Verwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:45:
ik zie inmiddels dat ik het kanaal kan instellen en de transmit.
Er staat bij Radio HT20 maar kan ook kiezen voor HT40. En channel staat op auto. Alsmede de Transmit staat op auto ingesteld. Hierbij kan ik kiezen uit meerdere options (high, low, medium en ook costum)
De WLAN group staat op Default. (klopt dit?)
NEtwerk geeft aan using DHCP, deze kan ik ook instellen op Static IP.
Is deze informatie useful?
Op 2,4Ghz moet je hem op HT20 laten staan. Als je hem op 40Mhz bandbreedte zet, dan krijg je waarschijnlijk helemaal geen Wifi verbinding meer (tenzij je in een omgeving woont waar niemand anders op 2,4Ghz zit, maar dat lijkt mij in een appartement onwaarschijnlijk). Die instelling staat dus goed.
Mijn ervaring met de UAP's is dat de auto instellingen voor kanaal en transmit power goed werken, al is fine-tuning altijd aan te raden (echter niet noodzakelijk).
Het AP op Static IP i.p.v. DHCP zetten, gaat niks oplossen.
Wifi op het Ziggo modem moet je uitzetten, incl. bij voorkeur ook de Wifi Hotspot (via MijnZiggo). Als de Wifi router/modem en AP dicht bij elkaar zitten, dan verstoren die elkaar.
Ik denk dat je, zoals hierboven al is voorgesteld, het beste eens een lange netwerkkabel kunt nemen en het AP eens op verschillende plekken neerlegt / ophangt (evt. tijdelijk met zuignap als je niet wilt boren of schroeven) en vervolgens wat tests uitvoert op verschillende clients en een meting doet met de gratis tools inSSIDer of NetSpot (zowel Windows als macOS). Je hoeft niet veel kennis van zaken te hebben om te zien wanneer de meting een beter resultaat oplevert.
Als er veel metaal in de tussenliggende vloer zit, dan blokkeert dat veel van je signaal.
Met wat voor clients, met wat voor Wifi adapters, test je? Misschien heb je ingesteld dat alleen Wifi-N of nieuwere clients verbinding mogen maken en test je met een pc met Wifi-B/G dongle o.i.d...
[
Voor 13% gewijzigd door
timothee op 02-04-2017 23:34
]