[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste
Acties:
  • 707.399 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:26:
Enige voordeel van de mesh is dat die multi hop ondersteund, dus mesh => mesh => mesh. Waar je met de gewone APs maar AP => AP kunt doen en niet 'dieper'.
Speaking about the devil. Vannacht is er een beta firmware vrijgegeven die deze beperking verwijderd.
Firmware changes since 3.9.29:

[UAPG3] Enable uplink priority support.
[UAPG3] Add RADIUS authentication tracking.
[UAPG2/G3] Remove CCQ reporting from SNMP, as it is unsupported on these devices.
[UAPG2/G3] Enable multi-hop wireless uplink on all (G2/G3) UAPs.
[UAPG2/G3] Fix a couple issues with fast roaming when open SSIDs are also present.
[nanoHD] Improve 2.4GHz auto channel selection.
[nanoHD] Stability and performance improvements.
[nanoHD] Fix Ethernet status reporting.
[UAP] Fix a print issue with stainfo, where RSSI bleeds into TX rate.
[UAP] Fix TX retry accounting.
[UAP] Numerous improvements to Wi-Fi happiness/satisfaction reporting.
[UAP] Various bug fixes and improvements.
[USW] Various bug fixes and improvements.
[HW] Several fast-apply provisioning improvements.
[HW] Unify several modules across various UniFi platforms (UAP, USW and USG).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
GJ007 schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:56:
Bij vrienden een netwerk aan het opzetten, vooral goeie WiFi dekking en stabiel was een eis.

Zullen 3-4 ACpro’s worden (reeds 5 aangeschaft door ze),
Maar nu zit ik een beetje in dubio met welke switch ik ze aanraad, de 150-8P is eigk wat aan de krappe kant; er komen 3x2 vaste aansluitingen bij, en om ze nu een 150w-8P en een 6P unifi switch aan te raden; voor 300€... terwijl ze niks van die functies nodig zijn, vind ik wat moeilijk te verkopen.

Dit een alternatief; pricewatch: Linksys LGS116P?

Ze gaan voor xs4all; de originele router mag het regelen; IPTV gaat via een patch paneel in de MK naar de router, overig netwerk dus via die linksys was het idee...
Ik heb zelf thuis een US-8-150W hangen, door wat aanpassingen werden de poorten idd te krap, maar ik had op de zaak nog wat 1000T SFP modules liggen die we niet meer gebruikte, dus in de SFP poorten gewoon 2 extra UTP gigabit poorten, oke geen POE maar voor Uplink en NAS werkt het prima.
(wel mee eens dat t een beetje knullig is als t net nieuw is ja)

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Powermage schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:17:
[...]

Ik heb zelf thuis een US-8-150W hangen, door wat aanpassingen werden de poorten idd te krap, maar ik had op de zaak nog wat 1000T SFP modules liggen die we niet meer gebruikte, dus in de SFP poorten gewoon 2 extra UTP gigabit poorten, oke geen POE maar voor Uplink en NAS werkt het prima.
(wel mee eens dat t een beetje knullig is als t net nieuw is ja)
Lijkt mij inderdaad alleen handig als last resort bij uitbreiden. Als je initiële setup al gebruikt maakt van SFP omdat je anders poorten te weinig hebt is de kans wel heel groot dat je binnen een relatief korte tijd alsnog tegen problemen aanloopt.

Zo heb ik ook maar een USW 16 gekocht omdat ik al 7 WCDs erop ging aansluiten. Deze zijn niet permanent in gebruik, maar om een USW-8 meteen helemaal vol te proppen (dus 7 downlinks + 1 uplink) vindt ik dan ook weer zoiets. Een keer een extra apparaat toevoegen en je hebt al pech (ok, dan initieel op te lossen met SFP, maar als je die meteen ook al vol zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-08 07:34

GJ007

:)

RobertMe schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:22:
[...]

Lijkt mij inderdaad alleen handig als last resort bij uitbreiden. Als je initiële setup al gebruikt maakt van SFP omdat je anders poorten te weinig hebt is de kans wel heel groot dat je binnen een relatief korte tijd alsnog tegen problemen aanloopt.

Zo heb ik ook maar een USW 16 gekocht omdat ik al 7 WCDs erop ging aansluiten. Deze zijn niet permanent in gebruik, maar om een USW-8 meteen helemaal vol te proppen (dus 7 downlinks + 1 uplink) vindt ik dan ook weer zoiets. Een keer een extra apparaat toevoegen en je hebt al pech (ok, dan initieel op te lossen met SFP, maar als je die meteen ook al vol zet)
was ook een beetje mijn gedachten; direct 3x2 wcd's plus 3 AP's ... dan kun je al niet alles aansluiten... dus een 16p switch lijkt me prima te verdedigen.
word lastig om iemand op afstand uit te leggen hoe je moet patchen, als ze 0,0 kaas van netwerken etc hebben gegeten...
hoop dat ze het er voor overhebben, anders word het gewoon een budget poe switch en dan maar de IPTV bij in de router, is niet fraai, maar het zal werken.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik kom er niet uit!

Heb een ERL-3 met de volgende LAN instellingen;
Subnet:10.0.0.0/24
Range Start:10.0.0.38
Range End:10.0.0.243
Unifi Controller:10.0.0.5
Router:10.0.0.1
DNS 1:10.0.0.5
DNS 2:1.1.1.1
Status:Enabled
10.0.0.5 is een kleine Debian server waar Pi-Hole op draait die momenteel geconfigureerd is om na het eventueel niet te blocken van een request, naar een localhost:5353 uBound process doorstuurd die momenteel als recursive DNS is ingesteld. Dit puur als privacy overweging zodat zowel mijn provider als DNS provider geen profiel van mij kan maken.

Hoe dan ook, vanmorgen kijkend naar de Pi-Hole log zag ik vannacht van ~2-4 een piek netwerk gebruik veroorzaakt door mijn chromecast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dwl37JMzpUNpicUIqmUEmJkV/thumb.png
Al googlend kwam ik erachter dat de chromecast hardcoded 8.8.8.8 DNS servers gebruikt ?!?! De server van google zal er wel uit gelegen hebben waardoor hij op fallback wel mijn Pi-Hole heeft gebruikt.

Ik deel mijn Pi-Hole DNS natuurlijk niet voor jan doedel uit via DHCP. Ik wil geen DNS requests uitsturen op die manier en al helemaal niet unencrypted.

Als ik 8.8.8.8 ga blocken zullen er ongetwijfeld rare dingen gaan gebeuren. Google staat daar al wel vol mee. Klaarblijkelijk kan je via een beetje router DNS requests NATten zodat de client niet eens door heeft dat hij niet meer de 8.8.8.8 vraagt.

IK heb de info op deze site;
https://scotthelme.co.uk/...vices-on-my-home-network/

Omgebouwd naar de volgende command op mijn ERL-3;
set service nat rule 100 description "Force all other LAN DNS Requests to Pi-Hole"
set service nat rule 100 destination address 8.8.8.8
set service nat rule 100 destination port 53
set service nat rule 100 inbound-interface eth1
set service nat rule 100 inside-address address 10.0.0.5
set service nat rule 100 inside-address port 53
set service nat rule 100 log disable
set service nat rule 100 protocol tcp_udp
set service nat rule 100 type destination
Maar ik krijg het niet werkend. Zie hieronder;
dns_debug

Als ik gathering.tweakers.net resolve met de standaard server, dan doet hij het.
Forceer ik via 8.8.8.8 dan time-out

Links staat de log (tijdelijk aan) tijdens het request. (10.0.0.63 is overigens mijn chromecast, die gelijk mee doet in de rule count)

Waar zit mijn foutje? Iemand een pointer, oplossing, tip, idee?

ps. ik had eerst !10.0.0.5 wat niet werkte, daarom eerst even de focus op 8.8.8.8 Zodra dat werkt zal !10.0.0.5 ook wel werken. Hoe dan ook dat ik het eind doel.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemis
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:00
Ziet er naar uit dat Ubiquiti zich ook gaat richten op Access Control Systems met RFID!

https://community.ubnt.co...ntrol-System/ba-p/2326535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Stemis schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:37:
Ziet er naar uit dat Ubiquiti zich ook gaat richten op Access Control Systems met RFID!

https://community.ubnt.co...ntrol-System/ba-p/2326535
Zal alles te maken hebben met het aannemen van de HomeAssistant developer. Wellicht om op die manier mFi weer nieuw leven in te blazen.

Denk ook dat het nu de tijd daarvoor is en met HASS als software laag (al dan niet naar Unifi/UNMS schil/standaard gebracht) en de toch steeds goede hardware van Ubiquiti heb je denk ik een goude formule te pakken.

- Cloudkey / Homey achtigh hardware HUB
- Hele zooi aan mFi actige hardware voor in huis. (of op de zaak "EoT")

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-01 19:51
Ik heb twee Unifi US48 switchen met daarin UF-MM-10G SFP+ modules in de SFP+ poort. Op de een of andere manier krijg ik geen link als ik de kabel die door het gebouw loopt gebruik. Zelfs niet als ik de negotiatie op 1gbit zet ipv automatisch. Direct kabeltje tussen de twee switchen werkt wel.

Ook als ik een glaspaar gebruik uit dezelfde glasbundel waar twee oude HP switchen op staan waarvan ik weet dat het werkt krijg ik geen link.

Ik heb al verschillende patchkabels gebruikt en zelfs een andere switch maar ik rijg geen link tussen die twee Unifi switchen.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 01:46:
[...]

Nee, eigenlijk niet meer naar gekeken,. Heb je tips ?
Ik zal vanavond wat screenshots maken, het is eigenlijk vrij simpel :)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Agima! schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:49:
Ik heb twee Unifi US48 switchen met daarin UF-MM-10G SFP+ modules in de SFP+ poort. Op de een of andere manier krijg ik geen link als ik de kabel die door het gebouw loopt gebruik. Zelfs niet als ik de negotiatie op 1gbit zet ipv automatisch. Direct kabeltje tussen de twee switchen werkt wel.

Ook als ik een glaspaar gebruik uit dezelfde glasbundel waar twee oude HP switchen op staan waarvan ik weet dat het werkt krijg ik geen link.

Ik heb al verschillende patchkabels gebruikt en zelfs een andere switch maar ik rijg geen link tussen die twee Unifi switchen.

Iemand tips?
Dan is je gebouw bekabeling toch gewoon defect? Heb je wel onderscheid in multimode en single mode en de daarbij behorende maximale lengtes gerespecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08

Iemand tips?
De kabels die niet werken zijn multimode kabels?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
stormfly schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:06:
[...]
Dan is je gebouw bekabeling toch gewoon defect? Heb je wel onderscheid in multimode en single mode en de daarbij behorende maximale lengtes gerespecteerd?
Je zou het zeggen ja, maar dan is het toch gek dat een HP switch wel gewoon een link geeft over hetzelfde paar? Hij is 172 meter van het type 8x50/125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
MewBie schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:10:
[...]

De kabels die niet werken zijn multimode kabels?
Klopt... De patchkabels aan beide kanten zijn multimode. En als ik die patchkabel direct tussen de switch doe werkt het.

[ Voor 24% gewijzigd door Agima! op 24-04-2018 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Agima! schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:28:
[...]

Je zou het zeggen ja, maar dan is het toch gek dat een HP switch wel gewoon een link geeft over hetzelfde paar? Hij is 172 meter van het type 8x50/125
Ik volg je niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
In het gebouw zijn twee patchruimtes. Deze zijn verbonden met die 8x50/128 kabel. Totaal kan ik dus vier keer iets aansluiten.

Twee paren zijn aan beide kanten al in gebruik door HP switchen. Werkt goed. Nu wil ik deze gaan vervangen voor Unifi. In eerste instantie wil ik het HP gedeelte in tact houden en het dus daarnaast opbouwen. Dat zou moeten kunnen want maar de helft van de glasparen zijn nog vrij.

Dat werkt niet... Zelfs als ik het glas uit die HP trek en in die Unifi SFP+ doe... Geen link :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
Het zou kunnen dat de combinatie van SFP en kabel er net 1 is die niet lekker werkt.

[ Voor 68% gewijzigd door MewBie op 24-04-2018 15:05 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Agima! schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:35:
[...]
Dat werkt niet... Zelfs als ik het glas uit die HP trek en in die Unifi SFP+ doe... Geen link :-(
Welk type SFP heb je gekocht voor de UniFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
stormfly schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:03:
[...]
Welk type SFP heb je gekocht voor de UniFi?
Ubiquiti UF-MM-10-G SFP+ Module Multimode 10G SFP+ 2x LC

https://www.routershop.nl...-module-20-pack/pid=53298

[ Voor 15% gewijzigd door Agima! op 24-04-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aai tja dan is je lengte te lang, je kan max tot 82 meter over OM2 kabel.
https://www.lanshack.com/...s-Speed-and-Distance.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
stormfly schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:22:
[...]
Aai tja dan is je lengte te lang, je kan max tot 82 meter over OM2 kabel.
https://www.lanshack.com/...s-Speed-and-Distance.aspx
Dat is een tegenvaller ja...

Voor 10Gbit wel, maar 1Gb zou toch moeten kunnen? Auto negotiate staat aan en zelfs als ik hem met de hand op 1Gbit forceer blijft die link down. :-(

Terwijl die oude HP meuk gewoon werkt op 1Gbit.

Ik zie trouwens op de kabel OM3B008UPU-C dus ik denk dat het zo'n OM3 (laser optimised) kabel is. Volgens het overichtje zou die 300 meter aan moeten kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Agima! op 24-04-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een sfp is 10 of 1G dat is niet in te stellen in de gui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
stormfly schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:33:
Een sfp is 10 of 1G dat is niet in te stellen in de gui.
Als ik via de GUI de poort selecteer en dan via het tab ports naar link negotion ga dan kan ik dit op handmatig zetten en vervolgens 1Gbit of 10Gbit kiezen. Is dat niet de juiste manier om het te doen dan?

UM3 kabel zou 300 meter aankunnen op 10Gbit volgens het lijstje wat je me stuurde. Of ondersteunen die SFP+ modules die ik heb geen laser optimised? Ik kan het nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Agima! schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:43:
[...]

Als ik via de GUI de poort selecteer en dan via het tab ports naar link negotion ga dan kan ik dit op handmatig zetten en vervolgens 1Gbit of 10Gbit kiezen. Is dat niet de juiste manier om het te doen dan?

UM3 kabel zou 300 meter aankunnen op 10Gbit volgens het lijstje wat je me stuurde. Of ondersteunen die SFP+ modules die ik heb geen laser optimised? Ik kan het nergens terugvinden.
OM3 kabel dan moet je nieuwe gebouw bekabeling laten trekken.

Nee een SFP is vanuit de fabriek 10 of 1G: lees je moet nieuwe 1G's kopen als je naar 1G wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
stormfly schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:44:
[...]

OM3 kabel dan moet je nieuwe gebouw bekabeling laten trekken.

(...)
Op de kabel staat OM3B008UPU-C dus het zou toch een OM3 kabel moeten zijn lijkt me. Gelukkig hoeft die niet vervangen te worden. :-) Ik kan natuurlijk 1Gbit SFPs kopen, is een plan. Dat zou kunnen verklaren dat die HP het wel doet.

Maar zouden er nog andere dingen kunnen zijn om toch die 10Gbit te halen (of zelfs 1Gbit)? Die kabel zou het aan moeten kunnen volgens de tabel.

[ Voor 4% gewijzigd door Agima! op 24-04-2018 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Agima! schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:51:
Op de kabel staat OM3B008UPU-C dus het zou toch een OM3 kabel moeten zijn lijkt me.
Is 'ie aqua van kleur? (blauw/groen) OM2 (en OM1) zijn oranje,

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
burne schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:21:
[...]

Is 'ie aqua van kleur? (blauw/groen) OM2 (en OM1) zijn oranje,
De patchkabels die ik gebruik zijn inderdaad prachtig Aqua :-) Ook even getest met een orange OM2 kabel maar dat maakt geen verschil. Ik heb voor de zekerheid even twee nieuw OM3 patchkabels besteld. Maar ik verwacht er niet veel van want deze trek ik ook net uit de verpakking :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Agima! schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:30:
Ik heb voor de zekerheid even twee nieuw OM3 patchkabels besteld.
Wat je nog kunt proberen is lokaal en remote loopjes maken. Sluit de switch aan de 'verre' kant gewoon aan, en verbind op het patchpaneel voor je de beide vezels met elkaar. Als je link krijgt is de optic en de kabel goed. Als je geen link krijgt kun je op de verre optic zelf ingang met uitgang doorverbinden. Krijg je wel link, dan is het de vezel, als je geen link krijgt de optic. Met omgekeerd testen kun je hetzelfde herhalen voor de lokale switch.

Als je met loopbacks beide kanten op link krijgt maar niet met alle switches aangesloten, dan heb je optics in verschillende kleuren :+

(Loopback-tests kun je met alle optics veilig maken, behalve die voor extreme afstanden. 40-120 kilometer.. Daar kan het ook, als je genoeg demping inbouwt met een stel dempertjes. Zonder demper frituur je de fotodiode in de ontvanger..)

Oh, en ik weet niet of je tot die gelukkige mensen behoort, maar 850nm kunnen sommige mensen (waaronder ondergetekende) zien. In een van de twee poorten van de optic zie je een donkerrood sterretje, en uit de kabel komt ook rood licht. De kant van de kabel waar licht uitkomt moet in het gat van de optic waar geen licht uitkomt. Soms zitten vezels gewisseld. Als je geen 850nm ziet zou je de camera van je telefoon kunnen gebruiken.

850nm telt als zichtbaar licht (omdat het de wegkijk-reflex van je oog triggered als het teveel licht is) en wat er uit de gemiddelde optic komt is 0,1mW dus in dit geval is kijken veilig als je kort kijkt en meer dan 20 centimeter afstand tussen de optic en je oog houdt.

[ Voor 26% gewijzigd door burne op 24-04-2018 18:20 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronniedokkie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 16:44
Hallo allen,

Ik ben ten einde raad dus hoop dat iemand in dit forum nog een gouden tip heeft.
Mijn probleem is dat mijn download snelheid traag is op zowel mijn AP AC PRO als mijn AP AC LR.

Dit probleem heb ik al in de ubiquiti community gegooid maar daar kwam geen oplossing uit helaas.
Het hele probleem heb ik daar voor zover ik weet uitgewerkt: https://community.ubnt.co...speed/m-p/2270765#M282922

In de eerste post staat ook mijn huidige setup. Mijn USG, 2 AP's en 2 switches zijn voorzien van de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:30:

Probeer eens zonder een destination port:
code:
1
2
3
4
5
6
7
set service nat rule 100 destination address !10.0.0.5
set service nat rule 100 log enable

Daarbij zijn je rules in je post anders dan uit je plaatje en dan ook weer anders dan de tutorial die je aanhaalt.
Bovenstaande gaat wel werken.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

ronniedokkie schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:28:
Hallo allen,

Ik ben ten einde raad dus hoop dat iemand in dit forum nog een gouden tip heeft.
Mijn probleem is dat mijn download snelheid traag is op zowel mijn AP AC PRO als mijn AP AC LR.

Dit probleem heb ik al in de ubiquiti community gegooid maar daar kwam geen oplossing uit helaas.
Het hele probleem heb ik daar voor zover ik weet uitgewerkt: https://community.ubnt.co...speed/m-p/2270765#M282922

In de eerste post staat ook mijn huidige setup. Mijn USG, 2 AP's en 2 switches zijn voorzien van de laatste firmware.
Zo te zien nog niet geprobeerd met 80mhz op 5ghz? Dat is het meest voor de hand liggende. Wat versta je onder de laatste firmware? De laatste beta? 3.9.31 of 3.9.27? Welke controller?

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo allen,

Je zit denk ik op 2.4.Ghz ipv 5. Zet het vermogen van 2.4Ghz eens op laag en dat van 5Ghz op hoog en dan voor al je AP's.

Denk dat je probleem dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kom er niet uit!

Hoe dan ook, vanmorgen kijkend naar de Pi-Hole log zag ik vannacht van ~2-4 een piek netwerk gebruik veroorzaakt door mijn chromecast.
[afbeelding]
Al googlend kwam ik erachter dat de chromecast hardcoded 8.8.8.8 DNS servers gebruikt ?!?! De server van google zal er wel uit gelegen hebben waardoor hij op fallback wel mijn Pi-Hole heeft gebruikt.

Ik deel mijn Pi-Hole DNS natuurlijk niet voor jan doedel uit via DHCP. Ik wil geen DNS requests uitsturen op die manier en al helemaal niet unencrypted.
Een Chromecast is inderdaad een heel erg irritant apparaat in je netwerk :|
Echt een hekel aan dat ding, maar je kan tegenwoordig helaas niet zonder...
Als ik 8.8.8.8 ga blocken zullen er ongetwijfeld rare dingen gaan gebeuren. Google staat daar al wel vol mee. Klaarblijkelijk kan je via een beetje router DNS requests NATten zodat de client niet eens door heeft dat hij niet meer de 8.8.8.8 vraagt.
Mijn DrayTek router doet het volgende :
- Alle inkomende verkeer richting 8.8.8.8 doorsturen naar het IP van de Pi-Hole.
- Alle inkomende verkeer richting 8.8.4.4 doorsturen naar het IP van de Pi-Hole.

Je zou dit in de EdgeRouter misschien kunnen doen met wat IP ROUTE regeltjes :
https://community.ubnt.co...Route-How-To/td-p/1371250

Bij mij ziet het er zo uit :
DNS STATIC ROUTE voor Chromecast en Google meuk en DNS STATIC ROUTE voor Chromecast en Google meuk - 2

Succes! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Jeroen_ae92 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:47:
[...]

Probeer eens zonder een destination port:
code:
1
2
3
4
5
6
7
set service nat rule 100 destination address !10.0.0.5
set service nat rule 100 log enable

Daarbij zijn je rules in je post anders dan uit je plaatje en dan ook weer anders dan de tutorial die je aanhaalt.
Bovenstaande gaat wel werken.
Bedankt Jeroen, ik had er tegen die tijd echt al weer een zooitje van gemaakt :9

De boel weer weggegooid en opnieuw begonnen en het werkt. Moet wel zeggen, dat het als test via het dig command op mijn server waar dus ook Pi-Hole op draait nog steeds niet werkt, maar dat zal wel een localhost dingentje zijn. Niet belangrijk verder, chromecast gaat door mijn Pi-Hole.
nero355 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:54:
[...]

Een Chromecast is inderdaad een heel erg irritant apparaat in je netwerk :|
Echt een hekel aan dat ding, maar je kan tegenwoordig helaas niet zonder...

[...]

Mijn DrayTek router doet het volgende :
- Alle inkomende verkeer richting 8.8.8.8 doorsturen naar het IP van de Pi-Hole.
- Alle inkomende verkeer richting 8.8.4.4 doorsturen naar het IP van de Pi-Hole.

Succes! :)
Inderdaad, man man man wat een netwerk verkeer komt er van dat ding door mijn Pi-Hole heen ?!?!?

Ik blok nu AL het DNS verkeer wat niet 10.0.0.5 is. Wil je op mijn netwerk, gebruik je mijn netwerk instellingen. Klaar! Ook gasten en dergelijke. Die kunnen nu in ieder geval niet meer "tweaken" en andere DNS servers handmatig instellen.

Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 10:21

databeestje

Von PrutsHausen

Iemand tips?
In het geval van SFP+ modules voor 10G kan je deze niet op 1G zetten, deze hebben een vaste snelheid.

Voor multimode zijn er een paar verschillende opties, we gebruiken hier van HP met 1G de SR MM modules, maar met 10G de LRM MM modules. De LRM varianten gebruiken in combinatie met onze oudere MM kabel van ~100 meter namelijk een ander modulatie, maar wel op 850nm. Dat zijn de X132 SFP+ modules. Ze gooien welicht een unsupported transceiver melding, maar mijn inziens kan je dat negeren.

We zijn er overigens ook achter gekomen dat als de lengte niet te lang is je ook weg kan komen met SM SFP+ modules over ~220 meter multimode glas. Dat was overigens puur toeval. We hebben hiervoor wel de 3rd party branded SFP+ gebruikt van Skylane Optics (60 euro p/s) omdat de originele HP variant meer dan 1000 euro is.

Vergeet niet dat als de patch kabels recht of cross zijn dat je wellicht even de aders om moet draaien zodat het licht in de juiste kant van de transceiver eindigt. De oude MM patchkabels hier zijn ST LC, dus die kan ik makkelijk draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik zit met een schuin oog te kijken naar de US-48 i.c.m. US-16-XG om mijn serverrackje thuis te voorzien van een drastische upgrade naar veel meer poorten en 10G tussen de storage en de ESXi bakjes. Ik lees her en der dat de 16-XG modellen niet altijd even betrouwbaar zijn qua verbindingen met netwerkkaarten. Wat zijn jullie ervaringen?

Heeft iemand toevallig een idee over de combo MikroTik CRS326-24G-2S+RM i.c.m. MikroTik CRS317-1G-16S+RM als alternatief?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Cloudkey besteld, om zo op afstand mijn 3 APs te beheren, niet omdat het nodig is, maar omdat het leuk is :)
Ik heb dan straks een Cloudkey, 2 AP lites, en 1 AP LR, is er een POE switch die al deze apparaten kan poweren?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VonFoX schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:23:
Cloudkey besteld, om zo op afstand mijn 3 APs te beheren, niet omdat het nodig is, maar omdat het leuk is :)
Ik heb dan straks een Cloudkey, 2 AP lites, en 1 AP LR, is er een POE switch die al deze apparaten kan poweren?
Hoe oud zijn je APs? Als die 802.3af ondersteunen (als je de doos nog hebt kijk even of de blauwe "Now supports 802.3af" sticker erop zit) kun je gaan voor de UniFi Switch 8 60W. Deze kan tot 4 apparaten van PoE (802.3af dus) voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik vermoed dat geen van mijn APs 802.3af ondersteunt :(

Yo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VonFoX schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:48:
Ik vermoed dat geen van mijn APs 802.3af ondersteunt :(
Dan wordt het iets duurder, en kun je voor de UniFi Switch 8-150W gaan. Deze doet passive 24V, 802.3af (PoE), en 802.3at (PoE+). Daarnaast ondersteund deze ook alle drie die varianten op alle 8 de poorten i.p.v. maar op 4. Daarnaast zou je voor voorgaande switch kunnen gaan met de Instant 802.3af convertor (3 stuks dan). Deze zet 802.3af om naar passive 24V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Kijk deze eens, dan weet je alles
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=O9_34dCrFFc]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
winwiz schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:18:
Kijk deze eens, dan weet je alles
[video]
Deze link is denk ik ook wel handig: https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/115000263008
Staat eigenlijk alles in wat je moet weten mbt POE voordat je ubiquiti apparatuur koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

ed1703 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:50:
[...]
Deze link is denk ik ook wel handig: https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/115000263008
Staat eigenlijk alles in wat je moet weten mbt POE voordat je ubiquiti apparatuur koopt.
The UAP-AC-LR/LITE were revised after date code 1638/around Sept. 2016, subsequent units support 802.3af in addition to 24V passive.

Hoe weet ik (behalve doos) of de mijne van na Sept 2016 zijn?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 10:21

databeestje

Von PrutsHausen

VonFoX schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:00:
[...]

The UAP-AC-LR/LITE were revised after date code 1638/around Sept. 2016, subsequent units support 802.3af in addition to 24V passive.

Hoe weet ik (behalve doos) of de mijne van na Sept 2016 zijn?
Sticker met mac adres aan de onderzijde heeft een datum code voor het mac adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

databeestje schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:04:
[...]

Sticker met mac adres aan de onderzijde heeft een datum code voor het mac adres
Gaan we dat checken!

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:07:
[...]

Deze dus: https://help.ubnt.com/hc/...-my-MAC-ID-and-Date-Code-

Wat me wel verbaasd is dat deze datum blijkbaar niet bekend is binnen het OS en je deze dus niet kunt opvragen via SSH/Controller/...
Mij ook, dat impliceert dat je de unit al op je desk moet hebben leggen bij het aanmelden van een RMA. Want even een datacode vanaf het plafond lezen is vrij omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er niet uit!

[...]

10.0.0.5 is een kleine Debian server waar Pi-Hole op draait die momenteel geconfigureerd is om na het eventueel niet te blocken van een request, naar een localhost:5353 uBound process doorstuurd die momenteel als recursive DNS is ingesteld. Dit puur als privacy overweging zodat zowel mijn provider als DNS provider geen profiel van mij kan maken.

[afbeelding]

IK heb de info op deze site;

Omgebouwd naar de volgende command op mijn ERL-3;

[...]

Maar ik krijg het niet werkend. Zie hieronder;
[afbeelding]

Als ik gathering.tweakers.net resolve met de standaard server, dan doet hij het.
Forceer ik via 8.8.8.8 dan time-out

Links staat de log (tijdelijk aan) tijdens het request. (10.0.0.63 is overigens mijn chromecast, die gelijk mee doet in de rule count)

ps. ik had eerst !10.0.0.5 wat niet werkte, daarom eerst even de focus op 8.8.8.8 Zodra dat werkt zal !10.0.0.5 ook wel werken. Hoe dan ook dat ik het eind doel.
Is jou dit inmiddels gelukt? Ik heb een USG met diverse regels maar ik krijg nu deze fout als ik dig probeer:

code:
1
;; reply from unexpected source: 192.168.1.3#53, expected 8.8.8.8#53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-09 10:01
Hallo allen,

Toevallig IPTV decoders in je netwerk? Initieel had ik ook beroerde en instabiele throughput op de UniFi AP's met de KPN decoders in mijn network, omdat de AP's aanslaan op de IGMP multicast packets vanuit de decoder. IGMP snooping lost dit probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

>:)
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:42:
[...]

Is jou dit inmiddels gelukt? Ik heb een USG met diverse regels maar ik krijg nu deze fout als ik dig probeer:

code:
1
;; reply from unexpected source: 192.168.1.3#53, expected 8.8.8.8#53
Moet de boel nog even goed testen, maar lijkt te werken.

Als jij een USG hebt kun je wellicht beter op deze manier te werk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:13:
>:)
[...]

Moet de boel nog even goed testen, maar lijkt te werken.

Als jij een USG hebt kun je wellicht beter op deze manier te werk gaan.
Die heb ik gevolgd. Daar hebben mensen ook dezelfde fout in de logs. Maar de schrijver reageert er niet op.

Edit: in de comments staat de juiste configuratie verstopt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
{
   "service": {
      "nat": {
         "rule": {
            "1": {
               "description": "DNS Redirect",
               "destination": {
                  "port": "53"
               },
               "inbound-interface": "eth1",
               "inside-address": {
                  "address": "192.168.1.3"
               },
               "source": {
                  "address": "!192.168.1.3"
               },
               "log": "disable",
               "protocol": "tcp_udp",
               "type": "destination"
            },
            "6000": {
               "description": "Translate DNS to Internal",
               "destination": {
                  "address": "192.168.1.3",
                  "port": "53"
               },
               "log": "disable",
               "outbound-interface": "eth1",
               "protocol": "tcp_udp",
               "type": "masquerade"
            }
         }
      }
   }
}

Dat levert dit op:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Mac-mini:~ $ dig stats.redditmedia.com @8.8.8.8

; <<>> DiG 9.10.6 <<>> stats.redditmedia.com @8.8.8.8
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 60458
;; flags: qr aa rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 4096
;; QUESTION SECTION:
;stats.redditmedia.com.     IN  A

;; ANSWER SECTION:
stats.redditmedia.com.  2   IN  A   192.168.1.3

;; Query time: 57 msec
;; SERVER: 8.8.8.8#53(8.8.8.8)
;; WHEN: Wed Apr 25 19:22:38 CEST 2018
;; MSG SIZE  rcvd: 66

Geblokkeerd, zoals je ziet. Thanks!

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronniedokkie
stormfly schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:47:
[...]

Je zit denk ik op 2.4.Ghz ipv 5. Zet het vermogen van 2.4Ghz eens op laag en dat van 5Ghz op hoog en dan voor al je AP's.

Denk dat je probleem dan weg is.
Dat zijn dus van die opties die ik allemaal al geprobeerd heb. Allemaal verschillende radiokanalen, uiteraard de buurt gescand voor drukke kanalen. En verschillend zendvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronniedokkie
doc schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:22:
[...]

Zo te zien nog niet geprobeerd met 80mhz op 5ghz? Dat is het meest voor de hand liggende. Wat versta je onder de laatste firmware? De laatste beta? 3.9.31 of 3.9.27? Welke controller?
Ja die 80mhz heb ik ook geprobeerd.
Het rare is dus dat de snelheid gekelderd is zonder dat ik iets aan de instellingen heb veranderd. En ik kreeg in het begin netjes 200Mbps down en 20Mbps down.
Ik gebruik controller versie 5.7.20
USG versie 4.4.18.5052168
AP AC LR en de AC PRO en de switches versie 3.9.27.8537

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Kan je je 'Show System Config' hier posten, @ronniedokkie ? Kan je vinden onder Settings, Maintenance. En tussentijds kan je testen met alle advanced settings op disabled.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
5.7.23 is uit b.t.w.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:33:
[...]

Al een tijdje toch? En 5.7.25 is al een tijdje uit als stable candidate
Wellicht was die nog niet officieel gepusht naar de downloads pagina, enkel via de blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
databeestje schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:08:
[...]

In het geval van SFP+ modules voor 10G kan je deze niet op 1G zetten, deze hebben een vaste snelheid.

Voor multimode zijn er een paar verschillende opties, we gebruiken hier van HP met 1G de SR MM modules, maar met 10G de LRM MM modules. De LRM varianten gebruiken in combinatie met onze oudere MM kabel van ~100 meter namelijk een ander modulatie, maar wel op 850nm. Dat zijn de X132 SFP+ modules. Ze gooien welicht een unsupported transceiver melding, maar mijn inziens kan je dat negeren.
10Gbase-LRM werkt op 1310nm, 10Gbase-SR op 850nm

Met 10Gbase-LRM kun je tot 220m overbruggen, ook over het oudere (oranje) OM1 of OM2.
Wel moet je dan mode-conditioning kabels toepassen.

wat betreft unsupported meldingen: bij veel vendors zit er of geen check op, of kun je dit uitzetten.
Makkeljiker is om gewoon de optics te laten coden voor de switch die je wilt gebruiken.
We zijn er overigens ook achter gekomen dat als de lengte niet te lang is je ook weg kan komen met SM SFP+ modules over ~220 meter multimode glas. Dat was overigens puur toeval. We hebben hiervoor wel de 3rd party branded SFP+ gebruikt van Skylane Optics (60 euro p/s) omdat de originele HP variant meer dan 1000 euro is.

Vergeet niet dat als de patch kabels recht of cross zijn dat je wellicht even de aders om moet draaien zodat het licht in de juiste kant van de transceiver eindigt. De oude MM patchkabels hier zijn ST LC, dus die kan ik makkelijk draaien.
Mjah, werken is 1, maar of je dat wilt..... Een ethernetkabel van 150m *kan* ook werken....
Agima! schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:26:
[...]

Dat is een tegenvaller ja...

Voor 10Gbit wel, maar 1Gb zou toch moeten kunnen? Auto negotiate staat aan en zelfs als ik hem met de hand op 1Gbit forceer blijft die link down. :-(

Terwijl die oude HP meuk gewoon werkt op 1Gbit.

Ik zie trouwens op de kabel OM3B008UPU-C dus ik denk dat het zo'n OM3 (laser optimised) kabel is. Volgens het overichtje zou die 300 meter aan moeten kunnen.
zie hierboven. Ook over oudere kabels kan 10G, maar dan moet je LRM optics icm mode conditioning kabels gebruiken.

Check wel eerst goed je kabels: Je zou niet de eerste zijn die bv OM3 patchkabels gebruikt op een OM1 backbone (of andersom)..

En als je twijfelt over demping: Een simpele optische powermeter kost 50 eur ofzo.
850nm kun je, zoals gezegd, (net) zien, maar dat zou ik absoluut niet doen. Als er toevallig geen 850 op staat en je kijkt erin.....

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 25-04-2018 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

SmokingCrop schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:42:
[...]

Wellicht was die nog niet officieel gepusht naar de downloads pagina, enkel via de blog.
Inmiddels wel gepusht (5.7.23)

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:10

Processorkoeler

Geen stock koeler

Jongens, ik heb een kort/klein probleempje.
Laatst een nieuw netwerk, modem in bridge; Unifi spul geinstalleerd:

2x AP-AC Lite
1x USG
1x Switch 8 60W

netwerkopstelling:
Laptop > Switch > USG > Modem
Modem geeft WAN-IP naar USG, USG krijgt dit IP (en werkt, ik kan pingen, et cetera). Ik heb de USG adopted, alles werkte.

Even later is mijn USG in de controller disconnected. Echter werkt alles nog... echt raar.
Ik kan 192.168.1.1 pingen, alleen SSH werkt niet, webinterface werkt niet, en de controller zegt nu ook 'adoption failed' terwijl ik niets heb veranderd.

Ik irriteer me eigenlijk mateloos aan die USG, adopten is echt een nachtmerrie met dit ding. Oh, en de Ubiquiti tool (chrome) zegt ook dat ie al managed is dus ik kan niet opnieuw adopten.
Is dit een bug? Alles werkt blijkbaar, want ik heb gewoon internet. DHCP werkt, et cetera. Wat doe ik fout of wat is er eventueel mis? LED brandt ook gewoon blauw, het lijkt dus alsof de controller denkt dat hij niet adopted is, terwijl dit wel zo is.

Al gedaan

- Reboot (alles)
- SSH naar USG (werkt niet, krijg geen verbinding. Geen refused, maar gewoon timeout)
- webinterface naar USG (timeout)
- Pingen werkt
- WAN werkt, ik heb internet
- DHCP werkt, statische IP's ook

Ik heb alles in 192.168.1.x/24, geen andere subnetten, VLANs, special configuraties et cetera.

edit:

Controller 'forget' doen in de controller werkt ook niet. USG blijft gewoon blauwe LED, alsof hij niks heeft ontvangen van de controller. Kan 'm ook niet benaderen!

edit2:

Factory reset, opnieuw geadopted. Werkt, alleen kun krijg ik een error over een STUN poort, voorheen nog nooit gehad. Raar....

edit3:

10 minuten wachten, alles werkt. Ik vind dit leuk spul, maar wellicht voor anderen die nieuw met UniFi USG/Switch zijn; het adopten is even vervelend en niet alles werkt gelijk direct. Of ik doe iets fout (denk het niet, maar kan zomaar); of er zitten nog wat kinderfoutjes in. In ieder geval, na hier en daar 3x 'hetzelfde' doen werkt alles wel zoals het hoort. Apart!

Dit is een lange post, maar misschien voor degene die hetzelfde probleem ervaren wel handig om te laten staan voor troubleshooting.

[ Voor 23% gewijzigd door Processorkoeler op 26-04-2018 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Processorkoeler schreef op donderdag 26 april 2018 @ 00:18:
Jongens, ik heb een kort/klein probleempje.
Laatst een nieuw netwerk, modem in bridge; Unifi spul geinstalleerd:

2x AP-AC Lite
1x USG
1x Switch 8 60W

netwerkopstelling:
Laptop > Switch > USG > Modem
Modem geeft WAN-IP naar USG, USG krijgt dit IP (en werkt, ik kan pingen, et cetera). Ik heb de USG adopted, alles werkte.

Even later is mijn USG in de controller disconnected. Echter werkt alles nog... echt raar.
Ik kan 192.168.1.1 pingen, alleen SSH werkt niet, webinterface werkt niet, en de controller zegt nu ook 'adoption failed' terwijl ik niets heb veranderd.

Ik irriteer me eigenlijk mateloos aan die USG, adopten is echt een nachtmerrie met dit ding. Oh, en de Ubiquiti tool (chrome) zegt ook dat ie al managed is dus ik kan niet opnieuw adopten.
Is dit een bug? Alles werkt blijkbaar, want ik heb gewoon internet. DHCP werkt, et cetera. Wat doe ik fout of wat is er eventueel mis? LED brandt ook gewoon blauw, het lijkt dus alsof de controller denkt dat hij niet adopted is, terwijl dit wel zo is.

Al gedaan

- Reboot (alles)
- SSH naar USG (werkt niet, krijg geen verbinding. Geen refused, maar gewoon timeout)
- webinterface naar USG (timeout)
- Pingen werkt
- WAN werkt, ik heb internet
- DHCP werkt, statische IP's ook

Ik heb alles in 192.168.1.x/24, geen andere subnetten, VLANs, special configuraties et cetera.

edit:

Controller 'forget' doen in de controller werkt ook niet. USG blijft gewoon blauwe LED, alsof hij niks heeft ontvangen van de controller. Kan 'm ook niet benaderen!
Ik zou de USG even hard-resetten en opnieuw aan controller koppelen.
Gaat vaak sneller dan uit te zoeken wat er precies mis mee is. ^^

edit: je had al ge-edit

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 26-04-2018 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronniedokkie
johnbetonschaar schreef op woensdag 25 april 2018 @ 17:41:
[...]

Toevallig IPTV decoders in je netwerk? Initieel had ik ook beroerde en instabiele throughput op de UniFi AP's met de KPN decoders in mijn network, omdat de AP's aanslaan op de IGMP multicast packets vanuit de decoder. IGMP snooping lost dit probleem op.
Nee helaas. Ik heb Ziggo en heb overal coax aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Laatst online: 12-09 12:56

Fiets

A.K.A. Bambi

Sinds een paar dagen een UniFi Security Gateway, de controller geinstalleerd op mijn NAS. alleen nu nog even instellen zonder dat internet wordt onderbroken :-P

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Excuses als het wat ongeduldig overkomt, maar zijn hier mensen die ervaring hebben met het gebruik van de US-16-XG?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronniedokkie
lier schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:19:
Kan je je 'Show System Config' hier posten, @ronniedokkie ? Kan je vinden onder Settings, Maintenance. En tussentijds kan je testen met alle advanced settings op disabled.
Ik kan nog geen afbeeldingen uploaden dus weet niet hoe ik mijn config hier makkelijk kan plaatsen??
En hoe kan ik alle advanced settings op disabled zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@ronniedokkie Host even een plaatje bijeen willekeurige hoster. Moet vast lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronniedokkie
lier schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:11:
@ronniedokkie Host even een plaatje bijeen willekeurige hoster. Moet vast lukken...
Even kijken of het zo lukt;
System config.jpg:
http://gofile.me/3Dhd7/HC7xNhJjd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Zet in ieder geval "Enable connectivity monitor and wireless uplink" uit (Settings, Site), dit lost een hoop problemen op. Maak je gebruik van Cloud Access? En gebruik je een portal? En controleer of Fast Roaming (eigenschap onder wireless network) overal uit staat. Dan moet het een stuk beter gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronniedokkie
lier schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:52:
Zet in ieder geval "Enable connectivity monitor and wireless uplink" uit (Settings, Site), dit lost een hoop problemen op. Maak je gebruik van Cloud Access? En gebruik je een portal? En controleer of Fast Roaming (eigenschap onder wireless network) overal uit staat. Dan moet het een stuk beter gaan!
Ik heb eerst "Enable connectivity monitor and wireless uplink" uitgeschakeld. Speedtest haalt 139Mbps.
Vervolgens Cloud acces uitgeschakeld en nog een speedtest haalt 127Mbps.
Fast roaming had ik niet aan staan.
De snelheid op beidde AP's getest. TEvens is de snelheid ook zeer onstabiel. Gaat langzaam naar ongeveer 130 Mbps, vervolgens zakt de snelheid opeens naar 70Mbps en gaat dan weer langzaam omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Speedtest is heel erg leuk, om goede metingen te doen kan je veel beter iperf gebruiken. Stel nog even VHT80 in en pas eventueel DFS kanalen toe (zodat je geen interferentie tussen de accesspoints hebt. Tip hierbij: je kan de landinstellingen aanpassen om meer DFS kanalen beschikbaar te krijgen. Mag uiteraard niet...). Met wat voor client test je? Heb je je secutiry op WPA2 AES only staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ronniedokkie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:19:
[...]
De snelheid op beidde AP's getest. TEvens is de snelheid ook zeer onstabiel. Gaat langzaam naar ongeveer 130 Mbps, vervolgens zakt de snelheid opeens naar 70Mbps en gaat dan weer langzaam omhoog.
Dat klinkt gewoon als een volle ether, heb je al eens gescand wat je om je heen hebt zitten? 130Mbit is best netjes overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronniedokkie
stormfly schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:45:
[...]

Dat klinkt gewoon als een volle ether, heb je al eens gescand wat je om je heen hebt zitten? 130Mbit is best netjes overigens.
Uiteraard heb ik de omgeving gescand en zoveel is er hier niet in de buurt.
En na de allereerste installatie van mijn unifi netwerk haalde ik netjes 200 Mbps op de wifi. Van de een op de andere dag kelderde de snelheid en zoals gezegd is het zeer onstabiel. Op 2.4 GHz is de snelheid helemaal drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronniedokkie
lier schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:27:
Speedtest is heel erg leuk, om goede metingen te doen kan je veel beter iperf gebruiken. Stel nog even VHT80 in en pas eventueel DFS kanalen toe (zodat je geen interferentie tussen de accesspoints hebt. Tip hierbij: je kan de landinstellingen aanpassen om meer DFS kanalen beschikbaar te krijgen. Mag uiteraard niet...). Met wat voor client test je? Heb je je secutiry op WPA2 AES only staan?
Ik heb de VHT80 nogmaals geprobeerd op DFS kanalen, speedtest 120 Mbps.
Ik gebruik een Android telefoon met Wifi AC icm speedtest. Hiermee testte ik ook al in het begin toen ik gewoon 200Mbps haalde. Iperf resultaten staan op deze pagina:
https://community.ubnt.co...speed/td-p/2270765/page/2
Als security gebruik ik vanaf het begin WPA personal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lier schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:27:
Tip hierbij: je kan de landinstellingen aanpassen om meer DFS kanalen beschikbaar te krijgen. Mag uiteraard niet...
En hoe reageren de clients daarop? Loop je dan niet tegen het probleem aan dat je client nog steeds zegt "Nederland dus mag niet ontvangen/sturen op DFS kanaal X" waar je AP wel op zit.
ronniedokkie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:49:
Van de een op de andere dag kelderde de snelheid en zoals gezegd is het zeer onstabiel.
Dat sluit uiteraard niet uit dat je buren niet een AP geïnstalleerd hebben wat problemen geeft. Of andere (draadloze) apparatuur die problemen geeft. Babyfoons schijnen daar nogal berucht om te zijn (maar volgens mij is dat weer alleen op 2,4GHz). Magnetrons kunnen ook storing geven (maar ik ga er niet vanuit dat noch jij, noch je buren, die de hele dag aan hebben staan :+).

Hoe heb je overigens gekeken naar overlast? Telefoon app die naburige SSIDs laat zien? Of daadwerkelijk een RF scan op de APs? Want dat laatste geeft meer informatie. Daarnaast staat bovenaan bij de properties van elk AP ook altijd een balkje met hoe het met de kanalen zit en of deze goed/slecht zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronniedokkie
RobertMe schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:15:
[...]

En hoe reageren de clients daarop? Loop je dan niet tegen het probleem aan dat je client nog steeds zegt "Nederland dus mag niet ontvangen/sturen op DFS kanaal X" waar je AP wel op zit.

[...]

Dat sluit uiteraard niet uit dat je buren niet een AP geïnstalleerd hebben wat problemen geeft. Of andere (draadloze) apparatuur die problemen geeft. Babyfoons schijnen daar nogal berucht om te zijn (maar volgens mij is dat weer alleen op 2,4GHz). Magnetrons kunnen ook storing geven (maar ik ga er niet vanuit dat noch jij, noch je buren, die de hele dag aan hebben staan :+).

Hoe heb je overigens gekeken naar overlast? Telefoon app die naburige SSIDs laat zien? Of daadwerkelijk een RF scan op de APs? Want dat laatste geeft meer informatie. Daarnaast staat bovenaan bij de properties van elk AP ook altijd een balkje met hoe het met de kanalen zit en of deze goed/slecht zijn etc.
Ik heb zojuist de babyfoon uitgezet (dit had ik al eens eerder willen testen maar domweg vergeten)
Op de AP AC PRO haal ik nu weer 200 Mbps _/-\o_
Op de AP AC LR haal ik nog steeds 130 Mbps maar daar is de linksnelheid ook lager?? De linksnelheid volgens de wifi is 200 Mbps bij de LR en 433 Mbps bij de Pro. Kan dat kloppen?

In ieder geval lijkt het probleem opgelost!! In ieder geval super bedankt voor alle hulp en reacties!! Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Vreemd, die babyfoons zouden alleen op 2G moeten interfereren. @RobertMe Bij mij hebben alle clients gewoon verbinding, ik gebruik 100 VHT80/132 VHT40 en 140 VHT40. Is ook fijn voor de buren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronniedokkie
lier schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:05:
Vreemd, die babyfoons zouden alleen op 2G moeten interfereren. @RobertMe Bij mij hebben alle clients gewoon verbinding, ik gebruik 100 VHT80/132 VHT40 en 140 VHT40. Is ook fijn voor de buren!
Wat is eigenlijk de theoretische maximum snelheid voor 2.4ghz? Want die gaat nu tot 40 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ronniedokkie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:15:
[...]

Wat is eigenlijk de theoretische maximum snelheid voor 2.4ghz? Want die gaat nu tot 40 Mbps.
Uit m'n hoofd 72Mbps wanneer je 20mhz bandbreedte pakt. Met 40mhz mag je dit dus verdubbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ronniedokkie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:15:
[...]

Uit mijn hoofd 150Mb/s per stream (met HT40).

Dus bij 1 spatial stream (1 antenne) 150Mb/s, 2 spatial streams 300Mb/s, .... Uiteraard is dit voornamelijk gelimiteerd door de client. Een telefoon heeft normaliter maar 1 antenne dus max 150Mb/s, laptops heb je meestal 2 of 3 antennes.

Maar HT40 wil je op 2,4GHz sowieso niet gebruiken omdat de bredere kanalen extra ruis geven en effectief dus juist een slechtere signaalkwaliteit. Bij 5GHz is de invloed van de bredere kanalen minder en is het daardoor veiliger om HT40 of VHT80 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:19:
[...]

Uit m'n hoofd 72Mbps wanneer je 20mhz bandbreedte pakt. Met 40mhz mag je dit dus verdubbelen.
Ja als je geluk hebt, praktijk thuis is 40-50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronniedokkie
Oke dus dan klopt die 40 Mbps wel aardig. HT40 op 2.4 gebruik ik inderdaad niet. Gewoon op HT20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ronniedokkie schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:46:
Oke dus dan klopt die 40 Mbps wel aardig. HT40 op 2.4 gebruik ik inderdaad niet. Gewoon op HT20.
Ik doe thuis hetzelfde met een AC AP-Lite. Haal de maximale 50/50 van m'n glasvezel.

-edit-

Laat die screenshot maar zitten, was even vergeten dat ik die tablet op 5Ghz heb 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 26-04-2018 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
burne schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:10:
[...]
Wat je nog kunt proberen is lokaal en remote loopjes maken. (...)

Oh, en ik weet niet of je tot die gelukkige mensen behoort, maar 850nm kunnen sommige mensen (waaronder ondergetekende) zien. In een van de twee poorten van de optic zie je een donkerrood sterretje,
(...)
Helemaal geweldig! Je bent mijn held... _/-\o_ Ik durfde er niet in te kijken vanwege alle laser waarschuwingen op de doos. O-) Ik behoor (ondanks mijn kleurenblindheid) ook bij de happy few die 850nm kunnen zien blijkbaar :-) Aan beide kanten zag ik een rode gloed onderin waardoor ik tot de conclusie kwam dat crosscable het probleem zal oplossen.

Bam! 10Gbit :-)

Die truuk met een loopje maken is geweldig en zal mij in de toekomst veel tijd schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan het ook via de camera van je telefoon bekijken. Dan zie je ook of hij straalt of niet.

Gewoon alsof je een foto wilt maken, zonder af te drukken van de gloed uit de sfp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:47
nero355 schreef op zondag 22 april 2018 @ 15:27:
[...]

Heb je hiermee getest : xbeam in "\[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2" :?

Daarnaast is er een firmware update geweest die het restarten van de IGMP-proxy overbodig maakt, maar ik weet effe niet meer of het de USG of ER reeks was...

[...]

Zou me niet verbazen... ik vind de Chromecast Ultra bijvoorbeeld een vreselijk irritant apparaat waar je te weinig controle over hebt!
Zo heb ik bijvoorbeeld de Google DNS Servers moeten blokkeren en redirecten naar mijn lokale Pi-Hole DNS server, want dat stomme ding respecteert dus niet je DHCP settings :F

Er is ook wat gedoe geweest een tijdje geleden met WiFi netwerken en Google apparaten : https://www.google.com/search?q=google+devices+killing+wifi
Voor wie het nog zou interesseren: het blijkt als ik de iptv decoder aansluit op de unifi switch ipv de netgear dat de tv werkt zonder elke 10 minuten: zap naar andere zender... toch een soort probleem met igmp snooping lijkt het op de netgear. Het gekke is dat hij het wel altijd gedaan heeft.... nu dan maar een grote unifi switch gekocht als vervanging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:04
ocf81 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:11:
Excuses als het wat ongeduldig overkomt, maar zijn hier mensen die ervaring hebben met het gebruik van de US-16-XG?
Eh ik heb er wel een, maar nog niet actief in gebruik. Prijstechnisch zit hij goed denk ik met 16 x 10Ge poorten.

Echt voor 10GE testen zou ik iperf alleen kunnen doen. Mijn NAS unit draaien een OS waar de 10 GE implementatie niet goed is (samba protocol) Alhoewel ik wel met zfs send en receive 880 MB/sec uit de its heb zien gaan.

Ook de laatste benodigde switch besteld: US16-150 Nu nog wachten totdat nieuwe huis klaar is om alles in te hangen..

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris.nl schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:56:
Ik doe thuis hetzelfde met een AC AP-Lite. Haal de maximale 50/50 van m'n glasvezel.

-edit-

Laat die screenshot maar zitten, was even vergeten dat ik die tablet op 5Ghz heb 8)7
Maakt niks uit : Haal hier op 2.4GHz met de oude 2.4GHz UAP's ook gewoon 50/30 Mbps met gemak :)

Het begint hier wel idioot druk te worden met al die KPN en Ziggo modem/router/WiFi combo dingen die ook nog eens hotspots de lucht in gooien naast de reguliere SSID's :/
tomdh76 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 20:40:
Voor wie het nog zou interesseren: het blijkt als ik de iptv decoder aansluit op de unifi switch ipv de netgear dat de tv werkt zonder elke 10 minuten: zap naar andere zender... toch een soort probleem met igmp snooping lijkt het op de netgear. Het gekke is dat hij het wel altijd gedaan heeft.... nu dan maar een grote unifi switch gekocht als vervanging
Dat is ook een manier om problemen op te lossen! :D _O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
nero355 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 21:13:
[...]

Maakt niks uit : Haal hier op 2.4GHz met de oude 2.4GHz UAP's ook gewoon 50/30 Mbps met gemak :)

Het begint hier wel idioot druk te worden met al die KPN en Ziggo modem/router/WiFi combo dingen die ook nog eens hotspots de lucht in gooien naast de reguliere SSID's :/
Mwa..... hopelijk gebruiken Ziggo en KPN, netals bij Ubiquiti als het goed is het geval is, dezelfde radio en hetzelfde fysieke kanaal voor meerdere SSID's.

Dus het WIFI netwerk van de betreffende klant wordt hooguit vertraagd door mogelijke hotspot gebruikers (en de overhead van het hebben van meerdere ssid's, maar als het goed is zorgt het niet voor extra 'ethervervuiling'.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eymey schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:00:
Mwa..... hopelijk gebruiken Ziggo en KPN, netals bij Ubiquiti als het goed is het geval is, dezelfde radio en hetzelfde fysieke kanaal voor meerdere SSID's
Dat moet wel zo zijn, anders heb je fysiek aparte radios nodig en dat is uiteraard duurder
Dus het WIFI netwerk van de betreffende klant wordt hooguit vertraagd door mogelijke hotspot gebruikers (en de overhead van het hebben van meerdere ssid's, maar als het goed is zorgt het niet voor extra 'ethervervuiling'.
Die extra BSSID/station broadcasts zorgen dus wel voor extra vervuiling van de ether, want het is extra verkeer en dus vereist het extra airtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

jacovn schreef op donderdag 26 april 2018 @ 21:05:
[...]

Eh ik heb er wel een, maar nog niet actief in gebruik. Prijstechnisch zit hij goed denk ik met 16 x 10Ge poorten.

Echt voor 10GE testen zou ik iperf alleen kunnen doen. Mijn NAS unit draaien een OS waar de 10 GE implementatie niet goed is (samba protocol) Alhoewel ik wel met zfs send en receive 880 MB/sec uit de its heb zien gaan.

Ook de laatste benodigde switch besteld: US16-150 Nu nog wachten totdat nieuwe huis klaar is om alles in te hangen..
Ik lees her en der dat deze switch problemen heeft met het accepteren van veel DACs en sommige modules. Welke DACs of SFP modules gebruik je met die switch?

[ Voor 7% gewijzigd door ocf81 op 26-04-2018 22:24 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
RobertMe schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:20:
[...]

Dat moet wel zo zijn, anders heb je fysiek aparte radios nodig en dat is uiteraard duurder

[...]

Die extra BSSID/station broadcasts zorgen dus wel voor extra vervuiling van de ether, want het is extra verkeer en dus vereist het extra airtime.
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in :). Niet aan gedacht.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 12:04
ocf81 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:23:
[...]

Ik lees her en der dat deze switch problemen heeft met het accepteren van veel DACs en sommige modules. Welke DACs of SFP modules gebruik je met die switch?
Ik heb allemaal intel Direct Attach kabels, maar niet geprobeerd. Enkel alles getest met utp om te zien of er geen doa was.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Sinds ik mijn UAP's heb geüpdate 2 dagen geleden ( naar 3.9.8537) heb ik problemen met wifi.
Mijn musiccast wifi speakers lijken geen op adres meer te krijgen (169.x.x.x). En ze zijn niet meer bereikbaar via de app. Tevens geeft mijn partner aan dat haar wifi signaal sinds 2 dagen afentoe wegvalt. Dan krijgt ze de melding kan geen ip adres krijgen. Verbindt ze handmatig opnieuw en dan gaat het goed...

Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

Mijn netwerk bestaat vooral uit een USG, een unifi switch, enkele UAP's en nog wat domme Netgear switches..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
OsiriS.nl schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 07:51:
Sinds ik mijn UAP's heb geüpdate 2 dagen geleden ( naar 3.9.8537) heb ik problemen met wifi.
Mijn musiccast wifi speakers lijken geen op adres meer te krijgen (169.x.x.x). En ze zijn niet meer bereikbaar via de app. Tevens geeft mijn partner aan dat haar wifi signaal sinds 2 dagen afentoe wegvalt. Dan krijgt ze de melding kan geen ip adres krijgen. Verbindt ze handmatig opnieuw en dan gaat het goed...

Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

Mijn netwerk bestaat vooral uit een USG, een unifi switch, enkele UAP's en nog wat domme Netgear switches..
Ik neem aan dat je naar versie 3.9.27.8537 hebt geüpdatet? De laatste versies na .21 bevatten nog veel bugs en zijn niet erg stabiel. Ga eens terug naar 3.9.19.8123, ik denk dat dat voor verbetering zorgt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:24
Voor degene die het interessant vinden (al een tijd aan het testen dit spul), maar het komt nu langzaam naar buiten allemaal: https://unifi-xg.ubnt.com/ De UniFi XG lijn komt eraan (AP, Gateway/Router, Switches etc) :)

[ Voor 8% gewijzigd door tcviper op 27-04-2018 08:26 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:11

Typhone

Who Dares Wins

tcviper schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:25:
Voor degene die het interessant vinden (al een tijd aan het testen dit spul), maar het komt nu langzaam naar buiten allemaal: https://unifi-xg.ubnt.com/ De UniFi XG lijn komt eraan (AP, Gateway/Router, Switches etc) :)
Nondeju, ik ben nog bezig alles op te bouwen (thuissituatie overigens...) en nu komen ze opeens met al dit moois. Al ergens te krijgen in NL?

Heb die server hier liggen en de normale Gateway Pro. Wellicht voor de fun nog even switchen.

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 27-04-2018 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:24
Typhone schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:36:
[...]

Nondeju, ik ben nog bezig alles op te bouwen (thuissituatie overigens...) en nu komen ze opeens met al dit moois. Al ergens te krijgen in NL?

Heb die server hier liggen en de normale Gateway Pro. Wellicht voor de fun nog even switchen.
Ik verwacht dit pas rond juni/juli in NL om eerlijk te zijn ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
mchl8 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:22:
[...]

Ik neem aan dat je naar versie 3.9.27.8537 hebt geüpdatet? De laatste versies na .21 bevatten nog veel bugs en zijn niet erg stabiel. Ga eens terug naar 3.9.19.8123, ik denk dat dat voor verbetering zorgt :)
Ja je hebt gelijk, typo, ik zit nu op 3.9.27.8537.
Ik had eigenlijk wel de stiekeme hoop dat er geen bugs in zouden zitten...
Ik heb nog nooit gedowngrade maar ik neem aan dat het een kwestie is van de juiste firmware van hun website downloaden en die handmatig via de controller in de UAP laden? Ik heb daar wel een stukje interface voor gezien in de controller. Of zijn er makkelijkere manieren om terug te gaan naar mijn oude versie?

En hoe zit het met de controller software is het verstandig om deze ook te updaten? In het algemeen ben ik altijd van het up-to-date houden van alles. Is dat bij Unifi dan niet zo verstandig? Of is het altijd even trail-and-error?

Hoe weet ik, voor de volgende keer, of een update geen/weinig bugs bevat? Kan ik dat ergens nalezen?

[ Voor 11% gewijzigd door OsiriS.nl op 27-04-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de controller software geinstalleerd in een docker image op mij RP3. Keurig op het host-netwerk. Hoe zorg ik er voor dat hij de USG en mij AP vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OsiriS.nl schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:40:
[...]

Ja je hebt gelijk, typo, ik zit nu op 3.9.27.8537.
Ik had eigenlijk wel de stiekeme hoop dat er geen bugs in zouden zitten...
Ik heb nog nooit gedowngrade maar ik neem aan dat het een kwestie is van de juiste firmware van hun website downloaden en die handmatig via de controller in de UAP laden? Ik heb daar wel een stukje interface voor gezien in de controller. Of zijn er makkelijkere manieren om terug te gaan naar mijn oude versie?

Hoe weet ik, voor de volgende keer, of een update geen/weinig bugs bevat? Kan ik dat ergens nalezen?
Het beste kun je dan op het forum kijken. Daar vindt je zowel de reacties van andere gebruikers met die firmware als de link naar de blogpost met daarin de download URLs. Deze URL kun je vervolgens in de controller bij het apparaat opgeven om te installeren om bv weer een downgrade te doen.
Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aankoopadvies hoort niet thuis in dit topic, maar hoort in een eigen topic.