TVH7 schreef op zondag 3 september 2017 @ 02:07:
[...]
Mag ik vragen wat je met een 10 Gigabit SFP+ Switch moet voor thuis of is het gewoon 'omdat het kan'? 4 Gigabit voor een NAS is toch meer dan genoeg?
Ik zou toch kijken naar een AC HD in plaats van een AC Lite, toch wel wat meer performance en 'future proofing', de AC LR past het best bij wat je schetst (2.4 ghz, vooral gefocussed op een stabiele verbinding vs snelheid etc) maar is dat wel waar je op zit te wachten met een oog op de toekomst (Hogere bitrate 4K Streams, meer wireless clients en IOT)
PS. Als je nog even kan wachten met je aanschaf zal ik dat vooral doen, er komt binnenkort een hele nieuwe load aan APs aan, maar dat zijn meer 'forum geruchten'.
ZFS gebaseerde NAS units met 10 GE verbindingen (5x) en een PC.
De PC kan niet veel sneller dan 400 MB/sec lezen en schrijven, maar de NAS units gaan tot bijna 900 MB/sec. Heb nu een dlink met 4 x 10 GE poorten maar moet dan wel eens een server omsteken.
Maar het is inderdaad ook een beetje omdat het kan uiteraard.
Ik kan wachten met de access points, alleen wil ik een switch vervangen voordat ik ga verhuizen. Wel wil ik het hele systeem werkend hebben voordat ik verhuis zodat ik er weinig werk aan heb als we verhuizen en youtube en facebook voor de dames werken
De LR leek me ook wel beter qua specificaties, en inderdaad zal de antenne wel beter zijn omdat de unit fysiek groter is.
Shinji schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:01:
wow, 64 switchpoorten nodig voor thuis!
Support bij problemen met bijvoorbeeld instellingen werkr erg goed, verder geen ervaring met als iets defecte is maar je eerste aanspreekpunt is toch waar je besteld hebt dus ik zou dat altijd meenemen in de beslissing waar je besteld.
Ik heb niet letterlijk 64 poorten nodig. Het zit helaas wel over 3 ruimtes verdeeld.
Het is ook een financiele beslissing in 1 geval: Of ik doe erg veel muur aansluitingen in mijn HT ruimte (a €125 per stuk voor UTP ongeveer) of ik zet er een 8 poort switch neer. (Desnoods schakel ik hem alleen in als ik mijn HT gebruik, iets van 6 poorten nodig)
In de meterkast komen de iptv ontvangers (4), de IP cameras (8+) een dect systeem, 3 x Access points, verbinding voor thuiswerken en de router. Daar voldoen 16 poorten net niet. => 24 poort
In de technische ruimte komen dingen als solar systeem, NVR, hobby PC, test NAS, RPI, management poorten servers. Voldoet een 8 poort ook niet meer => 16 poort.
[
Voor 26% gewijzigd door
jacovn op 03-09-2017 07:24
]
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase