Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dilemma, ik weet niet welke drone ik moet kopen. Phantom 4 of phantom 4 pro. Er is een verschil van van 500$ maar ik zie niet zo veel verschil als ik de twee vergelijk.
Andreas.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

www.theverge.com/platform...ne-360-obstacle-avoidance

Verschil is volgens mij toch vrij significant.
Ben zelf een complete n00b op het gebied van drones maar op basis van boeren verstand lijkt mij dat hier enkele, voor een drone, cruciale aspecten benoemd worden:
The Pro boasts a better camera, more advanced obstacle avoidance, greater battery life, and additional intelligent flight modes.
Of dit de 500 dollar extra rechtvaardigt kun je enkel zelf beoordelen. Wij kennen jouw eisen en gewenste gebruik niet. Laat staan dat we in jouw portemonnee kunnen kijken.

Hobbymatig zaterdagmiddag een rondje vliegen of professioneel 60 uur per week je brood verdienen maakt nogal een verschil bij dergelijke afwegingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Switchie op 30-12-2016 00:39 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zeer bedankt dat je de moeite neemt om met 1 héle toetsaanslag te reageren.
mooie uitdaging om te kijken of we jouw toekomstige vragen ook met 1 karakter kunnen beantwoorden

Enfin. Ga er stiekem vanuit dat mijn input: "betere specificaties kosten meer geld" voor jou voldoende is om jouw vragen weg te nemen?

Zo niet, helpen we je uiteraard graag verder. Als je voor ons kunt omschrijven waar je de drone voor wilt gebruiken en wat eventueel het budget is kunnen we even actief met je meedenken en lekker sparren om tot een goede kandidaat te komen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 00:29

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Het lijkt erop dat dit je eerste topic is op tweakers. En misschien zelfs je eerste ervaring hier op tweakers in het algemeen. Je bent van harte welkom! *O*

Wat je moet weten dat het tweakers forum (the gathering) nogal serieus is. Het is de bedoeling dat je jouw vragen goed onderbouwd, en aangeeft wat je zelf geprobeerd hebt. Wat voor research heb je bijvoorbeeld al gedaan naar de specificaties van de verschillende drones etc.. Daarnaast is het belangerijk dat je mensen respectvol behandelt en op een normale manier communiceert. Reageren met één character is nogal asociaal/onbeleefd. Er zijn mensen die je hier proberen te helpen, dit doen ze vaak in hun eigen tijd en krijgen hier niets voor terug, het zou fijn zijn als je hier dan ook op een normale manier op kan reageren.

Er zitten echt werelden van verschillen tussen de standard en de pro. Vooral op cameragebied is de pro vele malen beter, zo kan de pro bijvoorbeeld 4K in 60fps opnemen en heeft hij een betere sensor. Met de pro versie kan je als professional/commercieel drone vlieger waarschijnlijk ook heel goed mee uit de voeten komen, ik heb ze al regelmatig op professionele shoots gezien. Ben je dus op zoek naar topkwaliteit camerakwaliteit en zie je de meerwaarde in 4K, dan zou ik meer kijken naar de pro versie. Is het zoals hierboven al benoemd puur voor een beetje hobby vliegen en heb je absoluut geen plannen om eventueel door te groeien, dan kan je met de standaard drone ook prima vliegen.