Router als VPN client behalve voor netflix

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:27
Gents,

Is het mogelijk je router als VPN client te configureren behalve voor Netflix achtige zaken?

Situatieschets en wat achtergrond;

Ik heb momenteel een lekker snel (300) Ziggo lijntje welke prima werkt, het standaard modem (die witte) is als bridge aangesloten op mijn Asus RT-AC87U router. Deze reset elke nacht netjes, heeft Merlin firmware en draait prima.

Ik reis veel voor werk en maak waar mogelijk gebruik van locale Wifi, omdat je dit per definitie nooit helemaal kan vertrouwen (zeker de gratis versies niet) legde ik altijd via mijn mobiel een VPN tunneltje aan naar thuis waar de Asus router braaf voor servertje speelde.

Nu de amerikaanse providers waarschijnlijk (alleen trump moet nog tekenen maar ach :+ ) alle internat data mogen indexeren en uitbuiten, werd ik getriggered zelf ook maar alles te gaan versleutelen, lang verhaal kort; ik heb nu na wat research een 24 maanden contract bij Nord VPN.

Ik kan nu de router instellen als client naar één van de VPN servers van Nord VPN zodat alles en iedereen op mijn wifi netwerk thuis vrij annoniem aan de slag kan. Dit werkt bovenverwachting goed !

Echter, ik wil gewoon wat netflix blijven kijken maar dat is nu niet meer mogelijk (want netflix is ook niet gek). Is er een manier om al het reguliere verkeer netjes via de VPN te tunnelen en een uitzondering te maken voor specifieke datastromen (zoals Netflix)?

Ik verwacht dat dit mogelijk moet zijn maar dat een simpel asus routertje dit niet kan. Hoop dat jullie een goed inzicht heben. Bij voorbaat dank voor de reacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zegt dat er Merlin software op draait. Is dat een alternatieve sw, net als DD-WRT? Of is dat "stock" sw?

Je moet een paar static routes definiëren, in de router, dat traffic naar bepaalde IP's via Ziggo gaat. Ik weet ook niet welke IP's netflix gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:34:
je zegt dat er Merlin software op draait. Is dat een alternatieve sw, net als DD-WRT? Of is dat "stock" sw?

Je moet een paar static routes definiëren, in de router, dat traffic naar bepaalde IP's via Ziggo gaat. Ik weet ook niet welke IP's netflix gebruikt.
Die IPs zijn vast wel te vinden. Netflix is ook afnemer van ec2 dus die IPs wil je er ook in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:34:

Hi en dank voor je reactie :)
Ik weet dat ik bepaalde stromen zou moeten definieren maar hoe geef je aan dat deze routering niet via de VPN tunnel mag gaan? Heb je daar wellicht ervaring mee?
Of zal elke static routering die ik aanmaak by default niet via de VPN tunnel lopen?

Merlin is in principe de standaard firmware met wat tweaks, zodat je meer vrijheid en inzicht hebt bij het configureren / beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een static route ziet er als volgt uit (in het algemeen):

192.168.0.0/24 216.45.87.4 192.168.0.254

Eerst IP is jouw hele LAN range
Tweede IP is het "destination IP" of ten wel: Netflix
Laatse IP is het IP van de gateway. meestal het IP adres van je Ziggo / ADSL or whatever modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Dank Haik,

Ziet er logisch uit. Denk helaas niet dat mijn router dit soort configuratie ondersteund.
Ik weet dat er een DD-WRT firmware is voor mijn router maar dat werkt niet stabiel..

Nu kan ik het alleen op IP niveau configureren, mijn Android Box streamed netjes netflix dus het werkt maar dit is wel een beetje hakken met de botte bijl. Vind de routering die jij gaf veel eleganter.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/f24s5x.png

Welke hardware reden jullie aan die deze vrijheid van configuratie ondersteund?
Iets van Ubiquiti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
procyon schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:21:
Dank Haik,

Ziet er logisch uit. Denk helaas niet dat mijn router dit soort configuratie ondersteund.
Ik weet dat er een DD-WRT firmware is voor mijn router maar dat werkt niet stabiel..

Nu kan ik het alleen op IP niveau configureren, mijn Android Box streamed netjes netflix dus het werkt maar dit is wel een beetje hakken met de botte bijl. Vind de routering die jij gaf veel eleganter.

[Afbeelding]

Welke hardware reden jullie aan die deze vrijheid van configuratie ondersteund?
Iets van Ubiquiti?
Beetje een oud topic, maar ik was benieuwd hoe je dit nu opgelost hebt. Ik gebruik nu een VPN op mijn desktops en telefoon, maar zou ook graag willen overstappen op een VPN op de router, zodat ik het maar op 1 plek hoef in te stellen ipv op alle apparaten afzonderlijk.
Pagina: 1