Jongens, ik heb een kort/klein probleempje.
Laatst een nieuw netwerk, modem in bridge; Unifi spul geinstalleerd:
2x AP-AC Lite
1x USG
1x Switch 8 60W
netwerkopstelling:
Laptop > Switch > USG > Modem
Modem geeft WAN-IP naar USG, USG krijgt dit IP (en werkt, ik kan pingen, et cetera). Ik heb de USG adopted, alles werkte.
Even later is mijn USG in de controller disconnected. Echter werkt alles nog... echt raar.
Ik kan 192.168.1.1 pingen, alleen SSH werkt niet, webinterface werkt niet, en de controller zegt nu ook 'adoption failed' terwijl ik niets heb veranderd.
Ik irriteer me eigenlijk mateloos aan die USG, adopten is echt een nachtmerrie met dit ding. Oh, en de Ubiquiti tool (chrome) zegt ook dat ie al managed is dus ik kan niet opnieuw adopten.
Is dit een bug? Alles werkt blijkbaar, want ik heb gewoon internet. DHCP werkt, et cetera. Wat doe ik fout of wat is er eventueel mis? LED brandt ook gewoon blauw, het lijkt dus alsof de controller denkt dat hij niet adopted is, terwijl dit wel zo is.
Al gedaan
- Reboot (alles)
- SSH naar USG (werkt niet, krijg geen verbinding. Geen refused, maar gewoon timeout)
- webinterface naar USG (timeout)
- Pingen werkt
- WAN werkt, ik heb internet
- DHCP werkt, statische IP's ook
Ik heb alles in 192.168.1.x/24, geen andere subnetten, VLANs, special configuraties et cetera.
edit:
Controller 'forget' doen in de controller werkt ook niet. USG blijft gewoon blauwe LED, alsof hij niks heeft ontvangen van de controller. Kan 'm ook niet benaderen!
edit2:
Factory reset, opnieuw geadopted. Werkt, alleen kun krijg ik een error over een STUN poort, voorheen nog nooit gehad. Raar....
edit3:
10 minuten wachten, alles werkt. Ik vind dit leuk spul, maar wellicht voor anderen die nieuw met UniFi USG/Switch zijn; het adopten is even vervelend en niet alles werkt gelijk direct. Of ik doe iets fout (denk het niet, maar kan zomaar); of er zitten nog wat kinderfoutjes in. In ieder geval, na hier en daar 3x 'hetzelfde' doen werkt alles wel zoals het hoort. Apart!
Dit is een lange post, maar misschien voor degene die hetzelfde probleem ervaren wel handig om te laten staan voor troubleshooting.
[
Voor 23% gewijzigd door
Processorkoeler op 26-04-2018 00:40
]