NAS weer aangesloten, controller gestart (die van gisteravond nog uit stond) en op basis van @xbeam zijn post een force provision gedaan en alles lijkt nog steeds te werken.

Overigens had ik wel, ik meen woensdag, nog een herstart van de controller gedaan (reageerde niet meer, vermoed memory leak als oorzaak). Ik gok dus dat dat dan uiteindelijk de mogelijk foute provision heeft gedaan die hiertoe leiden.
xbeam schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 04:35:
[...]

Er word wel melding gemaakt door Ubnt dat combi 4.4.28 en 5.9.24 de usg laat crashen.

Zie cmd-Ubnt
https://community.ubnt.co...362/highlight/true#M26071

[...]
De problemen leken in mijn geval dus anders te zijn. Verkeer ging wel nog gewoon er doorheen, zowel van/naar internet als tussen VLANs. Alleen lag de software/lokaal verkeer op z'n gat. Ping werkte nog, maar traceroute al niet en DHCP, DNS, SSH etc ook allemaal niet.
In het vervolg moet ik dan wel maar langer release topics blijven volgen. Normaal kijk ik maar een dag of 2, 3 naar de reacties. Blijkbaar kwamen nu de problemen pas later aan het licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:24:
[...]
Overigens had ik wel, ik meen woensdag, nog een herstart van de controller gedaan (reageerde niet meer, vermoed memory leak als oorzaak). Ik gok dus dat dat dan uiteindelijk de mogelijk foute provision heeft gedaan die hiertoe leiden.
Vorige week schreef jij over 5.9.24:
RobertMe schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:07:
[...]
Dit probleem hebben ze inderdaad afgelopen week erkend en er zou 'spoedig' een update komen die het geheugenlek zou oplossen. Echter is er dus nog niks verschenen.
Dus dat vermoeden kun je wel weglaten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ed1703 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:33:
[...]
Vorige week schreef jij over 5.9.24:

[...]
Dus dat vermoeden kun je wel weglaten ;)
Ik weet van het bestaan van het memory leak, ik weet alleen niet of het de oorzaak was, maar de kans dat dat zo is is wel vrij groot natuurlijk. Daarom 'vermoed' en niet 'weet zeker' :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Ik wil de 2 ventilatoren in de 24 ports 250 Watt PoE+ switch gaan vervangen door stillere. Nou lees ik op verschillende fora over de Noctua A4x10 FLX, maar, ik heb ook de Noctua A4x20 FLX gevonden. Deze laatste is iets duurder, maar wel stiller en verplaatst meer lucht. De laatste is echter ook iets dikker.

Weet iemand of ook de x20 versie past? Want dan bestel ik er daar 4 van.

Zie voor het vergelijk: https://tweakers.net/pricewatch/compare/773433;318793/.

Ik zie overigens dat er een 2 pins voeding nodig is, de x20 lijkt alleen 3 pins te ondersteunen. Is dat makkelijk op te lossen, of moet ik toch voor de x10 gaan die 2 en 3 pins ondersteunt?

Edit: Inmiddels gevonden, er wordt een setje meegeleverd om dat te regelen. 4 stuks x20 besteld.

Veel mensen verwijderen ook de fan grills van de behuizing zelf, iemand hier die daar ervaring mee heeft?

[ Voor 30% gewijzigd door Taro op 07-09-2018 14:38 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
thalantis schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 07:21:
Die 4.4.28 Firmware heeft wel een snelheid boost gegeven aan mijn USG Pro met ips aan, 325Mbps down en 41 Mbps up (400/40 verbinding van ziggo)
Speedtest via dashboard van de controller en speedtest.net
Ik ben dan meer geintereseerd in CPU gebruik. IPS is namelijk een CPU gerelateerde service.
ALS CPU op 100% contenue blijft staan. Dan zou ik IPS alsnog niet gebruiken.

Gezien dit dan ook effect kan hebben op andere services van de USG.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Taro schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:08:
Ik wil de 2 ventilatoren in de 24 ports 250 Watt PoE+ switch gaan vervangen door stillere. Nou lees ik op verschillende fora over de Noctua A4x10 FLX, maar, ik heb ook de Noctua A4x20 FLX gevonden. Deze laatste is iets duurder, maar wel stiller en verplaatst meer lucht. De laatste is echter ook iets dikker.

Weet iemand of ook de x20 versie past? Want dan bestel ik er daar 4 van.

Zie voor het vergelijk: https://tweakers.net/pricewatch/compare/773433;318793/.

Ik zie overigens dat er een 2 pins voeding nodig is, de x20 lijkt alleen 3 pins te ondersteunen. Is dat makkelijk op te lossen, of moet ik toch voor de x10 gaan die 2 en 3 pins ondersteunt?

Edit: Inmiddels gevonden, er wordt een setje meegeleverd om dat te regelen. 4 stuks x20 besteld.

Veel mensen verwijderen ook de fan grills van de behuizing zelf, iemand hier die daar ervaring mee heeft?
Ik heb toevallig vorig weekend exact dezelfde change doorgevoerd; zie:

MisteRMeesteR in "\[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Die had ik inderdaad gelezen, maar was vergeten dat je de gaten ook had opgeboord en ik dacht dat je de x10 ipv x20 had gebruikt.. Ik probeer het in ieder geval ook direct met 4 stuks (63 Euro incl. BTW) en eerst met de grill erin. Mocht het geluid dan nog tegenvallen dan sloop ik die er ook uit.

Heb ik verder nog iets nodig of kan ik ze direct met de meegeleverde kabels aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Taro schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:05:
[...]

Die had ik inderdaad gelezen, maar was vergeten dat je de gaten ook had opgeboord en ik dacht dat je de x10 ipv x20 had gebruikt.. Ik probeer het in ieder geval ook direct met 4 stuks (63 Euro incl. BTW) en eerst met de grill erin. Mocht het geluid dan nog tegenvallen dan sloop ik die er ook uit.

Heb ik verder nog iets nodig of kan ik ze direct met de meegeleverde kabels aansluiten?
Je moet idd even de gaten opboren naar 5mm, anders passen de bijgeleverde schroefjes niet. Pas op met het boorslijpsel, dat dit niet op je PCB komt of ook maar in de buurt van, stofzuiger erbij en langzaam boren.

De huidige schroefjes zijn weer te dun voor de Noctua fans dus opboren was een must.

Ik heb voor 2 ventilatoren de bijgeleverde verlengkabel moeten gebruiken. Verder niets. Je kunt kiezen voor de LNA of ULNA (adapterkabeltjes) maar ik heb ze gewoon op 12V draaien en dat is al een wereld van verschil met de originele ventilatoren.

De grill zorgt idd wel voor wat extra geluid maar niet zó erg dat ik deze persé eruit wilde hebben.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
hmm beetje doorgeslagen met mijn unifi virus maar ik vroeg mij nu wel af of mijn gemeshde acm pro via poort 2 dus aangesloten kan worden op een switch en ik hier weer hardware aan kan hangen?

in de handleiding zie ik dat poort 2 een bridge is dus je zou denken dat het moet lukken ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taro schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:08:
Voor wat het waard is : Bij PC kasten verwijder ik die altijd meteen indien mogelijk :)

Mocht je bang zijn voor kids of katten die aan de fans gaan zitten kan je altijd nog zoiets ervoor zetten :
http://www.rcosales.com/w...ads/2015/12/fanguards.jpe
En dan bedoel ik vooral één van de bovenste modellen!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
RobertMe schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:58:
[...]

Memory leak zou nu dan ineens binnen ~10 minuten optreden (op zo'n korte tijd heb ik hem al stuk zien lopen), waar het afgelopen dagen gewoon stabiel heeft gedraaid.

Firmware downgraden staat voor morgenvroeg op de planning (nog geen PC aan gehad). Overigens is 4.4.28 sinds gisteren dus ook stabiel: https://community.ubnt.co...ow-available/td-p/2482350
Even vragen voor de zekerheid, heb je de USG gereboot na de upgrade naar 4.4.28? Anders heb je nog steeds last van de bug in de voorgaande versie (waar dit heel erg op lijkt).
O wacht, is natuurlijk voor de USG Pro, weet niet of je die hebt?
• Automatic bootloader upgrade added. All USG Pros will have their bootloader upgraded after booting this version, including those who used the previous bootloader upgrade. This only applies to USG Pro, not the other models.
• Bundled updated u-boot version with fix for USG Pro crashing issues some have experienced. This is functionally no different from the previously released version, but all USG Pros will have the upgrade installed regardless, as this version includes a version string the OS can read to better determine the installed version.
Manual reboot is required post-upgrade to apply the bootloader upgrade. To avoid any possibility for a never-ending reboot loop, there is no automatic reboot at the end of the bootloader upgrade. There is no requirement to immediately reboot it after upgrade, however doing so is recommended as the changes do not become active until another reboot. Upon logging into USG via SSH or serial console after a bootloader update, you will see a prompt that the bootloader has been upgraded and a reboot is required to apply. That message will no longer appear after the second reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AjDuLion schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:30:
hmm beetje doorgeslagen met mijn unifi virus maar ik vroeg mij nu wel af of mijn gemeshde acm pro via poort 2 dus aangesloten kan worden op een switch en ik hier weer hardware aan kan hangen?

in de handleiding zie ik dat poort 2 een bridge is dus je zou denken dat het moet lukken ?
Je bedoelt dat je een AC Mesh Pro nu gebruikt via Wireless Uplink, en wilt daar nog een (bedrade) switch op aansluiten die via de Wireless Uplink met je netwerk verbonden is? Voor zover ik weet moet dat kunnen, zelfs met alle modellen (ook de schotels en In-Walls). Maar ik weet niet of het dan via de de primaire of (eventueel aanwezige) secundaire poort gaat. Maar dat maakt verder ook niet zoveel uit neem ik aan.

Bij de AC Pro is het in ieder geval zo dat je ook als deze bedraad is aangesloten (dus router => (switches) => primaire poort van AC Pro) je de secundaire poort kunt doorlussen. Dus je kunt dan bv een computer aansluiten op de secundaire poort en de AC Pro werkt dan als soort van switch. Ik neem aan dat dat dan ook zo is bij de AC Mesh Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chickpoint schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:47:
[...]

Even vragen voor de zekerheid, heb je de USG gereboot na de upgrade naar 4.4.28? Anders heb je nog steeds last van de bug in de voorgaande versie (waar dit heel erg op lijkt).

[...]
Dat gaat over de USG Pro toch? Ik heb de "basis" 3P versie. De gewone USG (3P) heeft ook geen bootloader update gehad v.z.i.w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Ja, daar dacht ik nu net aan. Ik heb niks gezegd!! :X
Ik heb dus vergelijkbare elende gehad met de USG Pro hier..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:48:
Bij de AC Pro is het in ieder geval zo dat je ook als deze bedraad is aangesloten (dus router => (switches) => primaire poort van AC Pro) je de secundaire poort kunt doorlussen. Dus je kunt dan bv een computer aansluiten op de secundaire poort en de AC Pro werkt dan als soort van switch. Ik neem aan dat dat dan ook zo is bij de AC Mesh Pro.
Waarschijnlijk wel nog steeds VLAN en PoE-loos die tweede poort denk ik dus daar moet @AjDuLion wel effe rekening mee houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:08:
[...]

Waarschijnlijk wel nog steeds VLAN en PoE-loos die tweede poort denk ik dus daar moet @AjDuLion wel effe rekening mee houden :)
PoE loos zijn die poorten altijd ja, tenzij geadverteerd met PoE passthrough en dat zal vast niet zo zijn hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
RobertMe schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 15:48:
[...]

Je bedoelt dat je een AC Mesh Pro nu gebruikt via Wireless Uplink, en wilt daar nog een (bedrade) switch op aansluiten die via de Wireless Uplink met je netwerk verbonden is? Voor zover ik weet moet dat kunnen, zelfs met alle modellen (ook de schotels en In-Walls). Maar ik weet niet of het dan via de de primaire of (eventueel aanwezige) secundaire poort gaat. Maar dat maakt verder ook niet zoveel uit neem ik aan.

correct de primaire Poort hangt alleen een poe injector aan en de 2e poort zou naar de raspberry pi gaan en internet nodig heeft.
nero355 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:08:
[...]

van en poe is gelukkig geen probleem (Vlan hooguit in de toekomst maar dan zal het bedraad zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AjDuLion schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:43:
[...]

correct de primaire Poort hangt alleen een poe injector aan en de 2e poort zou naar de raspberry pi gaan en internet nodig heeft.
AFAIK kun je nu gewoon een data kabel in de PoE injector prikken (aan de PoE loze kant zeg maar) en daar je RPi op aansluiten. Dus waar je normaal je downlink switch aansluit op de PoE injector kun je nu gewoon de kabel naar die RPi inprikken.

Edit:
Je hoeft dus niet de secundaire poort van de UAP AC M Pro te gebruiken. Het signaal wordt ook/alleen op de primaire poort gezet.

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 07-09-2018 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
RobertMe schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:44:
[...]

AFAIK kun je nu gewoon een data kabel in de PoE injector prikken (aan de PoE loze kant zeg maar) en daar je RPi op aansluiten. Dus waar je normaal je downlink switch aansluit op de PoE injector kun je nu gewoon de kabel naar die RPi inprikken.
dus eigenlijk zijn beide poorten gewoon switchpoorten geworden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AjDuLion schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:45:
[...]

dus eigenlijk zijn beide poorten gewoon switchpoorten geworden ?
IIRC heb ik eens gelezen dat beide poorten hardwarematig gebridged zijn (vandaar dat je ook niks met VLANs kunt/deze 1 op 1 worden doorgezet) dus beiden zouden dan inderdaad werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
RobertMe schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:48:
[...]

IIRC heb ik eens gelezen dat beide poorten hardwarematig gebridged zijn (vandaar dat je ook niks met VLANs kunt/deze 1 op 1 worden doorgezet) dus beiden zouden dan inderdaad werken.
duidelijk, dan hang ik vanavond maar even de rpi aan de poe unit en eens kijken of de boel up komt, dan van het weekend eens een pvc buis halen om op het dakterras te hangen en in iedergeval de antenne naar buiten te werken, de acm pro buiten hangen moet ik nog even mee wachten vanwege ander utp wat nodig is.

en volgens mij moet ik ook nog checken kwa aarding gezien bliksem gevaar en dat zonder aarde draad ergens in de buurt... hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

To_Tall schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:48:
[...]

Ik ben dan meer geintereseerd in CPU gebruik. IPS is namelijk een CPU gerelateerde service.
ALS CPU op 100% contenue blijft staan. Dan zou ik IPS alsnog niet gebruiken.

Gezien dit dan ook effect kan hebben op andere services van de USG.
Nee de cpu heeft er geen problemen mee, ik zie een piek van 60% rond de tijd van mijn test

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 11-09 17:54
Ik ga zo een tweede A-C lite installeren. Ik kan alleen de controller gebruiken op de iPad. Is het het slimst om gewoon de ssid en ww over te nemen of zit er een soort auto functie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 09:53

zeroday

There is no alternative!

Deef_K schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:26:
Ik ga zo een tweede A-C lite installeren. Ik kan alleen de controller gebruiken op de iPad. Is het het slimst om gewoon de ssid en ww over te nemen of zit er een soort auto functie op?
euh.. je lite wordt gewoon opgenomen binnen je netwerk en gaat dus alle SSID's die je hebt gedefineerd gebruiken. (tenzij je allerlei dingen weer gaat aanpassen). Maar in principe: aansluiten, adopten in je controller, dan wordt ie provisioned met de configuratie en dan is tie connected..

ik heb hier 3 APs maar ik zou echt niet weten wanneer een client waar op zit (tenzij ik in de controller inlog) dat mag de software en devices zelf uitzoeken.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
Vandaag een nieuw speeltje binnen gekregen, welkom 10GBit 😬!

Gezien mijn nieuwe supermicro borden standaard voorzien zijn van 10GBit nics leek me dit een nette upgrade.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nbegpxdDNQfFWvWC2HoOonrN/medium.jpg
Op de foto is nog niet alles aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jullie zullen me wel niet geloven, maar zojuist bleek mijn USG weer vastgelopen te zijn. Het lijkt dus bijna tijdsgebonden te zijn.

Gisteren kwam ik rond 19:15 thuis (rond 18 de deur uit) en zag ik op mijn telefoon dat wifi het niet deed maar geen aandacht aan gegeven en ben ik een film vanaf mijn NAS gaan kijken, en kwam ik pas later achter probleem met de USG. En nu dus rond 18:45, 19:00 dat de USG weer vastgelopen bleek te zijn.

Mijn eerste vermoeden zou een (D)DOS (heb een publieke web en mailserver draaien bv), maar gisteren werkte die ook al niet zonder WAN aangesloten. Enige andere wat ik me kan indenken is malware op het netwerk, of een op tijd gebeurend iets op de USG zelf (werk elke dag om 18:00 de GeoIP database, IDS/IPS database / ... bij bv). Maar dan zou het dus ook na reboots/power cycles moeten plaatsvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:19
Ik heb mijn USG3 ook op versie 4.4.28 draaien, en net kreeg ik de melding van mijn kids dat ze geen internet toegang hebben. De router effe veerboot (spanning er effe af), nu draait alles weer. Dit was de eerste keer.

De controller draait op 5.8.29.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:21:
Ik heb mijn USG3 ook op versie 4.4.28 draaien, en net kreeg ik de melding van mijn kids dat ze geen internet toegang hebben. De router effe veerboot (spanning er effe af), nu draait alles weer. Dit was de eerste keer.

De controller draait op 5.8.29.
5.8 zelfs als controller? Klinkt dan toch als een leuke bug, en dus mogelijk niet die wat @xbeam eerder melde, omdat die dus alleen in 5.9.24 zou zitten (en als ik het goed gelezen/onthouden heb intern al opgelost is en nog bij QA lag). Nu is 5.8.29 wel nieuwer als 5.9.24, maar ik mag toch hopen dat aangezien die bug al bekend was ze goed gecontroleerd hebben of die niet ook 5.8.29 was ingeslopen. Als het probleem ontstaat door een (bug)fix voor iets dat op 5.8 optreed zal die mogelijk dus eerder in 5.9 zijn opgenomen, maar met het oplossen van de nieuwe bug zouden ze dan ook geweten moeten hebben dat die nieuwe bug ook in 5.8.29 zou zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
RobertMe schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:48:
[...]

5.8 zelfs als controller? Klinkt dan toch als een leuke bug, en dus mogelijk niet die wat @xbeam eerder melde, omdat die dus alleen in 5.9.24 zou zitten (en als ik het goed gelezen/onthouden heb intern al opgelost is en nog bij QA lag). Nu is 5.8.29 wel nieuwer als 5.9.24, maar ik mag toch hopen dat aangezien die bug al bekend was ze goed gecontroleerd hebben of die niet ook 5.8.29 was ingeslopen. Als het probleem ontstaat door een (bug)fix voor iets dat op 5.8 optreed zal die mogelijk dus eerder in 5.9 zijn opgenomen, maar met het oplossen van de nieuwe bug zouden ze dan ook geweten moeten hebben dat die nieuwe bug ook in 5.8.29 zou zitten
Ik zie in de stats van de UGS dat ie even piekt naar 100% cpu, voor de rest de dag af en toe een hogere piek, gemiddeld tussen de 10 en 20%, geheugen rond de 50%. IDS staat aan.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2qdc0tt.png

Ik kom dit soort logs tegen:

[2018-09-07 16:36:33,727] <ips-alert-caching> WARN HttpMethodBase - Going to buffer response body of large or unknown size. Using getResponseBodyAsStream instead is recommended.
[2018-09-07 18:24:04,553] <ips-alert-caching> WARN ips - Error in ips

[ Voor 14% gewijzigd door ardvark99 op 07-09-2018 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:07:
[...]

Ik zie in de stats van de UGS dat ie even piekt naar 100% cpu, voor de rest de dag af en toe een hogere piek, gemiddeld tussen de 10 en 20%, geheugen rond de 50%. IDS staat aan.

[afbeelding]

Ik kom dit soort logs tegen:

[2018-09-07 16:36:33,727] <ips-alert-caching> WARN HttpMethodBase - Going to buffer response body of large or unknown size. Using getResponseBodyAsStream instead is recommended.
[2018-09-07 18:24:04,553] <ips-alert-caching> WARN ips - Error in ips
IDS heb ik begin deze week ook aan gezet ('want nu toch sneller') en vermoed ook dat daar de oorzaak in zit. Net ook even de release thread doorgelezen en ook daar wordt veel gesproken over veel problemen met IDS/IPS. Maar iemand van Ubiquiti gaf ook aan dat het eigenlijk niet kan werken op de USG (3P) omdat alle blocklists bij elkaar ong. 400MB is en de USG 3P maar 512MB RAM heeft en dus meteen vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
RobertMe schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:34:
[...]

IDS heb ik begin deze week ook aan gezet ('want nu toch sneller') en vermoed ook dat daar de oorzaak in zit. Net ook even de release thread doorgelezen en ook daar wordt veel gesproken over veel problemen met IDS/IPS. Maar iemand van Ubiquiti gaf ook aan dat het eigenlijk niet kan werken op de USG (3P) omdat alle blocklists bij elkaar ong. 400MB is en de USG 3P maar 512MB RAM heeft en dus meteen vol.
Ok, dan laat ik 'm nog aan staan tot de volgende crash, dan uitzetten, kijken of het nog terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LightStar schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:08:
Vandaag een nieuw speeltje binnen gekregen, welkom 10GBit 😬!

Gezien mijn nieuwe supermicro borden standaard voorzien zijn van 10GBit nics leek me dit een nette upgrade.

[afbeelding]
Op de foto is nog niet alles aangesloten.
Lekker hoor! :D

Maar er is ook nog een 48 poorts model met 2x 10Gbps erop geloof ik en daarnaast een model van D-Link met 4x 10Gbps erop voor rond de € 300 per stuk dacht ik dus : Heb je echt zoveel poorten nodig ?! :o

Ik ga in de toekomst ook wat 10Gbps speelgoed aanschaffen en dan wordt het dus of de Ubiquiti of de D-Link switch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
nero355 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:30:
[...]

Lekker hoor! :D

Maar er is ook nog een 48 poorts model met 2x 10Gbps erop geloof ik en daarnaast een model van D-Link met 4x 10Gbps erop voor rond de € 300 per stuk dacht ik dus : Heb je echt zoveel poorten nodig ?! :o

Ik ga in de toekomst ook wat 10Gbps speelgoed aanschaffen en dan wordt het dus of de Ubiquiti of de D-Link switch :)
Nee ik ben niet de volle poorten nodig, maar ik heb alles van Ubiquiti (USG-pro, us16-150, us24) dus ik wilde de Unifi ivm de rest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LightStar schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:57:
[...]

Nee ik ben niet de volle poorten nodig, maar ik heb alles van Ubiquiti (USG-pro, us16-150, us24) dus ik wilde de Unifi ivm de rest ;)
Zoals @nero355 zegt kon je dan ook voor de USW 48 gaan. Deze heeft niet zoals de andere modellen 2 SFP poorten, maar 2 SFP+ poorten en dus 10Gbit/s. Maar origineel natuurlijk bedoeld voor een snelle uplink en niet voor NASen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
RobertMe schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 13:22:
[...]

Zoals @nero355 zegt kon je dan ook voor de USW 48 gaan. Deze heeft niet zoals de andere modellen 2 SFP poorten, maar 2 SFP+ poorten en dus 10Gbit/s. Maar origineel natuurlijk bedoeld voor een snelle uplink en niet voor NASen of zo.
Als ik maar 2 poorten nodig had wel ja..., ik ben er minimaal 6 nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

RobertMe schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:18:
De CloudKey heeft v.z.i.w. 0 voordelen ten opzichte van de controller zelf draaien. Het is exact dezelfde software in beide gevallen. De CK is IMO alleen interessant als je geen apparaat hebt waarop je de software kunt/wilt draaien.
Ik ben nu een paar dagen verder met mijn kersverse USG Unifi Security Gateway en 3 x NanoHD. De controller had ik als package draaien op mijn Synology NAS, maar heb ik gisteravond gewijzigd in draaien van de controller in Docker op de Synology NAS.

De package liep met versie 5.6.39 achter en in Docker lijkt het makkelijker om bij te blijven, die zit op versie 5.8.28. Tevens is de source betrouwbaarder had ik het idee. De package komt van http://synology.acmenet.ru/, dus Rusland, daar ben ik nu vanaf :)

Overigens net toch ook maar een UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) besteld, dan kan de router waarvan inmiddels de wifi uit staat helemaal de deur uit :)
En scheelt weer een PoE adapter/injector.
Netwerk topology is nu nog niet ideaal, heb meerdere routers/switches in huis staan op verschillende plekken. Daar komt pas volgend jaar verandering in als ik ga verhuizen. Dan heb ik nog een 16 of 24 poorts switch nodig en kan alles mooi vanaf de meterkast. Maar wilde nu vast profiteren van de NanoHD's, mooie upgrade t.o.v. 2 inmiddels oude Netgears WNDR3700.

[ Voor 26% gewijzigd door fmb op 08-09-2018 14:47 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog even wat verder de UniFi forums doorgenomen, en zelfs in de Routing & Switching Beta sectie zijn er al een aantal threads die spreken over lockups in combinatie met IDS/IPS.

Het gaat daarbij om o.a. verschillende posts in de 4.4.28 thread, maar ook:
https://community.ubnt.co...ecific-VLANs/td-p/2480677
https://community.ubnt.co...-and-lock-up/td-p/2470532

Interessante uit die laatste is dat Ubiquiti zelf aangeeft dat het gebruik van VLANs ook aan de problemen bijdraagt. Dit omdat je dan vaker tussen de VLANs aan het routeren bent (in mijn geval zit de NAS in een ander VLAN als mediaspelers en TVs). En blijkbaar gaat dit dus ook allemaal door IDS/IPS heen (i.p.v. dat het direct wordt toegestaan omdat het lokaal verkeer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik kan nergens een fatsoenlijk overzicht vinden van de parental controls op een amplify hd.

Ik neem aan dat je per mac adress tijden kan instellen en een block list, echter zoek ik iets waarin je een max screentime of countdown counter kan instellen, is deze functie aanwezig op de amplify hd? Ik weet dat dit voor het gast account namelijk wel kan.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06

Saven

Administrator

Saven schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:44:
Vraagje aan de kenners hier :) Sinds kort een Switch en 2 AP's (voor boven- en benedenverdieping) gekocht. Ik zie bij mn wifi (5ghz) stats de volgende waardes. Iets om druk over te maken? (de retries en fails)

[afbeelding] [afbeelding]

Retries en fails lijken me namelijk nooit goed, maar ik heb geen idee waar dit aan kan liggen. Apparaten staan goed in de buurt van het AP. Kan het aan de ethernetkabels liggen - lijkt me van niet? Ik ben echt een leek op dit gebied :P
niemand? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Laatst online: 11-09 00:02
Kunnen heel goed worden veroorzaakt door storende signalen van buiten. Denk aan andere APs of bijv. magnetron. Ik heb zo'n 15 sites in één controller zitten en zie dit regelmatig op diverse APs en alles werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals @lazybones al zegt is dat niet iets waar je je perse zorgen om moet maken. Dit komt door storing of door een algemeen slecht bereik (apparaat wat zich op de rand van bereik bevind). Eventueel kun je wel een ander kanaal proberen (als je DFS kanalen kunt gebruiken heb je toch veel keuze uit kanalen, en deze zijn minder gangbaar en daardoor waarschijnlijk ook minder kans op storing van bv AP van de buren). Maar zolang je niet merkt dat je echt een slechte verbinding hebt is het niet iets om je direct zorgen over te maken

Wat ik mij dan meteen afvraag. Gezien DFS kanalen streng gereguleerd zijn (omdat deze gebruikt worden door vliegtuig- en weerradars), kun je dan überhaupt storing hebben van willekeurige apparatuur zoals een magnetron? Lijkt mij dat bv een magnetron dan toch sowieso geen gebruik mag maken van die frequenties, of is de "signaalsterkte" daarvan dan weer te zwak om bv door een muur te komen waardoor die frequenties geen storing kunnen geven voor die radars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
kak.. net channels gewijzigd van mn mesh ap en opeens offline... dat word een kabeltje trekken..

zo dat was nog een leuke....

ap aangesloten via netwerk alles goed gezet weer los gehaald, adoption failed...

na heel veel 5 en 6en bleek mijn 5ghz netwerk geen ip meer te geven ><

4x naar boven en beneden gelopen om dat ding aan de praat te krijgen derp..

morgen de channels maar weer handmatig aanpassen ipv auto

[ Voor 63% gewijzigd door AjDuLion op 08-09-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Vanavond eens even ingelogd op de Cloudkey; had de laatste versie voor de Cloudkey en controller die de 'check for update' aangaf (5.8.2x). Bij de 'devices' kwam 'upgrade' te staan bij de USG 3p, uitgevoerd en nooit meer te bereiken. Zowel de Cloudkey als ook de USG. Wel alle lampjes blauw, ook na koude start een half uurtje later.

Laatst ook al een Debian based Unifi controller naar de kl** met een update volgens procedure.

Zo durf je niet bijna niet meer te updaten en dat terwijl dat mijn 'middelname' is...

Eens kijken of een reset en restore config helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rookie no. 1 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:30:
Vanavond eens even ingelogd op de Cloudkey; had de laatste versie voor de Cloudkey en controller die de 'check for update' aangaf (5.8.2x). Bij de 'devices' kwam 'upgrade' te staan bij de USG 3p, uitgevoerd en nooit meer te bereiken. Zowel de Cloudkey als ook de USG. Wel alle lampjes blauw, ook na koude start een half uurtje later.

Laatst ook al een Debian based Unifi controller naar de kl** met een update volgens procedure.

Zo durf je niet bijna niet meer te updaten en dat terwijl dat mijn 'middelname' is...

Eens kijken of een reset en restore config helpt.
Werkt de USG wel nog? Als in, heb je internet etc. Mogelijk dat je dan ook nog via SSH kunt inloggen en dan het info commando kunt uitvoeren. Daar zou je dan ook moeten zien of (en waarom) die niet meer verbonden is met de controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardvark99
@RobertMe , @Saven en @lazybones , de magnetron werkt op een frequentie gebied in de buurt van de 2,4 GHz van WiFi, zie Wikipedia: Magnetron (oven), en zal de 5GHz band minder verstoren. Maar de retries en fails is eigenlijk het resultaat hoe het TCP/IP protocol werkt, ook over het vaste netwerk. Er worden pakketjes verstuurd met controle bits, en wanneer het bij de ontvangende niet klopt, wordt er een verzoek gestuurd om het opnieuw te versturen. WiFi werkt eigenlijk het zelfde als een hub vroeger, een switch vangt dat beter af, omdat die meestal het Mac adres van de ontvanger weet, en dus het pakketje dan alleen naar die poort stuurt. Een hub weet dat niet, en stuurt het pakketje naar alle poorten. Wanneer meerdere apparaten pakketjes tegelijk proberen te versturen op een hub, ontstaan collisions, wordt er even gewacht en daarna op nieuw verstuurd.
Op WiFi heb je timeslots, die gedeeld moeten worden, en wanneer er meerdere apparaten tegelijk iets proberen te versturen heb je eigenlijk de zelfde soort collissions, waardoor de retries en fails ontstaan. Vooral wanneer het druk begint te worden met versturende apparaten krijg je dit soort meldingen, maar zolang je er niet veel van merkt, en het percentage niet heel hoog is, niet druk over maken. Afstand tot het AP kan dit ook veroorzaken, hoe verder weg, hoe zwakker het signaal, hoe meer kans op verstoringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

RobertMe schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:09:
[...]

Wat ik mij dan meteen afvraag. Gezien DFS kanalen streng gereguleerd zijn (omdat deze gebruikt worden door vliegtuig- en weerradars), kun je dan überhaupt storing hebben van willekeurige apparatuur zoals een magnetron? Lijkt mij dat bv een magnetron dan toch sowieso geen gebruik mag maken van die frequenties, of is de "signaalsterkte" daarvan dan weer te zwak om bv door een muur te komen waardoor die frequenties geen storing kunnen geven voor die radars.
Volgens mij zit een magnetron juist in het 2.4MHz spectrum en niet in het 5GHz.

Wat ik me meer afvraag: kan je altijd een DFS kanaal pakken, ook als je bij bijv Schiphol woont, of is dat lokaal gereguleerd en "hoor" je dat te weten?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ethirty schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:53:
Wat ik me meer afvraag: kan je altijd een DFS kanaal pakken, ook als je bij bijv Schiphol woont, of is dat lokaal gereguleerd en "hoor" je dat te weten?
DFS zit een strenge certificering achter. Op het moment dat het apparaat radar detecteert moet die onmiddelijk wijken. Dus ja, je kunt als je naast Schiphol woont een DFS kanaal instellen, maar de kans dat het AP deze daadwerkelijk gebruikt is 0% (tenzij je naast Schiphol in een loden bunker woont :p). AP doet bij detectie van radar dus onmiddellijk terugvallen op een niet DFS kanaal (36-44 dus).

Zelf kan ik DFS niet gebruiken op een AP dat op zolder hangt, maar het AP op de benedenverdieping pakt DFS wel, maar sporadisch dat deze terugschakeld naar non-DFS. Volgende dag probeert die dan weer opnieuw DFS te gebruiken, tenzij tussendoor dus nog radar is gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
[...]

Volgens mij zit een magnetron juist in het 2.4MHz spectrum en niet in het 5GHz.

Even populair gesteld: de access points moeten dit afhandelen. Eerst bij starten kijken of het DFS kanaal vrij is (hoe lang dit duurt hangt af van het specifieke DFS kanaal), en als een access point eenmaal op een vrij DFS kanaal zit maar toch plotseling radar signalen oppikt moet het direct terugschakelen naar een niet-DFS kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
[...]

Normaal gesproken staan jouw kanalen op automatisch, wanneer er radar signalen gedetecteerd worden, wordt er naar lagere kanalen gesprongen, en de DFS kanalen worden ontweken. Ik heb daar ook last van, zit zo'n 20 kilometer van Volkel vandaan. Mijn overburen gebruiken die kanalen wel, handmatig ingesteld. Maar die kijken niet naar de logging, waarschijnlijk krijg je daar wel melding van, maar automatisch verspringen doet ie niet. De meesten weten hier ook niet van, en ik vraag mij af of Volkel, of Schiphol en de vliegtuigen hiervan iets merken. Ik weet ook niet of dit strafbaar is, nooit iets van gehoord. Waar ik woon wordt veel geoefend met helikopters, vooral Appaches, afgelopen week dagelijks avonds een uur op 200-300 meter boven de wijk waar ik woon, en er is er geen een neer gestort... Er is ook geen instantie aan de deur geweest met de melding om de kanalen op automatisch te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Vandaag de ER4 gehaald. Mooi beestje, alles draait goed. Heb mijn oude ERX erachter gezet als switch voor de 2 UniFI's op eth2. Alleen heb ik de ERX statisch hetzelfde IP-adres gegeven als die van de LAN2 van de ER4. Nu kan ik natuurlijk de GUI van de switch nooit aanspreken. Als ik dat adres opgeef dan kom ik weer op de ER4. Iemand een oplossing om deze te wijzigen zonder de ERX te hoeven resetten naar fabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
XunFar schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:20:
Vandaag de ER4 gehaald. Mooi beestje, alles draait goed. Heb mijn oude ERX erachter gezet als switch voor de 2 UniFI's op eth2. Alleen heb ik de ERX statisch hetzelfde IP-adres gegeven als die van de LAN2 van de ER4. Nu kan ik natuurlijk de GUI van de switch nooit aanspreken. Als ik dat adres opgeef dan kom ik weer op de ER4. Iemand een oplossing om deze te wijzigen zonder de ERX te hoeven resetten naar fabriek?
Twee apparaten met hetzelfde adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ardvark99 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:11:
[...]

Normaal gesproken staan jouw kanalen op automatisch, wanneer er radar signalen gedetecteerd worden, wordt er naar lagere kanalen gesprongen, en de DFS kanalen worden ontweken. Ik heb daar ook last van, zit zo'n 20 kilometer van Volkel vandaan. Mijn overburen gebruiken die kanalen wel, handmatig ingesteld. Maar die kijken niet naar de logging, waarschijnlijk krijg je daar wel melding van, maar automatisch verspringen doet ie niet.
Dat kan dus niet. Of het kanaal op handmatig of automatisch staat maakt niet uit. Als er radar gedetecteerd wordt moet het AP wijken, anders is het niet DFS gecertificeerd en mogen die kanalen niet eens gebruikt worden.
Grotere kans is dat je net op de rand van de radar zit en jouw AP wel de radar ziet en die van hun net niet.
Hetzelfde als bij mij het AP op zolder wel radar ziet en die op de benedenverdieping niet. Ik heb bij beiden ook een vast kanaal ingesteld, en de een weigerd die dus te gebruiken en de ander wisselt soms naar non-DFS

XunFar schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:20:
ERX loskoppelen, PC/laptop aansluiten en instellen op een statisch IP, ERX aanpassen en alles terug plaatsen?
ardvark99 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:31:
[...]

Russion roulette welke antwoord :p Vooral spannend omdat dat IP ook nog eens de default gateway zal zijn. 1x via ARP verkeerde MAC krijgen en die PC doet hele tijd niks meer.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 08-09-2018 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

ardvark99 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:31:
[...]

Nee, in feite niet. Hetzelfde adres als die van LAN2 voor poort eth2 op de ER4. Ik had niet verwacht dat je met dat adres ook de ER4 kon aanspreken. Ik dacht dat ie dat automatisch zou routeren met de ERX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

RobertMe schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:32:
[...]

ERX loskoppelen, PC/laptop aansluiten en instellen op een statisch IP, ERX aanpassen en alles terug plaatsen?
Met een andere PC aansluiten/inloggen en het statische adres aanpassen van de ERX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
RobertMe schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:32:
[...]

Dat kan dus niet. Of het kanaal op handmatig of automatisch staat maakt niet uit. Als er radar gedetecteerd wordt moet het AP wijken, anders is het niet DFS gecertificeerd en mogen die kanalen niet eens gebruikt worden.
Grotere kans is dat je net op de rand van de radar zit en jouw AP wel de radar ziet en die van hun net niet.
Hetzelfde als bij mij het AP op zolder wel radar ziet en die op de benedenverdieping niet. Ik heb bij beiden ook een vast kanaal ingesteld, en de een weigerd die dus te gebruiken en de ander wisselt soms naar non-DFS
Ik weet niet wat voor apparatuur de overburen gebruiken, ik zie in ieder geval een hoop verschillende SSID's, qua netwerk een zooitje dus.
Wat Ubiquiti doet heb ik niet geprobeerd bij handmatig instellen. Ik weet dat het hier op automatisch fout gaat, dus ik heb het niet eens geprobeerd om die kanalen handmatig te gebruiken. De rest op de 5GHz wordt hier bijna niet gebruikt, of is niet zichtbaar.

[...]

Russion roulette welke antwoord :p Vooral spannend omdat dat IP ook nog eens de default gateway zal zijn. 1x via ARP verkeerde MAC krijgen en die PC doet hele tijd niks meer.
Of het zelfde adres, huisnummer en postcode hebben als de buren, en dan ruzie maken over de te ontvangen post.... (los van naam geadresseerde ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
XunFar schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:35:
[...]

Nee, in feite niet. Hetzelfde adres als die van LAN2 voor poort eth2 op de ER4. Ik had niet verwacht dat je met dat adres ook de ER4 kon aanspreken. Ik dacht dat ie dat automatisch zou routeren met de ERX.
Routeren gaat over een ander IP range, wanneer apparaten in hetzelfde IP range zitten moeten ze een uniek IP adres hebben.

Routering is op IP niveau. IP range, dus op switch is op mac adres, waarbij elk mac adres een eigen ip adres heeft, in de arp tabel van switch/device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

ardvark99 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:56:
[...]

Routeren gaat over een ander IP range, wanneer apparaten in hetzelfde IP range zitten moeten ze een uniek IP adres hebben.

Routering is op IP niveau. IP range, dus op switch is op mac adres, waarbij elk mac adres een eigen ip adres heeft, in de arp tabel van switch/device.
LAN2 heeft ook een andere range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
XunFar schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:35:
[...]

Routering staat hier los van. Uiteindelijk gaat het in dit geval om ethernet verkeer, waarbij ARP een belangrijke rol speelt.

Uiteindelijk is dit wat er (normaliter) gebeurd:
  1. Je tikt in je browser http://192.168.1.1 in (bv)
  2. Het OS zoekt op welke route gebruikt moet worden voor 192.168.1.1
  3. Deze route zal uitwijzen dat het verkeer direct naar de ander gestuurd kan worden (omdat er geen "via"/"gateway" is opgegeven
  4. Omdat er ethernet verkeer over de kabel gaat (de "envelop" is ethernet, de brief erin is "IP") en dit op basis van MAC adressen werkt moet worden opgezocht welk MAC adres behoort bij een IP adres. Hiervoor wordt via het eerder genoemde ARP een "Who has 192.168.1.1" gestuurd
  5. Zowel je ER4 als ERX zullen hierop antwoorden met "192.168.1.1 is at <hun eigen MAC adres>
  6. In jouw geval heeft het OS ("willekeurig") besloten om het MAC adres van de ER4 te gebruiken
  7. Je PC stuurt een ethernet pakket met als bestemming het MAC adres van je ER4
  8. Het ethernet pakket komt aan bij de ERX, deze ziet dat het pakket niet voor hem bestemd is en zal het dus verder over het netwerk verspreiden
  9. Het ethernet pakket komt aan bij de ER4 en deze antwoord
Stap 5/6 is dus waar het in jouw geval mis (of juist goed) gaat. Het OS krijgt het eerst/laatst/whatever antwoord van je ER4 en besluit daarom om dat MAC adres te gebruiken en dat is de reden waarom je ook de web interface van de ER4 krijgt.
In jouw geval heb je geluk dat je OS het MAC adres van de ER4 gebruikt. Want waarschijnlijk is dat ook de default gateway voor alle (internet) verkeer. Stel je OS had het MAC adres van je ERX gepakt dan was je alles daarheen aan het sturen en dan moest je maar hopen dat die het correct zou doorsturen naar je ER4.
XunFar schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:40:
[...]

Met een andere PC aansluiten/inloggen en het statische adres aanpassen van de ERX?
Correct, maar dus wel even loskoppelen van de rest van je netwerk of in ieder geval de ER4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
RobertMe schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:34:
[...]

Werkt de USG wel nog? Als in, heb je internet etc. Mogelijk dat je dan ook nog via SSH kunt inloggen en dan het info commando kunt uitvoeren. Daar zou je dan ook moeten zien of (en waarom) die niet meer verbonden is met de controller.
Unifi switch en Cloudkey waren wel bereikbaar, USG in geheel niet. Reset to defaults uitgevoerd en opnieuw adopt uitgevoerd vanaf de USG en controller. Nu werkt alles weer.

Vreemd en verontrustend voor andere Unifi configuraties die we hebben draaien...

/edit: Gasten netwerk was wel onklaar gemaakt; zowel wifi- als netwerk uit- en in moeten schakelen en daarna weer operationeel.

[ Voor 9% gewijzigd door rookie no. 1 op 09-09-2018 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

RobertMe schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 23:19:
[...]

Routering staat hier los van. Uiteindelijk gaat het in dit geval om ethernet verkeer, waarbij ARP een belangrijke rol speelt.
...
Ja ik maakte een denkfout. Voor LAN1 heb ik x.x.1.x en LAN2 x.x.2.x. ingesteld. Eigenlijk ervan uitgaande dat LAN2 een soort van VLAN wordt. Dus als je dat andere adres intikt dat je dan ook de ERX krijgt. Op zich werkt het ook wel, want alle andere apparatuur dat op LAN2 is aangesloten krijgt een adres in de 2-range. Zo kan ik draadloos met bedraad van mekaar houden. Het leek me in eerste instantie logisch dat je de ERX met het IP-adres van LAN2 zou kunnen aanspreken. Maar werkt niet zo dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zojuist een nieuwe USG PRO aangesloten en zit eigenlijk nog steeds te wachten tot de fans langzamen (stiller) gaan draaien, zoals bijvoorbeeld mijn twee switches (16-250) wel deden na zeer enthousiast opgestart te zijn. Mis ik een instelling of is een fan-mod echt de enige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:21
Volgens de startpost heeft de USG PRO geen fancontrol. Dus je kunt lang wachten, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:53

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Paar nieuwe fans erin en hij wordt stiller en koeler. Geen moeilijke klus..

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

XunFar schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 23:35:
[...]

Ja ik maakte een denkfout. Voor LAN1 heb ik x.x.1.x en LAN2 x.x.2.x. ingesteld. Eigenlijk ervan uitgaande dat LAN2 een soort van VLAN wordt. Dus als je dat andere adres intikt dat je dan ook de ERX krijgt. Op zich werkt het ook wel, want alle andere apparatuur dat op LAN2 is aangesloten krijgt een adres in de 2-range. Zo kan ik draadloos met bedraad van mekaar houden. Het leek me in eerste instantie logisch dat je de ERX met het IP-adres van LAN2 zou kunnen aanspreken. Maar werkt niet zo dus ;)
Ik krijg de indruk dat je wat basic's mist over netwerken. Je kan nooit 2 gelijke ip-adresen in hetzelfde netwerk hebben en hopen dat het werkt, zeker niet als 1 van de 2 een gateway is.

Je hebt het volgens mij wel goed voor elkaar gekregen om je 2 netwerken te splitsen in je ER4, maar elk apparaat achter eth2 moet zijn eigen IP hebben om met de router te kunnen praten.

Als je ERX voorheen een router is geweest, is het het beste om deze een factory-reset te geven en een hele simpele switch setup te geven. Zet een dhcp op eth2 van je ER4 en je hoeft je ook niet druk te maken over IP management.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
"Interessante" post in de USG 4.4.28 release thread:
https://community.ubnt.co...57/highlight/true#M107061
Deze gebruiker heeft dus lockups zelfs zonder IPS (en neem dan ook aan zonder IDS). Lijkt dus alsof de lockups zelfs ongerelateerd zijn aan IDS/IPS. Zelf moet ik dan weer zeggen dat ik vrijdag, i.t.t. donderdag, maar 1 lockup heb gehad, en daarna geen een meer (voor zover ik weet dan, mogelijk dat na verloop van tijd die automatisch recovered?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02

Falcon10

Hit it i would !

Heb zonet update van men USG gedaan naar 4.4.28, en het is alweer kl*ten.
In de dashboard van men cloudkey, staat men USG nu als disconnected, al blijft de internetverbinding wel in orde. Ook is de USG gewoon blauw met ze'n LED, dus die is verbonden.
Verder in de dashboard zelf geven de 5 gekleurde bollen bovenaan nu 3 rode bollen :
Latency, throughput en WAN zijn rood, enkel LAN en WLAN zijn groen.
Voor de upgrade was latency en throughput zwart al sinds enige tijd, en de WAN, LAN en WLAN groen.

Herstart van de cloudkey heeft het niet opgelost, zou ik het riskeren om de USG eens even van de stroom af te halen en zo te herstarten ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:47
Falcon10 schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:23:
In de dashboard van men cloudkey, staat men USG nu als disconnected, al blijft de internetverbinding wel in orde. Ook is de USG gewoon blauw met ze'n LED, dus die is verbonden.
Verder in de dashboard zelf geven de 5 gekleurde bollen bovenaan nu 3 rode bollen :
Voor de upgrade was latency en throughput zwart al sinds enige tijd, en de WAN, LAN en WLAN groen.

Herstart van de cloudkey heeft het niet opgelost, zou ik het riskeren om de USG eens even van de stroom af te halen en zo te herstarten ?
SSH is naar de USG en type info in. Kijk even wat de status is. Bij mij stond de verwijzing /infrorm niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:39

Ik had dit ook, en een vriend van mij ook.
Inloggen met ssh en reboot commando gegeven, daarna werkt het wel. Maar ik heb wel nog steeds een firmware update als pending staan.. maar daar wacht ik maar een tijdje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

na ingave info commando geeft ie bij status : decrypt error.

Reboot commando riskeren ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:53

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Falcon10 schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:42:

Reboot commando riskeren ?
Via SSH reboot geven idd. Daar zit toch geen extra risico aan?

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke controller versie draai je?

Verder kun je dus ook zoals al gezegd via SSH inloggen op de USG en daarna het info commando uitvoeren. Je ziet dan o.a. de status en inform URL die wordt gebruikt. Mogelijk dat je daar iets aan ziet.

En een power cycle, of inloggen via SSH en dan een reboot geven zou altijd veilig moeten zijn.

In ieder geval staan de release threads (zowel in gewone als beta gedeelte) vol met meldingen dat de USG na de update disconnected is of dat hij in een adoption loop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Falcon10 schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:42:
Decrypt error heb ik meermaals voorbij zien komen op het Ubiquiti forum. Oplossing moet ik je helaas schuldig blijven. Reboot zou in ieder geval altijd veilig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Ja, na reboot commando is ie terug up, de upgrade naar 4.4.28 is wel niet gelukt, hij staat terug op de 4.4.22.
Staat nu terug een upgrade voor klaar ( vermoed terug naar de 4.4.28 ), maar zal nog maar even wachten me dunkt.
Bedankt alvast.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Falcon10 schreef op zondag 9 september 2018 @ 13:57:
Ja, na reboot commando is ie terug up, de upgrade naar 4.4.28 is wel niet gelukt, hij staat terug op de 4.4.22.
Staat nu terug een upgrade voor klaar ( vermoed terug naar de 4.4.28 ), maar zal nog maar even wachten me dunkt.
Bedankt alvast.
Wachten op een nieuwe update is waarschijnlijk het verstandigst ja. Ook gezien het aantal problemen wat op het forum zijn gemeld waaronder de lockups die ik ervaar(de).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Ja, lijkt me inderdaad het beste idee.
't begint misschien eentonig te worden, ondanks ik nog steeds enthousiast ben over Ubiquiti, maar dit soort kleine frustraties begint me aan Ubiquiti wel te hekelen.
4.4.28 zou een stabiele update moeten zijn, en dan blijkt weer dat er eigenlijk heel veel problemen mee zijn.
Kwalitatief vind ik het nog altijd topspul, waar je geen beter waar voor je geld kan krijgen, wireless prestaties zijn gewoonweg fantastisch, maar dit soort dingen moeten ze echt dringend wat aan doen.
Ze beginnen nu echt te boomen en de andere gekende grote jongens van wifi en netwerkapperatuur het vuur aan de schenen te leggen, maar als ze deze kleine, steeds terugkerende problemen niet opgelost krijgen, gaan er een boel mensen terug overschakelen op ofwel duurder spul dat wel steeds goed werkt, ofwel terug op goedkoop D-link en soortgelijk spul, met minder updates, maar wel steeds stabiel.

-| Hit it i would ! |-

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aankoopadvies hoort niet thuis in dit topic, maar hoort in een eigen topic.