[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste
Acties:
  • 707.614 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:02

lier

MikroTik nerd

Zandpad schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:19:
Dat is meer een chromecast probleem. Hoe voed je deze? Als dat vanaf de TV is inplaats van een losse stekker, dan kan het zijn dat de TV de chromecast uitschakelt, de volgende keer dat de TV dan aan gaat, moet de chromecast opnieuw connecten.
Hij wordt gevoed vanuit de tv (met USB aansluiting), lijkt erop dat de Chromecast wel blijft werken (maar het is een richting waar ik nog niet in gezocht heb). Even een adaptertje plaatsen...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
VPN is voor mij ook nog een probleem :(

Gelukkig heb ik de interne VPN server nog niet uitgeschakeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dickio schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 01:05:
KPN voip over de usg pro heb ik eindelijk werkend gekregen!! het bridgen naar eth1 zoals op andere pagina's beschreven stond werkte allemaal niet.

Heb geen idee of iemand er behoefte aan heeft maar wil anders wel posten wat je moet doen.
KPN VoIP :? Zijn de login gegevens daarvoor dan eindelijk bekend gemaakt door KPN ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-01-2024
nero355 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:45:
[...]

KPN VoIP :? Zijn de login gegevens daarvoor dan eindelijk bekend gemaakt door KPN ?!
Naar mijn weten niet haha, achter de usg moet nog steeds de experiabox staan die dan alleen de telefonie nog maar doet.

Voor de kleine usg is er een hoop te vinden hierover alleen voor de usg pro weer niet, en met simpel het veranderen van
eth0 = LAN/IPTV
eth1 = LAN2
eth2 = WAN
eth3 = WAN2
werkte het niet.. tenminste niet bij mij.

[ Voor 25% gewijzigd door Dickio op 05-12-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
sweeeetje schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:37:
[...]

deze config (website) kende ik nog niet. we gaan er weer mee aan de slag..
Dat " dmv cron", zou je me dat iets gedetailleerder willen uitleggen?
Ik heb een CRON job ingesteld die elke 30 minuten het "update_iptv_route.sh" script voor mij uitvoert. Sindsdien heb ik geen problemen meer met de IPTV.

Uit m'n hoofd ziet die er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
"system": {
  "task-scheduler": {
    "task": {
      "kpn-iptv": {
        "crontab-spec": "30 * * * *",
        "executable": {
          "path": "/config/scripts/post-config.d/update_iptv_route.sh"
        }
      }
    }
  }
}

Overigens, correct me if I'm wrong*, zorgt het bridgen van een poort (VOIP) ervoor dat hardware offloading disabled wordt (in ieder geval voor die poort). Daarom heb ik ervoor gekozen om door middel van een managed switch het VLAN van de VOIP af te splitsen VOOR de USG.

* Bij lange na geen Ubiquiti expert of wat dan ook... Probeer het nog een beetje te leren.

[ Voor 20% gewijzigd door xh3adshotx op 05-12-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xh3adshotx schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:45:
[...]

Mijn USG draait al langere tijd stabiel op het KPN netwerk (internet, tv en telefonie). Ik heb deze config gebruikt met als aanpassing dat ik het update_iptv_route script niet alleen postconf uitvoer maar elke 30 minuten door middel van cron. Het viel mij op dat af en toe ‘s ochtends de tv niet meer werkte omdat KPN vermoedelijk iets veranderd had. Sindsdien nergens last van. :)
Van de week mij edgerouter vervangen voor een usg. En heb ook deze IPTV configuratie gebruikt. Alleen nu werkt mijn VPN niet meer en als ik in de controller naar de wan Settings kijk staat deze op DHCP en ip adres 0.0.0.0

I

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
xbeam schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:53:
[...]

Van de week mij edgerouter vervangen voor een usg. En heb ook deze IPTV configuratie gebruikt. Alleen nu werkt mijn VPN niet meer en als ik in de controller naar de wan Settings kijk staat deze op DHCP en ip adres 0.0.0.0

I
Dat klopt, om een boot loop te voorkomen gebruikt de configuratie een tweede WAN interface welke niet getoond wordt in de GUI. Die WAN interface moet dan ook aan de vpn gekoppeld worden (ipv de eerste die inactief is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De standaard configuratie vanuit de controller gebruikt ook pppoe2 daar is dus niet vreemds aan. En gewoon volgens de usg configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48
Wellicht doe ik iets verkeerd maar:

Ik heb nu ongeveer een week of 2 een 2 tal AC Lite AP's hangen.
1 hangt/ligt in de woonkamer en 1 op de eerste verdieping in de hal.
Toch ben ik nog niet erg onder de indruk.
de volledige setup bestaat uit:

Ziggo modem in bridge modus.
Synology RT1900AC router
2x AC Lite AP's

De AP's zijn als volgt geconfigureerd 1 SSID voor zowel 2.4G als 5G

Bandsturing: 5G voorkeur
2G Radio: kanaal auto HT20
zendvermogen: midden

5G Radio: kanaal auto VHT80
zendvermogen midden
fast roaming is enabled evenals de een client gekicked van een AP als de bandbreedte te laag wordt.

Toch merk ik dat de WiFi soms erg traag is (0.5Mbit) terwijl als ik op dat moment overschakel naar de WiFi van de synology ik de volledige bandbreedte van mijn internet verbinding haal..
Ook heb ik geprobeerd om 1 van de AP's tijdelijk uit teschakelen om te kijken of ze elkaar toevallig in de weg zaten hiermee wordt de performance helaas niet beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 22:32
Ik zou zeggen zet eerst je ap’s niet op auto kanaal maar kies een rustig kanaal (1, 6 of 11). Wellicht dat buren interferentie op leveren. Op 5ghz zou ik het zendvermogen naar hoog zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
FrostBurn schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:30:
Wellicht doe ik iets verkeerd maar:

Ik heb nu ongeveer een week of 2 een 2 tal AC Lite AP's hangen.
1 hangt/ligt in de woonkamer en 1 op de eerste verdieping in de hal.
Toch ben ik nog niet erg onder de indruk.
de volledige setup bestaat uit:

Ziggo modem in bridge modus.
Synology RT1900AC router
2x AC Lite AP's

De AP's zijn als volgt geconfigureerd 1 SSID voor zowel 2.4G als 5G

Bandsturing: 5G voorkeur
2G Radio: kanaal auto HT20
zendvermogen: midden

5G Radio: kanaal auto VHT80
zendvermogen midden
fast roaming is enabled evenals de een client gekicked van een AP als de bandbreedte te laag wordt.

Toch merk ik dat de WiFi soms erg traag is (0.5Mbit) terwijl als ik op dat moment overschakel naar de WiFi van de synology ik de volledige bandbreedte van mijn internet verbinding haal..
Ook heb ik geprobeerd om 1 van de AP's tijdelijk uit teschakelen om te kijken of ze elkaar toevallig in de weg zaten hiermee wordt de performance helaas niet beter.
Had ik ook na de upgrade naar de laatste controller software. Bij mij (iOS devices) ging na een sleep van de wifi de snelheid terug naar 0.5Mbit. Bij het opnieuw connecten (wifi uit en weer aan) hersteld de snelheid weer.

Oplossing bij mij was het uitschakelen van fast roaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:00
Als ik de optie Same as 2G gebruik schakelt mijn WiFi automatisch op de 2G, lijkt het. Iedere speedtest is daar door erg matig. Als ik 5G apart in stel is de snelheid direct 4/5 keer zo hoog.

Werkt deze optie bij jullie wel goed zodat automatisch 5G wordt gepakt? Het liefste heb ik 1 SSID in het netwerk. Werk met 2 x UniFi Pro als access points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48
xh3adshotx schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:46:
[...]

Had ik ook na de upgrade naar de laatste controller software. Bij mij (iOS devices) ging na een sleep van de wifi de snelheid terug naar 0.5Mbit. Bij het opnieuw connecten (wifi uit en weer aan) hersteld de snelheid weer.

Oplossing bij mij was het uitschakelen van fast roaming.
Bedankt voor de tip! ga het straks meteen even uit zetten, thuis connecten wij idd voornamelijk met IOS devices.
Ook zal ik 5G weer op hoog zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrostBurn schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:34:
[...]

Bedankt voor de tip! ga het straks meteen even uit zetten, thuis connecten wij idd voornamelijk met IOS devices.
Ook zal ik 5G weer op hoog zetten.
Volgensmij heb ik op het community forum inderdaad gelezen dat fast roaming (802.11r) niet lekker werkt met Apple devices. Dit omdat deze ook de eraan gerelateerde standaarden 802.11k en 802.11v nodig hebben wil alles echt goed werken. En deze zijn dus nog niet geïmplementeerd, 802.11k is volgensmij beschikbaar in beta, 802.11v volgensmij nog helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:44
Wie van jullie weet of de Unifi US-8-60W echt heel erg warm wordt? Ik lees her en der verhalen over té hete apparaten, maar is dit echt zo? Hoe is jullie ervaring? Ik wil de switch in een 10" pachtchkast plaatsen, naast de Fritzbox. Gaat dit problemen veroorzaken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:56

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

smeerbartje schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:48:
Wie van jullie weet of de Unifi US-8-60W echt heel erg warm wordt? Ik lees her en der verhalen over té hete apparaten, maar is dit echt zo? Hoe is jullie ervaring? Ik wil de switch in een 10" pachtchkast plaatsen, naast de Fritzbox. Gaat dit problemen veroorzaken?
Ik heb er 2 naast elkaar hangen en die zijn momenteel iets warmer dan het in de kamer is...
Niets schokkends dus.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:10
smeerbartje schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:48:
Ik heb zowel de USG als US-8-60W in een 10" patchkast staan. Ze worden wel handwarm, iets warmer dan ik had gehoopt, maar ik zou me er niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Dank allebei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 14:36

gday

TENACIOUS D TIME!!!

xbeam schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:53:
[...]

I
Ik heb een paar dagen geleden nog een oplossing aangedragen voor dit VPN-probleem.

Het probleem verdwijnt overigens ook als je IPTV en de bijbehorende proxy op een andere poort zet dan je pppoe-interface. (Ik heb dat voor elkaar gekregen op mijn USG Pro maar ik neem aan dat dat ook kan op de gewone USG.) Ook lost dat het probleem op dat je DHCP en 0.0.0.0 ziet op je WAN-interface in de GUI. Die oplossing heb ik ook kortgeleden besproken. ;)

Ik zal dit binnenkort ook eens posten op de fora van Ubiquiti omdat veel mensen daar hetzelfde probleem hebben, met IPTV op een apart VLAN.

[ Voor 14% gewijzigd door gday op 06-12-2017 20:03 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik ga hier ook even om hulp vragen. Sinds een week hangt hier een AC PRO.
Qua snelheid hebben we niets te klagen, we hebben dan ook maar een 50Mbit lijn van Telenet.
Het bereik is een ander paar mouwen.

De AC PRO hangt aan het plafond centraal in het huis op het gelijkvloers.
Betreft een oud rijhuis, niet naar de huidige standaarden geïsoleerd en heeft houten balken voor de tussenverdiepingen.

Er zijn twee SSID's (Badabing) aangemaakt. Eentje voor 2.4 en de ander voor 5.
Op het gelijkvloers is het bereik op zich ok, zolang we in de ruimte blijven waar het AP staat. Die ruimte is op zich wel groot = 1 grote open ruimte.

De 2.4 staat op HT20, kanaal 6 en zendsterkte 'midden'. De 5 staat op HT80, kanaal 40 en zendsterkte 'hoog'. Beide screens werden op 5m van de AP genomen. Kanalen werden na de RF scan gekozen.
De 50 Mbit wordt in in de grote leefruimte zo goed als altijd gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YkXteEAl.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/10NIXVkl.jpg

Volgende screens zijn van de ruimte ernaast, neem een 8m van het AP met 1 muur tussen. Van de 50 Mbit blijft er nog maar +-15 over.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l4BLrEYl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w3mDIsPl.jpg

Volgende screens zijn vanop het eerste verdiep, 5m van AP met wel met twee muren tussen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8oawMWdl.jpg

Ik heb gemakelijkheidshalve het 2.4 netwerk op de AC even naar Badabing2 genoemd en de afgedankte WR1043 met SSID Badabing terug aangesloten, met volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3VNzdeZl.jpg

Verwacht ik teveel van de AC PRO? Of is er weldegelijk iets mis? Storen de AP's van de buren? Het zijn er wel redelijk wat. Volgens de Unifi controller zijn hier 50 SSID's.
Heb al redelijk wat op het net zitten zoeken en met de instellingen zitten spelen (zendsterkte lager etc) maar dat gaf helaas geen verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenBenny
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-08 19:33
nero355 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:41:
[...]

d:)b

[...]

Ik heb geen USG of ERL hier, maar ik denk gewoon voor het OS van de router zelf.
Wat iemand anders al eerder zei : NTP/firmware updates/enz. :)

[...]

Dat lijken mij de DNS servers die je router gebruikt als hij zelf DNS aanvragen krijgt, dus om zijn eigen DNS Cache te vullen en zo je clients te kunnen helpen.

Als je gewoon ervoor zorgt dat de DHCP pools voor elk VLAN zo zijn ingesteld dat het IP van je Pi Hole als DNS server wordt gebruikt dan maakt het voor de rest allemaal niet uit wat je daarmee doet denk ik :)

[...]

Waarschijnlijk wel ja.

[...]

Daar waarschuwde ik dus al voor ;)

Wat betreft een Backup DNS lijkt me de enige optie om gewoon twee losse Raspberry Pi's met daarop Pi Hole te draaien of er moet een manier zijn om in je router aan te geven in welke prioriteit een bepaalde DNS server aangesproken moet worden.
Ik heb zoiets gezien i.c.m. Windows Active Directory : Die heeft daar aparte settings voor :)

[...]

Yep! :)
Bedankt!

Ondertussen dan maar een management VLAN aangemaakt (werkt ook overzichterlijker voor mijn Unifi AP's) en de PI-hole daarin gezet. alle DHCP DNS settings naar het PI-hole IP adres in het management VLAN verwezen, wat firewall rules op poort 53 aangemaakt en tada! works like a charm :) ! alles add free en te monitoren in de PI-hole webinterface met hun eigen IP adressen (ervoor kreeg is enkel het IP van de router door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:41
decat schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:47:
Qua snelheid hebben we niets te klagen, we hebben dan ook maar een 50Mbit lijn van Telenet.
.....
Verwacht ik teveel van de AC PRO? Of is er weldegelijk iets mis? Storen de AP's van de buren? Het zijn er wel redelijk wat. Volgens de Unifi controller zijn hier 50 SSID's.
Heb al redelijk wat op het net zitten zoeken en met de instellingen zitten spelen (zendsterkte lager etc) maar dat gaf helaas geen verbetering.
Waarschijnlijk schreeuwt je oude router gewoon harder. Je kunt overigens de AC PRO ook harder laten praten door manueel de dB waarde in te geven. Echter harder schreeuwen is juist niet wenselijk.
Ik zou er een (of meer) APs bijhangen in de andere ruimte zodat je netjes kan roamen en goed internet hebt; daar zijn deze dingen immers voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

decat schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:47:

De AC PRO hangt aan het plafond centraal in het huis op het gelijkvloers.
Betreft een oud rijhuis, niet naar de huidige standaarden geïsoleerd en heeft houten balken voor de tussenverdiepingen.

Er zijn twee SSID's (Badabing) aangemaakt. Eentje voor 2.4 en de ander voor 5.
Op het gelijkvloers is het bereik op zich ok, zolang we in de ruimte blijven waar het AP staat. Die ruimte is op zich wel groot = 1 grote open ruimte.

De 2.4 staat op HT20, kanaal 6 en zendsterkte 'midden'. De 5 staat op HT80, kanaal 40 en zendsterkte 'hoog'. Beide screens werden op 5m van de AP genomen. Kanalen werden na de RF scan gekozen.
De 50 Mbit wordt in in de grote leefruimte zo goed als altijd gehaald.

[afbeelding][afbeelding]

Volgende screens zijn van de ruimte ernaast, neem een 8m van het AP met 1 muur tussen. Van de 50 Mbit blijft er nog maar +-15 over.

[afbeelding]
[afbeelding]

Volgende screens zijn vanop het eerste verdiep, 5m van AP met wel met twee muren tussen.

[afbeelding]

Ik heb gemakelijkheidshalve het 2.4 netwerk op de AC even naar Badabing2 genoemd en de afgedankte WR1043 met SSID Badabing terug aangesloten, met volgende resultaat:

[afbeelding]

Ik zou in dit specifieke geval de 2.4ghz zo hard mogelijk laten zenden, dus van "midden" naar "hoog". Dan zou je een soortgelijk beeld als met de TP-Link moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-10 21:32
Wil zowel KPN iTV als mijn Internet verkeer laten lopen via mijn Unifi Switch. Heb IGMP spoofing aangezet maar als ik mijn KPN decoders aansluit op de switch heb ik happering in mijn beeld. Heb geen Vlan ingesteld is dat nodig?

Switch zit achter Experiabox

[ Voor 6% gewijzigd door brro38 op 07-12-2017 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:47
IK heb een probleem, ik kan met de discovery tool mijn 2 ap lr s zien, maar ik krijg ze in de controller niet aangenomen (adopted) veel gelezen en gegoogeld maar het lukt niet. Het probleem is ineens ontstaan tot twee weken geleden was er geen probleem. ik heb een netwerk in de 192.168.1.-- reeks en mijn controllers hebben een ip in de 192.168.192.-- reeks maar dat was altijd al zo.als ik iets met putty probeer (waar ik geen ster in ben dan gebeurt er niets. wie weet een oplossing het liefst zo simpel als mogelijk ben geen netwerk expert. Oh ja internet komt binnen via een connect box van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 16:48

Martijn02

/* No Comment */

piotr123 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:05:
IK heb een probleem, ik kan met de discovery tool mijn 2 ap lr s zien, maar ik krijg ze in de controller niet aangenomen (adopted) veel gelezen en gegoogeld maar het lukt niet. Het probleem is ineens ontstaan tot twee weken geleden was er geen probleem. ik heb een netwerk in de 192.168.1.-- reeks en mijn controllers hebben een ip in de 192.168.192.-- reeks maar dat was altijd al zo.als ik iets met putty probeer (waar ik geen ster in ben dan gebeurt er niets. wie weet een oplossing het liefst zo simpel als mogelijk ben geen netwerk expert. Oh ja internet komt binnen via een connect box van ziggo.
Dit lijkt me geen Ubiquity probleem, maar een probleem met je netwerk. Kijk even welk IP de pc heeft waarmee je met de controller probeert te verbinden. Zorg dat die IP's in hetzelde subnet zitten (verander desnoods tijdelijk het IP van je pc even naar iets in de 192.168.192.x range)

Ik krijg uit je post het idee dat je dingen aan het doen bent die misschien iets buiten je comfort zone liggen. Ik weet niet of je nog meer ubiquiti aparatuur hebt, maar misschien is het het overwegen waard om even blanco te beginnen. Controllers en AP's factory resetten, zorgen dat je een dhcp server op je netwerk heeft die alles IP's uitdeelt in 1 subnet. Dan je controller zoeken, en je AP's opnieuw adopten. Dan begin je met een default configuratie en moet je alles redelijk makkelijk werkend kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
Dank je wel is, ja is inderdaad buiten mijn comfort zone maar tot nu toe geen problemen gehad. Mijn pc valt in de 192.168.1-- reeks zoals alles binnen mijn netwerk en de ubuquitis zenden ook gewoon uit in die reeks. wifi is goed en stabiel, maar de ip adressen van de ac zitten dus in de 192-- range en die moeten ook in de 1-- range komen te zitten, zoals ik je begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er moet één DHCP server zijn, die adressen uitdeelt. Of het nou 10.0.0.xxx is of 192.xxx of 172.xxx maakt helemaal geen worst uit. Als ze maar door één apparaat uitgedeeld worden.

Dan kan de controller de AP's gewoon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:36:
Er moet één DHCP server zijn, die adressen uitdeelt. Of het nou 10.0.0.xxx is of 192.xxx of 172.xxx maakt helemaal geen worst uit. Als ze maar door één apparaat uitgedeeld worden.

Dan kan de controller de AP's gewoon vinden.
Dank je wel dus ik laat mijn ziggo de DCHP server zijn en op de unify controller zet ik dit uit ?
begrijp ik je goed ? wel vreemd dat het eerst gewoon gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Controller en DHCP? Moet niet aan staan als hij deze heeft.

De controller is een stuk software die op een PC draait om de AP's in te stellen. Later kan die PC uit staan. De controller is niet strikt noodzakelijk om de AP's te laten functioneren.

Dus de PC waar de controller op draait, moet óók door de Ziggo modem een IP adres krijgen. Check of je op de PC het internet op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:44:
Controller en DHCP? Moet niet aan staan als hij deze heeft.

De controller is een stuk software die op een PC draait om de AP's in te stellen. Later kan die PC uit staan. De controller is niet strikt noodzakelijk om de AP's te laten functioneren.

Dus de PC waar de controller op draait, moet óók door de Ziggo modem een IP adres krijgen. Check of je op de PC het internet op kan.
Ja ik kan gewoon internet op, mijn laptop (via utp) heeft gewoon een 192-168-1--- adres .
misschien begrijp ik je niet goed maar in de controller software kan je bij de ac ook via DHCP adressen laten toewijzen en dat is dan niet correct, dus dit zou uit moeten zodat alleen de ziggo box de adressen uitdeelt ?
Nogmaals wifi werkt als een trein, en alle draadloze apparaten zitten in de 168.1.--- reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 16:48

Martijn02

/* No Comment */

piotr123 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:53:
[...]

Ja ik kan gewoon internet op, mijn laptop (via utp) heeft gewoon een 192-168-1--- adres .
misschien begrijp ik je niet goed maar in de controller software kan je bij de ac ook via DHCP adressen laten toewijzen en dat is dan niet correct, dus dit zou uit moeten zodat alleen de ziggo box de adressen uitdeelt ?
Nogmaals wifi werkt als een trein, en alle draadloze apparaten zitten in de 168.1.--- reeks
Volgens mij is er ook geen probleem met je controller, of met je netwerk, behalve dat beide in verschillende subnets zitten, en je geen router hebt die traffic van het ene subnet naar het andere kan of wil routeren.

Je pc zit vermoedelijk op het 192.168.1.1/24 subnet. Dit is het subnet waarop de DHCP server van je router IP addressen uitdeelt (dus ongeveer tussen 192.168.1.1 en 192.168.1.254)

Je controller zit op het 192.168.192.1/24 subnet. En dat is natuurlijk prima, maar als je niets hebt wat verkeer tussen die subnets routeerd, kan je vanaf je pc de controller niet benaderen (of vinden)

Je kan dus tijdelijk het ip van je pc handmatig aanpassen zodat hij een ip in de 192.168.192.1 - 192.168.192.254 range krijgt. Dan kan je bij de controller, maar niet meer bij je router (en dus internet)

Er zijn redenen te bedenken om je netwerkapparatuur in een ander subnet (of zelfs een ander vlan) te hangen, maar voor een thuisnetwerk is het vaak handiger om te zorgen dat je controller, AP's en alle andere aparatuur die je gebruikt IP's krijgt in hetzelfde subnet. Dan kan alles communiceren met elkaar, en met je internet.

Als je handmatig de IP configuratie van je PC aanpast, kan je bij de controller, en zou je je controller een nieuw IP adres kunnen geven in de 192.168.1.x range. Ik weet alleen niet precies of je controller dan nog bij je AP's kan, ik denk van niet, dus vandaar de overweging om even schoon te beginnen en je AP's even opnieuw te adopten nadat je controller een IP gekregen heeft in dezelfde range als je PC, en je router.

[ Voor 11% gewijzigd door Martijn02 op 08-12-2017 12:32 . Reden: klein stukje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
Martijn02 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:28:
[...]

Volgens mij is er ook geen probleem met je controller, of met je netwerk, behalve dat beide in verschillende subnets zitten, en je geen router hebt die traffic van het ene subnet naar het andere kan of wil routeren.

Je pc zit vermoedelijk op het 192.168.1.1/24 subnet. Dit is het subnet waarop de DHCP server van je router IP addressen uitdeelt (dus ongeveer tussen 192.168.1.1 en 192.168.1.254)

Je controller zit op het 192.168.192.1/24 subnet. En dat is natuurlijk prima, maar als je niets hebt wat verkeer tussen die subnets routeerd, kan je vanaf je pc de controller niet benaderen (of vinden)

Je kan dus tijdelijk het ip van je pc handmatig aanpassen zodat hij een ip in de 192.168.192.1 - 192.168.192.254 range krijgt. Dan kan je bij de controller, maar niet meer bij je router (en dus internet)

Er zijn redenen te bedenken om je netwerkapparatuur in een ander subnet (of zelfs een ander vlan) te hangen, maar voor een thuisnetwerk is het vaak handiger om te zorgen dat je controller, AP's en alle andere aparatuur die je gebruikt IP's krijgt in hetzelfde subnet. Dan kan alles communiceren met elkaar, en met je internet.

Als je handmatig de IP configuratie van je PC aanpast, kan je bij de controller, en zou je je controller een nieuw IP adres kunnen geven in de 192.168.1.x range. Ik weet alleen niet precies of je controller dan nog bij je AP's kan, ik denk van niet, dus vandaar de overweging om even schoon te beginnen en je AP's even opnieuw te adopten nadat je controller een IP gekregen heeft in dezelfde range als je PC, en je router.
Dank jullie wel het is gelukt. Ze zitten nu in de zelfde range en zijn verbonden. Ben dus naar de 192 ip range gegaan op laptop daar nieuwe adressen uitgegeven aan de ac s (had ik direct vebinding) in de 1 reeks en toen laptop weer naar 1 reeks gezet alle ip adressen zitten nu in de 192.168.1.1/254 reeks en het werkt.

[ Voor 2% gewijzigd door piotr123 op 08-12-2017 15:05 . Reden: Zinsopbouw interpunctie, getypt op telefoon. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 14:36

gday

TENACIOUS D TIME!!!

@piotr123
Beetje off-topic, maar kun je je posts iets duidelijker formuleren? Je probleem is nu weliswaar opgelost maar door het gebrek aan interpunctie en door vreemde zinsopbouw kan ik verder geen kaas maken van wat je zegt. Als je in de toekomst tegen een ander probleem aanloopt helpen we je graag, maar dan moet het verhaal wel leesbaar zijn. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door gday op 08-12-2017 13:55 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piotr123
gday schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:54:
@piotr123
Beetje off-topic, maar kun je je posts iets duidelijker formuleren? Je probleem is nu weliswaar opgelost maar door het gebrek aan interpunctie en door vreemde zinsopbouw kan ik verder geen kaas maken van wat je zegt. Als je in de toekomst tegen een ander probleem aanloopt helpen we je graag, maar dan moet het verhaal wel leesbaar zijn. ;)
Dank je wel heb mijn laatste post aangepast die was idd niet best. Maar het leesbaar schrijven valt ook samen met het begrijpen van de materie en zoals hierboven reeds vermeld ligt dit buiten mijn comfort zone. Maar nogmaals bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:04
op mijn EdgeRouter draait L2TP/IPSEC VPN server.
Remote inloggen van over de gehele wereld werkt perfect.
Kan alles in het thuis netwerk bereiken.

Het enige waar ik tegen aan loop is dat ik de web pagina van de router niet volledig geopend krijg. Ik kraag alleen de achtergrond te zien en verder kan ik niet inloggen of de rest van de grafische interface zien.
Dus ik denk niet dat het een probleem is met poort forwarding of iets dergelijks, ik dan deels de pagina openen. SSH etc werkt wel.

Ik heb op een andere locatie nog een edgerouter X draaien, hierop het zelfde probleem.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08
Heb nu op een test SSID radius geactiveerd zodat we thuis .1X kunnen doen. Hebben anderen dit thuis ook en hoe doen jullie het dan met devices die dat niet kunnen, apart SSID met WPA2 personal voor bijvoorbeeld Chromecast en PS4 etc? Of valt er iets te bypassen met het mac adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 16:54
brro38 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:54:
Wil zowel KPN iTV als mijn Internet verkeer laten lopen via mijn Unifi Switch. Heb IGMP spoofing aangezet maar als ik mijn KPN decoders aansluit op de switch heb ik happering in mijn beeld. Heb geen Vlan ingesteld is dat nodig?

Switch zit achter Experiabox
Heb jij hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Laatst online: 06-10 21:32
miles schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:11:
[...]

Heb jij hier al een oplossing voor?
Nog niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 17:15
Shinji schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:03:
Heb nu op een test SSID radius geactiveerd zodat we thuis .1X kunnen doen. Hebben anderen dit thuis ook en hoe doen jullie het dan met devices die dat niet kunnen, apart SSID met WPA2 personal voor bijvoorbeeld Chromecast en PS4 etc? Of valt er iets te bypassen met het mac adres?
Bij mij heb ik op 5 GHz radius aan staan en de 2.4 GHz is voor alle legacy apparaten en die heeft WPA2 aan staan.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er iemand ervaring met pockethernet kabel meter? http://pockethernet.com
Ik word er mee dood gegooid op Facebook.
Het klink wel interessant maar kan geen onafhankelijk revieuws vinden. Alle revieuws zijn gesponsord en dat weerhoud mij er van om hem te kopen. Plus het feit hoelan blijft ze app onderhouden. het is startup en bestaand het volgend jaar nog en werkt de app dan nog.

Plus hoe goed is de accu vaak die leeg wanneer hem nodig hebt. (Zelfde als mijn draadloze game controller en hoofdtelefoon die zijn al tijd leeg als ik wil gamen)

[ Voor 35% gewijzigd door xbeam op 10-12-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Laatst online: 28-09-2024
xbeam schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:08:
Het klink wel interessant maar kan geen onafhankelijk revieuws vinden. Alle revieuws zijn gesponsord en dat weerhoud mij er van om hem te kopen. Plus het feit hoelan blijft ze app onderhouden. het is startup en bestaand het volgend jaar nog en werkt de app dan nog.

Plus hoe goed is de accu vaak die leeg wanneer hem nodig hebt. (Zelfde als mijn draadloze game controller en hoofdtelefoon die zijn al tijd leeg als ik wil gamen)
smallnetbuilder is toch wel een te vertrouwen site?
https://www.smallnetbuild...081-pockethernet-reviewed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:43
xbeam schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:08:

Ik heb er sedert vorige week ook één gekocht en ben er tevreden van. De behuizing mocht wel met een textuur zijn ipv de gladde afwerking. Het is wel heel glad.

Voor de rest doet het wat het moet doen. De app werkt vlot en duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar de revieuw geeft weinig info de kwaliteit.
Dat ding ligt 9van de 10 keer tussen ander gereedschap en ik gebruik hem ook iederedag maar als je hem
Nodig hebt is het altijd ongepland en als dan batterij is leeg is. Daar zou ik wel wat meer info over willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 18:11

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Nou mijn AC Pro draait inmiddels in testopstelling (kabels etc moeten nog gelegd worden :P) en ik ben toch wel onder de indruk van Unify. Wel 2 opmerkingen;
- ik werk met Sophos UTM en dus werkt het dashboard voor 90% niet, kan ik al die verwijzingen naar de USG daar uit halen?
- Klopt het dat ik een SSID niet kan toewijzen aan alleen 2,4GHz op alle devices maar dat ik dit per AP in moet geven? Heb er nu pas 1 dus op zich geen issue maar ik vind het wel vreemd dat ik hier geen optie voor kan vinden. Iemand die me de goede weg in kan duwen?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorisJerks
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:38
[b][message=53538519,noline]
- Klopt het dat ik een SSID niet kan toewijzen aan alleen 2,4GHz op alle devices maar dat ik dit per AP in moet geven? Heb er nu pas 1 dus op zich geen issue maar ik vind het wel vreemd dat ik hier geen optie voor kan vinden. Iemand die me de goede weg in kan duwen?
Je eerste vraag kan ik geen antwoord op geven. Je tweede wel. Je kan met network groups werken, waarin je verschillende WLAN's kan aanmaken. Je zal nog steeds de eerste keer de WLAN groep moeten aanpassen per device maar daarna kun je gewoon binnen de groep de aanpassingen maken en wordt alles doorgezet. Nog steeds omslachtig, dat wel.
Mijn vraag is waarom je de SSID's wilt scheiden, er zijn voldoende opties om te zorgen dat jouw device naar het 5ghz kanaal gaat wanneer dit beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

DorisJerks schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:35:
[...]

Je eerste vraag kan ik geen antwoord op geven. Je tweede wel. Je kan met network groups werken, waarin je verschillende WLAN's kan aanmaken. Je zal nog steeds de eerste keer de WLAN groep moeten aanpassen per device maar daarna kun je gewoon binnen de groep de aanpassingen maken en wordt alles doorgezet. Nog steeds omslachtig, dat wel.
Mijn vraag is waarom je de SSID's wilt scheiden, er zijn voldoende opties om te zorgen dat jouw device naar het 5ghz kanaal gaat wanneer dit beschikbaar is.
Mijn doel is vooral om het Guest netwerk alleen op 2,4GHz aan te bieden ;) Mijn gasten krijgen een lagere bandbreedte en hoeven mijn 5GHz netwerk ook niet te gebruiken :) Mijn main SSID draait gewoon 2,4/5GHz combo (en dan nog 1 SSID op alleen 5GHz voor devices die erin volharden om op 2,4GHz connecten)

Heeft het trouwens nog zin om voor 802.11b devices een apart SSID aan te maken? (Ik kijk naar jou Fitbit Aria :( )

[ Voor 10% gewijzigd door Tomba op 11-12-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
xh3adshotx schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 21:57:
[...]

Dat klopt, om een boot loop te voorkomen gebruikt de configuratie een tweede WAN interface welke niet getoond wordt in de GUI. Die WAN interface moet dan ook aan de vpn gekoppeld worden (ipv de eerste die inactief is)
Hoe doe je dit? Koppelen aan de andere wan interface? Ik heb de gateway nu aan de praat en tv ook, hopelijk morgen en overmorgen ook nog ;-)

Alleen vpn werkt dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:15
Tomba schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:04:
[...]

Mijn doel is vooral om het Guest netwerk alleen op 2,4GHz aan te bieden ;) Mijn gasten krijgen een lagere bandbreedte en hoeven mijn 5GHz netwerk ook niet te gebruiken :) Mijn main SSID draait gewoon 2,4/5GHz combo (en dan nog 1 SSID op alleen 5GHz voor devices die erin volharden om op 2,4GHz connecten)

Heeft het trouwens nog zin om voor 802.11b devices een apart SSID aan te maken? (Ik kijk naar jou Fitbit Aria :( )
Ik ga er vanuit dat het met een AC-pro hetzelfde werkt als een AC-lite. Ik heb verschillende wlans in één wlan groep. In elke AC afzonderlijk kan ik dan gewoon elke gewenste SSID in 2G en of 5G disablen.
In devices/config/wlans , @DorisJerks ik zie eigenlijk niet waarom je dit in de groep zou moeten aanpassen.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

pjeterinfo schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:57:
[...]

Ik ga er vanuit dat het met een AC-pro hetzelfde werkt als een AC-lite. Ik heb verschillende wlans in één wlan groep. In elke AC afzonderlijk kan ik dan gewoon elke gewenste SSID in 2G en of 5G disablen.
In devices/config/wlans , @DorisJerks ik zie eigenlijk niet waarom je dit in de groep zou moeten aanpassen.
Ik wil dat dus juist niet per AP op hoeven te geven. Dat het per device kon had ik gevonden. Het lijkt me juist praktischer én logischer om dat per SSID op te kunnen geven en daar was mijn vraag dus ook op geënt. Maar goed het kan dus blijkbaar niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:15
Tomba schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:08:
[...]

Ik wil dat dus juist niet per AP op hoeven te geven. Dat het per device kon had ik gevonden. Het lijkt me juist praktischer én logischer om dat per SSID op te kunnen geven en daar was mijn vraag dus ook op geënt. Maar goed het kan dus blijkbaar niet :)
Ah helder, dan heb ik het niet goed gelezen.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik heb de laatste tijd een probleem met het continue adopten van devices (o.a. switch en ACpro). Als ik vervolgens een tail doe van /var/log/messages, dan zie ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Dec 11 21:19:08 Switch8 user.err syslog: ace_reporter.reporter_fail(): Unreachable (http://172.17.0.7:8080/inform)
Dec 11 21:19:08 Switch8 user.err syslog: ace_reporter.reporter_fail(): initial contact failed #4, url=http://172.17.0.7:8080/inform, rc=3
Dec 11 21:19:08 Switch8 user.info syslog: ace_reporter.reporter_next_inform_url(): next inform url[1]=http://unifi:8080/inform
Dec 11 21:19:21 Switch8 authpriv.info dropbear[1430]: Child connection from 192.168.1.155:50856
Dec 11 21:19:22 Switch8 authpriv.info dropbear[1431]: Child connection from 192.168.1.100:42541
Dec 11 21:19:22 Switch8 authpriv.notice dropbear[1431]: Password auth succeeded for 'admin' from 192.168.1.100:42541
Dec 11 21:19:23 Switch8 authpriv.info dropbear[1431]: Exit (admin): Disconnect received
Dec 11 21:19:33 Switch8 authpriv.notice dropbear[1430]: Password auth succeeded for 'admin' from 192.168.1.155:50856
Dec 11 21:19:38 Switch8 user.err syslog: ace_reporter.reporter_fail(): Unreachable (http://172.17.0.7:8080/inform)
Dec 11 21:19:38 Switch8 user.err syslog: ace_reporter.reporter_fail(): initial contact failed #1, url=http://172.17.0.7:8080/inform, rc=3

Waarom probeert (in dit geval de switch) te adopten naar 172.17.0.7? De controller draait namelijk op 192.168.1.100. Als ik vervolgens een set-inform doe, dan gaat het wel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@smeerbartje heb je set-inform -> adopt in de controller -> nogmaals set-inform gedaan?

Als je het waarneemt, wat geeft het CLI commando "info" dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
xh3adshotx schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:52:
[...]

Ik heb een CRON job ingesteld die elke 30 minuten het "update_iptv_route.sh" script voor mij uitvoert. Sindsdien heb ik geen problemen meer met de IPTV.

Uit m'n hoofd ziet die er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
"system": {
  "task-scheduler": {
    "task": {
      "kpn-iptv": {
        "crontab-spec": "30 * * * *",
        "executable": {
          "path": "/config/scripts/post-config.d/update_iptv_route.sh"
        }
      }
    }
  }
}

Overigens, correct me if I'm wrong*, zorgt het bridgen van een poort (VOIP) ervoor dat hardware offloading disabled wordt (in ieder geval voor die poort). Daarom heb ik ervoor gekozen om door middel van een managed switch het VLAN van de VOIP af te splitsen VOOR de USG.

* Bij lange na geen Ubiquiti expert of wat dan ook... Probeer het nog een beetje te leren.
Hi,
Ik heb nu wel problemen met mijn opnames te bekijken. Heeft iemand anders dit ook?
Dus ik heb de USG weer afgekoppeld, want de vrouw begon gisteravond te piepen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:18
Ik heb een bestaand (Comodo) certificaat voor een webserver. op het zelfde externe ip heb ik een UniFi controller (Cloud Key). Ik heb een SAN (alternative name) voor de UniFi controller unifi.domeinnaam.nl
Nu wil ik het bestaande self signed certificate vervangen door het Comodo certificaat. Ik heb net wat blogs/community nagespit maar er zijn zo veel verschillende guides (in variatie van complexiteit). Weet iemand wat de juiste/beste manier is?

Ik wil de CloudKey niet verpesten met gehobby en geprobeer.

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 12-12-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:31:
@smeerbartje heb je set-inform -> adopt in de controller -> nogmaals set-inform gedaan?

Als je het waarneemt, wat geeft het CLI commando "info" dan aan?
Dit kan tegenwoordig vanuit de Controller gewoon, zolang alle apparaten in hetzelfde subnet zitten.
Ging bij mij in één keer goed toen ik mijn controller een ander IP had gegeven :)
m3gA schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:19:
Ik heb een bestaand (Comodo) certificaat voor een webserver. op het zelfde externe ip heb ik een UniFi controller (Cloud Key). Ik heb een SAN (alternative name) voor de UniFi controller unifi.domeinnaam.nl
Nu wil ik het bestaande self signed certificate vervangen door het Comodo certificaat. Ik heb net wat blogs/community nagespit maar er zijn zo veel verschillende guides (in variatie van complexiteit). Weet iemand wat de juiste/beste manier is?

De CloudKey is altijd nog compleet opnieuw te flashen via SSH dus echt veel kan je niet slopen.

Ik heb trouwens zoveel problemen met dat ding voorbij zien komen op het Ubiquiti forum dat ik echt blij ben dat ik gewoon een Raspberry Pi als Controller gebruik die dan tenminste ook gelijk andere dingen kan doen!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:28
Cartman! schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 08:28:

Beiden ondersteunen ook een backup over WAN 2 (VOIP bij de USG) begreep ik, gebruikt iemand dat? Ik dacht aan een 4G modem die t in de zeldzame gevallen kan overnemen als t gewone internet er eens uitligt, wederom een gevalletje "omdat het kan".
@Cartman! Ben jij hier nog verder mee gekomen? Zit te denken om dit bij mijn broertje te implementeren. Daar is een Caiway verbinding en met een 4g telfort data sim in een NETGEAR LB2120 (in bridge mode), wil ik deze op de wan2 prikken. De Ubiquiti UniFi USG Enterprise Gateway Router moet dit gewoon kunnen, maar ik zoek ervaringen.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wimlem schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:33:
[...]

@Cartman! Ben jij hier nog verder mee gekomen? Zit te denken om dit bij mijn broertje te implementeren. Daar is een Caiway verbinding en met een 4g telfort data sim in een NETGEAR LB2120 (in bridge mode), wil ik deze op de wan2 prikken. De Ubiquiti UniFi USG Enterprise Gateway Router moet dit gewoon kunnen, maar ik zoek ervaringen.
Nee, helaas. Ik ga volgend jaar verhuizen en pas dan ga ik waarschijnlijk m'n apparatuur aanschaffen. Het was dus ook om ervaringen te zoeken. Mocht jij het gaan proberen lees ik graag hoe het bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wimlem schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 19:33:
Je weet dat er DrayTek routers zijn die dit allemaal voor je kunnen doen automatisch ?!

- WAN via UTP.
- Backup WAN via 3G/4G die je via een USB Dongle/modem aansluit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
sweeeetje schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:09:
[...]

Hi,
Ik heb nu wel problemen met mijn opnames te bekijken. Heeft iemand anders dit ook?
Dus ik heb de USG weer afgekoppeld, want de vrouw begon gisteravond te piepen......
Zelf geen problemen met de opnames (of Netflix o.i.d.).

Wat voor problemen heb je?

[ Voor 4% gewijzigd door xh3adshotx op 12-12-2017 20:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

m3gA schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:19:

Zelf heb ik ook een comodo certificate op mijn Cloud Key geinstalleerd. Heb er een kennisartikel voor Unifi voor geschreven (even geen zin om te vertalen) :P
(In jouw geval hoef je de CSR niet meer te doen, aangezien je al een cert hebt. De keys moet je natuurlijk nog wel importeren)
Dit installeert het certificaat voor de cloudkey en controller en de configuratie blijft staan na een update van de controller.

Login to the Cloud Key using SSH:
*Make a backup of the folder /etc/ssl/private to your local PC

code:
1
2
3
4
5
sudo su
cd /etc/ssl/private
rm -f /etc/ssl/private/*

openssl genrsa -out /etc/ssl/private/cloudkey.key 2048

(Pas onderstaande aan met je eigen gegevens)
code:
1
openssl req -new -batch   -subj "/C=<Country ISO Notation>/ST=<State>/L=<City>/O=<Organisation>/OU=UniFi/CN=<website URL>/emailAddress=<mail address>"   -key /etc/ssl/private/cloudkey.key   -out /etc/ssl/private/cloudkey.csr

*Copy the cloudkey.csr to your local PC in the same folder of the backup you made.
*Do a certificate request at your CA of choice
*Save the received certificate (incl. the intermediate and CA certificate) to your local PC in the same folder of the backup you made.
*Download and install KeyStore Explorer
*Run KeyStore Explorer and open unifi.keystore.jks from the backup folder (password = aircontrolenterprise)

Afbeeldingslocatie: https://upload.luppie.net/images/2017/12/12/cloudkeycert1.md.png
Click on Tools > Import Key Pair

Afbeeldingslocatie: https://upload.luppie.net/images/2017/12/12/cloudkeycert2.png
Select OpenSSL > click on Ok

Afbeeldingslocatie: https://upload.luppie.net/images/2017/12/12/cloudkeycert3.png
Deselect Encrypted Private Key
Select the cloudkey.key file from the backup folder
Select the certificate file that you received from your CA from the backup folder
Click on Import

Afbeeldingslocatie: https://upload.luppie.net/images/2017/12/12/cloudkeycert4.png
Enter unifi as alias and click on Ok

Afbeeldingslocatie: https://upload.luppie.net/images/2017/12/12/cloudkeycert5.png
Confirm with Yes

Afbeeldingslocatie: https://upload.luppie.net/images/2017/12/12/cloudkeycert6.png
Use : aircontrolenterprise : as password

Afbeeldingslocatie: https://upload.luppie.net/images/2017/12/12/cloudkeycert7.png
Click on OK

Click on Tools > Import trusted certificate
Afbeeldingslocatie: https://upload.luppie.net/images/2017/12/12/cloudkeycert8.png
Import all intermediate and CA certificates

The Result:
Afbeeldingslocatie: https://upload.luppie.net/images/2017/12/12/cloudkeycert9.md.png

Click on File > Save

Copy all contents except the cert.tar file to the /etc/ssl/private/ folder on the Cloud Key

Give the following commands on the SSH Console:
code:
1
2
3
4
5
6
7
tar -cvf cert.tar *

chown root:ssl-cert /etc/ssl/private/*
chmod 640 /etc/ssl/private/*
nginx -t

/etc/init.d/nginx restart ; /etc/init.d/unifi restart

[ Voor 2% gewijzigd door Luppie op 12-12-2017 20:35 . Reden: Opmaak aangepast ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag een update binnen gekregen voor de kpn stb en deze geeft de melding dat stb niet verbonden is. Met mijn edgerouter gingen alle updates gewoon goed maar de usg blijft een fout melding geven.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
En zo ja waar zit de config fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Laatst online: 08:28
nero355 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:21:
[...]

Je weet dat er DrayTek routers zijn die dit allemaal voor je kunnen doen automatisch ?!

- WAN via UTP.
- Backup WAN via 3G/4G die je via een USB Dongle/modem aansluit :)
Nu wel :+

Maar wil ook de switches en AP's gaan vervangen voor ubiquiti, dus alles van hetzelfde merk met de unifi controller lijkt mij wel zo mooi.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • +1 Henk 'm!
:+
Maar wil ook de switches en AP's gaan vervangen voor ubiquiti, dus alles van hetzelfde merk met de unifi controller lijkt mij wel zo mooi.
Mja, dat heeft DrayTek ook als je dat desnoods wil, maar ik heb hier gewoon het volgende staan :

- DrayTek modem/router, vanwege VDSL.
- HP switches.
- Ubiquiti UAP's.
- Raspberry Pi als Unifi Controller.

En dat werkt allemaal prima samen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:14

Tijntje

Hello?!

Ik probeer in mijn USG L2TP VPN naar een Windows server door te zetten echter krijg ik het niet aan de gang.
Ik heb al port forwards aangemaakt voor:
UDP 500
UPD 1701
UDP 4500

Verder heb ik ESP protocol allowed naar op WAN_IN naar destination vpn server IP

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Laatst online: 10-05 12:59
Momenteel probeer ik op een remote site een AP adopt uit te voeren via het SSH commando:

code:
1
set-inform http://ip-of-controller:8080/inform

Op de site waar de controller draait heb ik een port forward uitgevoerd op poort 8080.

Wanneer ik de info opvraag uit de AP krijg ik het volgende commando terug:
code:
1
Status:      Unreachable (http://ip-of-controller:8080/inform)

De AP op de remote site kan ik vanaf het AP wel google.nl pingen.

Controller versie: 5.6.26
AP versie: 3.9.3.7537

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Wat krijg je te zien als je met een browser vanuit je remote site naar http://ip-of-controller:8080/inform gaat ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• smeerbartje
M'n problemen met de adoption-loop van de devices komen waarschijnlijk door het feit dat de controller zelf een verkeerde inform-url "kent". Zie onderstaande screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/wmb4vjh2j9c9te0/unifi-wrong-controller-url.png?dl=1

De controller software draait op m'n server in een docker container. Deze is te bereiken op poort 8080, ip 192.168.1.100 en NIET in de 172.17 range. Hoe pas ik dit aan denken jullie?

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-10 20:52
smeerbartje schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:48:
M'n problemen met de adoption-loop van de devices komen waarschijnlijk door het feit dat de controller zelf een verkeerde inform-url "kent". Zie onderstaande screenshot:

[afbeelding]

De controller software draait op m'n server in een docker container. Deze is te bereiken op poort 8080, ip 192.168.1.100 en NIET in de 172.17 range. Hoe pas ik dit aan denken jullie?
In de settings van de controller kan je in het tabblad "Controller" je inform adres wijzigen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EVfCOxG.png

Waarschijnlijk staat daar nu de 172.17 range...

• DorisJerks
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:38
smeerbartje schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:48:
Je screenshot is heel onduidelijk, maar het lijkt een hele oude versie van Unifi te zijn ook. Als dat is kan het sowieso geen kwaad om te upgraden naar de huidige stable versie.

edit: even een quote toegevoegd zodat het duidelijk is op wie ik reageer

[ Voor 52% gewijzigd door DorisJerks op 14-12-2017 11:16 ]

• Yoki1985
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-10 20:52
Oude versie van unifi? Ik zit op de huidige stable versie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dXIMETz.png

• DenBenny
Vraagje:

Telkens ik de firmware van m'n AP's (2x AP lite) upgrade is er 1 AP (ik denk dat dit steeds dezelfde is) welke naast de melding "connected" ook "100FDX" heeft staan. het AP herstarten helpt dit niet verhelpen, wel het PoE voedingsblok (meegeleverde voeding bij het AP) even zonder spanning zetten en weer in de stekker steken verhelpt dit probleem.

Is dit probleem gekend bij jullie? of iemand een gelijkaardig probleem?
DenBenny schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:58:
Vraagje:

Telkens ik de firmware van m'n AP's (2x AP lite) upgrade is er 1 AP (ik denk dat dit steeds dezelfde is) welke naast de melding "connected" ook "100FDX" heeft staan. het AP herstarten helpt dit niet verhelpen, wel het PoE voedingsblok (meegeleverde voeding bij het AP) even zonder spanning zetten en weer in de stekker steken verhelpt dit probleem.

Is dit probleem gekend bij jullie? of iemand een gelijkaardig probleem?
Je kabels nalopen en nieuwe kabels trekken/reparareren.

• sweeeetje
[dubbele post]

[ Voor 93% gewijzigd door sweeeetje op 14-12-2017 15:32 ]

• sweeeetje
xh3adshotx schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 20:26:
[...]

Zelf geen problemen met de opnames (of Netflix o.i.d.).

Wat voor problemen heb je?
Hij Start de opname niet en zegt dan dat het niet beschikbaar is....
Welke versie van de config heb jij?

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:16
Ik maak al een tijdje met plezier gebruik van een Edgerouter in combinatie met mijn Tweak Abonnement.
Kan mijn lijnsnelheid helemaal gebruiken en mijn verbinding is superstabiel.

Echter heb ik sinds het begin last van wat probleempjes met de TV dienst.
Ik heb een paar dagen zitten spelen en het is wel ietwat verbeterd. (IGMP pakketjes nu toegestaan op het juiste VLAN etc..)

Maar nu valt me iets geks op: rondom het moment van Zappen van de ene naar de andere zender zie ik in de log een 'martians' kernel error. Ik heb geen idee wat dit betekent. Wie kan me op weg helpen? :)

Martians logging
hermanh schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:02:
Maar nu valt me iets geks op: rondom het moment van Zappen van de ene naar de andere zender zie ik in de log een 'martians' kernel error. Ik heb geen idee wat dit betekent. Wie kan me op weg helpen? :)

[afbeelding]
Een snelle Google search laat zien dat het i.c.m. IPTV misschien wel logisch te noemen is, maar voor de zekerheid zou ik effe je config hier posten :)

• xh3adshotx
sweeeetje schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:32:
[...]

Hij Start de opname niet en zegt dan dat het niet beschikbaar is....
Welke versie van de config heb jij?
Hmh vreemd, als Netflix en live-tv kijken werken zouden de opnamens wel beschikbaar moeten zijn. Kan je ze wel op een tablet/ telefoon afspelen (is met de app mogelijk volgens mij)?

Ik heb gewoon de versie van 4 maanden terug, commit: "731c6ed".

• DenBenny
stormfly schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:14:
[...]

Je kabels nalopen en nieuwe kabels trekken/reparareren.
De eerste keer dat ik dit voorhad en opzocht op Google kwam ik inderdaad terecht bij kabelproblemen.
Daarom heb ik toen alle patchkabels vervangen en de kabel die in de muur zit uitgemeten (met standaard kabeltester).
Het lijkt er echt op dat dit probleem zich enkel na een upgrade voordoet? Daarna niet meer ook niet als ik een AP herstart.

• smeerbartje
DorisJerks schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:57:
[...]

Je screenshot is heel onduidelijk, maar het lijkt een hele oude versie van Unifi te zijn ook. Als dat is kan het sowieso geen kwaad om te upgraden naar de huidige stable versie.

edit: even een quote toegevoegd zodat het duidelijk is op wie ik reageer
Nee, ik zit op de laatste versie (5.6.22). Overigens laat ik je geen screenshot van de controller zien, maar van de (online) controllers view: https://unifi.ubnt.com/#/controllers/

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:59
DenBenny,

Ik heb ook een kabel die dit heeft. Het was een kabel die in het verleden voor een buitencamera gebruikt werd. Nu is deze aangesloten op een switch met meerdere camera’s en een accespoint. Het functioneerd al enkele jaren prima, al zal ik als de gelegenheid zich voordoet wel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermanh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:16
nero355 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:39:
[...]

Een snelle Google search laat zien dat het i.c.m. IPTV misschien wel logisch te noemen is, maar voor de zekerheid zou ik effe je config hier posten :)
Kwam in mijn snelle google search vooral veel film referenties mbt marsmannetjes tegen.. :-)

Zo'n config is een behoorlijke lap tekst dus sorry voor de beeldscherm spam..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
firewall {
    all-ping enable
    broadcast-ping disable
    ipv6-receive-redirects disable
    ipv6-src-route disable
    ip-src-route disable
    log-martians enable
    name WANIPTV_LOCAL {
        default-action drop
        description "ruleset for IPTV"
        rule 1 {
            action accept
            description "Allow Established"
            log disable
            protocol all
            state {
                established enable
                invalid disable
                new disable
                related disable
            }
        }
        rule 2 {
            action drop
            description "Drop invalid"
            log disable
            protocol all
            state {
                established disable
                invalid enable
                new disable
                related disable
            }
        }
        rule 3 {
            action accept
            description "Accept Ping"
            log disable
            protocol icmp
        }
        rule 4 {
            action accept
            description "Accept IGMP"
            log disable
            protocol igmp
        }
    }
    name WAN_IN {
        default-action drop
        description "packets from Internet to the LAN"
        rule 1 {
            action accept
            description "allow established session to the LAN"
            log disable
            protocol all
            state {
                established enable
                invalid disable
                new disable
                related enable
            }
        }
        rule 3 {
            action drop
            description "drop invalid state"
            log disable
            protocol all
            state {
                established disable
                invalid enable
                new disable
                related disable
            }
        }
    }
    name WAN_LOCAL {
        default-action drop
        description "packets from Internet to the router"
        rule 1 {
            action accept
            description "allow established session to the router"
            log disable
            protocol all
            state {
                established enable
                invalid disable
                new disable
                related enable
            }
        }
        rule 2 {
            action drop
            description "drop invalid state"
            log disable
            protocol all
            state {
                established disable
                invalid enable
                new disable
                related disable
            }
        }
        rule 3 {
            action accept
            description "allow ping"
            log disable
            protocol icmp
        }
    }
    receive-redirects disable
    send-redirects enable
    source-validation disable
    syn-cookies enable
}
interfaces {
    ethernet eth0 {
        address 192.168.1.1/24
        description LAN
        duplex auto
        firewall {
            in {
            }
            local {
            }
            out {
            }
        }
        speed auto
    }
    ethernet eth1 {
        description WAN
        duplex auto
        firewall {
            in {
            }
            local {
            }
        }
        speed auto
        vif 4 {
            address dhcp
            description WAN-IPTV
            firewall {
                in {
                }
                local {
                    name WANIPTV_LOCAL
                }
            }
            mac XX:XX:XX:XX:XX:XX
        }
        vif 34 {
            address dhcp
            description WAN-INTERNET
            firewall {
                in {
                    name WAN_IN
                }
                local {
                    name WAN_LOCAL
                }
            }
            mac XX:XX:XX:XX:XX:XX
        }
    }
    ethernet eth2 {
        disable
        duplex auto
        firewall {
            in {
            }
            local {
            }
            out {
            }
        }
        speed auto
    }
    loopback lo {
    }
}
protocols {
    igmp-proxy {
        interface eth0 {
            role downstream
            threshold 1
            whitelist 239.0.3.0/16
            whitelist 225.0.71.0/24
            whitelist 224.0.0.0/16
        }
        interface eth1 {
            role disabled
            threshold 1
        }
        interface eth1.4 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface eth1.34 {
            role disabled
            threshold 1
        }
        interface eth2 {
            role disabled
            threshold 1
        }
    }
    static {
        interface-route 0.0.0.0/0 {
            next-hop-interface eth1.34 {
            }
        }
        route 185.6.48.0/26 {
            next-hop 10.10.51.1 {
            }
        }
    }
}
service {
    dhcp-server {
        disabled false
        hostfile-update disable
        shared-network-name LAN {
            authoritative disable
            subnet 192.168.1.0/24 {
                default-router 192.168.1.1
                dns-server 8.8.8.8
                dns-server 8.8.4.4
                lease 86400
                start 192.168.1.100 {
                    stop 192.168.1.255
                }
            }
        }
        use-dnsmasq disable
    }
    dns {
    }
    gui {
        http-port 80
        https-port 443
        listen-address 192.168.1.1
        older-ciphers enable
    }
    nat {
        rule 5000 {
            description masquerade
            log disable
            outbound-interface eth1.34
            protocol all
            type masquerade
        }
        rule 5001 {
            description iptv1
            destination {
            }
            log disable
            outbound-interface eth1.4
            protocol all
            type masquerade
        }
    }
    ssh {
        listen-address 192.168.1.1
        port 22
        protocol-version v2
    }
    ubnt-discover {
        disable
    }
    upnp2 {
        listen-on eth0
        nat-pmp enable
        secure-mode enable
        wan eth1.34
    }
}
system {
    conntrack {
        expect-table-size 2048
        hash-size 32768
        modules {
            rtsp {
                enable
            }
            sip {
                disable
            }
        }
        table-size 262144
    }
    host-name ubnt
    login {
        user XXXXXX {
            authentication {
                encrypted-password $o.
                plaintext-password ""
            }
            full-name "XXXXXXXXX"
            level admin
        }
    }
    ntp {
        server 0.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 1.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 2.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 3.ubnt.pool.ntp.org {
        }
    }
    offload {
        hwnat disable
        ipsec enable
        ipv4 {
            forwarding enable
            vlan enable
        }
        ipv6 {
            forwarding disable
        }
    }
    package {
        repository wheezy {
            components "main contrib non-free"
            distribution wheezy
            password ""
            url http://http.us.debian.org/debian
            username ""
        }
        repository wheezy-security {
            components main
            distribution wheezy/updates
            password ""
            url http://security.debian.org
            username ""
        }
    }
    syslog {
        global {
            facility all {
                level notice
            }
            facility protocols {
                level debug
            }
        }
    }
    time-zone Europe/Amsterdam
    traffic-analysis {
        dpi enable
        export enable
    }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Gaat lekker dat update mechanisme van Ubiquiti Cloud Key via de app. Had voor zowel firmware als controller update (0.8.6 en 5.6.26)

Eerst firmware geprobeerd, aantal keer aangegeven dat die was gestart, of download was begonnen. Volgens mij is hij ook paar keer herstart want was af en toe even niet te bereiken. Maar heeft nu nog steeds 0.8.2. En na een paar mislukte pogingen is alles bij het oude maar geeft nu melding dat er geen updates beschikbaar zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmay
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-08 11:05
Er zit een bug in de firmware. Je moet eerst de controller updaten en dan de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
hmay schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:28:
Er zit een bug in de firmware. Je moet eerst de controller updaten en dan de firmware.
Die doet hetzelfde, probeer het vanavond nog wel eens van de web interface, misschien dat het dan beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmay
Shinji schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 19:19:
[...]

Die doet hetzelfde, probeer het vanavond nog wel eens van de web interface, misschien dat het dan beter gaat.
Ik heb gisteren ook een aantal keren zitten prutsen om de firmware te updaten van 0.8.4 naar 0.8.7. Het leek goed te gaan maar na de reboot stond er gewoon weer 0.8.4 op.
Door eerst de controller te updaten naar 5.6.26 kon ik daarna de firmware updaten.

Het komt door een bug in de ubnt-tools, hier staat meer info:
https://community.ubnt.co...een-released/ba-p/2162105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:02

lier

MikroTik nerd

Daarvoor hebben ze inderdaad release notes uitgevonden:
https://community.ubnt.co...een-released/ba-p/2162105

:P

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmay
Haha, ja daar zou je altijd eerst even naar moeten kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Tijntje schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:06:
Ik probeer in mijn USG L2TP VPN naar een Windows server door te zetten echter krijg ik het niet aan de gang.
Ik heb al port forwards aangemaakt voor:
UDP 500
UPD 1701
UDP 4500

Verder heb ik ESP protocol allowed naar op WAN_IN naar destination vpn server IP
Even een kleine kick van mijn vraag, iemand hier een idee over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:18
Wat probeer je precies te doen?

Draait de VPN server op je windows server? Dan moeten de port forwards genoeg zijn Ik heb precies eenzelfde config, maar dan naar een xpenology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Domino schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:43:
Wat probeer je precies te doen?

Draait de VPN server op je windows server? Dan moeten de port forwards genoeg zijn Ik heb precies eenzelfde config, maar dan naar een xpenology.
Inderdaad ik heb in mijn interne LAN een Windows RRAS server draaien. Ik kan connecten via L2TP intern in mijn netwerk dus de server is goed ingesteld.
vanaf buiten krijg ik het niet voor elkaar L2TP aan de praat te krijgen terwijl PPTP met port forwards en GRE op de firewall open naar de RRAS server wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:16
We are very excited to announce the UAP-nanoHD. What is the UAP-nanoHD? Here are some brief points (more to come):
  • Mediatek 802.11ac wave2 MU-MIMO
  • 2x2 MIMO on 2 GHz (300 Mbps phy rate), 4x4 MIMO on 5 GHz (1733 Mbps phy rate)
  • Real-world 5 GHz throughput: 750 Mbps (preliminary)
  • 802.3af
  • Cost: somewhere between the UAP-AC-Pro and UAP-AC-HD (not finalized)
  • Same mount as UAP-AC-Lite (adapter to UAP-AC-Pro possibly later)
We’ve recently received FCC grants and they will show up on the Early Access store very soon. The nanoHD is a Mediatek based radio, not Qualcomm like most of our other APs. Therefore, the driver is not feature complete, but we are adding them at a very rapid pace. What features are supported? Here is a running document that we will keep up to date:

https://goo.gl/5uV4xU

Not that much yet, but it can cover many scenarios already and we would like to get them into people's’ hands to find possible hardware issues early.
Uit het Ubiquiti Beta Forum. Interessant om te zien dat ze naast Qualcomm ook MediaTek chips gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Balance schreef op zondag 17 december 2017 @ 13:14:
[...]

Uit het Ubiquiti Beta Forum. Interessant om te zien dat ze naast Qualcomm ook MediaTek chips gaan gebruiken.
Hij is zo klein echt heerlijk. Ik had de AC HD maar dit is zoveel beter op de tv kast. En 500Mbit met iPerf is ook prima voor het formaat. Ik zou wel willen weten wat een LITE of LR doet met iPerf?

Worden wel zonder POE injector geleverd zoals binnenkort ook de AC PRO en inmiddels de xHD units.

Alleen de LITE en LR lijken nog POE injectors te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Laatst online: 07-10 21:38

flexje

got-father

Hoi ,

Zojuist een Xiaomi Gateway geinstalleerd in mijn netwerk en graag zou ik toegang naar buiten en naar het apparaat willen blokkeren dmv een firewall rule in de unifi controller. Ik kom er alleen niet uit. Is het uberhaupt wel mogelijk om alleen 1 ip adres toegang te blokkeren of alleen een hele netwerk?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
flexje schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:26:
Hoi ,

Zojuist een Xiaomi Gateway geinstalleerd in mijn netwerk en graag zou ik toegang naar buiten en naar het apparaat willen blokkeren dmv een firewall rule in de unifi controller. Ik kom er alleen niet uit. Is het uberhaupt wel mogelijk om alleen 1 ip adres toegang te blokkeren of alleen een hele netwerk?
In de firewall regel bij Source/Destination een address group maken met 1 IP-adres.
Toegang naar buiten zou dan bv op de WAN Out zijn waarbij je de Source gelijk zet aan de IP-address group met dat ene IP-adres.

[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 17-12-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

SmokingCrop schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:29:
[...]

In de firewall regel bij Source/Destination een address group maken met 1 IP-adres.
Toegang naar buiten zou dan bv op de WAN Out zijn waarbij je de Source gelijk zet aan de IP-address group met dat ene IP-adres.
Dus bij WAN in:
Source: Leeg?
Destination: ip address group (ip van xi gway)

En bij WAN Out:
Source: ip address group (ip van xi gway)
Destination: Leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
flexje schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:39:
[...]

Dus bij WAN in:
Source: Leeg?
Destination: ip address group (ip van xi gway)

En bij WAN Out:
Source: ip address group (ip van xi gway)
Destination: Leeg?
Inderdaad.
De source bij WAN IN en destination bij WAN OUT dien je inderdaad leeg te houden. Dan kijkt de firewall er niet naar om op te filteren. Het Filtert dan enkel op het IP van de Xi Gateway.

(WAN IN is sowieso al blocked, behalve als het verkeer reeds van binnen naar buiten is gegaan en terugkeert (established) of gerelateerd verkeer is. Er is een "implicit deny" bij WAN IN onderaan die alles blocked, ook al zie je die regel niet)

Verkeer naar de Xi Gateway van binnen in de LAN kan je blokkeren op LAN IN of LAN OUT (LAN IN zal het eerder stoppen, aangezien je andere apparaten ook in diezelfde lan zitten)

[ Voor 12% gewijzigd door SmokingCrop op 17-12-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

SmokingCrop schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:43:
[...]

Inderdaad.
De source bij WAN IN en destination bij WAN OUT dien je inderdaad leeg te houden. Dan kijkt de firewall er niet naar om op te filteren. Het Filtert dan enkel op het IP van de Xi Gateway.

(WAN IN is sowieso al blocked, behalve als het verkeer reeds van binnen naar buiten is gegaan en terugkeert (established) of gerelateerd verkeer is. Er is een "implicit deny" bij WAN IN onderaan die alles blocked, ook al zie je die regel niet)

Verkeer naar de Xi Gateway van binnen in de LAN kan je blokkeren op LAN IN of LAN OUT (LAN IN zal het eerder stoppen, aangezien je andere apparaten ook in diezelfde lan zitten)
Top bedankt voor de uitleg. Intern wil ik de gateway wel benaderbaar houden. Thanks nogmaals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBenny
alex75 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:27:
DenBenny,

Ik heb ook een kabel die dit heeft. Het was een kabel die in het verleden voor een buitencamera gebruikt werd. Nu is deze aangesloten op een switch met meerdere camera’s en een accespoint. Het functioneerd al enkele jaren prima, al zal ik als de gelegenheid zich voordoet wel vervangen.
Hoe heb je dit dan ontdekt? Als ik de kabel uitmeet lijkt hij goed te zijn.
Ik dacht dat ik ook al de andere aansluiting (ik heb overal dubbele aansluitpunten) heb geprobeerd die dacht ik hetzelfde fenomeen gaf. Ik verdenk eventueel de PoE voeding maar aangezien het geheel na een powercycle weer normaal werkt weet ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Laatst online: 10-05 12:59
Luppie schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:31:
Wat krijg je te zien als je met een browser vanuit je remote site naar http://ip-of-controller:8080/inform gaat ?
Ik krijg dan een witte pagina te zien. (ook lokaal)

Wanneer ik een port forward naar poort 8443 toevoeg, dan kom ik netjes in het login scherm van de controller.
Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aankoopadvies hoort niet thuis in dit topic, maar hoort in een eigen topic.