https://community.ubnt.co...-3af/m-p/1871680#U1871680
AC-Lite met 802.03af !
AC-Lite met 802.03af !
[ Voor 57% gewijzigd door LightStar op 20-03-2017 23:06 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 57% gewijzigd door LightStar op 20-03-2017 23:06 ]
Met firmware gaat dat ding toch niet ineens op gestandaardiseerde PoE draaien ipv passive PoE?
U+
... dat was idd verkeerd, heb hem aangepast...Jeroen_ae92 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 23:03:
[...]
Met firmware gaat dat ding toch niet ineens op gestandaardiseerde PoE draaien ipv passive PoE?
Of zat er een verkeerde link onder je plakknoppen?
Jeej de camera doet het weer. UBNT RMA mocht niet omdat de garantie van een (1) jaar al verlopen was.Jeroen_ae92 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:36:
Net een Unifi video camera stuk gemaakt![]()
Per ongeluk op 48v ipv de 24v gezet. En aangezien de camera aan een Toughswitch hing, dus geen IEEE 802.3af, is ie nu stuk. Als ik em vervolgens aan een PoE injector hang, gaat het injector lampje uit... Oopsie
U+
Dat kan niet, het is of/of.timothee schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 00:17:
Ik snap niet hoe dit moet gaan werken. Als ik de USG ter vervanging van de TP-Link wil inzetten met hetzelfde IP adres / subnet, DHCP scope enz., hoe moet dat dan gaan werken met tijdelijk twee routers én twee DHCP servers in één LAN?
Dat begrijp ik, vandaar ook dat ik de TP-Link er tussenuit heb gehaald. Alleen kreeg ik vervolgens zoals beschreven een adoption failed melding die ik niet kan verklaren.
Nice, is toch minimaal 2 jaar via europees recht?Jeroen_ae92 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 23:08:
[...]
Jeej de camera doet het weer. UBNT RMA mocht niet omdat de garantie van een (1) jaar al verlopen was.
Dus dan maar zelf kijken... Er zit een diode in die de camera beveiligd tegen overspanning. Deze was kapoet helaas. Een nieuwe beveiligings diode kost nog geen 2 euro dus hopsa, fixed it.
Adoption failed hoe dan ook ? dus ook met de default IP settings ? het is sowieso de eerste keer handig te adapten met de TP-Link op de wan poort (zodat je internet hebt en de USG kan updaten na de laatste firmware), ik ben destijds ook een tijd bezig geweest het werkend te krijgen (de USG werkte niet mee ivm een oude firmware).timothee schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 07:16:
[...]
Dat begrijp ik, vandaar ook dat ik de TP-Link er tussenuit heb gehaald. Alleen kreeg ik vervolgens zoals beschreven een adoption failed melding die ik niet kan verklaren.
Heb zojuist de Cloudkey netwerk settings nagekeken. Staat op DHCP, want ik had o.b.v. het MAC adres een reservering gemaakt op de TP-Link. Zoals ik al schreef was die tussentijdse reboot van de Cloudkey in dat opzicht misschien niet zo handig want de TP-Link DHCP was down en de USG nog niet adopted.
Echter, als fallback IP staat 192.168.0.199 ingesteld, waardoor ie m.i. toch een IP uit de range vd USG (192.168.0.1) had moeten hebben na de reboot en de USG dus had moeten kunnen zien.
Kortom: ik snap niet wat ik nu moet doen om de USG in mijn bestaande netwerk de rol vd TP-Link over te laten nemen.
Helaas wel, echter in een iets ander scenario. Ik had dit probleem toen ik de Unifi Controller in een Docker container draaide op mijn Synology NAS. Uiteindelijk bleek er een ander programma dat ook op de Synology draaide, van dezelfde poorten gebruik te maken als de Unifi Controller. Die heb ik destijds voor de Unifi Controller aangepast, en vanaf dat moment kon ik netjes connecten. In Docker kan dat makkelijk via de GUI, maar op een Pi zul je het anders moeten doen. Volgens mij staan de poorten ergens in een config file. Als je die weet te achterhalen en 8443 wijzigt in iets wat nog niet in gebruik is, dan zou het moeten werken. Succes!PheraX schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:04:
Ik heb een raspi 3 met de nieuwste unifi controller (gister opnieuw geïnstalleerd) maar kan na de eerste x verbinden en ac configureren kan ik niet meer verbinden met de controller. Als ik naar localip:8443 ga dan staat er pagina niet gevonden. Als ik met mijn mobiel verbind word er een klein bestandje 'download' gedownload waar 3 tekens in staan die notepad niet kan lezen(ik zie vierkantjes).
Verder draait er home assistant en pihole op de pi, die kan ik nog wel berijken via mijn tel maar ook niet meer via pc.
Iemand eerder met dit bijltje gehakt?
Je kan instellen dat je automatisch een mailtje krijgt bij nieuwe blogposts, of zet hem in je feedreader ofzoShaggie_NB schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:49:
[...]
Hoe denk jij over de Unifi implementatie in UNMS?
Die 5.5.8 had ik nog niet gezien. En ik kijk toch heel vaak op de beta site...
Moet ik dadelijk toch nog aan het werk
Me Tarzan, U nix!
Ik, ga naar https://localip:8443PheraX schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:04:
Ik heb een raspi 3 met de nieuwste unifi controller (gister opnieuw geïnstalleerd) maar kan na de eerste x verbinden en ac configureren kan ik niet meer verbinden met de controller. Als ik naar localip:8443 ga dan staat er pagina niet gevonden. Als ik met mijn mobiel verbind word er een klein bestandje 'download' gedownload waar 3 tekens in staan die notepad niet kan lezen(ik zie vierkantjes).
Verder draait er home assistant en pihole op de pi, die kan ik nog wel berijken via mijn tel maar ook niet meer via pc.
Iemand eerder met dit bijltje gehakt?
da's garantie voor consumenten. Zakelijk kan afwijken.Dutch2007 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:00:
[...]
Nice, is toch minimaal 2 jaar via europees recht?
There are no secrets, only information you do not yet have
Thnks, https was alles om het op te lossenMdBruin schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:28:
[...]
Ik, ga naar https://localip:8443
Zonder de s wordt ik ook niet doorgestuurd naar de https site en krijg ik ook de tekens te zien. Er zal vast ergens een instelling in de webserver zijn welke je redirect naar de https site maar heb hierin nog geen tijd gestoken.
Ja, adoption failed ook met de default instellingen. Ik heb de USG met paperclip volledig gereset.LightStar schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 08:34:
[...]
Adoption failed hoe dan ook ? dus ook met de default IP settings ? het is sowieso de eerste keer handig te adapten met de TP-Link op de wan poort (zodat je internet hebt en de USG kan updaten na de laatste firmware), ik ben destijds ook een tijd bezig geweest het werkend te krijgen (de USG werkte niet mee ivm een oude firmware).
Als je dat allemaal werkend hebt kan je rustig alle settings qua IP omgeving aanpassen.
[ Voor 41% gewijzigd door stormfly op 22-03-2017 16:47 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Voor het updaten van de FW moet de USG naar het internet.timothee schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:10:
[...]
Ja, adoption failed ook met de default instellingen. Ik heb de USG met paperclip volledig gereset.
Ik zie hem wel via de controller (heb de app erbij gepakt, via cloud control de Cloudkey benaderd...was even handiger dan de laptop erbij pakken bij de meterkast), maar adoption failed. Updaten van de firmware lukt ook niet.
Als ik het USG device selecteer in de app, laat hij in de bovenste vensterhelft wat details zien en daaronder probeert hij in te loggen. Dit failed...zie (lukt helaas niet om de Dropbox images te embedden):
https://www.dropbox.com/s...7%2023%2030%2059.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s...7%2023%2030%2030.png?dl=0
Ik weet niet wat er normaal moet gebeuren, maar dit lijkt mij niet zoals het hoort.
Weet even niet hoe ik nu verder moet, vind het totaal niet logisch hoe je die USG moet implementeren t.o.v. een reguliere router, in een bestaand netwerk (TP-Link vervangen door TP-Link vervangen in een bestaand netwerk is een paar minuten werk!).
Iemand nog tips?
Zo komt ie uit de doos, met die stokoude firmware versiestormfly schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:46:
Ik zie dat je een stokoude versie draait, volgens mij hebben ze wel verbeteringen doorgevoerd. Ik zou hem eens met de WAN port van de USG in de LAN poort van je huidige netwerk steken. De USG moet namelijk internet hebben om te upgraden.
Denk inderdaad dat ik dat maar ga doen...Als je dan je PC en Cloud key in een hobby switch steekt in de achterkant van de USG (zodat je dus je PC en CK in het LAN van de USG hebt). Dan kan je hem met gemak adopteren en upgraden.
Wel gelezen, nog niet opgevolgd. Ben eigenwijsHeb je gedaan wat ik zei in de vorige post? Want ik ziet dat je met de mobiele app aan het stoeien bent maar dat stond niet in mijn advies ;-)
Heb er ook aan gedacht om tijdelijk de Unifi controller software op mijn laptop te zetten, met een backup vanaf de Cloudkey en om daarna weer de tegengestelde weg te doen om de juiste settings over te zetten naar de Cloudkey, maar eigenlijk moet het toch ook gewoon met de Cloudkey kunnen...dat is immers de controller, dus wil ik helemaal niks op mijn laptop hoeven installeren.Domino schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:51:
[...]
Voor het updaten van de FW moet de USG naar het internet.
Even uit mijn hoofd: utp kabel vanuit het (provider) modem in de WAN steken. Laptop aan de LAN kant.
Even http://172.168.1.1 openen en DHCP laten configureren.
Daarna de controller software op de latop starten, adopt, FW update laten doen. Daarna pas configureren zoals je het wil hebben.
Eventueel een backup maken van de config van de controller en deze op een vaste machine importeren.
Dat had ik ook, dan heeft hij geen internet. De cloudkey/USG kan dan niet de upgrade file binnenhalen.timothee schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:53:
Blijft dan minutenlang op "upgrading" staan, maar zonder resultaat.
Wel gelezen, nog niet opgevolgd. Ben eigenwijs
Hmm...vreemd. Volgens mij staat ie op de WAN interface toch standaard op DHCP, dus dan zou ik verwachten dat ie van mijn TP-Link een IP adres had gekregen en dus toegang tot internet.stormfly schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:04:
[...]
Dat had ik ook, dan heeft hij geen internet. De cloudkey/USG kan dan niet de upgrade file binnenhalen.
Met de setup die ik schetste kan je pingen of je internet hebttimothee schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:21:
[...]
Hmm...vreemd. Volgens mij staat ie op de WAN interface toch standaard op DHCP, dus dan zou ik verwachten dat ie van mijn TP-Link een IP adres had gekregen en dus toegang tot internet.
Straks nog maar eens proberen en even in de TP-Link checken of de USG verbinding maakt.
Helaas ben ik deze zaken al vaker (hier) tegengekomen. Die USG in je netwerk/ap's opnemen schijnt toch niet zo plug & play te zijn. JB in "\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur"timothee schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:21:
[...]
Hmm...vreemd. Volgens mij staat ie op de WAN interface toch standaard op DHCP, dus dan zou ik verwachten dat ie van mijn TP-Link een IP adres had gekregen en dus toegang tot internet.
Straks nog maar eens proberen en even in de TP-Link checken of de USG verbinding maakt.
CISSP! Drop your encryption keys!
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Wat was uiteindelijk dan de "simpele" oplossing? Misschien denk ik ook wel veel te moeilijkwinwiz schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:49:
Ik zat in het begin ook te kl*ten met die USG. Gewoon met rust gelaten die dag wegens tijdgebrek en de volgende dag opnieuw begonnen na eerst eens goed nagedacht te hebben waar ik mee bezig was. Ik maakte het mijzelf veel te lastig. Daarna had ik hem binnen 10 minuten in mijn systeem.
[ Voor 15% gewijzigd door timothee op 22-03-2017 20:17 ]
@timotheelaurens0619 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:11:
Hehe eens hoor, integratie van usg is leuk, maar wat mij betreft vooral op papier. Dat hele gedoe met adoption is maar.... gedoe
Ennne dpi zit ook gewoon in mn edgerouter
Die link had ik gevolgd, helaas zonder fatsoenlijk resultaat!
En deze? vanaf 5minuten.timothee schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:44:
[...]
Die link had ik gevolgd, helaas zonder fatsoenlijk resultaat!
Lekker op de bank
Conclusie het werkt nu ;-) ?tinusbalpol schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:18:
De cloud key kan niet je usg adopteren via de wan kant. Alleen als LAN device kan hij hem nu zien. Dus cloud key via switch achter lan poort usg hangen en dan met een pc via diezelfde route connectie maken met je cloud key en dan adopteren.
Misschien begrijp ik je niet, maar wat denk je dat ik de hele tijd probeer?! Als ik hem in mijn bestaande LAN hang, dan doe ik dat initieel door de LAN poort van de USG te verbinden met mijn switch, waar ook de Cloudkey en mijn laptop aan hangen (laptop via AP dat aan switch hangt).tinusbalpol schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:18:
De cloud key kan niet je usg adopteren via de wan kant. Alleen als LAN device kan hij hem nu zien. Dus cloud key via switch achter lan poort usg hangen en dan met een pc via diezelfde route connectie maken met je cloud key en dan adopteren.
Ik hoop dat je daar meer geluk mee hebt dan ik! Altijd 150/15Mbit gehaald met Ziggo. Modem laten bridgen, IP adres uit ...onderwijs.casema... range gekregen en nog maar 1/10e van de download snelheid (upload wel max.)!? Ziggo gemaild, gebeld enz. Nee hoor, kon écht niet aan hun liggen.winwiz schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 22:34:
Volgende week laat ik de ziggo modem bridgen waar ik verder niets van zal merken. De USG krijgt alleen een ander WAN adres. Alle forwarding enzo staat al goed ingesteld.
[ Voor 14% gewijzigd door winwiz op 22-03-2017 22:58 ]
http://www.deyterra.com
[ Voor 13% gewijzigd door Spoelly op 23-03-2017 13:17 ]
De Cloud Key is inderdaad wat duur, maar biedt tegelijkertijd meer gemak. Ik heb een Raspberry Pi 2 B geprobeerd maar dat ding had mij met mijn beperkte kennis teveel onderhoud nodig en viel zo nu en dan uit en/of had ik plotseling geen toegang meer tot de UniFi Controller. Is in dit topic enkele weken geleden ook al besproken. Daarnaast vereist de Pi een beeldscherm (ik deed niks met SSH) en kon ik dat niet standaard bieden omdat ik momenteel alleen op een laptop werk en mijn tv met HDMI en netwerkinfrastructuur niet goed samenkomen. Dus moest ik handmatig telkens de Pi loskoppelen en bijwerken etc. Tja uiteindelijk maar de keuze gemaakt om toch €100 af te tikken, en nu heb ik er dan ook geen omkijken meer naar omdat de Cloud Key zelfstandig draait, weggewerkt in de kast. Op al mijn devices heb ik direct toegang tot de Cloud Key over een vast IP-adres en updaten is een eitje. Dus de aanschaf ben ik alweer vergetenDomino schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:51:
Overigens is de cloudkey gewoon een mini PC a la raspberry pi. Met daarop de controller software voorgeïnstalleerd. Voor wat het doet vind ik de CK te duur.
ph34r my [WCG] Cows :P
2 Jaar geleden de basis UAP's gekocht in een 3-pak en al 2 jaar niks aangeraakt en het werkt gewoon, zelfs met de hier beruchte Zero Handoff functie ingeschakeldSpoelly schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:17:
Het gaat me puur om de dekking, dus dan is de lite een goede optie idd.
Heb je zelf dus ook de Lite AP?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Iets meer info? Wat voor bericht?ronnym schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:54:
is het ook mogelijk om een bericht te sturen naar bijv. een laptop die verbonden is met het netwerk?
Hier ook over gegaan op Ubiquiti sinds kort, eerst wilde ik de boel terug sturen omdat Zero hand off er niet op zat maar blijkbaar was alleen voor de oude generatie AP's en met de nieuwe versies werkt Roaming perfect en de snelheid was niet beter dan me oude config maar is ook opgelost.nero355 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:00:
[...]
2 Jaar geleden de basis UAP's gekocht in een 3-pak en al 2 jaar niks aangeraakt en het werkt gewoon, zelfs met de hier beruchte Zero Handoff functie ingeschakeld
Gewoon bestellen, wachten op de levering, als alles binnen is uitpakken, aansluiten en de controller op je laptop of PC installeren om eenmalig alles in te stellen en daarna niks meer aanraken, want het werkt gewoon!
Ik kwam er zelfs achter dat de 3de AP niet eens nodig was voor een gemiddeld rijtjeshuis met een 1 verdieping + zolder : Overal bereik! Zelfs in de tuin met 1 AP in de woonkamer en 1 AP op de eerste verdieping.
* nero355 wil niks anders meer
Behalve 5GHZ support ooit een keer![]()
ph34r my [WCG] Cows :P
Dat is "nieuwerwets" en hadden ze toen nog niet. Tevens ook niet echt iets wat ik graag zou gebruiken eerlijk gezegd, maar als iemand dat echt graag wil kan je het proberenVerwijderd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:42:
Als je de controller alleen maar gebruikt om alles 1x in te stellen en daarna niet meer aan te raken kan je ook de iOS/Andoid app gebruiken en hoef je heel de controller niet eens te installeren.
Wow... dat is lang geledenVorkie schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:57:
Iets meer info? Wat voor bericht?
/goodoldtimeswinpopup
Dat staat ook maar een paar honderd keer in deze topic reeksSamplex schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:04:
Hier ook over gegaan op Ubiquiti sinds kort, eerst wilde ik de boel terug sturen omdat Zero hand off er niet op zat maar blijkbaar was alleen voor de oude generatie AP's en met de nieuwe versies werkt Roaming perfect en de snelheid was niet beter dan me oude config maar is ook opgelost.
En de LED's kunnen zelfs uit indien nodigBereik is beter, snelheid is beter en wifi is nu super stabiel! Tevens vind de vrouw de AP ook geen doorn in het oog want ze zijn wit en hebben geen antennes die uitsteken
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Heb inderdaad een lite. Nu nog één, in de toekomst nog eentje erbij voor dekking in de tuin, daar zit nu net een blinde vlek bij het zitgedeelte.Spoelly schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:17:
Het gaat me puur om de dekking, dus dan is de lite een goede optie idd.
Heb je zelf dus ook de Lite AP?
U+
Goede vraag, dat zou ik ook wel willen wetenSamplex schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:30:
Als je 2 Unifi US-8-60W met elkaar wilt verbinden (benden en boven verdieping) middels 2 UTP kabels met LACP, moet je dan gebruik maken van RSTP/STP?
[ Voor 4% gewijzigd door DennusB op 24-03-2017 10:32 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Denk het niet aangezien LACP ervoor zorgt dat de 2 fysieke links als 1 logical link gezien gaan worden.Samplex schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:30:
Als je 2 Unifi US-8-60W met elkaar wilt verbinden (benden en boven verdieping) middels 2 UTP kabels met LACP, moet je dan gebruik maken van RSTP/STP?
Altijd RSTP aan laten staan, dit beschermt je tegen patch fouten en loops in je netwerk.loyske schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:18:
[...]
Denk het niet aangezien LACP ervoor zorgt dat de 2 fysieke links als 1 logical link gezien gaan worden.
Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!
Boedha, ik ben nu het zelfde aan het doen maar krijg die USG maar niet adopted!Boedha schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:02:
Ik heb op dit moment een Edgerouter lite, maar wil misschien overstappen naar een USG ivm de unify controller die ik nu gebruik voor mijn 3 AP LR. Ik heb ik gelezen over problemen met DHCP via een USG maar ik mag aannemen dat ondertussen wel is opgelost.
Misschien moet je mijn posts van de laatste pagina's even doorlezen; mij is het na een hoop geklooi gelukt om de USG te adopten in mijn bestaande netwerk. Ik was ook van start gegaan met die pagina die je linkt en kwam er eveneens niet verder mee.Samplex schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:18:
[...]
Boedha, ik ben nu het zelfde aan het doen maar krijg die USG maar niet adopted!
Wat een gedoe allemaal, nog nooit zon vervelende router meegemaakt.
Volg je dit artikel: https://help.ubnt.com/hc/...-into-an-Existing-Network maar kom niet verder..
Het grootste probleem dat ik had was dat de USG uitgeleverd werd met een oude firmware waarin bugs zaten waardoor ik PPPoE niet aan de praat kreeg. Dus eerst de USG aan internet hangen (desnoods via een oude router) en (eventueel met een Controller op een laptop) updaten naar de laatste firmware. Daarna werkt als het goed is alles en kan je hem in je eigen netwerk hangen. Eigenlijk dus zoals @timothee ook gedaan heeft.Samplex schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:18:
[...]
Volg je dit artikel: https://help.ubnt.com/hc/...-into-an-Existing-Network maar kom niet verder..
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
We hebben deze week wat tips gegeven waarmee het iemand anders is gelukt, misschien kan je die doornemen.Samplex schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:18:
[...]
Door een set-inform uit te voeren in de terminal van het AP? Is soms je controller van IP gewijzigd?jphermans schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:10:
Heeft er al iemand voor gehad dat een AP online is maar toch disconnected staat in de controller? Ik heb dit dus nu voor en kan daardoor niet meer zien wie connected Is. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
[ Voor 61% gewijzigd door jphermans op 24-03-2017 13:35 ]
Heb ik toevallig ook sinds gisteren met een oud model UAP van een klant.jphermans schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:22:
Nee, is niet gewijzigd. Draait al maanden goed.
Wannneer ik dit uitvoer, ben ik dan alles kwijt ?
**** opgelost door een reboot van het ap *****
Krijg m nog steeds niet aan de praat, adopting lukt niet, fimrware upgrade via de Chrome App geeft Invalid firmware etc.stormfly schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:00:
[...]
We hebben deze week wat tips gegeven waarmee het iemand anders is gelukt, misschien kan je die doornemen.
BZ.v3.7.28# info
Model: UAP-AC-Mesh
Version: 3.7.28.5442
MAC Address: f0:9f:c2:33:b5:77
IP Address: 192.168.1.8
Hostname: UBNT
Uptime: 1265 seconds
Status: Server Reject (http://unifi:8080/inform)
BZ.v3.7.28# set-inform http://192.168.1.6:8080/inform
Adoption request sent to 'http://192.168.1.6:8080/inform'.
1. please adopt it on the controller
2. issue the set-inform command again
3. <inform_url> will be saved after device is successfully managed
BZ.v3.7.28# info
Model: UAP-AC-Mesh
Version: 3.7.28.5442
MAC Address: f0:9f:c2:33:b5:77
IP Address: 192.168.1.8
Hostname: UBNT
Uptime: 1303 seconds
Status: Server Reject (http://192.168.1.6:8080/inform)
[ Voor 29% gewijzigd door eiPionezero op 24-03-2017 20:27 ]
Je kan via de UBNT chat support vast wel de losse firmware file voor dat model toegestuurd krijgen als je de situatie uitlegt. Als je dit op usb zet kan je het via SSH lokaal inladen en upgraden, zonder internetverbinding.eiPionezero schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:20:
Wat de boel nog eens extra bemoeilijkt is dat op de locatie geen internetverbinding is, upgraden firmware gaat dus niet zomaar lukken.
Iemand nog een briljant idee?
Hoe groot is zo'n firmwarebestand? Ik heb slechts een beperkte databundelandy88 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:27:
[...]
Je kan via de UBNT chat support vast wel de losse firmware file voor dat model toegestuurd krijgen als je de situatie uitlegt. Als je dit op usb zet kan je het via SSH lokaal inladen en upgraden, zonder internetverbinding.
[ Voor 4% gewijzigd door eiPionezero op 24-03-2017 20:37 ]
Je kan via het forum gewoon de firmware files downloaden. Hoeft niet via support.andy88 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:27:
[...]
Je kan via de UBNT chat support vast wel de losse firmware file voor dat model toegestuurd krijgen als je de situatie uitlegt. Als je dit op usb zet kan je het via SSH lokaal inladen en upgraden, zonder internetverbinding.
http://www.deyterra.com
Dat laatste, en als je bijv. guest portal en DPI (indien USG in gebruik) wilt gebruiken.JWmail schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:38:
Ik kon het zo snel niet vinden in dit forum maar een vraagje over de controller. Dient de software 24/7 te draaien om de AP te laten werken of is het alleen nodig voor het AP management/set up?
Dank.
[ Voor 9% gewijzigd door timothee op 25-03-2017 00:08 ]
Je hebt geen internet toegang. Oranje meters, je hebt ook geen latency daardoor.timothee schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 23:53:
Bij mij zijn die twee linker metertjes dus oranje i.p.v. zwart, ik mis de speed test link en ik mis de latency lijn in het grafiekje. Enig idee hoe dat kan c.q. wat ik moet doen om dat te fixen?
).
Heb je beide DNS servers goed ingesteld op de USG, ik merkte dat hij naar oranje gaat als er nog wel internet is maar hij een afwijking opmerkt. Rood is helemaal geen internet en zwart is OK.timothee schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 23:53:
Nu ik mijn USG werkend heb, zie ik veel meer details in de Unifi controller. Toch heb ik het idee dat het nog niet helemaal werkt zoals verwacht.
Ik krijg nu in het dashboard het volgende te zien:
[afbeelding]
https://www.dropbox.com/s...%20om%2023.44.00.png?dl=0
In o.a. de demo omgeving https://demo.ubnt.com/ zie ik echter dat het er zo uit zou moeten zien:
[afbeelding]
https://www.dropbox.com/s...%20om%2023.44.21.png?dl=0
(heb de linkjes er maar bij gezet, want hij laat mijn afbeeldingen vanaf Dropbox niet zien)
Bij mij zijn die twee linker metertjes dus oranje i.p.v. zwart, ik mis de speed test link en ik mis de latency lijn in het grafiekje. Enig idee hoe dat kan c.q. wat ik moet doen om dat te fixen?
Ik heb bij Settings | Site het vinkje aangezet bij speed test (beta) en aangegeven dat hij elke 30 min. een speed test moet doen. Ik vraag mij alleen af waarnaar hij een speedtest doet (ik neem aan naar het internet en niet intern, maar naar welke destination host?). Heeft dit iets te maken met die metertjes op het dashboard?
N.B. in de Unifi app op mijn telefoon zie ik ook bij Throughput, latency en WAN uptime alleen maar nulletjes, dus iets werkt niet zoals verwacht (ik heb een Cloudkey, USG en 2 UAP's, dus alleen geen switch, maar die heb ik hiervoor toch ook niet nodig lijkt mij...).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| { "service": { "dhcp-server": { "shared-network-name": { "LAN_192.168.178.0-24": { "subnet": { "192.168.178.0/24": { "domain-name": "internal.lan" } } } } } } } |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| { "service": { "dhcp-server": { "shared-network-name": { "LAN_192.168.178.0-24": { "subnet": { "192.168.178.0/24": { "domain-name": "internal.lan" } } } } } }, "upnp2": { "listen-on": [ "eth1" ], "nat-pmp": "enable", "secure-mode": "enable", "wan": "eth0" } } |
Ik denk dat je een klein foutje hebt gemaakt. Probeer onderstaand eens.Samplex schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:44:
Heb een json file gemaakt, gecontroleerd op http://jsonlint.com en op de controller gezet en deze werkt:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 { "service": { "dhcp-server": { "shared-network-name": { "LAN_192.168.178.0-24": { "subnet": { "192.168.178.0/24": { "domain-name": "internal.lan" } } } } } } }
Daarna UPNP2 erbij gezet in de json file alleen als ik deze gebruik blijft de het Provisioning proces hangen
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 { "service": { "dhcp-server": { "shared-network-name": { "LAN_192.168.178.0-24": { "subnet": { "192.168.178.0/24": { "domain-name": "internal.lan" } } } } } }, "upnp2": { "listen-on": [ "eth1" ], "nat-pmp": "enable", "secure-mode": "enable", "wan": "eth0" } }
In de log zie ik het volgende:
Mar 25 01:51:15 USG mcad: ace_reporter.reporter_handle_response(): edgemax apply config failed (error code: 2)
Mar 25 01:51:15 USG mcad: ace_reporter.reporter_handle_response(): commit errors, {"DELETE": {"failure": "0", "success": "1"}, "SESSION_ID": "4d4671587d67eab4a02b3c3057", "SET": {"error": {"upnp2 listen-on eth1": "The specified configuration node is not valid\n", "upnp2 nat-pmp enable": "The specified configuration node is not valid\n", "upnp2 secure-mode enable": "The specified configuration node is not valid\n", "upnp2 wan eth0": "The specified configuration node is not valid\n"}, "failure": "1", "success": "1"}}#012
Mar 25 01:51:46 USG mcad: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [seterr] upnp2 secure-mode enable: The specified configuration node is not valid#012
Mar 25 01:51:46 USG mcad: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [seterr] upnp2 nat-pmp enable: The specified configuration node is not valid#012
Mar 25 01:51:46 USG mcad: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [seterr] upnp2 listen-on eth1: The specified configuration node is not valid#012
Mar 25 01:51:46 USG mcad: mca-edgemax._edgemax_parse_set_commit_save_results(): [seterr] upnp2 wan eth0: The specified configuration node is not valid#012
Wat doe ik fout?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| { "service": { "dhcp-server": { "shared-network-name": { "LAN_192.168.178.0-24": { "subnet": { "192.168.178.0/24": { "domain-name": "internal.lan" } } } } }, "upnp2": { "listen-on": [ "eth1" ], "nat-pmp": "enable", "secure-mode": "enable", "wan": "eth0" } } } |
U+
Thanks Jeroen, die werkt! Had UPNP2 niet onder juist onder de service gezet...Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:59:
[...]
Ik denk dat je een klein foutje hebt gemaakt. Probeer onderstaand eens.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 { "service": { "dhcp-server": { "shared-network-name": { "LAN_192.168.178.0-24": { "subnet": { "192.168.178.0/24": { "domain-name": "internal.lan" } } } } }, "upnp2": { "listen-on": [ "eth1" ], "nat-pmp": "enable", "secure-mode": "enable", "wan": "eth0" } } }
Thanks, hij doet het nustormfly schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:39:
[...]
Heb je beide DNS servers goed ingesteld op de USG, ik merkte dat hij naar oranje gaat als er nog wel internet is maar hij een afwijking opmerkt. Rood is helemaal geen internet en zwart is OK.
Die speedtest runt hij vanaf de USG, die heeft daar een minder geschikte CPU voor waardoor de resultaten ook tegenvallen. Ze zouden van mij de speedtest mogen verplaatsen naar de controller
Eens, maar zoals ik in een van mijn eerdere posts schreef zakt mijn download snelheid volledig in zodra het modem in bridge modus staat.Samplex schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:44:
@timothee Waarom zet je de USG in de DMZ van je Ziggo modem!? Die snap ik echt niet..
Zet je Ziggo modem in bridge mode en je USG is je router, veel beter.
Wat voor modem heb je dan van Ziggo?timothee schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:55:
[...]
Eens, maar zoals ik in een van mijn eerdere posts schreef zakt mijn download snelheid volledig in zodra het modem in bridge modus staat.
Heb dat dus al geprobeerd, maar krijg dan een IP adres van Ziggo uit de Casema reeks met de crappy snelheid als gevolg. Ziggo beweert dan doodleuk dat het aan mijn interne netwerk ligt. Modem terug in modem modus en snelheid is weer in orde. Dan is DMZ het beste alternatief.
Dat was met je TP link die ingekakte snelheid? Mooie test om te kijken of jij of Ziggo gelijk heeft. Modem nogmaals in bridge laten zetten op de USG en dan eens een dagje aankijkentimothee schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:55:
[...]
Eens, maar zoals ik in een van mijn eerdere posts schreef zakt mijn download snelheid volledig in zodra het modem in bridge modus staat.
Heb dat dus al geprobeerd, maar krijg dan een IP adres van Ziggo uit de Casema reeks met de crappy snelheid als gevolg. Ziggo beweert dan doodleuk dat het aan mijn interne netwerk ligt. Modem terug in modem modus en snelheid is weer in orde. Dan is DMZ het beste alternatief.
Ja, da's waar. Heb ik ook aan zitten denken (was idd met de TP-Link). Maar weet even niet of ik daar behoefte aan heb, gezien de eerdere ervaring en het feit dat het nu allemaal goed lijkt te werken. Het is een Cisco EPC3928AD modem, dus ik kan hem helaas niet zelfstandig in een andere modus zetten, daar heb ik Ziggo voor nodig.stormfly schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:38:
[...]
Dat was met je TP link die ingekakte snelheid? Mooie test om te kijken of jij of Ziggo gelijk heeft. Modem nogmaals in bridge laten zetten op de USG en dan eens een dagje aankijken
[ Voor 35% gewijzigd door Samplex op 25-03-2017 15:42 ]
[ Voor 11% gewijzigd door jphermans op 25-03-2017 17:44 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq