Aparte (sub)categorie voor drones

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees bijna elk topic in Fotografie & Video vanwege mijn interesse in fotografie, drones daarentegen boeien mij totaal niet. In de Foto & Video Hardware categorie zijn drie behoorlijk actieve topics gaande over drones maar die topics hebben in mijn ogen helemaal niets met Fotografie & Video te maken (behalve dan dat je met een drone kunt filmen)

Daarnaast staat het algemene drone topic (Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2) in Algemene Zaken.
Zouden deze topics misschien onder een eigen categorie geplaatst kunnen worden, of in ieder geval de drie drone topics uit Fotografie & Video verplaatst kunnen worden naar b.v. Algemene Zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:45

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit is niet iets voor de devvers, maar voor de adjes.

Mooie Features => Lieve Adjes

@Orion84 en @Nomad mogen uitvechten wie welk topic mag hebben. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Orion en ik hebben overlegd en dit is (helaas) de beste oplossing die we op dat moment zagen. In onze beide hoofdgroepen is er behoefte aan topics over drones, dus halen we het bij 1 plek weg, dan gaan andere users zeuren dat ze het niet kunnen vinden.

Je kan hooguit beargumenteren dat levertijden topics e.d. niet thuis horen in F&V, daar ben ik het dan ook mee eens, maar als de andere topics wel in F&V staan, dan posten mensen gewoon hun levertijden berichten in de andere topics.

Ik sta open voor ideeen, ik verwacht alleen niet dat het (nu al) een eigen categorie gaat krijgen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dirk schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:49:
Dit is niet iets voor de devvers, maar voor de adjes.

Mooie Features => Lieve Adjes

@Orion84 en @Nomad mogen uitvechten wie welk topic mag hebben. :)
Bedankt voor het verplaatsen, mijn excuses.
Nomad schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:00:
Orion en ik hebben overlegd en dit is (helaas) de beste oplossing die we op dat moment zagen. In onze beide hoofdgroepen is er behoefte aan topics over drones, dus halen we het bij 1 plek weg, dan gaan andere users zeuren dat ze het niet kunnen vinden.

Je kan hooguit beargumenteren dat levertijden topics e.d. niet thuis horen in F&V, daar ben ik het dan ook mee eens, maar als de andere topics wel in F&V staan, dan posten mensen gewoon hun levertijden berichten in de andere topics.

Ik sta open voor ideeen, ik verwacht alleen niet dat het (nu al) een eigen categorie gaat krijgen.
Kennelijk hadden jullie er al over nagedacht om het op deze manier in te richten, het kwam merkwaardig op mij over vandaar dit topic.
Misschien is scope nog niet groot genoeg voor een eigen categorie maar op zijn minst alles op een plek lijkt mij gepaster. Het verhuizen van de drie topics van F&V naar AZ lijkt mij alsnog de beste oplossing, vergt alleen wat aanpassingsvermogen van de gebruikers die in de topics actief zijn.

Nogmaals wil ik benadrukken dat inhoudelijk de drie topics zeer weinig met F&V te maken hebben. (dus niet alleen het Levertijden topic)

Just my 2 cents, in ieder geval bedankt voor jullie tijd, aandacht en overweging d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Nomad schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:00:

Is het dan niet een oplossing om in de andere hoofdgroep een koppeling aan te maken, zoals nu bij de subcategorie Apple Iphone en Apple Ipad het geval is? Die staan eigenlijk onder de hoofdcategorie Apple Talk maar ook met een verwijzing in Tablets en telefoons. Wel wordt de totale lijst met alle fora dan meteen met 2 uitgebreid als nadeel.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:06
Dat zou nog een optie zijn. Maar om als levensvatbaar apart forum te kunnen bestaan moeten er wel voldoende topics zijn. Kun je eens een lijstje maken voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@zeef
Topics zie ik er een paar van staan. Dit zijn zoal wat recente topic (die dus nog op de eerste pagina staan) die goed passen in een subforum over drones.

uit Foto & Video Hardware
Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2
[DJI Mavic Pro] Beschikbaarheid en levertijden
[DJI Mavic pro] Accessoires
[DJI Mavic pro] Informatie en discussie
Camera van een DJI phantom 3 s op een DJI phantom2 monteren?

Uit algemene zaken:
Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 (dubbel met Foto & Video Hardware)

Wordt de zoekfunctie gebruikt, komen er nog de nodige topic boven drijven in beide subfora Hieronder een paar:

Foto & Video hardware
Overwegingen wel of geen drone kopen
DJI Phantom 4 of DJI Phantom 4 Pro?

Algemene zaken
drone mee naar Amerika
Hubsan H502s of DJI Phantom 1 met fpv gopro en gimbal
Met een Drone vliegen in Athene, Griekenland

Verder ben ik niet veel in Foto & Video actief dus heb ik er minder zicht op als iemand die dat wel is. Wat mij wel zo opvalt is dat er veel te vinden is over aankoop advies (heb niet alle topic hier geplaatst, veel wordt doorverwezen naar Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2. Wellicht een aankoop advies topic voor drones plaatsen? Eventueel met koppeling in Consumentenelektronica Aankoopadvies). Regelgeving omtrent drones zie ik ook besproken worden.

In een subfora zal het ook wellicht meer aandacht krijgen en zullen er mogelijk gebruikers gaan reageren die niet actief zijn in Foto & Video, en niet vanaf weten dat daar ook over srones wordt gesproken, of helemaal niet met foto en video bezig zijn, maar wel met drones hobbyen. Wellicht ontstaan er ook topics zoals een waar gebruikers hun drone kunnen showen. Al begrijp ik wel de terughoudendheid hiermee gezien je zeker content wilt hebben vanwege levensvatbaarheid idd voor je een forum aanmaakt, in plaats van eerst een forum maken en de topics komen vanzelf wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeehond op 06-03-2017 22:47 . Reden: aanvullingen ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Dat zijn 11 topics. Ik vind 't aan de magere kant voor een forum. Maar ik zal het eens in de groep gooien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@zeef Bedankt voor de terugkoppeling. Het zijn niet alle topic die ik tegen ben gekomen maar de wat recentere. Er is meer te vinden maar dat zijn topic van bijv. augustus vorig jaar. Daarnaast heb ik er natuurlijk minder zicht op als iemand die echt actief is in Foto & Video hardware hoeveel drones aanbod komen.

In elk geval wel super hoe dit wordt opgepakt en de tijd wordt genomen om het nog eens in overweging te nemen d:)b d:)b d:)b

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:44
zeef schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:59:
Dat zijn 11 topics. Ik vind 't aan de magere kant voor een forum. Maar ik zal het eens in de groep gooien. :)
Geen idee of ik het bij het juiste eind heb maar, zou het niet zo zijn dat er snel meer topics ontstaan wanneer er een eigen forum voor bestaat? Wellicht wat meer onderverdeeld in categorien zoals regelgeving, techniek, luchtfotografie, racen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Zeker, dus daarom zeg ik ook niet bij voorbaat nee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Een klein tikje.

Gisteren een aankoopvraag voor een drone in MME gepost en die is vervolgens door wat andere forums geschopt om op FVA terecht te komen.

Ik kwam op MME omdat ik bij zoeken als eerste het grote dronedingestopic tegenkwam en de aanname deed dat dat dan wel de juiste plaats zou zijn...

Ik ga natuurlijk ook wel filmen met het ding maar het gaat mij vooral om het vliegen, denk ik. Mensen hebben drones om uiteenlopende redenen, dus misschien kan er nog eens opnieuw worden nagedacht over bovenstaande discussie.

Misschien een catagorie RC modelvliegenrijdenvaren?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Punt blijft, hoeveel topics zijn er? Worden er 2-3 per dag/week/maand gemaakt? Een subforum heeft best wel traffic nodig voor levensvatbaarheid, anders wordt alles veel te gefragmenteerd.
Het grote RC cars topic - Deel 2 Open sinds juli 2016, 5 paginas (100ppp)
Het grote modelbouw topic! Zelf bouw, Die-casts, treinen etc Open sinds juni 2018, 1 pagina
Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 Open sinds juli 2015, 75 pagina's en de enige hardloper, hoewel 7500 posts in 4 jaar ook weer niet bizar is.

We zijn 2 jaar verder en niet erg veel topics hierover. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 08-05-2019 09:31 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

evilution schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:55:
Een klein tikje.

Gisteren een aankoopvraag voor een drone in MME gepost en die is vervolgens door wat andere forums geschopt om op FVA terecht te komen.

Ik kwam op MME omdat ik bij zoeken als eerste het grote dronedingestopic tegenkwam en de aanname deed dat dat dan wel de juiste plaats zou zijn...

Ik ga natuurlijk ook wel filmen met het ding maar het gaat mij vooral om het vliegen, denk ik. Mensen hebben drones om uiteenlopende redenen, dus misschien kan er nog eens opnieuw worden nagedacht over bovenstaande discussie.

Misschien een catagorie RC modelvliegenrijdenvaren?
In plaats van de discussie over nog weer een extra subforum weer op te rakelen zou ik eerder gewoon aan @SA007 willen vragen waarom dat topic verplaatst is terwijl het algemene drone topic wel in dat subforum staat. Volgens mij is het probleem hier vooral dat een topic zomaar lukraak over de schutting gegooid werd?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:14
Misschien een idee om onderscheid te maken tussen race en camera drones? Het grote race/sport drone topic, en het grote camera drone topic oid.

Want dat zijn natuurlijk beide drones, maar hebben een totaal andere doelgroep. Iemand die kennis van een racedrone heeft, zal iemand met problemen met een camera drone over het algemeen niet echt kunnen helpen.

Bij het ene topic kan dan ook over camera instellingen gepraat worden bijvoorbeeld. Dat kan nu natuurlijk ook, daar niet van, maar het is waarschijnlijk een stuk overzichtelijker als het gescheiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

WEBGAMING schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:33:
Misschien een idee om onderscheid te maken tussen race en camera drones? Het grote race/sport drone topic, en het grote camera drone topic oid.

Want dat zijn natuurlijk beide drones, maar hebben een totaal andere doelgroep. Iemand die kennis van een racedrone heeft, zal iemand met problemen met een camera drone over het algemeen niet echt kunnen helpen.

Bij het ene topic kan dan ook over camera instellingen gepraat worden bijvoorbeeld. Dat kan nu natuurlijk ook, daar niet van, maar het is waarschijnlijk een stuk overzichtelijker als het gescheiden is.
Dat komt op mij over als een oplossing voor een niet bestaand probleem.

De onduidelijkheid op dit moment komt meer voort uit dat er op verschillende plekken op het forum over drones wordt gepraat, niet dat het centrale drone topic onoverzichtelijk is. Dingen nog verder fragmenteren lijkt me geen gezonde aanpak.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:41

SA007

Moderator Tweaking
Reden voor het 'overgooien' van het topic is dat het dronetopic voor een flink deel over modding gaat, niet over 'ik wil een consumentenproduct kopen en gebruiken zoals op de verpakking staat'.

Daar ging dit topic wel duidelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Fair enough, al was CAA dan niet de beste plek om het heen te kieperen, wat wat extra verwarring oplevert natuurlijk. Maar het illustreert wel dat er dus wat onduidelijkheid is over waar topics over drones thuishoren, zelfs binnen de crew.

Ik denk dat op zich FVA, waar het uiteindelijk terecht kwam geen gekke plek is voor een aankoopadvies vraag over een drone voor op vakantie, waarbij video duidelijk genoemd wordt als use case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Orion84 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:47:
[...]

De onduidelijkheid op dit moment komt meer voort uit dat er op verschillende plekken op het forum over drones wordt gepraat, niet dat het centrale drone topic onoverzichtelijk is. Dingen nog verder fragmenteren lijkt me geen gezonde aanpak.
Dit dus. Overigens is het m.i. niet een oude discussie oprakelen, maar we zijn inmiddels ruim twee jaar verder. Drones worden goedkoper en meer en meer mensen krijgen interesse. Om verschillende redenen denk ik.
Orion84 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 13:46:
Fair enough, al was CAA dan niet de beste plek om het heen te kieperen, wat wat extra verwarring oplevert natuurlijk. Maar het illustreert wel dat er dus wat onduidelijkheid is over waar topics over drones thuishoren, zelfs binnen de crew.

Ik denk dat op zich FVA, waar het uiteindelijk terecht kwam geen gekke plek is voor een aankoopadvies vraag over een drone voor op vakantie, waarbij video duidelijk genoemd wordt als use case.
Ok, snap dat het drone topic in MME vooral over zelfbouw gaat, en mijn dat was niet mijn use case, vandaar FVA. Als ik iets verder had gezocht was ik daar wellicht ook zelf achtergekomen.

Ik laat dit verder voor wat het is, ben in FVA verder redelijk op weg geholpen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Pagina: 1