Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendev
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05-2022
Hoi allemaal,

Ik heb deze vraag ook op een ander forum gesteld, maar heb het idee dat er hier meer actieve gebruikers zitten, dus probeer het nogmaals.

De afgelopen maanden heb ik nagedacht over het kopen van een drone. Niet dat het volgens mij relevant is voor mijn vraag, maar momenteel kijk ik vooral naar de Mavic. Ik merk dat ik twijfel over hoe vaak ik de drone nou daadwerkelijk ga gebruiken. Ik ben als amateur fotograaf veel met foto's bezig en het lijkt mij een mooie toevoeging. Ik wil de drone dus voornamelijk voor foto- en videografie gebruiken. Maar door de wettelijke beperkingen vraag ik mij af in hoeverre ik dat, na de eerste paar keren, nog ga gebruiken. Ik woon in het centrum van Utrecht, dus volgens mij mag ik hier niks doen. Dan moet ik dus elke keer naar buiten de bebouwde kom om daar te gaan vliegen en te zorgen dat ik buiten de bebouwde kom blijf en blijf voldoen aan alle andere regels.

Daarnaast reis ik graag en zou ik 'm ook voor tijdens het reizen gebruiken. Maar gezien de wetgeving zou ik toch in veel gevallen in twijfel zijn of ik legaal bezig ben en dus in veel gevallen misschien niet of minder mijn drone zou gebruiken. Mag je bijvoorbeeld op wintersport boven een piste vliegen? Of buiten een dorp in de bergen landschapsfoto's maken?

Mijn vraag aan jullie is of sommige van jullie met dezelfde overwegingen rondliepen voordat jullie een drone kochten. Wat zijn jullie ervaringen na het kopen van een drone? Gebruik je de drone net zo vaak als je van tevoren gedacht had? En in hoeverre werkt de wetgeving belemmerend?

Ik hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 12:20
Er zullen vast wel meer mensen spijt hebben van hun aankoop omdat ze hem weinig (kunnen) gebruiken. Daarom misschien eens 2de hands kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
maartendev schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:09:
Mag je bijvoorbeeld op wintersport boven een piste vliegen?
Nee, tegenwoordig is dat vrijwel overal verboden.
maartendev schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:09:
Of buiten een dorp in de bergen landschapsfoto's maken?
Zie: https://www.rijksoverheid.../regels-drone-particulier, in het buitenland gelden uiteraard andere regels. Maar kan mij voorstellen dat je op veel toeristische plekken niet met een drone mag vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-04 11:16

jd1987

cliquefotografie.nl

Om te kijken of een drone iets voor mij is heb ik om die reden een Phantom 3 Standard op Marktplaats opgepikt voor €350,-. Als ik het niets vind ben ik hem ook zo weer kwijt voor dat bedrag... Tot nu toe vind ik het top! :)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendev
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05-2022
Dank voor jullie reacties! Goede tip om eerst een tweedehands drone te kopen. Volgens mij zijn ze redelijk waardevast en kan je inderdaad deze voor een goede prijs weer verkopen.

Ik was vooral benieuwd naar drone eigenaren in Nederland. Op wat voor plekken vliegen jullie meestal? In hoeverre is het belemmerend dat je niet overal kan vliegen? Vlieg je daardoor minder vaak?

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-04 11:16

jd1987

cliquefotografie.nl

Waar wil je zelf vliegen/wat wil je filmen? Ja, ik vlieg wel eens in de bebouwde en nee dat mag niet. Het weer houdt mij vooral tegen nu, te koud om lang buiten te staan. Het is in de lucht nog een stuk kouder, kans op ijs vorming op de props dan.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Pagina: 1