[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste
Acties:
  • 707.470 views

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[/quote]
[quote]Klopt, dat spul wordt zo'n 60C. Niet slim om te stapelen.

[ Voor 30% gewijzigd door Boudewijn op 24-08-2017 20:06 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:55

flexje

got-father

Wat moet ik dan zonder ruimte haha.

Wat is een "normale" temperatuur voor de switches? Ze zijn beiden 63 graden....

[ Voor 55% gewijzigd door flexje op 24-08-2017 20:10 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:23
flexje in heb em ook zo ophangen in meterkast, werkt prima, ik heb wel niet nog een switch eronder :p

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:30
Is er iemand met een USG, met controller software >= 5.6.14 die een werkende verbinding heeft met KPN, waarbij IPTV en internet werken, welke helemaal via de interface is ingesteld.

Ik heb het een aantal keren geprobeerd om de json die al een paar keer voorbij is gekomen om te zetten naar iets wat ik in de interface kan invullen, maar voor IPTV weet ik niet precie wat ik moet hebben.

Misschien dat iemand een backup kan delen?

• flexje

flexje

got-father

tcviper schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:11:
flexje in heb em ook zo ophangen in meterkast, werkt prima, ik heb wel niet nog een switch eronder :p
Het heeft ook altijd prima gewerkt zonder die 16 poorts switch. Ben benieuwd wat ie nu gaat doen...

sorted.bits schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:16:
Is er iemand met een USG, met controller software >= 5.6.14 die een werkende verbinding heeft met KPN, waarbij IPTV en internet werken, welke helemaal via de interface is ingesteld.

Ik heb het een aantal keren geprobeerd om de json die al een paar keer voorbij is gekomen om te zetten naar iets wat ik in de interface kan invullen, maar voor IPTV weet ik niet precie wat ik moet hebben.

Misschien dat iemand een backup kan delen?
Nope... Want vlan6 met daaroverheen een PPPoE verbinding is te doen maar als je de MTU's van de interfaces vehoogd en vlan4 bijmaakt dan blijft ie provisionen. De controller pushed dan de config.gateway.json settings en vervolgens weer de controller settings. Resultaat, je hebt een flippende verbinding en bij o.a. port forwards, nat rules etc veranderd pppoe2 naar eth0. En eth0 gaat op DHCP.

Ik zit hier al een tijdje mee te tobben.

U+

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:30
Jeroen_ae92 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:20:
[...]

Nope... Want vlan6 met daaroverheen een PPPoE verbinding is te doen maar als je de MTU's van de interfaces vehoogd en vlan4 bijmaakt dan blijft ie provisionen. De controller pushed dan de config.gateway.json settings en vervolgens weer de controller settings. Resultaat, je hebt een flippende verbinding en bij o.a. port forwards, nat rules etc veranderd pppoe2 naar eth0. En eth0 gaat op DHCP.

Ik zit hier al een tijdje mee te tobben.
Dit dus, dit heb ik trouwens ook met de config.gateway.json van byluke trouwens. Hij komt in een provisioning / reboot loop.

• tyfoon_2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 10:00
tcviper schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:13:
[...]

Dat kan toch ook? als ik het apparaat (ALIAS) aanpas bij CLIENTS > Configuration, dan word dat de netwerknaam dat bij dat IP hoort. Dus als ik daar bijv router inzet (voor mijn USG), dan kan ik dan router (hostname) pingen en dat gaat naar het lokale IP.

Als ik bijv met Lanscan op mijn macbook een scan doe zie ik hostnames die daar ingevoerd zijn terug in het lijstje.
probeer dit nu even te testen maar of ik doe iets fout (zal wel) of het werkt niet zoals ik wil;
  • Onder settings > network > pas ik mijn LAN 'domain' aan naar bv "testlan" (ook getest met bv testlan.com of testlan.local een niet bestaande domein)
  • Merendeel van mijn devices hebben al een naam en een aantal krijgen ook een vast IP (ingesteld bij de client?configuration>alias en network>use fixed IP>IP#
  • Provisioning
Dan zou ik dus verwachten dat ik in de browser netjes naar bv veraplus.testlan(.local) zou kunnen gaan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-08 17:40
flexje schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:52:
Zojuist een nieuwe Unifi Switch 16 ports 150W geinstalleerd op de volgende manier.
Is dit verstandig mbt warmte etc?

[afbeelding]
Ik zou dit niet zo doen. Waar moet de warmte nu heen?

2 vraagjes:
Heb je niet genoeg aan alleen de 16-poorts?

Waarom een AP in de meterkast? Als je daar een betere plek voor vindt kun je op de plek waar het AP zat die 8-150w misschien kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Qlimaxxx schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:16:
[...]

Ik zou dan gewoon de USG een statisch ip geven en deze als DMZ instellen. Dan hoef je portforwarding alleen in de USG te doen
Hier heb ik ook aan gedacht maar kan ik dan wel de iTV en Telefonie compleet gescheiden via de experiabox laten lopen? Gaat dit signaal dan ook niet door naar de USG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flexje schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:52:
Zojuist een nieuwe Unifi Switch 16 ports 150W geinstalleerd op de volgende manier.
Is dit verstandig mbt warmte etc?

[afbeelding]
Die 16 hangt prima die heeft gaatjes aan de zijkanten, maar ik denk dat je de levensduur van je 8 ports wel verkort.

Het lijkt erop dat je met alleen 16 wel uit kunt? Of een 24ports maar dat red je misschien niet met de diepte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
Arbeider schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:55:
[...]

Hier heb ik ook aan gedacht maar kan ik dan wel de iTV en Telefonie compleet gescheiden via de experiabox laten lopen? Gaat dit signaal dan ook niet door naar de USG?
Zo heb ik het ook voorlopig en dat werkt prima. eea staat goed beschreven hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Ik heb een vraagje over DMZ setup in the USG, ik heb geen idee waar te beginnen.

Ik heb:

- Ziggo Cisco Router in Bridge modus.

- UniFi Security Gateway
- UniFi Switch
- UniFi Cloudkey

Nu heb ik vanwege werk een Cisco Meraki Z1 aan de switch hangen. Hier heb ik problemen mee (verbinding verbreekt af en toe - dat was ook voor deze setup, maar was ook de reden om mijn netwerk te vervangen). Inmiddels via werk loopt er een Cisco Meraki Case om te kijken wat er aan de hand is.

De eerste vraag die ik nu krijg om de Meraki in een DMZ te hangen. Hoe doe ik dat? Als ik zoek op internet dan lees ik dat dit niet kan?

Is dat mogelijk? En zo ja hoe doe ik dat? Zou ik dat hier moeten doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yLqewhBypGdAxxd3Dze6y5aL/full.jpg

Verder andere vraag. Hoe kan je statistieken bijhouden van een client? Of de loggegevens van het verkeer uitlezen? Ik kom op onderstaande optie in de controller, maar wordt niets bijgehouden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WdLnlXYIueJfIOoSPunWNlO6/full.jpg

Iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:36

zeroday

There is no alternative!

rally schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:02:
Zou ik niet doen.
Die USG10 word al loeiheet... en die 16 blijft ook niet echt koel
ik heb een plankje in mijn meterkast en daar heb ik sinds gisteren de 8 Ports 150W met SFP unifi op staan. Vanavond even een picture maken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hHMEn4LK0bh1A6XQ6LwRL844/full.jpg

wilde hem eerst tegen een zijkant van de meterkast aan hangen, maar vond dat niet makkelijk

8 poorten vol en 1 SFP poort die via UTP naar zolder gaat .

[ Voor 3% gewijzigd door zeroday op 25-08-2017 12:01 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:12

rally

Deyterra Consultancy

Unifi switches worden zowiezo al redelijk heet. Ik heb van de week een USG 8 (powered via PoE, en een AP op de passthrough) onder een USG8-60W gezet.

Na een paar uur kon ik beide switches niet meer normaal aanraken zo heet waren ze geworden.

Dus meteen maar een stuk uit elkaar gezet.

Die USW10 onder de USG 16 is geen configuratie die ik zou aanraden.

Hoe je ze ophangt lijkt niet uit te maken. Ik zal later een foto plaatsen van mijn setup maken.

/Corrected USG10 ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
rally schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:07:
Unifi switches worden zowiezo al redelijk heet. Ik heb van de week een USG 8 (powered via PoE, en een AP op de passthrough) onder een USG8-60W gezet.

Na een paar uur kon ik beide switches niet meer normaal aanraken zo heet waren ze geworden.

Dus meteen maar een stuk uit elkaar gezet.

Die USG10 onder de USG 16 is geen configuratie die ik zou aanraden.

Hoe je ze ophangt lijkt niet uit te maken. Ik zal later een foto plaatsen van mijn setup maken.
FYI (niet om de betweter uit te hangen), maar je bedoelt USW10, USW16 etc. De USG = Security Gateway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Aug 23, 20:03 PDT

Comment: Is there any chance the EdgeRouter 4 will come out in the next month?
Ubiquiti Networks - Aug 25, 01:57 PDT

Hi Dennis,

We just barely released the EdgeRouter Infinity: http://mailchi.mp/ubnt/in...g-sfp-edgerouter-infinity

Is this what you are looking for?

Thanks,
Ubiquiti Networks
pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter Infinity

Ze proberen me wel m'n budget te laten stretchen. 8)7 Het lijkt me toch beter op de Ubiquiti EdgeRouter 4 te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
chronoz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:39:
[...]

[...]

pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter Infinity

Ze proberen me wel m'n budget te laten stretchen. 8)7 Het lijkt me toch beter op de Ubiquiti EdgeRouter 4 te wachten.
Hij heeft al in de beta store gestaan dus het zal echt niet meer lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Laatst online: 22:59
Hoeveel dagen aan log kan je bewaren bij thuisgebruik op de cloud key, is daar iets van bekend? Ik zit te twijfelen tussen een Raspberry Pi of de de cloudkey. Ik heb nu de controller op een laptop draaien, maar volgens mij log je dan alleen data als de controller actief is.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

zeroday schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:56:
[...]

ik heb een plankje in mijn meterkast en daar heb ik sinds gisteren de 8 Ports 150W met SFP unifi op staan. Vanavond even een picture maken

[afbeelding]

wilde hem eerst tegen een zijkant van de meterkast aan hangen, maar vond dat niet makkelijk

8 poorten vol en 1 SFP poort die via UTP naar zolder gaat .
Welke sfp module heb je daarvoor gebruikt? Ik wil mijn 8 poorts ertussenuit halen en verplaatsen naar zolder. Wou eerst 2 sfp modules en lc kabel ertussen gooien maar een cat6 zou via de sfp ook goed genoeg moeten zijn toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Morpheusk schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:38:
Hoeveel dagen aan log kan je bewaren bij thuisgebruik op de cloud key, is daar iets van bekend? Ik zit te twijfelen tussen een Raspberry Pi of de de cloudkey. Ik heb nu de controller op een laptop draaien, maar volgens mij log je dan alleen data als de controller actief is.
Je hebt een optie "Historical Data Retention". Daar kan je zelf bepalen hoe lang je de data wil gebruiken.

Zelf heb ik geen CK. De CK ondersteunt een SD kaartje, maar ik weet dus bijv ook niet of je standaard met een SD werkt (bijgeleverd) of dat de SD een uitbreiding is. Bij een rpi (die ik gebruik) heb ik een 16GB SD ingezet. Je kan dus min of meer zelf je beschikbare ruimte bepalen en (dus) je data retentie. CK eigenaren zullen vast kunnen aanvullen ;)

NB. Het klopt dat als je controller geinstalleerd is maar niet 24/7 actief (bijv door je pc uit te zetten), dat de logging dus ook stopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
flexje schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:41:
[...]

Welke sfp module heb je daarvoor gebruikt? Ik wil mijn 8 poorts ertussenuit halen en verplaatsen naar zolder. Wou eerst 2 sfp modules en lc kabel ertussen gooien maar een cat6 zou via de sfp ook goed genoeg moeten zijn toch.
Als je nu 1 blz terugleest dan staat er genoeg informatie over de juiste SFP's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

m3gA schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Als je nu 1 blz terugleest dan staat er genoeg informatie over de juiste SFP's.
ik ben lief vandaag : ;-)
ik gebruik de GLC-T etc.. van amazon, die toen een jaar geleden 20 dollar kostten per stuk
ik heb ze toen gekocht voor een TP-Link switch, werkten uitstekend. Nu heb ik 1 TP-Link met pensioen gestuurd en heb ik een unifi 8 ports 150W met 2x SFP gekocht en daar werkt deze ook goed in

De ebay link komt van afgelopen week, die heeft mooi prijsje en als dat werkt dan is dat een goede koop.
https://www.ebay.nl/itm/201739451333
https://www.amazon.com/gp...tailpages00?ie=UTF8&psc=1
en als je even doorzoekt
https://www.amazon.com/s/...nics&field-keywords=GLC-T
zat andere voor minder

hij wordt als volgt herkend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/REdHuqTeiVdKz1biG9zzEZWq/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door zeroday op 25-08-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
zeroday schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:13:
[...]

ik ben lief vandaag : ;-)
ik gebruik de GLC-T etc.. van amazon, die toen een jaar geleden 20 dollar kostten per stuk
ik heb ze toen gekocht voor een TP-Link switch, werkten uitstekend. Nu heb ik 1 TP-Link met pensioen gestuurd en heb ik een unifi 8 ports 150W met 2x SFP gekocht en daar werkt deze ook goed in

De ebay link komt van afgelopen week, die heeft mooi prijsje en als dat werkt dan is dat een goede koop.
https://www.ebay.nl/itm/201739451333
https://www.amazon.com/gp...tailpages00?ie=UTF8&psc=1
Ik heb er 2 van het ebay linkje en die werken gewoon prima :) en zoals ik al zei werken ze niet lekker met een 100mbit netwerk kaart die ik heb maar dat kan toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

m3gA schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:14:
[...]

Ik heb er 2 van het ebay linkje en die werken gewoon prima :) en zoals ik al zei werken ze niet lekker met een 100mbit netwerk kaart die ik heb maar dat kan toeval zijn.
Toen ik de 2 TP-Linkjes had was het voor de fun. nu met 8 volle poorten en 1 uplink naar de andere TP-link was het noodzaak want ik wilde niet een 16 poorts weer terug in de meterkast, want dat was een beetje overdone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyfoon_2
Ik heb de controller draaien op een RPI3 via deze guide. Ook upgraden gaat altijd netjes (webmin zegt bv netjes dat er een nieuwe versie beschikbaar is).

Weet iemand echter hoe je de laatste Beta erop zou kunnen zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
tyfoon_2 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:17:
Ik heb de controller draaien op een RPI3 via deze guide. Ook upgraden gaat altijd netjes (webmin zegt bv netjes dat er een nieuwe versie beschikbaar is).

Weet iemand echter hoe je de laatste Beta erop zou kunnen zetten?
met ssh inloggen op je pi. (via putty op Windows of gewoon ssh als je linux /mac gebruikt)

wget "linkje naar download"
sudo dpkg -i unifibestand.deb

dus voor de 5.6.14

cd /tmp
wget https://www.ubnt.com/down...4a/unifi_sysvinit_all.deb
dpkg -i unifi_sysvinit_all.deb

Backup van te voren wel even je config ;)

[ Voor 21% gewijzigd door m3gA op 25-08-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
mithras schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:54:
[...]
Je hebt een optie "Historical Data Retention". Daar kan je zelf bepalen hoe lang je de data wil gebruiken.

Zelf heb ik geen CK. De CK ondersteunt een SD kaartje, maar ik weet dus bijv ook niet of je standaard met een SD werkt (bijgeleverd) of dat de SD een uitbreiding is. Bij een rpi (die ik gebruik) heb ik een 16GB SD ingezet. Je kan dus min of meer zelf je beschikbare ruimte bepalen en (dus) je data retentie. CK eigenaren zullen vast kunnen aanvullen ;)

NB. Het klopt dat als je controller geinstalleerd is maar niet 24/7 actief (bijv door je pc uit te zetten), dat de logging dus ook stopt.
En hoeveel retentie kan jij kwijt op 16GB? Ik neem aan dat de totale stats los staan van de retentie?
Ik dacht eigenlijk dat SD kaartjes niet voor continu schrijfacties bedoeld waren.

[ Voor 4% gewijzigd door Morpheusk op 25-08-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Let even op dat ze je afraden om te veel retentie op te slaan op je CK ivm levensduur van je storage.

[ Voor 15% gewijzigd door m3gA op 25-08-2017 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
m3gA schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:26:
Let even op dat ze je afraden om te veel retentie op te slaan op je CK ivm levensduur van je storage.
Hoe zit dat dan? Want retentie veroorzaakt toch geen schrijfacties, maar juist alle nieuwe logging? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

mijn meterkast oplossing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dw2lVj2yCQRXiJCqMwYEsB50/thumb.jpg

[ Voor 123% gewijzigd door zeroday op 25-08-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Nice,

Ik heb mijn 8 poorts ertussenuit gehaald, alles op de 16 poorts gegooid. Temperatuur op de 16P blijft hetzelfde als mét de 8 poorts eronder (rond de 68C).

Denk dat ik misschien een rooster boven mijn MK deur ga plaatsen en eventueel een kleine fan wat warme lucht naar buiten kan blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

flexje schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:09:
[...]

Nice,

Ik heb mijn 8 poorts ertussenuit gehaald, alles op de 16 poorts gegooid. Temperatuur op de 16P blijft hetzelfde als mét de 8 poorts eronder (rond de 68C).

Denk dat ik misschien een rooster boven mijn MK deur ga plaatsen en eventueel een kleine fan wat warme lucht naar buiten kan blazen.
ik heb al openlucht gaten boven in mijn MK zitten en mijn temperatuur zit ook zo rond de 68, ik noem dat dan een normale temperatuur en daar ga ik dan niet nog een fan op zetten.. dat zou niet veel gaan schelen .. (denk ik) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
[...]

Nice,

Die 68C is vrij normaal hoor, sterker nog de USW-16 die ik hier heb zit gemiddeld op 69 graden en de USG-Pro op 88 :P volgens Ubiquiti niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Good to know, die temp van 68 graden op een USW16. Drietal weken terug een USW16-150 gekocht en op zolder in een nieuwe patchkast gehangen. Deze bleek toen ook 68, 69 graden te zijn wat ik vrij hoog vond (alhoewel de USW8-150 in de kelder ook 58 is, en er een aardig temperatuur verschil is tussen kelder en zolder). Dus ik was al aan het denken om in ieder geval een van beide gaten voor een fan open te maken. Maar als ik dit zo lees is dat dus niet nodig en is 68 graden gewoon "standaard".

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://community.ubnt.co...57/highlight/true#M245640

En toch is het 24V protocol weer terug in de US-line ;-) ze hebben hernieuwde inzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 19:08
[...]

Nice,

waar haal jij de temperaturen vandaan kan dit in de controler niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 09:03
stormfly schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:25:

En toch is het 24V protocol weer terug in de US-line ;-) ze hebben hernieuwde inzichten.
Toch fijn dat ze luisteren naar de community :-)

Verwacht wel dat ze alle nieuwe devices, camera's, aps etc allemaal 24/48v maken :)

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:25:

Vervolgens komt er vanaf begin volgend jaar van al deze producten een V2 en wordt de "V1" uitgefaseerd O-) Maar goed dat ze naar de feedback hebben geluisterd, en was ook een rare actie. Dat ze 24V passive uit alle nieuwe "ontvangers" (APs, camera's) halen is alleen maar toe te juichen. Maar het verwijderen van de switch is gewoon raar. Aangezien gebruikers mogelijk dus nog verschillende apparaten hebben die alleen van 24V passive voorzien kunnen worden.
vonkkie schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:25:
[...]

waar haal jij de temperaturen vandaan kan dit in de controler niet vinden
Deze kun je inzien op de Devices tab, dan het apparaat openen, en dan Details => Overview (wat dus standaard zichtbaar is). Alhoewel de temperatuur volgensmij alleen van de USWs weergegeven kan worden. Bij mijn UAP AC LIte en UAP AC LR zie ik in ieder geval geen temperatuur. de USG 3P heb ik van gelezen dat er geen sensor in zit, en de USG Pro krijgt volgensmij wel temperatuur rapportage, maar ik weet niet zeker of dat al in 5.5 is of pas in 5.6 die nu nog in testing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djkavaa schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:39:
[...]
Verwacht wel dat ze alle nieuwe devices, camera's, aps etc allemaal 24/48v maken :)
Daar zijn ze vrij helder over in het artikel

Any future switch models we will produce will not feature hardware support 24V Passive PoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
aha dankje ik heb de switch 8 poe 60 watt en de ap-ac-pro en de usg 3p deze laten dat allemaal niet zien dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

vonkkie schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:43:
aha dankje ik heb de switch 8 poe 60 watt en de ap-ac-pro en de usg 3p deze laten dat allemaal niet zien dan
De 8 poorts laat het ook zien.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kuKuSQ/temp.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door flexje op 25-08-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flexje schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:35:
[...]

De 8 poorts laat het ook zien.
Nope, de 8 ports 150 wel maar de 8 ports 60 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

stormfly schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:37:
[...]

Nope, de 8 ports 150 wel maar de 8 ports 60 niet.
Oh excuus, heb zelf de 150 idd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 09:03
stormfly schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:42:
[...]

Daar zijn ze vrij helder over in het artikel

Any future switch models we will produce will not feature hardware support 24V Passive PoE.
Shit overheen gelezen :(

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik had mijn AP LR's transmit power op high staan, blijkbaar resulteert dit in 20dBm. Nu zat ik te kijken bij custom maar dan kan ik tot 22dBm. Een soort ultra-high ofzo? Zijn er redenen waarom ik hem niet op zijn hoogst zou zetten?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:57
Royz schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 01:43:
Ik had mijn AP LR's transmit power op high staan, blijkbaar resulteert dit in 20dBm. Nu zat ik te kijken bij custom maar dan kan ik tot 22dBm. Een soort ultra-high ofzo? Zijn er redenen waarom ik hem niet op zijn hoogst zou zetten?
Heb je ook apparaten die "hard" genoeg terug kunnen zenden? Als jij naar mij schreeuwt op een redelijke afstand en ik fluister terug hebben we alsnog geen fatsoenlijk gesprek.

Hoeveel die 2 dBm uit gaat maken durf ik je niet te zeggen, maar meer is niet altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
tyfoon_2 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:22:
[...]

probeer dit nu even te testen maar of ik doe iets fout (zal wel) of het werkt niet zoals ik wil;
  • Onder settings > network > pas ik mijn LAN 'domain' aan naar bv "testlan" (ook getest met bv testlan.com of testlan.local een niet bestaande domein)
  • Merendeel van mijn devices hebben al een naam en een aantal krijgen ook een vast IP (ingesteld bij de client?configuration>alias en network>use fixed IP>IP#
  • Provisioning
Dan zou ik dus verwachten dat ik in de browser netjes naar bv veraplus.testlan(.local) zou kunnen gaan, toch?
Nog even verder gezocht. Hier is er wel wat over te vinden.

Als ik in de host file op de USG kijk, staan daar idd wel wat entries in en die werken idd (toevallig niet de entries die ik probeerde...)

Het lijkt erop dat alleen de entries met DHCP erin staan en dan met de hostname die ze zelf hebben en niet het alias dat ik ze heb gegeven in de controler (bij het device).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dappertje25
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-03-2024
Goedenmiddag iedereen.

Zelf nu ook een hele set van unifi, heerlijk dit. Na dit forum goed door te hebben gelezen zelf aan de gang gegaan. Daardoor was het zelfs voor een eitje om het aan de praat te krijgen. Dank voor jullie kennis.

Toch één vraag (heb echt in dit forum gezocht, maar niet kunnen vinden) excuus als ik er overheen gelezen heb.

Mijn vader heeft nog een 'oud' netwerk. Nou willen we bij hem beginnen met een UNIFI SWITCH 8-60W kan dat achter een oude Asus router? En daarna verder uitbreiden.
Heel erg bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
dappertje25 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:41:
Goedenmiddag iedereen.

Zelf nu ook een hele set van unifi, heerlijk dit. Na dit forum goed door te hebben gelezen zelf aan de gang gegaan. Daardoor was het zelfs voor een eitje om het aan de praat te krijgen. Dank voor jullie kennis.

Toch één vraag (heb echt in dit forum gezocht, maar niet kunnen vinden) excuus als ik er overheen gelezen heb.

Mijn vader heeft nog een 'oud' netwerk. Nou willen we bij hem beginnen met een UNIFI SWITCH 8-60W kan dat achter een oude Asus router? En daarna verder uitbreiden.
Wat wil je uiteindelijk gaan bereiken? Misschien eens een tekening maken zoals het nu is en zoals je (wilt / denkt) dat het gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
dappertje25 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:41:
Goedenmiddag iedereen.

Ja hoor, dat werkt prima. Beetje omslachtig om mee te beginnen, maar het werkt prima. Je kan met de controller de switch configureren. Gewoon de router naar de switch laten gaan door middel van een cat-kabel.

Ik weet niet hoe modern je vader is, maar zelf zou ik niet zo gauw een managed switch bij mijn ouders zetten. De domme goedkope zijn meer dan voldoende vaak bij ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39
Ik moet zeggen dat ik de switch voor mijn (simpele) thuisnetwerk ook het minst interessant vind. Ik heb een 24 ports unmanaged Netgear switch gekocht, en dat werkt prima icm de USG en 3 AP's. Ik kan voorlopig niet echt een goede reden bedenken om hier een managed switch te zetten (zeker omdat het icm de hoeveelheid poorten die ik wil dan nogal een dure grap wordt), behalve dan dat het leuk is ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 15:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

Waarom wil je 24 poorten als je er 4 gebruikt?
Managed is handig als je iets met vlannen wil doen om bijvoorbeeld iptv te laten werken.
Of een virtuele router in je esx server op zolder :)

[ Voor 61% gewijzigd door Valkyre op 26-08-2017 14:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Gohan-san schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:35:
Waarom wil je 24 poorten als je er 4 gebruikt?
Managed is handig als je iets met vlannen wil doen om bijvoorbeeld iptv te laten werken.
Of een virtuele router in je esx server op zolder :)
Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik heb in huis 16 ethernet-aansluitingen plus nog wat devices in de meterkast. Dus die 24 ports switch heb ik wel nodig ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
Zijn er hier mensen met hun controller op een Debian (of wellicht Ubuntu) systeem?

Ik heb het hier al een tijdje draaien en haal de controller via apt binnen. Ik heb in /etc/apt/sources.list dus de volgende regel toegevoegd (instructies):
code:
1
deb http://www.ubnt.com/downloads/unifi/debian testing ubiquiti

... en dat werkt op zich prima. Denk ik.

Maar: ik zit nog steeds op controller versie 5.5.19, terwijl 5.5.20 al een week of vier uit is.

Ofwel, zit er bij mij iets vreemd op m'n systeem, dat ik geen update via 'apt-get update/upgrade' krijg, of is deze 5.5.20 update gewoon nog niet via deze repository vrijgegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

@vanaalten En als je 'm op stable zet ipv testing? Want zoals daar staat bij punt 1 zit testing op 5.6 maar die is nog niet vrijgegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastien op 26-08-2017 18:50 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
@vanaalten Hier op Ubuntu (16.04.3 LTS) de 5.5.20 gewoon via apt-get binnengekregen onlangs.
In /etc/apt/sources.list kan ik niks terugvinden over ubnt.

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 26-08-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willard
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-09 11:43
Hoe kan ik nagaan waarom onderstaande config.gateway niet opgenomen wordt in de config.boot van de USG?

Setup is nu als volgt:
NTU direct op USG aangesloten en pppoe met vlan 6 ingesteld. Tot zover werkt het internet prima!
Onder /srv/unifi/data/sites plaats ik de JSON file en forceer ik de USG.
Echter is in de config.boot de JSON file niet opgenomen....
{
"interfaces": {
"ethernet": {
"eth0": {
"description": "eth0 - FTTH",
"duplex": "auto",
"speed": "auto",
"vif": {
"4": {
"address": [
"dhcp"
],
"description": "eth0.4 - IPTV",
"dhcp-options": {
"client-option": [
"send vendor-class-identifier "IPTV_RG";",
"request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
],
"default-route": "no-update",
"default-route-distance": "210",
"name-server": "update"
}
},
"6": {
"description": "eth0.6 - Internet",
"firewall": {
"in": {
"name": "WAN_IN"
},
"local": {
"name": "WAN_LOCAL"
},
"out": {
"name": "WAN_OUT"
}
},
"pppoe": {
"2": {
"default-route": "none",
"name": "WAN_IN"
},
"name": "WAN_LOCAL"
},
"name": "WAN_OUT"
}
},
"mtu": "1492",
"name-server": "none",
"password": "kpn",
"user-id": "**-**-**-**-**-**@internet"
}
}
},
"7": {
"bridge-group": {
"bridge": "br0"
},
"description": "eth0.7 - VOIP",
"mtu": "1500"
}
}
},
"eth1": {
"description": "eth1 - LAN",
"address": [
"192.168.2.254/24"
],
"name": "LAN_IN"
},
"name": "LAN_LOCAL"
},
"name": "LAN_OUT"
}
},
"speed": "auto"
},
"eth2": {
"description": "eth2 - ExperiaBox",
"speed": "auto",
"vif": {
"7": {
"bridge-group": {
"bridge": "br0"
},
"description": "eth2.7 - ExperiaBox VOIP",
"mtu": "1500"
}
}
}
},
"loopback": {
"lo": "''"
}
},
"protocols": {
"igmp-proxy": {
"interface": {
"eth0.4": {
"alt-subnet": [
"0.0.0.0/0"
],
"role": "upstream",
"threshold": "1"
},
"eth1": {
"alt-subnet": [
"0.0.0.0/0"
],
"role": "downstream",
"threshold": "1"
}
}
},
"static": {
"interface-route": {
"0.0.0.0/0": {
"next-hop-interface": {
"pppoe2": {
"distance": "1"
}
}
}
},
"route": {
"213.75.112.0/21": {
"next-hop": {
"**.***.***.*": "''"
}
}
}
}
},
"port-forward": {
"auto-firewall": "enable",
"hairpin-nat": "enable",
"lan-interface": [
"eth1"
],
"wan-interface": "pppoe2"
},
"service": {
"nat": {
"rule": {
"5000": {
"description": "MASQ corporate_network to IPTV network",
"destination": {
"address": "213.75.112.0/21"
},
"log": "disable",
"outbound-interface": "eth0.4",
"protocol": "all",
"type": "masquerade"
},
"6001": {
"description": "MASQ corporate_network to WAN",
"outbound-interface": "pppoe2",
"source": {
"group": {
"network-group": "corporate_network"
}
},
},
"6002": {
"description": "MASQ remote_user_vpn_network to WAN",
"network-group": "remote_user_vpn_network"
}
},
},
"6003": {
"description": "MASQ guest_network to WAN",
"network-group": "guest_network"
}
},
}
}
}
}
}
configuratie is gebaseerd op https://github.com/basmee...kpn/blob/master/README.md
Hier heb ik VOIP aan toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:29
Bastien schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:50:
@vanaalten En als je 'm op stable zet ipv testing? Want zoals daar staat bij punt 1 zit testing op 5.6 maar die is nog niet vrijgegeven.
Dat deed het 'm! :)
Vreemd wel, want die 5.5.19 die ik in gebruik had heb ik van de 'testing' branch. Blijkbaar hebben ze stable op een gegeven moment een update gegeven naar 5.5.20, maar testing op .19 gehouden. Maar goed, ik ben weer bij de tijd. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willard schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:40:
Hoe kan ik nagaan waarom onderstaande config.gateway niet opgenomen wordt in de config.boot van de USG?

Setup is nu als volgt:
NTU direct op USG aangesloten en pppoe met vlan 6 ingesteld. Tot zover werkt het internet prima!
Onder /srv/unifi/data/sites plaats ik de JSON file en forceer ik de USG.
Echter is in de config.boot de JSON file niet opgenomen....

[...]

configuratie is gebaseerd op https://github.com/basmee...kpn/blob/master/README.md
Hier heb ik VOIP aan toegevoegd!
De config.gateway.json file dien je te plaatsen in de directory "/srv/unifi/data/sites/sitename"
Als je tijdens het provisionen een SSH verbinding hebt, kun je wellicht met een "show log tail" zien waar het mis gaat.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willard
Jah sorry, ik plaats de JSON in de default sitename. Oké probeer ik het nog eens via het log. Tot nu toe nog niks kunnen ontdekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je JSON is netjes als Unix filetype opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willard
Nog een ander vraagje, sinds ik de USG als firewall gebruik moet ik voor de zonnepanelen ( fixed ip 192.168.230) in de firewall poort 22222 openen:
Destination Address: prod.solaredge.com
- TCP Port: 22222 (for incoming and outgoing data)

Waar kan ik echter het destination adress zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Willard op 27-08-2017 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:52
tozzke schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:16:
[...]

Ingesteld maar maakt geen verschil :/

[...]

[...]

;)
edit:

zelfs met firewall uitgeschakeld op m'n Synology, kan ik hem nog niet pingen/benaderen als ik via VPN verbonden ben
Gebruik je toevallig hetzelfde subnet (10.8.1.1/29) voor je OpenVPN op je Synology NAS? Doe eens een traceroute naar een willekeurig IP-adres binnen de 10.8.1.1/29 reeks vanaf je NAS? (traceroute kan je doen via SSH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
Willard schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:31:
Nog een ander vraagje, sinds ik de USG als firewall gebruik moet ik voor de zonnepanelen ( fixed ip 192.168.230) in de firewall poort 22222 openen:

Heb ook een USG met vrijwel default firewall rules en mijn SolarEdge converter hoeft alleen (via WiFi module verbonden) maar een vast IP adres te hebben om data naar hun portal te kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Willard schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:31:

Dat zou je kunnen toevoegen als nieuwe regel bij LAN_OUT, maar als je geen outbound rules gedefinieerd hebt, zal het waarschijnlijk al werken. Je kunt het testen door bijvoorbeeld te telnetten naar prod.solaredge.com op poort 22222. Als die connectie slaagt, is geen rule benodigd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willard
Poort 22222 is via telnet bereikbaar! Zie nu ook in het portaal dat er data is binnengekomen, blijkbaar zit hier wat tijd tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:25

tozzke

aka tozzert

BluRay schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:54:
[...]

Gebruik je toevallig hetzelfde subnet (10.8.1.1/29) voor je OpenVPN op je Synology NAS? Doe eens een traceroute naar een willekeurig IP-adres binnen de 10.8.1.1/29 reeks vanaf je NAS? (traceroute kan je doen via SSH)
Held :>

dit was het inderdaad! VPN @ USG nu 10.8.2.1/29 gegeven en toegestaan @ firewall van m'n Synology en alles functioneert zoals het hoort. Totaal niet bij stilgestaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door tozzke op 27-08-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
is er iemand die de notificaties van uit de controller werkend heeft gekregen
ik krijg de test mail netjes binnen maar voor de rest nooit wat ?
zit nu op 5.6.15
heb een usg 3p
ac pro 2x
switch 8 poe 60w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vonkkie schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:35:
zit nu op 5.6.15
heb een usg 3p
ac pro 2x
switch 8 poe 60w
Bedoel je die nieuwe functie onder "settings/notifications"? Die heb ik nog niet getest namelijk.
De normale notificaties werken bij mij wel altijd. Dus device online/offline meldingen.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik merk dat ik sinds ik mijn USG heb aangesloten (als vervanger van mijn Netgear Nighthawk) ik de 500mbit niet meer aantik op een Ziggo speedtest (hij blijft steken op de 320mbit en heeft een heel lange aanloop nodig om daar überhaupt te komen). Qua bekabeling is er niets veranderd, dus ik verdenk de USG. Ik kan me echter niet voorstellen dat deze die 500mbit niet aan zou kunnen.

Iemand nog tips/ideeën wat ik zou kunnen proberen?

[ Voor 12% gewijzigd door posttoast op 27-08-2017 22:55 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:03
Wat je in zo'n geval zou kunnen doen, is even twee apparaten direct aan elkaar verbinden (dus niet via het normale netwerk) en elk statisch een IP geven in het zelfde subnet, het liefst iets anders dan dat je nu gebruikt. Daartussen voer je een bestandsoverdracht uit, of maak je gebruik van iperf. Over het algemeen is de huidige hardware wel 1Gbit/s, dus dit zou ook ongeveer je resultaat moeten zijn. Dit is je "basis", dus de echte snelheid die je van PC naar PC kunt krijgen.

Vervolgens zet je de USG er tussen, of sluit je beide even direct op de USG aan. Je kunt het zelfde netwerk blijven behouden als dit statisch is. Voer vervolgens eenzelfde test uit en daaruit kun je opmaken of dit aan de USG ligt. Om het helemaal compleet te maken, zou je dit nog met de Nighthawk kunnen uitvoeren.

Ik weet dat dit bovenstaande nogal theoretisch is, en dat je niet zomaar een switch ergens uit kunt trekken, maar volgens zou het met twee "moderne" laptops prima moeten lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:54:
Ik merk dat ik sinds ik mijn USG heb aangesloten (als vervanger van mijn Netgear Nighthawk) ik de 500mbit niet meer aantik op een Ziggo speedtest (hij blijft steken op de 320mbit en heeft een heel lange aanloop nodig om daar überhaupt te komen). Qua bekabeling is er niets veranderd, dus ik verdenk de USG. Ik kan me echter niet voorstellen dat deze die 500mbit niet aan zou kunnen.

Dpi en Traffic schaping uit zetten (qos)

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:54:

Smart QoS uitschakelen dat gaat over de soft CPU. DPI gaat over de hardware offoading, tenzij je NetFlow oid gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zit nu op 5.6.15
heb een usg 3p
ac pro 2x
switch 8 poe 60w
Jeps overal waar ik email voor aangevinkt hebt werkt, met de default instellingen -> trek maar eens een UAP offline voor 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

M.I.G. schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:48:
Ik heb een vraagje over DMZ setup in the USG, ik heb geen idee waar te beginnen.

Ik heb:

- Ziggo Cisco Router in Bridge modus.

- UniFi Security Gateway
- UniFi Switch
- UniFi Cloudkey

Nu heb ik vanwege werk een Cisco Meraki Z1 aan de switch hangen. Hier heb ik problemen mee (verbinding verbreekt af en toe - dat was ook voor deze setup, maar was ook de reden om mijn netwerk te vervangen). Inmiddels via werk loopt er een Cisco Meraki Case om te kijken wat er aan de hand is.

De eerste vraag die ik nu krijg om de Meraki in een DMZ te hangen. Hoe doe ik dat? Als ik zoek op internet dan lees ik dat dit niet kan?

Is dat mogelijk? En zo ja hoe doe ik dat? Zou ik dat hier moeten doen?

[afbeelding]

Verder andere vraag. Hoe kan je statistieken bijhouden van een client? Of de loggegevens van het verkeer uitlezen? Ik kom op onderstaande optie in de controller, maar wordt niets bijgehouden.

[afbeelding]

Iemand idee?
Ik heb inmiddels deze 2 links gevonden maar ben nog steeds zoekende wat er nu moet gebeuren. Het lijkt erop dat je de VOIP port hiervoor kan gebruiken.

https://community.ubnt.co...-DMZ-on-LAN2/td-p/1754100

https://community.ubnt.co...e-quot/m-p/1774280#M30319

Iemand dit al eens gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002

JSchut

.....

Momenteel heb ik een Experiabox V9. De tv's boven worden via Powerline (zonder) voorzien van beeld.
Wifi is niet erg goed. Op de eerste verdieping nog maar 50% sterkte. (Huis uit 1937 met houten vloeren op de verdiepingen) Ook zou ik graag een gastnetwerk willen.

Nu zit ik er aan te denken om een Ubiquiti AP te kopen. Nog even geen idee welke van de 3. (Lite/LR/Pro)
Maar werkt deze wel samen met de Experia Box V9? En deze hebben toch alle 3 een gastnetwerk?

Hopelijk kan ik hiermee op zolder nog een beetje knap wifi krijgen. En wellicht ook in de achtertuin (max 20m van de AP af.) Of anders wellicht 2 AP's waabij er 1 als repeater zou moeten werken. Nu heb ik begrepen dat wanneer je de AP als repeater gebruikt de snelheid gehalveerd wordt. Dat is op zich geen probleem omdat mijn max internet snelheid toch maar 80 Mbit is.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
@tagican @xbeam en @stormfly bedankt voor de tips :)

Voordat ik zo uitgebreid ga testen als tagican voorstelt wil ik eerst even checken of het uitzetten van traffic shaping helpt. Ik kan alleen die hele optie (of iets wat er op lijkt) niet vinden in de controller. Google heeft me ook niet geholpen. Kunnen jullie mij nog in de juiste richting duwen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klikken op de router -> configuration -> WAN -> Disable smart queue's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Bij mij is het "enable smart queues" en dat staat uit. Dus dat zal het probleem dan niet zijn?

Edit: nog even ter illustratie, dit is de output van een speedtest op mijn Ubuntu servertje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
vincent@oxygen:~$ speedtest-cli
Retrieving speedtest.net configuration...
Retrieving speedtest.net server list...
Testing from Ziggo (83.84.74.4)...
Selecting best server based on latency...
Hosted by WorldStream B.V. (Naaldwijk) [7.09 km]: 23.459 ms
Testing download speed........................................
Download: 200.98 Mbit/s
Testing upload speed..................................................
Upload: 6.33 Mbit/s

Vanavond maar even de Nighthawk er weer tussen hangen om te kijken of dat écht het verschil is. Ik heb namelijk niet getest direct voordat ik de USG installeerde, maar in het verleden wel.

[ Voor 79% gewijzigd door posttoast op 28-08-2017 10:10 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
xbeam schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 00:21:
[...]

Dpi en Traffic schaping uit zetten (qos)
Traffic/QOS wel ja, maar DPI (hardware offloaded) heeft geen invloed op die doorvoer, heb dat bij mij ook aan staan (DPI) en de 500mbit is no problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

OMX2000

By any means necessary...

zit nu op 5.6.15
heb een usg 3p
ac pro 2x
switch 8 poe 60w
Hier hetzelfde. De testmail werkt, maar ik krijg geen notificatie van de events die ik geconfigureerd heb.

By the way, heeft iemand toevallig al nagedacht over de nieuwe Sonos update en het blokkeren van allerlei tracking meuk?

[ Voor 12% gewijzigd door OMX2000 op 28-08-2017 10:23 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parrish
  • Laatst online: 12-03-2022
OMX2000 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:21:
[...]

Hier hetzelfde. De testmail werkt, maar ik krijg geen notificatie van de events die ik geconfigureerd heb.

By the way, heeft iemand toevallig al nagedacht over de nieuwe Sonos update en het blokkeren van allerlei tracking meuk?
Nou zit ik te zoeken waar ik eea kan configureren, Waar kan ik deze events aanpassen. Kan het niet vinden zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
parrish schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:54:
[...]

Nou zit ik te zoeken waar ik eea kan configureren, Waar kan ik deze events aanpassen. Kan het niet vinden zeg..
Je kunt iets firewall rules. Maar dan zul je moeten monitoren waar je Sonos allemaal contact mee maakt.
Moet je de messages log op de edgerouter of de syslog op je USG gaan doorpluizen ( wel even logging aanzetten). Maar met een beetje pech werkt je sonos straks niet meer.

[ Voor 21% gewijzigd door m3gA op 28-08-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

iemand nog andere ervaringen? of is het advies niet updaten....???
TPA schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:34:
zijn er nog issues qua performance met de UniFi firmware 3.8.6 for UAP-AC-Lite/LR/Pro/EDU/M/M-PRO/IW/IW-Pro?
Ik wilde upgraden vorige week, maar toen zag ik issues met deze firmware qua performance etc... hier voorbij komen.

Zijn die nog actueel of is het opgelost en kan ik zonder problemen door naar de nieuwe controler 5.5.20 en deze firmware?

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
TPA schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:51:
iemand nog andere ervaringen? of is het advies niet updaten....???

[...]
Gewoon installeren. Is het niks dan downgrade je toch gewoon met de custom upgrade optie? 3.8.6 werkte bij mij prima.

[ Voor 4% gewijzigd door m3gA op 28-08-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

m3gA schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:54:
[...]

Gewoon installeren. Is het niks dan downgrade je toch gewoon met de custom upgrade optie? 3.8.6 werkte bij mij prima.
ik las mindere ervaringen en was/ben benieuwd of er meerdere zijn die geen goede ervaringen hebben met deze firmware... scheelt weer upgrade/downgrade

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Zit inmiddels al op 3.8.10/11 en die werken prima, 3.8.6 volgens mij ook hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06

darkrain

Moderator Discord

Geniet

TPA schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:57:
[...]

ik las mindere ervaringen en was/ben benieuwd of er meerdere zijn die geen goede ervaringen hebben met deze firmware... scheelt weer upgrade/downgrade
Ik heb eerder al een berichtje hier gepost waarin UBNT toegaf wat problemen te hebben met deze firmware, maar dat was niet bij alle gebruikers... Dus het blijft een beetje een gok denk ik.

Je kunt gelukkig vrij makkelijk terug mocht het niet goed werken ;)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

posttoast schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:38:
Bij mij is het "enable smart queues" en dat staat uit. Dus dat zal het probleem dan niet zijn?

Edit: nog even ter illustratie, dit is de output van een speedtest op mijn Ubuntu servertje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
vincent@oxygen:~$ speedtest-cli
Testing from Ziggo (83.84.74.4)...
Hosted by WorldStream B.V. (Naaldwijk) [7.09 km]: 23.459 ms
Download: 200.98 Mbit/s
Upload: 6.33 Mbit/s

Vanavond maar even de Nighthawk er weer tussen hangen om te kijken of dat écht het verschil is. Ik heb namelijk niet getest direct voordat ik de USG installeerde, maar in het verleden wel.
Misschien dat speedtest-cli ook niet geheel betrouwbaar is qua resultaat.
Bij de CLI versie krijg ik keer op keer een slecht resultaat, terwijl via Chrome op dezelfde machine keer op keer mijn max. linespeed laat zien en een lage ping.

Afbeeldingslocatie: https://upload.luppie.net/images/2017/08/28/speedtest-cli.png

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Luppie schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:38:
[...]

Misschien dat speedtest-cli ook niet geheel betrouwbaar is qua resultaat.
Bij de CLI versie krijg ik keer op keer een slecht resultaat, terwijl via Chrome op dezelfde machine keer op keer mijn max. linespeed laat zien en een lage ping.

[afbeelding]
tsja..

:~# speedtest-cli
Testing from Ziggo (6x.1xx.xxx.xx)...
Hosted by Jonaz B.V. (Amersfoort) [37.42 km]: 27.18 ms
Download: 146.46 Mbits/s
Upload: 10.02 Mbits/s

ik haal een 18MB/s bij usenetdownloads en de upload is meestal ook sneller ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrEarthling
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben bezig met de voorbereidingen voor onze nieuwbouw woning. Nu heb ik mijn oog laten vallen op twee Unifi AC lite's, een in op de begane grond(trapkast) en een op de overloop op de 1e verdieping.

Nu zit ik alleen met een tweetal vragen. De eerste is vrij praktisch, hoe bevestigen jullie deze?
Ik laat de woning voorzien van een loze leiding in het plafond van de tweede verdieping. De kabel op de plek krijgen is hier geen probleem. Ik vraag me alleen af hoe ik de kabel (onzichtbaar) aansluiten op AC?
- Inbouwdoos met RJ45 lijkt me niet handig, ik geloof niet dat er nog ruimte overblijft voor een patchkabel?
- Stugge kabel erin met een RJ45 erop geknepen?
- Stugge kabel met losse keystone en dan toch een korte patchkabel?
- Of toch een lange patchkabel richting patchpaneel in meterkast?
Ik zie zo snel alleen voorbeelden van plaatsing in een systeemplafond maar dat is toch niet iets anders als in beton.

Nu werken de (nieuwste) Lites tegenwoordig ook met 802.03AF en kunnen ze dus gevoed worden met een standaard PoE switch. Heeft het nu dan nog echt meerwaarde om Ubiquiti switch (US-8-60W) te kopen of is dit overkill? Ik verwacht niet dat ik gebruik ga maken van de "managed" functionaliteit.

Gaat je geen reet aan wat voor een Pjoeter ik heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Monteren met de mounting bracket voor aan het plafond. Utp kabel afknijpen met een rj45 stekker voor stugge kabel en dan via de kabeldoorvoer in her accespoint inpluggen. Zo staat het op mijn planning alleszins. :)

https://dl.ubnt.com/guides/UniFi/UniFi_AP-AC-Lite_QSG.pdf

[ Voor 12% gewijzigd door Witte8 op 28-08-2017 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
JSchut schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:27:
Momenteel heb ik een Experiabox V9. De tv's boven worden via Powerline (zonder) voorzien van beeld.
Wifi is niet erg goed. Op de eerste verdieping nog maar 50% sterkte. (Huis uit 1937 met houten vloeren op de verdiepingen) Ook zou ik graag een gastnetwerk willen.

Nu zit ik er aan te denken om een Ubiquiti AP te kopen. Nog even geen idee welke van de 3. (Lite/LR/Pro)
Maar werkt deze wel samen met de Experia Box V9? En deze hebben toch alle 3 een gastnetwerk?

Hopelijk kan ik hiermee op zolder nog een beetje knap wifi krijgen. En wellicht ook in de achtertuin (max 20m van de AP af.) Of anders wellicht 2 AP's waabij er 1 als repeater zou moeten werken. Nu heb ik begrepen dat wanneer je de AP als repeater gebruikt de snelheid gehalveerd wordt. Dat is op zich geen probleem omdat mijn max internet snelheid toch maar 80 Mbit is.
Ik heb ook een huis uit de jaren 30 en houten vloeren. In principe is de AC Lite op 2,4ghz door het hele huis te bereiken. 5ghz komt slecht door muren heen dus als je overal dekking wil zul je een 2e AP moeten ophangen. En hij werkt zeker met de experiabox en een gast netwerk is mogelijk met ze alledrie. Wel zonder captive portal. Daar heb je de Cloud Key voor nodig.

De LR heeft iets groter bereik en de AC Pro wat meer capacitieit. Beide zijn ook wat sneller dan de AC Lite

Om ook de tuin van wifi te voorzien is een beetje veel gevraagd. Ik zou hiervoor een AC-Mesh buiten ophangen. Liefst met kabel. Repeaters ben ik geen fan van. Spendeer een paar uurtjes en trek lekker een kabeltje :)

[ Voor 7% gewijzigd door m3gA op 29-08-2017 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

m3gA schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:15:
[...]

Ik heb ook een huis uit de jaren 30 en houten vloeren. In principe is de AC Lite op 2,4ghz door het hele huis te bereiken. 5ghz komt slecht door muren heen dus als je overal dekking wil zul je een 2e AP moeten ophangen. En hij werkt zeker met de experiabox en een gast netwerk is mogelijk met ze alledrie. Wel zonder captive portal. Daar heb je de Cloud Key voor nodig.

De LR heeft iets groter bereik en de AC Pro wat meer capacitieit. Beide zijn ook wat sneller dan de AC Lite

Om ook de tuin van wifi te voorzien is een beetje veel gevraagd. Ik zou hiervoor een AC-Mesh buiten ophangen. Liefst met kabel. Repeaters ben ik geen fan van. Spendeer een paar uurtjes en trek lekker een kabeltje :)
Thanks!

Probleem is dat net de hele woonkamer gestuct is en dat alle plinten vast gekit zijn. Dus liever geen kabels meer ;) De tuin is geen must maar zou een leuke toevoeging zijn.

Met 2 AP's binnen zal ik ook een kabel naar boven moeten trekken. Of als repeater.
Op zolder staat nu alleen een PC en die moet op de wifi kunnen. (2,4 of 5 ghz maakt niet uit. Zolang de ontvangst maar goed is.) Deze PC kan ook via Powerline. Dat werkt nu ook maar deze kastjes lopen soms vast. Geen idee of dat aan de powerline kastjes ligt of aan wat anders.

Voor de rest gaat het voornamelijk om telefoons en tablets die overal een knappe verbinding moeten hebben. Als ik het zo een beetje lees dan zou ik het beste voor een LR kunnen gaan. Al moet ik er dan ook een switch bij halen omdat ik geen poorten meer over heb en alleen de PRO heeft een extra ethernet poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Laatst online: 16:57
JSchut schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:26:
[...]

Thanks!

Probleem is dat net de hele woonkamer gestuct is en dat alle plinten vast gekit zijn. Dus liever geen kabels meer ;) De tuin is geen must maar zou een leuke toevoeging zijn.

Met 2 AP's binnen zal ik ook een kabel naar boven moeten trekken. Of als repeater.
Op zolder staat nu alleen een PC en die moet op de wifi kunnen. (2,4 of 5 ghz maakt niet uit. Zolang de ontvangst maar goed is.) Deze PC kan ook via Powerline. Dat werkt nu ook maar deze kastjes lopen soms vast. Geen idee of dat aan de powerline kastjes ligt of aan wat anders.

Voor de rest gaat het voornamelijk om telefoons en tablets die overal een knappe verbinding moeten hebben. Als ik het zo een beetje lees dan zou ik het beste voor een LR kunnen gaan. Al moet ik er dan ook een switch bij halen omdat ik geen poorten meer over heb en alleen de PRO heeft een extra ethernet poort.
Als je de mogelijkheid hebt, altijd een kabel trekken. Mocht Powerline veel problemen geven en je geen optie hebt om een kabel te trekken, je kan, indien er een coax kabel ligt, ook een MoCa setje gebruiken, stukken stabieler en sneller dan Powerline-adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

gastje01 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:37:
[...]

Als je de mogelijkheid hebt, altijd een kabel trekken. Mocht Powerline veel problemen geven en je geen optie hebt om een kabel te trekken, je kan, indien er een coax kabel ligt, ook een MoCa setje gebruiken, stukken stabieler en sneller dan Powerline-adapters.
Er ligt nergens coax. De Powerline's doen het goed alleen lopen ze 1 keer in de 1 a 2 maanden een keer vast. Uit stopcontact en er opnieuw in en ze doen het weer. Ik vermoed dat dit aan de kastjes ligt. Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
JSchut schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 09:26:
[...]

Thanks!

LR lijkt me ook de beste keuze. De pro heeft wat mij betreft weinig meerwaarde voor thuisgebruik.
Meer ervaring met powerline is dat er veel verschil zit in de merken/types qua kwaliteit. Ik heb er weinig verstand van verder dus daar moet je jezelf even voor inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:12

rally

Deyterra Consultancy

Ik zou ook minimaal de LR's nemen. Ik heb met vier modellen getest (Lite, LR, Pro en HD).

Hoewel ik nu prive de HD's gebruik geven de LR's de beste prijs/prestatie verhouding. Bij iedere installatie gebruik ik tegenwoordig de LR's (17 sites nu draaien met 38 AP's totaal).

Als je toch een dergelijke investering doet, zou ik die paar Euro extra steken in de LR's. Ze zijn weliswaar iets groter dan de Lite's, maar zoveel scheelt het nou ook weer niet.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Witte8 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:08:
Monteren met de mounting bracket voor aan het plafond. Utp kabel afknijpen met een rj45 stekker voor stugge kabel en dan via de kabeldoorvoer in her accespoint inpluggen. Zo staat het op mijn planning alleszins. :)

https://dl.ubnt.com/guides/UniFi/UniFi_AP-AC-Lite_QSG.pdf
Ook bezig met nieuwbouw en ook gewoon gevraagd om loze leidingen op de overlopen, CAT 6A erdoor, afknijpen en dan meteen erin lijkt me...wat bedoel jij met kabeldoorvoer?
Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Aankoopadvies hoort niet thuis in dit topic, maar hoort in een eigen topic.