Heb je niet per ongeluk fastroaming aangezet?kookboy schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:28:
Heren ik heb een probleem met ubiquti apparatuur icm met toon en een usg. Ik neem aan dat deze hier thuis hoort. Ik heb al wat jaartjes drie AC LR in huis hangen. Kort geleden heb ik mijn setup uitgebreid met een usg en twee us150w poe switches. Voor de uitbreiding en met en actieve cloud key had ik heen problemen met het connecten van de toon thermostaat aan mijn netwerk. Sinds ik de usg en switches heb krijg ik het alleen voor elkaar als ik mijn ssid op WEP zet (en dit is voor mij not done). Zet ik hem terug op wpa2 of hoger krijgt de toon geen verbinding meer. De toon is een 2.4 g apparaat en kan geen 5 g aan. Om het werkend te krijgen al diverse stappen ondernomen waaronder het volgende:
-alle ap’s uit waardoor er 1 ap overblijft die de ssid’s aanbied-
-toon herstart en zelfs stroomloos gemaakt
-los ssid gemaakt die maar op 1 ap wordt aangeboden en alleen op de 2.4.
-WEP even aangezet (dan werkt het wel)
Het rare is dat ik voor ik de usg had dat alles uit de grote kunst werkte ook op wpa2. Na het aansluiten van de switches en usg werkt het niet meer. De enige wijziging die ik wel gedaan is dat ik alle apparaten nu een dhcp reservering heb gegeven in de usg/cloud key en daarvoor de reservering in de ziggo modem stond. Nu staat de ziggo modem in bride. Laatste wijziging die ik heb gedaan is een omnummerend van het netwerk van 192.x naar 10.x. Alles overige apparatuur werkt naar behoren alleen de toon niet. Iemand een tip
Ik heb die getest en dan weken ook bepaalde apparaten niet meer (Chromecast).
Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant