De pia client op je download station zetten?R3MC02010 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:33:
[...]
Download weleens torrents
Daarom
Dus als iemand wel de oplossing heeft?
Cloud ☁️
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
De pia client op je download station zetten?R3MC02010 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:33:
[...]
Daarom
Cloud ☁️
Die (legale) Torrent kun je toch gewoon downloaden via een normale verbinding, daar heb je die VPN "Heul Nie" voor nodigR3MC02010 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:33:
[...]
Daarom
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Als het je uitgaan de vpn naar je vpn provider is met als enige rede je ip verbergen voor brein.(uitgevers)R3MC02010 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:33:
[...]
Daarom
Lesdictische is mijn hash#
Bij een hobby bob bedrijf misschien maar een beetje beheerder vraagt gewoon een trial of een poc aan.xbeam schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 17:36:
[...]
Als het je uitgaan de vpn naar je vpn provider is met als enige rede je ip verbergen voor brein.(uitgevers)
Zie ik niet zo veel probleem in PPTP.
De encryptie is niet revalt en er is ook geen login op de router waarom ze kunnen inbreken.
Verder kunnen we allemaal roepen dat illegale torrents niet mogen maar als netwerk beheerders we doen alemaal wel eens als is maar omdat je software wil testen voordat je dat dure pakket koopt.
Cloud ☁️
Ach niet alles hoeft rationeel te zijn. ik heb ook een shd thuis hangen puur voor de hobbie om te kunnen spelen met air time en view en de hoop dat het beloofde wips er ooit komt.Ethirty schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 14:24:
[...]
De Pro is voor zo'n 200 devices, de HD voor zo'n 500. Weet niet wat voor huishouden jij runt.
Dat is hoe het zou moeten maar ik kom het zo vaak tegen bij it beheerders van bedrijven dat ze in de eerste fase ter oriëntatie eerst wat programma’s downloaden om te kijken wat het is of wanneer het snel moet voor een gerbuiker eerst een torrent downloaden om te kijken welk programa handig en voldoet en het daarna gelijk kopen. Omdat oficieel aanvragen te lang duurt en je niet 5 programma’s gaat kopen om kijken welke voldoen.HKLM_ schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:04:
[...]
Bij een hobby bob bedrijf misschien maar een beetje beheerder vraagt gewoon een trial of een poc aan.
Die limiet zit alleen op het gastnetwerk, toch? Het heeft wel iets van een impact op de gewone netwerken omdat de firewalling van het gastnetwerk natuurlijk CPU power vraagt. Maar volgens mij was het initieel zo dat puur het inschakelen van een gastnetwerk al een (grote) impact had op je gewone netwerken. Maar dat is al lang niet meer zo v.z.i.w..xbeam schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:31:
De pro namelijk met het gast newerk aan een maximaals snelheid van 150/200 Mbits en HD meer dan 500mbits/
Oh, ik hobby ook genoeg hoor, niks mis mee. Als je iets kiest omdat je dat wil, vooral doen.xbeam schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:31:
[...]
Ach niet alles hoeft rationeel te zijn. ik heb ook een shd thuis hangen puur voor de hobbie om te kunnen spelen met air time en view en de hoop dat het beloofde wips er ooit komt.
En voor de hobbie is het dat beetje extra wave 2 power die er wel voor zorgt dat de HD iets langer mee gaat. Voor de chipset die er in zit is de HD een koopje vergeleken met andere merken, en verser het kunnen offloaden van QOS Traffic is wat er voor zogt dat wanneer ne restricties en de portal gebruikt dit geen invloed heeft de snelheid van je portal of qos WiFi.
De pro namelijk met het gast newerk aan een maximaals snelheid van 150/200 Mbits en HD meer dan 500mbits/
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Klopt, maar de impact op je normale non quest WiFi is er volgens mij nog wel iets. Niet dat het thuis een probleem is. maar zakelijke wil je soms ook download limites aan gebruikers Koppelen. Dit kan zonder portal maar heeft dan wel het zelfde effect op de max snelheid van de Ap die 200mb/s moet dan worden gedeelt met alles gebruikers op die zelfde ssid.RobertMe schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:41:
[...]
Die limiet zit alleen op het gastnetwerk, toch? Het heeft wel iets van een impact op de gewone netwerken omdat de firewalling van het gastnetwerk natuurlijk CPU power vraagt. Maar volgens mij was het initieel zo dat puur het inschakelen van een gastnetwerk al een (grote) impact had op je gewone netwerken. Maar dat is al lang niet meer zo v.z.i.w..
Foto’s en locatie: if it is never happend ;-)jacovn schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 19:23:
Zit op vakantie in hotel,vorig jaar waardeloze wifi, nu prima, en ja hoor ubiquiti devices aan de muur hier.
Ehh 2 gezien, 1 hoog aan receptie gebouw, andere in gang van gebouw.xbeam schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:12:
[...]
Foto’s en locatie: if it is never happend ;-)
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Afgelopen twee weken op een camping in Bretagne gezeten, WiFi was overal prima, ook Ubiquiti, alleen 2,4GHz, op mijn locatie 6 AP's ontvangst, bereik op de hele camping prima, alleen de internet verbinding was zwaar ruk. YouTube ging met veel pauze's tussen door, je kon met moeite nieuws en mail lezen. En dat voor 20 euro per week voor 2 gelijktijdige devices.jacovn schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 19:23:
Zit op vakantie in hotel,vorig jaar waardeloze wifi, nu prima, en ja hoor ubiquiti devices aan de muur hier.
Ik heb het voor de zekerheid nog even gecheckt maar de limieten doen het ook op niet gast ssid’s en de portal en vinkje questnetwork hoeven niet aan op de ssid.RobertMe schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:41:
[...]
Die limiet zit alleen op het gastnetwerk, toch? Het heeft wel iets van een impact op de gewone netwerken omdat de firewalling van het gastnetwerk natuurlijk CPU power vraagt. Maar volgens mij was het initieel zo dat puur het inschakelen van een gastnetwerk al een (grote) impact had op je gewone netwerken. Maar dat is al lang niet meer zo v.z.i.w..
Ah, je hebt het dan over de limieten van de user groups? Ik dacht in eerste instantie dat je het over (technische) limieten had van wat de CPU aan kan bij gebruik van gastnetwerk. Maar je bedoelt dus dat een user group limiet van meer dan 150Mbit/s geen zin heeft omdat de AP Pro te langzaam is om zo'n hoge limiet toe te passen (als in: door de langzame CPU komt de snelheid überhaupt al niet boven de 150Mbit/s)xbeam schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 04:15:
[...]
Ik heb het voor de zekerheid nog even gecheckt maar de limieten doen het ook op niet gast ssid’s en de portal en vinkje questnetwork hoeven niet aan op de ssid.
Alleen 2,4GHz? En 6 APs zichtbaar op 1 plek? Dan hebben ze dus een aardige overlap in bereik, en gezien 2,4GHz maar 3 kanalen heeft die je wilt gebruiken moeten ze kanalen dus dubbel gebruiken wat ook weer een invloed heeft op de maximale snelheid (immers deel je dan de verbinding niet alleen met de gebruikers van het AP waarmee je verbonden bent, maar ook de andere APs op hetzelfde kanaal).ardvark99 schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:47:
[...]
Afgelopen twee weken op een camping in Bretagne gezeten, WiFi was overal prima, ook Ubiquiti, alleen 2,4GHz, op mijn locatie 6 AP's ontvangst, bereik op de hele camping prima, alleen de internet verbinding was zwaar ruk. YouTube ging met veel pauze's tussen door, je kon met moeite nieuws en mail lezen. En dat voor 20 euro per week voor 2 gelijktijdige devices.
Ik denk dat ze zich daar gek hebben laten maken voor de apparatuur, dat was prima, maar een fatsoenlijke internet verbinding is daar niet mogelijk. Te afgelegen. Ze hadden misschien beter een 4G router per WiFi groep kunnen plaatsen, dan was de prijs die ze er voor vroegen wel meer waardig geweest. Al vraag ik mij af of dat afdoende geweest zou zijn.
In dit geval lag het in ieder geval niet aan Ubiquiti of het WiFi bereik daarvan....
4G was prima daardatabeestje schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 09:54:
[..]
Daarentegen was het bij de camperplaats nabij St Mont Michel (10 euro per nacht met wifi) voorzien van 4 AP's op open parkeerplaats en zat alles en iedereen door elkaar heen omdat ze ook nog eens de 4 APs met slechts 2 kanalen ruimte hadden geschoven waardoor effectief je alles tegelijk verziekt. Goed bezig jongens.
Verder dan 240p kwam ik niet, was effectief niet bruikbaar.
Ow zo ja dat klopt.RobertMe schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 07:43:
[...]
Ah, je hebt het dan over de limieten van de user groups? Ik dacht in eerste instantie dat je het over (technische) limieten had van wat de CPU aan kan bij gebruik van gastnetwerk. Maar je bedoelt dus dat een user group limiet van meer dan 150Mbit/s geen zin heeft omdat de AP Pro te langzaam is om zo'n hoge limiet toe te passen (als in: door de langzame CPU komt de snelheid überhaupt al niet boven de 150Mbit/s)
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Klopt Frankrijk en zeker Zuid-Frankrijk mag je blij wezen als je een 10mbit/s orange dls lijnt kan krijgen. Ik Doe wel eens wat klusje daar en de meeste kleine campings hebben 5mbit/s. Vanwege de afstanden.jvanderneut schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:56:
[...]
4G was prima daar
Op meeste plekken is de bottle-neck denk ik de internet verbinding, tientallen mensen die streamen door een DSL lijn ofzo schiet nooit op.
Lekker hoor ziet er goed uit. Maar ik bedoelde eigenlijk foto’s van unbt hardware.jacovn schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:18:
[...]
Ehh 2 gezien, 1 hoog aan receptie gebouw, andere in gang van gebouw.
Zowel 2.4 als 5 GHz goede verbinding.
Hotel is Aqua Bay, Tsivili, Zakyntos, Griekenland.
https://aquabayhotel.gr
Ze hebben het er heel snel uit, dit keer 10 dagen, vorig jaar 12, maar 1000€ duurder,
Inmiddels op de pc geïnstalleerd. Was even puzzelen aangezien ik er vanuit ging dat als ik de controller een IP-adres gaf dat deze zou werken, niet dus. Nu dezelfde ip gegeven als mn laptop en nu werkt alles naar behoren.Ethirty schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 09:51:
[...]
Ah, als je stand-alone hebt geïnstalleerd, dan zou ik toch even een controller opzetten en opnieuw beginnen. Je hoeft de controller niet eens permament aan te houden.
Windows setup, wizard doorlopen, AP resetten en adopten en dan je nieuwe AP ook adopten. Daarna kan je controller eigenlijk al weer uit als je verder niks meer wil finetunen.
Dan heb je waarschijnlijk de optie:rinkel schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:24:
[...]
Alleen wil de app op de iPad en iPhone de controller niet automatisch vinden en moet ik deze handmatig toevoegen, maar dat werkt.
www.google.nl
Zo had / heeft mijn hotel in elke kamer een mikrotik device hangen (elke kamer!) (vierkant gevalletje met zelfs nog lan poorten)xbeam schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:12:
[...]
Foto’s en locatie: if it is never happend ;-)
There are no secrets, only information you do not yet have
We zijn van kamer veranderd, en ze hangen hier op de gang. Ziet er uit als een LR of een pro, ongeveer om de kamer 2-3 hangt er 1, stuk of 5 op deze gang.xbeam schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:16:
[...]
Lekker hoor ziet er goed uit. Maar ik bedoelde eigenlijk foto’s van unbt hardware.
Als leuk om te zien welke type ap’s en hoe het hebben ingericht.
[ Voor 10% gewijzigd door jacovn op 20-08-2018 20:37 ]
Die had/heb die wel aan staan, er zal wel iets anders aan de hand zijn in mijn netwerk, maar het werkt nu.MisteRMeesteR schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:55:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk de optie:
'Make controller discoverable on L2 network'
Uit staan in de controller onder 'Controller' -> 'Controller Settings'.
Je installeert op je pc, maar geeft het zelfde IP adres op als je laptop? Denk dat daar iets niet helemaal goed gaat.rinkel schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:24:
[...]
Inmiddels op de pc geïnstalleerd. Was even puzzelen aangezien ik er vanuit ging dat als ik de controller een IP-adres gaf dat deze zou werken, niet dus. Nu dezelfde ip gegeven als mn laptop en nu werkt alles naar behoren.
Alleen wil de app op de iPad en iPhone de controller niet automatisch vinden en moet ik deze handmatig toevoegen, maar dat werkt.
Laptop staat wel te blazen nu.
#team_UTC+1
Zoals ik het las:Ethirty schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:31:
[...]
Je installeert op je pc, maar geeft het zelfde IP adres op als je laptop? Denk dat daar iets niet helemaal goed gaat.
De controller software is bereikbaar op het IP van de machine waarop je installeert. Heel misschien zit de Windows firewall nog in de weg, maar veel meer kan er volgens mij niet mis gaan met de setup.
[ Voor 44% gewijzigd door rinkel op 20-08-2018 19:31 ]
De RB960PGS gaat prima samen met de UAP-AC-Lite.wiert.tweakers schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:00:
Die was eigenlijk bedoeld voor mijn workbench met Raspberry Pi meuk, dus morgen komen er 2 stuks pricewatch: MikroTik hEX PoE - RB960PGS en als dat NIET werkt reageer ik nog even.
RB960PGS:
- over PoE fails (it does not come up at all, the Mikrotik PoE led flashes red once when inserting the network cable).
- over USB fails as well (the CloudKey gets in a reboot loop: white led flashes in the same pattern like for good PoE boot, but goes dark after ~20 seconds, then after a few seconds rinse repeat. This despite the USB 1A power delivery of the Mikrotik: [WayBack] Cloud Key USB-C power adapter recommendation - Ubiquiti Networks Community. CloudKey boot cycle starts a few seconds after the PoE light on the Mikrotik becomes red (meaning PoE is active).
http://wiert.wordpress.com
Als je een vpsje hebt kun je 'm daar op draaien. En anders is een Raspberry Pi ook een optie.rinkel schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:28:
Ik laat die controller alleen niet draaien op mn laptop.
I don't like facts. They have a liberal bias.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Is de single pack dan al verkrijgbaar? Deze zou pas (veel) later beschikbaar komen. Daardoor zijn shops ze zelf los gaan verkopen uit de 5 pack. De winkel trekt dan dus de doos van de 5 pack open, dumpt die per stuk in een doos en stuurt hem op. Dan kan qua service/volledigheid dus wel iets maken in de prijs.fmb schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:14:
Wil binnenkort 3x NanoHD aanschaffen, maar die zijn momenteel niet verkrijgbaar. De losse NanoHD en 5-pack zijn wel verkrijgbaar; viel me zojuist op dat de 5-pack soms duurder is dan 5 keer een losse NanoHD kopen. Zie bijv ergens 1 NanoHD voor 175 euro en een 5-pack voor 895 euro, dat is 20 euro duurder dan 5 losse kopen
Ik heb verder geen servertje oid meer draaien sinds ik een nas heb (jaar of 7) dus zou een pi kunnen kopen oid, maar heb daar verder ook geen andere functie voor. Die 20euro extra voor de cloudkey vind ik dan ook geen probleem.burne schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:11:
[...]
Als je een vpsje hebt kun je 'm daar op draaien. En anders is een Raspberry Pi ook een optie.
Ik heb een Mac Mini in de meterkast (de dikke met een i7) waar 'ie in een VM draait.
Kan niet zien hoe ze er aan komen natuurlijk, zie alleen dit: "Ubiquiti UniFi UAP NanoHD - Uit voorraad leverbaar. Vandaag besteld, woensdag in huis". Zie pricewatch: Ubiquiti UniFi nanoHD (1-pack)RobertMe schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:20:
[...]
Is de single pack dan al verkrijgbaar? Deze zou pas (veel) later beschikbaar komen. Daardoor zijn shops ze zelf los gaan verkopen uit de 5 pack. De winkel trekt dan dus de doos van de 5 pack open, dumpt die per stuk in een doos en stuurt hem op. Dan kan qua service/volledigheid dus wel iets maken in de prijs.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Kan ik dan wel gebruik maken van DPI?nero355 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:17:
[...]
Als je zulke mooie apparatuur hebt dan zou ik lekker de ER-X pakken : Lekker alles via de CLI instellen!
/Late reactie #2
Thom
Toentertijd deden de paar shops die de 'single' versie hadden ook erbij vermelden dat deze uit een 5 pack kwam, dat zie ik nu zo snel niet meer. En gezien het hoge aantal shops wat hem nu verkoopt ga ik er vanuit dat de single pack nu officieel/vanuit Ubiquiti beschikbaar is. Het prijsverschil durf ik dan ook niet te verklaren.fmb schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:25:
[...]
Kan niet zien hoe ze er aan komen natuurlijk, zie alleen dit: "Ubiquiti UniFi UAP NanoHD - Uit voorraad leverbaar. Vandaag besteld, woensdag in huis". Zie pricewatch: Ubiquiti UniFi nanoHD (1-pack)
...vertaal naar mijn config.gateway.json bestand. Na een provision komt deze melding terug:set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 2 dhcpv6-pd pd 0 interface eth1 prefix-id :1
set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 2 dhcpv6-pd pd 0 interface eth1 service slaac
set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 2 dhcpv6-pd pd 0 prefix-length /48
Er lopen diverse topics over bij Ubiquiti maar geen oplossing. Alhoewel, misschien eens downgraden? Mijn eigen topic loopt ook nog geen storm.configuration commit error. Error message: { "DELETE" : { "failure" : "0" , "success" : "1"} , "SESSION_ID" : "a4c8057b162fe526148a78cc79" , "SET" : { "error" : { "interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 2 dhcpv6-pd pd 0 interface eth1 prefix-id ..." : "invalid prefix ID\n\nValue validation failed\n" , "interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 2 dhcpv6-pd pd 0 interface eth1 service ..." : "service must be slaac, dhcpv6-stateless or dhcpv6-stateful\n\nValue validation failed\n"} , "failure" : "1" , "success" : "1"}}
Hier had uw reclame kunnen staan.
Ja op de edgerouter kan je zelfs meer met dpi.
Maakt het uit als je de volgorde aanpast? dus eerst je interface op slaac zetten en dan een prefix eraan hangen:Eiríkr schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:42:
...vertaal naar mijn config.gateway.json bestand. Na een provision komt deze melding terug:
1
2
3
| set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 2 dhcpv6-pd pd 0 interface eth1 service slaac set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 2 dhcpv6-pd pd 0 interface eth1 prefix-id :1 set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 2 dhcpv6-pd pd 0 prefix-length /48 |
I don't like facts. They have a liberal bias.
Jahoor, Megekko en CDRomland verkopen al single packs. Dit zijn gewone retaildozen (full color, wit en dik stevig karton) met een wall/plafondmount en inbegrepen POE injector.RobertMe schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:20:
[...]
Is de single pack dan al verkrijgbaar? Deze zou pas (veel) later beschikbaar komen. Daardoor zijn shops ze zelf los gaan verkopen uit de 5 pack. De winkel trekt dan dus de doos van de 5 pack open, dumpt die per stuk in een doos en stuurt hem op. Dan kan qua service/volledigheid dus wel iets maken in de prijs.
Helaas zonder succes. Van interfaces tot bijvoorbeeld slaac of :1 is zoveel stappen, daar lijkt de controller niet mee overweg te kunnen bij het inlezen van json bestanden. Ik ga eens een poging doen iets van support te krijgen.burne schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:19:
[...]
Maakt het uit als je de volgorde aanpast? dus eerst je interface op slaac zetten en dan een prefix eraan hangen:
code:
1 2 3 set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 2 dhcpv6-pd pd 0 interface eth1 service slaac set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 2 dhcpv6-pd pd 0 interface eth1 prefix-id :1 set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 2 dhcpv6-pd pd 0 prefix-length /48
De foutmelding lijkt te suggereren dat het daar misgaat.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Moet kunnen werken, begin anders hier eens:ppeterr schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:36:
Na een boel gedoe, heb ik samen met mijn broer via teamviewer een USG 4P
aangesloten op zijn KPN glas. Internet werkt, IPTV werkt. experiabox ertussen uit dus.
Nu heeft hij ook een vaste lijn, en kan ik helaas niet echt veel vinden over hoe
het voip aan de praat te krijgen dmv de experiabox daar alleen voor in te zetten.
Ik heb 2 dingen geprobeerd.
- wan2 aangemaakt in andere range dan wan1 staat. vervolgens USG/WAN2 ---> experiabox WAN
- VLAN7 aangemaakt, en dat profiel op een port gezet waar dan de experiabox aanhing.
Beiden werken niet. Is dit sowieso wel mogelijk ?
Ervan uitgaande dat Eth0 je LAN is en Eth2 je WAN kun je VLAN 7 bridgen naar je LAN, hierin hang je dan je ExperiaBox, achter je USG dus.ppeterr schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:36:
Na een boel gedoe, heb ik samen met mijn broer via teamviewer een USG 4P
aangesloten op zijn KPN glas. Internet werkt, IPTV werkt. experiabox ertussen uit dus.
Nu heeft hij ook een vaste lijn, en kan ik helaas niet echt veel vinden over hoe
het voip aan de praat te krijgen dmv de experiabox daar alleen voor in te zetten.
Ik heb 2 dingen geprobeerd.
- wan2 aangemaakt in andere range dan wan1 staat. vervolgens USG/WAN2 ---> experiabox WAN
- VLAN7 aangemaakt, en dat profiel op een port gezet waar dan de experiabox aanhing.
Beiden werken niet. Is dit sowieso wel mogelijk ?
interfaces { bridge br0 { aging 300 bridged-conntrack disable hello-time 2 max-age 20 priority 32768 promiscuous disable stp false } ethernet eth0 { vif 7 { bridge-group { bridge br0 } } } ethernet eth2 { vif 7 { bridge-group { bridge br0 } } } }
www.google.nl
Ik ben niet zo een gigatische held in wat jij nu als suggestie geeft. Daarom heb ikMisteRMeesteR schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:51:
[...]
Ervan uitgaande dat Eth0 je LAN is en Eth2 je WAN kun je VLAN 7 bridgen naar je LAN, hierin hang je dan je ExperiaBox, achter je USG dus.
interfaces { bridge br0 { aging 300 bridged-conntrack disable hello-time 2 max-age 20 priority 32768 promiscuous disable stp false } ethernet eth0 { vif 7 { bridge-group { bridge br0 } } } ethernet eth2 { vif 7 { bridge-group { bridge br0 } } } }
[ Voor 9% gewijzigd door ppeterr op 21-08-2018 18:01 ]
[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 21-08-2018 15:41 ]
Cloud ☁️
#team_UTC+1
Welke heb je? Heb je ook een punch down tool?YinYang schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:13:
Wil eindelijk mijn netwerkspullen, waaronder voornamelijk Unify apparatuur, aan gaan sluiten. Maar nu wil ik beginnen met het aansluiten van de solid kabels aan de keystones. Dat gaat wel lukken, maar als ik de keystones in het patchpanel wil doen gaat dat vrij lastig. Het loshalen is helemaal een hel.
Ik heb netwerkproducten nog gemaild met de vraag of ik de juiste keystones had voor genoemd patchpanel en zij gaven aan dat het de juiste waren. Ik doe dus blijkbaar zelf wat verkeerd, maar weet niet wat.
Iemand die me kan helpen?
Cloud ☁️
Dit patchpanel: https://netwerkproducten....tone-jacks-p-4354904.htmlHKLM_ schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:17:
[...]
Welke heb je? Heb je ook een punch down tool?
Oke ziet er default uit maar heb je ook de punch down tool om de kabels in keystone te duwen? Of was dat niet het issue
[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 21-08-2018 19:28 ]
Cloud ☁️
Ja die heb ikHKLM_ schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:27:
[...]
Oke ziet er default uit maar heb je ook de punch down tool om de kabels in keystone te duwen? Of was dat niet het issue
[ Voor 77% gewijzigd door YinYang op 21-08-2018 20:24 ]
Ik heb een pricewatch unsorted: MikroTik Power supply 48POW besteld, want de pricewatch: MikroTik hEX PoE - RB960PGS wordt standaard met een 24 volt voeding geleverd en kan dit kennelijk niet naar de benodigde spanning voor de Cloud Key converteren. Onhandig als ze 802.3af/802.3at compatibiliteit adverteren (:wiert.tweakers schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:02:
De RB960PGS gaat prima samen met de UAP-AC-Lite.
Maar met de CloudKey is het een ander verhaal: via PoE niet eens power up, en via USB power een boot loop.
http://wiert.wordpress.com
[ Voor 32% gewijzigd door rinkel op 21-08-2018 23:11 ]
Cloudkey ondersteunt wel degelijk 802.3AFrinkel schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:52:
Gebruikt die cloudkey dan zoveel stroom?
Ik heb een tplink poe switch, was de bedoeling om die cloudkey daarop aan te sluiten. Gaat niet lukken dan...
Edit;
Had t verkeerd gelezen, spanning, stroom
Cloudkey is niet 802.3af helaas, dan maar een usb lader eraan hangen straks.
Betekend dit dat dit kastje niet zou voldoen en langzamer is dan normale modellen?aircube is bedoeld voor Airmax product lijn (PTP > point to point en PTMP point to multiple point) verbindingen, zoals onze overlord tweaker ook mooi in zijn domotica video laat zien in het groot met schotel model
Dit is een routertje die je aan de schotelantenne hangt om zo te verbinden met een ander punt op kilometers afstand als er geen kabel internet is.
Vanwege de WAF ligt het AP hier in de woonkamer ook gewoon 'op' de kast (2 m hoog). Plafond was no-go area aldus de baas thuisQErikNL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:48:
Ik ben aan het kijken naar een AP voor thuis. Veel vereisten heb ik niet maar die ik heb zijn 2.4 en 5Ghz, gigabit verbinding, simultaneous dual-band, en dat ik hem op een kastje kan neerzetten of laag kan ophangen aan de muur (maar wel met 360 graden coverage). Nu viel mijn oog op de Ubiquiti airCube AC. In dit topic is het enige wat ik erover kan vinden dit:
[...]
Betekend dit dat dit kastje niet zou voldoen en langzamer is dan normale modellen?
Verder kwam ik langs dit apparaatje: de Ubiquiti UniFi AC Mesh. Die zou laag kunnen worden opgehangen aan de muur en heeft de mogelijkheid om een mesh te maken, wat ik ook misschien in de toekomst wil. Zou deze voldoen?
Een laatste vraag die ik heb en nergens een antwoord op kan vinden, is of een AP voor op het plafond ook gewoon goed functioneert wat antennes betreft als je hem op een kastje zet? Want dan overweeg ik de Ubiquiti UniFi AP-AC LITE en de TP-Link EAP225 v3.
Yup idd.Speedboot schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:13:
Dan wel de Ac-Lite op de kast met de bolle kant naar beneden is het advies.
Zoals je hem dan ook op het plafond monteerd.
[ Voor 9% gewijzigd door MisteRMeesteR op 22-08-2018 13:21 ]
www.google.nl
Hier vind je de antenna radiaton patterns van de AP-AC-LITE: https://help.ubnt.com/hc/...n-Patterns#lite%20overallQErikNL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:48:
Een laatste vraag die ik heb en nergens een antwoord op kan vinden, is of een AP voor op het plafond ook gewoon goed functioneert wat antennes betreft als je hem op een kastje zet? Want dan overweeg ik de Ubiquiti UniFi AP-AC LITE en de TP-Link EAP225 v3.
heeft iemand dan wel eens het verschil gemeten? Ik heb hem 'half schuin' tegen de muur op de kast aan staan.mathias82 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:14:
[...]
Hier vind je de antenna radiaton patterns van de AP-AC-LITE: https://help.ubnt.com/hc/...n-Patterns#lite%20overall
Als je hem op een kast legt zou ik hem dus met zijn onderkant naar boven (of met zijn bovenkant naar onder zo je wilt) leggen.
There are no secrets, only information you do not yet have
Ja iemand heeft het gemeten, namelijk Ubiquiti en de resultaten vind je in die link :-). Zoals je in de radiation patterns kan zien is het signaal aan de achterkant van het AP zwakker. Vanaf het midden van de achterkant van het AP heb je onder een hoek van +- 40° een zwak(ker) signaal. Of je daar in de praktijk wat van merkt hangt er van af of je je soms in die zwakkere zone bevindt.zeroday schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:19:
[...]
heeft iemand dan wel eens het verschil gemeten? Ik heb hem 'half schuin' tegen de muur op de kast aan staan.
Ik denk niet dat mijn datadoorvoer voor mijn AC Pro hierdoor significant (of merkbaar) gaat toenemen
Maar zo neerleggen kan altijd
[ Voor 4% gewijzigd door Joarie op 22-08-2018 14:09 ]
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Hier net zo, ik hadhem op knie hoogte liggen met de lamp naar boven.Joarie schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:33:
Dus met die redenatie is het dus goed dat ik de AC gewoon op de tv kast heb liggen met de lamp naar boven aangezien het merendeel van de tijd hij praktisch bijna op de grond ligt (tv-lift).
De airCube is gemaakt voor een specifiek doel om te koppelen aan een Airmax AC, vaak ook nog beheerd door je WISP.QErikNL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:04:
Met de lamp naar boven is dus met de bolle kant naar boven? Ik wil hem ook op kniehoogte zetten, op de tv kast en misschien zelfs erin als het niet teveel met het bereik doet (ja hij heeft dan genoeg koeling)
Nu vind ik wel de airCube AC een mooier apparaat, heeft iemand daar nog iets op te zeggen?
#team_UTC+1
[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 22-08-2018 14:20 ]
A Soldiers manual and a pair of boots.
Dat ga je met een horizontaal gemonteerd AP in zo'n geval ook niet oplossen. Op de tweede verdieping een tweede AP met non-overlapping channels....To_Tall schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:22:
Ik heb mijn AP verticaal aan de muur hangen aan de meterkast voor het trapgat.
op de volledige beneden verdieping heb ik goed bereik. achter de AP zit de meterkast en daarachter de toilet. Ook daar hebben we voldoende bereik![]()
echter boven door c.a. 25cm beton en staal en vloerverwarming dat op een metaal rooster is bevestigd. bijna tot geen bereik.
kan dus zomaar zijn dat de AP sterk genoeg zou moeten zijn kwa m2 maar dat de constructie de signalen tegenhoud.
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Waarom zit je te kijken naar de NanoHD? Heeft deze voor jouzelf meerwaarde?daxy schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:07:
Wij gaan binnenkort verhuizen naar onze nieuwbouw woning. Alles is alleen al geregeld (lege leidingen enzo), dus het was "take it, or leave it"
Nu wil ik uiteraard alles in een keer goed doen, maar aangezien ik nog geen ervaring heb met Ubnt zoek ik jullie hulp. Ik zit te denken aan een NanoHD in de woonkamer, tegen de muur, en 1 of 2 In-Wall Pro's op de 1e verdieping. Het is een vrij grote beneden verdieping. Is 1 NanoHD geplaatst tegen de muur op de stippellijn (dat is een trap-kast geworden) voldoende om beneden coverage te geven?
Voor de 1e verdieping zit ik dus te denken aan de In-Wall Pro, op de muur in Slaapkamer 2 tussen Slaapkamer 2 en 3. Dit punt zit vrij laag, halverwege op ongeveer een meter van de buitenmuur. Is dat voldoende om ook Slaapkamer 1 te voorzien van goed wifi signaal (goed als in iPhone/iPad gebruik)? Of wordt het toch een 2e In-Wall daar? De zolder regel ik later wel
Ik weet natuurlijk dat "meten is weten", maar even uitgaan van jullie ervaringen...
Dit zijn de plattegronden:
[afbeelding] - [afbeelding]
Waarom adviseer je dan toch de LR?Wafeltje schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:42:
Ik zou zelf éénAC-LR ophangen in de woonkamer naast de trapkast als ik jou was, en één AC-LR op de 1ste verdieping. Ik verwacht dat ik nu voor gek wordt verklaard en dat je voor 2 lites moet gaan (meest voorgestelde AP, want LR heeft nauwelijks meerwaarde over de lite).
Daar heb je helemaal gelijk in, het is ook echt een persoonlijk dingetje, wat gewoon tussen mijn oren zit. Vandaar dat ik er ook bij vermeld dat over het algemeen in zo'n situatie de Lite wordt geadviseerd, en ik de NanoHD vergelijk met de Lite qua prijs.RobertMe schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:48:
[...]
Waarom adviseer je dan toch de LR?Het 'long range' voordeel zit alleen op 2,4GHz en dat wil je sowieso niet gebruiken. Daarnaast is het long range ook voornamelijk gericht op fabriekshallen en zo, grote open ruimtes dus. En niet kleine ruimtes met veel storingsfactoren (lees: muren).
Voordeel van de NanoHD is dat deze MU-MIMO doet en 3x3? of 4x4? is en daardoor hogere snelheden kan behalen als de cliënt dat ook is. Iets wat je met de Lite en LR niet gaat lukken.
Misschien dat je dan ook even moet gaan kijken naar verschillende "AC-Pro" varianten én de mogelijkheden van PoE?donaldk schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:06:
Ervaring; de AC Pro is onlangs flink duurder geworden, nu 150 euro en dan zit er naar ik begrijp niet eens meer een PoE injector meer bij, dus eigenlijk is hij dan een kwart, €40,-, duurder geworden. Dus dat worden er hier zeker geen twee, laat staan drie zoals een kennis mij aanraadde.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Wat denk je te gaan bereiken met het leggen van een UBNT AP direct langs je WiFi-Router combi van Ziggo?miicker schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:18:
Ik ben aan het kijken naar Ubiquiti spul om mijn netwerk wat stabieler te maken. Op dit moment gebruik ik enkel het standaard modem van Ziggo en ik vind daarbij het signaal te zwak en het komt te vaak voor dat ik het modem opnieuw moet opstarten om alles weer soepel te laten lopen.
Ik wil beginnen met één AP en dit later misschien uitbreiden naar een tweede. Ik wil het AP voor nu in de meterkast leggen/hangen, maar ik wil ook op de eerste verdieping voldoende signaal hebben.
Wat raden jullie me dan aan? Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat Ubiquiti zo geweldig is, maar hun website vind ik in ieder geval niet echt fijn werken, kan er niet echt relevante informatie uithalen. Als ik bijvoorbeeld een AC-Pro koop, heb ik dan nog iets anders nodig om het te laten werken? Bijvoorbeeld een controller? En is een controller iets hardware- of softwarematigs? Ik heb namelijk een Synology NAS waar ik een hoop op kan draaien, eventueel ook controller software, en wat heb ik precies aan zo'n controller?
Bedankt alvast!
Als je 1, of een paar accesspoints hebt, heb je niet per se een controller nodig. Als je via die demosite van unifi kijkt, zie je bij een paar opties "Controller online" staan. De guestportal is er zo 1, en ik dacht logging. Als je die functies niet gebruikt, heb je hem niet continue nodig. Voor de config is het dan misschien handiger, maar ik heb geen ervaring over de installatie zonder controller.miicker schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:18:
Ik ben aan het kijken naar Ubiquiti spul om mijn netwerk wat stabieler te maken. Op dit moment gebruik ik enkel het standaard modem van Ziggo en ik vind daarbij het signaal te zwak en het komt te vaak voor dat ik het modem opnieuw moet opstarten om alles weer soepel te laten lopen.
Ik wil beginnen met één AP en dit later misschien uitbreiden naar een tweede. Ik wil het AP voor nu in de meterkast leggen/hangen, maar ik wil ook op de eerste verdieping voldoende signaal hebben.
Wat raden jullie me dan aan? Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat Ubiquiti zo geweldig is, maar hun website vind ik in ieder geval niet echt fijn werken, kan er niet echt relevante informatie uithalen. Als ik bijvoorbeeld een AC-Pro koop, heb ik dan nog iets anders nodig om het te laten werken? Bijvoorbeeld een controller? En is een controller iets hardware- of softwarematigs? Ik heb namelijk een Synology NAS waar ik een hoop op kan draaien, eventueel ook controller software, en wat heb ik precies aan zo'n controller?
Bedankt alvast!
Ik zou mijn Ziggo modem in bridge modes zetten, en zoals ik al zei, meer stabiliteit, meer bereik.wimmel_1 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:22:
[...]
Wat denk je te gaan bereiken met het leggen van een UBNT AP direct langs je WiFi-Router combi van Ziggo?
wimmel_1 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:22:
[...]
Wat denk je te gaan bereiken met het leggen van een UBNT AP direct langs je WiFi-Router combi van Ziggo?
Ik heb de wifi van mijn ziggorouter ooit uitgezet en de wifi van mijn TP-link router was al een stuk beter. Laatst heb ik de wifi van mijn TP-Link router uitgezet, en ben ik overgestapt naar een AC-LR. Het bereik was enorm veel beter.miicker schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:26:
[...]
Ik zou mijn Ziggo modem in bridge modes zetten, en zoals ik al zei, meer stabiliteit, meer bereik.
Als je je huidige Ziggo (Docsis) modem in Bridge-mode laat zetten dan zul je zelf ook nog een apparaat in je eigen netwerk op moeten gaan nemen wat 't L3 verkeer kan afhandelen (=Router)..... Én 't L2 verkeer in je eigen LAN.miicker schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:26:
Ik zou mijn Ziggo modem in bridge modes zetten, en zoals ik al zei, meer stabiliteit, meer bereik.
[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 22-08-2018 20:35 ]
Een AP is geen all-in-one router. Als je het Ziggo modem in bridge laat zetten heb je dus alsnog een router nodig die op z'n minst als gateway naar het internet dient.miicker schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:26:
[...]
Dat bedacht ik me na het plaatsen inderdaad ook. Mijn nas is x86 based (zelfbouw met XPenology er op). heeft 8GB ram en een quadcore processor, dus een controller draaien moet wel lukken denk ikRobertMe schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:35:
[...]
Een AP is geen all-in-one router. Als je het Ziggo modem in bridge laat zetten heb je dus alsnog een router nodig die op z'n minst als gateway naar het internet dient.
Plaatsing buiten de meterkast kan een voordeel geven doordat je signaalverlies door de deur weghaalt en mogelijk wat extra storingsfactoren door de meterkast.
M.b.t. de controller, dit is software, en kun je vrijwel overal op draaien, als je een x86 based NAS hebt met docker support kun je daar vrijwel zeker de controller op draaien. Daarnaast verkoopt Ubiquiti zelf de CloudKey, dit is een mini PC waarop (alleen) de controller draait, maar als je de controller op de NAS kunt draaien zou ik daarvoor gaan (en anders zou je nog de controller op je PC/laptop/... kunnen draaien zolang je deze alleen gebruikt om de instellingen te beheren en niet voor guest portal / logging / ...)
Mooi.... Maar wat ga je dan als L3 en L2 netwerk-devices gebruiken nadat dat Ziggo apparaat alleen nog maar als bridge (modem) fungeert?miicker schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:37:
[...]
Dat bedacht ik me na het plaatsen inderdaad ook. Mijn nas is x86 based (zelfbouw met XPenology er op). heeft 8GB ram en een quadcore processor, dus een controller draaien moet wel lukken denk ik
Ik had de Unify AC-Pro op het oog pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack), deze meen ik, al zou ik even mijn links van begin deze zomer erbij moeten pakken.wimmel_1 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:09:
[...]
Misschien dat je dan ook even moet gaan kijken naar verschillende "AC-Pro" varianten én de mogelijkheden van PoE?
Het modem dus toch niet in bridge zetten, enkel WiFi uitschakelen, of er een router tussen zetten die als gateway fungeert.wimmel_1 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:38:
[...]
Mooi.... Maar wat ga je dan als L3 en L2 netwerk-devices gebruiken nadat dat Ziggo apparaat alleen nog maar als bridge (modem) fungeert?
Ik kan niet in jouw portemonnaie kijken, hémiicker schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:44:
[...]
Het modem dus toch niet in bridge zetten, enkel WiFi uitschakelen, of er een router tussen zetten die als gateway fungeert.
Als je ook een router van Ubiquiti ertussen wilt zetten hen je in ieder geval een aantal opties, waarbij de meest gangbare zijn:miicker schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:44:
[...]
Het modem dus toch niet in bridge zetten, enkel WiFi uitschakelen, of er een router tussen zetten die als gateway fungeert.
Je bedoelt deze? https://www.onlinekabelsh...oort=1352&uitvoering=2499mchl8 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:28:
Ik ben mijn patchkast nieuw aan het indelen en wil daarbij gelijk een aantal kabels vervangen. Nu zou ik ze graag in CAT6 zwart hebben, UTP met koperen kern, geen CCA. Afscherming e.d. is voor mijn situatie niet belangrijk.
Heb eens gezocht, maar kan zo snel geen winkels vinden die aan deze specificaties voldoen. Hebben jullie wellicht tips?
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Geweldig! Die site kwam ik niet tegen met zoeken. Dank je wel!daxy schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:36:
[...]
Je bedoelt deze? https://www.onlinekabelsh...oort=1352&uitvoering=2499
Misschien is dit topic ook wat voor je? Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4
Thanks!Wafeltje schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:42:
[...]
Waarom zit je te kijken naar de NanoHD? Heeft deze voor jouzelf meerwaarde?
Ik zou zelf éénAC-LR ophangen in de woonkamer naast de trapkast als ik jou was, en één AC-LR op de 1ste verdieping. Ik verwacht dat ik nu voor gek wordt verklaard en dat je voor 2 lites moet gaan (meest voorgestelde AP, want LR heeft nauwelijks meerwaarde over de lite).
2 lites zijn ook goedkoper dan 1 NanoHD
Heel verhaal, maar in het kort:M.v.Veelen schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:39:
Misschien al een keer voorbij gekomen, maar probeer er maar eens op te zoeken.....
Vraag: ik heb 2 Ubi's (Lite) in huis, tot volle tevredenheid. Nu heb ik op de 1e etage een Ubi op de slaapkamer (achterkant van het huis) en die gericht naar de voorkant van het huis. Op zolder en op de 1e etage heb ik overal prima bereik (op zolder wat minder, maar voldoende).
Nu wil ik richting de tuin/garage ook een Ubi neerzetten, en die zou dan direct achter de hierboven genoemde Ubi komen. Ze stralen dan beide precies een andere kant op.
Ga ik met een dergelijke opstelling problemen krijgen? Gaan ze op elkaar storen of gaan devices die net op de grens zitten dan telkens switchen van AP ?
Ik heb helaas geen andere plek waar ik de 3e Ubi op kan hangen namelijk, en de eerdergenoemde Ubi anders ophangen kan ook niet, want dan help ik het bereik op zolder om zeep.....
¯\_(ツ)_/¯
Waarom zou je dat soort opstelling überhaupt willen maken?M.v.Veelen schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:46:
[...]
Heel verhaal, maar in het kort:
2 Ubi's (Lite) met de ruggen praktisch tegen elkaar. Werkt dat? Of kan ik (welke?) problemen verwachten?
¯\_(ツ)_/¯
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq